quote:Op donderdag 23 december 2004 18:33 schreef heavenswoman het volgende:
Ingrid.... ik ben trots op je hoor.... ik had echt niet zo lang kunnen wachten
Zwangerschap, is net als de periode voor je menstruatie, een grote hormoonschommeling. Als jij daar heftig op reageert kan dat best wel denk ik. Ikzelf reageer er niet zo heftig op en bij mij kwamen de emoties later pas. Ik was ook voornamelijk erg makkelijk in tranen maar niet extra chagrijnig ofzo.quote:Op donderdag 23 december 2004 13:21 schreef heavenswoman het volgende:
Ik ook een vraagje....
Stel je bent zwanger, hoelang duurt het dan voor je emoties de kop aan gaan steken... is dit al de eerste dagen, weken of komt dat later pas...
Ik bedoel boos om niks, huilbuien en dergelijke...... kan dat al in het prille begin ???
Leuk! Maar heeft maart ook een reden? Waarom niet bijvoorbeeld januari?quote:Op donderdag 23 december 2004 22:38 schreef Vicky het volgende:
* Vicky komt hier ook maar eens een kijkje nemen
samen met vriendjelief besproken om rond maart de pil een gooi te geven!! Ben helemaal heppiedepeppie, kan echt niet wachten tot maart.
Groetjes Vicky
Dat klinkt xzelfverzekerdquote:Op donderdag 23 december 2004 22:41 schreef Djeez het volgende:
Nog ruim een dag wachten op ons kerstcadeau...
Tuurlijk!quote:Op donderdag 23 december 2004 23:02 schreef Githa het volgende:
[..]
Dat klinkt xzelfverzekerd![]()
Ik hoop het voor jullie maar natuurlijk wel meldplicht voor 9.00 zaterdagen dan ben ik nog mild want normaal is het voor 7.00
![]()
Ingrid zegt net dat het eraan ligt hoelaat ze naar de WC gaat. Als zij gaat plassen, start ik de PC en vermelden we de uitslag! Maar, het is nog niet zover...quote:Op donderdag 23 december 2004 23:15 schreef Githa het volgende:
[..]
nee ?*zucht* ...zo vroeg mogelijk dan ?
we hebben net een huis. willen eerst een ritme opbouwen enzo en even de rust na het verhuizen zien te vinden. Zijn ook nog niet helemaal klaar in huis...quote:Op donderdag 23 december 2004 22:47 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Leuk! Maar heeft maart ook een reden? Waarom niet bijvoorbeeld januari?
quote:Op vrijdag 24 december 2004 12:20 schreef Mannonetje het volgende:
leuk voor jullie maar hoop dat jullie er wel heel goed over hebben naar gedacht. want jullie leven verandert wel he dat jullie dat wel beseffen.ik wens jullie veel geluk toe.
nopequote:Op vrijdag 24 december 2004 17:45 schreef heavenswoman het volgende:
Githa, dat is mooi nieuws, dus filet american maakt ook niet uit de eerste 6 weken
* heavenswoman verheugd zich al op de champagne straks
ik ben al met de 5e week van mijn pil bezig.. wilde niet ongi worden op mijn verjaardag en met kerst. ik ga nu nog weekje door om oud en nieuw ook nog even over te slaan. dan verdwijnt ie de kast in om daar voorlopig niet meer uit te hoeven komenquote:Op vrijdag 24 december 2004 17:49 schreef Githa het volgende:Vicky
gefeliciteerd![]()
kleine tip : Doe niet net als ik maar maak eerst je strip af dat scheelt je veel onduidelijkheid ... mocht je de pil slikken natuurlijk![]()
edit: ohwdubbel gefeliciteerd want ik zie dat je ook jarig bent
![]()
Mijn moeke weet het heus wel hoor die kent ons goed genoegquote:Op vrijdag 24 december 2004 21:07 schreef Randa_v het volgende:
Mijn ouders heb ik het verteld, ik zoek wel uit wie ik het vertel. Je hebt mensen die het meteen doorbeppen. Mijn schoonouders weten het nog niet, maar hebben door onze verhalen echt wel een vermoeden.
Hé, nog een man hier!quote:Op vrijdag 24 december 2004 21:35 schreef Magneet het volgende:
[..]
Mijn moeke weet het heus wel hoor die kent ons goed genoeg
Och Lunastar, gooi het weg laat je tranen gaan en schreeuw het uit.quote:Op zaterdag 25 december 2004 10:39 schreef lunastar het volgende:
tja, ik vind als het dan toch nega is dat het bloed meteen op de juiste dag komt, want dit vind ik gewoon deprimerend en geldverspilling.
Ben zo teleurgesteld dat ik al mijn foliumtabletten weggesmeten heb, ben nu al een heel jaar bezig en nog niks.
SORRY dames die al langer bezig zijn of in de MMM zitten.
sorry
Niks sorry. Het is ook zo klote en frustrerend allemaal. Kon je af en toe maar even in de toekomst kijken zodat je in ieder geval zou weten waar je aan toe bent.quote:Op zaterdag 25 december 2004 10:39 schreef lunastar het volgende:
SORRY dames die al langer bezig zijn of in de MMM zitten.
Foto! We willen zelf oordelen!quote:Op zaterdag 25 december 2004 11:10 schreef Ingrid19 het volgende:
Ik heb net getest met clearblue en het resultaat is niet duidelijk. De horizontale streep is duidelijk, de verticale is iets vager, maar wel te zien. Dus wat is het nou!?![]()
Lunastar wat klote!
Kan het me voorstellen.quote:Op zaterdag 25 december 2004 11:15 schreef Vicky het volgende:
ja Jolene, vond het ook helemaal te gek... moest ook wel even een traantje wegpinken...
quote:Op zaterdag 25 december 2004 11:16 schreef Ingrid19 het volgende:
We hebben een kutcam, de foto wil niet lukken helaas.
Ik hoop het!quote:Op zaterdag 25 december 2004 11:22 schreef babyfeet het volgende:
er staat echt een streep ingrid dus je bent gewoon heel erg zwanger !!!!!!!!!!!!!!!!!1
Djeez... van knaap naar vaderquote:Op zaterdag 25 december 2004 11:25 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Ik hoop het!
Ik heb nog 1 test over, die ga ik morgen doen.
ja precies de 31equote:Op zaterdag 25 december 2004 11:17 schreef jolene het volgende:
[..]
Kan het me voorstellen.
Maar wanneer heb je de laatste pil van je strip.
Precies de 31ste??
quote:
Miepes!!!!!!!!!!!!!!!!! Meis, de duimen draaien op volle toeren!!!!!!!!!!!quote:Op vrijdag 24 december 2004 23:25 schreef Marie79 het volgende:
Wij hebben niet echt de keuze gehad om het níet te vertellen, na de miskraam wist iedereen toch wel genoeg! Gelukkig vraagt bijna niemand "én, is het al gelukt?"
ps. Ben nog niet ongesteld (wat is dat erg zeg, elke keer dat je naar de wc gaat, ga je toch kijken). Moet wel veel vaker piesen dan normaal!
duurt ook ff voor je het beseft.. althans duurde bij mij paar dagen.. soms vergat ik het zelfs..quote:Op zaterdag 25 december 2004 12:55 schreef Ingrid19 het volgende:
Ik kan het nog niet echt geloven...
en dan krijg je dit:quote:Op zaterdag 25 december 2004 13:00 schreef Girly het volgende:
[..]
duurt ook ff voor je het beseft.. althans duurde bij mij paar dagen.. soms vergat ik het zelfs..
maar als je eenmaal naar de vk gaat.. en of echo bezoekjes... nou dan begin je het goed te geloven hoorik duim voor je dat alles goed gaat
![]()
Geen alcohol zou ik doen, er zijn artsen die beweren dat een enkel glaasje geen kwaad kan maar er zijn ook artsen die zeggen dat alle beetje alcohol schadelijk zijn. En bij brie moet je opletten of er geen rauwmelkse kaas inzit. Ik weet het niet zeker maar volgens mij wordt dat niet verkocht in Nederland. Maar waarom zou je het risico nemen?quote:Op zaterdag 25 december 2004 13:16 schreef Djeez het volgende:
Ohja, en nu het kerst is, mag ze wel alcohol ( met mate!) en brie ?
Nope, its not me! Wie het wel is? geen idee, die foto rouleert al een tijdje over inetquote:Op zaterdag 25 december 2004 13:19 schreef Karin het volgende:
Luckepuk is dat jouw buik? Wat een prachtige foto
Goed plan, want ik drink altijd wodka-jus. Is best sterk. Bij de brie staat het er niet op, dus dat eet ik dan maar niet. Moet ik mijn vragen nu trouwens in zwangerschap en geboorte stellen?quote:Op zaterdag 25 december 2004 13:26 schreef Karin het volgende:
[..]
Geen alcohol zou ik doen, er zijn artsen die beweren dat een enkel glaasje geen kwaad kan maar er zijn ook artsen die zeggen dat alle beetje alcohol schadelijk zijn. En bij brie moet je opletten of er geen rauwmelkse kaas inzit. Ik weet het niet zeker maar volgens mij wordt dat niet verkocht in Nederland. Maar waarom zou je het risico nemen?
Ja, want ze weten dat we al een hele tijd bezig zijn. Mijn ouders krijgen het pas na drie maanden te horen, want die zeiken altijd.quote:Op zaterdag 25 december 2004 13:34 schreef Beaker het volgende:
Geniet ervan Ingrid en DjeezGaan jullie het nu al aan je ouders vertellen?
Helaas heeft het duimen draaien niet geholpen en zijn dequote:Op zaterdag 25 december 2004 12:53 schreef Luckepuk het volgende:
[..]
Miepes!!!!!!!!!!!!!!!!! Meis, de duimen draaien op volle toeren!!!!!!!!!!!![]()
![]()
![]()
kben je mailadres een beetje kwijt geloof ik....![]()
Euhhh, 2 september en dan wordt het uiteindelijk 19 september, net als Loena. Wij hadden vorig jaar op eerste kerstdag een tweede streepquote:Op zaterdag 25 december 2004 11:53 schreef Djeez het volgende:
Als onwetende man zijnde, even een paar vraagjes aan de dames:
1) Wanneer is ze nu uitgerekend ?
2) Moeten we gelijk naar de dokter ?
3) Zijn we nog wel welkom in dit topic nu ?
Echt jammer zeg! Dan maar goed van de feestdagen genieten!quote:Op zaterdag 25 december 2004 16:40 schreef Marie79 het volgende:
[..]
Helaas heeft het duimen draaien niet geholpen en zijn degearriveerd, ik kreeg al een beetje hoop want 27 dagen heeft mijn cyclus nog nooit geduurd! Maar nu dus wel!
![]()
Ik baal er wel erg van maar kan het nu ff beter bevatten dan vorige maand. Gewoon lekker de feestdagen in, brie eten, wijn drinken, filet americain eten en dan gaan we er in het nieuwe jaar gewoon voor!
Maarruh... ik zag helaas bij Lunastar ook een negatieve test voorbij komen en bij Ingrid een Positieve!!! Wat goed joh! Gefeliciteerd hoor Djeez en Ingrid!![]()
Ik heb geen alcohol gehad! En geen brie, ik ben gek op brie, maar ja. Er zijn nog genoeg andere lekkere dingen.quote:[b]Op zondag 26 december 2004 00:27
Ingrid & Djeez hartstikke gefeliciteerd met jullie zwangerschap![]()
![]()
Ingrid doe nog eens vertellen wat je allemaal anders voelt dan anders nu?
Enne geen alcohol drinken hoor!
Aha! Nou, ik ga eerst maar naar de ha toe en dan zie ik wel weer verder.quote:Op zondag 26 december 2004 00:54 schreef Anitra het volgende:
er zijn speciaal voor zwangeren multivitaminen, die van het kruidvat vond ik erg goed. Er zit daar nl minder vitamine A in en meer foliumzuur.
Laten we op deze vredige tweede kerstdag aub die moralistische discussie niet weer beginnen. Leven en laten leven meiden. Hihihi nu klink ik ook een beetje veel moralistisch zegquote:Op zondag 26 december 2004 12:21 schreef minoes_ het volgende:
Ingrid en Djeez...Van harte met het 2e streepje.
Ook al ben ik een beetje huiverig,ivm.de discussie over dat andere onderwerp bij jullie van van de week(snap je m nog?)
Dat hoeft niet hoor. Ik ben ondertussen al 1x ongi geweest en we hebben het veilig gedaan.quote:Op zondag 26 december 2004 12:21 schreef minoes_ het volgende:
Ingrid en Djeez...Van harte met het 2e streepje.
Ook al ben ik een beetje huiverig,ivm.de discussie over dat andere onderwerp bij jullie van van de week(snap je m nog?)Maar goed,ik hoop dat de misselijkheid snel over gaat en het genieten kan beginnen.Leg wat bisquitjes bij je bed en neem er 1,voor je overeind gaat,wil nog wel es helpen,of cola.
Groetjes,Minoes![]()
Volgens mij was het zelfs twee keer, dus het kindje wordt toch een echte mini-Djeez! Ohja, nog een leuk voorval:quote:Op zondag 26 december 2004 18:37 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Dat hoeft niet hoor. Ik ben ondertussen al 1x ongi geweest en we hebben het veilig gedaan.
Bij mij hielpen die cola en crackers anders ook nietquote:Op zondag 26 december 2004 18:37 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Dat hoeft niet hoor. Ik ben ondertussen al 1x ongi geweest en we hebben het veilig gedaan.
Cola helpt tegen misselijkheid? Dat wist ik niet. Een droog crackertje helpt bij mij wel goed gelukkig.
sow beetje late reactie, maar kerst hè...quote:Op vrijdag 24 december 2004 15:12 schreef miss_dynastie het volgende:
Jelief, even voor je juichen hoor![]()
![]()
![]()
Hoe kijkt MikeAir er nu tegenaan?
Komt me heel bekend voor dat niet happig zijn....quote:Op maandag 27 december 2004 19:00 schreef Jelief het volgende:
[..]
sow beetje late reactie, maar kerst hè...
allereerst ingrid en djeez gefeli hoor!
MikeAir was niet zo heel erg happig, die wil volgens mij het liefst wachten tot hij vanzelf vader wordt en alles al weet enzo. Maar goed we gaan dus wel voor het eggie in januari omdat hij wel begrijpt dat het ook nog heel lang kan duren. Ik vroeg hem gister of hij wel blij zou zijn als het meteen raak zou zijn in januari en dat kon hij wel dacht hij. Hij is vooral bang voor wat hij niet kent en denkt niet te kunnen.
maar goed, ik heb met kerst nog ff lekker wijn gedronken en zal met oud en nieuw ook nog wel wat drinken dan kunnen we in het nieuwe jaar aan de slag ( leuk detail, Mike is 23 januari jarig, dus mocht ik overtijd zijn denk ik dat we dan gaan testen, maar dat is weer erg op de feiten vooruit lopen, doe ik verder nooooit hoor!)en dank voor het welkom allemaal!
uuhm heb je een stemmig zwarte sjieke feestelijke slobbertrui?quote:Op maandag 27 december 2004 20:39 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Komt me heel bekend voor dat niet happig zijn....Spannend he, Jelief.
Nog een paar dagen en ik ben mijn staafje kwijt. Moet ik wel oudjaarsavond uit gaan leggen waarom ik drukverband om mijn arm heb???
ik schrok al ....ik dacht weer een ?quote:Op dinsdag 28 december 2004 11:06 schreef Kleintje het volgende:
Late reactie... maar Djeez en Ingrid...
VAN HARTE!
WE HEBBEN EEN STREEP
(en weer in een even deel.....)
Mmm, wel een idee. Zal evengoed lastig zijn vragen te ontwijken als ik rustig aan moet met mijn arm. We zien wel. Misschien moet ik het gewoon vertellen. Ik wist het van mijn schoonzus toen ook, dat ze bezig was.quote:Op dinsdag 28 december 2004 10:38 schreef Jelief het volgende:
[..]
uuhm heb je een stemmig zwarte sjieke feestelijke slobbertrui?niemand die er dan iets van merkt. en anders zeg je gewoon dat je je lijf weer even haar eigen gang wil laten gaan
Welkom BabyLover!quote:Op donderdag 30 december 2004 14:26 schreef BabyLover het volgende:
Nu zit ik dus met een paar vragen:
- Zijn er bepaalde dingen die ik nu beter niet meer kan eten/drinken?
- Wanneer doe je een eerste zwangerschapstest?
- Zit er een verschil in het aanbod zwangerschapstesten?
Er schieten me straks vast nog wel meer vragen binnen, maar dit is alvast een begin.
Ja, daar zit ik nu dus even mee. Ik ben nu ongesteld geworden, omdat ik midden in m'n strip en gestopt met de pil. Ben dus "extra" ongesteld geworden. Ik ben al zo'n 12 jaar aan de pil.quote:Op donderdag 30 december 2004 15:57 schreef Pizzakoeriertje het volgende:
[..]
Je eerste zwangerschapstest kan je doen vanaf de eerste dag dat je ongesteld had moeten worden je NOD. Je kan zelf bepalen wanneer je hem doet maar als je net met de pil gestopt bent zou ik je adviseren om toch maar even te wachten omdat je cyclus waarschijnlijk nog niet regelmatig is.
[...]
Foliumzuur *check*quote:Op donderdag 30 december 2004 16:07 schreef Merisse het volgende:
Veel succes BabyLover!
In de openingspost staan wat links naar handige sites over zwanger worden.
Wat je zeker moet doen is foliumzuur gaan slikken, te beginnen nu, kan geen kwaad om het langdurig te slikken. Het is er als foliumzuur, elke drogist heeft wel een huismerk, of in een multivitamine voor zwangere vrouwen. Zie verder de link naar foliumzuur in de openingspost in dit topic.
Ik heb het de afgelopen maanden al best wel rondbazuind dat we in januari met kvk wilden beginnen, misschien iets te veel. Tips krijg ik vooralsnog alleen van mijn moeder en zus(mama van Lotus) en dat valt nog mee. Mijn schoonouders weten er iig nog niets van (zover ik weet) en dat wil ik zo houden, ik weet al precies hou ik het aan mijn schoonmoeder wil vertellen als ik zwanger ben.quote:Op maandag 3 januari 2005 08:14 schreef BabyLover het volgende:
Wij houden stil dat ik ben gestopt met de pil omdat we geen zin hebben in constante vragen hoe het gaat en eventuele tips enzo.
mmm bij mijn schoonouders moet ik wel eens mijn best doen om niet te laten merken dat we er mee bezig zijn. Ze weten wel dat we een ander huis willen omdat we tzt kinderen willen. Bij mijn moeder praat ik er gewoon vrij over, das wel lekker.quote:Wat zijn jullie ervaringen met de volgende zaken:
- Proberen het onderwerp te vermijden, omdat ik bang met dat ik me verpraat.
- Met niemand in je omgeving erover kunnen praten. Gelukkig is dit forum er!!
Beaker, hij wist zelf ook niet echt wat er aan de hand was maar hij wou dus eerst zeker weten dat ik niet zwanger was. En ik heb idd verteld van de vroegtijdig afgebroken zwangerschap en ja dat kan iedereen overkomen daar hoeft niet persee iets achter weg te komen. Hij wil nou gewoon eerst mijn hormonen checken en daarna kijken we verder. En dat afwachten dat zal wel goed gaan want we gaan namelijk 20 januari op vakantie tot eind januari naar Oostenrijk. Dat is ook de reden waarom het zolang duurt voordat ik weer moet komen.quote:Op woensdag 5 januari 2005 09:57 schreef Beaker het volgende:
PK, balen dat er geen zwangerschap isWel fijn dat je direct een echo hebt gehad en dat je bloed kon prikken ookal ging dat niet zo makkelijk!!
Waar dacht hij zelf aan? Ik neem aan dat je hebt verteld dat je al eens zwanger bent geweest, maar dat die zwangerschap vroegtijdig werd afgebroken, hoe reageerde hij daarop?
Sterkte met afwachten!! Op naar de uitslag op 4 feb.
Liefs, Beaker
Lieve LW, wat een goed nieuws zeg. Ik hoop dat je goed op de medicatie reageert en dat je voldoende bent afgevallen zodat je cyclus helemaal toppie is en je snel een tweede streepje te pakken hebtquote:Op zaterdag 1 januari 2005 16:58 schreef LittleWoodstock het volgende:
dit nieuwe jaar luidt voor mij het begin in van de hernieuwde poging. Medicijnen komen straks uit de la van mijn nachtkastje. Pff, spannend. Ben heel benieuwd hoe ik op de medicatie ga reageren, én....is mijn gewichtsverlies voldoende ''tegen'' de PCO? We shall see. Ik hou jullie op de hoogte.![]()
Beaker wat leuk om te lezen zeg! De aanhouder wint hoor dus zet hem op en oefen maar goedquote:Op maandag 3 januari 2005 09:29 schreef Beaker het volgende:
Goedemorgen allemaal
Mijn vriend en ik hebben het weekend is serieus gesproken over kinderenHet ziet er nu naar uit dat 2005 voor ons nog een oefen jaar zal zijn
omdat mijn menstruatie nog niet echt goed verloopt
2006 zal voor ons een "wij gaan trouwen" jaar worden en daarna aan de slag!!
Liefs, Beaker
quote:Op donderdag 6 januari 2005 19:22 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
Lieve LW, wat een goed nieuws zeg. Ik hoop dat je goed op de medicatie reageert en dat je voldoende bent afgevallen zodat je cyclus helemaal toppie is en je snel een tweede streepje te pakken hebt![]()
Jompels,
Slaapmeisje
Hai!quote:Op vrijdag 7 januari 2005 07:38 schreef LittleWoodstock het volgende:
Ingrid...hoe is het nu met je (en met Djeez natuurlijk)?![]()
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 20:58 schreef Randa_v het volgende:
Komt het een van de dames bekend voor!! Ik ben 31 december gestopt met implanon. En ervaar nu zulke sterke stemmingswisselingen. Die hormonen lijken al heel vlug op volle kracht te zijn!!![]()
Vond het zielig voor mijn mannetje, wat hij allemaal moet verduren.
Ja joh, het is vannacht in volle hevigheid losgebarsten.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 18:13 schreef Beaker het volgende:
ps. Merisse, is de menstruatie helemaal doorgezet nu?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |