abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 17:50:28 #1
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_22663714
Heeft er iemand ervaring met de Babymee? (soort rekje om maxi-cosi achterop je fiets te zetten)
Ben er benieuwd naar!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_22664089
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 17:50 schreef Sugar het volgende:
Heeft er iemand ervaring met de Babymee? (soort rekje om maxi-cosi achterop je fiets te zetten)
Ben er benieuwd naar!
Geen ervaring mee Sugar, wilde er vier jaar geleden wel 1 aanschaffen, maar werden toen in meerdere winkels sterk afgeraden en daarom was ie ook al heel moeilijk te verkrijgen. Heb jij hem ergens gezien dan? hij leek mij wel erg handig toen, maar vond het wel een beetje een eng idee met vallen enzo. Maar goed ben maar met de buikdrager op de fiets gaan zitten, ook niet veilig maar je moet toch wat, lopen gaat ook weer zo langzaam
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 18:37:35 #3
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_22664627
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar vrienden van mij gebruikten hem heel veel in Rotterdam. Ze hebben drie kinderen en hebben het bij alledrie gebruikt.
Zij waren echt heel erg enthousiast.
Ze zijn allebei arts en zien altijd overal gevaar, vanwege wat ze in het ziekenhuis binnen zien komen, maar dit vonden ze erg veilig.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 22:11:38 #4
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_22669262
HOi,

Zowel de maxicosi achter op de fiets als de buikdrager op de fiets zijn erg gevaarlijk.
Vooral de buikdrager. Als je valt dat word je kindje plat gedrukt tussen jou en het stuur de gevolgen hoef ik niet te vertellen.
Een maxicosi drager achterop heb ik ook zelf geen ervaring mee maar worden wel afgeraden.

Misschien is een karretje voor achter de fiets en idee. Die zijn veilig. En erg makkelijk.

Groetjes klein_spookje
pi_22669791
Op zich zou een buikdrager dan altijd gevaarlijk zijn want als je loopt kan je toch ook vallen?
Ik denk dat een maxi-cosi op zich redelijke bescherming biedt, ook als je valt. Het kind zit in de riemen en ik neem aan dat de beugel enige bescherming biedt. Het enige dat mij 'eng' lijkt is dat je je baby niet kan zien als het achterop in de maxi-cosi zit.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_22669894
Dat vind ik dus ook het enge van die maxi-cosi. Het schijnt heel veilig te zijn, maar ik vind een kind achterop dat nog niet kan praten geen fijn idee. Hoewel je natuurlijk wel veel kunt oplossen met een spiegel. Ik heb Isa tot ze kon zitten ook altijd in de babybjörn meegenomen op de fiets, dat voelde gewoon prettiger. En met de amazone is er toch lekker veel ruimte tussen zadel en stuur.
mooi he, alles
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 22:37:12 #7
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_22669923
Ik heb het net nagezocht en de grootste bezwaren tegen de Maxi-Cosi op de fiets zijn eigenlijk dezelfde bezwaren tegen het gebruik van de Maxi-Cosi algemeen. Dat wil zeggen dat je er rekening mee moet houden dat je kind eigenlijk niet langer dan 1 uur achter elkaar in de maxi-cosi mag (dus is het niet geschikt voor lange fietstochten). Het andere bezwaar zou het schokken zijn, maar wat ik gezien heb bij die vrienden van ons zit daar een hele goede vering in die beugel en bovendien zet je je baby goed vast in de maxi-cosi, zodat het kind volgens mij niet echt schokken oploopt.
Het is volgens mij bij dit soort dingen altijd een kwestie van je gezond verstand gebruiken, dus zorgen dat je op een normale weg rijdt (geen landweggetje vol met kuilen en zo) en dat je geen uren achter elkaar gaat fietsen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_22669951
Met die Amazone moet het volgens mij wel kunnen ja. Ze zeggen dat bij een noodstop het ruggetje van je kind kan breken. Maar dat zal alleen bij een gewoon stuur zijn.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 22:47:40 #9
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_22670175
Ik zag het niet in een winkel, maar achterop een fiets!
En via internet kun je ze bestellen, geloof ik.

Tja, dat achter je zitten, dat vind ik ook nog een beetje twijfelachtig. Verder ben ik niet zo bang voor vallen en schokken; er kan natuurlijk altijd iets gebeuren, maar goed, dat voorkom je nooit helemaal.
Ik ga in elk geval niet met een draagdoek of draagzak op de fiets, want ik heb een normale fiets en die afstand tot het stuur is dus echt te klein!

Maar niemand hier dus die de Babymee zelf heeft geprobeerd?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_22670317
[volledig offtopic]Sjoeg wat een stoere foto in je avatar!!![/volledig offtopic]
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 23:25:52 #11
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_22670943
[ook volledig offtopic]Goh, ouwe avatar van stal en toch opvallend, blijkbaar! Thanks![/ook volledig offtopic]
pi_22671240
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 23:25 schreef Sugar het volgende:
[ook volledig offtopic]Goh, ouwe avatar van stal en toch opvallend, blijkbaar! Thanks![/ook volledig offtopic]
{nog meer off-topic] Dacht altijd dat je Sandra Bullock in je avatar had . Sugar is een filmster! [/nog meer off-topic}
Eeuwig vijfentwintig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')