abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23721743
quote:
Op donderdag 2 december 2004 19:32 schreef pAin het volgende:
Woei, vandaag een gratis Dragon DX goggle binnen gekregen !

En ook nog maar 6 weekjes voordat ik naar de sneeuw ga, treinkaartje is gekocht !

Gast, waar haal je dat soort vrienden vandaan? .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  donderdag 2 december 2004 @ 20:54:45 #152
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_23722893
Hmm oja die krijg je gratis bij een abbo op dat snowboardblad toch ?
Ik heb die goggle ook, 75 euries voor neergelegd
Ik nog maar 5 dagen wachten hihi
Liftverhalen http://liftendehollander.web-log.nl
Enjoy Life. Always Look For Adventure.
The Sun. The Water. The Wind. The Snow. The Adrealine Thats the Ultimate.
pi_23726039
fuck iedereen gaat maar weer de sneeuw in ik wil weer terug.

* Kentaro belt girofoon
  donderdag 2 december 2004 @ 23:50:49 #154
50072 Zebigboss
Peace = Power
pi_23727719
pielekes.. dit jaar kan ik niet.. ennuh ik moet nu onwijs veel doen voor morgen maar ik kan nu echt niet meer aan iets anders denken.. *kippenvel op mijn armen*
damn.. studeren heeft voor mij ook nadelen :|

Jongens geniet ff 2x voor mij..

*probeert wanhopig weg te rennen van deze fantastische ideen*
:: Koga World Traveller S :: Shimano XT, Magura Louise, Rockshox(voorvork) ::
  vrijdag 3 december 2004 @ 08:56:23 #155
13640 BrakkeAap
Tragically Unhip
pi_23731439
hm.
De voorspelde halve meter sneeuw voor vandaag is inmiddels gereduceert tot welgeteld 0 cm

Leuk, die meerdaagse voorspellingen.
Maar we hebben nog een week, dus er is nog hoop!
pi_23731686
quote:
Op donderdag 2 december 2004 22:46 schreef Kentaro het volgende:
fuck iedereen gaat maar weer de sneeuw in ik wil weer terug.

* Thermo belt girofoon

Let me win the lottery so I can go out and play!
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  vrijdag 3 december 2004 @ 12:21:26 #157
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_23734988
quote:
Op donderdag 2 december 2004 14:30 schreef r00tie het volgende:
Mja Haarlem was nog dichterbij geweest ook (Zandvoort), maar ben net terug en heb een imo goede en mooie outfit gescoord @ Quicksilver store in Kalvertoren. Pics volgen later ff cam zoeken straks

Als je ook nog studeerd op de Hogeschool InHolland ( :R ) Haarlem dan zit je én op dezelfde school en woon je in dezelfde plaats

Maar je gaat me toch niet vertellen dat je dan de Revert niet weet te zijn...
Life's like music, get the rhythm..
pi_23737617
quote:
Op donderdag 2 december 2004 20:07 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Gast, waar haal je dat soort vrienden vandaan? .

Die vrienden heten Ultimate - Snowboarding.com die een tijdje geleden een actie hadden bij een snowboardblad .

Jammer alleen dat ie een oranje lens heeft en ik er al eentje heb met oranje lens (alhoewel dat een Scott is, is dat echt een prima brilletje)

* pAin surft naar bruine lens .
pi_23739151
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 12:21 schreef NoComment het volgende:

[..]

Als je ook nog studeerd op de Hogeschool InHolland ( :R ) Haarlem dan zit je én op dezelfde school en woon je in dezelfde plaats

Maar je gaat me toch niet vertellen dat je dan de Revert niet weet te zijn...

Nee ik zit niet op InHolland, waarschijnlijk woon jij bij 't politiebureau in dat studentenhuis?
En btw, ik weet de revert wel te vinden, alleen helemaal niet aan gedacht voor boardwear eigenlijk haha, bij revert denk ik alleen maar aan skaten, weet ook niet waarom...

// edit: pic van nieuwe kleding:
Een juichtoon da'vre langs de velden,
Voor ons dierbaar Rood en Wit!
De ploeg der dapp're Meersche helden,
Onze vreugd en trots bezit.
  vrijdag 3 december 2004 @ 15:58:07 #160
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_23739913
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 15:25 schreef r00tie het volgende:

[..]

Nee ik zit niet op InHolland, waarschijnlijk woon jij bij 't politiebureau in dat studentenhuis?
En btw, ik weet de revert wel te vinden, alleen helemaal niet aan gedacht voor boardwear eigenlijk haha, bij revert denk ik alleen maar aan skaten, weet ook niet waarom...

// edit: pic van nieuwe kleding: -knip-

Nee dat studentenhuis is alleen voor buitenlandse studenten, ofwel al die chinezen hier op school...

En Revert is inderdaad een skateshop, maar nu met de wintersport voor de deur hebben ze er een hele hoop snowboardspul, en ze hebben ook die speciale modellen van Burton zoals de Un.Inc, en de T6 enzo.. ik vind het wel een vette shop iig. Maand ofzo geleden hadden ze de P1 carbon volgens mij in meer kleuren in de winkel staan dan dat er in de Burton catalogus stonden
pi_23740282
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 15:58 schreef NoComment het volgende:

[..]

Nee dat studentenhuis is alleen voor buitenlandse studenten, ofwel al die chinezen hier op school...

En Revert is inderdaad een skateshop, maar nu met de wintersport voor de deur hebben ze er een hele hoop snowboardspul, en ze hebben ook die speciale modellen van Burton zoals de Un.Inc, en de T6 enzo.. ik vind het wel een vette shop iig. Maand ofzo geleden hadden ze de P1 carbon volgens mij in meer kleuren in de winkel staan dan dat er in de Burton catalogus stonden

Waar zit je dan in Zandvoort? en btw, weet jij bij welk snowboard blad je die Dragon DX goggle krijgt?
Een juichtoon da'vre langs de velden,
Voor ons dierbaar Rood en Wit!
De ploeg der dapp're Meersche helden,
Onze vreugd en trots bezit.
pi_23745961
Vandaag m'n eerste echte eigen snowboard spullen gehaald. Wilde eerst tweede hands, omdat dat toch best wat scheelt, maar heb toch voor nieuw gekozen:

Burton Bullet, 162. Lekker breed, totaal geen drag, met Burton Custom's, die kon ik voor dat geld niet laten liggen.

Boots heb ik van Salamon, welk type weet ik zo 1, 2 ,3 niet, maar ze zaten erg goed. .
1 Januari uitproberen maar .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_23746620
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 16:14 schreef r00tie het volgende:

[..]

Waar zit je dan in Zandvoort? en btw, weet jij bij welk snowboard blad je die Dragon DX goggle krijgt?

Snowboarder Magazine.

Op ultimate-snowboarding.com is er nu een nieuwe aanbieding, krijg je een paar snowboardsokken bij een abo .
pi_23751482
Hmm, vind het nu al klote dat ik terug ben (na 2 dagen)
Toch maar binnenkort voor de sluitingsweek in april boeken
  zaterdag 4 december 2004 @ 13:39:18 #165
106980 Feldhofer
spielzeugland
pi_23756422
quote:
Op donderdag 2 december 2004

00:33
schreef Feldhofer het volgende:

http://www.bergfex.com/hintertux/webcams/1/

Ga er dit weekend heen, ziet er goed uit.

Verslagje,

Vanochtend stond om 6 uur mijn oom en mijn neef al voor de deur, snel douchen,
tanden poetsen en ontbijt, dekbed mee in de auto en nog een goede 3 uur slapen.

Ongeveer rond 10:30 aangekomen in Madseit (vlakbij Hintertux), spullen uitgepakt en daarna op naar de piste.

Sneeuwhoogte 90 centimeter,bijna alles is open, inclusief het nieuwe snowpark.
Schifoan!
Jona@webcafe
Das sind wir! Mittwoch morgen, ICE 1517 Richtung Berlin.
pi_23756576
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:39 schreef Feldhofer het volgende:

[..]

Verslagje,

Vanochtend stond om 6 uur mijn oom en mijn neef al voor de deur, snel douchen,
tanden poetsen en ontbijt, dekbed mee in de auto en nog een goede 3 uur slapen.

Ongeveer rond 10:30 aangekomen in Madseit (vlakbij Hintertux), spullen uitgepakt en daarna op naar de piste.

Sneeuwhoogte 90 centimeter,bijna alles is open, inclusief het nieuwe snowpark.
Schifoan!
Jona@webcafe

in 4,5 uur naar Oostenrijk
pi_23756611
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:48 schreef Kentaro het volgende:

[..]

in 4,5 uur naar Oostenrijk

Inderdaad, dat vroeg ik me ook al af.
Laten we zeggen dat het 1000 km is, gemiddelde snelheid van 222,2 km/uur .

Ik ga, als ik met m'n ouders ga, altijd met de trein á 300 km/u, maar dan ben je nog een dag bezig met reizen.

[edit] Laat maar, die gozer woont in Wenen.

Lucky bastard. .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_23757148
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 20:32 schreef -Mzraki- het volgende:
Vandaag m'n eerste echte eigen snowboard spullen gehaald. Wilde eerst tweede hands, omdat dat toch best wat scheelt, maar heb toch voor nieuw gekozen:

Burton Bullet, 162. Lekker breed, totaal geen drag, met Burton Custom's, die kon ik voor dat geld niet laten liggen.

Boots heb ik van Salamon, welk type weet ik zo 1, 2 ,3 niet, maar ze zaten erg goed. .
1 Januari uitproberen maar .

mooie boardje die bullet die gaat zeker goed bevallen. foto?
  zaterdag 4 december 2004 @ 15:11:10 #169
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_23758062
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 16:14 schreef r00tie het volgende:

[..]

Ik heb een kamer in Zandvoort Noord, in een van die jaren '50 flats (Fahrenheitstraat)

Gister nog om Cadeautjes voor mezelf geweest (altijd leuk) en heb de Method maar gekocht, vavavond open maken

Heb ook zitten twijfelen over zelf waxen of het laten doen, en ik denk dat ik het toch nog ga laten doen. Waxen kost 10 euro, terwijl een strijkijzer + wax + andere zooi toch wel wat meer gaat kosten... Dus binnenkort m'n bindingen eraf schroeven en boardje wegbrengen
  zaterdag 4 december 2004 @ 15:59:22 #170
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_23758903
Hey heeft 1 van jullie een klein beetje verstand van digitale fotografie enj snowboarden???

Ik ben nog op zoek naar een camera waar je van die sequence foto's (of multi frame) kunt maken. Dus dat hij heel snel achter mekaar foto's neemt zoals je ook vaak in bladen ziet staan.

Ik heb nu een camera van een collega geleend die ik eventueel wel mag overnemen omdat hij een nieuwe gaat kopen. Erg goed apparaat. Eigenlijk wat geavanceerder dan mijn plan was. Maar aangezien het een goeie 2dehands is die ik voor een leuk prijsje kan krijgen, tja waarom niet he.
Het gaat om een Olympus C-750

Hij heeft zo'n sequence modus. Alleen die is 1.8 frames per seconde. Kortom, ongeveer 2 foto's per seconde. Lijkt me wat aan de langzame kant. Maar heel veel sneller kan het ook niet volgens mij. Ik heb ff gekeken op internet en ik heb een canon kunnen vinden met 2.2fps maar veel wijzer wordt ik niet.
Aangezien het ook nog eens betaalbaar moet zijn (tussen de 200 en de 250 euro) heb ik dus ook niet zo heel veel keus.

Maar heeft iemand een idee of die 1.8 snel genoeg is en/of er betere camera's op de markt zijn voor de bovenstaande prijs???
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_23759138
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:21 schreef Kentaro het volgende:

[..]

mooie boardje die bullet die gaat zeker goed bevallen. foto?
Ik heb (nog) geen foto, maar van de burtonsite:
. Die kleur.
Ik hoop ook dat hij gaat bevallen, dit is het eerste board waar ik helemaal geen drag heb .

Hoe groot is eigenlijk de kans op diefstal? Nu ik m'n boardje heb wil ik daar natuurlijk wel heel voorzichtig mee omgaan. Uiteraard ben ik inboedelverzekerd (ofzo), maar ik zou hem toch niet graag kwijtraken.

Hoe doen jullie dit?
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_23759394
tja diefstal, in oostenrijk valt het wel mee maar in frankrijk worden echt veel boards gejat. ik leg iig altijd mijn board een beetje strategisch neer dwz niet te veel tentoongesteld en indien mogelijk zo dat ik er zelf een beetje op kan letten.
  zaterdag 4 december 2004 @ 16:57:08 #173
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_23759951
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 16:13 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Ik heb (nog) geen foto, maar van de burtonsite:
[afbeelding]. Die kleur.
Ik hoop ook dat hij gaat bevallen, dit is het eerste board waar ik helemaal geen drag heb .

Hoe groot is eigenlijk de kans op diefstal? Nu ik m'n boardje heb wil ik daar natuurlijk wel heel voorzichtig mee omgaan. Uiteraard ben ik inboedelverzekerd (ofzo), maar ik zou hem toch niet graag kwijtraken.

Hoe doen jullie dit?
Ik heb een slotje voor die van mij
Zo'n klein plastic ding met een draad erdoor heen en een cijferslotje erop
Niet iets wat je in Utrecht voor je fiets moet gebruiken, want dan blijft je fiets nog geen half uur staan Maar daar werkt het prima.
Gewoon 2 boards aan mekaar vast leggen (draad door de heelcup van je binding ofzo) of je board aan een paal vastmaken ofzo.

Mensen die boards stelen doen toch het board onder de voeten en boarden er mee naar beneden toe. Er liggen zoveel boards die niet aan de ketting liggen. Als ze jou board mooi vinden maar hij ligt vast, dan pakken ze wel een andere. Lullig voor de ander maar jij hebt tenminste je board nog.

Wat ook nog wel eens voor komt is dat mensen het verkeerde board meenemen. Mensen huren een board, letten er niet op hoe het board eruit ziet en als ze dan hun board meenemen, pakken ze een board dat er een beetje op lijkt, zonder dat ze door hebben dat ze het verkeerde board meenemen.
Als jou board dan vast ligt, merken ze gelijk dat ze niet het goeie board op het oog hadden.

Diefstal uit het skiruim van het hotel is wat moeilijker. Meestal zijn die mensen er echt met het doel en hebben ze ook wel gereedschap bij zich om eventuele slotjes kapot te knippen.
Dat zijn gewoon busjes die s'nachts langs de hotels gaan en hele stapels boards meenemen en achterin het busje gooien.
Schijnt vorig jaar een paar keer in Oostenrijk te zijn voorgekomen.
Tja, das gewoon een kwestie van de deur goed op slot doen...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_23760028
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 16:57 schreef Komakie het volgende:
-knip-
Ik moet sowieso toch nog een klein tooltje gaan halen, mss is zo'n slot dan ook wel handig ja. Wat je zegt, het is net die drempel die dat andere board een stuk aantrekkelijker maakt. .

En ja, je kunt wel gaan lopen vrezen voor diefstal uit het skiruim, maar daar doe je toch vrij weinig tegen.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  zaterdag 4 december 2004 @ 17:59:31 #175
106980 Feldhofer
spielzeugland
pi_23761318
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:50 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Inderdaad, dat vroeg ik me ook al af.
Laten we zeggen dat het 1000 km is, gemiddelde snelheid van 222,2 km/uur .

Ik ga, als ik met m'n ouders ga, altijd met de trein á 300 km/u, maar dan ben je nog een dag bezig met reizen.

[edit] Laat maar, die gozer woont in Wenen.

Lucky bastard. .
Ik woon in wenen ja

Sneeuw was echt goed in het snowpark, in het dal wat minder, maar nog steeds goed te boarden.
Jona@webcafe
Das sind wir! Mittwoch morgen, ICE 1517 Richtung Berlin.
pi_23761647
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 17:59 schreef Feldhofer het volgende:

[..]

Ik woon in wenen ja

Sneeuw was echt goed in het snowpark, in het dal wat minder, maar nog steeds goed te boarden.
Jona@webcafe
Later als ik groot ben, fijn in Oostenrijk of Zwitserland wonen. Nog beter, Noorwegen .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  zaterdag 4 december 2004 @ 21:12:41 #177
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_23765356
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:59 schreef Komakie het volgende:
Hey heeft 1 van jullie een klein beetje verstand van digitale fotografie enj snowboarden???
Je moet kijken naar de schrijfsnelheid van je geheugenkaart. Olympus gebruikt Smartmedia of XD (afhankelijk van de leeftijd van de camera). Smartmedia is relatief traag, ik denk ongeveer 3 mb per seconde wegschrijven. De grootte van de foto's speelt dus ook een rol, 15 foto's van 100k schrijven net zo snel weg als 1 foto van 1,5 mb. XD is sneller, maar duur. De grootte van de foto is natuurlijk afhankelijk van de resolutie waarop je de camera hebt ingesteld (2 megapixel, 3 megapixel etc)

De camera gebruikt lichtinval om de foto te construeren. Als je foto's van sportmomenten maakt moet je dus lage sluitertijden kunnen kiezen (de sluitertijd is de tijd die beschikbaar is voor lichtinval, alles wat beweegt als het diafragma geopend is staat bewogen op de foto). Als de sluitertijd te kort is valt er niet genoeg licht door het diafragma en is de foto te donker. Ook het diafragma (opening waardoor licht binnenvalt ) kun je instellen, je wil lage sluitertijden en grote diafragma-openingen. Het instellen van diafragma en sluitertijden kunnen en doen de meeste camera's (gelukkig) zelf. Zoek in dat geval naar een sport-stand. Bij slecht weer is er weinig licht en dus zal de camera langere sluitertijden eisen... De 'continuous shooting' methode kun je dan over het algemeen wel vergeten.

Houd er rekening mee dat je batterijen erg snel leeg gaan omdat de temperaturen in de sneeuw erg laag zijn. Daarnaast is wit een hele moeilijke kleur voor digitale camera's, een camera met een zelf in te stellen witbalans heeft de voorkeur.

Voor 250 euro heb je over het algemeen goede camera's.
Als je nog ergens een Nikon Coolpix 3500 op de kop kunt tikken is dat een geweldig ding voor minder dan 200 euro. Dan heb je nog geld over voor snelle geheugenkaartjes (MyCom) en batterijen. Nikon maakt mooie camera's en Fuji ook.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 4 december 2004 @ 22:13:08 #178
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_23766493
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 21:12 schreef XL het volgende:

[..]

Je moet kijken naar de schrijfsnelheid van je geheugenkaart. Olympus gebruikt Smartmedia of XD (afhankelijk van de leeftijd van de camera). Smartmedia is relatief traag, ik denk ongeveer 3 mb per seconde wegschrijven. De grootte van de foto's speelt dus ook een rol, 15 foto's van 100k schrijven net zo snel weg als 1 foto van 1,5 mb. XD is sneller, maar duur. De grootte van de foto is natuurlijk afhankelijk van de resolutie waarop je de camera hebt ingesteld (2 megapixel, 3 megapixel etc)

De camera gebruikt lichtinval om de foto te construeren. Als je foto's van sportmomenten maakt moet je dus lage sluitertijden kunnen kiezen (de sluitertijd is de tijd die beschikbaar is voor lichtinval, alles wat beweegt als het diafragma geopend is staat bewogen op de foto). Als de sluitertijd te kort is valt er niet genoeg licht door het diafragma en is de foto te donker. Ook het diafragma (opening waardoor licht binnenvalt ) kun je instellen, je wil lage sluitertijden en grote diafragma-openingen. Het instellen van diafragma en sluitertijden kunnen en doen de meeste camera's (gelukkig) zelf. Zoek in dat geval naar een sport-stand. Bij slecht weer is er weinig licht en dus zal de camera langere sluitertijden eisen... De 'continuous shooting' methode kun je dan over het algemeen wel vergeten.

Houd er rekening mee dat je batterijen erg snel leeg gaan omdat de temperaturen in de sneeuw erg laag zijn. Daarnaast is wit een hele moeilijke kleur voor digitale camera's, een camera met een zelf in te stellen witbalans heeft de voorkeur.

Voor 250 euro heb je over het algemeen goede camera's.
Als je nog ergens een Nikon Coolpix 3500 op de kop kunt tikken is dat een geweldig ding voor minder dan 200 euro. Dan heb je nog geld over voor snelle geheugenkaartjes (MyCom) en batterijen. Nikon maakt mooie camera's en Fuji ook.
thnx m8

Er gaat weer een wereld voor me open
Ik heb vanmiddag nog een beetje met die camera lopen klooien en idd op een lagere resolutie zetten helpt al wat. Is natuurlijk ook logisch en had ik in eerste instantie zelf ook wel kunnen bedenken (ik schaam me nu een beetje als ICT'er zijnde )

Maar scheelt het ook in snelheid als je sluitertijd en diafragma (en meer van dat soort dingen) handmatig instelt???
  zondag 5 december 2004 @ 16:07:38 #179
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_23779727
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 22:13 schreef Komakie het volgende:

[..]

thnx m8

Er gaat weer een wereld voor me open
Ik heb vanmiddag nog een beetje met die camera lopen klooien en idd op een lagere resolutie zetten helpt al wat. Is natuurlijk ook logisch en had ik in eerste instantie zelf ook wel kunnen bedenken (ik schaam me nu een beetje als ICT'er zijnde )

Maar scheelt het ook in snelheid als je sluitertijd en diafragma (en meer van dat soort dingen) handmatig instelt???
Vaak zie je als je de knop om een foto te maken half induwt de waarde van de sluitertijden en het diafragma. Als deze nog relatief 'hoog' liggen wel, maar deze kunnen ook zelf al laag liggen (kun je bijv. beinvloeden door de camera te bewegen bij het scherpstellen). Als de camera een sportstand heeft vind je hier vaak lage waardes. Zelf instellen is altijd beter, maar natuurlijk ook erg moeilijk... zeker als foto-leek.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 5 december 2004 @ 16:34:31 #180
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_23780277
Ik heb voor in frankrijk ook zo'n cijferslotje aangeschaft, maar volgens mij knip je dat ijzerdraadje met een klein tangetje zo door. Ik neem voor de zekerheid nog zown plastic fietsslot mee.
En je board niet op je balkon laten staan, is ons al eens gebeurt op 1 hoog dat iemand het balkon was opgeklommen.. board weg! Gelukkig zagen we hem wegrennen en sprongen van het balkon om die gast goed in elkaar te beuken. Helaas gebeurt dat steeds meer in de wintersport... Vroegah was dat een stuk relaxtahr

Goeie tip over een digicam dat je batterij in die kou minder lang mee gaat.. had ik ni aan gedacht
Kheb een canon powershot s50 ..5mp.. zeer goed toestel automatisch en handmatig alles in te stellen en 2dehands niet zo duur meer denk ik.
Liftverhalen http://liftendehollander.web-log.nl
Enjoy Life. Always Look For Adventure.
The Sun. The Water. The Wind. The Snow. The Adrealine Thats the Ultimate.
pi_23799582
Gasten,

Ik heb even een vraagje over het onderhoud van een snowboard. Aanstaande vrijdag vertrek ik met XL naar de sneeuw en dus wil ik m'n board gaan waxen. Dat is het probleem niet, maar ik had een vraag over het slijpen van de kanten. Wanneer weet ik of dit echt nodig is en hoe vaak doen jullie dat. Is het echt noodzakelijk om na iedere week (dag???) boarden met je kantenslijper over je staalkanten te gaan. Of is 1 keer in de 6 weken ook voldoende. Ik hoor echt de meest uiteenlopende zaken wat betreft slijpen.
Ik wil natuurlijk graag dat mijn boad in optima forma is als ik haar met mijn nieuwe aanwinsten de piste af loods...

We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  maandag 6 december 2004 @ 15:31:44 #182
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_23800305
quote:
Op maandag 6 december 2004 14:54 schreef beerke het volgende:
Gasten,

Ik heb even een vraagje over het onderhoud van een snowboard. Aanstaande vrijdag vertrek ik met XL naar de sneeuw en dus wil ik m'n board gaan waxen. Dat is het probleem niet, maar ik had een vraag over het slijpen van de kanten. Wanneer weet ik of dit echt nodig is en hoe vaak doen jullie dat. Is het echt noodzakelijk om na iedere week (dag???) boarden met je kantenslijper over je staalkanten te gaan. Of is 1 keer in de 6 weken ook voldoende. Ik hoor echt de meest uiteenlopende zaken wat betreft slijpen.
Ik wil natuurlijk graag dat mijn boad in optima forma is als ik haar met mijn nieuwe aanwinsten de piste af loods...

[afbeelding]
Volgens mij heb je de verkeerde afbeelding, ik zie geen carbon

Slijpen kan nooit kwaad lijkt me toch? Totdat je natuurlijk zoveel eraf geslepen hebt dat er niets meer overblijft... elke dag slijpen lijkt me iig niet echt bevorderlijk voor je staalkanten eigenlijk.

Zucht aanstaande vrijdag al... ik wil oohoook!!

geluikkig mag ik 1 januarie weg...
pi_23804195
Ik zit te twijfelen of ik de Burton Boardlock ga kopen.

Waarschijnlijk is dit hetzelfde slot als een aantal posts hoger besproken wordt, wat mij vooral opvalt is dat hij er helemaal niet zo indrukwekkend uitziet, zeker niet voor de ¤17,95 die hij moet kosten (volgens Bakker/Intersport). Zijn er meer mensen met ervaringen met dit slot?

Zijn er nog meer van deze sloten op de markt? Ik ben namelijk vanwege het merk vrij snel bij deze terecht gekomen.

Alvast bedankt
pi_23804822
quote:
Op maandag 6 december 2004 14:54 schreef beerke het volgende:
Gasten,

[afbeelding]
Eens in de zes weken is voldoende. Je kanten hoef je niet zoveel te slijpen. Je kunt met je nagel langs de staalkant gaan en als dat wit nog van je nagel komt dan is het prima. zeg maar hoe je ook kijkt hoe scherp een mes is. Ook kun je met je vinger over de hele lengte van je staalkant gaan, van nose tot tail om te voelen of je veel bramen hebt.

Als je je kanten slijpt, haal dan altijd de slijper van de nose naar de tail. Dus dat betenkend bij de meeste slijpers het vijltje omdraaien en niet lazy de andere kant van je board van tail naar nose slijpen Oja en begin met slijpen ongeveer 10 cm onder de bolling (het breedste stuk van je board)van je nose en tail, anders wordt je board zo 'happerig'

Veel plezier, XL heeft geen kans meer met die vette straps. Hoewel hij is nartuurijk weer eerder weg
  maandag 6 december 2004 @ 22:11:14 #185
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_23808185
quote:
Op maandag 6 december 2004 19:37 schreef Kentaro het volgende:
Veel plezier, XL heeft geen kans meer met die vette straps. Hoewel hij is nartuurijk weer eerder weg
Let op je woorden he...
eerder weg.....

veel eerder weg!

maandag 6 december 2004 @ 23:12:23 #186
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_23809545
quote:
Op maandag 6 december 2004 19:06 schreef Neverstop het volgende:

[afbeelding]

Waarschijnlijk is dit hetzelfde slot als een aantal posts hoger besproken wordt, wat mij vooral opvalt is dat hij er helemaal niet zo indrukwekkend uitziet, zeker niet voor de ¤17,95 die hij moet kosten (volgens Bakker/Intersport). Zijn er meer mensen met ervaringen met dit slot?

Zijn er nog meer van deze sloten op de markt? Ik ben namelijk vanwege het merk vrij snel bij deze terecht gekomen.

Alvast bedankt
Zoals ik al eerder zei: het gaat er niet zo zeer om dat het een geweldig slot is maar gewoon dat hij vast staat. Dan pakken ze wel een ander board.
Maar er zijn ook nog andere merken. Ik denk dat een slotje van burton wel wat duurder is dan van een ander (onbekend) merk. Terwijl het allebij dezelfde functie heeft en niet echt in kwaliteit zal verschillen.
  maandag 6 december 2004 @ 23:29:25 #187
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_23809990
Ik heb een ander slot van Burton, die was 12 euro.
Minder plastic dan die van jouw plaatje... maar minstens zo slap...
pi_23810478
quote:
Op maandag 6 december 2004 22:11 schreef XL het volgende:

[..]

Let op je woorden he...
eerder weg.....

veel eerder weg!

... Ik haal je toch wel in ...

Kentaro, bedankt voor je info. Ik heb net even gekeken en de kanten zijn inderdaad nog scherp. De nagel van m'n rechter wijsvinger is redelijk beschadigd. Maar er zitten her en der wel wat braampjes. Dat kan verder geen kwaad?
En dan ga ik morgen lekker m'n board waxen. Want het begint nu toch echt wel dicht bij te komen en het is echt tijd om er naar toe te gaan leven. Ook al doe ik dat al sinds het boeken...
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
pi_23817964
quote:
Op maandag 6 december 2004 19:06 schreef Neverstop het volgende:

[afbeelding]

Alvast bedankt
Heb dat slot een paar jaar. Ooit eens gekregen en het ziet er wel fancy uit. Het witte is wel van plastic dus je kan het zo kapot krijgen. Voordeel dat het wel licht is, maar het heeft vooral een afschrikking-werking. Je kan ook een 'gewoon' fietsslot meenemen, is wat zwaarder maar ook degelijker. Denk dat je zoiets voor onder de 10 euro bij de halfords kan krijgen.
powder to the people
  dinsdag 7 december 2004 @ 12:19:57 #190
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_23818335
quote:
Op maandag 6 december 2004 23:50 schreef beerke het volgende:

[..]

... Ik haal je toch wel in ...

Kentaro, bedankt voor je info. Ik heb net even gekeken en de kanten zijn inderdaad nog scherp. De nagel van m'n rechter wijsvinger is redelijk beschadigd. Maar er zitten her en der wel wat braampjes. Dat kan verder geen kwaad?
En dan ga ik morgen lekker m'n board waxen. Want het begint nu toch echt wel dicht bij te komen en het is echt tijd om er naar toe te gaan leven. Ook al doe ik dat al sinds het boeken...
I envy you...

Bij mij is de voorpret ook al even bezig trouwens, shoppen voor wintersport is altijd goed
pi_23818999
quote:
Op maandag 6 december 2004 23:12 schreef Komakie het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder zei: het gaat er niet zo zeer om dat het een geweldig slot is maar gewoon dat hij vast staat. Dan pakken ze wel een ander board.
Maar er zijn ook nog andere merken. Ik denk dat een slotje van burton wel wat duurder is dan van een ander (onbekend) merk. Terwijl het allebij dezelfde functie heeft en niet echt in kwaliteit zal verschillen.
Idd, ik heb er een van Booster, voldoet prima. Ik heb alleen het idee dat het kabeltje gewoon een beetje te dun is en dus makkelijk doorgeknipt kan worden, maar idd; zo'n slot heeft vooral een afschrik effect, mensen die boards meenemen nemen liever geen board mee waarvoor ze iets moet doen.

Nog maar 5 1/2 week !
pi_23819567
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 12:01 schreef markpatat het volgende:

[..]

Heb dat slot een paar jaar. Ooit eens gekregen en het ziet er wel fancy uit. Het witte is wel van plastic dus je kan het zo kapot krijgen. Voordeel dat het wel licht is, maar het heeft vooral een afschrikking-werking. Je kan ook een 'gewoon' fietsslot meenemen, is wat zwaarder maar ook degelijker. Denk dat je zoiets voor onder de 10 euro bij de halfords kan krijgen.
Heb m even in m'n handen gehad en hij is idd erg klein en makkelijk mee te nemen.

Ik denk dat ik m gewoon maar haal, hij is iig goedkoper dan een nieuw board.
Maak ik mezelf wel wijs dat ie anders vast gepikt was .
Plus dat het wel makkelijk is, mijn snowboard aan die van m'n vriendin vast en ze blijven ook gelijk bij elkaar zitten .
  dinsdag 7 december 2004 @ 14:11:54 #193
13640 BrakkeAap
Tragically Unhip
pi_23820031
Hela!

Vrijdag vertrek ik naar de sneeuw, en nou moet ik nog een ski-bril hebben...
M'n budget is op dus hoe goedkoper hoe beter.
Nou heb ik bij de Intersport brillen zien liggen van tussen de 30 en 40 eu
Vast eigen merk en niet al te goede kwaliteit. Maargoed, als ik er maar een paar weken mee voort kan, dan ben ik al blij.

Heeft iemand ervaring met dit soort brillen?
pi_23824914
Is dat van sinner? Heb ik ook gehad, helaas door een vreemde val zat er een barst in. Had we 2 bij een abbonement gekregen, maar die ander is ook gesloopt. Ze zijn bij oa V&D en perry te koop. In mijn dorp zit een active life. Erg veel in de aanbieding en ook goggles (ook sinner). Heb een uvex gekocht. Kwam van 75 voor 55. Prima dingen die sinner's, maar naar mijn smaak iets te groot. Doet zijn werk, beslaat niet en zit ok. En ze gingen vanaf 20-35 euro, dacht ik.
powder to the people
  woensdag 8 december 2004 @ 12:04:20 #195
13640 BrakkeAap
Tragically Unhip
pi_23829704
Het zou zomaar een sinner kunnen zijn... Heb eigenlijk alleen maar naar de prijs gekeken...

Maakt de kleur nog een beetje uit?
Ik heb wel ooit eens ergens gelezen dat er voor verschillende types verschillende kleuren lenzen gebruikt kunnen worden.
pi_23830711
Donkere kleuren (veelal word daarvoor bruin gebruikt) werken het best met veel licht (dus zonnig weer)
Lichte kleuren werken het best met weinig licht (met sneeuw (geel) of dikke bewolking (oranje))
Kleurloze lenzen zijn leuk voor indoorbaantjes (wanneer je last hebt van tranende ogen wanneer je snowboard) of verlichte pistes.
  woensdag 8 december 2004 @ 13:10:17 #197
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_23830972
Zonnebril inderdaad grijs, zwart, bruin (want voor goed weer)
Goggle inderdaad geel, oranje, blauw (want voor slecht weer)

Blauw is denk ik het beste als je 1 bril voor alle weersomstandigheden wil.
  woensdag 8 december 2004 @ 13:26:44 #198
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_23831261
quote:
Op woensdag 8 december 2004 13:10 schreef XL het volgende:
Zonnebril inderdaad grijs, zwart, bruin (want voor goed weer)
Goggle inderdaad geel, oranje, blauw (want voor slecht weer)

Blauw is denk ik het beste als je 1 bril voor alle weersomstandigheden wil.
Ik heb er zelf 1 met donker glas. (grijs)
Ik heb em altijd op. Dus ook met zonnig weer. Behalve als ik natuurlijk ff mijn "witte bril" moet wegwerken

Hij werkt altijd. Ik heb prima zicht en het boarden met een zonnebril op vind ik niet zo plezierig gezien de kwestbaarheid
  woensdag 8 december 2004 @ 14:26:20 #199
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_23832319
quote:
Op maandag 6 december 2004 23:29 schreef XL het volgende:
Ik heb een ander slot van Burton, die was 12 euro.
Minder plastic dan die van jouw plaatje... maar minstens zo slap...
Wat hoor ik nou XL, jij hebt nog wat van Burton....
je had toch nog wat van Burton???

btw over een weekje sta ik in de sneeuw.
Er ligt pas 50cm op de berg en 10 in het dal, maar ik heb de tijd
pi_23832383
quote:
Op woensdag 8 december 2004 14:26 schreef Komakie het volgende:

[..]

Wat hoor ik nou XL, jij hebt nog wat van Burton....
je had toch nog wat van Burton???

btw over een weekje sta ik in de sneeuw.
Er ligt pas 50cm op de berg en 10 in het dal, maar ik heb de tijd
Kan er nog een matje op de grond liggen
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')