abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24254611
Sugar en Maria

Met Djulian lijkt het iets beter te gaan. Hij heeft wel iets minder benauwdheids aanvallen gehad vannacht. Wel vind hij de voorzetkamer van de puf erg eng, dat maskertje daarvan moet over zijn mond en neus en dat vind hij helemaal niks. Het is dus hem echt strak vasthouden en eerst dat ding zonder puf bij zijn gezicht en dan later als hij niet meer zo boos kijkt naar dat ding de puf er op. En dan ook nog eens zoutoplossing in zijn neus moeten spuiten, hij vind me echt niet lief meer hoor, als het etenstijd is dan weet hij al dat hij eerst een half flesje krijgt, dan zijn medicijnen en dan de rest, gevolg is dat de 1e helft van de fles enorm langzaam leeg gaat.....
  † In Memoriam † dinsdag 28 december 2004 @ 13:23:56 #177
81992 Githa
pi_24254685
ohw wat klinkt dat vervelend Anitra
en heb je al geprobeerd klinkt misschien stom en achterhaald om er wat meer een spelletje van te maken terwijl dat kapje over zijn mondje/neusje moet, misschien dat het dan wat minder angstig voor hem is
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 28 december 2004 @ 13:37:25 #178
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_24255017
Ach arme Djulian
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_24255336
Alle baby's in een dip.
Morris heeft denk ik ook een of ander virusje. Hij heeft last van diarree. Maar dan steeds een beetje zeg maar. Ik kan wel 10x per dag zijn luier verschonen en zijn billetjes zijn helemaal rood. Daar smeer ik nu Sudocreme op. Hoop dat dat goed is. Hij is een ook zielig en ligt nu in bed. Helemaal total loss. Hij heeft geen koorts.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  FOK!fossiel dinsdag 28 december 2004 @ 13:56:44 #180
2628 Karin
pi_24255441
Ach wat een zieken hier allemaal

Snoopy wat ik altijd doe bij diarree bij Bram is een dikke laag Vaseline op zijn billen, dan kan de diarree gewoon niet op de huid komen. Werkt bij hem wel goed.
pi_24255468
Morris wat vervelend zeg. En auw-billetjes zoals Djen zegtis niet fijn Beterschap

Zit ik net te vertellen wat voor een strijd het is met die puf, krijgt hij hem net en gaat hij zitten lachen. Wat me wel heel erg opvalt is dat hij zijn grauwe kleur kwijt is, hij krijgt weer een gezondkleurtje als hij zijn puf heeft gehad. Ben dus bang dat hij al langer last van benauwdheid had....
  dinsdag 28 december 2004 @ 14:04:48 #182
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24255600
Nou hé, ben je een paar dagen druk, kom je terug en alleen maar zielige babietjes.

Phluphy, ik denk dat ik over je berichtje heb heen gelezen, maar ik las via andere posts dat Danyel toch weer opgenomen is. Jeetje meid, heel veel sterkte.

Anitra, gadverdikkeme een RS-infectie of iets wat er op lijkt. Daar zitten jullie echt niet op te wachten, het gaat ook allemaal niet makkelijk hè. Ook jullie heel veel sterkte!

Sugar, ik had niet in de gaten dat Maria al zó snel een beugel zou krijgen. Wat zielig dat het haar zo dwars zit. Knap dat jullie moed blijven houden. Ook jullie heel veel sterkte.

Hier zijn we er achter gekomen dat ons kaboutertje een eigen willetje heeft. Meldde ik een paar dagen terug dat Léon zo slecht dronk en alleen maar de borst wilde. Nu hebben we (ws pedagogisch helemaal niet verantwoord) hem laten weten wie de baas is. Klinkt heel ernstig, maar hij toonde echt verwend gedrag.
Eerst maakte het niet zoveel uit dat hij even wat minder dronk. Als je een zere keel hebt dan wil je ook niet veel slikken en je kunt zo'n kleintje nog niet duidelijk maken dat het juist goed voor hem is. Maar hij is nu toch echt wel beter en vond het na 20 cc eigenlijk wel genoeg telkens. Ergste honger/dorst was gesust en er was verder veel te veel interessants om hem heen om zo lang aan de fles te zitten.

Eergister hebben we dus even wat anders moeten uitproberen. Ik was er altijd op tegen om hem te dwingen te drinken. Het mocht immers geen trauma worden dat drinken. Maar nu moesten we wel, zijn luiers waren niet echt nat meer en om erger te voorkomen moesten we wat rigoreus doen.
Dus op mijn schoot hield ik met 1 hand zijn hoofdje zachtjes maar toch dwingend klem en het mannetje hield zijn armpjes vast. (anders mept hij zo de fles uit je handen). Lipjes bleven nog even vastberaden op elkaar en je voelde hem strijd leveren. Toch de fles erin gekregen en dat resulteerde in gehuil, maar na een minuutje (een lange minuut waarin jezelf twijfelt waar je nu in godsnaam mee bezig bent) werd zijn lijfje weer ontspannen en begon hij te drinken. Maar pas nadat ik voor hem begon te zingen. Daarvoor al kusjes gegeven en sussend toegesproken, aaiend over zijn handjes. Maar pas bij het zingen werd hij rustig en dronk dus. En ook de hele fles!
We hebben deze methode wel nog een paar keer moeten herhalen, maar het werkte. Nu zijn we al zover dat hij beseft dat het geen zin heeft om zo eigenwijs te zijn. Heel eventjes probeert hij het weer, maar als ik hem dan ietsje steviger vasthou, snapt hij het. En het liedje stelt hem gerust.
Hij neemt ons ook duidelijk niets kwalijk, want is hartstikke vrolijk als hij dan klaar is.
Best moeilijk om zoiets te doen, maar het is voor zijn eigen bestwil.

Vanmorgen zijn we met zijn tweetjes naar Léons allereerste vriendinnetje geweest (sorry Saskia, maar zij was echt eerder ). Het 'buurmeisje' uit het ziekenhuis die een dag na hem geboren was. Wat was dat leuk om haar en haar moeder weer te zien!
Ze hebben heerlijk samen gespeeld, na elkaar eerst uitvoerig opnieuw herontdekt te hebben. Dit keer wisten ze immers wel dat ze de ander in het gezicht konden voelen. En heel schattig, net als bij Saskia destijd, vonden ze elkaars handje en hielden die even vast.
Sas, je hebt er een geduchte concurrente bij hoor!
Als je niet lacht, ben je dood.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 28 december 2004 @ 14:05:27 #183
13151 crew  Rewimo
pi_24255617
Kan heel goed door de allergie komen, Anitra. Benauwdheid is een bekend verschijnsel bij allergie
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 28 december 2004 @ 14:08:26 #184
13151 crew  Rewimo
pi_24255683
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 13:51 schreef snoopy het volgende:
Alle baby's in een dip.
Morris heeft denk ik ook een of ander virusje. Hij heeft last van diarree. Maar dan steeds een beetje zeg maar. Ik kan wel 10x per dag zijn luier verschonen en zijn billetjes zijn helemaal rood. Daar smeer ik nu Sudocreme op. Hoop dat dat goed is. Hij is een ook zielig en ligt nu in bed. Helemaal total loss. Hij heeft geen koorts.
Karins tip, vaseline smeren, werkte hier ook heel goed. De vaseline vormt een laagje waardoor de diarree niet in de huid kan 'bijten'. Die van Kruidvat smeert erg lekker. Die van Etos helemaal niet (en daar heb ik nog potten vol van staan omdat ik een keer had geklaagd dat het spul niet goed smeerde, en dus stuurden ze me prompt nog een paar potten...)
pi_24255859
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 14:05 schreef Rewimo het volgende:
Kan heel goed door de allergie komen, Anitra. Benauwdheid is een bekend verschijnsel bij allergie
Daar ben ik dus ook bang voor, want dat zou betekenen dat het niet bij die paar weken met puf blijft
  dinsdag 28 december 2004 @ 16:25:35 #186
26444 ezzi
mama van ilse
pi_24256634
M'n vriend is vanmorgen met Ilse naar de huisarts geweest. Ze heeft een beginnende oorontsteking en ook wat slijm op haar longen. Nu heeft ze een kuurtje gekregen. De koorts gaat op en neer, maar zolang ze drink kan het geen kwaad had ze gezegd. Ze slaapt heel erg veel, en ze is verder ook vrolijk. Niet huilerig of zo.

Wat zielig dat Maria zo moet huilen. Sterkte ermee, ik moet steeds aan jullie denken en ik hoop dat het snel beter gaat.

Anitra, ik ben zelf niet mee kunnen gaan naar de huisarts dus ik heb niet gevraagd naar dat virus, en de huisarts heeft er zelf ook niets over gezegd, dus ik denk niet dat Ilse hetzelfde heeft als Djulian. Ilse is ook niet echt benauwd, het is ook meer vastzittend slijm wat ze ophoest.
pi_24256789
Hopelijk voel Ilse zich snel beter Ezzi. Maar mocht het te lang aanhouden die hoest, niet twijfelen maar terug naar de arts he?
  dinsdag 28 december 2004 @ 17:06:29 #188
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_24257387
Anitra, dat van die allergie was toch al bekend? De huisdieren toch? Of begrijp ik nu iets verkeerd?

Ezzi, fijn dat jullie nu weten wat er aan de hand is. Beterschap

Snoopy, denk je dat Morris het weer op het kdv heeft opgelopen? Ook voor hem beterschap

Dutchie, stoere moeder ! Pedagogisch verantwoord of niet, het heeft geholpen en daar gaat het om. Enge gedachte is dat hé, dat ze onvoldoende vocht binnenkrijgen?

Sugar, ik moet de hele tijd aan jullie denken. Hoe gaat het nu?

Piglet, heb je de cd's al uitgeprobeerd?

Danyel heeft geen RS , maar een "gewone" / "andere" verkoudheid.
In principe zou hij dus naar huis mogen, maar hij houdt zijn eten niet steeds binnen. Dat is het probleem waar we steeds met hem tegenaan lopen. Bij elk klein ongemakje uit zich dit in spugen. Vanochtend gaf ik hem de voeding, bij de laatste 20 cc een hoestbui en hoppa: 135 cc in 1 spuitgolf eruit Hij, ik, het meubilair, alles zat vol. Dus heb ik hem maar snel in bad gestopt (geen straf voor Danyel).
Het is ook tijd voor zijn 2e prikje dus het kan zijn dat ze hem die morgen geven, kan hij weer aan de monitor voor bewaking (i.v.m. kans op stuipjes). Ik hoor vanavond of dat doorgaat.

Voor iedereen die ons steeds sterkte wenst etc. met de ziekenhuisopname: Voor ons (Jeroen en ik) is het natuurlijk ongezellig, maar voor Danyel is het echt geen straf. Hij is daar prima op zijn gemak, wordt goed verzorgd en raakt er niet door uit zijn ritme. Maar toch bedankt voor het medeleven
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 28 december 2004 @ 17:29:06 #189
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_24257809
Ik lees dat er een heleboel Fok!-kindjes ziek zijn. Allemaal heel veel beterschap namens Melvin en mij.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 28 december 2004 @ 17:45:27 #190
13151 crew  Rewimo
pi_24258129
Goed nieuws dat Danyel geen RS heeft maar wel vervelend dat zijn eten er niet in blijft

Ezzi, beterschap voor Ilse. Het is echt oorontstekingtijd als ik het zo lees...
pi_24258375
Phluphy
Dat Djulian allergie heeft voor waspoeder,koemelkeiwit, lactose en lactose vervangers op basis van mais, katten en waarschijnlijk ook honden is redelijk bekend ja. En thuis heeft hij echt een grauw kleurtje, nu heeft hij sinds hij die puf heeft gister een iets beter kleurtje. We hebben die puf gekregen voor het virus en om zijn longen schoon te maken, maar nu hij een gezond kleurtje krijgt komt bij mij de vraag of hij door die allergieen het benauwd heeft en niet door dat virus. Die grauwe kleur had hij nl ook al voor het virus. Wat dus dan zou betekenen dat hij die puf langer nodig heeft dan een paar weken. Snap je het?heb het gevoel dat ik wartaal schrijf nl
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 28 december 2004 @ 18:09:36 #192
13151 crew  Rewimo
pi_24258619
Ik snap het volkomen, Anitra. Dat zou best kunnen kloppen. Mij klinkt het in elk geval logisch in de oren
pi_24258723
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 17:57 schreef Anitra het volgende:
Phluphy
Dat Djulian allergie heeft voor waspoeder,koemelkeiwit, lactose en lactose vervangers op basis van mais, katten en waarschijnlijk ook honden is redelijk bekend ja. En thuis heeft hij echt een grauw kleurtje, nu heeft hij sinds hij die puf heeft gister een iets beter kleurtje. We hebben die puf gekregen voor het virus en om zijn longen schoon te maken, maar nu hij een gezond kleurtje krijgt komt bij mij de vraag of hij door die allergieen het benauwd heeft en niet door dat virus. Die grauwe kleur had hij nl ook al voor het virus. Wat dus dan zou betekenen dat hij die puf langer nodig heeft dan een paar weken. Snap je het?heb het gevoel dat ik wartaal schrijf nl
Aniet het was mij ook opgevallen dat hij muv de hoestbuien hier een rozer kleurtje had als bij jullie thuis, dacht dat ik me dat inbeelde en dat het misschien aan de lichtval ofzo lag, maar misschien kan het dus toch wel kloppen dan.
pi_24258993
En ik maar denken dat ik me ongerust maak voor niks. Mijn schoonouders was het ook al opgevallen, maar die durfde niks te zeggen
Ik hoop dat ik met spoed een huisje kan vinden voor de katten en de hond........
pi_24259013
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 17:06 schreef phluphy het volgende:
maar voor Danyel is het echt geen straf. Hij is daar prima op zijn gemak, wordt goed verzorgd en raakt er niet door uit zijn ritme. Maar toch bedankt voor het medeleven
Gelukkig maar weer. Dat scheelt toch een hoop nare gevoelens nietwaar

En ja, ik neem aan dat Morris een virusje op de creche heeft opgelopen. Maar dat hoort erbij toch?
Deze week is de creche dicht dus is hij de hele week thuis om het virus weer kwijt te raken
Hij blijft er wel gezellig onder. Alleen het luier verschonen vindt ie nu minder leuk want die billetjes doen pijn lijkt mij
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Jubileum moderator dinsdag 28 december 2004 @ 18:44:17 #196
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_24259211
Agos arme Morris met rode billetjes snoopy, als de diarree wat afgenomen is kun je hem best een kwartiertje met blote billetjes laten liggen. (eerder kan natuurlijk ook, ligt eraan hoe je tegenover schoonmaken staat )
Door de lucht op de billetjes neemt de irritatie af.

Anitra, wij hebben bereveel ervaring met puffen. Eva heeft het hele eerste jaar dat ze die dingen kreeg (8x per dag, dag in dag uit) gebrult, gekrijst, gevochten en geslagen.
Je moet volhouden en dat is ontzettend moeilijk. 1 troost voor ons altijd was dat een ziekenhuisopname met het zgn. sprayen (onder hoge druk ventolin erin pompen met verwarmde zuurstof) een kwartier per keer, 8 keer per dag vele malen erger was dan 10 ademhalingen zo'n puffer op je neus.
Daar hielden we ons altijd maar aan vast, je moet tenslotte toch wat.
Sterkte ermee, en mag ik je nog (ongevraagd) 1 kleine tip geven? Geef de neusspray 10 minuten voor het puffen. Dan kan hij beter en dieper ademhalen en komt het dus beter binnen.
Sterkte Anitra, het is hartstikke moeilijk om je kleintje zo benauwd te zien.

Ilse, een oorontsteking nog wel Geen wonder dat je niet zo lekker was. Beterschap

Danyel heeft geen RS Nu nog stoppen met spugen en je ouders kunnen weer een beetje opgelucht ademhalen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Jubileum moderator dinsdag 28 december 2004 @ 18:48:19 #197
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_24259293
Sugar hoe gaat het nu met Maria?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_24259388
Thanks Lois!!! Het is idd een gevecht en ik blijf ook in mijn hoofd houden dat het voor zijn gezondheid is. Ik deed idd de neusspray erna Het klinkt heel erg logisch om die juist eerder te geven. Straks maar eens proberen.
  dinsdag 28 december 2004 @ 18:57:00 #199
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24259480
Ze is nu, as we speak, 1 minuut stil. Heb haar weer ingebakerd... Misschien helpt dat toch? Help het me hopen! Lief dat je ernaar vraagt!

Fluf, ben blij voor jullie dat het geen RS is! Nu hopen dat 'ie zich ook snel weer echt beter gaat voelen!

Anitra, veel sterkte weer. Arm ventje! Ik denk aan jullie!!!!!!

En Ilsetje ook al ziek en een kuurtje! Wat rot, toch! Beterschap voor haar, Ezzi!

Dutsj, well done! Volg je gevoel, was het, hè? Prima gedaan dus!
Bravo, Léon!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 28 december 2004 @ 19:05:57 #200
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24259660
Toch weer aan 't huilen.
Maar ze is even stil geweest. Dat is voor het eerst sinds gisterenmiddag. Dus het kan.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')