Ik wist niet of jouw beebje een werktitel had . . .quote:
Jouw beebjequote:Op zondag 5 december 2004 02:59 schreef Suzanna het volgende:
... maar wie bedenkt er nou een bevalling om half één 's nachts?)
Dank je, sterkte voor straks . . .quote:Slaap lekker allebei![]()
![]()
en bedankt voor de morele steun
![]()
Nee hoorquote:Op zondag 5 december 2004 02:58 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Ik wist niet of jouw beebje een werktitel had . . .
Nee hoor, we zijn helemaal niet ongeduldig maar wel 10 minuten verder, had al tig vlossers bereikt kunnen hebben . . .quote:
Dacht het niet, aan jou wederom de eer . . .quote:Op zondag 5 december 2004 03:19 schreef Neva het volgende:
was er al een goktopicen was uberhaupt al bekend over geslacht
![]()
vind ik ook wel leuk...die andere was al volgeblaat met andere data (die dus niet meer kloppenquote:
Gefeliciteerd alsnogquote:Op zondag 5 december 2004 03:25 schreef Suzanna het volgende:
Ik was trouwens gisteren (voor mijn gevoel nog vandaag, maar goed) jarig...had het leuk gevonden als ze op m'n verjaardag was geboren!
Nou ?? Op dezelfde dag als Sinterklaas ??quote:Op zondag 5 december 2004 03:26 schreef Neva het volgende:
en if i may say denk als de kleine hummel wat ouder is ook leuker om niet op dezelfde dag als mama jarig te zijn
Zegt niks, kijk maar naar Luckepuck . . .quote:Op zondag 5 december 2004 03:28 schreef Suzanna het volgende:
Jaja...ik zou bijna zeggen: helaas wel...tweede duurt meestal minder lang zeggen ze?
Daarom, groeien ze vanzelf wel overheen na de trauma's die ze eraan hebben overgehouden (hopelijk) . . .quote:Op zondag 5 december 2004 03:29 schreef Neva het volgende:
hmm.. ook niet eg.. dan denken ze minder kadootjes.. stond ik nog niet bij stil.. ach wat maak het uit wanneer het geboren is zolang het gezond is![]()
quote:Op zondag 5 december 2004 03:32 schreef Suzanna het volgende:
Ik ga nu trouwens even douchen, dus dan zal ik een hele tijd weg zijn - misschien een stimulans om te gaan slapen (jaja, vroeg op he, TCen Neva, jij hebt je slaap ook nodig (een gokje) ...
Geen dank, je ziet maar en anders horen (en zien) we wel van wat en wanneer. Ik ga maffenquote:Bedankt (nogmaals) voor de morele steun...en jullie horen wel de vooruitgang (als die er is) als ik nog zin heb om online te komen!
heb ik die zak met chippies voor niks open getrokkenquote:Op zondag 5 december 2004 03:32 schreef Suzanna het volgende:
Ik ga nu trouwens even douchen, dus dan zal ik een hele tijd weg zijn - misschien een stimulans om te gaan slapen (jaja, vroeg op he, TCen Neva, jij hebt je slaap ook nodig (een gokje) ...
Bedankt (nogmaals) voor de morele steun...en jullie horen wel de vooruitgang (als die er is) als ik nog zin heb om online te komen!
Heb ik niet gevraagd en is me niet verteld , zie je eigenlijk altijd bij die 3d echo's.quote:Op zondag 5 december 2004 12:18 schreef Githa het volgende:
xanthe, wat een gave 3d foto's![]()
Je kunt echt duidelijk j ekindje zien ....echt super mooi![]()
waarom zijn die eigenlijk allemaal in het geel of hebben ze dat niet verteld ?
Joh als je net bevallen of nog bezig bent heb je echt wel wat anders aan je hoofd dan achter de computer zitten. En als er dan geen partner of familie of vrienden het kunnen melden kan het soms wel even duren voordat wij wat horen.quote:
does laten zienquote:Op zondag 5 december 2004 23:24 schreef Martineke het volgende:
ik ben blij![]()
![]()
ik kan de geboortekaartjes die wij hebben zelf printen
![]()
![]()
t was ff vogelen, maar tis gelukt
![]()
![]()
scheelt weer drukkosten
we hebben er al 1 afgedrukt met de naam erop, echt mooi
Goed idee. Waarom kom ik er nou niet op ??quote:
Dank je Girly , ja beebje heeft veel van mijn trekjes.quote:Op zondag 5 december 2004 22:13 schreef Girly het volgende:
Xanthe je heb een prachtbeeb .. ben echt ontzettend blij voor jullie!!! .. die bolle wangetjes week in ieder geval van wie hij of zij heb.. (ik zeg ook HIJ )
maar echt toppie
als jullie ff geduld hebben, binnen nu, en +/- 7 wekenquote:Neva - zondag 5 december 2004 @ 23:33
does laten zien
Githa - maandag 6 december 2004 @ 08:22
precies wat ik dacht .....
laat is zien
geen ideequote:Op maandag 6 december 2004 09:41 schreef Martineke het volgende:
ik ben trouwens benieuwd wat ik allemaal uitspook snachts met mijn tongik heb sinds een week ong dat als ik smorgens wakker word me tong aan de rechterkant kapot is
en dat wordt nu eindelijk beetje minder, is het nu aan de linkerkant
doet wel gruwelijk zeer, heel me tong is dik smorgens, eten doet pijn en tis gewoon niet fijn. maar is dit ook een zwangerschapskwaal, nee toch??
harstikke goed natuurlijk dat je bb'tje het zo naar zijn zin heeft maaruh het kan niet al te lang meer blijven zitten ....quote:Op maandag 6 december 2004 11:37 schreef texelonia het volgende:
Ben weer terug, en alles was gewoon weer in orde. Baby heeft het nog reuze naar zijn zin daarbinnen
quote:Op maandag 6 december 2004 11:42 schreef texelonia het volgende:
Ja beetje wel
Zit al veel te lang thuis, en alles doet pijn enzow. Zitten op de bank, liggen in bed, slaap dus ook slecht.
Ik had me er wel op ingesteld dat het nog wel weken kon duren voordat de baby zou komen. Maar die stomme hormonen ook, soms kan ik de hele dag wel janken, alleen maar omdat ik het gewoon zat benquote:Op maandag 6 december 2004 11:44 schreef LadyS het volgende:ik ken het ja
Zodra ik 37 weken was, ging ik zitten wachtenen dan lijkt het allemaal nog langer enzo en alles deed pijn enzo
ik was zowat vergroeid met mijn bureaustoel, omdat ik toch niks anders kon doen
daar had ik me ook op ingesteldquote:Op maandag 6 december 2004 11:49 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ik had me er wel op ingesteld dat het nog wel weken kon duren voordat de baby zou komen. Maar die stomme hormonen ook, soms kan ik de hele dag wel janken, alleen maar omdat ik het gewoon zat ben
Maar jah, nog max. 4 weken (en 1 dag)
oei, dat heb ik nu soms alquote:Op maandag 6 december 2004 11:49 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ik had me er wel op ingesteld dat het nog wel weken kon duren voordat de baby zou komen. Maar die stomme hormonen ook, soms kan ik de hele dag wel janken, alleen maar omdat ik het gewoon zat ben
Maar jah, nog max. 4 weken (en 1 dag)
jah leukquote:Op maandag 6 december 2004 12:01 schreef bixister het volgende:
goede reden voor een breedbeeld lijkt me!
ja maar...ja maar... ze zijn zo leuk * Githa die de emo smiley zoekt*quote:Op maandag 6 december 2004 12:07 schreef bixister het volgende:
surprise surprise, de eerste tijd hoeven ze ook helemaal geen schoentjes githa.een paar warme slofjes is wel lekker.
Ernstig is het niet hoor slaapmeisje maar zoals ik al beschreef voor mezelf even moeilijk, je wil zo graag alles perfect hebben.quote:Op maandag 6 december 2004 17:54 schreef Slaapmeisje het volgende:
Githa, wat was er dan mis met de handjes? En hebben ze ook iets gezegd over wat er nu gaat gebeuren? Ik neem toch aan dat ze over een tijdje nog een keer gaan kijken. Poe hee, wat lijkt me dat moeilijk voor jullie en ook omdat jij en je vriend er moeilijk over kunnen praten. Ik hoop vurig dat er niets aan de hand is en dat je straks een prachtig beebje in je armen krijgt.
Heel veel liefs,
Slaapmeisje
van wie kan ik nu beter een pakketje geduld krijgenquote:Op maandag 6 december 2004 18:06 schreef Slaapmeisje het volgende:
Dus eigenlijk ontbreekt er niets aan je kindje (zoals ik eerst dacht) maar heeft je beebje juist meer dan een ander en is er dus eigenlijk nog meer om van te houdenDe onzekerheid kan ik me heel goed voorstellen, hierbij stuur ik je alvast een pakketje geduld en rust
Zwangerschap en Geboorte 117quote:Op maandag 6 december 2004 16:43 schreef renzell het volgende:
Oh ja, en Xante... waar kan ik die 3d echo van jou bewonderen?
Ik heb nog zo gezegd: "geen thrillers"quote:Op dinsdag 7 december 2004 00:09 schreef Suzanna het volgende:
Vandaag is na 36 uur flinke weeën de wereld verrijkt met een mooie jongedame die wij (de trotse doch vermoeide ouders) genoemd hebben; Noa Deborah met als roepnaam Noa.
Tevens heb ik herontdekt wat een heldin mijn vrouw is na haar 36 uren met flinke weeën te hebben meegemaakt en ondersteund, voor zover dat laatste in mijn kunnen lag.
Vrouw en kind maken het goed, doch hebben beiden de nodige uurtje slaap in het verschiet liggen, ter compensatie van de langdurige arbeid met als salaris een baby die toen ik voor het eerst mijn ogen er op liet rusten spontaan de waterlanders uit mijn traanbuizen lieten stromen.
Aangezien dat weinig tot eigenlijk nooit gebeurd is dat een uniek moment te noemen in mijn levensloop.
Suzanna straalde net voordat ik vanavond naar huis ging en is qua schoonheid er nog meer op vooruitgegaan, dit zeg ik niet om haar te vleien mocht ze dit later teruglezen, maar het is gewoon een voldongen feit dat ze als moeder zo'n warmte en rust uitstraalde, dat mijn verliefdheidsniveau als een kop van jut opsprong en mijn afscheid voor deze nacht nog een stuk moeilijker maakte.
Nu thuis dacht ik eraan dat ze zei voordat ik ging dat ik maar even een korte weergave moest geven van het gebeurde, hierbij dus vanuit mijn oogpunt geschiedt, de medische details e.d. brengt Suzanna binnenkort wel als ze weer de puf heeft om achter de computer te zitten als ze morgen terug komt met Noa vanuit het z.h.
jawel heeft ze wel wat van gezegd, dr zijn weinig risico's theoretisch aan verbonden, volgens haar moet ik t gewoon proberen, t kan best zijn dat er een vergroeiing zit in me baarmoeder of dat me bekken niet klopt en dan lukt het ook niet om t edraaien, maar daar komen ze dan pas achterquote:Op dinsdag 7 december 2004 14:07 schreef texelonia het volgende:
Maar hebben ze niets over de risico's gezegd dan?
idd mijn vk raad het dan ook af .... de kans dat je zo'n bel op de goede hoogte draagt in de laatste weken is te klein vergeleken met de risico's op een stuit.quote:Op dinsdag 7 december 2004 17:11 schreef heavenswoman het volgende:
wat ik weet van zo'n belletje is als je hem te hoog draagt, de kans groter is dat je beebje in een stuit komt..
Omdat hij zeg maar naar het geluid beweegt ....
dus laag dragen lijkt me dan een goed idee
grote erkende babyzaken verkopen ook dekbedjes terwijl dat sterk wordt afgeraden dus dat ze bij prenatal die bellen verkopen wil natuurlijk nisk zeggenquote:Op dinsdag 7 december 2004 19:18 schreef Xanthe het volgende:
Prenatal verkoopt ze in elk geval.
Daar heb ik m ook vandaan. Los touwtje erbij en dan knoop je de uiteinden aan het draadje zelf zodat je zelf kan beslissen hoe hoog je hem op welk moment wilt hebben (touwtje blijft verschuifbaar) ik draag m meestal rond mijn navel en beebje ligt al maanden met het hoofdje naar beneden.
Je zei dat je niet wist waar je ze zou kunnen kopen.quote:Op dinsdag 7 december 2004 23:10 schreef Githa het volgende:
[..]
grote erkende babyzaken verkopen ook dekbedjes terwijl dat sterk wordt afgeraden dus dat ze bij prenatal die bellen verkopen wil natuurlijk nisk zeggen![]()
quote:Op dinsdag 7 december 2004 23:16 schreef Xanthe het volgende:
[..]
Je zei dat je niet wist waar je ze zou kunnen kopen.
Maar of het wel of niet goed is weten ze bij je vlos waarschijnlijk goed te vertellen....
Ik heb dus een vergroeiing in mijn baarmoeder waardoor ze achteraf gezien het goed vonden dat ik het niet geprobeerd had. Je moet echt je eigen gevoel volgen martineke. Niet af gaan omdat de gyn zo graag wil dat er gedraait word. het is jou lichaam en jouw baby. Volg je gevoel overleg met vriendje en maak samen je beslissing. Toen de gyn het bij mij over het draaien begon kreeg ik het enorm benauwd en de tranen sprongen in mijn ogen. Waarom weet ik niet, maar alles in mij zei nee tegen het draaien. Sterkte met je beslissing nemenquote:Op dinsdag 7 december 2004 14:20 schreef Martineke het volgende:
[..]
jawel heeft ze wel wat van gezegd, dr zijn weinig risico's theoretisch aan verbonden, volgens haar moet ik t gewoon proberen, t kan best zijn dat er een vergroeiing zit in me baarmoeder of dat me bekken niet klopt en dan lukt het ook niet om t edraaien, maar daar komen ze dan pas achter
tot nu toe is alles gunstig qua draaien, beebje is niet te groot, vruchtwater genoeg en zo, placenta ligt gunstig. maar ik vind die lukkans zo gering, tis fifty fifty dat het lukt, moet ik dan maar voor die 50% kans gaan dat het kan lukken of ervoor kiezen om die 50% te laten zitten en zoiezo voor die keizersnee gaan? blijft moeilijk en twijfel twfijfel.
quote:Op dinsdag 7 december 2004 23:51 schreef Rottdog het volgende:
is een lippiercing met balletje niet iets
vandaar dat mijn kleintje al in de goede houding ligtquote:Op dinsdag 7 december 2004 23:51 schreef Rottdog het volgende:
piercing, got it!! nu nog snel een balletje kopen met een tingelip uhh ing erinquote:Op dinsdag 7 december 2004 23:51 schreef Rottdog het volgende:
Nou jah, dit is ook één van de weinige keren tot nu toe dat ik zo vroeg opsta hoorquote:Op woensdag 8 december 2004 07:54 schreef Xanthe het volgende:
Jeetje , ik snap niet hoe je het vol houd.
Ik was bv. gisteren zo moe dat ik pas om 10.30 ben opgestaan om een uur of 1 er weer in lag tot 15.30 en te moe was om te koken.
Vanmiddag lig ik dus weer te ronken dat weet ik wel zeker.
Ik zie op tegen volgende week , we gaan naar Bert Visscher volgende week en een paar dagen later naar Holliday on ice.
Dat laatste is helemaal in Utrecht , maar ja een gegeven paard mag je niet in de bek kijken natuurlijk en die kaarten hebben we gekregen.
Maar het zijn wel meteen ontzettend lange dagen....
Goed zo, fijn dat je eruit bentquote:Op woensdag 8 december 2004 07:59 schreef Martineke het volgende:
we zijn het er samen over eens dus dat er niet gef*ckt word met ons beebje dmv draaien of wat dan ookwe gaan gewoon voor de keizersnee
Blij te horen dat je doet wat je gevoel je ingeeft!!!!quote:Op woensdag 8 december 2004 07:59 schreef Martineke het volgende:
[..]
piercing, got it!! nu nog snel een balletje kopen met een tingelip uhh ing erin![]()
goedemorgen btwniet fijn geslapen, gedroomd en van alles en nog wat en zo, paar x wakker geweest om te plassen, zere buik aan over gehouden. veels te vroeg for me, badkamergasten komen zo die muur maken
en daarna heb ik ff rust
wat betreft mijn lief klein lekker gemiddeld stuitbeebjedaar ben ik geloof ik wel over uit, nu mijn vriendje hetzelfde vind ben ik er al helemaal over uit (vriendje heeft zich ingelezen en gepraat met bekende van hem die arts is e.d.).
we zijn het er samen over eens dus dat er niet gef*ckt word met ons beebje dmv draaien of wat dan ookwe gaan gewoon voor de keizersnee
Anitra wat jij zegt herken ik wel over dat de tranen in je ogen schoten, zo brak ik vorige week ff met de gedachte dat ze aan me beebje zouden zitten, heb flink zitten janken hier. gisteren voelde ik me somber, nu voel ik me weer goed, ik voel me bijna blij zelfs. komt nog eens bij dat zelfs me mammie zegt dat zij er ook niet zo happig op zou zijnik ben gewoon blij. nu nog afbellen en afspraak maken voor nw controle en dan de keizersnee planning
Anitra bij jou was de ks geplant, ik weet alleen niet meer of ze dat nu op je uitgerekende datum gedaan hebben of iets eerder? hoe werkt die procedure, kan je dat klein beetje vertellen?? tnx
thanks, zal het onthoudenquote:Op woensdag 8 december 2004 12:02 schreef Ladybos het volgende:
Martineke, ik heb net ergens gelezen trouwens over die catheter, dat je ook kunt vragen of ze die pas indoen nadat de ruggeprik werkt. Dan voel je het niet
uitslaapkamer is vaak met meerdere mensen en ik kan je vertellen dat je als net nieuwe mama je niet thuis voelt daar en dat je spontaan met je tenen kan wiebelen hoorquote:Op woensdag 8 december 2004 12:02 schreef Martineke het volgende:
tnx Anitra![]()
ik ben nu 35w4d, ook zoiets ja.
is dat gebruikelijk om 1 1/2 week vantevoren een ks te plannen?? want dat zou dan betekenen dat ik tussen kerst en nieuw mama (kan) word(en)
en de uitslaapkamer lig ik alleen in dan? as dat zo is ga ik vast oefenen ja met wiebelen van me tenen zodat ik zo snel mogelijk weer weg kan naar me vriendje toe, en beebje
**breekt even in hier**quote:Op dinsdag 7 december 2004 12:28 schreef Martineke het volgende:
Suzanna en man, gefeliciteerd met jullie dochter Noä, mooie naam hoor. klinkt heftig en lang de bevalling, geniet maar van jullie kleine meissie en rust lekker uit
zo i'm back van het ziekenhuis, bloeddruk was goedecho gemaakt om te kijken of kleintje nog steeds in stuit ligt, en natuurlijk ik had niet anders verwacht
ligt nog steeds in stuit! hoofdje opgemeten, vruchtwater gemeten, beentje gemeten en het buikje, en tadaa nu heb ik ineens een gemiddeld kindje in mijn buik
vorige keer was het een stevige en nu is t een gemiddelde
nah ja t zal wel. beetje gepraat en zo, er is genoeg ruimte om te draaien, ze zag niks geen rare dingen of zo, kans dat het lukt is 50% en dus ook niet lukt 50%, uitleg over stuitbevalling, als ik dat zou willen moet ik er voor de volle 100% achter staan en gemotiveerd zijn en de voorwaarde is het natuurlijk verloopt, weeën krachtig en goed en de ontsluiting moet goed vorderen, zo hauw ze dingen moeten toedienen (medicijnen of zo) dan staan hun er al niet meer achter en word het alsnog keizersnee. komt goed uit, ik sta absoluut niet achter stuitbevalling
dus die valt af! afspraak is gemaakt voor volgende week dinsdag de 14e om 10.00 u om proberen te draaien, ik mag er ff over nadenken en als ik besluit om het niet te doen tijdig afbellen en nwe afspraak maken voor controle en planning kiezersnee. vriendlief wil dat we het proberen aangezien de risico's minder erg zijn for me dan met keizersnee (die vrouw noemde natuurlijk de ergste scenario's op).
en heb geen foto meegekregen, t was ook een stom belgisch mens die alles snel snel snel deed, 2 x lang aan de telefoon hing terwijl wij erbij zaten, alleen maar deed zuchten en boos kijkenmaar ze heeft het wel goed uitgelegd, daar nam ze wel de tijd voor.
thanksquote:Op woensdag 8 december 2004 13:07 schreef Angel22 het volgende:
[..]
Dat vind ik ook weer overdreven en eigenlijk niet moeten kunnenquote:Op woensdag 8 december 2004 16:31 schreef Ladybos het volgende:
Kreeg trouwens laatst het advies om sowieso maar voor een keizersnee te kiezen en niet natuurlijk te bevallen ?!?! Ik dacht dat dat niet eens kon in Nederland, zlef voor een ks kiezen als er geen medische indicatie is. Maar volgens haar dus wel, had ze zelf ook gedaan en het was zo fantastisch![]()
gos, dat zou een domper zijn dan op dat moment gok ik. natuurlijk wel fijn dat er niet gesneden word, maar toch...quote:Op woensdag 8 december 2004 19:29 schreef Anitra het volgende:
Jemig Githa wat kl*teKan me goed voorstellen dat je het vertrouwen kwijt bent.
Martineke voor je naar de ok gaat word er nog met de echo gekeken of beebje nog steeds in stuit ligt. Zo ja dan mag je door, zo nee dan mag je wachten op de volgende rondede natuurlijke weg
Ik was best "blij"dat hij nog dwarslag, want je verheugd je zo op die datum. Je leeft er echt naar toe en als dan blijkt dat je nog langer moet wachten lijkt mij ook heel teleurstellend. Dus ik hoop voor jou dat ook alles gaat zoals jij wil. even een tip tussen door, ik weet niet of je een videocamera hebt, maar leen er anders 1 en vraag dan of vriendje de momenten wil filmen als jij nog op de ok of uitslaapkamer bent.quote:Op woensdag 8 december 2004 19:48 schreef Martineke het volgende:
[..]
gos, dat zou een domper zijn dan op dat moment gok ik. natuurlijk wel fijn dat er niet gesneden word, maar toch...
dat denk ik ook..... je staat natuurlijk te springen om j ekindje vast te kunnen houden en als je dan een vast moment krijt waar je naar toe kunt leven, die ze vervolgens op het laatste moment afzeggenquote:Op woensdag 8 december 2004 19:48 schreef Martineke het volgende:
[..]
gos, dat zou een domper zijn dan op dat moment gok ik. natuurlijk wel fijn dat er niet gesneden word, maar toch...
Hij gaat al 1,5 jaar naar de peuterspeelzaal, Bix. Hij vindt het er geweldigquote:Op donderdag 9 december 2004 16:24 schreef bixister het volgende:
wat leuk dat damon nu naar de peuterspeelzaal gaat, hoe vindt hij het? en dus al bijna naar school!)
quote:Op donderdag 9 december 2004 16:29 schreef bixister het volgende:
oh ik dacht dat het afscheid van de creche betekende dat hij nu net op de psz begonnen was... exqueeese me!![]()
Mandjes, dames ! Mandjes !quote:Op donderdag 9 december 2004 18:06 schreef Ladybos het volgende:Overigens is denk ik een commode met lades best handig, ik heb deurtjes en er zit 1 plank achter, maar je kunt die kleine kleertjes toch niet echt goed opstapelen dus dan blijft er veel 'loze' ruimte over.
Mij dat kunnen be-amen . . .quote:Op donderdag 9 december 2004 14:58 schreef Xanthe het volgende:
Leah bij een gemiddeld ongeluk vanaf de voorkant krijg je altijd een flinke tik in je buik van de gordel maar in veel auto's zit de buik ook nog eens En verder kletst mijn zwager wel vaker wat , heb helaas een rare schoonfamilie![]()
LOLquote:Op vrijdag 10 december 2004 00:52 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Mij dat kunnen be-amen . . .![]()
![]()
Ach, je moet maar denken "Ik ben de enige normale, de rest is gek". Doe ik ook bij die van mij, die zijn dan ook echt gek !!quote:
Niks ernstigs hoor Rewimoquote:Op vrijdag 10 december 2004 08:16 schreef Rewimo het volgende:
Githa, ik heb vast iets gemist, ik lees nu iets over de handjes van je baby, wat is daarmee? (Als je geen zin hebt om het uit te leggen is het ook prima hoor)
Met mij gaat het wel goed. Heb vannacht eindelijk eens wat beter geslapen, had ik wel even nodig. En hoop zo dat de baby er is met kerst!quote:Op vrijdag 10 december 2004 11:18 schreef Githa het volgende:
tex , Hoe gaat ie?
je kan al echt gaan aftellen en als het gaat zoals het hoort kun jij met kerst lekker gaan genieten van je kanjertje![]()
jemig zeg jij bent al uitgeteld voor ik officieel met verlof ga...... het gaat allemaal veel harder als ik dacht !
Ah, ik snap het. Het kindje van een vriendin van me had een extra duimpje. Dat wordt op den duur ook verwijderd en ze zal er verder geen last van hebben.quote:Op vrijdag 10 december 2004 11:10 schreef Githa het volgende:
[..]
Niks ernstigs hoor Rewimomaar meer een geschrokken toekomstige mama die haar kindje de perfecte toekomst wenst wat natuurlijk start met een perfect lichaampje.
Ik begin langzaam steeds meer te beseffen dat perfect zo verschrikkelijk relatief is ....
Heel kort gezegd zitten er waarschijnlijk 6 vingertjes aan iedere hand (polydactylie ) en zekerheid geveb ze niet omdat hij zo bewegelijk is in mijn buik en we dus geen scherp beeld krijgen de voetjes hetzelfde verhaal. Heb nu 2 x een screening gehad en 2 x dachten ze het toch wel te zien. Helemaal niet ernstig en het is te behandelen al moeten we afwachten hoe de vingers gehecht zijn aan de hand .... de voetjes zouden wat complexer kunnen worden maar dat is misschien beren op de weg zien en gaan we dus niet doen![]()
De druppel thuis was dat ik er dus geen zin in had en op stond om richting bed te gaan...quote:Op vrijdag 10 december 2004 10:33 schreef bixister het volgende:
gatver Xanthe dat klinkt verre van prettig. misschien moet je vriend behalve met jou ook nog eens met iemand anders erover praten, want stress of niet, dit lijkt me niet zo'n gezonde manier van afreageren.
4D is bewegend 3D , maar het zijn dan zeg maar heel snel fotootjes achter elkaar geplakt die het beeld laten bewegen.quote:Op vrijdag 10 december 2004 14:45 schreef texelonia het volgende:
Las tijdje terug iets over een 4D echo, dat was toen net nieuw ofzow. Wat er 4D aan was weet ik niet precies, want de 4e dimensie is eigenlijk tijd, maar zo noemden ze dat. Owjah, ik geloof dat ze daarmee 3D echo bedoelden en dan echt bewegende beelden, dus niet alleen foto's. In elk geval, daar zeiden ze toen dat ze daardoor veel meer te weten waren gekomen over het gedrag van baby's in de baarmoeder, oa. dat baby's dus idd wel kunnen lachen en huilen enzow in de baarmoeder!
quote:The images have shown:
From 12 weeks, unborn babies can stretch, kick and leap around the womb - well before the mother can feel movement
From 18 weeks, they can open their eyes although most doctors thought eyelids were fused until 26 weeks
From 26 weeks, they appear to exhibit a whole range of typical baby behaviour and moods, including scratching, smiling, crying, hiccuping, and sucking.
Until recently it was thought that smiling did not start until six weeks after birth.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |