Coole sponserquote:Het team van McLaren, binnen de Formule1 bekend om haar stabiele en langdurige verhoudingen met sponsoren, zou met ingang van 2005 wellicht een nieuwe titelsponsor kunnen gaan krijgen.
Het team heeft de langstdurende relatie op haar naam staan in de Formule1, met Marlboro. Deze duurde van 1974 tot en met 1996. Na deze periode werden de wagens in de kleurstelling van West gestoken, een kleurstelling die tot op heden nog immer wordt gevoerd.
Met het naderende verbod op tabaksreclame in Europa, lijkt het er op dat deze kleurstelling zal gaan verdwijnen, en plaats zal maken voor, volgens de 'Sunday Herald', de kleuren van Johnnie Walker, Schotse Whiskey. Het moederbedrijf van dit Schotse merk, Diageo, zou met McLaren overeenstemming hebben bereikt om als titelsponsor op de wagen te komen. Het bedrag wat met deze deal gemoeid is, zou 36 miljoen pond bedragen.
Hoewel deze informatie nog niet is bevestigd, gaat de 'Sunday Herald' er van uit dat Walker West zal opvolgen per maart 2005, de aanvang van het nieuwe seizoen aldus. Het contract met West loopt echter nog tot en met de maand juli 2005. Een woordvoerder van Diageo gaf aan dat, toen naar de mogelijke deal werd gevraagd, Formule1 zeker in beeld is, maar dat dit slechts één van de gebieden is welke men in overweging heeft. Wellicht weten we het binnen enkele weken.
Bron: F1-live.com
Daar verbaas ik me ook over. Net zoals Philips hoewel die wel Jos verstappen hebben gesponsord. Maar ja ik denk dat ze niet hun handen willen branden aan de wereld die Formule 1 heet.quote:Op maandag 13 december 2004 14:40 schreef gangsta-mario het volgende:
Jah hij is wel cool t s weer is wat anders als cigaretten, ik vind het persoonlijk jammer dat een nederlandse coureur nooit is gesponserd word door Heineken dat zou echt een goeie internationaal bekende sponser zijn, had tevens goed bij de jaguar gepast maar dat is niet meer...
Ja zekers!quote:Op maandag 13 december 2004 14:33 schreef rubbereend het volgende:
is er al een nieuwtje?
Aldus RTL Grandprixquote:Het is David Coulthard toch nog gelukt een stoeltje voor volgend seizoen te bemachtigen. De Schot zal gaan rijden voor het team van Red Bull Racing. Teameigenaar Dietrich Mateschitz maakte het nieuws zelf bekend.
Wie het tweede stoeltje bij Red Bull krijgt, is nog onduidelijk. Het plan met wisselende coureurs lijkt de voorkeur te hebben. Christian Klien en Vitantonio Liuzzi zullen elkaar volgens dit scenario na iedere twee races aflossen. Liuzzi heeft al aangegeven geen voorstander te zijn van dit plan.
Jah dat zou voor de F1 wel goed zijn weer een beetje spanning maar dan moeten ze wel heel hard aan het werk denk ik.quote:Op maandag 13 december 2004 16:32 schreef MonoSynth het volgende:
Zouden we bij McLaren dan weer krijgen dat het team uit de as verrijst na het vinden van een nieuwe sponsor? Ik kan me nog erg goed Australië 1997 herinneren. De eerste race met West-reclame, en dan direct die race winnen.
http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=71740quote:Rubinho slams 2005-spec car
Next year's F1 car will be 'more dangerous' than a faster 2004 version, according to Rubens Barrichello. The Ferrari driver tested an interim '05-spec car - producing less downforce and tyre grip than the 2004 version - for the first time at Jerez last week.
"I was a bit shocked," said the Brazilian. "It's much more nervous, harder to drive, has much less grip, and I really don't know how you are going to overtake with it."
He added: "For sure, it's going to be a laugh on a dirty track -- cars spinning everywhere!"
ttquote:David Coulthard rijdt ook komend jaar
in de Formule 1.De 33-jarige Schot,goed
voor dertien Grand Prix-overwinningen
bij McLaren,wordt eerste rijder bij de
Red Bull-renstal (voorheen Jaguar),zo
heeft teambaas Dietrich Mateschitz
laten weten.
Coulthard,afgedankt door Mclaren,neemt
bij de Oostenrijkse formatie de plaats
in van Mark Webber,die naar Williams is
vertrokken.Vitantonio Liuzzi (Ita) en
Christian Klien (Oos) komen voor de
tweede Red Bull-stoel in aanmerking.
Met twee jonge talenten begin je ook niet echt veel hoor. Coulthard heeft zichzelf bewezen, en McLaren heeft hem niet voor niets negen jaar in dienst gehad. Kwaliteiten zal hij dus wel hebben, vooral voor het ontwikkelen van de auto, en dat is nou net wat Red Bull nodig heeft. En het ondersteunen van een nieuwe coureur kan hij volgens mij ook wel.quote:Op dinsdag 14 december 2004 08:17 schreef gangsta-mario het volgende:
Snap wel dat ze hem halen voor zijn ervaring maar echt veel laten zien heeft ie nog niet.
Ze hadden beter voor een jong talent kunnen gaan ... Doornbos ofzo :p
Ik snap ut ook wel. Maar David laat t vaak liggen als het er op aan komt dan zie je gewoon dat ie tekort komt daarom snap ik ook niet dat ze niet dat ie niet eerder gedumpt is bij mclaren. Er hadden betere coureurs geweest denk om naast raikonnen/ hakkinen te zettenquote:Op dinsdag 14 december 2004 10:17 schreef MonoSynth het volgende:
[..]
Met twee jonge talenten begin je ook niet echt veel hoor. Coulthard heeft zichzelf bewezen, en McLaren heeft hem niet voor niets negen jaar in dienst gehad. Kwaliteiten zal hij dus wel hebben, vooral voor het ontwikkelen van de auto, en dat is nou net wat Red Bull nodig heeft. En het ondersteunen van een nieuwe coureur kan hij volgens mij ook wel.
quote:McLaren denies Hakkinen link
The McLaren team has denied rumours that Mika Hakkinen might be involved as a test driver with the team.
"We can confirm Mika Hakkinen's sole objective for 2005 is to achieve his goals in the DTM with Mercedes-Benz," a McLaren statement said. "No party from McLaren, Mercedes-Benz or Mika Hakkinen's management are involved in any talks with regard to our F1 programme."
This is odd given that our sources (and there were more than one of them) were adamant that the Finn is to be involved with the F1 testing programme. One could suggest, given the careful wording of the statement, that talks are now completed or that Mika Hakkinen has been talking directly to people from DaimlerChrysler about a deal. However, there are times when one can read too much into a statement and if one analyses the McLaren release one might conclude that no-one at McLaren nor Mercedes-Benz is involved in any talks about the F1 programme, which would make it very hard for any cars to be built in the time available!
The proof of the pudding is in the eating and time will tell whether or not Hakkinen pops up testing for the team.
We are quite happy to accept that we are wrong, but it is strange that such solid sourcing should be proved to have no grounding in reality. There is or was a story out there somewhere.
Incidentally, we hear that rising British star Jamie Green has recently signed a long-term contract to be involved with McLaren. We also hear that the team's longtime protege Lewis Hamilton has not agreed terms for a similar deal.
quote:Op dinsdag 14 december 2004 15:49 schreef MonoSynth het volgende:
In de categorie "Liever vandaag dan morgen":
Ik hoopte al op een mooi bericht, maar de nieuwswaarde is dat ze m niet aan ze contract zullen houdenquote:Op dinsdag 14 december 2004 15:49 schreef MonoSynth het volgende:
In de categorie "Liever vandaag dan morgen":
Brawn: "Schumacher kan ieder moment stoppen"
quote:Op dinsdag 14 december 2004 15:49 schreef MonoSynth het volgende:
In de categorie "Liever vandaag dan morgen":
ik moet het eerst nog zien, ik geloof het pas als hij in melbourne op de grid staat.quote:Christijan Albers rijdt volgend seizoen zo goed als zeker in de Formule 1. Albers is met twee teams in gesprek en lijkt hoe dan ook een plaatsje in de F1 te krijgen. Volgens betrouwbare bronnen heeft de Larenaar zijn budget rond.
Een paar weken geleden testte Albers nog voor Jordan in Jerez en liet naar eigen zeggen een goede indruk achter. Jordan is een mogelijkheid, maar Minardi zit er meer in. Albers hing al vaker tegen een F1-contract aan, maar lijkt het nu voor elkaar te hebben.
Betrouwbare bronnen lieten F1Racing.nl weten dat het budget van Albers rond is. Trust zit daar niet bij. Het bedrijf mag tot eind 2006 geen andere coureur dan Jos Verstappen, in welk FIA-kampioenschap dan ook, sponsoren. Dat Trust Jordan sponsorde, was alleen mogelijk omdat het management van Verstappen daar toestemming voor gaf. Albers en Trust hebben ook goede contacten, maar een samenwerking is op dit moment nog niet mogelijk.
Voor Albers ziet het er dus goed uit. Minardi lijkt het te gaan worden. Ook Jordan is een optie, maar het is meer dan waarschijnlijk dat we volgend jaar Albers zien rijden voor het Italiaanse team.
bron
en een contract zegt helemaal niks, vraag dat maar aan ene Verstappen Jos van vorenquote:Op dinsdag 14 december 2004 18:44 schreef MonoSynth het volgende:
Heeft Albers het zelfde management als Verstappen ofzo? Dit wordt weer een lang voorjaar van heel veel 'we zijn bezig', 'we hebben het budget rond' en 'we hebben keuze' persberichten, en uiteindelijk zul je zien dat hij er in Melbourne niet bij is. Er zijn zoveel coureurs die "Het budget rondhebben", maar dat garandeert tegenwoordig echt geen plekje in de F1.
Ik zie liever het management van Doornbos. Pas iets melden als er echt iets te melden is. Dan komt de coureur ook een stuk betrouwbaarder over.
quote:Na eerder zijn achtervleugel te hebben verbogen is het vervolg van de test van Christian Albers in de Champ Cars succesvol geweest.
Hij mocht de wagen van Derrick Walker testen op basis van zijn resultaten in het DTM. Voor de gelegenheid was de auto gespoten in de kleuren van de sponsors van Albers, namelijk Trust, JVC en GR8 Industries.
Het gebruik van bandenwarmers is bij Champ Cars niet toegestaan en ook dient er op de ouderwetse manier gekoppeld te worden via een pedaal met de voet. Toch zette Albers in de middag competitieve tijden neer.
Albers heeft binnen drie weken getest voor twee verschillende F1-teams en één Champ Car team, iets wat volgens hemzelf nog niemand eerder heeft gedaan.
Bron: Christijan.com
ik zie liever nicky pastorelli bij walker en albers bij minardi..., doornbos bij jordanquote:Op donderdag 16 december 2004 15:11 schreef kriele het volgende:
Van mij mag Chris lekker gaan racen bij Walker. Volgend jaar krijgen ze een lola chassis en zijn ze weet een stuk competatiever. Dat is een stuk beter dan minardi.
Kan nooit kwaad lijkt mequote:Dat Juan Pablo Montoya niet tot de meest afgetrainde coureurs behoord is bekend. Zijn nieuwe werkgever wil hier echter verandering in gaan brengen. Montoya is op dieet.
McLaren Mercedes gaat er vanuit dat Montoya komend seizoen fit en een paar kilo’s lichter aan de start zal verschijnen. Volgens de Spaanse krant Marca is Montoya momenteel bezig met een intensieve training en daarnaast volgt hij nog een dieet. Dit alles moet tot gevolg hebben dat zijn gewicht zal afnemen.
Montoya is zich ook bewust dat hij zijn gewicht moet afnemen. Het lijkt hem aardig te lukken, ondertussen zou hij al 6 kilogram zijn kwijtgeraakt. “Commentaar over mijn gewicht hoor ik al mijn hele carrière. Maar wanneer ik na een race uit de wagen stap, zien de anderen er vaak nog vermoeiender uit dan ikzelf”, aldus de Colombiaan tegenover Marca.
Schumi verslaan jahquote:Op donderdag 16 december 2004 16:49 schreef gangsta-mario het volgende:
Haha Misschien raakt ie nu die dikke plofkop van m is kwijt en helpt het echt en kan ie dit seizoen ook is een x wat presteren![]()
Haha jah mischien wel maar dan mag ie wel ff heeel erg zijn best gaan doen en da zie ik nog niet gebeuren maar goed wie weet!! Zou wel weer is wat anders zijn als altijd maar Schumacher/ Ferrariquote:
Voor mij verveelt het nog niet zo maar meer spanning, bedoel een klein beetje spanning (afgelopen jaren geen spanning) zou het echt wel leuker makenquote:Op donderdag 16 december 2004 17:04 schreef Shreever het volgende:
Idd, dat Schumacher/Ferrari begint aardig te vervelen, ik hoop iig op veel verassingen komend seizoen.
*bijna niet wachten kan tot het eindlijk weer zo ver is
pas een beetje op je woordenquote:Op donderdag 16 december 2004 16:49 schreef gangsta-mario het volgende:
Haha Misschien raakt ie nu die dikke plofkop van m is kwijt en helpt het echt en kan ie dit seizoen ook is een x wat presteren![]()
quote:Juan Pablo awarded as top Latin driver
December 16, 2004![]()
Miami, Florida – Juan Pablo Montoya was awarded yesterday in Miami as the Best Latin American driver of the year. In a ceremony which took place yesterday night, Fox Sports highlighted the achievements of Juan Pablo this year, awarding also sportsmen in other disciplines. ...
Als ik twee rijders niet op elkaar vind lijken zijn het wel die twee. Coulthard is supersaai en degelijk, doet stoer en is eigenlijk heel onzeker. Juan Pablo staat garant voor spektakel op de baan, is temperamentvol en een echte racer die aanvalt op plaatsen waar niemand het verwacht en waar hij het soms ook beter had kunnen laten.quote:Op vrijdag 17 december 2004 13:29 schreef MrX1982 het volgende:
Montoya is dezelfde soort rijder als Coulthard,
De rijstijl is idd anders maar het zijn wel twee dezelfde soort types. Grote bek naast de baan maar op de baan vallen de prestaties toch enorm tegen. Montoya mag dan vele acties doen op de baan maar hij bereikt er tot op de dag van vandaag niets mee. Hij heeft de verwachtingen bij Williams niet waar kunnen maken. Ik vraag me dus af of hij dat ooit nog kan doen.quote:Op vrijdag 17 december 2004 13:41 schreef Scrutinizer het volgende:
Als ik twee rijders niet op elkaar vind lijken zijn het wel die twee. Coulthard is supersaai en degelijk, doet stoer en is eigenlijk heel onzeker. Juan Pablo staat garant voor spektakel op de baan, is temperamentvol en een echte racer die aanvalt op plaatsen waar niemand het verwacht en waar hij het soms ook beter had kunnen laten.
Ik denk dat het goed is dat Montoya bij McLaren rijdt nu, hij is agressiever als Coulthard en dit zal ook een goede invloed hebben op Raikonnen, waardoor deze vanzelf ook meer gaat durven en beter uit de verf zal komen.quote:Op vrijdag 17 december 2004 13:57 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De rijstijl is idd anders maar het zijn wel twee dezelfde soort types. Grote bek naast de baan maar op de baan vallen de prestaties toch enorm tegen. Montoya mag dan vele acties doen op de baan maar hij bereikt er tot op de dag van vandaag niets mee. Hij heeft de verwachtingen bij Williams niet waar kunnen maken. Ik vraag me dus af of hij dat ooit nog kan doen.
Hij werd kampioen in zijn eerste seizoen in de CART-series, won in zijn eerste seizoen F1 z'n eerste race, had in dat seizoen 3 poleposities en schreef 3 ronderecords op zijn naam. Noem dat maar niets. Wereldkampioen is hij idd niet geworden maar geen van de teams heeft tot nu toe wat dat betreft een antwoord op Ferrari. Ik ben ook bang dat Ferrari komend seizoen ook niet of nauwelijks te verslaan valtquote:Op vrijdag 17 december 2004 13:57 schreef MrX1982 het volgende:
Montoya mag dan vele acties doen op de baan maar hij bereikt er tot op de dag van vandaag niets mee.
de winter duurt lang, zolang de eerste deel van de winter periode maar voorbij is . zeg maar tot eind december dan gaat de tijd erna wel snelquote:Op vrijdag 17 december 2004 16:12 schreef TheGHunter het volgende:
Het duurt weer te lang deze winter, zoals altijd
Voor volgend seizoen weer genoeg leuke ingrediënten, jammer alleen dat de FIA wat aan het doorslaan is mbt de sport veiliger te maken. Laat die gasten nou gewoon lekker tegen elkaar racen, ipv die auto's steeds meer afremmen en de coureurs extra handigheidjes meegeven (oa TC) die het een stuk makkelijker maken om de auto te besturen.
Ik bedoel, wie heeft er nu baat bij om de auto nog minder downforce te geven, inhalen wordt zo nog moeilijker dan het al was.
Daarbij zullen de coureurs voorzichtiger gaan rijden en krijg je dus sowieso minder gevechten op de baan.
* TheGHunter verlangt weer terug naar de tijd dat coureurs nog echt de ballen en de auto hadden om rondenlang elkaar op te jagen, in te halen en over het randje te gaan mocht dat nodig blijken.
Zijn prestaties zijn goed, maar meer ook niet. Daar maakt hij teveel fouten voor en daar vind ik hem te wisselvallig voor.quote:Op vrijdag 17 december 2004 14:36 schreef Atreidez het volgende:
Ik vind de prestaties van Montoya gewoon goed hoor. Dat de auto vorig jaar nou wat minder was kan je montoya niet aanrekenen. Dat hij soms wat (te) wild is is een aanwinst in de sport, en overall heeft hij toch heel wat moois laten zien al.. alleen al 3 keer de wings van Schumi eraf rijden is toch iets waar we m erg dankbaar voor moeten zijn
1 | 23.15 Formule 1 jaaroverzicht 30 Dec SBS 6 |
Relax, kan ik de zegetocht van Schumacher en Ferrari nog eens op mn gemak terugkijkenquote:Op zondag 19 december 2004 20:33 schreef JPM01 het volgende:
[ code verwijderd ]
opletten mensen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![]()
het gaat mij meer om de laatste racequote:Op zondag 19 december 2004 21:32 schreef TheGHunter het volgende:
[..]
Relax, kan ik de zegetocht van Schumacher en Ferrari nog eens op mn gemak terugkijken![]()
quote:Olav Mol
De vierde overwinning uit de carriere van Juan Pablo Montoya. De Grand prix het dicht bij z'n huis. Oe dat wordt nog spannend daar, maar toch. Daar is de overwinning de vuist er al uit . Juan Pablo Montoya is de overwinnaar. en wat een mooie overwinning.
Montoya uit de auto
Fucking goood job guys thank you very much. because after briljant years
quote:Op zondag 19 december 2004 22:30 schreef JPM01 het volgende:
[..]
het gaat mij meer om de laatste race
[..]
![]()
Sneu voor die man natuurlijk....quote:Op donderdag 23 december 2004 10:11 schreef MonoSynth het volgende:
dat was me even een hartverzakking toen ik bij het 'sport' gedeelte van Nu.nl las dat de Colombiaan Montoya was neergeschoten..... Gelukkig zijn er meer Colombianen die Montoya heten en in de sport actief zijn. Wel sneu voor de man trouwens.
Dus... liever mét Olav en zònder decoder....quote:A little speculation about John de Mol
John de Mol is one of Holland's best known businessmen. He made a vast fortune as one of the partners of the Endemol company which brought reality TV to the world and eventually sold out to the Spanish telephone company Telefonica. De Mol left Endemol last year and since then has been spending his money, investing in a variety of different businesses through his investment company Talpa Holdings. He bought and sold a stake in the Manchester United soccer empire, he owns a big chunk of the Spyker car company and more recently has been focussing his attention on building up a digital TV empire which will be launched in the summer of 2005 and will aim at grabbing a slice of the highly-developed Dutch cable TV market. Holland is unusual in that around 98% of the population have cable TV and de Mol seems to have ambitions beyond Dutch borders with a telecommunications company called Versatel in which he recently raised his ownership to 42%. De Mol's TV channel is going to use sport and family programming at prime time to pull in its audience and yesterday announced that he has bought the TV rights to the Dutch first division soccer league for 2005 and 2006. He needs more programming, of course, and the word in Holland is that he will outbid SBS, the station which currently has the F1 TV rights, which has been losing ratings recently because of the lack of a Dutch driver in F1. Funding the F1 career of Christijan Albers would kill two birds with one stone as it would draw attention to de Mol's new channel and at the same time boost TV audiences for F1.
We expect that some of this will be announced later today when Minardi confirms Albers as one of its drivers in 2005.
Vanaf volgend jaar gaat heel Nickelodeon toch van de buis? En komt er NLTV (oid) voor in de plaats.quote:Op donderdag 23 december 2004 23:06 schreef rubbereend het volgende:
de mol heeft volgens mij pas de beschikking over zendtijd na 18.00 dus dan valt de F1 af!
naar mijn weten is het van 6.00 tot 18.00 Nickelodeon en van 18.00 tot 6.00 NLTVquote:Op donderdag 23 december 2004 23:09 schreef TheGHunter het volgende:
[..]
Vanaf volgend jaar gaat heel Nickelodeon toch van de buis? En komt er NLTV (oid) voor in de plaats.
Lijkt me trouwens best reeel dat John de Mol gaat bieden op de rechten voor de F1, hij wil van de nieuwe zender een familiezender maken, en wat past daar nou beter bij dan F1 en voetbal voor de mannen. Hij heeft de kindershit al met tekenfilmpjes ed dus nu nog iets voor de vrouwen en hij heeft de programmering al bijna klaar
ik schrok ook, maar montoya komt niet vaak meer in colombiaquote:Op donderdag 23 december 2004 10:11 schreef MonoSynth het volgende:
dat was me even een hartverzakking toen ik bij het 'sport' gedeelte van Nu.nl las dat de Colombiaan Montoya was neergeschoten..... Gelukkig zijn er meer Colombianen die Montoya heten en in de sport actief zijn. Wel sneu voor de man trouwens.
quote:
News
24 December 2004
Montoya is 'a risk' - McLaren
Signing fiery Colombian driver Juan Pablo Montoya for 2005 and beyond was 'a risk,' McLaren CEO Ron Dennis admitted yesterday. He revealed that, following an opportunity to snap-up the outspoken Latino - reportedly following an argument with Williams' chiefs at the 2003 French grand prix - the decision to hire JPM was taken 'quickly.'
Dennis told UK newspaper The Daily Mail: "We believe he will be a better racing driver with our team -- we think the risk is a very balanced and calculated one. We think his best is yet to come. "Juan Pablo is still on the up."
Die heeft al een eigen topic op het forumquote:Op zondag 26 december 2004 12:29 schreef superhaagie het volgende:
Raar dat niemand het hier heeft over dat Albers volgend jaar bij Minardi rijdt, misschien niet boeiend ofzo :s maar wel weer goed voor de nederlandse racerij dacht ik zo.
Albers naar Minardiquote:Op zondag 26 december 2004 12:43 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Die heeft al een eigen topic op het forum
naja...., jos is exitquote:Op zondag 26 december 2004 14:11 schreef Atreidez het volgende:
Mag deze er ook nog bij ?
Jos Verstappen, deel 25, wie zal het zeggen....
Bron:F1-Racingquote:Montagny topfavoriet voor zitje naast Albers
Renault-testrijder Franck Montagny wordt in 2005 mogelijk de teamgenoot van Christijan Albers bij Minardi. Volgens de Australische pers zou Minardi-teambaas Stoddart hebben laten doorschemeren dat de Franse rijder zijn voorkeur geniet om de tweede wagen te gaan besturen.
Volgens Australian Associated Press (AAP) zijn beide partijen met elkaar in gesprek en wordt er hard gewerkt om het nodige budget te vinden. Minardi gaf vorige week aan dat de identiteit van hun tweede rijder in januari zou worden bekendgemaakt.
Bron:F1-Racingquote:Minardi start met oude wagen
Christijan Albers zal zijn eerste F1-races in een gewijzigde versie van de oude Minardi PS04 moeten afwerken. Teambaas Stoddart gaf toe dat het team er niet in zal slagen de nieuwe PS05 rijklaar te hebben tegen de eerste race in Australië.
"De nieuwe wagen zal pas tegen de eerste Europese Grand Prix in San Marino klaar zijn. We zullen het seizoen wel starten met de nieuwe Cosworth motor", aldus Stoddart.
Minardi volgt daarmee dus het voorbeeld van Ferrari. Ook de wereldkampioenen gaven al aan met een aangepaste versie van de 2004-wagen te zullen starten.
Het mag dan een bal zijn, dit is natuurlijk nog nergens op gebaseerd. En ik heb die Montagny echt geen uitzonderlijke dingen zien doen in die Renault.quote:Op dinsdag 28 december 2004 18:42 schreef TimoBasso het volgende:
Franck Montagny overklast onze nederlandse bal.. hard
dan heb je flink mazzel, ik wil ook naar melbournequote:Op donderdag 30 december 2004 01:09 schreef Re het volgende:
In ieder geval net maar een kaartje gekocht voor 6 maart in Melbourne
nou, zoveel vond ik er nou ook weer niet aanquote:Op zondag 19 december 2004 20:33 schreef JPM01 het volgende:
[ code verwijderd ]
opletten mensen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![]()
Die auto schijnt nogal te zuipen, zullen wel een extra grote tank nodig hebben.quote:Op maandag 13 december 2004 14:35 schreef MrX1982 het volgende:
Kimi Raikonnen word kampioen met Johnnie Walker sponsering op zijn McLaren
fout helemaal foutquote:Op maandag 13 december 2004 14:35 schreef MrX1982 het volgende:
Kimi Raikonnen word kampioen met Johnnie Walker sponsering op zijn McLaren
quote:Op vrijdag 31 december 2004 21:45 schreef JPM01 het volgende:
[..]
fout helemaal fout
montoya wordt kampioen![]()
quote:Sauber presenteert formule-1-auto's niet
Uitgegeven: 4 januari 2005 16:03
HINWIL - Sauber heeft de in Kuala Lumpur geplande presentatie van zijn formule-1-bolides afgezegd.
De Zwitserse renstal besloot de voor 11 januari voorziene ceremonie af te blazen uit respect voor de slachtoffers van de zeebeving in Azië.
De nieuwe racewagens van het type C24 hadden voor het eerst moeten worden getoond in Kuala Lumpur, omdat Sauber daarmee de Maleisische cosponsor Petronas wilde bedanken voor tien jaar sponsorschap.
En als Der Michael na n aantal races weer gewoon dik bovenaan staat, wordt weer alles op "volgend jaar, volgend jaar dan..." gegooidquote:Op vrijdag 31 december 2004 21:45 schreef JPM01 het volgende:
[..]
fout helemaal fout
montoya wordt kampioen![]()
Een coureur op zijn plaats had die progressie niet meer moeten boeken.quote:Op vrijdag 17 december 2004 15:35 schreef JPM01 het volgende:
ik volg montoya nu vanaf het moment dat die in zandvoort bij de masters mee deed. en later bij de formule 3000 en champcars werd ik grote fan van hem en ik zie dat hij meer en meer progressie boekt zelfs dit seizoen.
Helemaal met je eens. Geweldig op het ene circuit en te slecht op het andere. Het Jos syndroom?quote:Op woensdag 5 januari 2005 02:07 schreef rubbereend het volgende:
Montoya had allang goed mee moeten doen om de wereldtitel, dat hij nog steeds niet constant genoeg kan presteren heeft gewoon met zn persoonlijkheid te maken.
voor Jos is zn carriere in het begin te snel gegaan en daaran heeft hij en pech gehad (Simtek, Walkinsaw die hem naait) en hij heeft op cruciale punten fouten gemaakt herinner me een race in SPanje in de stromende regen waar als hij gewoon door had gereden 3e of 4e was geworden, maar hij spint stom.quote:Op woensdag 5 januari 2005 12:54 schreef kriele het volgende:
[..]
Helemaal met je eens. Geweldig op het ene circuit en te slecht op het andere. Het Jos syndroom?
Ik zet mijn geld ook maar op Klien, dus dan krijgen we DC en Klien nou wat een dreamteam heb je dan.quote:609 Teletekst wo 05 jan
De Oostenrijker Christian Klien en de
Italiaan Vitantonio Liuzzi hebben een
contract voor een jaar getekend bij de
nieuwe Formule 1-stal Red Bull.
Na testraces wordt besloten wie van de
twee het tweede stoeltje krijgt,achter
de Schot David Coulthard.Klien,die het
vorig seizoen voor Jaguar reed,lijkt de
beste papieren te hebben.Vermoedelijk
zal Liuzzi genoegen moeten nemen met de
rol van testrijder.
Ik vrees toch dat Heidfeld het tweede stoeltje mag gaan bezetten en er is nog wat BMW Williams nieuwsquote:609 Teletekst do 06 jan
Formule 1-stal BMW-Williams heeft de
Duitser Nick Heidfeld vastgelegd voor
het komend seizoen.
Of Heidfeld bij de start van het nieuwe
seizoen ook achter het stuur zal zitten
van de nieuwe FW27,is nog onzeker.Hij
heeft een concurrent in de Braziliaan
Antonio Pizzonia.
Testraces moeten uitmaken wie de tweede
rijder bij BMW-Williams wordt,naast de
Australiër Mark Webber.
Werkelijk on-be-grij-pe-lijk dat Williams hem heeft gecontracteerd. Dat moet wel het werk van BMW zijn.quote:Op donderdag 6 januari 2005 17:58 schreef rubbereend het volgende:
Heidfeld, over kleurloze rijders gesproken
Idem met vice-wereldkampioen Frentzen in 1997.quote:Op donderdag 6 januari 2005 17:58 schreef rubbereend het volgende:
Heidfeld, over kleurloze rijders gesproken
Dat is precies wat ik dacht, als ie het naar zijn zin heeft denk ik dat hij aardig mee kan komen. Als achterblijver in de Jordan was hij voor menigeen al nauwelijks op een ronde te zettenquote:Op donderdag 6 januari 2005 18:45 schreef Atreidez het volgende:
Ik wil nog wel eens zien wat die Heidfeld in deze williams kan doen. Bij Sauber liet ie zich best zien en het is toch zo iemand die al snel opgeeft als ie merkt dat ie niets kan met een auto, zoals bij Jordan. Als ie straks uit de top 6 start moet ik nog zien of ie kleurloos voorbij gaat
quote:The wraps will come of the Toyota TF105 on Saturday, making the Japanese squad the first to unveil their 2005 machine to the press.
The car will be presented at the Barcelona circuit in Spain on January 8 and is the first Toyota Formula One design overseen entirely by the team’s highly regarded technical director Mike Gascoyne.
The TF105 is due to make its full test debut just three days later when Ralf Schumacher puts the car through its paces at Jerez on January 11 and 12. He will hand over to team mate Jarno Trulli for the following two days.
Toyota will be hoping the new machine can bring them their first podium finish after they endured a difficult 2004 season, finishing eighth in the constructors’ championship, just a point behind rivals Jaguar.
Hij is wel mooiquote:Op zaterdag 8 januari 2005 13:42 schreef MonoSynth het volgende:
eerste foto's van nieuwe Toyota:
http://www.f1racing.nl/nl/photolarge.php?photoID=38304&catID=1499
tijden in australie is dat opzich wel relaxt maar maleisie, china en japan is het zeer ongunstigquote:Op zaterdag 8 januari 2005 19:43 schreef Atreidez het volgende:
Qualifying en Race op 1 dag tegenwoordig. En met dit soort races is dat erg slopend vanwege onze tijden
quote:Montoya and Raikkonen ready to test
Going head-to-head for the first time
Montoya will push Raikkonen hard at McLaren
McLaren Mercedes commences its first test of 2005 this Wednesday at Jerez where the team will run until Sunday.
Kimi Raikkonen and Alex Wurz kick the test off on Wednesday with Juan Pablo Montoya and Raikkonen testing together on Thursday.
The battle for supremacy at McLaren will not be won or lost on one day of testing, but it is a significant day in the relationship between Montoya and Raikkonen.
ik ben ook erg benieuwd en hoop natuurlijk dat Monty even een supertijd neerzetquote:Op donderdag 13 januari 2005 12:59 schreef -Hans- het volgende:
Shreever -> Ik ben benieuwd naar het eerste duel tussen Kimi en Montoya.
omg! check de nieuwe Sauber eens, wat een mooie wagen is dat geworden.
[afbeelding]
[afbeelding]
Die sidepods.![]()
[afbeelding]
http://www.sauber.ch/images/home/upload/SP_ET8443.jpg (super groot formaat)
Bron: http://www.planet.nl/plan(...)tid=540915/sc=01321fquote:Barrichello: "Ik kan Schumi kloppen"
Gepubliceerd op woensdag 12 januari 2005
De Braziliaan opent dit seizoen de jacht op zijn teamgenoot.
Michael Schumacher onoverwinnelijk? Rubens Barrichello gelooft daar niet in. De Braziliaan is er van overtuigd dat hij zijn teamgenoot kan verslaan.
De 32-jarige Barichello vormt al vijf jaar een team met Schumacher en ieder seizoen is hij achter de Duitser geëindigd. Toch gelooft 'Rubinho' dat hij zijn teamgenoot een keer zal kloppen. "Als ik ooit ga denken dat ik Michael niet kan verslaan, stop ik meteen met F1", aldus de Braziliaan.
Dat hij bekend staat als de eeuwige nummer twee, deert de kleine Braziliaan niet. "Het maakt me niet uit welk nummer er op mijn auto staat", vindt Barrichello. "Wat telt is op welk nummer ik mijn zinnen heb gezet. En voor volgend seizoen is dat nummer één."
Luca Badoer, de derde coureur in pikorde bij Ferrari, heeft woensdag zijn contract bij de wereldkampioen verlengd. De Italiaan tekende tot het einde van 2006 bij Ferrari. Badoer staat al sinds 1997 onder contract bij de Italiaanse renstal, waar hij een streepje voor heeft op de andere testrijder Marc Gené.
Hij lijkt idd erg veel op de Ferrari van afgelopen jaar. Is ook niet gek natuurlijk als je weet dat Sauber en Ferrari n goede relatie met elkaar onderhoudenquote:Op donderdag 13 januari 2005 13:28 schreef Atreidez het volgende:
Is dat de F2004 met andere kleuren?
Ik ook, volgens mij doet hij dat vooral om zichzelf te motiveren danwel om zichzelf voor de gek te houden.quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:14 schreef Atreidez het volgende:
Heeft Rubens elk jaar t zelfde draaiboek ofzo. You can't blame him for trying, maar een kans maakt ie niet echt nee. En ik kan me een letterlijk nieuwsbericht van vorig jaar herinneren waarin hij t zelfde verkondigt![]()
Tnx. Vandaag dus een spannende dag voor beide heren. Valt me wel op dat de Williams van dit jaar aardig vooruit komt.quote:En voor Scrutinizer;
http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=73874
Gister heeft Antonio al gereden, en vandaag rijdt hij met Heidfeld samen.
quote:Op donderdag 13 januari 2005 22:07 schreef TheGHunter het volgende:
Pizzonia sneller dan Heidfeld, das positief
volgens raceplanet is Heidfeld juist sneller dan Pizzoniaquote:1 R. Zonta Toyota 1'16''672 101
2 K. Räikkönen McLaren 1'16''814 + 0'00''142 124
3 JP. Montoya McLaren 1'16''946 + 0'00''274 92
4 N. Heidfeld Williams 1'17''063 + 0'00''391 146
5 A. Pizzonia Williams 1'17''165 + 0'00''493 94
6 F. Montagny Renault 1'18''055 + 0'01''383 118
7 J. Trulli Toyota 1'18''423 + 0'01''751 95
8 E. Bernoldi BAR 1'18''589 + 0'01''917 72
9 J. Button BAR 1'18''897 + 0'02''225 118
10 M. Gene Ferrari 1'19''044 + 0'02''372
valt me nog mee.quote:Op donderdag 13 januari 2005 19:43 schreef Shreever het volgende:
En hier de uitslagen van de tests van vandaag:
[afbeelding]
Scheelt gelukkig niet zo veel tussen Kimi en Monty
quote:May debut for new Ferrari
The 2005 Ferrari Formula One car will not be raced until the Spanish Grand Prix in May, team boss Jean Todt has revealed.
McNeil/Sutton Ferrari will run with a modified B-version of their championship winning F2004 for the opening four rounds of the season, before the new machine makes its competitive debut at Barcelona’s Circuit de Catalunya.
The team will have the car ready to present to the media at the end of February, but have chosen to delay its introduction, primarily due to the revised regulations which require an engine to last twice as long as last season.
“Well, simply considering the new rules, one power unit for two Grands Prix, we want to do two sequences of two Grands Prix and then we are going to start from Spain with the new car," Todt told a news conference at Ferrari’s winter retreat in the Italian Dolomites.
In recent years Ferrari have made a habit of beginning the new season with last year’s machine, and it is a habit that has served them well. However, given the major aerodynamic changes required under the 2005 regulations, most teams intend to hit the track in Melbourne with all-new cars. Ferrari and Minardi are the only ones with confirmed plans to start the season with interim designs.
Aldus F1 Racing.nlquote:De belangrijkste veranderingen van de BAR007 vergelijken met haar voorganger zitten in de aërodynamica en de motor. Het nieuwe ontwerp van de neus springt het meest in het oog. Daarnaast kan BAR komend seizoen gebruik maken van een volledig nieuwe Honda-krachtbron. De Japanse motorenfabrikant vergrootte deze winter haar aandelenpakket van het team en pakt voor 2005 uit met een motor die compacter, lichter en krachtiger zou zijn dan de motor waar het team in 2004 gebruik van maakte.
Ik had even over je foto heen gekeken, maar dat lijkt me verstappen in een champcarquote:
Yep! Naast Schumi waren daar Barrichello, Jean Todt en Luca di Montezemolo.quote:Op maandag 17 januari 2005 21:45 schreef Atreidez het volgende:
De BAR is echt supercool weerDie neus is apart, maar de tijden moeten vertellen of t nu heeft, al die radicale ontwerpen.
Iemand anders nog Schumi en de rest van Ferrari bij de pope gezien?
[afbeelding]
Thnx voor het vinden van t origineelquote:Op dinsdag 18 januari 2005 09:40 schreef Vitalogy het volgende:
Volgens mij is het Christian Klien
Het origineel
Story from BBC SPORT:quote:I don't think it's the end of the GPWC but it is the end of them starting a separate championship
Paul Stoddart
Minardi team owner
Ik heb eens ff wat navraag gedaan, maar volgend weekend komt het nummer uit en die wordt nog dikker als normaal maar das logischquote:Op dinsdag 18 januari 2005 15:16 schreef tHaBuZ het volgende:
Ff een vraag aangezien hier dus een aantal F1 fans zitten die denk ik ook wel een abonnement op F1Racing hebben... Hebben jullie de december editie al gehad met die Albers op de voorkant?? Ik heb twee weken geleden gebeld en toen zeiden ze dat ze een productieprobleem hadden mr het lijkt me dat er nu wel eens wat verstuurd mag worden... Of hebben jullie um al en moet ik mn bezorger onder handen nemen?
Respect voor Sid Watkins. Tot op zo'n hoge leeftijd nog dokter geweest in de Formule 1. En hij verlaat de Formule 1 nog niet helemaal. Ben je dan een super opa of nietquote:De Formule 1 dokter' treedt terug
Professor Sid Watkins heeft zijn functie als Formule 1-dokter per direct neergelegd. De inmiddels 78-jarige arts is al sinds de jaren zeventig betrokken bij de sport als medisch specialist. Watkins zorgde er na de Grand Prix van Italië in 1978 voor (de race waarin de Zweed Ronnie Peterson kort na de start verongelukte) dat bij elke race een medisch team van specialisten present was, evenals een mobiel hospitaal voor eerste hulp. Sinds zijn betrokkenheid is de veiligheid van de sport met sprongen toegenomen.
FIA-voorzitter Max Mosley roemt het werk dat Wakins in de afgelopen kwart eeuw heeft verricht: ,,Professor Watkins heeft een unieke bijdrage geleverd aan de verbetering van de veiligheid, en aan het vergroten van de medische betrokkenheid bij de Formule 1 en de autosport in zijn totaliteit'.''
Watkins verdwijnt overigens niet helemaal van het toneel. Hij wordt voorzitter van het FIA Instituut voor Autosportveiligheid. Het nieuwe instituut wordt in Parijs gehuisvest en moet alle kennis en ervaring op het gebied van veiligheid in de verschillende takken van autosport bundelen. Mosley: ,,Ik ben er van overtuigd dat Watkins in zijn nieuwe rol zal excelleren.''
De functie van Sid Watkins op de circuits als Formule 1-dokter wordt overgenomen door Gary Hartsetin, al enige tijd de rechterhand van Watkins.
quote:Kimi ’s eerste reactie op de nieuwe auto waren positief. “Mijn eerste indruk is een goede, hoewel het werk voor mij en mijn collega coureurs nu pas echt begint".
quote:Albers met Minardi door de straten van Amsterdam
Hoewel de Formule I-Grand Prix van Zandvoort al jaren geleden van de kalender is geschrapt, is Christijan Albers dit jaar in zijn Minardi-bolide te bewonderen op Nederlandse bodem. De debutant in de hoogste klasse van de internationale autoracerij rijdt op 27 januari in zijn Minardi door de straten van Amsterdam naar een pre-launch party.
Tijdens de pre-launch party in het Amsterdamse Cineac zal Albers zijn Nederlandse sponsors aan de pers presenteren.
Waar precies is dit te zien in amsterdam, ik las alleen onduidelijke berichten over de exacte locatie en hoe en wat....quote:
kijk met jou kan ik praten...., raikkonen wordt het niet aangezien die liever naar een nachtclub wilquote:Op maandag 24 januari 2005 14:34 schreef Shreever het volgende:
Dit is m! De winnende auto van aankomend seizoen!
Ziet er goed uit hoor
maar inderdaad iets gebochelt![]()
Montoya wordt het dan iig ook niet, die slaat graag journalistenquote:Op dinsdag 25 januari 2005 09:46 schreef JPM01 het volgende:
[..]
kijk met jou kan ik praten...., raikkonen wordt het niet aangezien die liever naar een nachtclub wil![]()
en Michael Schumacher ramt graag zijn collega's er af (damon Hill in 1994 en Villeneuve in 1997 )quote:Op dinsdag 25 januari 2005 10:49 schreef TheGHunter het volgende:
[..]
Montoya wordt het dan iig ook niet, die slaat graag journalisten
quote:Op dinsdag 25 januari 2005 12:51 schreef JPM01 het volgende:
[..]
en Michael Schumacher ramt graag zijn collega's er af (damon Hill in 1994 en Villeneuve in 1997 )![]()
en waarom dan welquote:Op dinsdag 25 januari 2005 12:53 schreef rubbereend het volgende:
[..]wil je Senna ff uit je avatar halen
die botste zn tegenstander en net zo hard afquote:
jupquote:Op dinsdag 25 januari 2005 13:18 schreef TheGHunter het volgende:
Was dat niet eerst de Michael Schumacher award?
quote:Alonso reed zestien ronden. "Ik heb een goede eerste indruk van de auto gekregen, ondanks de nodige vertragingen tijdens de eerste testdag. De motor is krachtig en trekt snel op vanuit een laag toerental. Het is comfortabel zitten in de nieuwe auto. We weten nog niet of de wagen makkelijk of moeilijk bestuurbaar is, daarvoor hebben we onvoldoende ronden gereden. We willen morgen meer kilometers maken om meer over de nieuwe wagen te weten te komen."
Technisch directeur Bob Bell voegde daaraan toe: "De eerste tekenen zijn veelbelovend." De wind was spelbreker tijdens de eerste testdag.
Bron: F1 racing
Ik vind de nieuwe McLaren mooier.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 21:10 schreef -Hans- het volgende:
De nieuwe Renault R25:
....
Puntige neus en bijzondere voorvleugel.
Mja, verder veel rondingen zoals o.a. Mclaren ook heeft..
...
[..]
Het wordt tijd dat je die mening bijstelt.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 21:35 schreef MrX1982 het volgende:
McLaren heerst alleen jammer dat Montoya ook voor McLaren rijdt ben geen fan van hem.
...
Als hij bij McLaren goed gaat presteren stel ik mijn mening mss bij. Maar nu iig nog nietquote:Op dinsdag 25 januari 2005 21:46 schreef sooty het volgende:
Het wordt tijd dat je die mening bijstelt.
Juan-Pablo is super gemotiveerd en geeft 110% voor McLaren.
ik dacht het nietquote:Op dinsdag 25 januari 2005 21:57 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Als hij bij McLaren goed gaat presteren stel ik mijn mening mss bij. Maar nu iig nog niet
Kimi gaat zijn ass kicken, elke race
Hm die heb ik nog niet gezien?!?quote:Op dinsdag 25 januari 2005 21:39 schreef At_Fundum het volgende:
Voorlopig blijf ik de BAR het mooiste vinden, maar ja of het ook hard gaat, is natuurlijk een andere kwestie
jaja. EN TOEN GING DE WEKKERquote:Op maandag 13 december 2004 14:35 schreef MrX1982 het volgende:
Kimi Raikonnen word kampioen met Johnnie Walker sponsering op zijn McLaren
idd mooie auto, maar geen winnendequote:Op dinsdag 25 januari 2005 21:29 schreef -Hans- het volgende:
Heerlijk om al die pro-McLaren reacties te lezen, keep up the good work guys!![]()
terwijl Raceplanet.net het volgende er over zegtquote:Robert Doornbos staat op het punt een contract te tekenen bij Jordan. De Rotterdammer laat vanuit Italië weten dat hij ‘deze week’ verwacht duidelijkheid te hebben. ,,Dan zal de beslissing wel gevallen zijn’’, verduidelijkte hij.
Doornbos is op dit moment bezig fysiek in topvorm te geraken. ,,Ik moet wel, want ik zit niet in een auto en de eerste race staat al voor de deur.’’ Het seizoen begint over 40 dagen, op 6 maart in Melbourne. Jordan heeft slechts één keer getest, vier dagen, begin december in Jerez.
Doornbos, die vorige week een nieuwe sponsor aan de haak sloeg (‘om wie het gaat, dat kan ik nog niet zeggen’) verwacht duidelijkheid omdat zijn manager vandaag en morgen gesprekken voert met de leiding van Jordan over een plek voor Doornbos in 2005. De onderhandelingen hebben een tijdje stil gelegen omdat Jordan met Midland F1 bezig was een overname af te ronden. Dat is onlangs gebeurd.
Volgens Doornbos, die naast Minardi-coureur Christijan Albers komend seizoen de tweede Nederlander in de Formule 1 kan worden, is er ook haast geboden. Er moeten nog aanpassingen gemaakt worden aan de auto voor de coureur. Hij houdt er rekening mee dat hij bij de eerste volgende test achter het stuur te zitten. Jordan zal tussen 7 en 10 februari op het circuit van Silverstone de EJ 15 testen. Ook zal Jordan dan voor het eerst met de nieuwe Toyota-motor actief zijn.
Doornbos, die hoog op de lijst zou staan van Jordan na zijn indrukwekkende optredens in de laatste drie Grand Prix' van vorig seizoen en de testsessie in Jerez, is niet de enige die aast op een plek bij Jordan. Ook Timo Glock, Alexander Wurz, Franck Montagny en Anthony Davidson zijn in de weer met Jordan. Onlangs voegde zich ook Zsolt Baumgartner zich bij dat rijtje.
bron: formule 1 het snelste blad van NL
wat moet je nu gelovenquote:In tegenstelling tot wat enkele andere sites berichten, is een Jordan-contract nog helemaal niet aanstaande voor Robert Doornbos. Raceplanet.net kan verzekeren dat er deze week zeker geen duidelijkheid over de toekomst van de Nederlander zal komen.
“Eigenlijk is het zelfs zo dat de onderhandelingen op dit moment stilliggen: alle aandacht van de teams gaat uit naar de vergadering [van deze week met de FIA]”, verduidelijkt een woordvoerder van de voormalig Formule 3000-rijder. “Ook het bericht dat Robert een nieuwe sponsor zou hebben is onjuist.”
“Natuurlijk wordt er gepraat, maar getekend is er nog niks. Als er iets zeker is, dan is het wel dat er deze week niet veel duidelijk zal worden. Volgende week gaan we weer verder praten en als er dan iets te melden valt, zal het management van Robert zelf nieuws naar buiten brengen”, besluit de zegsman.
Moeten ze eerst even het contratc met Mercedes ontbindenquote:Op woensdag 26 januari 2005 07:51 schreef gangsta-mario het volgende:
Precies als het maar snel is. Mclaren mag eerst wel is proberen om een goeie motor te maken die het wat langer uit houdt was vorig jaar ook een aardig probleem
Haha jah precies, en dan maar een Ferrari motor kopen ofzo.quote:Op woensdag 26 januari 2005 10:45 schreef Riert het volgende:
[..]
Moeten ze eerst even het contratc met Mercedes ontbinden
ik help je het hopen het seizoen komt al met rasse schreden dichterbijquote:Op woensdag 26 januari 2005 11:42 schreef Atreidez het volgende:
Rustig afwachten joh, met Doornbos komt t allemaal wel goed
Zo slecht is Mercedes echt niet. Ze hebben toch wel mooi 2 wereldtitels bij coureurs en 1 constructeurstitel eind jaren negentig gewonnen voordat Ferrari te dominant werd. Dat kan je van andere teams niet bepaald zeggen.quote:Op woensdag 26 januari 2005 10:45 schreef Riert het volgende:
Moeten ze eerst even het contratc met Mercedes ontbinden
Ik heb er ook een goed gevoel bij, zo bedoelde ik hem ook niet. Ik reageerde slechts op dat McLaren betere motoren moet bouwen.quote:Op woensdag 26 januari 2005 12:40 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Zo slecht is Mercedes echt niet. Ze hebben toch wel mooi 2 wereldtitels bij coureurs en 1 constructeurstitel eind jaren negentig gewonnen voordat Ferrari te dominant werd. Dat kan je van andere teams niet bepaald zeggen.
Ik denk dat komend siezoen de Mercedes motor goed werk gaat afleveren
Ik ben niet anti-Ferrari en heb veel respect voor wat ze bereikt hebben maar vind wel dat het tijd wordt voor een andere kampioen.quote:Op woensdag 26 januari 2005 12:44 schreef The_Hives het volgende:
waarom is iedereen hier zo pro-mclaren
Omdat Ferrari het zo goed voor elkaar heeft?
Maar daarvoor moeten ze toch het contract met Mercedes niet ontbinden. In een moeilijke tijd moet je juist nauw samenwerken om het tij te keren. Ik denk dat Mercedes en McLaren dat hebben gedaan. McLaren deed het aan het einde van het seizoen toch best goed. Het begin was slecht idd maar dan moet je niet meteen het hoofd laten hangen en het contract verbreken met je motorleverancier. Maar gelukkig snapt Ron Dennis dat ook welquote:Op woensdag 26 januari 2005 13:00 schreef Riert het volgende:
Ik heb er ook een goed gevoel bij, zo bedoelde ik hem ook niet. Ik reageerde slechts op dat McLaren betere motoren moet bouwen.
Heel goedquote:En ik ben pro McLaren vanwege de cureurs die er rijden. Niks met Ferrari te maken.....wel met hun rijderskeus
ehhhh....het was dus een slechts een minuscuul grapje omdat McLaren niet zelf zn motoren bouwtquote:Op woensdag 26 januari 2005 13:16 schreef MrX1982 het volgende:
Maar daarvoor moeten ze toch het contract met Mercedes niet ontbinden. In een moeilijke tijd moet je juist nauw samenwerken om het tij te keren. Ik denk dat Mercedes en McLaren dat hebben gedaan. McLaren deed het aan het einde van het seizoen toch best goed. Het begin was slecht idd maar dan moet je niet meteen het hoofd laten hangen en het contract verbreken met je motorleverancier. Maar gelukkig snapt Ron Dennis dat ook wel
[..]
Dat was de vorige jarenquote:Op woensdag 26 januari 2005 13:25 schreef The_Hives het volgende:
ach ik heb ook niets op hoor met de coureurs van ferrari, maar omdat ik voornamelijk mclaren reacties zag. Waarom geen williams bijvoorbeeld
.
Nee, ik ga voor coureurs. Al heb ik meer met McLaren en Williams dan met Ferrari.quote:Maar kiezen jullie echt vanwege de coureur voor mclaren, of als beide rijders volgend jaar vervangen worden, zijn jullie dan nog voor mclaren?
Pedorie Sauber heb ik altijd wel een zwak voor gehadquote:Na Simtek is er overigens geen leuk team meer geweest. Ja Stoddart was dat een tijdje met zn team, maar hoe dat er nu aan toe gaat vind ik gewoon zielig
quote:Op woensdag 26 januari 2005 12:44 schreef The_Hives het volgende:
waarom is iedereen hier zo pro-mclaren
Omdat Ferrari het zo goed voor elkaar heeft?
als je naar Hockenheim gaat kun je beter iets meer geld uitgeven en een plaatsje in het motodrome kopen, zie je veel meer.quote:Op zondag 23 januari 2005 16:52 schreef Sjonnie_Santos het volgende:
ff vraagje,
zijn er hier wel eens mensen op de Hockenheimring geweest?
ben zelf alleen op nurburgring en spa geweest, maar wil dit jaar naar hockenheim ...de spitzkehre
geweldige bocht. Maar spitzkehre 1, die plaatsen, valt daar wat te zien?
plaatje op inet gevonden dr van:
http://home01.wxs.nl/~krame493/images/00005.jpg
als dit het uitzicht is hoef ik er niet heen. Maar iemand ervaring met deze plaatsen of weet er wat van?
quote:Op woensdag 26 januari 2005 13:25 schreef The_Hives het volgende:
ach ik heb ook niets op hoor met de coureurs van ferrari, maar omdat ik voornamelijk mclaren reacties zag. Waarom geen williams bijvoorbeeld
.
Mark Webber rijdt toch echt voor Williamsquote:Op dinsdag 25 januari 2005 21:35 schreef MrX1982 het volgende:
Ik ben trouwens ook fan van Mark Webber ben echt heel benieuwd hoe hij presteert in de Williams.
Mark Webber
Ik ben fan van McLaren geworden door Mika Hakkinen. Sindsdien ben ik fan gebleven ook al stopte Hakkinen er jammer genoeg mee. Maar daarvoor in de plaats kwam Kimi. Laat ik dat nou ook een goede coureur vinden. Alleen jammer van Montoya van hem ben ik geen fan maar hij rijdt wel in een McLaren. Beetje dubbel gevoel overquote:Maar kiezen jullie echt vanwege de coureur voor mclaren, of als beide rijders volgend jaar vervangen worden, zijn jullie dan nog voor mclaren?
Paul Stoddert weet toch altijd wel vaak in het nieuws te komen ook al bakt zijn team er erg weinig van maar aan de andere kant is het toch wel een goede springplank voor coureurs. Hoewel ik Minardi best wat meer resultaten gun.quote:Na Simtek is er overigens geen leuk team meer geweest. Ja Stoddart was dat een tijdje met zn team, maar hoe dat er nu aan toe gaat vind ik gewoon zielig
Hier ookquote:
quote:Op woensdag 26 januari 2005 13:36 schreef TheGHunter het volgende:
[..]
Hier ook, niet specifiek fan van een bepaalde coureur, wel voor een team.
Ik ondersteun elke rijder die bij de Scuderia Ferrari rijdt, vanaf mijn F1 tijd zijn dat er eigenlijk niet zoveel geweest, alleen Alesi, Berger, Irvine, Salo, Barrichello en natuurlijk Der Michael. Die laatste heeft bij mij een streepje voor omdat hij Ferrari teruggebracht heeft waar ze thuishoren, aan de top![]()
Als die versnellingsbak van dat ding t nou ns een hele race uitgehouden had, dan dan danquote:Op woensdag 26 januari 2005 13:39 schreef rubbereend het volgende:
Simtek was idd een leuk team en Verstappen bewees dat het ook nog eens een wagen met potentie was
En nu maar hopen dat Albers dit driestuiver-team gebruikt om zich in de kijker de rijden van echte teams.quote:Op donderdag 27 januari 2005 00:31 schreef rubbereend het volgende:
je kan veel zeggen, ze weten wel hoe ze Albers "in de markt moeten zetten"
kijk hier maar ff: Albers in de F1 ???? deel 2quote:Op vrijdag 28 januari 2005 00:05 schreef Atreidez het volgende:
[afbeelding]
Ze helm heeft iig goeie sponsors.. Iemand al foto's van ze rit door Adam?
en hij is niet mooiquote:Op vrijdag 28 januari 2005 14:12 schreef -Hans- het volgende:
Ferrari test een nieuwe neus uit, wat aan apart ding.
[afbeelding]
[afbeelding]
die waren allang verboden , nadat zelfs Ferrari die dingen had in 1998quote:Op zaterdag 29 januari 2005 23:53 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Op naar de T-wing van de Tyrrels uit 97! (dacht ik me zo te herinneren)
nee das niet waar hoor, de FIA heeft ze verboden, volgens mij toen ook al op voorhand van olav mol die vond ze lelijk en gevaarlijkquote:Op zondag 30 januari 2005 10:32 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Volgens mij reden ze er op Imola ook nog mee rond en verbood Luca himself ze omdat ze gewoon te leliljk waren.
X-wings heette die dingen.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 23:53 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Op naar de T-wing van de Tyrrels uit 97! (dacht ik me zo te herinneren)
quote:Op maandag 31 januari 2005 12:57 schreef Harmen1984 het volgende:
Heidfeld naar Williams.
Bron:F1-Racingquote:Williams kiest Heidfeld
Het BMW-Williams team stelde deze ochtend in Valencia dan toch Nick Heidfeld voor als tweede rijder. De Duitser kreeg de voorkeur op testrijder Antonio Pizzonia en mag zich vanaf nu officieel teamgenoot van Mark Webber noemen.
Heidfeld heeft zijn benoeming tot tweede rijder vooral te danken aan BMW. De Duitse partner van Sir Frank Williams zou de voorbije maanden een echte fan geworden zijn van Heidfeld die zich in de tests vaak sneller toonde dan Pizzonia. Toch was de keuze tussen beide rijders niet makkelijk.
"We hebben beide rijders heel wat laten testen vooraleer deze keuze te maken en het bleef tot de laatste minuut een zware beslissing. Ze waren beiden echt heel erg aan elkaar gewaagd", liet teambaas Frank Williams weten tijdens de presentatie van de FW27.
Die wagen zal Heidfeld dit seizoen samen met Mark Webber gaan besturen.
"Het is fantastisch om eindelijk deel uit te maken van een team dat al titels wist te winnen. Dit is echt de grote stap waarop ik de voorbije jaren hoopte."
Heidfeld begon zijn F1-loopbaan als testrijder bij McLaren en werd daarna door hen bij Prost en Sauber ondergebracht. Dat team verliet hij vorig seizoen voor Jordan. Pizzonia gaat voorlopig nog door als testrijder bij Williams, maar zou ook andere opties overwegen.
En aangezien ik de BAR een mooie auto vind, geldt dat dus voor deze ook, ziet er lekker degelijk uitquote:Ik vind het een weinig opvallende auto, geen verrassende neus zoals de FW26 wel had. Het uitstekende zwarte gedeelte onder de sidepods heeft de nieuwe BAR ook.
Bron: nu.nlquote:'Indiase autoracer Karthikeyan naar Jordan'
Uitgegeven: 1 februari 2005 08:50
Laatst gewijzigd: 1 februari 2005 08:57
NEW DELHI - De Indiase autoracer Narain Karthikeyan rijdt dit jaar voor Jordan in de Formule 1. Dat heeft zijn zaakwaarnemer dinsdag gezegd.
"Narain heeft een aanbod gekregen om eerste coureur te worden bij Jordan en hij heeft het geaccepteerd", aldus Sanjay Sharma.
Karthikeyan zal volgens Sharma later dinsdag in Bombay worden gepresenteerd. De Britse renstal Jordan heeft zelf nog geen namen van coureurs bekendgemaakt. Wel is de Nederlander Robert Doornbos een serieuze kandidaat voor een van de twee stoeltjes.
De 28-jarige Karthikeyan is de eerste Indiër in de Formule 1. Hij reed al tests voor Jordan, Jaguar en Minardi.
Ik hoop echt dat Doornbos wel een stoeltje krijgtquote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:41 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Doornbos zou nog kunnen. Jordan heeft nog een stoeltje over.
Dan heb je toch niet echt opgelet de laatste jaren. Die vent probeert al jaren de F1 in te komen maar is simpelweg altijd te langzaam geweest.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:07 schreef Klonk het volgende:
Voor de mensen die net zoals ik nog nooit van Narain Karthikeyan hadden gehoord, hierbij z'n website. De man heeft toch een aardig palmares en een paar grote sponsors.
http://www.narainracing.com/
Ik vind die f1 wagens tegenwoordig helemaal zo raar, al die schuine dingen, vleugeltjes ect. Vind een oude f1 wagen of een champ car veel mooier, lekker eenvoudig....quote:Op dinsdag 1 februari 2005 16:17 schreef TheGHunter het volgende:
Moet die neus tegenwoordig zo hoog van de grond staan? Kvind dr geen zak aan eerlijk gezegd
Ik hoop wel dat-ie praat zoals je dat verwacht van een Indiër Engels spreektquote:Op woensdag 2 februari 2005 00:59 schreef Vitalogy het volgende:
Aan de andere kant zeg ik
[afbeelding]
Deze jongen gaat natuurlijk voor een hoop humor in de F1 zorgen.
Bron: F1-Racingquote:Ook Monteiro 'rond' met Jordan
Gisteren (dinsdag) werd bekend gemaakt dat de Indiër Narain Karthikeyan zo goed als rond is met Jordan. Kort daarna kwam het volgende nieuws over Jordan binnen. Volgens de Portugese pers is Tiago Monteiro (28) ook rond met het team.
Monteiro testte al eens eerder F1. Zo kwam hij een keer voor Renault en Minardi uit. De Portugees reed eerder in het Frans F3-kampioenschap en de F3000.
Mocht Monteiro daadwerkelijk in Melbourne aan de start verschijnen, is hij de eerste Portugees sinds Pedro Lamy in de F1.
ik moet gelijk denken aan die engelse serie, was een tijdje terug nog bij RTL 5 met die schreewende vent, speelde zich in het leger af en er waren daar ook een paar indiers, droge gasten.quote:Op woensdag 2 februari 2005 00:59 schreef Vitalogy het volgende:
Aan de andere kant zeg ik
[afbeelding]
Deze jongen gaat natuurlijk voor een hoop humor in de F1 zorgen.
ik denk het ook, maar wat te denken van minardi's nieuwe testcoureurquote:Op woensdag 2 februari 2005 11:39 schreef MrX1982 het volgende:
Zou die Indiër het lachertje van het seizoen gaan worden?
Ik denk van wel
quote:Nissany startte in 2002 zijn raceloopbaan in Hongarije. Hij reed later races in de F3000 en testte voor Jordan en Minardi. Teambaas Paul Stoddart liet weten vooral onder de indruk van zijn 'enthousiasme' en 'fitheid'.
Dat zou echt zonde zijn...quote:Op woensdag 2 februari 2005 11:32 schreef MrX1982 het volgende:
Dat zou betekenen geen Doornbos. Beetje jammer. Jordan kiest gewoon voor het (grote) geld ipv echt talent.
Doornbos moest dacht ik ook een zak met geld meenemen. Dus het is niet echt verrassend dat Jordan voor het geld gaat, al is het wel jammer.quote:Op woensdag 2 februari 2005 11:32 schreef MrX1982 het volgende:
Dat zou betekenen geen Doornbos. Beetje jammer. Jordan kiest gewoon voor het (grote) geld ipv echt talent.
volgens Doornbos :quote:Op woensdag 2 februari 2005 11:54 schreef ElmarO het volgende:
Die Israeliër is inderdaad ook een goede kandidaat voor lachertje van het seizoen.
[..]
Doornbos moest dacht ik ook een zak met geld meenemen. Dus het is niet echt verrassend dat Jordan voor het geld gaat, al is het wel jammer.
bron : http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=9369quote:"De bal ligt nu bij Jordan, we voldoen aan de financiële eisen die door het team gesteld zijn en veel meer kunnen we op het moment niet doen", vervolgt hij. Waarschijnlijk wordt de line-up van het door Midland overgenomen Jordan-team uiterlijk aanstaande maandag bekendgemaakt. Die dag begint het team aan een driedaagse testsessie op Silverstone.
Inderdaad eerst maar de officiële bevesting afwachten. En mocht hij niet bij de 1e twee coureurs horen , dan maakt hij misschien ook nog wel een kans als 3e coureur voor op de vrijdag.quote:Op donderdag 3 februari 2005 10:38 schreef Atreidez het volgende:
Ach, Verstappen was ook rond met Jordan, alleen ze sponsors nietLaten we bij Monteiro en die indier ook maar wachten op nieuws van Jordan..
Laten we het hopenquote:Op donderdag 3 februari 2005 10:54 schreef ElmarO het volgende:
[..]
En mocht hij niet bij de 1e twee coureurs horen , dan maakt hij misschien ook nog wel een kans als 3e coureur voor op de vrijdag.
Zie ook: http://www.f1jordan.comquote:609 Teletekst do 03 feb
De Portugees Tiago Monteiro rijdt het
komende Formule 1-seizoen voor Jordan.
Eerder maakte Narain Karthikeyan (Ind)
al bekend een contract bij de Engelse
renstal te hebben getekend.
Met het vastleggen van Karthikeyan en
Monteiro lijkt onze landgenoot Robert
Doornbos dit Formule 1-seizoen achter
het net te vissen.Hij was lange tijd
één van de grootste kanshebbers op een
stoeltje bij Jordan.
Nou als ik zo her en der wat reacties lees van Robert en het nieuwsbericht op RTL Grandprix dan wekt dat bij mij toch wel de indruk dat dit allemaal behoorlijk onverwacht is gekomen. Onbegrijpelijk eigenlijk, hij schijnt nu ook vrijwel kansloos te zijn om eventueel test/reserve rijder te worden. Volgens mij was het ook Robert die de nieuwe bolide (of een paar onderdelen, ik weet het niet exact meer) als eerste had getest, dus het zag er voor Robert best wel gunstig uit.quote:Op donderdag 3 februari 2005 18:54 schreef kriele het volgende:
Hopen op een plan b voor Robert. Zijn sponsorbudget was in orde, maar nog duurde het erg lang. Ik neem aan dat er ook in het team Doornbos dan een lichtje aan het branden is gegaan, zo'n enkele weken terug, dat het waarschijnlijk niet door zou gaan?
quote:Robert Doornbos is slachtoffer geworden van de onduidelijkheid en het geruzie binnen Jordan. Het team maakte aan het eind van de middag bekend dat Narain Karthikeyan en Tiago Monteiro de rijders worden.
Ondanks het feit dat Doornbos het geld en het contract had, en de voorkeur van Eddie Jordan is hij deze week gepasseerd. Het lijkt erop dat zelfs de testplaats voor iemand anders wordt, de Mexicaan Mario Dominquez.
En daarmee staat de talentvolle Nederlandse coureur vlak voor aanvang van het seizoen met lege handen. Hoewel Jordan geen topteam is, en zeker door de recente overname geen broedplaats van talent, hoopte inmiddels veel F1-liefhebbers op een plaatsje voor Doornbos. Alleen Minardi heeft nog een stoeltje te vergeven. Maar dat ligt waarschijnlijk onder het niveau van de ambities van Doornbos.
RTL Grandprix
quote:Tiago Monteiro:
Het is geweldig om bij Jordan aan de slag te mogen. Vooral met Midland en de mensen van Carlin, waarmee ik eerder heb geraced, aan boord."
Het wordt mij ineens een stuk duidelijker waarom het deze twee heren zijn geworden.quote:Sportdirecteur Trevor Carlin
kent beide rijders zeer goed. Carlin: "Nairan heeft in 1998 voor mij gereden in de Formule 3 en sindsdien zijn we elkaar in verschillende racesklasses tegengekomen.
"Tiago heeft ook eerder voor mij gereden. Afgelopen jaar heeft Tiago in de Nissan Dallara World Series gereden en werd hij tweede in het klassement.
en het werdt ook werkelijkheidquote:Op donderdag 3 februari 2005 10:23 schreef JPM01 het volgende:
ik heb er in iedergeval weinig vertrouwen in een goede afloop voor Robert![]()
Ik las in AD Sportwereld dat Karthikeyan de steun van Ecclestone had. Dus dat zal er ook wel mee te maken hebben.quote:Op donderdag 3 februari 2005 21:56 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Nou als ik zo her en der wat reacties lees van Robert en het nieuwsbericht op RTL Grandprix dan wekt dat bij mij toch wel de indruk dat dit allemaal behoorlijk onverwacht is gekomen. Onbegrijpelijk eigenlijk, hij schijnt nu ook vrijwel kansloos te zijn om eventueel test/reserve rijder te worden. Volgens mij was het ook Robert die de nieuwe bolide (of een paar onderdelen, ik weet het niet exact meer) als eerste had getest, dus het zag er voor Robert best wel gunstig uit.
[..]
[..]
[..]
Het wordt mij ineens een stuk duidelijker waarom het deze twee heren zijn geworden.![]()
Klopt. Heb het nieuwsbericht nog even opgezocht. GP Mexicoquote:Op maandag 7 februari 2005 01:10 schreef Atreidez het volgende:
Hij wil idd een race in India. Bouwden ze in Mexico trouwens ook niet aan een nieuwe circuit met de bedoeling weer een F1 wedstrijd te hosten ?
quote:De Red Bull voor 2005
Red Bull Racing heeft de kleurstelling voor het aankomend seizoen bekend gemaakt. Vandaag (maandag) zal het team achter gesloten deuren testen in Jerez, maar vanaf morgen zullen ook andere teams op het Spaanse circuit rijden.
Voorlopig heeft Red Bull Racing, het voormalige Jaguar, nog niet allebei de rijders bevestigd. Alleen David Coulthard is zeker van zijn plaats. Vitantonio Liuzzi en Chrstian Klien moeten nog afwachten. Ze hebben allebei een contract, maar wie gaat racen, of dat ze om de race van plaats wisselen tijdens het seizoen, is nog niet zeker.
De kleurstelling van Sauber is nog steeds hetzelfde. Dit is een foto van hun teampresentatie van 14 januari 2005.quote:Op maandag 7 februari 2005 10:57 schreef MonoSynth het volgende:
Dit betekent dat Sauber hun kleurstelling radicaal gaat omgooien? Anders lijkt het mij erg moeilijk om ze uit elkaar te houden....
Een doorontwikkeling van de vorige Jaguar volgens mij. Ze waren er al mee bezig toen er nog niet eens een koper was.quote:Op maandag 7 februari 2005 13:16 schreef kriele het volgende:
Hoe zit het trouwens bij Red Bull? Hebben ze daar een compleet nieuwe auto?
Klopt als een bus!quote:Op maandag 7 februari 2005 18:27 schreef MonoSynth het volgende:
[..]
Een doorontwikkeling van de vorige Jaguar volgens mij. Ze waren er al mee bezig toen er nog niet eens een koper was.
Ik neem aan dat je dat zwarte ding tegen de sidepod aan bedoeld? Die zat er vorig seizoen al opquote:Op maandag 7 februari 2005 21:36 schreef SnapZ het volgende:
. Een leuke innovatie, de vleugel bij de luchtinlaat aan de zijkant.
Waar elk team de luchtinlaat drastisch verkleinde, bouwt Jordan er een extra vleugel op. Toch is de
voorvleugel van Jordan een beetje saai, na al die leuke introducties van de afgelopen weken
Is inderdaad een mooie wagen om te zien.quote:Op maandag 7 februari 2005 21:40 schreef SnapZ het volgende:
En hier nog wat testfoto's van de RB1 met verschillende coureurs zoals deze plaatsvond in Jerez vandaag:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De strepen op de zijkant zijn werkelijk prachtig. Mooie kleuren, applaus!
Nu nog leuke coureurs nemen en zorgen dat hij een beetje vooruit komt.
The Silver Bulletquote:Op dinsdag 8 februari 2005 21:59 schreef Atreidez het volgende:
[afbeelding]
Was een testje schijnt. Hoe gaan we m noemen, de Viking, het gewei?
Bronquote:McLaren introduceert nieuw aërodynamisch snufje
In de jacht op snelle tijden heeft McLaren haar nieuwste wapen ingezet. Het team verraste dindag vriend en vijand door tijdens tests in Jerez te rijden met aërodynamische hoorntjes op de luchthapper. "Het voelt goed", is de eerste positieve reactie van Juan-Pablo Montoya.
De nieuwe aërodynamische vondst van McLaren past volledig in het beeld van deze winter, waar teams allerlei creatieve ideeën lanceren om meer grip te vinden. Vooral de neus en de voorvleugels zijn hierbij favoriet bij de ontwerp- en aërodynamicateams.
Of het nieuwe hoorntje van McLaren daadwerkelijk succes zal opleveren, is nog niet duidelijk. Juan-Pablo Montoya legde dinsdag slechts een zeer beperkt aantal ronden af en ging niet tot het uiterste. In de loop van de week zullen we wellicht een beter beeld krijgen van de kracht van de McLaren en haar nieuwe hoorntjes.
Omkoping is Bernie niet vreemd. Mss wordt het tijd dat hij met pensioen gaat. Zijn macht is veel te grootquote:'Ecclestone stortte 100 miljoen'
Honderd miljoen dollar. Dat heeft Bernie Ecclestone aan Ferrari betaald om toch maar vooral binnen de Formule 1 te blijven en de GPWC de rug toe te keren. Dat heeft teamchef Jean Todt vandaag gezegd in een interview met de Britse krant The Times.
Todt beweert in het gezaghebbende dagblad dat Ferrari serieus heeft overwogen om samen met de andere fabrikanten (Fiat, DaimlerChrysler, BMW, Renault) de Formule 1 te verlaten, maar dat Ecclestone de uitstap heeft voorkomen door honderd miljoen dollar over te maken.
,,Wij zijn een relatief klein bedrijf dat rond moet zien te komen van deelname aan de Formule 1'', stelt Todt in The Times. ,,We hebben het vaak gehad over de mogelijkheid om te stoppen met Formule 1 omdat het te duur werd. De steeds toenemende kosten zonder extra inkomsten zorgden ervoor dat we hebben overwogen om ermee te stoppen.''
Bernie Ecclestone besefte volgens Todt dondersgoed dat hij Ferrari nodig had om de Formule 1 te laten overleven, en de GPWC geen schijn van kans te gunnen. Volgens Todt is de 'donatie van Ecclestone' een voorbeeld voor de andere fabrikanten. ,,Vroeg of laat zal het gezonde verstand leren dat dit de juiste beslissing was. Het was een te groot risico om zomaar met een ander kampioenschap te beginnen.''
Overigens hebben de autofabrikanten verenigd binnen de GPWC de strijdbijl nog niet begraven, al lijken ook de circuitbazen zich inmiddels achter Ecclestone en de Formule 1 te scharen.
Ik heb liever dat ze met de horzel terugkomenquote:Op dinsdag 8 februari 2005 00:02 schreef Atreidez het volgende:
Ik hoopte eigenlijk dat ze van geel af zouden stappen
Erg bruut vind ik het! De Viking vind ik wel een leuke.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 21:59 schreef Atreidez het volgende:
[afbeelding]
Was een testje schijnt. Hoe gaan we m noemen, de Viking, het gewei?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |