abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41360313
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 13:25 schreef TimoBasso het volgende:
http://emagazine.credit-suisse.com/app/article/index.cfm?fuseaction=openArticle&aoid=162754&coid=88&lang=EN

Toch een apart mooi stuk door BMW sponser Credit - Suisse over Jacques
Het gaat hier over F1, niet over gepensioneerden...
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  donderdag 31 augustus 2006 @ 13:34:58 #103
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_41360500
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 13:28 schreef Spooky4u het volgende:

[..]

Het gaat hier over F1, niet over gepensioneerden...
F1 bestaat al jaren niet meer vriend
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_41360542
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 13:34 schreef TimoBasso het volgende:

[..]

F1 bestaat al jaren niet meer vriend
Vanaf '97 is het inderdaad maat een dooie boel.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_41386997
http://www.monzanet.it/F1_eng/f1_scuderie.aspx?IdTeam=1 grappig hier staat RD als 3de man bij Ferrarri..........weet niet wie er zit te pitten maar dit lijkt me een grote vergissing!
pi_41436699
Mijn mening over Doornbos? Qua rijden heb ik nog niets indrukwekkends gezien. Een hele knappe regenrace in Spa, maar verder niet veel bijzonders. Om verder te komen in de F1 zal hij toch meer moeten laten zien. Als vrijdagtester is hij slecht te beoordelen, maar er zijn jonge honden die ook daar meer indruk maken (Kubica, Vettel).

Zijn trackrecord so far geeft ook geen reden om een glanzende F1 carriere te verwachten. Zijn prestaties in de F3000 waren heel aardig, maar een Liuzzi was daar toch beter. Niet alleen in 2004, toen hij Doornbos om de oren reed, maar ook in 2003 zag Liuzzi kans zijn teamgenoot te verslaan als rookie. Robert ziet tot nu toe geen kans om zijn teamgenoot te verslaan en dat vind ik toch wel het eerste criterium om een rijder als een belofte te zien.

Qua uitstraling en karakter is het een kwestie van smaak. Ik vind dat nichterige gehieper zonder veel inhoud storend, maar kan me best voorstellen dat er mensen zijn die zich daardoor juist met hem kunnen associeeren. Wil hij echter doorbreken zal hij niet alleen talent moeten tonen, maar ook gewoon harder moeten werken. Het gaat niet om de pret, maar om de skills en de ervaring een auto optimaal af te stellen. Daar moet je gewoon uren voor maken en volgens mij houdt Robert daar niet zo van.

Het is vooral een zondagskind in de racerij, die een hoop mazzel op de goede momenten had (en natuurlijk een rijke papa). Kijk eens waar de echte F3000 winnaars terecht gekomen zijn: Friesacher, Enge etc. Het gros mag blij zijn met een A1 plaatsje, terwijl ze toch aantoonbaar sneller waren dan hun jaargenoten.

[ Bericht 5% gewijzigd door multatuli op 02-09-2006 22:41:35 ]
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_41447569
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 13:25 schreef TimoBasso het volgende:
http://emagazine.credit-suisse.com/app/article/index.cfm?fuseaction=openArticle&aoid=162754&coid=88&lang=EN

Toch een apart mooi stuk door BMW sponser Credit - Suisse over Jacques
Ik neem aan dat je niet 'de man met de spons' bedoelt?!

Tevens VTP'tje (nee, géén typo)
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  zondag 3 september 2006 @ 16:18:41 #108
131800 Tarado
capô de fusca
pi_41453488
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 22:35 schreef multatuli het volgende:
Mijn mening over Doornbos? Qua rijden heb ik nog niets indrukwekkends gezien. Een hele knappe regenrace in Spa, maar verder niet veel bijzonders. Om verder te komen in de F1 zal hij toch meer moeten laten zien. Als vrijdagtester is hij slecht te beoordelen, maar er zijn jonge honden die ook daar meer indruk maken (Kubica, Vettel).

Zijn trackrecord so far geeft ook geen reden om een glanzende F1 carriere te verwachten. Zijn prestaties in de F3000 waren heel aardig, maar een Liuzzi was daar toch beter. Niet alleen in 2004, toen hij Doornbos om de oren reed, maar ook in 2003 zag Liuzzi kans zijn teamgenoot te verslaan als rookie. Robert ziet tot nu toe geen kans om zijn teamgenoot te verslaan en dat vind ik toch wel het eerste criterium om een rijder als een belofte te zien.

Qua uitstraling en karakter is het een kwestie van smaak. Ik vind dat nichterige gehieper zonder veel inhoud storend, maar kan me best voorstellen dat er mensen zijn die zich daardoor juist met hem kunnen associeeren. Wil hij echter doorbreken zal hij niet alleen talent moeten tonen, maar ook gewoon harder moeten werken. Het gaat niet om de pret, maar om de skills en de ervaring een auto optimaal af te stellen. Daar moet je gewoon uren voor maken en volgens mij houdt Robert daar niet zo van.

Het is vooral een zondagskind in de racerij, die een hoop mazzel op de goede momenten had (en natuurlijk een rijke papa). Kijk eens waar de echte F3000 winnaars terecht gekomen zijn: Friesacher, Enge etc. Het gros mag blij zijn met een A1 plaatsje, terwijl ze toch aantoonbaar sneller waren dan hun jaargenoten.
Ik kan me hier wel in vinden
  zondag 3 september 2006 @ 21:27:34 #109
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_41462422
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 22:35 schreef multatuli het volgende:
Friesacher zou ik nou geen echte winnaar willen noemen. Vele jaren in de F3000, maar hij heeft nooit kunnen overtuigen. Enge heeft ook heel wat jaren in de F3000 rondgereden voordat hij meestreed om de zeges. Doornbos deed het niet slecht in zijn enige F3000 jaar, maar daarbij moet wel gezegd worden dat het veld erg gedevalueerd was tegen opzichte van de F3000 in de jaren daarvoor.
Bovendien, heel wat winnaars uit de F3000 zijn wel aardig terecht gekomen. Montoya, Heidfeld, Alesi, Panis, Zonta, Liuzzi en Bourdais.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_41479975
Is die F1 demo op het circuit van Zandvoort nog ergens terug te zien?
pi_41506734
alleen de donut heb ik gezien op google videos. Helaas liet de Organisatie RD zn show niet afmaken want hij wou alle tribunes af maar dat mocht niet. RD vlak voor mn neus
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 5 september 2006 @ 11:17:09 #112
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_41509996
Het grote Robert Doornbos Topic!!!!!

misschien een idee om ze mergen?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 5 september 2006 @ 11:36:57 #113
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_41510493
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 11:17 schreef rubbereend het volgende:
Het grote Robert Doornbos Topic!!!!!

misschien een idee om ze mergen?
Een goed idee, al zeg ik het zelf.
Dan zet ik deze daar als OP.
pi_41687772
Klien heeft naar verluidt zijn engineers vandaag laten weten dat hij er in China niet meer bij is. Goede kans dat we Robert daar dus zien rijden.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 10 september 2006 @ 21:49:00 #115
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_41689058
dat zou mooi zijn
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_41689942
quote:
Op zondag 10 september 2006 21:49 schreef rubbereend het volgende:
dat zou mooi zijn
En een mogelijkheid om zich te gaan bewijzen. De reden dat momenteel geen team hem een race zitje aanbied ligt volgens mij aan zijn ietwat te bescheiden palmares. Geen aansprekende titels op zijn naam. Nu is de tijd gekomen voor hem om zich te bewijzen.
  zondag 10 september 2006 @ 22:51:51 #117
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41691574
als hij zich nou de laatste 3 races in de top10 rijdt zowel in kwali als in race en hij is sneller dan DC dan moet een team de ogen toch gaan openen?
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_41691751
quote:
Op zondag 10 september 2006 22:51 schreef WEST het volgende:
als hij zich nou de laatste 3 races in de top10 rijdt zowel in kwali als in race en hij is sneller dan DC dan moet een team de ogen toch gaan openen?

Dan heeft hij er iig een fan bij!
  zondag 10 september 2006 @ 22:59:13 #119
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41691911
quote:
Op zondag 10 september 2006 22:56 schreef multatuli het volgende:

[..]

Dan heeft hij er iig een fan bij!
hehe in F1 heb ik nu nadat Montoya weg is geen favoriet. Maar ik vind Hekki Kovolainen ook een gast zoals die gast Engels kan daar moet Kimi een voorbeeld aan nemen. en Hekki kan nog eens verdomd hard autorijden

overigens hangt hier een mooie foto aan de muur van Doornbos met handtekening
pi_41699856
Als Doornbos ook maar een enkel puntje pakt, vind ik dat hij het MEGAgoed gedaan heeft.
Maar eerst moet hij in die wagen zien te geraken; het zijn tot nu toe nog slechts geruchten...
  maandag 11 september 2006 @ 10:54:20 #121
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_41700280
Het is zojuist officieel bevestigd door RBR.

Robert rijdt de laaste drie races!
* I intend to live forever, so far so good! *
  maandag 11 september 2006 @ 11:02:24 #122
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41700481
quote:
Op maandag 11 september 2006 10:54 schreef IkWilbert het volgende:
Het is zojuist officieel bevestigd door RBR.

Robert rijdt de laaste drie races!
quote:
Robert Doornbos rijdt de laatste drie Formule 1-races van het seizoen voor het team van Red Bull. Zo heeft het team maandag bevestigd. De 24-jarige Rotterdammer, die dit jaar als vrijdagrijder voor Red Bull in actie kwam, neemt het stuur over van Christian Klien. De Oostenrijker is aan de kant gezet, omdat hij op zoek is naar een ander Formule 1-team en niet is ingegaan op de aanbiedingen van Red Bull om volgend jaar in de Amerikaanse Champ Car-serie of de DTM te rijden.

Doornbos zei over zijn promotie: "Dit is natuurlijk een kans uit duizenden! Ik heb dit jaar altijd enorm mijn best gedaan om het team beter te maken, zowel in als buiten de Grand Prix weekenden. Dit is dus niet onopgemerkt gebleven. Graag wil ik dan ook iedereen binnen Red Bull onwijs bedanken voor deze kans. Ik ben er zowel mentaal als fysiek honderd procent klaar voor en ben enorm gemotiveerd om in de aankomende drie races maximaal te presteren voor Red Bull Racing!"

Teambaas Christian Horner: "In aansluiting op Christian's recente beslissing, hebben we hem uit zijn contract vrijgegeven om zich te concentreren op de volgende stap in zijn carrière. Nadat hij dit jaar een solide job voor ons heeft gedaan in de derde wagen en al acht Grand Prix heeft bestreden, is Robert onze logische keus als vervanger. Robert zal zich met ingang van onze test op Jerez deze week gaan voorbereiden op zijn racedebuut voor Red Bull Racing."
bron: f1racing.nl

pi_41700730
Feli RD

MAXIMUM ATTACK

Burnt to the core but not broken
  maandag 11 september 2006 @ 11:17:36 #124
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_41700911
Leuk dat hij zichzelf nog eens mag bewijzen. Toch verwacht ik geen wonderen van hem. Zou mooi zijn als hij DC zou kunnen verslaan, maar makkelijk zal dat niet worden. Maar ja, hij mag me natuurlijk altijd verrassen

Ben trouwens ook benieuwd wie nu de derde wagen mag gaan besturen de laatste drie races.
Murray Walker
pi_41704696
Ontzettend goed nieuwe
Where facts are few, experts are many.
pi_41704990
quote:
Op maandag 11 september 2006 11:17 schreef 4-elements het volgende:
Leuk dat hij zichzelf nog eens mag bewijzen. Toch verwacht ik geen wonderen van hem. Zou mooi zijn als hij DC zou kunnen verslaan, maar makkelijk zal dat niet worden. Maar ja, hij mag me natuurlijk altijd verrassen

Ben trouwens ook benieuwd wie nu de derde wagen mag gaan besturen de laatste drie races.
Hoe mooi zo'n kans ook is, is het daarnaast inderdaad ook best wel link. Doornbos heeft al zoveel te bewijzen en drie slechte races zou zijn F1 carriere in een keer kunnen verknallen. Maar gelukkig kent het het team en de auto door en door!
  maandag 11 september 2006 @ 14:19:12 #127
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_41713315
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 september 2006 @ 18:42:05 #129
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_41714050
Ik hoop dat RD DC de oren wast Dan weten ze gelijk dat ze met RD rekening moeten houden, al zal het afgaande op Monza voor Red Bull nog lastig worden om Torro Rosso achter zich te houden
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 11 september 2006 @ 19:15:17 #130
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_41715208
en dan volgend jaar kopman bij Spyker
DeLuna vindt me dik ;(
pi_41720432
Leuk, nog een Nederlander in de spotlights van de F1!

* Sally voelt haar chauvinisme weer opborrelen.... Dat maakt 't kijken van de overige 3 races drie-dubbel spannend!!!

En maar weer opnieuw een tvp'tje: topics zijn gemerged....
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_41720595
Wat onverwachts. Wel leuk voor Doornbos. Hopelijk kan hij iets laten zien van betekenis .
pi_41723757
Meer Nederlands bloed in de F1
pi_41724548
Ik hoop stiekem toch wel op een puntje.
pi_41733713
Punten zouden toch niet onmogelijk moeten zijn in die bak.
Lijkt me gaaf zeg om eindelijk een Nederlander voorin het veld te zien.
  dinsdag 12 september 2006 @ 13:24:57 #136
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41734623
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 12:47 schreef SimtekF1 het volgende:
Punten zouden toch niet onmogelijk moeten zijn in die bak.
Lijkt me gaaf zeg om eindelijk een Nederlander voorin het veld te zien.
DC heeft er mee op het podium gestaan dus why not ?
pi_41737712
Yep, maar Klien kwam er niet ver mee..
pi_41750851
RD gaat ff paar punten scoren
pi_41755632
Dit is zijn ultieme kans dus ik wens hem veel succes.

Maar persoonlijk heb ik er weinig vertrouwen in. Ik schat Klien hoger in dan Doornbos.

Maar veel succes toegewenst he
  donderdag 14 september 2006 @ 01:52:29 #140
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_41790283
Goed dat hij er weer bij is!

Verstappen moest ik niet. Albers moet ik niet. Doornbos zie ik dan weer wel graag rijden!
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_41792798
En toch denk ik nog steeds dat Verstappen de snelste van de 3 is.
Maargoed Verstappen en F1 is verleden tijd.
pi_41792850
Ik zie graag een soort F1 campagne met Jos, Chris , Robert, Tom en Bleek. Geef ze allemaal 1 en dezelfde wagen en laat ze maar uurtje een set up zoeken daarna uurtje kwalificatie en dan korte sprintrace. Op het circuit van Zandvoort uiteraard anders kennen wij als Nederlanders er niet low budget heen
  donderdag 14 september 2006 @ 10:11:13 #143
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_41794406
quote:
Op donderdag 14 september 2006 08:59 schreef SimtekF1 het volgende:
En toch denk ik nog steeds dat Verstappen de snelste van de 3 is.
Maargoed Verstappen en F1 is verleden tijd.
Tuurlijk, Verstappen is een legende!
En nog geen verleden tijd.
pi_41795316
quote:
Op donderdag 14 september 2006 10:11 schreef pfaf het volgende:

[..]

Tuurlijk, Verstappen is een legende!
En nog geen verleden tijd.
Verstappen en F1 is verleden tijd.
Verstappen zelf nog lang niet nee, die moet eerst nog even een aantal keer het A1 kampioenschap winnen.
pi_41795400
Lijkt me een strak plan Simtek!
  donderdag 14 september 2006 @ 12:36:17 #146
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_41798302
Moet ie eerst een stoppen met domme fouten maken...
Murray Walker
pi_41798340
quote:
Op donderdag 14 september 2006 12:36 schreef 4-elements het volgende:
Moet ie eerst een stoppen met domme fouten maken...
Soms sneller als z'n materiaal, maar zoveel fouten. Dat is Jos in een notendop.
pi_41798557
Dacht dat dit topic over Doornbos ging ...
Where facts are few, experts are many.
pi_41801474
Goed gezien Atreidez
pi_41801825
quote:
Op donderdag 14 september 2006 14:38 schreef TJDoornbos het volgende:
Goed gezien Atreidez
Ook overal de Moderator he
pi_41825604
quote:
Op donderdag 14 september 2006 14:50 schreef kriele het volgende:

[..]

Ook overal de Moderator he
Was het maar zo kriele

RD gaat onverstoorbaar door met testen:

Ook op zijn tweede testdag heeft Robert Doornbos het maximale uit de dag gehaald door 91 ronden af te leggen. Omdat het 's nachts geregend was en de baan 's ochtends nog vochtig was, begon RBR, net als de overige aanwezige teams, vandaag wat later met hun programma. Met een snelste tijd van 1:18.325 eindigde Doornbos de dag weer als vijfde.

ROBERT DOORNBOS: "Net als in de F3000 waren Tonio Liuzzi en ik vandaag weer teammaatjes, omdat ook hij en STR nog hun bandenkeus moesten maken. Vanmorgen hebben we beiden eenzelfde bandenprogramma afgewerkt, na de lunch ben ik verder gegaan met een aantal verschillende afstellingen voor de wagen uit te proberen. Weer een goede dag met het oog op de GP van China dus!"

bron
pi_42253589
quote:
ROBERT DOORNBOS OVERWEEGT OVERSTAP NAAR AMERIKAANSE CHAMP CARS

TERUG AAN HET FRONT

SJANGHAI, zaterdag

Hij is terug op de plaats waar het ooit allemaal begon. Precies twee jaar geleden reed Robert Doornbos zijn eerste officiële Formule 1-kilometers op het circuit van Sjanghai, waar het toenmalige Jordan-team hem ’uit het niets’ als derde coureur de baan opstuurde. Gisteren stapte Doornbos op hetzelfde circuit wederom in een F1-bolide, dit keer niet als testrijder maar als volwaardig coureur. De Nederlander krijgt de laatste drie races van het seizoen van werkgever Red Bull Racing de kans zijn kunsten op het hoogste niveau te vertonen. En die kans wil Doornbos, zo maakt hij in China verbaal duidelijk, niet onbenut laten.

Bijna een jaar lang wachtte Doornbos op het buitenkansje, dat veel van zijn ’collega-derde rijders’ eerder dit seizoen al kregen. De verlossing kwam op zondagavond na de Grand Prix van Italië, toen het team Doornbos officieel meedeelde dat hij tijdens de laatste drie GP’s van het seizoen de plaats van vaste Red Bull-coureur Christian Klien mocht innemen. „Twee seconden heb ik het lullig gevonden voor Christian, maar meer ook niet. Zo werkt het nu eenmaal in de Formule 1, het is eten of gegeten worden. Voor medeleven is geen plaats.”

Nog geen twaalf uur na het verlossende woord zat Doornbos in de sportschool. „Natuurlijk ben je het hele seizoen klaar om in te vallen, maar desondanks heb ik de afgelopen weken harder getraind dan ooit. Echt, mijn vriendin werd er helemaal gek van, ik zat alleen nog maar in de gym”, aldus de sterk afgetrainde Rotterdammer. „Een beetje ADHD word je wel van zo’n mededeling.” Het belang van de drie GP-weekeinden is dan ook groot, ook al zal Doornbos met zijn komende optredens geen racekuipje voor 2007 bij Red Bull kunnen veroveren. Zijn huidige team maakte eerder immers al bekend volgend seizoen met kopman David Coulthard en nieuwkomer Mark Webber de WK-strijd aan te gaan.

Het team heeft Doornbos dan ook geen loze beloften gedaan. „Ze zijn heel duidelijk geweest, voor komend seizoen is er voor mij alleen een teststoeltje beschikbaar”, aldus Doornbos die in China voor het eerst aangeeft bij zijn toekomstplannen niet alleen meer richting de Formule 1 te kijken. „Je kunt je wel blijven blindstaren op Formule 1, maar er komt een moment dat het voorbij is. Binnen Red Bull heeft men aangegeven voor mij een stoeltje te kunnen regelen bij een Amerikaans Champ Car-team, daar ben ik serieus over aan het nadenken. Als ik op die manier racefit kan blijven en tegelijkertijd als testcoureur bij Red Bull betrokken kan blijven, is dat misschien wel de beste optie voor 2007.”

Toch is een rol als vaste F1coureur in 2007 nog niet helemaal uit Doornbos’ gedachten verbannen. „De komende drie GP’s ben ik één van de 22 coureurs die van start gaan, een betere etalage om mezelf te tonen is er niet. Misschien dat mijn optreden in de komende drie races bij andere teams deuren opent die nu nog gesloten zijn.”

Gisteren ontdekte Doornbos wel direct een van de grote verschillen tussen een baan als derde rijder en die als vaste coureur. Normaal gesproken reed de Rotterdammer zich op vrijdag letterlijk een slag in de rondte, maar nu moest hij de noeste arbeid overlaten aan Michael Ammermüller, de nieuwe derde coureur van Red Bull. In de ochtendtraining kwam Doornbos helemaal niet in actie; ’s middags mocht hij, net als teamgenoot David Coulthard, welgeteld vijftien rondjes warmdraaien.

Vandaag en morgen zit een ’werkloze’ Ammermüller zich echter te verbijten, net zoals Doornbos dat vijftien GP’s op rij heeft gedaan. „Eindelijk zal ik op zondagmiddag weer de adrenaline door mijn lijf voelen spuiten”, aldus Doornbos, die nog precies weet hoe lekker dat aanvoelt. „Een goede race rijden is het mooiste dat er is, daar krijg je als coureur een enorme kick van. Natuurlijk was ik heel blij met de rol van derde coureur bij Red Bull, maar je raakt in de Formule 1 snel verwend; al is het maar omdat alles in dit wereldje snel gaat. Het echte racen ben ik de afgelopen maanden steeds meer gaan missen en aan dat gemis komt nu eindelijk een eind. Mijn doel? Zo goed mogelijk racen. Mijn wens? David Coulthard verslaan! Of dat reëel is? Waarom eigenlijk niet…?”
pi_42255350
Wat is de bron van dit artikel?
pi_42255621
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 10:38 schreef kriele het volgende:
Wat is de bron van dit artikel?
Telegraaf
pi_42255812
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 11:08 schreef Reinaldo04 het volgende:

[..]

Telegraaf
Ok, thanx.
  maandag 2 oktober 2006 @ 06:59:20 #156
19840 Libris
Live from Singapore
pi_42302701
Zo, wat vonden we ervan?

Jammer dat hij in de eerste ronde die Pool raakte en moest pitten, maar ik denk dat hij een goede sterke indruk heeft achtergelaten. Volgende week Japan
pi_42302776
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 06:59 schreef Libris het volgende:
Zo, wat vonden we ervan?

Jammer dat hij in de eerste ronde die Pool raakte en moest pitten, maar ik denk dat hij een goede sterke indruk heeft achtergelaten. Volgende week Japan
Ik vind dat hij zich prachtig heeft terug gevochten tot achter Coulthard! .

Ben benieuwd naar welke positie hij zich in de volgende twee races kan rijden
  maandag 2 oktober 2006 @ 08:34:39 #158
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_42303145
RD heeft gedaan wat die kon en moest na Kubica's actie. RD heeft 10de tijd neergegooid ver voor Raikki en Trulli om maar 2 gasten te noemen!
  maandag 2 oktober 2006 @ 10:23:35 #159
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_42304691
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 06:59 schreef Libris het volgende:
Zo, wat vonden we ervan?

ik heb nog niks gezien
pi_42425151
quote:
Robert Doornbos is niet snel ontevreden, maar vandaag liet hij in niet mis te verstane woorden weten wat hij ervan vond. Saai.

In de ochtendtraining kwam Doornbos slechts eenmaal in actie. Tijdens de tweede vrije training reed hij welgeteld negen rondjes. ,,Niet echt spannend,” concludeerde hij. ,,Jerez lijkt nu opeens ver weg.” Tijdens de test in Jerez voorafgaand aan de races in China en Japan reed hij dagelijks 120 rondjes. Vandaag waren het er negen. Zijn beste tijd 1.37,788 leverde hem een 25ste plaats op. Een gegeven dat feitelijk niks zegt.

,,Eigenlijk een best vermoeiend dagje. Van de hele tijd niks doen kan je ook moe worden. Bovendien moest ik in mijn eerste rondje meteen aan de bak.” Doornbos had gisteren de baan niet verkend. De regen stond hem tegen. ,,Misschien was ik een beetje lui.” Aangezien hij een jaar niet op Suzuka had gereden moest hij vandaag meteen scherp zijn. ,,Ik had nog maar één rondje op intermediates gereden, toen er een probleem was met de software van het gaspedaal. Vanmiddag hebben we gewacht tot het droog werd.”

Doornbos reed vandaag met een dusdanig geknepen motor dat de vergelijking met een grasmaaier snel gemaakt was. In China reed hij voor het eerst in die engine setting. Na zijn eerste ronde op het Shanghai Circuit kwam hij meteen de pit weer in. ,,Die motor klonk zo zwaar, ik dacht die gaat ploffen. Maar dat hoort kennelijk zo.” Tijdens de debrief vandaag kwam Doornbos erachter dat teammaat Coulthard daarentegen wel met een snellere engine mode had gereden. ,,Mooi dacht ik bij mezelf. De druk staat er bij hem op. Hij weet dat ik z’n nek sta te hijgen. En dat is een goed gevoel.”
quote:
Het was vandaag een rustige dag voor de Nederlander Robert Doornbos. Doornbos reed vandaag in totaal 10 ronden, de werkzaamheden voor de setup werden vooral gedaan door 3e rijder Ammermuller. Op een natte baan, beperkte Doornbos zich in de eerste sessie tussen 11:00 en 12:00 uur lokale tijd enkel tot het rijden van een installatieronde. In de middagsessie, die naarmate de tijd vorderde steeds droger werd, reed de 25-jarige Rotterdammer 9 rondes met een snelste tijd van 1:37.788 wat hem een 25e plaats opleverde.

Doornbos: “Alsof ik vandaag een vrije dag had! David en ik hebben onze kilometers beperkt en hebben banden gespaard voor de komende dagen. Michael, onze derde rijder, heeft vandaag voornamelijk het werk gedaan en veel data verzameld, waar me morgen mee verder kunnen. We hebben een goed idee waar we staan, dus ik kijk al uit naar morgen!?”
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_42448360
Wat was Red Bull allermachtig slecht! Net wat Doornbos kan gebruiken.....NOT!
  zondag 8 oktober 2006 @ 14:47:22 #162
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_42479335
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 10:58 schreef kriele het volgende:
Wat was Red Bull allermachtig slecht! Net wat Doornbos kan gebruiken.....NOT!
Tja gelukkig bleef de bak heel en haalde hij wel de streep in tegensteling tot Uncle D
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:25:18 #163
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42559820
RBR gaat steeds meer tegenvallen, komt natuurlijk doordat er niet meer ontwikkeld wordt.

Ik hoop voor RBR dat de RB3 een hele stap voorwaarts gaat worden.

Voor RD hoop ik dat de nieuwe testovereenkomst niet al te invloed heeft op zijn stoeltje/toekomst
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 10:36:22 #164
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_42570021
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 22:25 schreef sanger het volgende:
RBR gaat steeds meer tegenvallen, komt natuurlijk doordat er niet meer ontwikkeld wordt.

Ik hoop voor RBR dat de RB3 een hele stap voorwaarts gaat worden.

Voor RD hoop ik dat de nieuwe testovereenkomst niet al te invloed heeft op zijn stoeltje/toekomst
Ik zie het somber in voor RD in de F1.... Red Bull gaat waarschijnlijk testen met de vaste rijders, geen testrijder dus... Misschien toch maar Champcar voor Robert?
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_42575831
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 10:36 schreef IkWilbert het volgende:

[..]

Ik zie het somber in voor RD in de F1.... Red Bull gaat waarschijnlijk testen met de vaste rijders, geen testrijder dus... Misschien toch maar Champcar voor Robert?
Naar verluid kan hij aan de slag bij het nieuw te vormen champcarteam van Muermans en Stoddart met financiele steun van Red Bull.

Doornbos lucht zijn hart
Robert Doornbos heeft zich in de nieuwste uitgave van het blad Formule 1 uiterst kritisch uitgelaten over zijn Red Bull teamgenoten bij Toro Roso. De Rotterdammer die de afgelopen twee Grand-Prix goed presteerde bij Red Bull lijkt vooral gefrustreerd omdat hij volgend jaar zeer waarschijnlijk niet kan racen in de Formule 1.

"Tonio Liuzzi is een vriend van me, maar hoe hij racet dat kun je niet serieus nemen", aldus Robert Doornbos. "Elke race opnieuw maakt hij fouten. Hij is net een clown, maar heeft wel een contract voor 2007. Speed idem dito".

Bij Toro Rosso teambaas Gerhard Berger laat de Nederlander na de race in Japan zijn ontevredenheid merken:
"Misschien arrogant, maar ik maak geen fouten. Dat zij wel een contract hebben maakt me gek. Op dit soort momenten is het heel frustrerend om Formule 1-coureur te zijn."

Over de toekomst van Doornbos heerst nog onduidelijkheid. Volgens Harry Muermans zou Doornbos volgend jaar kunnen testen bij Red Bull en kunnen racen in de Champcars. Red Bull teambaas Christian Horner laat echter aan Formule 1 weten dat dit onmogelijk is.

Doornbos zegt dat Horner mag denken dat hij wil maar dat de uiteindelijke beslissing niet door Horner maar door Red Bull eigenaar Dietrich Mateschitz wordt genomen.

De vraag is of of Red Bull volgend jaar wel een testcoureur wil hebben. Volgend jaar is er opnieuw een limiet aan het aantal testkilometers dat mag worden afgelegd. Het lijkt erop dat Red Bull dit zoveel mogelijk door haar racecoureurs zou willen laten doen.

Voor Doornbos zou dan niet anders resten dan de Amerikaans champcars. Daar zou de coureur met steun van Red Bull bij een nieuw te vormen team van sponsor Harry Muermans en ex-Minardi teambaas Paul Stoddart kunnen racen. De Formule 1 zou Doornbos dan even uit zijn hoofd moeten zetten ondanks dat dit bij de Rotterdammer op nummer 1 staat.

Peter Gloudemans
F1News.nl
  woensdag 11 oktober 2006 @ 14:21:11 #166
65960 sanger
pi_42576066
Ben er bang voor dat dit ook de enige optie is.

Of hij moet bereid zijn om als pay-driver aan de slag te gaan zodat hij zich in de picture kan rijden. Helaas liet een RD woordvoerder gisteren weten dat RD zich daar te goed voor voelt, ondanks de geringe ervaring en prestaties die RD heeft laten zien.

Ben overigens ook meteen bang dat dit einde F1 carriere is voor RD.
pi_42576457
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 14:21 schreef sanger het volgende:
Ben er bang voor dat dit ook de enige optie is.

Of hij moet bereid zijn om als pay-driver aan de slag te gaan zodat hij zich in de picture kan rijden. Helaas liet een RD woordvoerder gisteren weten dat RD zich daar te goed voor voelt, ondanks de geringe ervaring en prestaties die RD heeft laten zien.

Ben overigens ook meteen bang dat dit einde F1 carriere is voor RD.
Dat gelul over het zich te groot voelen voor paydriver is volgens niets anders dan het geld niet hebben. Iedere coureur wil F1 rijden. Paydriver of niet. Volgens mij brengt het merendeel van het F1 veld wel een vorm van sponsoring mee.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 14:35:55 #168
65960 sanger
pi_42576603
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 14:31 schreef kriele het volgende:

[..]

Dat gelul over het zich te groot voelen voor paydriver is volgens niets anders dan het geld niet hebben. Iedere coureur wil F1 rijden. Paydriver of niet. Volgens mij brengt het merendeel van het F1 veld wel een vorm van sponsoring mee.
Muermans heeft anders allang aangegeven dat de financien het probleem niet hoeven te zijn.....

Ik denk dat RD zich te hoog inschat. Hij vergeet dat hij tot nog toe alleen 2 seizoenen als invaller is mogen beginnen. Hij is nog nooit eerste keus geweest.

Het is helaas maar waar, maar dit seizoen zal hij weer buiten de boot vallen.
pi_42576778
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 14:35 schreef sanger het volgende:

[..]

Muermans heeft anders allang aangegeven dat de financien het probleem niet hoeven te zijn.....

Ik denk dat RD zich te hoog inschat. Hij vergeet dat hij tot nog toe alleen 2 seizoenen als invaller is mogen beginnen. Hij is nog nooit eerste keus geweest.

Het is helaas maar waar, maar dit seizoen zal hij weer buiten de boot vallen.
Ik geloof ook niet dat Spyker hem zou willen hebben. ING gaat niet als sponsor naar Spyker doordat het team te Nederlands is. Daarom denk ik dat Spyker nooit geen 2e nederlandse rijder neemt. Hooguit als tester.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 14:42:11 #170
65960 sanger
pi_42576837
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 14:40 schreef kriele het volgende:

[..]

Ik geloof ook niet dat Spyker hem zou willen hebben. ING gaat niet als sponsor naar Spyker doordat het team te Nederlands is. Daarom denk ik dat Spyker nooit geen 2e nederlandse rijder neemt. Hooguit als tester.
Misschien juist wel als een oer-nederlands merk (Heineken, ABN AMRO of 1 of ander drugskartel) hoofdsponsor wordt.
pi_42580591
TJ begint het somber in te zien voor F1 in 2007
  woensdag 11 oktober 2006 @ 16:32:09 #172
65960 sanger
pi_42580819
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 16:26 schreef TJDoornbos het volgende:
TJ begint het somber in te zien voor F1 in 2007

Als jij het al somber in begint te zien, wat moeten wij dan wel niet?
pi_42580977
hahahahhaa ja goeie vraag, maar als de geruchten kloppen dan is F1 ffkes voorbij en word het Champcars!
  woensdag 11 oktober 2006 @ 16:39:24 #174
65960 sanger
pi_42581064
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 16:37 schreef TJDoornbos het volgende:
hahahahhaa ja goeie vraag, maar als de geruchten kloppen dan is F1 ffkes voorbij en word het Champcars!
Ik neem aan dat je het nieuwe Stoddart-Muermans team bedoeld? Dan moet dat eerst doorgaan en dat was volgens mij ook nog lang niet zeker.
pi_42581714
tja tis afwachten, ene dag is het positief andere dag negatief........Spijker schijnt hem gebeld te hebben (aldus Racefreaks)
  woensdag 11 oktober 2006 @ 17:43:12 #176
65960 sanger
pi_42583239
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 16:57 schreef TJDoornbos het volgende:
tja tis afwachten, ene dag is het positief andere dag negatief........Spijker schijnt hem gebeld te hebben (aldus Racefreaks)
Racefreaks is daarin echter de enige bron tot dusverre. Natuurlijk zou het wel mooi zijn, een all-dutch team. Double Dutch was het toch?

Mar dan met een betere samenwerking tussen beiden
pi_42586042
gewoon beide kop houden en gas geven en pas na de race zeggen hoe het was. Wel lullig voor Plooy maargoed die kwakt toch het verkeerde de ether in zo af en toe
pi_42596240
Ik hoop wel dat RD zijn eigen glazen niet aan het ingooien is. Nu wil Red Bull hem nog sponsoren, maar of zij zitten te wachten op zulke uitspraken van iemand uit hun eigen team betwijfel ik.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 08:44:19 #179
65960 sanger
pi_42601620
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 19:18 schreef TJDoornbos het volgende:
gewoon beide kop houden en gas geven en pas na de race zeggen hoe het was. Wel lullig voor Plooy maargoed die kwakt toch het verkeerde de ether in zo af en toe
Meestal

Gewoon eerlijk zijn tegen elkaar. Je moet ook kunnen zeggen dat je het beter hebt gedaan dan de ander.
pi_42602340
ja okay maar soms zeggen coureurs dat ze beter zijn ga je de rondetijden na kijken en is dat dus niet zo. En dat kan kwaad bloed zetten!
  donderdag 12 oktober 2006 @ 09:35:24 #181
65960 sanger
pi_42602391
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 09:32 schreef TJDoornbos het volgende:
ja okay maar soms zeggen coureurs dat ze beter zijn ga je de rondetijden na kijken en is dat dus niet zo. En dat kan kwaad bloed zetten!
Afgelopen weekend was Albers in de kwalit toch ook gewoon beter? En dat met een auto die minder staat aangeschreven.

Diegene die voorop rijdt is de beste, simpel. Of dat nu komt door een betere tactiek of betere rondetijden maakt niets uit.
pi_42604311
In kwalificatie was Chris beter, maar denk dat hij minder arrogant had moeten doen bij Jack!
  donderdag 12 oktober 2006 @ 11:11:20 #183
65960 sanger
pi_42604504
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 11:03 schreef TJDoornbos het volgende:
In kwalificatie was Chris beter, maar denk dat hij minder arrogant had moeten doen bij Jack!
In mijn ogen probeerde hij juist te voorkomen dat hij de discussie aanwakkerde, wat helaas mislukte.
pi_42607152
Nu heeft hij Coulthard al eerder bespot 'voelt de hete adem in zijn nek', vervolgens neemt hij zowel Speed als zijn 'vriend' Liuzzi te grazen en noemt hem een clown in de F1. Dat is diezelfde Liuzzi die hem rijles gaf in de F3000. Als dat zijn vriend is, zou ik niet graag zijn vijand zijn.

Ben benieuwd hoe ze dat bij Red Bull vinden. Hij heeft hun vroegere rijderskeuze al eerder bekritiseerd en kleineert nu ook nog even de rol van Horner door te zeggen dat de echte beslissingen toch in Oostenrijk genomen worden. Hij heeft nu zo goed als het hele team te kakken gezet; ben benieuwd hoe ze daar in Oostenrijk over denken.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 12:54:54 #185
65960 sanger
pi_42607380
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 12:46 schreef multatuli het volgende:
Nu heeft hij Coulthard al eerder bespot 'voelt de hete adem in zijn nek', vervolgens neemt hij zowel Speed als zijn 'vriend' Liuzzi te grazen en noemt hem een clown in de F1. Dat is diezelfde Liuzzi die hem rijles gaf in de F3000. Als dat zijn vriend is, zou ik niet graag zijn vijand zijn.

Ben benieuwd hoe ze dat bij Red Bull vinden. Hij heeft hun vroegere rijderskeuze al eerder bekritiseerd en kleineert nu ook nog even de rol van Horner door te zeggen dat de echte beslissingen toch in Oostenrijk genomen worden. Hij heeft nu zo goed als het hele team te kakken gezet; ben benieuwd hoe ze daar in Oostenrijk over denken.
Ik denk dat RD al lang beseft dat zijn F1 carriere voor nu over is.
pi_42608722
Voor nu ja, maar hij wilde terugkomen. Teams houden daar niet zo van (zie Verstappen). Bovendien zit Robert ook in de VS nog wel in het RBR programma van ome Mateschitz.
pi_42632389
RD reed toen voor het eerst F3000 en Liuzzi al langer dacht ik. Neemt niet weg dat zijn uitspraken niet slim zijn!
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 08:59:37 #188
65960 sanger
pi_42633133
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 08:01 schreef TJDoornbos het volgende:
RD reed toen voor het eerst F3000 en Liuzzi al langer dacht ik. Neemt niet weg dat zijn uitspraken niet slim zijn!
Al is dat zo TJ, hij zegt dat Liuzzi een vriend is. Ik zou een vriend nooit op zo een manier te kijk zetten
pi_42722407
Vanavond bij Holland Sport
pi_42725287
Zei hij nou dat hij nog in onderhandeling is voor het laatste overgebleven Red Bull stoeltje??
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 08:37:03 #191
65960 sanger
pi_42732226
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 21:57 schreef exile79 het volgende:
Zei hij nou dat hij nog in onderhandeling is voor het laatste overgebleven Red Bull stoeltje??
In welke klasse dan? STR zijn beiden stoeltjes nog niet vergeven dacht ik.
pi_42733369
http://f1.racing-live.com/f1/en/drivers/transferts.shtml

Volgens racing-live zijn alle plekken bij STR nog beschikbaar.

http://www.gp2006.com/transferdriver/controller.php?lang=en&theme=default

Volgens gp2006 zijn de twee huidige coureurs het meest waarschijnlijk, maar nog niet bevestigd.

http://www.pitpass.com/src/seasons/2007/info/entrylist.php

Pitpass.com zegt eigenlijk hetzelfde.

Kortom, er kan nog wel wat gebeuren.
http://upcomingaward.nl/#_band-groovegarden
Stemt allen op Groove Garden!
pi_42813018
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 08:59 schreef sanger het volgende:

[..]

Al is dat zo TJ, hij zegt dat Liuzzi een vriend is. Ik zou een vriend nooit op zo een manier te kijk zetten
Dat ben ik met je eens!!
pi_42813042
Ik ga er vanuit dat Speed eruit vliegt, maar pin me er niet op vast he!
  donderdag 19 oktober 2006 @ 19:26:47 #195
65960 sanger
pi_42813810
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 19:00 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik ga er vanuit dat Speed eruit vliegt, maar pin me er niet op vast he!
Heb je bronnen of is het een schot voorlangs?
pi_42814253
Heb nul bronnen maar gewoon een schot
pi_42915583
quote:
Toro Rosso gecharmeerd van Doornbos

AMSTERDAM - Scott Speed moet vrezen voor zijn plek bij Scuderia Toro Rosso. De kans is groot dat Robert Doornbos het racestoeltje van de wisselvallig rijdende Amerikaan gaat overnemen. Teammanager Gerhard Berger van Toro Rosso is gecharmeerd van de Rotterdamse Red Bull-coureur en is inmiddels in gesprek met Marco Zecchi, teammanager van Doornbos.

Bij Red Bull Racing is volgend seizoen zeer waarschijnlijk geen plaats voor de Nederlander als vaste coureur. David Coulthard en Mark Webber zijn de eerste en tweede rijder bij het Engelse/Oostenrijkse team. Doornbos heeft kenbaar gemaakt liever te willen racen.

De serieuze belangstelling rond Doornbos komt niet onverwachts. In de afgelopen drie F1-races manifeesterde Doornbos zich nadrukkelijk. Afgelopen weekend finishte hij in Brazilië als twaalfde.

"Het is geen geheim dat Robert graag wil racen en dus zijn we ook in gesprek met Toro Rosso omdat daar nog een mogelijkheid is om te kunnen racen. De drie races die Robert heeft gereden dit seizoen heeft tot tevredenheid gestemd bij Red Bull. De gesprekken met Toro Rosso zijn een initiatief van ons waar zij voor open staan", verklaart de woordvoerder van Doornbos tegenover F1today.nl .

Doornbos maakte in 2005 bij Minardi zijn debuut in de Formule 1. In 2006 verhuisde hij naar Red Bull Racing. In de laatste drie races nam hij de positie van de ontslagen Christian Klien over.
pi_45306205
En nu is het al een (te) lange periode stil..... Jammer vindt het een mooie coureur.
pi_45307392
RD wil niet met champagne spuiten en dan ineens niet rijden zoals ene Jos ooit had. Geef hem eens ongelijk.......
  zaterdag 13 januari 2007 @ 09:22:51 #200
65960 sanger
pi_45307630
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 08:31 schreef TJDoornbos het volgende:
RD wil niet met champagne spuiten en dan ineens niet rijden zoals ene Jos ooit had. Geef hem eens ongelijk.......
Kans is echter wel dat hij voor komend seizoen helemaal niet met champagne spuit..........
pi_45316423
Kans is groot dat hij komend seizoen helemaal niet rijdt
pi_45317592
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 08:31 schreef TJDoornbos het volgende:
Eh...ja dat doe ik wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')