Wat vind je nutteloos aan een sportief evenement?quote:Op zaterdag 24 juli 2004 20:58 schreef dabadbass het volgende:
Ik hoop dat het niet doorgaat
vind het zoooo nutteloos
en dan ook nog is een keer de soldaten niet mee willen laten doen :R
Waarschijnlijkk dat ie 20 kilo overgewicht heeft en van z'n leven nooit nie iets sportiefs heeft gedaan.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 21:55 schreef Lucille het volgende:
[..]
Wat vind je nutteloos aan een sportief evenement?
20?quote:Op zaterdag 24 juli 2004 21:58 schreef tong80 het volgende:
[..]
Waarschijnlijkk dat ie 20 kilo overgewicht heeft en van z'n leven nooit nie iets sportiefs heeft gedaan.
Dat heb ik ook, das geen excuusquote:Op zaterdag 24 juli 2004 21:58 schreef tong80 het volgende:
[..]
Waarschijnlijkk dat ie 20 kilo overgewicht heeft en van z'n leven nooit nie iets sportiefs heeft gedaan.
Alles wat ik hier vertel geldt eigenlijk nog steeds, zeker na het volgen van de 4daagse-specials op tv de afgelopen dagen! Wie kan me wat antwoorden geven waar ik iets aan heb?quote:Ik heb me nooit bezig gehouden met wandeltochten enzo (sorry, maar bij het woord alleen al moet ik denken aan 55+ers die op zondagmorgen over de heides banjeren), maar dit jaar zit ik er toch serieus aan te denken om de Vierdaagse te gaan lopen!
Vorig jaar heeft een collega van me meegedaan, en daardoor ben ik het wat meer gaan volgen. Elke avond 'Hart van Nederland' gezien, en ziet er toch best wel leuk uit. Het is niet echt het wandelen dat ik in m'n hoofd heb, maar toch wel meer een sport en ik heb dan ook respect voor de mensen (zeker de ouderen) die em uitlopen! Daarnaast ziet het er ook allemaal wel gezellig uit enzo.
Vorig jaar heb ik dus gezegd dat ik dat ook wel zou kunnen en willen, en in tegenstelling tot de meeste mensen ben ik hier nog niet op terug gekomen. Waar anderen echter aangespoord worden om mee te doen (terwijl ze dus niet meer willen), wil ik nog wel maar krijg ik niemand zover dat ie meegaat. Sterker nog, als ik het voorstel lachen ze me uit en gelooft niemand dat ik serieus mee wil gaan doen!
Nou, tot zover even mijn nog maar heel erg korte Vierdaagse-historie. Dan nu to the point: oefenen enzo heb ik dus helemaal geen zin in. Ik heb in m'n vrije tijd wel wat beters te doen, maar ik vraag me dus (net als een aantal mensen hierboven) af of het zonder trainen wel te doen is
.
Ik ben vrij sportief, al zeg ik het zelf. Ik doe het allemaal niet op een hoog niveau, maar ben wel 3 doordeweekse dagen in de week actief op het voetbalveld tijdens jeugd-trainingen, en speel op zaterdag én zondag een eigen wedstrijd. Daarnaast voetbal ik nog minstens 1 keer per de week in de zaal, dus ik neem aan dat dat veel scheelt. Daarnaast nog een belangrijk punt m.b.t. het wel of niet trainen: ik ben part-time postbode, en loop dus elke dag een uurtje of 3 van deur tot deur.
Wat denken de routiniers ervan? Zou ik het - met bovengenoemde info in het achterhoofd - 'gewoon' moeten kunnen zonder training, of kan ik het zonder toch echt schudden, hoe sportief ik ook ben?
Ik hoor het graag en hou dit topic in de gaten!
Ik heb de vierdaagse (50 km) nu 2 jaar achter elkaar gelopen. Het eerste jaar heb ik vrijwel niet getrained op 1x25km en 1x50 km na. Dit jaar heb ik ook niet getrained en heb hem net als vorig jaar uitgelopen. Dit wil niet zeggen dat ik het belachelijk vindt dat mensen ervoor trainen !!! Ik heb een goede conditie en ben zelf van mening dat je doorzettingsvermogen toch het allerbelangrijkste is, en ja, je moet ook wel tegen pijn kunnen. Ik heb 2 dagen gelopen met ontzettend pijnlijke knieën. Hiermee wil ik ook niet zeggen dat uitvallers niet tegen pijn kunnen want sommige mensen mogen van de ehbo niet eens doorlopen. Kortom: een vierdaagse is te lopen zonder te trainen, maar uithoudingsvermogen moet je hebbenquote:Op zaterdag 24 juli 2004 22:18 schreef Yeahinho het volgende:
Alles wat ik hier vertel geldt eigenlijk nog steeds, zeker na het volgen van de 4daagse-specials op tv de afgelopen dagen! Wie kan me wat antwoorden geven waar ik iets aan heb?
precies, en dat is wat in mijn geval dus speeldenquote:Op zondag 25 juli 2004 01:41 schreef danerit het volgende:
[..]
Hiermee wil ik ook niet zeggen dat uitvallers niet tegen pijn kunnen want sommige mensen mogen van de ehbo niet eens doorlopen.
echt klote voor je, mijn broer had hetzelfde vorig jaar en die had zich echt perfect voorbereid (500 km training), maar ja als het niet gaat dan gaat het niet, VOLGEND JAAR BETER !!!quote:Op zondag 25 juli 2004 01:47 schreef JPM01 het volgende:
[..]
precies, en dat is wat in mijn geval dus speelden![]()
bij de 1e verzorgingspost op woensdag![]()
ik had een 300 a 400 km in de benen als voorbereiding.., dus daar lag het niet aan en de kleding ook niet ik droeg een trainings broek met shirtquote:Op zondag 25 juli 2004 01:48 schreef danerit het volgende:
[..]
echt klote voor je, mijn broer had hetzelfde vorig jaar en die had zich echt perfect voorbereid (500 km training), maar ja als het niet gaat dan gaat het niet, VOLGEND JAAR BETER !!!
ja inderdaad, werd er haast zelf verkouden van hehe. nee dat is niet verstandig, de eerste dag had ik een poncho aan met de regen, paraplu's zijn voor jezelf handig maar je moet ook aan je medelopers denken, heb meerdere keren bijna zo'n ding in mijn ogen gehad, niet fijn dus! Oja, heb net afgesproken toch maar weer mee te doen volgend jaar (haha de pijn is over en ik heb er al weer zin in, zo snel kan het gaan)quote:Op zondag 25 juli 2004 01:53 schreef JPM01 het volgende:
[..]
sommige heb ik in de regen zien in kortebroek en geen regen beschermingskleren of plu bij zich
die plutjes had ik ook een paar keer last van, en dan voornamelijk op de dijkquote:Op zondag 25 juli 2004 01:59 schreef danerit het volgende:
[..]
ja inderdaad, werd er haast zelf verkouden van hehe. nee dat is niet verstandig, de eerste dag had ik een poncho aan met de regen, paraplu's zijn voor jezelf handig maar je moet ook aan je medelopers denken, heb meerdere keren bijna zo'n ding in mijn ogen gehad, niet fijn dus! Oja, heb net afgesproken toch maar weer mee te doen volgend jaar (haha de pijn is over en ik heb er al weer zin in, zo snel kan het gaan)
ja dat kan, alleen ik zou wachten tot februari 2005 vanaf dan kan hetquote:Op zondag 25 juli 2004 02:05 schreef BMWM3 het volgende:
Even een vraag. Hoe meld ik me aan? Via internet?
Ik niet, dit jaar niks afgesneden. Vorig jaar heb ik wel op vrijdag een stukje afgesneden door schuin over een grasveld te lopen in Nijmegen. Deed toen bijna iedereen. Maar dit jaar was het grasveld afgezet met linten.quote:Op zondag 25 juli 2004 02:10 schreef JPM01 het volgende:
wie heeft er trouwens de 1e dag een stukje afgesneden?
die trap bij de waalbrug![]()
ja dat viel mij ook op. de 2e dag was dat als ik me niet vergis, vlak voor de brug (maakte mij er vorig jaar ook schuldig aan)quote:Op zondag 25 juli 2004 13:39 schreef hetsjhokleek het volgende:
[..]
Ik niet, dit jaar niks afgesneden. Vorig jaar heb ik wel op vrijdag een stukje afgesneden door schuin over een grasveld te lopen in Nijmegen. Deed toen bijna iedereen. Maar dit jaar was het grasveld afgezet met linten.
was bij de waalbrug en das bij dag 1quote:Op zondag 25 juli 2004 18:02 schreef danerit het volgende:
[..]
ja dat viel mij ook op. de 2e dag was dat als ik me niet vergis, vlak voor de brug (maakte mij er vorig jaar ook schuldig aan)
door tijdgebrek nog niet aan toegekomen om ze te uppen, morgen zeker welquote:Op zondag 25 juli 2004 22:08 schreef danerit het volgende:
ben benieuwd naar je foto's, ik heb er niet zo heel erg veel gemaakt maar de foto's die ik heb gemaakt staan nog op een halfvol wegwerpdingetje, komen dus nog.
van dat afsnij stuk bedoelde ik dat grasveldje en niet de trap bij de brug![]()
lol dat was ik en een vriend... maar als ik met poncho ga lopen ben ik binnen 10 minuten net zo nat van het zweet als van de regen en als je in beweging blijft dan krijg je het ook niet koud en word je niet zo snel ziek.quote:Op zondag 25 juli 2004 00:33 schreef JPM01 het volgende:
ja en als het regent ga dan niet zonder poncho lopen en met bloten armendie ben ik dinsdag tegen gekomen je zou er ziek van worden
![]()
en vooral geen paraplu opsteken wat dat hinderd uw mede lopers![]()
een avond4daagse kun je never nooit vergelijken met de 4daagse zelfquote:Op maandag 26 juli 2004 12:09 schreef p-etr-a het volgende:
Ik ben ook van plan (al voor de derde keer) om me in te schrijven, ik hoop dat ik het nu ook echt ga doen. Ik heb wel veel ervaring met avondvierdaagses, ook 15 kilometer, maar toch is de vierdaagse volgens mij voor mij zwaar. En daarom ben ik wel van plan om, als ik me inschrijf, te trainen.
Dat had ik zelf dus ook al gezegd, maar inderdaad ga ik als ik mee ga doen wel goed trainen, want dan wil ik het halen ook.quote:Op maandag 26 juli 2004 13:03 schreef JPM01 het volgende:
[..]
een avond4daagse kun je never nooit vergelijken met de 4daagse zelf
het is er veel drukker
en tis veel zwaarder dan een gewone 4daagse, maar derhalve zou ik wel wat avond4daagse lopen als voorbereiding.
mijn voorbereiding dit jaar was niet goed, en dat merkte ik de 2e dag..., training had ik een 250 a 300 km gelopen, das te weinig.
ik ga al in januari beginnen met trainen en zodra je kan inschrijven doe ik dat ook gelijkvoorkomt veel problemen
![]()
quote:Op maandag 2 augustus 2004 19:11 schreef Haarbalpasta het volgende:
bij deze gaat Haarbalpasta zich aanmelden voor het Nijmeegse vierdaagse 2005.
eten en drinken en mischien wel wat reserve matriaalquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 01:33 schreef 456 het volgende:
Wat ik me eigenlijk afvroeg: de soldaten lopen met 20kg bepakking. Wat zit er eigenlijk in die rugzakken om het 20kg te laten?
stenen?
Wordt dit na afloop weer gewogen?
Ja precies, als het eten en drinken zou zijn, wordt die zak dus steeds lichter, waardoor het onder de 20kg zou kunnen komen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 01:35 schreef JPM01 het volgende:
[..]
eten en drinken en mischien wel wat reserve matriaal
en de rest wordt opgevult gok ik
Wat natuurlijk een vrij verrotte regeling is. Twee voorbeeldjes:quote:Op maandag 15 november 2004 14:43 schreef Mark het volgende:
Overigens slecht nieuws voor "nieuwelingen": degenen die afgelopen jaar aan de start verschenen, krijgen voorrang bij de inschrijving. De resterende plaatsen worden verloot onder de overige aanmeldingen. Dus niet "wie het eerst komt, het eerst maalt"! De limiet komt op 47.500 wandelaars te liggen.
zeker voor het eerst de 50 gelopen ik heb de 50 al 2 x gelopen en vond het wel best loop nu lekker de 40!!quote:Op maandag 22 november 2004 12:00 schreef Posdnous het volgende:
40 km is voor mietjes![]()
quote:Op woensdag 24 november 2004 09:54 schreef Foo_niks het volgende:
Heel die Nijmeegse is naturljk een aanfluiting voor de wandelsport.
Niet alleen is er vaak geen mogelijkheid om je eigen tempo te lopen,je zit in een stroom die voor jou uitmaakt welke kant je opgaat en wanneer .
Maar ook de publieke belangstelling en de media die zich er op storten maakt nou niet dat het een gevecht met jezelf en de weg is.
Hebben we het nog niet gehad over de drankexcessen die velen denken te moeten aaanheffen als ze s'middags een half uur voor sluiting binnen strompelen.
Valt lekker te rijmen met de ''sportieve,, prestatie die ze de afgelopen 12 uur gelevert hebben.
ga dan eens kijken bij Amsterdam -Leeuwarden (150 km),dodenmars (100) of een kennedy (80) waar je vaak niemand voor en niemand achter je zit om op te focussen om over aanmoedigingen langs de weg of massagetafels nog maar niet te spreken.
Vindt het leuk hoor voor degene die meedoet aan die Vierdaagse ,maar zie de dingen wel in de juiste verhoudingen.
Het is een gezellig wandeltochtje maar als je je ongerust over de goede afloop maakt moet je jezelf toch de vraag stellen ,ben ik wel zo fit of heb ik geen ruggegraat.
Het is niet voor niks dat J.F. Kennedy ooit geroepen schijnt te hebben dat de westerse mens, lamgemaakt door het welvarende leven, niet eens meer in staat zou zijn om binnen 20 uur een afstand van 50 mijl af te leggen.
Wanneer ik dan op SBS 6 mensen na 40 kilometer huilend in de microfoon zie gillen:MAAR IK GA DOOR,IK GA DOOR,MORGEN BEN IK ER WEER BIJ kan ik enkel een cynisch lachje opbrengen...
ach hebben ze ook wat de lullen op de verjaardagen waar ze de rest van het jaar weer op hun vadsige reet ziiten.
plus dat het de 4daagse in de zomer wordt gelopen extra warmtequote:Op donderdag 25 november 2004 08:59 schreef danerit het volgende:
[..]zeker nooit gelopen
Kennedymars en dodenmars is 1 dag een topprestatie leveren, de vierdaagse is 4 dagen lang presteren, Amsterdam-Leeuwarden kan ik niets over zeggen (ken ik niet) maar geloof mij, ga hem nou maar is lopen en dan weet je zelf wel wat het is
Vier keer gelopen (50Km) gemiddeld 10.30 binnen kan je dus bijna 1½ uur wachten op je stempeltje.quote:Op donderdag 25 november 2004 08:59 schreef danerit het volgende:
[..]zeker nooit gelopen
Kennedymars en dodenmars is 1 dag een topprestatie leveren, de vierdaagse is 4 dagen lang presteren, Amsterdam-Leeuwarden kan ik niets over zeggen (ken ik niet) maar geloof mij, ga hem nou maar is lopen en dan weet je zelf wel wat het is
jij bent dus zo'n aso die mensen van de weg af druktquote:Op donderdag 25 november 2004 09:20 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
Vier keer gelopen (50Km) gemiddeld 10.30 binnen kan je dus bijna 1½ uur wachten op je stempeltje.
met de kans op afkoeligsverschijnselen en kramp.
Derde dag zeven heuvelen met regen (hoef je tenminste niet sociaal te ouwehoeren) 9.15 binnen.
Wie heeft het over 1 dag er zijn zat lopers die twee Kennedy,s in een weekend doen.
Jpm jij hebt hem geen eens uitlopen met je knietjes dus ...........
en wat is die opmerking nou weer dat de vierdaagse zomers wordt gelopen. wanneer zijn de Kennedy"s dan volgens jou ...................?
Gemiddeld 10% valt uit bij de Vierdaagse ,het publiek is tussen de 15 & 80 inclusief mongolen en door vetzucht overmande types op te foute schoenen met elke avond een fles jenever in hun mik.
Als je dan zo weinig uitval hebt is het een leuk recreatieloopje maar kom niet aan met een prestatie waarbij jeeind van de week huilend in de armen valt van je familie met een bossie stinkbloemen.
Heb je er zo"n moeite mee zo ik mijn conditie maar eens onder de loup nemen.
Qua gekonkel en arrogantie zit je wel bij het juiste team komend jaar.quote:Op donderdag 25 november 2004 20:56 schreef JPM01 het volgende:
[..]
jij bent dus zo'n aso die mensen van de weg af drukt
ik hoop niet dat ik je volgend jaar tegen komlig je wel naast de weg
als ik die zie aankomen ga ik niet voor je aan de kantquote:Op donderdag 25 november 2004 23:26 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
Qua gekonkel en arrogantie zit je wel bij het juiste team komend jaar.
Maar het enige wat jij zou zien is mijn gele Sony rugzak die als een stip aan de horizon verdwijnt Misschien moet Raikkonen een trekstang monteren voor je.
vent, sterfquote:Op donderdag 25 november 2004 09:20 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
bla
als ik hem tegenkom dan laat ik hem niet voorbij of laat ik hem lekker struikelenquote:Op vrijdag 26 november 2004 10:07 schreef pyl het volgende:
Inderdaad, Mark, die snelheidsduivels begrijpen er helemaal niets van en zijn de risee van de Vierdaagse. Dat ze zo snel kunnen lopen, is op zichzelf natuurlijk bewonderenswaardig, maar het gros van die lui is zo blind voor hun omgeving en voor het plezier van andere wandelaars dat ze eerder betreurenswaardig zijn. Foo_niks hier is er een schoolvoorbeeld van. Hij heeft de Vierdaagse nota bene vier keer moeten lopen voordat hij erachter was wat er kennelijk allemaal aan mankeert. Negeren die hap; doen de andere wandelaars ook.
![]()
Joh, lekker laten gaan, is de moeite niet.quote:Op vrijdag 26 november 2004 10:36 schreef JPM01 het volgende:
als ik hem tegenkom dan laat ik hem niet voorbij of laat ik hem lekker struikelen![]()
quote:Op vrijdag 26 november 2004 10:45 schreef Mark het volgende:
[..]
Joh, lekker laten gaan, is de moeite niet.
Heb wel eens een reportage gezien op TV Gelderland over zo'n figuur. Noemde zijn ploegje het A-teamen je zag hem dan door een verlaten Elst heen sjezen om 8 uur 's ochtends. En dan op de Wedren een paar uur wachten om af te melden
![]()
Noem er één en dan gelijk op de eerste dag goed :de dijk naar Lent,alles komt daar samen dus je moet vier uur op de dertig goedmaken wil je niet in een verstopping terecht komen die zijn weergave niet kent.quote:Op vrijdag 26 november 2004 04:27 schreef Mark het volgende:
Persoonlijk kan ik me niet vinden in "Je kunt je eigen tempo niet lopen". Op de 50 is daar alle ruimte voor.
ik ook, ik geef de moed ondanks de problemen van dit jaar niet op.quote:Op zondag 28 november 2004 00:27 schreef danerit het volgende:
Nou in ieder geval ga ik komend jaar weer met plezier de 50 lopen en vind ik het hoe dan ook een prestatie voor iedereen die het haalt! Laat dat duidelijk zijn, en vooral de plezier die je eraan moet beleven! En beleef je dat er niet aan, DOE DAN NIET MEE !!!! want er zijn zat andere mensen die dat wel willen en het anders niet zouden kunnen
Bij de VVV informeren voor gastgezinnen is ook nog een mogelijkheid, en wat is het probleem als ze moeten werken hup een matje op de grond en maffen maarquote:Op maandag 7 februari 2005 15:38 schreef JPM01 het volgende:
inschrijving is begonnen voor de mensen die vorig jaar mee deden..., ik twijfel nog, ik kan namelijk niet bij m'n zus terecht met de 4daagse, ze moeten werken beiden dan.![]()
zijn er nog goeie campings daar??
Ben je niet een beetje laat met inschrijven, als je in de eerste periode had ingeschreven was je zeker van deelname. Nu moet je een loting afwachten.quote:Op donderdag 24 maart 2005 21:55 schreef Tha_Mars het volgende:
kheb me dit jaar toch ingeschreven, vorig jaar was ik dus Total Loss, kheb 1 week niks kunnen doen erna, maargoed, dit jaar proberen om met wat minder kleerscheuren er doorheen te komen.
Khad me ook in de 1e periode ingeschreven, ontdekte het topic alleen een beetje laat. Alleen dat trainen vind ik maar niks, maarja je moet er iets voor over hebben.quote:Op donderdag 24 maart 2005 21:57 schreef hetsjhokleek het volgende:
[..]
Ben je niet een beetje laat met inschrijven, als je in de eerste periode had ingeschreven was je zeker van deelname. Nu moet je een loting afwachten.
Ok ik vond het al raar, iig veel succes met de vierdaagse.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 01:39 schreef Tha_Mars het volgende:
[..]
Khad me ook in de 1e periode ingeschreven, ontdekte het topic alleen een beetje laat. Alleen dat trainen vind ik maar niks, maarja je moet er iets voor over hebben.
Kben nog niet begonnen trouwens
Idemquote:Op donderdag 24 maart 2005 23:05 schreef Yeahinho het volgende:
* Yeahinho heeft zich in een vlaag van verstandsverbijstering ook ingeschreven.
Nu maar hopen dat ik niet ingeloot word.
Nu al begonnen met oefenen?quote:Op maandag 4 april 2005 10:23 schreef Posdnous het volgende:
Gisteren even 15 km. geoefend met mijn nieuwe schoentjes.
Heb nu al overal pijn, dat gaat nog leuk worden.
Ik vond dit al heel watquote:Op maandag 4 april 2005 10:33 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Had je dat als dit je eerste keer is al niet wat eerder kunnen doen
Vooruit, het zij je vergeven.quote:Op maandag 4 april 2005 10:37 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ik vond dit al heel wat.
Ik weet niet eens of ik wel ingeloot ben.
En bovendien pas afgelopen week bruikbare schoenen gekocht..
Hmmz, ik heb ook pas 1 keer gelopen dit seizoen... rondje van 30km, gelijk de zevenheuvelenweg maar vast even meegepakt (tegen de richting in, helaas)quote:Op maandag 4 april 2005 10:33 schreef Forau_Diavolina het volgende:
[..]
Nu al begonnen met oefenen?
Had je dat als dit je eerste keer is al niet wat eerder kunnen doen
quote:Op maandag 4 april 2005 11:01 schreef Forau_Diavolina het volgende:
[..]
Vooruit, het zij je vergeven.![]()
Hoeveel KM doe je? 50 neem ik aan?
nee, gewoon niet starten, maar dan kun je fluiten naar je 30 euroquote:Op woensdag 20 april 2005 15:49 schreef Yeahinho het volgende:
Ik wil helemaal niet.
Kun je je nog uit laten schrijven?
Wtf, meen je dat?!quote:Op woensdag 20 april 2005 15:51 schreef JPM01 het volgende:
[..]
nee, gewoon niet starten, maar dan kun je fluiten naar je 30 euro![]()
debiel?? ik kan uit ervaring zeggen dat als je om 4 uur snachts start, je lekkerde loopt dan om 16:00 smiddagsquote:Op woensdag 20 april 2005 16:20 schreef Yeahinho het volgende:
Op zich wil ik het best gaan proberen, maar pas na de inschrijving ben ik me een beetje gaan verdiepen en zag ik dat je om 4 uur 's nachts moet vertrekken! Welke debiel heeft dat bedacht?!?
Tis ook nog maar de vraag of ik wel vrij kan krijgen trouwens.
Ligt eraan met de groep waar je mee meeloopt, als je met een groep loopt die een slechter niveau heeft als jezelf, dus die vaak willen rusten en niet doorlopen wordt je er zelf ook slechter van. Loop je met een groep die goed doorloopt en weinig rust ga je zelf ook beter lopen is mijn ervaring.quote:Op woensdag 20 april 2005 17:52 schreef Yeahinho het volgende:
Hoe lopen jullie trouwens? Alleen, met 2en, of met een groep?
Tis niet echt gezellig, maar mij lijkt in je eentje lopen het fijnst. Oortje met radio in, verstand op 0 en lopen op je eigen tempo. Let wel; dit is het idee van een leek. Ik heb nog nooit een kilometer gelopen als zijnde een wandeltocht.
quote:
En dat allemaal dankzij figuren zoals ikquote:Op woensdag 20 april 2005 19:30 schreef Tha_Mars het volgende:
Ik zat in de 1e per. maar vanwege omstandigheden kon mijn moeder vorig jaar niet starten, en daardoor zat ze dus in de 2e per. en ze is dus uitgeloot. Ze baalt flink iig.
gewoon doen! Je moet dat ding een keer gelopen hebbenquote:Op woensdag 20 april 2005 22:09 schreef Yeahinho het volgende:
En dat allemaal dankzij figuren zoals ik.
Hehe dude, verkoop je startbewijs gewoon aan mij!quote:Op woensdag 20 april 2005 22:39 schreef Yeahinho het volgende:
Ik zie het niet echt zitten om in m'n eentje, zonder training (want dat ga ik dus écht niet doen!), om 3 uur 's nachts richting Nijmegen te mogen vertrekken. Om dan daar van 4.00 tot 14.00 een rondje te lopen tot ik er bij neerval, en daarna dan nog kijken hoe ik heel thuiskom...
Tis wel te hopen dat me dat gaat lukken, want om 3 uur opstaan betekent ook om 6 uur 's avonds naar bed. Wtf, normaal begint dan mijn dag pas!
![]()
Posdnous; de wat.
Het is toch strikt persoonlijk enzoquote:Op donderdag 21 april 2005 00:42 schreef EmjaY het volgende:
[..]
Hehe dude, verkoop je startbewijs gewoon aan mij!maat van me is uitgeloot en moet er nog 1 hebben.
Ik ben het met het volledig met je eens.quote:Op zondag 25 juli 2004 01:41 schreef danerit het volgende:
[..]
Ik heb de vierdaagse (50 km) nu 2 jaar achter elkaar gelopen. Het eerste jaar heb ik vrijwel niet getrained op 1x25km en 1x50 km na. Dit jaar heb ik ook niet getrained en heb hem net als vorig jaar uitgelopen. Dit wil niet zeggen dat ik het belachelijk vindt dat mensen ervoor trainen !!! Ik heb een goede conditie en ben zelf van mening dat je doorzettingsvermogen toch het allerbelangrijkste is, en ja, je moet ook wel tegen pijn kunnen. Ik heb 2 dagen gelopen met ontzettend pijnlijke knieën. Hiermee wil ik ook niet zeggen dat uitvallers niet tegen pijn kunnen want sommige mensen mogen van de ehbo niet eens doorlopen. Kortom: een vierdaagse is te lopen zonder te trainen, maar uithoudingsvermogen moet je hebben
Tuurlijk wil ik lopen, heb toch niks beters te doen op m'n zondag middagquote:Op woensdag 20 april 2005 22:23 schreef nectarientje het volgende:
[..]
gewoon doen! Je moet dat ding een keer gelopen hebbenEn je mag hem daarna helemaal afkraken en zweren dat je nooit meer meedoet, maar je kan dan iig zeggen dat je het gehaald/geprobeerd hebt!
Zijn er trouwens mensen uit de buurt van Rotterdam die zin hebben om een keer met mij een zondag te lopen?
Je hoeft niet bang te zijn dat als je het niet haalt dat je dan een watje bent. Tenminste zou denk ik over niemand. En zeker mensen die de 4daagse niet zouden lopen hebben al helemaal geen recht van sprekenquote:Op dinsdag 26 april 2005 00:31 schreef Yeahinho het volgende:
Ik ben eigenlijk best wel benieuwd of ik het aan kan. Ben vooral bang dat ik gruwelijk veel last van m'n voeten ga krijgen en daardoor moet uitvallen (en dan ben je een watje, en dat kun je aanhoren ook).
Ik loop best veel als postbode, paar uur per dag zelfs. Maar hoeveel kilometer zou dat in hemelsnaam zijn? 5, 10, 15, 25, ik heb echt totaal geen idee....
Ik ga voor 2007,in 1992 voor de eerste keer mee gedaan.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 20:16 schreef danerit het volgende:
Op naar volgend jaar, wie gaat inschrijven voor de vierdaagse van 2005?
Of aangezien het 4daagse 2004 topic dicht is, hier nog een beetje napraten.
Ik weet nog niet of ik eraan begin, heb het nu 2 jaar achter elkaar gedaan. Denk dat ik het volgend jaar van de zijkant ga bekijken.
Als je mee gaat doen, ga je dan ook hard trainen enzo?
je bent pas een watje als je niet mee loopt, of nooit mee gedaan heb.quote:Op dinsdag 26 april 2005 00:31 schreef Yeahinho het volgende:
Ik ben eigenlijk best wel benieuwd of ik het aan kan. Ben vooral bang dat ik gruwelijk veel last van m'n voeten ga krijgen en daardoor moet uitvallen (en dan ben je een watje, en dat kun je aanhoren ook).
quote:Op dinsdag 26 april 2005 00:47 schreef johanuit het volgende:
Tuurlijk wil ik lopen, heb toch niks beters te doen op m'n zondag middag![]()
Ik woon in zevenhuizen en in Rotterdam bij blijdorp.
Mmmh oke, dan zullen we het zo stellen. Heb je meegelopen met soldaten minstens 10 kg bepakking en 50 km per dag? Zo niet. Dan vind ik je ook een watje. (zoals jij dat zou zeggen dan)quote:Op dinsdag 26 april 2005 09:23 schreef JPM01 het volgende:
[..]
je bent pas een watje als je niet mee loopt, of nooit mee gedaan heb.
mensen die mee gedaan hebben ook al waren er problemen dat men het niet kan uitlopen zijn het geen watjes.! wie niet waagt wie niet wint
Rondje molenviergang is denk ik wel leuk. Zal ook wel om en nabij 20 km liggenquote:Op dinsdag 26 april 2005 11:10 schreef nectarientje het volgende:
[..]samen lopen is toch vaak net even iets leuker dan alleen! Ik woon hier alleen pas net en ik heb even geen inspiratie waar je hier leuk zou kunnen lopen (en dan wel graag een rondje van 20-25 km graag
)
neem de volgende keer een mp3speler oid mee, dat maakt het al een stuk draaglijker! En een paraplu in je handen is (vind ik) net iets te groot.. een stokje oid ligt lekkerder in de handquote:Op dinsdag 26 april 2005 17:18 schreef Posdnous het volgende:
Bevindingen na een paar weekendjes trainen:
* Totaal geen last van m'n voeten, maar m'n spieren in m'n benen des te meer.
* Lopen in je eentje is ruk.
* Eén biertje drinken onderweg en je hebt kilometers lang een droge bek..
* Soep onderweg eten roeleert
* Probeer vooral alle heuvelachtige stukken te mijden, het verschil met gewoon vlak is extreem groot..
* Iets in je hand hebben (paraplu of zo) is erg fijn. Anders krijg je een beetje tintelende handen.
* Om de 10 km. kom je even op een punt dat je denkt van: 'dit gaat niet goed komen' . 1 km. later merk je het al niet meer, tot de volgende inzinking die iets heftiger is etc..
* Na een paar keer lopen heb je al een beetje een idee hoe je je gaat voelen (klote, maar het scheelt dat van tevoren te weten).
Dus dat gaat een feest worden.![]()
van de www.4daagse.nlquote:Op woensdag 27 april 2005 00:15 schreef EmjaY het volgende:
Iemand die een beetje verstand heeft van overnachtingsplekjes in Nijmegen? En dan vooral campings / voetbalvelden etc die elk jaar gebruikt worden voor de vierdaagse?
quote:REGLEMENT VVV RIJK VAN NIJMEGEN
HUISVESTING BIJ PARTICULIEREN
Als Vierdaagseloper dient u zelf voor huisvesting en maaltijden te zorgen. Bij de VVV Rijk van Nijmegen kunt u informatie inwinnen over kampeerterreinen, bungalows, hotels en pensions in Nijmegen en omgeving.
De VVV Rijk van Nijmegen bemiddelt ook bij het vinden van gastadressen bij particulieren in Nijmegen en omgeving. Hiervoor kan het inschrijfformulier in deze folder gebruikt worden.
U kunt alleen gebruik maken van deze bemiddeling als u minimaal de 4 nachten van de Vierdaagse reserveert en zelf deelneemt aan de Vierdaagse. Wanneer u met bekenden samen op één adres ondergebracht wilt worden, vul dan gezamenlijk één formulier in.
Inschrijving en betaling vóór 13 juni 2005
Wanneer u akkoord gaat met het reglement voor huisvesting bij particulieren kunt u het inschrijfformulier naar de VVV Rijk van Nijmegen toesturen. Direct na inschrijving dient u het volledige logiesbedrag + ¤ 10,00 administratiekosten per persoon rechtstreeks aan de VVV over te maken op Postbanknummer 3327055 (t.n.v. VVV Rijk van Nijmegen, Huisvesting Vierdaagse). Pas na ontvangst van het logiesbedrag wordt gezocht naar een gastgezin. Indien uw betaling niet op ons rekeningnummer is bijgeschreven vóór 13 juni 2005, vervalt uw inschrijving. Let op: Hanteer dezelfde naam voor uw betaling en inschrijving om verwarring te voorkomen.
Inschrijving en betaling na 13 juni 2005
Na inschrijving dient u het volledige logiesbedrag + ¤ 20,00 administratiekosten per persoon rechtstreeks aan de VVV over te maken op Postbanknummer 3327055 (t.n.v. VVV Rijk van Nijmegen, Huisvesting Vierdaagse). Plaatsing geschiedt op basis van beschikbaarheid. U heeft dus géén garantie op huisvesting.
Bevestiging
U ontvangt begin juli van de VVV Rijk van Nijmegen een bevestigingsbrief. Bij aankomst in Nijmegen meldt u zich met deze bevestigingsbrief bij de tijdelijke VVV-logiesbalie in Concertgebouw de Vereeniging aan het Keizer Karelplein, waarna u een logiesbon met uw verblijfadres ontvangt. Wij proberen zo veel mogelijk tegemoet te komen aan uw eventuele wensen, maar kunnen daar geen enkele garantie voor geven.
Annuleren
Bij annulering alleen schriftelijk worden administratiekosten niet terugbetaald. Indien wij uw annulering in de periode van 13 juni tot 24 juni 2005 ontvangen, wordt tevens 1 overnachting per persoon in rekening gebracht. Mochten wij uw annulering na 24 juni 2005 ontvangen, wordt het volledige logiesbedrag en de administratiekosten berekend! Opmerkingen kunnen tot 15 augustus 2005 schriftelijk worden ingediend bij de VVV Rijk van Nijmegen. Extra kosten zoals telefoonkosten, kunnen door uw gastgezin worden doorberekend.
Aanmeldingsformulier voor huisvesting bij particulieren...
VVV Rijk van Nijmegen
Huisvesting Vierdaagse
Postbus 175
6500 AD Nijmegen
Fax: 024-3297879
logies@vvvnijmegen.nl
www.vvvnijmegen.nl
Voor inlichtingen over:
Huisvesting bij particulieren: 024-3233020
Campings/Bungalows : 0900-1122344 (¤ 0,45 pm)
Hotels : 024-3297867
Door een gps systeem aan te schaffen weet je het precies maar dat is te duur als je maar een paar keer gaat lopen. Dus je zal het maar een beetje op landkaarten moeten gaan uitzoeken. Zo heb ik het ook altijd gedaan.quote:Op woensdag 27 april 2005 00:29 schreef Yeahinho het volgende:
Lekker bezig Posdnous. Ga je alleen de 4daagse lopen?
Ik wil wel een keer een eindje gaan lopen op een vrije (mid)dag om te kijken hoe dat gaat. Maar hoe kan ik nou precies weten hoeveel kilometer ik gelopen heb.
Nee, godzijdank niet, dat zou ik nooit doen. Maar de vrienden die net als ik zo snugger waren om zich in een vlaag in te schrijven, wonen allemaal buiten de stad, dus samen oefenen zit er niet echt in.quote:Op woensdag 27 april 2005 00:29 schreef Yeahinho het volgende:
Lekker bezig Posdnous. Ga je alleen de 4daagse lopen?
Is inderdaad moeilijk. Je kunt in het weekend zo'n mars meelopen, waar van tevoren een parcours is uitgestippeld van een vast aantal km.quote:Ik wil wel een keer een eindje gaan lopen op een vrije (mid)dag om te kijken hoe dat gaat. Maar hoe kan ik nou precies weten hoeveel kilometer ik gelopen heb.
idd ook een goeie en fietsroutes zijn over het algemeen wel verhard en wat langer.quote:Op woensdag 27 april 2005 11:35 schreef hetsjhokleek het volgende:
Ook fietsroutes kan je lopen dan staan ook de kilometers aangegeven. Is sowieso interresanter dan van dorpje naar dorpje lopen want je komt toch op de mooiere paden.
bij deze is Haarbalpasta officieel aangemeld bij de vierdaagse!quote:Op maandag 2 augustus 2004 19:11 schreef Haarbalpasta het volgende:
bij deze gaat Haarbalpasta zich aanmelden voor het Nijmeegse vierdaagse 2005.
:d ga eens als de donder trainen, k zal je toejuichen vanaf de zijkant met een biertjequote:Op zondag 8 mei 2005 00:11 schreef Yeahinho het volgende:
* Yeahinho heeft zich ingeschreven voor de 50, omdat dat moet voor zo'n kruisje.
Ik moet nog altijd vrij regelen (wordt nog lastig), en heb verder nog 3x níks gedaan.
loop fiets of wandelroutes in elke streek zijn die over het algemeen ruim voorhanden. Anders kun je de te lopen route eerst met de auto rijden.quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:30 schreef Yeahinho het volgende:
Heeft er iemand soms tips?
Ik wil best eens een stukje gaan lopen, maar dan wil ik wel weten hoeveel km ik ongeveer heb afgelegd. Hoe meet ik dat in hemelsnaam?!
He dat laatste is nog niet zo'n stom ideequote:Op donderdag 19 mei 2005 23:09 schreef rubbereend het volgende:
[..]
loop fiets of wandelroutes in elke streek zijn die over het algemeen ruim voorhanden. Anders kun je de te lopen route eerst met de auto rijden.
ik moet ook nog zo goed als beginnen met trainen.. Ik heb dan wel goed ingelopen schoenen en wat loopervaring. Vanaf volgende week ga ik elke dag 20 km lopen en dan moet het maar goed gaanquote:Op zondag 26 juni 2005 19:47 schreef Yeahinho het volgende:
Als ik morgen eens een paar wandelschoenen ga kopen. En vanaf nu een beetje ga trainen
.
Zou ik dan de 50 km kunnen lopen?
Ik weet niet wat en hoeveel je gaat lopen maar om een paar weken voor de 4daagse dagelijks 20 km te gaan lopen lijkt me niet verstandig. Wat me het beste lijkt is gewoon een keer de afstand te lopen die je moet gaan lopen. Dan heb je veel beter zicht op de pijn die je gaat voelen.quote:Op zondag 26 juni 2005 20:13 schreef nectarientje het volgende:
[..]
ik moet ook nog zo goed als beginnen met trainen.. Ik heb dan wel goed ingelopen schoenen en wat loopervaring. Vanaf volgende week ga ik elke dag 20 km lopen en dan moet het maar goed gaan![]()
idd en loop dagelijks een klein stukje, kilometer of 4 a 5 dan kome je gewoon in een loop ritme en is dagelijks lopen gewoon een beetje vertrouwd. En vergeet niet je nieuwe wandelschoenen goed in te lopen.quote:Op maandag 27 juni 2005 01:31 schreef hetsjhokleek het volgende:
[..]
Ik weet niet wat en hoeveel je gaat lopen maar om een paar weken voor de 4daagse dagelijks 20 km te gaan lopen lijkt me niet verstandig. Wat me het beste lijkt is gewoon een keer de afstand te lopen die je moet gaan lopen. Dan heb je veel beter zicht op de pijn die je gaat voelen.
Als je de 40 of de 50 loopt is 20 km een te korte afstand om te merken wat je gaat voelen.
euhm, ik heb hem al een keer gelopen en dit heb ik de vorige keer ook gedaan (toen was ik wel iets eerder begonnen overigens) en dit werkt voor mijquote:Op maandag 27 juni 2005 01:31 schreef hetsjhokleek het volgende:
Ik weet niet wat en hoeveel je gaat lopen maar om een paar weken voor de 4daagse dagelijks 20 km te gaan lopen lijkt me niet verstandig. Wat me het beste lijkt is gewoon een keer de afstand te lopen die je moet gaan lopen. Dan heb je veel beter zicht op de pijn die je gaat voelen.
Als je de 40 of de 50 loopt is 20 km een te korte afstand om te merken wat je gaat voelen.
kijk, zulke berichten moet ik hebbenquote:Op maandag 27 juni 2005 10:14 schreef hetsjhokleek het volgende:
ok dan is het idd wat realistischer, veel succes iig. En ik heb hem het tweede jaar ook maar het heel weinig training uitgelopen. En toen ging het nog veel makkelijker.
ah jawel joh! Gewoon gaan! En als het niet lukt, heb je het in ieder geval geprobeerdquote:
wat je tijdens het trainen niet hebt (ik niet althans) maar tijdens de vierdaagse wel, is de drive om met zoveel mensen mee te lopen. Als je onderweg wat te kletsen hebt, gaat het allemaal een stuk soepeler! (is mijn ervaring)quote:Op maandag 27 juni 2005 11:52 schreef Posdnous het volgende:
Als je nu nog moet gaat trainen, wordt het tyfuszwaar denk ik.
Ik ben al een tijdje bezig en nog steeds niet helemaal goed op schema denk ik.
Na de 40 toch nog aardig wat pijn.
En dan moet je 4x50.
Als je slechts de laatste 10 km echt pijn krijgt kan je hem uitlopen. Iedereen die de 4daagse loopt gaat pijn voelen. Wat nectarientje zegt klopt. En ook de mensen langs de kant zijn een drive.quote:Op maandag 27 juni 2005 11:52 schreef Posdnous het volgende:
Als je nu nog moet gaat trainee, wordt het tyfuszwaar denk ik.
Ik ben al een tijdje bezig en nog steeds niet helemaal goed op schema denk ik.
Na de 40 toch nog aardig wat pijn.
En dan moet je 4x50.
Tip:Zaterdag kennedymars Somerenquote:Op zondag 26 juni 2005 19:47 schreef Yeahinho het volgende:
Als ik morgen eens een paar wandelschoenen ga kopen. En vanaf nu een beetje ga trainen
.
Zou ik dan de 50 km kunnen lopen?
Kennedymars, Kennedymars, Kennedy Kennedymars,quote:Op maandag 27 juni 2005 12:49 schreef hetsjhokleek het volgende:
Was ik eigelijk van plan te gaan lopen maar ik kan helaas niet.
Langstraat in septemberquote:Op maandag 27 juni 2005 12:51 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
Kennedymars, Kennedymars, Kennedy Kennedymars,
kom op wandel mee, wees sportief, 't gaat elke kilometer beter.
Zet door neem je blaren voor lief, toon je nu 'n echte kilometervreter!
Pessimisten blijft u allemaal maar thuis,
ga maar languit liggen rotten in je stoeltje voor de buis. Kom op, wandel mee, wees sportief;
loop die ene kilometer, op de kop af duizend meter,
En niet ene kleine centimeter meer!
Loop die ene kilometer, op de kop af duizend meter,
Als 't kan in twintig uren tachtig keer
Het scheelt ook echt heel veel! Allemaal fanfare langs de kant van de weg, mensen met snoepjes/appels weet ik veel wat en allemaal spandoekenquote:Op maandag 27 juni 2005 13:56 schreef Posdnous het volgende:
@nectarientje en hetsjhokleek (o.i.d.): Thanks, die woorden had ik nu net nodig
.
en je postbodeloopschoenen? Die zijn waarschijnlijk wel goed ingelopen.. Kun je daar niets mee?quote:Op maandag 27 juni 2005 16:34 schreef Yeahinho het volgende:
Ik heb nog niks gedaan enzo nee. Heb niet eens schoenen...
Dat wordt niks dus.
ga gewoon goede schoenen kopen en loop ze goed in. En ipv van hier klagen op Fok! moet je naar buiten en lopen, hoppa weg hier en suc6quote:Op maandag 27 juni 2005 16:34 schreef Yeahinho het volgende:
Ik heb nog niks gedaan enzo nee. Heb niet eens schoenen...
Dat wordt niks dus.
Als je er goed op kan lopen, waarom niet? Er zijn mensen die op sandalen lopen...quote:Op maandag 27 juni 2005 23:33 schreef Yeahinho het volgende:
M'n postbodeschoenen zijn een paar puma's.
Denk niet dat ik daar de 4daagse mee kan uitlopen, of wel?
Dan moet je nu wandelschoenen kopen en alleen nog maar op je wandelschoenen lopenquote:Op maandag 27 juni 2005 23:43 schreef Yeahinho het volgende:
Ik kan er wel goed op lopen, maar denk niet m'n voeten het 4x50 kilometer volhouden op gympies![]()
.
Ik ben al bijna helemaal klaarquote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:33 schreef -b-a-r-t- het volgende:
hey allemaal,
tijdje terug dat ik hier aanwezig was, ik kon ook niet meer inloggen op mn oude naam (danerit, topicstarter) dus heb me maar even opnieuw geregistreerd.
Over 4 weekjes zijn we al weer aan het lopen als het goed is. Ik ga voor me 3e keer de 50 doen, hopen dat ik hem net als de vorige keren weer uit kan lopen. Heb niet getrained maar dat heb ik de vorige keren ook niet gedaan. Gewoon zorgen dat je goede schoenen en sokken hebt.
Ben alleen nu niet meer met een groep, moet het helemaal in mn uppie (nou ja met 45000 man) doen.
Jullie er al klaar voor?
tweede keer ging bij mij ook makkelijker, heb allebei de eerste keren niet getrained, gewoon een beetje tegen de pijn kunnen, bij de tweede keer weet je immers wat je te wachten staat en dan weet je dat je het kan halen met pijn in je voetenquote:Op maandag 27 juni 2005 10:23 schreef nectarientje het volgende:
[..]
kijk, zulke berichten moet ik hebbendat de tweede keer makkelijker ging
![]()
ja! of achter op mijn pet strijken ofzoquote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:53 schreef Tha_Mars het volgende:
gewoon een FOK! logo op de tas prikken ofzomisschien een ideetje
Dat is idd het idee erachterquote:Op dinsdag 28 juni 2005 15:37 schreef nectarientje het volgende:
[..]
En tuurlijk is de kans klein dat je elkaar tegenkomt tussen 45000 man, maar ik mag de kans toch wel vergroten
lopen met een spandoek is nou niet echt relaxedquote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:14 schreef JPM01 het volgende:
of een grote spandoek maken met ik ben een Fok!ker en dan je username![]()
mischien kom ik de vrijdag kijken, ligt er aan of ik dan vrij ben die dag of niet.![]()
Ik wil hem volgend jaar lopen dan word het voor de 2 e keer.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:33 schreef -b-a-r-t- het volgende:
hey allemaal,
tijdje terug dat ik hier aanwezig was, ik kon ook niet meer inloggen op mn oude naam (danerit, topicstarter) dus heb me maar even opnieuw geregistreerd.
Over 4 weekjes zijn we al weer aan het lopen als het goed is. Ik ga voor me 3e keer de 50 doen, hopen dat ik hem net als de vorige keren weer uit kan lopen. Heb niet getrained maar dat heb ik de vorige keren ook niet gedaan. Gewoon zorgen dat je goede schoenen en sokken hebt.
Ben alleen nu niet meer met een groep, moet het helemaal in mn uppie (nou ja met 45000 man) doen.
Jullie er al klaar voor?
ik zal wel ff kijken of ik vrij ben..., moet wel gewerkt wordenquote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:18 schreef nectarientje het volgende:
[..]
lopen met een spandoek is nou niet echt relaxedAls jij nou vrijdag een spandoek meeneemt en ergens leuk langs de kant gaat staan met iets lekkers..
![]()
Hoelang doe je ongeveer over zo'n afstand (22 km)?quote:Op donderdag 30 juni 2005 15:00 schreef marleenhoofd- het volgende:
heb met mijn pww zojuist 5x 22 km gelopen moet er 40 met de vierdaagse..
Eitjequote:Op donderdag 30 juni 2005 15:00 schreef marleenhoofd- het volgende:
heb met mijn pww zojuist 5x 22 km gelopen moet er 40 met de vierdaagse..
Jaaaaquote:Op donderdag 30 juni 2005 15:12 schreef Yeahinho het volgende:
En geloof het of niet, maar ik ga zometeen schoenen kopen!
nja ik liep naar school en terug en moest daar nog een paar proefwerken maken.. maar ik deed ongeveer een uur en driekwartier over de helft.. ik heb de 30 al 2x gelopen en toen deed ik er ong 7 uur met pauzes per dag over.. heb nu een looppartner die de pauzes wat korter houdt geloof ik, dus zal wel sneller gaanquote:Op donderdag 30 juni 2005 15:12 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Hoelang doe je ongeveer over zo'n afstand (22 km)?
En geloof het of niet, maar ik ga zometeen schoenen kopen!
Hoezo niet geslaagd? Wat voor winkels ben je allemaal geweest?quote:Op donderdag 30 juni 2005 22:19 schreef Yeahinho het volgende:
Schoenen'jacht' niet geslaagd.
Ik ga toch maar niet lopen denk ik.
Niet veel; welgeteld 1quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:39 schreef nectarientje het volgende:
[..]
Hoezo niet geslaagd? Wat voor winkels ben je allemaal geweest?
Er worden extra treinen en bussen ingezet vanaf bepaalde stations. Je kunt daarvoor het best even kijken of op de site van de 4daagse of misschien al wel op de site van de nsquote:Op donderdag 30 juni 2005 23:47 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Niet veel; welgeteld 1. Van de TPG hebben we een kortingskaart voor ECCO-schoenen gekregen, maar in de winkel waar je die kunt kopen hadden ze nog maar 3 verschillende modellen staan
. En ook nog eens 3 modellen waar ik me 0,0 in kan vinden, laat staan de 4daagse lopen
.
Maar tis niet alleen dat. Ik bedenk me nu pas dingen als: hoe kom ik om half 4 's nachts in Nijmegen.
Weinig aan toe te voegen. Het is er idd niet bepaald een modeshow.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 00:04 schreef nectarientje het volgende:
[..]
ow enne, over het algemeen zijn wandelschoenen verre van charmant hoor! Het gaat er dan vooral ook om dat je er goed op kan lopen (joh, ja echt)
hehe nee niet echt, mijn schoenen zijn verre van charmant en qua kleding heb ik echt mijn fijnste broek en shirtjes aan die weinig flatteus zijn maar o zo lekker zittenquote:Op vrijdag 1 juli 2005 00:09 schreef amokjeeh het volgende:
Weinig aan toe te voegen. Het is er idd niet bepaald een modeshow.
Vanaf Oss centraal kan je de hele nacht met de trein naar Nijmegen ook om half 4. Dat is voor jou perfect als je uit Rosmalen komt. Ik woon in Geffen en heb dat ook zo altijd gedaan.quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:47 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
-knip-
Maar tis niet alleen dat. Ik bedenk me nu pas dingen als: hoe kom ik om half 4 's nachts in Nijmegen.
koop gewoon legerkisten, die lopen primaquote:Op donderdag 30 juni 2005 23:47 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Niet veel; welgeteld 1. Van de TPG hebben we een kortingskaart voor ECCO-schoenen gekregen, maar in de winkel waar je die kunt kopen hadden ze nog maar 3 verschillende modellen staan
. En ook nog eens 3 modellen waar ik me 0,0 in kan vinden, laat staan de 4daagse lopen
.
Lijkt mij voor de beginnende loper wat zwaar.. en die vergen toch ook aardig wat inlooptijd?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 01:36 schreef rubbereend het volgende:
koop gewoon legerkisten, die lopen prima
mwah k had de mijne zo ingelopen, maar idd tis wel ff wennen aan t gewicht van de schoenquote:Op vrijdag 1 juli 2005 09:12 schreef nectarientje het volgende:
[..]
Lijkt mij voor de beginnende loper wat zwaar.. en die vergen toch ook aardig wat inlooptijd?
W'rom zit jij niet bij de Nijmegen FOK Tourpool?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:48 schreef rubbereend het volgende:
[..]
mwah k had de mijne zo ingelopen, maar idd tis wel ff wennen aan t gewicht van de schoen
k heb mn ploeg nog niet aangemeldquote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:32 schreef Posdnous het volgende:
[..]
W'rom zit jij niet bij de Nijmegen FOK Tourpool?.
Dat komt nog wel.....al door de regen gelopen tot je klets nat was? dan heb je zo blaren.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 17:19 schreef Cherise-Ice het volgende:
Hallo allemaal,
maar tot nu toe nog geen blaar gehad (dit kan ik misschien beter wel ff afkloppen)...
als je met een hele groep loopt merk je het verschil niet, ik vond trainen ook nooit leuk zeker die lange afstanden niet, maar in de 4daagse is het toch weer anders. mensen helpen elkaar wel teminste toen ik op bepaalde stukken er door heen zat. zoals dat stuk voor Oosterwijk voordat je die elendigequote:Op zaterdag 2 juli 2005 20:16 schreef Posdnous het volgende:
Vandaag 50 gelopen, de laatste 4 daagsedag.
geen pretje.
Alinea's (die met witte stukken dus) zou wat makkelijker lezen zijnquote:
Nou weer een smilie die het niet doetquote:Op zaterdag 2 juli 2005 22:43 schreef Cherise-Ice het volgende:
Nou ja, dat zou wel erg zwak zijn!
Heb je een startbewijs, en duizenden mensen die dat ook graag wilden niet, en dan niet eens gaan starten....
Kom op een beetje de bikkel uithangen kan geen kwaad hoor!
P.S. Voor jou extra witregels... ;P
ik heb ook lowa's (lage model), ideale schoenen. Ga inderdaad naar een winkel die jou kan helpen met schoenen kopen. Ik was 2,5 uur bezig voordat ik de juiste schoen gevonden had. En ja ik heb nog nooit een blaar gelopen tijdens 2 vierdaagses maar wel een blaar op mijn vinger opgelopen van het veterstrikken in die winkel haha.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 17:23 schreef Cherise-Ice het volgende:
Ow effe nog reageren op het schoenenverhaal.
Legenkisten heb ik zelf ook hier staan en heb ik nooit blaren in gehad. Je moet gewoon de mazzel hebben dat die maat precies klopt...
Maar daar ga ik dus niet op lopen want die zijn echt zwaar aan je voeten hoor.
Ik heb Lowa wandelschoenen, halfhoog.
Ben ook wel bij een winkel geweest waar ze er echt veel van af weten en de tijd nemen omde juiste schoenen voor jou te vinden.
Het heet geloof ik "The World of Walking" of "Walking World" ofzo.
Warmte en vocht zijn de ingredienten voor blaren.quote:Op zondag 3 juli 2005 11:54 schreef Cherise-Ice het volgende:
Ik gebruik geen sporttape...
Alleen dus goede sokken en goede schoenen.
En zit nog te twijfelen of ik die anti-blaren stick wil gaan halen...
Ja, dat deed ik laatst dus ook (voeten luchten) en toen zeiden wat mensen die naast me zaten dat je dat zeker niet moest doen. Omdat je voeten dan uitzetten o.i.d. en dat is niet bepaald bevorderend.quote:Op maandag 4 juli 2005 08:03 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
Warmte en vocht zijn de ingredienten voor blaren.
Wanneer je tijdens je rusten je voeten lucht en desnoods schone sokken aantrekt heb je geen centje pijn.
Schoenen uittrekken werkt voor mij ook niet helaas. Ik trek ze na 20 km toch even uit om sokken te wisselen maar daarna loopt het eerst toch echt even minder lekker.quote:Op maandag 4 juli 2005 09:29 schreef Posdnous het volgende:
Ja, dat deed ik laatst dus ook (voeten luchten) en toen zeiden wat mensen die naast me zaten dat je dat zeker niet moest doen. Omdat je voeten dan uitzetten o.i.d. en dat is niet bepaald bevorderend.
Vond het nogal jammer, want even je schoenen uittrekken is wel zo prettig.
ik trek ze ook weleens uit en dan lekker je voeten masseren, doet mij in ieder geval niets slechts, vind het wel lekker eventjes luchtenquote:Op maandag 4 juli 2005 09:29 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ja, dat deed ik laatst dus ook (voeten luchten) en toen zeiden wat mensen die naast me zaten dat je dat zeker niet moest doen. Omdat je voeten dan uitzetten o.i.d. en dat is niet bepaald bevorderend.
Vond het nogal jammer, want even je schoenen uittrekken is wel zo prettig.
Hopelijk valt het weer meequote:Op dinsdag 5 juli 2005 10:29 schreef -b-a-r-t- het volgende:
ik wel laat maar beginnen die vierdaagse![]()
dat hoop ik ook, maar dan vooral vanwege de vierdaagse feestenquote:
echt welquote:Op dinsdag 5 juli 2005 12:12 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat hoop ik ook, maar dan vooral vanwege de vierdaagse feesten
en het jeneverzuipen en bierslurpen is dat een beetje op niveau?quote:Op dinsdag 5 juli 2005 17:43 schreef Posdnous het volgende:
Dit weekend nog een keer 50 (of 2 keer 40, of 1 keer 40 en 1 keer 30) en dan houd ik het wel voor gezien.
Genoeg tijd verspild aan dat oefenen.
wat hij zegt!quote:
why are you preparing? You're always preparing!!quote:
euhm, leuk gewei op je hoofd?quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:11 schreef Haarbalpasta het volgende:
Ik ga em wel lopen! hoe moet ik gekleed?![]()
quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:22 schreef nectarientje het volgende:
[..]
euhm, leuk gewei op je hoofd?
Ik zie mezelf al schreeuwen 'He haarbal!'
Mmz.. daar heb ik dus vanmiddag deze dure gekochtquote:Op donderdag 7 juli 2005 20:52 schreef Cherise-Ice het volgende:
Die sokken heb ik ook ja.
2 paar korte en 2 paar lange...
Maar me zus zegt dat die van de perry sport (eigen merk) net zo goed zijn maar wel een stuk goedkoper! Dus wil je nog extra sokken haal ze dan bij perry sport.
quote:Op donderdag 7 juli 2005 21:46 schreef nectarientje het volgende:
[..]
Mmz.. daar heb ik dus vanmiddag deze dure gekocht![]()
Ik ben op de grond voor dat rek gaan zitten om eens goed te neuzen en het eigen merk hangt dus blijkbaar in een ander rekquote:Op donderdag 7 juli 2005 21:50 schreef Posdnous het volgende:
ik ook.
Ze zeiden mij dat dat de beste waren. geen woord over eigen merk.
Ik ga er maar vanuit dat het hetzelfde weer is als aankomende weekquote:Op zaterdag 9 juli 2005 22:33 schreef Oom_Agent het volgende:
damn....hoop dat het droog blijft ! Volgens de weermodellen de hele week stromende regen
het is nog vroeg en kan nog veranderen
dat hoop ik ook, anders valt de avondvierdaagse ook in t waterquote:Op zaterdag 9 juli 2005 22:37 schreef amokjeeh het volgende:
[..]
Ik ga er maar vanuit dat het hetzelfde weer is als aankomende week![]()
Dat gaan al die hongerige Afrikaantjes die meelopen niet leuk vinden...quote:Op zaterdag 9 juli 2005 22:53 schreef marleenhoofd- het volgende:
en nu gaat de novib misschien staken tijden de 4 daagse..
Nijmeegse vierdaagse lopers verzekerd van een aantal extra kilometertjes onder de voetenquote:Op zondag 10 juli 2005 03:12 schreef broer het volgende:
[..]
O ja, de bussen schijnen trouwens óók al te staken.
Zie je van de vierdaagse af dan??quote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:59 schreef Yeahinho het volgende:
Gvd, ik moet die startkaart nog kwijt.
Weet iemand soms nog een belangstellende?
Idd dan hadden ze maar een vak moeten leren.quote:Op zondag 10 juli 2005 13:53 schreef numero_uno het volgende:
Stelletje eikels, gewoon rijden die bussen ga de week erna maar staken
Ja gezelligquote:Op dinsdag 5 juli 2005 08:42 schreef edje34 het volgende:
En zijn jullie er klaar voor??
Ik sta zelf in Groesbeek op de camping, maar kom wel een paar keer in Lent op de camping, staan wat bekenden van me uit Breda, een mannetje of 12 geloof ik. Donderdag BBQ-en in Lent in ieder geval.quote:Op zondag 10 juli 2005 19:31 schreef amokjeeh het volgende:
Zijn er nog mensen die dit jaar op de vierdaagsecamping in Lent staan?
Hoe komt het??tis gezellig en mooi om de vierdaagse van Nijmegen een keer te hebben gelopen.quote:
Ja Lent was de eerste die ik belde en dat was snel geregeld. En Lent is de camping die het dichtst bij het centrum ligt toch?quote:Op zondag 10 juli 2005 22:20 schreef martax het volgende:
[..]
Ik sta zelf in Groesbeek op de camping, maar kom wel een paar keer in Lent op de camping, staan wat bekenden van me uit Breda, een mannetje of 12 geloof ik. Donderdag BBQ-en in Lent in ieder geval.![]()
persoonlijk heb ik liever wat meer ruimte
blijf je alleen tijdens de vierdaagse op de camping of plak je er een vacantie aan vast om bij te komen??quote:Op zondag 10 juli 2005 22:20 schreef martax het volgende:
[..]
Ik sta zelf in Groesbeek op de camping, maar kom wel een paar keer in Lent op de camping, staan wat bekenden van me uit Breda, een mannetje of 12 geloof ik. Donderdag BBQ-en in Lent in ieder geval.![]()
persoonlijk heb ik liever wat meer ruimte
Mwah we zullen zien op de camping. Op zich zou het wel mooi uitkomen. Ik loop voor mijn werk en ik wil een beetje laten zien dat de vierdaagse niet alleen lopen is en niet alleen voor oudjes is. Dus beetje gezelligheid helpt prima!quote:Op zondag 10 juli 2005 22:38 schreef martax het volgende:
De 4daagse "camping" van Lent is inderdaad wel lekker dicht bij de start, net over de Waalbrug vanuit Nijmegen gezien. Maar dat is dus ook meegenieten van vuurwerk ed. op de Waalkade.
Maar gelukkig krijg je net genoeg ruimte om je tentharingen niet in de tent van de buren te hoeven zetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |