Hoe kom je aan salpeterzuur?quote:Uit het kookboek.
quote:
18. Smoke Bombs by the Jolly Roger
Here is the recipe for one hell of a smoke bomb!
4 parts sugar
6 parts potassium nitrate (Salt Peter)
Heat this mixture over a LOW flame until it melts, stirring well. Pour it into a future container and, before it solidifies, imbed a few matches into the mixture to use as fuses. One pound of this stuff will fill up a whole block with thick, white smoke!
Je hebt geen idee. Ik heb er gaten van geprikt in mijn dekentje.quote:Op zondag 19 december 2004 23:22 schreef Harry_Sack het volgende:
Was je zo bang dat je niet de eerste was, Johan?
Ga eens in je ''shop'' staan en laat mij met rust.quote:Op zondag 19 december 2004 23:23 schreef Drugshond het volgende:
met een beter TS titel
Bouwmarkt.... het wordt vrij verkocht in de winkels.quote:Op zondag 19 december 2004 23:22 schreef Harry_Sack het volgende:
@ Drugshond
Hoe kom je aan salpeterzuur?
als je naar de praxis gaat, dan kun je gewoon om salpeterzuur vragen? Waar word het voor gebruikt dan?quote:Op zondag 19 december 2004 23:25 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Bouwmarkt.... het wordt vrij verkocht in de winkels.
Ik denk dat ik de truc met het Trojaanse Paard met hem uit ga halen.quote:Op zondag 19 december 2004 23:27 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Heeft meki de macht al gegrepen of heeft die daar als dictator toch nog hulp voor nodig? Ik zeg dat die het maximaal een week volhoudt.
Ik testte even mijn geloofwaardigheid. Die is weer securequote:Op zondag 19 december 2004 23:28 schreef George-Butters het volgende:
Helemaal niet eerder. die ander is om 23.21 deze om 23.20....
Zie titel.quote:Op zondag 19 december 2004 23:29 schreef George-Butters het volgende:
Alleen maar respect voor de Osdorp Posse!
Antwoord staat in het andere topic.quote:Op zondag 19 december 2004 23:27 schreef Harry_Sack het volgende:
als je naar de praxis gaat, dan kun je gewoon om salpeterzuur vragen? Waar word het voor gebruikt dan?
Voel jij je nu niet schuldig om aan zo'n verkapitaliseerd Chinees ritueel je goede geld te besteden, en dan nog in zulke hoeveelheden ook?quote:Op zondag 19 december 2004 23:35 schreef Harry_Sack het volgende:
da's best prijzig eigenlijk:
bij een wietkweekshop betaal je voor 1 liter salpeterzuur
pH- Groei Salpeterzuur - 1 liter Euro 8,33
een kilo suiker kost ~ 80 eurocent in elke supermarkt
Voor een pond heb je pas een flink rookgordijn![]()
Hem voor het wagentje spannen om cunning plans te executeren?quote:Op zondag 19 december 2004 23:29 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik denk dat ik de truc met het Trojaanse Paard met hem uit ga halen.
het kind kun je nou eenmaal niet klein houdenquote:Op zondag 19 december 2004 23:37 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Voel jij je nu niet schuldig om aan zo'n verkapitaliseerd Chinees ritueel je goede geld te besteden, en dan nog in zulke hoeveelheden ook?
Een pond is een hale kilo..... met deze dubbele hoeveelheden maak je wel een goeie smoke-bomb.quote:Op zondag 19 december 2004 23:35 schreef Harry_Sack het volgende:
da's best prijzig eigenlijk:
bij een wietkweekshop betaal je voor 1 liter salpeterzuur
pH- Groei Salpeterzuur - 1 liter Euro 8,33
een kilo suiker kost ~ 80 eurocent in elke supermarkt
Voor een pond heb je pas een flink rookgordijn![]()
een rookbom van 5 euroquote:Op zondag 19 december 2004 23:41 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Een pond is een hale kilo..... met deze dubbele hoeveelheden maak je wel een goeie smoke-bomb.
''I would be King and drown Amsterdam in a vat of wine.''quote:Op zondag 19 december 2004 23:38 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
cunning plans te executeren?
Madder than Mad Jack McMad, winner of last year's Mr. Madman Competition.quote:Op zondag 19 december 2004 23:43 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Anyway and anyhow, me sodding off again. Oi
We will fight on the shores , we will fight on the grounds , we will fight on the fields , we will fight on the streets , we will fight on the hills , but we will never surrender.quote:
Hoe groot is zo'n blok eigenlijk. Ik wil dat pond op waarde weten te schattenquote:Op zondag 19 december 2004 23:47 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Maar wel een heel huizenblok onder de rook....
Heeft iemand jou weleens een betweter genoemd? Eentje van het vermoeiende type?quote:Op zondag 19 december 2004 23:54 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
We will fight on the shores , we will fight on the grounds , we will fight on the fields , we will fight on the streets , we will fight on the hills , but we will never surrender.
''We shall fight on the beaches; we shall fight on the landing grounds. We shall fight in the fields, and in the streets. We shall fight in the hills. We shall never surrender!''
During the second world war, the allied troops of USA, Canada and Great Britain that were fighting the German invasion were named "The Allies".
Nou nee. ''De Geallieerden'' slaat op de Sovjet-Unie, de VS, Groot-Brittanie en China. Daarbij komen nog Polen, de Vrije Fransen, Belgie, Nederland, Tsjechoslowakije, Nieuw-Zeeland, Australie enz.
volgens mij kennen we mekaar al een beetje te goed he?quote:Op maandag 20 december 2004 00:00 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Heeft iemand jou weleens een betweter genoemd? Eentje van het vermoeiende type?
Ja, tot bloedens toe.quote:Op maandag 20 december 2004 00:00 schreef George-Butters het volgende:
[..]
[quote]Heeft iemand jou weleens een betweter genoemd?
Er is niets vermoeiend aan het herstellen van klassieke citaten en het vermelden van feiten.quote:Eentje van het vermoeiende type?
weet je al wat?quote:Op maandag 20 december 2004 00:09 schreef Johan_de_With het volgende:
Maar goed, ik ga iets anders doen..
quote:Op maandag 20 december 2004 01:49 schreef RichardQuest het volgende:
Kan ik ook ergens geprepareerde zelfmoordriemen bestellen?
Prachtig.quote:Op zondag 19 december 2004 23:46 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Madder than Mad Jack McMad, winner of last year's Mr. Madman Competition.
quote:Fiscus pakt internethandel aan
door Roelien Wierstra
DEN HAAG - Met de inzet van de splinternieuwe digitale inspecteur gaat de fiscus het internet afschuimen naar ontdoken belastinggeld en illegale goederen.
Xenon, zoals het speciaal door de Belastingdienst ontworpen computerprogramma heet, gaat komende week al aan de slag.
Huisvrouwen
Gezocht wordt naar bijvoorbeeld huisvrouwen die 'illegaal' stelselmatig eigengemaakte spulletjes te koop aanbieden zonder belasting te betalen, maar ook naar grotere bedrijven die zich tot dusver aan de fiscus onttrekken door uitsluitend via internet te werken.
Staatssecretaris Joop Wijn (Financiën) heeft nog niet precies in kaart hoeveel extra belastinginkomsten de digitale inspecteur in het laatje zal brengen, maar zijn verwachtingen zijn hooggespannen, zo vertelt een zegsman.
Advertenties betaal ik wel belasting maar Meki Shop nietquote:Op maandag 20 december 2004 10:29 schreef Posdnous het volgende:
Verkoop jij zwart Meki?
veranderd.....quote:Op maandag 20 december 2004 11:20 schreef Silmarwen het volgende:
Is de SC al verandert?
quote:Wilders wil mensen zonder rechter opsluiten
Gepost door Rob (R@b) - Bron: Trouw
Geert Wilders die vorige week terugkeerde in de Tweede Kamer laat in een interview met dagblad Trouw weten vol vuur verder te gaan met zijn missie. De 'zittende eilite' is volgens hem gewaarschuwd, omdat het volk het beleid ''spuugzat'' is.
Hij herhaalde dat wat hem betreft de grenzen de komende 5 jaar dicht gaan voor alle niet-westerse immigranten. De inburgeringseisen die het kabinet nu stelt aan niet-westerse allochtonen stellen volgens de ex-VVD'er niets voor. Ook wil Wilders dat mensen zonder tussenkomst van de rechter gevangen kunnen worden gezet. Met name lieden die behoren tot de groep van 150 moslims die door de AIVD gevolgd worden, mogen wat hem betreft meteen in de cel worden gegooid: ''We zich normaal gedraagt mag van de geneugten van de rechtsstaat genieten. Maar mensen die de rechtsstaat om zeep wilen helpen met hun islamofascistische denkbeelden en die het liefst de sjaria willen invoeren, hebben daar geen recht op. Het recht op veiligheid van Nederlandse gezinnen prevaleert boven het recht van terroristen.'' Het Kamerlid wijst er op dat de Nederlandse grondwet in principe ruimte schept voor zijn idee: ''Artikel 103 zegt dat in uitzonderlijke gevallen van gevaar er zonder tussenkomst van de rechter mensen gevangengezet kunnen worden. Je kunt zeggen dat het een te zwaar middel is, maar het is niet onconstitutioneel.''
De politieke partijen hebben na de opkomst van Pim Fortuyn volgens Wilders ''nul-komma-nul'' geleerd. ''Er verandert niets. Het moslimterrorisme kon je al jaren zien aankomen, maar de politieke elite negeerde het. En nog steeds is de politiek te incompetent om het aan te pakken. Een meerderheid van de bevolking wil Turkije niet in de EU, maar de politiek luistert niet, dendert gewoon door. De criminaliteit gaat gewoon door. De mensen in het land zijn het spuugzat.''
'Cultuur politieke islam in moslimlanden achterlijk'
Wilders vindt ook dat er niet verder kan worden gegaan met de multiculturele samenleving zoals die nu is ingekleed: ''De mensen in Nederland zijn het zat om te doen alsof culturen gelijk zijn. Dat is ook niet zo. Onze westerse op christelijk-joodse en humanistische waarden gebaseerde cultuur is vele malen aangenamer, ontwikkelder en dus ook beter dan de islamitische. De cultuur van de politieke islam zoals die in alle Arabische en islamitische landen heerst is bovendien uitermate wreed en zondermeer achterlijk.''
Het bedreigde Kamerlid benadrukt dat hij niet zegt dat moslims niet deugen en fout zijn. ''Maar zij hebben wel een enorme achterstand. En ook ik weet dat niet elke moslim een extremist is, maar we moeten inzien dat er een recrutering voor de djihad aan de gang is. Degenen die zich willen laten recruteren zijn nog in de minderheid maar het is wel een groeiende groep.''
Partij
De politieke partij die Wilders bezig is op te richten wordt geen one-isuepartij, zegt Wilders. Het zal een volwaardige partij worden die ook een antwoord zal hebben op problemen op de weg, in de gezondheidszorg en sociale zekerheid. ''Geloof me, we komen met opzienbarende voorstellen.''
Als stroming denkt het Kamerlid dat zijn partij het etiket 'conservatief-liberaal' zal verdienen. ''Maar welk etiket de media erop plakken, mogen ze straks zelf verzinnen. Ik laat mij niet in een hokje duwen.''
Wilders zegt zich bewust te zijn dat de bedreigingen aan zijn adres nog lang kunnen aanhouden, dat hij nog jaren onder bescherming moet leven. Maar hij zal zich er niet door laten weerhouden, zo beweert hij stellig in het interview.
Wat heeft hij weggelaten dan?quote:Op maandag 20 december 2004 11:51 schreef SCH het volgende:
R@b heeft weer heerlijk selectief gequote uit Trouw - de echt heftige dingen laat hij maar even achterwege
OH nee, overheen gelezen.quote:Op maandag 20 december 2004 11:58 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Wat heeft hij weggelaten dan?
quote:Yukos unit fetches $9bn at sale
A little-known Russian company has bought the main production unit of oil giant Yukos at auction in Moscow.
Yukos executives have threatened to take more legal action
Baikal Finance Group scooped favourite Gazprom, the state-controlled gas monopoly, to buy Yuganskneftegas.
Baikal bid 260.75bn roubles ($9.37bn: £4.8bn) for Yugansk - nowhere near the $27bn Russia says Yukos owes in taxes.
Yukos reacted immediately by repeating its view that the auction was illegal in international and Russian law, and said Baikal had bought itself trouble.
Wat doet zo'n beursbedrijf nou eigenlijk?quote:uronext overweegt bod op 'Londen' 20-12-'04
Beurs
Beursbedrijf Euronext, de gefuseerde beurzen van Amsterdam, Parijs, Brussel en Lissabon, voert overnamegesprekken met de aandelenbeurs in Londen, de London Stock Exchange. Dat heeft Euronext vanmorgen bevestigd, nadat enkele Britse zondagskranten daar afgelopen weekeinde al over schreven.
Euronext gaat daarmee de strijd aan met de Duitse beurs. Die bracht vorige week een bod uit van 1,9 miljard euro, maar de London Stock Exchange vond dat te weinig. Sindsdien worden gesprekken gevoerd over een hogere overnameprijs, naast de gesprekken tussen de LSE en Euronext. De LSE is de grootste Europese effectenbeurs.
Vier jaar geleden lonkte Deutsche Börse ook al naar de LSE, maar die toenaderingspoging werd door beurshandelaren afgewezen. In de tussentijd is het veto van handelaren afgeschaft, is de structuur van de LSE ingrijpend veranderd en is er grotendeels een nieuw management aangetreden.
Liffe
Euronext zou het bod in contanten willen doen en zou minimaal evenveel willen bieden als Deutsche Börse, meldde The Sunday Telegraph op basis van uitspraken van een directielid bij Euronext. Het management van het nieuwe geheel zou in Londen gevestigd worden.
Het beursbedrijf bezit in Londen al de derivatenbeurs Liffe, waardoor overname van de effectenbeurs grote kostenbesparingen zou kunnen opleveren. Euronext zegt evenwel dat "in deze fase niet met zekerheid gesteld kan worden dat een bod zal worden gedaan".
Eigen beurs
Veel analisten hadden al verwacht dat Euronext zou toeslaan na het bekendmaken van het bod van Deutsch Börse. Een directielid van Euronext bevestigd dit tegenover The Sunday Telegraph: "We hebben een volledig uitgewerkt biedingsplan en zijn er klaar voor".
In de overnamestrijd laat Euronext zich adviseren door zakenbanken Morgan Stanley, UBS en ABN Amro. Euronext zou volgens The Independant ook uit zijn op de lancering van een eigen beurs in Londen. Het beursbedrijf zou daarover al gesprekken hebben gevoerd met de belangrijkste beurshuizen.
Overigens stemde de vvd, gek genoeg, tegen dit voorstel. Het cda gaat dit onderzoeken..quote:SER wil AOW-premie van ouderen
Van onze verslaggever Gijs Herderscheê
AMSTERDAM - Gepensioneerden moeten meebetalen aan de AOW. Daardoor wordt de toekomst van de AOW gegarandeerd. Ouderen die geen aanvullend pensioen ontvangen, moeten worden vrijgesteld van de premieheffing.
Dit bepleiten vakbeweging, werkgevers en kroonleden in voorstellen aan de Tweede Kamer.
De voorstellen staan in het vertrouwelijke concept-advies van de Sociaal-Economische Raad (SER) over ouderenbeleid. De Tweede Kamer vroeg in mei om de visie van de SER. Het is de eerste keer dat de SER de Kamer adviseert. Normaliter zijn adviezen aan het kabinet gericht.
Door de vergrijzing nemen de komende decennia de AOW-uitgaven toe. De uitgaven worden nu betaald uit een premie op het inkomen van 65-minners en uit een rijksbijdrage uit de belastinginkomsten.
De sociale partners en kroonleden in de SER adviseren de aanstaande stijging van AOW-kosten evenwichtiger over de generaties te verdelen door ook premie te heffen bij gepensioneerden.
'Dit zou echter niet moeten gelden voor personen met alleen een AOW-uitkering of voor personen met een AOW-uitkering en een klein aanvullend pensioen.' De raad pleit ook voor ruimere mogelijkheden voor doorwerken na pensionering, bijvoorbeeld in deeltijdpensioen.
Verhoging van de AOW-leeftijd is volgens de SER nu nog niet nodig maar 'kan op ieder moment opnieuw aan de orde komen'. De raad ziet meer in flexibilisering van de AOW-leeftijd met 'individuele keuzevrijheid voor een hogere AOW-leeftijd in ruil voor een hogere AOW-uitkering'.
De SER pleit ook voor verruiming van de mogelijkheden voor oudere werknemers om tot pensionering door te werken.
De raad verwacht dat dit wordt gestimuleerd door de versobering van VUT- en prepensioen, zoals die op 5 november door kabinet en vakbeweging is overeengekomen.
De SER vindt de opbouw van AOW-rechten overigens niet meer van deze tijd. Wie een volledige AOW-uitkering wil krijgen, moet van zijn 15de tot 65ste in Nederland hebben gewoond.
Wie in het buitenland heeft gewoond, wordt per jaar dat niet in Nederland is doorgebracht 2 procent op de uitkering gekort.
De opbouwperiode van vijftig jaar kan volgens de SER leiden tot 'maatschappelijk onvoorziene dan wel ongewenste uitkomsten'. De SER stelt voor de AOW-opbouwtijd te verkorten tot veertig jaar.
Lijkt me logisch, de VVD is tegen inkomensnivellering, als de rijken meer moeten betalen zal de PvdA niet klagen....quote:Op maandag 20 december 2004 14:13 schreef Harry_Sack het volgende:
Weet de partij van de arbeid zelf nog wel waar het voor staat? Van de zomer liep Bos nog tussen de Waal en Terpstra in te demonstreren onder de noemer 'de maat is vol'. De vergrijzingsonzinpropaganda van dit kabinet voerde toen de toon en nu stemt de pvda voor dit concept-advies:
[..]
Overigens stemde de vvd, gek genoeg, tegen dit voorstel. Het cda gaat dit onderzoeken..
quote:Op maandag 20 december 2004 14:19 schreef Monidique het volgende:
Was vanmorgen strontberoerd. Afgebeld. Eerste dag. Ik wálg van mijzelf.
Misschien begrijp ik het verkeerd, hoe hoog is zo'n aanvullende AOW-uitkering eigenlijk? En is dat iets dat je zelf aanvult?quote:Op maandag 20 december 2004 14:23 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Lijkt me logisch, de VVD is tegen inkomensnivellering, als de rijken meer moeten betalen zal de PvdA niet klagen....
Ik weet niet hoe hoog het is, maar het gaat erom dat de rijken een deel van hun AOW zelf moeten bijbetalen.quote:Op maandag 20 december 2004 14:26 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Misschien begrijp ik het verkeerd, hoe hoog is zo'n aanvullende AOW-uitkering eigenlijk? En is dat iets dat je zelf aanvult?
De marokkanen....wijst er maar weer op dat J de With een fascist is..quote:Op zondag 19 december 2004 23:54 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
We will fight on the shores , we will fight on the grounds , we will fight on the fields , we will fight on the streets , we will fight on the hills , but we will never surrender.
''We shall fight on the beaches; we shall fight on the landing grounds. We shall fight in the fields, and in the streets. We shall fight in the hills. We shall never surrender!''
During the second world war, the allied troops of USA, Canada and Great Britain that were fighting the German invasion were named "The Allies".
Nou nee. ''De Geallieerden'' slaat op de Sovjet-Unie, de VS, Groot-Brittanie en China. Daarbij komen nog Polen, de Vrije Fransen, Belgie, Nederland, Tsjechoslowakije, Nieuw-Zeeland, Australie enz.
Dat haalde ik niet uit het stukje. Zoiets sociaals, in deze tijd?quote:Op maandag 20 december 2004 14:32 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe hoog het is, maar het gaat erom dat de rijken een deel van hun AOW zelf moeten bijbetalen.
Wist je dat er ook Islamitische SS-divisies waren?quote:Op maandag 20 december 2004 14:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De marokkanen....wijst er maar weer op dat J de With een fascist is..
'Dit zou echter niet moeten gelden voor personen met alleen een AOW-uitkering of voor personen met een AOW-uitkering en een klein aanvullend pensioen.'quote:Op maandag 20 december 2004 15:23 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Dat haalde ik niet uit het stukje. Zoiets sociaals, in deze tijd?![]()
volgens mij heb je gelijk![]()
Dankjewel, ik heb het stukje ook nog eens gelezen..quote:Op maandag 20 december 2004 15:28 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
'Dit zou echter niet moeten gelden voor personen met alleen een AOW-uitkering of voor personen met een AOW-uitkering en een klein aanvullend pensioen.'
Bedoel je die reetkever van Verlaine?quote:Op maandag 20 december 2004 15:28 schreef Johan_de_With het volgende:
Wist je dat Rimbaud vrij onpopulair is onder fascisten?
Die zich, volgens sommige bronnen, tot de Islam bekeerde?quote:Op maandag 20 december 2004 17:11 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Bedoel je die reetkever van Verlaine?
In 18-zoveel?quote:Op maandag 20 december 2004 17:30 schreef Johan_de_With het volgende:
Die zich, volgens sommige bronnen, tot de Islam bekeerde?
quote:Op maandag 20 december 2004 14:19 schreef Monidique het volgende:
Was vanmorgen strontberoerd. Afgebeld. Eerste dag. Ik wálg van mijzelf.
Wist je dat er Nederlanders waren (waaronder ook Christenen) die de Nazi's hielpen?quote:Op maandag 20 december 2004 15:28 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Wist je dat er ook Islamitische SS-divisies waren?
Wist je dat Rimbaud vrij onpopulair is onder fascisten?
quote:Was niet getekend: Rumsfeld
WASHINGTON, 20 DEC. Amerikaanse senatoren hebben dit weekeinde opnieuw hun ongenoegen geuit over minister van Defensie Donald Rumsfeld, ditmaal nadat bekend werd dat hij condoleancebrieven aan de familieleden van omgekomen soldaten niet zelf tekende. Rumsfeld gebruikte voor de ruim duizend brieven een autopen, een machine die zijn handtekening zet.
Zowel Democraten als Republikeinen reageerden verontwaardigd. ,,Goede genade, het minste wat je van een minister van Defensie mag verwachten, is persoonlijke aandacht'', zo zei gisteren de Republikeinse senator en Vietnam-veteraan Chuck Hagel, die eraan toe voegde dat de president soortgelijke brieven zelf ondertekent. ,,Als de president van de Verenigde Staten er wel de tijd voor maakt, waarom de minister dan niet?''
Volgens senator en oud-militair Jack Reed (Democraat) is het niet zelf tekenen van de condoleancebrieven tekenend voor Rumsfelds ,,gebrek aan de stijl die een leider nodig heeft''.
Nabestaanden noemden de kwestie rond de handtekeningen ,,een belediging''. ,,Dit toont niet het respect dat wij verdienen'', zei soldaat Ivan Medina, wiens broer in Irak werd gedood.
In een verklaring gaf Rumsfeld zijn fout toe: ,,Hoewel ik niet individueel elke brief heb ondertekend, was het in het belang van prompt contact met bedroefde familieleden, en heb ik nu aanwijzingen gegeven dat ik in de toekomst iedere brief teken.''
Het ongenoegen rond de handtekeningenkwestie komt na een week waarin Rumsfeld meer kritiek kreeg. Verschillende Republikeinse senatoren, onder wie Hagel, maar ook Trent Lott en John McCain, gaven aan het vertrouwen in de minister te hebben verloren. Volgens Lott luistert Rumsfeld niet genoeg naar zijn officieren. (AP)
Domme Amerikaantjes, denken echt dat ze speciaal zijn als Rumsveld wel die 30 handtekeningen per dag zetquote:
Bush kan het toch ookquote:Op maandag 20 december 2004 18:07 schreef George-Butters het volgende:
heb je nog een dagtaak aan. Die kut handtekeningen.
quote:De ondraaglijke traagheid van Duitsland
Duitsland dreigt onbestuurbaar te worden als de verdeling van de macht tussen deelstaten en centrale regering niet wordt aangepast. Maar politici geven niet graag hun macht op.
BERLIJN, 20 DEC. Een Duitse politicus vragen het Duitse federalisme te hervormen is vergelijkbaar met het verzoek aan een monarch om de monarchie af te schaffen. In beide gevallen is de kans op succes gering. Niemand raakt graag macht en invloed kwijt. Toch hebben Duitse politici in de afgelopen maanden geprobeerd om het Duitse staatsbestel te hervormen. Niet uit altruïsme, maar uit de overtuiging dat Duitsland langzaam onbestuurbaar wordt.
Gedurende ruim een jaar onderhandelde een speciale commissie over een nieuwe verdeling van bevoegdheden tussen verschillende staatsorganen. Zonder resultaat. Eind vorige week gaf de zogeheten Föderalismuskommission het op. Geen ,,roemvolle bladzijde'' uit de Duitse geschiedenis, constateerde bondspresident Horst Köhler.
Het Duitse staatsbestel is niet meer opgewassen tegen de uitdagingen waar de Duitse samenleving voor staat. In de Duitse federatie is de macht verdeeld tussen zestien deelstaten en de centrale overheid. Op papier biedt een dergelijke spreiding van macht vele voordelen: alleenheerschappij is ondenkbaar en regionaal bestuur overbrugt de kloof tussen burger en overheid. In de praktijk blijkt echter dat de verschillende organen elkaar in een wurggreep houden.
Uiteraard worden er nog steeds wetten gemaakt in Berlijn. Maar, zeggen critici, Duitse wetten komen (te) laat tot stand, bevatten soms fouten en zijn vaak het resultaat van een compromis waar niemand blij mee is. Sommige knopen worden zelfs nooit doorgehakt. Bovendien gaat veel energie verloren aan wrijvingen tussen staatsorganen en is de besluitvorming zo complex dat burgers al snel de draad kwijtraken. De ondraaglijke traagheid van het federalisme verklaart mede waarom de Duitse verzorgingsstaat veel moeite heeft zichzelf te vernieuwen.
Het federale systeem was geknipt voor de oude Bondsrepubliek: een overzichtelijk land, met een homogene structuur en een snel groeiende welvaart. In het huidige Duitsland zijn de verschillen tussen Oost en West enorm en is er geen rijkdom meer om te verdelen.
,,Vroeger kon men zich de lange speurtocht naar consensus eenvoudiger veroorloven'', zegt Gerhard Schick, werkzaam bij de denktank van uitgeverij Bertelsmann. ,,Tegenwoordig is het véél moeilijker om consensus te bereiken en er is minder tijd beschikbaar omdat de problemen urgenter zijn.''
Het Duitse federalisme heeft een lange traditie. Behalve tijdens het Derde Rijk was Duitsland nooit een eenheidsstaat. In het Heilige Römische Reich Deutscher Nation (van de vijftiende eeuw tot 1806) werkten 4.000 vorstendommen samen in een losse confederatie. De Deutsche Bund (1815), het Deutsche Reich (1871) en de Republik Weimar (1919) hadden een federatieve structuur. Na de Tweede Wereldoorlog riepen de geallieerden opnieuw deelstaten in het leven en in de grondwet van de BRD werd het federalisme voor eeuwig verankerd. De Duitse deelstaten kregen elk hun eigen premier, regering, parlement en ambtenarij. Op nationaal niveau kwam naast de direct gekozen Bondsdag een deelstatenkamer, de Bondsraad. Zo ontstond een variant van checks and balances. De nieuwe grondwet sloot niet alleen aan bij de Duitse traditie, maar gold ook als remedie tegen machtsmisbruik.
Wat ging er mis? De premiers van de deelstaten hebben nationaal veel invloed gewonnen. Oorspronkelijk moest ongeveer eenderde van alle wetgeving langs de Bondsraad, nu is dat ruim zestig procent. Dat wordt een probleem als de Bondsraad een andere politieke signatuur heeft dan de regering. Helmut Kohl had die handicap aan het slot van zijn regeerperiode, Gerhard Schröder heeft er nu weer last van. Via de Bondsraad mag de CDU meeregeren. De premiers ontlenen het leeuwendeel van hun politieke statuur aan optredens in Berlijn, niet aan succesvol regionaal beleid.
De regering, op haar beurt, heeft een neiging tot centralisme. Op een aantal terreinen lijkt dat logisch. Het is nu eenmaal efficiënter om alle informatie over potentiële terroristen in één hand te houden en niet te verdelen over regionale instellingen. De deelstaten hebben echter geleerd dat de federale overheid de neiging heeft alles tot in detail te regelen: ook op terreinen waar ze alleen de bevoegdheid heeft grote lijnen uit te zetten.
De competentieverdeling tussen de twee uitvoerende machten levert voortdurend conflicten op. Wie is waar verantwoordelijk voor? Het buitenlands beleid, bijvoorbeeld, is een klassiek domein voor de federale overheid. Maar EU-beleid is eigenlijk geen buitenlands beleid meer. Resultaat: deelstaten en regering lopen elkaar in Brussel voor de voeten.
Onderwijs en cultuur zijn daarentegen het exclusieve domein van de deelstaten. Maar een zuivere afbakening is lastig. In het kader van de strijd tegen de werkloosheid wilde de roodgroene regering meer vrouwen aan het werk helpen en daartoe voor meer kinderopvang zorgen. Eerste reactie deelstaten: dat is mooi, maar wij gaan over de kinderopvang. De competentiestrijd tussen Bund en Länder overschaduwde het debat over de merites van kinderopvang volledig.
In een wirwar van gedeelde bevoegdheden wordt elk besluit een uitputtingsslag, een hervorming van het systeem zelf wordt een schier onmogelijke opgave. Het is een proces waarin politieke partijen tegenover elkaar staan, deelstaten een ander belang nastreven dan de regering en de West-Duitse deelstaten andere belangen hebben dan de Oost-Duitse.
De speciale commissie had daarom een aantal onderwerpen tot taboe verklaard. Men zou niet tornen aan het aantal deelstaten. Volgens sommigen zijn stadstaten als Bremen te klein en te kostbaar. Men zou ook niet tornen aan de financiële verhoudingen tussen deelstaat en federatie. En men zou de subsidiëring van de oostelijke deelstaten door het westen niet opnieuw ter discussie stellen. Met al die beperkingen was de hervorming al verkruimeld tot een bescheiden revisie. Vermoedelijk zal men in de loop van komend jaar een nieuwe aanloop nemen om het Duitse bestel te ontslakken.
De helft van Amerika vindt van niet, geldt jouw argument ook voor hen?quote:
Waarom ben jij mijn kloon niet meer?quote:Op maandag 20 december 2004 18:20 schreef Monidique het volgende:
Rumsfeld is gewoon... Rumsfeld.
Morele steun nu Sidekicks kwaliteiten als moderator weer eens in twijfel worden getrokken.quote:Op maandag 20 december 2004 18:21 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Waarom ben jij mijn kloon niet meer?
quote:Op maandag 20 december 2004 18:27 schreef Monidique het volgende:
[..]
Morele steun nu Sidekicks kwaliteiten als moderator weer eens in twijfel worden getrokken.
quote:Iraans regime smoort vrij internet
De Iraanse conservatieven knijpen nu de laatste publieke vrije ruimte af: het internet.
TEHERAN, 20 DEC. Wie Hanif Mazrouie (25) zo ziet zitten, met zijn guitige blik, schuine alpinopet en sikje, zou niet denken dat hij 66 dagen in een geheime gevangenis ergens in de Iraanse hoofdstad heeft vastgezeten. Het is hem niet aan te zien dat hij zeker vier keer in elkaar is geslagen, met pepperspray is bespoten en het grootste deel van zijn tijd met opgetrokken knieën onder een constant brandend peertje in een isolatiecel heeft doorgebracht. Twee weken geleden werd hij vrijgelaten.
Mazrouie, de zoon van een hervormingsgezind voormalig parlementslid, zat met 33 anderen vast wegens 'medewerking aan dissidente internetsites' en 'cybermisdaden'. Zijn arrestatie was geen verrassing. Eind september schreef een invloedrijke conservatieve hoofdredacteur een serie over ,,het spinnenweb'', waarin hij een ,,netwerk'' van politiek actieve jongeren ervan beschuldigde onder invloed van de Amerikaanse inlichtingendienst CIA te staan. Mazrouie was een van hen.
De jonge journalisten, webloggers en feministen zouden internet en enkele oppositie-radiozenders gebruiken om het islamitische regime in diskrediet te brengen. Daarnaast wilden ze de seksuele wensen van de jeugd via websites en internetchatrooms ,,stimuleren'', aldus de hoofdredacteur. In Iran gaan politieke aanklachten meestal vergezeld van morele.
De aanklacht was een aanval op de laatste publieke vrije ruimte in Iran: internet. Na de sluiting van meer dan honderd kranten sinds 2001 en de arrestatie van diverse filmcritici als waarschuwing voor de 'vrije' Iraanse film, maakt de conservatieve rechterlijke macht nu korte metten met de vrije meningsuiting op internet. De arrestatie van Mazrouie en de zijnen was een waarschuwing voor een ieder die denkt op internet te kunnen zeggen wat hij of zij vindt. En de hervormingsgezinde politici, zo klaagt een andere ex-arrestant, weblogger Omar Memariam, laten de jongeren daarbij ,,helemaal in de kou staan''.
,,Mijn ondervrager vroeg me al mijn illegale relaties op een papier te schrijven. Toen ik antwoordde dat ik die niet had, schopte hij me van mijn stoel en begon op me in te slaan'', vertelt Mazrouie. Een paar weken later werden hij en acht andere internetjournalisten geboeid in een politiebusje gestopt, waarna een bus traangas in de wagen werd leeggespoten.
Mazrouie zou tegen de belangen van de staat hebben gehandeld door mee te werken aan de website Rouydad. Nadat de meeste hervormingsgezinde kranten waren verboden, was Rouydad een van de laatste plekken waar nog dergelijke geluiden konden worden gehoord. ,,Verder gingen de meeste ondervragingen over de journalistenbond, waarvan mijn vader voorzitter is, en de mensen die voor bepaalde internetsites werken. Bij drie andere gelegenheden ben ik weer geslagen'', zegt Mazrouie, wiens vader een klachtenbrief heeft geschreven naar de hervormingsgezinde, machteloze president Khatami.
Na een klacht op 24 november van de Europese Unie over de arrestatie van de internetjournalisten, veranderde hun situatie aanzienlijk. ,,Ik en nog drie anderen werden op borgtocht van 50.000 euro vrijgelaten. De rest is naar de Evingevangenis gebracht waar normale bezoekuren gelden'', zegt Mazrouie. De meeste internetjournalisten zouden nu weer op vrije voeten zijn. Mazrouies collega Feresteh Ghazi, werkzaam voor een andere hervormingsgezinde website, is in het ziekenhuis opgenomen met fysieke en psychische klachten. Volgens haar man heeft ze 38 dagen in een isolatiecel gezeten en verkeert ze in een slechte gezondheid.
Vier van de internetjournalisten kwamen alleen vrij nadat ze uitgebreide bekentenissen hadden geschreven die later in kranten werden afgedrukt. Weblogger en activist Omid Memariam (33) schreef in zijn bekentenis dat hij was gehersenspoeld door 'extremisten'. ,,Ze wilden dat ik het imago van de islamitische republiek Iran vernietigde door om te gaan met antirevolutionairen'', schreef hij nadat hij op 1 december was vrijgelaten. Medegevangene Sharram Rafizadeh schreef dat hij leugens had verspreid: ,,Ik werd aangemoedigd door degenen die al jaren proberen de islamitische republiek te verwonden.'' Schrijver Roozbeh Mir-Ebrahimi bekende een van de ergste daden in Iran. ,,Ik heb de Opperste Leider de afgelopen jaren beledigd.''
Ex-weblogger Memariam leeft sinds zijn vrijlating als een opgejaagd dier. Zijn website is 'under construction', hij kan 's nachts niet slapen en is onder behandeling van een psycholoog. Hij wil niet praten over de gevangenis of over zijn bekentenis. ,,Maar ik neem aan dat je alles van Hanif Mazrouie hebt gehoord'', zegt hij tijdens een interview op de achterbank van een taxi. Hij spreekt Engels zodat de chauffeur hem niet begrijpt.
Memariam is diep teleurgesteld in de hervormers. ,,De hervormers waar ik altijd in heb geloofd en voor gevochten, hebben ons helemaal in de kou laten staan'', fluistert hij. ,,In de 56 dagen dat ik gevangen heb gezeten is er niemand van de belangrijke politici naar mijn ouders gegaan om ze te steunen. Wij, de jongeren, moeten onze nek uitsteken. Maar als we voor de hervormers niet meer nuttig zijn, behandelen ze ons als oud vuil. Wij moeten de prijs betalen terwijl zij in vrijheid leven.''
Volgens de weblogger is schrik aanjagen de belangrijkste tactiek van de conservatieve rechtsprekende macht. ,,Ze willen dat iedereen met een andere mening het land verlaat'', zegt hij. De afgelopen drie jaar zijn verscheidene Iraanse critici naar het westen gevlucht, waar ze na een tijdje zijn vergeten. ,,Daar zijn ze dagelijks bezig om te knokken voor een nieuw bestaan, voor kritiek leveren op het regime van de geestelijken is geen tijd als je een gezin moet steunen in een vluchtelingencentrum. Maar ik wil nu ook weg.''
De Iraanse regering, het laatste bolwerk van de hervormers, uitte vorige week haar bezorgdheid over de bekentenissen. Er is een grote strijd tussen de regering en de andere machtscentra in Iran die verder allemaal in conservatieve handen zijn. ,,Het roept vragen op als mensen uitspraken doen die tegen hun overtuiging ingaan'', liet een woordvoerder weten, en als de bekentenissen onder dwang zijn verkregen is dat ,,onacceptabel''.
Maar afgelopen woensdag reageerde Memariam en de andere internetjournalisten die een bekentenis hebben geschreven officieel op de klacht van de vader van Hanif Mazrouie. ,,We zijn niet gemarteld. Waarom praat Mazrouie in onze naam? Wij zijn opgepakt omdat we een fout hebben begaan'', zo meldde de conservatieve website 'Baztab' bij monde van de ex-gevangenen. ,,Ik wil niet meer op internet schrijven'', zegt Memariam op de site. ,,Ik ben fout geweest.''
Impromptu markets often spring up outside mosques in Baghdad, catering to the crowds of worshipers. Some sell items believed used by the prophet Muhammad: a twig known as sawak to clean teeth, or strongly scented perfume. Alongside them at Um al-Qura were row after row of literature: a book on jihad by a renowned Arab fighter in Afghanistan in the 1980s, tales of the medieval Muslim warrior Saladin and a biography of Hassan Banna, the Egyptian founder of the Muslim Brotherhood.quote:Op maandag 20 december 2004 18:27 schreef Johan_de_With het volgende:
Ey göklerdeki Babamız!
Adın kutsal kılınsın.
Egemenliğin gelsin.
Gökte olduğu gibi yeryüzünde de Senin istediğin olsun.
Bu gün bize gündelik ekmeğimizi ver.
Bize karşı suç işleyenleri bağışladığımız gibi Sen de bizim suçlarımızı bağışla.
Ayartılmamıza izin verme.
Kötü olandan bizi kurtar
Çünkü egemenlik, güç ve yücelik Sonsuzlara dek senindir.
Amin.
God zeg....quote:Op maandag 20 december 2004 18:19 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
De helft van Amerika vindt van niet, geldt jouw argument ook voor hen?
Toch niet die van dit forum? Want daar is het allemaal tamelijk tam.quote:Op maandag 20 december 2004 18:29 schreef Monidique het volgende:
FB.
Dat had ik nou niet van je verwacht, Harry, dat je nog eens binnen een week hetzelfde naar je hoofd zou krijgen als ik.quote:Op maandag 20 december 2004 18:32 schreef George-Butters het volgende:
[..]
God zeg....
Wil je graag een discussie ofzo....?
Niet zo vermoeien aub...
hee, het is voor mij ook maandagvooravondquote:Op maandag 20 december 2004 18:32 schreef George-Butters het volgende:
[..]
God zeg....
Wil je graag een discussie ofzo....?
Niet zo vermoeien aub...
het zit je wel hoog he ?quote:Op maandag 20 december 2004 18:34 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dat had ik nou niet van je verwacht, Harry, dat je nog eens binnen een week hetzelfde naar je hoofd zou krijgen als ik.
quote:106 Teletekst ma 20 dec
Aantal zwerfjongeren neemt toe
DEN HAAG Ondanks meer begeleiding door
gemeenten en provincies is het aantal
zwerfjongeren vorig jaar met 8 procent
toegenomen.De Algemene Rekenkamer stelt
in een rapport dat er nog steeds te
weinig opvangplaatsen zijn.
Volgens schattingen waren er vorig jaar
een kleine 5000 dakloze jongeren onder
de 25 die met meer dan één probleem
kampen.Dat zijn er 375 meer dan in
2002.
Vrijwel alle gemeenten hebben een
crisisopvang,maar ze doen weinig aan
verdere begeleiding.Specifiek op de
jongeren gerichte voorzieningen,zoals
jongerenpensions,ontbreken.
lucida, maar de hoofdentiteit R3 zou het ook kunnen zijn, al klinkt het dan niet zuur genoeg.quote:Op maandag 20 december 2004 18:40 schreef Johan_de_With het volgende:
Wie doe ik na? Deel I:
Dat diit ressentiment van de veel-te-velen de instincten van de uitstekenden nog eens zou vervormen tot dezen zich moesten schamen dat zij de waarheid van de danser verkozen boven het hervormen van hun heerschappij tot een uniformeeuw waar allen zich van huis naar huis begeven zonder afgrond - waaraan dit te wijten?!![]()
Oi!quote:Op maandag 20 december 2004 18:44 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
lucida, maar de hoofdentiteit R3 zou het ook kunnen zijn, al klinkt het dan niet zuur genoeg.
Dat was deel 2, Bas. Dat woordje boven je.quote:Op maandag 20 december 2004 18:50 schreef George-Butters het volgende:
waar blijft deel 2?
Ik herken me slechts in de smileyquote:Op maandag 20 december 2004 18:44 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
lucida, maar de hoofdentiteit R3 zou het ook kunnen zijn, al klinkt het dan niet zuur genoeg.
Dat is heel zielig. Werkgelegenheid die weggehaald wordt uit de Noordkop, hoewel Den Helder mij gestolen kan worden, maar tevens zijn het geen antieke, nutteloze vliegtuigen geworden na de Koude Oorlog, ze worden nog vaak gebruikt.quote:Op maandag 20 december 2004 18:54 schreef pberends het volgende:
Ach wat zielig bij 2vandaag, de Orions uit de fucking Koude Oorlog worden wegbezuinigd
De vuige hoofdentiteit R3 weet dat ook.quote:
Propaganda. Maar Den Helder sluiten zou meteen 10% extra werkeloosheid opleveren in de stad Den Helderquote:Op maandag 20 december 2004 18:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is heel zielig. Werkgelegenheid die weggehaald wordt uit de Noordkop, hoewel Den Helder mij gestolen kan worden, maar tevens zijn het geen antieke, nutteloze vliegtuigen geworden na de Koude Oorlog, ze worden nog vaak gebruikt.
Spijtoptant van De Verlichting.quote:Op maandag 20 december 2004 19:01 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
De vuige hoofdentiteit R3 weet dat ook.
Manipulator van de waarheid.quote:Op maandag 20 december 2004 19:04 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Spijtoptant van De Verlichting.
'een weinig zuurdeeg verzuurt al het deeg' !...quote:Op maandag 20 december 2004 18:44 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
maar de hoofdentiteit R3 zou het ook kunnen zijn, al klinkt het dan niet zuur genoeg.
Of onze zeer gewaardeerde Ryan3 - maar niet heus - zit bij het pathologische goede geweten (OllieA) ondergedoken. Of is hij is inmiddels totaal in het diffuse amorfisme van zijn politieke correctheid verzonken.quote:Op maandag 20 december 2004 19:07 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Manipulator van de waarheid.
Of hij heeft een baan gevonden?quote:Op maandag 20 december 2004 19:25 schreef lucida het volgende:
[..]
Of onze zeer gewaardeerde Ryan3 - maar niet heus - zit bij het pathologische goede geweten (OllieA) ondergedoken. Of is hij is inmiddels totaal in het diffuse amorfisme van zijn politieke correctheid verzonken.
Gods wonderen zijn de wereld nog niet uit...quote:Op maandag 20 december 2004 19:32 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Of hij heeft een baan gevonden?![]()
De islam heeft je bij de strotquote:Op maandag 20 december 2004 19:17 schreef Monidique het volgende:
Raining blood
From a lacerated sky
Bleeding it’s horror
Creating my structure
Now I shall reign in blood!
Ik heb al voor hetere vuren gestaanquote:Op maandag 20 december 2004 19:42 schreef Monidique het volgende:
Ja, ik ben een bekeerde autochtoon.
En je rug er aan gebrandquote:Op maandag 20 december 2004 19:45 schreef lucida het volgende:
[..]
Ik heb al voor hetere vuren gestaan![]()
Een Chinees gezegde luidt: 'als je met je gezicht naar de zon toe staat, valt de schaduw altijd achter je'.quote:
maar ja sommige profeten zijn er groot mee geworden.quote:Op maandag 20 december 2004 19:55 schreef Monidique het volgende:
Pornoster biedt 13-jarige dochter aan
Zo jong, dat hoofddekseltje, ik zie al wat we hier hebben: MOHAMMEDANEN!
Zeg, DrW, ik zat zo te denken hè. Jij had van de zomer een avatar, van het logo van de ELDR, wat was de reden hierachter?quote:Op maandag 20 december 2004 21:59 schreef DrWolffenstein het volgende:
Hoi 2
Omdat ik (via de VVD) op de liberale fractie van het EP heb gestemd.quote:Op maandag 20 december 2004 22:07 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Zeg, DrW, ik zat zo te denken hè. Jij had van de zomer een avatar, van het logo van de ELDR, wat was de reden hierachter?
Maar wat zint jou aan de ELDR?quote:Op maandag 20 december 2004 22:35 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Omdat ik (via de VVD) op de liberale fractie van het EP heb gestemd.
Als hij net zo boeiend is als alle andere ''weblogs'' die ik ken, vergeet dan niet te vergaan.quote:Op maandag 20 december 2004 23:01 schreef Monidique het volgende:
Ik heb net Sidekick wat vragen gemaild voor mijn weblog, een interview..
Het zal tijd worden.quote:Op maandag 20 december 2004 23:06 schreef Monidique het volgende:
Ik wacht nog op antwoord van Sidekick. Het gaat over een mogelijke verandering van zijn arbeidssituatie.
De meest verdoemde woorden op deze aarde na ''The Fresh Prince of Bel-Air.''quote:Op maandag 20 december 2004 23:10 schreef Monidique het volgende:
"Sex and the City" .
Weer een heerlijke zure citroen op vandaag, Johan?quote:Op maandag 20 december 2004 23:15 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
De meest verdoemde woorden op deze aarde na ''The Fresh Prince of Bel-Air.''
Ik vermoed dat hij zich door Kerry King heeft laten nemenquote:
Ja, ik heb net gelezen dat iemand Southpark grappig vond.quote:Op maandag 20 december 2004 23:27 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Weer een heerlijke zure citroen op vandaag, Johan?
RQ, sodded off already?quote:_dione_, kloon van gebande user, weg.
Toilet-humorquote:Op maandag 20 december 2004 23:35 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ja, ik heb net gelezen dat iemand Southpark grappig vond.
mja, niet echt iets wat mensen nodig hebben denk ik (vooralsnog), of is dit onderdeel vd bestrijding van terrorisme?quote:121 tt-TV1 121 ma 20 dec 20:16:32
binnenland
MOET STAAT ANTIVIRUS-SOFTWARE LEVEREN ?
De SP.A wil dat de overheid gratis
antivirus-software ter beschikking
stelt van de twee miljoen internet-
gebruikers in België.
De staat zou een aanbesteding moeten
uitschrijven voor dit soort software en
die voor een symbolisch bedrag ter
beschikking stellen, zegt kamerlid
Philippe De Coene.
De Coene maakt de vergelijking met het
Nieuw Zeelandse "kiwi-model", waarbij
de staat aanbestedingen uitschrijft
voor medicjnen.
SP.A'er De Coene wil ook dat de
internetproviders maatregelen nemen
tegen computervirussen.
Waarover en waarheenquote:Op maandag 20 december 2004 23:36 schreef Monidique het volgende:
Zo, even du_ke wat vragen gestuurd.
Blackadderquote:Op maandag 20 december 2004 23:37 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Toilet-humor.
Om welke entertainment kan jij eigenlijk lachen? Noem 's wat namen. Nee, geen cynische post om de vraag te ontvluchten graag
Burgerlijk...quote:Op maandag 20 december 2004 23:44 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Blackadder
Monty Python
All in the family
Married with children
The league of gentlemen
''Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr''
Sod off, onderbroek.quote:
Dat zei je vader ook al.quote:
Nee, dan liever een getekende vetklep die doet of het Zuiden de Burgeroorlog heeft gewonnen, dat is hilarisch.quote:Op maandag 20 december 2004 23:47 schreef RichardQuest het volgende:
[afbeelding]
"Archie, you've got the wrong chord"
-"Well, Edith, that's because the meathead is bothering me"
Publiek (bandje): Hahahahahahahahahhaa![]()
![]()
.
Dat je dat ''burgerlijk'' noemt. Het zijn niet bepaald onbekende grappenmakers, maar Monty Python (de serie, althans) is nog altijd verre van burgerlijk.quote:
Met een apekop op folders uitdelen van oliebollen bij de ghakstuh heuvelgallerie?quote:Op maandag 20 december 2004 23:50 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ik ook, morgen sollecetasie.
Oh jee, historisch niet correctquote:Op maandag 20 december 2004 23:50 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Nee, dan liever een getekende vetklep die doet of het Zuiden de Burgeroorlog heeft gewonnen, dat is hilarisch.
Southpark.quote:Op maandag 20 december 2004 23:52 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Met een apekop op folders uitdelen van oliebollen bij de ghakstuh heuvelgallerie?
Het is gewoon niet grappig, zoals de hele serie.quote:Op maandag 20 december 2004 23:52 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Oh jee, historisch niet correct.
Het einde in sommige gevallen.quote:Op maandag 20 december 2004 23:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Weet dan niemand iets leuks van kanker te maken?
quote:Op maandag 20 december 2004 23:50 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ik vind het erg burgerlijke humor, als je zegt dat je van Monty Python houdt zit je veilig, zeg maar.quote:Op maandag 20 december 2004 23:51 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dat je dat ''burgerlijk'' noemt. Het zijn niet bepaald onbekende grappenmakers, maar Monty Python (de serie, althans) is nog altijd verre van burgerlijk.
Een beetje achter die Hans Teeuwen gaan staan, dan sta je goed.quote:Op maandag 20 december 2004 23:55 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ik vind het erg burgerlijke humor, als je zegt dat je van Monty Python houdt zit je veilig, zeg maar.
Zoiets als Southpark, zeg maar?quote:Op maandag 20 december 2004 23:55 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ik vind het erg burgerlijke humor, als je zegt dat je van Monty Python houdt zit je veilig, zeg maar.
Het is voor stage....daar zal ik niet bepaald rijk van worden hoorquote:Op maandag 20 december 2004 23:55 schreef du_ke het volgende:
[..]! Vuile proleet!
je zuipt toch al jeager dan kan je net zo goed een uitkering houden!
Nul blijft nul.quote:Op maandag 20 december 2004 23:57 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Het is voor stage....daar zal ik niet bepaald rijk van worden hoor. Kan misschien het rode getal op m'n bankrekening in een zwarte omtoveren en that's is.
Is dit een argument?quote:Op maandag 20 december 2004 23:57 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Zoiets als Southpark, zeg maar?
Met dit verschil dat Southpark door iedere drugsgebruiker begrepen kan worden, natuurlijk.
Haal die lul eens uit je bek.quote:
In zoverre dat in principe iedereen die beweert van Southpark te houden, in staat is het te begrijpen, wat voor Monty Python niet opgaat.quote:
quote:Op maandag 20 december 2004 23:47 schreef RichardQuest het volgende:
[afbeelding]
"Archie, you've got the wrong chord"
-"Well, Edith, that's because the meathead is bothering me"
Publiek (bandje): Hahahahahahahahahhaa![]()
![]()
.
quote:Op dinsdag 21 december 2004 00:51 schreef sjun het volgende:
[..]
[afbeelding]
Verdomd, zo stel ik me Ryan3 IRL voor.![]()
Make Seek for love not war.quote:Saudi's waarderen 'pornosites' meer dan terreursites
Uitgegeven: 19 december 2004 12:14
RIYAD - Internettende inwoners van Saudi-Arabië blijken 'pornografische sites' te prefereren boven terreursites. Dat blijkt uit zondag vrijgegeven informatie van de dienst die namens het regime toezicht houdt op het internet.
Bijna 93 procent van alle pogingen geblokkeerde sites te bereiken, leidden naar door de autoriteiten van het streng islamitische koninkrijk als 'pornografisch' bestempelde sites. Bij slechts iets meer dan 7 procent van de pogingen verboden sites op te roepen, draaide het om aan terrorisme gerelateerde pagina's.
Ten eerste, wat valt er niet te begrijpen aan Monty Python?quote:Op dinsdag 21 december 2004 00:01 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
In zoverre dat in principe iedereen die beweert van Southpark te houden, in staat is het te begrijpen, wat voor Monty Python niet opgaat.
En nu ga ik tukkie doen,.
Wat heeft dat te maken met koffie?quote:Op dinsdag 21 december 2004 10:09 schreef Monidique het volgende:
Ik niet, ik heb niet eens een mobiele telefoon.
De verpakking van de boodschap en de ontrafeling ervan wil nog wel eens een meer voldaan gevoel bezorgen als de pointe niet direct gevat of begrepen kan worden en je er uiteindelijk toch vat op krijgt.quote:Op dinsdag 21 december 2004 08:04 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ten eerste, wat valt er niet te begrijpen aan Monty Python?
Ten tweede, humor is iets waar je om moet lachen, niet iets dat "intellectueel" is of zo.
Pff heb vandaag zowaar 6 uur collegequote:Op dinsdag 21 december 2004 01:38 schreef George-Butters het volgende:
Tukken tijd in Pol SC.
Morgen weer een dag om niets te doen.
Docenten merken dat door het groeiend aantal werkende moeders en eenoudergezinnen de opvoeding van kinderen steeds meer een taak wordt van de school. Is dat een probleem?quote:Op dinsdag 21 december 2004 10:06 schreef George-Butters het volgende:
Ik denk dat ik verslaafd ben aan koffie.
Dat komt omdat je door je ietwat gelimiteerde algemene ontwikkeling wat minder begrijpt van mijn post, Monidique.quote:Op dinsdag 21 december 2004 14:07 schreef Monidique het volgende:
Ik niet, RQ.
Ik meen hier toch een geïdealiseerde werkelijkheidsprojectie te bespeuren, geuit vanuit een aan de digitale entiteit RichardQuest verbonden minderwaardigheidscomplex, als ware het een vanuit de socialistische bekeringsdrang ontstane missionaire opdracht.quote:Op dinsdag 21 december 2004 14:11 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Dat komt omdat je door je toch iets aan je gelimiteerde algemene ontwikkeling wat minder begrijpt van mijn post, Monidique.
En is er nog wat uitgekomen?...quote:Op maandag 20 december 2004 23:50 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 21 december 2004 14:17 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik meen hier toch een geïdealiseerde werkelijkheidsprojectie te bespeuren, geuit vanuit een aan de digitale entiteit RichardQuest verbonden minderwaardigheidscomplex, als ware het een vanuit de socialistische bekeringsdrang ontstane missionaire opdracht.
Het is handig was meer historisch besef en algemene ontwikkeling te hebben om de grappen van Monty Python te kunnen vatten. Onze meningen kunnen hierover natuurlijk verschillen want ieder heeft recht op een eigen mening, hoe abject die ook moge overkomen.quote:Op dinsdag 21 december 2004 13:57 schreef RichardQuest het volgende:
Je mag me wel vertellen waarom je meer algemene ontwikkeling moet hebben voor Monty Python dan voor Southpark, sjun, ik deel die mening namelijk absoluut niet. Met die mening van jou kan ik alleen tot de conclusie komen dat Monty Python-fans zich verheven voelen......Nou ja, dat mag hoor, ik hoef niet bij een elite te horen.
quote:Op dinsdag 21 december 2004 14:17 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik meen hier toch een geïdealiseerde werkelijkheidsprojectie te bespeuren, geuit vanuit een aan de digitale entiteit RichardQuest verbonden minderwaardigheidscomplex, als ware het een vanuit de socialistische bekeringsdrang ontstane missionaire opdracht.
Geeft niks. Als het aan Balkenende ligt is er ruimte voor een pluriformiteit aan religiën in ons democratische land en is een voorganger van een socialistische gemeente niet minder dan een voorganger van een nihilistische gemeente zolang deze maar niet oproept tot haat.quote:
Volgens de nieuwste religie is er niet meer zozeer sprake van één universum maar van één multiversum - en dat maakt één wereld van verschil !...quote:Op dinsdag 21 december 2004 14:38 schreef sjun het volgende:
[..]
Geeft niks. Als het aan Balkenende ligt is er ruimte voor een pluriformiteit aan religiën in ons democratische land en is een voorganger van een socialistische gemeente niet minder dan een voorganger van een nihilistische gemeente zolang deze maar niet oproept tot haat.
Jazeker en ik hoop dan ook dat ik morgen even wat tijd vrij kan maken van het leiden van mij legers om ze te beantwoordenquote:Op dinsdag 21 december 2004 14:28 schreef Monidique het volgende:
Hoe dan ook, du_ke, heb je de vragen al gelezen?
Hmja, het topic is toch al versjund..quote:Op dinsdag 21 december 2004 14:13 schreef RichardQuest het volgende:
Wat is dat nou voor reply op GB's post, Harry.
Maar goed, koters zijn sowieso kut, lastpakken. Afschaffen die handel en een enkeltje heimat.
Dan zal ik eens gauw aan het werk met de herverherbouwing van een exact-database om jullie niet te zeer te vervreemden van de ingesleten onderlinge omgangsvormen. Dat laat ullie uitgebreid de tijd om het eigen bekende riedeltje weer breedvoerig, breedsprakig, kortzichtig of anderszins te kunnen uitdragen op dit publieke subforum.quote:Op dinsdag 21 december 2004 14:53 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Hmja, het topic is toch al versjund..
Wat is dit nou voor een reply? Ik geef de brui aan de postwisseling omdat ik het een loze discussie vind, en je begint over balkenende en nihilisme.quote:Op dinsdag 21 december 2004 14:38 schreef sjun het volgende:
[..]
Geeft niks. Als het aan Balkenende ligt is er ruimte voor een pluriformiteit aan religiën in ons democratische land en is een voorganger van een socialistische gemeente niet minder dan een voorganger van een nihilistische gemeente zolang deze maar niet oproept tot haat.
Cleese-humor a.k.a. associatieve pythonhumorquote:Op dinsdag 21 december 2004 14:59 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Wat is dit nou voor een reply? Ik geef de brui aan de postwisseling omdat ik het een loze discussie vind, en je begint over balkenende en nihilisme.
Lache joh.quote:Op dinsdag 21 december 2004 15:03 schreef sjun het volgende:
[..]
Cleese-humor a.k.a. associatieve pythonhumor
Da's mooi, dan moet dit kabinet gaan ontbinden.quote:Op dinsdag 21 december 2004 15:06 schreef du_ke het volgende:
Verdonk wil gaan schrappen in de grondwet.
Ik ga voor antwoord C uit het oogpunt van realisme. Eigenlijk ben ik voor punt Bquote:Op dinsdag 21 december 2004 14:09 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Docenten merken dat door het groeiend aantal werkende moeders en eenoudergezinnen de opvoeding van kinderen steeds meer een taak wordt van de school. Is dat een probleem?
A> Ja, opvoeding hoort thuis te gebeuren.
B> Ja, docenten moeten lesgeven, niet opvoeden.
C> Nee, het moet een samenspel zijn.
D> Nee, integendeel, opvoeden op school is zelfs beter.
Onderzoekers zijn altijd nodig, Sjunquote:Op dinsdag 21 december 2004 14:58 schreef sjun het volgende:
[..]
Dan zal ik eens gauw aan het werk met de herverherbouwing van een exact-database om jullie niet te zeer te vervreemden van de ingesleten onderlinge omgangsvormen. Dat laat ullie uitgebreid de tijd om het eigen bekende riedeltje weer breedvoerig, breedsprakig, kortzichtig of anderszins te kunnen uitdragen op dit publieke subforum.
Ligt er wel een beetje aan wat je onder opvoeding verstaat, denk ik. Geen enkele leraar is er van gediend om 'papa' genoemd te worden, lijkt me.quote:Op dinsdag 21 december 2004 15:10 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Ik ga voor antwoord C uit het oogpunt van realisme. Eigenlijk ben ik voor punt B
Je hebt een aantal basisregels in de omgang. Je hebt als leraar niet genoeg tijd en
overwicht om ook dat nog eens voor je kiezen te krijgen.
voorspelbare uitslag...quote:Op dinsdag 21 december 2004 15:22 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Ligt er wel een beetje aan wat je onder opvoeding verstaat, denk ik. Geen enkele leraar is er van gediend om 'papa' genoemd te worden, lijkt me.
De poll staat op www.volkskrant.nl
het benne barre tijdenquote:
Ook voor deze ckub mag best een kosten-baten plaatje worden opgesteld waaraan prestatie-indicatoren worden opgehangen, gezien de hoeveelheden gemeenschapsgeld die omgaan in onderwijs en onderzoek. Wellicht kan er hieruit een nauwere samenwerking tussen bedrijfsleven en wetenschap ontstaan opdat de nederlandse concurrentiepositie in de wereld verbeterd kan worden.quote:Op dinsdag 21 december 2004 15:20 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Onderzoekers zijn altijd nodig, Sjun
hmja, misschien kun je een gewillig oor vinden bij het WTCW in Watergraafsmeer. Daar zijn ze nogal gebrandt op die zgn. incubators. Roel Pieper en Tinneke Netelenbos hebben al eens geprobeerd dit aan de man te slijten onder de naam Twinning.quote:Op dinsdag 21 december 2004 15:58 schreef sjun het volgende:
[..]
Ook voor deze ckub mag best een kosten-baten plaatje worden opgesteld waaraan prestatie-indicatoren worden opgehangen, gezien de hoeveelheden gemeenschapsgeld die omgaan in onderwijs en onderzoek. Wellicht kan er hieruit een nauwere samenwerking tussen bedrijfsleven en wetenschap ontstaan opdat de nederlandse concurrentiepositie in de wereld verbeterd kan worden.
Ik doel meer op sociaal-wetenschappelijk onderzoek.quote:Op dinsdag 21 december 2004 16:02 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
hmja, misschien kun je een gewillig oor vinden bij het WTCW in Watergraafsmeer. Daar zijn ze nogal gebrandt op die zgn. incubators. Roel Pieper en Tinneke Netelenbos hebben al eens geprobeerd dit aan de man te slijten onder de naam Twinning.
Die boekhoudingen zijn reeds gedefinieerd in versie Exact Compact 3.53 Echter versie 3.53 draait niet op XP met SP2, de update versie 3.7 heeft daar ook kuren en het hele verhaal moet worden geimporteerd in Exact Compact 2000 (omdat Exact zelf de trainingen voor 2003 nog niet voor elkaar heeft).quote:Lukt het met Exact, of zit je nog in de definitiefase?
http://www.nrc.nl/economie/artikel/1103609560493.htmlquote:Tropisch paradijs in vliegtuighangar
[/i]BRAND, 21 DEC. Nabij het Duitse dorp Brand, zestig kilometer ten zuiden van Berlijn, is een tropisch eiland nagebootst.[/i]
Het vakantiepark is gebouwd in een voormalige vliegtuighangar, 360 meter lang, 210 meter breed en 107 meter hoog. In de hal zijn meren, een zandstrand en een regenwoud met 10.000 tropische planten aangelegd. De bedenker en financier van dit pretpark is de Maleisiër Colin Au.
De temperatuur in de hangar is constant 28 graden. De watertemperatuuris 30 graden. Tijdens de opening, eerder deze week, werd op een enorm scherm in de hangar een zonsopgang geprojecteerd. Wanneer buiten de zon schijnt kan het dak van het gebouw de natuurlijke zonnestralen doorlaten.
Au investeerde zeventig miljoen euro in het project. De hangar was ooit bedoeld voor de bouw van zeppelins.
Solidariteit, solidari-tijd. Haha, "hoe laat is het", dus welke tijd, solidari-tijd. Haha, ja.quote:Op dinsdag 21 december 2004 16:44 schreef RichardQuest het volgende:
"Hoe laat is het? Solidariteit!"! Die vind ik wel grappig gevonden.
Dat is subjectief, natuurlijk, veel van de beste Monty Python-grappen zijn ook voor iedereen te begrijpen (Ministry of Silly Walks, John Cleese die Michael Palin met een grote vis het water inslaat nadat Palin hem met twee kleine visjes heeft geslagen). Maar er zijn veel grappen die wel degelijk briljant zijn en inspanning vergen.quote:Op dinsdag 21 december 2004 08:04 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ten eerste, wat valt er niet te begrijpen aan Monty Python?
Meen je dat nou?quote:Ten tweede, humor is iets waar je om moet lachen
Hierbij staat mij een LPF-vandaal voor ogen die op 6 mei de parkeergarage verramponeert. Waarom zou je niet kunnen lachen om iets dat ''intellectueel'' is? (Je schrijft het of het iets als kanker is, hoewel je daar natuurlijk wel om kunt lachen.)quote:niet iets dat "intellectueel" is of zo.
Nee, hooguit dat je niet bij een ''elite'' zou willen horen, wat ook niet dreigt.quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:23 schreef RichardQuest het volgende:
Heb ik gezegd dat je niet om iets 'intellectueels' kunt lachen?
Over gevoel voor humor gesproken...ik wilde er niet de ''zonnebril-smiley'' vergeef mij voor dit woord er achter zetten om je niet te beledigen.quote:En je riedel over kanker, je mag er nu wel mee kappen. Uitvergroten tot buiten de bedoelde proporties schijnt je niet vreemd te zijn.
Een overdekte versie van centreparks...quote:Op dinsdag 21 december 2004 16:55 schreef RichardQuest het volgende:
Ik las het ook ja...lijkt me geen bal aan.
Het is niet toevallig de Tempelhof he? Dat is een vlieghaven bij Berlijn dat in WO 2 gebouwd is. Sinds de oplevering, heeft het complex voor nooit minder dan 50% leeggestaan. Het is onbruikbaar als volwaardige vlieghaven naar huidige maatstaven; er mogen alleen kleine vliegtuigjes landen.quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:41 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Een overdekte versie van centreparks...
Ik vind het gebouw wel echt indrukwekkend.
Die heeft Tikorev gewonnen. Zie het normale uitslag-topic.quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:38 schreef RichardQuest het volgende:
Volgens mij wordt de Glimmerveen-award niet meer gegeven. Sidekick?
toevallig wel ja!quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:45 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Het is niet toevallig de Tempelhof he? Dat is een vlieghaven bij Berlijn dat in WO 2 gebouwd is. Sinds de oplevering, heeft het complex voor nooit minder dan 50% leeggestaan. Het is onbruikbaar als volwaardige vlieghaven naar huidige maatstaven; er mogen alleen kleine vliegtuigjes landen.
[afbeelding]
Dan is het wel stoer. Dat gebouw heeft gewoon iets magisch. Van voor het vergeelde plastic-tijdperk zeg maar.quote:
Dat is deel van vlieghaven Tempelhof.quote:Op dinsdag 21 december 2004 18:13 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Wat is dat?
Ziet er ook indrukwekkend uit!
Nee, maar Amerika wel. Maar omdat jij de geschiedenisstudent bent en ik niet verwijder ik het wel.quote:Op dinsdag 21 december 2004 18:29 schreef Johan_de_With het volgende:
O ja, voor de tweede maal; Wolffje, Byzantium gaat niet samen met ''the land of the free'', cretin.
quote:Op dinsdag 21 december 2004 18:30 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Nee, maar Amerika wel. Maar omdat jij de geschiedenisstudent bent en ik niet verwijder ik het wel.
Nee, dat was gewoon triest.quote:Op dinsdag 21 december 2004 18:32 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
. Jij had mij laatst ook op mijn Windows 98 gepakt.
van Aarsten was in 2003 de beste politicus van het jaar. In 2004 was hij de slechtste. Toeval?quote:Op dinsdag 21 december 2004 18:36 schreef pberends het volgende:
Wilders toen hij nog bij de VVD zat over of VVD links of rechtsom moet gaan:
"We gaan er voor zorgen dat de VVD er 1 miljoen zetels bijkrijgt"
Nee, de beste man moet gewoon niet als een pastoor de 2de kamer toespreken.quote:Op dinsdag 21 december 2004 18:38 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
van Aarsten was in 2003 de beste politicus van het jaar. In 2004 was hij de slechtste. Toeval?
Die bevoogdende ' linkse' pvda anno jaren 70 mentaliteit tochquote:Op dinsdag 21 december 2004 18:39 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Nee, de beste man moet gewoon niet als een pastoor de 2de kamer toespreken.
Nu pas?quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:24 schreef RichardQuest het volgende:
En ik kap met de discussie, omdat ik vastgeluld ben, daar mijn argumenten op zijn.
Ik dacht aan ganzenleverpate.quote:Op dinsdag 21 december 2004 18:42 schreef Harry_Sack het volgende:
eet er hier uberhaupt iemand kalkoen met kerst?
IK!!!quote:Op dinsdag 21 december 2004 18:42 schreef Harry_Sack het volgende:
Ik eet een gebakken moslim.quote:Op dinsdag 21 december 2004 18:42 schreef Harry_Sack het volgende:
Ik dacht dat dat niet meer mocht, of dat het onder boycot lag oid ..quote:Op dinsdag 21 december 2004 18:44 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik dacht aan ganzenleverpate.
Jij hapt al ver voor het Kerstmaal.quote:Op dinsdag 21 december 2004 18:45 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat niet meer mocht, of dat het onder boycot lag oid ..
Dat is toch van dat trechtervlees dacht ik?
Het schijnt dat je er heel slaperig van wordt. Ik heb het nog nooit gegeten en zal het dit keer ook niet doen. Waarom is kalkoen op tafel eigenlijk een associatie met kerst?quote:Op dinsdag 21 december 2004 18:44 schreef George-Butters het volgende:
[..]
IK!!!
Maar dat is niet omdat ik het zo lekker vind....
De schuld van oma... 83 en stront eigenwijs
voor mij niets dan tofu, makkerquote:Op dinsdag 21 december 2004 18:47 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Jij hapt al ver voor het Kerstmaal.
Ach op een gegeven moment ben je het gewend en dan wil je niets anders meer.quote:Op dinsdag 21 december 2004 18:45 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat niet meer mocht, of dat het onder boycot lag oid ..
Dat is toch van dat trechtervlees dacht ik?
Het is gewoon heeeeelveeel kip en je weet wat er gebeurd als je veel eet en de hele dag gedwongen gezellig doet. Dan word je moe en slaperig.quote:Op dinsdag 21 december 2004 18:47 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Het schijnt dat je er heel slaperig van wordt. Ik heb het nog nooit gegeten en zal het dit keer ook niet doen. Waarom is kalkoen op tafel eigenlijk een associatie met kerst?
Niets dat gemanipuleerd was.quote:Op dinsdag 21 december 2004 18:49 schreef Harry_Sack het volgende:
wat zou jezus hebben gegeten anno 2004?
Wat een kut vraag.quote:Op dinsdag 21 december 2004 18:49 schreef Harry_Sack het volgende:
wat zou jezus hebben gegeten anno 2004?
Volgens mij zat er stofje in kalkoen waar je slaperig van wordt. Dat heb ik ooit eens gehoord.quote:Op dinsdag 21 december 2004 18:50 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Het is gewoon heeeeelveeel kip en je weet wat er gebeurd als je veel eet en de hele dag gedwongen gezellig doet. Dan word je moe en slaperig.![]()
Alles is gemanipuleerd. Niets is puur.quote:Op dinsdag 21 december 2004 18:50 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Niets dat gemanipuleerd was.
Ben je nu al dronken?quote:Op dinsdag 21 december 2004 18:51 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Volgens mij zat er stofje in kalkoen waar je slaperig van wordt. Dat heb ik ooit eens gehoord.
Misschien helpt het je aan euforie tijdens de kerst ofzoiets en is het daarom een ritueel geworden (?)
Nee man, geen druppel, al zeker 2 dagen nietquote:
quote:Op dinsdag 21 december 2004 18:50 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Niets dat gemanipuleerd was.
Wie durft er een mailtje naar de SGP, CU of het CDA te sturen met deze vraag?quote:
Just a slob like one of us, Heiden.quote:Op dinsdag 21 december 2004 18:58 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Nee man, geen druppel, al zeker 2 dagen niet
* Harry_Sack plays Joan Osborne - What if God was one of us, Just a slut like one of us
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |