Ik ga nog es nadenkenquote:Op dinsdag 14 december 2004 11:00 schreef fr.oosje het volgende:
Ja, maar natuurlijk wel zo dat het er mooi en gelikt uit ziet. ik zal vanmiddag eens kijken of voorbeelden kan vinden.
Volgens mij heb ik hierin een hele andere mening als de anderen die ik commentaar zag geven.quote:Op maandag 13 december 2004 20:33 schreef Rewimo het volgende:
Hier komen mijn nieuwste pogingen. Roept u maar
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4.
[afbeelding]
5.
[afbeelding]
En nu ga ik gauw meedoen aan het Dictee
Ik vind het een leuke foto, maar ik vind dat het helemaal niks met het onderwerp te maken heeft. Een bloem is voor mijn gevoel geen product.quote:
Hier heb ik zeker wat aan. Als ik het goed begrijp heb je dus nu 2 soorten productfotografie door elkaar lopen in deze wedstrijd. De gewone no- nonsens productfoto van iets, zoals bijvoorbeeld het blikje ( van wie was dat ook alweer) En de reclame fotografie, waarbij je een sfeer oproept.quote:Op dinsdag 14 december 2004 10:14 schreef fr.oosje het volgende:
Oke uit mijn tijd dat ik nog in een studio werkte.
Productfotografie is het zo goed mogelijk laten zien van het product zelf, zonder allerlei fratsen. Men probeerd bij product fotografie het product altijd zo natuurgetrouw over te laten komen.
Wat ik hier zie is veel reclamefotografie. Maar ik denk zelf dat we dit voor de wedstrijd ook goed onder productfotografie kunnen verstaan.
Bij reclamefotografie moet je eerst naar het product kijken en bedenken wat voor doelgroep je wilt aanspreken, en de sfeer dus aanpassen op de doelgroep die je wilt aan spreken.
Voorbeeld de fles wijn.
Welke doelgroep? Mannen of vrouwen?
Waar wil je dat de wijn gedronken gaat worden? Thuis of in de kroeg?
Wanneer wil je dat de wijn gedronken wordt? Tijdens het eten? of bij een romantisch avondje bij de openhaard.
Oke als je nu dus keuzes gaat maken waar en aan wie je je fles wijn wilt verkopen, dan kom je dus bijvoorbeeld op een foto van een man en een vrouw bij de openhaard met de fles wijn. De doelgroep is dus mannen en vrouwen en je wilt dat je wijn dus als romantisch wordt ervaren.
Zo kan je dus eindeloos door gaan. Probeer dus eerst goed na te denken voor wie (doelgroep) deze foto gemaakt wordt.
Ander voorbeeld. Neem mijn broodje met pate. Ik heb daar een glas melk bij gezet waardoor je direct denkt aan een ontbijt (hoop ik ) zet ik er nu een glas wijn bij dan denk je dus heel wat anders. Terwijl het product opzich niet veranderd
Hebben jullie hier wat aan?
Ga ik ook nog proberenquote:Op dinsdag 14 december 2004 13:55 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik hierin een hele andere mening als de anderen die ik commentaar zag geven.
Als het om de cacaou gaat zou ik een groot blik pakken, en niet zo'n priegelig doosje. Die zet je dan op de voorgrond, met (misschien onscherp) op de achtergrond het servies. Het mag best een open blik/pak zijn waar je de cacaou in ziet zitten.
Wat betreft de achtergrondkleur, daar zou ik niet zo vlug aan gedacht hebben, maar ben ik het wel eens met de rest, dat dat best een kleur mag zijn die terugkomt in je blik of servies.
![]()
Helemaal goed. Hoewel ik het met die glazen nog steeds productfotografie vind. Als je er nu een stukje stikbrood en een stuk brie bij doet dan wordt het al snel reclame fotografie.quote:Op dinsdag 14 december 2004 14:00 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Hier heb ik zeker wat aan. Als ik het goed begrijp heb je dus nu 2 soorten productfotografie door elkaar lopen in deze wedstrijd. De gewone no- nonsens productfoto van iets, zoals bijvoorbeeld het blikje ( van wie was dat ook alweer) En de reclame fotografie, waarbij je een sfeer oproept.
Mijn eerdere foto's komen dus dichter in de buurt van het eerste, maar doordat ik er de glazen aan heb toegevoegd hangt het er ergens tussen. Heb ik het zo begrepen?
In de categorie 'lastige vragen', deze is voor jou peaquote:Op dinsdag 14 december 2004 13:57 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik vind het een leuke foto, maar ik vind dat het helemaal niks met het onderwerp te maken heeft. Een bloem is voor mijn gevoel geen product.
Je kan het welquote:Op dinsdag 14 december 2004 11:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Goeiemorgen....... Nog wel ziek thuis, maar vandaag misschien wel goed genoeg in vorm om eens iets met productfotografie te gaan proberen. Geen idee of het wat is, maar ik zal eens wat plaatjes posten vanmiddag of zo
Een echte definitie heb ik niet, maar een product is voor mij iets waar een productieproces aan vooraf gaat...Een bloem wordt niet gemaakt, die groeit. Maar dat wil niet zeggen dat ik het daarom goed heb, misschien vinden alle anderen het wel een product, ik zal er alleen niet snel op stemmen.quote:Op dinsdag 14 december 2004 14:27 schreef Offy het volgende:
[..]
In de categorie 'lastige vragen', deze is voor jou pea: Wat is dan eigenlijk jouw definitie van een product? Ik vond zelf namelijk Ymke's bloem wél bij het onderwerp passen. Ojee, toch nog onduidelijkheid
Vandale.nl is natuurlijk weer eens tijdelijk buiten bedrijfMaar in mijn ogen is eigenlijk alles een product, maar ligt het meer aan de foto of het productfotografie is of niet. (maar dat heb ik ook maar zelf verzonnen)
Ben zelf al een tijdje bezig met een vork (), maar nu ik al die 'andere' foto's zie, twijfel ik of het nog wel bij het onderwerp past.
[afbeelding]
het is in ieder geval geen reclamefotografie, maar toch wel een product?
[..]
Je kan het wel![]()
Ja precies, zoiets had ik in mijn hoofd toen ik eraan begon, maar vond het erg saai, vandaar dat ik er die wijnglazen aan heb toegevoegd. Toen ik hem hier liet zien begon pas het verhaal sfeer erbij te komen voor mij.quote:Op dinsdag 14 december 2004 14:34 schreef fr.oosje het volgende:
even wat voorbeelden.
Product:
[afbeelding]
Een kunstbloem dan maarquote:Op dinsdag 14 december 2004 14:39 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Een echte definitie heb ik niet, maar een product is voor mij iets waar een productieproces aan vooraf gaat...Een bloem wordt niet gemaakt, die groeit.
Wauw!quote:Op dinsdag 14 december 2004 14:27 schreef Offy het volgende:
Ben zelf al een tijdje bezig met een vork (), maar nu ik al die 'andere' foto's zie, twijfel ik of het nog wel bij het onderwerp past.
[afbeelding]
het is in ieder geval geen reclamefotografie, maar toch wel een product?
Lijkt me duidelijkquote:Op dinsdag 14 december 2004 17:17 schreef Shark.Bait het volgende:
Van een vork weet je zeker dat ie niet in te natuur groeit
Ah, ja ik begrijp de link product-productieprocesquote:Op dinsdag 14 december 2004 14:39 schreef pea4fun het volgende:
Een echte definitie heb ik niet, maar een product is voor mij iets waar een productieproces aan vooraf gaat...Een bloem wordt niet gemaakt, die groeit. Maar dat wil niet zeggen dat ik het daarom goed heb, misschien vinden alle anderen het wel een product, ik zal er alleen niet snel op stemmen.
edit: Ik zie net in het andere topic dat het geen echte bloem isDan is het dus weer wel een product, maar ik denk dat meer mensen dat niet zien...toch? zeg ja alsjeblieft
quote:Op dinsdag 14 december 2004 14:32 schreef fr.oosje het volgende:
ik zou hem alleen wat frisser maken door de achtergrond witter te maken.
Je bent een bron van inspiratiequote:Past leuk in de serie die ik ook eens heb gemaakt van keukengerei.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |