abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 juli 2004 @ 15:15:54 #1
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_20574212
Deel 3 van de reeks ( ) waar vloeken in de kerk de bedoeling is.
Een beetje uitleg kan geen kwaad.
Reageren is prima, misschien weet je iemand zelfs van je gelijk te overtuigen, maar ga niet uitgebreid lopen flamen. Dat is niet alleen erg vervelend, maar ook zo nutteloos.

Dus: welke alom geprezen film vind jij niet om aan te zien zo slecht? Bij welke Oscargigant val je in slaap, welk lievelingetje van critici vind jij om te huilen?
The short weekend begins with longing...
pi_20574314
LOTR1,LOTR2, maar vooral LOTR3!!! Een van de slaapverwekkenste oscargiganten sinds titanic
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_20574354
Matrix, Harry Potter, LOTR ....
  maandag 12 juli 2004 @ 15:35:39 #4
53290 laurenzo85
Surfing on the waves of sound
pi_20574715
quote:
Op maandag 12 juli 2004 15:21 schreef Jonathon het volgende:
Matrix, Harry Potter, LOTR ....
hier het zelfde...
pi_20574746
The Blair Witch Project, wat een troep was dat zeg
  maandag 12 juli 2004 @ 15:38:42 #6
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_20574775
day after tommorow
pi_20574789
The Day after tomorrow wat een bout film is dat zeg ,zo'n ophef over geweest!!
  maandag 12 juli 2004 @ 15:40:40 #8
24156 The_penetrator
Woman can't resist...
pi_20574835
Kill Bill... Heb 'm na een kwartiertje uitgezet.... Wat een enorme bout film!!
Tjolken doe je overal en altijd...!
pi_20574836
Alle delen van Harry Potter, The Blair Witch Project en Kill Bill... Echt ontzettend slechte films... Snap niet wat de menigte daar leuk aan vindt!
Probeer niet subtiel te zijn, als je iets belangrijks wilt zeggen!
pi_20574863
Van Helsing en Day after tomorrow...
pi_20574930
Om het nou een kutfilm te noemen, dát gaat me wat te ver.
Maar waarom iedereen The big Lebowski nou zo briljant vindt is mij een raadsel.
Onderhoudend, dat is de meest positieve kwalificatie die ik aan die film durf te geven, maar meer ook niet.

.
  maandag 12 juli 2004 @ 15:44:34 #12
53290 laurenzo85
Surfing on the waves of sound
pi_20574935
quote:
Op maandag 12 juli 2004 15:40 schreef Ben_soms_best_lief het volgende:
Alle delen van Harry Potter, The Blair Witch Project en Kill Bill... Echt ontzettend slechte films... Snap niet wat de menigte daar leuk aan vindt!
Blair witch project vond ik eigenlijk nog best grappig.. deel 1 dan..
  maandag 12 juli 2004 @ 15:46:09 #13
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_20574971
quote:
scanman
Exact! Maar ja... de massa vindt het nou eenmaal leuk
Zegt de persoon die nota bene 'Volle maan' kan waarderen
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_20575016
Signs

Wat een waardeloos verhaal, en dan van die vage ruimtewezens die super inteligent zouden moeten zijn, maar geen fuck kunnen en nergens tegen kunnen
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
  maandag 12 juli 2004 @ 15:48:37 #15
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_20575023
pearl harbor, meet Joe Black, independence day...
A spoonful of sugar...
  maandag 12 juli 2004 @ 15:49:06 #16
30408 California
pi_20575035
quote:
Op maandag 12 juli 2004 15:44 schreef Croupouque het volgende:
Onderhoudend, dat is de meest positieve kwalificatie die ik aan die film durf te geven, maar meer ook niet.

.
Heb je andere Coens-films gezien? Vond je die wel leuk/goed?
pi_20575075
quote:
Op maandag 12 juli 2004 15:44 schreef Croupouque het volgende:
Nu noem je ook wel meteen zijn sterkste kwaliteit op
pi_20575133
quote:
Op maandag 12 juli 2004 15:49 schreef California het volgende:

[..]

Heb je andere Coens-films gezien? Vond je die wel leuk/goed?
Fargo heb ik ook gezien, daarvoor geldt eigenlijk hetzelfde.
Leuk, maar niet 'briljant' zoals de meeste mensen zeggen. .
pi_20575237
Dawn of the dead, Kill Bill 2
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_20575258
quote:
Op maandag 12 juli 2004 15:53 schreef Croupouque het volgende:

[..]

Zoveel mensen ken ik ook niet hoor die fargo briljant vinden of zelfs the big lebowski... T zijn echter wel zeer ludiek gemaakte films die wat meer te bieden hebben dan bijvoorbeeld hopen strikte genrefilms.
  maandag 12 juli 2004 @ 15:59:57 #21
46305 succubus
helhoer in het nederlands
pi_20575319
titanic
lord of the rings
harry potter
van helsing

massa-promotie, iedereen is er weg van, maar inhoudelijk is het echt 0,0
  maandag 12 juli 2004 @ 16:01:04 #22
49728 killer_mac
Ik denk dus ik leef
pi_20575358
Dawn of the Dead was goed, echter de zombies liepen te snel.

Meest slechte film Romeo en Juliet (met leo)
het leven is mooier dan je denkt, dus sta er bij stil en geniet
pi_20575386
waarom is het op fok zo in om "populaire" films\muziek\kleding naar beneden te halen??!

LOTR een kutfilm?!?! ajb zeg...... Independence day een kutfilm??

Ik had juist titels verwacht als American Psycho...... staat overal heel hoog in de ratings maar was 'naar mijn mening' echt een rampzalig slechte film. Ging echt helemaal nergens over.... ook ben ik niet zo kapot van Pulp Fiction.... Dat zijn pas 2 topfilms die ik gewoon heeeeel slecht vind.... omdat het verhaal niet boeit.

LOTR is gewoon leuk gedaan..... zelfde geld voor I.D.....
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
  maandag 12 juli 2004 @ 16:02:59 #24
30408 California
pi_20575404
quote:
Op maandag 12 juli 2004 15:53 schreef Croupouque het volgende:
Jammer dat je ze niet kunt waarderen. Fargo vooral vind ik erg leuk, briljant is wel wat overdreven ja.
Verder heb je vast voortreffelijke smaak .
  maandag 12 juli 2004 @ 16:05:05 #25
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_20575450
- LOTR (alle delen); wel aardig, maar 1 keer zien is meer dan genoeg. Behalve het onderwerp niets speciaals aan.
- Matrix (alle delen): er is geen gezond mens op deze wereld die in jeugdjournaal-taal kan uitleggen wat er nou precies aan de hand is in die films
- Solaris. Niet wat ik van Soderbergh gewend ben. VEEL te vaag, Sci-Fy hippiegelul.
Ik heb al een boek.
  maandag 12 juli 2004 @ 16:08:11 #26
79399 Mr.Norris
ShineOnYouCrazyDiamond
pi_20575532
quote:
Op maandag 12 juli 2004 15:40 schreef The_penetrator het volgende:
Je hebt dus alleen het eerste kwartier gezien, dus je vond die vechtscene in dat huis..... niet leuk cq slaapverwekkend?? Hmm....
Nou, ik kan wel een hele lofzang over die film beginnen en over het idee achter de film en blablabla, maar dat laat ik maar achterwege....
pi_20575617
quote:
Op maandag 12 juli 2004 16:02 schreef Tim_G het volgende:
waarom is het op fok zo in om "populaire" films\muziek\kleding naar beneden te halen??!

Ik had juist titels verwacht als American Psycho...... staat overal heel hoog in de ratings maar was 'naar mijn mening' echt een rampzalig slechte film. Ging echt helemaal nergens over.... ook ben ik niet zo kapot van Pulp Fiction.... Dat zijn pas 2 topfilms die ik gewoon heeeeel slecht vind.... omdat het verhaal niet boeit.

LOTR is gewoon leuk gedaan.... is ongeveer de hoogste prese die ik die overhypte stomme kutkabouterfilm kan geven!
Niet iedereen houdt kennelijk van massavermaak (wat ik LOTR trouwens niet eens vind, daar zijn ze nog te slaapverwekkend, clichematig en hol voor)... moeilijk te vatten he?

En independance day is idd een verschrikkelijke kutfilm, slechts te overtreffen in slechtheid door dingen met JC van damme of Chuck Norris
pi_20575842
quote:
Op maandag 12 juli 2004 16:11 schreef kamagurka het volgende:

Niet iedereen houdt kennelijk van massavermaak (wat ik LOTR trouwens niet eens vind, daar zijn ze nog te slaapverwekkend, clichematig en hol voor)... moeilijk te vatten he?
dat is niet moeilijk te vatten hoor....... smaken verschillen. Maar hier op Fok is het wel "in" of "stoer" om populaire dingen als dom of slecht te betitelen........ Maar als die ( nu films dan ) dingen echt zo slecht waren dan gingen er geen miljoenen mensen heen en werden er geen miljoenen ( superdure ) dvd versies verkocht...... moeilijk te vatten he?
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
  maandag 12 juli 2004 @ 16:27:03 #29
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_20575946
quote:

Tja, ik vond American Psycho dan weer geweldig, trouwens LOTR vond ik ook leuk. Van Independence Day vond ik het begin nog wel leuk, de special effects, maar uiteindelijk bleek het vooral een lofzang op Amerika te worden, en dat irriteerde me enorm. Het verhaal werd klef, en het einde belachelijk. Harry Potter vind ik ook oke, ik vind films niet per se slecht als ze verschrikkelijk gemarket worden, er zitten alleen enkele verschrikkelijk slechte films tussen.
A spoonful of sugar...
pi_20576031
quote:
Op maandag 12 juli 2004 16:22 schreef Tim_G het volgende:

[..]

dat is niet moeilijk te vatten hoor....... smaken verschillen. Maar hier op Fok is het wel "in" of "stoer" om populaire dingen als dom of slecht te betitelen........ Maar als die ( nu films dan ) dingen echt zo slecht waren dan gingen er geen miljoenen mensen heen en werden er geen miljoenen ( superdure ) dvd versies verkocht...... moeilijk te vatten he?
Tsja, da's dezelfde vraag of top40 muziek nu ook "goede" muziek is, ik vind oha. van niet. Teveel compromissen, te weinig lef.

Dat de massa zich makkelijk laat verlakken en sturen is voor mij geen argument om iets dan "ook maar" goed te moeten vinden.

Maar er zijn zat mensen hier op fok! die er jouw benadering van wat goed is op nahouden hoor, misschien moet je eens met sunchaser gaan praten ofzoiemand.
  maandag 12 juli 2004 @ 16:30:51 #31
68630 ruudl
blikjes zijn van ijzer
pi_20576041
quote:

[..]
Maar hier op Fok is het wel "in" of "stoer" om populaire dingen als dom of slecht te betitelen........
Daar draait toch heel dit forum om. Als je er niet tegen kunt om andere mensen commentaar te zien geven, ga dan ook niet naar zo'n forum, laat staan reageren. Dit is niet tegen Tim_G persoonlijk bedoelt want hij zegt het nog enigzins acceptabel maar ik word zo kotsziek van al die mensen die altijd overal tegen in gaan.

VB: Wat is je leukste auto moment. Zegt er iemand. Ik heb wel een gestreetraced.
Dan komt er altijd wel weer zo'n maraalridder aan die zegt:" mensen als jij zouden ze moeten oppakken. DAAR GAAT HET NIET OM ROT OP. Even voor de duidelijkheid ik streetrace niet Dit is een voorbeeld.

Nu zouden we bijna in de hele context mijn mening vergeten. LOTR is KUT net als Harry Potter. Ik heb geen zin om dit te onderbouwen voor mensen die daar weer over beginnen. Ik vind dit gewoon.

Met vriendelijke groet,

Ruud
  maandag 12 juli 2004 @ 16:35:04 #32
85179 SEX
Real Nigga Shit
pi_20576146
Ik vondt alle delen van Lord Of The Rings opmerkelijk saai en vermoeiend om naar te kijken.
Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain vondt ik ook helemaal niets aan, veel te chaotische film.
Hey Bonita, glad to meet ya, For the kind of stunning newness I must have foreseen ya!
pi_20576259
quote:
Op maandag 12 juli 2004 16:30 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Dat de massa zich makkelijk laat verlakken en sturen is voor mij geen argument om iets dan "ook maar" goed te moeten vinden.
snap je nu niet wat ik bedoel ??? ik bedoel........ is iets slecht dan is het slecht..... maar omdat LOTR gehyped is vinden sommige mensen het bij voorbaat al slecht........ maar iets wat gehyped is kan toch ook goed zijn???
pi_20578016
quote:
American Psycho vond ik inderdaad ook slecht. Eigenlijk zo slecht dat 'ie dan wel weer lachwekkend wordt. Pulp fiction vond ik ook niet veel. Verder kon de veelgeroemde film Memento mij geen moment boeien.
pi_20578682
quote:
Op maandag 12 juli 2004 16:40 schreef Tim_G het volgende:

[..]

snap je nu niet wat ik bedoel ??? ik bedoel........ is iets slecht dan is het slecht..... maar omdat LOTR gehyped is vinden sommige mensen het bij voorbaat al slecht........ maar iets wat gehyped is kan toch ook goed zijn???
Ik vond LOTR slecht, ongeacht de hype..

Sommige gehypte dingen zijn wel goed, zoals het door jou aangehaalde pulp fiction, inmiddels doodgehyped, maar om een reden De film kostte niet veel en de maatschappij heeft niet alles op alles gezet die film te promoten, maar het publiek herkende de klasse en zo is die film uiteindelijk aan zijn status gekomen.
Heel wat anders als de doorsnee hollywoodfilms waarmee jij aan komt zetten, die worden je een jaar vantevoren al door je strot geperst (in drie delen soms!!!) terwijl het vaak meer lucht is dan inhoud.
pi_20579536
Gangs of New York!

Wat een stierlijk irritante en saaie film is dat. De ergste verspilling van 8,75 voor een bioskaartje voor mij tot nu toe.
lekker faxen heel de dag echt genot
  ESF Reporter maandag 12 juli 2004 @ 20:09:51 #37
87554 Cee
Welluk?
pi_20581300
LOtR: deel 1, want aan de andere 2 ga ik geen tijd meer verspillen. Stel dwergen op weg naar een ring en dan komen ze monsters tegen en de monsters zeggen BOE en de dwergen zeggen STOP, GA DOOD! en de monsters gaan weg en de dwergen lopen door. 't Kon me niet boeien.

2001: A Space Oddity. Kon in 10 minuten verteld worden, slap pretentieus verhaal.
pi_51447909
RESERVOIR DOGS
VERTIGO

.....
Graag op anoniem
  zaterdag 14 juli 2007 @ 00:02:41 #39
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51448747
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 23:39 schreef Mainport het volgende:
RESERVOIR DOGS
Fuckin' heilig schennis! 'Let's go to work'. Net zoals de Matrix (deel 1), geniale film.

Vond zelf Gangs of New York een dramatische film...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zaterdag 14 juli 2007 @ 00:14:29 #40
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_51449202
The Matrix (alle delen) - Kunnen me niet boeien.
Gangs of new york - Gewoon een kutfilm
Artificial Intelligence - Veel te lang, saai verhaal, te veel eindes.
American Psyco - Boeide me zo erg dat ik halverwege in slaap viel.
Troje - Leuk geprobeerd, maar net niet gelukt.

Harry Potter - Niet door en door slecht maar zullen nooit in mijn top 10 komen.
pi_51449404
The Departed.

Hoezeer ik Martin Scorcese ook verafgood, ik kon hier absoluut niks mee.
pi_51452388
quote:
RESERVOIR DOGS
VERTIGO

.....
omg je vindt vertigo kut

Mja da's allemaal lekker mak natuurlijk want als ik er op in ga dan is het van NEE STOP SMAKEN VERSCHILLEN en KIJK DE TT DAN

2001 vind ik echt gruwelijk om helemaal uit te moeten zitten. Raar want Clockwork Orange is één van mijn favoriete films...
Ik doe hier niet aan mee.
pi_51452542
The Shawshank Redemption.

Maar misschien ben ik die achteraf wel kut gaan vinden omdat iedereen hem zo goed vindt, terwijl ik het maar een matig verhaal vond, en zeker niet een tweede plek in de imdb top 250 waard.

Verder vond ik The Sixth Sense echt saai, had een spannende film verwacht maar dat vreselijke kindacteurtje in combinatie met een gebrek aan spanning maakte deze film echt bagger.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 10:04:07 #44
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_51455403
Ik vindt eigenlijk alle Tarantino films overrated, het zal wel mijn smaak gewoon niet zijn, maar Pulp Fiction vind ik eerder slaapverwekkend dan steengoed, dialogen die nergens over gaan, en dan om het allemaal wat op te peppen wordt er wat 16+ materiaal ingedaan, één keer en nooit weer.
pi_51455575
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 10:04 schreef Jovatov het volgende:
Ik vindt eigenlijk alle Tarantino films overrated, het zal wel mijn smaak gewoon niet zijn, maar Pulp Fiction vind ik eerder slaapverwekkend dan steengoed, dialogen die nergens over gaan, en dan om het allemaal wat op te peppen wordt er wat 16+ materiaal ingedaan, één keer en nooit weer.
Mee eens, vooral Reservoir Dogs vond ik zo bout. Er gebeurt helemaal niks en is zo saai als de pest. Gaat alleen maar over hoe stoer de criminelen wel niet zijn en zo.

Pulp Fiction vond ik dan wel weer cool omdat er gewoon veel gebeurd en erg grappig is maar ook weer niet zo geweldig als iedereen over het algemeen vind.

Shawshank redemption vond ik ook erg mager. Het is zo geforceerd allemaal, slecht verhaal, slechte acteurs en gewoon erg flut, kan het niet anders zeggen.
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
  zaterdag 14 juli 2007 @ 11:07:05 #46
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_51456150
quote:
Op maandag 12 juli 2004 16:35 schreef SEX het volgende:
Ik vondt alle delen van Lord Of The Rings opmerkelijk saai en vermoeiend om naar te kijken.
Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain vondt ik ook helemaal niets aan, veel te chaotische film.
Amelie chaotisch?!!!
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 11:07:12 #47
154052 RobertVH
I am your father
pi_51456152
The good shepherd, Wat een duffe film was dat, gezien de cast en omschrijving verwachte ik een spannende Cia-thriller... Maar het bleek gewoon een paar uur, gelul zonder ook maar één duidelijk verhaal.
Toch wel de grootste klote 'topfilm' ooit.
  Moderator zaterdag 14 juli 2007 @ 11:08:19 #48
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_51456169
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 11:07 schreef RobertVH het volgende:
The good shepherd, Wat een duffe film was dat, gezien de cast en omschrijving verwachte ik een spannende Cia-thriller... Maar het bleek gewoon een paar uur, gelul zonder ook maar één duidelijk verhaal.
Toch wel de grootste klote 'topfilm' ooit.
Ik ken vrijwel niemand die dat een topfilm vindt. Grote namen maken niet per definitie een topfilm.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 11:26:55 #49
154052 RobertVH
I am your father
pi_51456493
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 11:08 schreef Mike het volgende:

[..]

Ik ken vrijwel niemand die dat een topfilm vindt. Grote namen maken niet per definitie een topfilm.
gaan we zo beginnen...

Damon, jolie, Alec baldwin, De niro, Gambon, peci en een budget van rond de 90 miljoen en volgens vele een 'spionage thriller' valt toch wel onder de noemer 'topfilm'. Overigens is jouw vriendenkring niet echt de graadmeter voor films...
pi_51456540
The Butterfly Effect. Quasi interessant doenerij.
  Moderator zaterdag 14 juli 2007 @ 11:30:39 #51
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_51456552
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 11:26 schreef RobertVH het volgende:

[..]

gaan we zo beginnen...

Damon, jolie, Alec baldwin, De niro, Gambon, peci en een budget van rond de 90 miljoen en volgens vele een 'spionage thriller' valt toch wel onder de noemer 'topfilm'. Overigens is jouw vriendenkring niet echt de graadmeter voor films...
Een film wordt pas als een topfilm gezien als de overgrote meederheid het mee eens is. Dit topic is er juist voor om tegen die meerderheid in te gaan.

Zoals de topicopener aangeeft:
quote:
Dus: welke alom geprezen film vind jij niet om aan te zien zo slecht? Bij welke Oscargigant val je in slaap, welk lievelingetje van critici vind jij om te huilen?
Je hebt het topic gewoon niet begrepen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_51456565
De Spiderman trilogie
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
  zaterdag 14 juli 2007 @ 11:35:28 #53
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_51456649
quote:

[..]

Sluit zich volkooooooooooomen aan bij die post! Zijn ook die mensen die een band al comercieel vinden als ze één hitje scoren...
pi_51456654
Sincity
pi_51461083
2001: A Space Odyssey
Pulp Fiction
Akira
  zaterdag 14 juli 2007 @ 16:26:22 #56
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_51463420
Alles van David Lynch m.o.v. The Straight Story. Irritant artistiek en onbegrijpelijk geneuzel. Mensen die roepen dat ze een film van Lynch snappen wens ik niet serieus te nemen .
You cheated on me with choreography.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 16:37:33 #57
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_51463717
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 02:06 schreef Stranger het volgende:

Maar misschien ben ik die achteraf wel kut gaan vinden omdat iedereen hem zo goed vindt, terwijl ik het maar een matig verhaal vond, en zeker niet een tweede plek in de imdb top 250 waard.
Ah, eindelijk eens iemand die het snapt.

Ik ken verder niemand die TSR ook bout vindt. Onbegrijpelijk, want het is toch echt niets meer dan een redelijk onderhoudend tussendoortje. Je valt er net niet bij in slaap (al mag hij best een half uur korter duren), maar daar is alles wel mee gezegd. Interessant wil het in elk geval nooit echt worden.

Van bijna alle films in de IMDb top 250 snap ik best waarom ze erin staan, maar TSR op #2 kan ik alleen verklaren door middel van een complete mondiale verstandsverbijstering.
pi_51464248
Count me in, Frollo.
Graag op anoniem
  zaterdag 14 juli 2007 @ 17:01:39 #59
15967 Frollo
pi_51464375
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 16:55 schreef Mainport het volgende:
Count me in, Frollo.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 17:32:14 #60
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51465304
definitely The Departed . Zo overrated.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 14 juli 2007 @ 17:39:48 #61
176623 SnowCockroach
fabeltastisch.
pi_51465512
The Departed ja.
En de Titanic, wat een gezeik. The Butterfly Effect vond ik best leuk, maar ik had niet gedacht dat het tot een topfilm gerekend zou worden. Pulp Fiction vond ik komisch.
Let's Rummikub the night away.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 17:43:18 #62
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_51465624
The Shining. Duidelijk.
Spiderman Triologie.
Harry Potter gemiep.
Starwars.
Lord of the Rings.

[ Bericht 66% gewijzigd door arneaux op 14-07-2007 17:51:31 ]
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
pi_51465831
  • Titanic - Hopeloos bout
  • Spiderman - Verschrikkelijk saai
  • Pearl harbor -
  • The Cell - Door veel mensen als geweldig gezien. Ook veel recencies waren positief. Ik viel in slaap.
  • Traffic -
  • pi_51467093
    PotC 3 wat een verneukte film was dat zeg... Niet grappig, overload aan CGI, 10 verhaallijnen die kris kras door elkaar heen lopen, de sfeer uit deel 1/2 was nergens te bekennen, zo jammer, dikke flop
    pi_51467660
    PotC3 is geen topfilm, noch Pearl Harbor, noch The Cell.
    Graag op anoniem
    pi_51468342
    Ik snap nog steeds niet wat iedereen zo fantastisch vind aan "Pulp Fiction"
    Op een gegeven moment toch maar eens kijken en na ong. half uurtje was ik er al flauw van.... die Uma Thurman over de intercom en dat ze zo dom is om die coke te snuiven en daardoor overdosis binnenkrijgt
      zaterdag 14 juli 2007 @ 19:38:03 #67
    28033 Pek
    je moet wat
    pi_51468456
    The Usual Suspects, omdat ik het plot al van mijlen ver zag aankomen
    The difference between the three Abrahamic religions:
    - Christianity mumbling to the ceiling,
    - Judaism mumbling to the wall,
    - Islam mumbling to the floor.
    pi_51468472
    quote:
    Op zaterdag 14 juli 2007 14:51 schreef GlazenKaak het volgende:
    Oh mijn god wat voelde ik mij bedrogen toen deze film afgelopen was. Wat een tijdverspilling.
    "What will I get for christmas santa?"
    -" Well Andy, you'll get cancer."
    XBL gamertag: MaskedMuchachoO
    pi_51468612
    quote:
    Op zaterdag 14 juli 2007 19:38 schreef piet_pelle het volgende:

[..]

Oh mijn god wat voelde ik mij bedrogen toen deze film afgelopen was. Wat een tijdverspilling.
    Waarschijnlijk omdat je niet intelligent genoeg bent om de achterliggende boodschap te snappen.
    "An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
    pi_51472025
    De nieuwste Potter en LOTR
    Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
    pi_51472207
    quote:
    Op zaterdag 14 juli 2007 19:43 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat je niet intelligent genoeg bent om de achterliggende boodschap te snappen.
    Ja man, sukkel.
    My dear, it's only a movie.
    Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
      zaterdag 14 juli 2007 @ 21:48:30 #72
    114460 Muzzie
    Klein zijn lijkt me reuzefijn
    pi_51472461
    quote:
    Op zaterdag 14 juli 2007 02:06 schreef Stranger het volgende:

Dat laatste snap ik ook niet. Het 'Hotel California' van de film, zeg maar.
    Verder heb ik ook weinig of niets met Casablanca.

[ Bericht 1% gewijzigd door Muzzie op 14-07-2007 23:53:19 ]
    Mens sana in corpore sano
    pi_51472755
    quote:
    Op zaterdag 14 juli 2007 19:38 schreef Pek het volgende:
    The Usual Suspects, omdat ik het plot al van mijlen ver zag aankomen
    Nee maar jij bent dan ook wel weer heel slim hé.
      zaterdag 14 juli 2007 @ 23:37:51 #74
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_51476194
    Scarface (ja door de meesten echt als een topfilm bestempeld), wat een kutfilm was dat
    pi_51476345
    quote:
    Op zaterdag 14 juli 2007 23:37 schreef Haunter het volgende:
    Scarface (ja door de meesten echt als een topfilm bestempeld), wat een kutfilm was dat
    YOU DIE!
      zaterdag 14 juli 2007 @ 23:45:29 #76
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_51476445
    quote:
    Op zaterdag 14 juli 2007 23:42 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

YOU DIE!
      zaterdag 14 juli 2007 @ 23:51:21 #77
    11458 ivetje
    To infinity...and beyond!!
    pi_51476652
    White noise...nooit afgezien deze film Viel halverwege in slaap, gewoon vreselijk saai, gebeurde geen reet in het 1e uur...nee, lama.

En heb laatst scarface gezien...hij was mwah, zeg maar. Beetje chaotisch, simpel, veel gelul en weinig actie. Heb hem wel afgekeken, maar meer omdat ik hem gewoon eens gezien moest hebben. Maar hij wordt door de halve wereld opgehemeld en ik vind dat gewoon wat overdreven. Het is gewoon niet mijn genre denk ik, dat hele drugs-wereldje etc. Dan vind ik S1m0ne met Pacino beter
    To infinity…and beyond!
      zaterdag 14 juli 2007 @ 23:54:36 #78
    81237 releaze
    best of both worlds
    pi_51476780
    300

eerste halfuurtje gekeken. mooie graphics, dat zeker, maar tekst, verhaal, opbouw, alles op de graphics na zoog gewoon aan die film. het kon mn aandacht niet vasthouden en na een half uur tenenkrommend op de bank te hebben gezeten toch maar uitgezet. Een film moet me in de eerste 10 minuten boeien anders exit!
    pi_51476817
    quote:
    Op zaterdag 14 juli 2007 23:37 schreef Haunter het volgende:
    Helemaal mee eens, had hem gekocht zonder er ooit veel te van hebben gezien, puur op goede recensies en meningen van anderen, wat een baggerfilm, qua dvd's grootste miskoop ooit
    pi_51477608
    quote:
    Op zaterdag 14 juli 2007 23:54 schreef releaze het volgende:
    300

eerste halfuurtje gekeken. mooie graphics, dat zeker, maar tekst, verhaal, opbouw, alles op de graphics na zoog gewoon aan die film. het kon mn aandacht niet vasthouden en na een half uur tenenkrommend op de bank te hebben gezeten toch maar uitgezet. Een film moet me in de eerste 10 minuten boeien anders exit!
    het verhaal is waargebeurd
    Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
      zondag 15 juli 2007 @ 00:38:00 #81
    81237 releaze
    best of both worlds
    pi_51478111
    quote:
    Op zondag 15 juli 2007 00:18 schreef bijdehand het volgende:

[..]

het verhaal is waargebeurd
    THIS IS SPARTAAAAAAAAALALALALA
    pi_51478392
    quote:
    Op zondag 15 juli 2007 00:38 schreef releaze het volgende:

[..]

THIS IS SPARTAAAAAAAAALALALALA
    Vond het wel een goede film
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    pi_51488466
    LotR
    Ik heb hem gekeken van begin tot eind en ik vind/vond er niets aan!
      zondag 15 juli 2007 @ 14:41:07 #84
    103012 Nies
    Die hekse
    pi_51489191
    LOTR 1 ben ik na een half uurtje in slaap gevallen, LOTR 2 idem en deel 3 heb ik me maar nooit meer aangewaagd.
    The Matrix weet ik ook maar niet te volgen. Leuke films hoor, maar waar het nu om gaat?
    The Ring heb ik ook nooit gesnapt. Goddank afgelopen maand een colega die in duidelijke taal wist te vertellen wat er nou eigenlijk met die muts in de put an de hand was.... heb er jaren over nagedacht en het nooit begrepen...
    A lie may take care of the present, but it has no future..
    You can't pay me enough to be nice to you...
      zondag 15 juli 2007 @ 14:53:22 #85
    92823 RuneRose
    Tony, de zieke pony!
    pi_51489529
    Scarface, de 'remake' dan. Het origineel is natuurlijk wel ontzettend goed. Amelie is er ook zo een, of Memento, The Big Lebowski, Corpse Bride, Crash (2004), The Holy Grail, Babel, Cinderella Man, Cars, Finding Nemo, the incredibles, Tazan dat zijn er zomaar een paar.
      zondag 15 juli 2007 @ 14:57:14 #86
    779 WaStEd
    Hellaluha
    pi_51489626
    Alles van de laatste 5 jaar met Tom Cruise erin.
    too much is not enough....
    pi_51489776
    quote:
    Op zondag 15 juli 2007 14:57 schreef WaStEd het volgende:
    Alles van de laatste 5 jaar met Tom Cruise erin.
    Klopt helaas wel ja.
    All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
      zondag 15 juli 2007 @ 15:15:01 #88
    92823 RuneRose
    Tony, de zieke pony!
    pi_51490169
    Collateral, M.I. III, Minority Report War of the Worlds? Allemaal puike films klopt geen drol van.
      zondag 15 juli 2007 @ 15:15:31 #89
    779 WaStEd
    Hellaluha
    pi_51490182
    quote:
    Op zondag 15 juli 2007 15:15 schreef RuneRose het volgende:
    Collateral, M.I. III, Minority Report War of the Worlds? Allemaal puike films klopt geen drol van.
    Gelukkig hebben we het over smaak
      zondag 15 juli 2007 @ 15:16:43 #90
    92823 RuneRose
    Tony, de zieke pony!
    pi_51490220
    Hey, als Roi zegt dat het klopt mag ik ook zeggen dat het niet klopt. Waarom vind je die films zo kut dan?
      zondag 15 juli 2007 @ 15:18:20 #91
    779 WaStEd
    Hellaluha
    pi_51490269
    quote:
    Op zondag 15 juli 2007 15:16 schreef RuneRose het volgende:
    Hey, als Roi zegt dat het klopt mag ik ook zeggen dat het niet klopt. Waarom vind je die films zo kut dan?
    Klopt, zie topic titel....
      zondag 15 juli 2007 @ 15:19:40 #92
    92823 RuneRose
    Tony, de zieke pony!
    pi_51490302
    Je vind het kut films omdat andere mensen ze goed vinden?
    pi_51490540
    quote:
    Op zondag 15 juli 2007 15:19 schreef RuneRose het volgende:
    Je vind het kut films omdat andere mensen ze goed vinden?
    Waar zie je dat ?

MI 1 en 2 zijn trouwens ouder als 5 jaar.
      zondag 15 juli 2007 @ 15:35:41 #94
    43675 TAV74
    We're a virus with shoes
    pi_51490714
    quote:
    Op zaterdag 14 juli 2007 10:21 schreef piet_pelle het volgende:

[..]

Shawshank redemption vond ik ook erg mager. Het is zo geforceerd allemaal, slecht verhaal, slechte acteurs en gewoon erg flut, kan het niet anders zeggen.
    euhm, dat je de film wellicht niet zo goed vind, ok. Maar slechte acteurs?? kom op zeg!!
    Ik vind het overigens wel een topfilm, komt door de sfeer en het acteerwerk.
    "The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
      zondag 15 juli 2007 @ 15:42:29 #95
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_51490906
    quote:
    Op zondag 15 juli 2007 15:35 schreef TAV74 het volgende:

[..]

euhm, dat je de film wellicht niet zo goed vind, ok. Maar slechte acteurs?? kom op zeg!!
    Ik vind het overigens wel een topfilm, komt door de sfeer en het acteerwerk.
    Ik ook prachtige film
      zondag 15 juli 2007 @ 15:51:27 #96
    92823 RuneRose
    Tony, de zieke pony!
    pi_51491148
    quote:
    Op zondag 15 juli 2007 15:29 schreef Roi het volgende:

[..]

Waar zie je dat ?

MI 1 en 2 zijn trouwens ouder als 5 jaar.
    Hij zegt zie topic titel. Waar zie je M 1 en 2? Er staat toch III?
      zondag 15 juli 2007 @ 22:15:57 #97
    120235 skippy22
    Potente kangoeroe
    pi_51503362
    quote:
    waarom is het op fok zo in om "populaire" filmsmuziekkleding naar beneden te halen??!

American Psycho Deel 1 is een van favoriete films deel 2 Was wat minder
    pi_51505102
    The Boondock Saints. Mensen mij allemaal wel niet vertellen hoe geniaal die film wel niet was. Beste film ooit, bla bla bla bla. Dus de verwachtingen zijn hoog.

Dat viel tegen Vermakelijke film, dat wel, maar echt niet zo geniaal als men deed vermoeden

Titanic vind ik verder ruk
    En wat er zo geweldig moet zijn aan The Big Lebowski snap ik ook niet
    pi_51517406
    Gangs of New York
    The Departed
    Scarface
    Pulp Fiction
    Fight Club

Volgens mij heb ik het niet zo op gangster-films

The Godfather heb ik nog nooit gezien, is dit wel een aanrader dan?
    pi_51517698
    Schindler's List.

Geen kutfilm, maar wel zwaar overrated. In het begin ben je onder de indruk, maar als je er over na gaat denken dan zit de film vol met onwaarschijnlijkheden. Zoals die joden die op de trein naar dat concentratiekamp worden gezet, bv. Okee, dat is nog geloofwaardig, maar Spielberg kiest er dan voor om ze ipv te vergassen, er gewoon water uit de douche te laten stromen. Kom op zeg! Het had een emotionelere impact gehad als hij die joden gewoon het loodje had laten leggen. En dat 'kleurrijke' einde was ook zo vreselijk. Bovendien vond ik Ralph Fiennes' personage erg ééndimensionaal. Dan heeft de Generaal uit Pan's Labyrinth (ik denk dat je deze 2 personages wel met elkaar kunt vergelijken) meer diepggang. Terry Gilliam heeft eens gezegd: 'Volgens mij kan Spielberg alleen maar scenes regisseren, maar is hij vergeten hoe je een film maakt'. Gemiste kans dus.
      maandag 16 juli 2007 @ 12:53:16 #101
    13250 Lod
    Sapere aude!
    pi_51518566
    Kan me op dit moment maar een film voor de geest halen die er aan voldoet en dat is Trainspotting.
    GNU Terry Pratchett
    pi_51529826
    Lola Rennt

Geen k*tfilm, maar wel overrated! Chaostheorie vind ik absoluut niet interessant uitgewerkt.

Being John Malkovich

Begin was leuk (het concept) maar op die drie-(vier?)hoeksverhouding zat ik niet te wachten. Wil niet zeggen dat Spike Jonze slecht is.

Alles van Harry Potter
    Deel 5 alweer? Met veel moeite de eerste 2 afgekeken. Persoonlijk vind ik deze films het slechtst in verhouding met de hype eromheen.
    pi_51530601
    Der Untergang
    Memento
    Boondock Saints
    Requim for a Dream
    300

Nogal overschat allemaal.

Daarentegen wil ik wel even een goed woordje doen voor Sin City, Pulp Fiction, Kill Bill en LOTR.
    I fuck you
      maandag 16 juli 2007 @ 19:12:33 #104
    53267 TC03
    Catch you on the flipside
    pi_51531011
    Mulholland Drive.
    Ten percent faster with a sturdier frame
    pi_51531303
    quote:
    Op maandag 16 juli 2007 12:22 schreef PDOA het volgende:
    Schindler's List.

Geen kutfilm, maar wel zwaar overrated. In het begin ben je onder de indruk, maar als je er over na gaat denken dan zit de film vol met onwaarschijnlijkheden. Zoals die joden die op de trein naar dat concentratiekamp worden gezet, bv. Okee, dat is nog geloofwaardig, maar Spielberg kiest er dan voor om ze ipv te vergassen, er gewoon water uit de douche te laten stromen. Kom op zeg! Het had een emotionelere impact gehad als hij die joden gewoon het loodje had laten leggen. En dat 'kleurrijke' einde was ook zo vreselijk. Bovendien vond ik Ralph Fiennes' personage erg ééndimensionaal.
    Was het niet gebaseerd op een waargebeurd verhaal?
    "An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
    pi_51534116
    wat me zo snel te binnen schiet Serenity (topfilm? kwa cijfer op imdb dan)
      maandag 16 juli 2007 @ 20:47:01 #107
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_51534545
    quote:
    Op maandag 16 juli 2007 19:12 schreef TC03 het volgende:
    Mulholland Drive.

Silencio
      maandag 16 juli 2007 @ 21:10:25 #108
    97643 misteriks
    finest in cool since 1977
    pi_51535602
    Godfather 2
    clockwork orange
    en al die LOTR rommel zonder verhaal
    wist trouwens niet dat de Potters als "topfilms" aanschouwt worden
    misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
      maandag 16 juli 2007 @ 21:11:55 #109
    97643 misteriks
    finest in cool since 1977
    pi_51535671
    quote:
    Op maandag 16 juli 2007 19:12 schreef TC03 het volgende:
    Mulholland Drive.
    die is haast genialer dan lost highway
    misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
      maandag 16 juli 2007 @ 22:13:25 #110
    16701 scanman01
    Today's a good day
    pi_51538198
    Bijna de helft van de films die nu nog over zijn in het 'beste films aller tijden tournament' .
    My soul is painted like the wings of butterflies
    pi_51538275
    The Departed
    Crash

volgens mij heb ik dit al eerder gepost.

[ Bericht 85% gewijzigd door Jed1Gam op 16-07-2007 22:28:57 ]
    pi_51541461
    quote:
    Op maandag 16 juli 2007 19:19 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Was het niet gebaseerd op een waargebeurd verhaal?
    En, dus? Dat maakt de film niet beter. En het is hier en daar wel erg aangedikt (op zijn Spielbergs) hoor. Maar ik zeg dan ook niet dat het een slechte film is.
      FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 juli 2007 @ 23:37:27 #113
    862 Arcee
    Look closer
    pi_51541904
    quote:
    Op zondag 15 juli 2007 14:15 schreef kyraaa het volgende:
    LotR
    Ik heb hem gekeken van begin tot eind en ik vind/vond er niets aan!
    Dat inderdaad. Deel 1, 2 en 3.
    Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
    pi_51542516
    LotR, wat een draken van films zeg ..
    pi_51543098
    quote:
    Op maandag 16 juli 2007 19:02 schreef Bumbaclaat het volgende:
    Der Untergang
    Memento
    Boondock Saints
    Requim for a Dream
    300

Daarentegen wil ik wel even een goed woordje doen voor Sin City, Pulp Fiction, Kill Bill en LOTR.
    300 lijkt me overschat gezien de ophef onder randjongeren erover (zie ONZ)... Boondock Saints is het gewoon. Dat is me iets te geforceerd hip allemaal... De rest zijn wel gewoon topfilms.
    pi_51543324
    Spiderman 3
    Titanic
      dinsdag 17 juli 2007 @ 14:10:19 #117
    49558 1-of-6Billion
    Up the shut fuck you must
    pi_51557795
  • Titanic
  • 2001: A Space Oddyssee (Zelfs op FastForward een langzame film)
  • Batman Begins (Heb 'm gezien, maar heb geen idee meer waar het over ging, dat zegt genoeg)
  • I follow you......but not on Twitter
      dinsdag 17 juli 2007 @ 14:21:01 #118
    108759 zwartedoos
    Mijn doos is niet zwart.
    pi_51558230
    The Green Mile
    *I'm not perfect but parts of me are incredible*
    guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
      dinsdag 17 juli 2007 @ 14:22:23 #119
    13250 Lod
    Sapere aude!
    pi_51558277
    quote:
    Op dinsdag 17 juli 2007 00:08 schreef Toffe_Ellende het volgende:
    300 lijkt me overschat gezien de ophef onder randjongeren erover (zie ONZ)...
    Films als 300 (die het moeten hebben van de special effects) moet je ook zien in een bioscoop op een groot scherm en een goed geluid. Jammer genoeg loopt daar de kwaliteit ook steeds meer van terug bij veel bioscopen. (in Utrecht althans).
    GNU Terry Pratchett
    pi_51558289
    Niet altijd kut, maar zeker overschat:

Batman Begins
    The Prestige
    On the Waterfront
    Crash (2004)
    The Butterfly Effect
    The Caine Mutiny
    The Da Vinci Code
    Duck Soup
    Gangs of New York
    La Marche de l'Empereur
    Saw I, II & III
    The Green Mile

Enz.
    My dear, it's only a movie.
    Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
      dinsdag 17 juli 2007 @ 14:32:20 #121
    15221 Falco
    Afleidingsmanoeuvre
    pi_51558679
    Uit die ene lijst met 250 films haal ik het volgende:

LotR 1, 2 en 3
    Cidade de Deus
    Goodfellas
    The Usual Suspects
    Lawrence of Arabia
    The Departed
    Monty Python and the Holy Grail
    Finding Neverland
    The Great Dictator
    City Lights en nog wat Scorsese-stuff

Niet elke film van bovenstaand lijstje zou ik een kutfilm noemen, maar me ermee vermaken is weer een heel ander verhaal.
    <a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
    pi_51559124
  • Babel
  • Pulp Fiction
  • Hot Fuzz
  • pi_51563094
    Let op Runerose, komt ie: RAGING BULL haha.

Maar om nog een andere film te noemen, PI. Wat een vage film was dat zeg, moest zeker artistiek overkomen ofzo maar ik vond er geen hol aan.
      dinsdag 17 juli 2007 @ 18:09:51 #124
    154052 RobertVH
    I am your father
    pi_51565930
    quote:
    Op zaterdag 14 juli 2007 11:30 schreef Mike het volgende:

[..]

Een film wordt pas als een topfilm gezien als de overgrote meederheid het mee eens is. Dit topic is er juist voor om tegen die meerderheid in te gaan.

Zoals de topicopener aangeeft:
    [..]

Je hebt het topic gewoon niet begrepen.
    Er zijn duizenden die het een fantastische film vinden en zat mensen die het een zuig film vinden.
    Maar ik vind het uitzonderlijk dat jij precies weet hoeveel procent van de mensen het geen top film vinden. Jij bent een soort van databank met meningen van mensen over films?.

Zoals de topicstarter aangeeft:
    quote:
    welke alom geprezen film vind jij niet om aan te zien zo slecht? Bij welke Oscargigant val je in slaap, welk lievelingetje van critici vind jij om te huilen?
    Moet ik nu nog echt een lijst in leveren van critici die het een fantastische film vinden? De helft van de films genoemd in dit topic hebben nog nooit een oscar gewonnen, etc...etc...
    Misschien had de TS beter kunnen melden dat eerst alle kandidaat-topfilms langs jouw goedkeuring moesten voordat men hier zijn mening er over mag geven
      vrijdag 3 augustus 2007 @ 11:12:52 #125
    16505 KP
    KwaliteitsPoster
    pi_52068142
    quote:
    Op dinsdag 17 juli 2007 18:09 schreef RobertVH het volgende:
    Er zijn duizenden die het een fantastische film vinden en zat mensen die het een zuig film vinden.
    Maar ik vind het uitzonderlijk dat jij precies weet hoeveel procent van de mensen het geen top film vinden. Jij bent een soort van databank met meningen van mensen over films?.
    Je snapt overduidelijk het topic niet. Scheer je weg, schavuit!
    There's a #filosofie spirit in everyone.
      vrijdag 3 augustus 2007 @ 11:20:32 #126
    154676 AcidBurner
    Beyond the Sun
    pi_52068352
    quote:
    Op dinsdag 17 juli 2007 16:36 schreef trebremmit het volgende:
    Let op Runerose, komt ie: RAGING BULL haha.

Maar om nog een andere film te noemen, PI. Wat een vage film was dat zeg, moest zeker artistiek overkomen ofzo maar ik vond er geen hol aan.
    JIj mag niks meer over films zeggen :p ... RAGING BULL een van de betere van Scorcese.

En PI was ook meer dan amusant ;-)

Maar goed ... ik vind alle films van George Lucas overrated... Hostel was ook enorm slecht. Pas wel Irréversible gezien... die was dan wel weer GOED! ook al dacht ik dat het een kutfilm zou worden
      vrijdag 3 augustus 2007 @ 11:22:03 #127
    33549 Thomasumo
    User 33549 reporting for
    pi_52068384
    Big Lebowski

Wat een saaaaaie domme kutfilm was dat...
    I am SO omniscient that if there were to be two omnisciences, I'd be both!
      vrijdag 3 augustus 2007 @ 11:24:18 #128
    154676 AcidBurner
    Beyond the Sun
    pi_52068439
    Thomasumo zitten toch een paar hilarische scenes in ...

met The Nihilists en zo ... en Jesus ... effie uit interesse welke film vond jij dan wel top top top?
    pi_52072038
    Saving Private Ryan.

Aardige actie, maar het verhaal en de personages heeft mij enorm geirriteerd.
      vrijdag 3 augustus 2007 @ 14:30:22 #130
    67089 Gillingham
    The horror...
    pi_52073901
    quote:
    Op maandag 16 juli 2007 12:22 schreef PDOA het volgende:
    Schindler's List.

Geen kutfilm, maar wel zwaar overrated. In het begin ben je onder de indruk, maar als je er over na gaat denken dan zit de film vol met onwaarschijnlijkheden. Zoals die joden die op de trein naar dat concentratiekamp worden gezet, bv. Okee, dat is nog geloofwaardig, maar Spielberg kiest er dan voor om ze ipv te vergassen, er gewoon water uit de douche te laten stromen. Kom op zeg! Het had een emotionelere impact gehad als hij die joden gewoon het loodje had laten leggen. En dat 'kleurrijke' einde was ook zo vreselijk. Bovendien vond ik Ralph Fiennes' personage erg ééndimensionaal. Dan heeft de Generaal uit Pan's Labyrinth (ik denk dat je deze 2 personages wel met elkaar kunt vergelijken) meer diepggang. Terry Gilliam heeft eens gezegd: 'Volgens mij kan Spielberg alleen maar scenes regisseren, maar is hij vergeten hoe je een film maakt'. Gemiste kans dus.
    Ik zal de film nu niet volledig gaan verdedigen, maar met een aantal kritiekpunten van je ben ik het totáál niet eens. Het belangrijkste betreft de scène met de joden in de douche. Als kijker, met alle kennis die je hebt over de holocaust, verwacht je juíst dat ze direct vergast worden. Spielberg kiest ervoor om dit niet direct te doen, voor die emotionele impact zijn er nog genoeg mogelijkheden, zoals later in de film ook blijkt.
    Dat 'kleurrijke' einde, tja... daar moet je denk ik maar net van houden. Bij een zwart-wit film van Spielberg uit '93 ergens natuurlijk ook volledig in de lijn der verwachtingen. Ik kon het goed hebben.
    Fiennes' personage heeft inderdaad niet bijster veel diepgang, maar dat is ook niet zozeer nodig voor het verhaal wat Spielberg wil vertellen. Het gaat natuurlijk om Oskar Schindler. En wat mij betreft - velen zullen het hier niet mee eens zijn - toont die juist wél diepgang. Goed of kwaad zijn bij hem in ieder geval niet duidelijk te plaatsen. Daarnaast speelde Fiennes de rol die hij kreeg toebedeeld ronduit voortreffelijk.

Terry Gilliams opmerking is natuurlijk wat overdreven, maar bevat inderdaad wel enige waarheid. Maar het oorspronkelijke verhaal van Schindler's List bevat al meer dan genoeg complexiteit en dramatiek, ook in de handen van Spielberg.
    What's it going to be then, eh?
      vrijdag 3 augustus 2007 @ 14:35:14 #131
    67089 Gillingham
    The horror...
    pi_52074067
    Verder nog wat films die ik niet zozeer 'kut' vind maar wel overrated door critici en liefhebbers:
    - In the Mood for Love
    - Lost in Translation
    - The Searchers
    - Tokyo Monogatari
    - Les Quatre Cents Coups
    - King Kong
    Heb genade...
    pi_52079727
    Van helsing.

The departed vond ik ook kut toen ik hem stoned keek, dat kwam omdat ik er niks van snapte. Toen ik hem daarna keek zag ik hoe het in elkaar zag. Geniale film after all.

Ook vind ik apocolypse now zeker niet goed. Het is langdradig en raar. Het is vrij realistisch, maar ik vind platoon dan met kop en schouders daar bovenuit steken.
    quote:
    Geen kutfilm, maar wel zwaar overrated. In het begin ben je onder de indruk, maar als je er over na gaat denken dan zit de film vol met onwaarschijnlijkheden. Zoals die joden die op de trein naar dat concentratiekamp worden gezet, bv. Okee, dat is nog geloofwaardig, maar Spielberg kiest er dan voor om ze ipv te vergassen, er gewoon water uit de douche te laten stromen. Kom op zeg!
    Het zelfde geldt voor Saving Private Ryan. Als op een gegeven moment die tanks de stad in komen, en ze staan in die soort van loopgraven te schieten, staan ze gewoon in elkaar's vuurlijn.. beetje ongeloofwaardig.
    Lambo of Rekt
      vrijdag 3 augustus 2007 @ 22:10:30 #133
    67089 Gillingham
    The horror...
    pi_52085688
    Van Helsing heeft hier totaal niks te zoeken.
      vrijdag 3 augustus 2007 @ 22:39:56 #134
    43675 TAV74
    We're a virus with shoes
    pi_52086494
    Saving Private Ryan is als geheel wel erg overschat idd. De opening is briljant, maar ik had liever gehad dat de film gewoon op die voet was verder gegaan en heel D-day realistisch had verfilmd. Verhaal dat nu volgt vind ik niet slecht, maar wel veel minder boeiend.
    "The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
    pi_52089075
    Ik heb het een beetje gehad met films die er in elk geval 'mooi uitzien' (ik noem een Pirates 3, schitterende, surrealistische scene met de multiple Sparrows en de krabben). Vaak zijn ze daardoor wel onderhoudend (voor mij persoonlijk) maar het aanbod is tegenwoordig welhaast té groot.
    Chinese, Japanese, Dirty knees, look at these!
    pi_52090344
    quote:
    Op vrijdag 3 augustus 2007 11:22 schreef Thomasumo het volgende:
    Big Lebowski

zou je de humor dan gewoon niet snappen?
    pi_52090776
    valt me mee dat de pink panther nog niet langs is geweest.......als je het over een verspilling van je geld hebt gesproken
    Peace through power!!
      zaterdag 4 augustus 2007 @ 07:38:23 #138
    13250 Lod
    Sapere aude!
    pi_52092415
    Dan heb je het toch wel over de remake en niet de originele met Peter Sellers
    GNU Terry Pratchett
      zaterdag 4 augustus 2007 @ 07:46:44 #139
    58789 Snakey
    -||||--------||||-
      zaterdag 4 augustus 2007 @ 11:22:35 #140
    92823 RuneRose
    Tony, de zieke pony!
    pi_52093993
    quote:
    Op zaterdag 4 augustus 2007 07:46 schreef Snakey het volgende:
    Top gear.
    Bedoel je top gun?
      zaterdag 4 augustus 2007 @ 12:52:23 #141
    67089 Gillingham
    The horror...
    pi_52095668
    quote:
    Op zaterdag 4 augustus 2007 11:22 schreef RuneRose het volgende:

[..]

Bedoel je top gun?
    pi_52095715
    quote:
    Op vrijdag 3 augustus 2007 11:22 schreef Thomasumo het volgende:
    Big Lebowski

pi_52097880
    quote:
    Op zaterdag 4 augustus 2007 07:38 schreef Lod het volgende:
    Dan heb je het toch wel over de remake en niet de originele met Peter Sellers
    ja de remake met beyoncé geloof ik
    Peace through power!!
    pi_52097966
    Star Wars 1,2 en 3. Ik miste de sfeer die het in de eerdere delen zo voor me deed. De Ewoks kon ik nog hebben, maar JarJar Binks?
    Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
    And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
    We'd all be like: "I know this one!"
    pi_52098965
    Star Wars ook, het kan me niet boeien.
    pi_52099438
    LOTR, (heb deel 3 niet eens meer gekeken, maar 1 en 2 waren ), Hot Fuzz en aan V for Vendetta vond ik ook weinig aan.
    pi_52101065
    Elephant, wat een dodelijk saaie film..
    Inside me lives a skinny woman, crying to get out.. but I can usually shut the bitch up with cookies
      Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 4 augustus 2007 @ 18:47:57 #148
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_52101770
    Pirates 3.

Wat een boutfilm. Van de hak op de tak, van het ene plot in het ander, en weer een open einde. 3 uur lang lopen irriteren.
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
      zaterdag 4 augustus 2007 @ 19:35:14 #149
    67089 Gillingham
    The horror...
    pi_52102702
    Pirates 3 is dan natuurlijk ook geen topfilm.
      zaterdag 4 augustus 2007 @ 19:45:55 #150
    114460 Muzzie
    Klein zijn lijkt me reuzefijn
    pi_52102941
    Elephant is mijn vaakst bekeken dvd.
    Mens sana in corpore sano
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 augustus 2007 @ 23:38:36 #151
    862 Arcee
    Look closer
    pi_52184223
    Sjunde inseglet, Det
    Vre-se-lijk. Wat een ongelooflijke artsy-fartsy-rommel. Ik had na deze film drie weken geen zin meer om een film te kijken. Al m'n hoop verloren. Stel je voor dat alle films zo waren als Det Sjunde inseglet.

Dogville
    Ik hoopte zoooo dat ze van dat nare toneelpodium zouden gaan, maar helaas. 3 uur lang kijken naar iets wat me totaal koud liet.

The Lord of the Rings
    Elfjes, dwergen, monsters, lords, grasvelden, spanning 0 en vreselijke dialogen zoals: "This evil cannot be concealed by the power of the Elves. We do not have the strength to withstand both Mordor and Isengard. Gandalf, the Ring cannot stay here. This evil belongs to all of Middle-Earth. They must decide now how to end it. The time of the Elves is over, my people are leaving these shores. Who will you look to when we've gone? The Dwarves? They toil away in caverns, seeking riches. They care nothing for the troubles of others. " Who fucking cares?

Shichinin no samurai (Seven Samurai)
    Vreemde combo van een beetje actie en clowneske scènes.

Blade Runner
    Rare, nare film.

Young Frankenstein
    Bah.

Star Wars
    Stoffige sci-fi-film met houten klaas Mark Hamill.
    Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
    pi_52184380
    Bij Pulp Fiction viel ik in slaap en A Clockwork Orange vond ik drie keer niks. Zo.
      dinsdag 7 augustus 2007 @ 23:47:05 #153
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_52184458
    The Lord of the Rings vond ik echt de moeite waard door het sfeertje wat er omheen hangt: die gebieden en locaties, muziek en mysterie af en toe.
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 augustus 2007 @ 23:55:56 #154
    862 Arcee
    Look closer
    pi_52184696
    quote:
    Op dinsdag 7 augustus 2007 23:47 schreef Haunter het volgende:
    The Lord of the Rings vond ik echt de moeite waard door het sfeertje wat er omheen hangt: die gebieden en locaties, muziek en mysterie af en toe.
    't Verhaal dus niet?

De muziek vond ik trouwens ook mooi.
    pi_52186001
    LOTR vond ik weinig aan tbh.
      woensdag 8 augustus 2007 @ 01:05:26 #156
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_52186131
    quote:
    Op dinsdag 7 augustus 2007 23:55 schreef Arcee het volgende:

[..]

't Verhaal dus niet?

De muziek vond ik trouwens ook mooi.
    Ja ook wel, maar vooral die zojuist genoemde aspecten.
    pi_52189398
    Vond de eerste Harry Potter walgelijk kinds.
    Hoe je daar als volwassene helemaal ondersteboven van kunt zijn is mij echt een raadsel
    Spreekt voor zichzelf dat ik de andere Harry Notters volkomen links heb laten liggen.

En ik vind vrijwel alle komedies (vooral die met Julia Roberts ) niet om aan te zien.
      woensdag 8 augustus 2007 @ 13:42:00 #158
    67089 Gillingham
    The horror...
    pi_52196211
    quote:
    Op woensdag 8 augustus 2007 09:26 schreef Hillstone het volgende:
    Vond de eerste Harry Potter walgelijk kinds.
    Hoe je daar als volwassene helemaal ondersteboven van kunt zijn is mij echt een raadsel
    Spreekt voor zichzelf dat ik de andere Harry Notters volkomen links heb laten liggen.

En ik vind vrijwel alle komedies (vooral die met Julia Roberts ) niet om aan te zien.
    Topfilms?
      woensdag 8 augustus 2007 @ 14:05:40 #159
    15967 Frollo
    pi_52196926
    quote:
    Op zaterdag 4 augustus 2007 19:45 schreef Muzzie het volgende:
    Elephant is mijn vaakst bekeken dvd.
    Goed is die hè?
    pi_52197819
    Alles met Whoopie Goldberg en dat blond vrouwtje in Save The Last Dance erin.
    Ik weet niet of ze topfilms hadden, maar als hun erin spelen is het voor mij al verpest.
    History became legend, legend became myth.
      woensdag 8 augustus 2007 @ 19:12:47 #161
    188050 masmax
    http://www.eroshoplinks.nl
    pi_52205279
    lotr
    Goede links naar de beste erotische producten en shops: http://www.eroshoplinks.nl
      woensdag 8 augustus 2007 @ 20:09:54 #162
    52357 Lambiekje
    pi_52207368
    quote:
    Op maandag 16 juli 2007 19:02 schreef Bumbaclaat het volgende:
    Der Untergang
    Memento
    Boondock Saints
    Requim for a Dream
    300

als er eentje overschat is dat wel Pulp Fiction
    Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
      woensdag 8 augustus 2007 @ 20:11:45 #163
    52357 Lambiekje
    pi_52207417
    quote:
    Op zaterdag 4 augustus 2007 15:05 schreef RaptoR-X het volgende:

[..]

ja de remake met beyoncé geloof ik
    Die hoort hier dus niet thuis want volgens mij is men daar wel overeens dat het een uitermate trieste film is.
    pi_52209631
    Gothica
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 augustus 2007 @ 21:30:47 #165
    862 Arcee
    Look closer
    pi_52209904
    quote:
    Op woensdag 8 augustus 2007 21:23 schreef pleeborstel het volgende:
    Gothica
    SPOILER
    http://us.imdb.com/title/tt0348836/

Niet écht een topfilm, hè?
      woensdag 8 augustus 2007 @ 23:40:58 #166
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_52214605
    quote:
    Op dinsdag 7 augustus 2007 23:38 schreef Arcee het volgende:
    Sjunde inseglet, Det
    Vre-se-lijk. Wat een ongelooflijke artsy-fartsy-rommel. Ik had na deze film drie weken geen zin meer om een film te kijken. Al m'n hoop verloren. Stel je voor dat alle films zo waren als Det Sjunde inseglet.

Dogville
    Ik hoopte zoooo dat ze van dat nare toneelpodium zouden gaan, maar helaas. 3 uur lang kijken naar iets wat me totaal koud liet.

The Lord of the Rings
    Elfjes, dwergen, monsters, lords, grasvelden, spanning 0 en vreselijke dialogen zoals: "This evil cannot be concealed by the power of the Elves. We do not have the strength to withstand both Mordor and Isengard. Gandalf, the Ring cannot stay here. This evil belongs to all of Middle-Earth. They must decide now how to end it. The time of the Elves is over, my people are leaving these shores. Who will you look to when we've gone? The Dwarves? They toil away in caverns, seeking riches. They care nothing for the troubles of others. " Who fucking cares?

Shichinin no samurai (Seven Samurai)
    Vreemde combo van een beetje actie en clowneske scènes.

Blade Runner
    Rare, nare film.

Young Frankenstein
    Bah.

Star Wars
    Stoffige sci-fi-film met houten klaas Mark Hamill.
    ! ik had je toch wel hoger ingeschat tbh
    pi_52220177
    Ik heb gisteren Spinal Tap gezien....
    Wat een butt-film.
    Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
    Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 9 augustus 2007 @ 11:11:17 #168
    862 Arcee
    Look closer
    pi_52222272
    quote:
    Op woensdag 8 augustus 2007 23:40 schreef Timo20 het volgende:
    ! ik had je toch wel hoger ingeschat tbh
    Een filmmening is zuiver op gevoel gebaseerd. Als je ergens geen reet aan vond, dan is dat zo. Doe je niks aan. Probeer eens te begrijpen dat er mensen zijn die een andere mening hebben dan jij.
    pi_52222381
    Een filmmening is voor een belangrijk deel, maar niet enkel en alleen op gevoel gebaseerd. Het gaat er toch ook om of je bepaalde technieken, creativiteit en inventiviteit kunt ontdekken en waarderen.

Bovendien kan een film die de eerste keer geen reet aan was een tweede keer een stuk beter bevallen.
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 9 augustus 2007 @ 11:21:01 #170
    862 Arcee
    Look closer
    pi_52222521
    quote:
    Op donderdag 9 augustus 2007 11:15 schreef Gillingham het volgende:
    Een filmmening is voor een belangrijk deel, maar niet enkel en alleen op gevoel gebaseerd. Het gaat er toch ook om of je bepaalde technieken, creativiteit en inventiviteit kunt ontdekken en waarderen.
    Ja, maar dat is dan dus ook niet het geval. Als een film je volkomen koud laat, waardeer je dus niets van hetgeen je ziet en hoort. Gevoel is dus alles bij elkaar, dat een film je op welke wijze dan ook iets doet. In het woord 'waarderen' zit immers ook gevoel.
      donderdag 9 augustus 2007 @ 11:24:27 #171
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_52222615
    quote:
    Op donderdag 9 augustus 2007 11:11 schreef Arcee het volgende:

[..]

Een filmmening is zuiver op gevoel gebaseerd. Als je ergens geen reet aan vond, dan is dat zo. Doe je niks aan.
    Uiteraard
    quote:
    Probeer eens te begrijpen dat er mensen zijn die een andere mening hebben dan jij.
    Dat heeft er niets mee maken. Ik had gewoon gedacht dat jij die films ook wel zou waarderen
      donderdag 9 augustus 2007 @ 11:27:26 #172
    15221 Falco
    Afleidingsmanoeuvre
    pi_52222693
    quote:
    Op donderdag 9 augustus 2007 11:21 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ja, maar dat is dan dus ook niet het geval. Als een film je volkomen koud laat, waardeer je dus niets van hetgeen je ziet en hoort. Gevoel is dus alles bij elkaar, dat een film je op welke wijze dan ook iets doet. In het woord 'waarderen' zit immers ook gevoel.
    Precies! In waardering zit inderdaad een stuk gevoel. Een film kan er nog zo mooi en technisch verbluffend uitzien (zoals LotR), als je het niks doet, dan mag je dat gerust een kutfilm vinden.
    <a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
      donderdag 9 augustus 2007 @ 11:29:03 #173
    168840 Sant
    Jealousy is a Motherf*cker!!
    pi_52222741
    Without a doubt:

Sin City
    Geluk is een richting..... geen PUNT!!!!
    Shit... Ik heb eigenlijk helemaal geen geweldige opmerking...
    pi_52223614
    American Beauty
    google is your friend
    pi_52226766
    The Usual Suspects
    Requiem For A Dream
    Kill Bill 1 & 2

Offtopic: een van de meest underrated films vind ik dan weer Bowfinger. Echt hilarisch, intelligent, en een hoge feel good factor :p
    pi_52304968
    Blade, History Boys, Premonitoin, Rocky Balboa,
      zondag 12 augustus 2007 @ 14:47:19 #177
    38114 beantherio
    4900 op de schaal van Richter
    pi_52305156
    - The Shawshank Redemption (eigenlijk maar middelmatig, maar door de overdreven waardering toch een kutfilm)
    - The Green Mile (ik lach om de 'ontroerende' en de dramatische scenes in deze film)
    - American Beauty (ooit vond ik het een topper maar nu kijk ik dwars door deze film heen)
    pi_52311149
    The Shawshank Redemption. Door zijn hoge notering op imdb had ik veeel beter verwacht. Het was zeker geen slechte film, maar ook niet top en hij staat gewoon 2e in de top 250 van IMDB!
      maandag 13 augustus 2007 @ 01:54:27 #179
    149074 Sala-adin
    Knuffelmoslim
    pi_52319793
    Pirates of the carribean
      maandag 13 augustus 2007 @ 02:03:02 #180
    32029 Basson
    Dodge This!
    pi_52319891
    Transformers

Iedereen is lovend over deze film, met name de CGI, maar ik heb mij alleen maar lopen ergeren aan het beroerde verhaal en camerawerk. De laatste keer dat mijn mond open viel door de CGI was bij Jurassic Park. Transformers deed mij, frustraties daargelaten, helemaal niets
    pi_52320267
    quote:
    Op maandag 13 augustus 2007 02:03 schreef Basson het volgende:
    Transformers

Iedereen is lovend over deze film, met name de CGI, maar ik heb mij alleen maar lopen ergeren aan het beroerde verhaal en camerawerk. De laatste keer dat mijn mond open viel door de CGI was bij Jurassic Park. Transformers deed mij, frustraties daargelaten, helemaal niets
    Tegenwoordig wordt er idd bij elke nieuwe film wel cgi gebruikt, wel jammer dat dan vaak de nadruk op de gfx liggen, laat ze ipv daarvan eens een goed verhaal maken.

ot: pirates of the caribbean.
    pi_52330669
    quote:
    Ik heb 'm afgekeken, deel 2 ook, maar ik vond 'm te... Mja kijk ik houd wel van een film met onrealistisch veel bloed, moet het wel horror zijn en grappig en zo. Hier proberen ze het verhaal realistisch te maken, dan moet de rest ook realistisch zijn.
    pi_52330733
    quote:
    Op maandag 13 augustus 2007 02:54 schreef naittun1 het volgende:

[..]

Tegenwoordig wordt er idd bij elke nieuwe film wel cgi gebruikt, wel jammer dat dan vaak de nadruk op de gfx liggen, laat ze ipv daarvan eens een goed verhaal maken.

ot: pirates of the caribbean.
    Bij Gladiator pakte het wel leuk uit. De laatste pirates of the caribbean was echt zo'n 3dstudiomax-troepzooi ja.
    pi_52330922
    the Boondock Saints

Lucky Number Slevin, wel redelijk maar niet zo geweldig als velen roepen.
      maandag 13 augustus 2007 @ 19:40:19 #185
    179534 Waaghals
    she appeared like an angel
    pi_52338730
    Kill Bill 1 en 2
    The Matrix Reloaded en Revolutions
    Apocalypse Now
    21 Grams
    Hotel Rwanda
    Forrest Gump
    Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
    pi_52339848
    quote:
    Op maandag 13 augustus 2007 15:02 schreef Sessy het volgende:

[..]

Bij Gladiator pakte het wel leuk uit. De laatste pirates of the caribbean was echt zo'n 3dstudiomax-troepzooi ja.
    In Gladiator was volgens mij alleen de arena cgi, en bij de beginscene tijdens die massale slag. Tenminste, dat lieten ze zien in de making of.
    pi_52340922
    La Vita è bella

Voor CKV ooit eens moeten kijken, wat een slechte film was dat zeg en dat staat dan #90
      dinsdag 14 augustus 2007 @ 01:47:19 #188
    41286 Price
    The Abominable Dr. Phibes
    pi_52349773
    Daar gaat ie:

American Beauty
    Requiem For a Dream
    Eternal Sunshine of the Spotless Mind
    Garden State
    Fucking Åmal
    Lost in Translation

Heel polpulair op Fok en bij pubers. Ik heb er helemaal niks mee.
    You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
    pi_52349928
    Scarface.

Fucker de fuck fuck fuck wat is die fucking slecht, meteen ook een goeie opsomming van de film zelf.
    pi_52350104
    Hot Fuzz - duurde te fucking lang en wat een bullshit zeg
    Pulp Fiction - Veeeeel te overrated
    Harry Potter - wat een onzin
    Happy Feet - Wat een kutverhaal met die pinguins, had wel beter verwacht van een animatiefilm. Kan ook niet begrijpen waarom het een Oscar heeft gewonnen.
    The Hulk - Het eerste uur is er niks gebeurd, daarna slaat de film nergens op. Had het toch uitgekeken omdat ik goede hoop had...
    Shrek - vooral deel 2 en 3 hadden niet meer gemaakt moeten worden.

Ben er vast nog een paar vergeten...
    pi_52350112
    Memento
    Seven.
    We'll keep on whispering our mantras.
    pi_52350138
    LOTR for sure.

Lang gerekt verhaal wat eigenlijk nergens over gaat. Heel duf en slaapverwekkend.
    pi_52350216
    Eigenlijk toch Schindler's list met dat vlakke acteerwerk, voor die hoofdpersoon had ik geen enkele sympathie, die vage nazi commandant met dat alloallo accent, karakteruitdieping was ook te moeilijk ondanks zo'n lange film... alle joden waren op zn Hollywoods goed en alle duitsers slecht, en waarom was dat? Geen antwoord op gekregen

Oh ja, Shawshank Redemption, het einde op dat strand was zo overdreven sentimenteel, was dan gestopt toen die bus de grens overreed, dat verpestte the experience behoorlijk
    pi_52350611
    Spiderman 3
    je verwacht een actiefilm, en het is 1 en al drama
      dinsdag 14 augustus 2007 @ 22:35:29 #195
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_52373964
    quote:
    Op dinsdag 14 augustus 2007 01:47 schreef Price het volgende:
    Daar gaat ie:

American Beauty
    Requiem For a Dream
    Garden State
    Fucking Åmal
    Lost in Translation

pi_52379246
    quote:
    Op dinsdag 14 augustus 2007 01:47 schreef Price het volgende:
    Daar gaat ie:

American Beauty
    Requiem For a Dream
    Garden State
    Fucking Åmal
    Lost in Translation

Dit zijn opvallend genoeg allemaal films die je moet voelen. Het kan natuurlijk dat je daar minder mee hebt, maar ik vind het juist spreken voor de filmindustrie van de afgelopen jaren.
    Graag op anoniem
    pi_52379410
    quote:
    Op maandag 13 augustus 2007 20:42 schreef Jimmeh het volgende:
    La Vita è bella

Voor CKV ooit eens moeten kijken, wat een slechte film was dat zeg en dat staat dan #90
    Da's juist een geweldige film man! Dat je er niet van houdt, ok, maar het is absoluut geen slechte film.
    pi_52380455
    Kill Bill 1 & 2
    Ocean's 11 & 12
    Pulp Fiction
    .: Let epsilon be smaller than zero :.
    pi_52389484
    quote:
    Op maandag 13 augustus 2007 20:12 schreef naittun1 het volgende:

[..]

In Gladiator was volgens mij alleen de arena cgi, en bij de beginscene tijdens die massale slag. Tenminste, dat lieten ze zien in de making of.
    En die hele achtergrond dan? De totale stad was toch CGI?

In ieder geval klopte er bar weinig van, die steden waren in de Romeinse tijd helemaal niet zo grijs en grauw.
      woensdag 15 augustus 2007 @ 20:33:21 #200
    40093 Rock-shocker
    No Charms Allowed
    pi_52400833
    Daar gaan we dan:

Afdeling Publiekslievelingen:
    Scarface (remake)
    Kansloos kutverhaal over kansloze drugsdealer ondersteund door hopeloos kutte soundtrack

The Da Vinci Code
    Overhypte bagger over kansloze complottheorie

Pirates
    Oooooooooooh Johnny is soooooo cute! GODVERDOMME Johnny kan ook nog acteren ja!? En verdommme veel beter dan die hier laat zien.

Afdeling Lievelingen van critici:
    Mulholland Drive
    Tja. Weer een soundtrack die een film verneukt.

21 Grams
    Slaaaaaapverwekkend

Donnie Darko
    I didn't get it.
    Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
      woensdag 15 augustus 2007 @ 23:09:12 #201
    41286 Price
    pi_52407820
    quote:
    Op woensdag 15 augustus 2007 01:42 schreef Mainport het volgende:

[..]

Dit zijn opvallend genoeg allemaal films die je moet voelen. Het kan natuurlijk dat je daar minder mee hebt, maar ik vind het juist spreken voor de filmindustrie van de afgelopen jaren.
    De mooiste films vind ik films met een bepaald gevoel. Sterker nog, ik vind dat een vereiste. De genoemde films doen niks bij mij. Ze lijken idd wel iets van een trendmatige ontwikkeling van de laatste jaren te laten zien. C.R.A.Z.Y was ook al zo'n soort film. Teleurstellend.
    pi_52410725
    quote:
    Op woensdag 15 augustus 2007 23:09 schreef Price het volgende:

[..]

De mooiste films vind ik films met een bepaald gevoel. Sterker nog, ik vind dat een vereiste. De genoemde films doen niks bij mij. Ze lijken idd wel iets van een trendmatige ontwikkeling van de laatste jaren te laten zien. C.R.A.Z.Y was ook al zo'n soort film. Teleurstellend.
    Kun je nog een paar films noemen die je slecht vindt? Dan heb ik weer kijktips
    pi_52411213
    quote:
    Op dinsdag 17 juli 2007 14:10 schreef 1-of-6Billion het volgende:

• Batman Begins (Heb 'm gezien, maar heb geen idee meer waar het over ging, dat zegt genoeg)
  • Heb precies hetzelfde. Weet niet meer wie de vijand was of iets van zijn motivatie. Alleen dat Batman leerde om te vechten en iets met een grot vol vleermuizen of zo. En dat terwijl ik het plot van de eerdere Batmans wel weet
      donderdag 16 augustus 2007 @ 01:18:22 #204
    41286 Price
    pi_52411663
    quote:
    Op donderdag 16 augustus 2007 00:35 schreef spoor4 het volgende:

[..]

Wat dacht je van Memento, Before Sunrise of Dogville.
    pi_52412920
    Scarface
      donderdag 16 augustus 2007 @ 12:37:15 #206
    128159 smurfzilla
    -------------------
    pi_52419451
    lord of the rings, met name deel 1 en 2.
    >>>Fast forward>>>
    pi_52420894
    quote:
    Op donderdag 16 augustus 2007 01:18 schreef Price het volgende:

[..]

Dat is toch met Nicole Kidman? Wat een verschrikkelijke film is dat zeg
    pi_52421311
    quote:
    Op donderdag 16 augustus 2007 01:18 schreef Price het volgende:

[..]

Je hebt mijn top 100 opgezocht.
      Moderator / Redactie Sport donderdag 16 augustus 2007 @ 13:48:42 #209
    92686 crew  borisz
    Keurmeester
    pi_52421359
    quote:
    RESERVOIR DOGS

.....
    Die dus
    winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
    pi_52421643
    Mulholland Drive
    Crash
    pi_52424875
    quote:
    Op donderdag 9 augustus 2007 11:29 schreef Sant het volgende:
    Without a doubt:

Sin City
    Helemaal mee eens
    Niet eens afgekeken
    pi_52427492
    quote:
    Op donderdag 16 augustus 2007 13:58 schreef Wouter2006 het volgende:
    Mulholland Drive
    Crash
    Mee eens.

Absoluut geen fan van die Twin Peaks gozer.
      donderdag 16 augustus 2007 @ 18:17:47 #213
    41286 Price
    pi_52429333
    quote:
    Op donderdag 16 augustus 2007 13:47 schreef spoor4 het volgende:

[..]

Je hebt mijn top 100 opgezocht.
    pi_52538811
    Saving Private Ryan

De beginscene is prachtig inderdaad, maar de rest van de film kom ik met alle goede wil van de wereld nog niet doorheen.
    Inside me lives a skinny woman, crying to get out.. but I can usually shut the bitch up with cookies
    pi_52540194
    Ik ben ooit, heeeeeeel lang geleden met wat vriendinnen naar Jerry Maguire wezen kijken. Het is de eerste en de laatste keer dat ik in de bioscoop in slaap ben gevallen. En die vriendinnen van mij vonden hem ge-wel-dig... Eigenlijk vindt iedereen die film geweldig, als ik dat zo om me heen eens beluister...
    pi_52540308
    quote:
    Op donderdag 16 augustus 2007 00:35 schreef spoor4 het volgende:

[..]

!
    pi_52575969
    V for Vendetta.

Echt zo een film voor freaks die Lord of the Rings en the Matrix uit het hoofd kennen.

Dat de film ondertussen ongelooflijk belerend (en slijmerig als het op de islam aankomt) is en onnoembaar veel gelijkenissen vertoont met 1984 gaat blijkbaar aan hen voorbij.
    pi_52582458
    V for Vendetta is toch geen topfilm
      woensdag 22 augustus 2007 @ 10:26:12 #219
    40093 Rock-shocker
    No Charms Allowed
    pi_52583366
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 23:00 schreef zuiderbuur het volgende:
    V for Vendetta.

Echt zo een film voor freaks die Lord of the Rings en the Matrix uit het hoofd kennen.

Dat de film ondertussen ongelooflijk belerend (en slijmerig als het op de islam aankomt) is en onnoembaar veel gelijkenissen vertoont met 1984 gaat blijkbaar aan hen voorbij.
    Jij hebt vast de originele strip niet gelezen?

Die is namelijk geschreven in de periode-Thatcher, toen er een zekere kans bestond dat de UK een zeer totalitaire richting in sloeg. Dus wat dat betreft slaat Freedom! Forever! wel degelijk ergens op.

Waar is V trouwens slijmerig jegens Moslims? Eerder jegens homo's en etnische minderheden.
    Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
      woensdag 22 augustus 2007 @ 11:36:33 #220
    13250 Lod
    Sapere aude!
    pi_52585089
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 23:00 schreef zuiderbuur het volgende:
    En er zijn ook veel verschillen. De overeenkomsten komen doordat ze eenzelfde uitgangspunt hebben: een toekomst waarbij de bestaande officiële regering (te)veel macht en controle uitoefent op hun burgers.
    Dit is hetzelfde als Band of Brothers verwijten dat ze teveel lijken op de film Een brug tever (o.i.d.).

edit: En de connecties met de Islam heb ik ook gemist overigens.
    GNU Terry Pratchett
    pi_52587575
    Michael Bay's oeuvre m.u.v. The Island en Transformers.
    pi_52587696
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 09:41 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
    V for Vendetta is toch geen topfilm
    Toch wel hoor, er is genoeg over geluld in de media.
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 11:36 schreef Lod het volgende:
    [..]
    En er zijn ook veel verschillen. De overeenkomsten komen doordat ze eenzelfde uitgangspunt hebben: een toekomst waarbij de bestaande officiële regering (te)veel macht en controle uitoefent op hun burgers.
    Dit is hetzelfde als Band of Brothers verwijten dat ze teveel lijken op de film Een brug tever (o.i.d.).
    Het is meer dan dat :

- een hoofdpersonage dat werkt bij een instantie die met media te maken heeft
    - een liefdesrelatie die ontwikkelt ondertussen
    - een machtig figuur dat voortdurend op schermen verdwijnt en regeert vanop afstand en waarvan de echte macht uiteindelijk in twijfel te trekken valt
    - het voortdurend beschimpen van of vrezen voor een grote supermacht aan de andere kant van de zee
    - een gevangeniscel waarvan het nummer een rol speelt
    - woorden die van betekenis veranderen
    -een verzetsorganisatie die van zijn leden totaal engagement vraagt en waarvan de daadwerlijke omvang niet duidelijk is
    - "Strength through Unity, Unity through Faith."<-> "war is peace, freedom is slavery, ignorance is strength"
    - men bezoekt delen van Londen die er nog "zoals in de goede tijd" uitzien, en er werkt daar ook iemand
    -....
    quote:
    edit: En de connecties met de Islam heb ik ook gemist overigens.
    Die man die haar opvangt heeft een Koran liggen in zijn huis, niet omdat hij moslim is maar omdat hij van de poëzie erin houdt. Ik weet niet, allez...
    Als je dan ziet dat ze dat voor de christelijke kerk niet willen doen (pedofielen en zo..)
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 10:26 schreef Rock-shocker het volgende:
    [..]
    Jij hebt vast de originele strip niet gelezen?
    Die is namelijk geschreven in de periode-Thatcher, toen er een zekere kans bestond dat de UK een zeer totalitaire richting in sloeg. Dus wat dat betreft slaat Freedom! Forever! wel degelijk ergens op.
    De bedenker van die strip heeft toch ook niks te maken willen hebben met deze film?
      woensdag 22 augustus 2007 @ 13:16:44 #223
    40093 Rock-shocker
    No Charms Allowed
    pi_52587953
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 13:08 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Toch wel hoor, er is genoeg over geluld in de media.
    [..]

Het is meer dan dat :

- een hoofdpersonage dat werkt bij een instantie die met media te maken heeft
    - een liefdesrelatie die ontwikkelt ondertussen
    - een machtig figuur dat voortdurend op schermen verdwijnt en regeert vanop afstand en waarvan de echte macht uiteindelijk in twijfel te trekken valt
    - het voortdurend beschimpen van of vrezen voor een grote supermacht aan de andere kant van de zee
    - een gevangeniscel waarvan het nummer een rol speelt
    - woorden die van betekenis veranderen
    -een verzetsorganisatie die van zijn leden totaal engagement vraagt en waarvan de daadwerlijke omvang niet duidelijk is
    - "Strength through Unity, Unity through Faith."<-> "war is peace, freedom is slavery, ignorance is strength"
    - men bezoekt delen van Londen die er nog "zoals in de goede tijd" uitzien, en er werkt daar ook iemand
    -....
    Verhaaltechnisch heb je een punt, maar veel van je overige punten zijn dingen die herkenbaar zijn in meer films over totalitaire regimes. Het zijn gewoon dingen die duidelijk maken dat het om een dictatuur gaat.

[..]
    quote:
    Die man die haar opvangt heeft een Koran liggen in zijn huis, niet omdat hij moslim is maar omdat hij van de poëzie erin houdt. Ik weet niet, allez...
    Als je dan ziet dat ze dat voor de christelijke kerk niet willen doen (pedofielen en zo..)
    Met het verschil dat de Bijbel in het verhaal niet verboden is omdat het de staatsgodsdienst is. Sterker, in de strip wordt het religieuze karakter van het regime veel meer nadruk.

[..]
    quote:
    De bedenker van die strip heeft toch ook niks te maken willen hebben met deze film?
    Dat klopt. Maar niet zozeer omdat hij niet geloofde in deze verfilming. Er zijn twee eerdere verfilmingen van zijn strips gemaakt, te weten Fromn Hell en League of XO Gentlemen en de eerste heeft hij aan meegewerkt volgens mij en de tweede vond 'ie totaal verkracht. Gebaseerd op de slechte ervaringen heeft hij gesteld nooit meer mee te willen werken aan een Hollywoodverfilming van zijn werk.
    pi_52588094
    Matrix
    Sin City
      woensdag 22 augustus 2007 @ 13:23:05 #225
    13250 Lod
    Sapere aude!
    pi_52588143
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 13:16 schreef Rock-shocker het volgende:
    Dat klopt. Maar niet zozeer omdat hij niet geloofde in deze verfilming. Er zijn twee eerdere verfilmingen van zijn strips gemaakt, te weten Fromn Hell en League of XO Gentlemen en de eerste heeft hij aan meegewerkt volgens mij en de tweede vond 'ie totaal verkracht. Gebaseerd op de slechte ervaringen heeft hij gesteld nooit meer mee te willen werken aan een Hollywoodverfilming van zijn werk.
    From Hell ging toch over Jack the Ripper? Je bedoelt niet Hellboy?
    GNU Terry Pratchett
      woensdag 22 augustus 2007 @ 13:25:53 #226
    166742 falloutboy
    Famous, Not Just a Fall Out
    pi_52588238
    Titanic.. OMG slecht
    Carpe diem. Seize the day, boys. Make your lives extraordinary.
      woensdag 22 augustus 2007 @ 13:26:17 #227
    121315 LENUS
    UFC undisputed 2009
    pi_52588250
    -Kill Bill 1 & 2, saai en zwaar gehyped.

-Pulp Fiction was een onderhoudende film, maar staat niet in verhouding tot de verering die hij toebedeelt krijgt. Net als Kill Bill teveel gehyped.

Nee, ben niet zo'n fan van Tarrantino, terwijl ik From dusk till dawn weer zeer vermakelijk vond. Al was zijn rol in die film beduidend kleiner.
    JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
      woensdag 22 augustus 2007 @ 14:13:19 #228
    40093 Rock-shocker
    No Charms Allowed
    pi_52589634
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 13:23 schreef Lod het volgende:

[..]

Je bedoelt niet Hellboy?
    Neen.
      woensdag 22 augustus 2007 @ 14:34:04 #229
    22457 Patch
    FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
    pi_52590251
    Met stip op een gedeelde 1e plaats: The Matrix & Pulp Fiction
    * Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
    pi_52604959
    Titanic staat denk ik toch wel op 1 in de grootste kutfilm allertijde (A)
    Somedays give me that feeling, jumping, dancing, laughing, singing!
      vrijdag 17 april 2009 @ 17:45:28 #231
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_68115423

9 Oscars in 1997!

Ik heb me er toe moeten zetten om de film in drie etappe's te kijken.
    Ik zag de chemie echt niet tussen Ralph Fiennes en Kristin Scott Thomas, het sub liefdesplot tussen Hana en de gast uit Lost was nog interessanter.
      vrijdag 17 april 2009 @ 17:48:09 #232
    167185 Ziewoarut
    Shitpoepfuck
    pi_68115494
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 13:23 schreef Lod het volgende:

[..]

From Hell ging toch over Jack the Ripper? Je bedoelt niet Hellboy?
    From hell vind ik ook zo een saaie kutfilm...
    pi_68115557
    Gisteren voor het eerst Lost in Translation gezien. Die film heeft zelfs een Oscar gekregen. Voor mij een volkomen raadsel. Wat een waardeloze film was dit zeg
      vrijdag 17 april 2009 @ 18:27:15 #234
    187810 Szura
    Kijk eens aan!
    pi_68116478
    Titanic en Kill Bill
    Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
    pi_68116713
    quote:
    Op maandag 20 augustus 2007 20:26 schreef PuzzleBox het volgende:
    Saving Private Ryan

De beginscene is prachtig inderdaad, maar de rest van de film kom ik met alle goede wil van de wereld nog niet doorheen.
    Maar Shaving Ryan's Private vond je wel goed?
    pi_68119006
    Titanic, Das Boot, Requiem for a Dream (die laatste trouwens geen ramp, maar verschrikkelijk overrated)
      vrijdag 17 april 2009 @ 19:55:57 #237
    33189 RM-rf
    1/998001
    pi_68119492
    Fight Club :
    gewoon een rotzooitje als hij opeens gaat rondreizen en zich zo vreemd gedragen... daarvoor was het wel lachen, maar dan word het opeens allemaal maar gekunsteld en ongeloofwaardig.
    "Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
    pi_68119529
    quote:
    Op vrijdag 17 april 2009 19:55 schreef RM-rf het volgende:
    Fight Club :
    gewoon een rotzooitje als hij opeens gaat rondreizen en zich zo vreemd gedragen... daarvoor was het wel lachen, maar dan word het opeens allemaal maar gekunsteld en ongeloofwaardig.
    Heligschennis
      vrijdag 17 april 2009 @ 20:04:14 #239
    187810 Szura
    Kijk eens aan!
    pi_68119772
    quote:
    Op vrijdag 17 april 2009 19:43 schreef Siniti het volgende:
    Titanic, Das Boot, Requiem for a Dream (die laatste trouwens geen ramp, maar verschrikkelijk overrated)
    Das pas heiligschennis
    pi_68119822
    quote:
    Op vrijdag 17 april 2009 20:04 schreef Szura het volgende:

[..]

Das pas heiligschennis
    Ik werd er niet warm of koud van
    Iedereen helemaal geschokt toen ze hoorden dat ik niet geschokt was aan het einde van die film...
      vrijdag 17 april 2009 @ 20:15:14 #241
    187810 Szura
    Kijk eens aan!
    pi_68120151
    quote:
    Op vrijdag 17 april 2009 20:05 schreef Siniti het volgende:

[..]

Ik werd er niet warm of koud van
    Iedereen helemaal geschokt toen ze hoorden dat ik niet geschokt was aan het einde van die film...
    Tja dat kan
    Ik vind het juist een geweldige film omdat je echt het proces ziet waarin die mensen van vrij normaal naar helemaal paranoia gaan
    pi_68120305
    quote:
    Op vrijdag 17 april 2009 20:15 schreef Szura het volgende:

[..]

Tja dat kan
    Ik vind het juist een geweldige film omdat je echt het proces ziet waarin die mensen van vrij normaal naar helemaal paranoia gaan
    Kan begrijpen dat mensen hem goed vinden, speelt misschien ook wel mee dat ik nog nooit drugs oid heb gebruikt dus niks herken
      vrijdag 17 april 2009 @ 20:23:57 #243
    219097 Keepertje8
    Postmodernist
    pi_68120411
    Scarface, Goodfellas, Rashômon en Shawshank Redemption... Vooral die laatste, Papillon is zooooveel beter.
    pi_68120444

Wat een saaie film zeg.
    (phew for a minute there i lost myself i lost myself
    pi_68120522
    quote:
    Op vrijdag 17 april 2009 20:24 schreef Jeeh het volgende:

Wat een saaie film zeg.
    Oja die ook Had ook een stuk meer verwacht omdat ik de rest van Kubricks werk briljant vind (van wat ik dan heb gezien)
      vrijdag 17 april 2009 @ 20:27:07 #246
    187810 Szura
    Kijk eens aan!
    pi_68120541
    quote:
    Op vrijdag 17 april 2009 20:23 schreef Keepertje8 het volgende:
    Scarface, Goodfellas, Rashômon en Shawshank Redemption... Vooral die laatste, Papillon is zooooveel beter.
    Ik ga die Papillon binnekort maar eens bekijken dan
    pi_68120988
    quote:
    Op vrijdag 17 april 2009 20:24 schreef Jeeh het volgende:

Wat een saaie film zeg.
    Ik vind de film absoluut niet slecht, het is een beleving op zich. Het gaat niet allemaal zo snel. Alles rustig aan, het 'aanmeren' van het spaceship of het spacestation gaat niet snel. Het intro heeft een geweldig klassiek stuk.
    pi_68121360
    quote:
    Op vrijdag 17 april 2009 17:51 schreef geelkuikentje het volgende:
    Gisteren voor het eerst Lost in Translation gezien. Die film heeft zelfs een Oscar gekregen. Voor mij een volkomen raadsel. Wat een waardeloze film was dit zeg
    Een pak slaag verdien je!
    pi_68128773
    quote:
    Op vrijdag 17 april 2009 20:48 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Een pak slaag verdien je!
    Wat vind je goed aan deze film?
    pi_68128887
    American beauty, saai, raar, en vooral, vaaaaggg...
    Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
    "Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
    61% van alle statistieken zijn nutteloos.
    Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
    pi_68128958
    Blair witch project . Hoezo is dat eng ?
    Je ziet meer dan een uur lang mensen dom schreeuwen..

The day after Tomorrow,
    Langdradig en er gebeurt niets

Traffic, Gekocht om dat het prijzen zou hebben gewonnen.
    Kom nooit verder dan de scene met twee politie agenten in de woestijn. Dan val ik gewoon altijd in slaap
    Mijn Snape wat doe je !
    Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
    Asperger and proud !
      vrijdag 17 april 2009 @ 23:50:05 #252
    160834 Florian_
    Anatomy is destiny
    pi_68128987
    quote:
    Op vrijdag 17 april 2009 23:46 schreef delano.888 het volgende:
    American beauty, saai, raar, en vooral, vaaaaggg...
    Da's een toffe film!

Ik vind I Am Legend (met Will Smith) dus echt bagger.
    Primum non nocere
    pi_68129046
    quote:
    Op vrijdag 17 april 2009 23:50 schreef Florian_ het volgende:

[..]

Da's een toffe film!

Ik vind I Am Legend (met Will Smith) dus echt bagger.
    En die vind ik dan weer tof
    Leg eens uit wat er goed is aan American Beauty? Snap de fuzz hier niet van hoor.
    pi_68129254
    Om American Beauty is te waarderen moet je wel iets weten van Amerika en die samenleving.
    pi_68129269
    quote:
    Op vrijdag 17 april 2009 23:59 schreef Toffe_Ellende het volgende:
    Om American Beauty is te waarderen moet je wel iets weten van Amerika en die samenleving.
    En je moet van dat soort films houden.
      zaterdag 18 april 2009 @ 00:07:33 #256
    160834 Florian_
    Anatomy is destiny
    pi_68129437
    quote:
    Op vrijdag 17 april 2009 23:52 schreef delano.888 het volgende:

[..]

En die vind ik dan weer tof
    Leg eens uit wat er goed is aan American Beauty? Snap de fuzz hier niet van hoor.
    Tsja, gewoon de sfeer, de verhaallijn, de personages..Goede film. Maar ik ben altijd al voorstander geweest van dat soort films, en ik ken ook zat mensen die er maar niets aan vinden.

I Am Legend, leuk idee, bagger uitgevoerd.
    Primum non nocere
    pi_68129475
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 00:07 schreef Florian_ het volgende:

[..]

Tsja, gewoon de sfeer, de verhaallijn, de personages..Goede film. Maar ik ben altijd al voorstander geweest van dat soort films, en ik ken ook zat mensen die er maar niets aan vinden.

Nou, ja leuk, 2x een rukkende man in 1 film, helemaal geweldig
    Alleen daarom is t al een kutfilm, laat staan de saai-heid.
    Maar t zal wel aan mij liggen
    pi_68129550
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 00:07 schreef Florian_ het volgende:

[..]

En dat heeft Will Smith wel vaker... Hancock had mijns inziens ook veel potentie, maar die verhaallijn was zo verschrikkelijk slecht
    pi_68129794
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 00:00 schreef Siniti het volgende:

[..]

En je moet van dat soort films houden.
    Nou ja, een echte filmfan houdt natuurlijk van alle genre's.
    pi_68129838
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 00:25 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Nou ja, een echte filmfan houdt natuurlijk van alle genre's.
    Ik hou zelf ook van alle genres, elk genre heeft wel iets goeds. Maar niet iedereen dus
    pi_68130551
    quote:
    Op vrijdag 17 april 2009 23:41 schreef geelkuikentje het volgende:

[..]

Wat vind je goed aan deze film?
    Lastig uit te leggen denk ik. De dromerige sfeer, het kijkt zo heerlijk weg, alles gaat op z'n gemak. Meer een gevoel. Mijn absolute lievelingsfilm, dé perfecte film.

Echt veel heb je hier denk ik aan, want als je de film saai vind dan zul je 'm ook nooit gaan waarderen denk ik.
      zaterdag 18 april 2009 @ 01:08:32 #262
    238641 Hondenbrokken
    Ik ga echt geen katten voeren.
    pi_68130713
    Harry Potter
    Highschool musical
    Mama mia
    Once upon a time in the west
    Scary movie (Dat zou ik geen topfilm willen noemen en snap ook niet waarom het zo populair is)
    Jesus hates you.
    pi_68132358
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 01:08 schreef Hondenbrokken het volgende:
    Once upon a time in the west
    Daar gaat je krediet als filmkenner, als je al enig krediet had.
    pi_68132396
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 03:22 schreef Siniti het volgende:

[..]

Daar gaat je krediet als filmkenner, als je al enig krediet had.
    Idd ja. Als je die klassieker al slecht vindt, dan ben je hopeloos verloren.

Ik wil trouwens wel ongeveer hetzelfde doen. Ik vind Pulp Fiction echt zó overrated. Die film scoort bij mij misschien een klein zesje, maar absoluut niet hoger.
    pi_68133211
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 00:59 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Lastig uit te leggen denk ik. De dromerige sfeer, het kijkt zo heerlijk weg, alles gaat op z'n gemak. Meer een gevoel. Mijn absolute lievelingsfilm, dé perfecte film.

Echt veel heb je hier denk ik aan, want als je de film saai vind dan zul je 'm ook nooit gaan waarderen denk ik.
    Gelukkig is er iemand die hem leuk vindt
    Ik vind de film echt niet leuk
      zaterdag 18 april 2009 @ 09:21:15 #266
    15967 Frollo
    pi_68133486
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 00:59 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Goed gezegd.
    American Beauty staat zeker in mijn alltime top 10.

Volgens mij kun jij Magnolia ook wel waarderen.
    pi_68139922
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 09:21 schreef Frollo het volgende:

[..]

Goed gezegd.
    American Beauty staat zeker in mijn alltime top 10.

Volgens mij kun jij Magnolia ook wel waarderen.
    Magnolia is natuurlijk ook geweldig.
      † In Memoriam † zondag 19 april 2009 @ 13:16:31 #268
    34726 Fratz
    Max
    pi_68166225
    Cloverfield.
    Mijn vrienden vonden hem prachtig, ik vond het een verschrikkelijke film.
    There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
    pi_68166282
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 13:16 schreef Fratz het volgende:
    Cloverfield.
    Ben het helemaal met je eens, geen leuke film
    pi_68166328
    die film van Matt Damon met Robert De Niro over de CIA..
      zondag 19 april 2009 @ 13:41:49 #271
    11458 ivetje
    To infinity...and beyond!!
    pi_68167033
    quote:
    Op donderdag 16 augustus 2007 00:56 schreef jaoka het volgende:

[..]

Heb precies hetzelfde. Weet niet meer wie de vijand was of iets van zijn motivatie. Alleen dat Batman leerde om te vechten en iets met een grot vol vleermuizen of zo. En dat terwijl ik het plot van de eerdere Batmans wel weet
    Zo moielijk was ie toch niet lijkt me. Zelfs ik snaptte hem en ik heb echt nooit films door. En ik heb ook nog eens de halve film zitten kwijlen bij Christian Bale...kan je nagaan hoe simpel hij eigenlijk is. The dark knight daarentegen vond ik een stuk lastiger om uit elkaar te houden wie goed en slecht zijn.
    To infinity…and beyond!
      zondag 19 april 2009 @ 14:16:42 #272
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_68168148
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 13:16 schreef Fratz het volgende:
    Cloverfield.
    Vond ik dan weer wel helemaal geweldig.
    pi_68206166
    Sin city ook ja.
    Lambo of Rekt
      maandag 20 april 2009 @ 17:40:00 #274
    44609 MrFl0ppY
    So Fucking What
    pi_68209266
    Mensen die de matrix niet snappen . De eerste keer kan ik me nog wel voorstellen maar de tweede keer moet het toch echt wel lukken. Prachtige film wat mij betreft.

Voor films als the blair witch project moet je, je echt kunnen inleven in de film en alleen in een donkere kamer zitten. Anders kijk je er te nuchter naar en wordt je niet "meegenomen" zeg maar.

Films zoals Sin City, Pulp Fiction en Resevoir dogs vindt je super of helemaal niets. Ik persoonlijk vind ze geniaal. Pulp fiction kan ik blijven kijken, die dialogen zijn echt super vormgegeven.
    He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
      maandag 20 april 2009 @ 17:50:26 #275
    36192 kingmob
    Nice 'n Smooth
    pi_68209561
    D'r worden wel even wat favo films van mij hier afgevoerd zeg . Al kan ik me nog voorstellen dat niet iedereen mijn grote liefde voor 2001 deelt .
    Maar een hele grote die bij mij niet past is Cidade de Deus (#17 in de IMDB top250!). Ik heb echt geen flauw idee waarom mensen die zo goed vinden. Sterker nog, ik vind de film zo slecht dat ik hem uit heb gezet, zelfs na 3 keer proberen (!). En ik zet zelden films uit. Als je het mij vraagt komt alle waardering voor deze film niet uit filmliefde, maar een soort van compensatie.
    Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
    pi_68209594
    quote:
    Meldt!
    Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
    pi_68209645
    The Curious Case of Benjamin Button
    pi_68210571
    Requiem for a Dream
      maandag 20 april 2009 @ 18:24:39 #279
    187810 Szura
    Kijk eens aan!
    pi_68210629
    Requiem for a Dream is volgens mij echt een love or hate film .

Verder ben ik eens wat betreft Blair Witch Project, totaal kut en niet eng. Hetzelfde met de Sixth Sense, het enige leuke was dat ie in z'n tent ging kotsen.
      maandag 20 april 2009 @ 18:27:31 #280
    70514 littledrummergirl
    voor uw vrijmibo
    pi_68210698
    pulp fiction --> vaag verhaal, snap echt de humor er niet van in.
    hancock --> niet echt een topper.. maar wel een bekende flutfilm met een flutplot
    In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
    Everybody needs a bosom for a pillow!
    pi_68213086
    James Bond, elk deel
    pi_68213125
    quote:
    Op maandag 20 april 2009 19:40 schreef bijdehand het volgende:
    James Bond, elk deel
    Daar heb ik ook een bloedhekel aan idd

En elke film met tom cruise ook nog
    pi_68213530
    quote:
    Op maandag 20 april 2009 19:41 schreef Siniti het volgende:

[..]

Daar heb ik ook een bloedhekel aan idd

En elke film met tom cruise ook nog
    En Pirates of the Carribean
      maandag 20 april 2009 @ 20:04:07 #284
    166742 falloutboy
    Famous, Not Just a Fall Out
    pi_68213952
    quote:
    Op maandag 20 april 2009 18:27 schreef littledrummergirl het volgende:
    pulp fiction --> vaag verhaal, snap echt de humor er niet van in.
    hancock --> niet echt een topper.. maar wel een bekende flutfilm met een flutplot
    omg .. Tarentino is een genie!

Hancock.. totaaal mee eens.. wat een slap verhaaltje.
    Carpe diem. Seize the day, boys. Make your lives extraordinary.
    pi_68214056
    quote:
    Op maandag 20 april 2009 20:04 schreef falloutboy het volgende:

[..]

omg .. Tarentino is een genie!

Hancock.. totaaal mee eens.. wat een slap verhaaltje.
    Hancock was een geniaal gegeven! Maar dat verhaal op een gegeven moment...
    pi_68215406
    2001: A Space Odyssey (slaapverwekkend, kan me voorstellen dat het in die tijd helemaal geweldig was qua effecten e.d. kon me verder totaal niet boeien)
    Rosemary's Baby (meer van verwacht)
    Requiem For A Dream (niet af kunnen kijken )
    Kill Bill (slecht verhaal, over the top actie )
    Pulp Fction (aardig maar overgewaardeerd)
    Apocalypse Now (niet af kunnen kijken, kon me niet boeien)
    Eternal Sunshine of the Spotless Mind (idem)
    De banaan is krom.
    pi_68215567
    quote:
    Op maandag 20 april 2009 18:24 schreef Szura het volgende:
    Requiem for a Dream is volgens mij echt een love or hate film .
    Ik begrijp de kracht van de film wel, en waarom mensen hem mooi vinden. Maar hij pakt mij op de een of andere manier niet.
      maandag 20 april 2009 @ 21:17:16 #288
    219097 Keepertje8
    Postmodernist
    pi_68217060
    Apocalypse Now vond ik ook niet echt geweldig, afgezien van het geweldige geluid en de Valkyrie scene
    pi_68217160
    Mensen die Apocalypse Now slecht vinden moeten ook opgehangen worden
    pi_68217215
    The Godfather

No Country for Old Men
    pi_68217252
    Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain...ik had er behoorlijk hoge verwachtingen van, maar viel erg tegen.
    pi_68217473
    quote:
    Op maandag 20 april 2009 21:19 schreef Siniti het volgende:
    Mensen die Apocalypse Now slecht vinden moeten ook opgehangen worden
    Apocalypse Now is een super film
      maandag 20 april 2009 @ 21:32:59 #293
    182949 inZanity
    Feyenoord Rotterdam
    pi_68217776
    Lord of the rings!(alle delen)
    pi_68217804
    Pulp Fiction
    pi_68218331
    Titanic, star wars 1,2,3, mamma mia, fitna, war of the worlds, i love Dries...
    pi_68219203
    quote:
    Op maandag 20 april 2009 21:45 schreef Prisonbreaker het volgende:
    Titanic, star wars 1,2,3, mamma mia, fitna, war of the worlds, i love Dries...
    Het ging over topfilms he?
      dinsdag 21 april 2009 @ 11:12:34 #297
    205466 Yesse
    Oooh burn!
    pi_68231261
    American Gangster.. ik vond het saai en ik had echt de hele tijd het idee dat ik hem had gezien (kon niet, maar dat gevoel gaf het wel)

Tot nu toe sta ik helaas nog steeds alleen in mijn mening, dus het zal wel aan mij liggen
    Fuck the EBU
      dinsdag 21 april 2009 @ 11:26:18 #298
    39559 Karrel_Laaglawaai
    vnav on van vond
    pi_68231773
    quote:
    Op dinsdag 21 april 2009 11:12 schreef Yesse het volgende:
    American Gangster.. ik vond het saai en ik had echt de hele tijd het idee dat ik hem had gezien (kon niet, maar dat gevoel gaf het wel)

Tot nu toe sta ik helaas nog steeds alleen in mijn mening, dus het zal wel aan mij liggen

Niet meer. Ik vond het ook niet veel. Vermakelijk, maar ook erg makkelijk. Ik vond het een middelmatige film.
    pi_68231791
    quote:
    Op maandag 20 april 2009 21:32 schreef inZanity het volgende:
    Lord of the rings!(alle delen)
    Ja mee eens. Die film was zoooooooooooo saai
      dinsdag 21 april 2009 @ 11:28:35 #300
    39559 Karrel_Laaglawaai
    vnav on van vond
    pi_68231867
    quote:
    Op maandag 20 april 2009 17:54 schreef pleeborstel het volgende:
    The Curious Case of Benjamin Button
    Zeker drie uur voor een film waarin een karakter niet eens uitgediept wordt. Het lijkt overigens wel alsof geen enkele regisseur meer kan snijden. Tegenwoordig kan niemand meer z'n verhaal in anderhalf uur kwijt. Ik wordt echt ziek van die films de laatste tijd die minimaal 2 uur duren. Prutswerk.
    pi_68233354
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 13:20 schreef noolktuk het volgende:
    die film van Matt Damon met Robert De Niro over de CIA..
    There will be blood, ook zo'n kut film..
    Liefde is... samen zeehondjes doodknuppelen..
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')