Of...............quote:Op maandag 13 december 2004 19:12 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Als ik dit dan vertaal naar de fles chianti. Die fles (gewoon rechtop) vol in beeld, met op de achtergrond (vaag) de gezelligheid die je krijgt als je chianti drinkt...Ik denk aan een zoenend stel, waarvan de dame een glas nog in haar handen heeft...zoiets?
Okay, dan begreep ik het even verkeerd, dacht dat je hier op reageerde:quote:Op maandag 13 december 2004 19:13 schreef dawg het volgende:
Offy, hoeft natuurlijk ook niet. Maar als je dat wel als uitgangspunt neemt, kijk je automatisch anders naar het product. Je wilt namelijk de illusie wekken dat het een geweldig ding is.
Want dan zou ik al een halve maand verkeerd bezig zijn geweestquote:Op maandag 13 december 2004 18:36 schreef pea4fun het volgende:
Waar hoort een productfoto aan te voldoen?
Dat is precies wat ik je vertelde, laat maar zien wat die wijn doet , lik de druppels van je lippen , of laat dat doen , laat me DIE wijn willen kopen ,mmmmmmmmmmmmquote:Op maandag 13 december 2004 19:16 schreef dawg het volgende:
[..]
Of...............
Denk maar eens aan het nummer van Guus Meeuwis. "Op de vloer ligt een lege fles wijn, etc etc".
Herbal shampoo visioenen krijgtquote:Op maandag 13 december 2004 19:19 schreef Ymke het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik je vertelde, laat maar zien wat die wijn doet , lik de druppels van je lippen , of laat dat doen , laat me DIE wijn willen kopen ,mmmmmmmmmmmm
Ach je hebt nog even de tijdquote:Op maandag 13 december 2004 19:23 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Herbal shampoo visioenen krijgt![]()
Jij zei het inderdaad, maar toen had ik het anders in mijn hoofd, dat wilde niet lukken. Al wil het niet zeggen dat dit wel gaat lukken natuurlijk....
Zit ik daar potverdorie waardevolle tips te geven, wordt er gewoon overheen gelezenquote:Op maandag 13 december 2004 19:20 schreef Ymke het volgende:
Offy zeg eens , wat vind jij van onze probeersels
Moppert nog steeds op veels te weinig feed back in dit topic
Ik net mijn mopperen edittenquote:Op maandag 13 december 2004 19:32 schreef Offy het volgende:
[..]
Zit ik daar potverdorie waardevolle tips te geven, wordt er gewoon overheen gelezen![]()
Maar ik heb helaas niet zoveel verstand van productfotografie, ik doe ook maar wat
Nee ik heb niks meerquote:Op maandag 13 december 2004 19:37 schreef Offy het volgende:
Dat heb ik ook gedaan
Heb jij trouwens nog wel een camera om foto's mee te maken? Ik moet het natuurlijk wel ergens voor doen
Pea!
je lacht me toe hoop ikquote:Op maandag 13 december 2004 19:37 schreef Offy het volgende:
Dat heb ik ook gedaan
Heb jij trouwens nog wel een camera om foto's mee te maken? Ik moet het natuurlijk wel ergens voor doen
Pea!
quote:Op maandag 13 december 2004 19:43 schreef Ymke het volgende:
[..]
Nee ik heb niks meerHoop deze week nog een ander te kopen
Ik vind hem geweldig, echt waarquote:Op maandag 13 december 2004 19:53 schreef pea4fun het volgende:
[..]
je lacht me toe hoop ik [afbeelding]
Ga je gang , leef je uit , niemand is hier streng , dus kom maar met je foto's. Schiet alles waarvan jij denkt dat het een product isquote:Op maandag 13 december 2004 21:17 schreef petre86 het volgende:
wat valt eigenlijk onder producten? (gebouwen/ architectuur), gebruiktsvoorwerpen, "echte" planten / bloemen (gekweekt).. of eigenlijk alles wat door iemand of iets geproduceerd is?
vindt het lastig om te bedenken welke onderwerpen erbij passen..
Ik vind ze niet echt mooi Rewimo , wat mij betreft kan je dat busje op de voorgrond net zo goed weglatenquote:Op maandag 13 december 2004 20:33 schreef Rewimo het volgende:
Hier komen mijn nieuwste pogingen. Roept u maar
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4.
[afbeelding]
5.
[afbeelding]
En nu ga ik gauw meedoen aan het Dictee
Misschien ook een wat minder dominante achtergrond gebruiken?quote:Op maandag 13 december 2004 21:27 schreef Rewimo het volgende:
Ik wilde met de scherpte spelen met dat busje. Maar ik kan het eens zonder proberen natuurlijk
Kom maar op met je fotos , ik geef wel commentaar hoorquote:Op maandag 13 december 2004 21:45 schreef Puckzzz het volgende:
Hee! Waarom krijg ik niet zulke commentaren? Ik wil ook graag leren hoor! Zijn mijn foto's dan zo kut dat ze geen commentaar waard zijn ?![]()
nieuwe foto's komen er aan, nog ff wachteeee
Wat bedoel je, het servies of de blauwe doek?quote:Op maandag 13 december 2004 21:34 schreef Ymke het volgende:
[..]
Misschien ook een wat minder dominante achtergrond gebruiken?
Het blauwe doek , als je het servies tot hoofdthema zou nemen , zorg dan dat het veel prominenter in beeld is , dus op de VOOR grond , en dan een rustige achtergrond , misschien een in een donkerekleurschakering die ook in het servies zit?quote:Op maandag 13 december 2004 21:49 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Wat bedoel je, het servies of de blauwe doek?
Dat moet ff synchroom(n) lopen met het volgende loonstrookje. Kost best wel veel geld al die rolletjes en ontwikkelen enzoquote:Op maandag 13 december 2004 21:48 schreef Ymke het volgende:
[..]
Kom maar op met je fotos , ik geef wel commentaar hoor
Dat is altijd leuk om te horen , en je moet een beetje meegroeien met het forum Puckzz, het beoordelen van jou foto;s kost mensen moeite, tijd ed die ze in jou willen steken. Het aardige is dan dat je dat naar andere terug doet, Dus kijk naar anderen hun foto en geef je commentaarquote:Op maandag 13 december 2004 21:57 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
maar ik heb weer een rolletje vol, eind van de week gaat 'ie naar de fotoboeren ik heb je tips geprobeerd op te volgen Ymke!
Ik ga iets bruins zoeken.quote:Op maandag 13 december 2004 21:53 schreef Ymke het volgende:
[..]
Het blauwe doek , als je het servies tot hoofdthema zou nemen , zorg dan dat het veel prominenter in beeld is , dus op de VOOR grond , en dan een rustige achtergrond , misschien een in een donkerekleurschakering die ook in het servies zit?
28 December 22:00. Kijk ook even hier voor de regeltjes enzoquote:Op maandag 13 december 2004 22:02 schreef harlingen het volgende:
wat is de laatste inzenddatum voor de december wedstrijd?
Het rechter kopje staat scheefquote:Op maandag 13 december 2004 22:05 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik ga iets bruins zoeken.
Hier nog een blauwe zonder busjevoor het idee.
[afbeelding]
Het is misschien ook leuk om wat lager met de lens te gaan zitten. Heeft je Ixus een macrostand? Zo ja...zet het blik eens dicht bij de tafelrand en probeer de lens op gelijke hoogte te krijgen met het blikje en dan de macrostand aan te zetten. Je krijgt dan een wat kleinere scherptediepte.quote:Op maandag 13 december 2004 20:33 schreef Rewimo het volgende:
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4.
[afbeelding]
5.
[afbeelding]
Uhm, okeeeeeej, ik doe mijn best om wedstrijdwaardige foto's te maken. Ik vind het echt heel erg leuk. Maar ik begrijp niet echt wat je hiermee bedoelt. Deze formulering is niet echt stimulerend (sorrie, ik heb echt geen teer zieltje hoor). Ik heb wel een mening over de foto's die ik hier voorbij heb zien komen, maar ik voel me niet genoeg op mijn plaats (als beginneling) om er commentaar op te geven.quote:Op maandag 13 december 2004 22:01 schreef Ymke het volgende:
[..]
het beoordelen van jou foto;s kost mensen moeite, tijd ed die ze in jou willen steken.
Ik heb ze met de Eos gemaakt. En ik zat al op de tafelrandquote:Op maandag 13 december 2004 22:11 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Het is misschien ook leuk om wat lager met de lens te gaan zitten. Heeft je Ixus een macrostand? Zo ja...zet het blik eens dicht bij de tafelrand en probeer de lens op gelijke hoogte te krijgen met het blikje en dan de macrostand aan te zetten. Je krijgt dan een wat kleinere scherptediepte.
Ik zal het heel simpel uitleggen : jij wilt graag dat mensen jou foto beoordelen , wij willen ook allemaal beoordeelt worden , dus als iedereen elkander beoordeelt komen we een heel end.quote:Op maandag 13 december 2004 22:13 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Uhm, okeeeeeej, ik doe mijn best om wedstrijdwaardige foto's te maken. Ik vind het echt heel erg leuk. Maar ik begrijp niet echt wat je hiermee bedoelt. Deze formulering is niet echt stimulerend (sorrie, ik heb echt geen teer zieltje hoor). Ik heb wel een mening over de foto's die ik hier voorbij heb zien komen, maar ik voel me niet genoeg op mijn plaats (als beginneling) om er commentaar op te geven.
Ze zijn helaas scheefquote:
Puckzzz, het is juist prettig als je wèl commentaar levert. Juist omdat je nieuw bent. Het commentaar van de anderen kennen we welquote:Op maandag 13 december 2004 22:13 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Uhm, okeeeeeej, ik doe mijn best om wedstrijdwaardige foto's te maken. Ik vind het echt heel erg leuk. Maar ik begrijp niet echt wat je hiermee bedoelt. Deze formulering is niet echt stimulerend (sorrie, ik heb echt geen teer zieltje hoor). Ik heb wel een mening over de foto's die ik hier voorbij heb zien komen, maar ik voel me niet genoeg op mijn plaats (als beginneling) om er commentaar op te geven.
Probeer ze dan eens met de Ixusquote:Op maandag 13 december 2004 22:18 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik heb ze met de Eos gemaakt. En ik zat al op de tafelrand![]()
Die oogt iig een stuk rustige , de compositie vind ik nog niet echt spannendquote:Op maandag 13 december 2004 22:22 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ze zijn helaas scheefDie dingen zijn 50 jaar oud, misschien nog wel ouder.
Hier de bruine versie.
[afbeelding]
Puckzzz, geef je gewoon je commentaar op foto's. Doet iedereen en je leert er zelf het meeste van, aangezien er vanzelf een soort van discussie ontstaat.quote:Op maandag 13 december 2004 22:13 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ja, je roosquote:Op maandag 13 december 2004 22:28 schreef Ymke het volgende:
Ow ja , ik had ook nog een roosje laten zien![]()
Nee , ik vond hem zelf namelijk erg geslaagd zoquote:Op maandag 13 december 2004 22:36 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Heb je nog andere posities geprobeerd?
Ah juistquote:Op maandag 13 december 2004 22:38 schreef Ymke het volgende:
[..]
Nee , ik vond hem zelf namelijk erg geslaagd zo
Ik ga nog es nadenkenquote:Op dinsdag 14 december 2004 11:00 schreef fr.oosje het volgende:
Ja, maar natuurlijk wel zo dat het er mooi en gelikt uit ziet. ik zal vanmiddag eens kijken of voorbeelden kan vinden.
Volgens mij heb ik hierin een hele andere mening als de anderen die ik commentaar zag geven.quote:Op maandag 13 december 2004 20:33 schreef Rewimo het volgende:
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4.
[afbeelding]
5.
[afbeelding]
Ik vind het een leuke foto, maar ik vind dat het helemaal niks met het onderwerp te maken heeft. Een bloem is voor mijn gevoel geen product.quote:
Hier heb ik zeker wat aan. Als ik het goed begrijp heb je dus nu 2 soorten productfotografie door elkaar lopen in deze wedstrijd. De gewone no- nonsens productfoto van iets, zoals bijvoorbeeld het blikje ( van wie was dat ook alweer) En de reclame fotografie, waarbij je een sfeer oproept.quote:Op dinsdag 14 december 2004 10:14 schreef fr.oosje het volgende:
Oke uit mijn tijd dat ik nog in een studio werkte.
Productfotografie is het zo goed mogelijk laten zien van het product zelf, zonder allerlei fratsen. Men probeerd bij product fotografie het product altijd zo natuurgetrouw over te laten komen.
Wat ik hier zie is veel reclamefotografie. Maar ik denk zelf dat we dit voor de wedstrijd ook goed onder productfotografie kunnen verstaan.
Bij reclamefotografie moet je eerst naar het product kijken en bedenken wat voor doelgroep je wilt aanspreken, en de sfeer dus aanpassen op de doelgroep die je wilt aan spreken.
Voorbeeld de fles wijn.
Welke doelgroep? Mannen of vrouwen?
Waar wil je dat de wijn gedronken gaat worden? Thuis of in de kroeg?
Wanneer wil je dat de wijn gedronken wordt? Tijdens het eten? of bij een romantisch avondje bij de openhaard.
Oke als je nu dus keuzes gaat maken waar en aan wie je je fles wijn wilt verkopen, dan kom je dus bijvoorbeeld op een foto van een man en een vrouw bij de openhaard met de fles wijn. De doelgroep is dus mannen en vrouwen en je wilt dat je wijn dus als romantisch wordt ervaren.
Zo kan je dus eindeloos door gaan. Probeer dus eerst goed na te denken voor wie (doelgroep) deze foto gemaakt wordt.
Ander voorbeeld. Neem mijn broodje met pate. Ik heb daar een glas melk bij gezet waardoor je direct denkt aan een ontbijt (hoop ik ) zet ik er nu een glas wijn bij dan denk je dus heel wat anders. Terwijl het product opzich niet veranderd
Hebben jullie hier wat aan?
Ga ik ook nog proberenquote:Op dinsdag 14 december 2004 13:55 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik hierin een hele andere mening als de anderen die ik commentaar zag geven.
Als het om de cacaou gaat zou ik een groot blik pakken, en niet zo'n priegelig doosje. Die zet je dan op de voorgrond, met (misschien onscherp) op de achtergrond het servies. Het mag best een open blik/pak zijn waar je de cacaou in ziet zitten.
Wat betreft de achtergrondkleur, daar zou ik niet zo vlug aan gedacht hebben, maar ben ik het wel eens met de rest, dat dat best een kleur mag zijn die terugkomt in je blik of servies.
![]()
Helemaal goed. Hoewel ik het met die glazen nog steeds productfotografie vind. Als je er nu een stukje stikbrood en een stuk brie bij doet dan wordt het al snel reclame fotografie.quote:Op dinsdag 14 december 2004 14:00 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Hier heb ik zeker wat aan. Als ik het goed begrijp heb je dus nu 2 soorten productfotografie door elkaar lopen in deze wedstrijd. De gewone no- nonsens productfoto van iets, zoals bijvoorbeeld het blikje ( van wie was dat ook alweer) En de reclame fotografie, waarbij je een sfeer oproept.
Mijn eerdere foto's komen dus dichter in de buurt van het eerste, maar doordat ik er de glazen aan heb toegevoegd hangt het er ergens tussen. Heb ik het zo begrepen?
In de categorie 'lastige vragen', deze is voor jou peaquote:Op dinsdag 14 december 2004 13:57 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik vind het een leuke foto, maar ik vind dat het helemaal niks met het onderwerp te maken heeft. Een bloem is voor mijn gevoel geen product.
Je kan het welquote:Op dinsdag 14 december 2004 11:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Goeiemorgen....... Nog wel ziek thuis, maar vandaag misschien wel goed genoeg in vorm om eens iets met productfotografie te gaan proberen. Geen idee of het wat is, maar ik zal eens wat plaatjes posten vanmiddag of zo
Een echte definitie heb ik niet, maar een product is voor mij iets waar een productieproces aan vooraf gaat...Een bloem wordt niet gemaakt, die groeit. Maar dat wil niet zeggen dat ik het daarom goed heb, misschien vinden alle anderen het wel een product, ik zal er alleen niet snel op stemmen.quote:Op dinsdag 14 december 2004 14:27 schreef Offy het volgende:
[..]
In de categorie 'lastige vragen', deze is voor jou pea: Wat is dan eigenlijk jouw definitie van een product? Ik vond zelf namelijk Ymke's bloem wél bij het onderwerp passen. Ojee, toch nog onduidelijkheid
Vandale.nl is natuurlijk weer eens tijdelijk buiten bedrijfMaar in mijn ogen is eigenlijk alles een product, maar ligt het meer aan de foto of het productfotografie is of niet. (maar dat heb ik ook maar zelf verzonnen)
Ben zelf al een tijdje bezig met een vork (), maar nu ik al die 'andere' foto's zie, twijfel ik of het nog wel bij het onderwerp past.
[afbeelding]
het is in ieder geval geen reclamefotografie, maar toch wel een product?
[..]
Je kan het wel![]()
Ja precies, zoiets had ik in mijn hoofd toen ik eraan begon, maar vond het erg saai, vandaar dat ik er die wijnglazen aan heb toegevoegd. Toen ik hem hier liet zien begon pas het verhaal sfeer erbij te komen voor mij.quote:Op dinsdag 14 december 2004 14:34 schreef fr.oosje het volgende:
even wat voorbeelden.
Product:
[afbeelding]
Een kunstbloem dan maarquote:Op dinsdag 14 december 2004 14:39 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Een echte definitie heb ik niet, maar een product is voor mij iets waar een productieproces aan vooraf gaat...Een bloem wordt niet gemaakt, die groeit.
Wauw!quote:Op dinsdag 14 december 2004 14:27 schreef Offy het volgende:
Ben zelf al een tijdje bezig met een vork (), maar nu ik al die 'andere' foto's zie, twijfel ik of het nog wel bij het onderwerp past.
[afbeelding]
het is in ieder geval geen reclamefotografie, maar toch wel een product?
Lijkt me duidelijkquote:Op dinsdag 14 december 2004 17:17 schreef Shark.Bait het volgende:
Van een vork weet je zeker dat ie niet in te natuur groeit
Ah, ja ik begrijp de link product-productieprocesquote:Op dinsdag 14 december 2004 14:39 schreef pea4fun het volgende:
Een echte definitie heb ik niet, maar een product is voor mij iets waar een productieproces aan vooraf gaat...Een bloem wordt niet gemaakt, die groeit. Maar dat wil niet zeggen dat ik het daarom goed heb, misschien vinden alle anderen het wel een product, ik zal er alleen niet snel op stemmen.
edit: Ik zie net in het andere topic dat het geen echte bloem isDan is het dus weer wel een product, maar ik denk dat meer mensen dat niet zien...toch? zeg ja alsjeblieft
quote:Op dinsdag 14 december 2004 14:32 schreef fr.oosje het volgende:
ik zou hem alleen wat frisser maken door de achtergrond witter te maken.
Je bent een bron van inspiratiequote:Past leuk in de serie die ik ook eens heb gemaakt van keukengerei.
Wat bij beide soorten produktfotografie belangrijk is zijn de weergave van vorm en materiaal (structuur).quote:Op dinsdag 14 december 2004 21:28 schreef Rewimo het volgende:
Met de adviezen van Pea in mijn achterhoofd weer twee pogingen
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik moet nog uitvinden hoe ik kan afdrukken zonder dat de flitser uit zijn huisje springt. Dat doet ie namelijk helemaal zelfstandigquote:Op dinsdag 14 december 2004 21:43 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Wat bij beide soorten produktfotografie belangrijk is zijn de weergave van vorm en materiaal (structuur).
In bovenstaande voorbeelden komt de vorm van het blik er niet optimaal uit, vooral omdat het iets te frontaal is gefotografeerd. Zou je de camera iets hoger plaatsen waardoor het deksel ook zichtbaar wordt dan is de eerste winst geboekt. Zorg je daarnaast dat het blik niet op een zijde maar op een hoek wordt gefotografeerd dan kom je al verder in de goeie richting.
Wil je de vorm van het blik verder accentueren dan wordt het tijd om met de verlichting te spelen, zet daarom je verlichting iets verder op de zijkant van het blik, waardoor het blik steeds meer diepte krijgt. Experimenteer met witte kartonnetjes om schaduwen naar behoefte in te vullen.
Gebruik voor dit soort opnamen niet je ingebouwde flitsertje, maar neem gewone verlichting waarmee je het effect kunt zien.
en zo hou je jezelf een hele winter bezig
Rewimo, deze vind ik al leuker dan die van gisteravondquote:Op dinsdag 14 december 2004 21:28 schreef Rewimo het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dank jequote:Op dinsdag 14 december 2004 21:56 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Rewimo, deze vind ik al leuker dan die van gisteravond. Je gaat lekker met die EOS
ehm.. dat lijkt me meer iets voor onder de noemer : productontwikkeling..quote:Op woensdag 15 december 2004 01:08 schreef beertje_ het volgende:
Bij nader inzien: is dit wat?
[afbeelding]
Ik vind hem heel mooi, maar op de een of andere manier stoort het me dat de weerspiegeling van het fruit onscherp is.quote:Op dinsdag 14 december 2004 23:37 schreef dubbellu het volgende:
Ik zit al anderhalve dag met een splijtende koppijn, ik denk iets van een voorhoofdholte-ontstekking ofzo![]()
![]()
Maar hieronder de foto waar ik mee bezig ben:
[afbeelding]
Ik hoop morgen verder te gaan, en nu ga ik weer even stomen...
Er wordt wel iets geproduceerdquote:Op woensdag 15 december 2004 01:08 schreef beertje_ het volgende:
Bij nader inzien: is dit wat?
[afbeelding]
Idd, een vreemd verschijnsel, zal wel met het platliggen van de spiegel te maken hebben.quote:Op woensdag 15 december 2004 06:59 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik vind hem heel mooi, maar op de een of andere manier stoort het me dat de weerspiegeling van het fruit onscherp is.
Ik zou ervoor zorgen dat het etiket recht in beeld komt. Tevens een iets ander stanpunt nemen. Het flesje helt nu iets achteroverquote:Op dinsdag 14 december 2004 23:37 schreef dubbellu het volgende:
Ik zit al anderhalve dag met een splijtende koppijn, ik denk iets van een voorhoofdholte-ontstekking ofzo![]()
![]()
[afbeelding]
drank....checkquote:Op dinsdag 14 december 2004 23:37 schreef dubbellu het volgende:
![]()
[afbeelding]
zou je nog iets willen proberen?quote:Op dinsdag 14 december 2004 21:28 schreef Rewimo het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
deze is iig te licht (overbelicht) naar mijn mening..quote:Op dinsdag 14 december 2004 21:46 schreef Rewimo het volgende:
Inmiddels nog een andere ingeving
[afbeelding]
Ik kan ze niet zien...quote:Op woensdag 15 december 2004 11:36 schreef petre86 het volgende:
[afbeelding]
of
[afbeelding]
??
ik weet het, ze zijn niet ze scherp als zou kunnen, maar welke opzet is beter?
De lemon is geen versiering (althans niet de bedoeling) maar het product wat in de fles zit (wodka-lemon), een glas met ijsblokjes moet wel lukken denk ikquote:Op woensdag 15 december 2004 11:41 schreef petre86 het volgende:
[..]
drank....check
versiering voor in je glas....check
glas met ijsblokjes..... nope
dat zou er nog bij kunnen
en het etiket recht naar voren ( en als je er een glas bij doet.. wat minder vruchten, 1 hele en 1 halve moet dan genoeg zijn
Ik vind de 2de beter, de vorm van de fles komt beter tot z'n recht.quote:Op woensdag 15 december 2004 11:36 schreef petre86 het volgende:
[afbeelding]
of
[afbeelding]
??
het onscherpe vind ik hier niet eens storend moet ik zeggenquote:Op woensdag 15 december 2004 11:36 schreef petre86 het volgende:
[afbeelding]
of
[afbeelding]
??
bij alletwee? (en welke vind je dan de beste?)quote:Op woensdag 15 december 2004 14:10 schreef Re het volgende:
[..]
het onscherpe vind ik hier niet eens storend moet ik zeggen
Ik ook niet. En ik vind de 2e het mooist.quote:Op woensdag 15 december 2004 14:10 schreef Re het volgende:
[..]
het onscherpe vind ik hier niet eens storend moet ik zeggen
stuur ik nummer 2 inquote:Op woensdag 15 december 2004 18:13 schreef dawg het volgende:
[..]
Ik ook niet. En ik vind de 2e het mooist.
Pea, deze vind ik het mooistequote:Op maandag 13 december 2004 16:20 schreef pea4fun het volgende:Dit is hem denk ik
[afbeelding]
......
Ik ben alweer bezig hoor , heb een nieuwe camera , kan er alleen nog niet helemaal mee overwegquote:Op woensdag 15 december 2004 22:33 schreef AGee het volgende:
ik heb al veel mooie foto's voor bij zien komen.
[..]
Pea, deze vind ik het mooiste
ik vind de foto van offy ook heel mooi (vooral die met de grijze achtergrond)
en rewino gaat ook lekker.
ik had zelf zoiets in gedachte:
[afbeelding]
zoals je kunt zien is dit nog heel erg experimenteer. er zit geen bier in het glasmaar water, maar ik wil graag eerst een goede stand zien te vinden en zo....
graag commentaar (ook van Ymke)
Ymke, jammer van je camera, ik hoop voor je dat je gauw weer verder kunt
Merk? type? Vertel!!!!!quote:Op woensdag 15 december 2004 22:55 schreef Ymke het volgende:
Ik ben alweer bezig hoor , heb een nieuwe camera , kan er alleen nog niet helemaal mee overweg
Wel opletten jij hè! Ymke en ik zijn nu collega'squote:
Ik heb wat rond gekeken en het nergens kunenn vinden.quote:Op donderdag 16 december 2004 10:30 schreef Rewimo het volgende:
Wel opletten jij hè! Ymke en ik zijn nu collega'sQua camera dan
mooi scherp, en mooi voor in decemberquote:Op donderdag 16 december 2004 19:51 schreef Impry het volgende:
Ik denk dat dit mijn inzending wordt:
[afbeelding]
Canon EOS 10D
S 4 sec.
F 5,6
ISO 100
Hij is prachtig (set as wallpaper)quote:Op donderdag 16 december 2004 19:51 schreef Impry het volgende:
[afbeelding]
Canon EOS 10D
S 4 sec.
F 5,6
ISO 100
Zo blijf je inderdaad het verschil houden tussen de manier waarop mensen naar het onderwerp kijken. De ene zegt dat je het behoorlijk statisch moet houden en de ander dat je het in zijn/haar omgeving moet presenteren.quote:Op donderdag 16 december 2004 20:41 schreef Xilantof het volgende:
idd een mooie foto!
maar of het voor mij als "product" foto bestempeld wordt is een 2de.
aangezien het product wat er opstaat als mij al eerste aan kerst doet denken...
(en okee, hoe vaak heb je dan neit met andere dingen (vork --> eten etc)
maar kerst is een sterke invloed
Mooie foto, alleen het lijkt net of dat het meubel niet helemaal recht staat...quote:Op vrijdag 17 december 2004 14:00 schreef SweT het volgende:
hier een foto met als product een meubel met de maker erbij.
was opdracht voor meubel bouwers om een eigen meubel te maken met allemaal eisen eraan voor hun examen opdracht. ik samen met klasgenoot moesten daar fotos van maken wat later in een boekje komt en word uitgegeven :
[afbeelding]
Nikon D100
instellingen beetje kwijt .. heb nog wel ergens op een rommel blaadje liggen
Komt dat ie er op leuntquote:Op vrijdag 17 december 2004 14:27 schreef Impry het volgende:
[..]
Mooie foto, alleen het lijkt net of dat het meubel niet helemaal recht staat...
dat had ik ook al ... mischien straks nog ff proberen recht te zetten in ps.quote:Op vrijdag 17 december 2004 14:27 schreef Impry het volgende:
[..]
Mooie foto, alleen het lijkt net of dat het meubel niet helemaal recht staat...
Hele mooie foto. Ik vind het wel een beetje storend dat het takje waar de bal aan hangt onscherp is omdat het te dichtbij de camera is.quote:Op donderdag 16 december 2004 19:51 schreef Impry het volgende:
[afbeelding]
Canon EOS 10D
S 4 sec.
F 5,6
ISO 100
Ja, nu je het zegt was het misschien wel wat mooier geweestquote:Op zaterdag 18 december 2004 00:16 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Hele mooie foto. Ik vind het wel een beetje storend dat het takje waar de bal aan hangt onscherp is omdat het te dichtbij de camera is.
Dat is ook wat ik probeerde, thnxquote:Op zaterdag 18 december 2004 13:56 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
nr2 is volgens mij beter dan nr1. Het koudere licht geeft het een schittering zoals op vele diamant foto's te vinden is.
Dank je wel...ik vind deze ook erg mooi. Probeer nog wat uit maar ik denk dat deze het wordtquote:Op zaterdag 18 december 2004 16:43 schreef Rewimo het volgende:
Die laatste heeft meer contrast, ik vind hem mooier
Ik vind hem zo licht en de achtergrond vind ik niet echt mooiquote:Op zaterdag 18 december 2004 20:08 schreef Xilantof het volgende:
robertje ik vind de eerste mooier!
en Ymke, leuk idee!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |