abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 december 2004 @ 07:27:44 #1
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_24152797
Vervolg op: Het grote kleine babietjes topic deel 37

24 januari 2004: Liam Francis, zoon van Belana en Kbot2000
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
23 februari 2004: Danielle, dochter van Catootje
24 maart 2004: Melvin, zoon van Jambo
25 maart 2004: Jonne, zoon van Kozakken
26 maart 2004: Ilse, dochter van ezzi
2 april 2004: Dylan Nathan, zoon van beefcake en ShaoliN
19 april 2004: Junah Ileah, dochter van Tan
17 mei 2004: Faith Cathryn, dochter van Psyche2003 (papa)
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
02 juli 2004: Ronja, dochter van RRRobert (papa)
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
04 juli 2004: Steijn, zoon van dolfg (papa)
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
15 juli 2004: Giulia Elisabetta, dochter van BubbleBabe
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
6 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Little-Angel
12 augustus 2004: Djulian, zoon van Anitra
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
6 september 2004: Thijs, zoon van Bar_en_Mar
11 september 2004: Danyel Yohanan, zoon van phluphy
18 september 2004: Lucas Jan, zoon van piglet
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
22 september 2004: Peter Gert, zoon van Reanimatie.com
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
30 november 2004: Stella, dochter van Anniebaby
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's

Laatste post:
quote:
Op woensdag 22 december 2004 22:40 schreef poemojn het volgende: Phluphy, wat ontwikkelt Danyel zich trouwens goed! Ik heb z'n site net bekeken, mooie foto's!!
Ik wil niet negatief overkomen of het enthousiasme temperen, maar de ontwikkelingen tot nu toe zeggen helaas niets over het verdere ontwikkelen. Ik wil mezelf niet rijk rekenen, ik juich liever achteraf om een meevaller dan dat ik een tegenvaller moet verwerken.

Thijsje, rollebollen maar !

Léon, wel drinken knul, we willen niet dat je gaat uitdrogen! Hopelijk knap je vandaag lekker op. Fijn voor je dat mamma vandaag bij je blijft.

[ Bericht 48% gewijzigd door BE op 23-12-2004 16:52:24 ]
... ♥ ik mis je ♥
pi_24153644
quote:
Sugar,

Ik las je stukje over de heupjes van Maria en dat Maria misschien in een spreidbroek moet. Ikzelf ben geboren met een heupluxatie (d.w.z. dat mijn heupen niet alleen verkeerd stonden, maar ook nog eens uit de kom gingen) en ook ik heb in een spreidbroekje gezeten. Bij de meeste kinderen heeft de behandeling met spreidbroekje een goed effect.
Zoals CarOnline al zei, is zo'n spreidbroekje voor jou moeilijker dan voor Maria, want zij is er na korte tijd al aan gewend!

Voor meer informatie kun je kijken op www.heupafwijkingen.nl

Heel veel sterkte ermee, en als je nog meer informatie wilt dan roep je maar hoor !
Liefs, Kittyme.
Hier hetzelfde "probleem" ik heb eerst in een gipsbroek en toen in een tuigje (spreidbroek ) gezeten. En heb er nu eigenlijk bijna geen last meer van. Ik wens jullie suc6 bij de orthopeed .
  donderdag 23 december 2004 @ 09:23:12 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24153668
Even het lijstje in de OP erbij gezet
  donderdag 23 december 2004 @ 09:49:31 #4
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_24153987
Sterkte Sugar, over het algemeen schijnen die kleintjes trouwens weinig last te hebben van die broek, weet ik van een kennis van mij, het is meer voor de ouders lastig, maar ook dat schijnt te wennen?

Phluphy, wat een mooie foto's op je site. Maar dat hij dol is op die speeltjes, zegt dat ook niets over zijn ontwikkeling dan? Straks zie je wat over het hoofd omdat je je juist niet te positief instelt? Of is het een toevallig iets dat hij die speeltjes mooi vindt?
  donderdag 23 december 2004 @ 10:01:42 #5
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24154137
We hebben gisteravond Léon om 22.00 wakker gemaakt, toch nog een keertje proberen of hij wilde drinken. Eerst een zetpilletje erin, zijn neusje opengespoten met zoutoplossing. En hij leefde al een stuk op. Hij heeft met tussenpozen 180 cc gedronken.
Vanochtend was zijn temp alweer gezakt naar 37.5, maar helemaal happy is meneertje nog niet. Hij hoest nog stevig (zal nog wel even blijven denk ik) en hij 'giert' ook nog wat. Ga nu kijken of hij zin heeft in een fruithapje.
Lieve mensen, bedankt voor de lieve reacties.
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 23 december 2004 @ 10:03:42 #6
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_24154161
Beterschap!!! Wat een boel zieken... hier hebben we het ergste wel gehad nu, maar nog steeds heeft Chinook diarree, dus helemaal virusvrij is huize Tan nog niet.
  donderdag 23 december 2004 @ 10:03:51 #7
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_24154164
Onze jongste heeft ook negen maanden in een spreidbroek gezeten, eerst 24 uur en de laatste drie maanden alleen 's nachts. Zelf heeft ze er nooit last van gehad.
Het went inderdaad heel snel en toen ze hem niet meer om hoefde, moesten we zelfs wennen hoe haar te dragen, ik droeg haar nogal eens op de heup met mijn hand om het stangetje wat in het kruis zit.
Je kunt door het dragen van een spreidbroek in ieder geval heel veel ellende op latere leeftijd voorkomen, wij hebben aan mijn schoonvader gezien hoeveel pijn hij na zijn 45ste van zijn heup had, zo erg dat hij in de WAO terecht kwam.

Sterkte Sugar.
  † In Memoriam † donderdag 23 december 2004 @ 10:11:49 #8
7074 moussy
kuttekop
pi_24154269
Jeetje.... ik had het er gister met mijn moeder over, dat heupjes gebeuren. Blijk ik als baby ook problemen gehad te hebben met mijn heupen, maar daar is nooit wat aan gedaan. Nu loop ik al sinds de zwangerschap van Cas met pijn in mijn rug en zij, zo erg dat ik soms geen poot kan verzetten. Geen arts heeft tot nu toe wat kunnen vinden, ja spit, spieren uitgerekt, ontsteking in mn heup, ene been korter dan het andere bla bla bla..... na de kerst maar weer eens naar de huisarts.... ik heb hier zelf nooit eerder aan gedacht
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 23 december 2004 @ 10:18:26 #9
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_24154364
Die klachten heb ik ook gehad na de zwangerschappen van Cheyenne, Chinook en Jessai, Moussy, eigenlijk precies hetzelfde wat jij zegt, maar voor zover ik weet heb ik nooit wat met mijn heuepen gehad, bij mij was het echt doordat het ene been korter is en daardoor SI gewricht overbelast, overrekte spieren enz.
Vreselijke pijn hè? Ik heb gelukkig tot nu toe na deze zwangerschap nog geen last (klop klop)
  donderdag 23 december 2004 @ 10:19:46 #10
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24154375
Sugar dikke knuf hopelijk komt het snel weer goed met Maria.

ik had dat indd ook al ergens gelezen dat heupdysplasie meer voorkomt bij stuitbaby's dan bij "normale" ligging baby's.
komt toch geloof ik ook omdat ze onderin helemaal klem liggen en bijna geen kant op kunnen met de beentjes en voetjes?? althans zo vertelde de gyn het mij dat beebje vast ligt als het ware, ook een soort van gedwongen stand. mijn beebje zal er ook wel op gecheckt worden, had/heb ik al op gerekend
pi_24154434
quote:
Op donderdag 23 december 2004 10:19 schreef Martineke het volgende:
Sugar dikke knuf hopelijk komt het snel weer goed met Maria.

ik had dat indd ook al ergens gelezen dat heupdysplasie meer voorkomt bij stuitbaby's dan bij "normale" ligging baby's.
komt toch geloof ik ook omdat ze onderin helemaal klem liggen en bijna geen kant op kunnen met de beentjes en voetjes?? althans zo vertelde de gyn het mij dat beebje vast ligt als het ware, ook een soort van gedwongen stand. mijn beebje zal er ook wel op gecheckt worden, had/heb ik al op gerekend
Ik had altijd begrepen dat de beebjes juist door de heupafwijking in een stuit terecht komen(als mogelijke oorzaak van de stuit dan) ?

geen zin om Five uit te loggen
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_24154450
quote:
Op donderdag 23 december 2004 09:21 schreef Bubsel het volgende:

[..]

Hier hetzelfde "probleem" ik heb eerst in een gipsbroek en toen in een tuigje (spreidbroek ) gezeten. En heb er nu eigenlijk bijna geen last meer van. Ik wens jullie suc6 bij de orthopeed .
Bij mij zijn ze begonnen met breed luieren, d.w.z. twee luiers strak over elkaar (meen ik) zodat mijn benen in de goede stand bleven staan. Ook heb ik, net als kozakken, in een tractie gelegen, heb ik meerdere keren gips gehad en heb ik acht operaties ondergaan. En ook een aantal keer die spreidbroek dus (bij mij heette dat nog gewoon beugel)...
Maargoed, ik was dan ook een 'lastig geval' waarbij de behandeling gewoon niet aansloeg, bij verreweg de meeste kindjes slaat de behandeling wél aan!

Sugar, ik had trouwens ooit gelezen dat je uit Eindhoven komt (toch?)... Ga je toevallig naar het ziekenhuis in Veldhoven?
pi_24154467
quote:
Op donderdag 23 december 2004 10:24 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik had altijd begrepen dat de beebjes juist door de heupafwijking in een stuit terecht komen(als mogelijke oorzaak van de stuit dan) ?
[/sub]
Ik weet eigenlijk niet... Ikzelf lag wel in een stuit in ieder geval.
  † In Memoriam † donderdag 23 december 2004 @ 10:28:33 #14
7074 moussy
kuttekop
pi_24154487
quote:
Op donderdag 23 december 2004 10:18 schreef Tan het volgende:
Die klachten heb ik ook gehad na de zwangerschappen van Cheyenne, Chinook en Jessai, Moussy, eigenlijk precies hetzelfde wat jij zegt, maar voor zover ik weet heb ik nooit wat met mijn heuepen gehad, bij mij was het echt doordat het ene been korter is en daardoor SI gewricht overbelast, overrekte spieren enz.
Vreselijke pijn hè? Ik heb gelukkig tot nu toe na deze zwangerschap nog geen last (klop klop)
verhuis je mee naar het moeder-topic?

donderdag 23 december 2004 @ 10:34:18 #15
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_24154569
Onze oudste lag in een stuit, maar die had geen last van luxatie, jongste lag dus niet in een stuit.

Onze kinderen werden extra gecontroleerd omdat mijn schoonvader dus een luxatie had, het schijnt erfelijk te kunnen zijn.

Mousy zijn er nooit rontgenfoto's of een echo van jouw heupen gemaakt, het is heel goed te zien.
  † In Memoriam † donderdag 23 december 2004 @ 10:39:03 #16
7074 moussy
kuttekop
pi_24154645
nee, nooit, niks, nada, noppes
  donderdag 23 december 2004 @ 10:45:05 #17
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24154734
quote:
Op donderdag 23 december 2004 10:24 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

geen zin om Five uit te loggen
volgens mijn gyn is er geen duidelijke oorzaak waarom kindjes in een stuit liggen
  donderdag 23 december 2004 @ 11:08:43 #18
26444 ezzi
mama van ilse
pi_24155085
Ik wil toch nog even iest zeggen over m'n berichtje in het vorige deel. Niemand had gereageerd op mijn berichtje dat mijn dochter ziek was. Nou voelde ik me daar best lullig over. Het lijkt maar of ik er maar steeds niet tussen kom in dit groepje. Maar ik heb erover zitten nadenken en het heeft er mee te maken dat ik ook gewoon zelf niet zoveel van me laat horen. Ik wil vaak wel reageren, maar vraag me dan af of iemand wel op mijn verhaal of reactie zit te wachten. Dus uiteindelijk lees ik het forum iedere dag van voor naar achter en reageer niet.
pi_24155185
Misschien heb je daar wel een beetje gelijk in Ezzi Niet dat ik bewust niet reageer op jouw verhaal maar ik ken je gewoon niet zo goed en ik heb al moeite om op iedereen te reageren die ik wel beter ken. Maar goed, nieuwe start... Hoe is het met je meissie inmiddels?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 23 december 2004 @ 11:15:03 #20
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_24155186
ezzi.... het is stiekum algemeen bekend dat het lastig is tussen het vaste kliekje te komen (het woord kliekje mag alleen niet gezegd worden, ben zoekend naar een andere omschrijving)
Ik las jouw berichtjes en kan niet meer zeggen dan dat dit erg lullig is!! Ookal reageer je niet altijd. Een steuntje was toch prettig geweest. Maar...iedereen lijkt zo druk met zichzelf of het kliekje waar het bij hoort. Dat is jammer....
Misschien inderdaad toch wat vaker reageren op andere posts. Ookal is het dan onzin wat je uitspuit.... is ook lekker weg te lezen toch?!

Succes met je kleine in ieder geval....!
  donderdag 23 december 2004 @ 11:21:48 #21
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_24155283
Nou Ezzi, ik denk niet dat het echt kliekjesvorming is. Overal waar je komt (ook IRL) heb je mensen die opvallen en daardoor makkelijker aansluiting vinden. Om op te vallen moet je ook veel posten, want op internet heb je niet zoiets als charismatische overdracht dmv uiterlijke kenmerken (hoewel ik heb gemerkt dat een opvallend icoontje ook veel doet) en dan moet het nog eens klikken ook.
Nou wil ik niet zeggen dat het met jou niet klikt, maar je post hier denk ik te weinig om ooit echt op te vallen.

Ik heb zelf de laatste tijd ook zeer weinig tijd om te posten, ik krijg dus ook minder respons op wat ik wél schrijf hier. Maar dat maakt toch niet uit?

Alsnog beterschap hoor
pi_24155787
quote:
Op donderdag 23 december 2004 11:08 schreef ezzi het volgende:
Ik wil toch nog even iest zeggen over m'n berichtje in het vorige deel. Niemand had gereageerd op mijn berichtje dat mijn dochter ziek was. Nou voelde ik me daar best lullig over. Het lijkt maar of ik er maar steeds niet tussen kom in dit groepje. Maar ik heb erover zitten nadenken en het heeft er mee te maken dat ik ook gewoon zelf niet zoveel van me laat horen. Ik wil vaak wel reageren, maar vraag me dan af of iemand wel op mijn verhaal of reactie zit te wachten. Dus uiteindelijk lees ik het forum iedere dag van voor naar achter en reageer niet.
Hier precies hetzelfde, ik lees alles mee.. maar "durf" niet veel te zeggen...
Ik heb ook het gevoel dat men hier op mijn problemen niet zit te wachten, omdat er al een "groepje" is..
Life is not the amount of breaths you take, it's the moments that take your breath away....
  donderdag 23 december 2004 @ 11:54:21 #23
26444 ezzi
mama van ilse
pi_24155858
Ik ben vaak te onzeker als ik iets wil posten. Je wilt niet weten hoe vaak ik toch nog iets delete. Misschien is lurken voor mij toch de beste optie. Ik haal wel heel veel info en steun uit deze site en kan het ook niet meer missen.

Is Janet geen leuk icoontje??
  Licht Ontvlambaar donderdag 23 december 2004 @ 12:09:18 #24
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_24156108
Lieve Ezzi (en LA en anderen),

Gewoon posten hoor!!! Ik heb de laatste tijd veel minder mogelijkheid (en eerlijk gezegd ook minder zin) om te Fok!ken. Maar ik blijf alles lezen, alleen reageer ik veel minder. Ik vind het altijd heel leuk om te lezen hoe het gaat met alle kindertjes. Maar soms, in jouw geval nu, raken bepaalde berichtjes ook wel ondergesneeuwd. En dat zijn dan meestal net de berichtjes van posters die niet zo heel vaak posten, jammer genoeg.

Ik hoop dat het met Ilse nu beter gaat. Is schrikken he, als je kindje ineens zo ziekjes is. Enne, weet je al een leuke bijpassende naam voor een eventueel zusje Ik las ergens dat je daarna op zoek was...

Knuffels'
Sjeen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Licht Ontvlambaar donderdag 23 december 2004 @ 12:12:07 #25
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_24156154
Vergeet ik helemaal te posten dat we gisteren naar het Cb zijn geweest...

Isa weegt 6190 gram (1120 gram bijgekomen in 4 weken), is 62,5 centimeter lang en een alert kindje MamaSjeen is helemaal happy!!!

En een dikke voor alle zieke kindjes en mama's, het weer helpt ook niet echt mee he

Groetjes
Sjeen
pi_24156451
Gewoon blijven posten hoor. Ik denk dat niemand hier altijd overal reactie op krijgt dus je bent niet de enige. Maar hoe gaat het nou met Ilse?

Sjeen klinkt goed
pi_24156781
Gewoon blijven posten
ik kan het soms niet eens allemaal bijhouden wat er allemaal afgeschreven word en zodoende reageer ik meestal via de gulle middenweg, en als je eventjes niet geweest ben ben je meestal alweer een poosje druk bezig met alle pagina's doorwalsen.
Ik lees het allemaal wel, maar door dat er zoveel gepost word kom ik niet altijd toe om iedereen aqfzonderlijk van elkaar te beantwoorden.

Inmiddels je dochter alweer een beetje opgeknapt of nog steeds in ziekenboeg? en sterkte en anders hopelijk lekker genieten van de feestdagen
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_24156804
Isa netjes gedaan hoor, vooral zo door gaan
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
pi_24157362
Giulia spuugt sinds kort nog meer dan ze al deed...
Ze werd een tijd terug al gediagnoseerd met Reflux. Dat lijkt nu beter te gaan, maar nu komt na elke voeding steeds 2 of 3 keer een hele golf eruit. En niet alleen na de voeding, maar ook als ik haar bijvoorbeeld uit bed haal, op het aankleedkussen heb liggen of gewoon met haar rondloop. Dat kan een uur, maar ook 3 uur na haar laatste voeding zijn.. Ook heeft ze tegenwoordig wer elke ochtend als ze wakker word een diarree-luier (maar dit kan ook door tandjes in aantocht komen)
Ik heb hier natuurlijk wel de dokter voor gebeld, maar die zegt "ze moet er overheen groeien"..
Ik geloof dit niet helemaal.. ik vertrouw het niet helemaal.. Ze heeft gelukkig geen pijn meer van zuur (niet zo erg als het was.. ze huilde 20 uur per dag.. nu alleen nog maar als iets haar niet zin )
maar dit gespuug is voor haar (en ook voor mij) natuurlijk niet leuk..

Komt iemand dit bekend voor? Stel ik me aan, en is het normaal? of moet ik gaan eisen dat ze toch beter naar haar kijken..

(moet erbij zeggen dat ze in de tijd dat ze reflux constateerde heel veel stress had (vader die ons in de steek lietop een nogal nare manier, nogal enge operatie in het verschiet voor moeder, die dus op haar beurt iets minder geduld met haar had.... ))
Life is not the amount of breaths you take, it's the moments that take your breath away....
pi_24157653
quote:
Op donderdag 23 december 2004 13:16 schreef BubbleBabe het volgende:
ze huilde 20 uur per dag

Komt iemand dit bekend voor? Stel ik me aan, en is het normaal? of moet ik gaan eisen dat ze toch beter naar haar kijken..
Ik heb er geene rvaring mee maar 20 uur per dag lijkt mij niet normaal
Vuist op tafel zou ik zeggen.
pi_24157728
Het was (in de tijd dat ze zoveel pijn en zuur had) 20 uur.. Nu is ze een vrolijke baby, met een geheel eigen willetje die echt niet meer zo huit.. alleen nog af en toe miemelt als iets haar niet zint.

Het gaat me meer om het spugen.. Wat ik daar mee aan moet..
Ik kan er ook bijna niet tegenaan wassen
  Licht Ontvlambaar donderdag 23 december 2004 @ 13:49:11 #32
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_24158001
Jeetje BubbleBabe, klinkt niet echt fijn de periode die je beschrijft. Voor jou en Guilia!

Geef je borst- of flesvoeding? Als je borstvoeding geeft, kun je een papje van gekookt water en nutriton voor of na de veoding geven. Als je flesvoeding geeft, zul je wellicht al een aangepaste voeding hebben.

Meer spugen (deed Isa ook ineens weer) komt ook, doordat de dames steeds bewegelijker worden. Het schijnt overigens stukken minder te worden als ze bijvoeding krijgen. Dat heb ik me laten vertellen.

Succes!
Je stelt je echt niet aan hoor
  † In Memoriam † donderdag 23 december 2004 @ 14:01:44 #33
43556 miss_dynastie
pi_24158286
Kun je niet een second opinion aanvragen bubblebabe? Lijkt me sowieso niet leuk dat je niet serieus genomen wordt, dat zou anders moeten.
pi_24158407
bubblebabe ik heb niet zoveel ervaring met spugen maar ik hoop dat guilia er snel overheen komt
sterkte er iig mee
pi_24158592
Ezzi, fijn dat het beter gaat met Ilse, ik had ook over je post heen gelezen..
Vind je 'Myrthe' geen mooie naam voor een eventueel zusje?

Bubblebabe, klinkt niet alsof je het gemakkelijk hebt gehad..
Dat spugen heeft Myrthe ook veel gedaan, maar ze had er weinig last van. Je kunt slabbetjes omdoen en hydrofiel luiers gebruiken als spuugdoekje, veel rechtop houden (draagzak!), laten slapen in buikligging (wel onder toezicht) met het hoofdeinde omhoog, enz.
Kan ze al rollen, of een beetje zitten? Als de arts zegt dat ze er overheen moet groeien heeft ze waarschijnlijk de normale vorm van reflux, waarbij het klepje nog niet goed afsluit. Daar krijgen ze vaak minder last van als ze ouder worden en beginnen met zitten, kruipen e.d.
Je kunt idd een papje maken met Nutriton zoals Sjeen zegt. Dat zorgt ervoor dat de maaginhoud wat dikker is en niet zo makkelijk omhoog komt. Dat is vooral bij flesvoeding handig omdat je dan tenminste weet wat je baby binnenkrijgt (bv kun je onbeperkt bijgeven als dat nodig is). En idd zorgt bijvoeding voor hetzelfde effect (in Belgie wordt bij refluxkindjes dus al heel vroeg aangeraden met een 'groentepap' te beginnen).

Phluphy, eigenlijk vraag ik me een beetje hetzelfde af als Tan. Maar ik begrijp dat je je niet blij wilt maken met iets dat nog erg kan tegenvallen. Alleen vond ik wat je beschreef over het enthousiast tegen speeltjes slaan, al dan niet per ongeluk, goed klinken.

[ Bericht 1% gewijzigd door poemojn op 23-12-2004 14:40:50 ]
pi_24158689
Thijs ligt in zijn box wat te brabbelen naar de babygym ik wilde net gaan stofzuigen en ineens zie ik Thijs zichzelf omdraaien op zijn buik.... was daarna even huilen en verbaast om zich heen kijken, ik denk zelf dat het nog een toevalstreffer was maar leuk om even mee te mogen maken
  donderdag 23 december 2004 @ 14:19:12 #37
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24158718
quote:
Op donderdag 23 december 2004 13:16 schreef BubbleBabe het volgende:

(vader die ons in de steek lietop een nogal nare manier, nogal enge operatie in het verschiet voor moeder, die dus op haar beurt iets minder geduld met haar had.... ))
jij heb het ook niet makkelijk (gehad) lees ik al, dikke knuf for you en ik duim dat het snel beter gaat met dat spugen van Giulia
  donderdag 23 december 2004 @ 14:19:32 #38
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24158726
Ezzi, ik voelde me echt lullig na jouw reactie. Iedereen die zich zorgen maakt om zijn kleintje wil toch graag door anderen gesteund worden. Als er dan niemand reageert op jouw post, kan ik me best voorstellen dat je pissig werd. Er werd vrolijk doorgebept, maar niemand die jou een hart onder de riem stak.

Ezzi en BubbleBabe, laat je alsjeblieft niet 'intimideren' door frequente posters. Gewoon posten!

Sjeen , jou heb ik ook even gemist hier. Klopt dat?
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_24159120
BubbleBabe, ik weet niet precies wat je kleintje mankeert maar Morgaine spuugde ook hele golven melk terug en ook de meest rare plekken. Op advies van mijn huisarts moest ik haar voeding indikken met Nutriton, Johannesbroodmeelpit. En het werkt echt perfect. Ze spuugt nu alleen heel af en toe een mondje terug en dat is ook zeldzaam.
pi_24159160
Wat een reacties! Dank jullie wel!

Ik geef inderdaad al een tijdje flesvoeding omdat ik (geloof dat ik dit al eens eerder gepost had) lekkende prothesen in mijn borsten heb zijn we onlangs achter gekomen (vandaar operatie ook..) ( nee geen vergroting gehad, maar een correctie ) , en dus durfde ik geen BV meer te geven tot ik er zeker van was dat er niks in mijn melk zat. En tegen de tijd dat daar uitslag van was, was mijn voeding "op". Ze krijgt nu de Friso Comfort, dat is al voor spugende/reflux kindjes, met johannesbroodpitmeel,en met doorgekookt net-van-de-kook af-water klaargemaakt maar nog komt het er gewoon weer uit

Bijvoeding krijgt ze ook al (ik neem aan dat jullie groente en fruit bedoelen..) ze krijgt elke dag een half potje groentje en een half potje fruit ( vind ze ).. Dat komt er ook een stuk minder uit.. maar nog steeds wel iets.. (maar iets is natuurlijk ook wel normaal..)

Na elke voeding laat ik haar ook uitgebreid boeren, en laat haar ten minste een half uur rechtop zitten. Ze is alleen een erg temperamentvolle dame, en kan net als ik geen minuut op haar kont zitten.. dus moet ik echt worstelen om haar rustig te houden haha..

Op haar buik laten slapen durf ik niet zo goed (en doet vind ze zelf ook geen succes geloof ik.. , ten minste ik heb haar nog nooit in slaap gekregen op haar buik..)

Ik voel me ook heel erg schuldig tegenover haar, omdat ze in haar korte leven al zo veel stress heeft meegemaakt, via mij weliswaar, maar dat krijgt ze natuurlijk heel goed mee! en ik me dus toch verantwoordelijk voel voor het feit dat ze zo spuugt.

Het klinkt nu een beetje alsof ik al jullie reacties een beetje onderuit haal :/ maar geloof me, dat is zeker niet de bedoeling hoor! Ik stel jullie input juist heel erg op prijs, en weet nu dus ook dat ik gewoon nog een keer naar de dokter ga met haar, en dat hij nog een keer moet kijken van me..
pi_24159173
En nog een advies, je hebt speiale kussens van Easysleep waardoor je kind zijn of haar hoofd iets hoger heeft liggen dan de rest van het lichaam. Zonde van je geld, neem gewoon twee keer 4 (of 5) luiers doe daar een plakbandje om en leg die onder het matras zodat het dus een kleine helling heeft. En ook dat werkt prima hoor.
pi_24159181
Bar wat gaat ie hard Knap hoor
pi_24159299
En dan misschien nog een advies, ik haal rustig de fles uit Morgaine der mond wanneer ze gaat schrokken zodat ze een boer tussen het eten door kan laten. En dan kan ze weer verder eten. Ik heb gemerkt dat wanneer ik dat niet doe je kind dus eerder spuugt dan wanneer ze een beortje laten tussendoor.
pi_24159365
En als niets helpt kun je misschien nog aan allergieen denken.. Komt dat bij jullie in de familie voor? Dat zou je misschien ook met je huisarts kunnen bespreken.
  Licht Ontvlambaar donderdag 23 december 2004 @ 14:58:33 #45
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_24159516
Dutchie, klopt hoor, ben een tijdje veel minder online geweest. Ik heb mijn draai nog niet echt gevonden. Moet 3 januari weer gaan werken, daar heb ik op zich heel veel zin in. maar ik zie een beetje op tegen het regelen dat alles goed verloopt. Verder nogal al wat stress gehad hier (schoonvader die opgevangen moest worden, zusje dat veel vedriet heeft om onze hond en haar relatie, moeder die overspannen thuis zit etc.), het regelen van Isa's doop en daar boven op zelf ziek geweest.

Hoe gaat het trouwens met Léon nu? Ik hoop toch wat beter... al die zieke kindjes. Isa is ook zo vreselijk verkouden. Maar sinds twee nachtjes slapen zij en ik alweer wat beter. Vriendjelief daarintegen niet, die droomt de hele tijd van frikandellen speciaal Dat komt dus doordat we een doorgesneden ui op de slaapkamer hebben staan.

Knuffels
Sjeen
pi_24160235
Ik doe het even via deze weg, ik ga nu lekker een weekje vakantie houden en ben op 3 januari weer op Fok te vinden. Tot dan en alvast een hele goede kerst en super uiteinde gewenst.
pi_24160466
Sjeen, die frikandellen
Verder wens ik je veel goeds voor 2005
pi_24160616
lol@frikandellen sjeen en hopelijk komen jullie straks in een wat rustigr vaarwater.

daarstraks gebeld door de pastor 30-1-2005 word thijs om 13.00 uur gedoopt
  donderdag 23 december 2004 @ 16:00:39 #49
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24160680
Ik wist dat inbakeren niet "helemaal" mocht en dus alleen van boven bij kindjes die misschien een heupafwijking hebben. Dus we doen de doek alleen van boven echt strak. Maar ja, bij de benen zit de doek ook en dus ligt ze meestal met bijna gestrekte beentjes. En nu lees ik dat dat echt al een probleem kan zijn, bijna gestrekte beentjes. Dát wist ik niet. Ik voel me superschuldig.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  † In Memoriam † donderdag 23 december 2004 @ 16:02:09 #50
43556 miss_dynastie
pi_24160708
Oh wat leuk bar
Ik heb vroeger met het kinderkoor regelmatig gezongen als zo'n kleintje gedoopt werd, toch wel heel speciaal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')