Ja, dat doet de economie goed. De rijkere mensen wegsturen.quote:Op donderdag 9 december 2004 21:55 schreef Shivo het volgende:
Die rijke blanken moeten daar natuurlijk ook gewoon weg.
Dé zwarten? Die zwarten die vrolijk werkten op het land, bedoel je toch niet? De zwarten die voor de oppositie hebben gestemd toch niet? Oh... je bedoelt zeker "de dictatoriale Mugabe-kliek, die, ja, toevallig ook nog es zwart is"?quote:Op donderdag 9 december 2004 21:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je Mugabe verdrijft kunnen de blanken er blijven wonen. En de blanken hebben het land groot gemaakt, de zwarten zijn het aan het vernietigen onder leiding van Mugabe.
Dan moet je lezen en niet zo goedkoop blaten als een schaap. Jij hebt het over de zwarten die het kapot maken. Dat is natuurlijk onzin. De racistische regering maakt het kapot.quote:Op donderdag 9 december 2004 22:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En probeer nu eens je punt te maken in plaats van goedkoop te blaten als een schaap
Dat is geen onzin. Zie Zuid-Afrika. Door criminaliteit wordt dat land kapotgemaakt en wie zijn er oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers daar....quote:Op donderdag 9 december 2004 22:04 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dan moet je lezen en niet zo goedkoop blaten als een schaap. Jij hebt het over de zwarten die het kapot maken. Dat is natuurlijk onzin. De racistische regering maakt het kapot.
De armen?quote:Op donderdag 9 december 2004 22:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dat is geen onzin. Zie Zuid-Afrika. Door criminaliteit wordt dat land kapotgemaakt en wie zijn er oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers daar....
Waarom is hij fascistisch?quote:fascisten zoals Mandela.
Maar moet hij nu wel of niet verdreven worden?quote:Maar goed, terug naar Zimbabwe. Het zijn niet Dé Zwarten die massaal die boeren eruit trappen, het is het regime van Mugabe dat de zogenaamde veteranen, oftewel criminelen, inzet om de macht op het land en de economie te vergroten. Het is geen queeste van De Zwarte, maar van De Regering.
Nou ja, als je bedoelt: Nederland moet per direkt z'n mariniers erheen sturen gesteund door een Engels vliegdekschip, dan ben ik het er niet mee eens, nee.quote:Op donderdag 9 december 2004 22:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat was niet de vraag meneer de politicus.
Waarom niet? En om het nog bouter te stellen: Had hij niet allang verdreven moeten zijn?quote:Nou ja, als je bedoelt: Nederland moet per direkt z'n mariniers erheen sturen gesteund door een Engels vliegdekschip, dan ben ik het er niet mee eens, nee.
Als je iemand de les wil lezen zorg er dan in ieder geval zelf voor dat je op de hoogte bent want de zwarten en blanken kwamen ongeveer ter gelijke tijd aan alleen de een over boot en de ander over land.quote:Die blanken hebben geen enkel recht op dat land. Ubersturmbahnfuhrer Cherry roept altijd dat alle moslims weg moeten uit ons land; dit lijkt me een vergelijkbare zoek voor Zimbabwe. (verschil is overigens dat de blanken in Z. zich het land hebben toegeeigend terwijl wij de moslims hier hebben uitgenodigd). Lekker alle blanken dat land uit, teruggeven aan de bevolking dat land en laat ze het verder lekker uitzoeken. Er zit geen olie dus de rest van de wereld hoeft zich daar niet druk om te maken.
En als je het nňg verder doortrekt dan mogen mensen nergens meer wonen, behŕlve in Afrika!quote:Op vrijdag 10 december 2004 01:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Maar stel dat je gelijk hebt(wat je dus niet hebt) dan zouden de Amerikanen geen recht hebben op Amerika, de Canadadezen niet op Canada, de Argentijnen niet op Argentinie, de Australiers niet op Australie en zo kun je door gaan voor bijna ieder land.
Het is nu wel duidelijk dat jij net zo weinig respect hebt voor eigendommen dan Mugabe.quote:Lekker alle blanken dat land uit, teruggeven aan de bevolking dat land en laat ze het verder lekker uitzoeken. Er zit geen olie dus de rest van de wereld hoeft zich daar niet druk om te maken.
Dus dat het land naar de klote gaat, de bevolking honger lijdt(is een emerging hunger-zone volgens de UN) onderdrukt wordt, vermoord, verkracht en verdreven wordt is niet erg genoeg voor je?quote:Nederland moet per direkt z'n mariniers erheen sturen gesteund door een Engels vliegdekschip, dan ben ik het er niet mee eens, nee.
Nee, dat is niet genoeg voor me, nee, ik hoop dat er nog wat doden vallen.quote:Op vrijdag 10 december 2004 09:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dus dat het land naar de klote gaat, de bevolking honger lijdt(is een emerging hunger-zone volgens de UN) onderdrukt wordt, vermoord, verkracht en verdreven wordt is niet erg genoeg voor je?
Wat vind jij van de situatie in Petten?quote:Op vrijdag 10 december 2004 10:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En de situatie in Darfur?
Wat er in Darfur gebeurt is al jarenlang aan de gang in Zimbabwe. Ook in Zimbabwe worden mensen vermoord, mensen verdreven, de mensenrechten niet gerespecteerd en is er bijvoorbeeld geen vrijheid van pers en heerst er hongernood.quote:Het lijkt mij dan behoorlijk off-topic wat er allemaal gebeurt in Darfoer.
Als we in alle landen in zouden grijpen waar dat het geval is, krijgen we het nog druk. Het essentiële verschil is dat er in Darfur sprake is van genocide. In Zimbabwe is daar geen sprake van.quote:Op vrijdag 10 december 2004 11:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wat er in Darfur gebeurt is al jarenlang aan de gang in Zimbabwe. Ook in Zimbabwe worden mensen vermoord, mensen verdreven, de mensenrechten niet gerespecteerd en is er bijvoorbeeld geen vrijheid van pers en heerst er hongernood.
Ik vind de link tussen 'ingrijpen' en 'Mugabe verdrijven' niet zo evident als jij suggereert. Je kunt ook ingrijpen door burgerbevolking en vluchtelingen te beschermen. Het verwijderen van een staatshoofd, hoe rot zo iemand ook is, is principieel en volkenrechtelijk onjuist.quote:Als je vind dat er in Darfur moet worden ingegrepen moet je dat ook vinden dat er moet worden ingegrepen in Zimbabwe.
En Nederland heeft daar nu eenmaal een historische band, wonen er veel Nederlanders(of nazaten) en kan Zimbabwe een belangrijke handelspartner worden/zijn.
Allemaal prima redenen waarom Nederland met GB daar orde op zaken moet stellen en Mugabe moet verdrijven.
Wel van een hele erge situatie waar zo spoedig mogelijk een einde aan moet komen.quote:In Zimbabwe is daar geen sprake van.
Het is wel de beste oplossing.quote:Het verwijderen van een staatshoofd, hoe rot zo iemand ook is, is principieel en volkenrechtelijk onjuist.
Ja. Je moet een tijdelijke regering installeren die voorbereidingen gaat treffen voor nieuwe verkiezingen en het land verder gaat op bouwen naar een democratiequote:Vind je dan ook dat we in Zimbabwe moeten blijven om ze te helpen een nieuwe democratie op te bouwen?
Jij denkt dat het zooitje ongeregeld van Mugabe het op kan nemen tegen de Nederlanders en Britten?quote:Ook als dat vele levens van Nederlandse soldaten gaat kosten?
Tuurlijk wel voor niks gaat de zon op en Nederland moet daar niet ingrijpen als een Robin Hood maar om er zelf beter van te worden.quote:Overigens vind ik het handelspartner-argument nogal potsierlijk. Zimbabwe is geen belangrijke handelspartner van NL, er is geen duidelijke reden waarom dat in de toekomst zou (moeten) veranderen, en 'handelspartner' is hoe dan ook geen reden tot militair ingrijpen of andere bemoeienis met de souvereiniteit van een land.
quote:Op vrijdag 10 december 2004 11:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Verder moet die president natuurlijk gewoon eigendomsrechten van met name de Blanke bevolking beschermen want Blanken en Zwarten moeten daar prima samen kunnen leven en dat zal ook veel beter voor het land zijn.
Ja, dat dachten de Amerikanen in Irak ookquote:Jij denkt dat het zooitje ongeregeld van Mugabe het op kan nemen tegen de Nederlanders en Britten?
Die slachtoffers zullen er dus nauwelijks zijn.
Moet ik hieruit afleiden dat je mensenlevens minder waard vind dan handelsbelangen?quote:Tuurlijk wel voor niks gaat de zon op en Nederland moet daar niet ingrijpen als een Robin Hood maar om er zelf beter van te worden.
Sure. China ook. Ook hongersnoden. Ook beperking vrijheid van meningsuiting. Ook schendingen van mensenrechten. En een veel groter economisch potentieel. Send in your forces.quote:Zimbabwe kan wel een belangrijke handelspartner voor Nederland zijn en is dat ook geweest.
Ja.quote:Blanken kunnen beter met eigendom overweg dan Zwarten?
Irak is geen Zimbabwe.quote:Ja, dat dachten de Amerikanen in Irak ook
Neequote:Moet ik hieruit afleiden dat je mensenlevens minder waard vind dan handelsbelangen?
Bullshit en niet realistischquote:Sure. China ook. Ook hongersnoden. Ook beperking vrijheid van meningsuiting. Ook schendingen van mensenrechten. En een veel groter economisch potentieel. Send in your forces
Als je niet wilt discussiëren, wat doe je dan eigenlijk op een discussieforum?quote:Op vrijdag 10 december 2004 11:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Maar je werkt zeker bij een groenteboer?
Bullshit en niet realistisch
dat vind ik ookquote:Op donderdag 9 december 2004 21:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De Nederlanders(of de nazaten) hebben in Zimbabwe vaak heel lang heel hard gewerkt om een mooi bedrijf op te bouwen alleen wil de crimineel Mugabe de blanken verdrijven waaronder veel Nederlanders en het land onderverdelen onder zwarten.
Ik vind dat het zo niet langer door kan gaan en dat Zimbabwe een betere leider verdient dan Mugabe.
het Nederlandse leger maakt zich al sinds zijn oprichting nuttig voor Nederlandquote:Wordt het dus niet tijd dat het Nederlandse leger zich nuttig gaat maken voor Nederland en Mugabe gaat verdrijven?
De Nederlandse invloed in zuidelijk Afrika vergroot je niet door Zimbabwe aan puin te schieten en hoeveel van die 'Nederlanders' hebben daadwerkelijk een Nederlandse identiteit?quote:Mugabe daagt ook openlijk Blair uit(Eat this mister Blair) en voor Nederland is dit een prima mogelijkheid om de Nederlandse invloed te vergroten in zuidelijk Afrika en om de belangen van de Nederlanders aldaar te beschermen.
er zijn dringendere problemen in de wereldquote:Eens hadden de Nederlandse Boeren daar florende bedrijven en nu dreigen ze verdreven te worden.
Ik vind dat Nederland dat niet kan toloreren en dat we samen met GB orde op zaken moeten stellen.
Nee, het Nederlandse leger is er om de landsgrenzen te beschermen.quote:Bovendien wordt het hoog tijd dat het Nederlandse leger gaat doen waar ze voor zijn en dat is de Nederlandse belangen beschermen, waar ook ter wereld
dat het vroeger meer was geld voor de hele wereld.quote:P.S. Nederland importeert ongeveer voor 100 miljoen euro uit Zimbabwe maar dit was veel meer
Dat ontken ik niet maar ze kunnen zich nog nuttiger makenquote:het Nederlandse leger maakt zich al sinds zijn oprichting nuttig voor Nederland
Jazeker.quote:Op [url=http://forum.fok.nl/topic/637701/1/50#23874202]vrijdag 10 december 2004 11:29
Jij denkt dat het zooitje ongeregeld van Mugabe het op kan nemen tegen de Nederlanders en Britten?
Tuurlijk wel. En ze spreken niet voor niets Afrikaans en worden boeren genoemd.quote:De Nederlandse invloed in zuidelijk Afrika vergroot je niet door Zimbabwe aan puin te schieten en hoeveel van die 'Nederlanders' hebben daadwerkelijk een Nederlandse identiteit?
Ik vind van wel en door Mugabe te verdrijven wordt iedereen er in Zimbabwe beter vanquote:imo zijn het gewoon Zimbabwiers/Zimbabwezen/Zimbaberstanen of hoe de fok! ze zich ook mogen noemen aldaar en wij hebben als Nederland absoluut geen verantwoordelijkheid tov die figuren
Waarom zitten we dan in Bosnie, Irak en Afghanistan.quote:Nee, het Nederlandse leger is er om de landsgrenzen te beschermen
Dus met het juiste pro Britse en Nederlandse bestuur zal het veel meer wordenquote:dat het vroeger meer was geld voor de hele wereld.
Dat is ook precies de reden om het te doen. Om je invloed te vergroten.quote:Begrijp me niet verkeerd ik ben al lange tijd voor het (met geweld) verwijderen van Mugabe en zijn roversbende maar Nederland heeft hier absoluut geen verantwoordelijkheid en maar heel erg marginale belangen.
De Britten en Nederlanders lusten ze rauwquote:Jazeker.
Guerilla's.
inderdaadquote:Op vrijdag 10 december 2004 11:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Klopt het niet dan wat ik zeg?
De vergelijking met China was bewust dom om de aard van jouw argument handelsbelangen te illustreren.quote:Ik heb prima aangegeven waarom ik vind dat Nederland in moet grijpen in Zimbabwe, terwijl jij in sommige gevallen niet verder komt dan domme argumenten waar je zelf ook wel van weet dat het dom is.
Ten eerste is je opstelling erg denigrerend. Je vindt de vergelijking (zonder dat te onderbouwen) niet opgaan en diskwalificeert hem dan maar. Ik discussieer op Fok! omdat ik lol heb in discussiëren. Wat jij doet, kan ik met de beste wil van de wereld geen discussiëren noemen.quote:Irak met Zimbabwe vergelijken is als appels met peren vergelijken dus vandaar dat de vraag wel legitiem is
Ook dat erken ik. Nederland zit al in Irak, Afghanistan en Bosnie en heeft niks te winnen in Darfur en alles te winnen in Zimbabwequote:er zijn dringendere problemen in de wereld
quote:Op vrijdag 10 december 2004 11:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
De Britten en Nederlanders lusten ze rauw
My point exactlyquote:Op vrijdag 10 december 2004 11:46 schreef Parabola het volgende:
[..]
Als je niet wilt discussiëren, wat doe je dan eigenlijk op een discussieforum?
Zimbabwe is niet geschikt voor een guerilla oorlog tegen een westerse strijdmachtquote:
in Brazilie spreken ze spaans ... zijn dat spanjaarden of Brazilianen?quote:Op vrijdag 10 december 2004 11:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. En ze spreken niet voor niets Afrikaans en worden boeren genoemd.
dat ontken ik niet en om die reden zou ik voor eventuele acties zijn, ik zie echter nog steeds geen redenen waarom Nederland enige verantwoordelijkheid zou hebben en waarom Zimbabwe voor bv het pacificeren van de Congo of een interventie in Darfur zou moeten komen.quote:[..]
Ik vind van wel en door Mugabe te verdrijven wordt iedereen er in Zimbabwe beter van
Bosnie: regionale belangenquote:[..]
Waarom zitten we dan in Bosnie, Irak en Afghanistan.
een volk dat zijn verdediging verwaarloost zet zijn vrijheid op het spelquote:VS kan overigens prima onze landsgrenzen beschermen![]()
![]()
vooralsnog kost ons dat alleen maar meer geld (naast militaire interventie) wat levert het ons op?quote:[..]
Dus met het juiste pro Britse en Nederlandse bestuur zal het veel meer worden
als dat de reden is ... loop dan ook niet zo te zeuren over de zielige 'Nederlandertjes' aldaarquote:[..]
Dat is ook precies de reden om het te doen. Om je invloed te vergroten.
quote:Zimbabwe is niet geschikt voor een guerilla oorlog tegen een westerse strijdmacht
het terrein is niet geschikt en de bevolking in Zimbabwe (zowel blank als zwart) wil van Mugabe af ... gevechtshelikopters doen de rest ... no place to hide.
Portugeesquote:in Brazilie spreken ze spaans
Darfur mogen andere landen opknappen en de Belgen mogen de boel gaan regelen in Congo en daar mag Nederland ook best een handje mee helpen.quote:dat ontken ik niet en om die reden zou ik voor eventuele acties zijn, ik zie echter nog steeds geen redenen waarom Nederland enige verantwoordelijkheid zou hebben en waarom Zimbabwe voor bv het pacificeren van de Congo of een interventie in Darfur zou moeten komen.
Je hebt niet veel troepen nodig als je het samen met de Britten doetquote:een volk dat zijn verdediging verwaarloost zet zijn vrijheid op het spel
Invloed, prestige, een nieuwe handelspartner. Een nieuwe uitvalsbasis voor boeren die in Nederland weg gepest worden.quote:vooralsnog kost ons dat alleen maar meer geld (naast militaire interventie) wat levert het ons op?
Ik heb geen idee wat je hiermee bedoeltquote:als dat de reden is ... loop dan ook niet zo te zeuren over de zielige 'Nederlandertjes' aldaar
mierenneukerquote:
Zimbabwe mogen andere landen van mij ook opknappen en als Nederland tijd heeft mag Nederland er imo best aan meedoen.quote:[..]
Darfur mogen andere landen opknappen en de Belgen mogen de boel gaan regelen in Congo en daar mag Nederland ook best een handje mee helpen.
waarom zouden de Britten het dan niet alleen doen en al die 'invloeden' voor zichzelf houden?quote:[..]
Je hebt niet veel troepen nodig als je het samen met de Britten doet
ik vecht geen oorlog voor infloed of prestige en aan etnische zuiveringen doe ik al helemaal niet mee.quote:[..]
Invloed, prestige, een nieuwe handelspartner. Een nieuwe uitvalsbasis voor boeren die in Nederland weg gepest worden.
een regering afzetten en vervangen met een puppetregime en de arme boeren aldaar helpen zijn 2 totaal verschillende zakenquote:[..]
Ik heb geen idee wat je hiermee bedoelt
Ligt er aan hoe lang ze daar wonen en welke band ze hebben met Portugal of een ander land(Italie, Duitsland, Spanje veelal).quote:mierenneuker
zijn het Portugezen of Brazilianen?
Dat kan wel als Mugabe afnokt.quote:en echt een nuttige handelspartner zie ik zimbabwe in de eerstkomende 10/20 jaar ook nog niet worden
Omdat ze het nu ook niets doen en Nederland kan ze pushen. Nederland moet er in eerste instantie opkomen voor die 1500 Nederlanders die er wonen en die zijn gebaat bij het feit dat Mugabe afnokt.quote:waarom zouden de Britten het dan niet alleen doen en al die 'invloeden' voor zichzelf houden?
Het 2e kan je doen door het eerste uitvoeren maar hoe denk je het 2e voor elkaar te krijgen?quote:de eerste ben ik tegen, de tweede niet
Niemand heeft het over etnische zuiveringen.quote:ik vecht geen oorlog voor infloed of prestige en aan etnische zuiveringen doe ik al helemaal niet mee.
Nederland heeft meer te zoeken in Zimbabwe dan in Darfur of Liberia.quote:Zimbabwe mogen andere landen van mij ook opknappen en als Nederland tijd heeft mag Nederland er imo best aan meedoen.
dus iedereen met een portugees paspoort is een portugees?quote:Op vrijdag 10 december 2004 18:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ligt er aan hoe lang ze daar wonen en welke band ze hebben met Portugal of een ander land(Italie, Duitsland, Spanje veelal).
Als ze 3e generatie of minder zijn hebben ze recht op een Potugees paspoort als ze willen
ja dan is er ineens geen vuiltje meer aan de luchtquote:[..]
Dat kan wel als Mugabe afnokt.
Nederland gaat de Britten pushen oorlog te voeren vanwege 1500 boeren die 100 jaar geleden familie in Nederland haddenquote:[..]
Omdat ze het nu ook niets doen en Nederland kan ze pushen. Nederland moet er in eerste instantie opkomen voor die 1500 Nederlanders die er wonen en die zijn gebaat bij het feit dat Mugabe afnokt.
vrije verkiezingenquote:[..]
Het 2e kan je doen door het eerste uitvoeren maar hoe denk je het 2e voor elkaar te krijgen?
jij hebt het over etnische zuiveringen.quote:[..]
Niemand heeft het over etnische zuiveringen.
maar wat dan???quote:[..]
Nederland heeft meer te zoeken in Zimbabwe dan in Darfur of Liberia.
Die komen vaak weer terug als Mugabe verdreven wordt.quote:uit Zimbabwe zijn al zoveel nuttige mensen gevlucht dat ik vrees dat het zo niet meer goed gaat komen.
Daar wonen veel minder Nederlanders(ongeveer 350) en zijn de economiscghe belangen kleiner maar daar kan ook best ingegrepen worden als het echt de verkeerde kant op gaatquote:In Namibie schijnt het ook langzaam de verkeerde kant op te gaan
Als we nou de Antillianen Groningen en Friesland geven, de Noorderlingen in de Achterhoek etc gaan wonen, de Achterhoekers in Brabolant en Limburg dan nemen de Limbo's en Brabo's gewoon Vlaanderen over, de Vlamingen gaan in Wallonie wonen en de Walloniers vertrekken naar Frankrijk.quote:Op maandag 13 december 2004 15:48 schreef sp3c het volgende:
weet je waar veel mensen van Nederlandse afkomst wonen?
Belgie!!!!
en het gaat daar nog veel slechter want het halve land spreekt Frans EN de Franstaligen leven op de zak van de Nederlandstaligen!!!!!
aanvalleuh!
Je zou klasse hebben als je gewoon toegeeft dat je uitgeluld bent in plaats van met deze debielen vergelijking te komenquote:weet je waar veel mensen van Nederlandse afkomst wonen?
Belgie!!!!
en het gaat daar nog veel slechter want het halve land spreekt Frans EN de Franstaligen leven op de zak van de Nederlandstaligen!!!!!
aanvalleuh!
Heb je er zelf om kunnen lachen want een NAVO land dat een ander NAVO land binnenvalt is gewoon erg grappigquote:maar dan ook niet zeuren als Turkse troepen Nederland binnen vallen om Turken te beschermen, he?
Ze doen hun best maarquote:Of als het Marokkaanse leger Nederland binnenvalt, dat moet dan ook kunnen, toch?
Graag gedaan, het neemt echter niets weg van het argument dat het volgens jou zou mogen.quote:Op maandag 13 december 2004 20:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Heb je er zelf om kunnen lachen want een NAVO land dat een ander NAVO land binnenvalt is gewoon erg grappig![]()
Bedankt voor de lach!!!!!!
Ach, da's toch niet relevant, of wel, het gaat tenslotte om het principe hier.quote:Ze doen hun best maar
Waar wordt het vliegtuig overigens neergeschoten? In Spanje, Frankrijk of Belgie?
Het verschil is dat Nederland(met de hulp van de GB) wel Mugabe kan afzetten en die kneusjes uit het Rifgebergte daar alleen maar van kunnen dromen.quote:Ach, da's toch niet relevant, of wel, het gaat tenslotte om het principe hier.
Nee, want je gebruikt een lachwekkend argument.quote:Graag gedaan, het neemt echter niets weg van het argument dat het volgens jou zou mogen.
ik heb zowieso klasse ... ask anyonequote:Op maandag 13 december 2004 17:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je zou klasse hebben als je gewoon toegeeft dat je uitgeluld bent in plaats van met deze debielen vergelijking te komen
Bij voorbaat dank
Frankrijk heeft zeker ook toestemstemming gevraagd toen ze de luchtmacht van Ivoorkust vernietigden of toen de Britten de Argentijnen van de Malvinas afveegden?quote:dit alles geld ook voor Belgie (in meer en mindere mate) maar ik ben blij dat je ook inziet hoe belachelijk het idee is, als er ingegrepen wordt in Zimbabwe gebeurt dit onder VN of NATO (geprefereert) vlag en er komt geen marionettenregering en we gaan al helemaal nix etnisch zuiveren.
hey als Mugabe Nederlandse de Antillen inneemt of Nederlandse peacekeepers bombardeert is het wat mij betreft feestquote:Op dinsdag 14 december 2004 10:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Frankrijk heeft zeker ook toestemstemming gevraagd toen ze de luchtmacht van Ivoorkust vernietigden of toen de Britten de Argentijnen van de Malvinas afveegden?
ja net als de Amerikanen veel steun van de NATO hebben gehad inzake Irak ... en Saddam was toch echt een veel groter stuk stront dan Robert Mugabequote:Verder als Nederland en GB dit klusje opknappen komt die NATO (politieke) steun er echt wel![]()
![]()
![]()
maar we willen nietquote:Op dinsdag 14 december 2004 13:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als GB en Nederland het willen dan gebeurt het
en ik vind het idee te belachelijk voor woorden en dat heb ik beargumenteerdquote:en daar gaat nu net de topic over. Dat ik vind dat Nederland met de hulp van GB Mugabe moet verdrijven en een nieuwe regering moet installeren.
neuh maar als ik steeds hetzelfde 'argument' moet weerleggen wordt het iig wel vervelendquote:Zo moeilijk is het toch niet?
Ik vind van wel en ik heb prima uitgelegd waarom terwijl jij niet verder komt dan je te verschuilen achter wij doen dat niet terwijl je niet kan aangeven waaromquote:maar we willen niet
we moeten niet
en we zullen niet alleen met Groot Brittannie daar naar toe gaan
Dus Mugabe en zijn corrupte moordbende laten zitten en de Nederlanders aan hun lot overlaten?quote:en ik vind het idee te belachelijk voor woorden en dat heb ik beargumenteerd
het is ook wat hequote:Op dinsdag 14 december 2004 13:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik vind van wel en ik heb prima uitgelegd waarom terwijl jij niet verder komt dan je te verschuilen achter wij doen dat niet terwijl je niet kan aangeven waarom
quote:Op vrijdag 10 december 2004 11:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
De Nederlandse invloed in zuidelijk Afrika vergroot je niet door Zimbabwe aan puin te schieten en hoeveel van die 'Nederlanders' hebben daadwerkelijk een Nederlandse identiteit?
imo zijn het gewoon Zimbabwiers/Zimbabwezen/Zimbaberstanen of hoe de fok! ze zich ook mogen noemen aldaar en wij hebben als Nederland absoluut geen verantwoordelijkheid tov die figuren
[..]
er zijn dringendere problemen in de wereld
quote:Op vrijdag 10 december 2004 12:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat ontken ik niet en om die reden zou ik voor eventuele acties zijn, ik zie echter nog steeds geen redenen waarom Nederland enige verantwoordelijkheid zou hebben en waarom Zimbabwe voor bv het pacificeren van de Congo of een interventie in Darfur zou moeten komen.
quote:Op vrijdag 10 december 2004 12:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
vooralsnog kost ons dat alleen maar meer geld (naast militaire interventie) wat levert het ons op?
quote:Op vrijdag 10 december 2004 12:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik vecht geen oorlog voor infloed of prestige en aan etnische zuiveringen doe ik al helemaal niet mee.
en echt een nuttige handelspartner zie ik zimbabwe in de eerstkomende 10/20 jaar ook nog niet worden
[..]
een regering afzetten en vervangen met een puppetregime en de arme boeren aldaar helpen zijn 2 totaal verschillende zaken
de eerste ben ik tegen, de tweede niet
daarom nietquote:Op zaterdag 11 december 2004 15:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar wat dan???
boerenland?
1500 mensen met een vage Nederlandse afkomst?
kunnen we beter een aantal gebiedsdelen van Indonesie afsnoepen, daar wordt echt gemoord, wonen veel meer Nederlanders en het barst nog steeds van de grondstoffen.
ochquote:[..]
Dus Mugabe en zijn corrupte moordbende laten zitten en de Nederlanders aan hun lot overlaten?
Begrijp me niet verkeerd ik ben al lange tijd voor het (met geweld) verwijderen van Mugabe en zijn roversbende maar Nederland heeft hier absoluut geen verantwoordelijkheid en maar heel erg marginale belangen.
Als iemand besluit Zimbabwe aan te vallen dan doet Nederland als het aan mij ligt mee maar we 'moeten' helemaal nix
en dan verwijt je mij dat ik jouw posts niet goed doorlees?quote:Op vrijdag 10 december 2004 12:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
Zimbabwe mogen andere landen van mij ook opknappen en als Nederland tijd heeft mag Nederland er imo best aan meedoen.
we MOETEN echter nix ... none of our business
Rechtmatig verkregen. Ze kwamen er, en zeiden: "Dit land is van ons" Hoe rechtmatig is dat?quote:De Blanken wonen daar al generaties hebben die grond gewoon rechtmatig gekregen en moeten daarom als ze moeten vertrekken gewoon gecompenseerd worden.
En hoeveel generaties en hoelang denk jij dat dat 'stel barbaren uit het stenen tijdperk' daar al woont?quote:De meeste boeren gaan echt wel liever in Australie, Canada, Nieuw Zeeland, Nederland of Engeland wonen in plaats van bang te moeten zijn voor een stel barbaren uit het stenen tijdperk ondanks dat ze daar al generaties lang wonen en hun voorvaderen dat zelfde stuk grond al jaren of eeuwen bewonen.
Genoeg grond misschien wel, de gemiddelde zwarte is niet te lui of te dom om een stuk grond te cultiveren. Ze hebben de opleiding ervoor niet, omdat de nooit de kans hebben gekregen om een beetje een gedegen opleiding te krijgen.quote:Er is bovendien voldoende grond in Zimbabwe, maar de gemiddelde zwarte is te lui en te dom om een stuk grond te cultiveren en daarom wordt maar de grond van de blanken af gepakt.
Over boot? Met een boot zal je bedoelen? Met een boot in Zimbabwe aankomen?quote:Als je iemand de les wil lezen zorg er dan in ieder geval zelf voor dat je op de hoogte bent want de zwarten en blanken kwamen ongeveer ter gelijke tijd aan alleen de een over boot en de ander over land.
Jij beweert dat de blanke boeren gecompenseerd moeten worden omdat ze het land rechtmatig verkregen hebben (volgens wiens wet dan?) en omdat ze er al generaties wonen.quote:Maar stel dat je gelijk hebt(wat je dus niet hebt) dan zouden de Amerikanen geen recht hebben op Amerika, de Canadadezen niet op Canada, de Argentijnen niet op Argentinie, de Australiers niet op Australie en zo kun je door gaan voor bijna ieder land.
jij ook?quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je hebt je punt toch gemaakt en dan ben je toch klaar?
Niet minder rechtmatig als de zwarten die vanuit het noorden kwamen.quote:Hoe rechtmatig is dat?
Er woonde alleen bosjesmannen maar die bestaan niet meer. De zwarten kwamen echt ongeveer tegelijke tijd aan met de blanken.quote:En hoeveel generaties en hoelang denk jij dat dat 'stel barbaren uit het stenen tijdperk' daar al woont?
Vrijwel niet maar we leven ook niet in 1500 maar in 2004.quote:Mijn vraag aan jou: In hoeverre zijn de Indianen in Amerika, Argentinie, Canada, inuit in Canada, Indigenous people (aborigines) in Australie gecompenseerd voor wat hun is aangedaan?
Ga eens met een Zuid Afrikaan praten, die zal het zeer waarschijnlijk bevestigenquote:Genoeg grond misschien wel, de gemiddelde zwarte is niet te lui of te dom om een stuk grond te cultiveren. Ze hebben de opleiding ervoor niet, omdat de nooit de kans hebben gekregen om een beetje een gedegen opleiding te krijgen.
In eerste instantie kwamen ze voor op kaap de goede Hoop aan en ze zijn om verschillende redenen naar Zimbabwe getrokken.quote:Met een boot in Zimbabwe aankomen?
Nu jij.quote:En wat weet jij over Zimbabwe? redelijk veel Ben je er geweest? Nee Heb je er gewoond? nee Uberhaupt mensen gesproken die er gewoond hebben? wel mensen die in ZA woonden
Blijkt wel dat jij net zoveel respect hebt voor eigendom als Mugabequote:Het idee van Mugabe om het land her te verdelen is op zich ok, in mijn ogen.
Ze moeten ook dan gecompenseeert worden.quote:Alleen niet zo rigoreus en abrupt zoals hij het nu doorvoert. Met een beetje overleg zijn de meeste grote boeren heus wel bereid om stukjes land af te staan aan hun werknemers en die te helpen met het opzetten van eigen bedrijfjes (zie Zuid Afrika).
Ja, ik moet alleen mijn stelling verdedigen. Daarom heb ik er ook een topic over geopendquote:jij ook?
Het idee van Mugabe is helemaal niet ok, het land hoeft niet herverdeeld te worden ... dat is discriminatie en het komt de eenheid of de economie in het land totaal niet ten goede.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:51 schreef egilio het volgende:
Het idee van Mugabe om het land her te verdelen is op zich ok, in mijn ogen. Alleen niet zo rigoreus en abrupt zoals hij het nu doorvoert. Met een beetje overleg zijn de meeste grote boeren heus wel bereid om stukjes land af te staan aan hun werknemers en die te helpen met het opzetten van eigen bedrijfjes (zie Zuid Afrika).
goed hoor, dan verdedig ik mijn stelling ... ik wil ook wel een topic openen met de titel GB en Nederland MOETEN Mugabe NIET unilateraal verdrijven maar dan wordt het zo dubbelop.quote:Op dinsdag 14 december 2004 14:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ja, ik moet alleen mijn stelling verdedigen. Daarom heb ik er ook een topic over geopend
quote:Het is nogal Ironisch dat nu in de graanschuur van Afrika de moeder aller hongersnoden dreigt dankzij dit idiote idee
Jij wil wachten op een non-organisatie als de VN of de NATO maar dan kun je heel lang wachten en komt er nooit geen oplossing.quote:ik wil ook wel een topic openen met de titel GB en Nederland MOETEN Mugabe NIET unilateraal verdrijven maar dan wordt het zo dubbelop.
Dus je leest inderdaad niet goed en ik geef je zelfs een te checken bron.quote:Dus dat het land naar de klote gaat, de bevolking honger lijdt(is een emerging hunger-zone volgens de UN) onderdrukt wordt, vermoord, verkracht en verdreven wordt is niet erg genoeg voor je?
geen bron nodig ik ken de infoquote:Op dinsdag 14 december 2004 14:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dus je leest inderdaad niet goed en ik geef je zelfs een te checken bron.
Nee, maar als de ene partij gecompenseerd moet worden, moet je ook kijken wat de andere partij in het verleden is aangedaan.quote:Op dinsdag 14 december 2004 14:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Niet minder rechtmatig als de zwarten die vanuit het noorden kwamen.
Maar je wil dus de Blanke Amerikanen terugsturen naar Europa, enz, enz?
[..]
Bosjesmannen? Wat versta je daar onder? Wat men tegenwoordig 'bosjesmannen' noemen zijn de San, die in de Kalahari leven en nooit in Zimbabwe hebben gewoond.quote:Er woonde alleen bosjesmannen maar die bestaan niet meer. De zwarten kwamen echt ongeveer tegelijke tijd aan met de blanken.
[..]
Dus? Die mensen leven OOK in 2004.quote:Vrijwel niet maar we leven ook niet in 1500 maar in 2004.
[..]
Vaak genoeg gedaan, en hoe triest ook, maar veel afrikaner boeren zijn nog steeds behoorlijk rasistisch...quote:Ga eens met een Zuid Afrikaan praten, die zal het zeer waarschijnlijk bevestigen
[..]
Dus ze trokken naar het noorden en claimden daar land.quote:In eerste instantie kwamen ze voor op kaap de goede Hoop aan en ze zijn om verschillende redenen naar Zimbabwe getrokken.
[..]
Ik heb dit jaar jaar een half jaar in Botswana gewoond. Ook in Zuid Afrika, Namibie, Zambia en (stukje --> vic falls) Zimbabwe geweest. Heb vele Zuid Afrikanen, Zimbabwanen en andere mensen uit de regio gesproken. Weet er dus wel een klein beetje iets vanaf. Situatie is niet goed daar, maar de meeste mensen berusten in het feit dat Mugabe bijna dood is. Wachten dat af en gaan dan weer terug naar Zimbabwe. Dit geldt voor zowel blanken als zwarten die ik hierover buiten Zimbabwe gesproken heb...quote:Nu jij.
Ik heb inderdaad nagelaten dat in de OP te zetten terwijl het wel een van mijn rechtvaardigingsgronden is. Daarom heb ik later ook genoemd.quote:jij hebt die hongersnood echter nergens als reden voor de aanval aangegeven
scheelt veel doden en gewonden en nog veel meer geld want reken maar dat mensen zich hier tegen gaan verzetten.quote:Op dinsdag 14 december 2004 14:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom kan de UK niet gewoon Mugabe verdrijven en een puppet-regering installeren die het land opnieuw democratisch gaat opbouwen en gaat werken naar vrije verkiezingen?
en militaire steunquote:Het via de VN laten lopen is zowiezo kansloos, zie bijvoorbeeld Darfur en de UK interesseert het in iedergeval wel en het zou Nederland ook moeten interesseren. Daarom hebben we alleen (politieke) steun nodig van de NATO
In het verleden was er niet dezelfde rechtsorde als nu.quote:Nee, maar als de ene partij gecompenseerd moet worden, moet je ook kijken wat de andere partij in het verleden is aangedaan.
Klopt dus hebben ze zich te houden aan de rechtsorde in 2004 en daar valt Blanken verdrijven en hun grond herverdelen niet onder.quote:Die mensen leven OOK in 2004.
Klopt.quote:Dus ze trokken naar het noorden en claimden daar land.
UK en Nederland moeten dit proces versnellen(dus Mugabe afzetten en berechten niet vermoorden, al zal ik er geen traan om laten als het toch gebeurt)quote:Situatie is niet goed daar, maar de meeste mensen berusten in het feit dat Mugabe bijna dood is
Waar wonen die mensen nu?quote:Wachten dat af en gaan dan weer terug naar Zimbabwe.
Jij bent nog stukken naiiever als je Zimbabwe met Irak gaat vergelijkenquote:doe aub niet zo naief, zo dacht Bush ook over Irak en now look at it
Niet noodzakelijk. UK kan dat varkentje ook wel alleen wassen.quote:en militaire steun
LUISTER GODVERDOMME IS NAAR WAT IK ZEG ER ZIJN MEER DAN GENOEG REDENEN OM MUGABE TE VERDRIJVEN EN ALS HET GEBEURT DAN STAAT NEDERLAND IMO VOORAAN IN DE LOOPGRAVEN DE MANIER WAAROP JIJ WIL DAT HET GEBEURT VERSCHILT ALLEEN RADICAAL VAN DIE VAN MIJquote:Op dinsdag 14 december 2004 14:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad nagelaten dat in de OP te zetten terwijl het wel een van mijn rechtvaardigingsgronden is. Daarom heb ik later ook genoemd.
Maar stel dat daar nu de tering uitbreekt en daar echte hongersnood komt, is er dan nog geen reden om Mugabe te verdrijven?
de UK kan er in zijn eentje nog geeneens komenquote:Op dinsdag 14 december 2004 14:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Niet noodzakelijk. UK kan dat varkentje ook wel alleen wassen.
I don't think soquote:Op dinsdag 14 december 2004 14:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Jij bent nog stukken naiiever als je Zimbabwe met Irak gaat vergelijken
We verschillen gewoon van meningquote:LUISTER GODVERDOMME IS NAAR WAT IK ZEG ER ZIJN MEER DAN GENOEG REDENEN OM MUGABE TE VERDRIJVEN EN ALS HET GEBEURT DAN STAAT NEDERLAND IMO VOORAAN IN DE LOOPGRAVEN DE MANIER WAAROP JIJ WIL DAT HET GEBEURT VERSCHILT ALLEEN RADICAAL VAN DIE VAN MIJ
NEDERLAND MOET DIT NIET ENKEL MET DE UK DOEN MAAR MET DE HELE ALLIANTIE NEDERLAND MOET ER GEEN PUPPETREGIME INSTELLEN NEDERLAND MOET HET NIET DOEN OM ECONOMISCHE BELANGEN OF INVLOEDEN IN DE WERELD EN NEDERLAND MOET HET AL HELEMAAL NIET DOEN OMDAT ER EEN HANDVOL NEDERLANDERS WOONT MET EEN NEDERLANDSE OPA
quote:Op dinsdag 14 december 2004 14:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom niet?
dat snap ik, maar stel dan niet van die idiote vragenquote:Op dinsdag 14 december 2004 14:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
We verschillen gewoon van mening
Sp3c, maak je niet zo druk om Diego, slecht voor je hart, hij wil gewoon niet luisteren en als zijn argumenten ontkracht worden dan negeert hij dat gewoon.quote:Op dinsdag 14 december 2004 14:27 schreef sp3c het volgende:
ben je gewoon achterlijk, oostindisch doof of doe je maar alsof?
ik heb veel vertrouwen in het luchtwapen maar als jij denkt dat je een gemechaniseerd leger van minstens 10.000 man met vliegtuigen in vijandelijk gebied kont ontplooien dan ben je niet goed wijs.quote:Op dinsdag 14 december 2004 14:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is maar goed dat de RAF niet bestaat
daar hoort Nederland dus niet bij .... maar nogmaals als de Britten het op een legale manier willen doen dan doe ik graag meequote:Op dinsdag 14 december 2004 14:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In een perfect world komt die allinantie er inderdaad maar dat getuigt van weinig realiteitszin.
Dus moeten de landen die wat te zoeken hebben in Zimbabwe dit varkentje wassen. Net zoals Frankrijk haar belangen behartigd in hun vroegere overzeese gebieds delen
Wat is een idote vraag?quote:dat snap ik, maar stel dan niet van die idiote vragen
c'mon I'm on a roll herequote:Op dinsdag 14 december 2004 14:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sp3c, maak je niet zo druk om Diego, slecht voor je hart, hij wil gewoon niet luisteren en als zijn argumenten ontkracht worden dan negeert hij dat gewoon.
Tis gewoon een stumpertje![]()
nee die waren okquote:Op dinsdag 14 december 2004 14:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wat is een idote vraag?
Die vraag waarom Nederland Belgie niet binnenvalt van je misschien of dat het NVL een staatsgreep gaat plegen?
dat was een idiote vraagquote:Op dinsdag 14 december 2004 14:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Maar stel dat daar nu de tering uitbreekt en daar echte hongersnood komt, is er dan nog geen reden om Mugabe te verdrijven?
Ik vond dat alleen een idoot ze kan verzinnen.quote:nee die waren ok
Waarom?quote:dat was een idiote vraag
Dus toen, onder de koloniale wetgevingen, viel het zwarten verdrijven en hun land inpikken wel onder de rechtsorde. Maar nu, nu het land in bezit is van blanken en ze de wet veranderd hebben, mag niet, niet eens een deel ervan, teruggeclaimd worden? Beetje krom is het wel he?quote:Op dinsdag 14 december 2004 14:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
In het verleden was er niet dezelfde rechtsorde als nu.
[..]
Klopt dus hebben ze zich te houden aan de rechtsorde in 2004 en daar valt Blanken verdrijven en hun grond herverdelen niet onder.
Die mensen wonen in Botswana, Namibie, Zuid Afrika, Zambia. Omdat daar op dit moment meer werk is en omdat de algehele situaties daar stabieler zijn.quote:Waar wonen die mensen nu?
Ook als ze het niet legaal willen doen en de Nederlandse regering gaat daarmee accoord gelukkigquote:maar nogmaals als de Britten het op een legale manier willen doen dan doe ik graag mee
Stuur een brief naar Mbeki, Howard of Bush zou ik zeggenquote:Beetje krom is het wel he?
tja erm dat zegt meer over jouw dan over mij vrees ikquote:Op dinsdag 14 december 2004 14:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik vond dat alleen een idoot ze kan verzinnen.
ben je dom?quote:[..]
Waarom?
Als dat een idote vraag is sugeer je direct dat er nooit mag in worden gegrepen zonder VN of NATO backing en dan komt er in het kort op neer dat er met uitzondering van Servie in 99 nooit ergens in gegrepen zal worden en dan laat je dus alles op zijn loop.
Je hebt 10.000 man nodig man om Mugabe te verdrijven dus.quote:ik heb veel vertrouwen in het luchtwapen maar als jij denkt dat je een gemechaniseerd leger van minstens 10.000 man met vliegtuigen in vijandelijk gebied kont ontplooien dan ben je niet goed wijs.
Niet waar jij vind dat je het altijd ´legaal´ moet regelen dus dan stel ik de vraag stel als de situatie nog slechter wordt komt er dan nooit een moment dat je daar schijt aan moet hebben?quote:het was een idiote vraag omdat ik het antwoord al 400x gegeven heb oid
nee dan ben ik toch echt tegenquote:Op dinsdag 14 december 2004 14:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ook als ze het niet legaal willen doen en de Nederlandse regering gaat daarmee accoord gelukkig![]()
![]()
zie je wel dat je die opmerking van die staatsgreep wel snaptequote:Militairen die het beleid bepalen is het zelfde als een boekhouder die de baas wordt in een bedrijf
Inderdaad zo werkt het.quote:Dus toen, onder de koloniale wetgevingen, viel het zwarten verdrijven en hun land inpikken wel onder de rechtsorde. Maar nu, nu het land in bezit is van blanken en ze de wet veranderd hebben, mag niet, niet eens een deel ervan, teruggeclaimd worden?
Ik niet want het huidige systeem werkt niet. Zie Darfur en in mindere mate Zimbabwe.quote:nee dan ben ik toch echt tegen
nee jij vroeg of er ''dan nog geen reden was om mugabe te verdrijven'' die reden is er wel en dat heb ik al 400x gezegdquote:Op dinsdag 14 december 2004 14:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Niet waar jij vind dat je het altijd ´legaal´ moet regelen dus dan stel ik de vraag stel als de situatie nog slechter wordt komt er dan nooit een moment dat je daar schijt aan moet hebben?
Dan snap je zelf ook wel dat het een idote vraag was?quote:zie je wel dat je die opmerking van die staatsgreep wel snapte
Bush mag het dus wel want die mag andere landen binnenvallen zonder toestemming van de Senaat.quote:en nee tenzij mugabe raketten op Nederland afschiet komt er imo geen moment dat je er schijt aan moet hebben en bovendien is het dan wel legaal want hij schoot raketten op Nederland af.
minstens, ik denk dat 1 gemechaniseerde divisie (zeg 3 Britse brigades en 1 Nederlandse brigade) voldoende moeten zijn mits je vanuit een buurland aan kan vallen ... en bovendien wachten tot 2008/2009 tot Nederland zijn nieuwe gevechtsvoertuigen operationeel heeft.quote:Op dinsdag 14 december 2004 14:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je hebt 10.000 man nodig man om Mugabe te verdrijven dus.
weet ik veel, ongetwijfeld wel ... maar als je die buurlanden om militaire steun gaat vragen, waarom dan niet je bondgenoten.quote:En er zijn ook geen buurlanden die de UK kunnen helpen?
niet bepaald, jij wilde militairen boven eigen baas maken, eerste wat ze dan zullen doen is een staatsgreep plegen.quote:Op dinsdag 14 december 2004 14:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dan snap je zelf ook wel dat het een idote vraag was?
good for himquote:[quote]Op dinsdag 14 december 2004 14:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Bush mag het dus wel want die mag andere landen binnenvallen zonder toestemming van de Senaat.
Nee dat wil ik niet. Maar het idee van Mugabe, waarbij, namens de oorspronkeljike bewoners van het land, compensatie vraagt voor het in het verleden ingenomen land, en dat doet door het land van de huidige eigenaren, die hun land naar de huidige wetgeving onrechtmatig verkregen hebben, te onteigenen, vind ik niet fout. Het idee he, niet de uitvoering.quote:Op dinsdag 14 december 2004 14:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Inderdaad zo werkt het.
Maar wil je nu wel of niet iedere blanke in de VS uitzetten naar Nederland, Duitsland, Italie, Ierland, Engeland, etc?
Kan dat niet?quote:Op dinsdag 14 december 2004 15:41 schreef sp3c het volgende:
je kunt de huidige bewoners nu eenmaal niet verantwoordelijk houden voor iets wat weet ik het hoe lang geleden gebeurt is.
je kunt ook niet nu naar Berlijn gaan en op centraal station een fiets jatten omdat je opa er nog een mist
neequote:
Omdat hier rechtstreekse betrokkenheid aangetoond kan worden (de vingerafdrukken van opa staan nog op de fiets) dat is in Zimbabwe niet het geval.quote:Waarom lopen er dan nog steeds rechtszaken tegen bijv. Japan over compensatie voor geleden leed door buitenlandse gevangen in jappenkampen gedurende WOII?
Waarom hebben duizenden joden vergoedingen van duitsland ontvangen vanwege hun aangericht leed tijdens WOII?
En waarom zou dat niet in Zimbabwe kunnen met betrekking tot het herverdelen van land?
Volgens mij snap jij me niet helemaal...Dus jij vindt het wel ok als ik iets van jou jat en jij het vervolgens terug moet kopen?quote:Op dinsdag 14 december 2004 15:46 schreef HarigeKerel het volgende:
Precies, de mensen die dat soort dingen roepen als Egilio roepen ook altijd het luidst dat we Marokkanen in NL "de ruimte" moeten geven
Pff als je iets wil hebben koop je het maar gewoon en anders, snuit houden, of je nou een HarigeArmenier, een kale Fries of een gladde neger bent
We hebben het al over generaties geleden dus dat is wel wat anders, daarnaast zijn veel van de Zwarte Zimbabwanen gewoon afstammelingen van kolonisten uit Centraal-Afrika die de Pygmeeen etc hebben verdreven voor de blanken kwamen.quote:Op dinsdag 14 december 2004 16:04 schreef egilio het volgende:
Volgens mij snap jij me niet helemaal...Dus jij vindt het wel ok als ik iets van jou jat en jij het vervolgens terug moet kopen?![]()
Dus jij denkt dat het niet te bewijzen valt dat er vroeger andere mensen op het land van de huidige boeren hebben gewoond? En dat niet te bewijzen valt dat de blanken die vroeger het land innamen dat helemaal zonder instemming van de toenmalige bevolking hebben gedaan?quote:Op dinsdag 14 december 2004 16:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee
[..]
Omdat hier rechtstreekse betrokkenheid aangetoond kan worden (de vingerafdrukken van opa staan nog op de fiets) dat is in Zimbabwe niet het geval.
Generaties geleden? Dit soort praktijken zijn doorgegaan tot niet zo heel lang geleden. Misschien 1 of 2 generaties...quote:Op dinsdag 14 december 2004 16:08 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
We hebben het al over generaties geleden dus dat is wel wat anders, daarnaast zijn veel van de Zwarte Zimbabwanen gewoon afstammelingen van kolonisten uit Centraal-Afrika die de Pygmeeen etc hebben verdreven voor de blanken kwamen.
Nee ik wil ze onder direct gezag plaatsen van de ministerraad( en waarschijnlijk wat hoge militairen)quote:niet bepaald, jij wilde militairen boven eigen baas maken, eerste wat ze dan zullen doen is een staatsgreep plegen.
Blair heeft ook dergelijke macht volgens mij. Maar als het moet moeten we JPB ook maar die macht geven maar dan moet je wel de MP direct laten kiezen.quote:Bush mag het dus wel want die mag andere landen binnenvallen zonder toestemming van de Senaat.
Die landen waar helemaal niet van de zwarten. Die blanke die kwam en zag een mooi stuk land en zei: ´Ik pak een hek en nu is het van mij´quote:Of wil je beweren dat omdat zij toch ook fout waren door anderen te verdrijven dit de blanke boeren ook vrij pleit?
quote:En nu hebben ze dat land eindelijk en verhongeren ze, eigen schuld dikke bult
Da's maar ten dele waar, de President kan weliswaar op basis van een 'executive order' een ander land binnenvallen maar moet daar binnen 90 dagen toestemming voor vragen aan Congres en Senaat.quote:Op dinsdag 14 december 2004 14:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Bush mag het dus wel want die mag andere landen binnenvallen zonder toestemming van de Senaat.
Nederland en Engeland worden bang van het zooitje ongeregeld van Mugabequote:nee, Nederland die Zimbabwe moet binnenvallen is niet dom
Dat heeft ze inderdaad veel beschaving gebrachtquote:En de Chinezen dan? of de Egyptenaren, die waren al beschaafd, toen het blanke ras nog holbewoners waren
De indianen deden 100 jaar over een paar bij elkaar geraapte stenen, ook wel bekend als Machu Pichu en de Spanjaarden bouwden kastelen, voeren naar Amerika en veroverden een rijk van pak hem beet Colorado tot vuurland.quote:De Indianen in Zuid Amerika waren al een paar duizend jaar over hun hoogtepunt heen.
Val dan Liechtenstein aan ofzo (sarcastisch voor als je dat niet begrijpt). Dus als je iemand aan kan moet je het gelijk aanvallen??? 1 gesneuvelde militair is er al 1 teveel.....quote:Op maandag 3 januari 2005 04:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nederland en Engeland worden bang van het zooitje ongeregeld van Mugabe![]()
Licht toe. Tip: Leer normaal Nederlandsquote:Probeer je je eigen te overtreffen?
quote:Dat heeft ze inderdaad veel beschaving gebracht
pff wat lul jij altijd dom man echt super hinderlijk gewoon...quote:Op maandag 3 januari 2005 06:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
De indianen deden 100 jaar over een paar bij elkaar geraapte stenen, ook wel bekend als Machu Pichu en de Spanjaarden bouwden kastelen, voeren naar Amerika en veroverden een rijk van pak hem beet Colorado tot vuurland.
Do you notice the difference?
Nee ligt aan jou dat je dat niet begrijptquote:Licht toe.
Jij snapt er helemaal niks van met dat onterechte superieure gevoel van je...quote:Op maandag 3 januari 2005 21:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Machu Pichu bezocht en de Cathedraal van Sevilla bezocht DAMH. Als het antwoord nee is ga maar weer buiten spelen in de zandbak
Het was neit eens normaal Nederlands, raar hehquote:Op maandag 3 januari 2005 21:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee ligt aan jou dat je dat niet begrijpt
Ok, snap je hem zelf wel?quote:Jij snapt duidelijk dat bijna alles draait om kennis overdragen op diegene die je hebt overmeesterd, en als je zo beredeneert dan kom je er al snel achter dat degene die het eerste wat realiseerden op deze aardbol van die mensen waren waar jij zo bang van bent en waarvan jij zegt dat het achterlijken zijn.....
Ja, de wetenschappelijke traditie is ook maar voor watjes.quote:Op maandag 3 januari 2005 21:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Machu Pichu bezocht en de Cathedraal van Sevilla bezocht DAMH. Als het antwoord nee is ga maar weer buiten spelen in de zandbak
Nu wel ja, Dankjequote:Op maandag 3 januari 2005 22:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ok, snap je hem zelf wel?
Het is wel degelijk uitvoerbaar. Meer geld steken in defensie en oude koloniale tijden laten herleven. Zij aan zij met de Britten in Zuidelijk Afrika vechten tegen het ANC-gespuis en tegen het gespuis van Mugabe om de Boer-community een steun in de rug te geven en hetgeen te geven waar ze recht op hebben: een veilig Zimbabwe, een veilig Namibië en een veilig Zuidafrika.quote:Op maandag 3 januari 2005 22:59 schreef the_Napster het volgende:
[..]
Nu wel ja, Dankje![]()
Maar ik ben het alsnog niet met jouw stelling eens![]()
Het is gewoon niet uitvoerbaar![]()
ik heb ook niet zozeer problemen met het helpen van Zimbabwe (militair waar nodig) dat heb ik vaak genoeg gepost hier op fok!quote:Op dinsdag 4 januari 2005 12:24 schreef Witchfynder het volgende:
Ik ben het met mijn twee voorgangers eens.
Zo'n land is geen utopie, maar kan best. In Namibië zijn ze al goed op weg, maar ik vind wel dat zij het daar niet alleen hoeven te doen. Wij, GB, Nederland, Duitsland, moeten hen daar adviseren en goede economische deals sluiten. Als wij daar kunnen investeren, kunnen zij daar eens iets op gang brengen. Wij helpen hen dan ook met advies hoe ze de boel stabiel moeten houden. En als wij daar dan ook en mass op vakantie gaan... Het nieuwe Spanje, jongens.
Zo onrealistisch kan dat toch niet zijn? Iemand hier aan Clingendael gestudeerd?
zelfde reden dat Nederland mee zou 'moeten' doen ... veel van die boeren hebben Duitse vooroudersquote:Op dinsdag 4 januari 2005 16:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe krijg je Mugabe er weg? Want voor de rest is het zeker uitvoerbaar![]()
![]()
P.S. Waarom moet Duitsland mee doen?(die overigens alleen militaire acties mogen doen in VN of NAVO verband van hun grondwet)
voor zover ik weet niet (meer) de Duitsers in Afghanistan (3700 man?) zijn ook geen onderdeel van de VN of de NATOquote:Op dinsdag 4 januari 2005 17:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Duitsland moet zowiezo een grondswet wijziging ondergaan willen ze mee kunnen doen, maar wat mij betreft mogen ze mee doen.
Robert Mugabe heeft geen vredesvoorstellen getekend met ons of de Britten.quote:Maar waarom kan het niet buiten de VN en NATO kaders, Irak is zo bijvoorbeeld ook aangevallen en Saddam is afgezet
Mugabe verklaart wel publiekelijk de oorlog met GB, dat komt op het zelfde neer.quote:Robert Mugabe heeft geen vredesvoorstellen getekend met ons of de Britten.
He, het kan dus wel?quote:bovendien had ik ook liever dat Irak van meet af aan een NATO of zelfs VN operatie was geweest, dan had je nu niet zo'n gezeik en had het land er beter uitgezien.
niet bepaald maar misschien als je een linkje naar de exacte text hebt wil ik mijn mening wel aanpassen ... maar ik betwijfel hetquote:Op dinsdag 4 januari 2005 17:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Mugabe verklaart wel publiekelijk de oorlog met GB, dat komt op het zelfde neer.
niet bepaald, lees je uberhaupt wel mee?quote:[..]
He, het kan dus wel?
Ik heb waarschijnlijk de laatste 4,5 maanden meer BBC World gekeken dan jij waar veel aandacht voor Zimbabwe is en Mugabe daagt toch echt in zijn speeches regelmatig Blair en GB uit. Dat ze maar binnen moeten vallen en dergelijke van die populistische teksten.quote:niet bepaald maar misschien als je een linkje naar de exacte text hebt wil ik mijn mening wel aanpassen ... maar ik betwijfel het
Als je de draad gelezen had je ook geweten dat het te doen is om het oplossen van het hongerprobleem, het afzetten van een corrupte dictator die zijn eigen volk ondrukt en nog tientallen redenen meer die je terug kan lezen.quote:als het je echt om die boeren te doen is dan kunnen we die figuren beter naar Nederland evacueren en een uitkering geven
in Zimbabwe valt nix te halen ... mjah graan maar dat hebben ze de eerste 300 jaar zelf nodigquote:Op woensdag 5 januari 2005 00:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat klopt, inderdaad. In iedergeval op plaatsen waar iets te halen valt.
ja hoor jij weet er alles van en ik nix, ofwel je geeft een exacte quote waar hij de UK bedreigt ofwel ik ga er vanuit dat het niet bestaat.quote:[..]
Ik heb waarschijnlijk de laatste 4,5 maanden meer BBC World gekeken dan jij waar veel aandacht voor Zimbabwe is en Mugabe daagt toch echt in zijn speeches regelmatig Blair en GB uit. Dat ze maar binnen moeten vallen en dergelijke van die populistische teksten.
ik heb zo'n beetje op al je posts in de hele draad gereageerdquote:[..]
Als je de draad gelezen had je ook geweten dat het te doen is om het oplossen van het hongerprobleem, het afzetten van een corrupte dictator die zijn eigen volk ondrukt en nog tientallen redenen meer die je terug kan lezen.
Nederland moet nix en het bedrijfsleven kan Zimbabwe gestolen wordenquote:Meer invloed voor Nederland en de Nederlandse bedrijven is een mooie bijkomstigheid en dat is ook de reden waarom Nederland dit varkentje moet wassen met GB.
Bekijk iedere speech van Mugabe van de laatste pak hem beet 5 jaar en je weet dat ik gelijk heb. Maar daar ben je te lui voor.quote:ja hoor jij weet er alles van en ik nix, ofwel je geeft een exacte quote waar hij de UK bedreigt ofwel ik ga er vanuit dat het niet bestaat.
Als jij mij gaat beledigen en dan zegt kom maar krijg je toch echt een knal voor je kopquote:opmerkingen in de trend van, val maar aan dan vernietig ik jullie, zie ik niet als een bedreiging want als er neit aangevallen wordt dan wordt er nix vernietigd
Waarom niet?quote:bovendien had je dan ook geweten dat het gewoonweg niet mogelijk is.
In Darfur ook niet, toch had daar allang ingrepen moeten worden.quote:Nederland moet nix en het bedrijfsleven kan Zimbabwe gestolen worden
Zolang je geen harde feiten hebt kun je wel zeggen dat hij het jaren achter elkaar roept. Maar eerst bewijzen, dan zien.quote:Op woensdag 5 januari 2005 18:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Bekijk iedere speech van Mugabe van de laatste pak hem beet 5 jaar en je weet dat ik gelijk heb. Maar daar ben je te lui voor.
[..]
Als jij mij gaat beledigen en dan zegt kom maar krijg je toch echt een knal voor je kop![]()
![]()
[..]
Kijk eens wat Frankrijk in Ivoorkust deedquote:Gelukkig werkt het in de internationale politiek wat anders dan: "Als jij mij gaat beledigen en dan zegt kom maar krijg je toch echt een knal voor je kop." Als jij zelf wel IRL zo reageert... mja ...
Ivoorkust is Zimbabwe niet. Het in Ivoorkust zo'n beetje een burger oorlog. Dat is in Zimbabwe niet het geval. Dat is het verschil.quote:Op woensdag 5 januari 2005 19:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Kijk eens wat Frankrijk in Ivoorkust deed![]()
Daar was een stuk minder reden voor dan voor GB om Mugabe af te zetten
Dan doet hij dat maar, internationaal worden die beschuldigingen aan GB gezien als GB en de-rest van de wereld de schuld geven van de problemen die hij zelf veroorzaakt heeft. Daarom reageert er niemand op. Als verstandig land reageer je daar ook niet op. Doe je dat wel dan gedraag je jezelf als een klein kind imo.quote:Op woensdag 5 januari 2005 19:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De harde feiten geef ik gewoon want in vrijwel elke speech in het openbaar haalt hij GB aan, dat jij de lui bent om dat te accepteren is jou probleem niet het mijne
Dan zeg ik.. doe Ivoorkust eens een bezoekje aan. Als je iemand zo gek kan krijgen en vinden om je er naar toe te brengen. Personeel van de Nederlandse ambassade is onder begeleiding van Korps Commando Troepen uit Ivoorkust gehaald omdat de situatie te gevaarlijk werd. Minder erg zei je?quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In Ivoorkust is de situatie in iedergeval minder erg dan in Zimbabwe.
De situatie is er nog geen haar beter dan dat het was voor de Fransen er kwamen. De Fransen zijn er om eigen burgers te beschermen (als die er nog zitten) niet om het probleem op te lossen. Alleen was Ivoorkost zo slim/dom om de Fransen aan te vallen. Bad move.quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Daarom greep Frankrijk ook in, Ja sp3c zelfs zonder de steun van de UN of NAVO dus het kan wel.
Sp3c die ook vindt dat de VS Nederland niet had moeten bevrijden![]()
link er maar een paarquote:Op woensdag 5 januari 2005 18:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Bekijk iedere speech van Mugabe van de laatste pak hem beet 5 jaar en je weet dat ik gelijk heb. Maar daar ben je te lui voor.
je lult uit je nekquote:[..]
Als jij mij gaat beledigen en dan zegt kom maar krijg je toch echt een knal voor je kop![]()
![]()
omdat we niet genoeg luchtmobiele/paratroepen hebben en als we die al hadden zijn die niet in staat het zwaardere (gepantserde) werk uit te schakelen zonder onaanvaardbaar hoge verliezenquote:[..]
Waarom niet?
maar niet vanwege economisch gewin en niet om een aantal boeren met hollandse voorouders en als er ingegrepen wordt dan komt er geen puppetregime en daar zit jij op te azen schijnbaar ... besides je lult weer uit je nek want in Zimbabwe had imo ook allang ingegrepen moeten worden dat heb ik ook al meerdere malen gepost, de manier waarop jij dat wil is echter krankzinnigquote:[..]
In Darfur ook niet, toch had daar allang ingrepen moeten worden.
w00pdid00 ... zullen wij ff rijk wordenquote:En Zimbabwe heeft naast graan, landbouw producten te leveren, een grotere afzetmarkt en goedkope arbeid te leveren.
quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Daarom greep Frankrijk ook in, Ja sp3c zelfs zonder de steun van de UN of NAVO dus het kan wel.
ten eerste heeft de VS Nederland niet bevrijd en ten tweede lul je wederom sterk uit je nek (train je dat ding op de fitness ofzo, hij kan nogal veel BS dragen schijnbaar) want ik heb niet gezegd dat ik tegen het afzetten van Mugabe ben, sterker nog ik heb het tegenovergestelde gezegd maar lezen lijkt nogal moeilijk.quote:Sp3c die ook vindt dat de VS Nederland niet had moeten bevrijden![]()
Diegene die de luchtmacht vernietigende zeker ook en dat was zeker ook volgens hun instructies?quote:De aanwezige Franse troepen zijn onderdeel van UNOCI
Je hebt gezegd dat je een land pas mag aanvallen als je zelf aangevallen wordt, Nazi Duitsland heeft de VS nooit aangevallen. Volgens jou logica was er geen reden voor de VS om Europa te bevrijden.quote:ten eerste heeft de VS Nederland niet bevrijd en ten tweede lul je wederom sterk uit je nek (train je dat ding op de fitness ofzo, hij kan nogal veel BS dragen schijnbaar) want ik heb niet gezegd dat ik tegen het afzetten van Mugabe ben, sterker nog ik heb het tegenovergestelde gezegd maar lezen lijkt nogal moeilijk.
Zonder de VS was het in iedergeval niet gelukt.quote:ten eerste heeft de VS Nederland niet bevrijd
Zimbabwe zal toch bestuurd moeten worden totdat de verkiezingen er zijn. Of was Paul Bremmer en de interim regering in Irak ook niet nodig?quote:en ja als de VS Nederland had bevrijd, er een puppetregering neer had gezet en alle aanwezige Amerikanen topfuncties had gegeven dan was ik daar ook tegen ja
GB ook niet natuurlijkquote:omdat we niet genoeg luchtmobiele/paratroepen hebben en als we die al hadden zijn die niet in staat het zwaardere (gepantserde) werk uit te schakelen zonder onaanvaardbaar hoge verliezen
Niks krankzinnigs aan want het is echt wel uitvoerbaarquote:besides je lult weer uit je nek want in Zimbabwe had imo ook allang ingegrepen moeten worden dat heb ik ook al meerdere malen gepost, de manier waarop jij dat wil is echter krankzinnig
Kloptquote:w00pdid00 ... zullen wij ff rijk worden
jaquote:Op donderdag 6 januari 2005 15:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Diegene die de luchtmacht vernietigende zeker ook
dat ligt aan je interpretatie van het mandaatquote:en dat was zeker ook volgens hun instructies?
och, Japan heeft de VS aangevallen waarna Duitsland de oorlog aan Japan verklaarde.quote:[..]
Je hebt gezegd dat je een land pas mag aanvallen als je zelf aangevallen wordt, Nazi Duitsland heeft de VS nooit aangevallen. Volgens jou logica was er geen reden voor de VS om Europa te bevrijden.
zonder de bondgenoten was het de VS ook niet geluktquote:[..]
Zonder de VS was het in iedergeval niet gelukt.
mjah nu krabbel je al terug, je zegt het zelf al 'interim regering' dus geen puppetregime maar een paar figuren die tijdelijk de wacht houden tot de onafhankelijke verkiezingen gehouden gaan worden.quote:[..]
Zimbabwe zal toch bestuurd moeten worden totdat de verkiezingen er zijn. Of was Paul Bremmer en de interim regering in Irak ook niet nodig?
ik telde ze voor het gemak bij elkaar op, dus als Nederland samen met Groot Brittannie niet genoeg para's heeft dan heeft Groot Brittannie het in zijn eentje ook nietquote:Op donderdag 6 januari 2005 15:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
GB ook niet natuurlijk
stel maar een plan op danquote:[..]
Niks krankzinnigs aan want het is echt wel uitvoerbaar![]()
![]()
dat heb ik al meerdere malen gepost in di topic en ik heb er weinig zin meer in om het nog een keer te doen, ik vind het nogal vervelend om mezelf een ongeluk te typen voor iemand die te lui is om zijn domme hoofd open te stellen voor een mening die ook maar 10 centimeter afwijkt van zijn eigen mening.quote:Maar hoe nu verder in Darfur en Zimbabwe volgens Sp3c briljante leer?
quote:[..]
Klopt
Vrije verkiezingen is voor mij altijd het doel geweest en dan moet Mugabe van zijn plaats af.quote:mjah nu krabbel je al terug, je zegt het zelf al 'interim regering' dus geen puppetregime maar een paar figuren die tijdelijk de wacht houden tot de onafhankelijke verkiezingen gehouden gaan worden.
Nazi Duitsland was geen bedreiging voor de VS.quote:och, Japan heeft de VS aangevallen waarna Duitsland de oorlog aan Japan verklaarde.
dat zeg je nu voor het eerstquote:Op donderdag 6 januari 2005 15:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Vrije verkiezingen is voor mij altijd het doel geweest en dan moet Mugabe van zijn plaats af.
vertel dat die koopvaarders die vlak voor de Amerikaanse kust werden getorpedeerd door U-botenquote:[..]
Nazi Duitsland was geen bedreiging voor de VS.
omdat ze in oorlog waren met Duitsland om te beginnen ... bovendien heb ik nergens gezegd dat het niet zou mogenquote:Maar waarom mocht de VS Duitsland wel aanvallen volgens jou?
Lees de draadquote:dat zeg je nu voor het eerst
Luister eens, als jij eerst zegt dat de situatie in Zimbabwe erger is dan in Ivoorkust, en ik zeg dat het niet zo is, en jij reageerd dan dat Frankrijk ingegrepen omdat de situatie ernstig is, spreek je jezelf tegen. Punt.quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik spreek mezelf niet tegen,dat doe ik alleen in je twisted mind.
En dit topic gaat niet over Ivoorkust of zelfs over Darfur waar beide (gevallen?)ingrepen moet worden maar over Zimbabwe, waar de dictator Mugabe aan de macht is.
Nederland hoeft in Ivoorkust alleen haar burgers te beschermen en voor de rest niks, de rest mag Frankrijk op knappen en die moeten gesteund worden door Nederland![]()
![]()
Net zoals Frankrijk GB en Nederland zou gaan steunen als we orde op zaken gaan stellen in Zimbabwe.
Vooruit, nog één reactie. Ook in je OP staan geen goede argumenten. Dat NL er ook min of meer een koloniale macht is geweest is zeker geen reden om daar orde op zaken te gaan stellen. Dat breng je als land het idee over dat je Zimbabwe indirect als Nederlands grondgebied ziet, dat mag niet en is instrijd met het Internationaal Recht. Stuur je dan toch je leger naar dat land om de boeren te beschremen en de overheid af te zetten, ben je niet goed bezig en zal er zeker geen VN-mandaat voor komen. Doe je het op eigenhoutje, dan wordt het land tot de orde geroepen door de VN.quote:Op donderdag 6 januari 2005 18:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Lees de OP daar staat het prima uitgelegd.
Jij ook nietquote:Op donderdag 6 januari 2005 19:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En op al andere punten ga je voor het gemak niet in?
In de OP heb je het nog over mensen met Nederlandse voorouders met een Zimbabwaans paspoortquote:Nederland mag overigens wel voor de eigendomsrechten van haar onderdanen opkomen net als Frankrijk dat ook doet in Ivoorkust.
Oh dus land inpikken wat een paar eeuwen geleden is gedaan geldt nu als eigendom? Dat is niet zo. Dat is nergens zo, dat vind regering in GB niet, in Nederland niet, de vind dat NATO niet, de EU niet, de UN niet. Niemand. (Dat jij dat wel vindt mag je zelf weten, maar dat vind ik dan geen goed argument) Als het wel zo is, dan was er al lang in gegrepen.quote:Op donderdag 6 januari 2005 20:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Verder is je claim dat de boeren geen recht op die grond echt grote bullshit.
Ik stel voor dat je aansluit bij het regime van Mugabe in Zimbabwe of van Chavéz in Venzuela. Daar hoor je met je gebrek aan respect voor eigendomsrechten prima thuis.
Nederland mag overigens wel voor de eigendomsrechten van haar onderdanen opkomen net als Frankrijk dat ook doet in Ivoorkust. Niemand zou Nederland dan ook tegen houden en een non-organisatie als de VN al helemaal niet
Tenzij je nog andere argumenten ziet in je OP die ik niet kan vinden, de rest heeft temaken met je topic vraag en is uitleg van de argumenten die jij aanvoerd, kun je mijn mening op dit onderwerp lezen in een paar vorige posts van mij.quote:Mugabe daagt ook openlijk Blair uit(Eat this mister Blair) en voor Nederland is dit een prima mogelijkheid om de Nederlandse invloed te vergroten in zuidelijk Afrika en om de belangen van de Nederlanders aldaar te beschermen.
Grond van de boer community die al honderd(en) jaren in eigendom is van de familie is gewoon een keihard eigendomsrecht. Geen een internationale wet kan daar wat aan veranderen.quote:Oh dus land inpikken wat een paar eeuwen geleden is gedaan geldt nu als eigendom? Dat is niet zo. Dat is nergens zo, dat vind regering in GB niet, in Nederland niet, de vind dat NATO niet, de EU niet, de UN niet. Niemand.
Bullshit en wil jij een atoombom riskeren op Seoul, Tokyo of op Melbourne?quote:Wel consequent blijven.
Is niet op de man spelen, is gewoon de waarheid.quote:Overigens beschuldig je van gebrek aan respect voor eigendommen zie ik
Ik vind van wel net zoals er ingegrepen moet worden in Ivoorkust, Darfur en hopelijk in Venezuela en Colombia(Vermoorden van FARC-tuig)quote:Maar vind ook niet dat we er ons mee moeten bemoeien
Goh, alweer zo'n nimby-figuur. Als de buren hun kind afslaan dan is dat verder ook prima voor jou, want dat is een huiselijke kwestie.quote:Toevoeging:
Ik geef absoluut geen steun aan het beleid dat Mugabe voert. Maar vind ook niet dat we er ons mee moeten bemoeien. Het is binnelandse kwestie, die ze zelf op moeten lossen. Je kunt je zelf niet met elk land gaan bemoeien dat een deel van de bevolking onderdrukt.
Moet ik me gaan bemoeien met ouders die hun kinderen teveel/te hard slaan? Ik keur het niet goed. Maar ik kan er ook niets aan doen. Overheid kan het wel door het slaan van kinderen te verbieden, maar da's een hele andere kwestie, dan gaat het om wat is wel en niet toegestaan is bij slaan van kinderen.quote:Op donderdag 6 januari 2005 21:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Goh, alweer zo'n nimby-figuur. Als de buren hun kind afslaan dan is dat verder ook prima voor jou, want dat is een huiselijke kwestie.
Als ik jou tuin afpak zonder je daar ooit een cent voor te geven en jij wilt dat honder jaar later terug mag ik het dus houden omdat ik er honderd jaar op woon/werk? mwah. op zich mooi idee, maar zo werkt het niet.quote:Grond van de boer community die al honderd(en) jaren in eigendom is van de familie is gewoon een keihard eigendomsrecht. Geen een internationale wet kan daar wat aan veranderen.
Ik wil geen atoombom riskeren op welke stad dan ook. Waarom denk je dat er niet keihard ingegrepen wordt in de landen die ik noem? Juist, dan wordt het een 3e wereld oorlog, of kost het meer levens dan dat je er mee red.quote:Bullshit en wil jij een atoombom riskeren op Seoul, Tokyo of op Melbourne?
Maak van een mening geen feit, les 1 in discussieren.quote:Is niet op de man spelen, is gewoon de waarheid.
Waarom heeft Mugabe er dan nog de macht, als het leger niet eens achter hem staat?quote:Op donderdag 6 januari 2005 21:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Leger kiest echt niet de kant van Mugabe maar van de opositie en het leger is een peuleschilletje voor een Nederlands-Britse coalitie
Newsflash, in zimbabwe(en Darfur,Ivoorkust, Colombia en Venezuela is dat wel het geval)quote:Ik wil geen atoombom riskeren op welke stad dan ook. Waarom denk je dat er niet keihard ingegrepen wordt in de landen die ik noem? Juist, dan wordt het een 3e wereld oorlog, of kost het meer levens dan dat je er mee red.
Zo werkt het wel of ga jij Bush vertellen dat alle blanken terug moeten naar Europa en dat de Indianen de VS terugkrijgen?quote:mwah. op zich mooi idee, maar zo werkt het niet.
Hopelijk snap je zelf ook wel dat een kind afslaan heel wat erger is dan het geven van een corrigerende tik. De overheid kan dingen verbieden, maar burgers hebben nog altijd een burgerplicht. Het melden van wetsovertredingen. Als ik merk dat de buren de kinderen mishandelen dan geef ik dat aan, zodat men kan ingrijpen. Jij keurt het niet goed, maar verder is het wel best voor jou want je grijpt niet in, terwijl je daar wel de tools voor hebt.quote:Op donderdag 6 januari 2005 21:31 schreef M5 het volgende:
[..]
Moet ik me gaan bemoeien met ouders die hun kinderen teveel/te hard slaan? Ik keur het niet goed. Maar ik kan er ook niets aan doen. Overheid kan het wel door het slaan van kinderen te verbieden, maar da's een hele andere kwestie, dan gaat het om wat is wel en niet toegestaan is bij slaan van kinderen.
Als jij deze vergelijking maakt.. definieer dan eens afslaan voor me, want ik heb niet geen goed beeld bij wat jij je hier bij voorsteld en kan ik niet zeggen of ik het prima vind. Maar doe dat in een ander topic, daar is deze niet voor.
Je mag van mij best die mensen gaan helpen in Zimbabwe. Maar ten eerste betwijfel ik het of je gaat lukken zonder daar een complete oorlog te starten, politieke oplossingen ook prima, maar met praten overtuig je Mugabe en consorten niet. Ten tweede vraag ik je hoeveel slachtoffers dit dan mag kosten van jou, want de huidige regering/bevolking die de regering steunt in Zimbabwe zal het niet toe laten dat daar een grote vredesmacht het land binnen komt om een aantal boeren te beschermen. Help dan meteen ook de arme burgers in noord-korea en cuba, dat zijn er veel meer en moeten ook geholpen worden.
Van wie was Zimbabwe dan voordat het onahankelijk werd?quote:Het leger mag dan misschien niet zo best zijn, NL-GB zijn niet gewend om in een dergelijk land te opereren. Zie bijvoorbeeld de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk in Iraq, die dacht ook in no time klaar te zijn.. niet helemaal gelukt... terwijl het leger van Saddam geen bal voorstelde
quote:Hopelijk snap je zelf ook wel dat een kind afslaan heel wat erger is dan het geven van een corrigerende tik. De overheid kan dingen verbieden, maar burgers hebben nog altijd een burgerplicht. Het melden van wetsovertredingen. Als ik merk dat de buren de kinderen mishandelen dan geef ik dat aan, zodat men kan ingrijpen. Jij keurt het niet goed, maar verder is het wel best voor jou want je grijpt niet in, terwijl je daar wel de tools voor hebt.
Groot Brittanie annexeerde het grondgebied in 1923. Mugabe is bij de eerste vrije verkiezingen in 1980 gekozen tot eerste president. Je weet wat annexeren is he?quote:Op donderdag 6 januari 2005 21:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Van wie was Zimbabwe dan voordat het onahankelijk werd?
Ik begrijp je punt, en ik zou het kind ook zeker helpen. Maar als je in Zimbabwe militair ingrijpt, help je dan ook de mensen in Noord-Korea?quote:Op donderdag 6 januari 2005 21:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Hopelijk snap je zelf ook wel dat een kind afslaan heel wat erger is dan het geven van een corrigerende tik. De overheid kan dingen verbieden, maar burgers hebben nog altijd een burgerplicht. Het melden van wetsovertredingen. Als ik merk dat de buren de kinderen mishandelen dan geef ik dat aan, zodat men kan ingrijpen. Jij keurt het niet goed, maar verder is het wel best voor jou want je grijpt niet in, terwijl je daar wel de tools voor hebt.
Een oorlog starten in Zimbabwe is misschien onontkomelijk, maar dat lijkt me geen reden om niet in te grijpen. Dan maar een oorlog. Dan kost het wat moeite, maar uiteindelijk heb je wel een beter Zimbabwe zonder Mugabe. Wat de huidige regering vindt of wil is verder niet relevant. Nederland moet haar beleid niet afstemmen op de wensen van figuren als Mugabe.
Nederland heeft meer met Zuidelijk Afrika dan met Noord Korea. In Noord Korea moet ook wat gebeuren, daar ben ik het zeker mee eens, maar je moet ook kijken naar de tools die je hebt. Ik kan best melding maken van een kind wat is afgeranseld door zijn ouders, maar een groepje Hells Angels persoonlijk arresteren is wat lastiger. Hopelijk begrijp je mijn punt.quote:Op donderdag 6 januari 2005 22:13 schreef M5 het volgende:
[..]
Ik begrijp je punt, en ik zou het kind ook zeker helpen. Maar als je in Zimbabwe militair ingrijpt, help je dan ook de mensen in Noord-Korea?
Doe dat niet dan is het voormij het zelfde als het kind van de buren helpen, maar dat van een blok huizen verderop niet omdat de ouders daarvan een machinegeweer in de kast hebben staan en dat tegen je gebruiken zodra je hun huis binnenloopt.
de pot verwijt de ketelquote:Op donderdag 6 januari 2005 17:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee hoor, ik toon alleen dat je selectief leest.
daar kun je tijdens de planning niet van uit gaanquote:Op donderdag 6 januari 2005 21:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Leger kiest echt niet de kant van Mugabe maar van de opositie
als Zimbabwe in Europa gelegen had misschien maar zoals het er nu bij staat kunnen we er niet met voldoende manschappen en materiaal komen om wat te doen, we hebben nu eenmaal geen steunpunten in de regio en we kunnen niet aanvallen vanuit de buurlanden en ik wil niet eens nadenken over het bedrag wat al die overvliegrechten gaan kosten.quote:en het leger is een peuleschilletje voor een Nederlands-Britse coalitie
Als je de draad had gelezen had je geweten dat er nog 1000 andere redenen zijn, maar als je niet meer kan uitbrengen dan die zin heeft het weinig nut denk ik.quote:besides, denk je nu echt dat het huidige regime in Zuid Afrika mee gaat werken aan het verwijderen van een gekozen zwart staatshoofd voor een paar blanke boeren?
toch komt het daar wel op neerquote:Op zaterdag 8 januari 2005 18:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als je de draad had gelezen had je geweten dat er nog 1000 andere redenen zijn,
ja hallo ik tik me een ongeluk met argumenten waarom het onzin is om enkel samen met de UK Zimbabwe binnen te vallen terwijl jij enkel reageert met flauwe one-liners, tegenvragen en herhalingen van zetten.quote:maar als je niet meer kan uitbrengen dan die zin heeft het weinig nut denk ik.
nee maar mijn moeder vind me excentriekquote:Wordt je niet moe van jezelf?
Name themquote:je bent niet voor rede vatbaar en dat spelletje wil ik best meespelen maar begin dan niet te jammeren als je er zelf niet zo goed tegen blijkt te kunnen ik wacht nog steeds op een flink aantal antwoorden op een flink aantal vragen, als je de discussie vlot wilt trekken dan doe je er goed aan om daar is mee te beginnen, tot die tijd ga ik gewoon door op deze manier want ik vind het wel lollig.
Daar ga je weerquote:Op zaterdag 8 januari 2005 18:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Goede manier van goedpraten van je eigen gedrag![]()
![]()
[..]
Name them
Dat zou niet verkeerd zijn. Zuid Afrika kan zelf ook wel weer een regime gebruiken wat zorgt voor rust en stabiliteit in plaats van complete anarchie waar moord en verkrachting aan de orde van de dag is.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 15:00 schreef sp3c het volgende:
stabiliteit in de regio verkrijg je niet door er oorlog te gaan voeren met te weinig manschappen.
besides, denk je nu echt dat het huidige regime in Zuid Afrika mee gaat werken aan het verwijderen van een gekozen zwart staatshoofd voor een paar blanke boeren?
nee denk ik ook niet nee
hey jij praat een invasie van een heel land goed simpelweg door het feit dat er een paar boeren wonen met moeilijk aantoonbare hollandse roots ... dan wordt het voor mij niet zo heel moeilijk meer neequote:Op zaterdag 8 januari 2005 18:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Goede manier van goedpraten van je eigen gedrag![]()
![]()
finequote:[..]
Name them
ik heb nog steeds geen quotes gezien waarin Mugabe de UK bedreigtquote:
nog steeds geen plan gezienquote:stel maar een plan op dan
waar wil je landen, hoe wil je bevoorraden, welke doelen wil je uitschakelen, weet je uberhaupt iets van de Zimbabwaanse krijgsmacht af of gok je gewoon maar wat door naar de budgetten te kijken?
ik wacht nog steeds ...quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/637701/10/25#24520896]
Iedere sppech van Mugabe
lul dan ook niet over wat het leger wel en niet met gemak kan doenquote:Ik ben geen militair en al helemaal geen generaal.
Ik ben slechts een Nederlands staatsburger die veel te veel belasting betaalt en om de 4 jaar gaat stemmen
Leuk voor jequote:ik wacht nog steeds ...
Wat doe je op een discussieboard?quote:lul dan ook niet over wat het leger wel en niet met gemak kan doen
nu ja niet bepaald natuurlijkquote:
ik geef mijn mening en ik beargumenteer het met argumentenquote:[..]
Wat doe je op een discussieboard?![]()
![]()
Het gaat fout bij je als je mijn woorden gaat lezen en probeert te begrijpenquote:Je geeft je mening, noemt het een feit en beargumenteert het vervolgens niet
Misschien kunnen we idd de rotzakken elkaar te kop in laten slaan. Opgeruimd staat netjes.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 00:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kunnen we Mark Thatcher niet op Mugabe afsturen overigens nu hij vrij is in Londen
het leger misschien maar de luchtmacht is nog altijd brains before brawnquote:Op vrijdag 14 januari 2005 00:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Domme kracht wordt niet voor niks in verband gebracht met het leger.
in zijn eentje?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 01:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Mark Thatcher zou het wel kunnen,
de goede man is schatrijk, die heeft onze centjes niet nodig om 2 boeren en een ezel met zijn crossmotor te evacuerenquote:Nederland steunt hem financieel
lees de draadquote:en Sp3c hoeft niet meer te zeuren over de moeilijkheidsgraad(welke moeilijkheidsgraad?)
zelfs tijdens vredesmissies vallen dodenquote:en het mogelijke risico van Nederlandse slachtoffers(Welk risico?)
Nederland en GB hebben geen vliegtuigen en pantservoertuigen?quote:denk je nu echt dat als je een heel land op wil rollen zonder pantservoertuigen of luchtsteun dat daar geen doden bij vallen?
Sierra Leone?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 10:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Huiskamervraag: wat is de dichtbijzijnde Britse basis?
omdat ze allemaal wel is het volgende doelwit zouden kunnen zijn, dit kun je omzeilen door ze af te kopen maar dat gaat een flinke zak geld kosten (meer dan Zimbabwe ooit zal opleveren)quote:Doordenker: Waarom zouden de buurlanden een Brits-Nederlandse coalitie niet steunen?
GB heeft echt wel een basis in Zuidelijk Afrika, ze willen niets voor niets dat Engeland een wereldmacht is.quote:Sierra Leone?
De NATO zou dit initiatief toch wel steunen alleen zouden ze denk ik minder snel troepen inzetten.quote:besides, als je de buurlanden om hulp gaat bedelen waarom dan niet de Duitsers of de Fransen of NATO het werk wordt er alleen maar makkelijker op?
ik zou niet weten waar maar als jij er 1 weet dan zie ik daar graag een bron vanquote:Op vrijdag 14 januari 2005 10:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
GB heeft echt wel een basis in Zuidelijk Afrika, ze willen niets voor niets dat Engeland een wereldmacht is.
logisch ... de falklandeilanden zijn onderdeel van het Britse gemenebest, zo heeft Nederland een basis op de Antillen, jij vroeg echter om de dichtsbijzijnde basis de Falkland Eilanden liggen verder weg dan Sierra Leone ... bovendien is het niet handig om luchtoperaties uit te voeren met zoveel zee ertussen want de piloten moeten kunnen bailen als het toestel niet meer werktquote:Op de Falklanden hebben ze in iedergeval een basis, maar dat lijkt me minimaal een paar duizend km vliegen
minder snel dan Nederland?quote:De NATO zou dit initiatief toch wel steunen alleen zouden ze denk ik minder snel troepen inzetten.
waarom zou dat mij moeten irriteren?quote:en Frankrijk op Mauritanie en die mogen ze ook wel gebruiken![]()
![]()
[..]
Frankrijk stelt haar basis ter beschikking in Mauritanie, alleen maar om jou te irriteren
Frankrijk irriteren is ook een prima reden om Mugabe af te zettenquote:met Frankrijk erbij komen we iig een stuk verder ja, Frankrijk stelt echter geen militaire basis beschikbaar voor operatien waar ze zelf niet aan deelnemen want daar is Frankrijk te trots voor bovendien is Frankrijk nogal dik met Robert Mugabe
Meet eens op als je een wereldkaart hebt hoe ver het ongeveer hemelsbreed is, want ik ben eigenlijk wel benieuwd.quote:logisch ... de falklandeilanden zijn onderdeel van het Britse gemenebest, zo heeft Nederland een basis op de Antillen, jij vroeg echter om de dichtsbijzijnde basis de Falkland Eilanden liggen verder weg dan Sierra Leone ...
Jammer dat niet gebeurt is en verder geeft het nog meer gelijk voor mijn stelling dat Mugabe moet optiefen.quote:Crisis in Zimbabwe: British military force poised to intervene
By Chris Talbot
1 May 2000
Use this version to print
Tensions between Britain and Zimbabwe continue to deepen at the opening of a round of talks designed to bring an end to the seizure of white-owned lands by supporters of President Robert Mugabe's ZANU-PF.
On the day the talks began, April 27, the Frankfurter Allegemeine Zeitung reported that Britain had plans in situ for a military evacuation of British passport-holding whites and other Europeans and had a rapid response force stationed in neighbouring Mozambique. Foreign Secretary Robin Cook denied any knowledge of this, but Geoff Hoon, secretary of state for defence, confirmed it and refused to rule out the use of British troops. "If circumstances deteriorated so badly, there are certainly contingency plans in place where we would want to help British passport-holders to get to safety," he said.
A day of talks in London between ministers from the governments of Zimbabwe and Britain ended with a continuing row between the two sides. Cook said he had offered a Ł36 million aid package in which Britain would finance land reform in its former colony. The conditions for this aid were that the farm occupations be called off, with a return to the "rule of law", and that scheduled parliamentary elections be held with the participation of foreign observers.
A similar offer of aid—without these additional strings—was made by Britain and other Western governments in 1998. Cook complained that Zimbabwe had at that time agreed to abide by strict "transparency" criteria and to purchase land at market prices. The Zimbabwean delegation maintained that the finance promised had not been forthcoming at that time, and they consequently refused to accept the present deal.
Over the last few days supporters of Mugabe's ZANU-PF regime who have been occupying more than a thousand white-owned farms have turned from attacking the farmers and their families to assaulting the farms' black workers. There are more than 350,000 farm labourers, and the intimidation is designed to stop them and their families from voting for the opposition Movement for Democratic Change (MDC) in the upcoming parliamentary elections.
Workers have been beaten up and their homes torched. Special powers have been taken by the Zimbabwean police force under the Law and Order Maintenance Act to ban political marches and rallies, a measure backed by the ZANU-PF government to suppress election campaigning by the MDC.
The land occupations were Mugabe's response to his defeat in a recent referendum on a new constitution which would have allowed him to hold the presidency for another two terms. They raised the stakes in a conflict in which the Western governments, led by Britain, and the International Monetary Fund have sought to break Mugabe's grip on power. The opposition MDC, which is allied to a section of the White landowners and supports IMF economic policies, has been promoted by Britain, the US and other Western powers.
For the last 20 years, since Zimbabwe emerged as an independent state from the British colony of Rhodesia, Mugabe and ZANU-PF have used the land issue for election rhetoric, but taken no significant action on farm ownership. Over half the land in Zimbabwe, and all the best farming land, is owned by just 3 percent of the population, predominantly whites. This gross inequality is a legacy of the colonial period, when white settlers under Cecil Rhodes seized the country and took the best land for themselves.
Whilst a small amount of land seized in the occupations has been handed over to landless poor, the main purpose of the operation is to intimidate the opposition and undermine the MDC's support in the countryside, which is promoted by the white farmers. ZANU-PF once had its biggest base of support amongst the rural poor, and it was a particular setback to Mugabe to lose the constitutional referendum vote in these areas, despite the inclusion of a clause in the draft constitution that allowed for the seizure of the prime agricultural estates belonging to white landowners.
Lancaster House Agreement
Mugabe came to power as a result of the 1980 Lancaster House Agreement with the British government. Independence was granted to Zimbabwe after 15 years of civil war, in which Mugabe's ZANU and Joshua N'Komo's ZAPU fought to overthrow the white racist regime of Ian Smith, which was backed by Britain. The settlement was based on Mugabe's agreement to preserve capitalist private property in mining and industry and ensure the continued economic grip of the white farmers over tobacco and other major agricultural exports.
A recent interview with Lord Carrington, then-foreign secretary under the Tory government of Margaret Thatcher, explains the importance of the 1980 deal for Britain. "But for that,” he said, “there wouldn't be a single white farmer on any farm in Zimbabwe, or any white person in Zimbabwe at all. What was happening in 1979 was people being killed, black and white, and the place was in a state of collapse.”
Asked if he thought there was any alternative in 1980 to putting Mugabe in power, he said, "No, I don't. Honestly. I was thinking about it and I honestly don't think so because we were very lucky to get an agreement on all sides at all. It was the only solution it was possible to get at that time. And really it started off rather well. For 10 years he [Mugabe] stuck to the provisions in the agreement."
For the last 20 years Mugabe has supported private enterprise, notwithstanding his previous claims to be a Marxist. The huge white-owned farms have been allowed to thrive, contributing a substantial part of Zimbabwe's export earnings. Land reform carried out in the 1980s was on the basis of a “willing seller-willing buyer” agreement, in which farmers who wanted to quit were compensated from a grant made by Britain. Only 65,000 farms for war veterans were established under this scheme, a small fraction of the number promised.
Dissatisfaction with Mugabe on the part of Britain and other Western governments has only developed in the last few years. They have come to see him as an obstacle to the wholesale adoption by Zimbabwe of free market economic policies, under the auspices of the IMF.
Whilst the ZANU-PF regime worked with Western support under an IMF structural adjustment programme throughout the 1990s, a fall in export earnings from 1997 onwards drove the government deeper into debt. The IMF conditioned new loans with demands for more drastic cuts in government spending. It also demanded that Mugabe end his intervention in the war in the Congo, where Zimbabwe has 10,000 troops supporting the government of Laurent Kabila at a cost of Ł1 million a day.
Mugabe feared that complying with these conditions would undermine ZANU-PF's base of support, both in public sector employment and in the army, where Zimbabwe's generals were making lucrative deals for concessions on the Democratic Republic of Congo's mineral wealth.
Zimbabwe has since defaulted on numerous international loans. In response, South African, British and European banks have withdrawn lines of credit. In January Britain's export credits guarantee department (ECGD) revealed that the Zimbabwean government owed it Ł1.7 million from losses incurred by British companies dealing with the country's state-owned corporations, in particular, the National Oil Corporation of Zimbabwe. Zimbabwe's foreign debt is estimated at $4 billion (Ł2.5 billion), and is soaring. The country's inflation is running at 60 percent and unemployment stands at 50 percent.
For the last several months Britain has been in the forefront of efforts to destabilise Mugabe. Government ministers have used every occasion to denounce Mugabe's regime as corrupt, all financial aid has been cut, and the growth of the oppositionist MDC has been encouraged. Led by Morgan Tsvangirai and the trade unions, the MDC's main financial backers are white farmers, as well as businessmen of both races. In a recent interview Tsvangirai confirmed that the MDC's priority would be to deal with the country's debt, saying, "We would privatise and restore business confidence in Zimbabwe."
The MDC obviously does not spell out the implications of its pro-market programme for jobs and welfare spending in its campaign for support amongst workers and the rural poor. It has benefited from growing hostility to the Mugabe regime and gained support in reaction to the virtual collapse of the economy.
Mugabe responded to this pressure from Britain by making his appeal to ZANU-PF's traditional rural base. The land occupations are a calculated gamble, in which Mugabe seeks to capitalise on the social resentment of the rural poor. No doubt he believes he is in control of this movement. It relies on the civil war veterans' association and ZANU-PF members, funded by the government. The last thing Mugabe wants is a genuine mass movement of either the rural masses or urban working people: until two months ago land squatters were firmly dealt with by the police, and the only land distributed recently was to government ministers and top officials.
Imperialism's fears
For the imperialist powers, however, and Britain in particular, the land occupations raise the spectre of that which they have always feared most—the emergence of a mass social movement in Africa challenging private property. The deaths of two white farmers were met with howls of indignation in Britain's media. For its part, the Blair government has veered between condemnations and appeals for resumed dialogue.
Much more is at stake than just Zimbabwe. Political settlements made throughout Southern Africa designed to preserve Western interests are under threat. In South Africa, 13 percent of the population own over 80 percent of the land. Already protesters from the northern town of Wakkerstroom have picketed a government office, threatening land invasions, and there are reports of growing anger in other areas.
Since the African National Congress (ANC) came to power, only 6 percent of land claims have been settled and less than 1 percent of the land has been redistributed. One recent opinion poll showed 54 percent of South Africans supporting the land occupations in Zimbabwe—almost double the support in Zimbabwe itself.
South Africa's currency, the rand, has fallen by 10 percent, largely as a result of the conflict in Zimbabwe. Britain's Financial Times, referring to the danger of a "Zimbabwe contagion", quoted one South African economist saying, "What it has done is put a large question mark in front of those who wanted to consider direct foreign investment."
Britain's dilemma is that the more they have sought to intervene or aid the MDC, the worse the situation has become. A warning of this outcome was made by Nelson Mandela in an interview with the Guardian newspaper given while Mandela was on a recent visit to the UK.
Mandela expressed concern about Britain and America's bombing of Kosovo and Iraq. "Tony Blair is a young man I like very much," Mandela said. "But I am resentful about the type of thing that America and Britain are doing. They want now to be the policemen of the world and I'm sorry that Britain has joined the US in this regard."
He particularly resented their intervention in Africa: "It's a totally wrong attitude,” he said.
Britain's appeal for Mugabe to be condemned by Africa's leaders met a sharp rebuff at the Victoria Falls meeting of the Southern African Development Community (SADC), which comprises South Africa, Zimbabwe, Namibia and Mozambique. The heads of state gathered announced their support for Mugabe, declaring him to be a "champion of the rule of law", "committed to ending the violence".
Demanding that international donors finance land reform in Zimbabwe, Joaquim Alberto Chissano, president of Mozambique, said, "We think the donors, including Great Britain, have to deliver." South African President Thabo Mbeki said, "They have to fulfil their commitments."
According to press reports, Mugabe had promised to tone down his rhetoric and proceed with the elections, in return for the SADC leaders agreeing to lobby the IMF and other international lenders on his behalf.
This response has had the effect of polarising opinion even further in Britain and the West over what to do. The European Union have restricted themselves to formal condemnation of Mugabe's actions. United Nations Secretary General Kofi Annan, after phoning Mugabe, assured reporters, "My sense is he's [Mugabe] taking the situation in hand and taking steps to defuse it and I've encouraged him to do that."
Commonwealth Secretary General Don McKinnon—a New Zealander recently appointed with Britain's support—refused to comment on Mugabe's denunciation of white farmers as "enemies of Zimbabwe". "Election campaigns,” he said, "in any country create their own tension."
Guardian columnist Isabel Hilton on April 19 gave voice to the political considerations of those urging restraint in Zimbabwe: “Mugabe's brand of nationalism depends on the anti-colonial rhetoric of two, even three decades ago,” she wrote. But, she added, “It is rhetoric that still commands some support in Africa, combining as it does an acrimonious dialogue with the old colonial power and a conspicuous legacy in the white farmers or the injustices of the past.
“Given a chance to express their opinions in the recent referendum, the people of Zimbabwe showed that they were not persuaded by Mugabe's rhetoric.... What matters now is that Zimbabweans hold on to that perception.... There is little that Britain can do or say that will not add fuel to [Mugabe's] explosive argument and give him the final excuse to cancel the elections.”
The United States is taking a harder line. The US State Department issued a statement deploring Mugabe's labelling of white farmers as “enemies” of the Zimbabwean people. "Such statements can only contribute to violence and the further erosion of the rule of law in Zimbabwe," spokesman James P. Rubin said.
The Financial Times is also more confrontational, expressing its displeasure at the African leaders in its editorial: “Southern Africa at Risk” The Financial Times writes: “Zimbabwe's crisis cannot be ring-fenced.... President Mbeki and other southern African leaders must stop behaving as if they were in Robert Mugabe's' corner. By appearing to condone his tactics and his abuse of the rule of law, they undermine their own reputations. And unless they make a forthright defence of democratic values, they risk joining him on a slippery slope to disaster.”
Tensions have risen further in the last few days, with Tsvangirai's warning that he will no longer turn the other cheek in response to ZANU-PF violence which has led to the death of at least five MDC members. "All those engaged in violence, the vice president, cabinet ministers, MPs, we know where they are," he warned.
The land question
Neither Mugabe nor the MDC can advance any genuine solution to the social and economic problems facing either the rural poor or the workers and unemployed of the cities. There is every possibility that Mugabe will yet make an agreement with Britain, but even if he were to carry out a division of some of the big farms, this would not create the basis for solving the enormous problems of poverty, backwardness and underdevelopment.
The policy of both Mugabe and the MDC is for the creation of a conservative social layer of small business farmers, a policy of "land reform" long supported and developed by the World Bank and policy think tanks in the West. Whether carried out by force, or by compensating white owners who want to leave, the creation of thousands of small farm businesses is a retrograde policy both economically and socially. Such small businesses are not economically viable, which is why many of the 65,000 farms set up by the Mugabe government between 1980 and 1990 have since collapsed.
The problems of poverty and unemployment can only be solved if they are taken up by the development of a socialist movement based on the working class and poor masses throughout southern Africa. About 7 million of Zimbabwe's 12 million population are rurally based, but more and more people have moved to the cities. Today twice the proportion of the population are urban dwellers than there were in 1960. The 350,000 of the rural population who are wage workers on the white farms account for well over a million, if their families are included. Many of the one million or so black-owned farms, moreover, are situated on the poorest land and rely on family members working either in the towns or for the white-owned estates.
None of the issues facing working people and poor masses in Southern Africa can be solved if the system of capitalist private property is allowed to continue. Mugabe's present disagreements with Britain do not change the bourgeois character of his government, which has demonstrated its subordination to Western capital for the past two decades.
Mugabe's perspective of working within the dictates of the major imperialist powers, whilst developing limited welfare measures, particularly education, has now failed. Britain is now seeking to replace the regime established by the Lancaster House Agreement with a more compliant administration through the MDC. The central issue facing the working people of Zimbabwe and Southern Africa is the construction of an independent socialist movement against both imperialism and its local representatives.
See Also:
Tensions grow between Zimbabwe's ZANU-PF government and MDC opposition
[12 April 2000]
Zimbabwe: Referendum defeat for Mugabe shakes Zanu-PF government
[22 February 2000]
Zimbabwe
[WSWS Full Coverage]
true enoughquote:Op vrijdag 14 januari 2005 11:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Frankrijk irriteren is ook een prima reden om Mugabe af te zetten
momentquote:[..]
Meet eens op als je een wereldkaart hebt hoe ver het ongeveer hemelsbreed is, want ik ben eigenlijk wel benieuwd.
US Air base in Botswanaquote:Botswana denies planning to topple Mugabe
SABC News
Date posted:Tue 12-Aug-2003
Date published:Mon 11-Aug-2003
Back to previous page
Since the Bush visit, Botswana has had to repeatedly deny any links between the US and a military air base about 100km north-west of Gaborone
Botswana has denied involvement in alleged plans to topple the government of Robert Mugabe, Zimbabwe's President. Reports of such a plan proliferated since the visit to Botswana last month of George W. Bush, the US President. "We are outraged by these statements of vilification," Mompati Merafhe, the Botswana Foreign Minister, said of the allegations, speaking in Maputo, at the fourth meeting of the Southern African Development Community (SADC) Organ on Defence, Security and Politics. The text of his speech was released by the Botswana government today. "This is a matter of serious concern to our government. We are being accused of working with the Americans and British to bring about a forceful regime change in a friendly SADC member state, our friendly neighbour Zimbabwe," Merafhe said. "It is alleged a US military base in Botswana will be used to launch such military attack."
There have been press reports alleging meetings in Botswana between Walter Kansteiner, a US assistant secretary of state for Africa, and Jack Straw, British foreign secretary, to hatch the plan. Kansteiner was in Gaborone in May to open a US trade office, but, said Merafhe: "Jack Straw has never been to Botswana." The only visit on record of a British government minister this year is that in April of parliamentary under Baroness Valerie Amo, a secretary for foreign affairs and minister for Africa, who said there was increasing frustration in Africa over the failure to resolve the situation in Zimbabwe. Merafhe said that even if the Americans and the British were planning action to topple Mugabe, it would not be mounted from Botswana. "Botswana would never allow itself to be used for such treacherous activities," he said.
Since the Bush visit, Botswana has had to repeatedly deny any links between the US and a military air base about 100km north-west of Gaborone. Thebephatshwa base was opened in August 1995, by Merafhe, who was then Commander of the Botswana Defence Force (BDF). Speculation that it had been funded by the US surfaced immediately. "The US does not own any military base in Botswana. Thebephatshwa air base is wholly owned by the government of Botswana," he said. "It was constructed during my term as Commander of the BDF, with our own resources, without any assistance from the US or any other country." The US and Botswana cooperate in training of police to combat terror, disaster training and officer training for the BDF. The US has also provided military equipment to Botswana, though not on a scale that would promote conflict.
nmjah daar waren we het al over eens geloof ik, sterker nog dat roep ik al jaren ... de vraag is alleen hoe dit moet gebeurenquote:Op vrijdag 14 januari 2005 11:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Een artikel wat ik toevallig tegen kwam bij het zoeken naar Britse basissen:
[..]
Jammer dat niet gebeurt is en verder geeft het nog meer gelijk voor mijn stelling dat Mugabe moet optiefen.
haddenquote:De Britten hadden(hebben?) militairen in Mozambique
US Airbasequote:Op vrijdag 14 januari 2005 11:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
US Air base in Botswana![]()
![]()
![]()
excuse me?quote:En Sp3c heeft geen argumenten meer
De interventie macht om 25.000 Britten in veiligheid te brengen was(is?) er gestationeerd.quote:in 1994 zijn de laatste VN soldaten vertrokken
Wie en hoe moet het volgens JOU gebeuren?quote:de vraag is alleen hoe dit moet gebeuren
Volgens de minister van Buitenlandse zaken van Botswana zullen ze NOOIT meewerken aan een regime-change tegen Mugabequote:US Airbase
voor zover ik weet is er niemand meer ... er zijn wat mensen teruggeweest in 2002 tijdens een overstroming maar die zijn ook al weer wegquote:Op vrijdag 14 januari 2005 11:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
De interventie macht om 25.000 Britten in veiligheid te brengen was(is?) er gestationeerd.
lees de draadquote:[..]
Wie en hoe moet het volgens JOU gebeuren?
point being what?quote:[..]
Volgens de minister van Buitenlandse zaken van Botswana zullen ze NOOIT meewerken aan een regime-change tegen Mugabe
Naar verluidt heeft hij zelf gezegd dat hij desnoods een van de 5 AK-47´s die zijn leger rijk is ter hand neemt om tegen de Britse tanks te vechten![]()
![]()
Geef effe snel antwoord en dan ben je ook nog met 10-15 woorden klaar. Help je mij ook weer meequote:lees de draad
ik vind een gewapend conflict zowieso niet iets om te lachen over het algemeenquote:Op vrijdag 14 januari 2005 12:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat Botswana niks te willen heeft als Nederland en GB Mugabe willen verdrijven en Botswana als uitvalsbasis willen gebruiken.
Heb je niet moeten lachen om die laatste zin? Ik wel en dan was hij nog wel van mijzelf
met VN mandaat vanuit Zuid Afrika.quote:[..]
Geef effe snel antwoord en dan ben je ook nog met 10-15 woorden klaar. Help je mij ook weer mee
ik zoek een geschikte kaart heb ff geduldquote:P.S. Het klinkt lullig maar ik zou toch graag willen weten hoe ver Falkland van Zimbabwe of de Afrikaanse kust ongeveer isBij voorbaat dank,
Komt grootendeels op het zelfde neer als wat ik wil.quote:Als je binnen de VN veiligheidsraad een aantal resoluties in stelling brengt (UK zit in de veiligheidsraad en heeft ondanks de Irak oorlog vrij veel krediet binnen de VN bovendien is Mugabe een bloedhond) waarin Robert Mugabe wordt bevolen te kappen met het onteigenen van land en het verhongeren van zijn bevolking (hij weigert bv steevast voedselhulp omdat het genetisch gemanipuleerd blijkt te zijn) omdat hij anders als agressor wordt aangemerkt.
Houd het lekker vaag en de tijd lekker kort zodat hij er feitelijk niet aan kan voldoen (net als Allied Force bv) en je kunt Zuid Afrika dwingen militairen toe te laten voor de actie.
Vervolgens kunnen Nederland en de UK het wel alleen af maar je zult echt die VN resoluties nodig hebben want het ligt niet in NATO grondgebied want anders krijg je de tanks niet aan de grens ... maar hoe meer zielen hoe beter natuurlijk
quote:Mugabe threatens US and British descendants
July 21 2003
Zimbabwe's President Robert Mugabe has warned Britain and the United States that their descendants living in the country "will be the first to die" if the two countries launch an attack, a newspaper said yesterday.
"They will never attempt to do here what they did in Iraq because it is their children who will be the first to die," the private Daily News on Sunday quoted Mugabe as telling a rally two weeks ago.
The rally, held shortly before a visit to southern Africa by US President George Bush, was one of several at which Mugabe issued stern warnings to Britain and the US.
State media did not report the threat, which was made in Mugabe's native Shona language, but the Daily News on Sunday claimed it had a recording.
Zimbabwe's white minority - mainly descendants of British and white South African immigrants during the last two centuries - has dwindled to around 50,000 from about 200,000 before political tensions began three years ago.
advertisement
advertisement
Many whites, as well as an estimated two million blacks, have left because of the economic and political fallout of the government's controversial land reform programme in which it has taken over white-owned commercial farms for redistribution among new black farmers.
At the same rally, Mugabe described Mr Bush and British Prime Minister Tony Blair as "liars", who should stand trial for genocide over their invasion of Iraq earlier this year.
"They have told lies to the world. They have committed genocide, and they are criminals these two, Bush and Blair," he said.
Mugabe frequently lambasts the West, especially the US and Britain, which he accuses of supporting their "kith and kin" still in the country above the interests of the black majority.
State media accuse the two Western allies of wanting to effect a "regime change" in Zimbabwe in favour of Mugabe's main rival Morgan Tsvangirai, leader of the opposition Movement for Democratic Change.
But the British and US governments have never openly spoken of wanting to invade Zimbabwe.
Washington, which does not respect Mugabe's victory in a disputed presidential poll last year, has said it wants Mugabe to step down and fresh elections to be held.
Zeg alsjeblieft...quote:Op vrijdag 14 januari 2005 12:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Moet ik nog meer van de 16.300 links plaatsen die je kan vinden met Mugabe threatens Blair of snap je het al?
euuuhmmja kom maar want dat was hem nietquote:Op vrijdag 14 januari 2005 12:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Moet ik nog meer van de 16.300 links plaatsen die je kan vinden met Mugabe threatens Blair of snap je het al?
besides, er wordt hier niet publiekelijk de oorlog aan iemand verklaart en daar ging het om weet je nog?quote:sp3c![]()
opmerkingen in de trend van, val maar aan dan vernietig ik jullie, zie ik niet als een bedreiging want als er neit aangevallen wordt dan wordt er nix vernietigd
er is geen economisch bewin te halen in zimbabwe, het is een kutland, het ligt in de middle of nowhere en graan kun je overal verbouwen.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 12:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hongersnood is ook een belangrijke reden. Economisch gewin en politieke macht mooi meegenomen.
och jij bent dan ook geen militair of iemand met verstand van zaken ... met lukraak bombarderen los je nix opquote:Jij wil ook dat de UN Darfur gaat regelen. Als ik macht had gehad was de Islamitische brigade aldaar allang weg gebombardeerd en dat zou veel doden gescheeld hebben.
[..]
wiequote:
Ga is naar het defensie topic ergens.quote:
oh wacht weet het alquote:
Mooi.quote:
niet dusquote:Op vrijdag 10 december 2004 11:49 schreef sp3c het volgende:
dat het vroeger meer was geld voor de hele wereld.
Begrijp me niet verkeerd ik ben al lange tijd voor het (met geweld) verwijderen van Mugabe en zijn roversbende maar Nederland heeft hier absoluut geen verantwoordelijkheid en maar heel erg marginale belangen.
Als iemand besluit Zimbabwe aan te vallen dan doet Nederland als het aan mij ligt mee maar we 'moeten' helemaal nix
dit is waarquote:De Nederlanders(of de nazaten) hebben in Zimbabwe vaak heel lang heel hard gewerkt om een mooi bedrijf op te bouwen alleen wil de crimineel Mugabe de blanken verdrijven waaronder veel Nederlanders en het land onderverdelen onder zwarten.
daar ben ik het mee eens maar daar lijk jij keer op keer op keer overheen te lezen, zelfs nu je net het hele topic overnieuw hebt gelezenquote:Ik vind dat het zo niet langer door kan gaan en dat Zimbabwe een betere leider verdient dan Mugabe.
Mugabe voor Nederland te verwijderen is niet nuttig, totale geldverspillingquote:Wordt het dus niet tijd dat het Nederlandse leger zich nuttig gaat maken voor Nederland en Mugabe gaat verdrijven?
hier ben ik het niet mee eens, de Nederlandse invloed vergroten in zuidelijk Afrika is geen rechtvaardiging voor een oorlog tegen Zimbabwequote:Mugabe daagt ook openlijk Blair uit(Eat this mister Blair) en voor Nederland is dit een prima mogelijkheid om de Nederlandse invloed te vergroten in zuidelijk Afrika en om de belangen van de Nederlanders aldaar te beschermen.
de boeren met Nederlandse betovergrootouders ook nietquote:Eens hadden de Nederlandse Boeren daar florende bedrijven en nu dreigen ze verdreven te worden.
Nederland en GB kunnen dit samen helemaal nietquote:Ik vind dat Nederland dat niet kan toloreren en dat we samen met GB orde op zaken moeten stellen.
het Nederlandse leger is bedoelt om de Nederlandse landsgrenzen te verdedigen al het andere komt op de tweede plaatsquote:Bovendien wordt het hoog tijd dat het Nederlandse leger gaat doen waar ze voor zijn en dat is de Nederlandse belangen beschermen, waar ook ter wereld
oninteressantquote:P.S. Nederland importeert ongeveer voor 100 miljoen euro uit Zimbabwe maar dit was veel meer
GB en Nederland moeten Mugabe verdrijven
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |