abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 december 2004 @ 17:45:45 #226
72282 360sjors
King of the Hill
pi_23993850
quote:
Op woensdag 15 december 2004 16:47 schreef markpatat het volgende:
Heb op een lullig stukje in Sankt Anton eens een snelheidsmeting mee gepakt. Was echt klein stukje blauw en als snowboarden ging je 50-60, skiers gingen iets harder richting de 70. Maar als je een zwarte piste echt hard naar beneden gaat, tsja das andere koek. Dan zal je wel richting de 90-100 gaan. Met een zonnebril op krijg ik dan echt tranen in mijn ogen. Niet leuk om te vallen dan trouwens. Heb het ook wel eens op een mountainbike gehad met 75 km/h.
100 op een zwarte piste, toe maar

In Kitzbuhel bevindt zich op de Kitzbuler Horn ook zo'n snelheidspoortje, onderaan een relatief steil stukje blauw. Ik ben er zelf niet doorheen gegaan, maar de in de kroeg aanwezig zijnde snowboardleraren vertelden dat ze er met +/- 80 doorheen knalden. Haal daar 5 vanaf (ik sprak ze immers in de kroeg, waar ze wellicht de boel wat aandikten) en je hebt een aardige indicatie van de snelheden die je op een standaardplankje op een standaardpiste kunt halen.

Ik denk dat je het hardst kunt gaan op een goede rode piste, lekker breed en rustig, zodat je gecontroleerd hard kunt knallen. Op zwart kan je afgaande op de hellingshoek (die hoeft overigens niet eens groter te zijn dan die van een rode of blauwe piste) theoretisch wellicht wel hogere snelheden halen, maar de controle is dan snel verdwenen, waardoor je top (denk ik) toch lager ligt.

Maar ach, wat maakt het uit

Overigens, ook met 60 - 70 km/uur is een helm al geen overbodige luxe meer...
  woensdag 15 december 2004 @ 18:01:57 #227
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_23994169
trouwens hebben jullie ideeen over waar ik zo goedkoop mogelijk oude boards kan scoren, maakt niet uit of het board helemaal dood is of dat ie gelamineerd ofzo is, aangezien in er een bank van wil maken,,, ik heb het al bij snowworld geprobeerd, alllen daar zaten ze gewoonlijk alleen maa te zeiken dat dat niet kon, ( dat ik dus een oud board, die ze normaal weggooien, mag krijge/.kopen)
pi_23998098
quote:
Op woensdag 15 december 2004 17:45 schreef 360sjors het volgende:

[..]

100 op een zwarte piste, toe maar
Ons devies is altijd: hart 'n laag!

Maar die meting was op rendl en in de dalafdaling terug naar sankt anton zit een heel lullig steil stukje waar je heel hard moet gaan, omdat je daarnaa net niet dezelfde afstand omhoog weer moet. Weet nog wel dat dat flink shak'n was. Bij dat poortje had je geen enkel snelheidsgevoel. Beetje vergelijkbaar als je in zoetermeer van bovenaf laat gaan zeg maar. De beste piste is inderdaad beetje een brede overzichtelijke, in Vars lag een ideale blauwe autobahn. Vriend van me wou ff technisch mooi naar beneden totdat ik voorbij kwam, toen zijn we zonder bochtje de hele piste afgegaan. Maar denk dat je dan misschien de 100 niet haalt. Het zal toch wel ietsjes lager liggen, je vergist je er gauw in...
powder to the people
pi_24003813
Ik sluit me aan bij 360Sjors, zo'n 80-85 is wel een beetje de (gecontroleerde) topsnelheid als je echt knalt en vergis je niet dat is echt bloedje snel op een snowboard.

en Markpatat vanb boven af bij Zoetermeer hem laten lopen dan haal je net aan de 40, dat doe je echt met ogen dicht
pi_24006367
Even over het staan op je board, ik stond vroeger op de huurboards altijd L+15, en R zo'n beetje 0. Nu heb ik m'n eigen board gekocht en zit ik een beetje te twijfelen hoe ik moet gaan staan, ik hoorde van verschillende mensen dat met je achterste been op 0 graden staan enorm slecht is voor je knie. Dat omdat je knie dan enorm veel klappen van de zijkant krijgt, wat hij niet kan hebben.

Nu heeft de verkoper in de winkel m'n bindingen op L+25 en R+15 gezet, maar dat staat niet bepaald lekker, en fakie rijden lijkt me zo helemaal een hel.

Dus, hoe staan jullie en waarom, wat is de beste, neutrale positie?
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_24009548
Neutrale positie (lees ik als 0 voor, 0 achter) zeer zeker niet!! Hierdoor is de krachtsoverbrenging op je board wel het minst ideale van alle stances.

Het ligt ook erg aan je stijl van rijden. Ga je naar het freestyle achtig toe, dan is het beste om duck te gaan staan (Voorste binding met een x positieve stand en achter met een x negatieve stand), ga je meer voor carven of lekker piste boarden zou ik eerlijk gezegt wel voor de stance gaan waarin je nu staat (bij extreem hard carven zelfs nog schuiner).

Maar neem het niet te serieus met regeltjes: neem een tooltje mee, ga lekker boarden op een indoorbaan en blijf zo lang mogelijk verstellen totdat je goed staat. Ik ben zelf redelijk piste en backcountry georienteerd, maar toch sta ik duck (ongeveer +15 voor en -10 achter, is niet precies te bepalen met Flow bindingen), omdat ik dat gewoon prettig vind rijden .
  donderdag 16 december 2004 @ 12:38:24 #232
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_24009868
quote:
Op donderdag 16 december 2004 12:22 schreef pAin het volgende:
Neutrale positie (lees ik als 0 voor, 0 achter) zeer zeker niet!! Hierdoor is de krachtsoverbrenging op je board wel het minst ideale van alle stances.

Het ligt ook erg aan je stijl van rijden. Ga je naar het freestyle achtig toe, dan is het beste om duck te gaan staan (Voorste binding met een x positieve stand en achter met een x negatieve stand), ga je meer voor carven of lekker piste boarden zou ik eerlijk gezegt wel voor de stance gaan waarin je nu staat (bij extreem hard carven zelfs nog schuiner).

Maar neem het niet te serieus met regeltjes: neem een tooltje mee, ga lekker boarden op een indoorbaan en blijf zo lang mogelijk verstellen totdat je goed staat. Ik ben zelf redelijk piste en backcountry georienteerd, maar toch sta ik duck (ongeveer +15 voor en -10 achter, is niet precies te bepalen met Flow bindingen), omdat ik dat gewoon prettig vind rijden .
Ik had m'n bindingen de vorige keer dat ik indoor ging ook wat verzet, ook duck maar dan niet zo extreem, met achter 5 graden ofzo. Ging wel goed toen, denk dat ik em nog maar een tijdje zo laat staan
Life's like music, get the rhythm..
pi_24010560
quote:
Op donderdag 16 december 2004 12:22 schreef pAin het volgende:

Aye, ik denk er ook maar over om volgende week even zo'n boardtooltje te halen. Wel zo handig en verantwoordelijk.

Een heuse kruiskopschroevendraaier in je zak stoppen lijkt me niet echt handig, met het oog op mogelijke penetraties .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  donderdag 16 december 2004 @ 15:43:37 #234
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_24014062
ik heb een soort tooltje ja, maar dan voor een paar euro uit een bouwmakrt ofzo..
in feite precies hetzelfde
pi_24014184
quote:
Op donderdag 16 december 2004 15:43 schreef fs180 het volgende:
ik heb een soort tooltje ja, maar dan voor een paar euro uit een bouwmakrt ofzo..
in feite precies hetzelfde
Precies, bij m'n bindingen zijn overal dezelfde schroeven gebruikt, dus heb geen hele gereedschapskist nodig. Heb nog wel ergens een multifunctioneel fiets-reparatie-setje liggen ofzo, zal wel even kijken of dat misschien wel geschikt is.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  donderdag 16 december 2004 @ 15:57:16 #236
8164 azaroth
Ajax wordt weer kampioen!
pi_24014416
*gaat over 17 dagen richting franse alpen

en wat betreft die snelheden; vrienden van mij zijn een keer met zo'n handheld gps naar beneden gegleden op een vers geprepareerde blauwe piste, dat ging met 75 km/u
'
Geluk dient gewoonlijk de man, die weet wat hij aan het toeval moet overlaten.
'
'
pi_24020012
quote:
Op donderdag 16 december 2004 13:13 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Aye, ik denk er ook maar over om volgende week even zo'n boardtooltje te halen. Wel zo handig en verantwoordelijk.

Een heuse kruiskopschroevendraaier in je zak stoppen lijkt me niet echt handig, met het oog op mogelijke penetraties .
Haha, daarvan heb ik ook al enge verhalen gehoord, zelfs van mensen die het in een rugzak hadden zitten .

Dus tooltje kopen en veeeeeel uitproberen. Ik stond tot voor dit jaar altijd geheel normaal en nu wat extreem duck .
pi_24020241
quote:
Op donderdag 16 december 2004 20:15 schreef pAin het volgende:

[..]

Haha, daarvan heb ik ook al enge verhalen gehoord, zelfs van mensen die het in een rugzak hadden zitten .
Dan kom je zelfs met 'No Pain, No Gain' niet ver meer .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_24045938
Terug van boarden

Albiez was er ook bij, heeft zijn nieuwe plank + bindingen.

Burton Jussi + cartels.
Damn wat een plank! Die lak die daar op zit heeft echt een vreselijk hoog bling gehalte.

Ook als je hem er mee bezig zie, zie je echt een heel smooth freestyle boardje aan het werk, echt jussi style

Verder lekkere slides gedaan en mijn helm voor het eerst nodig gehad.
Helaas dat ik ook mijn bekken raakte bij de crash met de rail Hopen dat ik morgen nog kan lopen voor innershitty
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_24054484
quote:
Op donderdag 16 december 2004 20:23 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Dan kom je zelfs met 'No Pain, No Gain' niet ver meer .
Hehe, dat is geen pijn meer, dat is gewoon dodelijk .

Nog maar 4 weekjes !
pi_24061270
Nu op SBS . Snowboarden .

-edit-: afgelopen.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  zaterdag 18 december 2004 @ 19:38:33 #242
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_24064096
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 11:15 schreef pAin het volgende:

[..]

Hehe, dat is geen pijn meer, dat is gewoon dodelijk .

Nog maar 4 weekjes !
Ik moet nog maar twee weekjes wachten, lekker puh!

Jij zult alleen wel wat meer sneeuw hebben denk ik...

Ow ik zie nou ineens dat er wel een beetje sneeuw is gevallen, de zandsporen op de vorige foto's zijn eigenlijk niet meer te zien... is er toch nog hoop

Life's like music, get the rhythm..
pi_24067020
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 19:38 schreef NoComment het volgende:

[..]

Ik moet nog maar twee weekjes wachten, lekker puh!

Jij zult alleen wel wat meer sneeuw hebben denk ik...

Ow ik zie nou ineens dat er wel een beetje sneeuw is gevallen, de zandsporen op de vorige foto's zijn eigenlijk niet meer te zien... is er toch nog hoop

[afbeelding]
Klojo .

* pAin kijkt naar plaatje en zou daar niet willen sneeuwplanken .
  zondag 19 december 2004 @ 10:29:40 #244
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_24076541
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 21:28 schreef pAin het volgende:

[..]

Klojo .

* pAin kijkt naar plaatje en zou daar niet willen sneeuwplanken .
ach zelfs daar boarden is beter dan in ons kikkerlandje naar de regen kijken
pi_24080678
quote:
Op zondag 19 december 2004 10:29 schreef fs180 het volgende:

[..]

ach zelfs daar boarden is beter dan in ons kikkerlandje naar de regen kijken
Hier heb je toch niks aan sneeuw zonder bergen en liften....

Was ik maar in Oostenrijk gebleven (ik heb daar een half jaar gewoond)!
  zondag 19 december 2004 @ 16:14:48 #246
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24083487
Zo.... terug van een weekje boarden over de snoeiharde ijslagen van Les Menuires.

Amper sneeuw, maar wat een vakantie!
Met zo weinig sneeuw heb je ook wat oog voor de natura, de flora en founa, van een gebied. Een prachtig nestje waxkikkers gezien. Om nog maar te zwijgen over de gepantserde witte sneeuwmollen, de kuitenhappers en de yuri-byuri's.

Gelukkig viel er vrijdag wat sneeuw en gingen er zaterdag niet eerder geprepareerde pistes open, waardoor er zelfs te genieten viel van de 30 cm die er gevallen was. De rest van de week was er een kilometer of 20/25 keihard geprepareerd ijs om lekker ouderwets te carven.

Skien heb ik niet al te lang gedaan, ik vind het gewoonweg zo leuk niet meer. Daarnaast is er voor een skier op beginnersnivo weinig aan op ijs.

Het all-in principe van Sportura (waarmee we gegaan zijn) is daadwerkelijk briljant en La Grotte Du Yeti in Les Menuires was afgelopen week meer dan gezellig.

Zeer geslaagd weekje...
G E S P R E K !
en ik claim hem
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 19 december 2004 @ 18:50:55 #247
72282 360sjors
King of the Hill
pi_24086722
quote:
Op zondag 19 december 2004 16:14 schreef XL het volgende:
G E S P R E K !
en ik claim hem
???

Verder ben ik blij dat jullie het goed naar jullie zin gehad hebben dudes

Bel jullie morgen/overmogen over de details van eind januari!
  zondag 19 december 2004 @ 18:55:07 #248
72282 360sjors
King of the Hill
pi_24086813
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 19:38 schreef NoComment het volgende:

[afbeelding]
Ah, sneeuw, nu herken ik de piste pas;) Tijdens onze vakantie hebben we hem de bijnaam "A2" gegeven, daar het op die piste vrijwel altijd ultra druk was. Zal je wel wat minder last van hebben dan wij destijds, daar je buiten de topweken gaat!
  maandag 20 december 2004 @ 13:10:35 #249
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_24100258
Sneeeeeuww ...eindelijk beetje sneeuw in Les Trois Valeee.... ieder geval lekker poederen hier in Val Thorens Grtz!
Liftverhalen http://liftendehollander.web-log.nl
Enjoy Life. Always Look For Adventure.
The Sun. The Water. The Wind. The Snow. The Adrealine Thats the Ultimate.
pi_24100609
Damn, ik word een beetje gek van al die mensen die over snowboarden lopen te lullen. Ik wil zelf ook snowboarden, maar moet nog wachten tot in februari. Dat gaat dan meteen mijn allereerste wintersport worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')