Inderdaad. En je moet ALTIJD met het verkeer meestromen!quote:Op vrijdag 24 december 2004 21:20 schreef Skull-splitter het volgende:
110 op de snelweg IS hard zat. Maximumsnelheid aanhouden is leuk en aardig, maar het moet wel relaxt blijven mensen...
Mjah, ik had daar dus een hekel aan, zo'n jagende instructeur, terwijl ik het prima vind om met 110 op rechts te blijven rijden en alleen in te halen wanneer nodig. Ik snap dat ze dat inhalen proberen aan te leren, maar soms is het echt op het stomzinnige af. Ooit had ik een reeks moeten inhalen, maar het snelheidsverschil was zo laag dat tegen de tijd dat ik de hele reeks ingehaald had ik ineens scherp naar rechts moest om de afslag te halen, dus ik bleef expres rechts rijdenquote:Op vrijdag 24 december 2004 21:36 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Inderdaad. En je moet ALTIJD met het verkeer meestromen!
Christus wat een speed-cursusquote:Op vrijdag 24 december 2004 23:10 schreef Ra-z het volgende:
Terugschakelen voor scherpe bochten, 130 op de snelweg is te hard, 100 op de ring, inritten en uitritten in zijn 1, meer gas bij het optrekken/niet teveel gas bij het optrekken, uitkijken voor fietsers ( jah ffs rijden ze daar zonder licht zwarte fiets zwarte jas enz enz in het donker dan zie ik er wel eens 1 of 2 over het hoofd ), stoppen als er mensen bij het zebrapad staan (ik heb zoiets als ze niet doorlopen dan ga ik wel :/ ), goed kijken bij straatjes/bochten enz enz pfff
6e les inmiddels verder gaat het wel redelijkhoop er iets van 12 ofzo nodig te hebben en dan eens examen mogen doen. bleh theorie moek ook nog gaan leren
Tuurlijk, daar moet je uiteraard ook rekening mee houden!quote:Op vrijdag 24 december 2004 23:15 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Mjah, ik had daar dus een hekel aan, zo'n jagende instructeur, terwijl ik het prima vind om met 110 op rechts te blijven rijden en alleen in te halen wanneer nodig. Ik snap dat ze dat inhalen proberen aan te leren, maar soms is het echt op het stomzinnige af. Ooit had ik een reeks moeten inhalen, maar het snelheidsverschil was zo laag dat tegen de tijd dat ik de hele reeks ingehaald had ik ineens scherp naar rechts moest om de afslag te halen, dus ik bleef expres rechts rijden
naja als men instructeur niet zoveel tegen me kop aanzeurt rij ik best netjes als ie veel loopt te zeuren ga ik fouten maken en let ik niet meer op me snelheidsmeter enzowquote:Op zaterdag 25 december 2004 00:01 schreef Amun-Ra het volgende:
tering.... en ik dacht dat mijn ex een gevaar op de weg was
quote:Op zaterdag 25 december 2004 00:45 schreef Skull-splitter het volgende:
na 6 lessen kon ik pas soepel rechttoe, recht aan rijden joh
Dan kom je zegmaar op het grote mensen wegdek zegmaarquote:Op zaterdag 25 december 2004 14:30 schreef Fwnk het volgende:
Wat heeft iedereen met "Ik mocht in die en die les op de snelweg"
Ik ben in een van de laatste lessen pas de snelweg op gegaan en eng of moeilijk vond ik het niet?
Omdat de snelweg/autoweg een ander stuk infrastruktuur is. Op alle andere wegen heb je gewoon kruispunten, verkeerslichten ed. Op de snelweg is allemaal net iets anders. Het begint het al bij het invoegen. Zelfde snelheid, invoeg/uitvoegstrook. Dan heb je nog meerdere rijbanen. hogere snelheid, geen mogelijkheid om zomaar ergens te stoppen, tenzij je een pompstation of parkeerplaats tegenkomt.quote:Op zaterdag 25 december 2004 14:30 schreef Fwnk het volgende:
Wat heeft iedereen met "Ik mocht in die en die les op de snelweg"
Ik ben in een van de laatste lessen pas de snelweg op gegaan en eng of moeilijk vond ik het niet?
Snelweg is zeker wel eng omdat er altijd apen zijn die niet kunnen rijden. Heb een paar keer bijna me onderbroek volgescheten door een aap die zomaar NAAST mij naar links schiet, of een vrachtwagen die me in de vangrailing wil drukkenquote:Op zaterdag 25 december 2004 14:30 schreef Fwnk het volgende:
Wat heeft iedereen met "Ik mocht in die en die les op de snelweg"
Ik ben in een van de laatste lessen pas de snelweg op gegaan en eng of moeilijk vond ik het niet?
ben 2 keer op de snelweg geweest, en ik was hier en daar toch angstig omdat er zoveel zijwind stond , daarbij komt ook dat 1 foutje fataal kan zijn met 120 km/h. (iets over t hoofd gezien e.d.)quote:Op zaterdag 25 december 2004 22:10 schreef Fwnk het volgende:
Ik heb het niet zo ervaren, ik ben 2 keer op snelweg geweest in me rijlessen, en beide keren was ik niet bang ofzo
Nu gister een vrij lang stuk snelweg en waar ik kon ~140 gereden en ik vond het echt niet veel anders of moeilijker....
Ik op dezelfde datumquote:Op zaterdag 25 december 2004 19:27 schreef Honda_Crx_V-tec het volgende:
Ik heb 25 november mijn rijbewijs gehaald en ben er zeer blij mee.
Ik heb zelf geen moeite mee als ik achter de vraxhtwagen rij het is kwestie van timen je kan het altijd rustig inhalen indien je de tijd voor neemt en goed kijkt in je spiegels dat is de enige manier om je rijvaardigheid opbouwen zodat je straks geen angst hebt om achter de vrachtwagen te rijdenquote:Op zaterdag 25 december 2004 22:29 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
ben 2 keer op de snelweg geweest, en ik was hier en daar toch angstig omdat er zoveel zijwind stond , daarbij komt ook dat 1 foutje fataal kan zijn met 120 km/h. (iets over t hoofd gezien e.d.)
Vooral vrachtwagens, daar wil je echt niet achter rijden op de snelweg
zal er proberen aan te denkenquote:Op zaterdag 25 december 2004 22:41 schreef markie70 het volgende:
[..]
Ik heb zelf geen moeite mee als ik achter de vraxhtwagen rij het is kwestie van timen je kan het altijd rustig inhalen indien je de tijd voor neemt en goed kijkt in je spiegels dat is de enige manier om je rijvaardigheid opbouwen zodat je straks geen angst hebt om achter de vrachtwagen te rijden
jah daar ben ik dus ook bang voor straks tijdens me examen he!quote:Op zaterdag 25 december 2004 22:29 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Maar waar ik op mijn examen het meest bang voor ben is het invoegen als het druk is op de weg, want wat als er nou geen ruimte is of er geen ruimte voor je gemaakt wordt ? best zenuwachtig wordt je dan
Was ik ook toen 15 jaar geleden maar neem de tijd ervoor en overhaast niks want dan wek je alleen maar agressie op in het verkeer en de examinator moet zich ook immers aan tijd houden ik zelf heb ook op het snelweg toen gereden ipv 120 reed ik 105 á 110 om zo te zorgen dat je relaxt uitziet.quote:Op zaterdag 25 december 2004 23:19 schreef 2609 het volgende:
[..]
jah daar ben ik dus ook bang voor straks tijdens me examen he!
De rotonde bedoel je? Ik vind 'm sinds dat de rijbanen heringericht zijn een stuk duidelijker. Als je direct bij de verkeerslichten goed voorsorteert moet dat geen probleem zijn.quote:Op zaterdag 25 december 2004 22:44 schreef Vassili_Z het volgende:
Kent iemand hier het beruchte KOOIMEER in Alkmaar ???
Wat een rotpunt is dat.....
Je plaats opeisen door vroegtijdig richting aan te geven. Dan kijken hoe men er op reageert.quote:Op zaterdag 25 december 2004 22:29 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Maar waar ik op mijn examen het meest bang voor ben is het invoegen als het druk is op de weg, want wat als er nou geen ruimte is of er geen ruimte voor je gemaakt wordt ? best zenuwachtig wordt je dan
quote:Op vrijdag 24 december 2004 13:20 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Vandaag voor 't eerst op een andere motorfiets les: een Suzuki Bandit i.p.v. een GS. Dat was even schrikken de eerste serieuze bocht: het zwaartepunt ligt veel hoger, daarom ging ik wel erg voortvarend de hoek om... En de combinatie van meer vermogen en een niet helemaal strak staande ketting is ook leuk bij schakelen in een bocht... (maar het waaide zo hard dat het niet helemaal duidelijk was wat het meeste gezwabber veroorzaakte!). Een leerzaam dagje weer!
Kom op. Je kan het!quote:Op zondag 26 december 2004 14:13 schreef MillFreak het volgende:
Succes ElYefe!
Veel geluk !quote:Op zondag 26 december 2004 14:09 schreef ElYefe het volgende:
Morgen is voor mij de grote dag... na 39 lessenkan ik eindelijk voor de eerste keer op. Het zal mij benieuwen zo na de kerst! Dat word vanavond in ieder geval niet stappen!
ja, de rotonde, als je idd weet waar je heen moet en gaat dan is het niet moeilijk, maar het is wel lastig als je naar links of rechts hoort van je instructeur. Hij kaquote:Op zondag 26 december 2004 02:07 schreef Timmy het volgende:
[..]
De rotonde bedoel je? Ik vind 'm sinds dat de rijbanen heringericht zijn een stuk duidelijker. Als je direct bij de verkeerslichten goed voorsorteert moet dat geen probleem zijn.
In Alkmaar is de Friesebrug dan een stuk lastiger
Ik had het gevoel dat ik bij het loslaten van de koppeling ineens een ruk aan het achterwiel kreeg. Kan natuurlijk ook even wennen zijn aan de motor/ander aangrijppunt.quote:Op zondag 26 december 2004 11:09 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Wat je zegt over die ketting snap ik niet helemaal....
[..]
Dat van dat hoge zwaartepunt heb ik van de leraar. Voor mijn gevoel moet ik veel minder leunen voor ik een reactie krijg, maar dat kan ook aan het hogere gewicht liggen??quote:[..]
Ik heb ervaring op zowel een GS als een Bandit en kan je zeggen dat een Bandit zeker wel strakker stuurt, is wel wat kilotjes zwaarder, dat is zo, maar het zwaartepunt ligt niet hoger hoor..
[..]
Over het algemeen rijd ik vrij laagtoerig (doe ik in mijn auto ook). Zal de volgende les (komende vrijdag) eens proberen wat meer toeren te draaien!quote:[..]
Het zou kunnen dat je in een te hoge versnelling zit in een bocht en dus te weinig vermogen op het achterwiel zet, dan valt ie idd naar binnen. Een 2 cilinder (GS500) heeft onderin meer kracht, dus die kan je wat laagtoeriger rijden, valt dus ook niet zo snel naar binnen.
[..]
Omdat ik nogal onregelmatig les (druk met werk, vrouw en kind) weet ik dat nog niet. Streven is eind januari/begin februari met iets meer dan 20 lessen. (Dan is het moôi weest, zoals ze hier zeggen)quote:[..]
Succes verder ! Wanneer moet je afrijden?
Ik denk dat je het ook niet echt goed doet als je met 3000 rpm gaat opschakelenquote:Op zondag 26 december 2004 22:23 schreef Rietvaerder het volgende:
Kee, je moet dus niet zo rijden als in een auto op een motor(Ik denk nu, O JEE, een verstokte koekblikker die gaat motorrijden
)
Trouwens.... Bandit is ook gevoelig voor de juiste bandenspanning, iets waar de meeste rijscholen niet gevoelig voor zijn
Net als de Mitsubishi hier dus, alleen die stopt met sleuren bij 6000 rpmquote:Op zondag 26 december 2004 22:42 schreef Rietvaerder het volgende:
Kan prima met een Bandit... vanaf de 4000rpm gaat ie er al aan sleuren, dus met 3000 schakelen kan opzich wel, maar er gebeurt niet echt veel spectaculairs...
En? hoe is het afgelopen ?quote:Op zondag 26 december 2004 14:09 schreef ElYefe het volgende:
Morgen is voor mij de grote dag... na 39 lessenkan ik eindelijk voor de eerste keer op. Het zal mij benieuwen zo na de kerst! Dat word vanavond in ieder geval niet stappen!
en die drukte is altijd een nadeel ?quote:Op maandag 27 december 2004 01:29 schreef yup het volgende:
Naja dat is dus op een maandag en rond die tijd is het meestal erg druk... Iedereen gaat naar zijn werk namelijk...
Dat hoeft niet natuurlijk. Als het erg druk is moet je langer wachten overal en met stilstaan voor het verkeerslicht kun je weinig fout doen. Aan de andere kant kunnen er meer auto's van rechts komen waar je op moet letten. Al met al moet je onder alle omstandigheden kunnen rijden, je zult vast ook wel op die tijd rijles hebben gehad.quote:Op maandag 27 december 2004 10:43 schreef HTSpower het volgende:
[..]
en die drukte is altijd een nadeel ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |