Ik heb nu dus al een aantal jaren acné en heb al van alles geprobeer:, benzoylperoxide, grote klis, biergist, clearasil, andere middeltjes en als laatste een antibiotisch depmiddel bij de dokter. Ik was 3 weken geleden van plan om terug te gaan voor roacutane, maar werd beetje tegengehouden door mijn ouders. Ze hadden het idee om mora-therapie te doen.
Ze kwamen op dit idee, omdat mijn zusje gigantisch veel last had van wratten overal en na een jaar bij de dokter nog niets hielp. Mijn zusje heeft toen die mora-therapie gedaan en was er toen in 3 weken van verlost. Bovendien wordt alles vergoed door de verzekering. Ik dacht dus, waarom niet en had een afspraak gemaakt over 2 dagen.
Het is nogal een aparte behandeling en ze meten met een apparaat je energiebanen op van verschillende organen. Ik zie het als moderne accpunctuur. Ze zag dat ik teveel afvalstoffen vast hield en mijn lichaam dit dus vast hield en uitscheide door mijn hoofdhuid. Ook had ik een worm opgelopen die mijn darmflora een beetje verstoorde. Ze gaf me voor beiden een mora behandeling (je krijgt 2 elektroden in je handen en je voeten op een voetplaat en dan stuurt ze een zwakstroompje door je heen die bepaalde frequenties neutraliseerd). Ik was behoorlijk skeptisch over alles en geloofde het niet zo erg, maar ze gaf me het advies veel water te drinken, want mijn lichaam gaat de komende tijd veel afvalstoffen uitscheiden en ze hoopt dat het dan stopt met uitscheiden door de hoofdhuid.
Ik volgde dit advies op en moest over 1,5 weken terug komen. Nu merkte ik behoorlijk wat veranderingen in de tussentijd en was mijn urine eigenlijk constant geel, hoeveel ik ook dronk. Het had ook een behoorlijke stinkende geur.
Ik ben nu gister weer terug geweest en ze kon duidelijk zien dat mijn lichaam nu al behoorlijk was verlost van afvalstoffen en lekker door moest gaan met het reinigen ervan. De worm was ook al flink geslonken en de volgende keer zou hij bijna verdwenen zijn. Ik heb nu homeopatische middeltjes meegekregen voor 2 virussen die erg aanwezig zijn in mijn lichaam en wat processen verstoren (herpes simplex en mazelen) en moet nu weer over 5 weken terugkomen.
Wat ik aan mijn hoofdhuid heb gemerkt is dat het stukken rustiger is geworden en ik maak amper meer talg aan. Ik kon altijd gigantisch veel neusvet met mijn nagel wegschrapen, maar er komt nu niets meer vanaf. Verder was ik mijn gezicht met niets, enkelt heel even een plens water met mijn handen in mijn gezicht. Ook de acné op mijn rug is al aan het verdwijnen en dat na 1,5 weken.
Ik hoop dat ik over 3 weken overal wel vanaf ben en dat ik dus nooit naar de roacutane hoef te grijpen. Ik begrijp ook heel goed als mensen over deze methode erg sceptisch zijn, maar dat was ik ook. Maar nu ik veranderingen zie denk ik zo, waarom zou je het niet proberen? De verzekering vergoed het toch en het helpt wel. Behandeling van buitenaf heeft echt geen zin, je moet het bij de bron aanpakken.