abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24251975
kan je dat omega-3 spul gewoon bij de lokale drogist halen of moet je er een receptje voor hebben ofzo?
"As far back as I can remember, I've always wanted to be a gangster." - Goodfellas
pi_24253501
ik heb van de huisarts tetracycline voorgschreven gekregen. een onschuldig antibioticum voor nu de zon weg is en ik moet zeggen, het werkt goed hoor
pi_24267068
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 11:00 schreef myfairlady het volgende:
kan je dat omega-3 spul gewoon bij de lokale drogist halen of moet je er een receptje voor hebben ofzo?
Yep, Hema, Kruidvat etc.

Ik heb zelf Kruidvat's "Omega 3", 60 capsules, voor iets van 5 euro. Normale dosering is 2-3 capsules per dag. Die van Kruidvat is van visolie (dus rijk aan EPA en DHA), andere omega 3's kunnen bijv zijn van lijnzaadolie (rijk aan ALA).

Of Omega3 goed werkt tegen acne, weet ik niet. Wel meldde iemand hier goede resultaten:
http://www.acne.org/messageboard/index.php?showtopic=38611
Maar daar ging het om levertraan (Liver Cod Oil), wat naast EPA en DHA ook rijk is aan vit A en D.

Maar Omega3 is sowiezo goed voor algemene gezondheid. Je IQ stijgt zelfs etc, en het is natuurlijk en voor het lichaam een vereiste stof.
  woensdag 29 december 2004 @ 10:06:33 #179
59608 Blubberzwijn
appelboomwijngaarden
pi_24271802
even een vraagje over zonnebanken.. helpt dit nou echt tegen de puistjes of lijken ze alleen maar minder omdat je huid bruin wordt..?
you are too late to save the child, now you will join him.. in hell
pi_24278095
-ik twijfel over de relevanti van deze opmerking-:)

[ Bericht 87% gewijzigd door ߨúÐêWyN op 29-12-2004 18:15:54 ]
  woensdag 29 december 2004 @ 16:24:21 #181
94337 DusDat
Livin' A Gay Life
pi_24278487
quote:
Op woensdag 29 december 2004 10:06 schreef Blubberzwijn het volgende:
even een vraagje over zonnebanken.. helpt dit nou echt tegen de puistjes of lijken ze alleen maar minder omdat je huid bruin wordt..?
Zonnebank en gewone zon zorgt dat je huid uitdroogt, en dat door je kleurtje je onzuiverheden minder opvallen. Een echt oplossing middel is het dus beslist niet, en van overmatig blootstelling aan de zon, is helemaal niet bevoorderlijk voor je huid.
Someday you're gonna know
There's more to get than what you've got
You gotta learn to let go
Stop living it up, ready or not
pi_24305971
quote:
Op woensdag 29 december 2004 16:24 schreef DusDat het volgende:

[..]

Zonnebank en gewone zon zorgt dat je huid uitdroogt, en dat door je kleurtje je onzuiverheden minder opvallen. Een echt oplossing middel is het dus beslist niet, en van overmatig blootstelling aan de zon, is helemaal niet bevoorderlijk voor je huid.
maar zon [nepzon?:P] droogt je huid idd uit maar dus ook je puistjes??? zon is bij mij een tijdelijke oplossing; in de zomer als ik veel in de zee heb gezwommen en in de zon heb gelopen voelt het helemaal glad bij mij en zie je er niks van. helaas is na een maand het effect alweer weg
"As far back as I can remember, I've always wanted to be a gangster." - Goodfellas
pi_24325122
Hoi hoi! Ik heb dit forum net gelezen. Ben nu 23 en net als jou door te stoppen met (voor mij overstappen naar een andere pil) mijn oude pil heb ik weer puisten gekregen (komt dus echt door mijn hormonen). Misschien een paar jaartjes jonger, maar toch niet echt meer een leeftijd om puisten te hebben lijkt me:N. Ik gebruik ook sudo creme en inderdaad het werkt tegen de roodheid. Ook heb ik ooit wel eens biergist gebruikt, maar nooit in combinatie met sudocreme. Alleen de sudocreme helpt de puistjes niet voorkomen, maar wel sneller verdwijnen. Soms ben ik wel een bang dat de creme zo vet is dat ik daardoor puistjes blijf houden. Heb jij hier iets van gemerkt? Ga nu net als jij eens proberen om er biergrist bij te slikken en hoop echt dat je gelijkt hebt, want voel me soms net een puber (zo kijken mensen je dan ook wel eens aan) vreselijk!!!!!!

Nog andere tips misschien? Alles is welkom!!!
quote:
Op donderdag 16 december 2004 19:43 schreef rooierooie het volgende:
Sudocrem werkt vooral bij rode vlekjes van nieuwe puistjes, vind ik. Ik heb ook wat oude, rode vlekjes en die gaan er niet mee weg ofzo. Maar over het geheel genomen ziet je huid er een stuk rustiger uit. En inderdaad, het spul is echt niet duur, je kunt gewoon het kleinste potje nemen en het eens een poosje proberen. Enne... voor het slapengaan opsmeren, niet overdag gebruiken dus.
pi_24325290
Nog een tip voor anderen die sudocreme gebruiken!!!
Zoals "rooierooie" al schreef gebruik het savonds, t slaat echt wittig uit!
Doe een klein beetje in je handplam en wrijf je handen dan goed over elkaar waardoor de creme warmer wordt en wat makkelijker smeerbaar is. Ook voorkom je dan dat je teveel op doet en je dus sochtends nog met een laag op je gezicht opstaat. Lijkt me dus ook veiliger voor de puistjes als je niet een hele dikke vette laag op je gezicht hebt zitten.
pi_24360919
ik gebruik sudocrem overdag ook
maar dan doe ik een heel dun laagje op en gewoon goed uitsmeren
zie je niks van
mn huid ziet er stukken gekalmeerder uit als ik dat spul draag lijkt t wel
pi_24362277
Nou, ik heb sinds een week ofzo opeens ook weer een outbreak. Grrrr, ik ben dit zoooo zat!
pi_24375392
heyhey, ik had vroeger ook best last van puisten.
Achteraf viel het eigenlijk wel mee, maar ik moest toen toch naar de huisarts en die heeft de pil (Diane35) voorgeschreven als 'middel'.
Het heeft bij mij echt supergoed geholpen; je krijgt er echt een veel gavere huid van! Bijkomend voordeel: het werkt ook als anticonceptie. Nadeel zijn 'bijwerkingen' van de pil als grotere kans op trombose bijvoorbeeld (check die bijsluiter maar es, staat vol met kans groter op dit, kans groter op dat)........Dit is dan ook de reden dat ik ermee gekapt ben.
Om toch mn gave huis te behouden probeer ik nu gezond te leven. Niet te veel vet eten en luisteren naar mezelf (als ik geen honger heb, niet eten), maar als je het risico van de pil wil nemen, moet je het zeker doen: hij helpt echt heel goed!!
pi_24387051
quote:
Op zondag 2 januari 2005 23:31 schreef rooierooie het volgende:
Nou, ik heb sinds een week ofzo opeens ook weer een outbreak. Grrrr, ik ben dit zoooo zat!
Nou, ik weet niet wát het is dat heeft geholpen, want ik heb sinds zondag voor het eerst litteken-crème van Biodermal opgesmeerd, verder gisteren ook maar eens benzoylperoxide gekocht en aan het begin van de avond opgesmeerd, voor het na bed gaan sudocrème opgedaan en vanochtend was alles vrijwel foetsie.
pi_24390171
je moet echt niet denken dat het zosnel werkt dat heeft echt veel tijd nodig. je zat toevallig in een 'up' van 'huid ups & downs'. beoordeel het resultaat maar na een maand.
Schudden voor gebruik. Bij voorkeur koel bewaren.
pi_24390876
I know.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 13:50:32 #191
103915 koffiejunk
kopje koffie!
pi_24391109
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 13:36 schreef rooierooie het volgende:
I know.
welke soort benzyl heb je gekocht en waar precies? (huisarts?)
pi_24391507
Nee, je hebt geen recept nodig, je haalt het gewoon bij de apotheek. Ik heb gevraagd om benzoylperoxide. Ik heb nog gevraagd of de tube die ik kreeg van het merk Benzac was, ja zei de apotheekmevroi, maar ik moet zeggen dat ik de hele naam Benzac nergens op het doosje of de tube of de bijsluiter heb gevonden. Maar goed, dat maakt me niet zoveel uit. Het kostte maar 2 euro nogwat trouwens.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 14:20:35 #193
103915 koffiejunk
kopje koffie!
pi_24391616
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 14:13 schreef rooierooie het volgende:
Nee, je hebt geen recept nodig, je haalt het gewoon bij de apotheek. Ik heb gevraagd om benzoylperoxide. Ik heb nog gevraagd of de tube die ik kreeg van het merk Benzac was, ja zei de apotheekmevroi, maar ik moet zeggen dat ik de hele naam Benzac nergens op het doosje of de tube of de bijsluiter heb gevonden. Maar goed, dat maakt me niet zoveel uit. Het kostte maar 2 euro nogwat trouwens.
ok, hoeveel % benzyl zit erin? 2.5% of 5%?
dan ga ik namelijk ook ef een tube halen. Is benzyl trouwens in combinattie met inderm te gebruiken en zo ja, in welke volgorde en hoe moet ik dat doen?
pi_24391701
Ik heb 5% genomen. Het antwoord op je tweede vraag weet ik niet, sorrie.
pi_24406833
quote:
ok, hoeveel % benzyl zit erin? 2.5% of 5%?
dan ga ik namelijk ook ef een tube halen. Is benzyl trouwens in combinattie met inderm te gebruiken en zo ja, in welke volgorde en hoe moet ik dat doen?
benzyl is 5% zonder recept en 10% met recept volgens mij
]
ik gebruik s'avonds bezyl op recept en eryderm(lijkt op inderm) overdag, me huisarts had gezegd dat ik het niet samen mocht gebruiken maar nu ik het wel doe zie ik wel degelijk verbetering
pi_24409917
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 10:02 schreef Colin739 het volgende:
Benzyl is 5% zonder recept en 10% met recept volgens mij
De mevrouw van de apotheek vroeg aan mij of ik 5% of 10% wilde, dus ik neem aan dat als ik 10% had gezegd, dat ik het dan gewoon gekregen had (zonder recept dus).
  woensdag 5 januari 2005 @ 13:23:25 #197
109530 D_Star
Mas rapido!!
pi_24410148
Ik heb in principe al vanaf mn 14e echt agressief last van acne.. ik ben nu 22 en heb al verschillende dingen geprobeerd, waaronder:
- clearasil (I'm not touching that shit again)
- onder behandeling gestaan van een dermatoloog (die schreef minocycline voor, iemand anders in dit topic gebruikte dat ook: t werkte echt een half jaar lang en daarna kreeg ik alles weer terug..)..

Tegenwoordig gebruik ik al met redelijke succes een soort huidreinigingstonic van ROC (je wil niet geloven wat ik elke avond van mn huid afhaal), waarna ik mn gezicht was met die nivea anti-shine face wash (daar ben ik ooit mee begonnen omdat ik las dat die zooi overbodige talg (de bron van acne) weghaalde)..
Verder heb ik mezelf aangeleerd om te scheren met sanex scheerschuim en na t scheren een soort cremepje op te smeren van ROC wat oneffenheden in de huid weghaalt..
Moet zeggen, dit werkt allemaal aardig! Echt sporadisch maar last van een puistje, terwijl ik (as said) tot voor kort echt veel last had van acne..
<Casper> I think we actually have talked this retard into taking a sh*t in the sink at school
  woensdag 5 januari 2005 @ 14:10:12 #198
103915 koffiejunk
kopje koffie!
pi_24410950
Kan ik als ik benzoylperoxide gebruik zonnebanken? Ik weet wel dat je dat niet kan doen vlak voor of na het zonnebanken, maar kan dit daarnaast wel?
  woensdag 5 januari 2005 @ 14:27:06 #199
103915 koffiejunk
kopje koffie!
pi_24411272
Ik gebruik nu een face wash (dr van der hoog), inderm en benzoylperoxide(vanaf vandaag). Ik heb een scrubgel gebruikt (van dr van der hoog), maar hierdoor kreeg ik alleen maar meer last van puistjes en huid iritatie. Wat zou ik eventueel kunnen vervangen voor de scrubgel? Ik heb ook nog een weekje calendulancreme gebruikt maar dit vond ik veelste vettig en het leek wel alsof mn puistjes minder snel verdwenen. Zou ik dit nu eventueel weer savonds kunnen opsmeren omdat ik vanaf nu benzoyl ga gebruiken? Ik word gek van al die middeltjes! Tips zijn welkom
pi_24411884
Iemand ervaring met pro-active, nu op tell sell ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')