Hopelijk wel jaquote:Op zondag 26 december 2004 04:11 schreef rubbereend het volgende:
zn site: http://www.robertdoornbos.com/
hopen dat hij bij Jordan aan de gang kan
Dat is zeker. Ik hoop dat we doornbos snel in actie zien bij Jordanquote:Op zondag 26 december 2004 14:39 schreef The_Hives het volgende:
Ach, Jordan is evengoed een mooie opstap, iig betere opstap dan minardi
in F3 heeft hij soms wat pech gehad bij de ********* masters of formula 3 op zandvoort toen er een andere nederlander tegen hem aan reedquote:Op vrijdag 31 december 2004 17:28 schreef Vitalogy het volgende:
Ik vind hem een symphatieke kerel maar ik moet wel zeggen wat ik van hem gezien heb in de F3 vond ik niet bepaald indrukwekkend. De F3000 heb ik niet echt gevolgd. Zijn F1 tests waren gewoon goed.
Ik hou bij hem een slag om de arm.
mee eens, Albers had werd gewoon weggereden terwijl Doornbos bijzpndere prestaties neerzette. Da's mrecies t verschilquote:Op vrijdag 31 december 2004 20:10 schreef JPM01 het volgende:
[..]
in F3 heeft hij soms wat pech gehad bij de ********* masters of formula 3 op zandvoort toen er een andere nederlander tegen hem aan reed![]()
F3000 won hij als eerste nederlander een formule 3000 race en nog wel op spa en dan ook een manier zoals alleen Alonso voor die tijd deed.
Albers zat in een top team in 2000 pakte geen punten terwijl webber 3 keer op het podium stond en 3e in het kampioenschap werd
doorbos werd dat ook maar won ook![]()
Liuzzu werd in zn eerste jaar ook voorbij gereden door zn teamgenoot/ De opdracht voor Doornbos was om dit jaar te leren in het team en enkele podiumplaatsen te halen en volgend jaar meost hij gaan winnen. Het ging veel beter dan verwacht!quote:Op zaterdag 1 januari 2005 16:32 schreef Vitalogy het volgende:
Nou ja niet gaan overdrijven. Doornbos werd eigenlijk ook compleet weggereden door Liuzzu.
die heeft 23 autoraces gereden voordat die in F1 kwamquote:Op zaterdag 1 januari 2005 18:17 schreef kriele het volgende:
Maar een coureur als Raikkonen had toch ook niet zo'n hele denderende cv, voordat hij in de F1 terecht kwam??
Nu alleen nog wachten op bevestigingquote:Volgens diverse buitenlandse media heeft de Nederlander Robert Doornbos een contract getekend met het team van Jordan. Doornbos zou met sponsoren Burgfonds en Muermans de benodigde 7 miljoen dollar aan sponsorgeld bij elkaar hebben gekregen.
Zowel het team van Jordan als het Doornbos-kamp kan nog niets bevestigen. Een woordvoerder van Doornbos vertelde tegenover InsideF1.nl: "Het ziet er goed uit voor Robert, maar we kunnen nog niets bevestigen. Er zit een kern van waarheid in, maar er is op dit moment nog niets getekend, anders was ik nu wel ergens anders."
Volgens de geruchten zou Doornbos eerste coureur worden. Wanneer dit doorgaat rijden er voor het eerst twee Nederlanders tegelijkertijd Formule 1. Het tijdperk Verstappen lijkt hiermee voorgoed voorbij.
Of de managers van Doornbos naast Burgfonds en Muermans nog meer sponsors hebben weten te strikken, of dat de twee bedrijven het totale bedrag opbrengen is ook nog niet bekend. Meer nieuws volgt ongetwijfeld.
Ik hoop het ook!quote:Op zaterdag 8 januari 2005 10:32 schreef BliksemSchigt het volgende:
Doornbos bij Jordan zou echt fantastisch zijn. Hopelijk wordt het snel bevestigd
en alleen maar omdat de mislukte F3 teambaas ze goed ketquote:Op vrijdag 4 februari 2005 03:08 schreef Vitalogy het volgende:
Ja en een portugees.
En een mexicaan als testrijder.
Je vergeet nu wel wat. Doornbos heeft een leuk F3000 seizoen gehad, gevolgd door een paar goede tests bij Jordan. Dat is opzich nog niet veel. Hij heeft dus nog alles te bewijzen en daarom MOET hij aankomend seizoen, hoe dan ook ergens rijden.quote:Op maandag 7 februari 2005 14:31 schreef MrX1982 het volgende:
Jammer voor Doornbos dat ze bij Jordan geen verstand hebben. Ik hoop echt dat ze enorm op hun bek gaan komend seizoen. Een Indiër en een Portugees. Kan het slechter
Maar Doornbos komt er wel. Jordan is toch een slecht team
volgend jaar is er geld beschikbaarquote:Op donderdag 12 mei 2005 14:16 schreef Atreidez het volgende:
Ik schat Jordan volgend jaar met meer testwerk, een betere kennis van de sterke toyotamotor en flink wat investeringen in goed personeel wel wat hoger inGo Doornbos!
Zou erg zonde zijn voor Doornbos.quote:Robert Doornbos zal hoogstwaarschijnlijk niet meer in actie komen in de vrijdagtrainingen voor Jordan. De Nederlander zou geen geld op tafel hebben kunnen leggen om zijn contract te verlengen.
Doornbos reed in de eerste zes race-weekends als vrijdagtester voor Jordan. Om dat langer te mogen doen zou volgens de geruchten Doornbos meer geld op tafel hebben moeten leggen, maar dat kon de Nederlander niet opbrengen. Ondanks zijn goede prestaties zal Doornbos daarom waarschijnlijk worden vervangen door Franck Montagny.
Montagny wordt gesteund door Renault-teambaas en coureursmanager Flavio Briatore. Briatore zou Montagny dolgraag meer ervaring op willen laten doen in de Formule 1. Volgens de geruchten zou Montagny naast vrijdagtester in de loop van dit seizoen ook races gaan rijden voor Jordan.
Jordan wil het nieuws nog niet bevestigen of ontkennen.
http://sport.fok.nl/sport/nieuws/14476
Ja, wie van de twee finished als laatste! Wie kwalificeert zich als 17e!quote:Op dinsdag 19 juli 2005 18:46 schreef Vitalogy het volgende:
Voor de Nederlandse kijkers wordt de komende grand prix natuurlijk wel extra interessant.
Zo, wat onderschat jij Albers! het gaat mij er niet om of je hem wel of niet mag, maar feit is dat Albers gewoon heel goed bezig is en de snelheid er goed in heeft zitten. Robert gaat daar een zware dobber aan hebben.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 18:23 schreef BliksemSchigt het volgende:Doornbos
Albers zal alle hoeken van dat circuit gaan zien
Wat was de strekking van dat verhaal in de sportweek?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 08:57 schreef Remzz het volgende:
Leuk dat Doornbos mee mag rijden, na een interview in de laatste sportweek van Albers mag hij van mij wel helemaal optokke
Eehm tja dat hij meer wou, dat hij hier niet genoegen mee zou nemen, mensen moesten hem voor vol gaan aanzien, geen ontzag voor andere rijders enz... Zal het nog wel eens goed opzoeken.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 09:25 schreef 456 het volgende:
[..]
Wat was de strekking van dat verhaal in de sportweek?
dat dit nog lang niet het laatste was wat mensen van Albers in de formule 1 hadden gezien. maw, dat hij minimaal verwacht bij een goede middenmoter te komenquote:Op vrijdag 22 juli 2005 09:26 schreef Remzz het volgende:
[..]
Eehm tja dat hij meer wou, dat hij hier niet genoegen mee zou nemen, mensen moesten hem voor vol gaan aanzien, geen ontzag voor andere rijders enz... Zal het nog wel eens goed opzoeken.
De mogelijkheden staan of vallen, denk ik, met het evt. vertrekken/stoppen van Schumi en Barri. Ik zie Alonso wel bij ferrari instappen als eerste coureur. Met Webber als 2e?quote:Op zondag 24 juli 2005 20:20 schreef Cosworth het volgende:
Jordan is eigenlijk ook geen goed streven hoor...Ik zou minimaal voor Sauber ofzo gaan. Maar daar mogen volgend jaar alleen Duitsers aan de gang.
quote:Op donderdag 31 augustus 2006 10:26 schreef sanger het volgende:
[..]
Denk dat dat voornamelijk komt omdat RD dezelfde setups rijdt als DC, waardoor er op zijn setup veel meer info komt. Dit verklaard ook de mindere prestaties van CK in mijn ogen.
Misschien effe crossposten naar het RD topic?
Op de officiele RD site zal ook pas nieuws komen als het bekend is gemaakt en bevestigd. RR en F1 sites leven van geruchten..........quote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:18 schreef TJDoornbos het volgende:
F1/RR zeggen zoveel, zolang het niet op de site van RD staat hecht ik weinig waarde aan die berichten!
Dit soort gewauwel bedoel ik dus, eerst zien dan gelovenquote:Departing Red Bull racer Christian Klien might not complete the 2006 F1 season, according to speculation.
Reports both in the Austrian and Dutch press claim that Klien, 23, would be out of favour with the energy drink-owned camp if he definitively snubbed Red Bull's offer for 2007 of a funded drive for the PKV Racing Champ Car squad.
According to newspaper Salzburger Nachrichten, team advisor Dr Helmut Marko said: "If Christian does not accept our offer for a season in Champ Car, then he is a free man."
Should Klien depart the Red Bull family immediately, it is likely that current Friday tester Robert Doornbos would replace him at the last three Grand Prix of 2006.
Dutchman Doornbos' manager, Marco Zecchi, told Formule 1 RaceReport that the scenario is not imminent, but he added: "Of course I hope every day that Red Bull phone me with that message, because it is possible that at Monza the situation will look very different."
Doornbos, meanwhile, said that retaining the role as third driver in 2007 appears to be his 'only chance' to stay in F1 beyond the end of the current season.
"Champ Cars and DTM are plans b and c," he said.
Het gaat hier over F1, niet over gepensioneerden...quote:Op donderdag 31 augustus 2006 13:25 schreef TimoBasso het volgende:
http://emagazine.credit-suisse.com/app/article/index.cfm?fuseaction=openArticle&aoid=162754&coid=88&lang=EN
Toch een apart mooi stuk door BMW sponser Credit - Suisse over Jacques![]()
F1 bestaat al jaren niet meer vriendquote:Op donderdag 31 augustus 2006 13:28 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Het gaat hier over F1, niet over gepensioneerden...![]()
Vanaf '97 is het inderdaad maat een dooie boel.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 13:34 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
F1 bestaat al jaren niet meer vriend![]()
Ik neem aan dat je niet 'de man met de spons' bedoelt?!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 13:25 schreef TimoBasso het volgende:
http://emagazine.credit-suisse.com/app/article/index.cfm?fuseaction=openArticle&aoid=162754&coid=88&lang=EN
Toch een apart mooi stuk door BMW sponser Credit - Suisse over Jacques![]()
Ik kan me hier wel in vindenquote:Op zaterdag 2 september 2006 22:35 schreef multatuli het volgende:
Mijn mening over Doornbos? Qua rijden heb ik nog niets indrukwekkends gezien. Een hele knappe regenrace in Spa, maar verder niet veel bijzonders. Om verder te komen in de F1 zal hij toch meer moeten laten zien. Als vrijdagtester is hij slecht te beoordelen, maar er zijn jonge honden die ook daar meer indruk maken (Kubica, Vettel).
Zijn trackrecord so far geeft ook geen reden om een glanzende F1 carriere te verwachten. Zijn prestaties in de F3000 waren heel aardig, maar een Liuzzi was daar toch beter. Niet alleen in 2004, toen hij Doornbos om de oren reed, maar ook in 2003 zag Liuzzi kans zijn teamgenoot te verslaan als rookie. Robert ziet tot nu toe geen kans om zijn teamgenoot te verslaan en dat vind ik toch wel het eerste criterium om een rijder als een belofte te zien.
Qua uitstraling en karakter is het een kwestie van smaak. Ik vind dat nichterige gehieper zonder veel inhoud storend, maar kan me best voorstellen dat er mensen zijn die zich daardoor juist met hem kunnen associeeren. Wil hij echter doorbreken zal hij niet alleen talent moeten tonen, maar ook gewoon harder moeten werken. Het gaat niet om de pret, maar om de skills en de ervaring een auto optimaal af te stellen. Daar moet je gewoon uren voor maken en volgens mij houdt Robert daar niet zo van.
Het is vooral een zondagskind in de racerij, die een hoop mazzel op de goede momenten had (en natuurlijk een rijke papa). Kijk eens waar de echte F3000 winnaars terecht gekomen zijn: Friesacher, Enge etc. Het gros mag blij zijn met een A1 plaatsje, terwijl ze toch aantoonbaar sneller waren dan hun jaargenoten.
Friesacher zou ik nou geen echte winnaar willen noemen. Vele jaren in de F3000, maar hij heeft nooit kunnen overtuigen. Enge heeft ook heel wat jaren in de F3000 rondgereden voordat hij meestreed om de zeges. Doornbos deed het niet slecht in zijn enige F3000 jaar, maar daarbij moet wel gezegd worden dat het veld erg gedevalueerd was tegen opzichte van de F3000 in de jaren daarvoor.quote:Op zaterdag 2 september 2006 22:35 schreef multatuli het volgende:
Het is vooral een zondagskind in de racerij, die een hoop mazzel op de goede momenten had (en natuurlijk een rijke papa). Kijk eens waar de echte F3000 winnaars terecht gekomen zijn: Friesacher, Enge etc. Het gros mag blij zijn met een A1 plaatsje, terwijl ze toch aantoonbaar sneller waren dan hun jaargenoten.
Een goed idee, al zeg ik het zelf.quote:Op dinsdag 5 september 2006 11:17 schreef rubbereend het volgende:
Het grote Robert Doornbos Topic!!!!!
misschien een idee om ze mergen?
En een mogelijkheid om zich te gaan bewijzen. De reden dat momenteel geen team hem een race zitje aanbied ligt volgens mij aan zijn ietwat te bescheiden palmares. Geen aansprekende titels op zijn naam. Nu is de tijd gekomen voor hem om zich te bewijzen.quote:Op zondag 10 september 2006 21:49 schreef rubbereend het volgende:
dat zou mooi zijn
quote:Op zondag 10 september 2006 22:51 schreef WEST het volgende:
als hij zich nou de laatste 3 races in de top10 rijdt zowel in kwali als in race en hij is sneller dan DCdan moet een team de ogen toch gaan openen?
hehe in F1 heb ik nu nadat Montoya weg is geen favoriet. Maar ik vind Hekki Kovolainen ook eenquote:Op zondag 10 september 2006 22:56 schreef multatuli het volgende:
[..]
Dan heeft hij er iig een fan bij!
quote:Op maandag 11 september 2006 10:54 schreef IkWilbert het volgende:
Het is zojuist officieel bevestigd door RBR.
Robert rijdt de laaste drie races!
bron: f1racing.nlquote:Robert Doornbos rijdt de laatste drie Formule 1-races van het seizoen voor het team van Red Bull. Zo heeft het team maandag bevestigd. De 24-jarige Rotterdammer, die dit jaar als vrijdagrijder voor Red Bull in actie kwam, neemt het stuur over van Christian Klien. De Oostenrijker is aan de kant gezet, omdat hij op zoek is naar een ander Formule 1-team en niet is ingegaan op de aanbiedingen van Red Bull om volgend jaar in de Amerikaanse Champ Car-serie of de DTM te rijden.
Doornbos zei over zijn promotie: "Dit is natuurlijk een kans uit duizenden! Ik heb dit jaar altijd enorm mijn best gedaan om het team beter te maken, zowel in als buiten de Grand Prix weekenden. Dit is dus niet onopgemerkt gebleven. Graag wil ik dan ook iedereen binnen Red Bull onwijs bedanken voor deze kans. Ik ben er zowel mentaal als fysiek honderd procent klaar voor en ben enorm gemotiveerd om in de aankomende drie races maximaal te presteren voor Red Bull Racing!"
Teambaas Christian Horner: "In aansluiting op Christian's recente beslissing, hebben we hem uit zijn contract vrijgegeven om zich te concentreren op de volgende stap in zijn carrière. Nadat hij dit jaar een solide job voor ons heeft gedaan in de derde wagen en al acht Grand Prix heeft bestreden, is Robert onze logische keus als vervanger. Robert zal zich met ingang van onze test op Jerez deze week gaan voorbereiden op zijn racedebuut voor Red Bull Racing."
Hoe mooi zo'n kans ook is, is het daarnaast inderdaad ook best wel link. Doornbos heeft al zoveel te bewijzen en drie slechte races zou zijn F1 carriere in een keer kunnen verknallen. Maar gelukkig kent het het team en de auto door en door!quote:Op maandag 11 september 2006 11:17 schreef 4-elements het volgende:
Leuk dat hij zichzelf nog eens mag bewijzen. Toch verwacht ik geen wonderen van hem. Zou mooi zijn als hij DC zou kunnen verslaan, maar makkelijk zal dat niet worden. Maar ja, hij mag me natuurlijk altijd verrassen
Ben trouwens ook benieuwd wie nu de derde wagen mag gaan besturen de laatste drie races.
DC heeft er mee op het podium gestaan dus why notquote:Op dinsdag 12 september 2006 12:47 schreef SimtekF1 het volgende:
Punten zouden toch niet onmogelijk moeten zijn in die bak.
Lijkt me gaaf zeg om eindelijk een Nederlander voorin het veld te zien.
Tuurlijk, Verstappen is een legende!quote:Op donderdag 14 september 2006 08:59 schreef SimtekF1 het volgende:
En toch denk ik nog steeds dat Verstappen de snelste van de 3 is.
Maargoed Verstappen en F1 is verleden tijd.
Verstappen en F1 is verleden tijd.quote:Op donderdag 14 september 2006 10:11 schreef pfaf het volgende:
[..]
Tuurlijk, Verstappen is een legende!
En nog geen verleden tijd.
Soms sneller als z'n materiaal, maar zoveel fouten. Dat is Jos in een notendop.quote:Op donderdag 14 september 2006 12:36 schreef 4-elements het volgende:
Moet ie eerst een stoppen met domme fouten maken...
Ook overal de Moderator hequote:Op donderdag 14 september 2006 14:38 schreef TJDoornbos het volgende:
Goed gezien Atreidez
Was het maar zo krielequote:
quote:ROBERT DOORNBOS OVERWEEGT OVERSTAP NAAR AMERIKAANSE CHAMP CARS
TERUG AAN HET FRONT
SJANGHAI, zaterdag
Hij is terug op de plaats waar het ooit allemaal begon. Precies twee jaar geleden reed Robert Doornbos zijn eerste officiële Formule 1-kilometers op het circuit van Sjanghai, waar het toenmalige Jordan-team hem ’uit het niets’ als derde coureur de baan opstuurde. Gisteren stapte Doornbos op hetzelfde circuit wederom in een F1-bolide, dit keer niet als testrijder maar als volwaardig coureur. De Nederlander krijgt de laatste drie races van het seizoen van werkgever Red Bull Racing de kans zijn kunsten op het hoogste niveau te vertonen. En die kans wil Doornbos, zo maakt hij in China verbaal duidelijk, niet onbenut laten.
Bijna een jaar lang wachtte Doornbos op het buitenkansje, dat veel van zijn ’collega-derde rijders’ eerder dit seizoen al kregen. De verlossing kwam op zondagavond na de Grand Prix van Italië, toen het team Doornbos officieel meedeelde dat hij tijdens de laatste drie GP’s van het seizoen de plaats van vaste Red Bull-coureur Christian Klien mocht innemen. „Twee seconden heb ik het lullig gevonden voor Christian, maar meer ook niet. Zo werkt het nu eenmaal in de Formule 1, het is eten of gegeten worden. Voor medeleven is geen plaats.”
Nog geen twaalf uur na het verlossende woord zat Doornbos in de sportschool. „Natuurlijk ben je het hele seizoen klaar om in te vallen, maar desondanks heb ik de afgelopen weken harder getraind dan ooit. Echt, mijn vriendin werd er helemaal gek van, ik zat alleen nog maar in de gym”, aldus de sterk afgetrainde Rotterdammer. „Een beetje ADHD word je wel van zo’n mededeling.” Het belang van de drie GP-weekeinden is dan ook groot, ook al zal Doornbos met zijn komende optredens geen racekuipje voor 2007 bij Red Bull kunnen veroveren. Zijn huidige team maakte eerder immers al bekend volgend seizoen met kopman David Coulthard en nieuwkomer Mark Webber de WK-strijd aan te gaan.
Het team heeft Doornbos dan ook geen loze beloften gedaan. „Ze zijn heel duidelijk geweest, voor komend seizoen is er voor mij alleen een teststoeltje beschikbaar”, aldus Doornbos die in China voor het eerst aangeeft bij zijn toekomstplannen niet alleen meer richting de Formule 1 te kijken. „Je kunt je wel blijven blindstaren op Formule 1, maar er komt een moment dat het voorbij is. Binnen Red Bull heeft men aangegeven voor mij een stoeltje te kunnen regelen bij een Amerikaans Champ Car-team, daar ben ik serieus over aan het nadenken. Als ik op die manier racefit kan blijven en tegelijkertijd als testcoureur bij Red Bull betrokken kan blijven, is dat misschien wel de beste optie voor 2007.”
Toch is een rol als vaste F1coureur in 2007 nog niet helemaal uit Doornbos’ gedachten verbannen. „De komende drie GP’s ben ik één van de 22 coureurs die van start gaan, een betere etalage om mezelf te tonen is er niet. Misschien dat mijn optreden in de komende drie races bij andere teams deuren opent die nu nog gesloten zijn.”
Gisteren ontdekte Doornbos wel direct een van de grote verschillen tussen een baan als derde rijder en die als vaste coureur. Normaal gesproken reed de Rotterdammer zich op vrijdag letterlijk een slag in de rondte, maar nu moest hij de noeste arbeid overlaten aan Michael Ammermüller, de nieuwe derde coureur van Red Bull. In de ochtendtraining kwam Doornbos helemaal niet in actie; ’s middags mocht hij, net als teamgenoot David Coulthard, welgeteld vijftien rondjes warmdraaien.
Vandaag en morgen zit een ’werkloze’ Ammermüller zich echter te verbijten, net zoals Doornbos dat vijftien GP’s op rij heeft gedaan. „Eindelijk zal ik op zondagmiddag weer de adrenaline door mijn lijf voelen spuiten”, aldus Doornbos, die nog precies weet hoe lekker dat aanvoelt. „Een goede race rijden is het mooiste dat er is, daar krijg je als coureur een enorme kick van. Natuurlijk was ik heel blij met de rol van derde coureur bij Red Bull, maar je raakt in de Formule 1 snel verwend; al is het maar omdat alles in dit wereldje snel gaat. Het echte racen ben ik de afgelopen maanden steeds meer gaan missen en aan dat gemis komt nu eindelijk een eind. Mijn doel? Zo goed mogelijk racen. Mijn wens? David Coulthard verslaan! Of dat reëel is? Waarom eigenlijk niet…?”
Telegraafquote:Op zaterdag 30 september 2006 10:38 schreef kriele het volgende:
Wat is de bron van dit artikel?
Ik vind dat hij zich prachtig heeft terug gevochten tot achter Coulthard!quote:Op maandag 2 oktober 2006 06:59 schreef Libris het volgende:
Zo, wat vonden we ervan?
Jammer dat hij in de eerste ronde die Pool raakte en moest pitten, maar ik denk dat hij een goede sterke indruk heeft achtergelaten. Volgende week Japan
ik heb nog niks gezienquote:Op maandag 2 oktober 2006 06:59 schreef Libris het volgende:
Zo, wat vonden we ervan?
Jammer dat hij in de eerste ronde die Pool raakte en moest pitten, maar ik denk dat hij een goede sterke indruk heeft achtergelaten. Volgende week Japan
quote:Robert Doornbos is niet snel ontevreden, maar vandaag liet hij in niet mis te verstane woorden weten wat hij ervan vond. Saai.
In de ochtendtraining kwam Doornbos slechts eenmaal in actie. Tijdens de tweede vrije training reed hij welgeteld negen rondjes. ,,Niet echt spannend,” concludeerde hij. ,,Jerez lijkt nu opeens ver weg.” Tijdens de test in Jerez voorafgaand aan de races in China en Japan reed hij dagelijks 120 rondjes. Vandaag waren het er negen. Zijn beste tijd 1.37,788 leverde hem een 25ste plaats op. Een gegeven dat feitelijk niks zegt.
,,Eigenlijk een best vermoeiend dagje. Van de hele tijd niks doen kan je ook moe worden. Bovendien moest ik in mijn eerste rondje meteen aan de bak.” Doornbos had gisteren de baan niet verkend. De regen stond hem tegen. ,,Misschien was ik een beetje lui.” Aangezien hij een jaar niet op Suzuka had gereden moest hij vandaag meteen scherp zijn. ,,Ik had nog maar één rondje op intermediates gereden, toen er een probleem was met de software van het gaspedaal. Vanmiddag hebben we gewacht tot het droog werd.”
Doornbos reed vandaag met een dusdanig geknepen motor dat de vergelijking met een grasmaaier snel gemaakt was. In China reed hij voor het eerst in die engine setting. Na zijn eerste ronde op het Shanghai Circuit kwam hij meteen de pit weer in. ,,Die motor klonk zo zwaar, ik dacht die gaat ploffen. Maar dat hoort kennelijk zo.” Tijdens de debrief vandaag kwam Doornbos erachter dat teammaat Coulthard daarentegen wel met een snellere engine mode had gereden. ,,Mooi dacht ik bij mezelf. De druk staat er bij hem op. Hij weet dat ik z’n nek sta te hijgen. En dat is een goed gevoel.”
quote:Het was vandaag een rustige dag voor de Nederlander Robert Doornbos. Doornbos reed vandaag in totaal 10 ronden, de werkzaamheden voor de setup werden vooral gedaan door 3e rijder Ammermuller. Op een natte baan, beperkte Doornbos zich in de eerste sessie tussen 11:00 en 12:00 uur lokale tijd enkel tot het rijden van een installatieronde. In de middagsessie, die naarmate de tijd vorderde steeds droger werd, reed de 25-jarige Rotterdammer 9 rondes met een snelste tijd van 1:37.788 wat hem een 25e plaats opleverde.
Doornbos: “Alsof ik vandaag een vrije dag had! David en ik hebben onze kilometers beperkt en hebben banden gespaard voor de komende dagen. Michael, onze derde rijder, heeft vandaag voornamelijk het werk gedaan en veel data verzameld, waar me morgen mee verder kunnen. We hebben een goed idee waar we staan, dus ik kijk al uit naar morgen!?”
Tja gelukkig bleef de bak heel en haalde hij wel de streep in tegensteling tot Uncle Dquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 10:58 schreef kriele het volgende:
Wat was Red Bull allermachtig slecht! Net wat Doornbos kan gebruiken.....NOT!
Ik zie het somber in voor RD in de F1.... Red Bull gaat waarschijnlijk testen met de vaste rijders, geen testrijder dus... Misschien toch maar Champcar voor Robert?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:25 schreef sanger het volgende:
RBR gaat steeds meer tegenvallen, komt natuurlijk doordat er niet meer ontwikkeld wordt.
Ik hoop voor RBR dat de RB3 een hele stap voorwaarts gaat worden.
Voor RD hoop ik dat de nieuwe testovereenkomst niet al te invloed heeft op zijn stoeltje/toekomst
Naar verluid kan hij aan de slag bij het nieuw te vormen champcarteam van Muermans en Stoddart met financiele steun van Red Bull.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 10:36 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Ik zie het somber in voor RD in de F1.... Red Bull gaat waarschijnlijk testen met de vaste rijders, geen testrijder dus... Misschien toch maar Champcar voor Robert?
Dat gelul over het zich te groot voelen voor paydriver is volgens niets anders dan het geld niet hebben. Iedere coureur wil F1 rijden. Paydriver of niet. Volgens mij brengt het merendeel van het F1 veld wel een vorm van sponsoring mee.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:21 schreef sanger het volgende:
Ben er bang voor dat dit ook de enige optie is.
Of hij moet bereid zijn om als pay-driver aan de slag te gaan zodat hij zich in de picture kan rijden. Helaas liet een RD woordvoerder gisteren weten dat RD zich daar te goed voor voelt, ondanks de geringe ervaring en prestaties die RD heeft laten zien.
Ben overigens ook meteen bang dat dit einde F1 carriere is voor RD.
Muermans heeft anders allang aangegeven dat de financien het probleem niet hoeven te zijn.....quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:31 schreef kriele het volgende:
[..]
Dat gelul over het zich te groot voelen voor paydriver is volgens niets anders dan het geld niet hebben. Iedere coureur wil F1 rijden. Paydriver of niet. Volgens mij brengt het merendeel van het F1 veld wel een vorm van sponsoring mee.
Ik geloof ook niet dat Spyker hem zou willen hebben. ING gaat niet als sponsor naar Spyker doordat het team te Nederlands is. Daarom denk ik dat Spyker nooit geen 2e nederlandse rijder neemt. Hooguit als tester.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:35 schreef sanger het volgende:
[..]
Muermans heeft anders allang aangegeven dat de financien het probleem niet hoeven te zijn.....
Ik denk dat RD zich te hoog inschat. Hij vergeet dat hij tot nog toe alleen 2 seizoenen als invaller is mogen beginnen. Hij is nog nooit eerste keus geweest.
Het is helaas maar waar, maar dit seizoen zal hij weer buiten de boot vallen.
Misschien juist wel als een oer-nederlands merk (Heineken, ABN AMRO of 1 of ander drugskartel) hoofdsponsor wordt.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:40 schreef kriele het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet dat Spyker hem zou willen hebben. ING gaat niet als sponsor naar Spyker doordat het team te Nederlands is. Daarom denk ik dat Spyker nooit geen 2e nederlandse rijder neemt. Hooguit als tester.
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 16:26 schreef TJDoornbos het volgende:
TJ begint het somber in te zien voor F1 in 2007
Ik neem aan dat je het nieuwe Stoddart-Muermans team bedoeld? Dan moet dat eerst doorgaan en dat was volgens mij ook nog lang niet zeker.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 16:37 schreef TJDoornbos het volgende:
hahahahhaa ja goeie vraag, maar als de geruchten kloppen dan is F1 ffkes voorbij en word het Champcars!
Racefreaks is daarin echter de enige bron tot dusverre. Natuurlijk zou het wel mooi zijn, een all-dutch team. Double Dutch was het toch?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 16:57 schreef TJDoornbos het volgende:
tja tis afwachten, ene dag is het positief andere dag negatief........Spijker schijnt hem gebeld te hebben (aldus Racefreaks)
Meestalquote:Op woensdag 11 oktober 2006 19:18 schreef TJDoornbos het volgende:
gewoon beide kop houden en gas geven en pas na de race zeggen hoe het was. Wel lullig voor Plooy maargoed die kwakt toch het verkeerde de ether in zo af en toe
Afgelopen weekend was Albers in de kwalit toch ook gewoon beter? En dat met een auto die minder staat aangeschreven.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 09:32 schreef TJDoornbos het volgende:
ja okay maar soms zeggen coureurs dat ze beter zijn ga je de rondetijden na kijken en is dat dus niet zo. En dat kan kwaad bloed zetten!
In mijn ogen probeerde hij juist te voorkomen dat hij de discussie aanwakkerde, wat helaas mislukte.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 11:03 schreef TJDoornbos het volgende:
In kwalificatie was Chris beter, maar denk dat hij minder arrogant had moeten doen bij Jack!
Ik denk dat RD al lang beseft dat zijn F1 carriere voor nu over is.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 12:46 schreef multatuli het volgende:
Nu heeft hij Coulthard al eerder bespot 'voelt de hete adem in zijn nek', vervolgens neemt hij zowel Speed als zijn 'vriend' Liuzzi te grazen en noemt hem een clown in de F1. Dat is diezelfde Liuzzi die hem rijles gaf in de F3000. Als dat zijn vriend is, zou ik niet graag zijn vijand zijn.
Ben benieuwd hoe ze dat bij Red Bull vinden. Hij heeft hun vroegere rijderskeuze al eerder bekritiseerd en kleineert nu ook nog even de rol van Horner door te zeggen dat de echte beslissingen toch in Oostenrijk genomen worden. Hij heeft nu zo goed als het hele team te kakken gezet; ben benieuwd hoe ze daar in Oostenrijk over denken.
Al is dat zo TJ, hij zegt dat Liuzzi een vriend is. Ik zou een vriend nooit op zo een manier te kijk zettenquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 08:01 schreef TJDoornbos het volgende:
RD reed toen voor het eerst F3000 en Liuzzi al langer dacht ik. Neemt niet weg dat zijn uitspraken niet slim zijn!
In welke klasse dan? STR zijn beiden stoeltjes nog niet vergeven dacht ik.quote:Op maandag 16 oktober 2006 21:57 schreef exile79 het volgende:
Zei hij nou dat hij nog in onderhandeling is voor het laatste overgebleven Red Bull stoeltje??
Dat ben ik met je eens!!quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 08:59 schreef sanger het volgende:
[..]
Al is dat zo TJ, hij zegt dat Liuzzi een vriend is. Ik zou een vriend nooit op zo een manier te kijk zetten
Heb je bronnen of is het een schot voorlangs?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:00 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik ga er vanuit dat Speed eruit vliegt, maar pin me er niet op vast he!
quote:Toro Rosso gecharmeerd van Doornbos
AMSTERDAM - Scott Speed moet vrezen voor zijn plek bij Scuderia Toro Rosso. De kans is groot dat Robert Doornbos het racestoeltje van de wisselvallig rijdende Amerikaan gaat overnemen. Teammanager Gerhard Berger van Toro Rosso is gecharmeerd van de Rotterdamse Red Bull-coureur en is inmiddels in gesprek met Marco Zecchi, teammanager van Doornbos.
Bij Red Bull Racing is volgend seizoen zeer waarschijnlijk geen plaats voor de Nederlander als vaste coureur. David Coulthard en Mark Webber zijn de eerste en tweede rijder bij het Engelse/Oostenrijkse team. Doornbos heeft kenbaar gemaakt liever te willen racen.
De serieuze belangstelling rond Doornbos komt niet onverwachts. In de afgelopen drie F1-races manifeesterde Doornbos zich nadrukkelijk. Afgelopen weekend finishte hij in Brazilië als twaalfde.
"Het is geen geheim dat Robert graag wil racen en dus zijn we ook in gesprek met Toro Rosso omdat daar nog een mogelijkheid is om te kunnen racen. De drie races die Robert heeft gereden dit seizoen heeft tot tevredenheid gestemd bij Red Bull. De gesprekken met Toro Rosso zijn een initiatief van ons waar zij voor open staan", verklaart de woordvoerder van Doornbos tegenover F1today.nl .
Doornbos maakte in 2005 bij Minardi zijn debuut in de Formule 1. In 2006 verhuisde hij naar Red Bull Racing. In de laatste drie races nam hij de positie van de ontslagen Christian Klien over.
Kans is echter wel dat hij voor komend seizoen helemaal niet met champagne spuit..........quote:Op zaterdag 13 januari 2007 08:31 schreef TJDoornbos het volgende:
RD wil niet met champagne spuiten en dan ineens niet rijden zoals ene Jos ooit had. Geef hem eens ongelijk.......
Eh...ja dat doe ik wel.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 08:31 schreef TJDoornbos het volgende:
RD wil niet met champagne spuiten en dan ineens niet rijden zoals ene Jos ooit had. Geef hem eens ongelijk.......
bronquote:Robert Doornbos heeft half december in het geheim getest voor het Champcar-team Forsythe Racing. Tot een contract komt het alleen als er ook een Formule 1-testcontract is.
Er is ook nog een kleine kans op onderdak bij Toro Rosso
Het is duidelijk dat alle aandacht van Harry Muermans en Doornbos uitgaat naar een vervolg in de Formule 1. Maar dat sluit allerminst een tussentijds avontuur in de Champcar uit. Aldus staat in de nieuwste uitgave van FORMULE 1 RaceReport.
Muermans: ,,Het is belangrijk dat Robert races rijdt in 2007.” ,,Het heeft alleen zin als ik er vol kan scoren. Races winnen. Alleen dan kun je laten zien dat je eigenlijk in de Formule 1 thuishoort”, voegt Doornbos daar aan toe.
De Champcar-test werd angstvallig geheim gehouden. ,,Het leek ons met het oog op de onderhandelingen in de Formule 1 niet verstandig om dat bekend te maken.”
Er blijkt nog een link te zijn tussen de Rotterdamse coureur en Champcar. Muermans: ,,We hebben geprobeerd om Red Bull hoofdsponsor te laten worden van de Champcar-races in Assen en Zolder, maar dat is niet gelukt. We proberen ze er nog wel bij te betrekken.”
Een voor de hand liggende oplossing lijkt een deal met Minardi Team USA. Muermans is immers aandeelhouder en daardoor mede-eigenaar van het team, maar volgens hem is Doornbos niet in beeld. ,,Katherine Legge gaat daar rijden, en hopelijk Jos Verstappen, maar voor Robert kijken we ergens anders.”
Bij Forsythe dus, al willen Doornbos en Muermans het niet met zoveel woorden zeggen. ,,Kijk, komend seizoen krijgen alle teams die nieuwe auto”, zegt Doornbos. ,,Het is dan nog maar de vraag of de huidige topteams dan nog steeds topteams zijn. Newman-Haas reed het afgelopen jaar iedereen zoek, maar in 2007 beginnen alle teams weer opnieuw.”
Wat betreft Formule 1: Scuderia Toro Rosso heeft nog altijd geen coureur bevestigd voor aankomend seizoen. Daar ligt dus een kans voor Doornbos. ,,Kansje”, verbetert Muermans. ,,Een klein kansje, meer niet. Maar natuurlijk praten we erover.”
wist jij dat zelfs nietquote:Op woensdag 17 januari 2007 08:56 schreef TJDoornbos het volgende:
Jezus fijn dat wij als fans zo betrokken worden bij de toekomst van RD.
En het was zo een eerlijke jongen......:')quote:Op woensdag 17 januari 2007 09:10 schreef TJDoornbos het volgende:
k wist echt van f*cking niks. Wij wisten niet beter of hij was chillen, skiën en her en der bij de media.
was dat jou geheime bronquote:Op donderdag 25 januari 2007 09:46 schreef TJDoornbos het volgende:
Ja en volgens heer Muermans ging hij voor div teams testen dacht ik op Fok te lezen.
Muermans![]()
Zal die vent nog eens geloven![]()
iedereen leest wel eens wat, wat die harrie meurmans zegtquote:Op donderdag 25 januari 2007 11:12 schreef TJDoornbos het volgende:
jeps maar dat is die dus never meer!!
Leg eens uit waarom hij jou moet betrekken in z'n toekomst?quote:Op woensdag 17 januari 2007 08:56 schreef TJDoornbos het volgende:
Jezus fijn dat wij als fans zo betrokken worden bij de toekomst van RD.
quote:Doornbos testrijder bij Red Bull
Tijdens de teampresentatie van Red Bull racing is de Nederlander Robert Doornbos gepresenteerd als test- en reserverijder van het team. Doornbos is achter David Coulthard en Mark Webber de derde rijder van het ambitieuze team. Ook vorig seizoen stond Doornbos onder contract bij Red Bull.
Doornbos reageerde enthoustiast op het nieuws: ,,Ik ben blij en trots om hier te zijn. Ik heb vorig jaar een prima tijd binnen de Red Bull-familie gehad en in de drie races mijn kans gegrepen. Ook heb ik vorig seizoen en deze winter de grenzeloze ambitie van het team en de vastberadenheid om deze plannen te realiseren van dichtbij meegemaakt. Hier wilde ik dan ook graag weer deel van uitmaken in 2007. Als de wagen net zo snel is als hij eruitziet, wordt het beslist een mooi jaar!''
voglens mij is de hele OP sowieso wel aan een update toequote:Op dinsdag 10 april 2007 09:17 schreef TJDoornbos het volgende:
*Kick* Rubbermans kan je de OP updateje geven want er moet een 2de plek bij
Volgende week weer gassen met RD, en dat alles in opmaat naar Gassen op Assen en daar willen we Rood-Wit-Blauw niet op 3 of 2 nee op 1
quote:Op dinsdag 10 april 2007 12:05 schreef TJDoornbos het volgende:
Ach dat krijg je als het winter is in raceland en de coureur van klasse veranderd he Rubber
Bron: http://www.nieuws.nl/459092quote:(Novum) - Robert Doornbos is zondag als derde geëindigd in de Grand Prix van Houston. De Rotterdammer leverde daarmee een knappe prestatie, aangezien hij in de derde grand prix van dit seizoen in de Champ Car World Series vanaf de dertiende plaats van start was gegaan. De Fransman Sebastien Bourdais schreef de grand prix in Houston op zijn naam en pakte daarmee zijn tweede zege van het seizoen.
Doornbos rijdt naar knappe derde plaats in Houston
Bourdais was vorige week ook al de sterkste in de Grand Prix van Long Beach en had zich zaterdag naar de tweede kwalificatieplaats gereden. De vanaf pole-position gestarte Australiër Will Power, twee weken geleden winnaar van de eerste grand prix van het seizoen in Las Vegas, kwam zondag niet verder dan de elfde plaats. Voor Bourdais betekende de overwinning in het Reliant Stadium in Houston zijn 25e zege in 62 Champ Car-wedstrijden.
De 'rookie' Graham Rahal finishte zondag als tweede, op nog geen vijf seconden achterstand van eindwinnaar Bourdais. De 18-jarige Amerikaan werd daarmee de jongste coureur die ooit een podiumplaats in de Champ Car behaalde.
Doornbos profiteerde in Houston vooral van zijn verbeterde starttechniek. "Ik krijg de rollende start in deze discipline steeds meer onder de knie", stelde hij na afloop. "Volgens mij ging ik met de start direct vijf of zes wagens voorbij in de bocht. Ik moet nog aan veel wennen in de Champ Car, vooral op het besparen van brandstof. Maar ik leer snel. Ditmaal ging het allemaal heel erg goed."
Live op Eurosport 2, en op SBS komen samenvattingen en sommige races live.quote:Op maandag 23 april 2007 17:28 schreef staticdata het volgende:
wanneer komt er een verslag van op tv? ik zag vorige keer iets van een week later een samenvatting op sbs6. maar er moet toch wel meer zijn dan dat? eurosport misschien
quote:Bourdais ongenaakbaar, Doornbos weer op podium
Sebastien Bourdais heeft op indrukwekkende wijze de race op het circuit van Portland gewonnen. De regerend kampioen haalde daarmee de honderdste overwinning voor het team van Newman/Haas/Lanigan binnen. Justin Wilson vertrok wel van pole position, maar hij kon zijn leidende positie niet vasthouden. De Engelsman werd tweede voor Robert Doornbos, die alweer voor de derde keer in vier races naar het podium mocht.
Wilson liep aan het begin van de race weg, maar na de eerste serie pitstops zette Bourdais de achtervolging in. De drievoudig kampioen reed elke ronde tussen de vijf en acht tienden van een seconde sneller dan zijn opponent. Met de medewerking van een achterligger kon de Fransman naar de achterkant van de auto van Wilson kruipen en hem op het rechte stuk voorbij gaan. Op het einde had Bourdais een voorsprong van 13,5 seconden op zijn naaste belager.
Achter Wilson en Bourdais was er een interessant gevecht gaande voor de laatste podiumplek. Minardi Team USA-coureur Robert Doornbos vocht bijna de gehele race met Will Power en de Nederlander kwam daar uiteindelijk als winnaar uit. Een derde podiumplek voor de Rotterdammer, maar een overwinning zat er nog niet in.
Doornbos: “We hebben nu kunnen zien dat als we willen winnen en coureurs als Justin en Sebastien partij willen bieden dat we de auto nog wat moeten verbeteren. Natuurlijk was dit ook goed en ben ik blij met deze derde plek en hebben we het als team hier goed gedaan. Maar ik wil ook winnen en daarvoor moeten we nog een stap maken.”
Zie hierboven???!!!quote:
yep, weer een mooie 2e plaats. Wordt tijd dat ie een keer gaat winnenquote:Op maandag 25 juni 2007 14:21 schreef endr0me het volgende:
Robert is goed bezig!
ja en kijk hier valt wel regenquote:Op zondag 1 juli 2007 22:51 schreef SimtekF1 het volgende:
Wat een gave race, beter dan de race van vanmiddag.
Maar wat is die Bourdais een zeikerd zeg, gelukkig vond het publiek en de commentators dat ook hehe.
Staat Bourdais niet in de kijkers bij een Red Bull F1 team?quote:Op zondag 1 juli 2007 22:51 schreef SimtekF1 het volgende:
Wat een gave race, beter dan de race van vanmiddag.
Maar wat is die Bourdais een zeikerd zeg, gelukkig vond het publiek en de commentators dat ook hehe.
ik moet nog zien of er uberhaupt een doornbos of Bourdais in de f1 komt volgend jaar.quote:Op maandag 2 juli 2007 08:39 schreef SimtekF1 het volgende:
Ja dat zou helemaal mooi zijn, Bourdais laten vallen en Doornbos volgend jaar een race contract aanbieden.
SB gun ik het nu sowieso niet meer.quote:Op maandag 2 juli 2007 08:47 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
ik moet nog zien of er uberhaupt een doornbos of Bourdais in de f1 komt volgend jaar.
hier welquote:Op maandag 2 juli 2007 15:54 schreef Googolplexian het volgende:
Video: Sour Grapes From Champ Car's Sebastien Bourdais
edit : hier doet ie 't nu niet meer![]()
Deze dan maar als goedmakertje
quote:Op maandag 2 juli 2007 15:25 schreef IkWilbert het volgende:
haha, Bourdais was niet blij![]()
[afbeelding]
Die reactie van Robert![]()
![]()
[afbeelding]
is er een filmpje van het podium?quote:Op maandag 2 juli 2007 15:25 schreef IkWilbert het volgende:
haha, Bourdais was niet blij![]()
[afbeelding]
Die reactie van Robert![]()
![]()
[afbeelding]
quote:Op maandag 2 juli 2007 15:25 schreef IkWilbert het volgende:
haha, Bourdais was niet blij![]()
[afbeelding]
Die reactie van Robert![]()
![]()
[afbeelding]
quote:Op maandag 2 juli 2007 23:09 schreef Googolplexian het volgende:
[afbeelding]
The Thrill - Winning your first Champ Car victory is one of the greatest thrills in the world. Today, Robert Doornbos won his first Champ Car victory... See the Thrill!!!
Wie danquote:Op maandag 2 juli 2007 23:26 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Ik ken dr nog 1 die het dak van huis kapot sprong|!!
quote:Sebastien Bourdais: "I guess in our bad luck we got a little lucky in the conditions, getting out of sync, cycling back to the front helped us. It's a bit of a shame. Obviously the McDonald's car was really, really good under dry conditions. Had it stayed this way, I think it was going to be a really, really good day for us. The boys had done a terrific job and the car was very, very good. We were getting good fuel mileage and good pace. Then under the yellow, when the track started to get wet, you know, in some places, and they decided to restart the race, I was like, oh, boy that's going to be tough. I was the first one to discover the slippery conditions and I made a mistake. I went for the restart in 14. I wasn't really quick, but the car went straight and ended up in the gravel. That was disappointing, but I knew the race was going to be long and we kept fighting for it. After that, the condition kept getting trickier and trickier. All of a sudden we saw ourselves in wets and close to the front. So it was looking fairly good. Just Robert passed me very cleanly on the track. Just left the door open. I was kind of hoping he was going to do the same when at some point I was a little quicker behind him. But that's not what he did. That's the only reason I was very unhappy with him."
Kunnen ze elkaar van de baan rammen...quote:
Neuh ... McBourdais heeft nog steeds de voorkeur maar Doorknob begint wel aardig voor te dringen in the spotlight. Als RD het ChampCar kampioenschap op z'n naam schrijft dan is het denk ik gelijke kansen voor RD en SB. RD's grote voordeel is dat elk podium dat hij op z'n naam heeft ook voordelig was voor Red Bull. Elk Bourdais podium was leuk voor McDonalds (lekker boeie ... alsof hun afzetmarkt niet ruim genoeg is).quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:13 schreef TJDoornbos het volgende:
Sanger wat zeg je nou voor verstandige zakenKlopt idd.Vettel is van RB maar uitgeleend tot en met 2008 maar wie weet halen ze die gewoon eerder terug.
Maar gok dat RD boven Bourdais gaat opt moment!!
Als Doornbos dit jaar als rookie kampioen weet te worden dan denk ik dat de voorkeur uitgaat naar Doornbos, op sportief gebied. Die prestatie is groter als die van Bourdais dit seizoen (in dat geval dan he).quote:Op donderdag 5 juli 2007 01:05 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Neuh ... McBourdais heeft nog steeds de voorkeur maar Doorknob begint wel aardig voor te dringen in the spotlight. Als RD het ChampCar kampioenschap op z'n naam schrijft dan is het denk ik gelijke kansen voor RD en SB. RD's grote voordeel is dat elk podium dat hij op z'n naam heeft ook voordelig was voor Red Bull. Elk Bourdais podium was leuk voor McDonalds (lekker boeie ... alsof hun afzetmarkt niet ruim genoeg is).
Daarbij komt dat RD veel energieker en "more likable" is. Hij heeft nou eenmaal een leuke kop voor de camera en representeert (vind ik) op een goede manier de Nederlandse mentaliteit (ook met het huilebekje tegen SB op het podium ... typisch RD / NL).
talent + mediagevoelig + RedBull backing ... laat maar komen dat CART kampioenschap
Nou denk ik toch wel dat door z'n acties in de Champcar Robert verzekerd is van IN IEDER GEVAL een teststoeltje bij RedBull... of een Champcar aanbod met dik salaris van RedBull![]()
quote:Op donderdag 5 juli 2007 11:35 schreef Rory78 het volgende:
Stel je voor... Robert en Seb in één team volgend jaar...
Wat een vertrouwen in je idool zegquote:Op donderdag 5 juli 2007 11:45 schreef TJDoornbos het volgende:
Dan komen die Torro's niet veel verder dan nu gok ik. Zie ze nu steeds in de grindbak en dat kan dan zomaar weer gebeuren!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |