abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20600702
Vervolg van: Fokdieetclub deel 48

Aanvulling op dit topic:
Dieetrecepten - Een topic met smakelijke recepten. Zet je eigen favoriete recept erbij!
Dieetclubmeeting I in Burger's Zoo op 29-11-03 - Beestachtig gezellige meeting.
Dieetclubmeeting II in Sanadome op 20-03-04 - Een gezonde zwemmeeting.
Dieetclubmeeting III in Den Haag op 10-07-04 deel I en deel II - Gezellige smulmeeting met politiek tintje.
Dieetclubmeeting IV in de Efteling in september - * Deze meeting komt nog! Geef je op en ga mee!

Er is ook een IRC-kanaal voor de Fok!Dieetclub te vinden op de IRC-server irc.fok.nl poort 6667.
Na binnenkomst type je dan: /join #dieetclub

De Fok!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 25 of hoger (Hier kan je ook goed je BMI berekenen). Worstel je met een te dik buikje of licht overgewicht met een BMI onder de 25 dan ben je van harte welkom in het zustertopic "Slank de Zomer in".

De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan de dieetclub. Als je ook opgenomen wilt worden in die lijst moet je maar even een gil geven in het topic. Om het voor de mensen die de lijst bijhouden (de mensen van het roulatielijstje) wat gemakkelijker te maken vragen we een paar dingen:
  • Het is fijn als iemand zijn eigen regeltje aanpast, dus niet alleen: "Ik weeg nu 73", maar gewoon het hele regeltje zoals in de lijst staat.
  • Als je je regeltje aanpast, denk dan ook aan je BMI. Veel mensen vergeten dat aan te passen.
  • Geef één definitieve update per week door. Wil je vaker doorgeven hoe zwaar je bent zet er dan bij dat het om een tussendoor-meting gaat.

Update week 28

Anoukje (1m76) (34,5) was 118 kg, is nu 117 kg en wil graag 75 kg wegen -1
    Babbelzz (1,78) (26.6) was 89,9 is nu 84.4 en wil graag 69-70 wegen. -5.5
    Bolletje (1m78) (28,6) was 94,5 kg, is nu 90,5 kg en wil graag 75 kg wegen -4
    Brighteyes (1m72) (27,6) was 84,1 kg, is nu 81,6 kg en wil graag 78 kg wegen -2,5
    Burp2002 (1m86) (27,1) was 101 kg, is nu 94 kg en wil graag 86 kg wegen -7
    coolbabe (1m61) (29,7) was 82 kg, is nu 76,5 kg en wil graag 65 kg wegen -5,5
    Cutie (1.85) (31.1) was 106.5, is nu 106.5 en wil graag 75 kg wegen -0
    Darthirii (1m77) (38,3) was 120 kg, is nu 120 kg en wil graag 115 kg wegen -0
    Dizer (1m89) (25.4) was 93.1 kg, is nu 90,6 kg en wil graag 80-85 wegen -2,5
    easy-going (1m81) (29,9) was 98,6 kg, is nu 98,0 kg en wil graag 90 kg wegen -0,6
    Elvi (1m83) wil graag 85 kg wegen, tussentijds streefgewicht 100 kg -5,0
    emmy (1m64) (27,2) was 74,8 kg, is nu 73,2 kg en wil graag 68 kg wegen -1,6
    Faithy (1m75) (26,4) was 87 kg, is nu 81 kg en wil graag 70 kg wegen -6
    Fannetje (1m75) (1m75) (25,6) was 100,8 kg, is nu 78,5 en wil graag 75 wegen -22,3
    Funnie (1m70) (32,1) was 130 kg, is nu 92,8 kg en wil graag 80 wegen -37,2
    Gia (1m72) (30,7) was 91 kg, is nu 91 kg en wil graag 70 kg wegen -0
    Glimworm (1m75) (31,7) was 98 kg, weegt nu 97 kg en wil graag wegen 75 kg -1
    Hansie (1m89) (26,6) was 95 kg, is nu 95 kg en wil graag 80-85 kg wegen
    HorrorGirl (1m65) (25,1) was 80 kg, is nu 68,2 kg en wil graag 60 kg wegen -11,8
    Isabeau (1m67) (30,8) was 96,6 kg, is nu 85,8 en wil graag 65 kg wegen -10,8
    Jolene (1m58) (30.4) woog 86 kg weegt nu 76 kg en wil graag 56 kg wegen -10
    Knuppelhout (1m88) (29,4) was 114 kg, weegt nu 103.8 kg en wil graag wegen <100 kg -10,2
    Magic666 (1m82) (27,8) was 103 kg, is nu 92 kg en wil graag 88 kg wegen -11
    Malchevia (1m87) (27) woog 98 kilo en weegt nu 94 kilo en wil graag 85 wegen -4
    Mannekino (1m84) (32,4) was 112 kg, is nu 109 kg en wil graag 85 kg wegen -3
    Meimeltje (1m64) (31,5) was 92,5 kg, is nu 84,8 kg en wil graag 65 kg wegen –7,7
    miss_dynastie (1m70) (34) was 103,4 kg, is nu 98,2 en wil graag 75 kg wegen -5,2
    Miss_S (1m68) (31,9) was 98 kilo weegt nu 90 kilo en wil graag 70 kg wegen -8
    Moddereter (1m83) (28,1) was 96,8 kg, is nu 93,8 kg en wil graag 75 kg wegen -3
    octopussy (1m76) (30,7) was 107,8 kg, is nu 95,2 kg en wil graag 70 kg wegen -12,6
    Oldbie (1m89) (26.3) is nu 93,9 kilo en wil graag buikje kwijtraken en 82 kg wegen
    Ole (1,68) (43,9) Was 124 kg, is nu 124 kg en wil graag wegen < 100
    Pandorah (1m68) (27) was 89,5 kg, is nu 76,2 kg en wil graag 65 kg wegen -13,3
    Pridemeid (1m72) (37,2) was 110,1, is nu 110,1 en wil graag 65 wegen -0
    Rena (1m63) (27,9) was 74,2 kg, is nu 74,2 kg en wil graag 65 kg wegen -0
    Riann (1m72) (27,5) was 102 kg, is nu 81 kg en wil graag 70 kg wegen -21 kg en 90cm
    Riannuh (1m68) (25,5) was 76,75 kg, is nu 72 en wil graag 65 wegen - 4,75 kg & 22 cm
    Rosean (1m70) (27,7) was 145 kg, weegt nu 80 wil graag 79 wegen -65
    Sanne (1m43) (29.3) was 73 kg, weegt nu 59,9 kg wil graag 48 kg wegen -13,1 kg
    stoopkind (1m76)(28,9) was 90kg, is nu 89 kg en wil graag 75kg wegen -1
    Stout (1m70) (29,8) was 94 kg, is nu 86 kg en wil graag 75 kg wegen -8
    Teigan (1m60) (35.2) was 92.1 kg, is nu 90.3 kg en wil graag 80 wegen -1.8
    Zuiker (1m65) (28,7) was 87,5 kg, is nu 74,5 kg en wil graag 65 kg wegen -13

Het roulatielijstje:
    Week 29: Fannetje
    Week 30: miss_dynastie
    Week 31: Riann
    Week 32: Funnie
    Week 33: Teigan
    Week 34: jolene
    Week 35: Pandorah
    Week 36: YPPY

Kort overzicht van topics over lijnen op Fok!
    Hoe de laatste kilotjes snel kwijt raken? - Een Fokker op zoek naar tips voor de laatste kilo's.
    Hoe raak ik zo snel mogelijk mijn buikje kwijt! - Tips tegen dat vervelende buikje.
    Superhongerdieet! :) - Net als Miss_d ben ik wel benieuwd hoe het hiermee is vergaan.
    Vetvrij vet - Dit gaat over vetvervangers zoals Olestra
    is herbalife beter dan andere maaltijdvervangers? - Wissel ervaringen over Herbalife uit.

De oefeningen van Lurky voor een mooi figuur zijn hier te vinden.

Internet - (Eng.) = Engelse sites.
    Algemene sites
    www.overgewicht.nl - Uitgebreide site over overgewicht. Hier kan je ook je BMI berekenen.
    www.overgewicht.org - Site van het Kenniscentrum Overgewicht (verbonden aan de VU)
    www.voedingscentrum.nl - Dé site boordevol informatie over gezond eten.
    www.opdieet.nl - Site met uitstekende uitleg over overgewicht en dieten.
    www.gezondheidsplein.nl - Het deel van gezondheidsplein over voeding. Uitgebreide en heldere informatie.
    www.digitale-dietist.nl - Diëtisten site met handige tips, voedingsmiddelentabel en links.
    www.dikke-mensen.nl - De site van de Nederlandse Obesitas Vereniging.
    www.jojoclub-afslanken.com/ - Prima site met uitgebreide uitleg over vele soorten dieten.
    www.eetstoornis.org - Site voor mensen met een eetstoornis.
    www.weight-loss-diet-i.com/ - Verschrikkelijk veel informatie over lijnen en overgewicht (Eng.)
    www.realage.com - Leuke en interessante site over gezond zijn en blijven (Eng.).
    www.ivillage.com/diet/ - Zéér volledige site over overgewicht en lijnen (Eng).
    www.3fatchicks.com - Geweldige site met een enorme hoeveelheid informatie en links (Eng.).
    www.skinnydaily.com - Erg leuke en informatieve site over lijnen (Eng.)
    www.ehow.com - Antwoord op ál je vragen, ook op het gebied van lijnen nuttig (Eng.).
    www.diet-i.com - Véél info + "Hate Dieting e-zine" (Eng.)

Bewegen
    www.sportjefit.nl - Over sportief afvallen met veel sportieve links.
    www.lichamelijkeopvoeding.nl - Prima site als je wilt beginnen met bewegen (trainingsschema's).
    www.myasics.nl - Een super site over hardlopen! Hardlopen voor dummies met trainingsschema's vanaf 2 min. hardlopen.

Voedingstabellen
    www.voedingsmeter.nl - Hier kun je de voedingswaarde van je dagelijkse voeding bijhouden.
    www.calorieteller.info - Handige site om je dagelijkse energie-inname bij te houden.
    www.watziterin.nl - Handige site met kcal, vet, koolhydraten en eiwitgehalte.
    www.caloriefreak.com - De naam zegt het al: een site vol produkten (ook bijv. McDonalds) + kcal. (Eng.).
    Snoopy's Dieetpagina - Download hier een uitgebreide calorieëntabel.

Recepten
    www.smulweb.nl - Afslank-gedeelte van smulweb vol heerlijke recepten en tips.
    www.culinairezaken.nl - Prima receptensite met veel slanke recepten.
    cgi.fatfree.com - De site met de meeste recepten voor een slanke lijn die ik heb kunnen vinden (Eng.).
    www.cuisinecuisine.com - Hier moet je wezen als je een Engelstalig recept wilt klaarmaken en niets begrijpt van ounces, cups en tablespoons. Onmisbare rekenhulp bij het koken.

Interactieve sites
    voedingsdagboek.demonster.net - Mooie en overzichtelijke site voor je eigen voedingsdagboek online.
    www.valtaf.nl - Hou hier je eigen dieetdagboek bij (soort weblog voor lijners).
    www.onlijnclub.com - Grote Internetcommunity (concurrentie dus haha) voor lijners.
    www.weightsupport.nl - Een half jaar lang gratis begeleiding bij het lijnen.
    www.fitday.com - Site voor je eigen (gratis) dieetdagboek (Eng.)
    www.thedietchannel.com - Veel info en gratis 8 weken dieetprogramma (Eng.)

Link-sites
    dieet.pagina.nl/ - Startpagina over dieten met nog meer links.
    afslank.leukestart.nl - Een erg goede link-site over afslanken.
    grotematen.pagina.nl - (nog) moeite met het zoeken van kleren? Kijk hier eens bij.
    dmoz.org/Weight-Loss - Gevarieerde linksite. (Eng.)

Commerciële sites:
    www.herbalife.com
    www.slank-klup.nl/
    www.weighwatchers.nl
    www.afslanken.com
    www.eganederland.nl/
    www.slimfast.nl/
    www.bodysolution.nl/
    www.specialk.nl
  • "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_20600766
    Ik had wat problemen met de openingspost, het is net of je die maar een beperkt aantal keer kan kopiëren/editten Vorige keer hadden we ineens ook al problemen met de openingspost, maar goed.

Ik heb net een stuk of 8 dropjes zitten snoepen en ben doodmoe. Moet nog tot 23:00 werken Ik heb er geen zin meer in. Echt niet.
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_20601057
    Volgende keer moet ik het OP documentje ook maar es naar mijn werk sturen want ik wilde hem wel openen maar ik kon alleen een docje vinden van het recept van chocoladetruffels .

Argg... ik had gehoopt vanmiddag zo'n stevige mueslireep te kopen maar nee, koop ik weer die slimfastrepen. Dus ik heb, voordat ik het doorhad, 3 van die krengen lopen vreten . Gelukkig ben ik niet de enige hier met het probleem want (omdat ik het toch zonde vond om de rest van de repen weg te gooien, heb ik ze maar weggegeven) riep een collega van mij dat ze er maar eentje wilde en niet drie want die krengen zijn veels te lekker. We moeten dus maar es een brief schrijven naar Slimfast: maak jullie maaltijdrepen wat smeriger want we vreten ze zo op! . *Zucht* maar door die suikershot ben ik dus ook moe... Dus Isa, je bent niet de enige die zo moe is (maar ik mag zo naar huis, dus sterkte! ).

Isabeau: weet jij eigenlijk hoe het zit met het volgende? Als ik iets met vet heb gegeten, krijg ik daar na een kwartier last van (lees: rennen naar de wc ) maar vriendjelief blijft maar beweren dat het niet zo snel kan, en dat het afkomstig moet zijn van een vorige maaltijd (eniwee: volgens hem kan het eten niet zo snel zijn verteerd via het darm nogwattus kanaal en ander heel verhaal dat ik niet onthouden heb helaas ). Zelf leg ik dat verband wel omdat het beter gaat als ik iets eet dat minder vet is. Kan jij het me misschien uitleggen?

Nou nog effe een reactie plaatsen die net niet meer kon worden geplaatst:

Ik ga niet gelijk allerlei nieuwe broeken kopen omdat mijn huidige van mijn kont afzakken. Ik heb gewoon een riem gekocht die je kan aansnoeren (zo eentje zonder gaatjes)… ook heel handig . En als ik ga winkelen, moet ik wel opletten dat ik niet automatisch maat 46 pak maar dat ik nu maat 42 of 44 nodig heb. Af en toe koop ik wel te kleine kleren (mn broeken) maar dat komt dan omdat de grotere maat al afzakt. Dat is voor mij een extra stimulans om mijn best te doen om snel in die broek te passen . Zelf moet ik eerder wennen aan het feit dat strakke kleren mij best passen en staan, alleen denk ik zelf nog van niet . Wel eigenaardig: gister heb ik een lekker makkelijke broek gekocht: maatje S en zakt nu alweer af!

Sinds deze week hebben we een broodjescorner bij ons op werk. En ze hebben ook saladshakers! Best lekker want ik zit nu helemaal vol maar helaas wel weer wat duurder (waarom moet gezond nou duurder zijn )…

Bij mij is het meer mijn schoonmoeder die me steunt. Iedere keer als ze komt, roept ze dat ik ben afgevallen. Mijn moeder zegt er eigenlijk helemaal niets over. Kan ook zijn dat ze niet meer durven sinds ik ooit (nah, da's alweer 12 jaar geleden) heel erg boos ben geworden op het gezeur over het feit dat ik dik ben. Toen wás ik helemaal niet te dik (vermoedelijk zo rond 60/65 kilo) maar zo mager (49 kilo bij 1.68) als mijn moeder toen was, is gewoon niet gezond en haalbaar...

miss_d: het is inderdaad zonde om eten weg te gooien maar het is helemaal wat dat jij eten in je maag gesplitst krijgt waar je helemaal niet om hebt gevraagd. Zo zijn mijn ouders dus ook: wel zeuren dat iemand te dik is, maar als je komt moet je wel gebak eten want dat is toch o zo gezellig. En als je het eten niet aan iemand kwijt kan, helaas, dan kan je het beste voor je zelf het maar weggooien…

Gia: vetgehalte voor een vrouw ligt zo rond de 20 a 25% geloof ik. Dat is meer natuurlijk bepaald (vrouwen moeten kinderen kunnen krijgen enzo..). Vervelend dat je niet afvalt zeg. Maar als je heel weinig kan eten zodat je wel wat afvalt, is ook niet alles. Volgende keer maar aan de dietiste vragen hoe dit zit lijkt mij?

Miss_S: misschien moet je voor jezelf eens gaan opschrijven wat je eet en kijken of het niet te veel en/of te weinig is? Als je zo vroeg al eet, is het misschien handig om je toetje niet direct op te eten maar te verschuiven naar een later tijdstip. Ik weet zelf geen leuke site voor oefeningen, misschien dat dit vermeld staat in de OP...

Dizer: je doet geen 100 gram slankie op een boterham. Vermoedelijk iets van 15 gram wat dus 20 kcal is. Dat is dus netjes als je weet dat appelstroop (ook mager) voor 35 kcal telt als je dat op brood doet...
    pi_20602312
    Jippie! Ik heb weer internet thuis. Dus ik kom weer gezellig meedoen.
    Helaas is mijn gewicht de laatste weken alleen maar toegenomen Maar ik ben alweer met frisse moed begonnen met gezond eten, dus hopelijk is er snel weer wat vanaf.
    Mijn regeltje wordt nu:
    stoopkind (1m76)(29,7) was 92kg, is nu 92 kg en wil graag 75kg wegen
    pi_20603184
    Ik was maandag ook weer een hele kilo ( ) zwaarder dan zaterdag, en vandaag zelfs nog een ons erbij... dat krijg ik er dus deze week niet meer af helaas. Maar ja, we blijven stug doorgaan
    pi_20603883
    ik zelf eet eigenlijk nooit een toetje
    meestal later op de avond eet ik nog wel een boterham
      dinsdag 13 juli 2004 @ 21:41:32 #7
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_20607067
    terugvindpost
    Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
    I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
      dinsdag 13 juli 2004 @ 23:28:59 #8
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_20609490
    Kluisjes op station afgesloten na terreuralarm

Dat was zaterdag toch al zo???
      dinsdag 13 juli 2004 @ 23:42:17 #9
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_20609760
    quote:
    Op dinsdag 13 juli 2004 17:17 schreef Pandorah het volgende:
    Dizer: je doet geen 100 gram slankie op een boterham. Vermoedelijk iets van 15 gram wat dus 20 kcal is. Dat is dus netjes als je weet dat appelstroop (ook mager) voor 35 kcal telt als je dat op brood doet...
    Maar dat was nou mijn probleem. Heb vandaag over ontbijt en lunch verdeeld 1 pakje slankie van 100g opgemaakt. Had ik niet moeten doen denk ik.

Heb dus over ontbijt en lunch in totaal denk ik iets van 6 a 8 sneetjes bruin brood met in totaal 1 pakje slankie, een paar plakjes chorizo 1 kom magere yoghurt en 1 appel en 2 liter water. Volgende keer moet ik denk ik wat minderen met brood en slankie. En chorizo helemaal niet eten.
    Of ben ik nu te streng bezig?

Morgen beloofd een leuke dag te worden. Ik ga met mijn beste vriend Amsterdam in en dat wordt wel meestal Junkfood als luch en als avondeten. Ik weet niet wat ik moet doen. Ik denk dat ik hem kan overhalen om als lunch bij de McDonalds te gaan eten (salade) en als avondeten bij een italiaans restaurant. Alhoewel bij dat italiaanse restaurant wil ik altijd aan de pizza... Pizza is erg vet. Iemand een tip van wat ik wel moet eten? Misschien is gegrilde kip met champigons beter. Oooh het is zo moeilijk.

Vandaag had ik als avondeten het vlees weggehaald. Mijn moeder vond dat niet leuk maar ik vind het gewoon niet lekker. Dus heb meer sla gegeten. Was lekker
    Friends don't let friends remain beardless...
    pi_20610443
    quote:
    Op dinsdag 13 juli 2004 23:42 schreef Dizer het volgende:

[..]

Maar dat was nou mijn probleem. Heb vandaag over ontbijt en lunch verdeeld 1 pakje slankie van 100g opgemaakt. Had ik niet moeten doen denk ik.

Heb dus over ontbijt en lunch in totaal denk ik iets van 6 a 8 sneetjes bruin brood met in totaal 1 pakje slankie, een paar plakjes chorizo 1 kom magere yoghurt en 1 appel en 2 liter water. Volgende keer moet ik denk ik wat minderen met brood en slankie. En chorizo helemaal niet eten.

Morgen beloofd een leuke dag te worden. Ik ga met mijn beste vriend Amsterdam in en dat wordt wel meestal Junkfood als luch en als avondeten. Ik weet niet wat ik moet doen. Ik denk dat ik hem kan overhalen om als lunch bij de McDonalds te gaan eten (salade) en als avondeten bij een italiaans restaurant. Alhoewel bij dat italiaanse restaurant wil ik altijd aan de pizza... Pizza is erg vet. Iemand een tip van wat ik wel moet eten? Misschien is gegrilde kip met champigons beter. Oooh het is zo moeilijk.

Vandaag had ik als avondeten het vlees weggehaald. Mijn moeder vond dat niet leuk maar ik vind het gewoon niet lekker. Dus heb meer sla gegeten. Was lekker
    als je de simpelste pizza neemt (in ieder geval zonder vlees en niet te veel kaas) valt het wel mee. Gewoon niet te veel opeten!
    en anders kan je aan de antipasti, ook erg lekker hoor!

en salades hebben ze ook. Maar ok, ik zou ook gewoon een lekkere pizza nemen hoor, ik zorg ervoor dat ik moet 'terugbetalen' dmv sport
    voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
    pi_20612901
    tvp

Tja heb weinig te melden, alleen dat ik gisteren heel slecht maar lekker shoarma heb gegeten
      woensdag 14 juli 2004 @ 08:35:34 #12
    99257 Darthirii
    Bitch From Hell
    pi_20612902
    Goeiemorgen allemaal!

Hier gaat het nog steeds lekker, ondanks dat ik de laatste 2 dagen 's avonds moest werken en daardoor al 's middags warm eten had . Ik ben wel afgevallen al, maar ga pas vrijdag weer wegen en geef dan m'n gewicht ook even door.

Vanavond ga ik eten bij een vriendin, zij doet zelf ook aan de lijn, dus het zal wel iets gezonds zijn .
    Ik kom hier vanavond nog even lurken en uitgebereid reageren, nu eerst werken.

Groetjes Darthirii
    pi_20613095
    Goeiemorgen allemaal!
    Ik heb me nog niet gewogen, maar me wel de hele week netjes gedragen.
    Heb gisteren wel frietjes gegeten met 2 kaassoufflés...
    Maar, dat proberen we er vandaag weer af te krijgen!

Ik heb nog moed iig

(en een beetje erg veel trek )
    pi_20614857
    Tis weer woensdag hierbij mijn nieuwe regel:

Mannekino (1m84) (31,3) was 112 kg, is nu 106 kg en wil graag 85 kg wegen -6
      † In Memoriam † woensdag 14 juli 2004 @ 11:36:08 #15
    43556 miss_dynastie
    pi_20615600
    quote:
    Op dinsdag 13 juli 2004 17:17 schreef Pandorah het volgende:
    (waarom moet gezond nou duurder zijn )…
    Zucht.... misschien begin ik ooit als ik geld en tijd genoeg heb een winkel met gezond voedsel en hippe kleding voor dikke mensen voor een normale prijs zodat ze er ook tijdens het lijnen leuk uit zien
    quote:
    miss_d: het is inderdaad zonde om eten weg te gooien maar het is helemaal wat dat jij eten in je maag gesplitst krijgt waar je helemaal niet om hebt gevraagd. Zo zijn mijn ouders dus ook: wel zeuren dat iemand te dik is, maar als je komt moet je wel gebak eten want dat is toch o zo gezellig. En als je het eten niet aan iemand kwijt kan, helaas, dan kan je het beste voor je zelf het maar weggooien…
    Nee, en eindelijk voel ik me ook niet verplicht om het op te eten. Beter een vuilniszak dan mezelf als afvalemmer gebruiken Bovendien komt hier over een maand een Joegoslavische bakker en winkel in de straat, dus ik hoef niet meer tot volgend jaar te wachten
      † In Memoriam † woensdag 14 juli 2004 @ 11:39:28 #16
    43556 miss_dynastie
    pi_20615675
    quote:
    Op dinsdag 13 juli 2004 23:42 schreef Dizer het volgende:

[..]

Nee hoor, dat is netjes. Pandorah heeft het over 15 gram per boterham, jij over 100 gram per 6-8 boterhammen, dat is goed, je hebt er niet teveel opgedaan. Of je teveel brood eet kan ik niet beoordelen, daar zul je zelf een evenwicht in moeten vinden . En tja.... je moet ook niet al te streng zijn, vind ik. Je kunt jezelf afvragen: vind ik die chorizo echt heel lekker of eet ik het uit gewoonte en zou ik het niet missen? Als het laatste het geval is, dan zou ik het niet vaak meer gebruiken, maar eet je het omdat je het lekker vindt, dan zou ik daar niet zomaar mee stoppen!
    quote:
    Misschien moet je gewoon lekker genieten van je dagje uit De boog kan ook niet altijd gespannen zijn!
    pi_20616519
    Even snel, ik moet zo weer weg.

Pandorah: vriendjelief heeft gelijk. Je eten heeft even de tijd nodig om van in- naar uitgang te komen. Ik zal eens kijken of ik anders iets meer kan vinden over de invloed van de maaltijd op de passage verderop, dat zou misschien wel kunnen.
    Enne, ik heb ooit ook een heel pak slimfastrepen opgegeten omdat ze zo lekker waren Dus je bent niet de enige.

Gia vetgehalte bij een gezonde vrouw mag zelfs oplopen tot 30%. Dat klinkt idd als veel, maar het is dan nog steeds normaal.

Cutie: twee kaassoufle's zou ik niet meer doen Maar ze waren vast heerlijk.

Dizer ik zie geen probleem in je eetpatroon hoor. Eén boterham met een plak chorizo moet kunnen en als je denkt dat het toch te vet is dan neem je de volgende keer een boterham met ham, rosbief, kipfilet en dergelijke.
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_20616807
    Vanavond diploma uitreiking en ik heb er helemaal zin in ...

Cutie: twee kaassoufles kan je inderdaad beter maar niet meer doen ... als ik bijv 2 kaassoufles zou eten met een beetje patat zou ik de rest van de dag niks gegeten mogen hebben wil ik niet over mijn punten heen gaan. Maar ze zijn ook zo lekker eh... heb ze al een paar maanden niet gehad

waarschijnlijk weeg ik me deze hele week niet aangezien ik ziekjes ben en me neit thuis weeg... denk dat ik me pas aankomende dinsdag weer weeg... het gaat ook niet zo goed met het aan me punten houden... volgens mij denk ik van als ik het niet op schrijf kom ik er ook neit van aan ofzo
    pi_20621460
    wat ik vandaag zo ver gegeten en gedronken heb:
    2 plakjes ontbijtkoek
    1 pakje vifit
    een hard broodje met kipfilet en rookvlees
    en 1 glas ice tea light

any comments?
    is ontbijtkoek erg slecht?
      † In Memoriam † woensdag 14 juli 2004 @ 16:27:30 #20
    43556 miss_dynastie
    pi_20621587
    Miss_S, je hebt volgens mij erg weinig gedronken hoor! Ik weet niet hoe groot zo'n pakje vifit is, maar ik zou je toch zeer aanraden om te proberen twee liter water per dag te drinken. Ontbijtkoek is niet erg slecht hoor. Misschien zou je het harde broodje kunnen vervangen door volkoren brood? Het lijkt me aan de weinige kant wat je vandaag hebt gegeten. Op www.overgewicht.nl kun je je eten invoeren en gelijk zien hoe 'slecht' het is, misschien een idee?
    pi_20621688
    ik was vandaag erg laat wakker meestal drink ik ook veel meer hoor :-)
    en eten komt wel goed als ik zo warm ga eten en later vanavond nog iets

edit:
    heb nu volgens overgewicht.nl op
    grammen vet: 8
    Kcal: 648

[ Bericht 23% gewijzigd door Miss_S op 14-07-2004 16:37:46 ]
      woensdag 14 juli 2004 @ 17:18:52 #22
    3542 Gia
    User under construction
    pi_20622745
    Vanmorgen gewogen. 92 kilo. Dus plus 1.

Nieuwe regel:

Gia (1m72) (31) was 91 kg, is nu 92 kg en wil graag 70 kg wegen +1

Heb nog overwogen om alleen gewichtsverlies te vermelden, maar daar heb ik mezelf maar mee.
    Moet volgende week naar de dietiste, zal eens met haar overleggen of ik misschien toch niet beter naar WW kan. Of misschien een onderzoek om vast te stellen of mijn stofwisseling zo laag is. Ik weet het niet. Als ik eet wat op mijn lijstje staat val ik in elk geval niet af. Pas als ik veel minder eet.

Heb met mijn man samen gesproken over een intensievere sport om samen te doen. We hebben vroeger weleens bij badminton gezeten. Dus we gaan eens bekijken of we dat niet weer op kunnen pakken met ons tweetjes. De kids kunnen best een paar uurtjes op een avond alleen thuis zijn, van 7 tot 9 bijvoorbeeld.
    Ik WIL echt van dat overgewicht af, maar te weinig eten is gewoon niet goed, ook niet voor je stofwisseling. Dus ik ga maar van alles proberen om het toch voor elkaar te krijgen met een 1200 caloriën dieet af te vallen.
    Laat wel weten wat voor mij uiteindelijk zal werken. Want het gaat zeker lukken!

En nog bedankt voor het antwoord op de vetgehalte vraag. Dus 23 % is wel goed. Nu dus zorgen dat ik alleen maar vet kwijt raak en geen spiermassa. Dan is 71 een mooi gewicht. Kan daarna nog proberen een paar kilootjes eronder te gaan zitten.

Maar goed, eerst maar eens af gaan vallen.
    pi_20622897
    okay nu na het avond eten (schnitzel, witte bonen, aardappelen) heb ik op
    grammen vet: 15
    KCal 1024

daar zal vanavond nog wel een boterham of hard broodje bij komen
    pi_20624672
    tvp
    You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
    pi_20625499
    Een voordeel van gestressed zijn: niets meer kunnen eten Dat heb ik nu hehe, morgen auto-examen

Heb nu wel het probleem dat ik echt veel te vaak op de weegschaal sta. Zeker wel paar x per dag en wat schiet ik ermee op? Niets dus...
    Op mn werk staat in het kantoor ook nog eens een weegschaal dus daar sta ik dan ook wel een x op.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')