Zelf heb ik last van acne, al jaren word ik geplaagd door pukkels, rode vlekken e.d. Nu ben ik sinds 9 Januari 2004 aan de Roaccutane pillen. Ik slik 40MG per dag, 20MG sochtens en 20MG savonds.
In deze topic graag verder gaan met de ervaringen van Roaccutane.
Ik heb op dit moment aleen last van een beetje droge lippen. Smeer er heel af en toe Labello op. (Is nog niet nodig denk ik). Heb geen last van 80 mogelijke bijwerkingen enzo. Hoop dat dat ook zo blijft, en dat de puisten snel verdwijnen.
en ik zit op 30mg p/dag en heb idd alleen last van droge lippen.
quote:Dat hebben we hier ook nog wel ergens liggen.
Op maandag 19 januari 2004 21:09 schreef Oerang het volgende:
NOOIT labello smeren... Dat maakt het juist erger. je moet zoiets als purol gebruiken.
Purol is meer vet en als je je lippen daar dun mee insmeerd is er nix aan de hand.en ik zit op 30mg p/dag en heb idd alleen last van droge lippen.
alleen vraag ik me af of ik wel mag blowen (ook maar een keer gedaan, geen last maar toch)
Ik ben namelijk toen ik er eindelijk genoeg van had naar de huidarts gegaan. En ik zei tegen hem, tja je ziet het al wel denk ik.
Zijn antwoordt was .......ja.
Ik kreeg Roaccutane voorgeschreven en ook 40mg. Dus ik kwam thuis en zei tegen me moeder ik moet dit slikken. Ze kende het niet, maar oke, ik dat spul halen. Toen ik thuis kwam was me moeder benieuwd naar de bijsluiter(weet veel van medicijnen) en ik ook. Maar toen ik die bijwerking last had ik wel zoiets van...zal ik dit wel slikken.
Nou ik ben blij dat ik dat toch heb gedaan. Ik heb twee keuren gehad, want het kwam weer terug. En de bijwerkigen, ik had droge lippen, handen en voeten en verder helemaal niks. Dit is zo´n 4 jaar geleden(ben nu 21) en ben nu helemaal glad!!!! Dit terwijl mijn zus en broer op deze leeftijd er nog goed last van hadden.
Ik kan iedereen dit spul aanraden!!!!!! Lang leven Roaccutane
quote:Zo, kreeg je handen en voeten van roaccutane?
Nou ik ben blij dat ik dat toch heb gedaan. Ik heb twee keuren gehad, want het kwam weer terug. En de bijwerkigen, ik had droge lippen, handen en voeten en verder helemaal niks.
quote:Lache met jouw
Op maandag 19 januari 2004 21:33 schreef Oerang het volgende:[..]
Zo, kreeg je handen en voeten van roaccutane?
quote:Ja ik ben mij er eentje
Op maandag 19 januari 2004 22:05 schreef niksweerd het volgende:[..]
Lache met jouw
!!!
quote:Kreeg je roaccutane omdat die antibiotica werkte? En vroeg je er zelf om of schreef de arts het voor?
Op maandag 19 januari 2004 21:18 schreef Oerang het volgende:
niet zo lang maar ik heb voor ik aan roaccutane begon een antobiotica kuurtje gehad en ik begon dus met bijna geen puistjes en ze komen nu wel een beetje terug maar lang niet zo erg. maar ik weet dus niet wat het zou hebben gedaan zonder die kuur
Verder nog wat vragen:
* Hoe zit het met alchohol en roaccutane kuur?
* Mag je wel een ander product gebruik in combinatie met Roaccutane? Zoals Dr. Van Hoog camouflagepoeder
* Hoe 'droog' wordt je huid? Echt dat dikke vellen erbij hangen? Kan je dit verbergen?
* Hoelang houden de bijwerkingen aan? De hele kuur of wordt het na 2 maanden minder?
* Hoeveel dagen heb je een 'tegenslag' (dus dat de puisten heeel erg worden) en na hoeveel weken komt deze normaal? En wat hebben jullie met deze tegenslag gedaan? Ziek gemeld en de hele dag thuis gebleven?
* Wordt je er erg duf, depressief, moe etc. van. Want ik zit in examenjaar en kan me niet echt veel geklooi met mijn gezondheid veroorloven.
* Gebruik je er een middel bij? Zoals Eryacne ofsow?
Ik ben nl. met de 2e antibiotica kuur bezig, deze helpt wel wat beter als de andere, maar nu heb ik ook nog heel veel puisten. Ik moet over 3 weken weer naar huidarts...
quote:Je kan beperkt alchohol gebruiken beste is natuurlijk van niet.
Op woensdag 21 januari 2004 19:04 schreef MaStar het volgende:
Verder nog wat vragen:* Hoe zit het met alchohol en roaccutane kuur?
quote:Je mag andere middelen gebruiken, welke middelen je niet mag gebruiken staat op de bijsluiter.
* Mag je wel een ander product gebruik in combinatie met Roaccutane? Zoals Dr. Van Hoog camouflagepoeder
quote:Bij was het niet zo dat de vellen erbij hingen, in het begin wel wat kleine velletjes.
* Hoe 'droog' wordt je huid? Echt dat dikke vellen erbij hangen? Kan je dit verbergen?
quote:Ik ben nu 2 weken met de kuur gestopt en heb nog last van droge lippen, is wel minder dat toen ik roaccutabe nog slikte, droge ogen heb ik al niet meer. (mijn kuur duurde 11 maanden.)
* Hoelang houden de bijwerkingen aan? De hele kuur of wordt het na 2 maanden minder?
quote:Hier kan ik je helaas geen antwoord op geven, de medicijnen werkte niet bij mij.
* Hoeveel dagen heb je een 'tegenslag' (dus dat de puisten heeel erg worden) en na hoeveel weken komt deze normaal? En wat hebben jullie met deze tegenslag gedaan? Ziek gemeld en de hele dag thuis gebleven?
quote:Ik werd er erg moe van, ben hovenier van beroep en heb al mijn vrije dagen moeten opnemen en heb me regelmatig ziek moeten melden opdat ik te moe was, als ik jou was zou ik wachten tot na je examen.
* Wordt je er erg duf, depressief, moe etc. van. Want ik zit in examenjaar en kan me niet echt veel geklooi met mijn gezondheid veroorloven.
quote:Ik heb inderm erbij gebruikt, en had nog een zalfje, weet de naam niet meer. (kan het wel opzoeken)
Achja, morgen moet ik toch 30 nieuwe Roaccutane pillen ophalen bij de Apotheek, dus meteen even vragen of ze ook wat heeft tegen eczeem.
quote:Het nadeel van antibiotica is dat alleen de ontstekingen worden verholpen en niet de acne zelf
Op woensdag 21 januari 2004 19:04 schreef MaStar het volgende:[..]
Kreeg je roaccutane omdat die antibiotica werkte? En vroeg je er zelf om of schreef de arts het voor?
quote:bij mannen worden de eerste twee biertjes door de maag opgenomen en berijkt die alcohol de lever niet... dus je kan rustig twee biertjes achter elkaar drinken
Verder nog wat vragen:* Hoe zit het met alchohol en roaccutane kuur?
quote:dat kan je het beste aan je huidarts vragen. ook in de bijsluiter staat dat je elk medicijn bij je huidart moet vragen of het mag (ook die vrij te verkrijgen zijn)
quote:ik word nu elke dag wakker met kapotte lippen (als ik er over lik gaat het bloeden maar nadat ik er weer purol op heb gesmeerd gaat het gauw weer beter)
quote:de meeste bijwerkingen houden ongeveer een maand na de kuur weer op
quote:ik heb me nooit veel aangetrokken van mijn puistjes en omdat ik met een " schone" huid begon viel/valt het niet echt zoveel op (ik kreeg heel snel weer mijn gewone aantal puisten terug)
quote:JA, depressief kan (ik niet gelukkig) . ik ben erg duf en lamlendig. het maakt ook niet uit of ik 3 uur slaap of 10 uur slaap.
quote:ik heb nog een tweede huidaandoening aan mijn handen daar gebruik ik nog een zalfje voor.
quote:Kaart het eens aan.
Ik ben nl. met de 2e antibiotica kuur bezig, deze helpt wel wat beter als de andere, maar nu heb ik ook nog heel veel puisten. Ik moet over 3 weken weer naar huidarts...
quote:anders maak je er een foto van
Op woensdag 21 januari 2004 22:19 schreef Doagere het volgende:
Heb ondertussen echt wel schilfers enzo aan mijn lippen hangen, nu ga ik echt Purol enzo erop smerenOok heb ik nog een bijwerking:
Achja, morgen moet ik toch 30 nieuwe Roaccutane pillen ophalen bij de Apotheek, dus meteen even vragen of ze ook wat heeft tegen eczeem.
quote:Ik maak overal foto's van..
Op woensdag 21 januari 2004 22:22 schreef Oerang het volgende:[..]
anders maak je er een foto van
quote:Kut is dat he. ik had een pardagen terug dat ik gewoon een stuk vel van mijn lip kon trekken.
Op woensdag 21 januari 2004 22:19 schreef Doagere het volgende:
Heb ondertussen echt wel schilfers enzo aan mijn lippen hangen, nu ga ik echt Purol enzo erop smeren![]()
en weet iemand toevallig hoe dat zit met blowen en roacutane?
quote:Mja ik weet het niet, vrij normaal. Krijg gewoon nog nieuwe puisten.
Op woensdag 21 januari 2004 22:35 schreef 8.Blaaat.8 het volgende:
Maar merk je al vooruitgang wat betreft je acne Doagere?
quote:Je kan gewoon blowen tijdens Roaccutane. Ik ging het juist meer doen, omdat ik niet meer mocht drinken. 3x per week ofzo, tussendoor nog bloed laten prikken, maar de dermatoloog zei er niets over. Gelukkig
Op woensdag 21 januari 2004 22:30 schreef Oerang het volgende:[..]
Kut is dat he. ik had een pardagen terug dat ik gewoon een stuk vel van mijn lip kon trekken.
en weet iemand toevallig hoe dat zit met blowen en roacutane?
quote:Ah thja, ik merk nu ook nog niets. Maarja als het over 5 maand maar alemaal weg is.. dan moet ik naar een nieuwe school, en dan moet het gewoon clean zijn..
Op donderdag 22 januari 2004 19:54 schreef Koen het volgende:
Dit topic was eerder maar goed. Ik moet nog eventjes en het werkt nog steeds niet echt
*schuift vla weg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |