abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 december 2004 @ 09:57:53 #203
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_23732182
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 09:52 schreef Suzanna het volgende:

En als het een troost is...als je dun bent heb je meer kans om in verhouding meer kilo's aan te komen dan als je al wat extra vet opgeslagen hebt (wat bij mij dus écht wel zo is!) !!

:'( ik ben er zo 1 die ook al overgewicht had (20 kg ong) en nu dus 17 erbij, maakt heel veel!!

maar ik maak me er niet (meer) druk om, ik vind het allemaal wel best, en het komt vanzelf wel goed.

maar ik moet wel eerlijk toegeven, ik was vd week bezig met fotoboek inplakken van allerlei housefeestjes waar ik geweest ben, stiekum stak het toch wel dat ik daar zo slank was (en toen vond ik me ook dik ) en die kleren niet meer aankan die in me kast hangen
maar goed, wie weet ooit hoe slank ik wel niet word
  vrijdag 3 december 2004 @ 10:03:35 #204
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_23732267
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 09:52 schreef Suzanna het volgende:
BTW: nog gefeliciteerd, Againzender en mevrouw Againzender! Leuk dat je het komt melden...nu moeten we natuurlijk de uitrekendatum nog weten, dan staat-ie er straks bij in het rijtje!

2 april, had ik al gemeld geloof ik

3 april zou wel leuk zijn, dan is de geboortedatum 3-4-5

Mij vrouw was erg ongerust vannacht. De baby schopte niet meer, terwijl het tot nu toe een erg drukke baby is. Maar net voor ik weg ging vanmorgen draaide hij/zij zich om en deelde gelijk een rotschop uit Dus ik denk dat het wel goed gaat allemaal
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  vrijdag 3 december 2004 @ 10:04:52 #205
45621 Suzanna
Mama van...
pi_23732289
Wie kan er wel de kleren aan die in de kast hangen met zo'n buik??
Ik ben het laatste jaar (eigenlijk sinds we getrouwd zijn) best veel aangekomen, ik zou niet eens weten hoeveel, maar ik heb in ieder geval wel overgewicht. Ach...na de geboorte lekker uitrusten en door de borstvoeding schijn je ook wel wat te verliezen, en als de eerste drukke tijd over is lekker gaan bewegen (en volgens mij ga je door de drukte met dat kindje ook wel kilo's verliezen hoor, want stilzitten gaat volgens mij niet zo goed meer als je met z'n drietjes bent ...
  vrijdag 3 december 2004 @ 10:07:20 #206
45621 Suzanna
Mama van...
pi_23732322
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 10:03 schreef Againzender het volgende:

[..]

2 april, had ik al gemeld geloof ik

3 april zou wel leuk zijn, dan is de geboortedatum 3-4-5

Mij vrouw was erg ongerust vannacht. De baby schopte niet meer, terwijl het tot nu toe een erg drukke baby is. Maar net voor ik weg ging vanmorgen draaide hij/zij zich om en deelde gelijk een rotschop uit Dus ik denk dat het wel goed gaat allemaal

Sorry, had ik niet gezien!!
Inderdaad leuke geboortedatum....maar ja, daar valt natuurlijk geen peil op te trekken wanneer de baby komt, die zijn niet te vertrouwen wat dat betreft ...

Ik heb me ook vaker zorgen gemaakt over de baby...die was dan bijvoorbeeld een dag rustig en de volgende dag weer super-irritant-druk...dus wie weet hebben ze soms een slaapritme om de dag, weet jij veel...
Maar als je je écht zorgen maakt, gewoon naar de verloskundige bellen, dan kun je even controleren of het hartje goed klopt! En dan ben je weer helemaal gerustgesteld.
  † In Memoriam † vrijdag 3 december 2004 @ 10:10:46 #207
81992 Githa
pi_23732371
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 09:57 schreef Martineke het volgende:

[..]

ik ben er zo 1 die ook al overgewicht had (20 kg ong) en nu dus 17 erbij, maakt heel veel!!

maar ik maak me er niet (meer) druk om, ik vind het allemaal wel best, en het komt vanzelf wel goed.

maar ik moet wel eerlijk toegeven, ik was vd week bezig met fotoboek inplakken van allerlei housefeestjes waar ik geweest ben, stiekum stak het toch wel dat ik daar zo slank was (en toen vond ik me ook dik ) en die kleren niet meer aankan die in me kast hangen
maar goed, wie weet ooit hoe slank ik wel niet word

Ik had een maat 38 maar moest daar wel altijd hard voor werken.... heb zeker wel de aanleg om snel uit te breiden....ik hoop het er dus ook ooit nog af te krijgen en een maat 40 zou ook al in orde zijn.
Het is echt zo deprimerend maar iedereen in je omgeving vind dat je niet moet zeuren want jebent zelf zwanger geworden en het hoort erbij enz. je kent de opmerkingen vast wel
Maaruh zoals ik al zei .... ik ga aan leuke dingen denken nu want anders heb ik mezelf zo dadelijk al in een dip gepraat....gaan we niet doen vandaag * zei zij vol moed *

Suzanna, had je nog geen rand voor de babykamer dan ? ennen naar wat voor iets ben je opzoek ?

Ik ben gisteravond even op pad geweest voor witte grodijnen met een lime kleurig werkje/streepje of wat dan ook erin maar helemaal niks Ik hoop morgen op de markt wat te vinden. Houten jaloezieën hadden ze ook niet met de doorsnee maat 2 meter.
Die kamer wordt een rampen plan maar ALS ie straks eindelijk af is
  vrijdag 3 december 2004 @ 10:13:15 #208
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_23732410
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 10:07 schreef Suzanna het volgende:

[..]

Sorry, had ik niet gezien!!
Inderdaad leuke geboortedatum....maar ja, daar valt natuurlijk geen peil op te trekken wanneer de baby komt, die zijn niet te vertrouwen wat dat betreft ...

Ik heb me ook vaker zorgen gemaakt over de baby...die was dan bijvoorbeeld een dag rustig en de volgende dag weer super-irritant-druk...dus wie weet hebben ze soms een slaapritme om de dag, weet jij veel...
Maar als je je écht zorgen maakt, gewoon naar de verloskundige bellen, dan kun je even controleren of het hartje goed klopt! En dan ben je weer helemaal gerustgesteld.

Ik had ook al gezegd dat ze anders maar even moest bellen. De verloskundigenpraktijk zit hier ook nog eens bijna om de hoek. Maar twee weken geleden was er ook zo'n moment, en de volgende dag bij de standaardcontrole bleek alles prima in orde.
En het zal mij niets verbazen als er op dit moment weer vrolijk getrappeld wordt.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  † In Memoriam † vrijdag 3 december 2004 @ 10:17:12 #209
81992 Githa
pi_23732466
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 10:13 schreef Againzender het volgende:

[..]

Ik had ook al gezegd dat ze anders maar even moest bellen. De verloskundigenpraktijk zit hier ook nog eens bijna om de hoek. Maar twee weken geleden was er ook zo'n moment, en de volgende dag bij de standaardcontrole bleek alles prima in orde.
En het zal mij niets verbazen als er op dit moment weer vrolijk getrappeld wordt.

Ik denk ook dat ze hem nu heerlijk weer voelt trappelen maar je ongerust voelen is niet fijn
enne je kan beter een keer te veel bellen als te weinig hoor ik hier altijd
  vrijdag 3 december 2004 @ 10:47:11 #210
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_23733001
gos totaal offtopic werk belde net dat ze een banketletter hebben voor me voor sinterklaas dat ze nog aan me denken zeg

nu weer ontopic
  † In Memoriam † vrijdag 3 december 2004 @ 11:00:03 #211
81992 Githa
pi_23733264
Wat leuk Martineke
Het zijn smerige dingen maar wel erg leuk dat de sint je niet vergeten is
  vrijdag 3 december 2004 @ 11:05:00 #212
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_23733376
Goeiesmorgens dames

Voel me brak vandaag. Had gisteren al hoofdpijn, en nu gewoon weer mee wakker geworden Hopen dat een lekkere warme douche zometeen helpt. Kan ook geen lekkere houding meer vinden. Als ik lig doet hele bekken, heupen, en knieën gewoon pijn! Nou sliep ik nog niet met extra's kussens, dus misschien dat ik dat maar ga proberen, want dit is ook niks zo
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  † In Memoriam † vrijdag 3 december 2004 @ 11:10:40 #213
81992 Githa
pi_23733500
middag morgen

da's niet leuk Tex lekker gaan douchen dan, hopelijk voel je je daarna wat beter.
  vrijdag 3 december 2004 @ 11:35:30 #214
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_23734037
he Tex toch, hopen dat die douche beetje heeft geholpen en extra kussen op zn tijd is wel lekker hoor, ik doe er af en toe een tussen me knieën, ligt best comfi moet ik zeggen
  vrijdag 3 december 2004 @ 11:37:25 #215
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_23734082
Sugar mag ik jou wat vragen??

beeb ligt in stuit en nu krijg ik next week echo om te bepalen hoe kindje ligt en of het nut heeft om te draaien, maar hoe doen ze dat? gewoon 2 handen op mijn buik en proberen te draaien maar?? en doet dat pijn??

dank je alvast
  vrijdag 3 december 2004 @ 12:20:31 #216
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_23734972
Martineke, vervelend, joh! Ik heb met ongeveer 34 weken (volgens mij) laten proberen te draaien. Ze deden dat met 3 mensen (gyn, pleeg, pleeg).

Je buik wordt helemaal ingesmeerd met echo-gel. De gyn pakte het koppie, de ene pleeg pakte onder het kontje (dus onder jouw schaambeen ) en ze wringen dan je baby door je buik heen op z'n koppie...
Bij mij kwamen ze tot diagonaal. De andere pleeg zit met een echo-apparaatje tussen al die handen op je buik, om het hartje in de gaten te blijven houden. Apie werd er niet zo vrolijk van en het hartje ging zakken, daarom zijn ze gestopt na nog wat keren proberen iets verder te komen.

Al met al voelt het alsof ze iets totaal onmogelijks aan het doen zijn. Zeg maar alsof ze je lurven ( ) helemaal naar je linkerschouder willen duwen, terwijl je huid dat natuurlijk belemmert. Gek en pijnlijk. (Sorry )
Maar ik moet je zeggen dat ik door mijn ogen te sluiten en vooral op ademhaling te letten, redelijk goed wist te surviven! Vond het sowieso ook wel een goeie pijnoefening voor de bevalling!

Sterkte! Ik hoop echt dat jouw kleintje vanzelf draait óf zich laat draaien zonder problemen!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 3 december 2004 @ 12:34:52 #217
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_23735276
Againzender, gefeliciteerd!!!! en 3 april is een prachtige datum om geboren te worden en ik kan het weten

Martineke wat rot dat je beeb in een stuit ligt
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  vrijdag 3 december 2004 @ 13:32:43 #218
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_23736616
goh sounds nice

ik heb nu al de neiging om te zeggen "laat allemaal maar".

dinsdag ben ik 35w3d. eerst maar eens die echo afwachten en aan de hand daarvan zullen vriendlief en ik wel zeggen wat er gaat gebeuren of wat we denken cq willen.
tnx Sugar

Dutchie jij hebt toch keizersnee gehad nav stuitligging, maar hebben ze bij jou ook geprobeerd Leon te draaien of heb je zelf al gezegd "laat maar"?? ook tnx alvast
  vrijdag 3 december 2004 @ 13:34:05 #219
34891 melonovy
La Kutschie
pi_23736641
Againzender gefeli, en je vrouw ook van harte natuurlijk!
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † vrijdag 3 december 2004 @ 13:35:23 #220
43556 miss_dynastie
pi_23736671
Martineke, misschien kan je in het topic van dutchie het e.e.a. aan info vinden:
  vrijdag 3 december 2004 @ 13:36:21 #221
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_23736692
ohja thanks
  † In Memoriam † vrijdag 3 december 2004 @ 13:41:26 #222
81992 Githa
pi_23736808
dat is idd geen prettig vooruitzicht ik hoop dat het kleintje uit zichzelf nog draait en anders kan ik me voorstellen dat jullie samen willen bekijken of al die stress tijdens de poging om te draaien het allemaal wel waard is. Heel veel succes Martineke
Wanneer heb je die echo ?
pi_23736875
Martineke, ik had ook een stuit/dwarsligging en bij mij wouden ze ook rpoberen te draaien. Ik heb dit zelf tegen gehouden, want ik zag dat echt niet zitten. Achteraf bleek ook dat Djulian niet gedraaid had kunnen worden. Ik hoop voor jou dat de kleine stiekem omdraait. En dat je de keuze maakt waar JIJ je lekker bij voelt
  vrijdag 3 december 2004 @ 13:58:10 #224
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_23737227
Ik was helemaal vergeten Againzender te feliciteren Againzender en vrouwtje gefeliciteerd!

Ik voel me alweer wat beter Douche heeft geholpen. Geen hoofdpijn meer en ben ook niet meer zo stijf enzow. Verder maar rustig aan doen vandaag. Moet toch nog Sinterklaasgedichten schrijven

Me toenstraks ook nog even weer gewogen en zit nu op de 13 kilo Niet mega veel op zich, maar had toch gehoopt op minder. Maar jah, straks als ik weer werk, sport en met de borstvoeding gaat het er gewoon allemaal weer af heb ik besloten. En met een baby sjouwen verbrand je vast ook veel calorieën
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  † In Memoriam † vrijdag 3 december 2004 @ 14:00:12 #225
81992 Githa
pi_23737274
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 13:58 schreef texelonia het volgende:
Ik was helemaal vergeten Againzender te feliciteren Againzender en vrouwtje gefeliciteerd!

Ik voel me alweer wat beter Douche heeft geholpen. Geen hoofdpijn meer en ben ook niet meer zo stijf enzow. Verder maar rustig aan doen vandaag. Moet toch nog Sinterklaasgedichten schrijven

Me toenstraks ook nog even weer gewogen en zit nu op de 13 kilo Niet mega veel op zich, maar had toch gehoopt op minder. Maar jah, straks als ik weer werk, sport en met de borstvoeding gaat het er gewoon allemaal weer af heb ik besloten. En met een baby sjouwen verbrand je vast ook veel calorieën

that's the spirit Tex
  vrijdag 3 december 2004 @ 14:12:19 #226
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_23737555
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 13:41 schreef Githa het volgende:
ik hoop dat het kleintje uit zichzelf nog draait en anders kan ik me voorstellen dat jullie samen willen bekijken of al die stress tijdens de poging om te draaien het allemaal wel waard is.
Wanneer heb je die echo ?
ja precies. die stress, ik heb er zelf gewoon een k*tgevoel over, misschien ben ik te makkelijk of zo, maar ik heb zoiets van "als kleintje zo ligt dan ligt ie zo en het zij zo" ik vind het geen fijn idee anyway dat gedraai en doen, dinsdag om 11 uur heb ik overigens die echo op de poli
quote:
Anitra - vrijdag 3 december 2004 @ 13:44
Danyel is still in my prayers

Martineke, ik had ook een stuit/dwarsligging en bij mij wouden ze ook rpoberen te draaien. Ik heb dit zelf tegen gehouden, want ik zag dat echt niet zitten. Achteraf bleek ook dat Djulian niet gedraaid had kunnen worden. Ik hoop voor jou dat de kleine stiekem omdraait. En dat je de keuze maakt waar JIJ je lekker bij voelt

zoudenm ze gelijk dinsdag al proberen te draaien?? nee toch, kennuh ze toch niet maken of wel? tot nu toe heb ik er gewoon een k*tgevoel over zoals ik net al zei, ik zal het straks eens met vriendlief bespreken, kijken wat hij zegt. ik denk persoonlijk dat hij er niks voor voelt eik als hij leest hoe dat draaien gaat om dat te doen. mijn gevoel zegt tot nu toe dat ik moet gaan voor een ks, kan mij het schelen dat ik een langere herstelperiode heb en een litteken op me buik ergens, me kindje komt er gezond en wel uit

neemt niet weg dat je toch blijft twijfelen hoe of wat
pi_23737564
jajoh tex, die kilo's raak je wel weer kwijt hoor.

againzender, van harte gefeliciteerd!

martineke lastige beslissing. op zich zullen ze heus voorzichtig genoeg zijn denk ik, dus misschien toch een poging (laten) wagen? succes ermee.
  vrijdag 3 december 2004 @ 14:17:03 #228
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_23737677
ik zal eerst maar eens die echo afwachten en kijken wat daaruit komt.

hormonen rare dingen, zit me nu al kwaad te maken eik bij het idee dat beeb "onrecht" aangedaan word door te willen draaien, zo voelt het for me dan.

tnx allemaal
  vrijdag 3 december 2004 @ 14:21:15 #229
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_23737775
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 14:17 schreef Martineke het volgende:
ik zal eerst maar eens die echo afwachten en kijken wat daaruit komt.

hormonen rare dingen, zit me nu al kwaad te maken eik bij het idee dat beeb "onrecht" aangedaan word door te willen draaien, zo voelt het for me dan.

tnx allemaal
Als het voor jou (jullie) niet goed voelt, moet je het gewoon niet doen, hoor.
Maar wie weet lijkt het allemaal wel mee te vallen. Sterkte lavast
©Dumbo
  vrijdag 3 december 2004 @ 15:24:43 #230
45621 Suzanna
Mama van...
pi_23739125
Githa: ik had inderdaad nog geen behangrandje (zo'n leuk babyrandje) gekocht, ik kwam er telkens niet aan toe. Ons plafond is heel hoog en zodoende moest er echt iets gebeuren om dat te 'breken', anders was het zo hoog en ongezellig.
Ik vond trouwens een rand van 10 meter van Winnie de Pooh, heel erg schattig en precies de goede kleuren! Echt cool het was de laatste die er lag maar ik denk dat we precies genoeg hebben. Zulke dingen vind ik altijd zo leuk!

Martineke: heel veel sterkte, vervelend dat de baby niet goed ligt (nou ja, niet goed...niet helemaal ideaal zeg maar)... bij mij was het ook een tijd zo, maar ze is op tijd gedraaid gelukkig. De verloskundige wilde het wel extra controleren omdat ze dacht dat de baby niet goed lag.

Sugar: klinkt nogal eng, die hele procedure van kind-draaien...ik heb bewondering voor je dat je het hebt volgehouden!!
pi_23739737
Stuit hoeft niet altijd keizersnede te betekenen.
In het ziekenhuis waar ik ga bevallen doen ze ook stuit bevallingen en raden ze alleen een keizersnede aan als het hoofdje dikker dan 10cm is of als de stuit zo erg is dat men denkt dat de baby er met een stuitbevalling ook te moeilijk uit gaat komen.
  vrijdag 3 december 2004 @ 16:11:58 #232
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_23740218
hoeft indd niet altijd ks te betekenen

maar das iets waar ik zoiezo over uit ben, stuitbevalling begin ik niet aan uitgesloten! moet er natuurlijk wel een goed gevoel bij hebben, en tot nu toe heb ik dat totaal niet, en ik verwacht ook niet dat de gyn of wie dan ook mij op andere gedachten kan brengen.
  vrijdag 3 december 2004 @ 16:15:26 #233
45621 Suzanna
Mama van...
pi_23740296
Hoeveel weken ben je nu Martineke? (sorry, kan ook terugkijken maar dan moet ik gaan rekenen ben volgens mij beetje lui)
  vrijdag 3 december 2004 @ 17:01:46 #234
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_23741388
Ik ben nu 37 weken (en 3 dagen) dus dan zal Martineke iets van 35 weken zijn nu?

Ik had zelf ook al bedacht dat als de baby in een stuit zou liggen ik dan een keizersnede zou laten doen, en geen stuitbevalling. Lijkt me toch iets risicovoller, en de kans zit er ook dik in dat het alsnog een (spoed)keizersnede wordt. Dan lijkt een geplande keizersnede me geruststellender. Weliswaar zwaarder voor jezelf om van te herstellen, maar beter voor het babietje denk ik.
Maar goed, zoiets moet ieder voor zichzelf bepalen natuurlijk, en risico's verschillen uiteraard per zwangerschap enzow.

Bij mij is de hoofdpijn weer terug trouwens Echt balen. Vanavond maar weer op tijd naar bed.
Micha komt zo thuis uit werk, heb al een pakje uitgezocht om uit te pakken Ieder kiest om de dag een pakje uit, en vandaag was het mijn beurt. Het is een wat groter pakje en het voelt zacht dus ik denk dat er kleertjes inzitten
©Dumbo
  vrijdag 3 december 2004 @ 17:14:48 #235
45621 Suzanna
Mama van...
pi_23741708
Ben benieuwd Texelonia...Hoeveel cadeautjes krijg je eigenlijk nog? het lijkt maar niet op te houden!!
pi_23742754
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 14:12 schreef Martineke het volgende:

[..]

ja precies. die stress, ik heb er zelf gewoon een k*tgevoel over, misschien ben ik te makkelijk of zo, maar ik heb zoiets van "als kleintje zo ligt dan ligt ie zo en het zij zo" ik vind het geen fijn idee anyway dat gedraai en doen, dinsdag om 11 uur heb ik overigens die echo op de poli
[..]

zoudenm ze gelijk dinsdag al proberen te draaien?? nee toch, kennuh ze toch niet maken of wel? tot nu toe heb ik er gewoon een k*tgevoel over zoals ik net al zei, ik zal het straks eens met vriendlief bespreken, kijken wat hij zegt. ik denk persoonlijk dat hij er niks voor voelt eik als hij leest hoe dat draaien gaat om dat te doen. mijn gevoel zegt tot nu toe dat ik moet gaan voor een ks, kan mij het schelen dat ik een langere herstelperiode heb en een litteken op me buik ergens, me kindje komt er gezond en wel uit

neemt niet weg dat je toch blijft twijfelen hoe of wat

Nee het draaien gebeurt meestal niet gelijk, ze kijken eerst en dan bespreken ze het 1 en ander en dan kan jij thuis nog ff nadenken en bespreken met je vriend wat jullie willen. Ik heb gelijk gezegd dat ik het draaien niet wil omdat mijn gevoel dat zei en mijn gevoel gaf ook duidelijk aan dat ik me niet moest laten om kletsen. Ik ben dus op het standpunt gebeleven, waar mijn gyn trouwens alle begrip voor had en toen mocht ik een afspraak gaan maken voor de ks. Dus doe wat je gevoel zegt!!!!
  vrijdag 3 december 2004 @ 18:34:12 #237
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_23743295
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 17:14 schreef Suzanna het volgende:
Ben benieuwd Texelonia...Hoeveel cadeautjes krijg je eigenlijk nog? het lijkt maar niet op te houden!!
Het waren inderdaad kleertjes

Een blauw-wit-gestreepte romper, met blauw vestje met binnen dezelfde blauw-wit-gestreepte voering, en een spijkerbroekje erbij!

En het waren ongeveer voor elke dag een cadeautje tot de uitgerekende datum. Heb even geteld, er zijn er nu nog 20! En nog 17 dagen tot de uitgerkeende datum...
©Dumbo
  vrijdag 3 december 2004 @ 18:35:01 #238
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_23743316
Wat zal het balen zijn trouwens als ik meer dan 3 dagen overtijd ben, en de cadeautjes dus op zijn er ook nog geen baby is..
©Dumbo
pi_23744177
Martineke, echt je gevoel volgen hierin ! Als het draaien je tegenstaat dan moet je het niet laten doen. Toch maar ff mediteren dan ?

Ik ben nu 7 kilo aangekomen, maar dat komt voornamelijk omdat ik in het begin heel weinig aankwam. Laatste drie weken ben ik ruim 3 kilo aangekomen, dus als het in dit tempo doorgaat heb ik er nog een stuk of 8 te gaan
  Jubileum moderator vrijdag 3 december 2004 @ 19:25:43 #240
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_23744345
Againzender gefeliciteerd!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_23745287
Againzender, gefeliciteerd!
Als je vrouw zich ongerust voelt omdat ze de baby niet voelt bewegen: gewoon rustig op bed gaan liggen, vaak schoppen ze dan wel. Er was een termijn in weken waarop je hem/haar elke dag even zou moeten voelen, misschien weet iemand hier wanneer dat precies is? Ik ben het vergeten te lang gelden .

Martineke, gewoon je gevoel volgen idd, als je het niet ziet zitten gewoon niet doen!

Sugar, lollig dat je Maria ineens weer Apie noemt.

Tip voor gewichtsverlies na de bevalling: baby in draagzak doen en sjouwen maar.
  vrijdag 3 december 2004 @ 21:37:18 #242
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_23747401
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 18:05 schreef Anitra het volgende:

[..]

Nee het draaien gebeurt meestal niet gelijk, ze kijken eerst en dan bespreken ze het 1 en ander en dan kan jij thuis nog ff nadenken en bespreken met je vriend wat jullie willen. Ik heb gelijk gezegd dat ik het draaien niet wil omdat mijn gevoel dat zei en mijn gevoel gaf ook duidelijk aan dat ik me niet moest laten om kletsen. Ik ben dus op het standpunt gebeleven, waar mijn gyn trouwens alle begrip voor had en toen mocht ik een afspraak gaan maken voor de ks. Dus doe wat je gevoel zegt!!!!

thanks

Suzanna ik ben morgen 35 weken, tex had het goed dus
pi_23747897
Morgen 30 weken zwanger en de 3D echo
Jeroen word al aardig nieuwsgierig omdat er dus alleen maar in de agenda staat dat we om 14.00 uur in Groningen moeten zijn en een handdoek mee moeten nemen.
Heb hem gezegd dat we allebei een handdoek mee moesten hebben (ja ja , om te voorkomen dat ie ook maar een idee zou krijgen van wat we gaan doen morgen).
Hij probeerd wel steeds iets los te krijgen , maar het lukt m niet.
Ik zit er nu aan te denken om een hint te geven via een kaart , maar de hint moet niet te duidelijk worden....
En ik kom er dus niet uit.
Iemand van jullie een idee voor me hoe ik dit aan kan pakken?
  zaterdag 4 december 2004 @ 00:30:03 #244
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_23751199
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 20:07 schreef poemojn het volgende:
Againzender, gefeliciteerd!
Als je vrouw zich ongerust voelt omdat ze de baby niet voelt bewegen: gewoon rustig op bed gaan liggen, vaak schoppen ze dan wel. Er was een termijn in weken waarop je hem/haar elke dag even zou moeten voelen, misschien weet iemand hier wanneer dat precies is? Ik ben het vergeten te lang gelden .
Toen ik 18 weken was zei de verloskundige dat ik pas over zo'n 10 weken de baby elke moest voelen. Dus dat zou dan ongeveer vanaf 28 weken zijn.
©Dumbo
pi_23751770
Das moeilijk Xanthe, maar iig heel veel kijk plezier en genietse
pi_23752891
Jeroen heeft op internet al lopen zoeken naar wat er te doen is in Groningen waar we een handdoek voor nodig hebben , hahahaahaa...
En dan nog beweren dat ie niet nieuwsgierig is
pi_23752901
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 02:24 schreef Xanthe het volgende:
Jeroen heeft op internet al lopen zoeken naar wat er te doen is in Groningen waar we een handdoek voor nodig hebben , hahahaahaa...
En dan nog beweren dat ie niet nieuwsgierig is

En, heeft 'ie het al kunnen vinden ??
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
pi_23753444
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 02:29 schreef ThunderChild het volgende:

[..]

En, heeft 'ie het al kunnen vinden ??

Nee , maar als ie straks van bed af komt zit er wel een kaartje in zijn schoen bij de kachel
En het irritante? In de kaart staat lekker alleen maar een gedicht , maar niet wat het cadeau is.

Heb er zelf super veel zin in.... Beebje zien!!!!
  zaterdag 4 december 2004 @ 08:31:08 #249
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_23753466
veel plzier xanthe!!! geniet er daampjes maar van. Leuke verassing voor 'm
pi_23753477
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 08:31 schreef heavenswoman het volgende:
veel plzier xanthe!!! geniet er daampjes maar van. Leuke verassing voor 'm

Dank je , hoop dat hij het ook echt leuk vind.
Ik ga nog even op bed wat slaap proberen te pakken.
Heb er zoveel zin in dat ik er slecht van slaap
  zaterdag 4 december 2004 @ 09:43:47 #251
45621 Suzanna
Mama van...
pi_23753732
Leuk idee Xanthe - ik ben erg erg erg benieuwd hoe het is om je baby van tevoren in 3D te zien! Lijkt me wel heel gaaf. Wat knap dat je zoiets geheim kunt houden voor je vriend (of man?)...zou ik niet kunnen

Veel plezier alvast!
  zaterdag 4 december 2004 @ 11:22:56 #252
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_23754421
Spannend Xanthe, heel veel plezier straks!
©Dumbo
  zaterdag 4 december 2004 @ 11:38:00 #253
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_23754580
voor alle op springen staande dames: hebben jullie al geregeld dat we binnen anderhalve sec. na de geboorte op de hoogte gesteld zijn?

* LadyS stelt mobiel ter beschikking voor het ontvangen van smsjes en ik kan ook fotootjes erop ontvangen
pi_23754591
Kon ik vroeger ook niet gegeim houden hoor , dat is een leer proces geweest.
Maar als je ergens lol in hebt ios het niet zo onwijs moeilijk meer om het voor je te houden
Ik weet het nu al een aantal weken , maar pas de laatste dag is het echt erg lollig

Jeroen moest heel hard lachen toen hij zijn schoen met een kaartje gevuld naast de kachel zag staan en zijn nieuwsgierigheid is nog meer geprikkeld.
Hij heeft het laatste stukje afgewassen zodat ik vast onder de douche kon springen en toen ik klaar was begon ie weer met raden

Dames tot vanmiddag ik ga lekkere verse croisantjes eten en daarna gaan we op weg!
  zaterdag 4 december 2004 @ 11:41:00 #255
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_23754622
veel plezier xanthe
  zaterdag 4 december 2004 @ 11:51:12 #256
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_23754747
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 11:38 schreef LadyS het volgende:
voor alle op springen staande dames: hebben jullie al geregeld dat we binnen anderhalve sec. na de geboorte op de hoogte gesteld zijn?

* texelonia stelt mobiel ter beschikking voor het ontvangen van smsjes en ik kan ook fotootjes erop ontvangen
Ik heb er nog niet echt over nagedacht eigenlijk. Micha is wel bekend met Fok dus kan wel een bericht plaatsen bijvoorbeeld. Denk alleen niet dat dat 1,5 sec. na de bevalling is
En dan mogen jullie alleen het geslacht weten en dat moeder en kind gezond zijn enzow De naam en een fotootje zou ik liever zelf bekend maken denk ik
©Dumbo
  zaterdag 4 december 2004 @ 12:11:15 #257
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_23755038
Echt, Tex? Mag Micha dat niet doen?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 4 december 2004 @ 12:34:07 #258
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_23755415
De trotse papa mag toch ook wel gewoon zijn zegje doen?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_23755834
Niet zeuren tex, als je zoon geboren is willen we meteen alles weten. Naam,gewicht, lengte, kleur ogen....
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  zaterdag 4 december 2004 @ 13:34:17 #260
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_23756335
Micha komt nog amper op Fok! Het lijkt mij gewoon leuk om zelf de naam en foto bekend te maken. Knorretje heeft dat toch ook zelf gedaan? Jullie wachten maar gewoon even
©Dumbo
  zaterdag 4 december 2004 @ 15:21:31 #261
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_23758262
Mijn vriendje komt nooit op Fok! Maar hij moest het van mij wel meteen laten weten hier. Was veels te blij en trots!
Maar ieder z'n ding...
pi_23758618
Dat had ik ook, mijn vriendin heeft naam en alles bekend gemaakt als ik het me goed herinner.
pi_23759808
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 11:51 schreef texelonia het volgende:
Ik heb er nog niet echt over nagedacht eigenlijk. Micha is wel bekend met Fok dus kan wel een bericht plaatsen bijvoorbeeld. Denk alleen niet dat dat 1,5 sec. na de bevalling is
En dan mogen jullie alleen het geslacht weten en dat moeder en kind gezond zijn enzow De naam en een fotootje zou ik liever zelf bekend maken denk ik
Knorretje de tweede . . .
pi_23764322
Een zeker spruitje:

pi_23764358
Dank je TC
  Jubileum moderator zaterdag 4 december 2004 @ 20:18:05 #266
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_23764368
Xanthe wat prachtig!!!

Vertel vertel, hoe was de verrassing??
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 4 december 2004 @ 20:18:44 #267
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_23764377
Wow! Die wangetjes!
pi_23764379
Ik liet de echo net aan Leo zien en volgens hem wordt het een ventje

Wat mooi Xanthe
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_23764441
We zijn dus op tijd naar Groningen vertrokken , auto op de P+R neer gezet en de stad in gegaan.
Daarna door lopen naar de Prenatal , onder het mom van dat ik nodig naar de wc moest en dat daar mooi even snel kon doen.
Boven aangekomen zit het toilet naast het echo bureau en daar heb ik dus verteld dat dat de verrassing was.
We hebben er heerlijk genoten en zijn na die tijd bij beide ouders langs geweest waar we de DVD hebben laten zien.
Zijn nog maar net weer thuis en meteen de cd-rom meteen bekeken en TC snel een foto gestuurd om online te zetten zodat jullie ook mee konden genieten....
pi_23764681
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 20:18 schreef easy-going het volgende:
Ik liet de echo net aan Leo zien en volgens hem wordt het een ventje

Wat mooi Xanthe
Ook als ie hoort dat de kleine nu al heel veel trekjes van mij heeft?
pi_23764746
De reden dat ik m niet zo heel erg goed kan voelen is omdat de placena voor ligt.
Zaten daar niet wat gevaren aan? Het zal allemaal wel mee vallen maar meende wel eens iets te hebben opgevangen daarover.
  zaterdag 4 december 2004 @ 20:53:39 #272
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_23764968
ohh Xanthe wat een mooie beebje heb je in je buik zitten echt heel mooi

volgens mij was dat met de placenta aan de voorkant dat het met bevallen wel eens in de weg kon zitten of zo?? zeker weten doe ik het nie
  Jubileum moderator zaterdag 4 december 2004 @ 20:55:39 #273
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_23765008
Placenta aan de voorkant is niet gevaarlijk hoor. Wat gevaarlijk zou kunnen zijn is een placenta die (voor of achter) voor de uitgang zit. Als dat zo zou zijn zouden ze dat in het ziekenhuis toch wel gezien hebben Xanthe?
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 4 december 2004 @ 21:00:27 #274
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_23765109
Xanthe, wat prachtig! Ik vind het ook een jongenskoppie
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_23765283
Juist met die reden had ik ook zoiets van het zal allemaal wel meevallen en hoe dan ook ga ik toch ook in het ziekenhuis bevallen.
Maar het ligt niet voor de uitgang maar echt aan de kant van mijn buik , daarom voel ik beebje alleen aan de zijkant trappelen.
Maar beebje is ontzettend bewegelijk dat heb ik wel gezien vandaag.

En of het een jongen of een meisje word.....
Nog even geduld hebben
pi_23765557
Xanthe krijgt een meisje Prachtige echo Xanthe, daar gaat m'n onofficiële award
  zaterdag 4 december 2004 @ 21:28:54 #277
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_23765679
Xanthe, daar zat mijn (of eigenlijk die van Saskia) ook. En dat is dus helemaal geen reden tot ongerustheid, er is gwoon niks aan de hand
Alleen als ie de uitgang zou blokkeren (dat is een 'voorliggende' placenta; vandaar de verwarring vaak) zou er een probleem (kunnen) zijn.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 4 december 2004 @ 21:32:47 #278
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_23765748
wow Xante wat een prachtige 3-D echo's zeg
pi_23765891
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 21:22 schreef Ladybos het volgende:
Xanthe krijgt een meisje Prachtige echo Xanthe, daar gaat m'n onofficiële award
Award?
  zaterdag 4 december 2004 @ 23:47:19 #280
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_23768660
ik denk dat het een jongetje is in Xanthes buikkie of het zo is lees ik wel over een tijdje
  zondag 5 december 2004 @ 02:30:44 #281
45621 Suzanna
Mama van...
pi_23771873
Hey allemaal,

Ik wilde even laten weten dat ik druk aan het bevallen ben (denk ik) - m'n vliezen zijn om half één gebroken en ik heb met kleine tussenpozen al flinke weeën. Erg pijnlijk en niet leuk !! Nu even vijf minuutjes geen een, hoop ik. Had zin in wat afwisseling, maar ik denk niet dat er iemand online is...
  zondag 5 december 2004 @ 02:38:10 #282
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_23771975
Ik ben er nog, zou eigenlijk naar m'n bed gaan . . .

Een paar -jes voor je . . .
  zondag 5 december 2004 @ 02:40:40 #283
45621 Suzanna
Mama van...
pi_23772008
Thnx heb nu twee vriendinnen online die me ook bijstaan (ik kan nu nog typen tussen de weeën door )
  zondag 5 december 2004 @ 02:41:59 #284
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_23772024
Spannend. Moet eigenlijk wel naar m'n nest toe, vroeg uit morgen . . .
  zondag 5 december 2004 @ 02:45:05 #285
45621 Suzanna
Mama van...
pi_23772066
Nou, hup naar je nest dan! Heb m'n man ook al naar bed gestuurd
  zondag 5 december 2004 @ 02:47:03 #286
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_23772096
quote:
Op zondag 5 december 2004 02:45 schreef Suzanna het volgende:
Nou, hup naar je nest dan! Heb m'n man ook al naar bed gestuurd
Nou, dan ga ik maar. Succes en doe me één plezier, maak er geen 48 uurs thriller van zoals Luchtbel dat deed, denk niet meer dat ik dat ook kan trekken . . .

Om de hoeveel minuten komen ze ??
  zondag 5 december 2004 @ 02:48:19 #287
45621 Suzanna
Mama van...
pi_23772105
vanaf één uur heb ik deze weeën, om de 2-3 minuten en ze duren 30 seconden tot 45 sec.
  zondag 5 december 2004 @ 02:51:01 #288
24361 Neva
Mania lovin'
  zondag 5 december 2004 @ 02:51:10 #289
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_23772137
quote:
Op zondag 5 december 2004 02:48 schreef Suzanna het volgende:
vanaf één uur heb ik deze weeën, om de 2-3 minuten en ze duren 30 seconden tot 45 sec.
Nou, dan ziet het er naar uit dat je vandaag een heel speciaal kadootje krijgt van de Sint
en nu ga ik naar bed, terusten!
  zondag 5 december 2004 @ 02:51:42 #290
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_23772143
Hmm, misschien een idee om een soort rooie knop in het forum te installeren . . .
  zondag 5 december 2004 @ 02:51:59 #291
24361 Neva
Mania lovin'
  zondag 5 december 2004 @ 02:52:20 #292
45621 Suzanna
Mama van...
pi_23772152
om half één gebeld...denk je dat ik die nog een keer moet bellen nu?
  zondag 5 december 2004 @ 02:52:40 #293
24361 Neva
Mania lovin'
pi_23772160
als ze om de 2-3 minuten komen lijkt me wel
  zondag 5 december 2004 @ 02:53:09 #294
45621 Suzanna
Mama van...
pi_23772169
maar ze duren niet zo lang...zijn wel heftig overigens...maar ik kom nog niet tot 1 minuut
  zondag 5 december 2004 @ 02:53:19 #295
24361 Neva
Mania lovin'
pi_23772172
ik vind je wel een held en wat gaaf zou dat toch zijn das nou toch echt het ultieme sint kadootje
  zondag 5 december 2004 @ 02:53:33 #296
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_23772174
Suus, nog een vraagje. Beval je thuis of in het ziekenhuis ??
  zondag 5 december 2004 @ 02:54:01 #297
24361 Neva
Mania lovin'
pi_23772181
ik wete niet wat precies de tijds meting moet zijn tussen de wee-en..
  zondag 5 december 2004 @ 02:54:03 #298
45621 Suzanna
Mama van...
  zondag 5 december 2004 @ 02:54:24 #299
24361 Neva
Mania lovin'
  zondag 5 december 2004 @ 02:55:04 #300
45621 Suzanna
Mama van...
pi_23772200
quote:
Op zondag 5 december 2004 02:54 schreef Neva het volgende:
ik wete niet wat precies de tijds meting moet zijn tussen de wee-en..
ze zeggen dat ik een uur lang (dat heb ik) weeën moet hebben óm de 5 minuten (die zijn bij mij om de 2-3 minuten) van 1 minuut lang (bij mij 30 sec)
  zondag 5 december 2004 @ 02:55:11 #301
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_23772203
quote:
Op zondag 5 december 2004 02:54 schreef Neva het volgende:
tc jij ging slapen
Jij ook