abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 december 2004 @ 22:44:32 #76
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24207854
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 22:41 schreef markie70 het volgende:

[..]

Ik heb zelf geen moeite mee als ik achter de vraxhtwagen rij het is kwestie van timen je kan het altijd rustig inhalen indien je de tijd voor neemt en goed kijkt in je spiegels dat is de enige manier om je rijvaardigheid opbouwen zodat je straks geen angst hebt om achter de vrachtwagen te rijden
zal er proberen aan te denken

Kent iemand hier het beruchte KOOIMEER in Alkmaar ???
Wat een rotpunt is dat.....
Era Vulgaris
pi_24208598
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 22:29 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]
Maar waar ik op mijn examen het meest bang voor ben is het invoegen als het druk is op de weg, want wat als er nou geen ruimte is of er geen ruimte voor je gemaakt wordt ? best zenuwachtig wordt je dan
jah daar ben ik dus ook bang voor straks tijdens me examen he!
pi_24208704
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 23:19 schreef 2609 het volgende:

[..]

jah daar ben ik dus ook bang voor straks tijdens me examen he!
Was ik ook toen 15 jaar geleden maar neem de tijd ervoor en overhaast niks want dan wek je alleen maar agressie op in het verkeer en de examinator moet zich ook immers aan tijd houden ik zelf heb ook op het snelweg toen gereden ipv 120 reed ik 105 á 110 om zo te zorgen dat je relaxt uitziet.

Nog een tip voor degenen die moeten afrijden : Neem 2 uur voor het examen een rijles zodat je inzicht heb op het verkeer tijdens je examen en neem een leesboek mee als je op het CBR bureau bent waar je moet afrijden dat werkt zeer ontspannend
pi_24212266
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 22:44 schreef Vassili_Z het volgende:
Kent iemand hier het beruchte KOOIMEER in Alkmaar ???
Wat een rotpunt is dat.....
De rotonde bedoel je? Ik vind 'm sinds dat de rijbanen heringericht zijn een stuk duidelijker. Als je direct bij de verkeerslichten goed voorsorteert moet dat geen probleem zijn.

In Alkmaar is de Friesebrug dan een stuk lastiger
pi_24214738
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 22:29 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Maar waar ik op mijn examen het meest bang voor ben is het invoegen als het druk is op de weg, want wat als er nou geen ruimte is of er geen ruimte voor je gemaakt wordt ? best zenuwachtig wordt je dan
Je plaats opeisen door vroegtijdig richting aan te geven. Dan kijken hoe men er op reageert.
Ik moest tijdens mijn examen tussen 2 vrachtwagen in gaan rijden om van de snelweg af te komen. Maar daar was geen ruimte voor. Examinator zei dat ik richting aan moest geven en dan moest kijken hoe de chauffeur er op reageert. Gewoon je plaats op eisen dus.

Ik kan het weten want ik ben erop gezakt
pi_24214796
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 13:20 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Vandaag voor 't eerst op een andere motorfiets les: een Suzuki Bandit i.p.v. een GS. Dat was even schrikken de eerste serieuze bocht: het zwaartepunt ligt veel hoger, daarom ging ik wel erg voortvarend de hoek om... En de combinatie van meer vermogen en een niet helemaal strak staande ketting is ook leuk bij schakelen in een bocht... (maar het waaide zo hard dat het niet helemaal duidelijk was wat het meeste gezwabber veroorzaakte!). Een leerzaam dagje weer!


Bandit zei je, 3x raden wat ik rijd Niet als lesmotor trouwens, inmiddels al 40.000km weggetuft op de Bandit.

Moet zeggen dat ik hem toch zeker 10x lekkerder vind rijden dan zo'n low-budget GS Remt vooral beter, dubbele remschijf he.

Wat je zegt over die ketting snap ik niet helemaal.... een te strakke ketting is echt fataal voor je versnellingsbak/blok maar verkort ook zeker de levensduur van ketting en tandwielen.

Je moet de ketting van een Bandit zo spannen, dat ie net de achterbrug niet raakt.... voorste tandwiel ligt namelijk ten opzichte van het achtertandwiel lager dus als je erop gaat zitten trekt ie hem nog een stuk strakker

Trouwens, een (te) strakke ketting rijd veel minder goed dan een te slappe...

Dus dat veroorzaakte het gezwabber niet kan ik je zeggen Ik heb ervaring op zowel een GS als een Bandit en kan je zeggen dat een Bandit zeker wel strakker stuurt, is wel wat kilotjes zwaarder, dat is zo, maar het zwaartepunt ligt niet hoger hoor..

Het zou kunnen dat je in een te hoge versnelling zit in een bocht en dus te weinig vermogen op het achterwiel zet, dan valt ie idd naar binnen. Een 2 cilinder (GS500) heeft onderin meer kracht, dus die kan je wat laagtoeriger rijden, valt dus ook niet zo snel naar binnen.

Standaard heeft de Bandit wel erg slappe vering, is een Suzuki kwaaltje op goedkopere fietsen, heb zelf inmiddels al een schokdemper van een Bandit1200 + Hyperpro veer, scheelt echt een hoop In t voorjaar ga ik de voorvering aanpakken, komen ook progressieve veren in van Hyperpro Hopen dat ik dan niet elke zomer nieuwe stepjes moet, want die slijten bij mij als sneeuw voor de zon Gevolg van slappe vering + ik ben niet de lichtste + geringe grondspeling.... maar dat gaat helemaal goed komen met Hyperpro vering

Succes verder ! Wanneer moet je afrijden?

[ Bericht 14% gewijzigd door Rietvaerder op 26-12-2004 11:17:22 ]
  zondag 26 december 2004 @ 13:45:32 #83
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_24217336
Morgen is voor mij de grote dag... na 39 lessen kan ik eindelijk voor de eerste keer op. Het zal mij benieuwen zo na de kerst! Dat word vanavond in ieder geval niet stappen!
pi_24217382
Succes ElYefe!
  zondag 26 december 2004 @ 14:17:15 #86
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_24217434
quote:
Op zondag 26 december 2004 14:13 schreef MillFreak het volgende:
Succes ElYefe!
Kom op. Je kan het!
  zondag 26 december 2004 @ 14:32:00 #87
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24217662
quote:
Op zondag 26 december 2004 14:09 schreef ElYefe het volgende:
Morgen is voor mij de grote dag... na 39 lessen kan ik eindelijk voor de eerste keer op. Het zal mij benieuwen zo na de kerst! Dat word vanavond in ieder geval niet stappen!
Veel geluk !
En neem geen koffie etc op de dag van je examen,.
Era Vulgaris
  zondag 26 december 2004 @ 14:33:42 #88
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24217684
quote:
Op zondag 26 december 2004 02:07 schreef Timmy het volgende:

[..]

De rotonde bedoel je? Ik vind 'm sinds dat de rijbanen heringericht zijn een stuk duidelijker. Als je direct bij de verkeerslichten goed voorsorteert moet dat geen probleem zijn.

In Alkmaar is de Friesebrug dan een stuk lastiger
ja, de rotonde, als je idd weet waar je heen moet en gaat dan is het niet moeilijk, maar het is wel lastig als je naar links of rechts hoort van je instructeur. Hij ka
n beter zeggen: volg de borden richting hoorn, alkmaar, heerhugowaard, den helder, etc


En Frieschebrug iss idd lastig
Goed op de borden letten daar, en alsje daar geen borden ziet = gewoon kruispunt.
Kan erg verwarrend zijn hier en daar. Mijn instructeur heeft daar op dezelfde Friesche brug 2 weken geleden een Duitser tegen zn voorkant aangehad. Meisje dat naast m zat janken omdat ze dacht dat zij t had gedaan. Dikke deuk erin natuurlijk
Era Vulgaris
  zondag 26 december 2004 @ 14:48:01 #89
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_24217883
quote:
Op zondag 26 december 2004 11:09 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Wat je zegt over die ketting snap ik niet helemaal....

[..]
Ik had het gevoel dat ik bij het loslaten van de koppeling ineens een ruk aan het achterwiel kreeg. Kan natuurlijk ook even wennen zijn aan de motor/ander aangrijppunt.
quote:
[..]

Ik heb ervaring op zowel een GS als een Bandit en kan je zeggen dat een Bandit zeker wel strakker stuurt, is wel wat kilotjes zwaarder, dat is zo, maar het zwaartepunt ligt niet hoger hoor..

[..]
Dat van dat hoge zwaartepunt heb ik van de leraar. Voor mijn gevoel moet ik veel minder leunen voor ik een reactie krijg, maar dat kan ook aan het hogere gewicht liggen??
quote:
[..]


Het zou kunnen dat je in een te hoge versnelling zit in een bocht en dus te weinig vermogen op het achterwiel zet, dan valt ie idd naar binnen. Een 2 cilinder (GS500) heeft onderin meer kracht, dus die kan je wat laagtoeriger rijden, valt dus ook niet zo snel naar binnen.

[..]
Over het algemeen rijd ik vrij laagtoerig (doe ik in mijn auto ook). Zal de volgende les (komende vrijdag) eens proberen wat meer toeren te draaien!
quote:
[..]

Succes verder ! Wanneer moet je afrijden?
Omdat ik nogal onregelmatig les (druk met werk, vrouw en kind) weet ik dat nog niet. Streven is eind januari/begin februari met iets meer dan 20 lessen. (Dan is het moôi weest, zoals ze hier zeggen)
pi_24224450
Kee, je moet dus niet zo rijden als in een auto op een motor (Ik denk nu, O JEE, een verstokte koekblikker die gaat motorrijden )

Trouwens.... Bandit is ook gevoelig voor de juiste bandenspanning, iets waar de meeste rijscholen niet gevoelig voor zijn
pi_24224598
quote:
Op zondag 26 december 2004 22:23 schreef Rietvaerder het volgende:
Kee, je moet dus niet zo rijden als in een auto op een motor (Ik denk nu, O JEE, een verstokte koekblikker die gaat motorrijden )

Trouwens.... Bandit is ook gevoelig voor de juiste bandenspanning, iets waar de meeste rijscholen niet gevoelig voor zijn
Ik denk dat je het ook niet echt goed doet als je met 3000 rpm gaat opschakelen
pi_24224916
Kan prima met een Bandit... vanaf de 4000rpm gaat ie er al aan sleuren, dus met 3000 schakelen kan opzich wel, maar er gebeurt niet echt veel spectaculairs...
pi_24227574
quote:
Op zondag 26 december 2004 22:42 schreef Rietvaerder het volgende:
Kan prima met een Bandit... vanaf de 4000rpm gaat ie er al aan sleuren, dus met 3000 schakelen kan opzich wel, maar er gebeurt niet echt veel spectaculairs...
Net als de Mitsubishi hier dus, alleen die stopt met sleuren bij 6000 rpm
pi_24227795
Kmoe 17 januari om 8.00 sochtend afrijden

is dat juist goed, of had ik het niet slechter kunnen treffen
pi_24228536
Naja dat is dus op een maandag en rond die tijd is het meestal erg druk... Iedereen gaat naar zijn werk namelijk...
  maandag 27 december 2004 @ 10:03:37 #96
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_24231473
quote:
Op zondag 26 december 2004 14:09 schreef ElYefe het volgende:
Morgen is voor mij de grote dag... na 39 lessen kan ik eindelijk voor de eerste keer op. Het zal mij benieuwen zo na de kerst! Dat word vanavond in ieder geval niet stappen!
En? hoe is het afgelopen ?
pi_24231831
quote:
Op maandag 27 december 2004 01:29 schreef yup het volgende:
Naja dat is dus op een maandag en rond die tijd is het meestal erg druk... Iedereen gaat naar zijn werk namelijk...
en die drukte is altijd een nadeel ?
pi_24231878
quote:
Op maandag 27 december 2004 10:43 schreef HTSpower het volgende:

[..]

en die drukte is altijd een nadeel ?
Dat hoeft niet natuurlijk. Als het erg druk is moet je langer wachten overal en met stilstaan voor het verkeerslicht kun je weinig fout doen. Aan de andere kant kunnen er meer auto's van rechts komen waar je op moet letten. Al met al moet je onder alle omstandigheden kunnen rijden, je zult vast ook wel op die tijd rijles hebben gehad.
sig verwijderd door FA
pi_24232030
Luister effe.

Hoe drukker hoe meer kans op apen die niet kunnen rijden. GELOOF me, je wilt liever geen drukte. Stel jij gaat er vanuit dat iemand je voorrang geven, maar die man schiet voor je weg, en je examinator trapt op je rem > gezakt meestal.

Zoals ik al zei, hoe drukker hoe meer apen op de weg, wil je niet.
pi_24233015
Juist ik ben vanmorgen geslaagd! Nog nooit gereden in de sneeuw, en wanneer ligt er sneeuw op de weg?? Juist, waneer je moet afrijden. De examinator zei dan ook dat ik wat rustiger moest rijden op de plekken waar sneeuw lag ivm met gladheid, maar de eerste 5minuten reed ik toch een beetje te vlot vond de examinator, maar daarna deed ik het uitstekend en zo verdiende ik toch mijn rijbewijs!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')