abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23850707
Waar hij die info vandaan haalde weet ik niet en heb ook niet zo'n zin om hem daarover te gaan bellen.
Ik hoorde het hem gisteren zeggen tegen Jeroen toen we op het punt stonden om weg te gaan omdat ik zelf niet wilde rijden in de dichte mist en Jeroen me weg wilde brengen.
Voor de rest zullen we wel zien....
Kan me alleen een voorstelling maken dat je wanneer je achter het stuur zit en een ongeluk zou krijgen je kind veel meer risico loopt.
  donderdag 9 december 2004 @ 12:02:54 #252
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23851749
Githa wat shitterdeshit van je kamertje !! Ik hoop dat het nog goed gaat aflopen allemaal, en graag een beetje rap !!

Martineke, wat een tweestrijdige gedachtengang krijg je dan hé? Het is jammer dat het niet helemaal gaat zoals je wil, maar ik denk inderdaad dat je aan je kindje's bestwil moet denken en gewoon geen risico's moet nemen
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 9 december 2004 @ 12:49:50 #253
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_23852606
Xanthe, als je met de fiets valt loop je ook een risico, of uitglijdt over natte bladeren ofzo.
Tuurlijk, dat allemaal liever niet maar je kindje zit goed beschermd in het vruchtwater hoor.

Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap autorijles gehad, en ben daar met 34 weken mee gestopt omdat ik me niet meer goed kon concentreren, en het dus zonde van het geld was.
Mijn rij instructeur maakte het niet uit, die reed wel even langs het ziekenhuis als ik weeen kreeg zei ie .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_23852676
maar je hoefde nog niet op een vuilniszak te gaan zitten leah, voor evt. brekende vliezen?

martineke, volgens mij heb je een prima keuze gemaakt die het best aansluit bij je gevoel. komt vast allemaal goed.

lily, ben je lekker aan 't genieten van je verlof?

tex, vannacht wat beter geslapen? en wat was de kado-score gisteren?
  donderdag 9 december 2004 @ 13:35:31 #255
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_23853526
Ben beetje laat met melden vandaag, sorry. Vanochtend hield Micha de pc bezet, en ik heb net een dvd gekeken. Heb weer uitermate slecht geslapen, van frustratie nog hele jankbuien gehad vannacht. Maar moet zeggen dat ik er nu weinig last van heb, qua vermoeidheid enzow Vanavond maar weer een nieuwe poging

Zometeen maar even douchen en een kort bezoekje aan de stad brengen. Oa een proefprintje van ons geboortekaartje ophalen

Oh en de cadeauscore van gisteren: een knuffeltje van een lammetje Ik had toen ik klein was een knuffelschaap, en we waren onafscheidelijk, totdat ik hem kwijtraakte Toen kreeg m'n zus op school voor Sinterklaas een soort handpop-lammetje, en ik vroeg of ik hem even vast mocht houden en toen heb ik hem niet meer los gelaten Dus vandaar een lammetjes-knuffeltje
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_23853631
Martineke, er zijn methodes in de alternatieve sfeer waarbij mogelijkerwijs het kindje spontaan en uit zich zelf gaat draaien. Je zou het eens kunnen proberen. Het klinkt een beetje maf, maar als je er baad bij hebt zou het wel heel erg fijn zijn. Ik weet niet of je al ingedaald bent, maar anders zou je het eens kunnen proberen. Doe het niet alleen, maar het leifst met je partner erbij. Als je het niets lijkt, moet je het niet doen, want dit is echt iets waar je zelf 100% achter moet staan!

Je moet op een zachte ondergrond gaan liggen, met je billen zo dichtbij mogelijk de muur en vervolgens ga je met je voeten tegen de muur omhoog lopen. Zo hoog mogelijk en zo veel mogelijk met je billen tegen de muur, ondersteun met je armen je rug. Je staat dan bij op je kop, je buik is ieder geval flink gedraaid, probeer in die houding een poos te blijven staan. Sommige kindjes vinden het dan erg vervelend om verkeerd om te hangen en gaan dan alsnog spontaan draaien.
Deze tip komt van mijn yogadocente die het vertelde aan een andere cursist wie een kindje in de stuit had liggen. Succes!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_23855224
Leah bij een gemiddeld ongeluk vanaf de voorkant krijg je altijd een flinke tik in je buik van de gordel maar in veel auto's zit de buik ook nog eens En verder kletst mijn zwager wel vaker wat , heb helaas een rare schoonfamilie
Fietsen doe ik al een tijdje niet meer , denk dat ik mijn buik nu niet eens meer tussen het stuur en de zadel kan krijgen hahaha en de instap is veel te hoog.
Maar vallen met een fiets lijkt mij op zich inderdaad ook een behoorlijk risico als je zou vallen...
  donderdag 9 december 2004 @ 15:23:29 #258
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_23855718
Fietsen doe ik nog wel, gaat me stuk beter af dan lopen

En tja, een ongeluk(je) kun je altijd krijgen, ook te voet of zelfs als je binnen blijft. Ik maakte laatst nog een leuke smak toen ik over een rol tape struikelde Kwam nog net goed terecht gelukkig.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_23856020
Denk dat bij gewoon stuikelen de kans dat er iets fout gaat wel vele malen kleiner is.
Wat betreft het lopen het rondje slager , bakker wat ik normaal in 15 minuten heb gelopen doe ik nu een keer zo lang over hahaha....
En de hond uitlaten vind ik al helemaal geen lolletje meer omdat ze soms even trekt en daar krijg ik buikpijn van.
Verder gaat het best goed...
pi_23856567
even een berichtje

Hier gaat alles prima. Heb het sinds mijn verlof erg druk (afscheid van D op creche, sinterklaasmiddag op de peuterspeelzaal, bezoek van kraamzorg en bezoek aan verloskundige, commode verven en kleertjes uitzoeken).

Het verlof bevalt prima. Ik ben voor het eerst fulltime moeder, dus ik kan er nog lekker van genieten totdat zoonlief in Maart naar school gaat.

Aan de computer zitten gebeurt nu minder. Op mijn werk zat ik bijna voortdurend aan een pc maar hier thuis staat hij op zolder en daar zit je niet echt gezellig, en voor Damon is dat ook niet gezellig, vandaar.

Maar alles loopt op rolletjes, op de ellendige maagzuurvolle nachten na . Of liever gezegd: maag vol zuur, maar dat hoort erbij...
pi_23856702
Martineke, gewoon lekker op je gevoel afgaan, dat kan haast niet fout zijn
pi_23856916
lily-op-zolder, wat een gedoe he dat maagzuur. ik heb vandaag ook alweer 2x moeten ervan. yak.
(wat leuk dat damon nu naar de peuterspeelzaal gaat, hoe vindt hij het? en dus al bijna naar school! )
pi_23857007
quote:
Op donderdag 9 december 2004 16:24 schreef bixister het volgende:
wat leuk dat damon nu naar de peuterspeelzaal gaat, hoe vindt hij het? en dus al bijna naar school! )
Hij gaat al 1,5 jaar naar de peuterspeelzaal, Bix. Hij vindt het er geweldig . En ja, in maart naar school.... ongelooflijk hoor (hij wordt echt groot en vooral wijs)......

edit: Maar ik heb hem nu een paar maanden nog helemaal voor mijzelf Ik heb de creche "afgezegd" omdat ik nu fulltime thuis ben en tegen de tijd dat ik weer ga werken zit hij op school...
pi_23857047
oh ik dacht dat het afscheid van de creche betekende dat hij nu net op de psz begonnen was... exqueeese me!
pi_23857191
quote:
Op donderdag 9 december 2004 16:29 schreef bixister het volgende:
oh ik dacht dat het afscheid van de creche betekende dat hij nu net op de psz begonnen was... exqueeese me!
Hij ging 1 dag naar dagopvang (creche). De psz zijn maar 2 dagdelen (1 van 2 uur en 1 van 3 uur).

Maar goed, verkeerde topic geloof ik
pi_23859356
Githa wat ontzettend balen van je kamertje Gaat inderdaad niet goed, combinatie zwanger zijn en dan onverwachte teleurstellingen.. Probeer toch je paniekgevoel een beetje aan de kant te zetten en nuchter na te blijven denken over wat je nu wilt. Als je de commode liever met deurtjes hebt, moet je dat gewoon doen, anders baal je er straks van. En ik zou sowieso nog naar de klachtencommissie gaan, ook al is het dan te laat om concreet iets te kunnen doen, ik heb de indruk dat het bedrijf je bang maakt dat het dan helemaal niet meer mee gaat werken en zij weten natuurlijk ook heeeeel goed dat je onder tijdsdruk staat. Maar desnoods dien je 'achteraf' een klacht in. Want dit kan natuurlijk niet he, al helemaal niet met zo'n dure kamer maar zelfs al was ie goedkoop dan hoort het nog niet zo te gaan. Ik denk dat je beter door kunt gaan tot je zelf echt tevreden bent, ook al betekend dat misschien dat je kamertje (net) niet op tijd af zal zijn en je nog met de leenspulletjes zit, dan dat je nu genoegen neemt met minder omdat je hormonen/nesteldrang graag willen dat je alles op tijd in orde hebt. Want je moet er wel een aantal jaar mee doen en wellicht nog voor een tweede kindje, en je hébt al niet het kamertje van je eerste keuze dus het is nu belangrijk dat deze uiteindelijk wel gewoon helemaal naar je zin is.

Overigens is denk ik een commode met lades best handig, ik heb deurtjes en er zit 1 plank achter, maar je kunt die kleine kleertjes toch niet echt goed opstapelen dus dan blijft er veel 'loze' ruimte over. Als ik de keuze had gehad zou ik nu denk ik voor lades kiezen. Maar goed dat even terzijde want het is jouw kamertje en het moet naar jouw zin zijn ! Sterkte ermee in ieder geval en ook sterkte met die rothormonen die maken dat je in paniek raakt
pi_23859415
Martineke, lekker is dat he dat ze nu allemaal zeggen dat ze het maar een eng idee vonden dat draaien Maar het was toch echt jouw beslissing en als ze het vantevoren hadden gezegd had je je misschien weer onder druk voelen staan om het niet te doen. Ik denk dat je de juiste beslissing hebt genomen (althans ik zou hetzelfde besloten hebben en aan iedere beslissing kleven nadelen, nu krijg je geen weeën (alhoewel dat ook wel weer een voordeel is maar falen is het zeker niet meissie, een ks is ook heel heftig en misschien nog wel zwaarder voor je dan 'gewoon' bevallen. Je doet nu wat voor je kindje het beste is en dat is hartstikke goed van je.
  donderdag 9 december 2004 @ 18:39:46 #268
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23860009
quote:
Op donderdag 9 december 2004 18:06 schreef Ladybos het volgende:Overigens is denk ik een commode met lades best handig, ik heb deurtjes en er zit 1 plank achter, maar je kunt die kleine kleertjes toch niet echt goed opstapelen dus dan blijft er veel 'loze' ruimte over.
Mandjes, dames ! Mandjes !
... ♥ ik mis je ♥
pi_23860098
quote:
Op donderdag 9 december 2004 18:39 schreef phluphy het volgende:

[..]

Mandjes, dames ! Mandjes !
Ikea mandjes zie kinderkamertopic
  † In Memoriam † vrijdag 10 december 2004 @ 00:15:10 #270
81992 Githa
pi_23868829
Jullie zijn allemaal harstikke lief met al die lieve berichtjes
Ik heb vannacht veel nagedacht over wat ik nu wil en we hebben toch besloten om deze commode te houden, wel hebben we contact gehad met de winkel want het is natuurlijk niet normaal en daarbij zijn we er nog niet want de rest moet nog komen.
Zoals ik al zei is de commode wel uit dezelfde collectie dus wat dat betreft is het wel mogelijk en gelukkig maar want we zitten er beide doorheen met alle tegenslagen omtrent de handjes van ons kleintje, het kamertje en mijn moeder die hier nog is ter verzorging..... en nog wat kleine dingen die dan ineens veel groter lijken. Dus al met al is dit voor ons de beste beslissing ook al komt dat voor de winkel ook wel erg goed uit.

pfff zo kocht ik vorige week voor ons zoveel jarig samen zijn een xbox spel voor mijn ventje dat hij al even wilde hebben. Nu maakt hij het helemaal happy open s' avonds en wil gaan spelen blijkt er een playstation spel in een xbox doos te zitten normaal no problem maar nu een groot drama

Om de stemming weer lekker positief te krijgen zijn we vandaag lekker de stad in gegaan en hebben wat spulletjes gekocht voor de baby en babykamer enne dat geeft gewoon een super gevoel we gaan er dus weer vol goede moed tegen aan
pi_23869477
quote:
Op donderdag 9 december 2004 14:58 schreef Xanthe het volgende:
Leah bij een gemiddeld ongeluk vanaf de voorkant krijg je altijd een flinke tik in je buik van de gordel maar in veel auto's zit de buik ook nog eens En verder kletst mijn zwager wel vaker wat , heb helaas een rare schoonfamilie
Mij dat kunnen be-amen . . .
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
pi_23870053
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 00:52 schreef ThunderChild het volgende:

[..]

Mij dat kunnen be-amen . . .
LOL
  vrijdag 10 december 2004 @ 02:15:19 #273
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_23870521
Hoi allemaal.

Ben er even weinig geweest, ben een beetje ziekjes denk dat het een filnke verkoudheid is ofzo aangezien mijn man het ook heeft.
Kan niet goed slapen omdat mijn neus gruwelijk verstopt zit dus ga nu even bijlezen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_23871120
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 01:33 schreef Xanthe het volgende:
LOL
Ach, je moet maar denken "Ik ben de enige normale, de rest is gek". Doe ik ook bij die van mij, die zijn dan ook echt gek !!
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
pi_23871830
Hoorde laatst iemand iets zingen op tv en die zong over zjn schoonzus....
"Tja mijn schoonzus wat moet ik er over zeggen? Het is een kwestie van gedogen."
Vond het wel een leuke zin die behoorlijk van toepassing is

Voel me wat minder vandaag , er knapte vannacht iets bij vriendlief en het hele huis stond op zijn kop.
Mijn buik voelt nu extra raar , waarschijnlijk omdat ik zo ontzettend geschrokken ben.
Buik voelt gespannen en ook in mijn koppie voel ik me absoluut niet happy , alles bij elkaar heb ik 3 uurtjes geslapen en voel me dus nu ook brak...
  vrijdag 10 december 2004 @ 08:16:21 #276
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_23871881
heel veel beterschap Xante, zit je niet mee he?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 10 december 2004 @ 08:16:30 #277
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_23871882
Githa, ik heb vast iets gemist, ik lees nu iets over de handjes van je baby, wat is daarmee? (Als je geen zin hebt om het uit te leggen is het ook prima hoor)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 10 december 2004 @ 08:17:23 #278
13151 crew  Rewimo
pi_23871887
Xanthe, wat vervelend...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_23872038
Tis gewoon vet balen dat er zoveel verkeerd gaat op het werk van Jeroen.
Het is een visueuse cirkel en er word niets aan gedaan terwijl het keer op keer word aangegeven door hem.
En de druppel was gisteren , hij sjago en alles op mij afreageren en ik paste ervoor om me als afreageer middel te laten gebruiken om 12 uur s'nachts.
Toen ik naar bed wilde gaan en hem met rust laten ging het mis , hij had het idee dat iedereen tegen hem was en het daarop volgende bespaar ik hier maar , maar ik was zo geschrokken dat ik 112 heb gebeld , maar door mijn paniek werd dat gesprek niets en heb ik de hoorn er gewoon op gelegd maar de politie stond in no time op de stoep, ze checken je nummer gewoon na.
En omdat ik zo geschrokken was en hij met een bord gegooid had word er nu een aantekening gemaakt van huiselijk geweld en als zoiets nog eens voorkomt moet ie mee naar het bureau.
Vond het wel enigszins belachelijk dat dit al als huiselijk geweld gezien word , hij heeft mij niets aangedaan , behalve dat ik behoorlijk schrok omdat het voor mij best uit de lucht kwam vallen dat hij er zo door heen zat.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 10 december 2004 @ 08:45:56 #280
13151 crew  Rewimo
pi_23872058
Jeetje Xanthe, wat een toestand joh, geen wonder dat je van slag bent. Kan Jeroen niet eens met de bedrijfsarts gaan praten? Als hij zich zo afreageert moet de spanning wel heel hoog zijn op zijn werk. Huiselijk geweld vind ik ook overdreven maar dat zal de officiële term wel zijn dan
  † In Memoriam † vrijdag 10 december 2004 @ 08:50:27 #281
43556 miss_dynastie
pi_23872093
Githa, hele dikke
Het lijkt soms wel alsof 'alles' ineens misgaat...
Verstandig om de commode te houden, hoef je je daar niet al te veel bezorgd meer om te maken!
pi_23872097
Is ook al diverse malen gebeurd , het werkt allemaal niet.
We hebben nu afgesproken dat we de ploegbaas hier thuis uitnodigen voor een gesprek.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 10 december 2004 @ 08:51:52 #283
13151 crew  Rewimo
pi_23872103
Er moet wel wat gebeuren ja, dat lijkt me duidelijk. Sterkte voor jullie hoor!
pi_23872224
Ik meld m anders gewoon weer ziek , heb ik in april ook gedaan en hij was pas sinds kort weer aan het werk.
Maar de ellende begint nu dus meteen weer.
Maar zo heftig als dit is nog nooit gebeurd , de wel bekende overlopende druppel....
Tis alleen nu extra vervelend omdat ik gewoon geen puf heb om er 100% voor hem te zijn , zeker niet op dat soort momenten , dat vreet gewoon teveel energie die die kleine al in pikt...
Gelukkig heeft hij de nachtdiensten en de komende ochtend diensten vrij.
Vandaag moet hij nog een middagdienst en daarna lekker 8 dagen om bij te komen , waarin we een aantal leuke dingen gepland hebben staan.
Hoop dat ie zich daar weer een beetje mee kan opladen.
  vrijdag 10 december 2004 @ 09:49:30 #285
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_23872679
thanks allemaal erg fijn hier, jullie weten me toch wel een beetje gerust te stellen dat ik de goede keus heb gemaakt

Xanthe dikke knuf, wat zul je geschrokken zijn. denk dat een gesprek met de ploegbaas misschien wel beetje kan helpen ja. succes!

snakelady beterschap

LadyBos thanks

Githa rustig aan he laat je niet gek maken met of zonder hormonen
pi_23873199
gatver Xanthe dat klinkt verre van prettig. misschien moet je vriend behalve met jou ook nog eens met iemand anders erover praten, want stress of niet, dit lijkt me niet zo'n gezonde manier van afreageren.
  † In Memoriam † vrijdag 10 december 2004 @ 11:10:33 #287
81992 Githa
pi_23873853
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 08:16 schreef Rewimo het volgende:
Githa, ik heb vast iets gemist, ik lees nu iets over de handjes van je baby, wat is daarmee? (Als je geen zin hebt om het uit te leggen is het ook prima hoor)
Niks ernstigs hoor Rewimo maar meer een geschrokken toekomstige mama die haar kindje de perfecte toekomst wenst wat natuurlijk start met een perfect lichaampje.
Ik begin langzaam steeds meer te beseffen dat perfect zo verschrikkelijk relatief is ....
Heel kort gezegd zitten er waarschijnlijk 6 vingertjes aan iedere hand (polydactylie ) en zekerheid geveb ze niet omdat hij zo bewegelijk is in mijn buik en we dus geen scherp beeld krijgen de voetjes hetzelfde verhaal. Heb nu 2 x een screening gehad en 2 x dachten ze het toch wel te zien. Helemaal niet ernstig en het is te behandelen al moeten we afwachten hoe de vingers gehecht zijn aan de hand .... de voetjes zouden wat complexer kunnen worden maar dat is misschien beren op de weg zien en gaan we dus niet doen
pi_23873984
Ik kom even inbreken over die stuitbevalling. Ik wil geen paniek zaaien, maar ik ben vorige maand bij de begrafenis geweest van een kindje dat zo'n stuitbevalling dus NIET heeft overleefd. Die vriendin van me kan zich wel voor haar hoofd slaan dat ze niet heeft gekozen voor een keizersnede. Natuurlijk moet iedereen doen wat het beste voelt, maar als er een keus is tussen een heel klein risico en geen risico, dan kies je toch voor het laatste?
Ik weet dat ik me niet zou moeten bemoeien, maar dat beeld van dat kindje in dat kleine kistje en die moeder kapot van verdriet staat me nog iets te nadrukkelijk op het netvlies.
mooi he, alles
  † In Memoriam † vrijdag 10 december 2004 @ 11:18:18 #289
81992 Githa
pi_23874000
jemig Xanthe, wat een ellende allemaal he.... een hele dikke knuffel en idd net was Bix zegt een derde partij erbij zodat Jeroen hier wat beter in begeleid kan worden want dit is natuurlijk niet goed voor jullie alle drie niet .

Dikke knuffel en sterkte

Martineke, Ik ben blij dat je er wat rust in hebt gevonden .... mama's maken van nature de beste beslissingen door naar hun gevoel te luisteren niet vergeten

tex , Hoe gaat ie?
je kan al echt gaan aftellen en als het gaat zoals het hoort kun jij met kerst lekker gaan genieten van je kanjertje
jemig zeg jij bent al uitgeteld voor ik officieel met verlof ga...... het gaat allemaal veel harder als ik dacht !
  vrijdag 10 december 2004 @ 11:42:19 #290
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_23874436
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 11:18 schreef Githa het volgende:
tex , Hoe gaat ie?
je kan al echt gaan aftellen en als het gaat zoals het hoort kun jij met kerst lekker gaan genieten van je kanjertje
jemig zeg jij bent al uitgeteld voor ik officieel met verlof ga...... het gaat allemaal veel harder als ik dacht !
Met mij gaat het wel goed. Heb vannacht eindelijk eens wat beter geslapen, had ik wel even nodig. En hoop zo dat de baby er is met kerst! Maar ik denk eigenlijk dat ie ergens tussen kerst en oud&nieuw in komt. Wie weet is Martineke nog wel eerder aan de beurt!
©Dumbo
pi_23874603
Tex veel sterkte met de laatste loodjes
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 10 december 2004 @ 13:26:10 #292
13151 crew  Rewimo
pi_23876727
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 11:10 schreef Githa het volgende:

[..]

Niks ernstigs hoor Rewimo maar meer een geschrokken toekomstige mama die haar kindje de perfecte toekomst wenst wat natuurlijk start met een perfect lichaampje.
Ik begin langzaam steeds meer te beseffen dat perfect zo verschrikkelijk relatief is ....
Heel kort gezegd zitten er waarschijnlijk 6 vingertjes aan iedere hand (polydactylie ) en zekerheid geveb ze niet omdat hij zo bewegelijk is in mijn buik en we dus geen scherp beeld krijgen de voetjes hetzelfde verhaal. Heb nu 2 x een screening gehad en 2 x dachten ze het toch wel te zien. Helemaal niet ernstig en het is te behandelen al moeten we afwachten hoe de vingers gehecht zijn aan de hand .... de voetjes zouden wat complexer kunnen worden maar dat is misschien beren op de weg zien en gaan we dus niet doen
Ah, ik snap het. Het kindje van een vriendin van me had een extra duimpje. Dat wordt op den duur ook verwijderd en ze zal er verder geen last van hebben.
pi_23877030
Mellybelly is zich vanochtend rot geschrokken, moeders moest niezen en deed dat nogal hysterisch, ik kreeg meteen een opdonder in mijn buik...
Kunnen baby's in de buik eigenlijk ook huilen vroeg ik me af? Ik heb Mellybelly maar even getroost, maar kan niet beloven dat ik de volgende keer zachtjes zal niezen...
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † vrijdag 10 december 2004 @ 13:48:08 #294
81992 Githa
pi_23877353
ik heb geeeeeeeeeeeeeeeeen idee mel maar dat was vast schrikken ...alles weer in orde nu ?

Ik neem niet aan dat het kwaad kan hoor .....
pi_23877432
Die opdonder was een trap van de klleine die zo schrok, ik zelf was niet van de baby geschrokken hoor... Het kan idd vast geen kwaad.
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † vrijdag 10 december 2004 @ 14:00:56 #296
81992 Githa
pi_23877671
ooohw dan heb ik het verkeerd gelezen....
Ik neem aan dat ze dat doen omdat je alle spieren even aanspant en dus wat minder ruimte geeft ... wel een snelle reactie op zijn mama hoor Dat beloofd wat ....
  vrijdag 10 december 2004 @ 14:45:20 #297
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_23878787
Las tijdje terug iets over een 4D echo, dat was toen net nieuw ofzow. Wat er 4D aan was weet ik niet precies, want de 4e dimensie is eigenlijk tijd, maar zo noemden ze dat. Owjah, ik geloof dat ze daarmee 3D echo bedoelden en dan echt bewegende beelden, dus niet alleen foto's. In elk geval, daar zeiden ze toen dat ze daardoor veel meer te weten waren gekomen over het gedrag van baby's in de baarmoeder, oa. dat baby's dus idd wel kunnen lachen en huilen enzow in de baarmoeder!
©Dumbo
pi_23878800
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 10:33 schreef bixister het volgende:
gatver Xanthe dat klinkt verre van prettig. misschien moet je vriend behalve met jou ook nog eens met iemand anders erover praten, want stress of niet, dit lijkt me niet zo'n gezonde manier van afreageren.
De druppel thuis was dat ik er dus geen zin in had en op stond om richting bed te gaan...
Ik heb nog nooit een volwassen vent zo als een klein kind te keer zien gaan.....
Vanaf morgen 8 dagen vrij en als het daarna weer hetzelfde liedje is meld ik m gewoon weer ziek, het is wel goed met dat bedrijf....
pi_23878862
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 14:45 schreef texelonia het volgende:
Las tijdje terug iets over een 4D echo, dat was toen net nieuw ofzow. Wat er 4D aan was weet ik niet precies, want de 4e dimensie is eigenlijk tijd, maar zo noemden ze dat. Owjah, ik geloof dat ze daarmee 3D echo bedoelden en dan echt bewegende beelden, dus niet alleen foto's. In elk geval, daar zeiden ze toen dat ze daardoor veel meer te weten waren gekomen over het gedrag van baby's in de baarmoeder, oa. dat baby's dus idd wel kunnen lachen en huilen enzow in de baarmoeder!
4D is bewegend 3D , maar het zijn dan zeg maar heel snel fotootjes achter elkaar geplakt die het beeld laten bewegen.
Dus het is niet zo mooi bewegend als een 2D.
  vrijdag 10 december 2004 @ 14:52:27 #300
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_23878940
Heb even dat artikel opgezocht: http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/3846525.stm
quote:
The images have shown:

From 12 weeks, unborn babies can stretch, kick and leap around the womb - well before the mother can feel movement

From 18 weeks, they can open their eyes although most doctors thought eyelids were fused until 26 weeks

From 26 weeks, they appear to exhibit a whole range of typical baby behaviour and moods, including scratching, smiling, crying, hiccuping, and sucking.

Until recently it was thought that smiling did not start until six weeks after birth.
©Dumbo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')