WTF gebruik je Safariquote:Op dinsdag 9 november 2004 16:58 schreef XL het volgende:
Mijn browser heeft een serieus probleem....
Als gevolg daarvan kan ik de babes in de Openingspost niet meer zien.
Nadat de volledige pagina geladen is gaan alle plaatjes uit de tekst weg!
Nu ben ik nog niet thuis in mijn huidige browser (Safari) maar misschien kennen jullie het probleem? (dan hoef ik mijn active topics niet met DIG te vervuilen)
IE is gewoon een stuk trager dan Safari op een Applequote:Op dinsdag 9 november 2004 18:21 schreef Komakie het volgende:
[..]
WTF gebruik je Safari
Ik snap niet waarom mensen alternatieven voor IE zoeken.
IE werkt tenminste op elke pagina. Ik weet wel dat het Mickeysoft is en mickeysoft zuigt enzo en dat IE zo lek als een mandje is. (dat laatste los je trouwens niet op met het gebruik van een andere browser maar goed)
Maar alle pagina's worden daar tenminste op weergegeven...
Je moet trouwens IE wel ff tweaken. Gewoon MyIE2 erover heen draaien ofzo
Wat ik probeer te zeggen: ik heb geen idee hoe je dat zou moeten aanpassen helaas...
Ok ik had ff geen rekening gehouden met een Apple...quote:Op dinsdag 9 november 2004 19:02 schreef XL het volgende:
[..]
IE is gewoon een stuk trager dan Safari op een Apple
Daarnaast is Safari veel mooier en gebruiksvriendelijker.
Maar ik ben pas enkele dagen geswitched... ik moet nog kijken welke domme instelling dit probleem veroorzaakt.
He gast, de gamecube heerst he...quote:Op woensdag 10 november 2004 10:48 schreef NoComment het volgende:
Nee, populaire dingen doen XL gruwelenPopulair is bijvoorbeeld Windows, Burton, strapbindingen, en playstation. Daarom heeft ie dus een Apple, een Nidecker met Flowbindingen, en een Gamecube
![]()
Heb trouwens bericht van Husk, de reis valt 6 euro duurder uit omdat de dieselprijzen zo gestegen zijn
quote:Op woensdag 10 november 2004 12:38 schreef beerke het volgende:
[..]
He gast, de gamecube heerst he...
xbox.. 2x... allebij omgebouwd.. als we dan toch gaan pimpenquote:Op woensdag 10 november 2004 13:51 schreef XL het volgende:
Xbox heb ik ook.... omgebouwd, dat dan weer wel.
Voor Amped 1 en 2 natuurlijk
Ja, ik zag een advertentie met een snowboardplaatjequote:Op woensdag 10 november 2004 14:58 schreef Thermo het volgende:
ibook gekocht? ( blijft lekker nerden )
Voor een Xbox zijn veel beter argumenten..... divx-speler, mp3-speler, game-console, mail-server (al is dat laatste argument minder op wintersport-argumenten gericht). Maar voor een PS2 is echt niets te zeggen, zelfs al wil je GTA San Andreas, dan emuleer je dat toch op je Xbox....quote:Op woensdag 10 november 2004 16:01 schreef Komakie het volgende:
Anyway, ik wil een X-box meenemen naar Oostenrijk, maar het maatje waar ik mee daar naar toe ga wil een PS2Omdat er meer vrienden van hem een PS2 hebben...
Nidecker heeft geen fabriek in Oostenrijk.quote:Op woensdag 10 november 2004 18:51 schreef -Mzraki- het volgende:
Even uit het vorige topic:
Ik ben op zoek naar snowboard + bindingen voor niet al teveel geld, aangezien dat me helaas niet op de rug groeit en ik slechts 2 weken per jaar board. Ik heb 5 weken ervaring, 1,92m, 80 kg, en schoenmaat 46.
Nu is mijn vraag, waar moet ik ongeveer op zoek, ik zag dit op Marktplaats, maar die bindingen zien er nogal slecht uit.
Tips, ideëen iemand?
Mja, het kwam allemaal al wat onbetrouwbaar overquote:Op woensdag 10 november 2004 19:05 schreef XL het volgende:
[..]
Nidecker heeft geen fabriek in Oostenrijk.
K2 komt niet uit dezelfde fabriek als Nidecker.
Het hele merk Axis zegt me niets. Type Warrior nog minder
(Axis en Warrior zijn wel beiden modellen van Nidecker geweest.)
Ik heb dus nog maar 5 weken ervaring, begonnen in het voorjaar, zeg maarquote:Als je 5 weken 2x per jaar board zit je op 10 weken ervaring... Dan krijg je toch neem ik aan zelf ook wel een gevoel bij wat goed en slecht is.
quote:Zo niet, dan zou ik meer lessen nemen in plaats van geld uitgeven aan een eigen board. Niet beledigend bedoeld hoor, maar bij tweedehands boards moet je gewoon opletten waar je geld aan uitgeeft. Je moet zelf kunnen beoordelen of de base en kanten goed zijn. Zelf kijken of de schroefgaten voor de bindingen in orde zijn en zelf kijken of de plank stevig is en voldoende grip heeft. Ik zou bij een dermate onbekend board het ook zeker zelf willen proberen. Als de persoon die het wil verkopen doet alsof zijn advertentie op het jeugdjournaal komt (sorry, Bart)... zou ik er helemaal voor zorgen dat ik zelf weet waarover het gaat.
Je past er waarschijnlijk nooit op met maat 46, je hebt een wide-board nodig. er is wel wat tevinden op marktplaats maar staar je niet blind op het feit dat een board nieuw is.quote:Op woensdag 10 november 2004 18:51 schreef -Mzraki- het volgende:
Even uit het vorige topic:
Ik ben op zoek naar snowboard + bindingen voor niet al teveel geld, aangezien dat me helaas niet op de rug groeit en ik slechts 2 weken per jaar board. Ik heb 5 weken ervaring, 1,92m, 80 kg, en schoenmaat 46.
Nu is mijn vraag, waar moet ik ongeveer op zoek, ik zag dit op Marktplaats, maar die bindingen zien er nogal slecht uit.
Tips, ideëen iemand?
Is goed hoor, wij blijven wel achter om het thuisfront te verdedigen!quote:Op woensdag 10 november 2004 20:41 schreef Kentaro het volgende:
Nog 3 dagen een dan lekker naar naar Kaprun, even weg uit dit terroristische bolwerk
Het moet wel, want de ME en de politie rennen weg van ado supporters en een paar marokkanenquote:Op woensdag 10 november 2004 21:50 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Is goed hoor, wij blijven wel achter om het thuisfront te verdedigen!
Ik hoop voor je dat ze je berg niet opblazenquote:Op woensdag 10 november 2004 20:41 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Je past er waarschijnlijk nooit op met maat 46, je hebt een wide-board nodig. er is wel wat tevinden op marktplaats maar staar je niet blind op het feit dat een board nieuw is.
Nog 3 dagen een dan lekker naar naar Kaprun, even weg uit dit terroristische bolwerk
Dat weet jij, dat weet ik, maar ik krijg het niet aan z'n verstandquote:Op woensdag 10 november 2004 18:37 schreef XL het volgende:
Voor een Xbox zijn veel beter argumenten..... divx-speler, mp3-speler, game-console, mail-server (al is dat laatste argument minder op wintersport-argumenten gericht). Maar voor een PS2 is echt niets te zeggen, zelfs al wil je GTA San Andreas, dan emuleer je dat toch op je Xbox....
Hahah en je zegt zelf.. kijk eens naar de datumquote:Op zondag 14 november 2004 18:38 schreef Komakie het volgende:
Hey ik zie nu pas dat de foto in de eerste post zichzelf de hele tijd update
Kortom, kan dan ff snel kijken hoe het zit met de sneeuw omstandigheden in Oostenrijk
Kirchberg, Kitzbühel (Oostenrijk)quote:Op maandag 15 november 2004 16:18 schreef NoComment het volgende:
En zijn er nog plannen voor de carnavalsvakantie?![]()
quote:Op maandag 15 november 2004 17:08 schreef beerke het volgende:
*beerke komt binnen na een dramatisch slecht tentamen*
... dus direct in het boardtopic kijken. Want ohw, ohw, ohw... wat heb ik een zin om de sneeuw in te duiken zeg. En ik hoop stiekem toch wel dat die wens binnen anderhalve maand gerealiseerd is. Die reis in januari komt er sowieso wel. Hoe is het eigenlijk met de sneeuwval in Pra Loup, NoComment?
...op sneeuw?quote:Op dinsdag 16 november 2004 18:01 schreef XL het volgende:
Mooie foto NoComment....
Ik kan me een skiklas herinneren die daar vrolijk stond te wachten.............
quote:Op dinsdag 16 november 2004 18:31 schreef NoComment het volgende:
[..]
...op sneeuw?
![]()
Had jij geen hekel aan sleepliften...? Of was deze extreem lang en irritantquote:Op dinsdag 16 november 2004 19:39 schreef beerke het volgende:
Dat is echt sentiment, die foto. Ik zou bijna roepen dat ik weer terug wil naar Pra Joepie
Die sleep lift links op de foto he ....
rechtermuisklik -> afbeelding opslaan als.. -> gewoon openen -> tadaa hijs groot.. heb ik geen progje voor nodig hoorquote:Op woensdag 17 november 2004 17:29 schreef XL het volgende:
Ik ben de oplossing voor het plaatsprobleem in Safari tegengekomen op GoT.
Misschien ook voor Thermo zijn Powerbook interessant:
javascript:for(i=0;document.images[i];i++){document.images[i].style.width="auto";document.images[i].style.maxWidth="580px";document.images[i].style.height="auto"}
dat javascript draaien op een pagina (dat kan door hem in je favorieten te zetten)
Gevolg is ook dat ik alle User-icons die afwijkende maten hebben op origineel formaat zie...
Die van Thermo is echt groot
Hey, we leren het allemaal nog steedsquote:Op woensdag 17 november 2004 18:03 schreef ivetje het volgende:
* Komakie gaat in december weer snowboarden...indoor in Neuss (duitsland).
Heb er weerecht zin in...is alweer bijna een jaar geleden dat ik op de plank heb gestaan. En ik ben nog aan het leren, kan het nog niet echt goed..hopelijk gaat het deze keer weer beter
Koud, heel vroeg donker en de kerst-sneeuw moet DAN vallen...quote:Op donderdag 18 november 2004 09:17 schreef BrakkeAap het volgende:
Hela!
Ik ben ook nog druk bezig met het leerproces, en daarvoor zag ik een hele leuke aanbieding voor half december in Les Menuires.
is er iemand die me wat meer kan vertellen over wat voor weer het dan over het algemeen is?
En dan een beetje in het kader van: hoe groot is de kans dat je de hele week binnen zit omdat er geen sneeuw ligt? Da's eigenlijk wel het belangrijkste. Kou boeit niet, als er maar sneeuw ligt.
Waarom is Trois Vallees wel sneeuwzeker? Hebben ze daar een gletscher oid? Of is het omdat het zo'n groot gebied is dat er vast wel ergens sneeuw moet liggen?quote:Op donderdag 18 november 2004 10:08 schreef XL het volgende:
[..]
Koud, heel vroeg donker en de kerst-sneeuw moet DAN vallen...
(les menuires-pas uitbreiden naar Trois Vallees maakt hem overigens WEL sneeuwzeker.
Ik hoop dan ook te gaan
4 uur zal het wel al goed donker zijn inderdaad.quote:Op donderdag 18 november 2004 11:09 schreef BrakkeAap het volgende:
[..]
Waarom is Trois Vallees wel sneeuwzeker? Hebben ze daar een gletscher oid? Of is het omdat het zo'n groot gebied is dat er vast wel ergens sneeuw moet liggen?
En hoe vroeg is vroeg donker? uurtje of 4 (als de kroegen open gaan??) ?
Ik ben pas drie weken geweest, en dat was alle drie de keren eind januari.
(naar Pra-loup, Les deux alpes en TIgnes) en ik wil dit seizoen eens proberen om twee keer te gaan... Als het budget het tenminste toelaat...
Maar het is zo leuk...![]()
05:09?quote:Op vrijdag 19 november 2004 05:09 schreef beerke het volgende:
Type en bier??? Het gaat mij relatief goed af mag ik wel zeggen. Wat een "spetterende" avond was het...
Damn... die weekend-tas!quote:Op vrijdag 19 november 2004 05:09 schreef beerke het volgende:
Type en bier??? Het gaat mij relatief goed af mag ik wel zeggen. Wat een "spetterende" avond was het...
Ging gisteren erg slecht bij mequote:Op vrijdag 19 november 2004 05:09 schreef beerke het volgende:
Welneequote:Op vrijdag 19 november 2004 21:13 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
met Flowbindingen ....
.... Hij vraagt 350 euro .......
, is dat een beetje redelijk??
trustenquote:Op zaterdag 20 november 2004 00:03 schreef Komakie het volgende:
"en dan slapen"
Dat ga ik dus nu ook doen
Thnxquote:Op zaterdag 20 november 2004 02:56 schreef 360sjors het volgende:
[..]
trusten![]()
ah wat vindt ik dat een kut zin..quote:Op zaterdag 20 november 2004 18:47 schreef Kentaro het volgende:
Zo het eerste tripje van het seizoen zit erop
hmmm voor mij nog 3/4 weken en dan mag ik ookquote:Op zondag 21 november 2004 16:07 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
Nog 2 weken en dan zit ik voor 4-5 maanden in de franse sneeuw
Sportura all-in?quote:Op maandag 22 november 2004 15:31 schreef BrakkeAap het volgende:
Jej
Net geboekt... Ik zit van 11 tot 18 december in Les Menuires...
D'r ligt al sneeuw, nou maar hopen dat het een lekker pak is tegen die tijd...
't is wel de eerste week van het seizoen daaro, maargoed, ik heb een pas voor de hele Trois Vallees, dus ik ga er maar vanuit dat ik lekker de sneeuw in kan
Nog 16 nachtjes slapen...
Kun je me mailen opquote:Op maandag 22 november 2004 16:07 schreef BrakkeAap het volgende:
Meer kan ik er volgens mij niet over vertellen, maar als je nog vragen hebt: barst los!
Ik zal proberen om af en toe een openbare internet-pc te vinden om jullie op de hoogte te houden of ik nog leefquote:Op maandag 22 november 2004 13:13 schreef beerke het volgende:
... hmmmm, het gaat wel rustig worden in dit topic ben ik bang. Maar uiteraard wens ik iedereen ontzettend veel plezier toe aankomend seizoen. Zelf hoop ik ook een paar keer van de partij te kunnen zijn.
Ik moet ook nog wax en een strijkijzer kopen.. Waar ik werk hebben we er eentje, zo'n reisding van 13 euro... Denk dat dat voldoende is?quote:Op dinsdag 23 november 2004 14:39 schreef XL het volgende:
Ik ga zo mijn board maar eens waxen denk ik....
.... ik zie ineens nog wel een weekje decemberboarden in het vooruitzicht.
Komaki waar zit je straks in frankrijk? en wat ga je dr doen?quote:Op maandag 22 november 2004 18:59 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik zal proberen om af en toe een openbare internet-pc te vinden om jullie op de hoogte te houden of ik nog leef
Ik zit in Oostenrijkquote:Op dinsdag 23 november 2004 15:37 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
[..]
Komaki waar zit je straks in frankrijk? en wat ga je dr doen?
Ik zit vanaf 8 dec tm april-mei in Val Thorens
Dan open ik de donderdag wel, goeiemorgen!quote:Op donderdag 25 november 2004 03:35 schreef XL het volgende:
360Sjors zijn msn is uit...
Beerke is vast aan het downloaden...
Kortom, ik durf hem wel aan... Ik sluit de woensdagavond in het topic af, Weltrusten Boarders!
Winterdip gozer, ook al is het ons favo seizoen, iedereen heeft er last vanquote:Op donderdag 25 november 2004 11:08 schreef NoComment het volgende:
[..]
Dan open ik de donderdag wel, goeiemorgen!
Dindsdag ga ik weer indoor boarden in Haarlem, hoop wel dat ik me dan wat beter voel dan nu.. lang geleden dat ik me zo kut heb gevoeld zeg![]()
Ik bedoel meer in de trant van hoofdpijn en zwaar verkouden... Om humeur goed te houden gewoon ff boardfiompje kijken iedere dag!quote:Op donderdag 25 november 2004 11:12 schreef Thermo het volgende:
[..]
Winterdip gozer, ook al is het ons favo seizoen, iedereen heeft er last van
enquote:Hello there!
I could send you the part for sure, but please send me your address first.
Thanks
Have a nice winter!
Cheers,
Robby
=quote:Hi there!
The part is coming over right away!
I wish you and all the Dutch people a very nice winter!
Cheers,
Robby
wtf? dus als je bindingen het begeven gewoon een mailtje sturen en je krijgt nieuwe? Goeie service inderdaadquote:Op vrijdag 26 november 2004 16:48 schreef Kentaro het volgende:
Tja de service van Burton is echt top. Ik kreeg nieuwe P1's. Terwijl ze gewoon door twee jaar intensief gebruik waren gesleten.
Het is echt waar. Ik had ze bij Frosty's gekocht en ben terug gegaan omdat ik vond dat ze voor twee jaar gebruik te veel waren gesleten. Jeroen was dat met me eens en heeft ze naar Burton teruggestuurd. Vervolgens heb ik twee weken later het nieuwste model gekregen.quote:Op vrijdag 26 november 2004 17:50 schreef NoComment het volgende:
[..]
wtf? dus als je bindingen het begeven gewoon een mailtje sturen en je krijgt nieuwe? Goeie service inderdaad![]()
quote:Op zaterdag 27 november 2004 23:17 schreef Komakie het volgende:
Weer nieuwe shit gekocht
Ben nu zo goed als compleet
Nieuwe Helm: Leedom Limit Cut:
[afbeelding]
en een lawinepieper:
[afbeelding]
En nog een tooltje, schep en een sonde.
Was gvd weer 600 euro kwijt
Gelukkig kreeg ik bij Burnside 16% korting omdat ze 167 jaar bestaan dit weekend (tip)
Scheelde toch 100 euro
Hmm ok bericht is niet helemaal goed aangekomen denk ikquote:Op zondag 28 november 2004 01:04 schreef NoComment het volgende:
[..]
Mja ik weet het.quote:Op zondag 28 november 2004 01:11 schreef NoComment het volgende:
[..]
Hmm ok bericht is niet helemaal goed aangekomen denk ikWat ik wou zeggen, 600 euro is best veel
Natuurlijk is het nuttig spul, maar voor m'n snowboard + bindingen + boots was ik ook zoiets kwijt
![]()
Geen id...quote:Vrijdag trouwens de Oakley Wisdom zien liggen, wat een supervet ding zeg... helemaal zoals ie daar lag (zilver frame met zilver spiegellens) maarja de prijs he... 165 euro..
Hoe lang zijn jullie trouwens nog van plan door te gaan met boarden eigenlijk? Ik bedoel wat mij betreft zou ik m'n leven lang elk jaar meerdere keren de alpen of iets dergelijks ingaan, maar als ik bijvoorbeeld over een jaar ofzo werk heb bijvoorbeeld... zou dat dan nog zo makkelijk gaan. Denk dat ik maar een baan zoek met 10 vrije weken ofzo dan![]()
weet ik iig al zeker dat ik geen bedrijf vind)
Zo spannend is een gletscher toch niet?quote:Op maandag 29 november 2004 14:28 schreef -Mzraki- het volgende:
1 Januari naar Mallnitz, eerste trip van dat jaar en tevens m'n eerste keer op een gletscher..
Nee, ok, maar ik heb er gewoon weer tiefus veel zin in. 8 maanden tijd gehad om zin op te bouwen, dus zodoende.quote:Op maandag 29 november 2004 14:43 schreef micko het volgende:
[..]
Zo spannend is een gletscher toch niet?
Op zich niet...quote:Op maandag 29 november 2004 14:43 schreef micko het volgende:
[..]
Zo spannend is een gletscher toch niet?
Nee, ik heb geen zin om in zo'n spleet te belandden. En al helemaal niet aangezien ik geen 350 euro voor een pieper over heb.quote:Op maandag 29 november 2004 15:52 schreef Komakie het volgende:
[..]
Op zich niet...
Gletcher is ook gewoon wit.
Je moet alleen niet buiten de pistes gaan. Das niet zo verstandig
Gewoon zorgen voor genoeg vakantiedagen. Ik heb nu ook 37 dagen, toch ruim 7 weken (en nee ik ben geen ambtenaar)quote:Op zondag 28 november 2004 01:11 schreef NoComment het volgende:
[..]
Hoe lang zijn jullie trouwens nog van plan door te gaan met boarden eigenlijk? Ik bedoel wat mij betreft zou ik m'n leven lang elk jaar meerdere keren de alpen of iets dergelijks ingaan, maar als ik bijvoorbeeld over een jaar ofzo werk heb bijvoorbeeld... zou dat dan nog zo makkelijk gaan. Denk dat ik maar een baan zoek met 10 vrije weken ofzo dan![]()
weet ik iig al zeker dat ik geen bedrijf vind)
Ik ben ook geen ambtenaar en ik had er 38.quote:Op maandag 29 november 2004 19:59 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Gewoon zorgen voor genoeg vakantiedagen. Ik heb nu ook 37 dagen, toch ruim 7 weken (en nee ik ben geen ambtenaar)
Spot on Je moet er gewoon voor gaan. Zo ben ik ooit ook voor 2 weken op vakantie gegaan en ik kwam 5 jaar later weer thuisquote:Op maandag 29 november 2004 21:44 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
Ik heb m'n toch wel goede baan en relaxte huisje in Amsterdam opgezegd om in mn uppie 4+ maanden naar Valtho te kunnen gaan, daarna zien we wel weer![]()
No risk no fun!![]()
" ik had de verkeerde afslag genomen"quote:Op maandag 29 november 2004 22:13 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Spot on Je moet er gewoon voor gaan. Zo ben ik ooit ook voor 2 weken op vakantie gegaan en ik kwam 5 jaar later weer thuis![]()
En ik maar mooie verhalen voor mij zien over noorse vrouwen en bergen en kitesurfen en en enquote:Op maandag 29 november 2004 23:12 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
2 weken op vakantie en op de terug weg toen je weg wou gaan met dope gepakt op het vliegveld en 5 jaar in de bak gezeten ?
je zit er dichterbij dan Dikiedik en zijn in de bak verhaal. ik ging surfen en kwam in Las Palmas en kwam een Spaanse schone tegen en voor ik het door had was het vijf jaar later.quote:Op maandag 29 november 2004 23:16 schreef Thermo het volgende:
[..]
En ik maar mooie verhalen voor mij zien over noorse vrouwen en bergen en kitesurfen en en en![]()
Tadaa!!!!!!!!quote:Op dinsdag 23 november 2004 14:39 schreef XL het volgende:
Ik ga zo mijn board maar eens waxen denk ik....
.... ik zie ineens nog wel een weekje decemberboarden in het vooruitzicht.
surfenquote:Op maandag 29 november 2004 23:58 schreef Kentaro het volgende:
[..]
je zit er dichterbij dan Dikiedik en zijn in de bak verhaal. ik ging surfen en kwam in Las Palmas en kwam een Spaanse schone tegen en voor ik het door had was het vijf jaar later.
En dus heb je school / werk / familie / alles in nederland laten schieten??? wowquote:Op maandag 29 november 2004 23:58 schreef Kentaro het volgende:
[..]
je zit er dichterbij dan Dikiedik en zijn in de bak verhaal. ik ging surfen en kwam in Las Palmas en kwam een Spaanse schone tegen en voor ik het door had was het vijf jaar later.
Moeilijk.quote:Op woensdag 1 december 2004 11:05 schreef Komakie het volgende:
btw Thermo, hoe staat het met jou plannen om langer te gaan???
hmmm Canadaquote:Op woensdag 1 december 2004 11:12 schreef Thermo het volgende:
[..]
Moeilijk.
Ik kan volgende week vertrekken voor een kleine 2 maanden, maar ik heb wat freelance opdrachten gekregen die mij toch behoorlijk wat geld kunnen opleveren. Ik moet ook rekening mee houden dat ik volgend jaar voor lange tijd in canada zit. En als ik nu al mij geld stop in snowboarden kan ik daar wel eens problemen krijgen.
Lastige keuze.. niet boarden is ook geen optie.. ook al ga ik 3 weken in januari.
*jaloers is*
Eigenlijk ga ik om af te studerenquote:Op woensdag 1 december 2004 11:51 schreef Komakie het volgende:
[..]
hmmm Canada![]()
Wil ik ook nog heen om te boarden
Ga je daar ook boarden of ga je in de hoofdzaak wat anders doen???
btw, kut is dat he, keuzes maken die in het nadeel kunnen zijn van het boarden
De 2strijdigheid die jij in je post zet...quote:Op woensdag 1 december 2004 13:32 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
Val thorens teller: nog 6 dagen..
Pff ja ik ken het gevoel Komaki "waar ben in godsnaam aan begonnen?"
Ik heb me collegas en werk al gedag gezegd, ben al verhuisd uit me huisje in amsterdam en zit nu bij mn ouders in een klein dorpje. Al van veel mensen afscheid genomen, das echt raar allemaal, maar ook wel een gevoel van vrijheid, lekker je eigen gang gaan!
Vrienden die beloven allemaal langs te komen, das ook nog maar afwachten of dat gebeurt
In mn uppie met de trein naar frankijk met drie woorden frans in me vocabulaire, wat moet ik godsnaam allemaal meenemen!?
Sneeeuw, hard werken, boarden, nieuwe mensen, feesten, elke week nieuwe toeristen, vakantiestemming.. toch geen verkeerd voorruitzicht
[afbeelding]
In de winter veranderd er toch nietsquote:Op woensdag 1 december 2004 13:48 schreef Komakie het volgende:
hmmm verschilt misschien per persoon wat hij/zij ziet als grote verandering en wat niet...quote:Op woensdag 1 december 2004 13:51 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
In de winter veranderd er toch niets.
Zorg er alleen wel voor dat je niet geblesseerd raakt, dat zou een beetje jammer zijn.
Blijf je hier wel regelmatig postten met foto's e.d. trouwens?
Dat hoor je vaker, en ook dat het echt tegen valt hoe gewoon alles thuis weerquote:Op woensdag 1 december 2004 14:01 schreef XL het volgende:
Ik hoor juist vaak van mensen die lang zijn weggeweest en veel hebben meegemaakt dat het ze verbaasd dat hier alles in zijn eigen gangetje is doorgegaan... Tuurlijk in een half jaar veranderen er dingen, maar dat zijn de dingetjes van alledag. Een hele hoop daarvan krijg je gewoon als mail van iedereen doorgestuurd.
quote:Op woensdag 1 december 2004 21:11 schreef Komakie het volgende:
Daar ben ik dus totaal niet goed in he
vooraf trainen voor iets.
quote:Op woensdag 1 december 2004 22:02 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Mwa, ik heb meestal bijna geen spierpijn, niet in het begin en ook niet later. Komt mss omdat ik sowieso al vrij veel sport (zo'n 8 uur per week). Had van het voorjaar wel dat ik 's ochtends dacht, even snel opstaan/opspringen, maar dat vond m'n spier in m'n lies niet zo leuk.
Dus, warming up / wat rondrennen / rustig beginnen vind ik meestal wel handig.
quote:Op woensdag 1 december 2004 14:01 schreef XL het volgende:
Mijn board ligt alweer op mijn bed... met het oog op de verwachte alcohol-spiegel in mijn bloed vanavond en omdat ik te lui ben om dat ding nu op te ruimen is de kans redelijk groot dat hij vanavond naast me mag liggen.
quote:Op woensdag 1 december 2004 23:57 schreef r00tie het volgende:
People Ik heb tussendoor even een vraagje na al 1.5uur aan 't zoeken geweest te zijn.
Weet er iemand goede adressen van winkels met goede/mooie boardwear in Amsterdam, ik ga morgen naar A'dam met als doel nieuwe board-outfit te scoren en wil wel kwaliteit natuurlijk
Kan iemand me ook nog goede merken aanraden zelf zat ik te denken aan Protest, Burton en verder in dat rijtje....
quote:Op donderdag 2 december 2004 10:41 schreef BrakkeAap het volgende:
Ze verwachten deze vrijdag bijna een halve meter sneeuw in Les Menuires.
Dat ligt er vast volgende week ook nog wel, als ik die kant op ga...
Naar zeg
quote:Op donderdag 2 december 2004 19:32 schreef pAin het volgende:
Woei, vandaag een gratis Dragon DX goggle binnen gekregen!
En ook nog maar 6 weekjes voordat ik naar de sneeuw ga, treinkaartje is gekocht!
quote:Op donderdag 2 december 2004 22:46 schreef Kentaro het volgende:
fuck iedereen gaat maar weer de sneeuw inik wil weer terug.
* Thermo belt girofoon
quote:Op donderdag 2 december 2004 14:30 schreef r00tie het volgende:
Mja Haarlem was nog dichterbij geweest ook (Zandvoort), maar ben net terug en heb een imo goede en mooie outfit gescoord @ Quicksilver store in Kalvertoren. Pics volgen later ff cam zoeken straks
quote:Op donderdag 2 december 2004 20:07 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Gast, waar haal je dat soort vrienden vandaan?.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 12:21 schreef NoComment het volgende:
[..]
Als je ook nog studeerd op de Hogeschool InHolland ( :R ) Haarlem dan zit je én op dezelfde school en woon je in dezelfde plaats
Maar je gaat me toch niet vertellen dat je dan de Revert niet weet te zijn...
quote:Op vrijdag 3 december 2004 15:25 schreef r00tie het volgende:
[..]
Nee ik zit niet op InHolland, waarschijnlijk woon jij bij 't politiebureau in dat studentenhuis?
En btw, ik weet de revert wel te vinden, alleen helemaal niet aan gedacht voor boardwear eigenlijk haha, bij revert denk ik alleen maar aan skaten, weet ook niet waarom...
// edit: pic van nieuwe kleding: -knip-
quote:Op vrijdag 3 december 2004 15:58 schreef NoComment het volgende:
[..]
Nee dat studentenhuis is alleen voor buitenlandse studenten, ofwel al die chinezen hier op school...
En Revert is inderdaad een skateshop, maar nu met de wintersport voor de deur hebben ze er een hele hoop snowboardspul, en ze hebben ook die speciale modellen van Burton zoals de Un.Inc, en de T6 enzo.. ik vind het wel een vette shop iig. Maand ofzo geleden hadden ze de P1 carbon volgens mij in meer kleuren in de winkel staan dan dat er in de Burton catalogus stonden
quote:Op vrijdag 3 december 2004 16:14 schreef r00tie het volgende:
[..]
Waar zit je dan in Zandvoort? en btw, weet jij bij welk snowboard blad je die Dragon DX goggle krijgt?
quote:Op donderdag 2 december 2004
00:33 schreef Feldhofer het volgende:
http://www.bergfex.com/hintertux/webcams/1/
Ga er dit weekend heen, ziet er goed uit.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:39 schreef Feldhofer het volgende:
[..]
Verslagje,
Vanochtend stond om 6 uur mijn oom en mijn neef al voor de deur, snel douchen,
tanden poetsen en ontbijt, dekbed mee in de auto en nog een goede 3 uur slapen.
Ongeveer rond 10:30 aangekomen in Madseit (vlakbij Hintertux), spullen uitgepakt en daarna op naar de piste.
Sneeuwhoogte 90 centimeter,bijna alles is open, inclusief het nieuwe snowpark.
Schifoan!
Jona@webcafe
quote:
quote:Op vrijdag 3 december 2004 20:32 schreef -Mzraki- het volgende:
Vandaag m'n eerste echte eigen snowboard spullen gehaald. Wilde eerst tweede hands, omdat dat toch best wat scheelt, maar heb toch voor nieuw gekozen:
Burton Bullet, 162. Lekker breed, totaal geen drag, met Burton Custom's, die kon ik voor dat geld niet laten liggen.
Boots heb ik van Salamon, welk type weet ik zo 1, 2 ,3 niet, maar ze zaten erg goed..
1 Januari uitproberen maar.
Ik heb een kamer in Zandvoort Noord, in een van die jaren '50 flats (Fahrenheitstraat)quote:Op vrijdag 3 december 2004 16:14 schreef r00tie het volgende:
[..]
Waar zit je dan in Zandvoort? en btw, weet jij bij welk snowboard blad je die Dragon DX goggle krijgt?
Ik heb (nog) geen foto, maar van de burtonsite:quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:21 schreef Kentaro het volgende:
[..]
mooie boardje die bullet die gaat zeker goed bevallen. foto?
Ik heb een slotje voor die van mijquote:Op zaterdag 4 december 2004 16:13 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Ik heb (nog) geen foto, maar van de burtonsite:
[afbeelding]. Die kleur.
Ik hoop ook dat hij gaat bevallen, dit is het eerste board waar ik helemaal geen drag heb.
Hoe groot is eigenlijk de kans op diefstal? Nu ik m'n boardje heb wil ik daar natuurlijk wel heel voorzichtig mee omgaan. Uiteraard ben ik inboedelverzekerd (ofzo), maar ik zou hem toch niet graag kwijtraken.
Hoe doen jullie dit?
Ik moet sowieso toch nog een klein tooltje gaan halen, mss is zo'n slot dan ook wel handig ja. Wat je zegt, het is net die drempel die dat andere board een stuk aantrekkelijker maakt.quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:57 schreef Komakie het volgende:
-knip-
Ik woon in wenen jaquote:Op zaterdag 4 december 2004 13:50 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Inderdaad, dat vroeg ik me ook al af.
Laten we zeggen dat het 1000 km is, gemiddelde snelheid van 222,2 km/uur.
Ik ga, als ik met m'n ouders ga, altijd met de trein á 300 km/u, maar dan ben je nog een dag bezig met reizen.
[edit] Laat maar, die gozer woont in Wenen.
Lucky bastard..
Later als ik groot ben, fijn in Oostenrijk of Zwitserland wonen. Nog beter, Noorwegenquote:Op zaterdag 4 december 2004 17:59 schreef Feldhofer het volgende:
[..]
Ik woon in wenen ja
Sneeuw was echt goed in het snowpark, in het dal wat minder, maar nog steeds goed te boarden.
Jona@webcafe
Je moet kijken naar de schrijfsnelheid van je geheugenkaart. Olympus gebruikt Smartmedia of XD (afhankelijk van de leeftijd van de camera). Smartmedia is relatief traag, ik denk ongeveer 3 mb per seconde wegschrijven. De grootte van de foto's speelt dus ook een rol, 15 foto's van 100k schrijven net zo snel weg als 1 foto van 1,5 mb. XD is sneller, maar duur. De grootte van de foto is natuurlijk afhankelijk van de resolutie waarop je de camera hebt ingesteld (2 megapixel, 3 megapixel etc)quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:59 schreef Komakie het volgende:
Hey heeft 1 van jullie een klein beetje verstand van digitale fotografie enj snowboarden???
thnx m8quote:Op zaterdag 4 december 2004 21:12 schreef XL het volgende:
[..]
Je moet kijken naar de schrijfsnelheid van je geheugenkaart. Olympus gebruikt Smartmedia of XD (afhankelijk van de leeftijd van de camera). Smartmedia is relatief traag, ik denk ongeveer 3 mb per seconde wegschrijven. De grootte van de foto's speelt dus ook een rol, 15 foto's van 100k schrijven net zo snel weg als 1 foto van 1,5 mb. XD is sneller, maar duur. De grootte van de foto is natuurlijk afhankelijk van de resolutie waarop je de camera hebt ingesteld (2 megapixel, 3 megapixel etc)
De camera gebruikt lichtinval om de foto te construeren. Als je foto's van sportmomenten maakt moet je dus lage sluitertijden kunnen kiezen (de sluitertijd is de tijd die beschikbaar is voor lichtinval, alles wat beweegt als het diafragma geopend is staat bewogen op de foto). Als de sluitertijd te kort is valt er niet genoeg licht door het diafragma en is de foto te donker. Ook het diafragma (opening waardoor licht binnenvalt ) kun je instellen, je wil lage sluitertijden en grote diafragma-openingen. Het instellen van diafragma en sluitertijden kunnen en doen de meeste camera's (gelukkig) zelf. Zoek in dat geval naar een sport-stand. Bij slecht weer is er weinig licht en dus zal de camera langere sluitertijden eisen... De 'continuous shooting' methode kun je dan over het algemeen wel vergeten.
Houd er rekening mee dat je batterijen erg snel leeg gaan omdat de temperaturen in de sneeuw erg laag zijn. Daarnaast is wit een hele moeilijke kleur voor digitale camera's, een camera met een zelf in te stellen witbalans heeft de voorkeur.
Voor 250 euro heb je over het algemeen goede camera's.
Als je nog ergens een Nikon Coolpix 3500 op de kop kunt tikken is dat een geweldig ding voor minder dan 200 euro. Dan heb je nog geld over voor snelle geheugenkaartjes (MyCom) en batterijen. Nikon maakt mooie camera's en Fuji ook.
Vaak zie je als je de knop om een foto te maken half induwt de waarde van de sluitertijden en het diafragma. Als deze nog relatief 'hoog' liggen wel, maar deze kunnen ook zelf al laag liggen (kun je bijv. beinvloeden door de camera te bewegen bij het scherpstellen). Als de camera een sportstand heeft vind je hier vaak lage waardes. Zelf instellen is altijd beter, maar natuurlijk ook erg moeilijk... zeker als foto-leek.quote:Op zaterdag 4 december 2004 22:13 schreef Komakie het volgende:
[..]
thnx m8
Er gaat weer een wereld voor me open
Ik heb vanmiddag nog een beetje met die camera lopen klooien en idd op een lagere resolutie zetten helpt al wat. Is natuurlijk ook logisch en had ik in eerste instantie zelf ook wel kunnen bedenken (ik schaam me nu een beetje als ICT'er zijnde)
Maar scheelt het ook in snelheid als je sluitertijd en diafragma (en meer van dat soort dingen) handmatig instelt???
Volgens mij heb je de verkeerde afbeelding, ik zie geen carbonquote:Op maandag 6 december 2004 14:54 schreef beerke het volgende:
Gasten,
Ik heb even een vraagje over het onderhoud van een snowboard. Aanstaande vrijdag vertrek ik met XL naar de sneeuw en dus wil ik m'n board gaan waxen. Dat is het probleem niet, maar ik had een vraag over het slijpen van de kanten. Wanneer weet ik of dit echt nodig is en hoe vaak doen jullie dat. Is het echt noodzakelijk om na iedere week (dag???) boarden met je kantenslijper over je staalkanten te gaan. Of is 1 keer in de 6 weken ook voldoende. Ik hoor echt de meest uiteenlopende zaken wat betreft slijpen.
Ik wil natuurlijk graag dat mijn boad in optima forma is als ik haar met mijn nieuwe aanwinsten de piste af loods...
[afbeelding]
Eens in de zes weken is voldoende. Je kanten hoef je niet zoveel te slijpen. Je kunt met je nagel langs de staalkant gaan en als dat wit nog van je nagel komt dan is het prima. zeg maar hoe je ook kijkt hoe scherp een mes is. Ook kun je met je vinger over de hele lengte van je staalkant gaan, van nose tot tail om te voelen of je veel bramen hebt.quote:Op maandag 6 december 2004 14:54 schreef beerke het volgende:
Gasten,
Ik heb even een vraagje over het onderhoud van een snowboard. Aanstaande vrijdag vertrek ik met XL naar de sneeuw en dus wil ik m'n board gaan waxen. Dat is het probleem niet, maar ik had een vraag over het slijpen van de kanten. Wanneer weet ik of dit echt nodig is en hoe vaak doen jullie dat. Is het echt noodzakelijk om na iedere week (dag???) boarden met je kantenslijper over je staalkanten te gaan. Of is 1 keer in de 6 weken ook voldoende. Ik hoor echt de meest uiteenlopende zaken wat betreft slijpen.
Ik wil natuurlijk graag dat mijn boad in optima forma is als ik haar met mijn nieuwe aanwinsten de piste af loods...
[afbeelding]
Let op je woorden he...quote:Op maandag 6 december 2004 19:37 schreef Kentaro het volgende:
Veel plezier, XL heeft geen kans meer met die vette straps. Hoewel hij is nartuurijk weer eerder weg
Zoals ik al eerder zei: het gaat er niet zo zeer om dat het een geweldig slot is maar gewoon dat hij vast staat. Dan pakken ze wel een ander board.quote:Op maandag 6 december 2004 19:06 schreef Neverstop het volgende:
Ik zit te twijfelen of ik de Burton Boardlock ga kopen.
[afbeelding]
Waarschijnlijk is dit hetzelfde slot als een aantal posts hoger besproken wordt, wat mij vooral opvalt is dat hij er helemaal niet zo indrukwekkend uitziet, zeker niet voor de ¤17,95 die hij moet kosten (volgens Bakker/Intersport). Zijn er meer mensen met ervaringen met dit slot?
Zijn er nog meer van deze sloten op de markt? Ik ben namelijk vanwege het merk vrij snel bij deze terecht gekomen.
Alvast bedankt
... Ik haal je toch wel inquote:Op maandag 6 december 2004 22:11 schreef XL het volgende:
[..]
Let op je woorden he...
eerder weg.....
veel eerder weg!
Heb dat slot een paar jaar. Ooit eens gekregen en het ziet er wel fancy uit. Het witte is wel van plastic dus je kan het zo kapot krijgen. Voordeel dat het wel licht is, maar het heeft vooral een afschrikking-werking. Je kan ook een 'gewoon' fietsslot meenemen, is wat zwaarder maar ook degelijker. Denk dat je zoiets voor onder de 10 euro bij de halfords kan krijgen.quote:Op maandag 6 december 2004 19:06 schreef Neverstop het volgende:
Ik zit te twijfelen of ik de Burton Boardlock ga kopen.
[afbeelding]
Waarschijnlijk is dit hetzelfde slot als een aantal posts hoger besproken wordt, wat mij vooral opvalt is dat hij er helemaal niet zo indrukwekkend uitziet, zeker niet voor de ¤17,95 die hij moet kosten (volgens Bakker/Intersport). Zijn er meer mensen met ervaringen met dit slot?
Zijn er nog meer van deze sloten op de markt? Ik ben namelijk vanwege het merk vrij snel bij deze terecht gekomen.
Alvast bedankt
I envy you...quote:Op maandag 6 december 2004 23:50 schreef beerke het volgende:
[..]
... Ik haal je toch wel in...
Kentaro, bedankt voor je info. Ik heb net even gekeken en de kanten zijn inderdaad nog scherp. De nagel van m'n rechter wijsvinger is redelijk beschadigd. Maar er zitten her en der wel wat braampjes. Dat kan verder geen kwaad?
En dan ga ik morgen lekker m'n board waxen. Want het begint nu toch echt wel dicht bij te komen en het is echt tijd om er naar toe te gaan leven. Ook al doe ik dat al sinds het boeken...
Idd, ik heb er een van Booster, voldoet prima. Ik heb alleen het idee dat het kabeltje gewoon een beetje te dun is en dus makkelijk doorgeknipt kan worden, maar idd; zo'n slot heeft vooral een afschrik effect, mensen die boards meenemen nemen liever geen board mee waarvoor ze iets moet doen.quote:Op maandag 6 december 2004 23:12 schreef Komakie het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei: het gaat er niet zo zeer om dat het een geweldig slot is maar gewoon dat hij vast staat. Dan pakken ze wel een ander board.
Maar er zijn ook nog andere merken. Ik denk dat een slotje van burton wel wat duurder is dan van een ander (onbekend) merk. Terwijl het allebij dezelfde functie heeft en niet echt in kwaliteit zal verschillen.
Heb m even in m'n handen gehad en hij is idd erg klein en makkelijk mee te nemen.quote:Op dinsdag 7 december 2004 12:01 schreef markpatat het volgende:
[..]
Heb dat slot een paar jaar. Ooit eens gekregen en het ziet er wel fancy uit. Het witte is wel van plastic dus je kan het zo kapot krijgen. Voordeel dat het wel licht is, maar het heeft vooral een afschrikking-werking. Je kan ook een 'gewoon' fietsslot meenemen, is wat zwaarder maar ook degelijker. Denk dat je zoiets voor onder de 10 euro bij de halfords kan krijgen.
Ik heb er zelf 1 met donker glas. (grijs)quote:Op woensdag 8 december 2004 13:10 schreef XL het volgende:
Zonnebril inderdaad grijs, zwart, bruin (want voor goed weer)
Goggle inderdaad geel, oranje, blauw (want voor slecht weer)
Blauw is denk ik het beste als je 1 bril voor alle weersomstandigheden wil.
Wat hoor ik nou XL, jij hebt nog wat van Burton....quote:Op maandag 6 december 2004 23:29 schreef XL het volgende:
Ik heb een ander slot van Burton, die was 12 euro.
Minder plastic dan die van jouw plaatje... maar minstens zo slap...
Kan er nog een matje op de grond liggenquote:Op woensdag 8 december 2004 14:26 schreef Komakie het volgende:
[..]
Wat hoor ik nou XL, jij hebt nog wat van Burton....
je had toch nog wat van Burton???
btw over een weekje sta ik in de sneeuw.
Er ligt pas 50cm op de berg en 10 in het dal, maar ik heb de tijd
hehequote:Op woensdag 8 december 2004 14:29 schreef Thermo het volgende:
[..]
Kan er nog een matje op de grond liggen![]()
het moet niet gekker worden met jou XLquote:Op woensdag 8 december 2004 14:30 schreef XL het volgende:
Vorige keer had ik het ook over DAT slotje...
... en ik heb het wel eens over beer zijn ex-board gehad...
Dat is mijn enige burton-product. Al heb ik in de blue-tomato catalogus een superruige trui gezien die ik ga kopen zodra ik hem ergens tegenkom. Dat zou dan mijn tweede burton-product worden.
Wat is weinig?????????quote:Op woensdag 8 december 2004 17:58 schreef Komakie het volgende:
[..]
hehe
je moest eens weten hoe vaak ik die vraag al gehad heb
Ik heb geen idee of dat mag van de pensionhouder
Ik ga het iig wel een keer vragen want ik ken een hoop mensen die wel ff willen langskomen.
Anders kunnen ze wel een kamertje voor weinig daar huren
[..]
het moet niet gekker worden met jou XL
Ik betaal er 13 euro per nacht geloof ikquote:Op woensdag 8 december 2004 18:00 schreef Thermo het volgende:
[..]
Wat is weinig?????????
* Thermo kijkt komakie lief aan![]()
get in line!quote:Op donderdag 9 december 2004 11:26 schreef Kentaro het volgende:
13 euro per nacht dat klinkt wel erg aantrekkelijk
* Kentaro belt zijn immidels vaste contactpersoon bij de girofoon
Houd maar alvast op over Verdonkquote:Op donderdag 9 december 2004 14:43 schreef Komakie het volgende:
Bij veel zon moet ik weer een verblijfsvergunning aanvragen als ik terug naar nederland kom en daar heb ik echt geen zin in....
Toen Beer, XL en ikzelf daar enkele jaren geleden aankwamen zag het er de eerste dag nauwelijks beter uit dan op dat plaatje.quote:Op donderdag 9 december 2004 12:17 schreef NoComment het volgende:
Ik wil Beer, Lars (en Sjors? ga jij ook?) alvast erg veel sneeuw wensen zaterdag!
[afbeelding]
hmm nog niet echt veel sneeuw in Pra Loup...Hopen dat het een beetje gaat sneeuwen daar in de komende twee/drie weken, anders valt er weinig te boarden...
zo'n soort licht waar je heel blij van wordtquote:Op vrijdag 10 december 2004 11:39 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Toen Beer, XL en ikzelf daar enkele jaren geleden aankwamen zag het er de eerste dag nauwelijks beter uit dan op dat plaatje.
De volgende ochtend scheen er een merkwaardig blauwachtig licht tussen de kiertjes van de gordijnen naar binnen toe....![]()
Het soort licht dat sneeuw zegtquote:Op vrijdag 10 december 2004 14:11 schreef Komakie het volgende:
[..]
zo'n soort licht waar je heel blij van wordt
quote:Op maandag 13 december 2004 14:52 schreef Sjummie het volgende:
Hey,
Ik heb een vraag over verhuur van snowboardmateriaal.
Stel: ik heb mijn eigen SI boots met bijbehorende SI bindingen.
Kan ik dan ter plekke een board huren waarbij de verhuurder mijn bindingen op dat board schroeft ? ja
Of is dat ongebruikelijk ? geen idee
En is iedere binding op ieder bord te schroeven ?? ja, tegenwoordig zijn de baseplates universeel
Bedankt alvast,
Groet,
Sjummie
thnx manquote:Op maandag 13 december 2004 14:23 schreef Kentaro het volgende:
okdan Komakie, veel plezier daar (zal wel lukken) en dat het maar flink mag gaan dumpen dit seizoen.
100 op een zwarte piste, toe maarquote:Op woensdag 15 december 2004 16:47 schreef markpatat het volgende:
Heb op een lullig stukje in Sankt Anton eens een snelheidsmeting mee gepakt. Was echt klein stukje blauw en als snowboarden ging je 50-60, skiers gingen iets harder richting de 70. Maar als je een zwarte piste echt hard naar beneden gaat, tsja das andere koek. Dan zal je wel richting de 90-100 gaan. Met een zonnebril op krijg ik dan echt tranen in mijn ogen. Niet leuk om te vallen dan trouwens. Heb het ook wel eens op een mountainbike gehad met 75 km/h.
Ons devies is altijd: hart 'n laag!quote:Op woensdag 15 december 2004 17:45 schreef 360sjors het volgende:
[..]
100 op een zwarte piste, toe maar![]()
Ik had m'n bindingen de vorige keer dat ik indoor ging ook wat verzet, ook duck maar dan niet zo extreem, met achter 5 graden ofzo. Ging wel goed toen, denk dat ik em nog maar een tijdje zo laat staanquote:Op donderdag 16 december 2004 12:22 schreef pAin het volgende:
Neutrale positie (lees ik als 0 voor, 0 achter) zeer zeker niet!! Hierdoor is de krachtsoverbrenging op je board wel het minst ideale van alle stances.
Het ligt ook erg aan je stijl van rijden. Ga je naar het freestyle achtig toe, dan is het beste om duck te gaan staan (Voorste binding met een x positieve stand en achter met een x negatieve stand), ga je meer voor carven of lekker piste boarden zou ik eerlijk gezegt wel voor de stance gaan waarin je nu staat (bij extreem hard carven zelfs nog schuiner).
Maar neem het niet te serieus met regeltjes: neem een tooltje mee, ga lekker boarden op een indoorbaan en blijf zo lang mogelijk verstellen totdat je goed staat. Ik ben zelf redelijk piste en backcountry georienteerd, maar toch sta ik duck (ongeveer +15 voor en -10 achter, is niet precies te bepalen met Flow bindingen), omdat ik dat gewoon prettig vind rijden.
Aye, ik denk er ook maar over om volgende week even zo'n boardtooltje te halen. Wel zo handig en verantwoordelijk.quote:Op donderdag 16 december 2004 12:22 schreef pAin het volgende:
Maar neem het niet te serieus met regeltjes: neem een tooltje mee, ga lekker boarden op een indoorbaan en blijf zo lang mogelijk verstellen totdat je goed staat. Ik ben zelf redelijk piste en backcountry georienteerd, maar toch sta ik duck (ongeveer +15 voor en -10 achter, is niet precies te bepalen met Flow bindingen), omdat ik dat gewoon prettig vind rijden.
Precies, bij m'n bindingen zijn overal dezelfde schroeven gebruikt, dus heb geen hele gereedschapskist nodig. Heb nog wel ergens een multifunctioneel fiets-reparatie-setje liggen ofzo, zal wel even kijken of dat misschien wel geschikt is.quote:Op donderdag 16 december 2004 15:43 schreef fs180 het volgende:
ik heb een soort tooltje ja, maar dan voor een paar euro uit een bouwmakrt ofzo..
in feite precies hetzelfde
Haha, daarvan heb ik ook al enge verhalen gehoord, zelfs van mensen die het in een rugzak hadden zittenquote:Op donderdag 16 december 2004 13:13 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Aye, ik denk er ook maar over om volgende week even zo'n boardtooltje te halen. Wel zo handig en verantwoordelijk.
Een heuse kruiskopschroevendraaier in je zak stoppen lijkt me niet echt handig, met het oog op mogelijke penetraties.
Dan kom je zelfs met 'No Pain, No Gain' niet ver meerquote:Op donderdag 16 december 2004 20:15 schreef pAin het volgende:
[..]
Haha, daarvan heb ik ook al enge verhalen gehoord, zelfs van mensen die het in een rugzak hadden zitten.
Hehe, dat is geen pijn meer, dat is gewoon dodelijkquote:Op donderdag 16 december 2004 20:23 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Dan kom je zelfs met 'No Pain, No Gain' niet ver meer.
Ik moet nog maar twee weekjes wachten, lekker puh!quote:Op zaterdag 18 december 2004 11:15 schreef pAin het volgende:
[..]
Hehe, dat is geen pijn meer, dat is gewoon dodelijk.
Nog maar 4 weekjes!
Klojoquote:Op zaterdag 18 december 2004 19:38 schreef NoComment het volgende:
[..]
Ik moet nog maar twee weekjes wachten, lekker puh!![]()
Jij zult alleen wel wat meer sneeuw hebben denk ik...![]()
Ow ik zie nou ineens dat er wel een beetje sneeuw is gevallen, de zandsporen op de vorige foto's zijn eigenlijk niet meer te zien... is er toch nog hoop
[afbeelding]
ach zelfs daar boarden is beter dan in ons kikkerlandje naar de regen kijkenquote:Op zaterdag 18 december 2004 21:28 schreef pAin het volgende:
[..]
Klojo.
* pAin kijkt naar plaatje en zou daar niet willen sneeuwplanken.
Hier heb je toch niks aan sneeuw zonder bergen en liften....quote:Op zondag 19 december 2004 10:29 schreef fs180 het volgende:
[..]
ach zelfs daar boarden is beter dan in ons kikkerlandje naar de regen kijken
???quote:
Ah, sneeuw, nu herken ik de piste pas;) Tijdens onze vakantie hebben we hem de bijnaam "A2" gegeven, daar het op die piste vrijwel altijd ultra druk was. Zal je wel wat minder last van hebben dan wij destijds, daar je buiten de topweken gaat!quote:
De week na oud&nieuw geen topweek??? Denk dat het toch weer de A2 wordt dan.. Hoop nog wel ergens een Autobahn te vindenquote:Op zondag 19 december 2004 18:55 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Ah, sneeuw, nu herken ik de piste pas;) Tijdens onze vakantie hebben we hem de bijnaam "A2" gegeven, daar het op die piste vrijwel altijd ultra druk was. Zal je wel wat minder last van hebben dan wij destijds, daar je buiten de topweken gaat!
ik kan hier niet zoveel aan toevoegen, het all-inclusive is me ook prima bevallen...quote:Op zondag 19 december 2004 16:14 schreef XL het volgende:
... mooie samenvatting van een top-week ...
Ik hoop niet dat ze de prijzen dan gaan doorberekenen aan de hand van ons drankgebruik afgelopen week... Dan zouden we wel eens de volle yeti ervoor moeten betalen.quote:Op maandag 20 december 2004 19:04 schreef BrakkeAap het volgende:
We kunnen natuurlijk kijken of we het seizoen daarzo ook weer kunnen afsluiten met een all-inclusive
Wat is dat nou met dat G E S P R E K en het claimen (van...?)quote:Op maandag 20 december 2004 19:48 schreef XL het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat ze de prijzen dan gaan doorberekenen aan de hand van ons drankgebruik afgelopen week... Dan zouden we wel eens de volle yeti ervoor moeten betalen.
Ik zat overigens zondagmiddag om 14:00 in Tilburg al weer in de kroeg he....
Als jullie nog G E S P R E K uit te delen hebben, neem ik het graag in ontvangst
* XL claimt
Ik heb die Nitro wel eens gezien, ik denk dat het boardje zeker 6 jaar oud moet zijn. Misschien wel geinig als decoratiequote:Op woensdag 22 december 2004 23:02 schreef 360sjors het volgende:
Wat ik ook tegenkwam was een Nitro V56 Pro Model. Hierover heb ik helemaal niets kunnen vinden, maar klinkt wel interessant...
"Handmade in austria" (bovenste plaatje)... Wel 3 jaar oud..
Iemand die iets over dit board gehoord heeft toevallig? Als ik er naar ga zoeken kom ik allemaal computerhardware tegen maar geen snowboard
![]()
De strato is een tijdje zo'n aanbieding van Intersport geweest.quote:Op woensdag 22 december 2004 23:02 schreef 360sjors het volgende:
Heeft iemand toevallig ervaringen met de Rossignol Strato (159)? Ik was net met een nog niet zo gevorderde vriend van me op zoek naar een mooi 2e hands board van hem en kwam een mooi exemplaar tegen voor 150 euro, incl bindingen en tas, in goede staat.. Ik heb het hem aangeraden om hem te kopen, ondanks dat ik vermoed dat het wel een plank is voor (tenminste licht) gevorderden.. Mocht het te hoog gegrepen voor hem zijn dan neem ik hem van hem over, want een extra plankje erbij kan nooit kwaad
Wat ik ook tegenkwam was een Nitro V56 Pro Model. Hierover heb ik helemaal niets kunnen vinden, maar klinkt wel interessant...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
"Handmade in austria" (bovenste plaatje)... Wel 3 jaar oud..
Iemand die iets over dit board gehoord heeft toevallig? Als ik er naar ga zoeken kom ik allemaal computerhardware tegen maar geen snowboard
![]()
Dat is ook al een poosje geleden...quote:Op vrijdag 24 december 2004 04:05 schreef XL het volgende:
Ik denk overigens niet dat we dit jaar een witte kerst krijgen....
Nou, hier is het niet wit....quote:Op vrijdag 24 december 2004 13:33 schreef 360sjors het volgende:
Om nog even op Lars zijn laatste post terug te komen..
"Weerman Paulusma verwacht witte kerst
Uitgegeven: 24 december 2004 08:09
----
blaat
-----
Dat is dan ook het enige probleem wat ik met die reis zou hebben....quote:
Wanneer ga je?quote:Op zondag 26 december 2004 17:41 schreef 360sjors het volgende:
¤1060.- is niet veel voor wat ze bieden, vind ik persoonlijk.
Overigens, de aanhoudend dalende dollar biedt ook perspectieven. Afgelopen zomer was ik in de states, toen kosste de euro $1,20. Nu is dat al $1,35. De vooruitzichten zijn dat de dollar blijft dalen, de $1,40 is in zicht. I'm dreaming of a champagne powder day..
[afbeelding]
In stijl omhoog gaanquote:Op zondag 26 december 2004 20:42 schreef 360sjors het volgende:
Men heeft in Kitzbuhel een nieuwe gondel aangelegd zie ik net. Geen kinderachtig geval, op sommige stukken hangt het gondeltje maar liefst 400 meter boven de grond.. Leuk voor mensen met hoogtevrees
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
(foto vanaf 400 m door een glazen bodem)
Was jij niet van plan om daar naar toe te gaan tijdens carnaval? Als dat 'toevallig' in mijn vrije week valt...quote:Op zondag 26 december 2004 20:42 schreef 360sjors het volgende:
Men heeft in Kitzbuhel een nieuwe gondel aangelegd zie ik net. Geen kinderachtig geval, op sommige stukken hangt het gondeltje maar liefst 400 meter boven de grond.. Leuk voor mensen met hoogtevrees
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Lost in Transition is een erg vette film met de Burton kids, Mikkel Bang en Luke Mitrani echt sick wat die gastjes doen en Jeremy Jones natuurlijk voor het betere poeder werkquote:Op zondag 26 december 2004 20:54 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
In stijl omhoog gaan.
Zeg, wat vinden jullie eigenlijk de betere snowboard films? Voor mij is dat zeker Trancendence en Vivid.
First track rijden hequote:Op dinsdag 28 december 2004 09:06 schreef Thermo het volgende:
Het is een fucking sneeuwstorm hier in eindhoven
Boardkleding aan, muts op en net doen alsof ik op mijn plankje sta @ fietsje![]()
Paulusma er niet ver naast, ik daarentegen had het goed!quote:Op dinsdag 28 december 2004 10:13 schreef 360sjors het volgende:
Zat Paulusma er toch niet zo gek ver naast![]()
Het KNMI had het goed bedoel jequote:Op dinsdag 28 december 2004 10:40 schreef XL het volgende:
[..]
Paulusma er niet ver naast, ik daarentegen had het goed!
Ik vertelde het om 4 uur des nachtsquote:Op dinsdag 28 december 2004 10:43 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Het KNMI had het goed bedoel je
Daarbij hou ik van optimisme
Tja, reminds me, over 4 dagen sta ik in de sneeuwquote:Op dinsdag 28 december 2004 10:47 schreef 360sjors het volgende:
Ongelofelijk hoe dit topic tot leven komt zodra men constateert dat er een laagje wit goud is gevallen![]()
Lange termijn vooruitzichten waren natuurlijk al lang uit en ik neem aan dat het KNMI niet, in tegenstelling tot jou, uitgaat van een al dan niet opspelend eksteroog en historische gegevens.quote:Op dinsdag 28 december 2004 11:01 schreef XL het volgende:
[..]
Ik vertelde het om 4 uur des nachts
De nieuwsberichten verschenen allemaal pas rond een uur of 6/7
Ik ontvang ook veel te veel jaloersmakende sms uit Oostenrijk inderdaad.quote:Op dinsdag 28 december 2004 11:05 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Tja, reminds me, over 4 dagen sta ik in de sneeuw
Mallnitz, vlakbij de Tjechische grens, op 3200 meter hoogte. De afgelopen dagen is er niets dan dikke sneeuw gevallen.
Hey ik ga ook 1 januari naar Mallnitz! Via gogo tours. Met de bus << daar zie ik wel tegen op.quote:Op maandag 29 november 2004 14:28 schreef -Mzraki- het volgende:
1 Januari naar Mallnitz, eerste trip van dat jaar en tevens m'n eerste keer op een gletscher..
Hehe, vet. Ja, wij gaan ook met de bus, een leraar op school regelt dat altijd, toch wel fijn zo'n 14 uur zitten denk ikquote:Op dinsdag 28 december 2004 12:43 schreef progje het volgende:
[..]
Hey ik ga ook 1 januri naar Mallnitz! Via gogo tours. Met de bus << daar zie ik wel tegen op.
(en dan eerst nog awakenings op 31-12 tot een uurtje of 6/7 in de ochtend)
Daar ga ik eind Maart weer heen met mijn werk als het goed is. Lekker met 60-70 man de pistes onveilig maken. Maar als ik die gondel zo zie weet ik nog niet zo zeker of ik daar wel zo graag in ga. Ik vind die lift omhoog naar 1800 meter al eng genoeg.. maar ik ben dan ook een beetje een mietje!!quote:Op zondag 26 december 2004 20:42 schreef 360sjors het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Boven de London Pub, je bedoelt 's middags wakker worden neem ik aanquote:Op dinsdag 28 december 2004 13:03 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Daar ga ik eind Maart weer heen met mijn werk als het goed is. Lekker met 60-70 man de pistes onveilig maken. Maar als ik die gondel zo zie weet ik nog niet zo zeker of ik daar wel zo graag in ga. Ik vind die lift omhoog naar 1800 meter al eng genoeg.. maar ik ben dan ook een beetje een mietje!!
Hopelijk zitten wij weer met ons appartementen boven de London Pub.. kunnen we weer genieten van zo'n uitzicht als je 's ochtends wakker word:
[afbeelding]
Ik ben een beetje uitzondering bij ons bedrijf. Ik ben helemaal kapot van het boarden waardoor ik het 's avonds niet zolang uithou in de London. Een aantal mensen gaat daarna nog naar de VIP-bar, maar dan lig ik al lekker te slapen zodat ik de volgende dag lekker vroeg op de piste kan staan.quote:Op dinsdag 28 december 2004 13:34 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Boven de London Pub, je bedoelt 's middags wakker worden neem ik aanMeest beruchte apres ski tent van Europa! Helaas afgelopen jaren wat aan sfeer ingeboet, maar nog steeds een erg leuke tent
Je bent iig niet de enigequote:Op dinsdag 28 december 2004 13:47 schreef WaSTeiL het volgende:
knip
Brengt trouwens de nieuwe aanwas van de True Life movement niet toevallig een digitale videocamera in. Ik voelde in Les Menuires dat ik hoognodig nog eens aan videobeelden van mezelf toe ben. De eerste true life reis (met witte kerst) in Praloup was wat dat betreft subliem.quote:Op dinsdag 28 december 2004 12:34 schreef 360sjors het volgende:
Wat is het toch fijn om incassobureau te zijn![]()
Tot ik straks zelf weer dik 3 mille lichter ben![]()
Helaas, neen is het antwoord. Zouden we zo'n ding niet ergens kunnen lenen/huren? Bij MyCom bijvoorbeeld, daar kunnen we enkele garanties biedenquote:Op dinsdag 28 december 2004 14:58 schreef XL het volgende:
[..]
Brengt trouwens de nieuwe aanwas van de True Life movement niet toevallig een digitale videocamera in. Ik voelde in Les Menuires dat ik hoognodig nog eens aan videobeelden van mezelf toe ben. De eerste true life reis (met witte kerst) in Praloup was wat dat betreft subliem.
Foto en videobewerking....quote:Op dinsdag 28 december 2004 20:05 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Helaas, neen is het antwoord. Zouden we zo'n ding niet ergens kunnen lenen/huren? Bij MyCom bijvoorbeeld, daar kunnen we enkele garanties bieden
of doen die alleen aan fotocamera's
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |