Volgende keer moet ik het OP documentje ook maar es naar mijn werk sturen want ik wilde hem wel openen maar ik kon alleen een docje vinden van het recept van chocoladetruffels
![]()
.
Argg... ik had gehoopt vanmiddag zo'n stevige mueslireep te kopen maar nee, koop ik weer die slimfastrepen. Dus ik heb, voordat ik het doorhad, 3 van die krengen lopen vreten
![]()
. Gelukkig ben ik niet de enige hier met het probleem want (omdat ik het toch zonde vond om de rest van de repen weg te gooien, heb ik ze maar weggegeven) riep een collega van mij dat ze er maar eentje wilde en niet drie want die krengen zijn veels te lekker. We moeten dus maar es een brief schrijven naar Slimfast: maak jullie maaltijdrepen wat smeriger want we vreten ze zo op!
![]()
. *Zucht* maar door die suikershot ben ik dus ook moe... Dus Isa, je bent niet de enige die zo moe is (maar ik mag zo naar huis, dus sterkte!
![]()
).
Isabeau: weet jij eigenlijk hoe het zit met het volgende? Als ik iets met vet heb gegeten, krijg ik daar na een kwartier last van (lees: rennen naar de wc
![]()
) maar vriendjelief blijft maar beweren dat het niet zo snel kan, en dat het afkomstig moet zijn van een vorige maaltijd (eniwee: volgens hem kan het eten niet zo snel zijn verteerd via het darm nogwattus kanaal en ander heel verhaal dat ik niet onthouden heb helaas
![]()
). Zelf leg ik dat verband wel omdat het beter gaat als ik iets eet dat minder vet is. Kan jij het me misschien uitleggen?
Nou nog effe een reactie plaatsen die net niet meer kon worden geplaatst:
Ik ga niet gelijk allerlei nieuwe broeken kopen omdat mijn huidige van mijn kont afzakken. Ik heb gewoon een riem gekocht die je kan aansnoeren (zo eentje zonder gaatjes)… ook heel handig
![]()
. En als ik ga winkelen, moet ik wel opletten dat ik niet automatisch maat 46 pak maar dat ik nu maat 42 of 44 nodig heb. Af en toe koop ik wel te kleine kleren (mn broeken) maar dat komt dan omdat de grotere maat al afzakt. Dat is voor mij een extra stimulans om mijn best te doen om snel in die broek te passen
![]()
. Zelf moet ik eerder wennen aan het feit dat strakke kleren mij best passen en staan, alleen denk ik zelf nog van niet
![]()
. Wel eigenaardig: gister heb ik een lekker makkelijke broek gekocht: maatje S en zakt nu alweer af!
Sinds deze week hebben we een broodjescorner bij ons op werk. En ze hebben ook saladshakers! Best lekker want ik zit nu helemaal vol
![]()
maar helaas wel weer wat duurder (waarom moet gezond nou duurder zijn
![]()
)…
Bij mij is het meer mijn schoonmoeder die me steunt. Iedere keer als ze komt, roept ze dat ik ben afgevallen. Mijn moeder zegt er eigenlijk helemaal niets over. Kan ook zijn dat ze niet meer durven sinds ik ooit (nah, da's alweer 12 jaar geleden) heel erg boos ben geworden op het gezeur over het feit dat ik dik ben. Toen wás ik helemaal niet te dik (vermoedelijk zo rond 60/65 kilo) maar zo mager (49 kilo bij 1.68) als mijn moeder toen was, is gewoon niet gezond en haalbaar...
miss_d: het is inderdaad zonde om eten weg te gooien maar het is helemaal wat dat jij eten in je maag gesplitst krijgt waar je helemaal niet om hebt gevraagd. Zo zijn mijn ouders dus ook: wel zeuren dat iemand te dik is, maar als je komt moet je wel gebak eten want dat is toch o zo gezellig. En als je het eten niet aan iemand kwijt kan, helaas, dan kan je het beste voor je zelf het maar weggooien…
Gia: vetgehalte voor een vrouw ligt zo rond de 20 a 25% geloof ik. Dat is meer natuurlijk bepaald (vrouwen moeten kinderen kunnen krijgen enzo..). Vervelend dat je niet afvalt zeg. Maar als je heel weinig kan eten zodat je wel wat afvalt, is ook niet alles. Volgende keer maar aan de dietiste vragen hoe dit zit lijkt mij?
Miss_S: misschien moet je voor jezelf eens gaan opschrijven wat je eet en kijken of het niet te veel en/of te weinig is? Als je zo vroeg al eet, is het misschien handig om je toetje niet direct op te eten maar te verschuiven naar een later tijdstip. Ik weet zelf geen leuke site voor oefeningen, misschien dat dit vermeld staat in de OP...
Dizer: je doet geen 100 gram slankie op een boterham. Vermoedelijk iets van 15 gram wat dus 20 kcal is. Dat is dus netjes als je weet dat appelstroop (ook mager) voor 35 kcal telt als je dat op brood doet...