abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 december 2004 @ 10:27:08 #226
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_24272055
sterkte sugar en Maria .... Hoop dat Maria gauw een beetje kan wennen aan haar beugel en snel lekker slaapt. Sugar; de aanhouder wint zeggen ze altijd... hoe moeijlijk het ook is.... maar je weet waar je het voor doet, voor dat lieven prachtige meisje want het is wel echt een lekkere meid hoor!
pi_24272110
Sugar, heeeeeeeel veel sterkte, het klinkt écht heel zielig zoals je het beschrijft. Arme Maria.
En: inderdaad, je zult moeten volharden...hoe moeilijk dat ook misschien is (helaas) omdat het voor haar eigen bestwil is. Dat is het vervelende: je kunt baby's niet uitleggen dat zoiets voor hun eigen bestwil is...
  woensdag 29 december 2004 @ 10:32:50 #228
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24272146
Dankjulliewel.
Ze ligt nu in bed en is stil!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_24272148
Noa is al dagen onrustig. Ik denk dat het aan de borstvoeding ligt, dat ik teveel heb. Ze heeft regelmatig krampjes, boert heel veel (en het duurt soms lang voor de boer komt), drinkt heel onrustig, valt in slaap, wordt weer wakker als ik haar in haar bedje leg...Bij mij slaapt ze heerlijk, maar in haar bedje heel onrustig.
Echt heel vervelend, ik kan haar ook niet de hele dag vasthouden!
Dit gaat 's nachts gewoon door, ik moet haar om de drie uur voeden. Vaak ben ik dan een paar uur bezig omdat ze telkens weer wakker wordt en aandacht vraagt.
Ik denk dat ik straks even het consultatiebureau bel en vraag of ik lactatiekundige hulp kan krijgen. Het moet maar gauw over zijn, want ik word er OOK doodmoe van!
  † In Memoriam † woensdag 29 december 2004 @ 10:35:47 #230
81992 Githa
pi_24272188
Sugar sterkte ! .....Ik kan niet meer zeggen dan.....probeer nog even vol te houden
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 29 december 2004 @ 10:39:16 #231
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_24272246
quote:
Op woensdag 29 december 2004 10:32 schreef Suzanna het volgende:
Noa is al dagen onrustig. Ik denk dat het aan de borstvoeding ligt, dat ik teveel heb. Ze heeft regelmatig krampjes, boert heel veel (en het duurt soms lang voor de boer komt), drinkt heel onrustig, valt in slaap, wordt weer wakker als ik haar in haar bedje leg...Bij mij slaapt ze heerlijk, maar in haar bedje heel onrustig.
Dit gaat 's nachts gewoon door, ik moet haar om de drie uur voeden.
Ik denk dat ik straks even het consultatiebureau bel en vraag of ik lactatiekundige hulp kan krijgen. Het moet maar gauw over zijn, want ik word er OOK doodmoe van!
Suzanna, misschien is het handig om deze vraag ook even hier te stellen: Borstvoeding deel 8

Heb zelf geen tips voor je, maar sterkte ermee!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_24272249
quote:
Op woensdag 29 december 2004 10:32 schreef Suzanna het volgende:
Dit gaat 's nachts gewoon door, ik moet haar om de drie uur voeden.
Ligt Noa in het ledikantje Suzanna? Want dan kan het misschien zijn dat ze dat te groot vind. Ik weet nog met Djen dat die zelfs de wieg te groot vond en die heeft de eerste maand bij mij op mijn buik geslapen. Daarna ging het een stuk beter. Succes ermee.

Maria dat ziet er idd niet handig uit. En kan me voorstellen dat je heel boos bent dat je je beentjes niet meer kan bewegen zoals jij wil, maar het is juist heel goed voor je beentjes, kom op meid
pi_24274088
Zou het kunnen dat ze gewoon niet in haar bedje wil? zelfs in het grote bed ligt ze lekkerder te slapen. Ik leg haar dan op het bed met een extra dekentje over haar heen en dan wordt ze niet wakker tot ze weer honger heeft. In haar bedje hoor ik haar constant bewegen, geluidjes maken, soms huilen in haar slaap etc.
Ik denk dus niet dat ze het bedje echt te groot vindt...maar misschien wil ze er gewoon niet in? Ik weet het niet...vind het maar raar.
Ze vindt het in ieder geval niet prettig als ik haar strak instop, dus ik denk niet dat ze minder ruimte wil...

Ik heb overigens het consultatiebureau gebeld, en die zeiden dat de lactatiekundige niet samenwerkt met hen. Daar zou ik dus zelf naar op zoek moeten gaan. ze gaf me een aantal tips m.b.t. borstvoeding: venkel drinken voor de krampjes, een andere borstvoedingshouding zoeken etc. Ik weet het niet hoor...Ze zei ook dat het misschien spruw was. Nou moet ik zeggen dat het me al opgevallen was dat Noa's tongetje altijd wittig is. Ze zei dat ik dan naar de huisarts moet en dat ik dan een zalfje krijg. Iemand die hier ervaring mee heeft?

[ Bericht 16% gewijzigd door Suzanna op 29-12-2004 12:42:47 ]
pi_24274309
Misschien is het een tip om een gedragen shirt van jou bij haar in bed te leggen zodat ze jou ruikt, misscien is ze dan een stuk rustiger.
pi_24274329
Ze slaapt nu trouwens HEERLIJK in de draagzak bij mij...maar dat kan ik toch niet altijd blijven doen??????? Ik vind het heerlijk hoor, maar het lijkt me dat ze niet constant bij me hoeft te zijn. In het begin was dat ook niet zo...toen lag ze gewoon lekker in haar bedje te slapen. Wat er veranderd is weet ik niet, maar ik vind het maar raar. En ik maak me ook gewoon zorgen over haar...
pi_24274404
Suzanna, heeft jullie grote bed misschien een zachter matras, zodat ze lekkerder ligt?

Sugar wat ziet dat er vervelend uit.. Slaapt ze nu wel?
Mag je haar ook in een draagzak dragen, dus rechtop, zodat haar benen ook in spreidstand zitten? Misschien kan ze dan wel slapen. Kan alleen niet met de beugel denk ik?

Heb nl ooit gelezen dat in landen waar baby's altijd op de buik/rug gedragen worden door hun moeder heupproblemen veel minder voorkomen.
Jij hebt een draagdoek, misschien kun je die ook op zo'n manier wikkelen? Dit kind is al ouder maar deze methode spreidt de benen misschien wel genoeg: klik.
Sterkte
  FOK!fossiel woensdag 29 december 2004 @ 12:55:50 #237
2628 Karin
pi_24274451
Arme Maria. Toch ziet het er minder eng uit als ik had gedacht die beugel. Maar kan me goed voorstellen dat het erg wennen is. Had het ziekenhuis misschien iets gezegd over dat het pijn zou kunnen doen de eerste dagen? Misschien dat je haar voor het slapen gaan een paracetamolletje kan geven als het inderdaad pijn doet.
pi_24274487
Anitra: grappig idee, ik zal het eens proberen!
poemojn: het grote bed is inderdaad zachter (heb het uitgeprobeerd)...hoe maak je een matrasje zachter? Meer doeken erop?
pi_24274618
Suzanna, zachter is ook onveiliger (want als ze op hun buik terechtkomen kan het zijn dat ze met de neus in het matras belanden), vandaar dat babymatrasjes hard horen te zijn. Maar het is mogelijk dat Noa het niet lekker vindt liggen natuurlijk.
Als andere maatregelen helpen is dat wel verstandiger waarschijnlijk, zoals idd een doek met jouw luchtje bij haar in bed (je kunt bijv ook een spuugdoekje in je oksel houden en zo jouw luchtje geven), kruik in bed leggen om het voor te verwarmen voor je haar erin legt zodat ze niet wakker wordt van het temperatuurverschil, etc.
Hoe valt ze in slaap op het grote bed? Geef je haar toevallig bv tot ze in slaap valt en laat je haar dan liggen? Je zou dan ook een half uurtje kunnen wachten tot ze diep slaapt en dan weer proberen haar in haar eigen bed te leggen.
pi_24274722
Ze valt ook 'zomaar' in slaap op het grote bed, als we haar tussen ons in leggen tjidens het kijken van een film o.i.d., maar ook zelfs als we er niet bij zijn kan ze daar goed slapen.
Soms slaapt ze wel een tijdje als ik haar in haar wiegje leg overigens, maar ze begint dan altijd na een tijdje geluiden te maken en uiteindelijk te huilen. Behalve als ze SUPERMOE is maar ik denk dat ik dan haar moet laten huilen (wat ik dus niet doe)...
pi_24277085
Morris heeft luieruitslag Zielig hoor, zijn billetjes zijn helemaal stuk. Volgens de dokter moet ik dermacure of dactarin kopen en dat 2x per dag erop smeren. Komt waarschijnlijk toch door die diarree. En volgens haar was dat weer een virusje dat heerst. Hij heeft er verder geen last van en heeft geen koorts. Nu maar hopen dat het snel overgaat
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † woensdag 29 december 2004 @ 15:19:57 #242
43556 miss_dynastie
pi_24277185
Sugar, hoe is het nu met Maria ??

Morris, wat vervelend
pi_24277435
Morris is niet leuk hoor mannetje hopleijk ben je er snel weer vanaf
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_24277773
Misschien kan ik dit t-shirt voor hem bestellen

pi_24277933
quote:
Op woensdag 29 december 2004 15:50 schreef snoopy het volgende:
Misschien kan ik dit t-shirt voor hem bestellen

[afbeelding]
pi_24278370
Snoopy toch

Sorry ik kom even niet bij van het lachen, ik zit op de bank half een serie te kijen en half met Thijs te spelen, die in zijn wipstoel zit met een aapie op zijn schoot ineens heel boos kijkend naar zijn aap en begint boos erop te slaan en tegen hem te kraaien en gooit hem zo weg.....
daarna kijkt hij mij aan en armpies naar voren ik wil knuffelen mama pak hem op en knuffel en zet hem terug en dan is het goed

[ Bericht 94% gewijzigd door Bar_en_Mar op 29-12-2004 16:41:07 ]
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
pi_24278920
Sorry Bar maar ik vond het een grappig shirt

Thijs sla er maar op los jongen
pi_24278959
ik vind het ook een grappig shirt hoor wees niet bang
  woensdag 29 december 2004 @ 19:54:45 #249
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_24282285
Door alle drukte met de feestdagen heb ik al zo lang geen kans gehad hier te posten, maar nu is er eindelijk weer een beetje tijd vrij.

Oh jee, Maria in een spreidbroekje. Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar heel verdrietig om bent. Gelukkig heb je een hele lieve mama om je te troosten
Heel veel sterkte Sjoeg. Kan me voorstellen dat het je pijn doet om Maria zo te zien huilen. Probeer in je achterhoofd te houden dat ze je later (als haar heupjes door de spreidbroek beter zijn) dankbaar zal zijn dat je hebt doorgezet (jaja, cliché). Ennuh, voel je niet schuldig!

Beetje mosterd na de maaltijd, maar gewoon lekker blijven posten Ezzi! Ik vind het altijd hartstikke leuk om over alle kindertjes te lezen. Helaas heb ik gewoon geen tijd om regelmatig op iedereen te reageren en ik zal vast de enige niet zijn met dat probleem . Ilse, betrschap

Thijsje, wat wordt je al groot! Eerst rollen en dan knuffeltjes eisen, je gaat echt snel

Wat vervelend dat Giulia zoveel spuugt Bubblebabe. Kai spuugt ook behoorlijk en heeft er af en toe wel last van volgens mij (hele zielige huiltjes) maar als ik Giulia's verhaal lees dan valt het hier nog mee. Ik heb helaas geen tips voor je (als ik die had gehad dan had ik hier ook een stuk minder was gehad) Sterkte

Dutchie, als ik je avonturen met Léon zo lees dan vrees ik het ergste voor meneerm@x en mij. We zijn namelijk allebei ook stronteigenwijs en Kai begint zo klein als ie is nu ook al een eigen willetje te tonen. Meneertje moet en zal rechtop zitten bijvoorbeeld. Als je hem iets schuiner houdt dan komt er al een enorm protest uit dat kleine mondje.

Beterschap Djulian Hopelijk helpt je pufje want ik vond je hoest zo ontzettend zielig eruit zien. Het moet vast heel veel pijn gedaan hebben.

Het zit je niet mee hè, Danyel. Beterschap kleine grote man

Als ik die verhalen over rode billetjes lees moet ik de hele tijd aan baviaantjes denken snoop. Misschien dat zij ook met vaseline kunnen smeren, dan vallen ze tenminste niet meer zo op . Beterschap Morris

Dat mooshy gevoel heb ik eigenlijk al sinds Kai is geboren Belana. Ik denk continu "vorig jaar rond deze tijd deden we dit" en "vorig jaar rond deze tijd was ik bijna zwanger". Gaat volgens mij nooit meer over.

Wat vervelend dat Noa zo'n moeite heeft met slapen Suzanna. Wat hier goed heeft geholpen is een duidelijk ritme inbouwen. Kai is daardoor in ieder geval een stuk beter en rustiger gaan slapen.

Okay, dan nog even een vies praatje van deze kant. Kai is eigenlijk al sinds zijn geboorte verkouden. Hij hoest, niest, is snotterig en sinds een week komt er ontzettend veel slijm uit zijn mondje. Het CB blijft erbij dat het een gewone verkoudheid is en dat sprayen met een zoutoplossing dè oplossing is. Ik gebruik dat spul al bijna twee maanden, maar op gegeven moment lijkt me dat ook niet meer goed. Sinds een paar dagen is Kai's ontlasting veel dunner dan dat ie eerst was en gisteren ontdekte ik slijm in de luier van Kai. Moet ik hier nou mee naar de huisarts? Ik lees al die enge verhalen over het RS-virus en aangezien het ook heerst bij het kinderdagverblijf waar Kai naartoe gaat ga ik me toch zorgen maken.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_24282544
Het lijkt me heel verstandig om even contact op te nemen met de huisarts M@x. Zoal;s tegen mij gezegd werd beter 10x teveel dan 1x te weinig. Het CB had tegen ons ook gezegd dat zijn longen schoon waren, maar dat was dus niet zo. Dus vertouw op je eigen instinct en bel de huisarts.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')