abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20684629
Jaja, we hebben deel 50 gehaald!

En aangezien dit een feesttopic is wil ik geen onaardig woord zien.
We zijn allemaal kanjers en zijn allemaal op de goede weg naar een gezonder leven!
Zet hem op meiden!! (en heren )

Dit is een vervolg van: Fokdieetclub deel 49 (op weg naar de 50!!)

Aanvulling op dit topic:
Dieetrecepten - Een topic met smakelijke recepten. Zet je eigen favoriete recept erbij!
Dieetclubmeeting I in Burger's Zoo op 29-11-03 - Beestachtig gezellige meeting.
Dieetclubmeeting II in Sanadome op 20-03-04 - Een gezonde zwemmeeting.
Dieetclubmeeting III in Den Haag op 10-07-04 deel I en deel II - Gezellige smulmeeting met politiek tintje.
Dieetclubmeeting IV in de Efteling in september - * Deze meeting komt nog! Geef je op en ga mee!

Er is ook een IRC-kanaal voor de Fok!Dieetclub te vinden op de IRC-server irc.fok.nl poort 6667.
Na binnenkomst type je dan: /join #dieetclub

De Fok!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 25 of hoger (Hier kan je ook goed je BMI berekenen). Worstel je met een te dik buikje of licht overgewicht met een BMI onder de 25 dan ben je van harte welkom in het zustertopic "Slank de Zomer in".

De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan de dieetclub. Als je ook opgenomen wilt worden in die lijst moet je maar even een gil geven in het topic. Om het voor de mensen die de lijst bijhouden (de mensen van het roulatielijstje) wat gemakkelijker te maken vragen we een paar dingen:
  • Het is fijn als iemand zijn eigen regeltje aanpast, dus niet alleen: "Ik weeg nu 73", maar gewoon het hele regeltje zoals in de lijst staat.
  • Als je je regeltje aanpast, denk dan ook aan je BMI. Veel mensen vergeten dat aan te passen.
  • Geef één definitieve update per week door. Wil je vaker doorgeven hoe zwaar je bent zet er dan bij dat het om een tussendoor-meting gaat.

Update week 28

Anoukje (1m76) (34,5) was 118 kg, is nu 117 kg en wil graag 75 kg wegen -1
    Babbelzz (1,78) (26.6) was 89,9 is nu 84.4 en wil graag 69-70 wegen. -5.5
    Bolletje (1m78) (28,6) was 94,5 kg, is nu 90,5 kg en wil graag 75 kg wegen -4
    Brighteyes (1m72) (27,6) was 84,1 kg, is nu 81,6 kg en wil graag 78 kg wegen -2,5
    Burp2002 (1m86) (27,1) was 101 kg, is nu 94 kg en wil graag 86 kg wegen -7
    coolbabe (1m61) (29,7) was 82 kg, is nu 76,5 kg en wil graag 65 kg wegen -5,5
    Cutie (1.85) (31.1) was 106.5, is nu 106.5 en wil graag 75 kg wegen -0
    Darthirii (1m77) (38,3) was 120 kg, is nu 120 kg en wil graag 115 kg wegen -0
    Dizer (1m89) (25.4) was 93.1 kg, is nu 90,6 kg en wil graag 80-85 wegen -2,5
    easy-going (1m81) (29,9) was 98,6 kg, is nu 98,0 kg en wil graag 90 kg wegen -0,6
    Elvi (1m83) wil graag 85 kg wegen, tussentijds streefgewicht 100 kg -5,0
    emmy (1m64) (27,2) was 74,8 kg, is nu 73,2 kg en wil graag 68 kg wegen -1,6
    Faithy (1m75) (26,4) was 87 kg, is nu 81 kg en wil graag 70 kg wegen -6
    Fannetje (1m75) (1m75) (25,6) was 100,8 kg, is nu 78,5 en wil graag 75 wegen -22,3
    Funnie (1m70) (32,1) was 130 kg, is nu 92,8 kg en wil graag 80 wegen -37,2
    Gia (1m72) (30,7) was 91 kg, is nu 91 kg en wil graag 70 kg wegen -0
    Glimworm (1m75) (31,7) was 98 kg, weegt nu 97 kg en wil graag wegen 75 kg -1
    Hansie (1m89) (26,6) was 95 kg, is nu 95 kg en wil graag 80-85 kg wegen
    HorrorGirl (1m65) (25,1) was 80 kg, is nu 68,2 kg en wil graag 60 kg wegen -11,8
    Isabeau (1m67) (30,8) was 96,6 kg, is nu 85,8 en wil graag 65 kg wegen -10,8
    Jolene (1m58) (30.4) woog 86 kg weegt nu 76 kg en wil graag 56 kg wegen -10
    Knuppelhout (1m88) (29,4) was 114 kg, weegt nu 103.8 kg en wil graag wegen <100 kg -10,2
    Magic666 (1m82) (27,8) was 103 kg, is nu 92 kg en wil graag 88 kg wegen -11
    Malchevia (1m87) (27) woog 98 kilo en weegt nu 94 kilo en wil graag 85 wegen -4
    Mannekino (1m84) (32,4) was 112 kg, is nu 109 kg en wil graag 85 kg wegen -3
    Meimeltje (1m64) (31,5) was 92,5 kg, is nu 84,8 kg en wil graag 65 kg wegen –7,7
    miss_dynastie (1m70) (34) was 103,4 kg, is nu 98,2 en wil graag 75 kg wegen -5,2
    Miss_S (1m68) (31,9) was 98 kilo weegt nu 90 kilo en wil graag 70 kg wegen -8
    Moddereter (1m83) (28,1) was 96,8 kg, is nu 93,8 kg en wil graag 75 kg wegen -3
    octopussy (1m76) (30,7) was 107,8 kg, is nu 95,2 kg en wil graag 70 kg wegen -12,6
    Oldbie (1m89) (26.3) is nu 93,9 kilo en wil graag buikje kwijtraken en 82 kg wegen
    Ole (1,68) (43,9) Was 124 kg, is nu 124 kg en wil graag wegen < 100
    Pandorah (1m68) (27) was 89,5 kg, is nu 76,2 kg en wil graag 65 kg wegen -13,3
    Pridemeid (1m72) (37,2) was 110,1, is nu 110,1 en wil graag 65 wegen -0
    Rena (1m63) (27,9) was 74,2 kg, is nu 74,2 kg en wil graag 65 kg wegen -0
    Riann (1m72) (27,5) was 102 kg, is nu 81 kg en wil graag 70 kg wegen -21 kg en 90cm
    Riannuh (1m68) (25,5) was 76,75 kg, is nu 72 en wil graag 65 wegen - 4,75 kg & 22 cm
    Rosean (1m70) (27,7) was 145 kg, weegt nu 80 wil graag 79 wegen -65
    Sanne (1m43) (29.3) was 73 kg, weegt nu 59,9 kg wil graag 48 kg wegen -13,1 kg
    stoopkind (1m76)(28,9) was 90kg, is nu 89 kg en wil graag 75kg wegen -1
    Stout (1m70) (29,8) was 94 kg, is nu 86 kg en wil graag 75 kg wegen -8
    Teigan (1m60) (35.2) was 92.1 kg, is nu 90.3 kg en wil graag 80 wegen -1.8
    Zuiker (1m65) (28,7) was 87,5 kg, is nu 74,5 kg en wil graag 65 kg wegen -13

Het roulatielijstje:
    Week 29: Fannetje
    Week 30: miss_dynastie
    Week 31: Riann
    Week 32: Funnie
    Week 33: Teigan
    Week 34: jolene
    Week 35: Pandorah
    Week 36: YPPY

Kort overzicht van topics over lijnen op Fok!
    Hoe de laatste kilotjes snel kwijt raken? - Een Fokker op zoek naar tips voor de laatste kilo's.
    Hoe raak ik zo snel mogelijk mijn buikje kwijt! - Tips tegen dat vervelende buikje.
    Superhongerdieet! :) - Net als Miss_d ben ik wel benieuwd hoe het hiermee is vergaan.
    Vetvrij vet - Dit gaat over vetvervangers zoals Olestra
    is herbalife beter dan andere maaltijdvervangers? - Wissel ervaringen over Herbalife uit.

De oefeningen van Lurky voor een mooi figuur zijn hier te vinden.

Internet - (Eng.) = Engelse sites.
    Algemene sites
    www.overgewicht.nl - Uitgebreide site over overgewicht. Hier kan je ook je BMI berekenen.
    www.overgewicht.org - Site van het Kenniscentrum Overgewicht (verbonden aan de VU)
    www.voedingscentrum.nl - Dé site boordevol informatie over gezond eten.
    www.opdieet.nl - Site met uitstekende uitleg over overgewicht en dieten.
    www.gezondheidsplein.nl - Het deel van gezondheidsplein over voeding. Uitgebreide en heldere informatie.
    www.digitale-dietist.nl - Diëtisten site met handige tips, voedingsmiddelentabel en links.
    www.dikke-mensen.nl - De site van de Nederlandse Obesitas Vereniging.
    www.jojoclub-afslanken.com/ - Prima site met uitgebreide uitleg over vele soorten dieten.
    www.eetstoornis.org - Site voor mensen met een eetstoornis.
    www.weight-loss-diet-i.com/ - Verschrikkelijk veel informatie over lijnen en overgewicht (Eng.)
    www.realage.com - Leuke en interessante site over gezond zijn en blijven (Eng.).
    www.ivillage.com/diet/ - Zéér volledige site over overgewicht en lijnen (Eng).
    www.3fatchicks.com - Geweldige site met een enorme hoeveelheid informatie en links (Eng.).
    www.skinnydaily.com - Erg leuke en informatieve site over lijnen (Eng.)
    www.ehow.com - Antwoord op ál je vragen, ook op het gebied van lijnen nuttig (Eng.).
    www.diet-i.com - Véél info + "Hate Dieting e-zine" (Eng.)

Bewegen
    www.sportjefit.nl - Over sportief afvallen met veel sportieve links.
    www.lichamelijkeopvoeding.nl - Prima site als je wilt beginnen met bewegen (trainingsschema's).
    www.myasics.nl - Een super site over hardlopen! Hardlopen voor dummies met trainingsschema's vanaf 2 min. hardlopen.

Voedingstabellen
    www.voedingsmeter.nl - Hier kun je de voedingswaarde van je dagelijkse voeding bijhouden.
    www.calorieteller.info - Handige site om je dagelijkse energie-inname bij te houden.
    www.watziterin.nl - Handige site met kcal, vet, koolhydraten en eiwitgehalte.
    www.caloriefreak.com - De naam zegt het al: een site vol produkten (ook bijv. McDonalds) + kcal. (Eng.).
    Snoopy's Dieetpagina - Download hier een uitgebreide calorieëntabel.

Recepten
    www.smulweb.nl - Afslank-gedeelte van smulweb vol heerlijke recepten en tips.
    www.culinairezaken.nl - Prima receptensite met veel slanke recepten.
    cgi.fatfree.com - De site met de meeste recepten voor een slanke lijn die ik heb kunnen vinden (Eng.).
    www.cuisinecuisine.com - Hier moet je wezen als je een Engelstalig recept wilt klaarmaken en niets begrijpt van ounces, cups en tablespoons. Onmisbare rekenhulp bij het koken.

Interactieve sites
    voedingsdagboek.demonster.net - Mooie en overzichtelijke site voor je eigen voedingsdagboek online.
    www.valtaf.nl - Hou hier je eigen dieetdagboek bij (soort weblog voor lijners).
    www.onlijnclub.com - Grote Internetcommunity (concurrentie dus haha) voor lijners.
    www.weightsupport.nl - Een half jaar lang gratis begeleiding bij het lijnen.
    www.fitday.com - Site voor je eigen (gratis) dieetdagboek (Eng.)
    www.thedietchannel.com - Veel info en gratis 8 weken dieetprogramma (Eng.)

Link-sites
    dieet.pagina.nl/ - Startpagina over dieten met nog meer links.
    afslank.leukestart.nl - Een erg goede link-site over afslanken.
    grotematen.pagina.nl - (nog) moeite met het zoeken van kleren? Kijk hier eens bij.
    dmoz.org/Weight-Loss - Gevarieerde linksite. (Eng.)

Commerciële sites:
    www.herbalife.com
    www.slank-klup.nl/
    www.weighwatchers.nl
    www.afslanken.com
    www.eganederland.nl/
    www.slimfast.nl/
    www.bodysolution.nl/
    www.specialk.nl
  • "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_20684750
    ik weet niet wie en of de update al gedaan was, maar hier nog even mijn nieuwe regeltje..

Teigan (1m60) (35.2) was 92.1 kg, is nu 89.7 kg en wil graag >80 wegen -2.4

Verder, woepie, deel 50!.... Hardstikke mooi dat we het gehaald hebben..
    You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
    pi_20684816
    Oh.. het is zo moeilijk

godver, en het schiet ook niet meer op ook..

*hongerdieet maar gaat doen per maandag8

op mn werk toch geen tijd om te eten
    Doei.
    pi_20684882
    Neeneenee, Faithy, je moet geen hongerdieet gaan doen hoor.
    Daar val je verkeerd mee af en geef je je lichaam alleen maar slechte signalen.
    Waar gaat het precies mis mee dan? Eet je teveel, snoep je teveel, heb je geen tijd om te eten/eten klaar te maken? Motivatie weg? Geen zin meer?
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_20685044
    tvp Update komt morgen
    pi_20685111
    quote:
    Op zaterdag 17 juli 2004 13:26 schreef Isabeau het volgende:
    Neeneenee, Faithy, je moet geen hongerdieet gaan doen hoor.
    Daar val je verkeerd mee af en geef je je lichaam alleen maar slechte signalen.
    Waar gaat het precies mis mee dan? Eet je teveel, snoep je teveel, heb je geen tijd om te eten/eten klaar te maken? Motivatie weg? Geen zin meer?
    snoepen doe ik al nauwelijks..

zin? ja, tuurlijk wel!

maar ik denk teveel eten.. komt ook gewoon door mn ouders enzo..
    Kook dan wel zelf, maar ik kan niet TE gezond gaan koken, want dan ben ik de enige die het op eet, omdat ze hier altijd jus, vlees, en andere vette zooi eten
    En als ik dan een salade maak ofzo, of gewoon iets heel gezonds, dan eet niemand het meer..
    En het is veelste duur om voor mij alleen dan weer apart te gaan koken, daar is gewoon het geld niet voor
    Doei.
    pi_20685235
    faithy, dat is inderdaad een klote situatie. Je wilt wel maar het wordt je praktisch onmogelijk gemaakt. Het lijkt me echter wel mogelijk om het snoepen écht te laten voor wat het is en de jus te laten staan. Dan maar wat droge aardappels, smaakt ook prima. Vet vlees is balen om voorgeschoteld te krijgen maar kan je niet vragen of er méér rundvlees dan wel kip op tafel kan komen? Niet extreem gezond maar stukken beter dan bijv. varkensvlees.

Zoals Isabeau zegt is een hongerdieet het stomste wat je kunt doen, daar ga je echt spijt van krijgen! Zorg dat je dan aan je hoeveelheid kCal komt met het eten wat de pot schaft. dan zit je iig 'safe'.
    pi_20685318
    maar snoep kan ik ook makkelijk laten staan hoor

en dat doe ik dan ook wel... de chocolade sinds de meeting niet meer aangeraakt
    Doei.
    pi_20685335
    en binnenkort kookt mn vader weer, dus dan wordt de olijfolie weer ingewisseld voor ladingen boter
    Doei.
    pi_20685463
    Is er geen mogelijkheid dat jij gaat koken? Als ik kook dan eten we altijd heerlijk, maar wel gezond en slank. Jus en sauzen wel klaarmaken, maar nergens over doen. Kan iedereen voor zichzelf pakken.
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_20685531
    Faithy, wat helpt ms is als je voor het eten drie glazen water drinkt, dan zit je enigzins vol al
    Een kleiner bord helpt ook, hoe stom dat ms ook klinkt.
    Kan minder op, dus je eet minder en toch heb je een lekker vol bord zodat je je niet zielig hoeft te voelen
    [i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
    pi_20685766
    quote:
    Op zaterdag 17 juli 2004 14:18 schreef milagro het volgende:
    Faithy, wat helpt ms is als je voor het eten drie glazen water drinkt, dan zit je enigzins vol al
    Een kleiner bord helpt ook, hoe stom dat ms ook klinkt.
    Kan minder op, dus je eet minder en toch heb je een lekker vol bord zodat je je niet zielig hoeft te voelen
    Het gaat ook niet zozeer om zielig voelen in dezen als wel dat ze toch genoeg energie naar binnen moet krijgen met het eten om niet in de spaarstand terecht te komen. Dus zorgen dat je vol zit met water en héél weinig eten lost dit niet op.
    pi_20686232
    quote:
    Op zaterdag 17 juli 2004 14:38 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Het gaat ook niet zozeer om zielig voelen in dezen als wel dat ze toch genoeg energie naar binnen moet krijgen met het eten om niet in de spaarstand terecht te komen. Dus zorgen dat je vol zit met water en héél weinig eten lost dit niet op.
    Of je legt de nadruk op het verkeerde woordje en neemt het iets té letterlijk
    Heb ik het over te weinig eten dan?

Een groot bord met weinig (maar genoeg) eten toont minder leuk als een klein bord met veel (evenveel als op dat grote bord en dus ook genoeg )
    Gewoon een trucje om je minder te doen eten en toch het idee te hebben dat je veel gegeten hebt
      † In Memoriam † zaterdag 17 juli 2004 @ 16:23:54 #14
    43556 miss_dynastie
    pi_20687236
    Faithy, zou je je vlees niet in de oven kunnen braden, dat scheelt denk ik al enorm. En geen jus en sausjes eten? Of mixen je ouders dat gewoon door het eten heen ??
    pi_20687293
    grillen!
    grillpan!
    pi_20687459
    jus neem is sowieso al nooit, maar ik heb 9 van de 10 keer geen tijd om te koken voor mezelf, heb tegenwoordig ook een 36 uur baan, dus als ik in huis kom, dan staat 't eten 9 van de 10 keer al op tafel..

Mijn ouders, en vooral van mn moeder houden van lekker eten, eni k ook wel, alleen hebben ze nog niet door dat lekker niet altijd vet en veel moet zijn.. .:{
    Doei.
    pi_20688736
    Lastige situatie, ben ook blij dat ik helemaal alleen woon.

Toen ik nog thuis woonde en op dieet was kookte mn moeder wel altijd vlees mager vlees apart voor mij zonder boter. Zouden je ouders dat niet voor je kunnen doen?
    pi_20689448
    tvp
    morgen komt de update
      zaterdag 17 juli 2004 @ 18:42:17 #19
    99257 Darthirii
    Bitch From Hell
    pi_20689916
    TVP en ff hoi allemaal Morgen weer terug...
      † In Memoriam † zaterdag 17 juli 2004 @ 18:57:23 #20
    43556 miss_dynastie
    pi_20690276
    quote:
    Op zaterdag 17 juli 2004 16:40 schreef Faithy het volgende:
    Mijn ouders, en vooral van mn moeder houden van lekker eten, eni k ook wel, alleen hebben ze nog niet door dat lekker niet altijd vet en veel moet zijn.. .:{
    Wat koken ze dan, als ik vragen mag?
    pi_20693016
    pi_20700295
    ik was dus een kilo bijgekomen maar daar is nu weer een halve van af gelukkig

Riann (1m72) (27,5) was 102 kg, is nu 81.5 kg en wil graag 70 kg wegen -20.5 kg en 90cm
    pi_20701005
    Ik ben deze week op hetzelfde gewicht gebleven. Geen update dus van mijn kant.
      zondag 18 juli 2004 @ 15:30:28 #24
    1762 YPPY
    Yppiaans
    pi_20701078
    Ook al kun je niet alles eten zoals je het wilt Faithy, je kunt altijd proberen het zo goed mogelijk te doen. Een hongerdieet gaat niet werken. In eerste instantie wel ja, maar het zit er weer extra snel aan wanneer je weer iets gaat eten. Wel vervelend dat je zo afhankelijk bent van anderen. Probeer anders wat minder van het vettere deel te eten en neem zoveel mogelijk groente. Dat is toch nog wel niet-vet? Probeer toch zelf te koken, er is vast iets dat ze lekker vinden en dat toch gezond is. Sterkte ermee!

Mooi dat het er al weer half af is Riann.

Isabeau. Dat ijs is veels te lekker.
    Tijdens de meet heb ik beloofd mijn 'schema' in te scannen dat ik elke week bij heb gehouden. Om een voorbeeld te geven van het schommelen en dat het erom gaat dat de grote lijn naar beneden gaat. Het is niet zo duidelijk, maar ik hoop dat het een beetje te snappen is. Het eerste plaatje is van het eerste jaar en het tweede plaatje van het tweede jaar (dat is nu bijna om). Tijdens de vakantie ben ik een kilo aangekomen, ruim de helft daarvan is er weer vanaf. De weegschaal twijfelde vanochtend tussen 65 en 65,5.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
    Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
    *OUD heilige*
    pi_20701221
    Dat lijkt wel een beetje op mijn lijn omlaag, Yppy. Dat schommelt ook behoorlijk, maar de grote lijn is nog steeds omlaag. Daarom maak ik me ook niet zo druk om een weekje stilstaan. Ik weet van mezelf dat ik op de goede weg ben, dus ik val hoe dan ook toch wel af in de komende week en anders wel de week erop of...etc

Enne, sorry, maar ik kwam via via op die link terecht en nou ja...eh *zucht* ik heb mezelf Ben & Jerry's beloofd als ik onder de 80 kg weeg Duurt nog ff, maar is wel iets leuks om naar uit te kijken.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')