Was het niet gebaseerd op een waargebeurd verhaal?quote:Op maandag 16 juli 2007 12:22 schreef PDOA het volgende:
Schindler's List.
Geen kutfilm, maar wel zwaar overrated. In het begin ben je onder de indruk, maar als je er over na gaat denken dan zit de film vol met onwaarschijnlijkheden. Zoals die joden die op de trein naar dat concentratiekamp worden gezet, bv. Okee, dat is nog geloofwaardig, maar Spielberg kiest er dan voor om ze ipv te vergassen, er gewoon water uit de douche te laten stromen. Kom op zeg! Het had een emotionelere impact gehad als hij die joden gewoon het loodje had laten leggen. En dat 'kleurrijke' einde was ook zo vreselijk. Bovendien vond ik Ralph Fiennes' personage erg ééndimensionaal.
die is haast genialer dan lost highwayquote:
En, dus? Dat maakt de film niet beter. En het is hier en daar wel erg aangedikt (op zijn Spielbergs) hoor. Maar ik zeg dan ook niet dat het een slechte film is.quote:Op maandag 16 juli 2007 19:19 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Was het niet gebaseerd op een waargebeurd verhaal?
Dat inderdaad. Deel 1, 2 en 3.quote:Op zondag 15 juli 2007 14:15 schreef kyraaa het volgende:
LotR![]()
Ik heb hem gekeken van begin tot eind en ik vind/vond er niets aan!
300 lijkt me overschat gezien de ophef onder randjongeren erover (zie ONZ)... Boondock Saints is het gewoon. Dat is me iets te geforceerd hip allemaal... De rest zijn wel gewoon topfilms.quote:Op maandag 16 juli 2007 19:02 schreef Bumbaclaat het volgende:
Der Untergang
Memento
Boondock Saints
Requim for a Dream
300
Nogal overschat allemaal.
Daarentegen wil ik wel even een goed woordje doen voor Sin City, Pulp Fiction, Kill Bill en LOTR.
Films als 300 (die het moeten hebben van de special effects) moet je ook zien in een bioscoop op een groot scherm en een goed geluid. Jammer genoeg loopt daar de kwaliteit ook steeds meer van terug bij veel bioscopen. (in Utrecht althans).quote:Op dinsdag 17 juli 2007 00:08 schreef Toffe_Ellende het volgende:
300 lijkt me overschat gezien de ophef onder randjongeren erover (zie ONZ)...
Er zijn duizenden die het een fantastische film vinden en zat mensen die het een zuig film vinden.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 11:30 schreef Mike het volgende:
[..]
Een film wordt pas als een topfilm gezien als de overgrote meederheid het mee eens is. Dit topic is er juist voor om tegen die meerderheid in te gaan.
Zoals de topicopener aangeeft:
[..]
Je hebt het topic gewoon niet begrepen.
Moet ik nu nog echt een lijst in leveren van critici die het een fantastische film vinden? De helft van de films genoemd in dit topic hebben nog nooit een oscar gewonnen, etc...etc...quote:welke alom geprezen film vind jij niet om aan te zien zo slecht? Bij welke Oscargigant val je in slaap, welk lievelingetje van critici vind jij om te huilen?
Je snapt overduidelijk het topic niet. Scheer je weg, schavuit!quote:Op dinsdag 17 juli 2007 18:09 schreef RobertVH het volgende:
Er zijn duizenden die het een fantastische film vinden en zat mensen die het een zuig film vinden.
Maar ik vind het uitzonderlijk dat jij precies weet hoeveel procent van de mensen het geen top film vinden. Jij bent een soort van databank met meningen van mensen over films?.![]()
JIj mag niks meer over films zeggen :p ... RAGING BULL een van de betere van Scorcese.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 16:36 schreef trebremmit het volgende:
Let op Runerose, komt ie: RAGING BULL haha.
Maar om nog een andere film te noemen, PI. Wat een vage film was dat zeg, moest zeker artistiek overkomen ofzo maar ik vond er geen hol aan.
Ik zal de film nu niet volledig gaan verdedigen, maar met een aantal kritiekpunten van je ben ik het totáál niet eens. Het belangrijkste betreft de scène met de joden in de douche. Als kijker, met alle kennis die je hebt over de holocaust, verwacht je juíst dat ze direct vergast worden. Spielberg kiest ervoor om dit niet direct te doen, voor die emotionele impact zijn er nog genoeg mogelijkheden, zoals later in de film ook blijkt.quote:Op maandag 16 juli 2007 12:22 schreef PDOA het volgende:
Schindler's List.
Geen kutfilm, maar wel zwaar overrated. In het begin ben je onder de indruk, maar als je er over na gaat denken dan zit de film vol met onwaarschijnlijkheden. Zoals die joden die op de trein naar dat concentratiekamp worden gezet, bv. Okee, dat is nog geloofwaardig, maar Spielberg kiest er dan voor om ze ipv te vergassen, er gewoon water uit de douche te laten stromen. Kom op zeg! Het had een emotionelere impact gehad als hij die joden gewoon het loodje had laten leggen. En dat 'kleurrijke' einde was ook zo vreselijk. Bovendien vond ik Ralph Fiennes' personage erg ééndimensionaal. Dan heeft de Generaal uit Pan's Labyrinth (ik denk dat je deze 2 personages wel met elkaar kunt vergelijken) meer diepggang. Terry Gilliam heeft eens gezegd: 'Volgens mij kan Spielberg alleen maar scenes regisseren, maar is hij vergeten hoe je een film maakt'. Gemiste kans dus.
Het zelfde geldt voor Saving Private Ryan. Als op een gegeven moment die tanks de stad in komen, en ze staan in die soort van loopgraven te schieten, staan ze gewoon in elkaar's vuurlijn.. beetje ongeloofwaardig.quote:Geen kutfilm, maar wel zwaar overrated. In het begin ben je onder de indruk, maar als je er over na gaat denken dan zit de film vol met onwaarschijnlijkheden. Zoals die joden die op de trein naar dat concentratiekamp worden gezet, bv. Okee, dat is nog geloofwaardig, maar Spielberg kiest er dan voor om ze ipv te vergassen, er gewoon water uit de douche te laten stromen. Kom op zeg!
zou je de humor dan gewoon niet snappen?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 11:22 schreef Thomasumo het volgende:
Big Lebowski
Wat een saaaaaie domme kutfilm was dat...
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 11:22 schreef Thomasumo het volgende:
Big Lebowski
Wat een saaaaaie domme kutfilm was dat...
ja de remake met beyoncé geloof ikquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 07:38 schreef Lod het volgende:
Dan heb je het toch wel over de remake en niet de originele met Peter Sellers
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |