Let ook nog ff op het vetgedrukte. Je zou toch bijna van HSV gaan houden.quote:Mit einem 2:0-Sieg im Spitzenspiel der WM-Qualifikationsgruppe eins zwischen Holland und Tschechien kommt HSV-Neuzugang Khalid Boulahrouz zurück an die Elbe. Boulahrouz wurde in der 64. Minute eingewechselt und feierte ein gelungenes Debüt im Ensemble der Weltstars von Trainer Marco van Basten. Nach seinem ersten Pflichtspiel-Einsatz für Oranje war Boulahrouz sichtlich glücklich: "Das ist schon ein tolles Gefühl in so einer Mannschaft zu spielen. Und dann auch noch in so einem Spiel mit dabei zu sein ist was ganz Besonderes. Ich bin total happy."
Voor Khalid durf ik geen letter te verspillen.quote:Op donderdag 9 september 2004 15:50 schreef zolTan15 het volgende:
moet dat nou zo'n lange TT
TOLL!!!quote:Ensemble der Weltstars von Trainer Marco van Basten
Khalid all the way vanaf nu.quote:Op donderdag 9 september 2004 17:22 schreef Da_Sandman het volgende:
Je bent nogal onder de indruk geraakt Jeroen
Ton of 7, vermoed ik.quote:Op vrijdag 10 september 2004 00:04 schreef MaxPower het volgende:
Ben benieuwd wat RKC uiteindelijk nog gevangen heeft, weet iemand dat?
quote:Op vrijdag 10 september 2004 18:35 schreef Spideyman het volgende:
geest in balans is die z'n energie heeft weten te kanaliseren.
Ja. Sinouh is leuk, gisteren had hij zelf de 'save van de week' bij Voetbal Insite.quote:Op zaterdag 11 september 2004 17:21 schreef methodmich het volgende:
Inhaalslag van gras in diverse topics? Sinouh.
Niet overdrijven, het was slechts een nominatie.quote:Op zaterdag 11 september 2004 17:29 schreef gras het volgende:
[..]
Ja. Sinouh is leuk, gisteren had hij zelf de 'save van de week' bij Voetbal Insite.
Dave v/d Berghquote:Op donderdag 9 september 2004 15:50 schreef FritsVanEgters het volgende:Ensemble der Weltstars von Trainer Marco van Basten
quote:Spieler des Spiels:
Boulahrouz, Khaled
Herausragend am Boden und in der Luft, gewann das Gros der direkten Duelle mit Koller, zudem souverän in der Spieleröffnung.
anderhalf miljoen dusquote:Op vrijdag 10 september 2004 16:27 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ton of 7, vermoed ik.
'Barcelona aast op Khalid Boulahrouz'quote:Op dinsdag 23 november 2004 10:51 schreef zjroentje het volgende:
Volgens Derksen heeft Barca serieuze interesse.
Zo begint deze titel te kloppen.
Misschien dat Derksen nog in guldens denktquote:Op dinsdag 23 november 2004 11:15 schreef The_Hives het volgende:
[..]
anderhalf miljoen dus
quote:Boulahrouz hatte in der Nähe der Eckfahne Sverkos umgegrätscht und dafür von Schiedsrichter Dr. Felix Brych die Gelbe Karte gesehen. Höhnisch klatschte der Niederländer Beifall, worauf er vom Referee mit Gelb-Rot des Feldes verwiesen wurde
quote:Een half jaar geleden werkte hij in de betrekkelijke anonimiteit van RKC Waalwijk zijn wedstrijden af. In minder dan vier maanden is Khalid Boulahrouz echter uitgegroeid tot international én een van de beste verdedigers in de Bundesliga.
Boulahrouz merkte eind vorig seizoen dat RKC Waalwijk niet zijn plafond was. Maar potentiële clubs meldden zich deze zomer niet voor de 22-jarige verdediger. Vooral het uitblijven van Feyenoord verbaasde Boula, die zijn zinnen had gezet op een Nederlandse topclub.
'PSV en Ajax zitten goed in de verdedigers. Met die clubs hield ik geen rekening, maar ik hoorde ook wel geruchten dat Feyenoord me volgde. Dat is nooit concreet geweest. Feyenoord haalt liever spelers uit het Midden-Oosten en Azië. Ik dacht altijd: Ik ben er ook nog, maar blijkbaar hadden ze me niet nodig. Feyenoord had me voor weinig kunnen krijgen, maar ik zit er niet mee, hoor. Ik ben uiteindelijk toch bij een topclub terechtgekomen', zei hij in VI.
Want in een week in augustus kwam het leven van Boulahrouz in een andere dimensie. De verdediger liep van de ene in de andere verrassende wending van zijn voetballeven. Nauwelijks bekomen van de uitnodiging voor het Nederlands elftal volgde de verhuizing van het nietige RKC Waalwijk naar het eens zo vermaarde Hamburger SV. Een verschil: in het Mandemakers Stadion in Brabant kunnen 7500 toeschouwers, in de AOL Arena 55.000.
De sportieve acclimatisering verliep zonder problemen. Voordeel was dat Boulahrouz als international zijn opwachting maakte in Hamburg. Oranje-bondscoach Marco van Basten had namelijk de verdediger bij het Nederlands elftal gehaald voor de vriendschappelijke interland tegen Liechtenstein. In tegenstelling tot de andere spelers van de kleinere eredivisieclubs bleek Boulahrouz wel in staat aan te pikken. Tegen Tsjechië was hij er ook bij.
'Het niveau en de sfeer bij het Nederlands elftal zijn me enorm meegevallen. Ik had het allemaal veel serieuzer verwacht, minder ontspannen, maar ik voelde me gelijk thuis.' Geen aanpassingsproblemen bij Oranje, het duurde even voor hij zich persoonlijk op zijn gemak voelde in Duitsland.
En koud zijn draai gevonden verdween de trainer die hem had gehaald van het toneel. Klaus Toppmöller, die Boulahrouz bij de overgang een Riesentalent had genoemd, moest plaatsmaken na een teleurstellende start. Maar ook onder de nieuwe man Thomas Doll is Boulahrouz verzekerd van een basisplaats. Niet meer als verdedigende middenvelder, zoals bij zijn debuut tegen VfB Stuttgart. Maar 'gewoon' als centrale man achterin. 'Hij en Daniël Van Buyten ruimen daar achterin bijna alles op. Op zulke spelers kan HSV werkelijk trots zijn', zei Doll in de winterstop.
In de Bundesliga heeft Boulahrouz inmiddels naam gemaakt als onverschrokken verdediger met een afschrikkende naam: Der Kannibale. 'Journalisten vroegen me wat mijn manier van spelen was. Daarop antwoordde ik dat ik iedere spits wilde opvreten met huid en haar. Dat vonden ze prachtig en sinds die tijd word ik Der Kannibale. genoemd. Ik kan me wel vinden in die bijnaam. Want het enige wat ik wil is inderdaad iedere spits opeten.'
Geen idee, het stond zo op de VI-site.quote:Op woensdag 22 december 2004 19:02 schreef methodmich het volgende:
Je hebt een klein stukje er uit gehaald, want het hele artikel was langer. Of is dit een nieuw stuk?
Ik zal je in alle eerlijkheid zeggen dat ik hem niet volgde voordat Van Basten hem voor 't eerst op riep. Maar sinds zijn transfer naar HSV volg ik hem best wel veel en hij verdedigt erg solide. Hij staat ook altijd in de basis, helaas pakt ie af en toe een kaart maar verder een topperquote:Op woensdag 9 februari 2005 22:24 schreef VoreG het volgende:
[..]
Had jij dat verwacht? Toen hij bij RKC speelde? Hij speelt nog maar een half jaar bij Hertha
Valt mij 100 % mee, inderdaad.quote:
Zeker, hij doet het erg goed in de Bundesliga, klasse. Had ik niet verwachtquote:Op woensdag 9 februari 2005 22:30 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik zal je in alle eerlijkheid zeggen dat ik hem niet volgde voordat Van Basten hem voor 't eerst op riep. Maar sinds zijn transfer naar HSV volg ik hem best wel veel en hij verdedigt erg solide. Hij staat ook altijd in de basis, helaas pakt ie af en toe een kaart maar verder een topper
Ha PSV/Ajax/AZ/Feyenoord supporter, Heitinga werd op z'n 19e als invaller bij Ajax de hemel in geprezen. Boulahrouz heeft al gepresteerd bij HSV in de basis en is 22 of zo. Dat is wel ff een verschil.quote:Op woensdag 9 februari 2005 22:29 schreef Asskicker14 het volgende:
Laten we nou niet té enthousiast worden, we weten hoe het is afgelopen met Heitinga
Barca heeft 'm op 't transferlijstje voor de zomer staan geloof ikquote:Op woensdag 9 februari 2005 22:31 schreef VoreG het volgende:
[..]
Zeker, hij doet het erg goed in de Bundesliga, klasse. Had ik niet verwacht
en HSV gaat lekker aan hem verdienen als Barca zich meldtquote:Op woensdag 9 februari 2005 22:40 schreef tong80 het volgende:
Hij heeft mijn hart gestolen.
Hij was geweldig. Goed gezien Marco. En HSV heeft voor een koopje een geweldige voetballer. En Feijenoord maar buitenlanders kopen.
En de tweede.quote:Op woensdag 9 februari 2005 21:49 schreef FritsVanEgters het volgende:
Hij was de beste Oranjeklant op het veld in de eerste helft tegen Engeland.![]()
Ach, waarom staat Heitinga er nog in? Die heeft ook maar één goede wedstrijd gespeeld kan ik me herinneren. En wat speelde die slecht zeg, vanavond.quote:Op woensdag 9 februari 2005 23:32 schreef Asskicker14 het volgende:
1. Het is maar een oefenwedstrijd
2. Laten we eerst kijken of hij het één seizoen volhoudt en laten we niet té enthousiast worden na enkel één wedstrijd
Uit deze wedstrijd blijkt maar weer eens dat Heitinga GEEN middenvelder is.quote:Op woensdag 9 februari 2005 23:41 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ach, waarom staat Heitinga er nog in? Die heeft ook maar één goede wedstrijd gespeeld kan ik me herinneren. En wat speelde die slecht zeg, vanavond.
Klopt ja, maar ik vond van Bommel overigens ook niet al te sterk hoor.... Heitinga deed het nog best aardig vind ik.quote:Op woensdag 9 februari 2005 23:47 schreef fanneke het volgende:
[..]
Uit deze wedstrijd blijkt maar weer eens dat Heitinga GEEN middenvelder is.
Wel een prima centrale verdediger.
Dat was natuurlijk nog ff wennen voor hem. Maar sinds hij bij HSV in de basis staat, is hij echt gegroeidquote:Op donderdag 10 februari 2005 20:14 schreef methodmich het volgende:
Michael Owen is al lang niet meer één van de betere aanvallers in Europa. In zijn eerdere interlands, met name tegen Macedonië zag je zijn tekortkomingen goed. Toen moest hij ook veel overtredingen maken.
Toen stond hij al in de basis bij HSV hoor. Je zag toen dat hij veel vrijheid had in zijn rol op rechts en zich geen raad wist.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 15:10 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat was natuurlijk nog ff wennen voor hem. Maar sinds hij bij HSV in de basis staat, is hij echt gegroeid
quote:1 Bordon FC Schalke 04 17 17 0 2,82
2 van Buyten Hamburger SV 22 22 4 2,91
3 Lucio Bayern München 20 20 2 2,93
4 Boulahrouz Hamburger SV 16 16 0 2,94
5 Simunic Hertha BSC 19 19 0 3,00
6 Ismaël Werder Bremen 21 21 3 3,02
7 Stranzl VfB Stuttgart 18 18 1 3,03
8 Madlung Hertha BSC 15 11 2 3,09
9 Kobiashvili FC Schalke 04 20 20 3 3,10
10 R. Kovac Bayern München 13 13 0 3,12
leuk stuk wel. Alleen had hij zn shirt wel dicht mogen houdenquote:Op donderdag 24 februari 2005 11:40 schreef zjroentje het volgende:
Khalid deze week groot op en in de Sportweek.
quote:Op donderdag 24 februari 2005 11:44 schreef zjroentje het volgende:
En de beste verdedigers in de Bundesliga volgens der Kicker
[..]
Was inderdaad een erg leuk stuk, waarin maar weer eens duidelijk naar voren kwam dat het met z'n mentaliteit wel goed zit. Goede goal vanmiddag trouwens, een mooi gericht schot.quote:Op donderdag 24 februari 2005 11:40 schreef zjroentje het volgende:
Khalid deze week groot op en in de Sportweek.
Boulaquote:Op zondag 4 september 2005 15:08 schreef Maquiladora het volgende:
Heeft iemand gisteren nog het potret van Boulahrouz in de GPD-bladen gelezen?
Ging over zijn eerste wedstrijd tegen Kuranyi vorig seizoen, schijnbaar had hij zijn noppen geslepen om hem eens te grazen te nemen![]()
Boulahrouz![]()
En niet alleen een Duitser.quote:Op zondag 4 september 2005 15:12 schreef VoreG het volgende:
[..]
Boula. Noppen slijpen om een m.. duitser aan te pakken
Eerlijk is eerlijk, het waren 2 schandalige overtredingen ...quote:"Ich bin überzeugt, er hat das mit Absicht gemacht. Der Ball war lange weg. Wenn er so agiert, gehört Boulahrouz nicht in die Bundesliga." Der Niederländer, der auch Artur Wichniarek mit einem Tritt in die Achillessehne zum Ausscheiden zwang, sei einer der besten Manndecker der Liga, erklärt Vata, um diesen dann wie Trainer Thomas von Heesen anzuklagen: "Denkt er, er ist Beckenbauer? Ich habe immer auf die Socken gekriegt, aber solche Fouls habe ich noch nie erlebt. Er hat keinen Ball gesehen, nur meinen Fuß. Das waren zwei Fouls nicht für Rot, das waren zwei Fouls fürs Gefängnis", schimpfte Vata am Sonntag. Worte - überzogen wie Boulahrouz' Spielweise. Vata voller Sarkasmus: "Ich gratuliere ihm. Er hat erreicht, was er erreichen wollte!" Boulahrouz, nach dem Spiel noch bissig ("Die Bielefelder sind nicht hart genug"), zeigte sich gestern reumütig. "Dass beide verletzt sind, tut mir Leid."
Foei Khalid!quote:Khaled Boulahrouz muss sich am 4. Mai vor dem Hamburger Amtsgericht verantworten.
Dem Abwehrmann vom Hamburger SV wird, wie ein Gerichtssprecher bestätigte, "Fahren trotz Fahrverbots" vorgeworfen. Dem 24-jährigen niederländischen Nationalspieler droht damit eine Gefängnisstrafe von bis zu einem Jahr oder eine Geldbuße.
Boulahrouz soll im vergangenen Jahr während eines einmonatigen Fahrverbots erwischt worden sein, als er mit seinem Auto eine rote Ampel überfahren hat.
Lijkt mij ook.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:43 schreef Dylan Dog het volgende:
Boulah heeft zich in de basis gespeeld, dat lijkt me duidelijk.
daar schrik je van lijkt mijquote:de Cler Joris Ooijer en Boulah
Misschien heel iets minder. Als die AD-reporter Marokkaanse jongeren in Kanaleneiland, Charlois of Schilderswijk had gevraagd naar een mening over Boula, dan had ie andere antwoorden gekregenquote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:26 schreef methodmich het volgende:
Leuk stukje in de krant met Marokkanen in Maassluis. Allemaal zeer trots op Khalid. Ze vinden hem geen verrader. Zou dat dan daar minder spelen dan bij Turken??
