quote:Spieler des Spiels:
Boulahrouz, Khaled
Herausragend am Boden und in der Luft, gewann das Gros der direkten Duelle mit Koller, zudem souverän in der Spieleröffnung.
anderhalf miljoen dusquote:Op vrijdag 10 september 2004 16:27 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ton of 7, vermoed ik.
'Barcelona aast op Khalid Boulahrouz'quote:Op dinsdag 23 november 2004 10:51 schreef zjroentje het volgende:
Volgens Derksen heeft Barca serieuze interesse.
Zo begint deze titel te kloppen.
Misschien dat Derksen nog in guldens denktquote:Op dinsdag 23 november 2004 11:15 schreef The_Hives het volgende:
[..]
anderhalf miljoen dus
quote:Boulahrouz hatte in der Nähe der Eckfahne Sverkos umgegrätscht und dafür von Schiedsrichter Dr. Felix Brych die Gelbe Karte gesehen. Höhnisch klatschte der Niederländer Beifall, worauf er vom Referee mit Gelb-Rot des Feldes verwiesen wurde
quote:Een half jaar geleden werkte hij in de betrekkelijke anonimiteit van RKC Waalwijk zijn wedstrijden af. In minder dan vier maanden is Khalid Boulahrouz echter uitgegroeid tot international én een van de beste verdedigers in de Bundesliga.
Boulahrouz merkte eind vorig seizoen dat RKC Waalwijk niet zijn plafond was. Maar potentiële clubs meldden zich deze zomer niet voor de 22-jarige verdediger. Vooral het uitblijven van Feyenoord verbaasde Boula, die zijn zinnen had gezet op een Nederlandse topclub.
'PSV en Ajax zitten goed in de verdedigers. Met die clubs hield ik geen rekening, maar ik hoorde ook wel geruchten dat Feyenoord me volgde. Dat is nooit concreet geweest. Feyenoord haalt liever spelers uit het Midden-Oosten en Azië. Ik dacht altijd: Ik ben er ook nog, maar blijkbaar hadden ze me niet nodig. Feyenoord had me voor weinig kunnen krijgen, maar ik zit er niet mee, hoor. Ik ben uiteindelijk toch bij een topclub terechtgekomen', zei hij in VI.
Want in een week in augustus kwam het leven van Boulahrouz in een andere dimensie. De verdediger liep van de ene in de andere verrassende wending van zijn voetballeven. Nauwelijks bekomen van de uitnodiging voor het Nederlands elftal volgde de verhuizing van het nietige RKC Waalwijk naar het eens zo vermaarde Hamburger SV. Een verschil: in het Mandemakers Stadion in Brabant kunnen 7500 toeschouwers, in de AOL Arena 55.000.
De sportieve acclimatisering verliep zonder problemen. Voordeel was dat Boulahrouz als international zijn opwachting maakte in Hamburg. Oranje-bondscoach Marco van Basten had namelijk de verdediger bij het Nederlands elftal gehaald voor de vriendschappelijke interland tegen Liechtenstein. In tegenstelling tot de andere spelers van de kleinere eredivisieclubs bleek Boulahrouz wel in staat aan te pikken. Tegen Tsjechië was hij er ook bij.
'Het niveau en de sfeer bij het Nederlands elftal zijn me enorm meegevallen. Ik had het allemaal veel serieuzer verwacht, minder ontspannen, maar ik voelde me gelijk thuis.' Geen aanpassingsproblemen bij Oranje, het duurde even voor hij zich persoonlijk op zijn gemak voelde in Duitsland.
En koud zijn draai gevonden verdween de trainer die hem had gehaald van het toneel. Klaus Toppmöller, die Boulahrouz bij de overgang een Riesentalent had genoemd, moest plaatsmaken na een teleurstellende start. Maar ook onder de nieuwe man Thomas Doll is Boulahrouz verzekerd van een basisplaats. Niet meer als verdedigende middenvelder, zoals bij zijn debuut tegen VfB Stuttgart. Maar 'gewoon' als centrale man achterin. 'Hij en Daniël Van Buyten ruimen daar achterin bijna alles op. Op zulke spelers kan HSV werkelijk trots zijn', zei Doll in de winterstop.
In de Bundesliga heeft Boulahrouz inmiddels naam gemaakt als onverschrokken verdediger met een afschrikkende naam: Der Kannibale. 'Journalisten vroegen me wat mijn manier van spelen was. Daarop antwoordde ik dat ik iedere spits wilde opvreten met huid en haar. Dat vonden ze prachtig en sinds die tijd word ik Der Kannibale. genoemd. Ik kan me wel vinden in die bijnaam. Want het enige wat ik wil is inderdaad iedere spits opeten.'
Geen idee, het stond zo op de VI-site.quote:Op woensdag 22 december 2004 19:02 schreef methodmich het volgende:
Je hebt een klein stukje er uit gehaald, want het hele artikel was langer. Of is dit een nieuw stuk?
Ik zal je in alle eerlijkheid zeggen dat ik hem niet volgde voordat Van Basten hem voor 't eerst op riep. Maar sinds zijn transfer naar HSV volg ik hem best wel veel en hij verdedigt erg solide. Hij staat ook altijd in de basis, helaas pakt ie af en toe een kaart maar verder een topperquote:Op woensdag 9 februari 2005 22:24 schreef VoreG het volgende:
[..]
Had jij dat verwacht? Toen hij bij RKC speelde? Hij speelt nog maar een half jaar bij Hertha
Valt mij 100 % mee, inderdaad.quote:
Zeker, hij doet het erg goed in de Bundesliga, klasse. Had ik niet verwachtquote:Op woensdag 9 februari 2005 22:30 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik zal je in alle eerlijkheid zeggen dat ik hem niet volgde voordat Van Basten hem voor 't eerst op riep. Maar sinds zijn transfer naar HSV volg ik hem best wel veel en hij verdedigt erg solide. Hij staat ook altijd in de basis, helaas pakt ie af en toe een kaart maar verder een topper
Ha PSV/Ajax/AZ/Feyenoord supporter, Heitinga werd op z'n 19e als invaller bij Ajax de hemel in geprezen. Boulahrouz heeft al gepresteerd bij HSV in de basis en is 22 of zo. Dat is wel ff een verschil.quote:Op woensdag 9 februari 2005 22:29 schreef Asskicker14 het volgende:
Laten we nou niet té enthousiast worden, we weten hoe het is afgelopen met Heitinga
Barca heeft 'm op 't transferlijstje voor de zomer staan geloof ikquote:Op woensdag 9 februari 2005 22:31 schreef VoreG het volgende:
[..]
Zeker, hij doet het erg goed in de Bundesliga, klasse. Had ik niet verwacht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |