abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24387479
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 09:18 schreef Riann het volgende:
ik ben geslaaaaaaaaaaagd
gefeliciteerd
  dinsdag 4 januari 2005 @ 10:58:23 #202
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_24387968
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 00:45 schreef Fwnk het volgende:
tering wat doen sommige er lang over (niet qua lessen maar gewoon de totale tijd)
vriend van me heeft er meer dan een jaar over gedaan elke keer kon hij niet of de instructeur was op vakantie. en dan vertikte hij het nog om naar een andere rijschool te gaan
  dinsdag 4 januari 2005 @ 11:25:20 #203
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_24388441
quote:
tering wat doen sommige er lang over (niet qua lessen maar gewoon de totale tijd)
Ik ben in september begonnen aan rijbewijs A. Omdat ik tussendoor nog op vakantie geweest ben en niet elke week tijd heb voor rijles en óók nog eens een rijbewijs B én een auto heb maak ik me niet druk over het feit dat het allemaal even duurt.

(Overigens hoop ik in februari AVD te doen, theorie en AVB zijn al binnen, beide in één keer)
(Wat ik niet begrijp is het feit dat sommige mensen drie keer theorie moeten doen...)
pi_24388443
Waarom sta ik nou niet in de openingspost met mijn 3 januari 2005
pi_24389343

En ook ik heb mijn rijbewijs, vandaag gehaald
Alles ging gewoon goed het enige was dat ik soms te dicht langs geparkeerde autos reed...
quote:
Ik heb er 9 werkdagen over gedaan..dat valt wel mee toch
Ik kan iedereen zo'n ANWB-snelcursus aanbevelen..het is wel flink aanpoten maar je leert het heel snel..ANWB rules
  dinsdag 4 januari 2005 @ 13:28:08 #206
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24390754
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 12:09 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:

En ook ik heb mijn rijbewijs, vandaag gehaald
Alles ging gewoon goed het enige was dat ik soms te dicht langs geparkeerde autos reed...
[..]

Ik heb er 9 werkdagen over gedaan..dat valt wel mee toch
Ik kan iedereen zo'n ANWB-snelcursus aanbevelen..het is wel flink aanpoten maar je leert het heel snel..ANWB rules
ANWB neemt alleen mensen aan waarvan ze denken dat ze het snel door hebben. Anders niet.
Geen wonder waarom het slagingspercentage zo hoog is bij de ANWB, zo kan iedereen het doen.

Maar afgezien van mijn kritiek op de ANWB....ze zijn wel goed voor de geschikte juiste mensen.
En 9 werkdagen is cker snel
Era Vulgaris
pi_24407628
Vroem vroem, watch out want ik heb vandaag mijn rijbewijs gehaald

- Karliene, 5 januari 2005, 2e keer geslaagd
pi_24407692
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 10:59 schreef Karliene het volgende:
Vroem vroem, watch out want ik heb vandaag mijn rijbewijs gehaald

- Karliene, 5 januari 2005, 2e keer geslaagd
Eén keer is toch genoeg .

Maar zonder gekheid: gefeliciteerd .
sig verwijderd door FA
pi_24407729
Ja jeetje, de 1e keer reed ik te hard over kruispunten pff...

40% slaagt de 1e keer
Thanks
pi_24407802
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 11:05 schreef Karliene het volgende:
Ja jeetje, de 1e keer reed ik te hard over kruispunten pff...

40% slaagt de 1e keer
Thanks
Ja, maar ik bedoelde dat je eigenlijk zei dat je voor de tweede keer was geslaagd. Daarom zei ik dat één keer slagen genoeg is .

[ Bericht 2% gewijzigd door Ambrosius op 05-01-2005 12:12:39 ]
sig verwijderd door FA
  woensdag 5 januari 2005 @ 11:51:10 #211
69852 marcom2
Lekkerder dan lekker :D
pi_24408501
* 8 november theorie gehaald in 1 keer.
* 15 november begonnen met rijles zelf.
* 13 januari examen
* 15 lessen van 2 uur gehad
* Nu hoeft de instructeur niet meer in te grijpen, in totaal stuk of 5 keer ingegrepen.
* was al in bezit van scooter-certificaat

En volgende week donderdag na 2 maanden afrijden
pi_24408862
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 11:09 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Ja, maar ik bedoelde dat je eigenlijk zei dat je voor de tweede keer was geslaagd. Daarom zei ik dat ik één keer slagen genoeg is .
ik snapte um wel
pi_24411105
Ik heb een vraagje... als je een rotonde nadert dan rem je dus af voordat je gaat schakelen naar z'n 2. Remmen jullie af, schakelen en nog een stukje remmen? of gewoon uit laten rijden. Ik ben dan namelijk bang dat ik te hard ga en amper kan stoppen bij die rotonde om te kijken of er nog iets aan komt..
als mijn boterham zou mogen kiezen, koos ie voor nutella
pi_24411378
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 14:18 schreef sannuh het volgende:
Ik heb een vraagje... als je een rotonde nadert dan rem je dus af voordat je gaat schakelen naar z'n 2. Remmen jullie af, schakelen en nog een stukje remmen? of gewoon uit laten rijden. Ik ben dan namelijk bang dat ik te hard ga en amper kan stoppen bij die rotonde om te kijken of er nog iets aan komt..
Zo doe ik t:
Als je naar de rotonde toe rijdt, rustig afremmen, terugschakelen, kijken wat auto op rotonde doet -> 1) remmen 2) doorrijden. Dus erna niet meer remmen (tenzij dat moet natuurlijk).
  woensdag 5 januari 2005 @ 14:45:51 #215
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_24411610
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 11:25 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

Ik ben in september begonnen aan rijbewijs A. Omdat ik tussendoor nog op vakantie geweest ben en niet elke week tijd heb voor rijles en óók nog eens een rijbewijs B én een auto heb maak ik me niet druk over het feit dat het allemaal even duurt.

(Overigens hoop ik in februari AVD te doen, theorie en AVB zijn al binnen, beide in één keer)
(Wat ik niet begrijp is het feit dat sommige mensen drie keer theorie moeten doen...)
eej veel succes dermee ik heb zelf 30 nov. men A gehaald helaas voor mij daarna niet meer gereden door gebrek aan eigen motor en kutweer waardoor ik er geen kon lenen maarja

iig veel succes en we zien t wel als je t hebt gehaald
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_24411831
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 14:33 schreef Carport het volgende:

[..]

Zo doe ik t:
Als je naar de rotonde toe rijdt, rustig afremmen, terugschakelen, kijken wat auto op rotonde doet -> 1) remmen 2) doorrijden. Dus erna niet meer remmen (tenzij dat moet natuurlijk).
Hmm oke! ik ga t dinsdag zo eens proberen.. ik werd namelijk gister helemaal gek van die rotondes. Het was en druk op de weg en ik moest zoveel dingen tegelijk doen! pfff maar goed.. ik moet nog veel leren (ben bij mn 6e les namelijk )
pi_24411841
quote:
Op donderdag 30 december 2004 15:39 schreef ilona-scuderia het volgende:

[..]
4 januari mag ik het weer proberen
Yes! Geslaagd!

Ik had maar een paar uurtjes geslapen, en dacht dat ik het daardoor niet zou redden maar na 3 bananen en een aantal paracetamolletjes (daar schijn je alerter van te worden) kreeg ik na een redelijk ritje van mijn lieve examinatrice te horen dat ik geslaagd was, "fantastisch" zei ik
Daarna meteen pasfoto's laten maken en m'n rijbewijs opgehaald bij het gemeentehuis (37,55 euro)
Maar het echte besef moet nog komen denk ik, het is nog zo onwerkelijk, nu kan ik pas écht gaan leren rijden en een beter verkeersinzicht ontwikkelen, ook al duurt dat nog jaren
Ik reed nog wel een verkeerde weg in (busbaan) omdat ik door de zenuwen niet naar de borden keek, ik had gewoon rechtdoor het parkeerterrein van De Mare op moeten rijden maar ik dacht dat ik de weg moest volgen die naar rechts afboog, gelukkig heb ik de rest van de rit zelfverzekerd gereden en overdreven gekeken bij zijstraatjes en kruispunten, ook in de binnenspiegel als ik stilstond bij het stoplicht
Toch is het vaak zo dat je een beetje geluk moet hebben met je examinator en wat al eerder werd gezegd, blijf rustig en kijk overdreven om je heen tijdens het examen
Iedereen die nog examen moet doen heel veel succes, jullie kunnen het!

Theorie: 15 juni 2004 (in 1 keer)
Praktijk: 4 januari 2005 (in 2 keer)

(Ik heb even geen computer dus het kan even duren voordat ik hier weer reageer, maar dat gaat ook een beetje moeilijk als je achter het stuur van een Ferrari zit)
pi_24412136
Gefeliciteerd!
pi_24416550
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 11:51 schreef marcom2 het volgende:
* 8 november theorie gehaald in 1 keer.
* 15 november begonnen met rijles zelf.
* 13 januari examen
* 15 lessen van 2 uur gehad
* Nu hoeft de instructeur niet meer in te grijpen, in totaal stuk of 5 keer ingegrepen.
* was al in bezit van scooter-certificaat

En volgende week donderdag na 2 maanden afrijden
Ikke moet ook de 13e .. Gaan we ff voor elkaar duimen
Ik voel de zenuwen nu al lichtjes opkomen, vannacht vreselijk gedroomd

@ilona-scuderia: Gefeliciteerd
pi_24417713
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 19:29 schreef AnnekeM het volgende:

[..]
Ik voel de zenuwen nu al lichtjes opkomen, vannacht vreselijk gedroomd
Haha, dat had ik ook in de nacht voor mijn examen.
Ik was de weg totaal kwijt tijdens het examen en mijn instructeur was nergens te vinden.
De droom leek zo echt, dat toen ik wakker werd vanmorgen, ik dacht: waarom sta ik nou zo fokking vroeg op (6.15), ik heb toch al examen gedaan???? Wakker worden karliene
  woensdag 5 januari 2005 @ 21:33:50 #221
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24419124
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 14:58 schreef ilona-scuderia het volgende:

[..]

Yes! Geslaagd!

[afbeelding]

Ik had maar een paar uurtjes geslapen, en dacht dat ik het daardoor niet zou redden maar na 3 bananen en een aantal paracetamolletjes (daar schijn je alerter van te worden) kreeg ik na een redelijk ritje van mijn lieve examinatrice te horen dat ik geslaagd was, "fantastisch" zei ik
Daarna meteen pasfoto's laten maken en m'n rijbewijs opgehaald bij het gemeentehuis (37,55 euro)
Maar het echte besef moet nog komen denk ik, het is nog zo onwerkelijk, nu kan ik pas écht gaan leren rijden en een beter verkeersinzicht ontwikkelen, ook al duurt dat nog jaren
Ik reed nog wel een verkeerde weg in (busbaan) omdat ik door de zenuwen niet naar de borden keek, ik had gewoon rechtdoor het parkeerterrein van De Mare op moeten rijden maar ik dacht dat ik de weg moest volgen die naar rechts afboog, gelukkig heb ik de rest van de rit zelfverzekerd gereden en overdreven gekeken bij zijstraatjes en kruispunten, ook in de binnenspiegel als ik stilstond bij het stoplicht
Toch is het vaak zo dat je een beetje geluk moet hebben met je examinator en wat al eerder werd gezegd, blijf rustig en kijk overdreven om je heen tijdens het examen
Iedereen die nog examen moet doen heel veel succes, jullie kunnen het!

Theorie: 15 juni 2004 (in 1 keer)
Praktijk: 4 januari 2005 (in 2 keer)

(Ik heb even geen computer dus het kan even duren voordat ik hier weer reageer, maar dat gaat ook een beetje moeilijk als je achter het stuur van een Ferrari zit)
Jammer dat je geen computer hebt....
Heb je het over de Mare in Alkmaar ??? Dan weet ik precies waar je t over hebt...
Era Vulgaris
pi_24421112
Hoi !
Vandaag mijn Theorie gehaald ( deedt cursus van 1.5 dag en daarna examen) En ja ben in 1x geslaagd en morgen begint mijn eerste les!!!
Heb vorige week ( woensdag toen ik 18 werd,,, ja ben nu weekje 18 en heb me theorie al ) een proefles gehad maar ga morgen voor echt aan de slag
en volgens mijn rooster wat nog niet helemaal zeker is ga ik 20 Feb ongeveer afrijden
1.5 maand dus ongeveer... ik krijg 36 uur
Heb verder een pakket : TTT toets, veiligheidstraining(slibcursus enzo), Stedentrip en me examen
  donderdag 6 januari 2005 @ 11:40:32 #223
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_24429499
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 22:59 schreef Patries86 het volgende:
[..]
(slibcursus enzo)
[..]
Slibcursus = terreinrijden?
  donderdag 6 januari 2005 @ 14:14:21 #224
64218 philipnorth
zeg maar Danny
pi_24432017
Ben meer benieuwd naar die stedentrip

Ik ga binnekort ook weer beginnen, mag helaas op voor staatsexamen
Maar binnekort maar weer gaan lessen+theorie examen doen
pi_24433617
* ChatGirl is vanmorgen geslaagd.

had 6 fouten, maar gelukkig gehaald
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_24436122
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 15:45 schreef ChatGirl het volgende:
* ChatGirl is vanmorgen geslaagd.

had 6 fouten, maar gelukkig gehaald
Voor theorie zeker, want met 6 fouten op je praktijk slaag je niet..
Ik had de 1e keer 7 fout, echt klote (door de zenuwen) en de 2e keer 2
  vrijdag 7 januari 2005 @ 07:49:12 #227
98615 Just-Little-Me
Catch me if You can!
pi_24447364
Ohw bibbers.. ik moet over 1 uur en 7 minuten op.. Ben bestwel zenuwachtig..
Hallo hart, ik ben een tijdje weg geweest.. maar ik ben weer thuis!
  vrijdag 7 januari 2005 @ 10:26:48 #228
64218 philipnorth
zeg maar Danny
pi_24448506
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 07:49 schreef Just-Little-Me het volgende:
Ohw bibbers.. ik moet over 1 uur en 7 minuten op.. Ben bestwel zenuwachtig..
succes!

edit:

en?
  vrijdag 7 januari 2005 @ 10:57:36 #229
98615 Just-Little-Me
Catch me if You can!
pi_24448958
Dankje

Jaaaa, ik heb m gehaald!
En dat in een andere auto (mn normale lesauto was ineens kapot ) en in 1 x!

Whieej, ben echt zo blij!
Hallo hart, ik ben een tijdje weg geweest.. maar ik ben weer thuis!
  vrijdag 7 januari 2005 @ 11:18:30 #230
64218 philipnorth
zeg maar Danny
pi_24449245
gefeliciteerd
  vrijdag 7 januari 2005 @ 16:41:23 #231
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24453412
gefeliciteerd !
Era Vulgaris
  vrijdag 7 januari 2005 @ 23:10:50 #232
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24455586
Stel: je zit op de ringweg van een stad, dan wil je ergens rechtaf, de ringweg af, het stoplicht naar rechts is nog groen, en je moet een nauwe 90 graden bocht maken. Je komt aanrijden met een snelheid van 80. Hoe ga je hier mee om ???

Afremmen, naar zn 3, koppeling erbij en de bocht inrijden, of remmen naar zn 2, met de koppeling verder remmen en dan sturen ? wat is de meest ideale manier?
Era Vulgaris
pi_24455766
Mmm..een 90 graden bocht moet je in principe toch in zen 2 nemen?
Het lijkt mij dat je in de 3 hem er wel erg hard doorheen jaagt...dus ik zelf zou dan maar het risico nemen dat je toch moet stoppen voor het verkeerslicht.
Maar ja, ik heb net 3 dagen mijn rijbewijs, dus ik ben nou niet echt een ervaren rijder
pi_24456372
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 23:10 schreef Vassili_Z het volgende:
Stel: je zit op de ringweg van een stad, dan wil je ergens rechtaf, de ringweg af, het stoplicht naar rechts is nog groen, en je moet een nauwe 90 graden bocht maken. Je komt aanrijden met een snelheid van 80. Hoe ga je hier mee om ???

Afremmen, naar zn 3, koppeling erbij en de bocht inrijden, of remmen naar zn 2, met de koppeling verder remmen en dan sturen ? wat is de meest ideale manier?
Scherpe bochten altijd in zijn 2. In de 3 ga je veel te hard, zeker voor een 90 graden bocht.
pi_24460370
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 23:21 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
Mmm..een 90 graden bocht moet je in principe toch in zen 2 nemen?
Het lijkt mij dat je in de 3 hem er wel erg hard doorheen jaagt...dus ik zelf zou dan maar het risico nemen dat je toch moet stoppen voor het verkeerslicht.
Maar ja, ik heb net 3 dagen mijn rijbewijs, dus ik ben nou niet echt een ervaren rijder
je doet het met slakkegangetje of .............................. je doet het a lá Jos Verstappen
  zaterdag 8 januari 2005 @ 18:52:49 #236
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24468578
Ik doe het wel Michael Schumacher stylo
Era Vulgaris
pi_24470454
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 18:52 schreef Vassili_Z het volgende:
Ik doe het wel Michael Schumacher stylo
* AnnekeM doet het wel met AnnekeM stylo
pi_24470550
Remmen, bij ~40 terugschakelen van 5-2
koppeling omhoog, evt nog wat bijremmen en insturen
  zondag 9 januari 2005 @ 18:48:37 #239
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24488330
Weet iemand eigenlijk wat je moet doen als je de controle over je auto verliest door gladheid ?
Era Vulgaris
pi_24488561
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 23:10 schreef Vassili_Z het volgende:

Remmen PAS ONDER 50 terugschakelen naar 2, koppeling langzaam oplaten komen (dit alles voor het stoplicht), en dan rij je ongeveer 40 ofzo bij de stoplicht wanneer je moet afslaan, sla je dan af klaar is kees.

Iig in zijn 3 lukt wel maar ja zal te hard gaan voor 90 graden bocht, en als je remt zonder terug te schakelen rij je in veelste lage toeren (is slecht voor bak/motor van je wagen).
pi_24512582
* Tco99 leest al eventjes dit topic, maar vanaf nu kan ik ook gaan posten.
Morgenmiddag (of eigenlijk vandaag al) om 15:00 eerste rijles... Anderhalf jaar na m'n 18e verjaardag leek me goed moment om te beginnen.
Kosten zijn trouwens 35 euro per anderhalf uur. Dat is volgens mij best wel goedkoop in de regio Enschede. Morgen verslag van alle voetgangers en fietsers die ik overhoop heb gereden omdat ik ze niet zag.
pi_24529081
Morgen is het zover Kreeg maandag nog een telefoontje van mijn rij-instructeur dat de rijles vanmiddag niet door kan gaan en hij mij morgen om 12.10u ophaalt. Eerst nog 1,5 uur lessen en dan om 14u afrijden. Kep 's morgens nog een zwaar tentamen.. Wat een dag tis eigenlijk niet anders.
Hoe laat moet jij op, marcom2?

@tco99: hoe ging je 1e rijles?? Ik ben ook later begonnen. Wilde op mijn 18e ook beginnen, maar kon niet door gezondheidsomstandigheden. Over 2 maanden word ik 21 en het schijnt heel normaal te zijn om op je 20e (of later) pas met rijlessen te beginnen (studenten, money e.d). Mijn broer heeft op zijn 22e zijn rijbewijs gehaald.
  woensdag 12 januari 2005 @ 12:18:17 #243
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24530385
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 10:24 schreef AnnekeM het volgende:
Morgen is het zover Kreeg maandag nog een telefoontje van mijn rij-instructeur dat de rijles vanmiddag niet door kan gaan en hij mij morgen om 12.10u ophaalt. Eerst nog 1,5 uur lessen en dan om 14u afrijden. Kep 's morgens nog een zwaar tentamen.. Wat een dag tis eigenlijk niet anders.
Hoe laat moet jij op, marcom2?

@tco99: hoe ging je 1e rijles?? Ik ben ook later begonnen. Wilde op mijn 18e ook beginnen, maar kon niet door gezondheidsomstandigheden. Over 2 maanden word ik 21 en het schijnt heel normaal te zijn om op je 20e (of later) pas met rijlessen te beginnen (studenten, money e.d). Mijn broer heeft op zijn 22e zijn rijbewijs gehaald.
idd, is ook heel normaal hoor
Ben best wel jaloers op je dat je morgen al gaat.... ik moet helemaal wachten tot half maart
Als je maar zelfvertrouwen toont en laat zien dat je het kunt komt het gerust wel goed. En als je zakt, is het nog niet zo erg, de meerderheid zakt voor de 1e keer.

Niet om je bang te maken, maar mijn rij-instructeur zegt dat rijscholen het nu erg moeilijk hebben en sommigen zijn al zelfs over de kop gegaan. Het CBR krijgt dus ookzo minder inkomsten, dus hij vermoed sterk dat het CBR strenger gaat worden voor meer inkomsten.

Maar daar zal jij nog weinig mee te maken krijgen
Zet hem op !!!
Era Vulgaris
pi_24530474
WOEHOW vanmorgen praktijk gehaald!
Jeujj
pi_24531608
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 12:18 schreef Vassili_Z het volgende:
idd, is ook heel normaal hoor
Ben best wel jaloers op je dat je morgen al gaat.... ik moet helemaal wachten tot half maart
Als je maar zelfvertrouwen toont en laat zien dat je het kunt komt het gerust wel goed. En als je zakt, is het nog niet zo erg, de meerderheid zakt voor de 1e keer.

Niet om je bang te maken, maar mijn rij-instructeur zegt dat rijscholen het nu erg moeilijk hebben en sommigen zijn al zelfs over de kop gegaan. Het CBR krijgt dus ookzo minder inkomsten, dus hij vermoed sterk dat het CBR strenger gaat worden voor meer inkomsten.

Maar daar zal jij nog weinig mee te maken krijgen
Zet hem op !!!
Ik ben 19 augustus begonnen. Na 35 lessen (vaak 2u achterelkaar) wordt het dan ook wel tijd om af te gaan rijden Wanneer ben jij begonnen?

Over het verhaal van het CBR heb ik ook gehoord van mijn instructeur. Vind het echt erg lullig. Hij zelf ook en om die reden rijdt hij vaak mee met zijn leerlingen. Mede ook om na afloop goed mee te kunnen praten. Bovendien schijnt het zo te zijn dat de examinator niet zo even met een smoes (zwak puntje) de leerling kan laten zakken. Ze willen immers wel hun inkomsten.
Verder wil de examinator ook geen slechte naam hebben
pi_24531633
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 12:24 schreef Mr.Mills het volgende:
WOEHOW vanmorgen praktijk gehaald!
Jeujj
Gefeliciteerd
  woensdag 12 januari 2005 @ 16:12:20 #247
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24533172
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 13:52 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

Ik ben 19 augustus begonnen. Na 35 lessen (vaak 2u achterelkaar) wordt het dan ook wel tijd om af te gaan rijden Wanneer ben jij begonnen?

Over het verhaal van het CBR heb ik ook gehoord van mijn instructeur. Vind het echt erg lullig. Hij zelf ook en om die reden rijdt hij vaak mee met zijn leerlingen. Mede ook om na afloop goed mee te kunnen praten. Bovendien schijnt het zo te zijn dat de examinator niet zo even met een smoes (zwak puntje) de leerling kan laten zakken. Ze willen immers wel hun inkomsten.
Verder wil de examinator ook geen slechte naam hebben
Ik ben -schrik niet- in 2003 begonnen, maar na 15 lessen haakte ik af, het wou helemaal niet boteren tussen mij en mijn ex-instructeur. Toen heb ik anderhalf jaar gewacht, in die tijd me theorie gehaald en daarna maar weer begonnen bij de instructeur waar een maat van me ook had gereden. Ik tref t nu wel gelukkig met mijn instructeur alleen pas in maart examen... 8 weken,, t was bekend.

Maar dat is inderdaad een goeie tip, je examinator mee op t examen. Voor 192 euro mag dat er ook wel bij.
Maar niet voor niets schreef Maarten T Hart (Trouw) over het CBR dat het een maffia is

Schrijf jij na afloop van een les ook altijd alles op papier wat je moet onthouden en hebt geleerd zodat je voor de volgende keer dat een beetje in je hoofd kunt stampen ?
Era Vulgaris
pi_24533486
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 13:54 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

Gefeliciteerd
Thanks!
pi_24534769
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 16:12 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Ik ben -schrik niet- in 2003 begonnen, maar na 15 lessen haakte ik af, het wou helemaal niet boteren tussen mij en mijn ex-instructeur. Toen heb ik anderhalf jaar gewacht, in die tijd me theorie gehaald en daarna maar weer begonnen bij de instructeur waar een maat van me ook had gereden. Ik tref t nu wel gelukkig met mijn instructeur alleen pas in maart examen... 8 weken,, t was bekend.

Maar dat is inderdaad een goeie tip, je examinator mee op t examen. Voor 192 euro mag dat er ook wel bij.
Maar niet voor niets schreef Maarten T Hart (Trouw) over het CBR dat het een maffia is

Schrijf jij na afloop van een les ook altijd alles op papier wat je moet onthouden en hebt geleerd zodat je voor de volgende keer dat een beetje in je hoofd kunt stampen ?
Ik dacht dat de examens al moeilijk waren. Nu theorie met multiple gok, ja/nee,en getallen indrukken. Wordt de praktijk straks ook moeilijker gemaakt. .
Ik ken het smoesje/excuus van CBR wel, gevaarlijker, drukker en sneller verkeer. Maar hoe gaat het er dan straks uitzien? Moet je hoogbegaafd zijn om een rijbewijs te kunnen halen? Gaat autorijden weer exclusief worden?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_24534793
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 10:24 schreef AnnekeM het volgende:
Ging best goed! Geen fietsers geraakt. (Ook geen voetgangers of auto's)
Ik had al een uurtje in de auto van m'n vader op eigen terrein wat zitten oefenen in starten, rijden en schakelen dus mocht meteen de best wel drukke weg op om de vorige leerling weg te brengen. Vervolgens even wat stuurtechnieken geoefend op een parkeer terrein en toen door de avond spits over de ring weer terug naar huis. Dat was wel even spannend. Ook allemaal vervelende stoplichten. Morgen weer verder. Hoefde trouwens nog niet in de spiegels te kijken.

Ja ik ben gaan studeren toen ik 18 werd en ja dan heb je OV dus geen behoefte gehad eigenlijk om al eerder te beginnen.

Succes met afrijden morgen Anneke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')