abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 januari 2005 @ 20:39:59 #251
93804 Pizzakoeriertje
Je blijft mijn nummer 1!!
pi_24398496
Zo ff een berichtje van mij ben vanmiddag naar de gyn geweest en hij heeft eerst een inwendige echo gedaan om zeker te weten dat ik niet zwanger was en dat was dus het geval. Deed me toch wel pijn dat hij zegt dat je niet zwanger bent want toch blijf je in je achterhoofd wel hoop houden.

Daarna zei hij dat we het dan dus in een andere hoek moesten zoeken en daarom heeft hij me laten bloedprikken op een zevental hormonen welke deze precies zijn weet ik niet maar het zal wel goed zijn. Ik kreeg een verwijsbrief mee om te gaan bloedprikken en heb dit ook gelijk gedaan eerst heeft die vrouw mij in mijn rechterarm geprikt maar kon ze geen ader te pakken krijgen. Toen heeft ze het in mijn linkerarm geprobeerd maar dit wou ook niet met echt veel succes toen ze 1/3 van het buisje vol had en het niet verder ging heeft ze gevraagd of dit genoeg was voor het onderzoek. Dit was helaas niet het geval. Toen kwam er een andere dokter die mij heeft geprobeerd te prikken hij wou het in mijn hand proberen maar ik zei dat ik dat liever niet had. Hij wou het toen nog 1 keer proberen in mijn arm en dit is gelukkig gelukt.

Ik moet 4 februari weer komen en krijg dan de uitslag van het onderzoek!
pi_24406767
PK, balen dat er geen zwangerschap is Wel fijn dat je direct een echo hebt gehad en dat je bloed kon prikken ookal ging dat niet zo makkelijk!!

Waar dacht hij zelf aan? Ik neem aan dat je hebt verteld dat je al eens zwanger bent geweest, maar dat die zwangerschap vroegtijdig werd afgebroken, hoe reageerde hij daarop?

Sterkte met afwachten!! Op naar de uitslag op 4 feb.

Liefs, Beaker
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_24406790
Hartje Vandaag je NOD hoe gaat het met je??

* Beaker gaat haar bedje weer in, want ze heeft weer koorts en dikke klieren
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  woensdag 5 januari 2005 @ 10:43:17 #254
93804 Pizzakoeriertje
Je blijft mijn nummer 1!!
pi_24407408
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 09:57 schreef Beaker het volgende:
PK, balen dat er geen zwangerschap is Wel fijn dat je direct een echo hebt gehad en dat je bloed kon prikken ookal ging dat niet zo makkelijk!!

Waar dacht hij zelf aan? Ik neem aan dat je hebt verteld dat je al eens zwanger bent geweest, maar dat die zwangerschap vroegtijdig werd afgebroken, hoe reageerde hij daarop?

Sterkte met afwachten!! Op naar de uitslag op 4 feb.

Liefs, Beaker
Beaker, hij wist zelf ook niet echt wat er aan de hand was maar hij wou dus eerst zeker weten dat ik niet zwanger was. En ik heb idd verteld van de vroegtijdig afgebroken zwangerschap en ja dat kan iedereen overkomen daar hoeft niet persee iets achter weg te komen. Hij wil nou gewoon eerst mijn hormonen checken en daarna kijken we verder. En dat afwachten dat zal wel goed gaan want we gaan namelijk 20 januari op vakantie tot eind januari naar Oostenrijk. Dat is ook de reden waarom het zolang duurt voordat ik weer moet komen.

Pizzakoeriertje
  woensdag 5 januari 2005 @ 15:45:51 #255
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_24412669
owwwww....
* heavenswoman is jaloers op pk'tje
* heavenswoman wilt er ook even lekekr tussenuit!!
  donderdag 6 januari 2005 @ 10:36:19 #256
1087 Merisse
broddeltante
pi_24428507
Ben benieuwd wat uit je bloedtest komt PK.

Hartje, je NOD is verstreken, doet eens melden bij tante Merisse.

Hier geen verschijnselen die op een zwangerschap zouden kunnen duiden... helaas... (mijn NOD is zondag)
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
pi_24428532
Merisse, dat meen je niet.........

Hartje, JOEHOE!!!!! Kom is hier, ik wil je wat vragen
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  † In Memoriam † donderdag 6 januari 2005 @ 19:22:43 #258
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24437335
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 16:58 schreef LittleWoodstock het volgende:
dit nieuwe jaar luidt voor mij het begin in van de hernieuwde poging. Medicijnen komen straks uit de la van mijn nachtkastje. Pff, spannend. Ben heel benieuwd hoe ik op de medicatie ga reageren, én....is mijn gewichtsverlies voldoende ''tegen'' de PCO? We shall see. Ik hou jullie op de hoogte.
Lieve LW, wat een goed nieuws zeg. Ik hoop dat je goed op de medicatie reageert en dat je voldoende bent afgevallen zodat je cyclus helemaal toppie is en je snel een tweede streepje te pakken hebt

Jompels,
Slaapmeisje
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † donderdag 6 januari 2005 @ 19:26:14 #259
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24437417
quote:
Op maandag 3 januari 2005 09:29 schreef Beaker het volgende:
Goedemorgen allemaal

Mijn vriend en ik hebben het weekend is serieus gesproken over kinderen Het ziet er nu naar uit dat 2005 voor ons nog een oefen jaar zal zijn omdat mijn menstruatie nog niet echt goed verloopt
2006 zal voor ons een "wij gaan trouwen" jaar worden en daarna aan de slag!!

Liefs, Beaker
Beaker wat leuk om te lezen zeg! De aanhouder wint hoor dus zet hem op en oefen maar goed Voor je het weet sta je ook in het openingslijstje
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  vrijdag 7 januari 2005 @ 07:38:00 #260
88633 LittleWoodstock
Part of the Peanuts
pi_24447325
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 19:22 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Lieve LW, wat een goed nieuws zeg. Ik hoop dat je goed op de medicatie reageert en dat je voldoende bent afgevallen zodat je cyclus helemaal toppie is en je snel een tweede streepje te pakken hebt

Jompels,
Slaapmeisje
SleepyGirl en een dikke voor jou....'k lees in het andere topic dat de duivels gearriveerd zijn en dat je dus vandaag de eerste spuit gaat zetten.
Oef, spannend. Wel fijn dat het vlak voor het weekend is zodat je je op je werk niet krampachtig anders hoeft te gedragen, maar lekker thuis bent. Ik wens je ontzettend veel succes met de eerste prik, zet hem op, voor je het weet is het voorbij en denk je: O, was dit alles? sprak zij bemoedigend in, maar kan me zó indenken dat je zoiets hebt van *ril* In ieder geval draaien de duimen volop voor je!

Ik heb gisteravond de eerste Dostinex-tablet ingenomen, dus ook voor mij het begin van een ''nieuw iets''. Raar joh, ik zat echt te wachten op een reactie van mijn lichaam, zoals duizelig of hoofdpijn, maar wonderwel merk ik er (nog?) niks van. Hopelijk blijft dat zo, op naar volgende week woensdag voor tablet nummer 2. Als ik de 4e tablet heb gehad dan moet ik bloed laten prikken om te kijken of het prolactinegehalte goed daalt/gedaald is.

Alle andere dames: en een knuffel! Die kunnen we wel gebruiken op jacht naar ons 2e streepje!

LW

Ingrid...hoe is het nu met je (en met Djeez natuurlijk)?
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je wél gedaan hebt dan van de dingen die je niet gedaan hebt...
  † In Memoriam † vrijdag 7 januari 2005 @ 10:14:33 #261
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24448361
Jij ook een hele dikke knuffel terug LW. Jouw geduld is ook danig op de proef gesteld de afgelopen paar maanden en daarom hoop ik dat het vanaf nu weer alleen maar bergopwaarts gaat
pi_24448848
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 07:38 schreef LittleWoodstock het volgende:

Ingrid...hoe is het nu met je (en met Djeez natuurlijk)?
Hai!

Met ons gaat het wel goed. Gelukkig vloei ik niet meer. We kunnen goed met elkaar praten, dat scheelt. We zijn voorzichtig weer begonnen met fff/kvk. We zien de toekomst weer een stuk positiever tegemoed. Omdat we op i-net en irl veel bemoedigende verhalen hebben gehoord van vrouwen die voor de 1e keer zwanger waren en een miskraam kregen. Die hebben daarna nog gezonde kindjes gekregen. Het komt vast wel goed, mijn goede voornemen is om dit jaar zwanger te raken!

Ook spannend voor jou zeg met die pillen. Ik hoop voor je dat het meteen aanslaat.

Liefs Ingrid
  vrijdag 7 januari 2005 @ 12:22:01 #263
1087 Merisse
broddeltante
pi_24450171
Fijn Ingrid dat jullie weer moed hebben en de blik op de toekomst kunnen richten.

LW-tje, wat goed dat je begonnen bent met de medicatie. Dat is weer een stap in de goede richting. Lekker dat je geen last van bijwerkingen hebt. Op naar een cyclus!

Ohh Slaapmeisje, die rotzakken potdorie nogeensantoezeg. Dit is het 1e topic dat ik lees sinds eergisteren en ik het lees dus ook hier. Ik zal verder nog wel even in het andere topic reageren.

Kussies voor jullie
ook kussie voor Beaker. Ben je alweer beter? Hope so.
pi_24450281
LW Succes met het slikken van de medicijnen!!!

Slaapmeisje jij heel veel succes met je eerste prik!! Dikke knuffel voor jouw en Slaapvriendje

Merisse Ben nog niet beter moest vanmorgen naar de HA en nu bljken mijn holtes ontstoken te zijn!!!!!
Thanx for asking

Ingrid en Djeez, veel succes met kvk'en!!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  vrijdag 7 januari 2005 @ 13:50:59 #265
1087 Merisse
broddeltante
pi_24451279
Ben ongesteld ben geworden Deze cyclus was slechts 24 dagen, de kortste in 2 jaar tijd. Ik weet niet of ik er blij mee moet zijn.
pi_24451394
He...huh..... nu net??? Of heb ik wat gemist ergens anders???

Tjees...wat klote Merisse!!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_24451727
PK......ik hoop,dat er wat uit het bloedonderzoek naar voren komt en datr er wat aan te doen is.

LW.......jij ook sterkte met de medicijnentoestand,weer een nieuw begin.

Merisse.......bléh....weer die pokke en nog zo vroeg ook.......maar ja,dan hoef je niet te zenuwen,als t 3 dagen later komt.Ik heb t dan altijd liever een dag eerder.Succes verder,wat zijn jouw/jullie plannen nu verder?

Groetjes,Minoes
  vrijdag 7 januari 2005 @ 15:26:26 #268
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_24452409
Merisse, wees blij dat je ze nu hebt ... anders had je weer dagen in spanning gezeten en nu kan je sneller door naar de volgende ronde....
ik weet t , t klink misschien lullig.... maar ik had ook onverwachts zo'n korte cyclus, 24 dagen en kon het alleen maar van de positieve kant bekijken... probeer maar, werkt best een beetje
  zaterdag 8 januari 2005 @ 00:57:39 #269
1087 Merisse
broddeltante
pi_24457235
Minoes, onze plannen? op naar de volgende ronde met de moed in de schoenen. What else?
Het is trouwens nog niet losgebarsten maar bij een beetje bruinig spul gebleven, dus dit was niet eens dag 1
  zaterdag 8 januari 2005 @ 12:29:10 #270
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_24461943
merissen ..... innestelbloeding misschien dan?
Of is het al door gebroken?
  zaterdag 8 januari 2005 @ 12:45:10 #271
62233 Jelief
ikke lief!
pi_24462203
hallo, hier in huis is het nogal stress geweest omdat MikeAir nu ineens weer te kennen geeft dat hij er eigenlijk nog niet aan toe is En daar komt ie dan mee op de mest vruchtbare dag Ik ben behoorlijk boos geweest dat hij niet eerder wat heeft gezegd. Maar goed dat laatste is nu dus het onderwerp van de discussie. Dat tweede streepje zal dus nog wel ff op zich laten wachten al weet ik niet hoe lang ik nog kan/wil wachten om te beginnen met KvK.

Merisse, zijn het echt ????
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  † In Memoriam † zaterdag 8 januari 2005 @ 12:45:44 #272
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24462208
Gatver Merisse, dit was niet het nieuws waar ik op zat te wachten hoor en jij al zeker niet Hou je taai
  † In Memoriam † zaterdag 8 januari 2005 @ 12:49:43 #273
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24462286
Jelief, misschien moet je MikeAir duidelijk maken dat het in eerste instantie niet eens gaat om direct te beginnen met KvK. Laat eerst je lichaam maar even bijkomen van het pilgebruik. Dat kan ook best een tijdje duren. Voor hem is het nu ipv theorie ook realiteit geworden en dat kan best een afschrikeffect hebben (dat is bij heel veel mannen in ieder geval zo). Als jullie nou in eerste instantie gewoon lekker genieten van elkaar en nog niet zo met vruchtbare dagen bezig zijn dan komt het toch wel goed?
pi_24462358
Merisse,

Jelief, jammer dat MikeAir nu terug krabbeld! Ik pas me aan aan wat Slaapmeisje zei

Beaker
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  zaterdag 8 januari 2005 @ 13:07:11 #275
62233 Jelief
ikke lief!
pi_24462576
ik gebruik al en jaar of tien geen pil meer
dat genieten van elkaar doen we al een tijdje ( sinds een jaar of zo 'veilig' FfF door onthouding).
Wat me steekt is niet zozeer dat hij zegt er nog niet aan toe te zijn maar dat hij daar zo lang mee heeft gewacht en er niet met me over heeft gepraat, maar dat praten daar hopen we samen wat beter in te worden.
anyway, bedankt voor de steun!
  † In Memoriam † zaterdag 8 januari 2005 @ 13:14:21 #276
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24462709
Jelief, op jullie zijn mijn opmerkingen dus niet van toepassing Hopelijk komen jullie er samen goed uit met een oplossing waar jullie beiden achter staan
  zaterdag 8 januari 2005 @ 13:30:57 #277
88633 LittleWoodstock
Part of the Peanuts
pi_24462995
Merisje-wisje , wasdannou...een cyclus van 24 dagen? Hmz, je kortste ooit. Wel dubbel natuurlijk, aan de ene kant weet je meteen waar je aan toe bent, maar aan de andere kant...zo vlak voor je NOD....Het blijft jammer, toch weer een gemiste kans. Op naar de volgende ronde!!

Beaker , dit heb jij weer hoor....ontstoken holtes! Grrrr, wanneer komt er nou es een periode voor jou waarin je kunt zeggen dat je niks onder de leden hebt en niet zo hoeft te sukkelen?
LW zegt boos tegen ziektekiemen: foei, scheer jullie weg bij Beaker!!! Dikke knuffel voor jou!

Ingrid, wat fijn dat jij en Djeez er goed over kunnen praten en jullie weer een blik op de toekomst kunnen en willen werpen. Heel veel succes!

Jelief, kan me voorstellen dat je baalt dat MikeAir nu pas ''meldt'' hoe hij er over denkt. Tenslotte had je een andere indruk. Ik sluit me aan bij wat Slaapmeisje zegt, probeer zo goed en veel mogelijk van elkaar te genieten, en het onderwerp op een prettige manier bespreekbaar te houden. Dikke voor jou!

LW
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je wél gedaan hebt dan van de dingen die je niet gedaan hebt...
pi_24467753
Lw-tje

Lief dat je die ziektekiemen weg wil halen bij me
Ben helaas niet anders gewend dan ziek zijn deze maanden Ik heb heel mijn leven al astma en daardoor vaak ziek, voorheen waren dit de maanden dat ik aan de Prednison zat, maar die tijd is sinds een paar jaar gelukkig voorbij
Mijn omgegeving weet dat dit niet "mijn" maanden zijn, maar er zijn er ook genoeg die het niet snappen (werkgever etc)
Maar ach....nog ff en dan is het weer zomer Kan niet wachten tot het zover is!!

Prettig weekend allemaal, Beaker

ps. Merisse, is de menstruatie helemaal doorgezet nu?
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_24470571
mijn menstruatie heb ik weer achter de rug...
de 15e, 16e, 17e, 18e en 19e zijn mijn vruchtbare dagen... ik sluit me op
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_24470746
Spannend!!!
pi_24470834
Komt het een van de dames bekend voor!! Ik ben 31 december gestopt met implanon. En ervaar nu zulke sterke stemmingswisselingen. Die hormonen lijken al heel vlug op volle kracht te zijn!!

Vond het zielig voor mijn mannetje, wat hij allemaal moet verduren.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 22:05:17 #282
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_24472074
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 20:58 schreef Randa_v het volgende:
Komt het een van de dames bekend voor!! Ik ben 31 december gestopt met implanon. En ervaar nu zulke sterke stemmingswisselingen. Die hormonen lijken al heel vlug op volle kracht te zijn!!

Vond het zielig voor mijn mannetje, wat hij allemaal moet verduren.
  zondag 9 januari 2005 @ 00:31:36 #283
62233 Jelief
ikke lief!
pi_24475477
Randa welkom in de wereld van de (natuurlijke) vrouwen-hormonen! ik zou overigens niet weten of je daar extra snel mee bent ofzo sterkte ermee!
  zondag 9 januari 2005 @ 00:41:43 #284
1087 Merisse
broddeltante
pi_24475804
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 18:13 schreef Beaker het volgende:
ps. Merisse, is de menstruatie helemaal doorgezet nu?
Ja joh, het is vannacht in volle hevigheid losgebarsten.
Beterschap voor jou
pi_24480562
Merisse

LW Ik las in het andere topic dat je 27 kilo JIPPIE bent afgevallen, wat goehoed
Petje af voor jouw hoor
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  zondag 9 januari 2005 @ 10:57:09 #286
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_24480632
Ik meld me ook weer even hier!
Ik weet voor 99% zeker dat ik de volgende keer ongesteld ga worden, op nieuwjaarsdag 's avonds werd ik nl. ziek (buikgriep) die mijn vriend mij heeft afgelost een aantal dagen geleden (mijn vruchtbaarste dagen). Er is één klein kansje dat het KvK-en gelukt is, maar dan moet ik wel een heel korte cyclus hebben en daar ga ik niet van uit! Helaas, ik ga gewoon weer voor de volgende maand!
18-11-2008 Maarten Alexander
  zondag 9 januari 2005 @ 11:54:36 #287
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24481385
Randa, kan heel goed hoor. Sinds ik gestopt ben met de pil vliegen mijn stemmingen rond de menstruatie periode echt van boven naar beneden. Ik lijk totaal labiel. Ene keer is het heftiger dan de andere keer...
pi_24482232
Randa-V arme mannen toch
Kan heel goed hoor, ik heb het altijd behoorlijk warm een aantal dagen voordat ik ongesteld moet worden! Ook zoiets dat ik voorheen met pil gebruik niet had, het water loopt dan van mijn rug
Tja hormonen...........
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  zondag 9 januari 2005 @ 18:15:48 #289
1087 Merisse
broddeltante
pi_24487673
Balen Marie.... maar wie weet, er hoeft maar een klein zaadje goed te zwemmen
Mijn nieuwe NOD is overigens 4 februari.
pi_24490833
mijn NOD is 1 februari. uitgaande van een cyclus van 28 dagen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 10 januari 2005 @ 05:54:07 #291
88633 LittleWoodstock
Part of the Peanuts
pi_24497116
Renegate!

Gisteren je NOD.....Hoe gaat het met je?

Als ik me goed herinner kwam je hubbie toch weer permanent terug uit Irak voor de feestdagen? hebben jullie de dagen goed benut?

LW
pi_24502980
Renate is een beetje in de war, en is heeel stom geweest..

Ik heb dus 2x over dezelfde test gepiest, en na de tweede keer werd ie positief!!8)7
Maar dat teld weer es niet dus ik w8 af..
En hubby was niet naar irak geweest, hoefde hij niet heen en zo.. hij is ene maand op oefening geweest, om nu te horen te krijgen dat hij in maart WEL naar irak moet voor 3 maanden...

Dus ik hoooopppp dat ik zwanger ben... maar heb nergens last van, geen kwaaltjes, ook helemaal GEEN afscheiding..

Dus heb weinig nieuws helaas.

Ik zal de foto van de test die posi werd na 2x piesen er zo wel ff opzetten.
Wie gebreken ziet aan het mijne, ga naar huis en bekijk de zijne.
Ziet hij daar dan geen gebreken, mag hij van het mijne spreken.
pi_24503003

Het resultaat van 2x over 1 test heen piesen... zt wel 2 dagen tussen maar doe dit nooit dames want ik ben errug
Wie gebreken ziet aan het mijne, ga naar huis en bekijk de zijne.
Ziet hij daar dan geen gebreken, mag hij van het mijne spreken.
pi_24503290
Euhm...Renegate.....of je nou 2x eroverheen piest of niet........volgens mij wordt ie echt niet positief,als je niet zwanger bent hoor.Heb je niet even gebeld met clearblue,of is die test daar niet van?Gewoon ff doen,weet je het ook meteen.Groetjes,Minoes
  maandag 10 januari 2005 @ 16:40:55 #295
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_24503334
Renegate..... ik zou ff bellen hoor als ik jou was!!
  maandag 10 januari 2005 @ 16:44:21 #296
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24503374
Wat vreemd...
Hoe kan het dan dat je er 2 keer overheen pieste? Foutje?
pi_24503505
Renegate, he bah...
Hoe kom je zo in de war meid?
En een nieuwe test halen voor morgen
pi_24503662
Renegate wat een spannende situatie
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 10 januari 2005 @ 17:11:24 #299
1087 Merisse
broddeltante
pi_24503665
Waahaaaaa Renegate! Jij maakt er weer een potje van zeg!
Maaaaarrr het ziet er keizwanger uit. Gauw een nieuwe test gaan kopen en opnieuw testen zou ik zeggen. Succes!
  † In Memoriam † maandag 10 januari 2005 @ 17:39:32 #300
81992 Githa
pi_24503965
OE! Renegate wat spannend Ik durf ook niet te zeggen of zoiets kan als je er een tweede x overheen plast
Het lijkt me dat zo'n streep alleen zichtbaar wordt als er HCG is toch ik zou snel een andere test halen om het zeker te weten hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')