abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 december 2004 @ 15:35:43 #1
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_24139283
Meld hier:

* wanneer je begonnen bent, wanneer je gaat beginnen met rijles.
* wanneer je examen hebt en je mentale steun kan gebruiken.
* of en wanneer je geslaagd bent.
* hoeveel lessen je hebt gehad.
* hoevaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen.
* natuurlijk ook alles over je motor/brommer rijbewijs en al het andere wat met je rijbewijs te maken heeft.

Geslaagden:

· Apehaar (1 Juni)
· Vom (4 Juni)
· Yaruntje (7 Juni)
· jaspah (7 Juni)
· krullenbol (8 Juni)
· tongytongylickylicky (10 Juni)
· Shadow_Smile (11 Juni) (Motor)
· PCRodent (14 Juni)
· Sjoerd102 (19 Juni)
· blink182gassie (21 juni)
· Lindaisa (22 Juni)
· Fransje (23 juni)
· Sport_Life (24 Juni)
· WWtje (24 Juni)
· Miss_Nexhil (24 juni)
· Afundes (25 Juni)
- JAY-T (30 Juni)
- trie (rijbewijs C, 30 Juni)
· Fidai (1Juli)
· dnzl (5 Juli)
· No-Li-Ta (6 Juli)
· Morpheus2002 (8 Juli)
· Bramiozo (8 Juli)
· pleymo (8 Juli)
· Asskicker (12 Juli)
· Youssef (13 Juli)
· errorken (14 Juli) (motor)
· Devils_Child (14 Juli)
- GangstaX (15 Juli)
- PimD (16 Juli)
- krullenbol (19 Juli)
- Faithy (20 Juli)
- PsychoDude_666 (21 Juli)
- Dezz (21 Juli)
- krullenbol (zus, 23 Juli)
- speezend (26 Juli)
- MewBie (29 Juli)
- vrouwtjetrouw (30 Juli)
- Bak_Beest (30 Juli)
· Akra (19 Augustus)
- Zweefvliegje (14 September)
- Yup (1 November)
- NFSUnderground (24 November)
- kruimel_20 (25 November)
- Tjalle (13 jan)
- flyin-hawk (15 september)
- Poit- (19 mei)
- glossy (5 juni 2003)
- mel723 (22 sep)
- Bartuc (10 September)
- yup (29 sep)
- chillv (13 okt)
- keijz (13 okt)
- chiren (11 November)

Geslaagden in het vorige topic:

NFSUndergroundII (24 November)
kruimel_20 (26 November)
Kimmuts (29 November)
jozef444 A-rijbewijs (30 November)
Steve-O (30 November)
JaFFe (1 december)
tjarie (26 November)
stukovich (8 December)
Kippiej (9 December)
InTrePidIvity (13 December)
ParanoidEv (16 December)
Ridocar (20 December)
Paladijn (21 December)

Oude OP:

Zielig verhaal: doordat mijn voormalige rij-instructeur zijn eigen agenda niet volgde kwam hij eens doodleuk niet opdagen (eerder heeft hij al eens 5 weken lang niets van zich laten horen), terwijl hij me wel ingeplant had voor een tussentijdse toets (dat mocht ook wel, met 30+ lessen). De les ervoor was hij ziek, soit, kan gebeuren.
Echter belt meneer gefrustreerd op 2 dagen voor die tussentijdse toets, dat ik de volgende morgen of de morgen van de tussentijdse toets leuk 2 uren mocht doen, omdat het anders geen zin had. Waarop ik zeg dat heel die tussentijdse toets zo natuurlijk niet doorging. Ik had die vrijdag ervoor 3 uur gefrustreerd zitten wachten, en ik VERTIK het om te bellen als het niet mijn verantwoordelijkheid is. “En dat kan niet, en ik kan daar niet onderuit komen en dit, en dat!” Mjah, sorry Gerrit, maar dat is dus echt NIET mijn probleem. “Dan lijkt het me beter dat je maar een andere rijschool gaat zoeken, Nol…” Ok, makkelijk gezegd, ik had het toch even gehad kwa rijden op dat moment natuurlijk. Daarnaast had ie in mijn laatste les foutief ingegrepen (hij had een drievoudige aankondiging van voorrang niet gezien, en dus ook de 3e weg had ik voorrang, maar hij vond het nodig om op de rem te trappen en te sissen “verkeer van rechts heeft voorrang, Nol” )

Afijn, deels door frustratie, deels door drempelvrees, duurt het nu al een paar maanden voor ik daadwerkelijk op zoek ben gegaan naar een rijschool, maar kan door de bomen het bos niet meer zien onderhand.

Ik zoek dus een rijschool waar ik voor een krappe 5 lessen (gok ik) nog naar binnen kan, welke een redelijke prijs/kwaliteit verhouding voert, waar de omgang bij voorkeur prettig doch professioneel verloopt, en waar ik met enige spoed binnen een korte tijd terecht kan.

[ Bericht 40% gewijzigd door Tjabbo op 22-12-2004 17:41:53 ]
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_24139508
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
  woensdag 22 december 2004 @ 15:50:41 #3
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_24139511
Topictitel even veranderd, aangezien het vorige topic vol was.

Game on
  woensdag 22 december 2004 @ 15:56:44 #4
12888 Skull-splitter
pi_24139629
quote:
Op woensdag 22 december 2004 15:50 schreef slashme het volgende:
www.goudengids.nl
600 rijscholen waar ik geen ervaring of niets van kan vinden, been there, done that

Rijschool Marchand leek me wel iets, en dan heb je nog Verkeersschool Tilburg, maar dan houdt het kwa kennis bij mij wel op eigenlijk...
pi_24139680
quote:
Op woensdag 22 december 2004 15:56 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

600 rijscholen waar ik geen ervaring of niets van kan vinden, been there, done that
www.vraaggeslaagdevriendenoffamilie.nl
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
  woensdag 22 december 2004 @ 16:07:07 #6
12888 Skull-splitter
pi_24139799
quote:
Grapjas
pi_24139951
Maak effe een goede OP Tjabbo op TS

Ik moet morgen op
pi_24140040
ik heb nu bijna 30 lessen gehad en mag op oudjaarsdag mijn kansen gaan wagen om 9.50 Is het bij jullie ook vaak zo dat je instructeur zegt van goed in de straatjes kijken blablabla terwijl je dat al gedaan hebt? Vaak wordt er zo zinloos commentaar gegeven vind ik, jullie ook ervaringen mee?
pi_24140127
Misschien heb je iets aan de onderstaande link want op die site staan de officiële CBR slagingspercentages van rijscholen per examenplaats of per plaats.

http://www.rijschoolgegevens.nl
pi_24140388
quote:
Op woensdag 22 december 2004 16:14 schreef Fwnk het volgende:
Maak effe een goede OP Tjabbo op TS

Ik moet morgen op
Succes
pi_24140761
Gezakt

Toen ik bij het CBR kwam vroeg ik mezelf al af of ik wel op het juiste adres was beland en niet toevallig in een bejaardehuis. Allemaal chagrijnige bejaarde examinatoren daar. Niet al te best voor je zelfvertrouwen, maar ik liet me er niet door ontmoedigen.

Tijdens het rijden:
Zenuwen, examinator kon z'n mond maar niet houden over z'n kerstboompje en hij bleef maar vragen stellen, ik ging dus ongeconcentreerder rijden.
Bij mij zat toch wel de grootste fout in het aarzelen en met zenuwen ga je word dat alleen maar erger

Volgende keer maar van tevoren zeggen dat ik niet te veel wil praten. Zeker weten dat ik dan ga slagen 17 januari mag ik weer
  woensdag 22 december 2004 @ 16:57:03 #12
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24140816
quote:
Op woensdag 22 december 2004 15:35 schreef Skull-splitter het volgende:

Zielig verhaal: doordat mijn voormalige rij-instructeur zijn eigen agenda niet volgde kwam hij eens doodleuk niet opdagen (eerder heeft hij al eens 5 weken lang niets van zich laten horen), terwijl hij me wel ingeplant had voor een tussentijdse toets (dat mocht ook wel, met 30+ lessen). De les ervoor was hij ziek, soit, kan gebeuren.
Echter belt meneer gefrustreerd op 2 dagen voor die tussentijdse toets, dat ik de volgende morgen of de morgen van de tussentijdse toets leuk 2 uren mocht doen, omdat het anders geen zin had. Waarop ik zeg dat heel die tussentijdse toets zo natuurlijk niet doorging. Ik had die vrijdag ervoor 3 uur gefrustreerd zitten wachten, en ik VERTIK het om te bellen als het niet mijn verantwoordelijkheid is. “En dat kan niet, en ik kan daar niet onderuit komen en dit, en dat!” Mjah, sorry Gerrit, maar dat is dus echt NIET mijn probleem. “Dan lijkt het me beter dat je maar een andere rijschool gaat zoeken, Nol…” Ok, makkelijk gezegd, ik had het toch even gehad kwa rijden op dat moment natuurlijk. Daarnaast had ie in mijn laatste les foutief ingegrepen (hij had een drievoudige aankondiging van voorrang niet gezien, en dus ook de 3e weg had ik voorrang, maar hij vond het nodig om op de rem te trappen en te sissen “verkeer van rechts heeft voorrang, Nol” )

Afijn, deels door frustratie, deels door drempelvrees, duurt het nu al een paar maanden voor ik daadwerkelijk op zoek ben gegaan naar een rijschool, maar kan door de bomen het bos niet meer zien onderhand.

Ik zoek dus een rijschool waar ik voor een krappe 5 lessen (gok ik) nog naar binnen kan, welke een redelijke prijs/kwaliteit verhouding voert, waar de omgang bij voorkeur prettig doch professioneel verloopt, en waar ik met enige spoed binnen een korte tijd terecht kan.
Ik ken je probleem
Heb gewoon niets meer van me laten horen toen hij voor de 3e keer niet kwam opdagen.
Gewoon andere gezocht, nou les ik bij de instructeur waar me maten ook bij lessen

Waar les je ? als je in de buurt van alkmaar lest kan ik je helpen...
Era Vulgaris
  woensdag 22 december 2004 @ 16:57:58 #13
12888 Skull-splitter
pi_24140839
quote:
Op woensdag 22 december 2004 16:19 schreef forever_blue het volgende:
ik heb nu bijna 30 lessen gehad en mag op oudjaarsdag mijn kansen gaan wagen om 9.50 Is het bij jullie ook vaak zo dat je instructeur zegt van goed in de straatjes kijken blablabla terwijl je dat al gedaan hebt? Vaak wordt er zo zinloos commentaar gegeven vind ik, jullie ook ervaringen mee?
Zinloos isset het niet, maar evenmin constructief. En als je wel actief gekeken hebt op de goede punten, en je nog dat soort opmerkingen krijgt (zoals ik, 10 lessen lang, keek dan ook zoveel mogelijk vanuit ooghoeken zodat ik zonder veel inspanning toch een zo groot mogelijk gebied kon bekijken) dan doe je er goed aan om eens met je hoofd te draaien
  woensdag 22 december 2004 @ 17:03:27 #14
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24140932
quote:
Op woensdag 22 december 2004 16:54 schreef Dipstaart het volgende:
Gezakt

Toen ik bij het CBR kwam vroeg ik mezelf al af of ik wel op het juiste adres was beland en niet toevallig in een bejaardehuis. Allemaal chagrijnige bejaarde examinatoren daar. Niet al te best voor je zelfvertrouwen, maar ik liet me er niet door ontmoedigen.

Tijdens het rijden:
Zenuwen, examinator kon z'n mond maar niet houden over z'n kerstboompje en hij bleef maar vragen stellen, ik ging dus ongeconcentreerder rijden.
Bij mij zat toch wel de grootste fout in het aarzelen en met zenuwen ga je word dat alleen maar erger

Volgende keer maar van tevoren zeggen dat ik niet te veel wil praten. Zeker weten dat ik dan ga slagen 17 januari mag ik weer
Oefen ff wat meer met je instructeur dan in t praten + rijden, hoe meer je praat tijdens je examen hoe meer vertrouwen de examinator in je krijgt dat je alles onder controle hebt.
Maar wel lullig af en toe dat ie je de oren van t hoofd kletst...
Era Vulgaris
  woensdag 22 december 2004 @ 17:16:44 #15
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24141180
Weet je wat het allerkutste is met autorijden ? niet de snelweg, inhalen, fileparkeren of voorrang verlenen...het is dan wel het ''conflict-vermijdend-rijden'' vlak voor een bocht, in de bebouwde kom, als je zicht ontnomen wordt door geparkeerde auto's rechts van je. Je kunt dan dus helemaal niet zien of er verkeer vanuit de bocht uit de tegenovergestelde richting op je af komt.
Zachtjes rijden dus in zo'n geval, en mocht er dan dus wel een auto vanuit de bocht op je afkomen, in zn achteruit want je kunt de bocht nooit goed inrijden met genoeg ruimte voor de andere auto uit de tegenovergesteld richting...
ik hoop dat jullie dit snappen en hier dan ook heel erg op letten. al valt er eigenlijk niet op te letten want het valt niet te zien
Era Vulgaris
pi_24141190
WAYO

Ben geslaagd
in 1x. Rijbewijs heb ik reeds al op zak
pi_24141872
Wat ik irritant vind, is als je in de stad rijd op een voorrangsweg en dan zegt je instructeur rechtsaf.
Moet je eerst gaan zoeken waar je rechtsaf moet, kan over 100 meter zijn, kan over 500 meter zijn.
Weet inmiddels dat je goed naar vluchtheuvels moet kijken.
Dan afremmen, voor naar het fietspad kijken, achterom kijken naar fietspad, dan straat inkijken en zorgen dat je op je eigen weghelft blijft.
En soms moet je dan in zn 2 rijden en soms in zn 1.

Iemand tips bij deze situatie?
  woensdag 22 december 2004 @ 19:06:44 #18
12888 Skull-splitter
pi_24143192
quote:
Op woensdag 22 december 2004 17:55 schreef mrbombastic het volgende:
Wat ik irritant vind, is als je in de stad rijd op een voorrangsweg en dan zegt je instructeur rechtsaf.
Moet je eerst gaan zoeken waar je rechtsaf moet, kan over 100 meter zijn, kan over 500 meter zijn.
Weet inmiddels dat je goed naar vluchtheuvels moet kijken.
Dan afremmen, voor naar het fietspad kijken, achterom kijken naar fietspad, dan straat inkijken en zorgen dat je op je eigen weghelft blijft.
En soms moet je dan in zn 2 rijden en soms in zn 1.

Iemand tips bij deze situatie?
One step at the time
pi_24143623
Ik doe altijd
Kijken op wat voor weg je rijdt (moet je al weten offcourse)
Binnen Buiten schouder
remmen + Terug (5-2 4-2 3-2, In principe nooit de 1, tenzij er een B7 staat of je moet voorrang verlenen, OF er is slecht zicht))
Kruispunt overkijken (krijg ik voorrang, moet ik voorrang verlenen
Nacontrole
"waar moet ik heen"
+ evt fietspad of ander conflictpunt overkijken

Zo ongeveer, tis beetje lastig uit te leggen

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2004 19:28:58 ]
  woensdag 22 december 2004 @ 19:35:54 #20
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24143887
Zoals ik het geleerrd heb van me instructeur: haaientanden, krappe en middelmatige bochten van ongeveer 90 graden in z'n 2, en alle uitritten in zijn 1 + alle onoverzichtelijke kruispunten ook in zijn 1.

Over het geheel gezien staat de auto veel meer (ruwweg 80%) in zijn 2 dan in zijn 1.
Era Vulgaris
pi_24143994
quote:
Op woensdag 22 december 2004 19:35 schreef Vassili_Z het volgende:
Zoals ik het geleerrd heb van me instructeur: haaientanden, krappe en middelmatige bochten van ongeveer 90 graden in z'n 2, en alle uitritten in zijn 1 + alle onoverzichtelijke kruispunten ook in zijn 1.

Over het geheel gezien staat de auto veel meer (ruwweg 80%) in zijn 2 dan in zijn 1.
  woensdag 22 december 2004 @ 19:42:30 #22
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24144036
quote:
Op woensdag 22 december 2004 19:25 schreef Fwnk het volgende:
Ik doe altijd
Binnen Buiten schouder
remmen + Terug (5-2 4-2 3-2, In principe nooit de 1, tenzij er een B7 staat of je moet voorrang verlenen, OF er is slecht zicht))
Nacontrole
"waar moet ik heen"

Als ik je verder toe mag lichten: B7 staat voor stopbord = verplicht om te stoppen, en als je niet zeker weet of ie in zn 1 of 2 moet >>>> in z'n vrij zetten met de pook tegen het midden-links aanhouden zodat je snel naar de 1 of de 2 toe kunt.
Era Vulgaris
pi_24144095
quote:
Op woensdag 22 december 2004 19:42 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Als ik je verder toe mag lichten: B7 staat voor stopbord = verplicht om te stoppen, en als je niet zeker weet of ie in zn 1 of 2 moet >>>> in z'n vrij zetten met de pook tegen het midden-links aanhouden zodat je snel naar de 1 of de 2 toe kunt.
Je moet toch stoppen, hoe dan ook, dus aanrijden, stoppen, kijken +naar 1, wachten of gelijk door
  woensdag 22 december 2004 @ 20:05:08 #24
12888 Skull-splitter
pi_24144491
quote:
Op woensdag 22 december 2004 19:25 schreef Fwnk het volgende:
Ik doe altijd
Binnen Buiten schouder Auto voorsorteren zodat er geen fietser/scooter meer tussen kan schieten
Nacontrole
"waar moet ik heen"

Althans, das mij aangeleerd
  woensdag 22 december 2004 @ 20:06:52 #25
12888 Skull-splitter
pi_24144540
quote:
Op woensdag 22 december 2004 19:45 schreef Fwnk het volgende:

[..]

Je moet toch stoppen, hoe dan ook, dus aanrijden, stoppen, kijken +naar 1, wachten of gelijk door
Je kunt niet lezen . Je ziet de letters, maar je mist de samenhang. Ik hoop dat je beter rijdt
pi_24144544
quote:
Op woensdag 22 december 2004 17:17 schreef UATC het volgende:
WAYO

Ben geslaagd
in 1x. Rijbewijs heb ik reeds al op zak
feli dude.
pi_24144591
quote:
Op woensdag 22 december 2004 20:06 schreef NFSUndergroundII het volgende:

[..]

feli dude.
Kunnen we niet van jouw zeggen met je 5 keer
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  woensdag 22 december 2004 @ 21:22:20 #28
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24146193
quote:
Op woensdag 22 december 2004 20:08 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

Kunnen we niet van jouw zeggen met je 5 keer
oefening baart kunst
Eigenlijk moet men afrijden in Belgie, echt veel beter daar.,...zag eens een TV programma ervan op Canvas, familie, instructeur mag gewoon op de achterbank zitten, je oefent eerst even op een terreintje om er in te komen, etcetcetc
Era Vulgaris
pi_24146564
quote:
Op woensdag 22 december 2004 20:06 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Je kunt niet lezen . Je ziet de letters, maar je mist de samenhang. Ik hoop dat je beter rijdt
Ik lees het heel goed, maar als je stopt schakel je niet naar 2

Ik zal wel wat missen, ben ook moe dusja///
  woensdag 22 december 2004 @ 22:21:03 #30
61413 M_M
BEN EEN MEISJE!!!!!!
pi_24147573
Daarnet m'n 21e les alweer gehad.. Heb maar betaald voor mn examen, want als 't aan mn instructeur ligt komt het er nooit van volgens mij.. :s de ass

Hij had het eerst over eind december afrijden, toen over begin januari, vervolgens eind, en nu kwam ie met begin februari.. Ik ben zo blij als ik dalijk van die lessen af ben.. Elke keer die rondjes rijden..
"Goed uitkijken", "Let op, zijstraatjes" "gaan we hier rechts" "Gas los, voetgangersoversteekplaats" "En door naar de 5"

Ik kan die dingen echt niet meer horen
quote:
Is bij mij ook zo.. Van die zinloze dingen..
Of opmerkingen dat ik naar zn 4 moet schakelen terwijl ik nog geen 40 rijd, en vervolgens een "oja, je hebt gelijk" te horen krijgen.. Gekke vent hoor..
dan zeggen we niet 'hey jij met je strakke kontje' maar 'hoe Joep met je gekke hondje'
en dat zij dan denken gawd damn nigga/woman
pi_24148007
quote:
Op woensdag 22 december 2004 21:22 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

oefening baart kunst
Eigenlijk moet men afrijden in Belgie, echt veel beter daar.,...zag eens een TV programma ervan op Canvas, familie, instructeur mag gewoon op de achterbank zitten, je oefent eerst even op een terreintje om er in te komen, etcetcetc
Ik woon vlakbij de grens en ik merk het tegenovergestelde. De meeste Belgen kunnen niet rijden.
Wel eens op de ring van Antwerpen geweest?
Één woord: chaos.
Niet vanwege de werkzaamheden, maar gewoon door het onvoorspelbare gedrag van de meeste automobilisten daar.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 22 december 2004 @ 22:38:08 #32
12888 Skull-splitter
pi_24148049
quote:
Op woensdag 22 december 2004 22:21 schreef M_M het volgende:
Daarnet m'n 21e les alweer gehad.. Heb maar betaald voor mn examen, want als 't aan mn instructeur ligt komt het er nooit van volgens mij.. :s de ass

Hij had het eerst over eind december afrijden, toen over begin januari, vervolgens eind, en nu kwam ie met begin februari.. Ik ben zo blij als ik dalijk van die lessen af ben.. Elke keer die rondjes rijden..
"Goed uitkijken", "Let op, zijstraatjes" "gaan we hier rechts" "Gas los, voetgangersoversteekplaats" "En door naar de 5"

[..]

Of opmerkingen dat ik naar zn 4 moet schakelen terwijl ik nog geen 40 rijd, en vervolgens een "oja, je hebt gelijk" te horen krijgen.. Gekke vent hoor..
Ik ben juist expres langer gaan doen over het leren kennen van de auto, en kwa schakelen vertrouw ik dus puur op mezelf. Ik rijd feilloos als de instructeur zijn nek maar dichthoudt
  woensdag 22 december 2004 @ 22:39:22 #33
12888 Skull-splitter
pi_24148084
quote:
Op woensdag 22 december 2004 22:36 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik woon vlakbij de grens en ik merk het tegenovergestelde. De meeste Belgen kunnen niet rijden.
Wel eens op de ring van Antwerpen geweest?
Één woord: chaos.
Niet vanwege de werkzaamheden, maar gewoon door het onvoorspelbare gedrag van de meeste automobilisten daar.
Daar noem je ook iets, Antwerpen is zelfs voor doorgewinterde rijders gekkenhuis, maar het houdt je scherp en alert
pi_24148567
quote:
Op woensdag 22 december 2004 22:21 schreef M_M het volgende:

[..]

Gelukkig heb ik dat niet, mijn instructeur zegt zo min mogelijk, alleen als je fouten maakt zegmaar

Ingrijpen
uitleggen en evt stoppen

wel veel van geleerd, beter als steeds horen van let hoer op, en hier etc
  donderdag 23 december 2004 @ 11:17:59 #35
61413 M_M
BEN EEN MEISJE!!!!!!
pi_24155234
quote:
Op woensdag 22 december 2004 23:03 schreef Fwnk het volgende:

[..]

Gelukkig heb ik dat niet, mijn instructeur zegt zo min mogelijk, alleen als je fouten maakt zegmaar

Ingrijpen
uitleggen en evt stoppen

wel veel van geleerd, beter als steeds horen van let hoer op, en hier etc
Ja precies, het is ook irritant, maar het zal gewoon bij iedereen wel anders zijn I guess.....

Ach, nog even en ik ben er vanaf *hoop ik*
dan zeggen we niet 'hey jij met je strakke kontje' maar 'hoe Joep met je gekke hondje'
pi_24155320
Ik had dat ook tegen m'n 30e les. Ik had geen zin meer om steeds met de instructeur te moeten rijden en ik was ook blij maar wel zenuwachtig toen ik op kon! Gellukkig gehaald en inmiddels heb ik bijna 'n maand m'n rijbewijs!
Knofje!
pi_24162110
GESLAAGD

WHOOPTIE-FUCKING-DOO

JEEEE
pi_24163872
quote:
Op donderdag 23 december 2004 17:18 schreef Fwnk het volgende:
GESLAAGD

WHOOPTIE-FUCKING-DOO

JEEEE
Gefeliciteerd.
  donderdag 23 december 2004 @ 20:28:03 #39
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24165544
quote:
GESLAAGD

WHOOPTIE-FUCKING-DOO

JEEEE
Yessss....in 1 keer neem ik aan ? (heb kort geheugen sorry)
Vertel er eens wat meer over
Era Vulgaris
pi_24166009
Ja ok, hier me verhaaltje:

Idd in 1 keer

Me instructeur ging niet mee, maar dus effe lichten gecontroleerd etc, standaard procedure
Dus toen de weg op, ik was erg rustig , viel me 100% mee , eerst stukje door emmen zelf, ongeveer 20 minuten, wat 1 richtingswegen waar je eigne initiatief etc moet tonen, dat soort dingen.
Toen gingen we buitenlangs, eerst over 80 km, en daarna invoegen op een 100 km weg, wat beide erg soepel verliep.
Toen we eraf kwamen zijn we nog effe door Emmermeer (wijkje hier) gereden, en toen weer terug.

In totaal ongeveer 35 minuten gereden, ik had echt zo een emotie-loze man:(
Ik zeg, t weer is erg veranderd sinds 2 dagen (poging om gesprekje aan te maken)
zegtie: Ja
Dat begon lekker dus
Maar toen we binnen kwamen daar zei hij, gefeliciteerd met je rijbewijs, kreeg toen nog wat papiertjes en stempeltjes.

Gelijk daarna me rijbewijs opgehaalt en terug-gereden in me moeder haar auto (benzine) oh wat reed dat raar en anders

Dat was dus mijn verhaaltje (beetje vaag ws, maar ik ben doodmoe)
pi_24166459
Ik ben vandaag ook officieel begonnen met rijles
4 Januari kan ik vertellen of ik ook geslaagd ben, want ik doe een 9-daagse cursus bij de ANWB
Hopen dat ik het dan genoeg ken maar dat zal wel lukken....hoop ik
Zijn er nog meer mensen hier die zo'n cursus hebben gedaan ?
En waren die 7-14 dagen genoeg voor jullie om het in 1 keer te halen, want eigenlijk vind ik 9 dagen toch wel erg kort
Trouwens, die rij-simulator is kut, met die gare virtuele instructeur die alles veel te langzaam zegt en vervolgens gaat zeiken dat je het te langzaam doet
pi_24174662
quote:
GESLAAGD

WHOOPTIE-FUCKING-DOO

JEEEE
Gefeliciteerd

Je had wel geluk wat de examinator betreft En hoe kun je nou zonder zenuwen rijden, tips?

Voor mij nog 3 weekjes te gaan
  vrijdag 24 december 2004 @ 13:20:21 #43
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_24178993
Vandaag voor 't eerst op een andere motorfiets les: een Suzuki Bandit i.p.v. een GS. Dat was even schrikken de eerste serieuze bocht: het zwaartepunt ligt veel hoger, daarom ging ik wel erg voortvarend de hoek om... En de combinatie van meer vermogen en een niet helemaal strak staande ketting is ook leuk bij schakelen in een bocht... (maar het waaide zo hard dat het niet helemaal duidelijk was wat het meeste gezwabber veroorzaakte!). Een leerzaam dagje weer!
pi_24182291
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 13:20 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[les op andere motor, met wind]
Heb ook vandaag weer een les achter de rug.
Ook last van de wind, zeker toen we op de snelweg zaten. maar gelukkig was het niet meer zo koud als vorige week (toen ik ook nog moest afrijden voor voertuigbeheersing) en het was droog. Dan durf je toch met een hogere snelheid de bochten te gaan.

Volgende week woensdag hoop ik dat ik voor theorie opkan, ik schrijf mezelf dan in als reserve, Mocht dat niet lukken dan gewoon op 5 januari.
pi_24182668
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 09:19 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

Gefeliciteerd

Je had wel geluk wat de examinator betreft En hoe kun je nou zonder zenuwen rijden, tips?

Voor mij nog 3 weekjes te gaan
Tips, tsja

~30 minuten voor ik opgehaald werd kwamen er een beetje zenuwen, rustig ademen, diep in en uit
Gewoon denken dat het een les is
Veilige rit neer willen zetten

Moeilijk om uit te leggen
pi_24183157
Over 4 dagen is het zover, dan mag ik het voor de 2e keer proberen
Ik kan gewoon goed rijden, nu maar hopen dat de examinator dat ook ziet en me niet te streng gaat beoordelen
Kom op, je kan het!
  vrijdag 24 december 2004 @ 17:45:05 #47
78748 Amun-Ra
Fok! this shit!
pi_24184226
Leuk verhaal:

Mijn ex-vriendin, J, is al sinds april bezig met haar rijbewijs, en heeft nu eindelijk haar examendatum doorgekregen, namelijk 19 januari.

Allemaal leuk voor d'r dat ze nu opmag enzo, maar wat vinden jullie van het volgende feit:

Ze heeft nu al 62 rijlessen gehad

Zeg niet: "trage leerling", want ik ben met 'r 36e rijles een keer meegereden (achterin dus), en ze kon na die 36 lessen nog niet eens fatsoenlijk schakelen, wegrijden van een stoplicht met de motor 6 keer laten stilvallen, kruispunten oversteken zonder te kijken, 45k/h rijden op een weg waar je 80 mag, op een snelweg bang zijn in te voegen, op de snelweg 110 hard zat vinden gaan, inparkeren in een parkeergarage na 12 keer steken...

Ex nihilo nihil fit
pi_24184879
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 17:45 schreef Amun-Ra het volgende:
Leuk verhaal:

[verhaal over ex]

Dat noem ik een nerveuze leerling, een onzekere factor op de weg.
  vrijdag 24 december 2004 @ 19:33:45 #49
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_24186563
quote:
GESLAAGD

WHOOPTIE-FUCKING-DOO

JEEEE
Gefeliciteerd
pi_24186666
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 18:18 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dat noem ik een nerveuze leerling, een onzekere factor op de weg.
Dat noem ik je ex ff afzeiken op fok
  vrijdag 24 december 2004 @ 19:40:58 #51
78748 Amun-Ra
Fok! this shit!
pi_24186731
Ex nihilo nihil fit
  vrijdag 24 december 2004 @ 21:20:08 #52
12888 Skull-splitter
pi_24188759
110 op de snelweg IS hard zat. Maximumsnelheid aanhouden is leuk en aardig, maar het moet wel relaxt blijven mensen...
  vrijdag 24 december 2004 @ 21:36:23 #53
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_24189056
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 21:20 schreef Skull-splitter het volgende:
110 op de snelweg IS hard zat. Maximumsnelheid aanhouden is leuk en aardig, maar het moet wel relaxt blijven mensen...
Inderdaad. En je moet ALTIJD met het verkeer meestromen!
pi_24191182
Terugschakelen voor scherpe bochten, 130 op de snelweg is te hard, 100 op de ring, inritten en uitritten in zijn 1, meer gas bij het optrekken/niet teveel gas bij het optrekken, uitkijken voor fietsers ( jah ffs rijden ze daar zonder licht zwarte fiets zwarte jas enz enz in het donker dan zie ik er wel eens 1 of 2 over het hoofd ), stoppen als er mensen bij het zebrapad staan (ik heb zoiets als ze niet doorlopen dan ga ik wel :/ ), goed kijken bij straatjes/bochten enz enz pfff

6e les inmiddels verder gaat het wel redelijk hoop er iets van 12 ofzo nodig te hebben en dan eens examen mogen doen. bleh theorie moek ook nog gaan leren
  vrijdag 24 december 2004 @ 23:15:47 #55
12888 Skull-splitter
pi_24191312
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 21:36 schreef AMD64 het volgende:

[..]

Inderdaad. En je moet ALTIJD met het verkeer meestromen!
Mjah, ik had daar dus een hekel aan, zo'n jagende instructeur, terwijl ik het prima vind om met 110 op rechts te blijven rijden en alleen in te halen wanneer nodig. Ik snap dat ze dat inhalen proberen aan te leren, maar soms is het echt op het stomzinnige af. Ooit had ik een reeks moeten inhalen, maar het snelheidsverschil was zo laag dat tegen de tijd dat ik de hele reeks ingehaald had ik ineens scherp naar rechts moest om de afslag te halen, dus ik bleef expres rechts rijden
  vrijdag 24 december 2004 @ 23:16:58 #56
12888 Skull-splitter
pi_24191335
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 23:10 schreef Ra-z het volgende:
Terugschakelen voor scherpe bochten, 130 op de snelweg is te hard, 100 op de ring, inritten en uitritten in zijn 1, meer gas bij het optrekken/niet teveel gas bij het optrekken, uitkijken voor fietsers ( jah ffs rijden ze daar zonder licht zwarte fiets zwarte jas enz enz in het donker dan zie ik er wel eens 1 of 2 over het hoofd ), stoppen als er mensen bij het zebrapad staan (ik heb zoiets als ze niet doorlopen dan ga ik wel :/ ), goed kijken bij straatjes/bochten enz enz pfff

6e les inmiddels verder gaat het wel redelijk hoop er iets van 12 ofzo nodig te hebben en dan eens examen mogen doen. bleh theorie moek ook nog gaan leren
Christus wat een speed-cursus
  zaterdag 25 december 2004 @ 00:01:56 #57
78748 Amun-Ra
Fok! this shit!
pi_24192400
tering.... en ik dacht dat mijn ex een gevaar op de weg was
Ex nihilo nihil fit
  zaterdag 25 december 2004 @ 00:18:24 #58
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_24192815
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 23:15 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Mjah, ik had daar dus een hekel aan, zo'n jagende instructeur, terwijl ik het prima vind om met 110 op rechts te blijven rijden en alleen in te halen wanneer nodig. Ik snap dat ze dat inhalen proberen aan te leren, maar soms is het echt op het stomzinnige af. Ooit had ik een reeks moeten inhalen, maar het snelheidsverschil was zo laag dat tegen de tijd dat ik de hele reeks ingehaald had ik ineens scherp naar rechts moest om de afslag te halen, dus ik bleef expres rechts rijden
Tuurlijk, daar moet je uiteraard ook rekening mee houden!
pi_24193405
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 00:01 schreef Amun-Ra het volgende:
tering.... en ik dacht dat mijn ex een gevaar op de weg was
naja als men instructeur niet zoveel tegen me kop aanzeurt rij ik best netjes als ie veel loopt te zeuren ga ik fouten maken en let ik niet meer op me snelheidsmeter enzow ( en het ligt er een beetje aan de ene keer rij ik relaxter dan de andere keer )
  zaterdag 25 december 2004 @ 00:45:55 #60
12888 Skull-splitter
pi_24193637
na 6 lessen kon ik pas soepel rechttoe, recht aan rijden joh
pi_24194079
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 00:45 schreef Skull-splitter het volgende:
na 6 lessen kon ik pas soepel rechttoe, recht aan rijden joh

mja ik heb wel lessen van anderhalf uur gehad. de eerste les die ik had was ook al gelijk savonds in de spits door het centrum van amsterdam toen was het eerste kwartier instructeur schakelen en ik alleen sturen daarna afgelegen stuk ( industrie terrein ) wat leren schakelen.

2e les moest ik zelf al rijden door het centrum (donker) 3e les was 30 meter zicht door mist (ik dacht ik ga ff smiddags rijden is het niet donker krijgen we dat gezeik) dus dan moet je eigk wel snel leren rijden anders rij je of een fietser aan of zit je onder een tram 4e les zat ik op de snelweg. en nu moet het schakelen beter worden en word er gehamerd op het kijken en houden aan regels enzow :/
  zaterdag 25 december 2004 @ 14:24:06 #62
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24200862
Ik snap dat inhalen op de snelweg ook niet zo...110 is toch hard genoeg ? laat ze maar 120 rijden op de linkerweghelft, want boven de 120 mag je sowieso niet.
Era Vulgaris
pi_24200936
Wat heeft iedereen met "Ik mocht in die en die les op de snelweg"

Ik ben in een van de laatste lessen pas de snelweg op gegaan en eng of moeilijk vond ik het niet?
  zaterdag 25 december 2004 @ 14:42:03 #64
78748 Amun-Ra
Fok! this shit!
pi_24201112
geen idee, het is toch iets waar iedereen naar uitkijkt volgens mij als je aan het lessen bent... ik vond er ook weinig bijzonders aan eigenlijk, maar ik heb op mn 2e rijles en lekker stukje snelweg gereden.... nu bijna dagelijks... boeiend..
Ex nihilo nihil fit
pi_24201168
Mja, tis niet dat ik slecht rij ofzo
Veel nacht-lessen etc

Ook veel autoweg

grote verplaatsingen had ik ook op een 80 km gedaan (45 km wagentje) en in de bebouwde kom natuurlijk
pi_24204103
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 14:30 schreef Fwnk het volgende:

Ik ben in een van de laatste lessen pas de snelweg op gegaan en eng of moeilijk vond ik het niet?
Dan kom je zegmaar op het grote mensen wegdek zegmaar dus wel een btje een mijlpaal
pi_24204249
Zo voelde ik het niet....

ik had wel veel autoweg gehad...
pi_24204359
quote:

Omdat de snelweg/autoweg een ander stuk infrastruktuur is. Op alle andere wegen heb je gewoon kruispunten, verkeerslichten ed. Op de snelweg is allemaal net iets anders. Het begint het al bij het invoegen. Zelfde snelheid, invoeg/uitvoegstrook. Dan heb je nog meerdere rijbanen. hogere snelheid, geen mogelijkheid om zomaar ergens te stoppen, tenzij je een pompstation of parkeerplaats tegenkomt.
  zaterdag 25 december 2004 @ 19:27:55 #69
76030 Honda_Crx_V-tec
Japanse auto freak
pi_24204777
Ik heb 25 november mijn rijbewijs gehaald en ben er zeer blij mee.
pi_24205476
Woensdag hebben we examen aangevraagd, hoop eerdaags een datum te oren.. Wanneer dat is horen jullie het uiteraard
pi_24205619
quote:

Snelweg is zeker wel eng omdat er altijd apen zijn die niet kunnen rijden. Heb een paar keer bijna me onderbroek volgescheten door een aap die zomaar NAAST mij naar links schiet, of een vrachtwagen die me in de vangrailing wil drukken

Moet er wel bij vertellen dat het een van de drukste snelwegen zijn, de Ring A10 Amsterdam en A4 Amsterdam-Hoofddorp...

Geloof me ik krijg echt wel een pagina van Fok vol als ik ga vertellen wat voor mafkezen er op de snelweg zijn.

In de stad waar je 50 mag kan je wel andermans fouten corrigeren, maar op de snelweg waar 100+ word gereden word het een ander verhaal...
pi_24207105
Ik heb het niet zo ervaren, ik ben 2 keer op snelweg geweest in me rijlessen, en beide keren was ik niet bang ofzo

Nu gister een vrij lang stuk snelweg en waar ik kon ~140 gereden en ik vond het echt niet veel anders of moeilijker....
  zaterdag 25 december 2004 @ 22:29:37 #73
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24207558
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 22:10 schreef Fwnk het volgende:
Ik heb het niet zo ervaren, ik ben 2 keer op snelweg geweest in me rijlessen, en beide keren was ik niet bang ofzo

Nu gister een vrij lang stuk snelweg en waar ik kon ~140 gereden en ik vond het echt niet veel anders of moeilijker....
ben 2 keer op de snelweg geweest, en ik was hier en daar toch angstig omdat er zoveel zijwind stond , daarbij komt ook dat 1 foutje fataal kan zijn met 120 km/h. (iets over t hoofd gezien e.d.)
Vooral vrachtwagens, daar wil je echt niet achter rijden op de snelweg

Maar waar ik op mijn examen het meest bang voor ben is het invoegen als het druk is op de weg, want wat als er nou geen ruimte is of er geen ruimte voor je gemaakt wordt ? best zenuwachtig wordt je dan

[ Bericht 12% gewijzigd door Vassili_Z op 25-12-2004 22:41:12 ]
Era Vulgaris
  zaterdag 25 december 2004 @ 22:33:12 #74
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_24207638
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 19:27 schreef Honda_Crx_V-tec het volgende:
Ik heb 25 november mijn rijbewijs gehaald en ben er zeer blij mee.
Ik op dezelfde datum
pi_24207788
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 22:29 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

ben 2 keer op de snelweg geweest, en ik was hier en daar toch angstig omdat er zoveel zijwind stond , daarbij komt ook dat 1 foutje fataal kan zijn met 120 km/h. (iets over t hoofd gezien e.d.)
Vooral vrachtwagens, daar wil je echt niet achter rijden op de snelweg
Ik heb zelf geen moeite mee als ik achter de vraxhtwagen rij het is kwestie van timen je kan het altijd rustig inhalen indien je de tijd voor neemt en goed kijkt in je spiegels dat is de enige manier om je rijvaardigheid opbouwen zodat je straks geen angst hebt om achter de vrachtwagen te rijden
  zaterdag 25 december 2004 @ 22:44:32 #76
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24207854
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 22:41 schreef markie70 het volgende:

[..]

Ik heb zelf geen moeite mee als ik achter de vraxhtwagen rij het is kwestie van timen je kan het altijd rustig inhalen indien je de tijd voor neemt en goed kijkt in je spiegels dat is de enige manier om je rijvaardigheid opbouwen zodat je straks geen angst hebt om achter de vrachtwagen te rijden
zal er proberen aan te denken

Kent iemand hier het beruchte KOOIMEER in Alkmaar ???
Wat een rotpunt is dat.....
Era Vulgaris
pi_24208598
quote:

[..]
Maar waar ik op mijn examen het meest bang voor ben is het invoegen als het druk is op de weg, want wat als er nou geen ruimte is of er geen ruimte voor je gemaakt wordt ? best zenuwachtig wordt je dan
jah daar ben ik dus ook bang voor straks tijdens me examen he!
pi_24208704
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 23:19 schreef 2609 het volgende:

[..]

jah daar ben ik dus ook bang voor straks tijdens me examen he!
Was ik ook toen 15 jaar geleden maar neem de tijd ervoor en overhaast niks want dan wek je alleen maar agressie op in het verkeer en de examinator moet zich ook immers aan tijd houden ik zelf heb ook op het snelweg toen gereden ipv 120 reed ik 105 á 110 om zo te zorgen dat je relaxt uitziet.

Nog een tip voor degenen die moeten afrijden : Neem 2 uur voor het examen een rijles zodat je inzicht heb op het verkeer tijdens je examen en neem een leesboek mee als je op het CBR bureau bent waar je moet afrijden dat werkt zeer ontspannend
pi_24212266
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 22:44 schreef Vassili_Z het volgende:
Kent iemand hier het beruchte KOOIMEER in Alkmaar ???
Wat een rotpunt is dat.....
De rotonde bedoel je? Ik vind 'm sinds dat de rijbanen heringericht zijn een stuk duidelijker. Als je direct bij de verkeerslichten goed voorsorteert moet dat geen probleem zijn.

In Alkmaar is de Friesebrug dan een stuk lastiger
pi_24214738
quote:

[..]

Je plaats opeisen door vroegtijdig richting aan te geven. Dan kijken hoe men er op reageert.
Ik moest tijdens mijn examen tussen 2 vrachtwagen in gaan rijden om van de snelweg af te komen. Maar daar was geen ruimte voor. Examinator zei dat ik richting aan moest geven en dan moest kijken hoe de chauffeur er op reageert. Gewoon je plaats op eisen dus.

Ik kan het weten want ik ben erop gezakt
pi_24214796
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 13:20 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Vandaag voor 't eerst op een andere motorfiets les: een Suzuki Bandit i.p.v. een GS. Dat was even schrikken de eerste serieuze bocht: het zwaartepunt ligt veel hoger, daarom ging ik wel erg voortvarend de hoek om... En de combinatie van meer vermogen en een niet helemaal strak staande ketting is ook leuk bij schakelen in een bocht... (maar het waaide zo hard dat het niet helemaal duidelijk was wat het meeste gezwabber veroorzaakte!). Een leerzaam dagje weer!

Bandit zei je, 3x raden wat ik rijd Niet als lesmotor trouwens, inmiddels al 40.000km weggetuft op de Bandit.

Moet zeggen dat ik hem toch zeker 10x lekkerder vind rijden dan zo'n low-budget GS Remt vooral beter, dubbele remschijf he.

Wat je zegt over die ketting snap ik niet helemaal.... een te strakke ketting is echt fataal voor je versnellingsbak/blok maar verkort ook zeker de levensduur van ketting en tandwielen.

Je moet de ketting van een Bandit zo spannen, dat ie net de achterbrug niet raakt.... voorste tandwiel ligt namelijk ten opzichte van het achtertandwiel lager dus als je erop gaat zitten trekt ie hem nog een stuk strakker

Trouwens, een (te) strakke ketting rijd veel minder goed dan een te slappe...

Dus dat veroorzaakte het gezwabber niet kan ik je zeggen Ik heb ervaring op zowel een GS als een Bandit en kan je zeggen dat een Bandit zeker wel strakker stuurt, is wel wat kilotjes zwaarder, dat is zo, maar het zwaartepunt ligt niet hoger hoor..

Het zou kunnen dat je in een te hoge versnelling zit in een bocht en dus te weinig vermogen op het achterwiel zet, dan valt ie idd naar binnen. Een 2 cilinder (GS500) heeft onderin meer kracht, dus die kan je wat laagtoeriger rijden, valt dus ook niet zo snel naar binnen.

Standaard heeft de Bandit wel erg slappe vering, is een Suzuki kwaaltje op goedkopere fietsen, heb zelf inmiddels al een schokdemper van een Bandit1200 + Hyperpro veer, scheelt echt een hoop In t voorjaar ga ik de voorvering aanpakken, komen ook progressieve veren in van Hyperpro Hopen dat ik dan niet elke zomer nieuwe stepjes moet, want die slijten bij mij als sneeuw voor de zon Gevolg van slappe vering + ik ben niet de lichtste + geringe grondspeling.... maar dat gaat helemaal goed komen met Hyperpro vering

Succes verder ! Wanneer moet je afrijden?

[ Bericht 14% gewijzigd door Rietvaerder op 26-12-2004 11:17:22 ]
  zondag 26 december 2004 @ 13:45:32 #83
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_24217336
Morgen is voor mij de grote dag... na 39 lessen kan ik eindelijk voor de eerste keer op. Het zal mij benieuwen zo na de kerst! Dat word vanavond in ieder geval niet stappen!
pi_24217382
Succes ElYefe!
  zondag 26 december 2004 @ 14:17:15 #86
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_24217434
quote:
Op zondag 26 december 2004 14:13 schreef MillFreak het volgende:
Succes ElYefe!
Kom op. Je kan het!
  zondag 26 december 2004 @ 14:32:00 #87
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24217662
quote:
Op zondag 26 december 2004 14:09 schreef ElYefe het volgende:
Morgen is voor mij de grote dag... na 39 lessen kan ik eindelijk voor de eerste keer op. Het zal mij benieuwen zo na de kerst! Dat word vanavond in ieder geval niet stappen!
Veel geluk !
En neem geen koffie etc op de dag van je examen,.
Era Vulgaris
  zondag 26 december 2004 @ 14:33:42 #88
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24217684
quote:
Op zondag 26 december 2004 02:07 schreef Timmy het volgende:

[..]

De rotonde bedoel je? Ik vind 'm sinds dat de rijbanen heringericht zijn een stuk duidelijker. Als je direct bij de verkeerslichten goed voorsorteert moet dat geen probleem zijn.

In Alkmaar is de Friesebrug dan een stuk lastiger
ja, de rotonde, als je idd weet waar je heen moet en gaat dan is het niet moeilijk, maar het is wel lastig als je naar links of rechts hoort van je instructeur. Hij ka
n beter zeggen: volg de borden richting hoorn, alkmaar, heerhugowaard, den helder, etc

En Frieschebrug iss idd lastig
Goed op de borden letten daar, en alsje daar geen borden ziet = gewoon kruispunt.
Kan erg verwarrend zijn hier en daar. Mijn instructeur heeft daar op dezelfde Friesche brug 2 weken geleden een Duitser tegen zn voorkant aangehad. Meisje dat naast m zat janken omdat ze dacht dat zij t had gedaan. Dikke deuk erin natuurlijk
Era Vulgaris
  zondag 26 december 2004 @ 14:48:01 #89
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_24217883
quote:
Op zondag 26 december 2004 11:09 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Wat je zegt over die ketting snap ik niet helemaal....

[..]
Ik had het gevoel dat ik bij het loslaten van de koppeling ineens een ruk aan het achterwiel kreeg. Kan natuurlijk ook even wennen zijn aan de motor/ander aangrijppunt.
quote:
[..]

Ik heb ervaring op zowel een GS als een Bandit en kan je zeggen dat een Bandit zeker wel strakker stuurt, is wel wat kilotjes zwaarder, dat is zo, maar het zwaartepunt ligt niet hoger hoor..

[..]
Dat van dat hoge zwaartepunt heb ik van de leraar. Voor mijn gevoel moet ik veel minder leunen voor ik een reactie krijg, maar dat kan ook aan het hogere gewicht liggen??
quote:
[..]

Het zou kunnen dat je in een te hoge versnelling zit in een bocht en dus te weinig vermogen op het achterwiel zet, dan valt ie idd naar binnen. Een 2 cilinder (GS500) heeft onderin meer kracht, dus die kan je wat laagtoeriger rijden, valt dus ook niet zo snel naar binnen.

[..]
Over het algemeen rijd ik vrij laagtoerig (doe ik in mijn auto ook). Zal de volgende les (komende vrijdag) eens proberen wat meer toeren te draaien!
quote:
[..]

Succes verder ! Wanneer moet je afrijden?
Omdat ik nogal onregelmatig les (druk met werk, vrouw en kind) weet ik dat nog niet. Streven is eind januari/begin februari met iets meer dan 20 lessen. (Dan is het moôi weest, zoals ze hier zeggen)
pi_24224450
Kee, je moet dus niet zo rijden als in een auto op een motor (Ik denk nu, O JEE, een verstokte koekblikker die gaat motorrijden )

Trouwens.... Bandit is ook gevoelig voor de juiste bandenspanning, iets waar de meeste rijscholen niet gevoelig voor zijn
pi_24224598
quote:
Op zondag 26 december 2004 22:23 schreef Rietvaerder het volgende:
Kee, je moet dus niet zo rijden als in een auto op een motor (Ik denk nu, O JEE, een verstokte koekblikker die gaat motorrijden )

Trouwens.... Bandit is ook gevoelig voor de juiste bandenspanning, iets waar de meeste rijscholen niet gevoelig voor zijn
Ik denk dat je het ook niet echt goed doet als je met 3000 rpm gaat opschakelen
pi_24224916
Kan prima met een Bandit... vanaf de 4000rpm gaat ie er al aan sleuren, dus met 3000 schakelen kan opzich wel, maar er gebeurt niet echt veel spectaculairs...
pi_24227574
quote:
Op zondag 26 december 2004 22:42 schreef Rietvaerder het volgende:
Kan prima met een Bandit... vanaf de 4000rpm gaat ie er al aan sleuren, dus met 3000 schakelen kan opzich wel, maar er gebeurt niet echt veel spectaculairs...
Net als de Mitsubishi hier dus, alleen die stopt met sleuren bij 6000 rpm
pi_24227795
Kmoe 17 januari om 8.00 sochtend afrijden

is dat juist goed, of had ik het niet slechter kunnen treffen
pi_24228536
Naja dat is dus op een maandag en rond die tijd is het meestal erg druk... Iedereen gaat naar zijn werk namelijk...
  maandag 27 december 2004 @ 10:03:37 #96
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_24231473
quote:
Op zondag 26 december 2004 14:09 schreef ElYefe het volgende:
En? hoe is het afgelopen ?
pi_24231831
quote:
Op maandag 27 december 2004 01:29 schreef yup het volgende:
Naja dat is dus op een maandag en rond die tijd is het meestal erg druk... Iedereen gaat naar zijn werk namelijk...
en die drukte is altijd een nadeel ?
pi_24231878
quote:
Op maandag 27 december 2004 10:43 schreef HTSpower het volgende:

[..]

en die drukte is altijd een nadeel ?
Dat hoeft niet natuurlijk. Als het erg druk is moet je langer wachten overal en met stilstaan voor het verkeerslicht kun je weinig fout doen. Aan de andere kant kunnen er meer auto's van rechts komen waar je op moet letten. Al met al moet je onder alle omstandigheden kunnen rijden, je zult vast ook wel op die tijd rijles hebben gehad.
sig verwijderd door FA
pi_24232030
Luister effe.

Hoe drukker hoe meer kans op apen die niet kunnen rijden. GELOOF me, je wilt liever geen drukte. Stel jij gaat er vanuit dat iemand je voorrang geven, maar die man schiet voor je weg, en je examinator trapt op je rem > gezakt meestal.

Zoals ik al zei, hoe drukker hoe meer apen op de weg, wil je niet.
pi_24233015
Juist ik ben vanmorgen geslaagd! Nog nooit gereden in de sneeuw, en wanneer ligt er sneeuw op de weg?? Juist, waneer je moet afrijden. De examinator zei dan ook dat ik wat rustiger moest rijden op de plekken waar sneeuw lag ivm met gladheid, maar de eerste 5minuten reed ik toch een beetje te vlot vond de examinator, maar daarna deed ik het uitstekend en zo verdiende ik toch mijn rijbewijs!
pi_24233156
ElYefe en de rest die is geslaagd gefeli dudez. En nu als de donder de wegen onveilig maken
pi_24233197
Feli !
  maandag 27 december 2004 @ 13:12:49 #104
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_24234113
quote:
Op zondag 26 december 2004 22:23 schreef Rietvaerder het volgende:
Hmmm... dat klinkt niet als een compliment...

Ik zou net zo lief op de fiets naar mijn werk gaan, maar met 60 km enkele reis kost dat gewoon te veel tijd. Het OV is geen serieuze optie (van de week weer eens geprobeerd: De Sneltrein. Gedurende de reis is wel 10x omgeroepen dat ik in de sneltrein zat, en steeds als ze dat mededeelden dan stonden we ergens op te wachten...)

Maar goed: de auto is (was...) dus voor mij het enige reeele alternatief. Helaas is het verkeer zo *&#^*&#$ druk geworden (of rijden wij, de koekblikkers, tegenwoordig zo #*(#&$#(* slecht) dat ik zeer regelmatig in de file sta. Daarom heb ik besloten dat ik het op de motor ga proberen, scheelt me waarschijnlijk zo'n 20 minuten per reis.

Ik besef dat ik met de volgende mededeling waarschijnlijk nog veel verder in je achting ga dalen, maar ik overweeg serieus om een motorscooter aan te schaffen, een Burgman ofzo. Lekker uit de wind, droge voeten enzo).

Overigens heb ik wel vrij lang op een 49cc ZR gereden, (49cc? ooit...) ding ging 100 in de stad. Nu ik wat meer weet van remmen en sturen en verkeersregels loopt het me posthuum dun door de broek...
pi_24234483
22 februari om 13.05 uur ben ik aan de bak.. Hoop dat het gaat lukken, maar heb nog ff de tijd om een paar lesjes te nemen
  maandag 27 december 2004 @ 16:25:35 #106
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24237101
quote:
Op maandag 27 december 2004 13:48 schreef MillFreak het volgende:
22 februari om 13.05 uur ben ik aan de bak.. Hoop dat het gaat lukken, maar heb nog ff de tijd om een paar lesjes te nemen
Waar moet je afrijden ?
Era Vulgaris
  maandag 27 december 2004 @ 18:07:44 #107
41094 Flrs
pauper de pauper
pi_24238897
Morgen is de dag voor mij! Heb er al zin in.
pi_24240525
quote:
Op maandag 27 december 2004 16:25 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Waar moet je afrijden ?
In Leiden..
  maandag 27 december 2004 @ 20:00:32 #109
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24240997
quote:
Op maandag 27 december 2004 19:35 schreef MillFreak het volgende:

[..]

In Leiden..
hoezo
Era Vulgaris
pi_24241282
Het zal wel weer druk zijjn.. Zoals gewoonlijk
pi_24245138
quote:
Op maandag 27 december 2004 13:12 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

Hmmm... dat klinkt niet als een compliment...

Ik zou net zo lief op de fiets naar mijn werk gaan, maar met 60 km enkele reis kost dat gewoon te veel tijd. Het OV is geen serieuze optie (van de week weer eens geprobeerd: De Sneltrein. Gedurende de reis is wel 10x omgeroepen dat ik in de sneltrein zat, en steeds als ze dat mededeelden dan stonden we ergens op te wachten...)

Maar goed: de auto is (was...) dus voor mij het enige reeele alternatief. Helaas is het verkeer zo *&#^*&#$ druk geworden (of rijden wij, de koekblikkers, tegenwoordig zo #*(#&$#(* slecht) dat ik zeer regelmatig in de file sta. Daarom heb ik besloten dat ik het op de motor ga proberen, scheelt me waarschijnlijk zo'n 20 minuten per reis.

Ik besef dat ik met de volgende mededeling waarschijnlijk nog veel verder in je achting ga dalen, maar ik overweeg serieus om een motorscooter aan te schaffen, een Burgman ofzo. Lekker uit de wind, droge voeten enzo).

Overigens heb ik wel vrij lang op een 49cc ZR gereden, (49cc? ooit...) ding ging 100 in de stad. Nu ik wat meer weet van remmen en sturen en verkeersregels loopt het me posthuum dun door de broek...
Jammer dat je alleen motor gaat rijden uit praktische overwegingen en niet uit passie

Geen echte motorrijder
pi_24245544
Een motor is ook maar een gebruiksobject hoor...

* yup rent heel hard weg
pi_24245584
Net als een vriendin?
pi_24245607
quote:
Op maandag 27 december 2004 23:38 schreef Rietvaerder het volgende:
Net als een vriendin?
Hey dat is jou opvatting van vriendin, je mag een eigen mening hebben in dit land hoor
  maandag 27 december 2004 @ 23:48:49 #115
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_24245831
quote:
Op maandag 27 december 2004 23:21 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Jammer dat je alleen motor gaat rijden uit praktische overwegingen en niet uit passie

Geen echte motorrijder
Ik rijd ook auto uit praktische overwegingen. Als ik met passie zou moeten reizen, dan zou ik mijn bergschoenen aantrekken en gaan lopen.

Dat heeft echter hetzelfde probleem als op de fiets gaan: 't duurt te lang voor woon-werk verkeer. En dan zijn er ook nog eens verdraaid weinig bergen in noord-holland.

Ook met de auto maak ik geen plezierritjes. Wellicht dat het plezier-rijden er ooit nog wel bijkomt (een vriend van me had al gevraagd of ik mee wilde door de Rocky Mountains).
pi_24246037
een motor sucks men

auto je zit lekker binnen en warm en je kunt lekker hard zonder problemen

motor koud en gevaarlijk

ohja ik had mijn rijbewijs in 1 keer gehaald net zoals mijn theorie, na 29 uren.
je kent mijn status bewapend met wapens geen vastgoedmagnaat maar ze houden me in de gaten
  dinsdag 28 december 2004 @ 00:15:36 #117
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_24246601
quote:
Op maandag 27 december 2004 23:55 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
een motor sucks men

auto je zit lekker binnen en warm en je kunt lekker hard zonder problemen

motor koud en gevaarlijk
[...].
Kijk, dát ben ik nou niet met je eens. Ik (als 'koekblikker') ben op de motor toch eerder geneigd om lekker door te rijden dan in de auto. Vergeet niet dat een motor een stuk minder weegt (sneller accelereren en meestal ook sneller remmen) en een stuk wendbaarder is dan een auto!

Op koud kan je je kleden en je hoeft in elk geval niet de ruiten te krabben. En gevaarlijk? Mensen die na 29 uur autorijles denken dat ze zonder problemen lekker hard kunnen rijden, díe zijn gevaarlijk! Het geldt ook voor in de auto, maar zeker op een motor: anticiperen3. Zorg dat je niet in de problemen komt, dan hoef je ook niet te zorgen dat je er weer uitkomt!
pi_24246756
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 00:15 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

Kijk, dát ben ik nou niet met je eens. Ik (als 'koekblikker') ben op de motor toch eerder geneigd om lekker door te rijden dan in de auto. Vergeet niet dat een motor een stuk minder weegt (sneller accelereren en meestal ook sneller remmen) en een stuk wendbaarder is dan een auto!

Op koud kan je je kleden en je hoeft in elk geval niet de ruiten te krabben. En gevaarlijk? Mensen die na 29 uur autorijles denken dat ze zonder problemen lekker hard kunnen rijden, díe zijn gevaarlijk! Het geldt ook voor in de auto, maar zeker op een motor: anticiperen3. Zorg dat je niet in de problemen komt, dan hoef je ook niet te zorgen dat je er weer uitkomt!
ik bedoelde eigenlijk meer te zeggen lange afstanden lekker 140/150 te cruisen, dat is met een motor minder fijn LIJKT MIJ

wel een voordeel is dat je niet hoeft te remmen voor drempels
je kent mijn status bewapend met wapens geen vastgoedmagnaat maar ze houden me in de gaten
pi_24246852
Moet je ballen hebben om met dit weer 150 te rijden met motor. Je waait er verdomme vanaf.

Ik word met de zware koekblik zelfs heen en weer geduwt man, rechtuit rijden lukt nog met moeite! Zelfs 100 word je heen en weer geduwt op de snelweg. Echt fucking klote
  dinsdag 28 december 2004 @ 12:41:38 #120
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_24253865
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 00:21 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:

[..]

wel een voordeel is dat je niet hoeft te remmen voor drempels

Ik ben geen motorcrosser?? Heb weinig zin om mezelf te lanceren en een tiental meters later weer te landen??
pi_24254034
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 12:41 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

Ik ben geen motorcrosser?? Heb weinig zin om mezelf te lanceren en een tiental meters later weer te landen??
toen ik lang geleden een crossbrommer had kon ik gewoon met 50 over een drempel (behalve msschien bij de extreme)
pi_24254824
Uhh crossbrommer heeft zeer lange veerweg vergeleken met normale motor, vandaar dat je effe met 50 over drempels kan knallen...

Wil je echt hard over drempels koop een ouwe Citroen zoals een BX, blaas je die crosser er echt wel uit over drempels
  dinsdag 28 december 2004 @ 13:55:25 #123
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_24255417
ZO, vandaaf theorie gehaald in één keer, morgen lesje van een uur en maandag de TTT om dan 25 januari af te rijden. Dan heb ik 30 lessen in 3 maandag gehad
pi_24256071
Succes!
pi_24257384
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 13:55 schreef WebForce het volgende:
ZO, vandaaf theorie gehaald in één keer, morgen lesje van een uur en maandag de TTT om dan 25 januari af te rijden. Dan heb ik 30 lessen in 3 maandag gehad
ik had 29 lessen in 2 maanden
pi_24257406
Als we gaan patsen:
32 lessen in 6 weken
pi_24257600
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 17:07 schreef Fwnk het volgende:
Als we gaan patsen:
32 lessen in 6 weken
32 hele lessen????!??

wat veel zeg!!

dinsdag 28 december 2004 @ 20:36:51 #128
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_24261719
31 in 2 maanden. goed genoeg
pi_24262835
32 in 3,5 week, vrijdag afrijden met nog 3 lessen te gaan waarvan er 1 vrijdag om 9.00 en dan gelijk afrijden om 9.50
pi_24262945
Mja, ik had lessen van anderhalf uur, minimaal, tot max 2 uur
pi_24263733
kheb een spoedcursus van 3 weken, maar heb wat extra lessen erbij genomen, nooit verkeerd he kben echt al kei zenuwachtig voor vrijdag, is het gezond dat je dat nu al bent? :S haha... maja ik heb zenuwremmers (hoe heten die krengen ?) dus hoop dat het mee gaat vallen
pi_24264618
weet iemand trouwens hoe de examinator beoordeelt? Heeft hij een soort van lijstje met dingen die je moet kunnen en geeft hij er vervolgens cijfers voor of hoe gaat het?
pi_24265965
Nee, wat ik meegekregen heb van mijn instructeur:

Lekker rustig blijven, praatje maken (of proberen, in mijn geval )
En een veilige rit willen neerzetten.
pi_24266308
boeiend in hoeveel uur je het heb gedaan ik heb er 32 lessen over gedaan en ben in 1 keer geslaagd veel belangrijker lijkt me
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_24267213
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 23:41 schreef Steve-O het volgende:
boeiend in hoeveel uur je het heb gedaan ik heb er 32 lessen over gedaan en ben in 1 keer geslaagd veel belangrijker lijkt me
hoeveel uur was 1 les bij jou?

(ik ben ook 1e keer geslaagd trouwns)
  woensdag 29 december 2004 @ 11:36:48 #136
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24273165
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 22:28 schreef forever_blue het volgende:
weet iemand trouwens hoe de examinator beoordeelt? Heeft hij een soort van lijstje met dingen die je moet kunnen en geeft hij er vervolgens cijfers voor of hoe gaat het?
als de instructeur op de rem trapt dan nog ben je (nog) niet gezakt.
Veder weet ik weinig hoe zo'n examinator beoordeelt.
Ik denk met met een cijferlijst waar alle catogarieen opstaan, met rechts daarvan cijfers van 1 tot 5. Vermoed ik.
Era Vulgaris
pi_24278442
Ik ben geslaagd voor theorie motor.
3 fout. Er zaten toch best wel moeilijke (strik?)vragen bij.
Nu nog afrijden, dat zal eind januari wel zijn.
pi_24278479
Feli Ridocar !!
pi_24278864
27 December was ik jarig, en gelijk mn eerste les gehad. Ging best goed
pi_24281016
Ik mag een auto huren voor me verjaardag
pi_24282732
quote:
Op woensdag 29 december 2004 16:24 schreef Fwnk het volgende:
Feli Ridocar !!
Bedankt!

Ik had niet van tevoren gereserveerd.
Gewoon bij de balie jezelf opgeven als reserve. Mocht er iemand uitvallen, dan kun jij in de plaats.
Ik wist niet dat het kon, m'n rijinstucteur vertelde het me.
Het was ook niet druk, we zaten met een man of 15 in het lokaal.
pi_24282840
quote:
Op woensdag 29 december 2004 11:36 schreef Vassili_Z het volgende:
als de instructeur op de rem trapt dan nog ben je (nog) niet gezakt.
Klopt, ben ook geslaagd met een ingreep.
Natuurlijk zijn het wel minpunten tijdens het afrijden, maar als je voor de rest laat zien dat je kunt rijden, dan heb je nog kans dat je slaagt.
pi_24284712
Ik mag vrijdag om 9.40u op voor het staatsexamen
pi_24285227
Iedereen die geslaagd is Gefeliciteerd
  donderdag 30 december 2004 @ 09:04:39 #145
61413 M_M
BEN EEN MEISJE!!!!!!
pi_24292406
Nooouuu..

Ik heb vorige week woensdag mn examen betaald en hij zou het gaan aanvragen.
Had ik gister rijles, ik: "Heb je mn examen aangevraagd??"
Hij mompelt iets over mn niveau (laat me dan nog niet betalen!) en zegt dan dat alles veel sneller was gegaan als ik een TTT had gedaan en dat het nog wel komt..
Ik begin over mn bijzonderen verrichtingen "Ik moet ook AL mn bijzondere verrichtingen nog doen, wanneer doen we dat dan?" hij:"Ja, die moet je indd nog allemaal doen"

Ik ben slecht in een grote mond geven, dus dat heb ik nog niet gedaan maar ik wilde 'm eigenlijk slaan!
Klootzak
  donderdag 30 december 2004 @ 12:15:39 #146
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24295162
quote:
Op donderdag 30 december 2004 09:04 schreef M_M het volgende:
Nooouuu..

Ik heb vorige week woensdag mn examen betaald en hij zou het gaan aanvragen.
Had ik gister rijles, ik: "Heb je mn examen aangevraagd??"
Hij mompelt iets over mn niveau (laat me dan nog niet betalen!) en zegt dan dat alles veel sneller was gegaan als ik een TTT had gedaan en dat het nog wel komt..
Ik begin over mn bijzonderen verrichtingen "Ik moet ook AL mn bijzondere verrichtingen nog doen, wanneer doen we dat dan?" hij:"Ja, die moet je indd nog allemaal doen"

Ik ben slecht in een grote mond geven, dus dat heb ik nog niet gedaan maar ik wilde 'm eigenlijk slaan!
Klootzak
Laat t m gewoon voelen door hem telkens af te bellen net BUITEN de tijd dat je de les MOET betalen door een annulering.
En zoek in die tijd gewoon een andere rijschool...
(ik heb het bij me vorige rijschool gedaan en die gast werd bij de 3e keer behoorlijk pissig... )
Waar les je ? mayb kan ik je wel op een goeie (betere) rijschool helpen.

Nog wat tips van me tante..:
- Afstand houden, afstand houden, afstand houden
- Twijfel niet, als je ziet dat je kan niet aarzelen maar gewoon gaan. Zelfverzekerd rijden, daar geilen die examinatoren op.

[ Bericht 8% gewijzigd door Vassili_Z op 30-12-2004 12:23:27 ]
Era Vulgaris
  donderdag 30 december 2004 @ 12:29:12 #147
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24295422
quote:
Op woensdag 29 december 2004 21:52 schreef shoomba het volgende:
Ik mag vrijdag om 9.40u op voor het staatsexamen
Niet dit doen he
Werkt alleen maar op je zenuwen. Doe liever dit: yesyesyes, eindelijk ben JIJ uitverkoren om examen te mogen doen en je skills te laten tonen voor DE maffia voor rijvaardigheden: het CBR.
Je kunt het wel, waarom nu niet en alle andere keren wel ? Alleen de instructeur is wat anders.
Era Vulgaris
  donderdag 30 december 2004 @ 12:39:57 #148
61413 M_M
BEN EEN MEISJE!!!!!!
pi_24295635
quote:
Op donderdag 30 december 2004 12:15 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Laat t m gewoon voelen door hem telkens af te bellen net BUITEN de tijd dat je de les MOET betalen door een annulering.
En zoek in die tijd gewoon een andere rijschool...
(ik heb het bij me vorige rijschool gedaan en die gast werd bij de 3e keer behoorlijk pissig... )
Waar les je ? mayb kan ik je wel op een goeie (betere) rijschool helpen.

Nog wat tips van me tante..:
- Afstand houden, afstand houden, afstand houden
- Twijfel niet, als je ziet dat je kan niet aarzelen maar gewoon gaan. Zelfverzekerd rijden, daar geilen die examinatoren op.
Haha.. Ja dat zou kunnen.. Maar het jammere is toch dat ik 'm nog een keer onder ogen moet komen omdat ik al 200 euro heb betaald.. en een andere rijschool zoeken, dat zou kunnen maar dan ben ik nog verder van huis. Dan heb ik helemaaaal niet voor februari mn rijbewijs denk ik.

Ik woon in Rotterdam zevenkamp.

Thanks voor de tips!!!
  donderdag 30 december 2004 @ 13:40:00 #149
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24296910
quote:
Op donderdag 30 december 2004 12:39 schreef M_M het volgende:

[..]

Haha.. Ja dat zou kunnen.. Maar het jammere is toch dat ik 'm nog een keer onder ogen moet komen omdat ik al 200 euro heb betaald.. en een andere rijschool zoeken, dat zou kunnen maar dan ben ik nog verder van huis. Dan heb ik helemaaaal niet voor februari mn rijbewijs denk ik.

Ik woon in Rotterdam zevenkamp.

Thanks voor de tips!!!
En die 200 euro heb je vooruitbetaald of achterafbetaald ? (dus dat je er al lessen voor hebt terug gekregen? )
Era Vulgaris
  donderdag 30 december 2004 @ 15:08:12 #150
61413 M_M
BEN EEN MEISJE!!!!!!
pi_24298604
quote:
Op donderdag 30 december 2004 13:40 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

En die 200 euro heb je vooruitbetaald of achterafbetaald ? (dus dat je er al lessen voor hebt terug gekregen? )
Nee, die heb ik vooruit betaald
Ik betaal elke les gewoon 34 euro
en ik heb vorige week 234 euro betaald met het idee dat hij mijn examen zou gaan aanvragen
pi_24299033
quote:
Op donderdag 30 december 2004 12:29 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Niet dit doen he
Werkt alleen maar op je zenuwen. Doe liever dit: yesyesyes, eindelijk ben JIJ uitverkoren om examen te mogen doen en je skills te laten tonen voor DE maffia voor rijvaardigheden: het CBR.
Je kunt het wel, waarom nu niet en alle andere keren wel ? Alleen de instructeur is wat anders.
Idd!!
Waar een wil is, is een weg.
pi_24299156
quote:
Op donderdag 30 december 2004 12:29 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Niet dit doen he
hehe, ben er nu eerlijk gezegd behoorlijk zeker van, ik moet en zal gewoon slagen.
Zeker nadat ik 3 van de 4x om vage en onduidelijke redenen ben gezakt..

Maar wat is nou precies het verschil tussen "gewoon" examen en staatsexamen?
pi_24299169
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 16:55 schreef ilona-scuderia het volgende:
Over 4 dagen is het zover, dan mag ik het voor de 2e keer proberen
Ik kan gewoon goed rijden, nu maar hopen dat de examinator dat ook ziet en me niet te streng gaat beoordelen
Kom op, je kan het!
Examen van afgelopen dinsdag is uitgesteld vanwege de sneeuw en gladheid
4 januari mag ik het weer proberen
En je raad nooit wat het CBR voor een kopje thee durft te vragen: 1,50 euro
pi_24299178
quote:
Op donderdag 30 december 2004 15:38 schreef shoomba het volgende:

[..]

hehe, ben er nu eerlijk gezegd behoorlijk zeker van, ik moet en zal gewoon slagen.
Zeker nadat ik 3 van de 4x om vage en onduidelijke redenen ben gezakt..

Maar wat is nou precies het verschil tussen "gewoon" examen en staatsexamen?
staats examen is geloof ik vooral langer zodat je meer tijd hebt voor je verrichtingen
pi_24299303
quote:
Op donderdag 30 december 2004 15:39 schreef ilona-scuderia het volgende:

[..]

ik heb al 4 gratis kopjes koffie gehad van m'm rijschool
pi_24299400
quote:
Op donderdag 30 december 2004 15:39 schreef Ra-z het volgende:

[..]

staats examen is geloof ik vooral langer zodat je meer tijd hebt voor je verrichtingen
Meer waar voor je geld dus?

Maar die bijzondere verrichtingen zijn geen probleem. Dus daar zal ik geen extra tijd voor nodig hebben denk ik
pi_24299584
Morgen afrijden om 9.50 in Rotterdam, hoop dat het weer n beetje mee zit :|
pi_24299800
quote:
met sneeuw en gladheid moet je toch ook kunnen rijden? Waarom dan examen uitstellen. Slaat nergens op. Ik moet in januari ook afrijden. Kan me nix schelen wat voor weer het is, je moet in alle weersomstandigheden kunnen rijden. Natuurlijk vindt iedereen het prettiger als het droog weer is.

iig succes volgende week
pi_24300306
quote:
Op donderdag 30 december 2004 16:10 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

met sneeuw en gladheid moet je toch ook kunnen rijden? Waarom dan examen uitstellen. Slaat nergens op. Ik moet in januari ook afrijden. Kan me nix schelen wat voor weer het is, je moet in alle weersomstandigheden kunnen rijden. Natuurlijk vindt iedereen het prettiger als het droog weer is.

iig succes volgende week
Met die gladheid werd het risico op een aanrijding te groot, een andere examinator was de omgeving aan het verkennen en die nam het besluit om alle examens te annuleren, ook in Den Helder
Heb ik daar nog een uur zitten wachten tot ik een nieuwe datum kreeg
Alleen weet ik dus niet of ik dezelfde examinator krijg, dat vroeg ik namelijk aan hem maar hij wist dat dus ook niet
Dus: rustig blijven, praatje maken, zelfverzekerd rijden, niet twijfelen, goed kijken en net doen alsof het je eigen auto is
"Eindelijk ben ik uitverkoren om examen te mogen doen en m'n "skills" te showen aan die alleraardigste examinator"
pi_24301010
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 22:28 schreef forever_blue het volgende:
Aan de hand van de rijprocedure: http://www.rijprocedure.opserver.nl/tiki-index.php?page=rp

Ook handig, lessen online: http://www.rijprocedure.o(...)e=lessenonline-index

Succes allemaal!
  donderdag 30 december 2004 @ 19:39:43 #161
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24303695
quote:
Op donderdag 30 december 2004 17:07 schreef ilona-scuderia het volgende:

[..]

Aan de hand van de rijprocedure: http://www.rijprocedure.opserver.nl/tiki-index.php?page=rp

Ook handig, lessen online: http://www.rijprocedure.o(...)e=lessenonline-index

Succes allemaal!
wauw, die site voor lessen online is echt goed !
Era Vulgaris
  donderdag 30 december 2004 @ 19:42:33 #162
12888 Skull-splitter
pi_24303769
* Skull-splitter hakt de knoop door:

ik ga morgen maar eens een afspraak maken voor een proef-rijles.
  donderdag 30 december 2004 @ 19:48:26 #163
12888 Skull-splitter
pi_24303867
quote:
Op donderdag 30 december 2004 19:39 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

idd
pi_24308945
wordt het echt zo gewaardeerd als je een praatje maakt? Of hangt dit af van je examinator?
pi_24309222
quote:
Op donderdag 30 december 2004 23:55 schreef forever_blue het volgende:
wordt het echt zo gewaardeerd als je een praatje maakt? Of hangt dit af van je examinator?
De mijne zei niets tegen mij. Hij heeft niets gevraagd onderweg, alleen richtingaanwijzingen gegeven. Hij praatte wat over auto's met mijn instructeur (die reed mee) maar voor de rest keek hij nors
pi_24311659
quote:
Op donderdag 30 december 2004 19:39 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Gelul, je hoeft de route niet te kennen, kan ook iedere keer anders zijn.
De route krijg je onderweg wel te horen, let maar gewoon op de borden voor info en rijd inderdaad alsof het je eigen auto is. Je laat zien hoe jij het doet, ongeacht wie er bij zit.
pi_24316204
fuckeduck gezakt op kruispunten maar 18-1 mag ik het weer proberen
pi_24316355
jaaaaaaaaaaaa ik heb em.. eindelijk :D

Ging echt super goed, ook die examinator ook zwaar relaxed.. ik ben blij
pi_24316986
Gefeliciteerd shoomba!!

Forever_blue: ik ben dus ook een paar weken geleden op de kruispunten gezakt, klote gevoel he..
  vrijdag 31 december 2004 @ 12:06:30 #170
61413 M_M
BEN EEN MEISJE!!!!!!
pi_24316991
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 11:41 schreef shoomba het volgende:
jaaaaaaaaaaaa ik heb em.. eindelijk :D

Ging echt super goed, ook die examinator ook zwaar relaxed.. ik ben blij
Stoer!!

Gefeliciteerd!!
Heb je je rijbewijs ook meteen opgehaald? ;-)
pi_24317277
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 12:06 schreef Karliene het volgende:
Gefeliciteerd shoomba!!

Forever_blue: ik ben dus ook een paar weken geleden op de kruispunten gezakt, klote gevoel he..
Zeeeeer klote gevoel, te meer omdat het maar om 2 kruispunten ging. 1x had ik geen voorrang verleend, nou da is natuurlijk fout. 1x had ik voorrang maar nam ik het niet; nouja geen grove fout lijkt me, het blijft immers veilig. Maar goed, de 18e maar weer opnieuw proberen !
pi_24317784
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 12:06 schreef M_M het volgende:

[..]

Stoer!!

Gefeliciteerd!!
Heb je je rijbewijs ook meteen opgehaald? ;-)
ja nog vlak voor het gemeentehuis dicht ging :
  vrijdag 31 december 2004 @ 15:21:17 #173
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_24321093
yeah vandaag eindelijk mijn rijbewijs gehaald!! Mooi uiteinde van het jaar op deze manier
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_24323117
Vandaag TTT gehad, en de bijzondere verrichtingen hoef ik niet meer te doen op men examen
Alles ging goed behalve de kruispunten...die nam ik opeens heel raar
Ik liet de auto veel te lang doorrollen ipv te stoppen, maar dat doe ik tijdens de lessen nooit
Ach ja, aanstaande dinsdag examen, dan weet ik in ieder geval waar ik op moet letten
  zaterdag 1 januari 2005 @ 11:20:27 #175
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_24334345
En wie gaat de eerste worden in 2005?
  zaterdag 1 januari 2005 @ 11:33:16 #176
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24334439
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 02:04 schreef vannelle het volgende:

[..]

Gelul, je hoeft de route niet te kennen, kan ook iedere keer anders zijn.
De route krijg je onderweg wel te horen, let maar gewoon op de borden voor info en rijd inderdaad alsof het je eigen auto is. Je laat zien hoe jij het doet, ongeacht wie er bij zit.
niet DAT gedeelte....
Er is een hele handleiding per hoofdstuk hoe en wat
Era Vulgaris
  zondag 2 januari 2005 @ 11:00:45 #177
101024 buysman
you take picture?
pi_24351647
Ben een hele tijd hier niet geweest, zal jullie even op de hoogte brengen,

ben in 1 keer geslaagd voor theori, tussentijdse toets ging ook goed, en meteen geslaagd voor m'n rijbewijs, dus nederland heeft nu een nieuwe wegpiraat bij !
pi_24351702
Ik heb 14 december mijn rijbewijs gehaald ( in 1 keer)
Zelf heb ik 36 lessen gehad en een tussentijdse toets. Die tussentijdse toets wil ik iedereen echt aanraden want het scheelt echt bij je examen. Ik hoefde geen bijzondere verrichtingen meer te doen, moest alleen maar een stukje rijden. Ook scheelt het een stuk qua zenuwen (tenminste, voor mij dan), omdat je precies weet wat je kunt verwachten.
pi_24351777
quote:
Op donderdag 30 december 2004 23:55 schreef forever_blue het volgende:
begin niet over hoe zn vakantie was ofzo maar je kan bijvoorbeeld wel over iets praten dat je onderweg ziet. Het moet niet zo'n verplicht praatje worden zegmaar, dat hoortie al vaak zat

oh, ik zie inmiddels dat je gezakt bent, dus misschien voor de volgende keer
pi_24356131
donderdag moet ik op voor mijn theorie. tot nu toe bak ik niets van die cd-rom. ik hoor van anderen dat er ook vragen zijn, die niet op de cd-rom staan. klopt dit? het wil me maar niet lukken om minder dan 9 fouten te halen :|
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_24356157
hhm ja dat klopt. Maar ga niet uit van die cd-rom qua fouten. Als je er veel aan gedaan hebt, moet het zeker lukken!! Wat je wel goed moet weten is het 'voorrang geven', daar krijg je wel een aantal vragen over.
pi_24356266
dank je. ik ga ook zeker oefenen op voorrang. en borden blijven bij mij om de een of andere vage reden ook nooit hangen. en defensief rijgedrag is ook weer een nieuw dingetje (heb nog een oud boekje)
pi_24356310
oh ok. En als je bij je theorie-examen nu denkt van: oh shit, het is niet goed! Ga het dan alsjeblieft niet veranderen. Dan heb je de kans dat ie helemaal geen antwoord registreerd en het dus alsnog fout is! Succes!
pi_24356319
quote:
Op zondag 2 januari 2005 11:13 schreef keijz het volgende:

[..]

begin niet over hoe zn vakantie was ofzo maar je kan bijvoorbeeld wel over iets praten dat je onderweg ziet. Het moet niet zo'n verplicht praatje worden zegmaar, dat hoortie al vaak zat

oh, ik zie inmiddels dat je gezakt bent, dus misschien voor de volgende keer
ja dat had ik ook, zag zo'n leipe motor op de weg en toen zei ik dat zo tegen hem, en toen hebben we het hele weg over motoren gehad, het bleek ook dat mijn examinator een motormuis was bij de plietsie
  zondag 2 januari 2005 @ 20:36:00 #185
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24359729
Zeg, als je aan komt rijden op een kruispunt af waar dit bord staat:

Dan moet je dus die richting volgen, maar MOET je dan je knipperlicht die kant dan ook opzetten of HOEFT dat niet ??

Zelfde vraag, maar dan ook met dit bord:

Era Vulgaris
pi_24359990
quote:
Op zondag 2 januari 2005 20:36 schreef Vassili_Z het volgende:

[afbeelding]

Dan moet je dus die richting volgen, maar MOET je dan je knipperlicht die kant dan ook opzetten of HOEFT dat niet ??

[afbeelding]
Mijn instructeur zegt dat het niet hoeft als er geen andere mogelijkheid is voor ander verkeer. Als er dus een fietspad is, of er is een onderbord dan moet het wel.
pi_24360083
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 16:59 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
Vandaag TTT gehad, en de bijzondere verrichtingen hoef ik niet meer te doen op men examen
Alles ging goed behalve de kruispunten...die nam ik opeens heel raar
Ik liet de auto veel te lang doorrollen ipv te stoppen, maar dat doe ik tijdens de lessen nooit
Ach ja, aanstaande dinsdag examen, dan weet ik in ieder geval waar ik op moet letten
\\\\\Succes ermee!

* Beroepsgokker heeft zn rijbewijs nu net iets meer dan een half jaar en is er zeer blij mee .
pi_24361110
quote:

[afbeelding]

[afbeelding]
In principe is het verplicht om bij iedere zijdelingse verplaatsing richting aan te geven, dus ook met deze borden.

Bij bord D5 (die ronde) is het zeker verplicht, want de weggebruikers op de kruisende weg kunnen dit bord niet zien staan.
pi_24367555
*Meld
Ben 30 december begonnen, moet vijdag voor de tweede les .
  maandag 3 januari 2005 @ 10:56:18 #190
101024 buysman
you take picture?
pi_24368570
quote:

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik zal het even duidelijk zeggen: MOET WEL!

bij mij dan teminste..
pi_24368882
quote:
Op maandag 3 januari 2005 10:56 schreef buysman het volgende:
Ik zal het even duidelijk zeggen: MOET WEL!

bij mij dan teminste..
Ja, bij mij moet het ook.... Lijkt me ook wel zo verstandig, je went er alleen maar aan en zult het dan altijd automatisch doen en nie 1x over 't hoofd zien.
Ennuh, ook richting aangeven op rotonde he!! Ik word echt gek van de mensen die dit nie doen. Er zijn dan wel trucjes, maar ze MOETEN gewoon richting aangeven, das verplicht
  maandag 3 januari 2005 @ 11:20:33 #192
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_24368909
het moet niet, maar het kan geen kwaad om het te doen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_24370580
nou he ik ben 6 september begonnen en heb 25 nov j.l. mijn papiertje binnen...30 lessen...in 1 keer...MUAHAHAHA

Ik was wel strontzenuwachtig
De meeste duels hebben een winnaar, maar het duel dat eeuwig voortduurt is het duel tussen ja en nee.
  maandag 3 januari 2005 @ 13:17:28 #194
81996 Bond
License to kill
pi_24370896
Oow nog vergetn te melden donderdag 23 december 2004 heb ik (de eerste keerd at ik het deed) mijn theorie gehaald
Geen commentaar
pi_24371009
Ik heb 11 december mijn rijbewijs gehaald in 1 keer gelukkig...

In de zomer begonnen.. dat dan weer wel. 26 lessen, theorie 4 fout maar in 1 keer gehaald en ook mn praktijk dus. Kan mezelf nu dus lekker snel verplaatsen
pi_24374098
renz0r is de eerste WOEI!!!

in 3x mn theorie en in 3x mn rijbewijs

6 september ofzo begonnen
pi_24375366
Gefeliciteerd Renzor
Ik ga dan proberen om de 2de te worden, want morgen om 10.45 is het zover voor mij
Even allemaal duimen dus
  maandag 3 januari 2005 @ 23:05:32 #198
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24380843
quote:
Op maandag 3 januari 2005 16:29 schreef renz0r het volgende:
renz0r is de eerste WOEI!!!

in 3x mn theorie en in 3x mn rijbewijs

[afbeelding]

6 september ofzo begonnen
mooi papiertje he
Vertel er eens wat meer over je examen plzplzplz
Era Vulgaris
pi_24382967
tering wat doen sommige er lang over (niet qua lessen maar gewoon de totale tijd)
pi_24386835
ik ben geslaaaaaaaaaaagd
pi_24387479
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 09:18 schreef Riann het volgende:
ik ben geslaaaaaaaaaaagd
gefeliciteerd
  dinsdag 4 januari 2005 @ 10:58:23 #202
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_24387968
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 00:45 schreef Fwnk het volgende:
tering wat doen sommige er lang over (niet qua lessen maar gewoon de totale tijd)
vriend van me heeft er meer dan een jaar over gedaan elke keer kon hij niet of de instructeur was op vakantie. en dan vertikte hij het nog om naar een andere rijschool te gaan
  dinsdag 4 januari 2005 @ 11:25:20 #203
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_24388441
quote:
Ik ben in september begonnen aan rijbewijs A. Omdat ik tussendoor nog op vakantie geweest ben en niet elke week tijd heb voor rijles en óók nog eens een rijbewijs B én een auto heb maak ik me niet druk over het feit dat het allemaal even duurt.

(Overigens hoop ik in februari AVD te doen, theorie en AVB zijn al binnen, beide in één keer)
(Wat ik niet begrijp is het feit dat sommige mensen drie keer theorie moeten doen...)
pi_24388443
Waarom sta ik nou niet in de openingspost met mijn 3 januari 2005
pi_24389343

En ook ik heb mijn rijbewijs, vandaag gehaald
Alles ging gewoon goed het enige was dat ik soms te dicht langs geparkeerde autos reed...
quote:
Ik heb er 9 werkdagen over gedaan..dat valt wel mee toch
Ik kan iedereen zo'n ANWB-snelcursus aanbevelen..het is wel flink aanpoten maar je leert het heel snel..ANWB rules
  dinsdag 4 januari 2005 @ 13:28:08 #206
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24390754
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 12:09 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:

En ook ik heb mijn rijbewijs, vandaag gehaald
Alles ging gewoon goed het enige was dat ik soms te dicht langs geparkeerde autos reed...
[..]

Ik heb er 9 werkdagen over gedaan..dat valt wel mee toch
Ik kan iedereen zo'n ANWB-snelcursus aanbevelen..het is wel flink aanpoten maar je leert het heel snel..ANWB rules
ANWB neemt alleen mensen aan waarvan ze denken dat ze het snel door hebben. Anders niet.
Geen wonder waarom het slagingspercentage zo hoog is bij de ANWB, zo kan iedereen het doen.

Maar afgezien van mijn kritiek op de ANWB....ze zijn wel goed voor de geschikte juiste mensen.
En 9 werkdagen is cker snel
Era Vulgaris
pi_24407628
Vroem vroem, watch out want ik heb vandaag mijn rijbewijs gehaald

- Karliene, 5 januari 2005, 2e keer geslaagd
pi_24407692
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 10:59 schreef Karliene het volgende:
Vroem vroem, watch out want ik heb vandaag mijn rijbewijs gehaald

- Karliene, 5 januari 2005, 2e keer geslaagd
Eén keer is toch genoeg .

Maar zonder gekheid: gefeliciteerd .
sig verwijderd door FA
pi_24407729
Ja jeetje, de 1e keer reed ik te hard over kruispunten pff...

40% slaagt de 1e keer
Thanks
pi_24407802
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 11:05 schreef Karliene het volgende:
Ja jeetje, de 1e keer reed ik te hard over kruispunten pff...

40% slaagt de 1e keer
Thanks
Ja, maar ik bedoelde dat je eigenlijk zei dat je voor de tweede keer was geslaagd. Daarom zei ik dat één keer slagen genoeg is .

[ Bericht 2% gewijzigd door Ambrosius op 05-01-2005 12:12:39 ]
sig verwijderd door FA
  woensdag 5 januari 2005 @ 11:51:10 #211
69852 marcom2
Lekkerder dan lekker :D
pi_24408501
* 8 november theorie gehaald in 1 keer.
* 15 november begonnen met rijles zelf.
* 13 januari examen
* 15 lessen van 2 uur gehad
* Nu hoeft de instructeur niet meer in te grijpen, in totaal stuk of 5 keer ingegrepen.
* was al in bezit van scooter-certificaat

En volgende week donderdag na 2 maanden afrijden
pi_24408862
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 11:09 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Ja, maar ik bedoelde dat je eigenlijk zei dat je voor de tweede keer was geslaagd. Daarom zei ik dat ik één keer slagen genoeg is .
ik snapte um wel
pi_24411105
Ik heb een vraagje... als je een rotonde nadert dan rem je dus af voordat je gaat schakelen naar z'n 2. Remmen jullie af, schakelen en nog een stukje remmen? of gewoon uit laten rijden. Ik ben dan namelijk bang dat ik te hard ga en amper kan stoppen bij die rotonde om te kijken of er nog iets aan komt..
als mijn boterham zou mogen kiezen, koos ie voor nutella
pi_24411378
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 14:18 schreef sannuh het volgende:
Ik heb een vraagje... als je een rotonde nadert dan rem je dus af voordat je gaat schakelen naar z'n 2. Remmen jullie af, schakelen en nog een stukje remmen? of gewoon uit laten rijden. Ik ben dan namelijk bang dat ik te hard ga en amper kan stoppen bij die rotonde om te kijken of er nog iets aan komt..
Zo doe ik t:
Als je naar de rotonde toe rijdt, rustig afremmen, terugschakelen, kijken wat auto op rotonde doet -> 1) remmen 2) doorrijden. Dus erna niet meer remmen (tenzij dat moet natuurlijk).
  woensdag 5 januari 2005 @ 14:45:51 #215
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_24411610
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 11:25 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

Ik ben in september begonnen aan rijbewijs A. Omdat ik tussendoor nog op vakantie geweest ben en niet elke week tijd heb voor rijles en óók nog eens een rijbewijs B én een auto heb maak ik me niet druk over het feit dat het allemaal even duurt.

(Overigens hoop ik in februari AVD te doen, theorie en AVB zijn al binnen, beide in één keer)
(Wat ik niet begrijp is het feit dat sommige mensen drie keer theorie moeten doen...)
eej veel succes dermee ik heb zelf 30 nov. men A gehaald helaas voor mij daarna niet meer gereden door gebrek aan eigen motor en kutweer waardoor ik er geen kon lenen maarja

iig veel succes en we zien t wel als je t hebt gehaald
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_24411831
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 14:33 schreef Carport het volgende:

[..]

Zo doe ik t:
Als je naar de rotonde toe rijdt, rustig afremmen, terugschakelen, kijken wat auto op rotonde doet -> 1) remmen 2) doorrijden. Dus erna niet meer remmen (tenzij dat moet natuurlijk).
Hmm oke! ik ga t dinsdag zo eens proberen.. ik werd namelijk gister helemaal gek van die rotondes. Het was en druk op de weg en ik moest zoveel dingen tegelijk doen! pfff maar goed.. ik moet nog veel leren (ben bij mn 6e les namelijk )
pi_24411841
quote:

[..]
Yes! Geslaagd!

Ik had maar een paar uurtjes geslapen, en dacht dat ik het daardoor niet zou redden maar na 3 bananen en een aantal paracetamolletjes (daar schijn je alerter van te worden) kreeg ik na een redelijk ritje van mijn lieve examinatrice te horen dat ik geslaagd was, "fantastisch" zei ik
Daarna meteen pasfoto's laten maken en m'n rijbewijs opgehaald bij het gemeentehuis (37,55 euro)
Maar het echte besef moet nog komen denk ik, het is nog zo onwerkelijk, nu kan ik pas écht gaan leren rijden en een beter verkeersinzicht ontwikkelen, ook al duurt dat nog jaren
Ik reed nog wel een verkeerde weg in (busbaan) omdat ik door de zenuwen niet naar de borden keek, ik had gewoon rechtdoor het parkeerterrein van De Mare op moeten rijden maar ik dacht dat ik de weg moest volgen die naar rechts afboog, gelukkig heb ik de rest van de rit zelfverzekerd gereden en overdreven gekeken bij zijstraatjes en kruispunten, ook in de binnenspiegel als ik stilstond bij het stoplicht
Toch is het vaak zo dat je een beetje geluk moet hebben met je examinator en wat al eerder werd gezegd, blijf rustig en kijk overdreven om je heen tijdens het examen
Iedereen die nog examen moet doen heel veel succes, jullie kunnen het!

Theorie: 15 juni 2004 (in 1 keer)
Praktijk: 4 januari 2005 (in 2 keer)

(Ik heb even geen computer dus het kan even duren voordat ik hier weer reageer, maar dat gaat ook een beetje moeilijk als je achter het stuur van een Ferrari zit)
pi_24412136
Gefeliciteerd!
pi_24416550
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 11:51 schreef marcom2 het volgende:
* 8 november theorie gehaald in 1 keer.
* 15 november begonnen met rijles zelf.
* 13 januari examen
* 15 lessen van 2 uur gehad
* Nu hoeft de instructeur niet meer in te grijpen, in totaal stuk of 5 keer ingegrepen.
* was al in bezit van scooter-certificaat

En volgende week donderdag na 2 maanden afrijden
Ikke moet ook de 13e .. Gaan we ff voor elkaar duimen
Ik voel de zenuwen nu al lichtjes opkomen, vannacht vreselijk gedroomd

@ilona-scuderia: Gefeliciteerd
pi_24417713
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 19:29 schreef AnnekeM het volgende:

[..]
Ik voel de zenuwen nu al lichtjes opkomen, vannacht vreselijk gedroomd
Haha, dat had ik ook in de nacht voor mijn examen.
Ik was de weg totaal kwijt tijdens het examen en mijn instructeur was nergens te vinden.
De droom leek zo echt, dat toen ik wakker werd vanmorgen, ik dacht: waarom sta ik nou zo fokking vroeg op (6.15), ik heb toch al examen gedaan???? Wakker worden karliene
  woensdag 5 januari 2005 @ 21:33:50 #221
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24419124
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 14:58 schreef ilona-scuderia het volgende:

[..]

Yes! Geslaagd!

[afbeelding]

Ik had maar een paar uurtjes geslapen, en dacht dat ik het daardoor niet zou redden maar na 3 bananen en een aantal paracetamolletjes (daar schijn je alerter van te worden) kreeg ik na een redelijk ritje van mijn lieve examinatrice te horen dat ik geslaagd was, "fantastisch" zei ik
Daarna meteen pasfoto's laten maken en m'n rijbewijs opgehaald bij het gemeentehuis (37,55 euro)
Maar het echte besef moet nog komen denk ik, het is nog zo onwerkelijk, nu kan ik pas écht gaan leren rijden en een beter verkeersinzicht ontwikkelen, ook al duurt dat nog jaren
Ik reed nog wel een verkeerde weg in (busbaan) omdat ik door de zenuwen niet naar de borden keek, ik had gewoon rechtdoor het parkeerterrein van De Mare op moeten rijden maar ik dacht dat ik de weg moest volgen die naar rechts afboog, gelukkig heb ik de rest van de rit zelfverzekerd gereden en overdreven gekeken bij zijstraatjes en kruispunten, ook in de binnenspiegel als ik stilstond bij het stoplicht
Toch is het vaak zo dat je een beetje geluk moet hebben met je examinator en wat al eerder werd gezegd, blijf rustig en kijk overdreven om je heen tijdens het examen
Iedereen die nog examen moet doen heel veel succes, jullie kunnen het!

Theorie: 15 juni 2004 (in 1 keer)
Praktijk: 4 januari 2005 (in 2 keer)

(Ik heb even geen computer dus het kan even duren voordat ik hier weer reageer, maar dat gaat ook een beetje moeilijk als je achter het stuur van een Ferrari zit)
Jammer dat je geen computer hebt....
Heb je het over de Mare in Alkmaar ??? Dan weet ik precies waar je t over hebt...
Era Vulgaris
pi_24421112
Hoi !
Vandaag mijn Theorie gehaald ( deedt cursus van 1.5 dag en daarna examen) En ja ben in 1x geslaagd en morgen begint mijn eerste les!!!
Heb vorige week ( woensdag toen ik 18 werd,,, ja ben nu weekje 18 en heb me theorie al ) een proefles gehad maar ga morgen voor echt aan de slag
en volgens mijn rooster wat nog niet helemaal zeker is ga ik 20 Feb ongeveer afrijden
1.5 maand dus ongeveer... ik krijg 36 uur
Heb verder een pakket : TTT toets, veiligheidstraining(slibcursus enzo), Stedentrip en me examen
  donderdag 6 januari 2005 @ 11:40:32 #223
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_24429499
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 22:59 schreef Patries86 het volgende:
[..]
(slibcursus enzo)
[..]
Slibcursus = terreinrijden?
  donderdag 6 januari 2005 @ 14:14:21 #224
64218 philipnorth
zeg maar Danny
pi_24432017
Ben meer benieuwd naar die stedentrip

Ik ga binnekort ook weer beginnen, mag helaas op voor staatsexamen
Maar binnekort maar weer gaan lessen+theorie examen doen
pi_24433617
* ChatGirl is vanmorgen geslaagd.

had 6 fouten, maar gelukkig gehaald
pi_24436122
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 15:45 schreef ChatGirl het volgende:
* ChatGirl is vanmorgen geslaagd.

had 6 fouten, maar gelukkig gehaald
Voor theorie zeker, want met 6 fouten op je praktijk slaag je niet..
Ik had de 1e keer 7 fout, echt klote (door de zenuwen) en de 2e keer 2
  vrijdag 7 januari 2005 @ 07:49:12 #227
98615 Just-Little-Me
Catch me if You can!
pi_24447364
Ohw bibbers.. ik moet over 1 uur en 7 minuten op.. Ben bestwel zenuwachtig..
Hallo hart, ik ben een tijdje weg geweest.. maar ik ben weer thuis!
  vrijdag 7 januari 2005 @ 10:26:48 #228
64218 philipnorth
zeg maar Danny
pi_24448506
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 07:49 schreef Just-Little-Me het volgende:
Ohw bibbers.. ik moet over 1 uur en 7 minuten op.. Ben bestwel zenuwachtig..
succes!

edit:

en?
  vrijdag 7 januari 2005 @ 10:57:36 #229
98615 Just-Little-Me
Catch me if You can!
pi_24448958
Dankje

Jaaaa, ik heb m gehaald!
En dat in een andere auto (mn normale lesauto was ineens kapot ) en in 1 x!

Whieej, ben echt zo blij!
Hallo hart, ik ben een tijdje weg geweest.. maar ik ben weer thuis!
  vrijdag 7 januari 2005 @ 11:18:30 #230
64218 philipnorth
zeg maar Danny
pi_24449245
gefeliciteerd
  vrijdag 7 januari 2005 @ 16:41:23 #231
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24453412
gefeliciteerd !
Era Vulgaris
  vrijdag 7 januari 2005 @ 23:10:50 #232
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24455586
Stel: je zit op de ringweg van een stad, dan wil je ergens rechtaf, de ringweg af, het stoplicht naar rechts is nog groen, en je moet een nauwe 90 graden bocht maken. Je komt aanrijden met een snelheid van 80. Hoe ga je hier mee om ???

Afremmen, naar zn 3, koppeling erbij en de bocht inrijden, of remmen naar zn 2, met de koppeling verder remmen en dan sturen ? wat is de meest ideale manier?
Era Vulgaris
pi_24455766
Mmm..een 90 graden bocht moet je in principe toch in zen 2 nemen?
Het lijkt mij dat je in de 3 hem er wel erg hard doorheen jaagt...dus ik zelf zou dan maar het risico nemen dat je toch moet stoppen voor het verkeerslicht.
Maar ja, ik heb net 3 dagen mijn rijbewijs, dus ik ben nou niet echt een ervaren rijder
pi_24456372
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 23:10 schreef Vassili_Z het volgende:
Stel: je zit op de ringweg van een stad, dan wil je ergens rechtaf, de ringweg af, het stoplicht naar rechts is nog groen, en je moet een nauwe 90 graden bocht maken. Je komt aanrijden met een snelheid van 80. Hoe ga je hier mee om ???

Afremmen, naar zn 3, koppeling erbij en de bocht inrijden, of remmen naar zn 2, met de koppeling verder remmen en dan sturen ? wat is de meest ideale manier?
Scherpe bochten altijd in zijn 2. In de 3 ga je veel te hard, zeker voor een 90 graden bocht.
pi_24460370
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 23:21 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
Mmm..een 90 graden bocht moet je in principe toch in zen 2 nemen?
Het lijkt mij dat je in de 3 hem er wel erg hard doorheen jaagt...dus ik zelf zou dan maar het risico nemen dat je toch moet stoppen voor het verkeerslicht.
Maar ja, ik heb net 3 dagen mijn rijbewijs, dus ik ben nou niet echt een ervaren rijder
je doet het met slakkegangetje of .............................. je doet het a lá Jos Verstappen
  zaterdag 8 januari 2005 @ 18:52:49 #236
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24468578
Ik doe het wel Michael Schumacher stylo
Era Vulgaris
pi_24470454
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 18:52 schreef Vassili_Z het volgende:
Ik doe het wel Michael Schumacher stylo
* AnnekeM doet het wel met AnnekeM stylo
pi_24470550
Remmen, bij ~40 terugschakelen van 5-2
koppeling omhoog, evt nog wat bijremmen en insturen
  zondag 9 januari 2005 @ 18:48:37 #239
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24488330
Weet iemand eigenlijk wat je moet doen als je de controle over je auto verliest door gladheid ?
Era Vulgaris
pi_24488561
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 23:10 schreef Vassili_Z het volgende:

Remmen PAS ONDER 50 terugschakelen naar 2, koppeling langzaam oplaten komen (dit alles voor het stoplicht), en dan rij je ongeveer 40 ofzo bij de stoplicht wanneer je moet afslaan, sla je dan af klaar is kees.

Iig in zijn 3 lukt wel maar ja zal te hard gaan voor 90 graden bocht, en als je remt zonder terug te schakelen rij je in veelste lage toeren (is slecht voor bak/motor van je wagen).
pi_24512582
* Tco99 leest al eventjes dit topic, maar vanaf nu kan ik ook gaan posten.
Morgenmiddag (of eigenlijk vandaag al) om 15:00 eerste rijles... Anderhalf jaar na m'n 18e verjaardag leek me goed moment om te beginnen.
Kosten zijn trouwens 35 euro per anderhalf uur. Dat is volgens mij best wel goedkoop in de regio Enschede. Morgen verslag van alle voetgangers en fietsers die ik overhoop heb gereden omdat ik ze niet zag.
pi_24529081
Morgen is het zover Kreeg maandag nog een telefoontje van mijn rij-instructeur dat de rijles vanmiddag niet door kan gaan en hij mij morgen om 12.10u ophaalt. Eerst nog 1,5 uur lessen en dan om 14u afrijden. Kep 's morgens nog een zwaar tentamen.. Wat een dag tis eigenlijk niet anders.
Hoe laat moet jij op, marcom2?

@tco99: hoe ging je 1e rijles?? Ik ben ook later begonnen. Wilde op mijn 18e ook beginnen, maar kon niet door gezondheidsomstandigheden. Over 2 maanden word ik 21 en het schijnt heel normaal te zijn om op je 20e (of later) pas met rijlessen te beginnen (studenten, money e.d). Mijn broer heeft op zijn 22e zijn rijbewijs gehaald.
  woensdag 12 januari 2005 @ 12:18:17 #243
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24530385
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 10:24 schreef AnnekeM het volgende:
Morgen is het zover Kreeg maandag nog een telefoontje van mijn rij-instructeur dat de rijles vanmiddag niet door kan gaan en hij mij morgen om 12.10u ophaalt. Eerst nog 1,5 uur lessen en dan om 14u afrijden. Kep 's morgens nog een zwaar tentamen.. Wat een dag tis eigenlijk niet anders.
Hoe laat moet jij op, marcom2?

@tco99: hoe ging je 1e rijles?? Ik ben ook later begonnen. Wilde op mijn 18e ook beginnen, maar kon niet door gezondheidsomstandigheden. Over 2 maanden word ik 21 en het schijnt heel normaal te zijn om op je 20e (of later) pas met rijlessen te beginnen (studenten, money e.d). Mijn broer heeft op zijn 22e zijn rijbewijs gehaald.
idd, is ook heel normaal hoor
Ben best wel jaloers op je dat je morgen al gaat.... ik moet helemaal wachten tot half maart
Als je maar zelfvertrouwen toont en laat zien dat je het kunt komt het gerust wel goed. En als je zakt, is het nog niet zo erg, de meerderheid zakt voor de 1e keer.

Niet om je bang te maken, maar mijn rij-instructeur zegt dat rijscholen het nu erg moeilijk hebben en sommigen zijn al zelfs over de kop gegaan. Het CBR krijgt dus ookzo minder inkomsten, dus hij vermoed sterk dat het CBR strenger gaat worden voor meer inkomsten.

Maar daar zal jij nog weinig mee te maken krijgen
Zet hem op !!!
Era Vulgaris
pi_24530474
WOEHOW vanmorgen praktijk gehaald!
Jeujj
pi_24531608
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 12:18 schreef Vassili_Z het volgende:
idd, is ook heel normaal hoor
Ben best wel jaloers op je dat je morgen al gaat.... ik moet helemaal wachten tot half maart
Als je maar zelfvertrouwen toont en laat zien dat je het kunt komt het gerust wel goed. En als je zakt, is het nog niet zo erg, de meerderheid zakt voor de 1e keer.

Niet om je bang te maken, maar mijn rij-instructeur zegt dat rijscholen het nu erg moeilijk hebben en sommigen zijn al zelfs over de kop gegaan. Het CBR krijgt dus ookzo minder inkomsten, dus hij vermoed sterk dat het CBR strenger gaat worden voor meer inkomsten.

Maar daar zal jij nog weinig mee te maken krijgen
Zet hem op !!!
Ik ben 19 augustus begonnen. Na 35 lessen (vaak 2u achterelkaar) wordt het dan ook wel tijd om af te gaan rijden Wanneer ben jij begonnen?

Over het verhaal van het CBR heb ik ook gehoord van mijn instructeur. Vind het echt erg lullig. Hij zelf ook en om die reden rijdt hij vaak mee met zijn leerlingen. Mede ook om na afloop goed mee te kunnen praten. Bovendien schijnt het zo te zijn dat de examinator niet zo even met een smoes (zwak puntje) de leerling kan laten zakken. Ze willen immers wel hun inkomsten.
Verder wil de examinator ook geen slechte naam hebben
pi_24531633
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 12:24 schreef Mr.Mills het volgende:
WOEHOW vanmorgen praktijk gehaald!
Jeujj
Gefeliciteerd
  woensdag 12 januari 2005 @ 16:12:20 #247
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24533172
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 13:52 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

Ik ben 19 augustus begonnen. Na 35 lessen (vaak 2u achterelkaar) wordt het dan ook wel tijd om af te gaan rijden Wanneer ben jij begonnen?

Over het verhaal van het CBR heb ik ook gehoord van mijn instructeur. Vind het echt erg lullig. Hij zelf ook en om die reden rijdt hij vaak mee met zijn leerlingen. Mede ook om na afloop goed mee te kunnen praten. Bovendien schijnt het zo te zijn dat de examinator niet zo even met een smoes (zwak puntje) de leerling kan laten zakken. Ze willen immers wel hun inkomsten.
Verder wil de examinator ook geen slechte naam hebben
Ik ben -schrik niet- in 2003 begonnen, maar na 15 lessen haakte ik af, het wou helemaal niet boteren tussen mij en mijn ex-instructeur. Toen heb ik anderhalf jaar gewacht, in die tijd me theorie gehaald en daarna maar weer begonnen bij de instructeur waar een maat van me ook had gereden. Ik tref t nu wel gelukkig met mijn instructeur alleen pas in maart examen... 8 weken,, t was bekend.

Maar dat is inderdaad een goeie tip, je examinator mee op t examen. Voor 192 euro mag dat er ook wel bij.
Maar niet voor niets schreef Maarten T Hart (Trouw) over het CBR dat het een maffia is

Schrijf jij na afloop van een les ook altijd alles op papier wat je moet onthouden en hebt geleerd zodat je voor de volgende keer dat een beetje in je hoofd kunt stampen ?
Era Vulgaris
pi_24533486
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 13:54 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

Gefeliciteerd
Thanks!
pi_24534769
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 16:12 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Ik ben -schrik niet- in 2003 begonnen, maar na 15 lessen haakte ik af, het wou helemaal niet boteren tussen mij en mijn ex-instructeur. Toen heb ik anderhalf jaar gewacht, in die tijd me theorie gehaald en daarna maar weer begonnen bij de instructeur waar een maat van me ook had gereden. Ik tref t nu wel gelukkig met mijn instructeur alleen pas in maart examen... 8 weken,, t was bekend.

Maar dat is inderdaad een goeie tip, je examinator mee op t examen. Voor 192 euro mag dat er ook wel bij.
Maar niet voor niets schreef Maarten T Hart (Trouw) over het CBR dat het een maffia is

Schrijf jij na afloop van een les ook altijd alles op papier wat je moet onthouden en hebt geleerd zodat je voor de volgende keer dat een beetje in je hoofd kunt stampen ?
Ik dacht dat de examens al moeilijk waren. Nu theorie met multiple gok, ja/nee,en getallen indrukken. Wordt de praktijk straks ook moeilijker gemaakt. .
Ik ken het smoesje/excuus van CBR wel, gevaarlijker, drukker en sneller verkeer. Maar hoe gaat het er dan straks uitzien? Moet je hoogbegaafd zijn om een rijbewijs te kunnen halen? Gaat autorijden weer exclusief worden?
pi_24534793
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 10:24 schreef AnnekeM het volgende:
Ging best goed! Geen fietsers geraakt. (Ook geen voetgangers of auto's)
Ik had al een uurtje in de auto van m'n vader op eigen terrein wat zitten oefenen in starten, rijden en schakelen dus mocht meteen de best wel drukke weg op om de vorige leerling weg te brengen. Vervolgens even wat stuurtechnieken geoefend op een parkeer terrein en toen door de avond spits over de ring weer terug naar huis. Dat was wel even spannend. Ook allemaal vervelende stoplichten. Morgen weer verder. Hoefde trouwens nog niet in de spiegels te kijken.

Ja ik ben gaan studeren toen ik 18 werd en ja dan heb je OV dus geen behoefte gehad eigenlijk om al eerder te beginnen.

Succes met afrijden morgen Anneke!
pi_24536008
Hallo!

Ik heb een vraagje.. ik word in april 18 en nu ben ik me een beetje aan het orienteren op rijlessen
Heb wat informatie aangevraagd her en der.. en nu hoor ik steeds wat van een snelcursus!

Nu is mijn vraag!
Is dat wat? Wat zijn jullie ervaringen? Of zijn jullie van mening dat gewoon bijvoorbeeld 2 keer in de week lessen veel beter is dan in 1 of 2 we(e)k(en) je rijbewijs te halen?

Alvast bedankt
pi_24536455
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 19:35 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Hallo!

Ik heb een vraagje.. ik word in april 18 en nu ben ik me een beetje aan het orienteren op rijlessen
Heb wat informatie aangevraagd her en der.. en nu hoor ik steeds wat van een snelcursus!

Nu is mijn vraag!
Is dat wat? Wat zijn jullie ervaringen? Of zijn jullie van mening dat gewoon bijvoorbeeld 2 keer in de week lessen veel beter is dan in 1 of 2 we(e)k(en) je rijbewijs te halen?

Alvast bedankt
Haaai

Je kunt het beste gewoon kijken of je aan zo'n snelcursus bij de ANWB mag beginnen, en anders kun je nog gewoon gaan lessen.
pi_24536523
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 20:09 schreef Timmai het volgende:

[..]

Haaai

Je kunt het beste gewoon kijken of je aan zo'n snelcursus bij de ANWB mag beginnen, en anders kun je nog gewoon gaan lessen.
En dat kan ik vast op de site van de ANWB wel vinden toch?
pi_24536614
Ik weet dat de ANWB z'n snelcursus heeft, maar het is wel een stuk duurder(dacht z'n ¤1700). Maar als je snel je rijbewijs wil hebben kan het zeker handig zijn denk ik.
pi_24537661
Ik kan het zo niet vinden op de ANWB site..
pi_24541560
Dat is best wel een dure opleiding van de ANWB.. ik kan hetzelfde krijgen voor 1000,- alleen dan met maar 1 herexamen!
pi_24541750
@ Ridocar

Als je normaal leert voor je Theorie - examen is het zeker wel in 1 keer te doen...
Maar je hebt ook van die mensen die denken dat ze na 5 keer een oefen - examen gemaakt te hebben denken dat ze het wel kunnen en dan vervolgens 2 tot 5 keer op moeten voor hun theorie...

Zoals ik al zei, leer gewoon de regels dan haal je het net als ik de 1e keer met maar 1 fout

En over de praktijk....tsjah wel beter dat ze t moeilijker maken want sommige mensen kunnen als ze hun rijbewijs al hebben nog steeds niet rijden...
...I never think of the future...it comes soon enough.
  donderdag 13 januari 2005 @ 08:39:21 #259
11800 Tazzie
Geschokt...:(
pi_24541790
Rijden leer je niet tijdens rijlessen. Een rijbewijs hebben is geen garantie dat je kunt rijden, alleen dat je een auto kunt BESTUREN en dat je op de hoogte bent vam de regels. Het echte rijden leer je alleen in de praktijk, oftewel na het halen van je rijbewijs veel rijden.
When that small wonder looks into your eyes, it's all worth it...
  donderdag 13 januari 2005 @ 08:40:46 #260
11800 Tazzie
pi_24541804
Zo'n snelcursus is toch ook niet helemaal waar? Het aanvragen van je examen duurt al 3 maanden (althans in mijn tijd), dus je rijbewijs halen in 10 dagen is onzin. Je begint alleen 2,5 maand na het aanvragen met je rijlessen.
  donderdag 13 januari 2005 @ 08:41:04 #261
11800 Tazzie
pi_24541807
foutje
pi_24542292
Mijn examen aanvraag duurde 3 weken en ik wist de dag van de aanvraag al wanneer ik kon afrijden.....

( lees: na mijn aanvraag moest ik nog 3 weken wachten)
...I never think of the future...it comes soon enough.
pi_24542362
Het ligt er wel een beetje aan wel pakket je krijgt, want je moet eerst een intest doen. Maar gemiddeld is het idd ongeveer 1700 euro dat je kwijt bent.
Maar ik zou het zeker aanraden, ik ben 23 december begonnen met zo'n snelcursus bij de ANWB en heb op 4 januari mijn rijbewijs gehaald. Doordat je zo veel achter elkaar in de auto zit leer je het veel sneller dan met elke week een of twee uur, die zijn namelijk zo om.
Het enige nadeel is wel dat omdat het dagen van 8.30 tot 17.00 zijn dat je het wel in een vakantie moet doen....
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 07:58 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Dat is best wel een dure opleiding van de ANWB.. ik kan hetzelfde krijgen voor 1000,- alleen dan met maar 1 herexamen!

[ Bericht 1% gewijzigd door 1-1-1-1-1 op 13-01-2005 15:09:41 ]
pi_24542468
Mijn aanvraag duurde minder als 3 weken .
vond het toen wel erg snel
pi_24542510
Rijscholen kunnen examens al van te voren inkopen hè, vandaar
pi_24542527
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 19:35 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Hallo!

Nu is mijn vraag!

Alvast bedankt
Ik ben begonnen met een snel cursus van een maand maar dat werd uiteindelijk 3 maanden .
Dus eerste 3 weken 5 uur les per week en daarna werd het minder 2/3 uur per week Max.
Is opzich wel lekker in het begin intensief rijden en daarna op een rustig niveau .
Uiteindelijk dus 3 maanden over gedaan .
pi_24542559
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 09:50 schreef Mr.Mills het volgende:
Je moet hem alleen niet afzeggen dat vinden ze niet zo leuk .
  donderdag 13 januari 2005 @ 10:17:55 #268
11800 Tazzie
pi_24542881
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 09:50 schreef Mr.Mills het volgende:
Er is dus wel wat verbeterd sinds ik af moest rijden...
pi_24545741
JAAAH!!

Ik ben sinds vandaag geslaag voor mijn rijbewijs!!!
was de 2e keer

whoeipiekadee!
pi_24545793
Gefeliciteerd
pi_24548798
YEAHHHHHHHH!!! Ik heb ook me rijbewijs 1e keer

Sjonge, ging allemaal héél relax.. Later doe ik mijn verhaal. Ga eerst genieten
Roze papiertje kan ik morgen pas ophalen Gemeentehuis hier in de buurt is alleen `s morgens open.
pi_24551876
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 17:22 schreef AnnekeM het volgende:

Roze papiertje kan ik morgen pas ophalen Gemeentehuis hier in de buurt is alleen `s morgens open.
Fijn gevoel hè, die spanning die van je af valt als de examinator zegt dat je geslaagd bent!!
Kan het zelf eigenlijk nu pas bevatten
  donderdag 13 januari 2005 @ 22:06:23 #273
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24552151
quote:

cooooool hey, gefeliciteerd !!!!
Ben erg benieuwd naar je verhaal....

En niet opeens afhaken in dit forum omdat jeje rijbewijs nu hebt he
Era Vulgaris
pi_24552195
quote:
Whoei! concrats!
pi_24558981
quote:

Proficiat !!!!!!!
  vrijdag 14 januari 2005 @ 12:36:56 #276
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24561620
Wij willen AnnekeM's verhaal !!!!!!!
Era Vulgaris
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:06:22 #277
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_24562207
AnnekeM is waarschijnlijk aan het rondrijden, of heeft zich al tegen een boom geparkeerd.

Je weet 't niet hè.
pi_24562695
Gister mn rijbewijs gehaald in 1 x

sjees wat ben ik blij!
  vrijdag 14 januari 2005 @ 15:28:12 #279
64218 philipnorth
zeg maar Danny
pi_24564503
gefeliciteerd (allemaal natuurlijk)

Gisteren theorie gehaald trouwens
(vorige was verlopen)

Dus nu maar weer snel gaan lessen enzo
pi_24564626
thnx ..
jij ook gefeliciteerd.. een vriend van mij zn theorie was ook verlopen.. heb een stuk of 3 vrienden die halverwege gestopt zijn met lessen omdat ze gezakt zijn of theorie verlopen is..

gelukkig heb ik het gehaald. was egt gestresst.. niet tijdens afrijden natuurlijk
  vrijdag 14 januari 2005 @ 16:19:15 #281
12888 Skull-splitter
pi_24565334
* Skull-splitter gaat maandag eindelijk weer een lesje nemen en donderdag weer een (2 verschillende rijscholen, even kijken welke het beste bevalt...)
pi_24565467
good luck to you skullieboy
  vrijdag 14 januari 2005 @ 18:40:02 #283
12888 Skull-splitter
pi_24567415
Moet lukken
pi_24570371
Haha zijn jullie zo nieuwsgierig naar mijn verhaal? Hier issie dan.

Om 12u werd ik opgehaald van school. Wilde ik nooit, maar mn les kon woensdagmiddag opeens nie doorgaan en kon dan evt. voor het examen nog lessen. Ik had 't me voorgenomen om tegen bijna niemand te zeggen dat ik de 13e af zou moeten rijden. Als je hele familie en vriendenkring het weet en je zakt, ja dan heb je veel werk om dat aan iedereen te vertellen en is het nog zwaarder. Dit advies kreeg ik ook van mijn instructeur.
Ik wilde er zelf ook niet al te veel mee bezig zijn. Mn 1e theorie heb ik door de vele zenuwen niet gehaald terwijl ik nu achteraf precies de fouten aan kan wijzen, dus ik moest nu wel een manier vinden om niet teveel zenuwen te krijgen.
Tijdens het lessen was ik het 1e half uur erg zenuwachtig, nog 2 kleine ingrepen gehad van mn instructeur. Hij zei: "kom op zeg, beetje relax". Toen werd ik zo langzamerhand een stuk rustiger. Bijzondere verrichtingen geoefend: fileparkeren.. *zucht.. Na de 3e keer had ik hem er pas netjes in. Met bochtje achteruit zaten we nog te prutsen, want ik kon gewoon de stoeprand niet zien in het kleine achterruit (zegt ie dat ik te klein ben met mijn 1.69 -> joh, jij hebt de rechterbuitenspiegel, dat zal veel schelen als ik daarin de stoeprand zou zien). Dus 't bochtje achteruit ging dan puur op de gok. Hij wist anders ook nie hoe ie het beter uit moest leggen.
Nog wat lastige stukjes door de binnenstad gereden, hellingproef stap voor stap nog een keer in mn kop gestampt en toen bij benzinestation ff gestopt. Eerst in de auto nog veel dingen besproken waar ik zéker op moet letten. Was erg prettig, alles ff goed voor geest halen. Dan maar ff koffie halen (en ik naar de plee van de zenuwen ). Vertelt me instructeur nog dat de examinator ook dingen over de banden en motorkap kan vragen.. Ik: WTF motorkap, banden .. Hij hebben we dat nog niet gedaan?.. Ik: Nee.... Hij: hoe laat is het.. Ik: 13.30 (had om 14u examen).. Snel koffie halen en toen alles nog ff snel besproken.. Wow. Hij heeft alles opgenoemd en ik netjes nagezegd :p Ik vond het wel lache hoor, maar ook wel dom van hem. Maar goed.. Daarna naar het CBR gereden. Bij het CBR kreeg ik nog een hele preek van dingen waar ik op moest letten: niet te snel rotondes oprijden, altijd beetje bijremmen bij gelijkwaardige kruispunten zodat je netjes kunt stoppen als je een bestuurder van rechts voorrang moet verlenen. bla bla.. Ook vertelde hij hoe alles een beetje zou gaan. Ook moest ik erop letten dat ik bij terugkomst op het CBR niet het CBR inrij tijdens het parkeren (parkeerplaats is nogal dicht tegen het gebouw aan)... Ik: ach, das niet zo erg. Schijnt niet zo´n heel leuk gebouw te zijn
Precies om 2u stapten we het gebouw binnen en 2 min. later stonden we alweer buiten met de examinator. De examinator die ik zou krijgen was ziek, kreeg dus een vervanger (achteraf blijkt dat die zieke examinator een kennis is van een vriendin van mij, lol).
Goed.. Leestest.. Ik moest mijn ogen wel ff bijstellen.. Twijfelde tussen H en N.. Toen liepen we naar de auto, lampentest. Mijn instructeur stond voor de auto en de examinator achter de auto. Ik wist ff nie meer of de sleutel in de 1 of 2 moest. Ik gebaren naar de instructeur en zie 2 vingers omhoog. Daarna komt de examinator dus naast me zitten en mn instructeur achter hem (ik had een hele goede band met mijn instructeur en wilde graag dat hij meereed tijdens het examen).
We rijden het terrein af.. Kort daarna rijden we de ringweg op, meteen al invoegen ging uitstekend. Ik voelde me meteen trots omdat ik wist dat er veel leerlingen zakken bij ´t onderdeel invoegen. Ik kon heerlijk relax rijden. De volgende afslag gingen we er alweer af en reden we een wijk in waar ik heel veel gelest heb. Meteen al ff fille parkeren. Tot mijn geluk ging dit allemaal in 1x goed. Hij zat er heel netjes in. Wow! Wegrijden.. paar weggetjes met scherpe bochten en allemaal stukjes waar je maar 30 mag. Hellingproef nog gehad Stukje over snelweg met 100 en 2 km later op ventweg van 80 terug. Weer stukje 50 en nog een paar stukjes 30. Wijk in, wijk uit, wijk in.. 40 min. later waren we weer op het CBR. Jammer genoeg nie tegen het gebouw aan gereden Netjes in `t laatste vak geparkeerd .. Lopen we het CBR weer binnen "je bent geslaagd hoor".. WOW Een hele spanning van mij af Ook mijn instructeur was heel tevreden. Op de terugweg naar huis heb ik wel 50x "Super" aan moeten horen. Hij zei dat ie best wel trots is omdat er weinig leerlingen zijn die de 1e keer slagen en zelfs hij moest 2x afrijden

Ik kan jullie zeker aanraden om 1,5 of 2 uur voor het examen nog te gaan lessen. Ik vond dit echt prettig. Eerste half uur de zenuwen eraf rijden en daarna lekker relax rijden.

Vanochtend mijn rijbewijs opgehaald ¤ 26,85, dat valt reuze mee. Ik hoor wel over bedragen van 35 - 40 euro. Alleen wel jammer dat er geen plastic hoesje ofzo bij zit. Morgen ff in de stad kijken bij leerwinkels ofzow? Weet iemand toevallig waar ik zo'n rijbewijsboekje kan krijgen?
Ik heb nog niet gereden. Mijn ouders zijn helaas niet zo soepel. Misschien mn pa morgen ff lief aankijken om stukje te gaan toeren.

Maaruh, ik besef het eigenlijk nog steeds niet

Iedereen die in de komende tijd moet afrijden, SUCCES
  vrijdag 14 januari 2005 @ 22:03:32 #285
12888 Skull-splitter
pi_24570608
Leuk !

WTF is trouwens die hellingproef?
pi_24570917
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 22:03 schreef Skull-splitter het volgende:
Leuk !

WTF is trouwens die hellingproef?
Jaja.. Wat is trouwens een helling? Stilstaan op een helling en dan wegrijden. Voet op de rem, koppeling lichtjes oplaten komen tot je voelt dat ie de versnelling pakt, rem los (auto staat stil ) en je pakt 't gas erbij. Vrij simpel, tis ff oefenen en zelf aanvoelen.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 22:27:51 #287
12888 Skull-splitter
pi_24571059
Feitelijk hetzelfde als gewoon wegrijden dus, maar dan tegen een helling, bij voorkeur omhoog? Piece of space
  vrijdag 14 januari 2005 @ 22:32:40 #288
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_24571157
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 21:48 schreef AnnekeM het volgende:
Mijn instructeur stond voor de auto en de examinator achter de auto. Ik wist ff nie meer of de sleutel in de 1 of 2 moest. Ik gebaren naar de instructeur en zie 2 vingers omhoog.
Gefeliciteerd.
Maar dit stuk snap ik niet helemaal...
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_24571375
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 22:32 schreef Svyatagor het volgende:
Gefeliciteerd.
Maar dit stuk snap ik niet helemaal...
Sleutel in sleutelgat zo draaien dat de lichtjes op het dashbord gaan branden (op accu). Dus net voor het starten. Ik wist ff niet meer of het nou 1 of 2 klikjes moesten zijn. 2 dus Bij de 3e start je de auto (uiteraard met koppeling)
pi_24571487
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 22:27 schreef Skull-splitter het volgende:
Feitelijk hetzelfde als gewoon wegrijden dus, maar dan tegen een helling, bij voorkeur omhoog? Piece of space
Inderdaad omhoog
Wacht maar Ik zou het eerst maar ff goed aanvoelen of je wel doorhebt dat de koppeling de versnelling pakt.
Tijdens mijn 5e les ofzow moest ik opeens op een licht stijgende weggedeelte remmen. De auto voor mij reed stukje vooruit en ik wilde netjes aansluiten. WTF krijgen we nu, ik ging achteruit en druk hard op de rem. "ik doe het wel ff" zei mn instructeur. Kwartiertje later toen de hellingproef gedaan
Ik liet de rem te vroeg los tijdens het ophalen van de koppeling, vandaar dat de auto achteruit ging. Nu weet je in ieder geval wat een hellingproef is

BTW: ik heb alvast ff de openingspost voor deel 13 gemaakt met daarbij alle geslaagden van dit topic Dit topic is bijna aan een slotje toe
  vrijdag 14 januari 2005 @ 23:17:06 #291
110414 _Flame_
Allemaal gelul
pi_24572014
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 08:40 schreef Tazzie het volgende:
Zo'n snelcursus is toch ook niet helemaal waar? Het aanvragen van je examen duurt al 3 maanden (althans in mijn tijd), dus je rijbewijs halen in 10 dagen is onzin. Je begint alleen 2,5 maand na het aanvragen met je rijlessen.
Ik heb ook een snelcursus gedaan, 10 dgn, en de dag na mijn laatste les examen gedaan en geslaagd.
Ik heb volgens mij half november gebeld en kon direct beginnen, maar ik kon zelf pas begin december. Maar het kan dus wel
Ik hoor alleen maar bla bla bla
  vrijdag 14 januari 2005 @ 23:26:07 #292
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24572219
Een nieuw deel al weer....jullie weten wel wat voor deel dat wordt he ? deel 13.......

Kan je niet sjoemelen zodat het deel 14 wordt ?

btw, bedankt voor je verhaal AnekkeM, ik wist dat niet eens van dat lichten en banden controleren!!!!

Ik smul van die examen verhalen
Meteen met mezelf vergelijken hoever jij bent met skills... denk dat iedereen dat hiet wel doet.
Ik heb bijna alles onder de knie, behalve:
- Invoegen van de korte invoegstrook ( ik weet hoe het moet, maar het blijft eng) en het wisselen van baan op die grote drukke verkeersrotondes die meestal naar snelwegen leiden.
- parkeren ben ik nog niet zeker over, vooral vooruit inparkeren

En verder weet ik dat ik t kan, alleen vlotter rijden en altijd zelfvertrouwen blijven tonen.

btw, Skullsplitter aangezien je weer gaat beginnen heb ik een wijze tip van mijn rij-instructeur: zodra je de tijd hebt, blijf informatie verzamelen, blijf in je spiegels kijken, etc. Dan weet je op tijd wanneer je wel/niet op een bepaalde afstand moet stoppen voor een stoplicht, of je wel mag acceleren (of je dus niet wordt ingehaald)... een goede voorbereiding, oftewel het kunnen visualiseren van de verkeerssituatie is het halve werk.

Net zoals goed kunnen lezen op een proefwerk al het halve werk is.
Era Vulgaris
  vrijdag 14 januari 2005 @ 23:31:50 #293
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24572339
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 22:49 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

Inderdaad omhoog
Wacht maar Ik zou het eerst maar ff goed aanvoelen of je wel doorhebt dat de koppeling de versnelling pakt.
Tijdens mijn 5e les ofzow moest ik opeens op een licht stijgende weggedeelte remmen. De auto voor mij reed stukje vooruit en ik wilde netjes aansluiten. WTF krijgen we nu, ik ging achteruit en druk hard op de rem. "ik doe het wel ff" zei mn instructeur. Kwartiertje later toen de hellingproef gedaan
Ik liet de rem te vroeg los tijdens het ophalen van de koppeling, vandaar dat de auto achteruit ging. Nu weet je in ieder geval wat een hellingproef is

BTW: ik heb alvast ff de openingspost voor deel 13 gemaakt met daarbij alle geslaagden van dit topic Dit topic is bijna aan een slotje toe
hehe, inderdaad omhoog
Had jij ook niet dat je bang was dat je dingen vergat als je het geleerde van je rijlessen voor je hoofd haalde ?
Ik moet telkens denken van: hoe moet ik ook al weer invoegen ? en dan die hele handeling in me hoofd nadoen. En het dan niet meer zeker weten

Maar als je dan in de auto zit weet je bijna alles weer, is het bijna een automatisme geworden. Had/heb jij dat ook ?
Era Vulgaris
pi_24576751
Inderdaad, eerst niet meer kunnen herinneren hoe het ookal weer allemaal zat, maar als je er instapt gewoon de automatische piloot aantzetten en alles gaat goed
Trouwens AnnekeM moest jij maar 26 euro betalen...ik 37
Stelletje afzetters hier bij de gemeente
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 23:31 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

hehe, inderdaad omhoog
Had jij ook niet dat je bang was dat je dingen vergat als je het geleerde van je rijlessen voor je hoofd haalde ?
Ik moet telkens denken van: hoe moet ik ook al weer invoegen ? en dan die hele handeling in me hoofd nadoen. En het dan niet meer zeker weten

Maar als je dan in de auto zit weet je bijna alles weer, is het bijna een automatisme geworden. Had/heb jij dat ook ?
  zaterdag 15 januari 2005 @ 09:05:13 #295
12888 Skull-splitter
pi_24576813
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 22:49 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

Inderdaad omhoog

We hebben hier in de buurt een stoplicht wat op de aanloop naar een viaduct staat op de ringweg, daar moet je in feite ook elke keer hellingproeven
pi_24577129
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 09:05 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

We hebben hier in de buurt een stoplicht wat op de aanloop naar een viaduct staat op de ringweg, daar moet je in feite ook elke keer hellingproeven
Het is ook mogelijk om gewoon je voet op de rem te houden, als de helling niet te steil is dan
pi_24578921
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 23:26 schreef Vassili_Z het volgende:
Een nieuw deel al weer....jullie weten wel wat voor deel dat wordt he ? deel 13.......

Kan je niet sjoemelen zodat het deel 14 wordt ?

btw, bedankt voor je verhaal AnekkeM, ik wist dat niet eens van dat lichten en banden controleren!!!!

Ik smul van die examen verhalen
Meteen met mezelf vergelijken hoever jij bent met skills... denk dat iedereen dat hiet wel doet.
Ik heb bijna alles onder de knie, behalve:
- Invoegen van de korte invoegstrook ( ik weet hoe het moet, maar het blijft eng) en het wisselen van baan op die grote drukke verkeersrotondes die meestal naar snelwegen leiden.
- parkeren ben ik nog niet zeker over, vooral vooruit inparkeren

En verder weet ik dat ik t kan, alleen vlotter rijden en altijd zelfvertrouwen blijven tonen.

btw, Skullsplitter aangezien je weer gaat beginnen heb ik een wijze tip van mijn rij-instructeur: zodra je de tijd hebt, blijf informatie verzamelen, blijf in je spiegels kijken, etc. Dan weet je op tijd wanneer je wel/niet op een bepaalde afstand moet stoppen voor een stoplicht, of je wel mag acceleren (of je dus niet wordt ingehaald)... een goede voorbereiding, oftewel het kunnen visualiseren van de verkeerssituatie is het halve werk.

Net zoals goed kunnen lezen op een proefwerk al het halve werk is.
Jahaaah, deel 13 Das mijn geluksgetal omdat ik de 13e van deze maand geslaagd ben

Ik wist ook niet dat ze lichten zouden controleren en evt. vragen konden stellen over de branden. Waarom die profielen (kan water weglopen), wat is de wettelijke minimale dikte (1.6mm) veiliger is 2.0mm. En hoe je erachter kunt komen wanneer een band versleten is (door de blokjes die voelbaar zijn tussen de profielen). Wat is het nadeel van zachte banden? 1: meer brandstofverbruik, 2: slingeren, 3: sneller lekke band.
De hoeveelheid lucht die de banden nodig hebben kun je lezen in het klepje van je benzinetank (uitgedrukt in bar)
Je moet het gewoon even weten, evenals de belangrijkste dingen onder de motorkap. Mijn examinator vroeg er niet naar, maar sommigen wel.

Invoegen van korte invoegstrook heb ik meteen al moeten oefenen. Juist beter dat je de korte oefent, want de lange is juist makkelijk. Vooruit inparkeren heb ik ook pas tijdens mijn laatste lessen gedaan omdat dit vaak in 1 a. 2 x goed gaat. De moeilijke dingen vragen meer uitleg en daar begon mijn instructeur meteen al mee. Hij had een map met veel duidelijke plaatjes en uitgelegd in stappen met richtpunten.

Ennuh, ik schreef na mijn lessen niks op. Ik heb het altijd wel kunnen onthouden. Als ik bij iemand anders in de auto meereed kwam alles automatisch weer terug . Ook thuis kon ik wel dingen weer terug halen en anders gewoon ff opnieuw vragen. Ik probeerde vaak de stappen weer te herhalen voor ik een bijzondere verrichting ging uitoefenen. Luid op zodat mijn instructeur kon controleren of ik de stappen nog goed wist, enkel nog ff verbeteren en/of enkele tips.
Een goede band met je instructeur scheelt heel veel!

Ik open deel 13 alvast omdat ik de rest van deze dag weg ben.
pi_24579011
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 10:15 schreef Timmai het volgende:
Het is ook mogelijk om gewoon je voet op de rem te houden, als de helling niet te steil is dan
Als je even terug leest vertelde ik dat ook al.
De voetrem vind ik zelf veel prettiger, maar vraag wel om beide manieren te leren (voetrem en handrem). Sommige stukjes is beter met handrem, bijv. als je een helling achteruit moet en je voor je een gracht hebt.
Op het examen mag je kiezen.
pi_24579161
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 08:45 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
Trouwens AnnekeM moest jij maar 26 euro betalen...ik 37
Stelletje afzetters hier bij de gemeente
Inderdaad afzetterij, maar elke gemeente is weer anders met alle zaken.
Ik had ook wel rekening gehouden met een bedrag van ca. ¤ 40, dus dit bedrag viel reuze mee! Is 10 jaar geldig
pi_24579268
deze moet nog even vol
pi_24579272
zo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')