Voeding kan (indirect) invloed hebben op acne. Bij de 1 misschien veel, bij de ander misschien amper/niet. Sommige sites beweren dat voeding totaal geen invloed heeft, dit is echter bijna altijd nergens op gebaseerd. De wetenschappelijke links zijn er namelijk wel.quote:Ik heb soms wel is last van jeugdpuistjes, en daar iriteer ik me echt helemaal kapot aan.
Wat helpt er nou echt tegen? Ik hoor altijd van die dingen '' geen chocolade eten''
'' geen chips'' en dat soort dingen? Maar wat is nou de realiteit ? Zijn dit fabeltjes of ?
Ik had ook wel is gehoord dat je van karnemelk drinken, dat de puistjes ook weg gingen.
En hoe zit het eigenlijk met clearasil ? werkt het eigenlijk wel zo goed ?
Maar dat heb je bij bijna alle merken. Je moet nergens wonderen van verwachten, maar het is natuurlijk fijn als een middel goed bij je werkt. Niet alles is nu eenmaal voor elke huid geschikt.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:00 schreef mwuhaha het volgende:
Clearasil is zover ik weet een normale gezichtsreiniger bedoelt voor mensen met acne. Het heeft bij een aantal mensen volgens mij een slechte naam, omdat ze er teveel van verwachten.
Voeding heeft idd met acne te maken. Als ik veel eiwitten eet krijg ik puistjes. Eet ik minder eiwitten verdwijnen ze weer. En dat heb ik niet alleen maar er zijn veel meer mensen die bij hoge eiwitgehaltes puisten krijgen. Bij de een zal dit meer zijn dan bij de ander.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:00 schreef mwuhaha het volgende:
[..]
Voeding kan (indirect) invloed hebben op acne. Bij de 1 misschien veel, bij de ander misschien amper/niet. Sommige sites beweren dat voeding totaal geen invloed heeft, dit is echter bijna altijd nergens op gebaseerd. De wetenschappelijke links zijn er namelijk wel.
Clearasil is zover ik weet een normale gezichtsreiniger bedoelt voor mensen met acne. Het heeft bij een aantal mensen volgens mij een slechte naam, omdat ze er teveel van verwachten.
Wat een flauwekulquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Acne komt door je hormoon huishouding. Een stabiel sexleven doet zodoende wonderen.
en dat heeft dan weer helemaal nix met een zwembad te maken, dus nu weer on topic of je moet me ook nog een theorie uit kunnen leggen die een zwembad in verband brengt met sex.... dus ontopic graagquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 18:52 schreef N.icka het volgende:
[..]
Wat een flauwekul
toen ik veel jonger was dan nu (lang lang geleden) had ik een vriend die huidarts was, die vertelde me dat eens.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 18:52 schreef N.icka het volgende:
[..]
Wat een flauwekul
Ik weet wel dat je haar naar de klote gaat van jaren achtereen, elke week een paar keer zwemmen...quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 18:54 schreef bartbenik het volgende:
[..]
en dat heeft dan weer helemaal nix met een zwembad te maken, dus nu weer on topic of je moet me ook nog een theorie uit kunnen leggen die een zwembad in verband brengt met sex.... dus ontopic graag
Het heeft wel allemaal met elkaar te maken, immers als je sex hebt, dan komen er toch ook hormonen vrij?quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 18:56 schreef N.icka het volgende:
Van regelamtig neuken krijg je echt geen stabielere hormoonhuishouding
ik gebruik medicijnen, minocycline als het je wat zegt, maar om het proces ietswat te versnellen dacht ik ik ga eens zwembad proberen..... straks dus toch maar ff proberen..... niemand ervaringen ermee???quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 18:57 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ik weet wel dat je haar naar de klote gaat van jaren achtereen, elke week een paar keer zwemmen...![]()
Droogt uit.
Wat doe je voor de rest om de acne te verminderen?
't is wel gezelligquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 18:56 schreef N.icka het volgende:
Van regelamtig neuken krijg je echt geen stabielere hormoonhuishouding
Goeie shampoo en haar kuur gebruiken.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 18:57 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ik weet wel dat je haar naar de klote gaat van jaren achtereen, elke week een paar keer zwemmen...![]()
Droogt uit.
Acne komt van binnenuit daar kan geen chloorwatertje wat aan doen , het droogt hooguit je huid wat uit , maar doet niks met je acne zelfquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 18:58 schreef bartbenik het volgende:
[..]
dacht ik ik ga eens zwembad proberen..... straks dus toch maar ff proberen..... niemand ervaringen ermee???
Wat dacht je van regelmatig een zonnebankje?quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 18:58 schreef bartbenik het volgende:
[..]
ik gebruik medicijnen, minocycline als het je wat zegt, maar om het proces ietswat te versnellen dacht ik ik ga eens zwembad proberen..... straks dus toch maar ff proberen..... niemand ervaringen ermee???
Hmm, volgens mij moet je gewoon even te tijd afwachten totdat die medicijnen inkicken...quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 18:58 schreef bartbenik het volgende:
[..]
ik gebruik medicijnen, minocycline als het je wat zegt, maar om het proces ietswat te versnellen dacht ik ik ga eens zwembad proberen..... straks dus toch maar ff proberen..... niemand ervaringen ermee???
Zegt wie?quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 19:13 schreef MartiniRosso het volgende:
een goede huidverzorging, vetarm dieet en eventueel Diana R pil, willen helpen om jeugdpuistjes te bestrijden.
Kan ik bevestigen ...quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 19:17 schreef Phat Lip het volgende:
Bij mij was de acne altijd een paar dagen minder na middagje zwembad.
Godskolere Piet! Ik wist dat je een ouwe uitgedroogde zuurpruim eersteklas was (geen dankquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Acne komt door je hormoon huishouding. Een stabiel sexleven doet zodoende wonderen.
Puistjes worden zowel beinvloed door factoren van binnenuit (hormoonhuishouding) als van buitenaf (omgeving). Ook mensen met een relatief droge en gevoelige huid kunnen acne krijgen, veelal gepaard met allerhande onderhuidse ontstekingen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 19:24 schreef Deetch het volgende:
Acne komt door verstopte porien. Door zwemmen in zee of chloorwater wordt je huid schoner dus minder puisten.
quote:J Zhejiang Univ Sci. 2003 Mar-Apr;4(2):236-40. Related Articles, Links
A research on the relationship between ejaculation and serum testosterone level in men.
Jiang M, Xin J, Zou Q, Shen JW.
Department of Life Science, Hangzhou Normal College, Hangzhou 310020, China. jiangmy@mail.hz.zj.cn
The purpose of this study is to gain understanding of the relationship between ejaculation and serum testosterone level in men. The serum testosterone concentrations of 28 volunteers were investigated daily during abstinence periods after ejaculation for two phases. The authors found that the fluctuations of testosterone levels from the 2nd to 5th day of abstinence were minimal. On the 7th day of abstinence, however, a clear peak of serum testosterone appeared, reaching 145.7% of the baseline ( P < 0.01). No regular fluctuation was observed following continuous abstinence after the peak. Ejaculation is the precondition and beginning of the special periodic serum testosterone level variations, which would not occur without ejaculation. The results showed that ejaculation-caused variations were characterized by a peak on the 7th day of abstinence; and that the effective time of an ejaculation is 7 days minimum. These data are the first to document the phenomenon of the periodic change in serum testosterone level; the correlation between ejaculation and periodic change in the serum testosterone level, and the pattern and characteristics of the periodic change.
Publication Types:
Clinical Trial
Randomized Controlled Trial
PMID: 12659241 [PubMed - indexed for MEDLINE]
can you translate that please?quote:Op woensdag 20 oktober 2004 11:25 schreef mwuhaha het volgende:
Correlatie tussen ejaculatie en T levels bij het mannelijke geslacht:
http://www.ncbi.nlm.nih.g(...)t&list_uids=12659241
[..]
quote:Op woensdag 20 oktober 2004 10:58 schreef merdeka het volgende:
[..]
verhaal
Ze kregen dus een 1-dag testosteron piek, 7 dagen na de laatste ejaculatie.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 21:05 schreef Clyde96 het volgende:
[..]
can you translate that please?
mijn engels is erg goed maar dat gaat mijn boekje te buiten
en het interesseert me wel erg.
Is het testosteron gehalte nu hoger als je 7 dagen niet klaarkomt of net omgekeerd?
Ik meen te verstaan dat het hoger was.
En welke invloed heeft dat op je acne?
quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 12:32 schreef Rubentjuh het volgende:
Ik heb B5 bestelt bij Vitaglo.com. Dat is tegen acne.
Nu heb ik dus 4 potten van dat poeder, die ik dus moet oplossen in water.
Maar dat spul is zo ranzig als de pest! Lijkt wel of je slootwater drinkt!
Mijn vraag is hoort dat zo? Of Ligt dat aan dat spul?
Iemand ervaring?
![]()
Idd. En die verhoging van testosteron treed dus op als je 7 dagen niet ejaculeert, dus je moet volgens dit artikel juist wel af en toe "ejaculeren" (sex of het zelf doenquote:Op donderdag 21 oktober 2004 00:57 schreef mwuhaha het volgende:
Maar een verhoging van testosteron kan wel zorgen voor een verhoging van de talgproductie.
Anders lees je ff.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 11:24 schreef Billy_Mack het volgende:
ik ga echt niet minder pompen om puistjes te voorkomen hoor
quote:On the 7th day of abstinence, however, a clear peak of serum testosterone appeared, reaching 145.7% of the baseline ( P < 0.01).
nou enquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 09:48 schreef IntelliEye het volgende:
[..]
Idd. En die verhoging van testosteron treed dus op als je 7 dagen niet ejaculeert, dus je moet volgens dit artikel juist wel af en toe "ejaculeren" (sex of het zelf doen), omdat zo je testosteron level laag blijft.
[..]
Anders lees je ff.
[..]
een verhoging van testosteron kan wel zorgen voor een verhoging van de talgproductiequote:Op zaterdag 23 oktober 2004 18:47 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
nou en
Ik heb nu 4 dagen benzoylperoxide elke avond opgesmeert.. het werkt echt hier goedquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 19:54 schreef Djekko het volgende:
Vannacht benzoylperoxide (5%) geprobeerd, maar dat doe ik voorlopig niet meer. Een puist was dus zeg maar donkerblauw-achtig geworden.
Morgenvroeg maar ff naar de huisarts, kijken wat die tegen mijn puistjes kan doen..
Een vingertopje voor een wang. Ik heb het er licht opgesmeerd, dus niet in gemasseerd.quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 21:05 schreef Mattt het volgende:
[..]
Ik heb nu 4 dagen benzoylperoxide elke avond opgesmeert.. het werkt echt hier goed
Mn gezicht is helemaal clean !Het hangt ervan af wat voor type huid je hebt lijkt me dan.. ?
Mag ik vragen hoe je het erop heb gesmeert ? Je moet niet wrijven, maar zachtjes laten
inwerken geloof ik. Maar 1 ding Nóóit teveel doen.. !
same here... Die bacterien worden naar een bepaalde tijd resistent geloof ik.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 06:50 schreef Clyde96 het volgende:
Ben door die benzoyl even clean geweest, maar het heeft niet lang geduurt.
Nou, het was in ieder geval eerst veel drukker op mn huid, ik had er een paar.. ik smeer het nuquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 21:19 schreef Djekko het volgende:
[..]
Een vingertopje voor een wang. Ik heb het er licht opgesmeerd, dus niet in gemasseerd.
En hoe bedoel je dat het echt goed werkt; worden de puisten echt minder? En hoe was het eerst?
blubber?quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 08:58 schreef Blubberzwijn het volgende:
ik gebruik nu een of ander raar spulletje, zal wel laten weten of het werkt
Voedsel heeft invloed op je hormoonhuishouding, bij de een wat meer dan bij de ander. En wat op je hormonen werkt, werk ook in op je puistjes. Een ongezonder lichaam met een lage weerstand (te weinig vitamientjes enzo) heeft bovendien eerder ontstekingsreacties, en dus ook puistjes. Sommige soorten voedsel hebben door bepaalde stoffen die het bevat een gunstige invloed op je huid en haren, en ander voedsel juist een negatieve invloed. Dat is vrij gemakkelijk aan te tonen.quote:Op vrijdag 5 november 2004 06:08 schreef greet het volgende:
Dat het aan je voedsel licht is m.i. onzin.
Je hebt er aanleg voor of niet, hormonen???
http://www.pslgroup.com/dg/2447de.htmquote:RAMBAs and Retinoid Mimietics. Retinoic acid (RA), a derivative of vitamin A, is involved in modulating cellular differentiation and proliferation in a number of epithelial tissues and has been used for the treatment of skin disorders such as nonmelanoma skin cancer, acne vulgaris and psoriasis. Our research in this area involves the design and synthesis of Retinoic Acid Metabolism Blocking Agents (RAMBAs), which should prolong and intensify the action of endogenous RA on the cell by inhibiting P450 CYP26, the enzyme responsible for inactivation of RA.
A more recent approach is concerned with understanding the molecular biology of retinoids with respect to their effects on signal pathways, reporter genes and retinoid receptors. From the data generated from these studies, the design and synthesis of new synthetic retinoid mimetics, which are less readily metabolised and more selective in their action, is currently underway.
quote:Liarozole belongs to a novel class of molecules known as retinoic acid metabolism blocking agents, or RAMBAs. Retinoic acid is a natural vitamin, known as vitamin A, that is essential for optimal functioning of the skin. In contrast to current synthetic retinoid treatments, which introduce man-made forms of vitamin A into the body, RAMBAs work by slowing the metabolism or degradation of the body's own retinoic acid. This causes the body to maintain higher, potentially therapeutic levels of this natural vitamin in cells of the skin. These increased vitamin levels return to normal soon after stopping treatment with Liarozole. Consequently, RAMBAs, such as Liarozole, may provide the same therapeutic benefits as synthetic retinoid therapy but potentially with less risk of retinoid build-up in tissues and the resulting side effects. Barrier's second generation RAMBA, Rambazole, is in early clinical development for psoriasis and acne.
Biergistpillen helpen wel wat, maar na verloop van tijd merk je er weinig meer van. Je hebt er dus alleen wat aan als je erg lichte acne hebt. Het merk maakt weinig uit, lijkt allemaal op elkaar. Andere pilletjes die je zou kunnen proberen en die ook geen bijwerkingen hebben:quote:Op zondag 7 november 2004 22:14 schreef RdW het volgende:
Iemand ervaring met biergistpillen, ben van plan om dit te proberen.
Wat is aan te raden (hoeveel en welk merk ?)
Waarschiinlijk een of andere antibiotica die eerst lijkt te werken maar na verloop van tijd niet meer werkt :/quote:Op zondag 21 november 2004 14:20 schreef Guest150 het volgende:
Even een vraagje, wat krijg je na Benzoylperoxide van de dokter?
Dat valt wel mee. De verhoudingen van de ingredienten verschillen redelijk per merk.quote:Op zondag 21 november 2004 18:59 schreef Nature het volgende:
[...] Het merk maakt weinig uit, lijkt allemaal op elkaar. [...]
Ik heb geloof ik 3 verschillende gebruikt en merkte geen verschil, ze roken/smaakten ook hetzlefde, maar wie weet is er eentje die heel goed werkt. Laat maar weten als je erachter bentquote:Op maandag 22 november 2004 13:23 schreef mwuhaha het volgende:
[..]
Dat valt wel mee. De verhoudingen van de ingredienten verschillen redelijk per merk.
Ook specificeerd niet elk merk alle ingredienten. Vaak worden alleen vitamines vermeld, en mineralen en aminozuren overgeslagen.
Ik ben zelf ook van plan biergist te gaan gebruiken/testen, maar ik ben nog op zoek welk merk ik ga gebruiken. Het liefst eentje waarbij alle ingredienten gespecificeerd zijn, zoals Solgar, Twinlab.
Voor als je van plan bent het 1 en ander uit te zoeken, de engelse benaming is "Brewer's yeast".
Ik ga denk ik toch maar voor Solgar. Bekend als goed merk, en heeft veel gespecificeerd (iets wat je niet bij biergist van Kruidvat hoeft te verwachten). Heb in NL verder weinig gespecificeerde biergist supplementen gezien.quote:Op maandag 22 november 2004 22:18 schreef Nature het volgende:
[...]
Ik heb geloof ik 3 verschillende gebruikt en merkte geen verschil, ze roken/smaakten ook hetzlefde, maar wie weet is er eentje die heel goed werkt. Laat maar weten als je erachter bent
Gewoon bij een apotheek hoorquote:Op dinsdag 23 november 2004 14:12 schreef Thief het volgende:
weet iemand waar je biergist tabletten kan halen?
Nou, zoals je zegt onder de aanbevolen dosis zitten, je zou het altijd nog kunnen verhogen mocht het niet genoeg zijn.quote:Op dinsdag 23 november 2004 00:34 schreef mwuhaha het volgende:
Wat bedoel je met "aan te zien"?
Via Internet, drogisterijen etc.quote:Op dinsdag 23 november 2004 14:12 schreef Thief het volgende:
weet iemand waar je biergist tabletten kan halen?
Waar koop je dit dat?quote:Op dinsdag 23 november 2004 16:34 schreef TXC het volgende:
Nog maar een keer reclame maken dan
Ik vind de productlijn Normaderm van Vichy goed werken. Gebruik nu de reinigingsgel 's ochtends en 's avonds, na het reinigen de tonic om de poriën te sluiten en dan de creme om de poriën nog wat meer te sluitenen de huid wat te hydrateren. De huid ziet er nu echt beter uit en voelt ook goed aan. Aanrader voor de gene die niet aan de paardenmiddelen wil..
Wel duur spul trouwens ¤ 23 voor de tonic en de gel., en de creme kost ook aardig wat.
Vichy koop je uitsluitend bij een apotheek.quote:Op zondag 28 november 2004 13:46 schreef Henry het volgende:
[..]
Waar koop je dit dat?
Geweldige informatie als het niet voor je werktquote:Op zondag 28 november 2004 17:11 schreef rooierooie het volgende:
Sudocrem is veel goedkoper dan Vichy.
is dat dat vichy normaderm?quote:Op dinsdag 23 november 2004 16:34 schreef TXC het volgende:
Nog maar een keer reclame maken dan
Ik vind de productlijn Normaderm van Vichy goed werken. Gebruik nu de reinigingsgel 's ochtends en 's avonds, na het reinigen de tonic om de poriën te sluiten en dan de creme om de poriën nog wat meer te sluitenen de huid wat te hydrateren. De huid ziet er nu echt beter uit en voelt ook goed aan. Aanrader voor de gene die niet aan de paardenmiddelen wil..
Wel duur spul trouwens ¤ 23 voor de tonic en de gel., en de creme kost ook aardig wat.
Helpt sudocreme ook echt tegen acne of gewoon om de huid te kalmeren zodat het minder rood lijkt? [dat 2e vind ik al goed namelijk]quote:
Verder kan je roodheid in verschillende types indelen. Sudocreme zou een verschillend effect kunnen hebben op deze types.quote:Op maandag 29 november 2004 14:55 schreef myfairlady het volgende:
[..]
Helpt sudocreme ook echt tegen acne of gewoon om de huid te kalmeren zodat het minder rood lijkt? [dat 2e vind ik al goed namelijk]
[x] Vitamine Cquote:Op dinsdag 30 november 2004 16:11 schreef Chello200 het volgende:
vitaminine C, veel seks, minder koffie, meer (groene) thee, veel zweten ( sport ) en stuk minder stressvol leven kom je al een verdomd eind.
quote:Op vrijdag 5 november 2004 06:08 schreef greet het volgende:
Tea tree olie!!
iK BEN DAAR VROEGER MEE VAN MIJN ACNE AFGEKOMEN
en vitamine A: probeer zoveel mogelijk vitamine A binnen te krijgen.
Nu helpt een laser behandeling ook erg goed.
Heb een artikel ergends gelezen over ene doctor Lee in Singapore.
Die helpt iedereen van acne af met een laserbehandeling.
Dat het aan je voedsel licht is m.i. onzin.
Je hebt er aanleg voor of niet, hormonen???
Hema, Kruidvat, trekpleister etc, hebben het allemaal, dus vrij gemakkelijk aan te komen. Of het goede kwaliteit is, is nog maar de vraag.quote:Op maandag 6 december 2004 17:24 schreef myfairlady het volgende:
kan je biergist tabletjes gewoon bij t gezondheids rek [hoe t ook mag heten] van de appie kopen?
Ja, dat klopt, toen ik ooit voor het eerst begon met de Diane-pil werd de acné daarna korte tijd heel erg, erger dan ooit daarvóór, en daarna was het weg en bleef het weg weg.quote:Op woensdag 8 december 2004 10:55 schreef mwuhaha het volgende:
(Een breakout is een tijdelijke vermeerdering van acne. Als het kort, bijv een paar dagen, na het nemen van een bepaald anti-acne supplement is, kan het een goed teken zijn. Acne wordt dan als het ware naar buiten verwijderd, waardoor tijdelijk de vermeerdering ontstaat.)
Ja, totdat je met de diane stopt. Heb precies hetzelfde als jij meegemaakt, ben inmiddels ook dertig (jemig wat klinkt dat oud).quote:Op woensdag 8 december 2004 16:16 schreef rooierooie het volgende:
[..]
Ja, dat klopt, toen ik ooit voor het eerst begon met de Diane-pil werd de acné daarna korte tijd heel erg, erger dan ooit daarvóór, en daarna was het weg en bleef het weg weg.
Ik kan je het Soin Clarte gamma van Maria Galland aanraden, werkt echt perfect. En af en toe es een schoonheidsspecialist bezoeken? Want het lijkt mij gewoon een lichte vorm van acne.quote:Op woensdag 8 december 2004 17:27 schreef Irix het volgende:
Waarschijnlijk is deze vraag al vaker gesteld maar toch wil ik het even proberen
Ik heb vrij veel last van puistjes , maar dan alleen rondom mn mond ( Dus niet op mn wangen, voorhoofd, neus, kin ed). Ik vroeg me af of hier speciaal een middel voor is, voor rondom de mond. Het is niet alleen qua uiterlijk vervelend, maar als er weer zo'n puistje bij mijn doorkomt, dan doet dat vrij veel pijn(het irriteert de hele dag). Uitknijpen of iets dergelijks kan niet, het puistje is immers nog niet doorgekomen, dat duurt meestal een aantal dagen bij mij. Ik heb het dan voornamelijk over puistjes die echt net onder of op de lip doorkomen.
Ik heb al een aantal middelen gebruikt die vrijwel geen effect hadden, op langere termijn, namelijk : etos reinigingsgel, tea tree oil van kruidvat en benzyl. 5%. Ik heb de indruk dat de irritatie komt omdat ik rondom mn mond dan een vrij droge huid heb, zou een dag of nachtcreme helpen? En welke is dan aan te raden.
Overigens is het zo dat ik het idee heb dat het verergert als ik hairgel gebruik, zou dit kunnen ?
Ik weet dat de middelen niet bij iedereen hetzelfde werken, maar toch zou ik graag wat suggesties hebben voor deze (milde) vorm van puistjes.
Is het trouwens aan te raden om nog naar de huisarts te gaan, de laatste keer dat ik er namelijk op wees vertelde ze me dat het normaal was![]()
quote:Op dinsdag 30 november 2004 17:47 schreef Clyde96 het volgende:
Garnier Pure, Biergist, Benzylperoxyde, Roacutane, Sport en Vitaminen
sudocrem is erg goedkoop inderdaad, en voor sommige mensen werkt het.quote:Op maandag 13 december 2004 16:42 schreef myfairlady het volgende:
net sudocrem gekocht. ben benieuwd
kost ook geen drol trouwens
idd sudocrem trekt echt ontzettend traag in. ik had een laag op mn voorhoofd gesmeerd [probleemzone] toen ik ging slapen en toen ik volgende ochtend wakker werd [mn hoofd is NIET op het kussen gekomenquote:Op maandag 13 december 2004 18:04 schreef mwuhaha het volgende:
Het is niet echt een lekker smeerbare bevochtigings creme. Verder is het wit van kleur en trekt niet gemakkelijk in de huid. Je hebt daar dan dus een witte kleur van de creme. Voor mij geen optie om overdag op de huid te smeren, omdat het te duidelijk zichtbaar is.
Ik heb het 1x op mijn gezicht getest, en meteen de laatste keer. Ik ging er namelijk vanuit dat het goed te gebruiken was voor overdag.
Ik was degene die Sudocrem aanraadde en ik heb geschreven dat het dikke, stugge crème is en dat je er een witte kop van krijgt, dus tja, als je het dan tóch overdag op gaat smeren...quote:Op maandag 13 december 2004 18:04 schreef mwuhaha het volgende:
Het is niet echt een lekker smeerbare bevochtigings creme. Verder is het wit van kleur en trekt niet gemakkelijk in de huid. Je hebt daar dan dus een witte kleur van de creme. Voor mij geen optie om overdag op de huid te smeren, omdat het te duidelijk zichtbaar is.
ja die creme heb ik ook, paar maanden gebruikt maar het hielp bij mij niet echtquote:Op dinsdag 14 december 2004 15:59 schreef rooierooie het volgende:
PCLE-crème van Biodermal misschien?
een week is echt niks. meestal krijg je pas na een aantal maanden resultaat te zienquote:Op woensdag 15 december 2004 19:30 schreef danos het volgende:
ok ik gebruik nu bijna een week Tetracycline en merk er eigenlijk nog weinig van (eerder verergering?) is dit normaal in de eerste week of niet?
Is dat sudocreme ook voor oude rode vlekken?quote:Op donderdag 16 december 2004 16:24 schreef myfairlady het volgende:
[..]
ja die creme heb ik ook, paar maanden gebruikt maar het hielp bij mij niet echt![]()
sudocrem werkt bij mij echt perfect als mn huid rood is, het ziet er een stuk rustiger uit
Nou ja, je kunt het altijd proberenquote:Op donderdag 16 december 2004 16:43 schreef Markster het volgende:
[..]
Is dat sudocreme ook voor oude rode vlekken?
Heb namelijk 1 rode plek van een oude puist, die al maanden weg is, maar da vlek zit er nog steeds![]()
Ja dat is waar, het is toch flink goedkoop hoorde ik he?quote:Op donderdag 16 december 2004 19:33 schreef schatje het volgende:
[..]
Nou ja, je kunt het altijd proberen.
¤2,78 voor 60 gram.quote:Op donderdag 16 december 2004 19:34 schreef Markster het volgende:
[..]
Ja dat is waar, het is toch flink goedkoop hoorde ik he?
Hmm die is ook wel intressant, die probeer ik daarna, eerst het goedkoopstequote:Op vrijdag 17 december 2004 12:41 schreef koffiejunk het volgende:
waarom geen calendulan creme? werkt stukken beter dan sudocreme en helpt ook nog eens tegen littekens en opkomende puistjes. wel iets duurder (7.95 per tube)
Ik ben niet zo van de homeopathie.quote:Op vrijdag 17 december 2004 12:41 schreef koffiejunk het volgende:
waarom geen calendulan creme? werkt stukken beter dan sudocreme en helpt ook nog eens tegen littekens en opkomende puistjes. wel iets duurder (7.95 per tube)
Het maakt mij geen fuck uit of iets homeopatisch is of niet, als het maar werkt. En dit vind ik echt een wondermiddeltje. Het is oorspronkelijk bedoeld om schaafwondjes en brandwondjes te laten herstellen, maar het werkt ook perfect tegen andere kleine wondjes, rode plekjes en littekens.quote:Op vrijdag 17 december 2004 13:27 schreef rooierooie het volgende:
Ik ben niet zo van de homeopathie.
Misschien helpt microdermabrasie bij een goede schoonheidsspecialist. Met een soort kleine kristalletjes die ze over je huid blazen wordt je huid ahw vernieuwd. Je krijgt er geen rood hoofd van ofzo, dus je blijft gewoon toonbaar, en het is ook niet pijnlijk. Je moet het wel een aantal keren herhalen, afhankelijk van de toestand van je huid.quote:Op vrijdag 17 december 2004 17:08 schreef Clyde96 het volgende:
weet iemand wat kan je doen aan de kleine littekens of putjes die je overgehouden hebt aan je acne-tijd?
Ik zie het nog niet direct zitten om bij een schoonheidsspecialist binnen te stappen.quote:Op vrijdag 17 december 2004 19:37 schreef merdeka het volgende:
[..]
Misschien helpt microdermabrasie bij een goede schoonheidsspecialist. Met een soort kleine kristalletjes die ze over je huid blazen wordt je huid ahw vernieuwd. Je krijgt er geen rood hoofd van ofzo, dus je blijft gewoon toonbaar, en het is ook niet pijnlijk. Je moet het wel een aantal keren herhalen, afhankelijk van de toestand van je huid.
Ik ken iemand die het heeft gedaan, en die heeft met een aantal behandelingen weer een mooie gladde huid gekregen, terwijl het eerst behoorlijk oneffen was met littekentjes. Het kost wel wat (paar honderd euro in totaal), maar dan heb je ook wat. Je kan het door heel Nederland bij schoonheidsspecialisten laten doen, dus google er eens op, zou ik zeggen.
Verder zijn er een aantal speciale peelings (ook bij de schoonheidsspecialist) waar veel mensen enhtousiast over zijn, en die ook goed resultaat kunnen boeken. Een Neoderma peeling bijvoorbeeld, daar zou je dus ook naar kunnen informeren.
Voor niet zware acne, gebruik een facewash elke ochtend en avond, niet alleen goed voor de puistjes, maar het voelt ook lekker schoonquote:Op vrijdag 17 december 2004 19:58 schreef Disorder het volgende:
Weet je wat klote is? Ik heb normaal gesproken niet zo heel veel last van puistjes. Maar doordat ik er verdomme niet vanaf kan blijven wordt het alleen maar erger. Die cyclus is niet te doorbreken. Ik heb al eens een flesje meegekregen van de huisarts om het op de puistjes te smeren zodat het razendsnel uitdroogt, dat helpt een beetje. Maar het probleem is dat het niet voorkomt dat er nieuwe puistjes komen. Roaccutane zou helpen, lees ik dus in dat andere topic. Iemand anders nog tips?
Het is trouwens helemaal niet gek hoor, om daarvoor naar de schoonheidsspecialist te stappen. Er komen heel vaak mannen, en de genoemde behandelingen... tsja, er zijn genoeg mensen die dat doen enkel omdat ze een paar fijne lijntjes of te grove porien hebben. Maar goed, je weet nu in ieder geval dat het kan, dus als je er toch ooit behoefte aan krijgt om de 'putjes' helemaal weg te werken dan hoef je maar de stap naar de dichtstbijzijnde salon te wagenquote:Op vrijdag 17 december 2004 20:20 schreef Clyde96 het volgende:
Ik zie het nog niet direct zitten om bij een schoonheidsspecialist binnen te stappen.![]()
Dat voor een kleine oneffenheid, putje, litteken, weet niet precies wat het is...
Wat je daar schreef over die homeopatische calendulan creme, dat zou voor mij al genoeg zijn denk ik. Mijn huid is er helemaal niet erg aan toe hoor, ik ben héél goed geholpen met de Garnier Pure lijn ed, waar ik dankzij jou op gekomen ben! I owe you one.
![]()
quote:Op maandag 20 december 2004 00:00 schreef ThisIsMe85 het volgende:
Hallo,
Ik weet dat er geen wondermiddel tegen puisten bestaat, maar toch had ik graag enkele tips gekregen om ze te "vermijden".
Ik probeer de laatste tijd minder vet te eten, meer water te drinken, enz...
Wat kunnen jullie nog aanraden?
Thanks
Zou je hier iet smeer informatie over kunnen plaatsen of zoeken?quote:Op maandag 20 december 2004 16:16 schreef DusDat het volgende:
Buiten je creme's om:
Ik weet niet of het werkt, maar je zou het es kunnen proberen natuurlijk:
Bij Oprah [ja, inderdaad:P] was er een mannetje die had een nieuw ,,dieet voor je huid'' bedacht.
Resultaat binnen een week: minder roodheden, minder onzuiverheden. Je zag ook allemaal testpersonen.
Opzich geloof ik er wel in dat schoonheid van binnenuit komt, dus eten en drinken hoort daar ook bij.
Zijn redelijk wat dieeten die zouden kunnen werken. Regelmatig zijn er mensen die een bepaald dieet volgen om alleen af te vallen, en dan tot de ontdekking komen dat hun acne drastisch vermindert.quote:Op dinsdag 21 december 2004 15:21 schreef koffiejunk het volgende:
[..]
Zou je hier iet smeer informatie over kunnen plaatsen of zoeken?
ben nieuwschierig
dat heb ik ook ineens, heb ik anders NOOIT. Ik gebruik nu tijdje inderm. Mischien dat het daarmee te maken heeft? Inderm werkt overigens wel. Gebruik het nu ongeveer 5 weken en het de puistjes worden duidelijk minder. Maar als ik het een keer oversla kijg ik de dag erna een explosie van puistjes. Bij mij werkt het dus zeker wetenquote:Op donderdag 23 december 2004 13:49 schreef Markster het volgende:
okay, en nog een vraag
Ik krijg sinds paar dagen geleden opeens een paar van die extreem pijnlijke en grote harde
Wat is de oorzaak daarvan, en hoe krijg ik ze zo snel mogelijk weg?
Duhh. er staat duidelijk op dat (pas) na een maand resultaat zichtbaar is. En je kunt er best wel redelijk lang mee als je er wat normaal mee omgaat. Zelf zorg ik altijd dat mijn gezicht niet 100% super droog is als ik die creme erop doe, dan smeert het een stuk beter uit.quote:Op maandag 29 november 2004 14:51 schreef myfairlady het volgende:
[..]
is dat dat vichy normaderm?
ik heb dat spul ook een tijd gebruikt, maar het hielp echt voor geen meter bij mij. alleen mn huid werd iets minder glimmerig. en dat spul koste me echt veel geld en t was na een maand al op![]()
Reinigingsgels en tonics drogen je huid uit inderdaad. Je zult je huid dus ook moeten gaan verzorgen om ervoor te zorgen dat je geen schilfers krijgt. De meeste van die productne zorgen er onder andere voor dat het vernieuwingsproces van je huid wordt versneld, hetgeen je overigens ook met scrubben teweeg brengt.quote:Op maandag 20 december 2004 14:09 schreef xxshirleyxx het volgende:
geen clearasil of dat soort dingen helpt niet
krijg je een droge huid van en schilfers
Hij schijnt weliswaar niet bij iedereen te werken, maar ik heb hem ook jaren gehad en bij mij werkte de Dianepil echt heel goed. In het begin werd de acné juist erger maar toen alles eenmaal weg was bleef het weg. Je weet echt niet wat je overkomt dan, perzikzachte en gladde wangen! Constant! Nu ben ik sinds januari na jaren met de Dianepil gestopt en ik moet zeggen dat ik sinds ik gestopt ben wel kilo's afgevallen ben en veel minder vaak hoofdpijn heb, ik merk nu pas wat een 'zware' pil het eigenlijk was. Maar goed, elk nadeel heb ze voordeel, dus dat zal andersom ook wel zo zijn.quote:Op donderdag 23 december 2004 13:47 schreef myfairlady het volgende:
ik heb van de huisarts de diane35 pil gekregen
ik heb het een half jaar gebruikt, maar mn huid werd er alleen minder vet van [wat erg fijn is] maar voor de rest was er geen verbeteringquote:Op donderdag 23 december 2004 19:25 schreef TXC het volgende:
[..]
Duhh. er staat duidelijk op dat (pas) na een maand resultaat zichtbaar is.
na hoeveel maanden kreeg je resultaat? werd het pas na een paar weken erger [de acne] ?quote:Op donderdag 23 december 2004 20:15 schreef rooierooie het volgende:
[..]
Hij schijnt weliswaar niet bij iedereen te werken, maar ik heb hem ook jaren gehad en bij mij werkte de Dianepil echt heel goed. In het begin werd de acné juist erger maar toen alles eenmaal weg was bleef het weg. Je weet echt niet wat je overkomt dan, perzikzachte en gladde wangen! Constant! Nu ben ik sinds januari na jaren met de Dianepil gestopt en ik moet zeggen dat ik sinds ik gestopt ben wel kilo's afgevallen ben en veel minder vaak hoofdpijn heb, ik merk nu pas wat een 'zware' pil het eigenlijk was. Maar goed, elk nadeel heb ze voordeel, dus dat zal andersom ook wel zo zijn.
Het is 13 jaar geleden, ik weet dat allemaal niet meer zo goed, eerlijk gezegd... Je moet echt even doorbijten in het begin, op een gegeven moment merk je dat de acné minder wordt en dan gaat het de goede kant op. Volgens mij duurde het wel een maand of drie, vier ofzo voordat ik er vanaf was.quote:Op vrijdag 24 december 2004 13:05 schreef myfairlady het volgende:
na hoeveel maanden kreeg je resultaat? werd het pas na een paar weken erger [de acne] ?
Yep, Hema, Kruidvat etc.quote:Op dinsdag 28 december 2004 11:00 schreef myfairlady het volgende:
kan je dat omega-3 spul gewoon bij de lokale drogist halen of moet je er een receptje voor hebben ofzo?
Zonnebank en gewone zon zorgt dat je huid uitdroogt, en dat door je kleurtje je onzuiverheden minder opvallen. Een echt oplossing middel is het dus beslist niet, en van overmatig blootstelling aan de zon, is helemaal niet bevoorderlijk voor je huid.quote:Op woensdag 29 december 2004 10:06 schreef Blubberzwijn het volgende:
even een vraagje over zonnebanken.. helpt dit nou echt tegen de puistjes of lijken ze alleen maar minder omdat je huid bruin wordt..?
maar zon [nepzon?:P] droogt je huid idd uit maar dus ook je puistjes??? zon is bij mij een tijdelijke oplossing; in de zomer als ik veel in de zee heb gezwommen en in de zon heb gelopen voelt het helemaal glad bij mij en zie je er niks van. helaas is na een maand het effect alweer wegquote:Op woensdag 29 december 2004 16:24 schreef DusDat het volgende:
[..]
Zonnebank en gewone zon zorgt dat je huid uitdroogt, en dat door je kleurtje je onzuiverheden minder opvallen. Een echt oplossing middel is het dus beslist niet, en van overmatig blootstelling aan de zon, is helemaal niet bevoorderlijk voor je huid.
quote:Op donderdag 16 december 2004 19:43 schreef rooierooie het volgende:
Sudocrem werkt vooral bij rode vlekjes van nieuwe puistjes, vind ik. Ik heb ook wat oude, rode vlekjes en die gaan er niet mee weg ofzo. Maar over het geheel genomen ziet je huid er een stuk rustiger uit. En inderdaad, het spul is echt niet duur, je kunt gewoon het kleinste potje nemen en het eens een poosje proberen. Enne... voor het slapengaan opsmeren, niet overdag gebruiken dus.
Nou, ik weet niet wát het is dat heeft geholpen, want ik heb sinds zondag voor het eerst litteken-crème van Biodermal opgesmeerd, verder gisteren ook maar eens benzoylperoxide gekocht en aan het begin van de avond opgesmeerd, voor het na bed gaan sudocrème opgedaan en vanochtend was alles vrijwel foetsie.quote:Op zondag 2 januari 2005 23:31 schreef rooierooie het volgende:
Nou, ik heb sinds een week ofzo opeens ook weer een outbreak. Grrrr, ik ben dit zoooo zat!
ok, hoeveel % benzyl zit erin? 2.5% of 5%?quote:Op dinsdag 4 januari 2005 14:13 schreef rooierooie het volgende:
Nee, je hebt geen recept nodig, je haalt het gewoon bij de apotheek. Ik heb gevraagd om benzoylperoxide. Ik heb nog gevraagd of de tube die ik kreeg van het merk Benzac was, ja zei de apotheekmevroi, maar ik moet zeggen dat ik de hele naam Benzac nergens op het doosje of de tube of de bijsluiter heb gevonden. Maar goed, dat maakt me niet zoveel uit. Het kostte maar 2 euro nogwat trouwens.
benzyl is 5% zonder recept en 10% met recept volgens mijquote:ok, hoeveel % benzyl zit erin? 2.5% of 5%?
dan ga ik namelijk ook ef een tube halen. Is benzyl trouwens in combinattie met inderm te gebruiken en zo ja, in welke volgorde en hoe moet ik dat doen?
De mevrouw van de apotheek vroeg aan mij of ik 5% of 10% wilde, dus ik neem aan dat als ik 10% had gezegd, dat ik het dan gewoon gekregen had (zonder recept dus).quote:Op woensdag 5 januari 2005 10:02 schreef Colin739 het volgende:
Benzyl is 5% zonder recept en 10% met recept volgens mij
Volgens mij mag je niet onder de zonnebank vlak voor, tijdens of na het opsmeren van benzoylperioxide. Maar het lijkt me verstandig om sowieso een beetje voorzichtig te zijn, want dat spul maakt je huid dunner.quote:Op woensdag 5 januari 2005 14:10 schreef koffiejunk het volgende:
Kan ik als ik benzoylperoxide gebruik zonnebanken? Ik weet wel dat je dat niet kan doen vlak voor of na het zonnebanken, maar kan dit daarnaast wel?
Ja, het haalt volgens mij de hoornlaag weg, maar als je er mee stopt is die zo weer terug hoor.quote:Op woensdag 5 januari 2005 16:01 schreef rooierooie het volgende:
Volgens mij mag je niet onder de zonnebank vlak voor, tijdens of na het opsmeren van benzoylperioxide. Maar het lijkt me verstandig om sowieso een beetje voorzichtig te zijn, want dat spul maakt je huid dunner.
Staat het niet op de bijsluiter, hoeveel tijd er tussen moet zitten?quote:Op woensdag 5 januari 2005 23:27 schreef koffiejunk het volgende:
Maar als ik nou 3 uur voordat ik onder de zonnebank ga benzyl opdoe, kan dat dan geen kwaad verder of?
of je gaat zonnebanken waardoor de plekjes minder zichtbaar worden, of je gaat scrubben (als je dat al niet doet), of je laat tijd zn werk doen (wat het beste is). Sommige plekjes kunnen wel maanden en zelfs langer dan een jaar zichtbaar blijven, als er maar geen nieuwe puistjes bijkomen die ook weer rode plekjes veroorzaken.quote:Op donderdag 6 januari 2005 14:14 schreef Ome_Doedelzak het volgende:
ja...of wat ook kl*te is:
die rooie plekken gaan bij mij niet weg. Ik verzorg m'n huid goed: iedere morgen en 's avonds wassen met Normaderm en insmeren met zalf en sudocreme...m'n huid voelt dan ook altijd lekker glad en fris aan. Bovendien smeer ik benzoïlperoxice (??) op m'n puisten..die zijn dan meestal ook weg.
Maar het probleem: die rooie plekken blijven staan..tot weken toe. Ze gaan gewoon niet weg, wat ik er ook aan doe. Resultaat: net alsof m'n hele voorhoofd ( heb ze alleen op m'n voorhoofd) volzit, terwijl d'r geen één zit.
Iemand ideeën?
Wat kun je dat spul krijgen? En werkt het zo dat je puisten d'r snel van weggaan? Klinkt goed. Ik wil echt van die kleredingen af.quote:Op donderdag 6 januari 2005 14:14 schreef Ome_Doedelzak het volgende:
Bovendien smeer ik benzoïlperoxice (??) op m'n puisten..die zijn dan meestal ook weg.
gewoon bij apotheek..quote:Op donderdag 6 januari 2005 14:18 schreef Eveli het volgende:
[..]
Wat kun je dat spul krijgen? En werkt het zo dat je puisten d'r snel van weggaan? Klinkt goed. Ik wil echt van die kleredingen af.
Bij mij hetzelfde, met 5%. Werkt best wel effectief tegen mijn acne, maar de huid wordt droog, rood en licht geirriteerd. Overdag is het voor kleding af te raden. s'Nachts verbleekt het lakens. Eventueel een paar uur s'avonds dragen (als je niet meer uit gaat) en dan voor het slapen afwassen.quote:Op donderdag 6 januari 2005 15:45 schreef Markster het volgende:
Ik vond bezylperioxide echt kut, puisten waren deels weg, maar mijn huid was ZO droog en geirriteerd, echt niet mee te leven. Tel daar het blekende effect bij op en je hebt een kutproduct naar mijn mening.
quote:Op donderdag 6 januari 2005 14:14 schreef Ome_Doedelzak het volgende:
ja...of wat ook kl*te is:
die rooie plekken gaan bij mij niet weg. Ik verzorg m'n huid goed: iedere morgen en 's avonds wassen met Normaderm en insmeren met zalf en sudocreme...m'n huid voelt dan ook altijd lekker glad en fris aan. Bovendien smeer ik benzoïlperoxice (??) op m'n puisten..die zijn dan meestal ook weg.
Maar het probleem: die rooie plekken blijven staan..tot weken toe. Ze gaan gewoon niet weg, wat ik er ook aan doe. Resultaat: net alsof m'n hele voorhoofd ( heb ze alleen op m'n voorhoofd) volzit, terwijl d'r geen één zit.
Iemand ideeën?
Ik raad beide manieren af, als ze echt niet willen verdwijnen zou je een Aziatische peeling kunnen laten doen, is aardig prijzig maar het werkt; zorg er wel voor dat je een schoonheidsspecialist hebt die weet waar hij/zij mee bezig is.quote:Op donderdag 6 januari 2005 14:18 schreef koffiejunk het volgende:
[..]
of je gaat zonnebanken waardoor de plekjes minder zichtbaar worden, of je gaat scrubben (als je dat al niet doet), of je laat tijd zn werk doen (wat het beste is). Sommige plekjes kunnen wel maanden en zelfs langer dan een jaar zichtbaar blijven, als er maar geen nieuwe puistjes bijkomen die ook weer rode plekjes veroorzaken.
Een chemische peeling is pijnlijk, kan helaas ook voor (lelijke) complicaties zorgen, je blijft na behandeling langere tijd last hebben van een rood gezicht, en het wordt uitgevoerd door een plastisch chirurg. Hetzelfde geldt voor gangbare dermabrasie. Wordt meestal uitgevoerd wanneer mensen meerdere en diepere littekens, rimpels etc. hebben, daarnaast wordt het als een soort facelift toegepast. Vrij dure behandeling, en door zijn heftige werking ook niet voor alle huidtypes geschikt.quote:Op donderdag 6 januari 2005 14:44 schreef koffiejunk het volgende:
Als je wat sneller van rode plekjes/littekens af wilt las ik laatst iets over chemical peels. Heeft iemand een dergelijke behandeling al eens ondergaan?
http://www.plasticsurgery(...)res/ChemicalPeel.cfm
de 10% ligt hier ook gewoon bij de apotheek in het rek zonder recept.quote:gewoon bij apotheek..
de 5 % is meestal vrij te koop, maar voor de 10 % gaat een recept.
Alhoewel ik die hier zo kan krijgen zonder recept
Hmm, hier in de buurt kost een serie Neoderma behandelingen 500, ongeacht hoeveel er nodig zijn voor een gladde huid. En bij acne helpt het natuurlijk niet blijvend, maar bij littekens wel (wat ik gezien heb dan, en dat waren wel oppervlakkige littekens). Ik weet wel dat de persoon die dat had gedaan weliswaar een gladde huid hield, maar dat rode vlekjes niet echt allemaal verdwenen.quote:Op donderdag 13 januari 2005 13:36 schreef myfairlady het volgende:
neoderma kost ook ONTZETTEND veel geld.
ik heb behoorlijk veel behandelingen gehad [6 over mn hele gezicht en 3 alleen aan mn voorhoofd volgesmij] ik ben bijna 800 euro kwijt geweest, inclusief de reinigingsproducten.
verzekering betaalde een klein deel. het heeft bij mij wel geholpen maar het is ZEKER geen oplossing voor de lange termijn, want alles kwam heel langzaam weer terug bij mij nadat mn huid een tijd helemaal clean was
's ochtends en 's avonds opsmeren op een vochtige huid en afspoelen.quote:Speciaal ontwikkeld voor mannen met een snel geirriteerde en gevoelige huid. De zeepvrije gel renigt zonder uit te drogen. De huid voelt schoon en soepel aan.
bij mij gingen de rode vlekken juist weg, maar de littekens weer niet. vaagquote:Op donderdag 13 januari 2005 23:37 schreef merdeka het volgende:
[..]
Hmm, hier in de buurt kost een serie Neoderma behandelingen 500, ongeacht hoeveel er nodig zijn voor een gladde huid. En bij acne helpt het natuurlijk niet blijvend, maar bij littekens wel (wat ik gezien heb dan, en dat waren wel oppervlakkige littekens). Ik weet wel dat de persoon die dat had gedaan weliswaar een gladde huid hield, maar dat rode vlekjes niet echt allemaal verdwenen.
Er zit onder andere Benzoyl Peroxide (BP) in, dus het werkt in een bepaalde mate. (Bij de 1 misschien niet merkbaar.)quote:Op zondag 16 januari 2005 13:37 schreef myfairlady het volgende:
Heeft iemand enig idee of "proactiv solution" werkt? ik heb die reclame al zeker 10x gezien en ik wil er wel meer over weten, want ze schilderen het wel erg af als het wondermiddel [naja welk product doet dat niet:)]
2fl. oz is 0,0568 Liter.quote:Renewing Cleanser (4 fl. oz.)
This unique oil-free formula contains smooth, tiny grains to gently exfoliate dead skin cells and other impurities, plus prescription-grade benzoyl peroxide to penetrate pores, attack bacteria and helps the skin heal blemishes fast.
Revitalizing Toner (4 fl. oz.)
This refreshing, alcohol-free toner removes dead skin cells and impurities that can clog pores and helps remove excess oil so your skin looks and feels refreshed. Soothing botanical agents gently balance your skin tone.
Repairing Lotion (2 fl. oz.)
Our light, oil-free lotion contains finely milled prescription-grade benzoyl peroxide to heal blackheads and blemishes and helps prevent future breakouts. The advanced delivery system in Repairing Lotion is soothing and safe for your entire face.
ik ga het is even doorlezen, ik ben wel benieuwd namelykquote:Op zondag 16 januari 2005 14:05 schreef mwuhaha het volgende:
[..]
Er zit onder andere Benzoyl Peroxide (BP) in, dus het werkt in een bepaalde mate. (Bij de 1 misschien niet merkbaar.)
Dit BP-product is anders dan normaal, omdat het hier in een soort van fashwash en lotion verwerkt is. Misschien iets prettiger voor de huid.
Hier, 210 user comments: http://www.acne.org/rate_item.php?item_id=91
Het product opzich lijkt me wel leuk om te proberen, alleen de prijs vind ik te hoog.
http://www.proactiv.net/products/products.php
[..]
2fl. oz is 0,0568 Liter.
Die drie producten bij elkaar (inc. verzendskosten) zon 40 Euro (exc. mogelijk gezeik met de douane).
B5 hielp bij mij voor geen meter Kreeg er alleen maar maagklachten vanquote:Op woensdag 26 januari 2005 21:31 schreef roobje het volgende:
Ik houd dit topic niet echt meer in de gaten dus weet niet wat er allemaal is besproken maar hebben jullie vitamine b5 al geprobeerd? Zie er niks meer over.. bij mij helpt dat echt goed. Ik ben nu ongeveer anderhalve maand ook zink en vitamine C erbij aan het slikken en mijn huid is nu nog beter. Wat ik doe voor mijn huid:
- Vitamine B5 (2x3 capsules van 500 mg)
- Zink (geloof zo'n 30mg per dag)
- Vitamine C (1 tablet van 1000mg)
- 2 of 3x per week huid licht scrubben
- paar keer per week (cardio)sporten, ff flink zweten.
Met dit alles wordt mijn huid een beetje droog (eerst juist altijd heel vet) en daar gebruik ik dan control it creme van nivea voor.
Ik heb geloof ik nog niemand gehoord bij wie vitamine b5 geen goed effect had maar ik heb dan ook dit topic niet echt in de gaten gehouden.
Ik heb dit spul ook sinds vorige week, ik gebruik het ook op die manier..want zonder vochtinbrengde creme word je huid wel heel erg droog.quote:Op donderdag 13 januari 2005 11:59 schreef rotskibo het volgende:
als je die bezolperoxide 's avonds op doet, spoel dan 's morgens je gezicht af en doe er vochtinbrengende creme op. Dan heb je echt geen last van droogheid ofzo. Na het scheren aftershave/eau de toilette op je gezicht doen is ook wel goed, prikt alleen een beetje.
Maar hij is er wel mooi van af, dus hoe het nou komt maakt toch niet uitquote:Op donderdag 3 februari 2005 08:46 schreef Blubberzwijn het volgende:
vraag me af of het echt door die behandeling komt, of puur door het vele water drinken
ik gebruik t nu ongeveer 6 weken maar ik heb [uiteraard] nog geen resultaat, wel outbreaks maar ik denk dat dat wel normaal is. wanneer kwam bij jou het resultaat?quote:Op woensdag 2 februari 2005 23:08 schreef Happytammie het volgende:
Voor de dames heb ik een tip helaas kunnen de heren hier niks mee SORRY!!
Maar iig vraag aan de huisarts de Diana 35 pil, die krijg je als de huisarts het erg genoeg vind het duurt soms wel een paar maanden maar daarna zijn ze echt weg![]()
Succes ermee!!
Ik ben op me 14e ermee begonnen en dus slik em nu al zo´n jaar of 7..quote:Op donderdag 3 februari 2005 13:34 schreef myfairlady het volgende:
[..]
ik gebruik t nu ongeveer 6 weken maar ik heb [uiteraard] nog geen resultaat, wel outbreaks maar ik denk dat dat wel normaal is. wanneer kwam bij jou het resultaat?
Jij hoef je niet zo´n zorgen te maken hoor vind dat je niet echt veel heb en het valt iig niet op!!quote:Op donderdag 3 februari 2005 12:55 schreef westrtp het volgende:
ben nu ook bezig met veel water drinken hehe..(sinds gisteren) hopelijk werk het.
Als je naar de reclame's zo kijkt schijnt het te werken ja, net zoals alle superproducten van Tell Sell..quote:Op vrijdag 4 februari 2005 10:18 schreef Telmen het volgende:
Weet niet of het al eerder is gepost,
maar kent iemand hier proactiv? Productje van tell sell.
Werkt het echt? Iemand hier ervaringen mee?
Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten. Het product Benzoylperoxide is gewoon te koop bij de apotheek voor nog geen 3 of 4 euro (tube van 30 gram). Ik gebruik het nu nog geen week maar het is nu al verbazingwekkend. Het droogt je huid alleen erg uit, maar ik gebruik een hele goede dagcreme waardoor ik er geen last van heb. Echt een aanrader!quote:Op vrijdag 21 januari 2005 21:37 schreef yootje het volgende:
Benzyolperoxide: zeer goed spul!
omdat dan de schadelijke stoffen er via je urine uitgaan ipv via je huidquote:Op woensdag 9 februari 2005 15:39 schreef One_conundrum het volgende:
ik heb een beetje terug gelezen en Benzoylperoxide spreekt me niet zo aan maar waarom zou (veel) water drinken moeten helpen?
dit zou ook limonade icetee of bier kunnen zijn?quote:Op vrijdag 11 februari 2005 14:05 schreef Blubberzwijn het volgende:
[..]
omdat dan de schadelijke stoffen er via je urine uitgaan ipv via je huid
Wellicht is het clindamycin? Dat is een anti biotica die je op je 'probleemplekken' dept. Als je huid goed gewassen is (lees: je porien open staat) zak je door de grond als je het opdoet: het brand als de neten!quote:Op vrijdag 11 februari 2005 13:55 schreef bierglas het volgende:
Ik ben toenstraks bij de dokter geweest voor iets, en toen kreeg ik een recept mee om dat plekje mee te ontsmetten.
Nu las ik de bijsluiter, en bleek dit product eigenlijk voor acne te zijn, om de acne mee te ontsmetten waardoor het volgens dat product weggaat.
Nu heb ik ook best wel last van acne, maar heb dit spul niet daarvoor gekregen. Zou ik het toch kunnen gebruiken daarvoor, ookal is het wel ervoor?
Inderm heet het. Iemand bekend hiermee?
Er zit erytromycine in. Het is idd een anti biotica en moet het idd ook op probleemplekken deppen.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 15:18 schreef Maxster4th het volgende:
[..]
Wellicht is het clindamycin? Dat is een anti biotica die je op je 'probleemplekken' dept. Als je huid goed gewassen is (lees: je porien open staat) zak je door de grond als je het opdoet: het brand als de neten!
De dokter heeft mij dit (clindamycin) i.c.m. de hier veel vaker genoemde benzoylperoxide 5% gegeven. En helpt het? tsja, de rode plekken zijn volledig weg. Een beetje een droge huid en soms wat schilfers, maar die veeg je zo van je gezicht. Wat betreft de puisten, ALS ze er doorheen komen, zijn ze zo weer weg en worden ze ook niet zo groot/rood. Dus ik blijf deze combinatie nog even gebruiken totdat ik terug moet naar de dokter. Ik kan je dus niet zeggen door welk van beide middelen de acne is afgenomen.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 16:28 schreef bierglas het volgende:
[..]
Er zit erytromycine in. Het is idd een anti biotica en moet het idd ook op probleemplekken deppen.
Maar helpt dat spul wel goed?
En ja die pijn... wie mooi wilt zijn moet pijn lijden he
ik gebruik inderm voor acne.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 13:55 schreef bierglas het volgende:
Inderm heet het. Iemand bekend hiermee?
Ik gebruik inderm over mijn gehele gezicht, is dat wel de bedoeling? Ik heb in principe overal wel last van puistjes maar het zijn ook gebieden waar niets zit waar ik het spul opdoe. Ik gebruik nu een week benzoylperoxide en het is een ongeloofelijk klote middel, het kan mischien wel werken maar je krijgt gewoon allemaal velletjes aan je gezicht die je niet weg krijgt met wassen. Iriteerd ontzetted, maar het werkt volgens mij verder wel...quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:31 schreef myfairlady het volgende:
[..]
ik gebruik inderm voor acne.
t is echt explosief sterk spul, zit alcohol in en ook aceton dacht ik
maar waarvoor heb je het gekregen dan?
Ja het is zo agressief dat het wel moet werken.quote:Op maandag 14 februari 2005 18:56 schreef koffiejunk het volgende:
[..]
Ik gebruik inderm over mijn gehele gezicht, is dat wel de bedoeling? Ik heb in principe overal wel last van puistjes maar het zijn ook gebieden waar niets zit waar ik het spul opdoe. Ik gebruik nu een week benzoylperoxide en het is een ongeloofelijk klote middel, het kan mischien wel werken maar je krijgt gewoon allemaal velletjes aan je gezicht die je niet weg krijgt met wassen. Iriteerd ontzetted, maar het werkt volgens mij verder wel...
Heb ik ook gebruikt haha..(damn wat eigenlijk niet) Maar is best goed spul idd.quote:Op donderdag 17 februari 2005 10:52 schreef heaven7 het volgende:
Ik zit nu aan de tea tree producten, het werkt echt wel!
Tea tree pure olie gekocht voor 6,95, wasgel en creme voor iedere dag bij kruidvat voor nog geen 2 euro per stuk, daar was pure olie doorheen gegooid om de werking te vesterken, helemaal top en het kost weinig
ik gebruik inderm ook voor over m'n hele gezicht [ik hou dan altijd m'n adem in omdat t zo sterk ruiktquote:Op maandag 14 februari 2005 18:56 schreef koffiejunk het volgende:
[..]
Ik gebruik inderm over mijn gehele gezicht, is dat wel de bedoeling? Ik heb in principe overal wel last van puistjes maar het zijn ook gebieden waar niets zit waar ik het spul opdoe. Ik gebruik nu een week benzoylperoxide en het is een ongeloofelijk klote middel, het kan mischien wel werken maar je krijgt gewoon allemaal velletjes aan je gezicht die je niet weg krijgt met wassen. Iriteerd ontzetted, maar het werkt volgens mij verder wel...
Ow ik heb ergens een ontstekingkje, en de huisarts had me dat voorgeschreven als ontsmettingsmiddel (tja want dat is het eigenlijk ook), en toen las ik de bijsluiter en zag ik dus dat dit spul eigenlijk voor acne is. Dus vandaar.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:31 schreef myfairlady het volgende:
[..]
ik gebruik inderm voor acne.
t is echt explosief sterk spul, zit alcohol in en ook aceton dacht ik
maar waarvoor heb je het gekregen dan?
daar had ik ook hele erge last van, maar ik ben maar weer aan de normaderm van vichy gegaanquote:Op zaterdag 19 februari 2005 22:14 schreef bierglas het volgende:
[..]
Maar tot nu toe nog niets van gemerkt, ja de puistjes zijn nu niet meer dik, maar heb wel nog steeds een vettige huid![]()
Die normaderm heb ik ook, maar erg veel helpt het niet. Ik merk, als ik dat de eerste dag gebruik krijg ik een supervette huid. Daarna (na een paar dagen) gaat dat idd wel weg.quote:Op zondag 20 februari 2005 14:13 schreef myfairlady het volgende:
[..]
daar had ik ook hele erge last van, maar ik ben maar weer aan de normaderm van vichy gegaan
en die creme helpt HEEL GOED tegen een vette huid, ik glim helemaal niet meer
zo'n flesje kost 12 euro dacht ik
OT: ik zit potverdorie HELEMAAL onder de rode vlekken
ene dag ziet mn huid er heel rustig uit en nu ziet t eruit alsof ik verbrand ben ofzo
Ik denk dat dat schilferen per persoon verschillend is. Ik heb soms last van schilfertje, maar als ik dan 10x mijn handdoek langs m'n gezicht wrijf is het verdwenen als sneeuw voor de zon. Ik gebruik nu de 5% variant icm een soort antibiotica. De resultaten zijn voor mij erg goed, nu maar even afwachten welke van de twee het meeste invloed heeft gehad...quote:Op donderdag 24 februari 2005 16:53 schreef Zep_Leddelin het volgende:
tetracycline moet via huisarts ja, maar als je het eenmaal hebt ben je er als je het gebruikt er echt vanaf. Als je stopt komt het jammergenoeg weer op.
Benzoylperoxidehydrogel.Slechte ervaringen mee gaat altijd schilferen en die ziet je huid er nog lelijker uit..
Voor hoelang mag je dit dan achtereenvolgens gebruiken ?quote:Op donderdag 24 februari 2005 16:53 schreef Zep_Leddelin het volgende:
tetracycline moet via huisarts ja, maar als je het eenmaal hebt ben je er als je het gebruikt er echt vanaf. Als je stopt komt het jammergenoeg weer op.
Benzoylperoxidehydrogel.Slechte ervaringen mee gaat altijd schilferen en die ziet je huid er nog lelijker uit..
Schoonheidsspecialiste doet wonderen met die rotzakjes!quote:Op zaterdag 5 maart 2005 16:21 schreef An1604 het volgende:
Hallo,
Ik ben 23 en ik heb al heel erg lang last van meëters. Ik heb geen echte puisten, maar mijn voorhoofd, wangen, en kin hebben een soort van kleine bultjes en je ziet dan ook vaak de zwarte punten van de meeters. Ik krijg nooit ECHT puisten. Het is dus niet zo heel erg, maar ik irriteer me er nu wel steeds meer aan. Want ik wil zo graag gewoon een gaaf huidje zonder -wat dan ook- erop!!!! Herkent iemand dit en heeft het zin om naar Dermatoloog te gaan of huidspecialist?
dit is ook hartstikke waar.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 17:10 schreef Markster het volgende:
Het beste middel is frisse lucht. Ga wat vaker naar buiten ipv in het stinkhok achter de PC te zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |