Heb precies hetzelfde. Weet niet meer wie de vijand was of iets van zijn motivatie. Alleen dat Batman leerde om te vechten en iets met een grot vol vleermuizen of zo. En dat terwijl ik het plot van de eerdere Batmans wel weetquote:Op dinsdag 17 juli 2007 14:10 schreef 1-of-6Billion het volgende:Batman Begins (Heb 'm gezien, maar heb geen idee meer waar het over ging, dat zegt genoeg) ![]()
Wat dacht je van Memento, Before Sunrise of Dogville.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 00:35 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Kun je nog een paar films noemen die je slecht vindt? Dan heb ik weer kijktips![]()
Dat is toch met Nicole Kidman? Wat een verschrikkelijke film is dat zegquote:Op donderdag 16 augustus 2007 01:18 schreef Price het volgende:
[..]
Wat dacht je van Memento, Before Sunrise of Dogville.![]()
Je hebt mijn top 100 opgezocht.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 01:18 schreef Price het volgende:
[..]
Wat dacht je van Memento, Before Sunrise of Dogville.![]()
quote:Op donderdag 16 augustus 2007 00:35 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Kun je nog een paar films noemen die je slecht vindt? Dan heb ik weer kijktips![]()
Jij hebt vast de originele strip niet gelezen?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:00 schreef zuiderbuur het volgende:
V for Vendetta.
![]()
![]()
![]()
Echt zo een film voor freaks die Lord of the Rings en the Matrix uit het hoofd kennen.
Dat de film ondertussen ongelooflijk belerend (en slijmerig als het op de islam aankomt) is en onnoembaar veel gelijkenissen vertoont met 1984 gaat blijkbaar aan hen voorbij.
![]()
En er zijn ook veel verschillen. De overeenkomsten komen doordat ze eenzelfde uitgangspunt hebben: een toekomst waarbij de bestaande officiële regering (te)veel macht en controle uitoefent op hun burgers.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:00 schreef zuiderbuur het volgende:
Dat de film ondertussen ongelooflijk belerend (en slijmerig als het op de islam aankomt) is en onnoembaar veel gelijkenissen vertoont met 1984 gaat blijkbaar aan hen voorbij.
![]()
Toch wel hoor, er is genoeg over geluld in de media.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:41 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
V for Vendetta is toch geen topfilm
Het is meer dan dat :quote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:36 schreef Lod het volgende:
[..]
En er zijn ook veel verschillen. De overeenkomsten komen doordat ze eenzelfde uitgangspunt hebben: een toekomst waarbij de bestaande officiële regering (te)veel macht en controle uitoefent op hun burgers.
Dit is hetzelfde als Band of Brothers verwijten dat ze teveel lijken op de film Een brug tever (o.i.d.).
Die man die haar opvangt heeft een Koran liggen in zijn huis, niet omdat hij moslim is maar omdat hij van de poëzie erin houdt. Ik weet niet, allez...quote:edit: En de connecties met de Islam heb ik ook gemist overigens.
De bedenker van die strip heeft toch ook niks te maken willen hebben met deze film?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:26 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Jij hebt vast de originele strip niet gelezen?
Die is namelijk geschreven in de periode-Thatcher, toen er een zekere kans bestond dat de UK een zeer totalitaire richting in sloeg. Dus wat dat betreft slaat Freedom! Forever! wel degelijk ergens op.
Verhaaltechnisch heb je een punt, maar veel van je overige punten zijn dingen die herkenbaar zijn in meer films over totalitaire regimes. Het zijn gewoon dingen die duidelijk maken dat het om een dictatuur gaat.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:08 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Toch wel hoor, er is genoeg over geluld in de media.
[..]
Het is meer dan dat :
- een hoofdpersonage dat werkt bij een instantie die met media te maken heeft
- een liefdesrelatie die ontwikkelt ondertussen
- een machtig figuur dat voortdurend op schermen verdwijnt en regeert vanop afstand en waarvan de echte macht uiteindelijk in twijfel te trekken valt
- het voortdurend beschimpen van of vrezen voor een grote supermacht aan de andere kant van de zee
- een gevangeniscel waarvan het nummer een rol speelt
- woorden die van betekenis veranderen
-een verzetsorganisatie die van zijn leden totaal engagement vraagt en waarvan de daadwerlijke omvang niet duidelijk is
- "Strength through Unity, Unity through Faith."<-> "war is peace, freedom is slavery, ignorance is strength"
- men bezoekt delen van Londen die er nog "zoals in de goede tijd" uitzien, en er werkt daar ook iemand
-....
Met het verschil dat de Bijbel in het verhaal niet verboden is omdat het de staatsgodsdienst is. Sterker, in de strip wordt het religieuze karakter van het regime veel meer nadruk.quote:Die man die haar opvangt heeft een Koran liggen in zijn huis, niet omdat hij moslim is maar omdat hij van de poëzie erin houdt. Ik weet niet, allez...
Als je dan ziet dat ze dat voor de christelijke kerk niet willen doen (pedofielen en zo..)
Dat klopt. Maar niet zozeer omdat hij niet geloofde in deze verfilming. Er zijn twee eerdere verfilmingen van zijn strips gemaakt, te weten Fromn Hell en League of XO Gentlemen en de eerste heeft hij aan meegewerkt volgens mij en de tweede vond 'ie totaal verkracht. Gebaseerd op de slechte ervaringen heeft hij gesteld nooit meer mee te willen werken aan een Hollywoodverfilming van zijn werk.quote:De bedenker van die strip heeft toch ook niks te maken willen hebben met deze film?![]()
From Hell ging toch over Jack the Ripper? Je bedoelt niet Hellboy?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:16 schreef Rock-shocker het volgende:
Dat klopt. Maar niet zozeer omdat hij niet geloofde in deze verfilming. Er zijn twee eerdere verfilmingen van zijn strips gemaakt, te weten Fromn Hell en League of XO Gentlemen en de eerste heeft hij aan meegewerkt volgens mij en de tweede vond 'ie totaal verkracht. Gebaseerd op de slechte ervaringen heeft hij gesteld nooit meer mee te willen werken aan een Hollywoodverfilming van zijn werk.
Neen.quote:
From hell vind ik ook zo een saaie kutfilm...quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:23 schreef Lod het volgende:
[..]
From Hell ging toch over Jack the Ripper? Je bedoelt niet Hellboy?
Maar Shaving Ryan's Private vond je wel goed?quote:Op maandag 20 augustus 2007 20:26 schreef PuzzleBox het volgende:
Saving Private Ryan![]()
De beginscene is prachtig inderdaad, maar de rest van de film kom ik met alle goede wil van de wereld nog niet doorheen.
Heligschennisquote:Op vrijdag 17 april 2009 19:55 schreef RM-rf het volgende:
Fight Club :
gewoon een rotzooitje als hij opeens gaat rondreizen en zich zo vreemd gedragen... daarvoor was het wel lachen, maar dan word het opeens allemaal maar gekunsteld en ongeloofwaardig.
Das pas heiligschennisquote:Op vrijdag 17 april 2009 19:43 schreef Siniti het volgende:
Titanic, Das Boot, Requiem for a Dream (die laatste trouwens geen ramp, maar verschrikkelijk overrated)
Ik werd er niet warm of koud vanquote:
Tja dat kanquote:Op vrijdag 17 april 2009 20:05 schreef Siniti het volgende:
[..]
Ik werd er niet warm of koud van
Iedereen helemaal geschokt toen ze hoorden dat ik niet geschokt was aan het einde van die film...
Kan begrijpen dat mensen hem goed vinden, speelt misschien ook wel mee dat ik nog nooit drugs oid heb gebruikt dus niks herkenquote:Op vrijdag 17 april 2009 20:15 schreef Szura het volgende:
[..]
Tja dat kan![]()
Ik vind het juist een geweldige film omdat je echt het proces ziet waarin die mensen van vrij normaal naar helemaal paranoia gaan
Oja die ookquote:Op vrijdag 17 april 2009 20:24 schreef Jeeh het volgende:
2001: A Space Odyssey
Wat een saaie film zeg.
Ik ga die Papillon binnekort maar eens bekijken danquote:Op vrijdag 17 april 2009 20:23 schreef Keepertje8 het volgende:
Scarface, Goodfellas, Rashômon en Shawshank Redemption...Vooral die laatste, Papillon is zooooveel beter.
Ik vind de film absoluut niet slecht, het is een beleving op zich. Het gaat niet allemaal zo snel. Alles rustig aan, het 'aanmeren' van het spaceship of het spacestation gaat niet snel. Het intro heeft een geweldig klassiek stuk.quote:Op vrijdag 17 april 2009 20:24 schreef Jeeh het volgende:
2001: A Space Odyssey
Wat een saaie film zeg.
Een pak slaag verdien je!quote:Op vrijdag 17 april 2009 17:51 schreef geelkuikentje het volgende:
Gisteren voor het eerst Lost in Translation gezien. Die film heeft zelfs een Oscar gekregen. Voor mij een volkomen raadsel. Wat een waardeloze film was dit zeg
Da's een toffe film!quote:Op vrijdag 17 april 2009 23:46 schreef delano.888 het volgende:
American beauty, saai, raar, en vooral, vaaaaggg...
En die vind ik dan weer tofquote:Op vrijdag 17 april 2009 23:50 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Da's een toffe film!
Ik vind I Am Legend (met Will Smith) dus echt bagger.
En je moet van dat soort films houden.quote:Op vrijdag 17 april 2009 23:59 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Om American Beauty is te waarderen moet je wel iets weten van Amerika en die samenleving.
Tsja, gewoon de sfeer, de verhaallijn, de personages..Goede film. Maar ik ben altijd al voorstander geweest van dat soort films, en ik ken ook zat mensen die er maar niets aan vinden.quote:Op vrijdag 17 april 2009 23:52 schreef delano.888 het volgende:
[..]
En die vind ik dan weer tof![]()
Leg eens uit wat er goed is aan American Beauty? Snap de fuzz hier niet van hoor.
Nou, ja leuk, 2x een rukkende man in 1 film, helemaal geweldigquote:Op zaterdag 18 april 2009 00:07 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Tsja, gewoon de sfeer, de verhaallijn, de personages..Goede film. Maar ik ben altijd al voorstander geweest van dat soort films, en ik ken ook zat mensen die er maar niets aan vinden.
I Am Legend, leuk idee, bagger uitgevoerd.
En dat heeft Will Smith wel vaker... Hancock had mijns inziens ook veel potentie, maar die verhaallijn was zo verschrikkelijk slechtquote:Op zaterdag 18 april 2009 00:07 schreef Florian_ het volgende:
[..]
I Am Legend, leuk idee, bagger uitgevoerd.
Nou ja, een echte filmfan houdt natuurlijk van alle genre's.quote:Op zaterdag 18 april 2009 00:00 schreef Siniti het volgende:
[..]
En je moet van dat soort films houden.
Ik hou zelf ook van alle genres, elk genre heeft wel iets goeds. Maar niet iedereen dusquote:Op zaterdag 18 april 2009 00:25 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Nou ja, een echte filmfan houdt natuurlijk van alle genre's.
Lastig uit te leggen denk ik. De dromerige sfeer, het kijkt zo heerlijk weg, alles gaat op z'n gemak. Meer een gevoel. Mijn absolute lievelingsfilm, dé perfecte film.quote:Op vrijdag 17 april 2009 23:41 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Wat vind je goed aan deze film?
Idd ja. Als je die klassieker al slecht vindt, dan ben je hopeloos verloren.quote:Op zaterdag 18 april 2009 03:22 schreef Siniti het volgende:
[..]
Daar gaat je krediet als filmkenner, als je al enig krediet had.
Gelukkig is er iemand die hem leuk vindtquote:Op zaterdag 18 april 2009 00:59 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Lastig uit te leggen denk ik. De dromerige sfeer, het kijkt zo heerlijk weg, alles gaat op z'n gemak. Meer een gevoel. Mijn absolute lievelingsfilm, dé perfecte film.![]()
![]()
Echt veel heb je hier denk ik aan, want als je de film saai vind dan zul je 'm ook nooit gaan waarderen denk ik.
Goed gezegd.quote:Op zaterdag 18 april 2009 00:59 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Lastig uit te leggen denk ik. De dromerige sfeer, het kijkt zo heerlijk weg, alles gaat op z'n gemak. Meer een gevoel. Mijn absolute lievelingsfilm, dé perfecte film.![]()
![]()
Magnolia is natuurlijk ook geweldig.quote:Op zaterdag 18 april 2009 09:21 schreef Frollo het volgende:
[..]
Goed gezegd.
American Beauty staat zeker in mijn alltime top 10.
Volgens mij kun jij Magnolia ook wel waarderen.
Ben het helemaal met je eens, geen leuke filmquote:Op zondag 19 april 2009 13:16 schreef Fratz het volgende:
Cloverfield.
Mijn vrienden vonden hem prachtig, ik vond het een verschrikkelijke film.
Zo moielijk was ie toch niet lijkt me. Zelfs ik snaptte hem en ik heb echt nooit films door. En ik heb ook nog eens de halve film zitten kwijlen bij Christian Bale...kan je nagaan hoe simpel hij eigenlijk is. The dark knight daarentegen vond ik een stuk lastiger om uit elkaar te houden wie goed en slecht zijn.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 00:56 schreef jaoka het volgende:
[..]
Heb precies hetzelfde. Weet niet meer wie de vijand was of iets van zijn motivatie. Alleen dat Batman leerde om te vechten en iets met een grot vol vleermuizen of zo. En dat terwijl ik het plot van de eerdere Batmans wel weet![]()
Vond ik dan weer wel helemaal geweldig.quote:Op zondag 19 april 2009 13:16 schreef Fratz het volgende:
Cloverfield.
Mijn vrienden vonden hem prachtig, ik vond het een verschrikkelijke film.
Meldt!quote:Op maandag 12 juli 2004 15:40 schreef The_penetrator het volgende:
Kill Bill... Heb 'm na een kwartiertje uitgezet.... Wat een enorme bout film!!
En Pirates of the Carribeanquote:Op maandag 20 april 2009 19:41 schreef Siniti het volgende:
[..]
Daar heb ik ook een bloedhekel aan idd
En elke film met tom cruise ook nog
omg .. Tarentino is een genie!quote:Op maandag 20 april 2009 18:27 schreef littledrummergirl het volgende:
pulp fiction --> vaag verhaal, snap echt de humor er niet van in.
hancock --> niet echt een topper.. maar wel een bekende flutfilmmet een flutplot
Hancock was een geniaal gegeven! Maar dat verhaal op een gegeven moment...quote:Op maandag 20 april 2009 20:04 schreef falloutboy het volgende:
[..]
omg .. Tarentino is een genie!
Hancock.. totaaal mee eens.. wat een slap verhaaltje.
Ik begrijp de kracht van de film wel, en waarom mensen hem mooi vinden. Maar hij pakt mij op de een of andere manier niet.quote:Op maandag 20 april 2009 18:24 schreef Szura het volgende:
Requiem for a Dream is volgens mij echt een love or hate film.
Apocalypse Now is een super filmquote:Op maandag 20 april 2009 21:19 schreef Siniti het volgende:
Mensen die Apocalypse Now slecht vinden moeten ook opgehangen worden
Het ging over topfilms he?quote:Op maandag 20 april 2009 21:45 schreef Prisonbreaker het volgende:
Titanic, star wars 1,2,3, mamma mia, fitna, war of the worlds, i love Dries...
quote:Op dinsdag 21 april 2009 11:12 schreef Yesse het volgende:
American Gangster.. ik vond het saai en ik had echt de hele tijd het idee dat ik hem had gezien (kon niet, maar dat gevoel gaf het wel)
Tot nu toe sta ik helaas nog steeds alleen in mijn mening, dus het zal wel aan mij liggen
Ja mee eens. Die film was zoooooooooooo saaiquote:
Zeker drie uur voor een film waarin een karakter niet eens uitgediept wordt. Het lijkt overigens wel alsof geen enkele regisseur meer kan snijden. Tegenwoordig kan niemand meer z'n verhaal in anderhalf uur kwijt. Ik wordt echt ziek van die films de laatste tijd die minimaal 2 uur duren. Prutswerk.quote:
There will be blood, ook zo'n kut film..quote:Op zondag 19 april 2009 13:20 schreef noolktuk het volgende:
die film van Matt Damon met Robert De Niro over de CIA..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |