Wat natuurlijk een vrij verrotte regeling is. Twee voorbeeldjes:quote:Op maandag 15 november 2004 14:43 schreef Mark het volgende:
Overigens slecht nieuws voor "nieuwelingen": degenen die afgelopen jaar aan de start verschenen, krijgen voorrang bij de inschrijving. De resterende plaatsen worden verloot onder de overige aanmeldingen. Dus niet "wie het eerst komt, het eerst maalt"! De limiet komt op 47.500 wandelaars te liggen.
zeker voor het eerst de 50 gelopen ik heb de 50 al 2 x gelopen en vond het wel best loop nu lekker de 40!!quote:Op maandag 22 november 2004 12:00 schreef Posdnous het volgende:
40 km is voor mietjes![]()
quote:Op woensdag 24 november 2004 09:54 schreef Foo_niks het volgende:
Heel die Nijmeegse is naturljk een aanfluiting voor de wandelsport.
Niet alleen is er vaak geen mogelijkheid om je eigen tempo te lopen,je zit in een stroom die voor jou uitmaakt welke kant je opgaat en wanneer .
Maar ook de publieke belangstelling en de media die zich er op storten maakt nou niet dat het een gevecht met jezelf en de weg is.
Hebben we het nog niet gehad over de drankexcessen die velen denken te moeten aaanheffen als ze s'middags een half uur voor sluiting binnen strompelen.
Valt lekker te rijmen met de ''sportieve,, prestatie die ze de afgelopen 12 uur gelevert hebben.
ga dan eens kijken bij Amsterdam -Leeuwarden (150 km),dodenmars (100) of een kennedy (80) waar je vaak niemand voor en niemand achter je zit om op te focussen om over aanmoedigingen langs de weg of massagetafels nog maar niet te spreken.
Vindt het leuk hoor voor degene die meedoet aan die Vierdaagse ,maar zie de dingen wel in de juiste verhoudingen.
Het is een gezellig wandeltochtje maar als je je ongerust over de goede afloop maakt moet je jezelf toch de vraag stellen ,ben ik wel zo fit of heb ik geen ruggegraat.
Het is niet voor niks dat J.F. Kennedy ooit geroepen schijnt te hebben dat de westerse mens, lamgemaakt door het welvarende leven, niet eens meer in staat zou zijn om binnen 20 uur een afstand van 50 mijl af te leggen.
Wanneer ik dan op SBS 6 mensen na 40 kilometer huilend in de microfoon zie gillen:MAAR IK GA DOOR,IK GA DOOR,MORGEN BEN IK ER WEER BIJ kan ik enkel een cynisch lachje opbrengen...
ach hebben ze ook wat de lullen op de verjaardagen waar ze de rest van het jaar weer op hun vadsige reet ziiten.
plus dat het de 4daagse in de zomer wordt gelopen extra warmtequote:Op donderdag 25 november 2004 08:59 schreef danerit het volgende:
[..]zeker nooit gelopen
Kennedymars en dodenmars is 1 dag een topprestatie leveren, de vierdaagse is 4 dagen lang presteren, Amsterdam-Leeuwarden kan ik niets over zeggen (ken ik niet) maar geloof mij, ga hem nou maar is lopen en dan weet je zelf wel wat het is
Vier keer gelopen (50Km) gemiddeld 10.30 binnen kan je dus bijna 1½ uur wachten op je stempeltje.quote:Op donderdag 25 november 2004 08:59 schreef danerit het volgende:
[..]zeker nooit gelopen
Kennedymars en dodenmars is 1 dag een topprestatie leveren, de vierdaagse is 4 dagen lang presteren, Amsterdam-Leeuwarden kan ik niets over zeggen (ken ik niet) maar geloof mij, ga hem nou maar is lopen en dan weet je zelf wel wat het is
jij bent dus zo'n aso die mensen van de weg af druktquote:Op donderdag 25 november 2004 09:20 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
Vier keer gelopen (50Km) gemiddeld 10.30 binnen kan je dus bijna 1½ uur wachten op je stempeltje.
met de kans op afkoeligsverschijnselen en kramp.
Derde dag zeven heuvelen met regen (hoef je tenminste niet sociaal te ouwehoeren) 9.15 binnen.
Wie heeft het over 1 dag er zijn zat lopers die twee Kennedy,s in een weekend doen.
Jpm jij hebt hem geen eens uitlopen met je knietjes dus ...........
en wat is die opmerking nou weer dat de vierdaagse zomers wordt gelopen. wanneer zijn de Kennedy"s dan volgens jou ...................?
Gemiddeld 10% valt uit bij de Vierdaagse ,het publiek is tussen de 15 & 80 inclusief mongolen en door vetzucht overmande types op te foute schoenen met elke avond een fles jenever in hun mik.
Als je dan zo weinig uitval hebt is het een leuk recreatieloopje maar kom niet aan met een prestatie waarbij jeeind van de week huilend in de armen valt van je familie met een bossie stinkbloemen.
Heb je er zo"n moeite mee zo ik mijn conditie maar eens onder de loup nemen.
Qua gekonkel en arrogantie zit je wel bij het juiste team komend jaar.quote:Op donderdag 25 november 2004 20:56 schreef JPM01 het volgende:
[..]
jij bent dus zo'n aso die mensen van de weg af drukt
ik hoop niet dat ik je volgend jaar tegen komlig je wel naast de weg
als ik die zie aankomen ga ik niet voor je aan de kantquote:Op donderdag 25 november 2004 23:26 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
Qua gekonkel en arrogantie zit je wel bij het juiste team komend jaar.
Maar het enige wat jij zou zien is mijn gele Sony rugzak die als een stip aan de horizon verdwijnt Misschien moet Raikkonen een trekstang monteren voor je.
vent, sterfquote:Op donderdag 25 november 2004 09:20 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
bla
als ik hem tegenkom dan laat ik hem niet voorbij of laat ik hem lekker struikelenquote:Op vrijdag 26 november 2004 10:07 schreef pyl het volgende:
Inderdaad, Mark, die snelheidsduivels begrijpen er helemaal niets van en zijn de risee van de Vierdaagse. Dat ze zo snel kunnen lopen, is op zichzelf natuurlijk bewonderenswaardig, maar het gros van die lui is zo blind voor hun omgeving en voor het plezier van andere wandelaars dat ze eerder betreurenswaardig zijn. Foo_niks hier is er een schoolvoorbeeld van. Hij heeft de Vierdaagse nota bene vier keer moeten lopen voordat hij erachter was wat er kennelijk allemaal aan mankeert. Negeren die hap; doen de andere wandelaars ook.
![]()
Joh, lekker laten gaan, is de moeite niet.quote:Op vrijdag 26 november 2004 10:36 schreef JPM01 het volgende:
als ik hem tegenkom dan laat ik hem niet voorbij of laat ik hem lekker struikelen![]()
quote:Op vrijdag 26 november 2004 10:45 schreef Mark het volgende:
[..]
Joh, lekker laten gaan, is de moeite niet.
Heb wel eens een reportage gezien op TV Gelderland over zo'n figuur. Noemde zijn ploegje het A-teamen je zag hem dan door een verlaten Elst heen sjezen om 8 uur 's ochtends. En dan op de Wedren een paar uur wachten om af te melden
![]()
Noem er één en dan gelijk op de eerste dag goed :de dijk naar Lent,alles komt daar samen dus je moet vier uur op de dertig goedmaken wil je niet in een verstopping terecht komen die zijn weergave niet kent.quote:Op vrijdag 26 november 2004 04:27 schreef Mark het volgende:
Persoonlijk kan ik me niet vinden in "Je kunt je eigen tempo niet lopen". Op de 50 is daar alle ruimte voor.
ik ook, ik geef de moed ondanks de problemen van dit jaar niet op.quote:Op zondag 28 november 2004 00:27 schreef danerit het volgende:
Nou in ieder geval ga ik komend jaar weer met plezier de 50 lopen en vind ik het hoe dan ook een prestatie voor iedereen die het haalt! Laat dat duidelijk zijn, en vooral de plezier die je eraan moet beleven! En beleef je dat er niet aan, DOE DAN NIET MEE !!!! want er zijn zat andere mensen die dat wel willen en het anders niet zouden kunnen
Bij de VVV informeren voor gastgezinnen is ook nog een mogelijkheid, en wat is het probleem als ze moeten werken hup een matje op de grond en maffen maarquote:Op maandag 7 februari 2005 15:38 schreef JPM01 het volgende:
inschrijving is begonnen voor de mensen die vorig jaar mee deden..., ik twijfel nog, ik kan namelijk niet bij m'n zus terecht met de 4daagse, ze moeten werken beiden dan.![]()
zijn er nog goeie campings daar??
Ben je niet een beetje laat met inschrijven, als je in de eerste periode had ingeschreven was je zeker van deelname. Nu moet je een loting afwachten.quote:Op donderdag 24 maart 2005 21:55 schreef Tha_Mars het volgende:
kheb me dit jaar toch ingeschreven, vorig jaar was ik dus Total Loss, kheb 1 week niks kunnen doen erna, maargoed, dit jaar proberen om met wat minder kleerscheuren er doorheen te komen.
Khad me ook in de 1e periode ingeschreven, ontdekte het topic alleen een beetje laat. Alleen dat trainen vind ik maar niks, maarja je moet er iets voor over hebben.quote:Op donderdag 24 maart 2005 21:57 schreef hetsjhokleek het volgende:
[..]
Ben je niet een beetje laat met inschrijven, als je in de eerste periode had ingeschreven was je zeker van deelname. Nu moet je een loting afwachten.
Ok ik vond het al raar, iig veel succes met de vierdaagse.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 01:39 schreef Tha_Mars het volgende:
[..]
Khad me ook in de 1e periode ingeschreven, ontdekte het topic alleen een beetje laat. Alleen dat trainen vind ik maar niks, maarja je moet er iets voor over hebben.
Kben nog niet begonnen trouwens
Idemquote:Op donderdag 24 maart 2005 23:05 schreef Yeahinho het volgende:
* Yeahinho heeft zich in een vlaag van verstandsverbijstering ook ingeschreven.
Nu maar hopen dat ik niet ingeloot word.
Nu al begonnen met oefenen?quote:Op maandag 4 april 2005 10:23 schreef Posdnous het volgende:
Gisteren even 15 km. geoefend met mijn nieuwe schoentjes.
Heb nu al overal pijn, dat gaat nog leuk worden.
Ik vond dit al heel watquote:Op maandag 4 april 2005 10:33 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Had je dat als dit je eerste keer is al niet wat eerder kunnen doen
Vooruit, het zij je vergeven.quote:Op maandag 4 april 2005 10:37 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ik vond dit al heel wat.
Ik weet niet eens of ik wel ingeloot ben.
En bovendien pas afgelopen week bruikbare schoenen gekocht..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |