Later als ik groot ben, fijn in Oostenrijk of Zwitserland wonen. Nog beter, Noorwegenquote:Op zaterdag 4 december 2004 17:59 schreef Feldhofer het volgende:
[..]
Ik woon in wenen ja
Sneeuw was echt goed in het snowpark, in het dal wat minder, maar nog steeds goed te boarden.
Jona@webcafe
Je moet kijken naar de schrijfsnelheid van je geheugenkaart. Olympus gebruikt Smartmedia of XD (afhankelijk van de leeftijd van de camera). Smartmedia is relatief traag, ik denk ongeveer 3 mb per seconde wegschrijven. De grootte van de foto's speelt dus ook een rol, 15 foto's van 100k schrijven net zo snel weg als 1 foto van 1,5 mb. XD is sneller, maar duur. De grootte van de foto is natuurlijk afhankelijk van de resolutie waarop je de camera hebt ingesteld (2 megapixel, 3 megapixel etc)quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:59 schreef Komakie het volgende:
Hey heeft 1 van jullie een klein beetje verstand van digitale fotografie enj snowboarden???
thnx m8quote:Op zaterdag 4 december 2004 21:12 schreef XL het volgende:
[..]
Je moet kijken naar de schrijfsnelheid van je geheugenkaart. Olympus gebruikt Smartmedia of XD (afhankelijk van de leeftijd van de camera). Smartmedia is relatief traag, ik denk ongeveer 3 mb per seconde wegschrijven. De grootte van de foto's speelt dus ook een rol, 15 foto's van 100k schrijven net zo snel weg als 1 foto van 1,5 mb. XD is sneller, maar duur. De grootte van de foto is natuurlijk afhankelijk van de resolutie waarop je de camera hebt ingesteld (2 megapixel, 3 megapixel etc)
De camera gebruikt lichtinval om de foto te construeren. Als je foto's van sportmomenten maakt moet je dus lage sluitertijden kunnen kiezen (de sluitertijd is de tijd die beschikbaar is voor lichtinval, alles wat beweegt als het diafragma geopend is staat bewogen op de foto). Als de sluitertijd te kort is valt er niet genoeg licht door het diafragma en is de foto te donker. Ook het diafragma (opening waardoor licht binnenvalt ) kun je instellen, je wil lage sluitertijden en grote diafragma-openingen. Het instellen van diafragma en sluitertijden kunnen en doen de meeste camera's (gelukkig) zelf. Zoek in dat geval naar een sport-stand. Bij slecht weer is er weinig licht en dus zal de camera langere sluitertijden eisen... De 'continuous shooting' methode kun je dan over het algemeen wel vergeten.
Houd er rekening mee dat je batterijen erg snel leeg gaan omdat de temperaturen in de sneeuw erg laag zijn. Daarnaast is wit een hele moeilijke kleur voor digitale camera's, een camera met een zelf in te stellen witbalans heeft de voorkeur.
Voor 250 euro heb je over het algemeen goede camera's.
Als je nog ergens een Nikon Coolpix 3500 op de kop kunt tikken is dat een geweldig ding voor minder dan 200 euro. Dan heb je nog geld over voor snelle geheugenkaartjes (MyCom) en batterijen. Nikon maakt mooie camera's en Fuji ook.
Vaak zie je als je de knop om een foto te maken half induwt de waarde van de sluitertijden en het diafragma. Als deze nog relatief 'hoog' liggen wel, maar deze kunnen ook zelf al laag liggen (kun je bijv. beinvloeden door de camera te bewegen bij het scherpstellen). Als de camera een sportstand heeft vind je hier vaak lage waardes. Zelf instellen is altijd beter, maar natuurlijk ook erg moeilijk... zeker als foto-leek.quote:Op zaterdag 4 december 2004 22:13 schreef Komakie het volgende:
[..]
thnx m8
Er gaat weer een wereld voor me open
Ik heb vanmiddag nog een beetje met die camera lopen klooien en idd op een lagere resolutie zetten helpt al wat. Is natuurlijk ook logisch en had ik in eerste instantie zelf ook wel kunnen bedenken (ik schaam me nu een beetje als ICT'er zijnde)
Maar scheelt het ook in snelheid als je sluitertijd en diafragma (en meer van dat soort dingen) handmatig instelt???
Volgens mij heb je de verkeerde afbeelding, ik zie geen carbonquote:Op maandag 6 december 2004 14:54 schreef beerke het volgende:
Gasten,
Ik heb even een vraagje over het onderhoud van een snowboard. Aanstaande vrijdag vertrek ik met XL naar de sneeuw en dus wil ik m'n board gaan waxen. Dat is het probleem niet, maar ik had een vraag over het slijpen van de kanten. Wanneer weet ik of dit echt nodig is en hoe vaak doen jullie dat. Is het echt noodzakelijk om na iedere week (dag???) boarden met je kantenslijper over je staalkanten te gaan. Of is 1 keer in de 6 weken ook voldoende. Ik hoor echt de meest uiteenlopende zaken wat betreft slijpen.
Ik wil natuurlijk graag dat mijn boad in optima forma is als ik haar met mijn nieuwe aanwinsten de piste af loods...
[afbeelding]
Eens in de zes weken is voldoende. Je kanten hoef je niet zoveel te slijpen. Je kunt met je nagel langs de staalkant gaan en als dat wit nog van je nagel komt dan is het prima. zeg maar hoe je ook kijkt hoe scherp een mes is. Ook kun je met je vinger over de hele lengte van je staalkant gaan, van nose tot tail om te voelen of je veel bramen hebt.quote:Op maandag 6 december 2004 14:54 schreef beerke het volgende:
Gasten,
Ik heb even een vraagje over het onderhoud van een snowboard. Aanstaande vrijdag vertrek ik met XL naar de sneeuw en dus wil ik m'n board gaan waxen. Dat is het probleem niet, maar ik had een vraag over het slijpen van de kanten. Wanneer weet ik of dit echt nodig is en hoe vaak doen jullie dat. Is het echt noodzakelijk om na iedere week (dag???) boarden met je kantenslijper over je staalkanten te gaan. Of is 1 keer in de 6 weken ook voldoende. Ik hoor echt de meest uiteenlopende zaken wat betreft slijpen.
Ik wil natuurlijk graag dat mijn boad in optima forma is als ik haar met mijn nieuwe aanwinsten de piste af loods...
[afbeelding]
Let op je woorden he...quote:Op maandag 6 december 2004 19:37 schreef Kentaro het volgende:
Veel plezier, XL heeft geen kans meer met die vette straps. Hoewel hij is nartuurijk weer eerder weg
Zoals ik al eerder zei: het gaat er niet zo zeer om dat het een geweldig slot is maar gewoon dat hij vast staat. Dan pakken ze wel een ander board.quote:Op maandag 6 december 2004 19:06 schreef Neverstop het volgende:
Ik zit te twijfelen of ik de Burton Boardlock ga kopen.
[afbeelding]
Waarschijnlijk is dit hetzelfde slot als een aantal posts hoger besproken wordt, wat mij vooral opvalt is dat hij er helemaal niet zo indrukwekkend uitziet, zeker niet voor de ¤17,95 die hij moet kosten (volgens Bakker/Intersport). Zijn er meer mensen met ervaringen met dit slot?
Zijn er nog meer van deze sloten op de markt? Ik ben namelijk vanwege het merk vrij snel bij deze terecht gekomen.
Alvast bedankt
... Ik haal je toch wel inquote:Op maandag 6 december 2004 22:11 schreef XL het volgende:
[..]
Let op je woorden he...
eerder weg.....
veel eerder weg!
Heb dat slot een paar jaar. Ooit eens gekregen en het ziet er wel fancy uit. Het witte is wel van plastic dus je kan het zo kapot krijgen. Voordeel dat het wel licht is, maar het heeft vooral een afschrikking-werking. Je kan ook een 'gewoon' fietsslot meenemen, is wat zwaarder maar ook degelijker. Denk dat je zoiets voor onder de 10 euro bij de halfords kan krijgen.quote:Op maandag 6 december 2004 19:06 schreef Neverstop het volgende:
Ik zit te twijfelen of ik de Burton Boardlock ga kopen.
[afbeelding]
Waarschijnlijk is dit hetzelfde slot als een aantal posts hoger besproken wordt, wat mij vooral opvalt is dat hij er helemaal niet zo indrukwekkend uitziet, zeker niet voor de ¤17,95 die hij moet kosten (volgens Bakker/Intersport). Zijn er meer mensen met ervaringen met dit slot?
Zijn er nog meer van deze sloten op de markt? Ik ben namelijk vanwege het merk vrij snel bij deze terecht gekomen.
Alvast bedankt
I envy you...quote:Op maandag 6 december 2004 23:50 schreef beerke het volgende:
[..]
... Ik haal je toch wel in...
Kentaro, bedankt voor je info. Ik heb net even gekeken en de kanten zijn inderdaad nog scherp. De nagel van m'n rechter wijsvinger is redelijk beschadigd. Maar er zitten her en der wel wat braampjes. Dat kan verder geen kwaad?
En dan ga ik morgen lekker m'n board waxen. Want het begint nu toch echt wel dicht bij te komen en het is echt tijd om er naar toe te gaan leven. Ook al doe ik dat al sinds het boeken...
Idd, ik heb er een van Booster, voldoet prima. Ik heb alleen het idee dat het kabeltje gewoon een beetje te dun is en dus makkelijk doorgeknipt kan worden, maar idd; zo'n slot heeft vooral een afschrik effect, mensen die boards meenemen nemen liever geen board mee waarvoor ze iets moet doen.quote:Op maandag 6 december 2004 23:12 schreef Komakie het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei: het gaat er niet zo zeer om dat het een geweldig slot is maar gewoon dat hij vast staat. Dan pakken ze wel een ander board.
Maar er zijn ook nog andere merken. Ik denk dat een slotje van burton wel wat duurder is dan van een ander (onbekend) merk. Terwijl het allebij dezelfde functie heeft en niet echt in kwaliteit zal verschillen.
Heb m even in m'n handen gehad en hij is idd erg klein en makkelijk mee te nemen.quote:Op dinsdag 7 december 2004 12:01 schreef markpatat het volgende:
[..]
Heb dat slot een paar jaar. Ooit eens gekregen en het ziet er wel fancy uit. Het witte is wel van plastic dus je kan het zo kapot krijgen. Voordeel dat het wel licht is, maar het heeft vooral een afschrikking-werking. Je kan ook een 'gewoon' fietsslot meenemen, is wat zwaarder maar ook degelijker. Denk dat je zoiets voor onder de 10 euro bij de halfords kan krijgen.
Ik heb er zelf 1 met donker glas. (grijs)quote:Op woensdag 8 december 2004 13:10 schreef XL het volgende:
Zonnebril inderdaad grijs, zwart, bruin (want voor goed weer)
Goggle inderdaad geel, oranje, blauw (want voor slecht weer)
Blauw is denk ik het beste als je 1 bril voor alle weersomstandigheden wil.
Wat hoor ik nou XL, jij hebt nog wat van Burton....quote:Op maandag 6 december 2004 23:29 schreef XL het volgende:
Ik heb een ander slot van Burton, die was 12 euro.
Minder plastic dan die van jouw plaatje... maar minstens zo slap...
Kan er nog een matje op de grond liggenquote:Op woensdag 8 december 2004 14:26 schreef Komakie het volgende:
[..]
Wat hoor ik nou XL, jij hebt nog wat van Burton....
je had toch nog wat van Burton???
btw over een weekje sta ik in de sneeuw.
Er ligt pas 50cm op de berg en 10 in het dal, maar ik heb de tijd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |