100 op een zwarte piste, toe maarquote:Op woensdag 15 december 2004 16:47 schreef markpatat het volgende:
Heb op een lullig stukje in Sankt Anton eens een snelheidsmeting mee gepakt. Was echt klein stukje blauw en als snowboarden ging je 50-60, skiers gingen iets harder richting de 70. Maar als je een zwarte piste echt hard naar beneden gaat, tsja das andere koek. Dan zal je wel richting de 90-100 gaan. Met een zonnebril op krijg ik dan echt tranen in mijn ogen. Niet leuk om te vallen dan trouwens. Heb het ook wel eens op een mountainbike gehad met 75 km/h.
Ons devies is altijd: hart 'n laag!quote:Op woensdag 15 december 2004 17:45 schreef 360sjors het volgende:
[..]
100 op een zwarte piste, toe maar![]()
Ik had m'n bindingen de vorige keer dat ik indoor ging ook wat verzet, ook duck maar dan niet zo extreem, met achter 5 graden ofzo. Ging wel goed toen, denk dat ik em nog maar een tijdje zo laat staanquote:Op donderdag 16 december 2004 12:22 schreef pAin het volgende:
Neutrale positie (lees ik als 0 voor, 0 achter) zeer zeker niet!! Hierdoor is de krachtsoverbrenging op je board wel het minst ideale van alle stances.
Het ligt ook erg aan je stijl van rijden. Ga je naar het freestyle achtig toe, dan is het beste om duck te gaan staan (Voorste binding met een x positieve stand en achter met een x negatieve stand), ga je meer voor carven of lekker piste boarden zou ik eerlijk gezegt wel voor de stance gaan waarin je nu staat (bij extreem hard carven zelfs nog schuiner).
Maar neem het niet te serieus met regeltjes: neem een tooltje mee, ga lekker boarden op een indoorbaan en blijf zo lang mogelijk verstellen totdat je goed staat. Ik ben zelf redelijk piste en backcountry georienteerd, maar toch sta ik duck (ongeveer +15 voor en -10 achter, is niet precies te bepalen met Flow bindingen), omdat ik dat gewoon prettig vind rijden.
Aye, ik denk er ook maar over om volgende week even zo'n boardtooltje te halen. Wel zo handig en verantwoordelijk.quote:Op donderdag 16 december 2004 12:22 schreef pAin het volgende:
Maar neem het niet te serieus met regeltjes: neem een tooltje mee, ga lekker boarden op een indoorbaan en blijf zo lang mogelijk verstellen totdat je goed staat. Ik ben zelf redelijk piste en backcountry georienteerd, maar toch sta ik duck (ongeveer +15 voor en -10 achter, is niet precies te bepalen met Flow bindingen), omdat ik dat gewoon prettig vind rijden.
Precies, bij m'n bindingen zijn overal dezelfde schroeven gebruikt, dus heb geen hele gereedschapskist nodig. Heb nog wel ergens een multifunctioneel fiets-reparatie-setje liggen ofzo, zal wel even kijken of dat misschien wel geschikt is.quote:Op donderdag 16 december 2004 15:43 schreef fs180 het volgende:
ik heb een soort tooltje ja, maar dan voor een paar euro uit een bouwmakrt ofzo..
in feite precies hetzelfde
Haha, daarvan heb ik ook al enge verhalen gehoord, zelfs van mensen die het in een rugzak hadden zittenquote:Op donderdag 16 december 2004 13:13 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Aye, ik denk er ook maar over om volgende week even zo'n boardtooltje te halen. Wel zo handig en verantwoordelijk.
Een heuse kruiskopschroevendraaier in je zak stoppen lijkt me niet echt handig, met het oog op mogelijke penetraties.
Dan kom je zelfs met 'No Pain, No Gain' niet ver meerquote:Op donderdag 16 december 2004 20:15 schreef pAin het volgende:
[..]
Haha, daarvan heb ik ook al enge verhalen gehoord, zelfs van mensen die het in een rugzak hadden zitten.
Hehe, dat is geen pijn meer, dat is gewoon dodelijkquote:Op donderdag 16 december 2004 20:23 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Dan kom je zelfs met 'No Pain, No Gain' niet ver meer.
Ik moet nog maar twee weekjes wachten, lekker puh!quote:Op zaterdag 18 december 2004 11:15 schreef pAin het volgende:
[..]
Hehe, dat is geen pijn meer, dat is gewoon dodelijk.
Nog maar 4 weekjes!
Klojoquote:Op zaterdag 18 december 2004 19:38 schreef NoComment het volgende:
[..]
Ik moet nog maar twee weekjes wachten, lekker puh!![]()
Jij zult alleen wel wat meer sneeuw hebben denk ik...![]()
Ow ik zie nou ineens dat er wel een beetje sneeuw is gevallen, de zandsporen op de vorige foto's zijn eigenlijk niet meer te zien... is er toch nog hoop
[afbeelding]
ach zelfs daar boarden is beter dan in ons kikkerlandje naar de regen kijkenquote:Op zaterdag 18 december 2004 21:28 schreef pAin het volgende:
[..]
Klojo.
* pAin kijkt naar plaatje en zou daar niet willen sneeuwplanken.
Hier heb je toch niks aan sneeuw zonder bergen en liften....quote:Op zondag 19 december 2004 10:29 schreef fs180 het volgende:
[..]
ach zelfs daar boarden is beter dan in ons kikkerlandje naar de regen kijken
???quote:
Ah, sneeuw, nu herken ik de piste pas;) Tijdens onze vakantie hebben we hem de bijnaam "A2" gegeven, daar het op die piste vrijwel altijd ultra druk was. Zal je wel wat minder last van hebben dan wij destijds, daar je buiten de topweken gaat!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |