Het gaat hier over F1, niet over gepensioneerden...quote:Op donderdag 31 augustus 2006 13:25 schreef TimoBasso het volgende:
http://emagazine.credit-suisse.com/app/article/index.cfm?fuseaction=openArticle&aoid=162754&coid=88&lang=EN
Toch een apart mooi stuk door BMW sponser Credit - Suisse over Jacques![]()
F1 bestaat al jaren niet meer vriendquote:Op donderdag 31 augustus 2006 13:28 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Het gaat hier over F1, niet over gepensioneerden...![]()
Vanaf '97 is het inderdaad maat een dooie boel.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 13:34 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
F1 bestaat al jaren niet meer vriend![]()
Ik neem aan dat je niet 'de man met de spons' bedoelt?!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 13:25 schreef TimoBasso het volgende:
http://emagazine.credit-suisse.com/app/article/index.cfm?fuseaction=openArticle&aoid=162754&coid=88&lang=EN
Toch een apart mooi stuk door BMW sponser Credit - Suisse over Jacques![]()
Ik kan me hier wel in vindenquote:Op zaterdag 2 september 2006 22:35 schreef multatuli het volgende:
Mijn mening over Doornbos? Qua rijden heb ik nog niets indrukwekkends gezien. Een hele knappe regenrace in Spa, maar verder niet veel bijzonders. Om verder te komen in de F1 zal hij toch meer moeten laten zien. Als vrijdagtester is hij slecht te beoordelen, maar er zijn jonge honden die ook daar meer indruk maken (Kubica, Vettel).
Zijn trackrecord so far geeft ook geen reden om een glanzende F1 carriere te verwachten. Zijn prestaties in de F3000 waren heel aardig, maar een Liuzzi was daar toch beter. Niet alleen in 2004, toen hij Doornbos om de oren reed, maar ook in 2003 zag Liuzzi kans zijn teamgenoot te verslaan als rookie. Robert ziet tot nu toe geen kans om zijn teamgenoot te verslaan en dat vind ik toch wel het eerste criterium om een rijder als een belofte te zien.
Qua uitstraling en karakter is het een kwestie van smaak. Ik vind dat nichterige gehieper zonder veel inhoud storend, maar kan me best voorstellen dat er mensen zijn die zich daardoor juist met hem kunnen associeeren. Wil hij echter doorbreken zal hij niet alleen talent moeten tonen, maar ook gewoon harder moeten werken. Het gaat niet om de pret, maar om de skills en de ervaring een auto optimaal af te stellen. Daar moet je gewoon uren voor maken en volgens mij houdt Robert daar niet zo van.
Het is vooral een zondagskind in de racerij, die een hoop mazzel op de goede momenten had (en natuurlijk een rijke papa). Kijk eens waar de echte F3000 winnaars terecht gekomen zijn: Friesacher, Enge etc. Het gros mag blij zijn met een A1 plaatsje, terwijl ze toch aantoonbaar sneller waren dan hun jaargenoten.
Friesacher zou ik nou geen echte winnaar willen noemen. Vele jaren in de F3000, maar hij heeft nooit kunnen overtuigen. Enge heeft ook heel wat jaren in de F3000 rondgereden voordat hij meestreed om de zeges. Doornbos deed het niet slecht in zijn enige F3000 jaar, maar daarbij moet wel gezegd worden dat het veld erg gedevalueerd was tegen opzichte van de F3000 in de jaren daarvoor.quote:Op zaterdag 2 september 2006 22:35 schreef multatuli het volgende:
Het is vooral een zondagskind in de racerij, die een hoop mazzel op de goede momenten had (en natuurlijk een rijke papa). Kijk eens waar de echte F3000 winnaars terecht gekomen zijn: Friesacher, Enge etc. Het gros mag blij zijn met een A1 plaatsje, terwijl ze toch aantoonbaar sneller waren dan hun jaargenoten.
Een goed idee, al zeg ik het zelf.quote:Op dinsdag 5 september 2006 11:17 schreef rubbereend het volgende:
Het grote Robert Doornbos Topic!!!!!
misschien een idee om ze mergen?
En een mogelijkheid om zich te gaan bewijzen. De reden dat momenteel geen team hem een race zitje aanbied ligt volgens mij aan zijn ietwat te bescheiden palmares. Geen aansprekende titels op zijn naam. Nu is de tijd gekomen voor hem om zich te bewijzen.quote:Op zondag 10 september 2006 21:49 schreef rubbereend het volgende:
dat zou mooi zijn
quote:Op zondag 10 september 2006 22:51 schreef WEST het volgende:
als hij zich nou de laatste 3 races in de top10 rijdt zowel in kwali als in race en hij is sneller dan DCdan moet een team de ogen toch gaan openen?
hehe in F1 heb ik nu nadat Montoya weg is geen favoriet. Maar ik vind Hekki Kovolainen ook eenquote:Op zondag 10 september 2006 22:56 schreef multatuli het volgende:
[..]
Dan heeft hij er iig een fan bij!
quote:Op maandag 11 september 2006 10:54 schreef IkWilbert het volgende:
Het is zojuist officieel bevestigd door RBR.
Robert rijdt de laaste drie races!
bron: f1racing.nlquote:Robert Doornbos rijdt de laatste drie Formule 1-races van het seizoen voor het team van Red Bull. Zo heeft het team maandag bevestigd. De 24-jarige Rotterdammer, die dit jaar als vrijdagrijder voor Red Bull in actie kwam, neemt het stuur over van Christian Klien. De Oostenrijker is aan de kant gezet, omdat hij op zoek is naar een ander Formule 1-team en niet is ingegaan op de aanbiedingen van Red Bull om volgend jaar in de Amerikaanse Champ Car-serie of de DTM te rijden.
Doornbos zei over zijn promotie: "Dit is natuurlijk een kans uit duizenden! Ik heb dit jaar altijd enorm mijn best gedaan om het team beter te maken, zowel in als buiten de Grand Prix weekenden. Dit is dus niet onopgemerkt gebleven. Graag wil ik dan ook iedereen binnen Red Bull onwijs bedanken voor deze kans. Ik ben er zowel mentaal als fysiek honderd procent klaar voor en ben enorm gemotiveerd om in de aankomende drie races maximaal te presteren voor Red Bull Racing!"
Teambaas Christian Horner: "In aansluiting op Christian's recente beslissing, hebben we hem uit zijn contract vrijgegeven om zich te concentreren op de volgende stap in zijn carrière. Nadat hij dit jaar een solide job voor ons heeft gedaan in de derde wagen en al acht Grand Prix heeft bestreden, is Robert onze logische keus als vervanger. Robert zal zich met ingang van onze test op Jerez deze week gaan voorbereiden op zijn racedebuut voor Red Bull Racing."
Hoe mooi zo'n kans ook is, is het daarnaast inderdaad ook best wel link. Doornbos heeft al zoveel te bewijzen en drie slechte races zou zijn F1 carriere in een keer kunnen verknallen. Maar gelukkig kent het het team en de auto door en door!quote:Op maandag 11 september 2006 11:17 schreef 4-elements het volgende:
Leuk dat hij zichzelf nog eens mag bewijzen. Toch verwacht ik geen wonderen van hem. Zou mooi zijn als hij DC zou kunnen verslaan, maar makkelijk zal dat niet worden. Maar ja, hij mag me natuurlijk altijd verrassen
Ben trouwens ook benieuwd wie nu de derde wagen mag gaan besturen de laatste drie races.
DC heeft er mee op het podium gestaan dus why notquote:Op dinsdag 12 september 2006 12:47 schreef SimtekF1 het volgende:
Punten zouden toch niet onmogelijk moeten zijn in die bak.
Lijkt me gaaf zeg om eindelijk een Nederlander voorin het veld te zien.
Tuurlijk, Verstappen is een legende!quote:Op donderdag 14 september 2006 08:59 schreef SimtekF1 het volgende:
En toch denk ik nog steeds dat Verstappen de snelste van de 3 is.
Maargoed Verstappen en F1 is verleden tijd.
Verstappen en F1 is verleden tijd.quote:Op donderdag 14 september 2006 10:11 schreef pfaf het volgende:
[..]
Tuurlijk, Verstappen is een legende!
En nog geen verleden tijd.
Soms sneller als z'n materiaal, maar zoveel fouten. Dat is Jos in een notendop.quote:Op donderdag 14 september 2006 12:36 schreef 4-elements het volgende:
Moet ie eerst een stoppen met domme fouten maken...
Ook overal de Moderator hequote:Op donderdag 14 september 2006 14:38 schreef TJDoornbos het volgende:
Goed gezien Atreidez
Was het maar zo krielequote:
quote:ROBERT DOORNBOS OVERWEEGT OVERSTAP NAAR AMERIKAANSE CHAMP CARS
TERUG AAN HET FRONT
SJANGHAI, zaterdag
Hij is terug op de plaats waar het ooit allemaal begon. Precies twee jaar geleden reed Robert Doornbos zijn eerste officiële Formule 1-kilometers op het circuit van Sjanghai, waar het toenmalige Jordan-team hem ’uit het niets’ als derde coureur de baan opstuurde. Gisteren stapte Doornbos op hetzelfde circuit wederom in een F1-bolide, dit keer niet als testrijder maar als volwaardig coureur. De Nederlander krijgt de laatste drie races van het seizoen van werkgever Red Bull Racing de kans zijn kunsten op het hoogste niveau te vertonen. En die kans wil Doornbos, zo maakt hij in China verbaal duidelijk, niet onbenut laten.
Bijna een jaar lang wachtte Doornbos op het buitenkansje, dat veel van zijn ’collega-derde rijders’ eerder dit seizoen al kregen. De verlossing kwam op zondagavond na de Grand Prix van Italië, toen het team Doornbos officieel meedeelde dat hij tijdens de laatste drie GP’s van het seizoen de plaats van vaste Red Bull-coureur Christian Klien mocht innemen. „Twee seconden heb ik het lullig gevonden voor Christian, maar meer ook niet. Zo werkt het nu eenmaal in de Formule 1, het is eten of gegeten worden. Voor medeleven is geen plaats.”
Nog geen twaalf uur na het verlossende woord zat Doornbos in de sportschool. „Natuurlijk ben je het hele seizoen klaar om in te vallen, maar desondanks heb ik de afgelopen weken harder getraind dan ooit. Echt, mijn vriendin werd er helemaal gek van, ik zat alleen nog maar in de gym”, aldus de sterk afgetrainde Rotterdammer. „Een beetje ADHD word je wel van zo’n mededeling.” Het belang van de drie GP-weekeinden is dan ook groot, ook al zal Doornbos met zijn komende optredens geen racekuipje voor 2007 bij Red Bull kunnen veroveren. Zijn huidige team maakte eerder immers al bekend volgend seizoen met kopman David Coulthard en nieuwkomer Mark Webber de WK-strijd aan te gaan.
Het team heeft Doornbos dan ook geen loze beloften gedaan. „Ze zijn heel duidelijk geweest, voor komend seizoen is er voor mij alleen een teststoeltje beschikbaar”, aldus Doornbos die in China voor het eerst aangeeft bij zijn toekomstplannen niet alleen meer richting de Formule 1 te kijken. „Je kunt je wel blijven blindstaren op Formule 1, maar er komt een moment dat het voorbij is. Binnen Red Bull heeft men aangegeven voor mij een stoeltje te kunnen regelen bij een Amerikaans Champ Car-team, daar ben ik serieus over aan het nadenken. Als ik op die manier racefit kan blijven en tegelijkertijd als testcoureur bij Red Bull betrokken kan blijven, is dat misschien wel de beste optie voor 2007.”
Toch is een rol als vaste F1coureur in 2007 nog niet helemaal uit Doornbos’ gedachten verbannen. „De komende drie GP’s ben ik één van de 22 coureurs die van start gaan, een betere etalage om mezelf te tonen is er niet. Misschien dat mijn optreden in de komende drie races bij andere teams deuren opent die nu nog gesloten zijn.”
Gisteren ontdekte Doornbos wel direct een van de grote verschillen tussen een baan als derde rijder en die als vaste coureur. Normaal gesproken reed de Rotterdammer zich op vrijdag letterlijk een slag in de rondte, maar nu moest hij de noeste arbeid overlaten aan Michael Ammermüller, de nieuwe derde coureur van Red Bull. In de ochtendtraining kwam Doornbos helemaal niet in actie; ’s middags mocht hij, net als teamgenoot David Coulthard, welgeteld vijftien rondjes warmdraaien.
Vandaag en morgen zit een ’werkloze’ Ammermüller zich echter te verbijten, net zoals Doornbos dat vijftien GP’s op rij heeft gedaan. „Eindelijk zal ik op zondagmiddag weer de adrenaline door mijn lijf voelen spuiten”, aldus Doornbos, die nog precies weet hoe lekker dat aanvoelt. „Een goede race rijden is het mooiste dat er is, daar krijg je als coureur een enorme kick van. Natuurlijk was ik heel blij met de rol van derde coureur bij Red Bull, maar je raakt in de Formule 1 snel verwend; al is het maar omdat alles in dit wereldje snel gaat. Het echte racen ben ik de afgelopen maanden steeds meer gaan missen en aan dat gemis komt nu eindelijk een eind. Mijn doel? Zo goed mogelijk racen. Mijn wens? David Coulthard verslaan! Of dat reëel is? Waarom eigenlijk niet…?”
Telegraafquote:Op zaterdag 30 september 2006 10:38 schreef kriele het volgende:
Wat is de bron van dit artikel?
Ik vind dat hij zich prachtig heeft terug gevochten tot achter Coulthard!quote:Op maandag 2 oktober 2006 06:59 schreef Libris het volgende:
Zo, wat vonden we ervan?
Jammer dat hij in de eerste ronde die Pool raakte en moest pitten, maar ik denk dat hij een goede sterke indruk heeft achtergelaten. Volgende week Japan
ik heb nog niks gezienquote:Op maandag 2 oktober 2006 06:59 schreef Libris het volgende:
Zo, wat vonden we ervan?
Jammer dat hij in de eerste ronde die Pool raakte en moest pitten, maar ik denk dat hij een goede sterke indruk heeft achtergelaten. Volgende week Japan
quote:Robert Doornbos is niet snel ontevreden, maar vandaag liet hij in niet mis te verstane woorden weten wat hij ervan vond. Saai.
In de ochtendtraining kwam Doornbos slechts eenmaal in actie. Tijdens de tweede vrije training reed hij welgeteld negen rondjes. ,,Niet echt spannend,” concludeerde hij. ,,Jerez lijkt nu opeens ver weg.” Tijdens de test in Jerez voorafgaand aan de races in China en Japan reed hij dagelijks 120 rondjes. Vandaag waren het er negen. Zijn beste tijd 1.37,788 leverde hem een 25ste plaats op. Een gegeven dat feitelijk niks zegt.
,,Eigenlijk een best vermoeiend dagje. Van de hele tijd niks doen kan je ook moe worden. Bovendien moest ik in mijn eerste rondje meteen aan de bak.” Doornbos had gisteren de baan niet verkend. De regen stond hem tegen. ,,Misschien was ik een beetje lui.” Aangezien hij een jaar niet op Suzuka had gereden moest hij vandaag meteen scherp zijn. ,,Ik had nog maar één rondje op intermediates gereden, toen er een probleem was met de software van het gaspedaal. Vanmiddag hebben we gewacht tot het droog werd.”
Doornbos reed vandaag met een dusdanig geknepen motor dat de vergelijking met een grasmaaier snel gemaakt was. In China reed hij voor het eerst in die engine setting. Na zijn eerste ronde op het Shanghai Circuit kwam hij meteen de pit weer in. ,,Die motor klonk zo zwaar, ik dacht die gaat ploffen. Maar dat hoort kennelijk zo.” Tijdens de debrief vandaag kwam Doornbos erachter dat teammaat Coulthard daarentegen wel met een snellere engine mode had gereden. ,,Mooi dacht ik bij mezelf. De druk staat er bij hem op. Hij weet dat ik z’n nek sta te hijgen. En dat is een goed gevoel.”
quote:Het was vandaag een rustige dag voor de Nederlander Robert Doornbos. Doornbos reed vandaag in totaal 10 ronden, de werkzaamheden voor de setup werden vooral gedaan door 3e rijder Ammermuller. Op een natte baan, beperkte Doornbos zich in de eerste sessie tussen 11:00 en 12:00 uur lokale tijd enkel tot het rijden van een installatieronde. In de middagsessie, die naarmate de tijd vorderde steeds droger werd, reed de 25-jarige Rotterdammer 9 rondes met een snelste tijd van 1:37.788 wat hem een 25e plaats opleverde.
Doornbos: “Alsof ik vandaag een vrije dag had! David en ik hebben onze kilometers beperkt en hebben banden gespaard voor de komende dagen. Michael, onze derde rijder, heeft vandaag voornamelijk het werk gedaan en veel data verzameld, waar me morgen mee verder kunnen. We hebben een goed idee waar we staan, dus ik kijk al uit naar morgen!?”
Tja gelukkig bleef de bak heel en haalde hij wel de streep in tegensteling tot Uncle Dquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 10:58 schreef kriele het volgende:
Wat was Red Bull allermachtig slecht! Net wat Doornbos kan gebruiken.....NOT!
Ik zie het somber in voor RD in de F1.... Red Bull gaat waarschijnlijk testen met de vaste rijders, geen testrijder dus... Misschien toch maar Champcar voor Robert?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:25 schreef sanger het volgende:
RBR gaat steeds meer tegenvallen, komt natuurlijk doordat er niet meer ontwikkeld wordt.
Ik hoop voor RBR dat de RB3 een hele stap voorwaarts gaat worden.
Voor RD hoop ik dat de nieuwe testovereenkomst niet al te invloed heeft op zijn stoeltje/toekomst
Naar verluid kan hij aan de slag bij het nieuw te vormen champcarteam van Muermans en Stoddart met financiele steun van Red Bull.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 10:36 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Ik zie het somber in voor RD in de F1.... Red Bull gaat waarschijnlijk testen met de vaste rijders, geen testrijder dus... Misschien toch maar Champcar voor Robert?
Dat gelul over het zich te groot voelen voor paydriver is volgens niets anders dan het geld niet hebben. Iedere coureur wil F1 rijden. Paydriver of niet. Volgens mij brengt het merendeel van het F1 veld wel een vorm van sponsoring mee.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:21 schreef sanger het volgende:
Ben er bang voor dat dit ook de enige optie is.
Of hij moet bereid zijn om als pay-driver aan de slag te gaan zodat hij zich in de picture kan rijden. Helaas liet een RD woordvoerder gisteren weten dat RD zich daar te goed voor voelt, ondanks de geringe ervaring en prestaties die RD heeft laten zien.
Ben overigens ook meteen bang dat dit einde F1 carriere is voor RD.
Muermans heeft anders allang aangegeven dat de financien het probleem niet hoeven te zijn.....quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:31 schreef kriele het volgende:
[..]
Dat gelul over het zich te groot voelen voor paydriver is volgens niets anders dan het geld niet hebben. Iedere coureur wil F1 rijden. Paydriver of niet. Volgens mij brengt het merendeel van het F1 veld wel een vorm van sponsoring mee.
Ik geloof ook niet dat Spyker hem zou willen hebben. ING gaat niet als sponsor naar Spyker doordat het team te Nederlands is. Daarom denk ik dat Spyker nooit geen 2e nederlandse rijder neemt. Hooguit als tester.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:35 schreef sanger het volgende:
[..]
Muermans heeft anders allang aangegeven dat de financien het probleem niet hoeven te zijn.....
Ik denk dat RD zich te hoog inschat. Hij vergeet dat hij tot nog toe alleen 2 seizoenen als invaller is mogen beginnen. Hij is nog nooit eerste keus geweest.
Het is helaas maar waar, maar dit seizoen zal hij weer buiten de boot vallen.
Misschien juist wel als een oer-nederlands merk (Heineken, ABN AMRO of 1 of ander drugskartel) hoofdsponsor wordt.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:40 schreef kriele het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet dat Spyker hem zou willen hebben. ING gaat niet als sponsor naar Spyker doordat het team te Nederlands is. Daarom denk ik dat Spyker nooit geen 2e nederlandse rijder neemt. Hooguit als tester.
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 16:26 schreef TJDoornbos het volgende:
TJ begint het somber in te zien voor F1 in 2007
Ik neem aan dat je het nieuwe Stoddart-Muermans team bedoeld? Dan moet dat eerst doorgaan en dat was volgens mij ook nog lang niet zeker.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 16:37 schreef TJDoornbos het volgende:
hahahahhaa ja goeie vraag, maar als de geruchten kloppen dan is F1 ffkes voorbij en word het Champcars!
Racefreaks is daarin echter de enige bron tot dusverre. Natuurlijk zou het wel mooi zijn, een all-dutch team. Double Dutch was het toch?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 16:57 schreef TJDoornbos het volgende:
tja tis afwachten, ene dag is het positief andere dag negatief........Spijker schijnt hem gebeld te hebben (aldus Racefreaks)
Meestalquote:Op woensdag 11 oktober 2006 19:18 schreef TJDoornbos het volgende:
gewoon beide kop houden en gas geven en pas na de race zeggen hoe het was. Wel lullig voor Plooy maargoed die kwakt toch het verkeerde de ether in zo af en toe
Afgelopen weekend was Albers in de kwalit toch ook gewoon beter? En dat met een auto die minder staat aangeschreven.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 09:32 schreef TJDoornbos het volgende:
ja okay maar soms zeggen coureurs dat ze beter zijn ga je de rondetijden na kijken en is dat dus niet zo. En dat kan kwaad bloed zetten!
In mijn ogen probeerde hij juist te voorkomen dat hij de discussie aanwakkerde, wat helaas mislukte.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 11:03 schreef TJDoornbos het volgende:
In kwalificatie was Chris beter, maar denk dat hij minder arrogant had moeten doen bij Jack!
Ik denk dat RD al lang beseft dat zijn F1 carriere voor nu over is.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 12:46 schreef multatuli het volgende:
Nu heeft hij Coulthard al eerder bespot 'voelt de hete adem in zijn nek', vervolgens neemt hij zowel Speed als zijn 'vriend' Liuzzi te grazen en noemt hem een clown in de F1. Dat is diezelfde Liuzzi die hem rijles gaf in de F3000. Als dat zijn vriend is, zou ik niet graag zijn vijand zijn.
Ben benieuwd hoe ze dat bij Red Bull vinden. Hij heeft hun vroegere rijderskeuze al eerder bekritiseerd en kleineert nu ook nog even de rol van Horner door te zeggen dat de echte beslissingen toch in Oostenrijk genomen worden. Hij heeft nu zo goed als het hele team te kakken gezet; ben benieuwd hoe ze daar in Oostenrijk over denken.
Al is dat zo TJ, hij zegt dat Liuzzi een vriend is. Ik zou een vriend nooit op zo een manier te kijk zettenquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 08:01 schreef TJDoornbos het volgende:
RD reed toen voor het eerst F3000 en Liuzzi al langer dacht ik. Neemt niet weg dat zijn uitspraken niet slim zijn!
In welke klasse dan? STR zijn beiden stoeltjes nog niet vergeven dacht ik.quote:Op maandag 16 oktober 2006 21:57 schreef exile79 het volgende:
Zei hij nou dat hij nog in onderhandeling is voor het laatste overgebleven Red Bull stoeltje??
Dat ben ik met je eens!!quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 08:59 schreef sanger het volgende:
[..]
Al is dat zo TJ, hij zegt dat Liuzzi een vriend is. Ik zou een vriend nooit op zo een manier te kijk zetten
Heb je bronnen of is het een schot voorlangs?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:00 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik ga er vanuit dat Speed eruit vliegt, maar pin me er niet op vast he!
quote:Toro Rosso gecharmeerd van Doornbos
AMSTERDAM - Scott Speed moet vrezen voor zijn plek bij Scuderia Toro Rosso. De kans is groot dat Robert Doornbos het racestoeltje van de wisselvallig rijdende Amerikaan gaat overnemen. Teammanager Gerhard Berger van Toro Rosso is gecharmeerd van de Rotterdamse Red Bull-coureur en is inmiddels in gesprek met Marco Zecchi, teammanager van Doornbos.
Bij Red Bull Racing is volgend seizoen zeer waarschijnlijk geen plaats voor de Nederlander als vaste coureur. David Coulthard en Mark Webber zijn de eerste en tweede rijder bij het Engelse/Oostenrijkse team. Doornbos heeft kenbaar gemaakt liever te willen racen.
De serieuze belangstelling rond Doornbos komt niet onverwachts. In de afgelopen drie F1-races manifeesterde Doornbos zich nadrukkelijk. Afgelopen weekend finishte hij in Brazilië als twaalfde.
"Het is geen geheim dat Robert graag wil racen en dus zijn we ook in gesprek met Toro Rosso omdat daar nog een mogelijkheid is om te kunnen racen. De drie races die Robert heeft gereden dit seizoen heeft tot tevredenheid gestemd bij Red Bull. De gesprekken met Toro Rosso zijn een initiatief van ons waar zij voor open staan", verklaart de woordvoerder van Doornbos tegenover F1today.nl .
Doornbos maakte in 2005 bij Minardi zijn debuut in de Formule 1. In 2006 verhuisde hij naar Red Bull Racing. In de laatste drie races nam hij de positie van de ontslagen Christian Klien over.
Kans is echter wel dat hij voor komend seizoen helemaal niet met champagne spuit..........quote:Op zaterdag 13 januari 2007 08:31 schreef TJDoornbos het volgende:
RD wil niet met champagne spuiten en dan ineens niet rijden zoals ene Jos ooit had. Geef hem eens ongelijk.......
Eh...ja dat doe ik wel.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 08:31 schreef TJDoornbos het volgende:
RD wil niet met champagne spuiten en dan ineens niet rijden zoals ene Jos ooit had. Geef hem eens ongelijk.......
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |