abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23620060
Een beetje frusterend is dat, dat je een bepaalde band/ bepaald nummer helemaal goed vind terwijl de mensen om je heen er nog nooit van gehoord hebben.

Post hier je favoriete nummers/bands/zangers etc. die niet de waardering krijgen die ze zouden moeten krijgen. Altijd leuk voor anderen, weer eens iets leuks om te downloaden. Wie weet steek je wel iemand aan

Ikzelf vind de muziek van Jonny Lang erg goed, maar heb nog nooit iemand ontmoet die ooit van hem gehoord heeft. Beetje jammer, want hij verdient veel meer aandacht vind ik. Vooral het nummmer Breakin' Me vind ik erg mooi, van het album Wander this World. Heel het album is goed trouwens, beetje blues-achtig.

Meer recente ontdekking: het nummer 'Your body is a wonderland' van John Mayer. Hij heeft blijkbaar heel wat cd's verkocht maar is volgens mij redelijk onbekend in Nederland.
  zondag 28 november 2004 @ 00:53:18 #2
22417 Tekno
I am the way...
pi_23620841
Pas geleden ontdekt, en er helemaal weg van: Apoptygma Berzerk - Until the end of the world.

Ik vind het supermooie muziek, techno, met een beetje gothic achtige, industrial invloeden, soms vrolijk, soms heel droevig.
Fuck you fuckin' fuck!
pi_23621128
De muziek van Daniel Lemma. Ik vind bijna alle liedjes die ik tot nu toe heb gehoord mooi van hem.
En hij zei: "Ik ben de trotse bezitter van een lege ondertitel."
pi_23621215
quote:
Op zondag 28 november 2004 00:20 schreef SilverRain het volgende:

[..]

Ikzelf vind de muziek van Jonny Lang erg goed, maar heb nog nooit iemand ontmoet die ooit van hem gehoord heeft. Beetje jammer, want hij verdient veel meer aandacht vind ik. Vooral het nummmer Breakin' Me vind ik erg mooi, van het album Wander this World. Heel het album is goed trouwens, beetje blues-achtig.
Nou nou... Jonny Lang is toch niet zo obscuur? Of is hij alleen bekend onder gitaristen?
Ik heb alleen "Lie to Me", overigens. En inderdaad... hij is érg goed. Heel goede stem ook.
pi_23621431
Dat heb ik dus bij Nightwish. Ondanks dat ze steeds commercieler en bekender worden.
pi_23624586
quote:
Op zondag 28 november 2004 00:53 schreef Tekno het volgende:
Pas geleden ontdekt, en er helemaal weg van: Apoptygma Berzerk - Until the end of the world.

Ik vind het supermooie muziek, techno, met een beetje gothic achtige, industrial invloeden, soms vrolijk, soms heel droevig.
Ik heb het nummer gedownload, ondanks dat ik niet van techno hou, maar dit heeft wel iets. In ieder geval om je in een bepaalde stemming te krijgen
quote:
Op zondag 28 november 2004 01:06 schreef caradoc het volgende:
De muziek van Daniel Lemma. Ik vind bijna alle liedjes die ik tot nu toe heb gehoord mooi van hem.
Dit is dus echt mooi inderdaad! Had nog nooit van hem gehoord maar ben nu flink aan het downloaden geslagen. Heb nu Haze en if I used to Love you op mn computer staan, heb je nog favorieten die ik zou moeten downloaden?
quote:
Op zondag 28 november 2004 01:10 schreef Bombie het volgende:

[quote]
Nou nou... Jonny Lang is toch niet zo obscuur? Of is hij alleen bekend onder gitaristen?
Ik heb alleen "Lie to Me", overigens. En inderdaad... hij is érg goed. Heel goede stem ook.
Ik weet het niet maar ken in ieder geval niemand die van hem gehoord heeft. Lie to me is idd ook een mooi album, maar Wander this World blijft favoriet. Die laatste cd van hem vind ik iets minder, maar ook wel naar te luisteren.
quote:
Op zondag 28 november 2004 01:20 schreef Sport_Life het volgende:
Dat heb ik dus bij Nightwish. Ondanks dat ze steeds commercieler en bekender worden.
Ik dacht dat Nightwish toch best bekend was? Ik vind hun shirts etc. altijd wel mooi, die je in de Large ziet. Helaas is de muziek niet echt mijn smaak, anders had ik zo'n shirt/trui misschien wel gekocht
pi_23628401
Paula Cole, Holly Cole (geen familie), Hedningarna, Varrtina en zo heb ik regelmatig weer eens iets in handen dat mijn omgeving niet kent, niet wil kennen of het grote publiek pas een half jaar later leert kennen...
Take on the situation, but not the torment ...
pi_23628446
quote:
Op zondag 28 november 2004 10:41 schreef SilverRain het volgende:

Ik dacht dat Nightwish toch best bekend was? Ik vind hun shirts etc. altijd wel mooi, die je in de Large ziet. Helaas is de muziek niet echt mijn smaak, anders had ik zo'n shirt/trui misschien wel gekocht
Ruim 75% van de mensen aan wie ik het vertel (leeftijd 17-19 jaar) hebben er nog nooit van gehoord, enkele hebben er weleens van gehoord en heel weinig kennen het ook . Die ik spreek dan.
pi_23628522
Ik krijg sterk de indruk dat er maar weinig mensen bekend zijn met de muziek van Thomas Berge...
pi_23628853
quote:
Op zondag 28 november 2004 10:41 schreef SilverRain het volgende:
Dit is dus echt mooi inderdaad! Had nog nooit van hem gehoord maar ben nu flink aan het downloaden geslagen. Heb nu Haze en if I used to Love you op mn computer staan, heb je nog favorieten die ik zou moeten downloaden?
Zelf vind ik deze ook erg mooi van hem:

1.) Daniel Lemma - Anything can happen ( bekend van de reclame van de hartstichting )
2.) Daniel Lemma - Red Lamp
3.) Daniel Lemma - Cordelia
4.) Daniel Lemma - Run tell john
En hij zei: "Ik ben de trotse bezitter van een lege ondertitel."
pi_23628882
niemand in mn omgeving heeft ook maar iets van de beatles gehoord...
ik kan meer met een beat dan de tandheelkunde met suiker...
pi_23628930
quote:
Op zondag 28 november 2004 16:18 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Ruim 75% van de mensen aan wie ik het vertel (leeftijd 17-19 jaar) hebben er nog nooit van gehoord, enkele hebben er weleens van gehoord en heel weinig kennen het ook . Die ik spreek dan.
Ach, van de muziek die ik ik luister kennen mijn vrienden ook niet zoveel Ik vind het niet zo'n ramp.
  zondag 28 november 2004 @ 17:41:29 #13
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_23628971
Clan of Xymox
Nederlandse band.
Een aanrader.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_23629118
quote:
Op zondag 28 november 2004 17:41 schreef Captain_Chaos het volgende:
Clan of Xymox
Nederlandse band.
Een aanrader.
iedereen die een beetje thuis is in de gothic zal die band heus wel kennen
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_23629379
Zijn niet zozeer onbekend alswel schandelijk onderlicht; WIRE!

Een van de beste postpunk/avantgarde bands uit de jaren tachtig, liefhebbers van die stijl; grijp uw kans!
pi_23629623
My morning jacket--alles-- maar vooral I will be there when you die......

dankjewel Kris
be human
  zondag 28 november 2004 @ 18:12:36 #17
107642 lot3
lot laat zich niet leiden
pi_23629660
quote:
Op zondag 28 november 2004 01:10 schreef Bombie het volgende:

[..]

ik vind Jonny Lang ook erg goed , beide eerder genoemde cd's zijn zeer OK ! in de film de Bluesbrothers 2000 heeft hij een klein rolletje (met een bezem) in dezelfde kategorie valt Kenny Wayne Shepherd; ook een jonge blueszanger. Iets ouder maar minstens zo goed is Guy Forsyth, een onvermoeibare blueszanger uit Austin , zijn cd High Temperature , opgenomen in Hengelo, vind ik erg goed, ook bij het grote publiek nogal onbekend
het lot bepaalt ,maar het lot laat zich niet leiden...
the sun is shining but it's raining in my heart
  zondag 28 november 2004 @ 18:17:37 #18
93940 dorian_g
Be Afraid, Arrrr
pi_23629777
Ik heb het idee dat ik alleen maar luister naar muziek die alleen ik ken

Rachael Yamagata en Bonneville zijn de laatse waarvan ik iets heb van: dude, die MOET je kennen!

maar mijn hele server staat vol met muziek die weinig mensen kennen, het is maar net waar je van houdt.
Astronaut, als je soms verdwaald ga recht door en wees niet bang. Goede reis en hou je taai.
pi_23629824
Maar vindt iedereen het hier dan irritant als niemand "zijn" muziek kent? Ik vind het juist andersom. Ik heb dan ook geen behoefte om (irl) over muziek te praten.
pi_23629897
Maria Mena
  zondag 28 november 2004 @ 19:24:57 #21
108129 Kassaa
Achterlicht.
pi_23631380
Alles van Chopin, iedereen loopt dan te schreeuwen dat klassieke muziek saai is :|
Fietstas.
pi_23631449
Yellowcard iemand?
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_23631589
Yellowcard ken ik wel

Septembre..de nieuwe band van Terry Abbott (voormalig Vex Red zange/gitarist) super muziek
pi_23631670
quote:
Op zondag 28 november 2004 19:34 schreef InsaneM666 het volgende:
Septembre..de nieuwe band van Terry Abbott (voormalig Vex Red zange/gitarist) super muziek
Ik ken wel Novembre, ook goed?
  zondag 28 november 2004 @ 19:47:57 #25
12647 trance40
It's just a freakin name
pi_23631924
Heb hier meestal geen last van. Luister/draai in principe alleen maar house muziek. En me hele vrienden kring is der ook goed bekent mee.

Ruim een half jaar geleden had ik me vriendin toen der tijd wat house plaatjes laten horen. Die ik erg goed vond en nog steeds vind. Plaatjes als calinda van ritmo dynamics (toen nog laurant wolf) en Rune - calabria
Plaatjes vond ze wel aardig maar ze had ze nog nooit gehoord. En toen de plaatjes een paar maanden later op de bekendere radio stations gedraait werden kon ze die dus al omdat ik die aan der had laten horen. En toen ging ze er opeens wel op uit er dak
pi_23632394
quote:
Op zondag 28 november 2004 19:28 schreef Asskicker14 het volgende:
Yellowcard iemand?
Yellowcard is toch wel behoorlijk bekend hoor, hadden laatst nog een uitverkocht concert in NL.
pi_23632492
John Mayer en Maria Mena ken ik wel, die zijn tov.
Ik heb het idee dat niemand Katie Melua kent of The Dandy Warhols
  zondag 28 november 2004 @ 20:23:04 #28
15258 Eraser127
Nijkerk Hardcore!!!
pi_23632667
Dandy Warhols zijn wel redelijk bekend hoor
  zondag 28 november 2004 @ 20:47:47 #29
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_23633352
Eens even kijken..

Eerste band die bij me opkomt is Pentangle!

Zweedse rock:

Nationalteatern
Kent
Dungen

Door de respectievelijke genre kenners waarschijnlijk wel bekend maar omstanders hebben er nooit van gehoord:

(The) Sins Of Thy Beloved
Bal-Sagoth (bij vlagen geweldig )

Ook heb ik wel eens iets opstaan van Enduser.

En verder ongeveer alle bands die op "Rolling Stone Rare Trax 33" staan (zit bij de Duitse versie van Rolling Stone magazine). Om er een paar te noemen:

The Idle Race - Imposters Of Life's Magazin
Wimple Wench - Save My Soul
The Open Mind - Magic Potion
Mike Stuart Span - Children Of Tomorrow (!)
Apple - Buffalo Billycan

Leuk topic trouwens, wel interessant om wat informatie over leuke maar onbekende bands op te doen .
pi_23633677
quote:
Op zondag 28 november 2004 20:23 schreef Eraser127 het volgende:
Dandy Warhols zijn wel redelijk bekend hoor
Niet in mijn omgeving
pi_23634199
quote:
Op zondag 28 november 2004 17:37 schreef Buddha_Monk het volgende:
niemand in mn omgeving heeft ook maar iets van de beatles gehoord...
Naam zegt me wel wat....is dat niet dat groepje uit Popstars the Rivals?
  maandag 29 november 2004 @ 22:19:32 #32
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_23655904
O ja, ik vind ook Iron Monkey wel goed maar moet de eerste nog tegenkomen die ze kent.
pi_23656755
Echt heel oud, maar ik vind Jim Croce geweldig
  maandag 29 november 2004 @ 23:44:51 #34
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_23658438
Ik vind Old Blind Dogs erg goed, maar in elk folk topic wat ik hier gezien heb, kent niemand deze Schotse sensatie.

Hetzelfde geldt voor Celtas Cortos. Op Yvonne na kent niemand hen hier geloof ik.

Of Lordian Guard.

Of Gods Tower.

Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_23659888
Ik ben in mijn leven nog geen één liefhebber van Marcos Valle tegengekomen .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  dinsdag 30 november 2004 @ 00:51:52 #36
103707 Euforie
Come lie next to me
pi_23659935
The Birthday Massacre
And nothing can stop me now
pi_23662594
2 nummers die ik erg goed vind, maar ik ken niemand anders die ze ook kent:

thunder - love (walked in to my door)
richie sambora - river of love
pi_23662888
quote:
Op zondag 28 november 2004 17:48 schreef bartrid het volgende:

[..]

Zou je denken?

Hetzelfde geldt voor apoptygma berserk trouwens... waarvan eclipse natuurlijk het beste nummer is (en burnin' heretics)

briljant usericon heb je bartrid
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_23663033
quote:
Op zondag 28 november 2004 20:47 schreef zwareshag het volgende:
The Idle Race - Imposters Of Life's Magazin
The Idle Race was de eerste band van Jeff Lynne.

Na The Idle Race ging hij naar The Move om vervolgens samen met Roy Wood en Bev Bevan The Electric Light Orchestra (kortweg ELO) op te richten .

http://members.iinet.net.au/~althomp/austelo/idle/ is een link om in de gaten te houden . Binnenkort komt namelijk als het goed is een 4 ! cd box uit
pi_23663121
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 09:24 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Zou je denken?

Hetzelfde geldt voor apoptygma berserk trouwens... waarvan eclipse natuurlijk het beste nummer is (en burnin' heretics)

briljant usericon heb je bartrid
ik vond hem ook wel sterk
Enneh, nee, ik ga niets zeggen over Apop
  dinsdag 30 november 2004 @ 09:46:41 #41
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_23663132
quote:
Op zondag 28 november 2004 20:57 schreef MaRySe het volgende:

[..]

Niet in mijn omgeving
De hele sms-generatie kan Bohemian like you wel meezingen.

En Marcos Valle ken ik ook wel... Wel aardig, maar niet echt aardverschuivend of zo. Beetje van het type tijdloze muzak dat je aan iedereen wel kan slijten.
  dinsdag 30 november 2004 @ 09:58:05 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_23663265
Kent iemand

Disco Evangelists - De Niro (Spaceflight remix)

Prachitge vroeg progressivenummer. Gemaakt door Ashley Beedle en David Holmes en dan geremixt door Sasha 7 Digweed. 4 dancetoppers bij elkaar dus.
  dinsdag 30 november 2004 @ 09:58:31 #43
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_23663273
Nik Kershaw
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_23665151
Kari Bremnes
Still life
Alice (en dan wel de Italiaanse en niet die Japanse band of Engelse naamgenoten, dus Alietsje!)
When in panic or in doubt:
run in circles, scream and shout
  dinsdag 30 november 2004 @ 12:26:08 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_23665908
Kent iemand D.O.P.

Een zeer invloedrijke danceact die rond 1992 succesvol was. Hun geluid was standaard voor vele latere platen. Helaas werden ze er zelf nooit echt bekend mee.
pi_23666157
quote:
Op zondag 28 november 2004 16:16 schreef SevenWonders het volgende:
Paula Cole, Holly Cole (geen familie), Hedningarna, Varrtina en zo heb ik regelmatig weer eens iets in handen dat mijn omgeving niet kent, niet wil kennen of het grote publiek pas een half jaar later leert kennen...
Paula Cole staat met het sublieme Where have all the cowboys gone? op een van de Ready To Go verzamelaars uit mid-jaren 90, evenals bijv. de volledig onbekende (behalve uiteraard bij ranja) Tuesdays .

Richie Sambora en Johnny Lang zijn redelijk ter sprake gekomen in diverse gitaarmagazines, maar hebben (helaas) nooit echt het grote publiek weten te bereiken. Vermoedelijk doordat men de indruk kreeg dat de albums ook alleen maar interessant zouden zijn voor gitaristen, wat wat mij betreft verreweg niet het geval is.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_23668222
Clutch

Een aanrader voor liefhebbers van Helmet, de oude Tool, maar ook stonerrockers. Al heeft de bio het over "elements of funk, Led Zeppelin and metal with vocals inspired by Faith No More".
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_23669751
quote:
Op zondag 28 november 2004 01:20 schreef Sport_Life het volgende:
Ehm, in mijn klas kent ook bijna niemand Iron Maiden (geen grapje!), daarmee ga ik toch ook niet zeggen dat ze onbekend zijn?!

De meeste bands ken ik ook maar een paar nummers van maar vind ik wel leuk, maar als ik mensen vragen of ze er meer van hebben kennen ze ze nooit!
ASP
Columbia Obstruction Box (ken er maar 2 nummers van maar NIEMAND weet er meer over lijkt het)
Diabolique, kennen ook niet veel mensen geloof ik
Dronning Maud Land, ken ik ook maar 2 nummers van en die klinken geweldig, waarom kent niemand ze dan!?
Machinae Supremacy, hoewel dat tegenwoordig wel meevalt onder de nerds.
The 69 Eyes, wat valt me dat tegen zeg. En ze staan nog wel op 1 in Finland!
The Ark
The Vision Bleak, een van de beste nieuwkomers op apart metalgebied. Heerlijke band!
pi_23670382
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:09 schreef Berkery het volgende:
Clutch

Een aanrader voor liefhebbers van Helmet, de oude Tool, maar ook stonerrockers. Al heeft de bio het over "elements of funk, Led Zeppelin and metal with vocals inspired by Faith No More".
die staan nog steeds op mijn `ooit te kopen als ik er tegenaanloop' lijstje.
  dinsdag 30 november 2004 @ 16:37:24 #50
106875 Patjeh
Live with Style
pi_23671927
Thornley
Ash
Midtown
Soasin
A Thorn for Every Heart
Live with Style.
pi_23671971
Omnia.
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
pi_23672036
Stereolab (heb ik pas een maand of 2 ontdekt )
Pleh
  dinsdag 30 november 2004 @ 17:11:02 #53
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_23672717
Ik heb nu van iemand een CD geleend van The Mars Volta. Echt heerlijke muziek maar ik had er nog nooit van gehoord.
pi_23673501
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 17:11 schreef zwareshag het volgende:
Ik heb nu van iemand een CD geleend van The Mars Volta. Echt heerlijke muziek maar ik had er nog nooit van gehoord.
Mars volta kwam ik hier ook een paar weken geleden tegen...gedownload...vond er niet veel aan eigenlijk

OT:
Watchtower
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_23673719
quote:

Apotygma Berzerk is gaaf, tenminste nog iemand die het kent he

Voor de rest vind ik dit wel gave muziek, die de meeste mensen ook niet kennen:

Ayreon
Beauty Pill
Decembers January
Fugazi
James
Neutral Milk Hotel
Owen (Nee niet Mark Owen )
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_23674046
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 17:50 schreef Dezz het volgende:
Ayreon
Zou ik zelf geen onbekende band durven te noemen.
pi_23674260
Fugazi ook niet.
pi_23674336
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 18:11 schreef bartrid het volgende:
Fugazi ook niet.
Ach, bij de meeste mensen toch echt wel.....
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_23674610
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 18:03 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Zou ik zelf geen onbekende band durven te noemen.
Ik ook niet. Als we Ayreon onbekend gaan noemen, kan uit dit topic zo een reeks van 200-delen voortvloeien
pi_23674896
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 18:27 schreef Credence het volgende:

[..]

Ik ook niet. Als we Ayreon onbekend gaan noemen, kan uit dit topic zo een reeks van 200-delen voortvloeien
Idd, ik heb zelf ook genoeg die in die catagorie vallen qua bekendheid maar aan die lijst ga ik me echt niet wagen

Wie kent er trouwens al iets van mijn lijstje?
pi_23674913
pfoe. het zijn er nogal wat..

"The Honey Cone", mid en eind jaren '60 in de tijd van de jonge michael en de Jackson-5.
Muziek is kwa gevoel gelijk aan de jackson-5 omdat dezelfde schrijvers achter dit trio zitten..

Erg leuke nummers vind ik: Want-ads, One Monkey Dont Stop No Show
(Motown-La Bamba), Stick-up en The Easiest Way to Fall (Long-Island drums)

"Minnie Ripeprton" erg bekend van "Loving You" maar ze heeft hiernaast zoveel meer gemaakt
dat mijn gevoelige snaar raakt. oa. "Les Fleurs" (onlangs gecovered voor een mobiel-reklame)
is door haar geschreven (denk ik). Andere nummers: Adventures in Paradise, Baby This Love I Have, Inside My Love (oa. op Jackie Brown ST), en de ozo mooie Memory lane..

geen onbekende idd. maar het grotendeel van d'r muziek wel.. zonde..

[ Bericht 11% gewijzigd door danni op 30-11-2004 18:50:17 ]
pi_23675598
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 18:14 schreef Dezz het volgende:

[..]

Ach, bij de meeste mensen toch echt wel.....
tsja, hangt er vanaf wat je onder `de meeste mensen' verstaat. Het gemiddelde top40 publiek zal ze niet kennen, maar in de hardcore/emo (bah) wereld is het toch een grote en invloedrijke band.
pi_23676553
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 19:12 schreef bartrid het volgende:

[..]

tsja, hangt er vanaf wat je onder `de meeste mensen' verstaat. Het gemiddelde top40 publiek zal ze niet kennen, maar in de hardcore/emo (bah) wereld is het toch een grote en invloedrijke band.
Ja natuurlijk, dat snap ik ook wel! Maar het gaat er in dit topic toch om of de 'algemene' luisteraar de band kent of niet?? Anders had ik Ayreon en Fugazi echt niet tussen gezet
pi_23677575
Bij Lobith!

Nederlandse band met leuke muziek! Ik kan er niets over vinden op internet...
  dinsdag 30 november 2004 @ 20:36:40 #65
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_23677837
Kent iemand de band Zen? Stonden in '69 op nr 1 met "Hair" uit de gelijknamige film. Heb me heeel lang geleden eens laten vertellen dat deze band uit Nederland komt/kwam maar ik weet niet of ik me het goed herinner. Weet iemand iets meer over deze band? Binnenkort ga ik iig een cd van hun kopen.
pi_23678082
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 19:47 schreef Dezz het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, dat snap ik ook wel! Maar het gaat er in dit topic toch om of de 'algemene' luisteraar de band kent of niet?? Anders had ik Ayreon en Fugazi echt niet tussen gezet
de titel is `die niemand ooit kent'. Ayreon en Fugazi zijn in hun genre toch best grote namen, maar msischien interpreteer ik de titel en de bedoelingen van de TS wel niet goed. De namen die hij noemt ken ik trouwens niet
  FOK!fotograaf dinsdag 30 november 2004 @ 20:53:10 #67
17893 Forno
pi_23678270
Susannah McCorkle iemand?
pi_23678397
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 18:40 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Wie kent er trouwens al iets van mijn lijstje?
The Vision Bleak is zo tof!
  dinsdag 30 november 2004 @ 21:08:58 #69
100014 Tondo
cheese for diner
pi_23678670
tijdje terug voor het eerst gehoord... Drill & Bass.. in 1 smilie erg apart
Nobody Can Take What Everybody Owns ...
  dinsdag 30 november 2004 @ 21:38:35 #70
35567 vollie
de grond gemist
pi_23679537
quote:
Op zondag 28 november 2004 19:24 schreef Kassaa het volgende:
Alles van Chopin, iedereen loopt dan te schreeuwen dat klassieke muziek saai is :|
Heerlijke muziek, Romanze- Larghetto (Piano C.1 Op.11) als (cliché?) favo.

Philip Glass nog iemand nu?, en anders Zbigniew Preisner?
in het verleden behaalde resultaten zijn ... alvast mooi meegenomen
Fok! Kiekjescollectie | Muzieksmaak
pi_23679816
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 20:58 schreef Stratagem het volgende:

[..]

Dan ga ik op zoek.
pi_23679869
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 20:58 schreef Stratagem het volgende:

[..]

Neuken? Kinderen maken dan maar?

Oh wacht dat laatste gaat niet, je bent vrouw zie ik
pi_23679889
Zo zijn er wel verschillende, bv. 3.turn, Opsis, Spirallianz, M.O.S. Weinig mensen die dit kennen.

Philip Glass is trouwens toch wel vrij bekend denk ik.
pi_23680060
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 21:51 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Neuken?

*territorium verdedigt
pi_23680092
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 21:51 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Neuken? Kinderen maken dan maar?

Oh wacht dat laatste gaat niet, je bent vrouw zie ik
Dat verzoek zal ik af moeten slaan

Ontopic:

Echt veel veel durf ik idd ook niet te noemen, maar 'n poging:

XP8
Ben Folds (van hem ken ik 1 nummer, geweldig)
Darkwell
MC Lars (geniaalheid)
Virgin Black
Throes of Dawn
Sopor Aeternus (toch wel wat bekender, denk ik)
  dinsdag 30 november 2004 @ 21:58:39 #76
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_23680097
Ozric Tentacles anyone?
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
pi_23680165
jolie holland
- wat een gewelidige stem heeft die vrouw

a girl called eddy
- nog zo'n parel van de hedendaagse jazz

Phlegm
- geweldige poët uit engeland
I presented my feminine side with flowers
She cut the stems and placed them gently down my throat
And these two lips might soon eclipse your brightest hopes
* Saul Wiliiams - 1987
pi_23680307
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 21:58 schreef Stratagem het volgende:
Echt veel veel durf ik idd ook niet te noemen, maar 'n poging:

XP8
Ben Folds (van hem ken ik 1 nummer, geweldig)
Darkwell
MC Lars (geniaalheid)
Virgin Black
Throes of Dawn
Sopor Aeternus (toch wel wat bekender, denk ik)
5 van de 7 die je noemt ken ik, dankzij jou.

En The Lone Night Rider klinkt niet erg slecht. Goed misschien zelfs Waarom heb je me nooit verteld dat dit bestond?
pi_23680428
tvp
pi_23681566
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 22:01 schreef politrix het volgende:
a girl called eddy
- nog zo'n parel van de hedendaagse jazz
Parel, okay, maar jazz? Voor je het weet gaan mensen Norah Jones nog jazz noemen als je niet uitkijkt .
pi_23682477
Mensen die bekend zijn met A.J. Croce zijn er ook niet al teveel, volgens mij.

Vooral zijn eerste album is erg goed.
  dinsdag 30 november 2004 @ 23:28:58 #82
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_23683381
tvp
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
pi_23683434
New Cool collective
El tattoo del tigre
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_23687193
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 22:05 schreef Credence het volgende:

En The Lone Night Rider klinkt niet erg slecht. Goed misschien zelfs Waarom heb je me nooit verteld dat dit bestond?
Sorry!
pi_23687640
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 21:58 schreef D-FENS het volgende:
Ozric Tentacles anyone?
Wel heel goed, maar (dacht ik) niet zo onbekend
pi_23687692
Ook leuk als je 17 bent en van muziek uit jaren 70 houdt. Je moet mensen gewoon vertellen wat AC/DC is bijvoorbeeld
pi_23687735
quote:
Op woensdag 1 december 2004 08:57 schreef DuranK het volgende:
Ook leuk als je 17 bent en van muziek uit jaren 70 houdt. Je moet mensen gewoon vertellen wat AC/DC is bijvoorbeeld
Zat laatsts naar een dvd van AC/DC te kijken met de gedachte "Ik ben een paar jaar te laat geboren"

~Leonard Cohen
  woensdag 1 december 2004 @ 09:18:15 #88
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_23687864
Dynasty
MidnightStar
DjNeilArmstrong
Soulive
Lettuce
Bobby Caldwell
Bobby Timmons
Debarge
The Jeff Lorber Fusion
Mtume
teena marie
Walter Wolfman Washington
Cheryl Lynn
ashford and simpson
rene and angela
indeep
kleeer
zapp
epmd
amp fiddler
headhunters
johnny guitar watson
greyboy allstars
steely dan
donald fagen
allman brothers blues band
extreme
erroll garner
joe sample
eliane elais
paquito di riveira
rusty bryant
tyner mccoy
ronny jordan
ramsey lewis
stanely turrentine

kan geloofik nog wel een tijdje doorgaan

[ Bericht 49% gewijzigd door mymoodfentje op 01-12-2004 09:26:43 ]
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_23688068
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 23:30 schreef komrad het volgende:
El tattoo del tigre
Daarvan hingeen paar maandjes terug in een etalage in Antwerpen gigantische reclame
  woensdag 1 december 2004 @ 10:32:10 #90
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_23688876
Team Deep -Morning Light
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  woensdag 1 december 2004 @ 12:22:54 #91
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_23691126
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 16:37 schreef Patjeh het volgende:

Ash
Daar heb ik wel het een en ander van:

Ash - A Life Less Ordinary.Mp3 ::Info:: 4.02mb
Ash - Burn Baby Burn.Mp3 ::Info:: 3.25mb
Ash - Candy.Mp3 ::Info:: 6.84mb
Ash - Cherry Bomb.Mp3 ::Info:: 3.10mb
Ash - Does Your Mother Know.Mp3 ::Info:: 2.82mb
Ash - Envy.Mp3 ::Info:: 3.32mb
Ash - Girl From Mars.Mp3 ::Info:: 3.29mb
Ash - Grateful Days.Mp3 ::Info:: 4.70mb
Ash - I'm Gonna Fall.Mp3 ::Info:: 4.89mb
Ash - Oh Yeah.Mp3 ::Info:: 4.46mb
Ash - Pacific Palisades.Mp3 ::Info:: 1.84mb
Ash - Shark.Mp3 ::Info:: 3.13mb
Ash - Shining Light.Mp3 ::Info:: 3.99mb
Ash - Someday.Mp3 ::Info:: 4.28mb
Ash - Sometimes.Mp3 ::Info:: 3.86mb
Ash - There's A Star.Mp3 ::Info:: 4.09mb
Ash - Walking Barefoot.Mp3 ::Info:: 3.99mb
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_23691266
quote:
Op woensdag 1 december 2004 09:34 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Daarvan hingeen paar maandjes terug in een etalage in Antwerpen gigantische reclame
Goede zaak, ooit live gehoord
  woensdag 1 december 2004 @ 12:52:39 #93
64792 Mryc
play me one more song
pi_23691737
Bijna niemand kent theSTART (echt jammer vind ik dat)
pi_23696055
quote:
Op woensdag 1 december 2004 09:18 schreef mymoodfentje het volgende:

Rijtje namen

kan geloof ik nog wel een tijdje doorgaan
Uit dit rijtje ken ik alleen Lettuce en Indeep
pi_23697025
quote:
Op woensdag 1 december 2004 09:18 schreef mymoodfentje het volgende:

steely dan
donald fagen
allman brothers blues band
extreme

"...niemand ooit kent?"
  woensdag 1 december 2004 @ 17:26:57 #96
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_23697880
quote:
Op woensdag 1 december 2004 16:52 schreef Berkery het volgende:

[..]

"...niemand ooit kent?"
als 19 jarige zie merk ik dat er niet veel van mijn leeftijd zien die die kennen
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_23700457
quote:
Op woensdag 1 december 2004 16:52 schreef Berkery het volgende:

"...niemand ooit kent?"
De Allman Brothers Blues Band is dan ook wel zo obscuur dat Google hem onder die naam niet kent .
pi_23702086
Clan of Xymox heb ik hier een Best of CD'tje van. Hou daar wel van
pi_23702181
Cunninlynguists

moet het ook altijd 4 keer zeggen
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  woensdag 1 december 2004 @ 22:14:05 #100
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_23703103
Ok nog wat aanvullingen.. kent iemand Floor of The Secret?
  donderdag 2 december 2004 @ 01:06:58 #101
106856 MociN
Live your own legend
pi_23705479
The Zombies?
pi_23707303
quote:
Op zondag 28 november 2004 17:35 schreef caradoc het volgende:

[..]

Zelf vind ik deze ook erg mooi van hem:

1.) Daniel Lemma - Anything can happen ( bekend van de reclame van de hartstichting )
2.) Daniel Lemma - Red Lamp
3.) Daniel Lemma - Cordelia
4.) Daniel Lemma - Run tell john

Bedankt, die ga ik downloaden!

OT: Katie Melua en A Girl called Eddy die genoemd zijn, zijn allebei best bekent toch? Goede muziek, trouwens
pi_23707460
quote:
Op donderdag 2 december 2004 01:06 schreef MociN het volgende:
The Zombies?
Mwah, iedereen kent Time of the season en She's not there wel (die laatste waarschijnlijk eerder door Santana). Meer dan dat is inderdaad een uitzondering (en ja, Billy, ik ga Oracle en Odyssey nog luisteren ).
  donderdag 2 december 2004 @ 08:50:26 #104
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_23707633
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 17:42 schreef Onderbroek het volgende:
OT:
Watchtower

Check
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_23707672
Goed, iets bekender hier in nederland; Rapalje?
~Leonard Cohen
pi_23708117
quote:
Op zondag 28 november 2004 17:48 schreef bartrid het volgende:

[..]

Zeker de wat oudere gebruikers kennen Clan of Xymox door en door.

quote:
Op zondag 28 november 2004 19:24 schreef Kassaa het volgende:

Ik heb alle pianomuziek van Chopin op cd en eigenlijk kent iedereen ook wel de dodenmars en wat nocturnes. Overbekend.

quote:
Op maandag 29 november 2004 23:44 schreef Witchfynder het volgende:
Ik vind Old Blind Dogs erg goed, maar in elk folk topic wat ik hier gezien heb, kent niemand deze Schotse sensatie.

Hetzelfde geldt voor Celtas Cortos. Op Yvonne na kent niemand hen hier geloof ik.

Of Lordian Guard.

Of Gods Tower.

Ha, die ken ik ook patser.

quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:09 schreef Berkery het volgende:
Clutch

Daar heb ik een keer een cd'tje van geleend. Zeer toffe band, check ook zeker Barkmarket uit.

Eigenlijk maar weinig tegengekomen dat ik niet ken.
pi_23708189
quote:
Op donderdag 2 december 2004 08:54 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Goed, iets bekender hier in nederland; Rapalje?

Ken ik van de Elf Fantasy Fair
Omnia ook, toffe muziek allebei
  donderdag 2 december 2004 @ 14:44:00 #108
93593 GLO
miles to go before i sleep
pi_23714248
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 09:46 schreef Grobbel het volgende:

En Marcos Valle ken ik ook wel... Wel aardig, maar niet echt aardverschuivend of zo. Beetje van het type tijdloze muzak dat je aan iedereen wel kan slijten.

Pardon, muzak?! Een van de meest invloedrijke figuren uit de geschiedenis van de Braziliaanse popmuziek, een levende legende, die doe jij af als 'wel aardig' en 'muzak'? Tssss.
how come wrong numbers are never busy?
  donderdag 2 december 2004 @ 14:51:47 #109
93593 GLO
pi_23714426
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 20:36 schreef zwareshag het volgende:
Kent iemand de band Zen? Stonden in '69 op nr 1 met "Hair" uit de gelijknamige film. Heb me heeel lang geleden eens laten vertellen dat deze band uit Nederland komt/kwam maar ik weet niet of ik me het goed herinner. Weet iemand iets meer over deze band? Binnenkort ga ik iig een cd van hun kopen.

Zie hier voor bio + discografie

Overigens is Hair van origine een musical en daar kwam de versie van Zen (een nederpopklassieker trouwens) dan ook vandaan. De verfilming dateert van tien jaar later.
pi_23714493
quote:
Op donderdag 2 december 2004 09:38 schreef nachtzuster het volgende:

[..]

Ken ik van de Elf Fantasy Fair
Omnia ook, toffe muziek allebei

Hey gaaf, iemand die ze kent.
~Leonard Cohen
  donderdag 2 december 2004 @ 14:56:19 #111
93593 GLO
pi_23714527
quote:
Op woensdag 1 december 2004 09:03 schreef Forau_Diavolina het volgende:

[..]

Zat laatsts naar een dvd van AC/DC te kijken met de gedachte "Ik ben een paar jaar te laat geboren"

Waarom? Ze bestaan nog steeds. Ga ze vooral eens live zien. Je weet niet wat je meemaakt.
  donderdag 2 december 2004 @ 14:59:11 #112
93593 GLO
pi_23714584
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 17:11 schreef zwareshag het volgende:

Kende je At The Drive-In dan ook niet?
pi_23715499
Sentenced uit Finland, www.sentenced.org

Download -> Videos -> "Killing Me Killing You", ken niet zoveel nummers van de band maar dit is toch wel DE clip voor het komende jaargetijde
...And no use for a sig!
pi_23715877
quote:
Op donderdag 2 december 2004 14:54 schreef Forau_Diavolina het volgende:

[..]

Hey gaaf, iemand die ze kent.

Ik ken ze ook!
Erg fijne muziek.
pi_23717331
quote:
Op donderdag 2 december 2004 15:36 schreef No_Use_For_A_Name het volgende:

Download -> Videos -> "Killing Me Killing You", ken niet zoveel nummers van de band maar dit is toch wel DE clip voor het komende jaargetijde

Sentenced mag je volgens mij gewoon bekend noemen hoor..
  donderdag 2 december 2004 @ 16:52:38 #116
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_23717353
quote:
Op donderdag 2 december 2004 14:51 schreef GLO het volgende:

[..]

Zie hier voor bio + discografie

Overigens is Hair van origine een musical en daar kwam de versie van Zen (een nederpopklassieker trouwens) dan ook vandaan. De verfilming dateert van tien jaar later.

Aha, ok. Dankje .

Nederpopklassieker ja, ik ken ze dan ook van de CD "Nederpopcollectie" die ik heb.
pi_23717809
Deadsy is in mijn omgeving een band die niet veel mensen kennen. In de VS wel redelijk bekend thoo geloof ik. De zanger is de zoon van Cher
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  donderdag 2 december 2004 @ 17:13:17 #118
46998 Duder
strolling along
pi_23717873
rapalje
die heb ik al een paar keer ergens langs zien komen, ik vond het om te janken
Ik heb meer respect voor feministen met grote borsten.....
  donderdag 2 december 2004 @ 17:21:42 #119
107642 lot3
pi_23718061
quote:
Op woensdag 1 december 2004 19:34 schreef Litpho het volgende:

[..]

De Allman Brothers Blues Band is dan ook wel zo obscuur dat Google hem onder die naam niet kent .
het is een band uit de jaren 70; Greg Allman was een verloofde van Cher en de vader van 1 van haar kinderen, ze hebben een uitvoering van"stormy monday', er is op Google wel wat te vinden over deze band .
  donderdag 2 december 2004 @ 17:24:39 #120
105263 Litso
Interlectueel.
pi_23718151
quote:
Op donderdag 2 december 2004 17:21 schreef lot3 het volgende:

[..]

het is een band uit de jaren 70; Greg Allman was een verloofde van Cher en de vader van 1 van haar kinderen, ze hebben een uitvoering van"stormy monday', er is op Google wel wat te vinden over deze band .

die smilie is kompleet aan je voorbij gegaan
De Allman brothers blues band?
  donderdag 2 december 2004 @ 17:30:44 #122
93593 GLO
pi_23718276
quote:

[..]

Dat weet Litpho ook wel. Hij stak zijn tong uit omdat ze de Allman Brothers Band heten en niet Allman Brothers Blues Band. Of gewoon de Allman Bros., zoals iedereen (nou ja, iedereen ) ze beter kent.
  donderdag 2 december 2004 @ 17:34:06 #123
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_23718363
quote:
Op donderdag 2 december 2004 17:24 schreef Litso het volgende:
Broder Daniel

Ah, Broder Daniel ken ik wel, van de OST van Fucking Amål. Vaak gezien, vaak geluisterd.
  donderdag 2 december 2004 @ 17:34:39 #124
107642 lot3
pi_23718374
quote:
Op donderdag 2 december 2004 17:30 schreef GLO het volgende:

[..]

Dat weet Litpho ook wel. Hij stak zijn tong uit omdat ze de Allman Brothers Band heten en niet Allman Brothers Blues Band. Of gewoon de Allman Bros., zoals iedereen (nou ja, iedereen ) ze beter kent.

precies
The Allman Brothers Band
pi_23718769
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 23:03 schreef Bombie het volgende:
Mensen die bekend zijn met A.J. Croce zijn er ook niet al teveel, volgens mij.

Vooral zijn eerste album is erg goed.
[afbeelding]

Inderdaad, je hoort nooit dat iemand die kent!
Maar ik wel
That's me in the bar is trouwens zijn tweede album, niet zijn eerste
  donderdag 2 december 2004 @ 17:51:29 #126
105263 Litso
Interlectueel.
pi_23718803
quote:
Op donderdag 2 december 2004 17:34 schreef zwareshag het volgende:

[..]

Ah, Broder Daniel ken ik wel, van de OST van Fucking Amål. Vaak gezien, vaak geluisterd.
Toch nog iemand die het kent
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  donderdag 2 december 2004 @ 17:53:57 #127
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_23718855
john mayer
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
  donderdag 2 december 2004 @ 17:59:55 #128
72710 whispers
verbally copulating
pi_23719961
quote:

die eerste zegt me niks, de andere 3 behoren tot mijn favoriete bands
pi_23721793
quote:
Op donderdag 2 december 2004 17:34 schreef lot3 het volgende:

[..]

precies
The Allman Brothers Band

Jessica en Ramblin Man zijn zo'n geweldige nummers, oeeh
pi_23722621
Blues lee

Jack Jonhson, supergroot in amerika, maar hier nog relatief onbekend. Toppertje, zowel de cd brushfire fairytales als On and on.
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
  donderdag 2 december 2004 @ 21:00:40 #132
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_23723058
quote:

BOC is best bekend, zelfs beroemd in electronica/ambient kringen.
pi_23725108
quote:
Op donderdag 2 december 2004 21:00 schreef zwareshag het volgende:

[..]

BOC is best bekend, zelfs beroemd in electronica/ambient kringen.

Biosphere ook trouwens..
pi_23726904
quote:

[..]

quote:
Op donderdag 2 december 2004 17:10 schreef Kuukske het volgende:
Deadsy is in mijn omgeving een band die niet veel mensen kennen. In de VS wel redelijk bekend thoo geloof ik. De zanger is de zoon van Cher

Ken de muziek van zijn vader niet, maar die van zijn zoon wel

En nu ik er over nadenk;
Non Prophets (niet Lostprophets ) is ook erg funky imo. Ook niemand die ze kent in mijn omgeving of die ik er enigszins warm voor kan laten lopen.
pi_23727482
quote:
Op donderdag 2 december 2004 17:30 schreef GLO het volgende:
Dat weet Litpho ook wel.
Handig, die muziektrivia'ers die je verdedigen als je even uit eten bent .
  donderdag 2 december 2004 @ 23:48:58 #136
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_23727677
quote:
Op donderdag 2 december 2004 23:19 schreef Kuukske het volgende:
Non Prophets (niet Lostprophets ) is ook erg funky imo. Ook niemand die ze kent in mijn omgeving of die ik er enigszins warm voor kan laten lopen.
Leuke cd, "Hope".
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  donderdag 2 december 2004 @ 23:49:33 #137
93593 GLO
pi_23727693
quote:
Op donderdag 2 december 2004 23:40 schreef Litpho het volgende:

[..]

Handig, die muziektrivia'ers die je verdedigen als je even uit eten bent .

You're welcome
  donderdag 2 december 2004 @ 23:54:09 #138
93593 GLO
pi_23727811
quote:
Op donderdag 2 december 2004 22:14 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Biosphere ook trouwens..

Dat zou ik ook zeggen. En de maker van hét ambient techno standaardwerk Microgravity
pi_23731168
quote:
Op donderdag 2 december 2004 23:48 schreef Zanderrr het volgende:

[..]

Leuke cd, "Hope".

Zeker leuk!
Sage Francis heeft zelf ook mooie nummers
  vrijdag 3 december 2004 @ 09:04:25 #140
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_23731506
quote:
Op donderdag 2 december 2004 17:49 schreef Marjonijntje het volgende:
Inderdaad, je hoort nooit dat iemand die kent!
Maar ik wel
That's me in the bar is trouwens zijn tweede album, niet zijn eerste

AJ Croce kan niet onbekend zijn, met zo'n vader
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 3 december 2004 @ 10:31:56 #141
93593 GLO
pi_23732722
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 09:04 schreef Mark het volgende:

[..]

AJ Croce kan niet onbekend zijn, met zo'n vader

Toch vrees ik dat veel Jim Croce-liefhebbers AJ niet kennen en andersom. En dat dat voor heel veel muzikantenouders en hun kinderen geldt. Zo groot is het gebrek aan historisch besef in de popmuziek nu eenmaal (wie zei daar 'generatiekloof'? ), in beide richtingen welteverstaan. We zagen het al eerder in dit topic bij de Allman Bros. en Deadsy. Waarmee meteen de stichtelijke waarde van dit topic bewezen is.
  vrijdag 3 december 2004 @ 10:58:59 #142
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_23733244
Ook een rol voor de media: laat een keer vallen dat Jeff de zoon is van Tim, en iedereen gaat op onderzoek uit (ok, niet iedereen, maar een serieuze muziekliefhebber)
Dommage arachide-fromage
pi_23734105
quote:
Op donderdag 2 december 2004 15:36 schreef No_Use_For_A_Name het volgende:

Noose is veel toffer
pi_23734500
Roger whittaker hrhr
  vrijdag 3 december 2004 @ 12:16:25 #145
93593 GLO
pi_23734881
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 10:58 schreef Mark het volgende:
Ook een rol voor de media: laat een keer vallen dat Jeff de zoon is van Tim, en iedereen gaat op onderzoek uit (ok, niet iedereen, maar een serieuze muziekliefhebber)

Mee eensch. Bladen doen dat veel te weinig (die willen hip zijn, of juist ouwelullerig) en rtv al helemaal niet (nee natuurlijk niet, want die dj's en presentatoren hebben van muziek meestal geen kaas gegeten).
pi_23734977
The Catherine Wheel
The Kitchens of Distinction
The House of Love
The Chameleons
Man or Astro-Man?
Vincent Gallo

Stuk voor stuk, behalve The Chameleons misschien, moeilijk te krijgen tegenwoordig..
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  vrijdag 3 december 2004 @ 12:37:25 #147
72738 misspoezz
... Het kan altijd erger
pi_23735341
Hmm hier om me heen hebben ze zelfs nog nooit van Nick Cave gehoord,
das helemaal triest.

Ik kwam op:

Under Byern
Auf der Maur
Voicst
Laibach
... Kuma Kuma Heeeee ...
pi_23736033
Closure
Dead Poetic
Saosin
Emery
Autopilot off
pi_23736250
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 12:37 schreef misspoezz het volgende:
Hmm hier om me heen hebben ze zelfs nog nooit van Nick Cave gehoord,
das helemaal triest.

Ik kwam op:

Under Byern
Auf der Maur CHECK
Voicst
Laibach
CHECK

enik luister zulke muziek nooit
pi_23736558
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 12:37 schreef misspoezz het volgende:
Auf der Maur
Melissa en haar band hebben zelfs een paar MTV-hitjes gehad in het afgelopen jaar. Ik heb Followed the waves, Taste you en (ik meen) Real a lie tenminste vaak genoeg voorbij zien komen.
  vrijdag 3 december 2004 @ 13:38:34 #151
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_23736739
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 11:58 schreef A.P.O het volgende:
Roger whittaker hrhr

Hehe, Roger Whittaker, dat luisterde mijn vader vroeger dag en nacht .
  vrijdag 3 december 2004 @ 13:39:26 #152
103707 Euforie
Come lie next to me
pi_23736756
quote:
Op donderdag 2 december 2004 17:10 schreef Kuukske het volgende:

vrijdag 3 december 2004 @ 13:40:51 #153
93593 GLO
pi_23736796
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 13:38 schreef zwareshag het volgende:

[..]

No I don't / believe in if / anymore...
  vrijdag 3 december 2004 @ 13:45:01 #154
93593 GLO
pi_23736895
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 13:30 schreef Litpho het volgende:

[..]

Melissa en haar band hebben zelfs een paar MTV-hitjes gehad in het afgelopen jaar. Ik heb Followed the waves, Taste you en (ik meen) Real a lie tenminste vaak genoeg voorbij zien komen.

En op Lowlands stonden ze in een volgepakte Alpha-tent. Da's toch iig zo'n 10.000 medelanders die ze kennen...
pi_23736976
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 13:45 schreef GLO het volgende:
En op Lowlands stonden ze in een volgepakte Alpha-tent. Da's toch iig zo'n 10.000 medelanders die ze kennen...
Het optreden in de Melkweg was zo goed als uitverkocht. Da's toch bijna 1000 man die wisten waar ze naar toe gingen ipv op goed geluk brak een tent in te banjeren .
  vrijdag 3 december 2004 @ 13:58:59 #156
93593 GLO
pi_23737246
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 13:48 schreef Litpho het volgende:

[..]

Het optreden in de Melkweg was zo goed als uitverkocht. Da's toch bijna 1000 man die wisten waar ze naar toe gingen ipv op goed geluk brak een tent in te banjeren .

Ik ontken niets
  vrijdag 3 december 2004 @ 14:03:50 #157
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_23737339
Roger Whittaker kent iedereen toch ook wel van die Telsell commercials? Of kijk ik daar alleen naar..

Sowieso zijn dit soort topics imo een beetje overbodig. Ik ken genoeg mensen van mijn leeftijd die zelfs nog nooit van Jimi Hendrix of Miles Davis gehoord hebben, terwijl dat toch geen onbekende artiesten zijn.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  vrijdag 3 december 2004 @ 14:15:26 #158
84957 sterre1981
ik hou van panda's
pi_23737633
quote:
Op zondag 28 november 2004 20:57 schreef MaRySe het volgende:

[..]

Niet in mijn omgeving

Wie kent bohemian like you nou niet? Vodafone-reclame..?

on topic: Salad. (Is inmiddels ook al lang uit elkaar, en cd nauwelijks meer te krijgen.)
Ananassen
Stofzuigerzakken
Printerinkt
Wormgaten
pi_23737803
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 14:15 schreef sterre1981 het volgende:

[..]

Wie kent bohemian like you nou niet? Vodafone-reclame..?

on topic: Salad. (Is inmiddels ook al lang uit elkaar, en cd nauwelijks meer te krijgen.)

salad is het bandje van marijne van der vlugt toch? In Ranja's topic regelmatig besproken...
  vrijdag 3 december 2004 @ 15:15:47 #160
93593 GLO
pi_23738944
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 14:03 schreef Zanderrr het volgende:
Ik ken genoeg mensen van mijn leeftijd die zelfs nog nooit van Jimi Hendrix of Miles Davis gehoord hebben, terwijl dat toch geen onbekende artiesten zijn.

Kandidaat voor het understatement van het jaar!
  vrijdag 3 december 2004 @ 16:58:36 #161
109106 umberrella
verraden door mijn illusies
pi_23741279
ik ken geen mensen die de bands Entwine, Beseech en Sentenced kennen...

ook als ik sonata arctica zeg... blijft het vaak stil aan de ander kant....
I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
Well you gotta have faith
pi_23741386
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 16:58 schreef umberrella het volgende:

Dan zeg je het volgens mij tegen wereldvreemde mensen
pi_23741745
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 16:58 schreef umberrella het volgende:

Hehe. Die laatste drie staan wel hoog in mijn favorietenlijstje. De laatste zelfs bovenaan
  vrijdag 3 december 2004 @ 17:40:04 #164
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_23742262
The Scissor Sisters
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_23742317
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 17:40 schreef Asskicker14 het volgende:
The Scissor Sisters

Nah ook die zijn best bekend.
pi_23742579
Zijn er fokkers (behalve Stratagem) die Mercenary kennen?
  vrijdag 3 december 2004 @ 17:57:01 #167
109106 umberrella
verraden door mijn illusies
pi_23742590
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 17:16 schreef Stratagem het volgende:

[..]

Hehe. Die laatste drie staan wel hoog in mijn favorietenlijstje. De laatste zelfs bovenaan

Ben blij dat ik niet de enige ben die, de bands kent... Ik weet dat er wel mensen zijn die ze kennen, maar dan moet ik met een vergrootglas zoeken hier in de omgeving
I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
Well you gotta have faith
pi_23742876
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 17:56 schreef Credence het volgende:
Zijn er fokkers (behalve Stratagem) die Mercenary kennen?

Zijn er fokkers (behalve Credence) die Myriads kennen?
pi_23744880
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:15 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

The Ark

The Ark! Jij bent serieus de eerste die ik tegenkom die het ook kent! Ik vind ze echt geniaal, alles wat ze maken.

Ik weet haast zeker dat hier niemand Frou Frou kent. Wedden?
pi_23744906
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 13:45 schreef GLO het volgende:

[..]

Dat was de Grolsch c.q. Golf. Ik stond vooraan. Geil wijf
pi_23745196
Fu Schnickens!!
And than you wake up dead and your dick falls off!!
  vrijdag 3 december 2004 @ 21:08:03 #172
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_23746728
Kristian Leontiou. Hij heeft 1 nummer uitgebracht in NL, 'Story of my life'..

wel leuke artiest uit Engeland, wordt de mannelijke Dido genoemd Beetje pop/softrock.
  Moderator vrijdag 3 december 2004 @ 21:22:31 #173
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_23747022
Ik heb alle cd's van de Crash Test Dummies. Ook al het solowerk van de bandleden. Vooral het werk van de achtergrondzangeres Ellen Reid vind ik best goed.
Maar de meesten kennen wel één nummer van de CTD.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_23747319
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 20:03 schreef J-DOGG het volgende:
Fu Schnickens!!

La Schmoove!

Kwam vroeger vaak op Yo! MTV-raps
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  vrijdag 3 december 2004 @ 23:18:30 #175
103707 Euforie
Come lie next to me
pi_23749730
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 19:50 schreef BloodyLotte het volgende:

[..]

The Ark! Jij bent serieus de eerste die ik tegenkom die het ook kent! Ik vind ze echt geniaal, alles wat ze maken.

Ik ken een liedje van ze, echt geweldig.. vergeten
(Is volgens mij het bekendste liedje )
pi_23781307
'Cause it take a foooohooool to remaine saaaane
In this world all covered up in shaaaahaaaame
Oh take it to the staaaage!
  zondag 5 december 2004 @ 18:12:18 #177
52589 sjun
uit solidariteit
pi_23782099
dubbel
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  zondag 5 december 2004 @ 18:12:29 #178
52589 sjun
uit solidariteit
pi_23782104
quote:

Tijd dat je je meer in Gothic sferen begeeft. Apoptyma Berzerk gaat daar al wat já-ren mee...

Ik ben weg van Whistler Courbois Whistler, instrumentele hardrock/rock met oosterse melodielijnen. De band bestaat helaas al niet meer.
Barend Courbois basgitaar
Cyril Whistler gitaar, sitar, viool
Jusso Whistler drums

Barend Courbois heeft nog even bij Tamas Szekeres gebast.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_23782178
quote:

[..]

Jij weer wel, ik had het kunnen raden
  zondag 5 december 2004 @ 18:42:30 #180
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_23782637
Textures
Boards Of Canada
Meshuggah
Tesseract
pi_23783438
quote:
Op zondag 5 december 2004 18:42 schreef Evil_Koekje het volgende:
Textures
Boards Of Canada
Meshuggah
Tesseract
Textures is de metal ontdekking van 2004, die kent ieder oplettend persoon wel...
pi_23783465
quote:
Op zondag 5 december 2004 18:15 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Jij weer wel, ik had het kunnen raden
Ik vind de zanger zo sexy.
Ik val op fags...
  zondag 5 december 2004 @ 19:40:54 #183
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_23783554
Battery.
Volgens mij Canadese band. Erg electro-achtig, maar dan een behoorlijk harde variant. Vrouwelijke zangeres die af en toe lekker hard kan schreeuwen.
Nooit meer iets van gehoord trouwens. Bij toeval op internet tegengekomen toen ik 'industrial' intoetste op Napster.
Nothing is real and nothing to get hung about
  zondag 5 december 2004 @ 19:43:47 #184
85889 lucida
équilibre
pi_23783593
quote:
Op donderdag 2 december 2004 17:34 schreef lot3 het volgende:

[..]

precies
The Allman Brothers Band
The Marshall Tuckerband
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
  zondag 5 december 2004 @ 19:46:18 #185
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_23783627
Bertus Staigerpaip
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
  zondag 5 december 2004 @ 19:50:20 #186
85889 lucida
équilibre
pi_23783689
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 13:38 schreef zwareshag het volgende:

[..]

Minnie Ripperton
het is zoals het is
non-conforming link
  zondag 5 december 2004 @ 19:53:57 #187
85889 lucida
équilibre
pi_23783761
quote:
Op zondag 5 december 2004 19:34 schreef BloodyLotte het volgende:

[..]

Ik vind de zanger zo sexy.
Ik val op fags...
Pussycat
het is zoals het is
non-conforming link
  zondag 5 december 2004 @ 20:05:56 #188
25850 De_Gelaarsde_Kat
Wake not the dead
pi_23783979
quote:
Volgens mij is Frou Frou best bekend. Zeker nu 'Let Go' op de soundtrack van Garden State staat. .
Sint dat die coninc sinen ban / Hevet gheboden ende sinen vrede / So weetic wel dat hine dede / Dinc ne gheene dan of hi ware / Hermite ofte clusenare.
pi_23784000
Nog eentje: Oliver Mtukudzi
Een zimbabwaan, momenteel op toernee in Amerika.
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
  zondag 5 december 2004 @ 20:16:10 #190
103707 Euforie
Come lie next to me
pi_23784174
quote:
Op zondag 5 december 2004 18:42 schreef Evil_Koekje het volgende:
Textures
Boards Of Canada
Meshuggah
Tesseract
Boards of Canada is zo fijn
pi_23784242
quote:
Op zondag 5 december 2004 20:05 schreef De_Gelaarsde_Kat het volgende:

[..]

Volgens mij is Frou Frou best bekend. Zeker nu 'Let Go' op de soundtrack van Garden State staat. .
Ze hebben hun cd nooit uitgebracht in Nederland.
pi_23784756
Matchbox twenty. In the US vrij bekend en ook daar een paar grote hits gehad. Hier in Nederland ken ik vrij weinig mensen die het echt iets zegt. Heerlijke aanstekelijke rock met goede teksten en af en toe een rustig nummertje er tussen! Aanrader is vooral de eerste cd die je volgens mij vrij goedkoop kan krijgen : Yourself or someone like you. Sommige zullen de zanger misschien kennen van de samenwerking met Santana in het nummer smooth.
  zondag 5 december 2004 @ 20:43:25 #193
15869 gr8w8
Better by design.
pi_23784831
Matchbox 20 zegt mij wel wat.

Anathema si ook erg onbekend. En als ze het al kennen is dat alleen door het redelijk duistere doommetal (of hoe je het ook wilt noemen) en niet meer van de huidige platen (A fine day to exit en A natural disaster, die hiervoor zat is ook erg goed trouwens even de naam kwijt.) en rennen ze bijna gillend weg...
Welkom bij de V&D der webfora.
  zondag 5 december 2004 @ 20:57:30 #194
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_23785216
quote:
Op zondag 5 december 2004 19:31 schreef BloodyLotte het volgende:

[..]

Textures is de metal ontdekking van 2004, die kent ieder oplettend persoon wel...
Het probleem is dus dat er ongelooflijk veel niet oplettende personen zijn
  zondag 5 december 2004 @ 20:58:02 #195
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_23785229
quote:
Op zondag 5 december 2004 20:16 schreef Euforie het volgende:

[..]

Boards of Canada is zo fijn
I know .
  zondag 5 december 2004 @ 21:30:26 #196
85889 lucida
équilibre
pi_23786033
The Tubes met het nummer White Punks On Dope

tekst: White Punks On Dope

"Teenage had a race for the night time
Spent my cash on every high I could find
Wasted time in every school in L.A.
Getting loose, I didn't care what the kids say

We're white punks on dope
Mom & Dad moved to Hollywood
Hang myself when I get enough rope
Can't clean up, though I know I should
White punks on dope
White punks on dope

Other dudes are living in the ghetto
But born in Pacific Heights don't seem much betto

Mom & Dad live in Hollywood
I can't clean up, though I know I should
White punks on dope
White punks on dope

I go crazy 'cause my folks are so fucking rich
Have to score when I get that rich white punk itch
Sounds real classy, living in a chateau
So lonely, all the other kids will never know

Mom & Dad live in Hollywood
Can't clean up, though I know I should
White punks on dope
White punks on dope"
het is zoals het is
non-conforming link
pi_23786233
quote:
Op zondag 5 december 2004 20:43 schreef gr8w8 het volgende:
Matchbox 20 zegt mij wel wat.

Anathema si ook erg onbekend. En als ze het al kennen is dat alleen door het redelijk duistere doommetal (of hoe je het ook wilt noemen) en niet meer van de huidige platen (A fine day to exit en A natural disaster, die hiervoor zat is ook erg goed trouwens even de naam kwijt.) en rennen ze bijna gillend weg...
Niets mis met Anathema. A Fine Day to Exit is zelfs één van m'n favorieten.
"A conscience cannot prevent sin, it only prevents you from enjoying it"
"It's not a lie....it's a gift for fiction"
pi_23786637
quote:
Op zondag 5 december 2004 21:39 schreef TheFallenAngel het volgende:

[..]

Helemaal mee eens
  zondag 5 december 2004 @ 22:00:24 #199
82548 ch0c0
* extra nuts *
pi_23786779
Sinds van de week weet ik dat Groove Armada een nieuw bandje is, volgens mijn collega's. .

Dat mensen niet weten wie (hed) P.E., Kidney Thieves of Orgy zijn is al tot daar aan toe...
anyone who thinks sunshine is happiness has never danced in the rain
think for yourself - question authority
pi_23787650
quote:
Op zondag 5 december 2004 22:00 schreef ch0c0 het volgende:
Sinds van de week weet ik dat Groove Armada een nieuw bandje is, volgens mijn collega's. .

Dat mensen niet weten wie (hed) P.E., Kidney Thieves of Orgy zijn is al tot daar aan toe...
Leuk, kidneythieves!

Ik kan zo een lijstje namen van singer-songwriters noemen waarvan ik denk dat praktisch geen mensen ooit van hen gehoord heeft .
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
pi_23787695
quote:
Op zondag 5 december 2004 22:00 schreef ch0c0 het volgende:

ORGY !!! Mijn favo band na Deadsy .. met Deadsy eigenlijk, kan niet kiezen
En (hed) PE kennen best veel mensen in mijn omgeving
pi_23788305
Ik heb 't de laatste tijd met Exilia. In Nederland kennen mensen ze misschien van 't voorprogramma van Rammstein. Op Viva (duitse TMF) komt Coincidence vrij vaak langs.
  zondag 5 december 2004 @ 23:41:01 #203
81412 Werner_Koekoeksklok
Tikt nog steeds...
pi_23788992
Alles uit de ambienthoek. Luister maar eens op zondagavond tussen 22:00 en 24:00 uur naar Kinkfm, programma X-rated. Nu draaien ze de bloedstollende muziek van Blood Box. Kan me niet voorstellen dat iemand dat hier kent...
Paan!
  zondag 5 december 2004 @ 23:42:11 #204
63177 Takje
Milf hunter pur sang
  zondag 5 december 2004 @ 23:42:31 #205
63177 Takje
Milf hunter pur sang
  zondag 5 december 2004 @ 23:45:38 #206
Tikt nog steeds...
pi_23789104
Toevallig zeg! Rijdt jouw vader toevallig Ford Focus? Met houten wielen? Van grenen?
Paan!
  zondag 5 december 2004 @ 23:47:56 #207
63177 Takje
Milf hunter pur sang
pi_23789163
Ja, die auto waar de pook op de plaats van de uitlaat zit en de uitlaat op de plaats van de pook. Rookt het binnen lekker door
  zondag 5 december 2004 @ 23:57:15 #208
103707 Euforie
Come lie next to me
pi_23789354
quote:
Op zondag 5 december 2004 22:37 schreef Kuukske het volgende:

[..]

ORGY !!! Mijn favo band na Deadsy .. met Deadsy eigenlijk, kan niet kiezen
En (hed) PE kennen best veel mensen in mijn omgeving
Orgy is ook erg hip ja..

Verbaasd me dan dat je niet op mn eerste reply in dit topic gereageerd hebt
  zondag 5 december 2004 @ 23:58:11 #209
Tikt nog steeds...
pi_23789377
Orgy dat is toch Nu Metal? Die muziekstroming die al 10000 keer op sterven na dood verklaard is?
Paan!
  maandag 6 december 2004 @ 00:00:39 #210
103707 Euforie
Come lie next to me
pi_23789432
quote:
Op zondag 5 december 2004 23:58 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
Orgy dat is toch Nu Metal? Die muziekstroming die al 10000 keer op sterven na dood verklaard is?
Sterven na dood

Grappig
pi_23790793
Toch is het zo.
Paan!
pi_23792805
quote:
Op zondag 5 december 2004 23:41 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
Alles uit de ambienthoek. Luister maar eens op zondagavond tussen 22:00 en 24:00 uur naar Kinkfm, programma X-rated. Nu draaien ze de bloedstollende muziek van Blood Box. Kan me niet voorstellen dat iemand dat hier kent...
mijn favoriete programma
  maandag 6 december 2004 @ 09:32:06 #213
63177 Takje
Milf hunter pur sang
pi_23793501
Heb je ook verzoekjes ingediend Bartrid?
pi_23793983
quote:
Op maandag 6 december 2004 09:32 schreef Takje het volgende:
Heb je ook verzoekjes ingediend Bartrid?
nee dat niet, helemaal vergeten
Jij wel?
  maandag 6 december 2004 @ 10:25:09 #215
93593 GLO
pi_23794238
quote:
Op zondag 5 december 2004 21:30 schreef lucida het volgende:
The Tubes met het nummer White Punks On Dope
Da's een klassieker!
Er bestaat ook een Nedrlanstalige versie van, maar ik weet ff niet meer van wie en hoe het dan heet.
  maandag 6 december 2004 @ 10:28:22 #216
93593 GLO
pi_23794286
quote:
Op zondag 5 december 2004 21:39 schreef TheFallenAngel het volgende:

[..]

Prachtige plaat. Stond # 8 in mijn jaarlijstje van 2001.
pi_23797321
quote:
Op maandag 6 december 2004 10:08 schreef bartrid het volgende:

[..]

Jij wel?
Ik was te laat, maar Takjes verzoekje is inderdaad gedraaid! wat had je ook al weer Tak? Iets van coil?
Paan!
  maandag 6 december 2004 @ 18:50:56 #218
108269 Siem83
Stone Island Wetog
pi_23803837
uh nou heb wel een paar bandjes die niet echt heel erg bekend zijn bij iedereen maar ik vind deze erg fijn.

Capdown
Sublime
Jaya the Cat
Reel Big Fish

Flogging Molly
After Forever
Alien ant Farm
Asian Dub Foundation
Yahel
Astral Projection
Kings of leon
Koxbox

Dat is eigenlijk wel een beetje de minder bekendste mziek die ik heb

M.v.gr. siem
  maandag 6 december 2004 @ 18:56:58 #219
93593 GLO
pi_23803988
quote:
Op maandag 6 december 2004 18:50 schreef Siem83 het volgende:
uh nou heb wel een paar bandjes die niet echt heel erg bekend zijn bij iedereen maar ik vind deze erg fijn.

Capdown
Sublime
Jaya the Cat
Reel Big Fish

Flogging Molly
After Forever
Alien ant Farm
Asian Dub Foundation
Yahel
Astral Projection
Kings of leon
Koxbox

Dat is eigenlijk wel een beetje de minder bekendste mziek die ik heb

M.v.gr. siem
Zitten veel bekende bands tussen hoor, in het alternatieve circuit tenminste (maar dat is dus inclusief het massale Lowlands, waar o.a. Jaya The Cat, Reel Big Fish en Flogging Molly gespeeld hebben), terwijl Alien Ant Farm zelfs een hitgroep is. Ook After Forever heeft een hitje gehad en is bovendien een van de bekendste gothicformaties van NL. En wat Kings Of Leon betreft: daar ga ik zo naar toe in Paradiso - en ik ben niet de enige; het is helemaal uitverkocht.
  maandag 6 december 2004 @ 19:29:36 #220
63177 Takje
Milf hunter pur sang
pi_23804672
quote:
Op maandag 6 december 2004 10:08 schreef bartrid het volgende:

[..]

Jij wel?
Ik had Nature and Organisation met Bloodstreamruns aangevraagd. Wist wel dat ze die gingen draaien
pi_23805285
Saul williams & Phlegm

De eerste nog gezien op Parkpop waar ik volgens mij de enige was die volledig uit zijn plaat ging terwijl de overige bezoekers een beetje vaag stonden te kijken
I presented my feminine side with flowers
She cut the stems and placed them gently down my throat
And these two lips might soon eclipse your brightest hopes
* Saul Wiliiams - 1987
  maandag 6 december 2004 @ 20:11:25 #222
105920 drumsab
eeeh, what's that sound?
pi_23805356
Voorheen Psychotic Waltz, nu Dead Soul Tribe. Echt een lekkere sfeer! Weinig mensen kennen het.
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 december 2004 @ 21:36:41 #223
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_23807520
eddy wata - jam
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 6 december 2004 @ 22:06:40 #224
73132 Cappadaan
Drink bier, denk bier.
pi_23808119
The Juliana Theory
The Get Up Kids
SenseField
Thrice
Thursday
Texas is the Reason
Calexico
Oceansize
Mars Volta
  maandag 6 december 2004 @ 23:29:57 #225
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_23810004
quote:
Op zondag 5 december 2004 18:12 schreef sjun het volgende:
Ik ben weg van Whistler Courbois Whistler, instrumentele hardrock/rock met oosterse melodielijnen. De band bestaat helaas al niet meer.
Jusso Whistler drums

Heb ik ook een (mini-)CD'tje van. On-Nederlands goed eigenlijk
Dommage arachide-fromage
pi_23810459
'k kwam laatst een leuk nummer tegen van 'matisse'
kende het zelf nog niet, maar het heet dus 'boom boom ba'
heel leuk, werd een aantal keren gebruikt voor de serie "Dead Like Me"
(wordt tot m,n spijt niet meer uitgezonden op yorin)
  dinsdag 7 december 2004 @ 00:34:56 #227
104592 Sauruzin
Rock 'n roll
pi_23811774
Gemini five! Absoluut een topband uit Stockholm waarvan ik echt alle nummers goed vind maar die zeer onbekend zijn.

www.gemini5.net
Henderson put forth the argument that "global warming, earthquakes, hurricanes, and other natural disasters are a direct effect of the shrinking numbers of pirates since the 1800s.
pi_23812405
Lee Burridge anyone? t'is wel een DJ maar met heel aparte muziek, niemand kent em maar t'is echt mijn favoriete DJ...
  dinsdag 7 december 2004 @ 00:59:16 #229
24361 Neva
Mania lovin'
pi_23812512
AAF, Groove Armada, Orgy, Sublime... dat is nou niet echt onbekende muziek, toch?

Maná schiet me te binnen, en verder een aantal Rockbands die in de V.S. heel bekend zijn en hier wat minder.

Soms spreek ik ook wel mensen die sowieso alleen de top 40 kennen, maar die neem ik überhaupt niet serieus.

"Pearl Jam, ja de naam klinkt wel bekend." is voor mij een sein dat ik met die persoon niet over muziek moet praten.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_23813208
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 01:03 schreef heiden6 het volgende:

"Pearl Jam, ja de naam klinkt wel bekend." is voor mij een sein dat ik met die persoon niet over muziek moet praten.
Dat lijkt me niet nee

Tenzij de persoon al zijn hele leven obscuur in beschimmelde cd-bakjes staat te graaien en verder nog nooit een televisie of radio van dichtbij heeft gezien, maar dan is t ws. een autist
  dinsdag 7 december 2004 @ 01:54:19 #232
93593 GLO
pi_23813378
Wat dacht je van "popmuziek heeft geen ziel", courtesy of Jules Deelder...
  dinsdag 7 december 2004 @ 02:42:50 #233
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_23813948
-Tobin Sprout
-Bonnie "Prince" Billy
-The Delgados
-Luna
-Explosions in the Sky
-John Martyn
-Tim Hardin
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
  dinsdag 7 december 2004 @ 14:53:51 #234
37508 dunc
Serve Extra Cold
pi_23820937
Bal Sagoth!

en Frank Klepacci (die heeft al die briljante muziek van Command&Conquer, Red Alert, etc gedaan)
Het leek zo'n goed idee...
pi_23822395
voor de mensen die al begonnen over apoptygma berzerk en Clan of Xymox:

Switchblade Symphony

zéér ondergewaarderde band... zonde.

en natuurlijk
- Godspeed your black emperor (psychedelic)
- people's republican of europe (industrial)
- fields of the Nephilim (electro)
- five years later (emo )
- letzte instanz (klassiek meets metal meets rap)
  dinsdag 7 december 2004 @ 22:54:24 #236
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_23823063
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 20:49 schreef cemeteryslut het volgende:
Godspeed You! Black Emperor is redelijk bekend. Ik vind het geweldige muziek trouwens.
pi_23823130
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 20:49 schreef cemeteryslut het volgende:
voor de mensen die al begonnen over apoptygma berzerk en Clan of Xymox:

Switchblade Symphony

zéér ondergewaarderde band... zonde.

en natuurlijk
- people's republican of europe (industrial)
- fields of the Nephilim (electro)
- five years later (emo )
- letzte instanz (klassiek meets metal meets rap)
GYBE! is postrock en heel bekend.
Switchblade Symphony heb ik op cd en m'n Fields of The Nephilim collectie wat overigens gewoon gothicrock is en geen electro, telt inmiddels ruim 100 items.
pi_23823150
edit: laat maar, Sebbo heeft al gereageerd
pi_23823237
Hehe.
  dinsdag 7 december 2004 @ 23:12:35 #240
15869 gr8w8
Better by design.
pi_23823430
quote:
Op maandag 6 december 2004 22:06 schreef Cappadaan het volgende:
The Juliana Theory
The Get Up Kids
SenseField
Thrice
Thursday
Texas is the Reason
Calexico
Oceansize
Mars Volta
Wat is dit? Kies de onbekende? Moeilijk, ken ze allemaal. Ik gok op Thrice.
  woensdag 8 december 2004 @ 01:02:02 #241
22501 camaro
lekker warm
pi_23825317
Ik vindt persoonlijk de band (niet de zangeres) Skin erg goed.
Gewoon lekkere rechttoe rechtaan rockmuziek, niet teveel gepriegel maar ook niet alleen maar poweraccoorden. Met een geweldige ballad (zoals elke rockband) Wings of an Angel
Sjaggo zijn is zonde van je dag
pi_23825376
Sinds dit topic
Barenaked Ladies
Ben ik weg van die band
Maar jullie muziek-fanaten kennen ze natuurlijk wel
Mensen in mijn omgeving iig niet.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  woensdag 8 december 2004 @ 02:04:30 #243
24054 search64
Avec le grande
pi_23825845
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 23:12 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Wat is dit? Kies de onbekende? Moeilijk, ken ze allemaal. Ik gok op Thrice.
Wat is dit? Een poging om stoer te doen omdat je obscure poepbandjes kent? Jij bent gaaf.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  woensdag 8 december 2004 @ 02:06:21 #244
24054 search64
Avec le grande
pi_23825856
quote:
Op maandag 6 december 2004 00:00 schreef Euforie het volgende:

[..]

Sterven na dood

Grappig
Ach kijk, we hebben de laatste fan gevonden.
pi_23826193
Iemand ooit gehoord van Anaal Nathrakh? Snoeiharde metal uit de UK
  woensdag 8 december 2004 @ 03:34:12 #246
93593 GLO
pi_23826268
quote:
Op woensdag 8 december 2004 02:04 schreef search64 het volgende:

[..]

Wat is dit? Een poging om stoer te doen omdat je obscure poepbandjes kent? Jij bent gaaf.
Die lijst bevat geen enkel obscuur poepbandje
  woensdag 8 december 2004 @ 03:36:54 #247
93593 GLO
pi_23826274
quote:
Op woensdag 8 december 2004 03:11 schreef Dimas het volgende:
Iemand ooit gehoord van Anaal Nathrakh? Snoeiharde metal uit de UK
Dát is een obscuur poepbandje
  woensdag 8 december 2004 @ 05:16:54 #248
24054 search64
Avec le grande
pi_23826397
quote:
Op woensdag 8 december 2004 03:34 schreef GLO het volgende:

[..]

Die lijst bevat geen enkel obscuur poepbandje
Ok, niet echt obscuur dan.
pi_23826450
Noir Désir, gewoon Franstalige pop, leuke sound eigenlijk, best bekend ook, maar niemand in mijn omgeving kent ze.

Engine, ontzettend lekkere metal, helaas geen CD van te vinden. Als iemand nog een adresje weet ... Terwijl het toch een band van Joey vera is.
  woensdag 8 december 2004 @ 12:26:31 #250
93593 GLO
pi_23830129
quote:
Op woensdag 8 december 2004 06:15 schreef _o_ het volgende:
Noir Désir, gewoon Franstalige pop, leuke sound eigenlijk, best bekend ook, maar niemand in mijn omgeving kent ze.
Als je erbij zegt dat hun zanger in het gevang zit wegens doodslag van actrice Marie Trintignant, dan gaat ze misschien wel een lichtje op
  woensdag 8 december 2004 @ 12:36:57 #251
63177 Takje
Milf hunter pur sang
pi_23830334
quote:
AAF, Groove Armada, Orgy, Sublime... dat is nou niet echt onbekende muziek, toch?

Maná schiet me te binnen, en verder een aantal Rockbands die in de V.S. heel bekend zijn en hier wat minder.

Soms spreek ik ook wel mensen die sowieso alleen de top 40 kennen, maar die neem ik überhaupt niet serieus.

Moet je dan ook maar niet doen. Tip!: begin gelijk over sex.
  woensdag 8 december 2004 @ 16:06:27 #252
99829 oo0oo
Hoor ik daar een lama schijten
pi_23834416
Chris Stills (zoon van)
"Sollte es denn möglich sein! Dieser alte Heilige hat in seinem Walde noch nichts davon gehört, dass Gott tot ist." - Zarathustra
pi_23835646
quote:
Op woensdag 8 december 2004 16:06 schreef oo0oo het volgende:
Chris Stills (zoon van)
zoon van wie?
  woensdag 8 december 2004 @ 17:04:07 #254
107642 lot3
pi_23835701
quote:
Op woensdag 8 december 2004 17:01 schreef Buddha_Monk het volgende:

[..]

zoon van wie?
Stephen Stills

Crosby,Stills ,Nash&Young
pi_23835721
quote:
Ach, zeker in Europa heeft Pearl Jam nou ook niet zo'n gigantische indruk achtergelaten na hun debuut. Als iemand in die periode niet zo met populaire muziek bezig was kan ik me uitstekend voorstellen dat de naam maar half is blijven hangen.
  woensdag 8 december 2004 @ 17:10:39 #256
93593 GLO
pi_23835816
quote:
Op woensdag 8 december 2004 17:01 schreef Buddha_Monk het volgende:

[..]

zoon van wie?
Véronique Sanson
  woensdag 8 december 2004 @ 17:13:26 #257
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_23835876
quote:
Op woensdag 8 december 2004 16:06 schreef oo0oo het volgende:
Chris Stills (zoon van)
Zijn eerste (enige?!) plaat is inderdaad best goed.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
  † In Memoriam † woensdag 8 december 2004 @ 17:16:24 #258
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_23835941
Zero Seven - Destiny
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_23837530
quote:
Op woensdag 8 december 2004 12:36 schreef Takje het volgende:

[..]

Moet je dan ook maar niet doen. Tip!: begin gelijk over sex.
Paan!
  woensdag 8 december 2004 @ 19:04:21 #260
63177 Takje
Milf hunter pur sang
  woensdag 8 december 2004 @ 19:30:37 #261
107642 lot3
pi_23838704
quote:
Op woensdag 8 december 2004 17:10 schreef GLO het volgende:

[..]

Véronique Sanson
een extra duit in het zakje ; het zijn nl. de vader EN de moeder van
pi_23839408
Hipsway
Richard Jobson (Ex lead singer of The Skids) < Had ik op dubbel elpee, kwijt tijdens verhuizing
Consolidated
The Riff (Nederlandse band)
Blissed Out Fatalists

Kan ook nog wel even doorgaan
pi_23839803
als je met consolidated het hip-hop trio bedoelt van oa friendly fascism, dan ken ik ze. Die andere zeggen me niks
  woensdag 8 december 2004 @ 20:35:22 #264
37508 dunc
Serve Extra Cold
pi_23839842
quote:
Op maandag 6 december 2004 18:56 schreef GLO het volgende:

[..]

Zitten veel bekende bands tussen hoor, in het alternatieve circuit tenminste (maar dat is dus inclusief het massale Lowlands, waar o.a. Jaya The Cat, Reel Big Fish en Flogging Molly gespeeld hebben), terwijl Alien Ant Farm zelfs een hitgroep is. Ook After Forever heeft een hitje gehad en is bovendien een van de bekendste gothicformaties van NL. En wat Kings Of Leon betreft: daar ga ik zo naar toe in Paradiso - en ik ben niet de enige; het is helemaal uitverkocht.
En ook Asian Dub Foundation is zeker niet onbekend.

Maar nog niemand hier die Bal-Sagoth kent?

http://www.bal-sagoth.freeserve.co.uk/
  woensdag 8 december 2004 @ 20:38:53 #265
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_23839915
quote:
Op woensdag 8 december 2004 20:35 schreef dunc het volgende:
Maar nog niemand hier die Bal-Sagoth kent?

http://www.bal-sagoth.freeserve.co.uk/
Bal-Sagoth is al minstens twee keer genoemd in dit topic, eerst door mij, daarna door iemand anders. Dus schijnbaar zijn ze bekender als wij denken .

Ik heb gisteren de band "Everything for Some" ontdekt. Ik weet vrijwel zeker dat niemand ze kent. RHCP achtig maar dan harder.
pi_23840275
Als iemand hier Love Is Killing kent zou me dat ten zeerste verbazen... Een gitaarbandje uit mijn middelbare schooltijd (ca. 91/92) dat bij mijn weten maar één demo heeft opgenomen, welke nu voor me ligt.

Het 4e nummer op dit bandje, One More Day, staat heel vast in mijn favoriete Top 10!
Op maandag 11 oktober 2010 @ 19:31 zei Hans: Sersjee heeft gelijk. Punt.
pi_23840866
quote:
Op woensdag 8 december 2004 20:32 schreef bartrid het volgende:
als je met consolidated het hip-hop trio bedoelt van oa friendly fascism, dan ken ik ze. Die andere zeggen me niks
Verbaasd dat iemand dat album kent
Degenen die Consolidated kennen kennen het van You Suck

Terwijl zeker wat latere albums echt goed zijn, zoals :

Consolidated - 1990 - The Myth of Rock
Consolidated - 1991 - Friendly Fascism
Consolidated - 1992 - Play More Music
Consolidated - 1994 - Business of Punishment

En een soloproject van Adam Sherburne genaamd Childman is ook zeer apart.
  woensdag 8 december 2004 @ 21:21:03 #268
105920 drumsab
eeeh, what's that sound?
pi_23840984
quote:
Op zondag 5 december 2004 18:12 schreef sjun het volgende:

Jusso Whistler drums

Ja, te gekke band WCW. Barend heeft voor ons nog eens een nummer ingebast in de studio. Wat erg tof was. Zijn vader is een keigoeie jazzdrummer.
Barend heeft overigens ook nog even in de heropgerichte Vengeance gezeten. En hij heeft met Bert Heerink gespeeld.
pi_23841013
quote:
Op woensdag 8 december 2004 21:16 schreef Code13.0 het volgende:

[..]

Verbaasd dat iemand dat album kent
Degenen die Consolidated kennen kennen het van You Suck

Terwijl zeker wat latere albums echt goed zijn, zoals :

Consolidated - 1990 - The Myth of Rock
Consolidated - 1991 - Friendly Fascism
Consolidated - 1992 - Play More Music
Consolidated - 1994 - Business of Punishment

En een soloproject van Adam Sherburne genaamd Childman is ook zeer apart.
Friendly Fascism en business of punishment zijn de beide albums die ik heb. In muziek trivia zijn er ook een aantal mensen die het kennen. You suck was niet echt representatief voor consolidated vond ik (met de yeastie girls)
pi_23842156
Zon beetje alle muziek die op deze website te vinden is:

www.beyondthebeatgeneration.com

(ZEER de moeite waard)
  woensdag 8 december 2004 @ 22:10:59 #271
108391 InsignifiCunt
Deleteyourmind@yahoo.com
pi_23842387
ooit gehoord van Lemon Jelly... te gekke cd-hoesjes!! enneh de muziek... compleet eigen stijl..
heerlijke funkadelic jazzy mixed-up.. met tracks als:
What do you do in the bath?
Tis al wat jaartjes oud, maar zeker de moeite waard..
Check ook Yonderboi.. een beetje minder vrolijk, maar wel een beetje dezelfde stijl..
Drastisch Fantastisch ons leventje out of space... Beleving Essentieel!!!
  woensdag 8 december 2004 @ 22:26:13 #272
37508 dunc
Serve Extra Cold
pi_23842931
quote:
Op woensdag 8 december 2004 20:38 schreef zwareshag het volgende:

[..]

Bal-Sagoth is al minstens twee keer genoemd in dit topic, eerst door mij, daarna door iemand anders. Dus schijnbaar zijn ze bekender als wij denken .
Damn, dan heb ik posts gemist :|
  woensdag 8 december 2004 @ 23:00:14 #273
94421 IceHeat
Spiritually bankrupt
pi_23843939
Raunchy, Positieve Hard-Rock met Positieve teksten! Oftewel feestmetal ofzow

Komt uit Denemarken

www.raunchy.dk
pi_23845892
quote:
Op woensdag 8 december 2004 20:00 schreef Code13.0 het volgende:
Hipsway
Die kennik! maar 1 nummer, maar toch...
pi_23846092
Ik ken bijna niemand die bluegrass kent (das een muziekstel, niet een bepaalde band)
en ook heeeeeeeeeeeeel weinig mensen die ik ken (1tje) kennen finntroll
pi_23848454
quote:
Op donderdag 9 december 2004 00:15 schreef Berkery het volgende:

[..]

Die kennik! maar 1 nummer, maar toch...
Ik ben al 4 jaar op zoek naar een album op DC++ ,
heerlijke muziek
  donderdag 9 december 2004 @ 08:42:50 #277
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_23848716
quote:
Op donderdag 9 december 2004 00:24 schreef Lyssophietje het volgende:
heeeeeeeeeeeeel weinig mensen die ik ken (1tje) kennen finntroll
Dan heb je weinig rockers in je vriendenkring
Dommage arachide-fromage
  donderdag 9 december 2004 @ 09:08:52 #278
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_23848959
The Frontline
een rapgroep uit Amsterdam die in t Engels rappen. Een groep die gaat voor de muziek en teksten en niet voor de centen . Erg goede teksten. Ze kiezen ervoor om underground te blijven en dus is de cd alleen op de site te bestellen.
Zeker t beluisteren waard
pi_23852334
quote:
Op donderdag 9 december 2004 08:42 schreef Mark het volgende:

[..]

Dan heb je weinig rockers in je vriendenkring
Neej best veel...das ut rare...
  donderdag 9 december 2004 @ 12:36:39 #280
24361 Neva
Mania lovin'
pi_23852441
quote:
Op donderdag 9 december 2004 12:36 schreef Neva het volgende:
the wallflowers
Getsie
Paan!
  donderdag 9 december 2004 @ 12:42:56 #282
24361 Neva
Mania lovin'
pi_23852469
quote:
Op donderdag 9 december 2004 12:41 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:

[..]

Getsie
niet
pi_23852760
Oh ja, Lydia Lunch !
pi_23853654
Stone Roses heb ik t heel erg mee! Debuut een van de beste platen ooit gemaakt, maar weinig bekendheid hier. Nederland is fucked up .
pi_23853800
quote:
Op donderdag 9 december 2004 13:41 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
Stone Roses heb ik t heel erg mee! Debuut een van de beste platen ooit gemaakt, maar weinig bekendheid hier. Nederland is fucked up .
Noel Gallagher vond dat the Stone Roses direct verantwoordelijk waren voor het ontstaan van Oasis. Ik heb het ze nog niet helemaal vergeven .
pi_23854740
quote:
Op woensdag 8 december 2004 17:16 schreef Skaai het volgende:
Zero Seven - Destiny
Ja!
Alles van Zero7 is mooi
pi_23855204
Gotan project
pi_23855509
Tim Christensen, ik ken er ook maar 1 nummer van. Wel een hele mooie: Whispering At The Top Of My Lungs.

En The Bays, op Lowlands gezien. Je kan de muziek gratis downloaden van www.thebays.com
pi_23856964
quote:
Op donderdag 9 december 2004 14:57 schreef komrad het volgende:
Gotan project
Dat is dus echt héél bekend. Dat ken ik nu al 3 jaar...
pi_23857234
quote:
Op donderdag 9 december 2004 12:57 schreef kwintenstraler het volgende:
Oh ja, Lydia Lunch !
Mooi . Ze toert weer. Ik vind haar duet samen met Nick Cave heel erg goed .
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
pi_23857469
quote:
Op donderdag 9 december 2004 16:26 schreef BloodyLotte het volgende:

[..]

Dat is dus echt héél bekend. Dat ken ik nu al 3 jaar...
Dat is fijn

de gemiddelde persoon die ik dat vraag kijkt alleen maar heel erg vaag
pi_23857983
quote:
Op donderdag 9 december 2004 16:37 schreef Massive het volgende:

[..]

Mooi . Ze toert weer. Ik vind haar duet samen met Nick Cave heel erg goed .
Haar optredens duren meestal maar een paar minuten (qua zang dan)
pi_23859745
Kent ook vrijwel niemand:
-Hocico
-:wumpscut:
-Blutengel
-Assemblage 23
-Das ich

op zich redelelijk bekend onder de liefhebbers van gothic - industrial maar verder niet
  donderdag 9 december 2004 @ 18:30:32 #294
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_23859800
quote:
Op woensdag 1 december 2004 12:52 schreef Mryc het volgende:
Bijna niemand kent theSTART (echt jammer vind ik dat)
Die ken ik.

Ik vind echter maar weinig mensen die Earthtone9 kennen. Of Fifth Amendment. Of The Postman Syndrome. Ach.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 9 december 2004 @ 18:53:11 #295
67174 Dos37
Come on Twente
pi_23860331
Happy Familie - Gullie Watka
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_23860399
quote:
Op donderdag 9 december 2004 16:47 schreef komrad het volgende:

[..]

Dat is fijn

de gemiddelde persoon die ik dat vraag kijkt alleen maar heel erg vaag
Ik vind het geweldig.
Kippevel muziek...
  donderdag 9 december 2004 @ 19:34:08 #297
15869 gr8w8
Better by design.
pi_23861310
quote:
Op woensdag 8 december 2004 02:04 schreef search64 het volgende:

[..]

Leuk hoor. Je volgende reactie was van dezelfde kwaliteit.
quote:
Op donderdag 9 december 2004 18:28 schreef JanaX het volgende:
Kent ook vrijwel niemand:
-Hocico
-:wumpscut:
-Blutengel
-Assemblage 23
-Das ich

op zich redelelijk bekend onder de liefhebbers van gothic - industrial maar verder niet
Ik ken de laatste drie, maar ik kan niet echt zeggen dat ik ze geweldig vind. Waarschijnlijk ook de reden dat ik de eerste twee ook niet ken, niet mijn ding.
pi_23862518
quote:
Op donderdag 9 december 2004 19:34 schreef gr8w8 het volgende:

Ik ken de laatste drie, maar ik kan niet echt zeggen dat ik ze geweldig vind. Waarschijnlijk ook de reden dat ik de eerste twee ook niet ken, niet mijn ding.
ik ken ze allemaal maar die bands kunnen mij absoluut niet boeien...
pi_23866234
quote:
Op donderdag 9 december 2004 20:24 schreef bartrid het volgende:

[..]

ik ken ze allemaal maar die bands kunnen mij absoluut niet boeien...
mij wel (behalve blutengel)
pi_23866292
quote:
Op donderdag 9 december 2004 22:43 schreef kamagurka het volgende:

[..]

mij wel (behalve blutengel)
wij hebben die discussie vaker gehad
  vrijdag 10 december 2004 @ 08:53:39 #301
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_23872113
De Wereldband!
Vooral live erg leuk, muziek uit alle windstreken (ik ken de muzikanten, maar ze zijn nog niet bekend in Nederland), ze maken parodieën op Klezmer, Arabische muziek, country, Latin, vanalles. Gaat dat zien!
www.dewereldband.nl
'T best bewaarde geheim van Nederland
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')