Wat bij beide soorten produktfotografie belangrijk is zijn de weergave van vorm en materiaal (structuur).quote:Op dinsdag 14 december 2004 21:28 schreef Rewimo het volgende:
Met de adviezen van Pea in mijn achterhoofd weer twee pogingen
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik moet nog uitvinden hoe ik kan afdrukken zonder dat de flitser uit zijn huisje springt. Dat doet ie namelijk helemaal zelfstandigquote:Op dinsdag 14 december 2004 21:43 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Wat bij beide soorten produktfotografie belangrijk is zijn de weergave van vorm en materiaal (structuur).
In bovenstaande voorbeelden komt de vorm van het blik er niet optimaal uit, vooral omdat het iets te frontaal is gefotografeerd. Zou je de camera iets hoger plaatsen waardoor het deksel ook zichtbaar wordt dan is de eerste winst geboekt. Zorg je daarnaast dat het blik niet op een zijde maar op een hoek wordt gefotografeerd dan kom je al verder in de goeie richting.
Wil je de vorm van het blik verder accentueren dan wordt het tijd om met de verlichting te spelen, zet daarom je verlichting iets verder op de zijkant van het blik, waardoor het blik steeds meer diepte krijgt. Experimenteer met witte kartonnetjes om schaduwen naar behoefte in te vullen.
Gebruik voor dit soort opnamen niet je ingebouwde flitsertje, maar neem gewone verlichting waarmee je het effect kunt zien.
en zo hou je jezelf een hele winter bezig
Rewimo, deze vind ik al leuker dan die van gisteravondquote:Op dinsdag 14 december 2004 21:28 schreef Rewimo het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dank jequote:Op dinsdag 14 december 2004 21:56 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Rewimo, deze vind ik al leuker dan die van gisteravond. Je gaat lekker met die EOS
ehm.. dat lijkt me meer iets voor onder de noemer : productontwikkeling..quote:Op woensdag 15 december 2004 01:08 schreef beertje_ het volgende:
Bij nader inzien: is dit wat?
[afbeelding]
Ik vind hem heel mooi, maar op de een of andere manier stoort het me dat de weerspiegeling van het fruit onscherp is.quote:Op dinsdag 14 december 2004 23:37 schreef dubbellu het volgende:
Ik zit al anderhalve dag met een splijtende koppijn, ik denk iets van een voorhoofdholte-ontstekking ofzo![]()
![]()
Maar hieronder de foto waar ik mee bezig ben:
[afbeelding]
Ik hoop morgen verder te gaan, en nu ga ik weer even stomen...
Er wordt wel iets geproduceerdquote:Op woensdag 15 december 2004 01:08 schreef beertje_ het volgende:
Bij nader inzien: is dit wat?
[afbeelding]
Idd, een vreemd verschijnsel, zal wel met het platliggen van de spiegel te maken hebben.quote:Op woensdag 15 december 2004 06:59 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik vind hem heel mooi, maar op de een of andere manier stoort het me dat de weerspiegeling van het fruit onscherp is.
Ik zou ervoor zorgen dat het etiket recht in beeld komt. Tevens een iets ander stanpunt nemen. Het flesje helt nu iets achteroverquote:Op dinsdag 14 december 2004 23:37 schreef dubbellu het volgende:
Ik zit al anderhalve dag met een splijtende koppijn, ik denk iets van een voorhoofdholte-ontstekking ofzo![]()
![]()
[afbeelding]
drank....checkquote:Op dinsdag 14 december 2004 23:37 schreef dubbellu het volgende:
![]()
[afbeelding]
zou je nog iets willen proberen?quote:Op dinsdag 14 december 2004 21:28 schreef Rewimo het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
deze is iig te licht (overbelicht) naar mijn mening..quote:Op dinsdag 14 december 2004 21:46 schreef Rewimo het volgende:
Inmiddels nog een andere ingeving
[afbeelding]
Ik kan ze niet zien...quote:Op woensdag 15 december 2004 11:36 schreef petre86 het volgende:
[afbeelding]
of
[afbeelding]
??
ik weet het, ze zijn niet ze scherp als zou kunnen, maar welke opzet is beter?
De lemon is geen versiering (althans niet de bedoeling) maar het product wat in de fles zit (wodka-lemon), een glas met ijsblokjes moet wel lukken denk ikquote:Op woensdag 15 december 2004 11:41 schreef petre86 het volgende:
[..]
drank....check
versiering voor in je glas....check
glas met ijsblokjes..... nope
dat zou er nog bij kunnen
en het etiket recht naar voren ( en als je er een glas bij doet.. wat minder vruchten, 1 hele en 1 halve moet dan genoeg zijn
Ik vind de 2de beter, de vorm van de fles komt beter tot z'n recht.quote:Op woensdag 15 december 2004 11:36 schreef petre86 het volgende:
[afbeelding]
of
[afbeelding]
??
ik weet het, ze zijn niet ze scherp als zou kunnen, maar welke opzet is beter?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |