Ik wil niet negatief overkomen of het enthousiasme temperen, maar de ontwikkelingen tot nu toe zeggen helaas niets over het verdere ontwikkelen. Ik wil mezelf niet rijk rekenen, ik juich liever achteraf om een meevaller dan dat ik een tegenvaller moet verwerken.quote:Op woensdag 22 december 2004 22:40 schreef poemojn het volgende: Phluphy, wat ontwikkelt Danyel zich trouwens goed! Ik heb z'n site net bekeken, mooie foto's!!
Hier hetzelfde "probleem" ik heb eerst in een gipsbroek en toen in een tuigje (spreidbroekquote:Sugar,
Ik las je stukje over de heupjes van Maria en dat Maria misschien in een spreidbroek moet. Ikzelf ben geboren met een heupluxatie (d.w.z. dat mijn heupen niet alleen verkeerd stonden, maar ook nog eens uit de kom gingen) en ook ik heb in een spreidbroekje gezeten. Bij de meeste kinderen heeft de behandeling met spreidbroekje een goed effect.
Zoals CarOnline al zei, is zo'n spreidbroekje voor jou moeilijker dan voor Maria, want zij is er na korte tijd al aan gewend!
Voor meer informatie kun je kijken op www.heupafwijkingen.nl
Heel veel sterkte ermee, en als je nog meer informatie wilt dan roep je maar hoor !
Liefs, Kittyme.
Ik had altijd begrepen dat de beebjes juist door de heupafwijking in een stuit terecht komen(als mogelijke oorzaak van de stuit dan) ?quote:Op donderdag 23 december 2004 10:19 schreef Martineke het volgende:
Sugar dikke knufhopelijk komt het snel weer goed met Maria.
ik had dat indd ook al ergens gelezen dat heupdysplasie meer voorkomt bij stuitbaby's dan bij "normale" ligging baby's.
komt toch geloof ik ook omdat ze onderin helemaal klem liggen en bijna geen kant op kunnen met de beentjes en voetjes?? althans zo vertelde de gyn het mij dat beebje vast ligt als het ware, ook een soort van gedwongen stand. mijn beebje zal er ook wel op gecheckt worden, had/heb ik al op gerekend
Bij mij zijn ze begonnen met breed luieren, d.w.z. twee luiers strak over elkaar (meen ik) zodat mijn benen in de goede stand bleven staan. Ook heb ik, net als kozakken, in een tractie gelegen, heb ik meerdere keren gips gehad en heb ik acht operaties ondergaan. En ook een aantal keer die spreidbroek dus (bij mij heette dat nog gewoon beugel)...quote:Op donderdag 23 december 2004 09:21 schreef Bubsel het volgende:
[..]
Hier hetzelfde "probleem" ik heb eerst in een gipsbroek en toen in een tuigje (spreidbroek) gezeten. En heb er nu eigenlijk bijna geen last meer van. Ik wens jullie suc6 bij de orthopeed
.
Ik weet eigenlijk niet... Ikzelf lag wel in een stuit in ieder geval.quote:Op donderdag 23 december 2004 10:24 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik had altijd begrepen dat de beebjes juist door de heupafwijking in een stuit terecht komen(als mogelijke oorzaak van de stuit dan) ?
[/sub]
verhuis je mee naar het moeder-topic?quote:Op donderdag 23 december 2004 10:18 schreef Tan het volgende:
Die klachten heb ik ook gehad na de zwangerschappen van Cheyenne, Chinook en Jessai, Moussy, eigenlijk precies hetzelfde wat jij zegt, maar voor zover ik weet heb ik nooit wat met mijn heuepen gehad, bij mij was het echt doordat het ene been korter is en daardoor SI gewricht overbelast, overrekte spieren enz.
Vreselijke pijn hè? Ik heb gelukkig tot nu toe na deze zwangerschap nog geen last(klop klop)
volgens mijn gyn is er geen duidelijke oorzaak waarom kindjes in een stuit liggenquote:Op donderdag 23 december 2004 10:24 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik had altijd begrepen dat de beebjes juist door de heupafwijking in een stuit terecht komen(als mogelijke oorzaak van de stuit dan) ?
geen zin om Five uit te loggen
Hier precies hetzelfde, ik lees alles mee.. maar "durf" niet veel te zeggen...quote:Op donderdag 23 december 2004 11:08 schreef ezzi het volgende:
Ik wil toch nog even iest zeggen over m'n berichtje in het vorige deel. Niemand had gereageerd op mijn berichtje dat mijn dochter ziek was. Nou voelde ik me daar best lullig over. Het lijkt maar of ik er maar steeds niet tussen kom in dit groepje. Maar ik heb erover zitten nadenken en het heeft er mee te maken dat ik ook gewoon zelf niet zoveel van me laat horen. Ik wil vaak wel reageren, maar vraag me dan af of iemand wel op mijn verhaal of reactie zit te wachten. Dus uiteindelijk lees ik het forum iedere dag van voor naar achter en reageer niet.
Ik heb er geene rvaring mee maar 20 uur per dag lijkt mij niet normaalquote:Op donderdag 23 december 2004 13:16 schreef BubbleBabe het volgende:
ze huilde 20 uur per dag
Komt iemand dit bekend voor? Stel ik me aan, en is het normaal? of moet ik gaan eisen dat ze toch beter naar haar kijken..
jij heb het ook niet makkelijk (gehad) lees ik al, dikke knuf for youquote:Op donderdag 23 december 2004 13:16 schreef BubbleBabe het volgende:
Komt iemand dit bekend voor? Stel ik me aan, en is het normaal? of moet ik gaan eisen dat ze toch beter naar haar kijken..
(vader die ons in de steek lietop een nogal nare manier, nogal enge operatie in het verschiet voor moeder, die dus op haar beurt iets minder geduld met haar had.... ))
Wat liefquote:Op donderdag 23 december 2004 16:10 schreef Sjeen het volgende:
Phluphy, zondag 2 januari om 12.30uur zal er in de doopplechtigheid ook aan Danyel gedacht worden. Ik mag zelf nl. aangeven wat er in de Voorbedes aangehaald wordt
Misschien een beetje een stomme vraag, maar gebeurt dopen bij jullie nog in een afzonderlijke dienst 'per kind'? Hier gaan er tegenwoordig een stuk of zes, zeven tegelijkertijd en is er niet meer zoveel plek voor eigen inbrengquote:Op donderdag 23 december 2004 16:58 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Thijs zijn dienst
2 gebitten?quote:Op donderdag 23 december 2004 23:01 schreef ezzi het volgende:
Zeer herkenbaar! Wij denken ook steeds dat ze tandjes krijgt. Als dat iedere keer zo was, had ze nu haar volwassen gebit al!Ze heeft er nu twee, en die zaten er ineens zonder al te veel drama.
Wij konden nog kiezen of een dienst tijdens de normale kerkdienst van 11 uur dan maken ze eventjes tijd voor Thijs, of een eigen dienst, en wij hebben voor een eigen dienst gekozen om 13 uur en we mogen het helemaal zelf regelen met de pastor. dus veel eigen inbreng.quote:Op vrijdag 24 december 2004 13:11 schreef Bar_en_Mar het volgende:
[quote]Op donderdag 23 december 2004 23:32 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Misschien een beetje een stomme vraag, maar gebeurt dopen bij jullie nog in een afzonderlijke dienst 'per kind'? Hier gaan er tegenwoordig een stuk of zes, zeven tegelijkertijd en is er niet meer zoveel plek voor eigen inbreng
ik had al een foto geplaatst jessie, niet van Liam, maar wel van een kindje in zo'n stoeltje, ik zal hem nog ff opzoeken, moment...quote:Op vrijdag 24 december 2004 13:31 schreef jessie het volgende:
Belana nog een keer. Misschien heb je er overheen gelezen hoor.
Maar kun je een keer een foto maken van Liam in die nieuwe stoel (die je over de eetstoel zet) Kan je de tafel dan makkelijk aanschuiven enzo. Ik bedoel passen de beentjes er dan ook onder. En waar heb je die vandaan en hoe duur is die? Ik heb ze nog nergens gezien namelijk. En ben 2 van die grote stoelen in huis extra zo zat.
Misschien even laten drogen aan de lucht. Dus met blote billen op een handdoek laten liggen ofzo. Als je er van alles op gaat smeren wordt het misschien wel erger...quote:Op vrijdag 24 december 2004 14:23 schreef Bar_en_Mar het volgende:
ik mis het zachtje huidje van Thijs
hij heeft er nog maar 1 keer ingezeten omdat wij hem puur gebruiken voor eten bij andere mensen (opa's en oma's) en daar kon ie wel onder tafel met zijn benen zegt mijn man net. hij ging zich alleen afzetten (dat is Liam zijn hobbyquote:Op vrijdag 24 december 2004 15:19 schreef jessie het volgende:
O, ok. Daar heb ik dan weer overheen gekekenMaarre. Nu even jullie ervaring. Kan je de stoel goed aanschuiven aan de tafek. T lijkt namelijk net of de beentjes dan in de weg zitten. Waar hoe duur enz.
Jessie, ik heb gisteren een meeneembare kinderstoel van stof gekocht. Leek me wel praktisch.quote:Op vrijdag 24 december 2004 15:19 schreef jessie het volgende:
O, ok. Daar heb ik dan weer overheen gekekenMaarre. Nu even jullie ervaring. Kan je de stoel goed aanschuiven aan de tafek. T lijkt namelijk net of de beentjes dan in de weg zitten. Waar hoe duur enz.
Wat een leuk dingquote:Op zaterdag 25 december 2004 10:07 schreef snoopy het volgende:
[..]
Jessie, ik heb gisteren een meeneembare kinderstoel van stof gekocht. Leek me wel praktisch.
Je kan meer info vinden op deze site:
http://www.kiddiwinks.nl/nederlands.html
En dan op sack 'n seat klikken
René zit gewoon op zo'n kontje voor in de auto, ooit eens voor 5,99 bij de lidl gekochtquote:Op zaterdag 25 december 2004 14:48 schreef jessie het volgende:
Snoopy die is ook leuk. Maar vooral voor de wat kleinere kindjes. Die van mij trekken dat ding zo van de stoel afEn ik zocht meer een verhoging zodat ze gewoon aan tafel kunnen zitten.
Nou!!!quote:Op zaterdag 25 december 2004 14:59 schreef jessie het volgende:
Heb ik ook al tig keer gevraagd ETVolgens mij is ie heel duur
is een maxi top niks voor je?quote:Op zaterdag 25 december 2004 22:06 schreef jessie het volgende:
Dat is wel handig Moussy.
Ik hou de aanbiedingen ff in de gaten. Dan kan ik lekker 1 kinderstoel de deur uit schoppen![]()
Wat zieligquote:Op maandag 27 december 2004 19:00 schreef Sugar het volgende:
Als je kindje zo hartverscheurend blijft huilen... Zou ze dan moeten wennen of zou ze pijn hebben?We vragen het ons echt af.
![]()
Sugar, kijk even of ze nergens rode plekken heeft, kan natuurlijk best zijn dat het ergens teveel drukt of niet goed past ofzo.quote:Op maandag 27 december 2004 19:00 schreef Sugar het volgende:
Als je kindje zo hartverscheurend blijft huilen... Zou ze dan moeten wennen of zou ze pijn hebben?We vragen het ons echt af.
![]()
quote:Op maandag 27 december 2004 19:02 schreef lady-wrb het volgende:
hoe is het met danyel, phluph?
is er al zicht op hoe lang hij moet blijven?
enne...... geldt hetzelfde adres nog?![]()
quote:Op maandag 27 december 2004 19:04 schreef Lois het volgende:
Agossie arme MariaWat zullen jullie je rot voelen Sugar, je kan zo'n kleintje zo moeilijk uitleggen dat het voor haar bestwil is.
Kun je niet proberen haar houding in bed aan te passen? Je zou aan het hoofdeinde wat handdoeken onder het matrasje kunnen leggen zodat we wat schuiner ligt. Ook kun je met handdoekrollen een u-vorm maken waar ze met haar rompje in ligt, met het kontje tegen de onderkant van de 'u' zeg maar. Of handdoekrollen aan de zijkanten van haar lijfje zodat ze wat steun heeft. Misschien wat dingetjes proberen om te kijken of ze dan wat lekkerder ligt?quote:Op maandag 27 december 2004 19:10 schreef Sugar het volgende: Zodra we haar plat leggen of in de wipstoel, huilt ze.![]()
quote:Op maandag 27 december 2004 19:08 schreef Leah het volgende:
Sugar, kijk even of ze nergens rode plekken heeft, kan natuurlijk best zijn dat het ergens teveel drukt of niet goed past ofzo.
Sugar, vervelend zeg!quote:Op maandag 27 december 2004 19:23 schreef Sugar het volgende:
Jullie zijn lief!
Fluf, bedje aanpassen zou kunnen, maar aangezien ze de wipstoel, maxicosi, buggy enzovoorts óók niet fijn vindt, denk ik niet dat het helpt. Ze wil alleen maar met haar buik tegen de onze en dan zonder dat je haar beentjes aanraakt (volgt u mij nog?).
Dus dat doet mijn vriend nu en ze slaapt. Meteen eigenlijk. Denk dat het een wisselnachtje wordt! Maar als ze niet huilt, zijn we allang blij.
Jullie zijn echt lief.
En nu ik dat weer zo lees kan ik me dat ook wel weer herinneren. Ze was inderdaad heel erg gefrustreerd, ze kon net een dag ervoor rollen. Dus dat blééf ze proberen. Ze heeft donderdags toen ze m kreeg het maar over zich heen laten komen maar zoals je kon lezen ging ze een dag later vreselijk te keerquote:CarOnline - woensdag 23 juli 2003 @ 13:40
Sja, Lara... die was vrijdag boos! Boos!! Ze kon niet meer draaien, en normaal scharrelt ze de hele box door op haar rug, en zelfs dat kan niet meer. Ze kan zich niet afzetten nu. Maar ze is er inmiddels aangewend, maar ik vind het wel zielig hoor... met dit warme weer in het plastic, bah.
Mijn vriendin heeft nog een speelmatje met die bogen waar ze onder kan liggen, dus als ze die binnenkort krijgt heeft ze wat afleiding, alhoewel ze zich nog aardig vermaakt met haar speelrekje. Had nog speeltjes gekregen in de (6!! ) tiendagenpakketten, die heb ik ook maar eens opgezocht, maar daar heeft ze nog niet zoveel oog voor. Plus dat als ze het laat vallen, ze er niet meer bij kan.
Nou ja, de eerste week zit er morgen alweer op, nog 11 te gaan
Mijn orthopeed is ook al 3 jaar weg in Veldhoven hoor, maargoed, ik ken de namen van de orthopeden daar natuurlijk wel, dus in die zin zijn ze mij ook 'bekend'. Enne, als je nog wat meer practische vragen hebt dan roep je maar hoor! Vraag ik het wel weer naquote:Op dinsdag 28 december 2004 12:52 schreef Sugar het volgende:
Thanks, Rewimo.
Oh ja, Kittyme, ik vergeet steeds te antwoorden!Nee, we zijn bij een orthopeed in het Catharinaziekenhuis geweest en bij een firma in Blixembosch. Dus niet jouw vroegere orthopeed!
Dankjewel ook voor het navragen aan je moeder.
Maria went nog nauwelijks, helaas.
Ze huilt heel hard.
Karins tip, vaseline smeren, werkte hier ook heel goed. De vaseline vormt een laagje waardoor de diarree niet in de huid kan 'bijten'. Die van Kruidvat smeert erg lekker. Die van Etos helemaal niet (en daar heb ik nog potten vol van staan omdat ik een keer had geklaagd dat het spul niet goed smeerde, en dus stuurden ze me prompt nog een paar potten...)quote:Op dinsdag 28 december 2004 13:51 schreef snoopy het volgende:
Alle baby's in een dip.
Morris heeft denk ik ook een of ander virusje. Hij heeft last van diarree. Maar dan steeds een beetje zeg maar. Ik kan wel 10x per dag zijn luier verschonen en zijn billetjes zijn helemaal rood. Daar smeer ik nu Sudocreme op. Hoop dat dat goed is. Hij is een ook zielig en ligt nu in bed. Helemaal total loss. Hij heeft geen koorts.
Daar ben ik dus ook bang voor, want dat zou betekenen dat het niet bij die paar weken met puf blijftquote:Op dinsdag 28 december 2004 14:05 schreef Rewimo het volgende:
Kan heel goed door de allergie komen, Anitra. Benauwdheid is een bekend verschijnsel bij allergie
Aniet het was mij ook opgevallen dat hij muv de hoestbuien hier een rozer kleurtje had als bij jullie thuis, dacht dat ik me dat inbeelde en dat het misschien aan de lichtval ofzo lag, maar misschien kan het dus toch wel kloppen dan.quote:Op dinsdag 28 december 2004 17:57 schreef Anitra het volgende:
Phluphy
Dat Djulian allergie heeft voor waspoeder,koemelkeiwit, lactose en lactose vervangers op basis van mais, katten en waarschijnlijk ook honden is redelijk bekend ja. En thuis heeft hij echt een grauw kleurtje, nu heeft hij sinds hij die puf heeft gister een iets beter kleurtje. We hebben die puf gekregen voor het virus en om zijn longen schoon te maken, maar nu hij een gezond kleurtje krijgt komt bij mij de vraag of hij door die allergieen het benauwd heeft en niet door dat virus. Die grauwe kleur had hij nl ook al voor het virus. Wat dus dan zou betekenen dat hij die puf langer nodig heeft dan een paar weken. Snap je het?heb het gevoel dat ik wartaal schrijf nl
Gelukkig maar weer. Dat scheelt toch een hoop nare gevoelens nietwaarquote:Op dinsdag 28 december 2004 17:06 schreef phluphy het volgende:
maar voor Danyel is het echt geen straf. Hij is daar prima op zijn gemak, wordt goed verzorgd en raakt er niet door uit zijn ritme. Maar toch bedankt voor het medeleven![]()
![]()
quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:57 schreef Belana het volgende:
grappig he, om hetzelfde ongeduld en driftkopperij en eigenwijzigheid en koppigheid en en en... terug te zien in je iegen kleine knul. Ik moet daar vreselijk om lachen altijd! en natuurlijk ook helemaalen
Emoquote:
oh oh (teletubbietoontje) hoe moet dat nouquote:Op woensdag 29 december 2004 08:08 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Emo
O, enne, dat gevoel wordt alleen maar sterker![]()
Suzanna, misschien is het handig om deze vraag ook even hier te stellen: Borstvoeding deel 8quote:Op woensdag 29 december 2004 10:32 schreef Suzanna het volgende:
Noa is al dagen onrustig. Ik denk dat het aan de borstvoeding ligt, dat ik teveel heb. Ze heeft regelmatig krampjes, boert heel veel (en het duurt soms lang voor de boer komt), drinkt heel onrustig, valt in slaap, wordt weer wakker als ik haar in haar bedje leg...Bij mij slaapt ze heerlijk, maar in haar bedje heel onrustig.
Echt heel vervelend, ik kan haar ook niet de hele dag vasthouden!
Dit gaat 's nachts gewoon door, ik moet haar om de drie uur voeden.
Ik denk dat ik straks even het consultatiebureau bel en vraag of ik lactatiekundige hulp kan krijgen. Het moet maar gauw over zijn, want ik word er OOK doodmoe van!
Ligt Noa in het ledikantje Suzanna? Want dan kan het misschien zijn dat ze dat te groot vind. Ik weet nog met Djen dat die zelfs de wieg te groot vond en die heeft de eerste maand bij mij op mijn buik geslapen. Daarna ging het een stuk beter. Succes ermee.quote:Op woensdag 29 december 2004 10:32 schreef Suzanna het volgende:
Noa is al dagen onrustig. Ik denk dat het aan de borstvoeding ligt, dat ik teveel heb. Ze heeft regelmatig krampjes, boert heel veel (en het duurt soms lang voor de boer komt), drinkt heel onrustig, valt in slaap, wordt weer wakker als ik haar in haar bedje leg...Bij mij slaapt ze heerlijk, maar in haar bedje heel onrustig.
Echt heel vervelend, ik kan haar ook niet de hele dag vasthouden!
Dit gaat 's nachts gewoon door, ik moet haar om de drie uur voeden.
Ik denk dat ik straks even het consultatiebureau bel en vraag of ik lactatiekundige hulp kan krijgen. Het moet maar gauw over zijn, want ik word er OOK doodmoe van!
quote:Op woensdag 29 december 2004 15:50 schreef snoopy het volgende:
Misschien kan ik dit t-shirt voor hem bestellen
[afbeelding]
Nou, een baviaantje is er niks bijquote:Op woensdag 29 december 2004 19:54 schreef m@x het volgende:
Als ik die verhalen over rode billetjes lees moet ik de hele tijd aan baviaantjes denken snoop. Misschien dat zij ook met vaseline kunnen smeren, dan vallen ze tenminste niet meer zo op. Beterschap Morris
Wat je in elk geval kunt doen is een doorgesneden ui naast haar bedje zetten. Ook het hoofdeinde wat omhoog zetten kan helpen om haar meer lucht te geven (paar boeken onder de poten of dikke handdoek onder de matras). Zielig hoorquote:Op woensdag 29 december 2004 21:33 schreef ezzi het volgende:
Ilse is nu strontverkouden en kan bijna niet meer drinken. Alles zit dicht. Iemand tips hoe ik haar neusje vrij kan maken van slijm. Ik heb zo'n neuszuigertje en ze heeft in een kruidenbadje gezeten.
Lees wel mee maar heb niks meer te zeggen.quote:Op woensdag 29 december 2004 23:22 schreef Rottdog het volgende:
Jolietje hoe is het met jou en je mammaof komt LB helemaal nooit meer posten
![]()
Kai heeft vannacht zo liggen klieren dat meneerm@x en ik te laat op waren om de ha te bellen. Morgen weer een nieuwe kans.quote:Op donderdag 30 december 2004 10:41 schreef dutchie het volgende:
M@x, heb je de ha al gebeld? Je verhaal klinkt echt niet gezond.![]()
Nog even over die eigenwijsheid; maak je borst maar nat!![]()
HIj heeft nu 39.3 hoorde ik net en is een beetje hangerig. Hij drinkt wel goed en diarree was iets minder. Hopelijk gaat het snel weer beter.quote:Op donderdag 30 december 2004 14:11 schreef dutchie het volgende:
Ach Snoopy, is zoooooo zielig een kindje met koorts.Hoop dat ie zich gauw weer beter voelt.
(mooie avatar heb je trouwens)
Inderdaad...ook lekker dichtbij je, als ze huilt is het gauw weer over!quote:Op donderdag 30 december 2004 16:03 schreef snoopy het volgende:
Suzanna, leuk zo'n kleintje tegen je aan in de draagzak![]()
Mag een babietje al meteen in zo'n draagzak dan? Mijn zus had het erover dat ze er pas in mochten als ze zelf hun hoofdje overeind kunnen houden. Maar op de verpakking van mijn draagzak staat dat ze er vanaf 3,5 kilo in kunnen en dat er idd zo'n neksteun zit. Dus zou gewoon moeten kunnen dan lijkt me..quote:Op donderdag 30 december 2004 15:57 schreef Suzanna het volgende:
Ik ben vandaag voor het eerst met Noa naar buiten geweest in de draagzak! (daarvóór wel met de wagen) Erg leuk, en ook handig bleek achteraf, want anders had ik niet in de bus gepast (nog twee moeders met kleintjes én wagens...er passen er niet meer dan twee in zag ik!)...
Was wel even wennen, ik had het idee dat haar hoofdje niet genoeg werd ondersteund óf ze niet makkelijk kon ademen (hoofdje naar voren of achteren geleund...) maar bij de Prénatal winkel zeiden ze dat het gewoon goed ging zo, en dat ik alleen moest opletten of ze nog genoeg ruimte bij haar neusje had. Dus achteraf ging het gewoon goed.
Ik voel me overigens erg breed met een baby vóór en een rugzak achter...maar ja, is wel nodig als je een aantal dingen moet halen, anders wordt het zo'n gesjouw...
Tja en Beefcake? Ik denk dat het kwartje nu wel valt...(niet lullig naar jou bedoeld trouwens)quote:Op donderdag 30 december 2004 10:41 schreef dutchie het volgende:
LB, hoezo heb je niets meer te zeggen? Heb ik iets gemist?![]()
En idd waar is LadyS eik?Zijn we allemaal zo druk met de feestdagen? Dat zou een verklaring kunnen zijn. Want normaal gesproken worden we hier toch platgespammed met foto's van Amber.
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |