Ik heb er over gelezen in de spits of metro, die waren er niet erg van onder de indruk.quote:Op vrijdag 12 november 2004 09:01 schreef klitterbell het volgende:
zal ik mijn verhaal ook even vertellen: een half jaar geleden heb ik een bloedtest gedaan via Immogenics. Aan de hand van het resultaat van die test ben ik nu 25 kg lichter zonder ook maar 1 keer een calorie te hoeven tellen. Ik begon op 120 kg (1,90 meter) en zit nu dus op 95 kg. Nog circa 10-15 kg te gaan!!
ben ik het niet helemaal met je eens...quote:Op vrijdag 12 november 2004 10:22 schreef klitterbell het volgende:
de test kost 500 euro, behoorlijk veel geld maar het werkt echt. Na een maand was ik nog niet veel kilo's afgevallen maar je voelt je zo veel fitter doordat je enkele voedingsstoffen weglaat. Voordat ik hiermee begon merkte ik ook niet van overgevoeligheid van voedingstoffen. Maar om een voorbeeld te geven: ik mag geen vanille meer. Laatst was ik het even beu en heb ik een reep chocolade opgegeten (zit veel vanille in) en ik kreeg me toch last van krampen in mijn maag en droge ogen. Dat heeft het voor mij nog eens bevestigd.
Bovenstaande ben ik met je eens, echter dit is alleen iets anders. Mijn voedingspatroon is niet veel veranderd door deze test. Ik eet nog steeds brood en/of aardappelen/groente/vlees of pasta's. Ik gebruik nog steeds roomboter of olijfolie om te bakken en braden. Ik gebruik nog steeds zuivelproducten etc. M.a.w. ik laat geen groepen voedingsstoffen achterwege. Ik mag geen zallm, brocolli, koffie, vanille, kip, aubergine, gerst, haring en bosuitjes meer eten omdat ik deze als het ware niet goed verteer.quote:Op vrijdag 12 november 2004 14:25 schreef zwahiel het volgende:
[..]
ben ik het niet helemaal met je eens...
Als je namelijk voor een bepaalde periode helemaal geen vet eet, krijg je ook kramen in je maag wanneer je weer vetten binnenkrijgt...
Dit is gewoon de aanpassing die je lichaam maakt. Ooit was er bij Jambers een vrouw die helemaal idolaat was van sporten en daarook haar dieet voor had aanpast, ze at totaal geen vet meer. Ze deed aan bodybuilden en at daar ook volledig naar!
Maar sinds kort had ze een vriend en nu gingen ze wel eens samen uiteten zo heel af en toe. Wanneer ze dit deed, krameerde haar maag, ze voelde zich dagen lang ongelukkig en haar lichaam was dagen lang aan het "herstellen".
In een latere uizending zijn ze hierop terug gekomen met een dokter erbij en zo.
Die vertelde dat dit normaal was omdat het lichaam zich aanpast aan de situatie zonder vetten en wanneer er ineens toch vetten komen weet het lichaam zich daar geen raad mee en krijg je verschijnselen als maagkramen en misselijkheid e.d..
Van dat bloedprikken gebeuren geloof ik niet zoveel, 't komt denk ik meer door het placebo effect, toch is 't idd wel zo dat door bepaalde stoffen je lichaam anders kan gaan reageren en dus ook zich ook anders gedraagt...
koffie, laat je 't ook achterwegen dan?quote:Op vrijdag 12 november 2004 14:41 schreef klitterbell het volgende:
[..]
Bovenstaande ben ik met je eens, echter dit is alleen iets anders. Mijn voedingspatroon is niet veel veranderd door deze test. Ik eet nog steeds brood en/of aardappelen/groente/vlees of pasta's. Ik gebruik nog steeds roomboter of olijfolie om te bakken en braden. Ik gebruik nog steeds zuivelproducten etc. M.a.w. ik laat geen groepen voedingsstoffen achterwege. Ik mag geen zallm, brocolli, koffie, vanille, kip, aubergine, gerst, haring en bosuitjes meer eten omdat ik deze als het ware niet goed verteer.
Ik ga me meer te buiten aan lekkers als ik veel sport. Misschien heb jij dat ook. Lichaam wil de verbruikte energie snel weer aangevuld zien ofzo?quote:Op zondag 14 november 2004 22:14 schreef sjak het volgende:
Ook van mij maar even een terugvindpost. Ik ga wel lekker, ben veel aan het sporten. Deze week 3 keer gepilatest en 2 keer hardgelopen. jammer dat ik me zo te buiten aan allerlei lekkers ben gegaan
het valt ook soms niet mee. Ik dacht dat koffie mijn problemen zou opleveren maar na twee dagen had ik daar geen last van. Bier vond ik idd heel erg balen maar ik drink nu witte wijn of whiskey, dus mijn alcoholniveauquote:Op vrijdag 12 november 2004 16:55 schreef zwahiel het volgende:
[..]
koffie, laat je 't ook achterwegen dan?
kip? ook?
GERST weet je waar gerst in zit? Bier, hoeveel boterhammen is één glas bier ook alweer?
Je laat dus toch wel wat achterwege... Ik denk ook dat je meer bent gaan bewegen, want dat hoort er toch ook bij?
Wel knap dat je zoveel kilo verloren bent door die methode, maar zelf zou ik 't niet zo doen...
//edit: weer terug gefietst...
Leuk om te lezen, zoveel mensen, zoveel methodes, niet dan? Als jij je er goed bij voelt, en het werkt voor jou, prima toch?quote:Op maandag 15 november 2004 09:00 schreef klitterbell het volgende:
Het gaat met deze methode niet alleen om afvallen want je energiehuishouding gaat er zoveel op vooruit.
vind 't wel goed ja dat zoveel afgevallen bent daardoor...quote:Op maandag 15 november 2004 09:00 schreef klitterbell het volgende:
[..]
het valt ook soms niet mee. Ik dacht dat koffie mijn problemen zou opleveren maar na twee dagen had ik daar geen last van. Bier vond ik idd heel erg balen maar ik drink nu witte wijn of whiskey, dus mijn alcoholniveauhou ik zo ook wel op peil.
Het grootste probleem is chocolade en dat had ik nooit verwacht. Ik was niet zo'n chocolade-eter dacht ik.
Ik ben niet veel meer gaan bewegen. Nog steeds heeft mijn fiets een lekke band (al een meer dan een half jaar nl.) en mijn abonnement bij de sportschool (was van plan om 2x per week te gaan) is ook zonde van het geld want ik ga gemiddeld 2x per maand.
Maar ik voel me verder super dus dat vergeef ik mezelf dan maar.
Het gaat met deze methode niet alleen om afvallen want je energiehuishouding gaat er zoveel op vooruit.
Herken ik ook. Ik was altijd meer een chips-eter dan een chocolade-eter, maar aan chips heb ik echt geen behoefte meer, terwijl ik nog wel af en toe heel erg zin heb in chocola.quote:Op maandag 15 november 2004 09:00 schreef klitterbell het volgende:
Het grootste probleem is chocolade en dat had ik nooit verwacht. Ik was niet zo'n chocolade-eter dacht ik.
Jaaa.. als je al die gegevens weghaalt kunnen we natuurlijk niet controleren of ie wel echt van jou isquote:Op maandag 15 november 2004 14:58 schreef zwahiel het volgende:
[afbeelding]
Check it out!
Toch maar 's lid geworden van Olympos, en meteen het laatste plekje bij de spinningles van donderdag half 2 gepikt
muhahahaha! Enige normale tijd, half 1 haalde ik niet omdat ik tot half 1 les heb...
Begint de 22e november, dus dan ben ik weer wat aan sport aan het doen! Volgende week (als ik weer stufi krijg) dan pak ik meteen een fitness abo d'r bij. Dan maar wat fietsen, dikke neus, 't is niet dichtbij, niet super billig, maar tenminste wel wat! Dichtbij kost me momenteel gewoon echt even teveel...
goed bezig!quote:Op zondag 21 november 2004 14:45 schreef sjak het volgende:
Ik heb de afgelopen week helemaal niet zoveel gesport, vandaag toch maar wel gaan lopen en weer eens gaan kijken hoe ver ik kon komen. En jawel, ik heb bijna mijn doel voor dit jaar kunnen behalen, ik heb nu 14 minuten achter elkaar hard gelopen, mijn doel is 15! Dan mag ik eens gaan kijken wat mijn nieuwe trainingsschema gaat worden. In september moet ik die 16 km kunnen rennen.... dat is volgens mij ongeveer 1,5 uur dus ik moet nog 6 keer zolang achter elkaar kunnen rennen. Dat moet gaan lukken, ik ren nu al 28 keer zo lang als waar ik mee begon
Ik hoef weer geen wijziging in mijn gewicht neer te zetten, ik blijf een beetje hangen in de 77. Komt waarschijnlijk door alle heerlijkheden die die oude man uit Spanje heeft meegenomen, ik kan de verleiding telkens maar niet weerstaan... Ik denk dat mijn doel wordt, niet heel veel zwaarder de feestdagen doorkomen en dan ga ik opnieuw proberen om slank de zomer in te gaan.
Ik weet niet wat voor broekmaat je hebt... mijn vriend heeft maat 32/36 en dat is ook altijd lastig... lang en smal. Maar laatst liepen we zomaar tegen een heel leuke ribbroek aan, die zelfs iets aan de lange kant was. Bij WE hebben ze ook nog weleens wat leuke broeken in zijn maat, wel aan de sportieve kant, maar ook net.quote:Op maandag 22 november 2004 10:52 schreef Kaensterle het volgende:
Broeken kopen blijft de pest... alleen spijkerbroeken hebben ze tamelijk veel in mijn maat maar die staan me allemaal niet, vind ik. Gewone "nette" broeken in mijn maat hebben ze wel bij de Sting, maar over de kwaliteit en het model daarvan ben ik niet zo te spreken. De Bijenkorf, de Bonneterie en de Dockerswinkel hebben allemaal nauwelijks iets wat goed past en als ze eens iets hebben is het fucking duur... nou ja, binnenkort weer uitverkoop.
Dat kom je uit op een BMI van 19,3, dat is wel heel erg licht hoor!! Niet dat ik enig recht van spreken heb want mijn BMI is ook niet echt hoog te noemen, maar ik wou het toch even zeggenquote:Op dinsdag 23 november 2004 20:59 schreef wasda het volgende:
Ik wil ook meedoen![]()
wasda (1.64 m.) (21,8) is nu 58.2 kilo en wil 52 kilo wegen.
Om er beter uit te zien.![]()
Imago heeft wel een punt, je BMI zou dan wel erg laag uitkomen... maar wat is je plan? Alleen minder eten, of ook sporten zodat je wat strakker wordt? Want dat doet soms net zo veel, of nog meer voor je uiterlijkquote:Op dinsdag 23 november 2004 20:59 schreef wasda het volgende:
Ik wil ook meedoen![]()
wasda (1.64 m.) (21,8) is nu 58.2 kilo en wil 52 kilo wegen.
Om er beter uit te zien.![]()
Ik merk juist dat als ik veel sport ik dan veel minder honger heb. Maar misschien eet ik gewoon veel als ik niks beters te doen heb en lekker thuis op de bank zit dus.quote:Op zondag 14 november 2004 22:21 schreef thaleia het volgende:
[..]
Ik ga me meer te buiten aan lekkers als ik veel sport. Misschien heb jij dat ook. Lichaam wil de verbruikte energie snel weer aangevuld zien ofzo?
Welkom!quote:Op woensdag 24 november 2004 19:07 schreef _Supreme het volgende:
hay
Mag ik ook meedoen?
Supreme, 16 jaar, 1.72 m en 70 kgik wil graag naar de 65 kg om te beginnen
ik ben al een paar dagen bezig, paar keer gerend buiten en situps en pushups doen thuis.
Dat heb ik ook, maar dan gewoon met bezig zijn. Als ik een dag bezig ben denk ik helemaal niet aan eten (maar eet natuurlijk wel gewoon drie maaltijden). Als ik een dag thuiszit moet ik me vaak toch wel een beetje inhouden om niet iets te pakken.quote:Op woensdag 24 november 2004 18:53 schreef Radiohoofdje het volgende:
[..]
Ik merk juist dat als ik veel sport ik dan veel minder honger heb. Maar misschien eet ik gewoon veel als ik niks beters te doen heb en lekker thuis op de bank zit dus.
bedankt voor deze opmerking (ik bedoel het niet negatief hoorquote:Op dinsdag 23 november 2004 22:15 schreef imago het volgende:
[..]
Dat kom je uit op een BMI van 19,3, dat is wel heel erg licht hoor!! Niet dat ik enig recht van spreken heb want mijn BMI is ook niet echt hoog te noemen, maar ik wou het toch even zeggen
Ik heb vandaag om 17h een kilo mandarijnen gekocht en die zijn nu opNiet dat dat slecht is, maar het geeft wel aan wat voor een enorme vreetzak ik ben
![]()
Tja het is meer een balans vinden. Ik probeer zo gezond mogelijk te eten (en niet om NIET te eten) en daarnaast ook te sporten.quote:Op woensdag 24 november 2004 09:57 schreef wendy-tje het volgende:
[..]
Imago heeft wel een punt, je BMI zou dan wel erg laag uitkomen... maar wat is je plan? Alleen minder eten, of ook sporten zodat je wat strakker wordt? Want dat doet soms net zo veel, of nog meer voor je uiterlijk![]()
jah, ik snoep bijna niet meer en ik probeer me zoveel mogenlijk te houden aan, ontbijten, lunch en avondeten. en niks daartussenin.quote:Op woensdag 24 november 2004 21:32 schreef Kaensterle het volgende:
[..]
Welkom!
Ben je ook van plan anders/beter te gaan eten? Als je flink cardioot moeten die 5 kilo anders ook best lukken hoor, maar als je wat beter eet kan dat enorm helpen... alleen een adviesje.
Dat is goed nieuws!quote:Op vrijdag 26 november 2004 07:59 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik pas eindelijk die broek aan die ik op de zwarte markt had gekocht!
Nadat ik hem had kocht, kreeg ik hem met mogelijkheid aanDat krijg je ervan als je kleding niet kunt passen
Maar nu ik gewicht kwijt ben krijg ik hem eindelijk aan, dat is een mooi begin van de dag
Je kunt ook fruit als tussendoor nemen, is (voor mij iig) makkelijker vol te houden...quote:Op donderdag 25 november 2004 22:52 schreef _Supreme het volgende:
[..]
jah, ik snoep bijna niet meer en ik probeer me zoveel mogenlijk te houden aan, ontbijten, lunch en avondeten. en niks daartussenin.
Zie dit als een voordeel: je hebt alvast je warming up gedaan...quote:Op vrijdag 26 november 2004 16:10 schreef zwahiel het volgende:
Ga straks nog even naar 't sportcentrum om me in te schrijven voor meerdere "cursussen" Jammer dat 't zo ver weg is van mijn huis en dat je nadat je de bus uit bent nog een dik kwartier moet lopen voor je er eindelijk bent (ligt achter de botanische tuinen). Maar 't is goedkoper dan alles wat bij mij in de buurt zit...
ja maar wel een behoorlijk lange warming up... Gelukkig neem ik gewoon mijn tas mee naar 't school, maar ik zit nog met mijn lapdoos te loeren...quote:Op vrijdag 26 november 2004 16:20 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Zie dit als een voordeel: je hebt alvast je warming up gedaan...
Ben je misschien flink aan het sporten? Het zou natuurlijk kunnen zijn dat je teveel spieren krijgt...quote:Op zaterdag 27 november 2004 11:18 schreef imago het volgende:
Ik snap er niks van, ik word zwaarder en zwaarder en zwaarderNou snap ik wel dat ik zwaarder word als ik ongezond doe, maar sinds vorig weekends heb ik werkelijk niks ongezonds gegeten, en toch ben ik sinds vorig weekend aangekomen.
Zou m'n lichaam soms een vetlaagje aan het opslaan zijn tegen de winterkou?
Eerlijk gezegd denk ik een beetje aan de spaarstand... je lichaam is nu zo gewend aan een wat sober regime dat het alle overtredingen opslaat en niet zomaar meer laat gaan. Heel vreemd voorstel misschien, maar zou het helpen om een tijd wat meer calorieen binnen te krijgen?quote:Op zaterdag 27 november 2004 11:18 schreef imago het volgende:
Ik snap er niks van, ik word zwaarder en zwaarder en zwaarderNou snap ik wel dat ik zwaarder word als ik ongezond doe, maar sinds vorig weekends heb ik werkelijk niks ongezonds gegeten, en toch ben ik sinds vorig weekend aangekomen.
Zou m'n lichaam soms een vetlaagje aan het opslaan zijn tegen de winterkou?
Oe dat klinkt goedquote:Op zaterdag 27 november 2004 12:06 schreef wendy-tje het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd denk ik een beetje aan de spaarstand... je lichaam is nu zo gewend aan een wat sober regime dat het alle overtredingen opslaat en niet zomaar meer laat gaan. Heel vreemd voorstel misschien, maar zou het helpen om een tijd wat meer calorieen binnen te krijgen?
meestal brood, of muesli als ik melk heb in huis.quote:Op zaterdag 27 november 2004 11:33 schreef _Supreme het volgende:
en wat ontbijten jullie?
ik heb lekker een kistje vol met lekkere mandarijntjes!!
Nee, maar wel met andere sortgelijke dieten... op korte termijn resultaat, maar o wee als je het niet volhoudt.. dan krijg je alles dubbel en dwars er weer bij. Het is geen permanente verandering in je eetgedrag, en die is toch nodig als je blijvend wil afvallen...quote:Op zondag 28 november 2004 19:27 schreef miesjuh het volgende:
Heeft iemand ervaringen met een brooddieet?
'k ben er nog! Alleen lange tijd niet meer in de buurt van een weegschaal geweest...quote:Op maandag 29 november 2004 14:50 schreef Kroeltroel het volgende:
[...]
Misschien is het ook wel handig om de beginlijst weer eens door te nemen, metachter degenen die al lang niet meer gepost hebben, en hen, als ze binnen 2 weken nog niet gepost hebben, eruit te halen?
quote:Op woensdag 1 december 2004 20:38 schreef zwahiel het volgende:
haha hoeft niet op vaste dagen wasda.
Dat je niet zo goed kunt squashen maakt niet zo super veel uit, ik speel zelf nu ook pas een maand of 4 / 5... Ik heb nu dus mijn squashkaart voor OlymposWie weet
Net trouwens weer hier in Venlo gesquashed wel verloren maar maar net...4-2...
Kreeg straks trouwens een compliment dat ik een smaller gezicht kreeg't was mij zelf ook al een beetje opgevallen, maar ik had 't nog niet van iemand gehoord
Woei!
ja bij elke andere school dok je gewoon een bedrag per jaar en kun je alles doen wat je wil, maar in Utrecht moesten ze 't nodig anders doenquote:Op vrijdag 3 december 2004 22:52 schreef wasda het volgende:
[..]
Ik snap helemaal niks van het Olympos squashkaart systeem (ik ging net even kijken op de site, maar werd er niet veel wijzer uit)![]()
Maar wie weet kunnen we dat een keer doen.
Wat betreft het gewicht: ik ben precies op hetzelfde gewicht gebleven als vorige week![]()
Ik snap niet hoe dat komt![]()
Ik kan volgende week dinsdag (ergens in de middag) wel, of de weken erna. Ik heb tentamensquote:Op maandag 6 december 2004 11:56 schreef zwahiel het volgende:
Vanmiddag even een afspraak maken wanneer we gaan squashen in Utrecht met iemand van school.
En wanneer kun jij wasda?
dinsdag is primaquote:Op dinsdag 7 december 2004 22:06 schreef wasda het volgende:
[..]
Ik kan volgende week dinsdag (ergens in de middag) wel, of de weken erna. Ik heb tentamensDus niet veel tijd dan. Eigenlijk moet ik dan ook nog een sportkaart gaan kopen
![]()
Ik ben nu aan het denken of ik bij Olympos wil gaan fitnessen of bij de sportschool om de hoek. Het is natuurlijk wel aantrekkelijker om dichtbij te kunnen sporten, maar misschien is Olympos ook zo gek nog niet.
Al bijna 2 maanden de sportschool niet van de binnenkant gezien, omdat ik nu in Utrecht woon, en dat kan ik merken ook![]()
Hopelijk gaat het met jullie allemaal beter![]()
Is het dan niet eerder slecht dat je "thuis" zo weinig mensen hebt die een oogje in het zeil kunnen houden, dan dat je het slecht vindt dat ze bij je nieuwe sportschool misschien wat overdreven bezorgd daarover zijn? Ik vind het eigenlijk wel goed dat ze zeggen dat ze niet genoeg mensen hebben om in de gaten te houden of alles goed gaat en dat ze daarom geen zware gewichten hebben; dat lijkt me beter dan dat ze mensen die niet weten hoe het moet onbegeleid laten prutsen.quote:Op woensdag 8 december 2004 00:26 schreef zwahiel het volgende:
(Thuis doet ons sportcentrum 't met 1 á 2 instructors die zo'n 50 ~ 60 man tegelijk in de gaten houden... (zo'n 50 apparaten!) dus wat nou begeleiding!?)
ik vind 't prima hoor!quote:Op woensdag 8 december 2004 12:14 schreef wasda het volgende:
Ok dinsdagmiddag? Om een uur of 4? Later kan ook![]()
Een dag ongezond eten en meer eten dan je nodig hebt is niks mis mee hoorquote:Op dinsdag 7 december 2004 22:05 schreef Kaensterle het volgende:
Poehpoeh... Ik heb met Sinterklaas een large Domino's pizza gegeten (in m'n eentje ja, op 2 stukken na opgekregen) met ijs toe. Verder heb ik de afgelopen dagen alleen gezondigd met een stukje banketletter gister....
Ik kán me gewoon niet meer laten gaan qua eten, heel merkwaardig (maar niet per se een slechte zaak lijkt me), goed ik heb dan wel die pizza weggewerkt maar dat was de avondmaaltijd. Vroeger at ik op sinterklaasdag aan een stuk door chocoladeletters, marsepein en chips, maar daar had ik zondag geen enkele behoefte aan.
Dat weet ik wel, maar het moet niet te vaak gebeuren hèquote:Op vrijdag 10 december 2004 18:54 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Een dag ongezond eten en meer eten dan je nodig hebt is niks mis mee hoor
Dat heb ik juist niet. Ik at vroeger vaak patat, maar ik vind het nu echt niet meer lekker (niet dat ik dat erg vind ofzoquote:Op zaterdag 11 december 2004 14:54 schreef Kaensterle het volgende:
[..]
Dat weet ik wel, maar het moet niet te vaak gebeuren hè![]()
Er bestaat altijd een mogelijkheid om weer "af te glijden" naar je oude eetgewoontes. Nou denk ik niet dat dat zal gebeuren, maar ik ben er wel beducht op.
quote:Op zondag 12 december 2004 10:15 schreef Kroeltroel het volgende:
En zoals voorspeld: er is van mijn sint-snoep-uitbarsting niets meer te merken. De weegschaal gaf hetzelfde aan als vorige week
En ik heb weer een andere reden om niet "af te glijden naar oude eetgewoontes": een dag veel snoepen wordt de dag erna direct afgestraft door een stel puisten in mijn gezicht. Had ik vroeger niet, nu steeds wel. Friet en pizza gaan nog wel zonder problemen trouwens, alleen dingen als pepernoten en chocola zorgen voor puisten.quote:Op zaterdag 11 december 2004 17:25 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Dat heb ik juist niet. Ik at vroeger vaak patat, maar ik vind het nu echt niet meer lekker (niet dat ik dat erg vind ofzo)
Wij zitten in bijna exact dezelfde situatie, alleen wordt ik gek van die 63 en ga ik er wel veel moeite voor doen om iig naar de 61 te gaan. Maar ik kan nu eindelijk weer gaan sporten, dat vervelende hoestje van de afgelopen weken is vrijwel verdwenen.quote:Op zondag 12 december 2004 12:10 schreef imago het volgende:
[..]![]()
Ik weeg nu telkens rond de 63 kilo, terwijl ik eigenlijk terug wil naar de 61. Heb al een tijd niet echt veel kunnen sporten, dus ik hoop dat als ik dat weer oppak het wat gemakkelijker zal gaan. Maar voorlopig lijkt het alsof m'n lichaam dit gewicht wel OK vindt: of ik nou veel of weinig eet, ik blijf rond die 63 hangen. En ik blijf eerlijk gezegd liever met gemak rond de 63 kilo, dan dat ik mezelf aan een zwaar en strak regime moet gaan houden om 2 kilo minder te wegen. Maar goed, we zien wel
Je moet ook geen twee dingen gelijk willen, want dan raak je teleurgesteld als het niets wordt. En soms zo erg, dat je voor alle twee de doelstellingen faalt.quote:Op dinsdag 14 december 2004 10:20 schreef Radiohoofdje het volgende:
Ik zit hier met een moeilijke situatie.
Ik probeer aan mijn gewicht te werken en ik ben sinds een week gestopt met roken. Echt goed gaat het niet samen. Misschien dat ik vandaag maar weer eens goed begin want de ergste ik-heb-nicotine-nodig-aanvallen zijn wel voorbij. Ik vind het even belangrijker om helemaal van het roken af te komen.
Spierpijn vind ik altijd wel fijn, heb ik zó'n gevoel: yes, goed gepresteerd.quote:Op woensdag 15 december 2004 20:58 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik heb eindelijk weer eens in de sportschool gezeten. Moest wel weer even wennen en ik durf te wedden dat ik morgen spierpijn heb...
klopt, zo'n 35-50 uur [verschilt per persoon], daarom moet je kracht training ook om de dag doen, maar cardio daar in tegen kan je elke dag doen, zelf lekker als je spierpijn hebt, gaat er lekker uit daardoor, bij mij dan he!quote:Op woensdag 15 december 2004 21:19 schreef imago het volgende:
Maar je spieren hebben toch tijd nodig om te herstellen?
ja dat klopt ook wel, maar het is niet zo leuk als iedereen fietst als een bejaardequote:Op woensdag 15 december 2004 22:33 schreef _Supreme het volgende:
je kunt toch zelf bepalen hoe hard je fietst ofniet dan?
ik was ook helemaal nat toen ik ging spinnen :p
volgende week heb ik vakantie en dan kan ik lekker weer heel veel sporten!
Je lichaam functioneert net als een lamp: het heeft energie nodig om te functionerenquote:Op vrijdag 17 december 2004 18:53 schreef _Supreme het volgende:
wow, ik heb net echt een enge ervaring gehad.
omdat ik de laatste dagen wat minder eet voel ik ook niet echt meer honger.
ik had vanmorgen dus een halve boterham gegeten en na school een sinasappel. toen ben ik 2 uur intensief gaan fitnissen en toen ik thuis kwam ging ik in bad liggen. Ik voelde me alleen wat zwak verder niks. maar toen ik uit bad stapte, werd ik inneens blind en ik hoorde allemaal geritsel... ik werd misselijk en het leek net alsof ik ZWAAAR dronken was..echt eng!!
toen heb ik snel wat gegeten, en nu gaat het weer beter... eng
Als je te weinig gaat eten en extra veel sporten ga je eerder spierweefsel verbranden dan vet, dus pas op.quote:Op vrijdag 17 december 2004 18:53 schreef _Supreme het volgende:
wow, ik heb net echt een enge ervaring gehad.
omdat ik de laatste dagen wat minder eet voel ik ook niet echt meer honger.
ik had vanmorgen dus een halve boterham gegeten en na school een sinasappel. toen ben ik 2 uur intensief gaan fitnissen en toen ik thuis kwam ging ik in bad liggen. Ik voelde me alleen wat zwak verder niks. maar toen ik uit bad stapte, werd ik inneens blind en ik hoorde allemaal geritsel... ik werd misselijk en het leek net alsof ik ZWAAAR dronken was..echt eng!!
toen heb ik snel wat gegeten, en nu gaat het weer beter... eng
Ik weet het nog niet!quote:Op vrijdag 17 december 2004 23:09 schreef Isabeau het volgende:
Wat voor sport ga je doen, nein? Ik ben bijv. gaan hardlopen (vreselijk, maar wat ben ik trots op mezelf dat ik steeds anger kan lopen). Ik heb ook aan spinning gedaan, maar dat vond ik maar niets. Dat zadel deed gewoon pijn aan mijn achterwerk, dat ding is veel te klein! Maar ik snap de verslavende factor wel hoor, zwahiel
Ik weet dat toen toeps nog Atkins deed, ze halfdood terugkwam van haar spinninglesquote:Op vrijdag 17 december 2004 23:57 schreef Isabeau het volgende:
Gewoon een keer een proefles spinning vragen, de meeste sportscholen vinden dat wel goed. Ik heb alleen geen idee hoe het zit met atkins en duursporten.
jajaquote:Op maandag 20 december 2004 16:46 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb net veel geld uitgegeven aan hardloopspullen, dus een spinningsetje kan er niet meer af
En squashen, ook al zo vreselijk leuk!![]()
Wat heb je gekocht???quote:Op maandag 20 december 2004 16:46 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb net veel geld uitgegeven aan hardloopspullen, dus een spinningsetje kan er niet meer af
En squashen, ook al zo vreselijk leuk!![]()
heb fatsoenshalve nog wat nootjes erin laten zitten in 't kommetjequote:Op maandag 20 december 2004 22:56 schreef imago het volgende:
wasda en zwahiel, stoppen met eten, nu!![]()
Ik heb geen flauw idee hoe het komt, maar ik ga weer góéd! Dat vind ik wel mooi, dan heb ik een soort buffer voor de feestdagen. Ik schommelde rond de 63, ga nu weer richting 61, en zal dan na de feestdagen wel weer rond de 63 zijn. Maar dat vind ik een stuk beter dan dat ik straks opeens op de 65 zit, zo zwaar (voor mijn doen dan hè!) wil ik echt niet meer worden voorlopig.
aah dat deed ik een tijdje geleden ook, terwijl er gewoon geen hond op TV is. gewoon de afstandsbediening verstoppen en jezelf dan lekker helemaal instoppen. dan heb je geen zin meer om die afstandsbediening te zoekenquote:Op dinsdag 21 december 2004 11:33 schreef zwahiel het volgende:
[..]
heb fatsoenshalve nog wat nootjes erin laten zitten in 't kommetje
Slaap veels te weinig, wil ik op tijd naar bed, hoepla TV aan, nog pas half 2 's nachts voor ik slaap, heb ook van die blauwe wallen onder me ogen zitten nuBleh...
Vanmiddag weer wat frustratie eruit meppen
Ik moet trouwens ook nog steeds mijn georven weegschaal meenemen naar Utrecht, wel zo makkelijk
Ook hier aan het spammen, maniac?quote:Op vrijdag 24 december 2004 10:00 schreef maniac2000 het volgende:
Hoi, leuk om te horen dat jullie ook zo goed bezig zijn. Ik ben gelukkig al in totaal zo'n 13 kilo kwijtgeraakt.
Heb hier ook al een topic geplaatst, want ik doe mee met de stendersdieetclub. Op de site kun je op me stemen in mijn dagboek lezen.
Allemaal heel veel succes.
Groetjes,
Bianca
http://www.stendersdieetclub.nl/show_poll.php?candidate=bianca
Ohja, die had dit weekend gemoetenquote:Op maandag 27 december 2004 09:30 schreef Kroeltroel het volgende:
Psst, Imago, vergeet je niet te updaten? Het is inmiddels al week 53 maar die hadden we er niet bijgezetEr is trouwens niet veel te updaten zie ik al
![]()
Het is al een paar maanden zo, sinds ik niet meer hardloop. Ik ben wel weer gaan sporten, maar kennelijk zit ik nu in dezelfde situatie als toen ik net begon met hardlopen/afvallen: ik blijf op hetzelfde gewicht en kom zelfs wat aan.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 10:14 schreef YPPY het volgende:
Gaat het eten nog wel goed GWS? Soms sluipt er ongemerkt in dat je ongezonder gaat eten. Dan heb je het niet in de gaten, maar het gebeurt wel, of je gaat bijvoorbeeld minder water drinken. En je hebt natuurlijk de feestdagen gehad, heb je toen niet wat extra's op?
Die zijn bij de Makro te halen. Ik heb zelf twee losse van twee kilo gekocht, ik meen voor 2 euro per stuk (lijkt me wel erg weinig als ik er zo over nadenk, maar ik zal vandeweek nog eens kijken...) en ze hadden ook setjes van 6 voor een redelijke prijs die ik me nu even niet kan herinneren.quote:Op maandag 27 december 2004 12:27 schreef zwahiel het volgende:
[...]
Ben ook op zoek naar een dumbel setje voor thuis aangezien ze dat Olympos niet hebben en ik daar 't meeste mee train, dus als iemand nog wat weet
[...]
Mijn plan? Even denken...quote:Op dinsdag 4 januari 2005 06:36 schreef YPPY het volgende:
Welkom Rhoona, hoe ben je van plan af te gaan vallen? Het is handig om 'een plan' te maken voordat je begint. Wanneer je vragen hebt over onderdelen van dat plan, laat je het maar weten. Er zitten hier genoeg kenners van wat wel en niet werkt.
Zo ben ik ook begonnen en ik kon al vrij snel 15 minuten achter elkaar. MIjn tip zou zijn om de pauzes (dus de wandeltijd) steeds iets korter proberen te maken. Ik ging op die manier van 3 x 5 minuten binnen no time naar 1 keer 15. Daarnaast had ik 1 stuk (van het park naar huis) dat ik telkens zo ver mogelijk probeerde hard te lopen, daar ontdekte ik steeds dat ik toch wel verder was dan ik telkens dacht. Dus daarmee wordt mijn tip, zoek een bepaalde uitdaging. In het park begon ik met een kwart rondje en als ik dat kon dan kwam er weer een kwart bij.quote:Op donderdag 13 januari 2005 10:52 schreef Snuusje het volgende:
Ik kom net terug van mijn eerste keer hardlopen. Ik heb echt totaal geen conditie. Ik heb telkens 1 min gerend en dan 1 min gewandeld en dat 20 min en ik vond het nauwelijks vol te houden.In elk geval is er, als ik het vol hou, straks wel veel vooruitgang te merken. De van dam tot dam loop is misschien toch iets te optimistisch.
dat doe ik al, ik heb niet echt vaste weegdagen, maar als ik bij mijn ouders ben dan weeg ik me zowat elke dag, gelukkig ben ik niet iedere dag thuis maar meestal alleen in 't weekendquote:Op donderdag 13 januari 2005 10:52 schreef Snuusje het volgende:
Zwahiel kun je niet beter een vaste weegdag voor jezelf afspreken? Dan zie je denk ik ook minder schommelingen en als je bent afgevallen is het niet telkens 1 of 2 ons. Ik weet dat het lastig is. Ik heb zelf thuis geen weegschaal maar als ik bij mijn ouders ben sta ik er elke ochtend op.
Dat is mijn job, en mijn plan was dat vanavond te doen. Key?quote:Op zondag 16 januari 2005 15:08 schreef Kroeltroel het volgende:
Ik ga dit topic eens even bijlezen. Ik ben nog steeds hetzelfde, van mij geen update dus...
Wie gaat er trouwens updaten??????
Ehm..teveel van iets is nooit goed.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 17:36 schreef _Supreme het volgende:
aah, net lekker gesport, en ik ben nu echt verslaafd aan appeltjes!!
is het slecht om 10 appels per dag te eten?
Jep 2e getal is BMI...quote:Op vrijdag 21 januari 2005 16:59 schreef sa-sa het volgende:
Ik wil ook meedoen. Kan dat gewoon door zo'n regeltje in te vullen?
Sa-sa (1,64) (22.3) was 62,0 kg, is nu 60 kg en wil graag 55,0 kg wegen. -0
Moest even goed nadenken wat het tweede getal was. Dacht eerst leeftijd, tot ik decimalen zag. Neem aan het BMI is?
Dankje,quote:Op vrijdag 21 januari 2005 19:21 schreef YPPY het volgende:
Welkom Sa-sa. Hoe wil je het afvallen aan gaan pakken? Ga je ook sporten of sport je al? Het tweede getal is inderdaad je bmi.
Je kan beter fruit eten dan snoep denk ik altijd maar.
Kijk dit is hem! Jim:quote:Op vrijdag 21 januari 2005 19:21 schreef YPPY het volgende:
Hoe gaat het met Jim Wasda? Heb je een foto van hem?
52 vind ik ook vrij laag, maar het zit nog bij een goede BMI. Daaronder wil ik nooit komen! Het is maar een streefgewicht, het kan heel lang duren totdat ik 52 weeg, ietsje meer is ook goed (54, 55quote:Op zaterdag 22 januari 2005 17:31 schreef sa-sa het volgende:
Wasda: Ik verbaas me over jouw streefgewicht. Je bent namelijk precies evenlang als ik. En jouw huidige gewicht is ook al een hele tijd mijn streefgewicht geweest. Ik zou niet ontevreden zijn als ik 58 woog. Maar omdat ik het nu goed wil doen, probeer ik voor de 55 te gaan. Maar is 52 niet wat licht voor je lengte? Wil me er niet mee bemoeien hoor, maar ik vroeg me gewoon af waarom je die keuze hebt gemaakt.
Daaronder is inderdaad helemaal magertjes. Nou ja, in ieder geval succes met het afvallen!quote:Op maandag 24 januari 2005 13:50 schreef wasda het volgende:
[..]
52 vind ik ook vrij laag, maar het zit nog bij een goede BMI. Daaronder wil ik nooit komen! Het is maar een streefgewicht, het kan heel lang duren totdat ik 52 weeg, ietsje meer is ook goed (54, 55, maar 58 vind ik voor mijzelf iets teveel.
Misschien zit dat wel bij mij in de cultuur dat dat net iets teveel is. (ik ben aziatisch).
Ik vind 62 wel heel lichtquote:Op donderdag 27 januari 2005 17:29 schreef _Supreme het volgende:
_Supreme (1.72) was 70 kg, is nu 67 kg en wil graag 62 wegen. -3, ik heb mijn doel even verlaagd. ik ga niet tot de 65, maar gewoon door!
mja, het is ook niet echt een serieus doel, ik wil gewoon even doorgaan, en als ik tevreden ben, stop ikquote:
Volgens de BMI is 59 het minimum met die lengte, dus dat 'heel' licht valt wel mee...quote:
quote:Op zondag 30 januari 2005 21:55 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Hmm ik zie trouwens dat je 1.72 bent, ik dacht 1.82 dus mijn fout![]()
Is mooi geworden!quote:Op woensdag 9 februari 2005 09:21 schreef knuffeldees het volgende:
ik kom me hier ook even melden want ik lurk al een hele tijd mee![]()
Vroeger was ik een dunne sliert, ik werd voor de gek gehouden omdat iedereen me zo omver kon duwen zonder enige moeite, toen ik naar de mbo ging keerde dat helemaal, op het begin ging ik nog met de fiets (retour 30km) en dat was ook goed voor me , maar mijn vriendinnen gingen allemaal met de trein naar school en zodoende ging ik ook niet meer fietsen.
Ik ging liever gezellig kletsen dan alleen fietsen. Na 2 jaar met de trein gegaan te zijn, was mijn gewicht gestegen naar 86 kilo, als je nagaat dat ik maar 1.71 ben is dit natuurlijk veeeeeel te veel.
Weer werd ik gepest opschool, maar nu niet omdat ik te licht was maar juist te dik![]()
Na lange depressiviteit heeft mijn beste vriendin besloten om me te helpen, en dat is gelukt ook!
Ik ben weer de deesje van vroeger en iedereen merkt ook weer aan me dat ik gelukkig met mezelf ben.
Dit wil ik natuurlijk zo houden , want ik heb geen zin meer in die mindere tijden
Daarom hou ik nu ongeveer bij wat ik elke dag eet, en dit werkt al 2 maanden goed, ik ben nog altijd op een stabiel gewicht, al ben ik de laatste weken weer iets meer gaan eten, ook snoep er dergelijkemaargoed in tegenstellling daarvan ben ik minimaal 3 dagen in de sportschool te vinden
voor
na
Hier mijn regeltje dan ook maar
Knuffeldees (1.71) (21.9) was 86, is nu 64, en wil graag 61 kg wegen. -22
Dankjequote:Op woensdag 9 februari 2005 12:54 schreef Woutey het volgende:
[..]
Is mooi geworden!
Weet iemand trouwes nog een nederlandse site waar je je calorieen en activiteiten en zo bij kunt houden?
Vin ik altijd wel handig om te zien.
Dat is een ding wat zeker is, maar die calorieen verbrand ik nu dus weer in de sportschool, en sinds ik fulltime werk heb ik niet meer zoveel tijd om te snoepenquote:Op woensdag 9 februari 2005 13:31 schreef Confidential het volgende:
Zooo knuffeldees, dat ziet er goed uit zeg!Dat openbaar vervoer kan inderdaad funest zijn voor je figuur, zo ongemerkt trapte je vroeger heel wat calorietjes weg!
Dankjequote:Op donderdag 17 februari 2005 14:51 schreef Kroeltroel het volgende:
Jeetje wat een verschil Knuffeldees! Ziet er goed uit!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | Minimum(jeugd)loon Per 1 januari 2005 Werkweek ¹ Bruto ² Netto ³ Minimum maandloon 664,00 592,00 Minimum weekloon 153,25 137,00 Minimum uurloon ¹ 36 uur 4,26 3,81 Minimum uurloon ¹ 38 uur 4,03 3,61 Minimum uurloon ¹ 40 uur 3,83 3,43 |
Hoi Kroeltroel!quote:En nog een welkom (de 4e al, dat gaat goed) voor Actress. Volg je een speciaal dieet, en ga je er ook bij bewegen?
ik werk nu op het moment nog in een supermarkt jaquote:Op donderdag 17 februari 2005 21:59 schreef kikoooooo het volgende:
je werkte zeker in een supermarkt?
Dat nieuwe baantje, is dat een bruto of een netto bedrag?
[ code verwijderd ]
Zo damn jij bent welquote:Op woensdag 9 februari 2005 09:21 schreef knuffeldees het volgende:
ik kom me hier ook even melden want ik lurk al een hele tijd mee![]()
Vroeger was ik een dunne sliert, ik werd voor de gek gehouden omdat iedereen me zo omver kon duwen zonder enige moeite, toen ik naar de mbo ging keerde dat helemaal, op het begin ging ik nog met de fiets (retour 30km) en dat was ook goed voor me , maar mijn vriendinnen gingen allemaal met de trein naar school en zodoende ging ik ook niet meer fietsen.
Ik ging liever gezellig kletsen dan alleen fietsen. Na 2 jaar met de trein gegaan te zijn, was mijn gewicht gestegen naar 86 kilo, als je nagaat dat ik maar 1.71 ben is dit natuurlijk veeeeeel te veel.
Weer werd ik gepest opschool, maar nu niet omdat ik te licht was maar juist te dik![]()
Na lange depressiviteit heeft mijn beste vriendin besloten om me te helpen, en dat is gelukt ook!
Ik ben weer de deesje van vroeger en iedereen merkt ook weer aan me dat ik gelukkig met mezelf ben.
Dit wil ik natuurlijk zo houden , want ik heb geen zin meer in die mindere tijden
Daarom hou ik nu ongeveer bij wat ik elke dag eet, en dit werkt al 2 maanden goed, ik ben nog altijd op een stabiel gewicht, al ben ik de laatste weken weer iets meer gaan eten, ook snoep er dergelijkemaargoed in tegenstellling daarvan ben ik minimaal 3 dagen in de sportschool te vinden
voor
na
Hier mijn regeltje dan ook maar
Knuffeldees (1.71) (21.9) was 86, is nu 64, en wil graag 61 kg wegen. -22
ik heb me eerst bezig gehouden met het afvallen en ben nu sinds een dikke maand bezig met sporten, alhoewel het overtollige huid probleem wel mee valt heb ik wel nog wat te kampen met de probleemzones, waar "kapotte" huid zitquote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:52 schreef Fastcruiser het volgende:
@knuffeldees: Mooi gelukt hoor: complimenten!
Vraag: geen problemen met "overtollige" huid gehad? En zo ja hoe heb je dat dan opgelost? Veel met sport gedaan?
quote:
quote:Op zondag 20 februari 2005 12:00 schreef knuffeldees het volgende:
En Zwahiel ook bedankt, en gewoon rustig aan blijven doen en je niet al te veel uitsloven
He kssst weg jijquote:Op maandag 21 februari 2005 15:44 schreef imago het volgende:
En smoesjes dat sporten te ver weg is pikken we niet hè!Koop een paar hardloopschoenen, doe de voordeur open en begin met sporten, makkelijk zat!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |