abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24436200
Jij leest nog selectiever
pi_24436271
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 21:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik spreek mezelf niet tegen,dat doe ik alleen in je twisted mind.

En dit topic gaat niet over Ivoorkust of zelfs over Darfur waar beide (gevallen?)ingrepen moet worden maar over Zimbabwe, waar de dictator Mugabe aan de macht is.

Nederland hoeft in Ivoorkust alleen haar burgers te beschermen en voor de rest niks, de rest mag Frankrijk op knappen en die moeten gesteund worden door Nederland Net zoals Frankrijk GB en Nederland zou gaan steunen als we orde op zaken gaan stellen in Zimbabwe.
Luister eens, als jij eerst zegt dat de situatie in Zimbabwe erger is dan in Ivoorkust, en ik zeg dat het niet zo is, en jij reageerd dan dat Frankrijk ingegrepen omdat de situatie ernstig is, spreek je jezelf tegen. Punt.
Als je iets anders bedoelt.. zeg/typ dat dan ook.

Verder moet je het niet zo op de persoon gaan spelen zoals je doet in je posts. Een discussie moet je voeren ongeacht de persoon waar je mee discussierd. Dus stop met die reacties van leest de thread, alleen in je twisted mind, etc. Zo ga ik niet in discussie. Verder heb ik nog niet 1 goed argument van je gezien dat iemand zich met de situatie in Zimbabwe zou moeten bemoeien.

Mijn laatste reactie in dit topic.
V10
pi_24436327
Lees de OP daar staat het prima uitgelegd.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24436984
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 18:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Lees de OP daar staat het prima uitgelegd.
Vooruit, nog één reactie. Ook in je OP staan geen goede argumenten. Dat NL er ook min of meer een koloniale macht is geweest is zeker geen reden om daar orde op zaken te gaan stellen. Dat breng je als land het idee over dat je Zimbabwe indirect als Nederlands grondgebied ziet, dat mag niet en is instrijd met het Internationaal Recht. Stuur je dan toch je leger naar dat land om de boeren te beschremen en de overheid af te zetten, ben je niet goed bezig en zal er zeker geen VN-mandaat voor komen. Doe je het op eigenhoutje, dan wordt het land tot de orde geroepen door de VN.
Het klopt wel dat die boeren met geweld van hun huizen worden verdreven, maar als je toch de link naar het verleden trekt.. die grond gebieden zijn destijds gewoon ingepikt van de bevolking aldaar. Dus helmaal vreemd is het niet, als de blanke boeren daar zimbabwaanse(?) paspoorten hebben is dan helemaal hun zaak en heeft NL er niets mee te maken, is binnenlands probleem. Als de boeren NL paspoorten hebben vind ik het erg vervelend voor ze, maar officeel hebben ze er geen recht op. Als de grond wel gekocht is en ze worden nu zonder vergoeding verdreven is het gewoon het risco wat je loopt als je in een dergelijk land boer wilt zijn.

Dat is mijn mening over deze kwestie en die stel ik niet bij.
V10
pi_24437902
En op al andere punten ga je voor het gemak niet in?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24437993
Verder is je claim dat de boeren geen recht op die grond echt grote bullshit.

Ik stel voor dat je aansluit bij het regime van Mugabe in Zimbabwe of van Chavéz in Venzuela. Daar hoor je met je gebrek aan respect voor eigendomsrechten prima thuis.

Nederland mag overigens wel voor de eigendomsrechten van haar onderdanen opkomen net als Frankrijk dat ook doet in Ivoorkust. Niemand zou Nederland dan ook tegen houden en een non-organisatie als de VN al helemaal niet
pi_24438745
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 19:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En op al andere punten ga je voor het gemak niet in?
Jij ook niet
quote:
Nederland mag overigens wel voor de eigendomsrechten van haar onderdanen opkomen net als Frankrijk dat ook doet in Ivoorkust.
In de OP heb je het nog over mensen met Nederlandse voorouders met een Zimbabwaans paspoort
pi_24438805
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 20:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Verder is je claim dat de boeren geen recht op die grond echt grote bullshit.

Ik stel voor dat je aansluit bij het regime van Mugabe in Zimbabwe of van Chavéz in Venzuela. Daar hoor je met je gebrek aan respect voor eigendomsrechten prima thuis.

Nederland mag overigens wel voor de eigendomsrechten van haar onderdanen opkomen net als Frankrijk dat ook doet in Ivoorkust. Niemand zou Nederland dan ook tegen houden en een non-organisatie als de VN al helemaal niet
Oh dus land inpikken wat een paar eeuwen geleden is gedaan geldt nu als eigendom? Dat is niet zo. Dat is nergens zo, dat vind regering in GB niet, in Nederland niet, de vind dat NATO niet, de EU niet, de UN niet. Niemand. (Dat jij dat wel vindt mag je zelf weten, maar dat vind ik dan geen goed argument) Als het wel zo is, dan was er al lang in gegrepen.

Het enige andere arugment uit je OP is dit:
quote:
Mugabe daagt ook openlijk Blair uit(Eat this mister Blair) en voor Nederland is dit een prima mogelijkheid om de Nederlandse invloed te vergroten in zuidelijk Afrika en om de belangen van de Nederlanders aldaar te beschermen.
Tenzij je nog andere argumenten ziet in je OP die ik niet kan vinden, de rest heeft temaken met je topic vraag en is uitleg van de argumenten die jij aanvoerd, kun je mijn mening op dit onderwerp lezen in een paar vorige posts van mij.

Toevoeging:
Ik geef absoluut geen steun aan het beleid dat Mugabe voert. Maar vind ook niet dat we er ons mee moeten bemoeien. Het is binnelandse kwestie, die ze zelf op moeten lossen. Je kunt je zelf niet met elk land gaan bemoeien dat een deel van de bevolking onderdrukt. Dan moet je ook China, Cuba, Iran, Pakistan, Noord-Korea, en nog meer landen binnen vallen.. want als je de bevolking in één land helpt, moet je dat ook met andere mensen doen die onderdrukt worden. Wel consequent blijven.

Overigens beschuldig je van gebrek aan respect voor eigendommen zie ik. Waarom ga je het nu weer op de man spelen, en niet op de argumenten die ik aan voer?

[ Bericht 8% gewijzigd door M5 op 06-01-2005 20:49:55 ]
V10
pi_24439349
quote:
Oh dus land inpikken wat een paar eeuwen geleden is gedaan geldt nu als eigendom? Dat is niet zo. Dat is nergens zo, dat vind regering in GB niet, in Nederland niet, de vind dat NATO niet, de EU niet, de UN niet. Niemand.
Grond van de boer community die al honderd(en) jaren in eigendom is van de familie is gewoon een keihard eigendomsrecht. Geen een internationale wet kan daar wat aan veranderen.
quote:
Wel consequent blijven.
Bullshit en wil jij een atoombom riskeren op Seoul, Tokyo of op Melbourne?
quote:
Overigens beschuldig je van gebrek aan respect voor eigendommen zie ik
Is niet op de man spelen, is gewoon de waarheid.
quote:
Maar vind ook niet dat we er ons mee moeten bemoeien
Ik vind van wel net zoals er ingegrepen moet worden in Ivoorkust, Darfur en hopelijk in Venezuela en Colombia(Vermoorden van FARC-tuig)
pi_24439482
quote:
Toevoeging:
Ik geef absoluut geen steun aan het beleid dat Mugabe voert. Maar vind ook niet dat we er ons mee moeten bemoeien. Het is binnelandse kwestie, die ze zelf op moeten lossen. Je kunt je zelf niet met elk land gaan bemoeien dat een deel van de bevolking onderdrukt.
Goh, alweer zo'n nimby-figuur. Als de buren hun kind afslaan dan is dat verder ook prima voor jou, want dat is een huiselijke kwestie.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24439752
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 21:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Goh, alweer zo'n nimby-figuur. Als de buren hun kind afslaan dan is dat verder ook prima voor jou, want dat is een huiselijke kwestie.
Moet ik me gaan bemoeien met ouders die hun kinderen teveel/te hard slaan? Ik keur het niet goed. Maar ik kan er ook niets aan doen. Overheid kan het wel door het slaan van kinderen te verbieden, maar da's een hele andere kwestie, dan gaat het om wat is wel en niet toegestaan is bij slaan van kinderen.
Als jij deze vergelijking maakt.. definieer dan eens afslaan voor me, want ik heb niet geen goed beeld bij wat jij je hier bij voorsteld en kan ik niet zeggen of ik het prima vind. Maar doe dat in een ander topic, daar is deze niet voor.

Je mag van mij best die mensen gaan helpen in Zimbabwe. Maar ten eerste betwijfel ik het of je gaat lukken zonder daar een complete oorlog te starten, politieke oplossingen ook prima, maar met praten overtuig je Mugabe en consorten niet. Ten tweede vraag ik je hoeveel slachtoffers dit dan mag kosten van jou, want de huidige regering/bevolking die de regering steunt in Zimbabwe zal het niet toe laten dat daar een grote vredesmacht het land binnen komt om een aantal boeren te beschermen. Help dan meteen ook de arme burgers in noord-korea en cuba, dat zijn er veel meer en moeten ook geholpen worden.
V10
pi_24439794
Leger kiest echt niet de kant van Mugabe maar van de opositie en het leger is een peuleschilletje voor een Nederlands-Britse coalitie
pi_24439808
Mugabe wordt zowiezo meteen opgepakt dus er is geen leider meer
pi_24439899
quote:
Grond van de boer community die al honderd(en) jaren in eigendom is van de familie is gewoon een keihard eigendomsrecht. Geen een internationale wet kan daar wat aan veranderen.
Als ik jou tuin afpak zonder je daar ooit een cent voor te geven en jij wilt dat honder jaar later terug mag ik het dus houden omdat ik er honderd jaar op woon/werk? mwah. op zich mooi idee, maar zo werkt het niet.
quote:
Bullshit en wil jij een atoombom riskeren op Seoul, Tokyo of op Melbourne?
Ik wil geen atoombom riskeren op welke stad dan ook. Waarom denk je dat er niet keihard ingegrepen wordt in de landen die ik noem? Juist, dan wordt het een 3e wereld oorlog, of kost het meer levens dan dat je er mee red.
quote:
Is niet op de man spelen, is gewoon de waarheid.
Maak van een mening geen feit, les 1 in discussieren.
V10
pi_24440006
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 21:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Leger kiest echt niet de kant van Mugabe maar van de opositie en het leger is een peuleschilletje voor een Nederlands-Britse coalitie
Waarom heeft Mugabe er dan nog de macht, als het leger niet eens achter hem staat?

Het leger mag dan misschien niet zo best zijn, NL-GB zijn niet gewend om in een dergelijk land te opereren. Zie bijvoorbeeld de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk in Iraq, die dacht ook in no time klaar te zijn.. niet helemaal gelukt... terwijl het leger van Saddam geen bal voorstelde.

En Mugabe blijft heus niet wachten tot ze hem komen halen, die verdwijnt ergens in de jungle daar en vind je niet zomaar terug.
V10
pi_24440043
quote:
Ik wil geen atoombom riskeren op welke stad dan ook. Waarom denk je dat er niet keihard ingegrepen wordt in de landen die ik noem? Juist, dan wordt het een 3e wereld oorlog, of kost het meer levens dan dat je er mee red.
Newsflash, in zimbabwe(en Darfur,Ivoorkust, Colombia en Venezuela is dat wel het geval)
quote:
mwah. op zich mooi idee, maar zo werkt het niet.
Zo werkt het wel of ga jij Bush vertellen dat alle blanken terug moeten naar Europa en dat de Indianen de VS terugkrijgen?
pi_24440056
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 21:31 schreef M5 het volgende:

[..]

Moet ik me gaan bemoeien met ouders die hun kinderen teveel/te hard slaan? Ik keur het niet goed. Maar ik kan er ook niets aan doen. Overheid kan het wel door het slaan van kinderen te verbieden, maar da's een hele andere kwestie, dan gaat het om wat is wel en niet toegestaan is bij slaan van kinderen.
Als jij deze vergelijking maakt.. definieer dan eens afslaan voor me, want ik heb niet geen goed beeld bij wat jij je hier bij voorsteld en kan ik niet zeggen of ik het prima vind. Maar doe dat in een ander topic, daar is deze niet voor.

Je mag van mij best die mensen gaan helpen in Zimbabwe. Maar ten eerste betwijfel ik het of je gaat lukken zonder daar een complete oorlog te starten, politieke oplossingen ook prima, maar met praten overtuig je Mugabe en consorten niet. Ten tweede vraag ik je hoeveel slachtoffers dit dan mag kosten van jou, want de huidige regering/bevolking die de regering steunt in Zimbabwe zal het niet toe laten dat daar een grote vredesmacht het land binnen komt om een aantal boeren te beschermen. Help dan meteen ook de arme burgers in noord-korea en cuba, dat zijn er veel meer en moeten ook geholpen worden.
Hopelijk snap je zelf ook wel dat een kind afslaan heel wat erger is dan het geven van een corrigerende tik. De overheid kan dingen verbieden, maar burgers hebben nog altijd een burgerplicht. Het melden van wetsovertredingen. Als ik merk dat de buren de kinderen mishandelen dan geef ik dat aan, zodat men kan ingrijpen. Jij keurt het niet goed, maar verder is het wel best voor jou want je grijpt niet in, terwijl je daar wel de tools voor hebt.

Een oorlog starten in Zimbabwe is misschien onontkomelijk, maar dat lijkt me geen reden om niet in te grijpen. Dan maar een oorlog. Dan kost het wat moeite, maar uiteindelijk heb je wel een beter Zimbabwe zonder Mugabe. Wat de huidige regering vindt of wil is verder niet relevant. Nederland moet haar beleid niet afstemmen op de wensen van figuren als Mugabe.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24440079
quote:
Het leger mag dan misschien niet zo best zijn, NL-GB zijn niet gewend om in een dergelijk land te opereren. Zie bijvoorbeeld de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk in Iraq, die dacht ook in no time klaar te zijn.. niet helemaal gelukt... terwijl het leger van Saddam geen bal voorstelde
Van wie was Zimbabwe dan voordat het onahankelijk werd?
pi_24440169
quote:
Hopelijk snap je zelf ook wel dat een kind afslaan heel wat erger is dan het geven van een corrigerende tik. De overheid kan dingen verbieden, maar burgers hebben nog altijd een burgerplicht. Het melden van wetsovertredingen. Als ik merk dat de buren de kinderen mishandelen dan geef ik dat aan, zodat men kan ingrijpen. Jij keurt het niet goed, maar verder is het wel best voor jou want je grijpt niet in, terwijl je daar wel de tools voor hebt.

De samenlevening dat ben JIJ

Het is overigens symptonimatisch voor je gedachtegang, dat heeft CMT prima weer gegeven
pi_24440441
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 21:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Van wie was Zimbabwe dan voordat het onahankelijk werd?
Groot Brittanie annexeerde het grondgebied in 1923. Mugabe is bij de eerste vrije verkiezingen in 1980 gekozen tot eerste president. Je weet wat annexeren is he?
V10
pi_24440553
Ja

Waarom reageer je niet op de reacties hierboven van mij en CMT?
pi_24440555
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 21:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Een oorlog starten in Zimbabwe is misschien onontkomelijk, maar dat lijkt me geen reden om niet in te grijpen. Dan maar een oorlog. Dan kost het wat moeite, maar uiteindelijk heb je wel een beter Zimbabwe zonder Mugabe. Wat de huidige regering vindt of wil is verder niet relevant. Nederland moet haar beleid niet afstemmen op de wensen van figuren als Mugabe.
Ik begrijp je punt, en ik zou het kind ook zeker helpen. Maar als je in Zimbabwe militair ingrijpt, help je dan ook de mensen in Noord-Korea?

Doe dat niet dan is het voormij het zelfde als het kind van de buren helpen, maar dat van een blok huizen verderop niet omdat de ouders daarvan een machinegeweer in de kast hebben staan en dat tegen je gebruiken zodra je hun huis binnenloopt.
V10
pi_24440605
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 22:13 schreef M5 het volgende:

[..]

Ik begrijp je punt, en ik zou het kind ook zeker helpen. Maar als je in Zimbabwe militair ingrijpt, help je dan ook de mensen in Noord-Korea?

Doe dat niet dan is het voormij het zelfde als het kind van de buren helpen, maar dat van een blok huizen verderop niet omdat de ouders daarvan een machinegeweer in de kast hebben staan en dat tegen je gebruiken zodra je hun huis binnenloopt.
Nederland heeft meer met Zuidelijk Afrika dan met Noord Korea. In Noord Korea moet ook wat gebeuren, daar ben ik het zeker mee eens, maar je moet ook kijken naar de tools die je hebt. Ik kan best melding maken van een kind wat is afgeranseld door zijn ouders, maar een groepje Hells Angels persoonlijk arresteren is wat lastiger. Hopelijk begrijp je mijn punt.

Zoveel mogelijk landen helpen, maar je kan niet overal tegelijk zijn.
pi_24440690
Verder gaat deze topic over Zimbabwe en ondanks dat jij graag je punt wil maken om naar een ander te wijzen wil ik je toch vragen het on-topic te houden
  Moderator vrijdag 7 januari 2005 @ 10:15:13 #225
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_24448365
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 17:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee hoor, ik toon alleen dat je selectief leest.
de pot verwijt de ketel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')