Ze zeiden ook "Als Duitsland weer binnen komt vallen vechten wij Marokkanen met de Nederlanders mee tegen de Duitsers" (zoiets dergelijks dan)quote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:26 schreef methodmich het volgende:
Leuk stukje in de krant met Marokkanen in Maassluis. Allemaal zeer trots op Khalid. Ze vinden hem geen verrader. Zou dat dan daar minder spelen dan bij Turken??
Bouchra Boula?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:39 schreef JaWi het volgende:
Ik heb nog met het nichtje van Boula gewerkt.
Zoals Koeman ooit zei: "Die doodschop op Tigana was klasse". Het was niet netjes van Boulah, roodwaardig maar ook iets wat de wedstrijd voor je kan winnen. Voetbal is oorlog.quote:Op maandag 26 juni 2006 12:26 schreef zjroentje het volgende:
Wat een belachelijke overtreding van de Bouldozer op Ronaldo.
Dat was gewoon een rode kaart ...
je kan er rood voor geven iddquote:Op maandag 26 juni 2006 12:26 schreef zjroentje het volgende:
Man,dat was het hoogtepunt van de wedstrijdquote:Op maandag 26 juni 2006 12:26 schreef zjroentje het volgende:
Dan zou ik er ook niet rouwig om zijn.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:14 schreef Diwwek het volgende:
ik vond het een schandalige overtreding. Ik zou jullie wel eens willen horen als Robben zo'n trap had gekregen van een portugeze verdediger..
quote:Op maandag 26 juni 2006 13:16 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Dan zou ik er ook niet rouwig om zijn.
quote:Op maandag 26 juni 2006 13:14 schreef Diwwek het volgende:
ik vond het een schandalige overtreding. Ik zou jullie wel eens willen horen als Robben zo'n trap had gekregen van een portugeze verdediger..
En het scheelde ook weinig of Bouhlaquote:Op maandag 26 juni 2006 14:00 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Precies hetzelfde,
Jankerds als C Ronaldo (of Robben), moet je van het veld trappen.
Bouhlanog ff en je bent net zo goed als Marco Materazzi topic #2: Marco toont geen genade
van een mug een olifant maken kom op zeg.quote:Op maandag 26 juni 2006 14:37 schreef Stpan het volgende:
[..]
En het scheelde ook weinig of Bouhlahad hier kunnen aansluiten Rachid Bouaouzan verdient een tweede kans! (deel V) !!
![]()
Barca volgt hem al een tijde volgens mij. Begin dit jaar was er ook al sprake van een eventuele overgang.quote:Op maandag 26 juni 2006 21:56 schreef RedGuy het volgende:
Wanneer gaat Barca deze held contracteren?
Engeland, Italie?quote:Op maandag 26 juni 2006 22:35 schreef the_legend_killer het volgende:
Barca is een lelijke club.
Niets voor hem
niet overdrijvenquote:Op maandag 26 juni 2006 23:16 schreef Mr.Mills het volgende:
Eindelijk hebben wij ook een ijzervreter, Boulah is nog harder dan Stam
Intiligente bijdrage aan dit topicquote:Op dinsdag 27 juni 2006 00:25 schreef DrDentz het volgende:
Jankerd die Ronaldo, hij heeft geluk want Marokkanen kunnen gemener trappen, zie Niels Kokmeijer
Maar je hebt een puntquote:Op dinsdag 27 juni 2006 00:27 schreef Remzz het volgende:
[..]
Intiligente intelligente bijdrage aan dit topic
Moet je niet ergens in POL linkse rakkers de huid volschelden?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 00:53 schreef DrDentz het volgende:
ik ook
Boulahrouz kan prima ballen. Heeft toch ook nog in de spits gestaan bij RKC. Maar het is geen type dat inschuift inderdaad. Of dat aan hem of aan de coach ligt...quote:Op maandag 26 juni 2006 20:02 schreef methodmich het volgende:
Marco had het beter kunnen wisselen na rust. Mathijsen en Boulahrouz zijn met de bal niet echt de besten en moeten zich in een man vastbijten. Nu gingen ze zoeken omdat er geen spits was. Khalid had al geel, een dure inschattingsfout van Marco als je het mij vraagt.
Linksbuiten of rechtsbuiten heeft ie een tijdje gestaan idd... was niet echt een succes overigensquote:Op dinsdag 27 juni 2006 00:59 schreef Kang-He het volgende:
[..]
Boulahrouz kan prima ballen. Heeft toch ook nog in de spits gestaan bij RKC. Maar het is geen type dat inschuift inderdaad. Of dat aan hem of aan de coach ligt...
Marco gaat misschien weg, maar als we ze nou eens samen in het centrum zettenquote:Op maandag 26 juni 2006 23:01 schreef koningdavid het volgende:
Is Inter niet een keer toe aan een vervanger voor Materazzi?
Tegen Macedonië viel hij toen ook tegen als rechtsback zonder opponent. Het is meer een echte mandekker. Natuurlijk kan hij aardig voetballen, maar niet op topniveau. Dan heeft hij het toch lastiger qua tempo.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 00:59 schreef Kang-He het volgende:
[..]
Boulahrouz kan prima ballen. Heeft toch ook nog in de spits gestaan bij RKC. Maar het is geen type dat inschuift inderdaad. Of dat aan hem of aan de coach ligt...
Bron: http://www.sportweek.nl/detail.asp?groupid=2&newsid=14697quote:Ook Boulahrouz inzet verkiezingsstrijd
Khalid Boulahrouz is net als Arjen Robben inzet geworden van de verkiezingsstrijd bij Real Madrid. Presidentskandidaat Lorenzo Sanz maakte donderdag bekend dat hij de verdediger naar Madrid haalt, als hij op 2 juli de verkiezingen wint. Een andere kandidaat, Ramón Calderón, belooft de socios de komst van Arjen Robben.
De twee Nederlanders zijn slechts enkele van vele namen die door kandidaten worden genoemd als versterking van de Koninklijke. Zo beweert Sanz ook al een akkoord te hebben met Gianluca Zambrotta, Émerson (beiden Juventus), Michael Carrick (Tottenham Hotspur), en Fernando Gago van Boca Juniors. Als trainer heeft hij de oud-coach van Real Vicente del Bosque op het oog.
Calderón, die samen met de beoogde technisch directeur Predrag Mijatovic de verkiezingsstrijd ingaat, belooft de Madrilenen naast Robben ook trainer Fabio Capello en de spelers Kaká en Cesc Fabregas.
Kandidaat Juan Miguel Villar Mir komt met de naam van Arsène Wenger als trainer op de proppen en zegt verder dat Cristiano Ronaldo (Manchester United) naar het Bernabeu-stadion komt. Arturo Baldasano belooft de supporters trainer Sven-Göran Eriksson en de spelers Joaquin (Real Betis) en Juan Antonio Reyes (Arsenal) en Juan Palacios komt vandaag of morgen naar buiten met 'twee of drie namen'.
Heb ik wat gemistquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 21:10 schreef cultheld het volgende:
Nou inderdaad zeg. Hij gaat publiekslieveling worden op Stamford Bridge.
Sinds?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 21:15 schreef Erwtensoep het volgende:
Ja, hij gaat naar Chelsea.
"Khalid Boularouz nep Marokkaan tfoe!"quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 21:36 schreef daaaaan het volgende:
http://forums.marokko.nl/archive/index.php/t-484132.html
Onze Marokkaanse vrienden vinden hem ook aardig
Nee joh, 13 miljoen. Het is geen spits.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 11:46 schreef methodmich het volgende:
Ik schreef het in het Chelsea-topic ook al, maar ik vind het echt verrassend dat het ambitieuze HSV op dit tijdstip nog een belangrijke speler verkoopt. Boulahrouz zal dus vast veel geld opgeleverd hebben, wellicht wel één van de duurste transfers van een Nederlander ooit?
Die was dus gefaked.quote:Op zondag 20 augustus 2006 11:23 schreef zjroentje het volgende:
Ha, komt die blessure toch mooi uit. Want met een wedstrijd in de voorronde CL had Chelsea 'm niet gekocht denk ik.
Nee, want z'n enkel klapte echt om.quote:
quote:HSV TRAPT NA NAAR KHALID BOULAHROUZ
HAMBURG, maandag
Officieel was de transfer nog niet eens beklonken, maar bij HSV werd gisteren al uitgebreid nagesproken over de overgang van Khalid Boulahrouz naar Chelsea. De clubs zijn het eens over de transfer, die de Duitsers naar verluidt ongeveer 13 miljoen euro moet opleveren.
Dietmar Beiersdorfer, technisch manager van HSV, liet zich in een Duits tv-programma weinig vleiend uit over Boulahrouz, die zaterdag al niet meer met HSV meeging naar Energie Cottbus. De verdediger ging in plaats daarvan naar Londen voor persoonlijke onderhandelingen met Chelsea en een medische keuring. „Het is niet alleen een economisch besluit geweest om hem te verkopen”, zei Beiersdorfer. „Iedereen weet dat Khalid geen gemakkelijk mens is. In het totaalbeeld gezien was het een juiste beslissing hem te laten gaan.”
Volgens de directeur is er intern ’stevig’ over de transfer gesproken. „Het doet pijn zo’n speler te verliezen.” Dat zal trainer Thomas Doll ook zo voelen, aangezien het na het vertrek van de Belg Daniel van Buyten (Bayern München) al de tweede verdediger is die hij kwijtraakt. Maar Doll is reëel: „Als een speler een aanbieding krijgt van Chelsea, is hij moeilijk te houden.”
Doll liet Boulahrouz naar Londen vertrekken, omdat die niet 100 procent met zijn gedachten bij HSV was. „Een speler die niet volledig geconcentreerd is, laat ik liever thuis.” David Jarolim, speler van HSV, is teleurgesteld in zijn voormalige ploegmakker. „Ik vind het jammer dat hij op deze manier vertrekt, hij had best kunnen spelen tegen Cottbus.”
quote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:01 schreef pfaf het volgende:
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJJJ
KHALID WAT DOE JE ME AAN!!!???![]()
![]()
Mislukt bij Chelsea gaat misschien te ver, maar dik gezakt is toch wel een goed statement. Ik zie hem niet zo snel in de Spaanse competitie eigenlijk.quote:Boulahrouz niet mee op trainingskamp Chelsea
10/7/2007 14:47
Khalid Boulahrouz is niet meegereisd met de selectie van Chelsea voor een trainingskamp in de Verenigde Staten. De 25-jarige verdediger staat op het punt de Londense club in te ruilen voor een nieuwe werkgever.
'Er zijn onderhandelingen gaande over de toekomst van Boulahrouz', valt op de website van Chelsea te lezen. 'In het licht van die situatie is het het beste dat hij hier blijft.' Sevilla zou de belangrijkste gegadigde zijn om de Nederlandse international over te nemen.
Boulahrouz is volledig uit de gratie bij manager José Mourinho. Hoewel Chelsea tijdens het afgelopen seizoen veel blessureleed kende onder de verdedigers deed de Portugees nauwelijks een beroep op hem.
Voor het nieuwe seizoen is de situatie van Boulahrouz nóg uitzichtlozer geworden. Chelsea trok met Tal Ben Haim van Bolton Wanderers een nieuwe verdediger aan, neemt rechtsback Glen Johnson weer op in de gelederen na een verhuurperiode bij Portsmouth en kan ook PSV’er Alex mogelijk als nieuweling begroeten.
Omdat hij bij Sevilla meer zal verdienen, in een sterkere competitie en meer kans maakt op Europees succes.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 15:36 schreef Doezelhaar het volgende:
Boelie heeft nog nooit topniveau gespeeld in Nederland. Waarom zou die het nu dan nalaten?
Ik denk het juist wel. Het verdedigen in Spanje pas hem denk ik wel. Goed hard aanpakken. Hij gaat het wel maken in Spanjequote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:59 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Mislukt bij Chelsea gaat misschien te ver, maar dik gezakt is toch wel een goed statement. Ik zie hem niet zo snel in de Spaanse competitie eigenlijk.
Verhuurd nog welquote:Boulahrouz wil zich 'hervinden' bij Sevilla
12/7/2007 22:10
Khalid Boulahrouz speelt komend seizoen voor Sevilla. De winnaar van het toernooi om de UEFA Cup huurt De Kannibaal voor één seizoen van Chelsea en bedong tevens een optie tot koop.
Boulahrouz schudde donderdagavond half negen de hand van voorzitter José Maria Del Nido en bezegelde daarmee zijn tijdelijke overstap naar de houder van de UEFA Cup en de Copa Del Rey. 'De laatste zes maanden heb ik niet veel kunnen spelen. Ik wil me hier weer hervinden. Ik wil alles geven voor Sevilla', zegt Boulah op de website van zijn nieuwe club.
'Ik ken Sevilla, ik ken de manier van spelen van de ploeg en daarom vind ik het een eer om naar hier te komen. Daarom heb ik Sevilla gekozen. Ik heb met mensen gesproken over de stad en de aanhang en iedereen vertelde me goede dingen. Het was voor mij dan ook niet de vraag of ik zou komen maar wanneer ik zou komen.'
Boulahrouz staat nog tot medio 2009 onder contract bij Chelsea. Eerder speelde de negentienvoudig Oranje-international bij Hamburger SV en RKC Waalwijk. 'Het is een belangrijke stap in mijn loopbaan. Hier zie je het mooie voetbal, voetbal op technisch hoog niveau.'
Logische stap erna is Ajax, dan zit ie bij de beste club ter wereld.quote:Op donderdag 12 juli 2007 22:43 schreef zjroentje het volgende:
Sevilla > Chelsea > HSV > RKC.
Stijgende lijn!
Jij snapt het!quote:Op donderdag 12 juli 2007 22:46 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Logische stap erna is Ajax, dan zit ie bij de beste club ter wereld.
Zelfs Alex zal het niet redden bij Chelsea. Centraal staan daar Terry en R. Carvalho.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 12:04 schreef tong80 het volgende:
Ik had verwacht dat ie het wel zou redden bij Chelsea. Hij begon erg goed.
Ik denk het niet. Javi Navarro is een rechtsbenige centrumverdediger en is capitán.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:58 schreef koningdavid het volgende:
Kan hij eigenlijk rekenen op een basisplaats bij Sevilla?
Ideale opvolger voor Stam volgend seizoen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:50 schreef Radegast het volgende:
Hij is er gewoon voor de breedte. Verwacht ook niet dat Sevilla hem na dit seizoen wil behouden
Liever Van der Wiel.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 20:48 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ideale opvolger voor Stam volgend seizoen.![]()
Boulah als rechtsback vind ik toch nog altijd een lachertjequote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:43 schreef methodmich het volgende:
Of hij moet gaan backen mocht Daniel Alves alsnog vertrekken.... Maar anders wordt het denk ik lastig. Denk niet dat de trainer hem laat spelen naast Javi Navarro.
Vooraf riep bijna iedereen dat het dom was.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:16 schreef Flashwin het volgende:
Ja achteraf gezien dom.
Niet echt...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:17 schreef VoreG het volgende:
[..]
Vooraf riep bijna iedereen dat het dom was.
quote:Op zondag 20 augustus 2006 11:23 schreef zjroentje het volgende:
Ha, komt die blessure toch mooi uit. Want met een wedstrijd in de voorronde CL had Chelsea 'm niet gekocht denk ik.
Wel een slechte carrieremove denk ik.
quote:Op donderdag 12 juli 2007 22:46 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Logische stap erna is Ajax, dan zit ie bij de beste club ter wereld.
quote:
'Ajax wil Boulahrouz hebben'
door onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Ajax lijkt in de zoektocht naar een versterking voor de defensie uit te komen bij Khalid Boulahrouz. In de Spaanse media wordt gesuggeerd dat de Amsterdamse club zich al officieel bij Sevilla heeft gemeld voor de 25-jarige verdediger.
Volgens de Spaanse krant AS is Sevilla bereid om Boulahrouz te laten vertrekken. Boulahrouz, bij Oranje voorlopig buiten de boot is gevallen, komt bij de Spaanse club nauwelijks aan spelen toe.
Boulahrouz verruilde afgelopen zomer Chelsea voor Sevilla en tekende in Spanje een contract voor één jaar. In Londen, waar hij in de zomer van 2006 in dienst trad, belandde de voormalig speler van HSV en RKC Waalwijk destijds op een zijspoor.
HIj mag toch nog wel in de UEFA Cup spelen, Huntelaar mocht toch ook eerst in de UEFA Cup spelen en daarna in de CLquote:Op dinsdag 18 december 2007 13:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Met Salcido en Boula zit je centraal goed, alleen jammer dat hij niet meer Europees kan spelen en Maza wel
Tja, dat zeggen ze in Nederland van elke speler die naar het buitenland gaat. Van Robben, Van Persie, VdV....quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:17 schreef VoreG het volgende:
[..]
Vooraf riep bijna iedereen dat het dom was.
Geen tweede Bogarde graag!quote:Op dinsdag 18 december 2007 13:32 schreef RayMania het volgende:
Bij HSV was hij onomstreden, Chelsea en Sevilla had hij nooit moeten doen.
Ik weet niet wat hij wilt. Als hij wilt spelen dan moet hij vertrekken, als hij het voor het geld doet, moet hij lekker blijven waar hij zit.
En dat is nog steeds zoquote:Op dinsdag 19 februari 2008 10:10 schreef BliksemSchigt het volgende:
Pas 6 wedstrijden gespeeld in 2007/2008 en niet eens bij de selectie van Sevilla voor de CL.
quote:Boulahrouz: 'Diep in mijn hart houd ik lichte voorkeur voor Ajax'
Datum: 20-mei-2008 19:03
In de nieuwe Sportweek staat een uitgebreid interview met Khalid Boulahrouz (foto). De potentiële EK-deelnemer heeft het met verslaggever Mark van den Heuvel onder meer over een mogelijke rentree in de eredivisie.
“Ajax is een fantastische club, net als PSV en Feyenoord, hoewel het de laatste jaren wat minder gaat met die club. Toch zal ik diep in mijn hart altijd een lichte voorkeur voor Ajax blijven houden. Al was het alleen maar omdat ik daar vroeger in de jeugd heb gespeeld,” zegt Boulahrouz, die tot 2010 onder contract staat bij Chelsea en het afgelopen seizoen op huurbasis uitkwam voor Sevilla. “Toch, met alle respect, ik wil niet denigrerend spreken over de eredivisie; maar er zijn natuurlijk interessantere competities dan de Nederlandse.”
Lijkt me ook niet dat daar sprake van was, eredivisie voelt hij zich te goed voor, dus al helemaal voor Feyenoord.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 19:23 schreef Happel het volgende:
Die hoeft ook niet meer naar Feijenoord te komen.
quote:'Boulahrouz in de belangstelling van Olympique Marseille’
Khalid Boulahrouz staat in de belangstelling van het Franse Olympique Marseille, zo meldt het Franse dagblad La Provence. De 26-jarige verdediger staat op dit moment onder contract bij Chelsea, maar was dit seizoen verhuurd aan Sevilla. Door blessures kwam de international maar sporadisch in actie voor de Spaanse subtopper.
Boulahrouz kan zich deze zomer in de kijker spelen op het EK in Oostenrijk en Zwitserland. 'De Kannibaal' kwam via de achterdeur bij de selectie van Marco van Basten, nadat Ryan Babel zich geblesseerd moest afmelden voor het kampioenschap. (EvS)
Hij zou inderdaad alleen maar naar psv willen. De rest is toch niet goed genoeg.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 19:26 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet dat daar sprake van was, eredivisie voelt hij zich te goed voor, dus al helemaal voor Feyenoord.
quote:Olympique Marseille in wachtkamer voor Boulahrouz
11/06/2008 10:20
Olympique Marseille moet geduld hebben in de strijd om Oranje-international Khalid Boulahrouz. De Zuid-Franse topclub wil zo snel mogelijk met de 26-jarige verdediger om de tafel, maar hoeft voorlopig niet op een snelle respons te rekenen.
'De belangstelling uit Frankrijk is er inderdaad', zegt Rodger Linse, de zaakwaarnamer van Boulahrouz, tegen VI. 'Ik heb echter met Khalid afgesproken dat we pas na afloop van het EK met elkaar gaan zitten om alle opties te bespreken. Er hebben zich de voorbije dagen meer clubs gemeld, maar daar val ik Khalid op dit moment niet mee lastig.'
Marseille ziet in Boulahrouz, die vorig seizoen door Chelsea aan Sevilla werd verhuurd, een belangrijke kandidaat om samen met de Braziliaan Hilton van RC Lens het nieuwe hart van de defensie te vormen.
De behoefte aan vers bloed is groot, want in de formatie van de Belgische trainer Erik Gerets ontbrak het tijdens het afgelopen seizoen aan een vast verdedigingsduo.
lol, ik vond het het grootste gedeelte knap bagger.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 09:33 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wat een goede wedstrijd weer. Overal zat ie tussen, elke sliding op de bal. Fantastisch. Die kan naar elke club straks.
Je kan ook overdrijven natuurlijk. Hij speelde heel solide en ging in de strijd voorop. Grote waarde voor de mentaliteit van het team. Ook zijn aanvallende spel viel me reuze mee. Strakke passing en gedurfd spel langs de zijlijn.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 15:00 schreef zjroentje het volgende:
[..]
lol, ik vond het het grootste gedeelte knap bagger.
Veel te wild op de bal een aantal keren (waarbij hij niks raakte), liet zich een aantal keren kinderlijk eenvoudig uitspelen door bv Henry en Ribery. Herstelde zich wel in de tweede helft, met een aantal fantastische slidings. Maar mijns inziens samen met Engelaar de zwakste aan de kant van Nederland.
Absoluut niet, maar het ging de meeste keren wel veel te gemakkelijk.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 15:19 schreef Flashwin het volgende:
En het is heus geen schande om door spelers van het kaliber Henry en Ribery uitgespeeld te worden.
Behalve de club waar ie nu zit.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 09:33 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wat een goede wedstrijd weer. Overal zat ie tussen, elke sliding op de bal. Fantastisch. Die kan naar elke club straks.
Melchiot dan maar, want denk dat Boulah beter in een andere competitie past. De Italiaanse of Duitse...quote:Op zondag 15 juni 2008 04:15 schreef Schimpie het volgende:
Everton heeft nog een rechtsback nodig.
6 miljoen.. En hij ging toendertijd voor 13 van HSV naar Chelsea.quote:EK: 'Celtic wil zich versterken met Khalid Boulahrouz'
Datum: 23-jun-2008 11:06
Khalid Boulahrouz (foto, links) staat bovenaan het verlanglijstje van Celtic, meldt News of the World. Zijn goede optredens op het EK hebben de interesse van de Schotse club gewekt. Celtic hoopt dat de Champions League-deelname van de club de verdediger doet beslissen in te gaan op hun aanbod.
Celtic-manager Gordon Strachan zou ruim zes miljoen euro over hebben voor Boulahrouz, wiens contract bij Chelsea nog één jaar doorloopt. Chelsea staat echter niet onwelwillend tegenover een vertrek. Boulahrouz kwam er nooit veel aan spelen toe en werd vorig seizoen verhuurd aan Sevilla. Daar raakte hij door verschillende blessures op een zijspoor.
Dankzij een goed EK heeft hij zich weer in de kijker gespeeld. Ook Olympique Marseille, Hamburger SV en Ajax zouden op zijn handtekening azen. (KVN)
Alsof ze hem nog gaan verhuren met een jaar contractquote:Op dinsdag 24 juni 2008 10:56 schreef M0NTANA het volgende:
Kunnen we niet namens Ajax informeren bij CFC of hij te huur is, komend seizoen?
De Franse competitie is beter dan de Schotse, alleen Celtic is dan wel weer een topclub in tegenstelling tot L'OM.quote:
Zo moeilijk zijn ze daar niet, ze laten zelfs iemand drie jaar in de jeugd meetrainen met een miljoenencontract.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 11:05 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Alsof ze hem nog gaan verhuren met een jaar contract.
Ow, ze is sterker en je speelt voor meer publiek. Maar de Franse vind ik ook een enorm nietszeggende competitie, al is het alleen al dat ik bij de beelden het gevoel heb naar 1 grote reclameboodschap te kijken...quote:Op dinsdag 24 juni 2008 11:06 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
De Franse competitie is beter dan de Schotse, alleen Celtic is dan wel weer een topclub in tegenstelling tot L'OM.
Franse competitie is sterker dan Serie B.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 11:08 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ow, ze is sterker en je speelt voor meer publiek. Maar de Franse vind ik ook een enorm nietszeggende competitie, al is het alleen al dat ik bij de beelden het gevoel heb naar 1 grote reclameboodschap te kijken...
quote:
Dit is wel iets anders natuurlijk. Boulah wil voetballen, Bogarde wilde geld. Boulah heeft restwaarde, Bogarde nul.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 11:07 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Zo moeilijk zijn ze daar niet, ze laten zelfs iemand drie jaar in de jeugd meetrainen met een miljoenencontract.
Op zich heb je wel gelijk, een nieuwe verhuur is niet echt realistisch.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 11:23 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dit is wel iets anders natuurlijk. Boulah wil voetballen, Bogarde wilde geld. Boulah heeft restwaarde, Bogarde nul.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |