abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 augustus 2007 @ 23:09:12 #201
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_52407820
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 01:42 schreef Mainport het volgende:

[..]

Dit zijn opvallend genoeg allemaal films die je moet voelen. Het kan natuurlijk dat je daar minder mee hebt, maar ik vind het juist spreken voor de filmindustrie van de afgelopen jaren.
De mooiste films vind ik films met een bepaald gevoel. Sterker nog, ik vind dat een vereiste. De genoemde films doen niks bij mij. Ze lijken idd wel iets van een trendmatige ontwikkeling van de laatste jaren te laten zien. C.R.A.Z.Y was ook al zo'n soort film. Teleurstellend.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_52410725
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 23:09 schreef Price het volgende:

[..]

De mooiste films vind ik films met een bepaald gevoel. Sterker nog, ik vind dat een vereiste. De genoemde films doen niks bij mij. Ze lijken idd wel iets van een trendmatige ontwikkeling van de laatste jaren te laten zien. C.R.A.Z.Y was ook al zo'n soort film. Teleurstellend.
Kun je nog een paar films noemen die je slecht vindt? Dan heb ik weer kijktips
pi_52411213
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 14:10 schreef 1-of-6Billion het volgende:

• Batman Begins (Heb 'm gezien, maar heb geen idee meer waar het over ging, dat zegt genoeg)
  • Heb precies hetzelfde. Weet niet meer wie de vijand was of iets van zijn motivatie. Alleen dat Batman leerde om te vechten en iets met een grot vol vleermuizen of zo. En dat terwijl ik het plot van de eerdere Batmans wel weet
      donderdag 16 augustus 2007 @ 01:18:22 #204
    41286 Price
    pi_52411663
    quote:
    Op donderdag 16 augustus 2007 00:35 schreef spoor4 het volgende:

[..]

Wat dacht je van Memento, Before Sunrise of Dogville.
    pi_52412920
    Scarface
      donderdag 16 augustus 2007 @ 12:37:15 #206
    128159 smurfzilla
    -------------------
    pi_52419451
    lord of the rings, met name deel 1 en 2.
    >>>Fast forward>>>
    pi_52420894
    quote:
    Op donderdag 16 augustus 2007 01:18 schreef Price het volgende:

[..]

Dat is toch met Nicole Kidman? Wat een verschrikkelijke film is dat zeg
    pi_52421311
    quote:
    Op donderdag 16 augustus 2007 01:18 schreef Price het volgende:

[..]

Je hebt mijn top 100 opgezocht.
      Moderator / Redactie Sport donderdag 16 augustus 2007 @ 13:48:42 #209
    92686 crew  borisz
    Keurmeester
    pi_52421359
    quote:
    Op vrijdag 13 juli 2007 23:39 schreef Mainport het volgende:
    RESERVOIR DOGS

.....
    Die dus
    winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
    pi_52421643
    Mulholland Drive
    Crash
    pi_52424875
    quote:
    Op donderdag 9 augustus 2007 11:29 schreef Sant het volgende:
    Without a doubt:

Sin City
    Helemaal mee eens
    Niet eens afgekeken
    pi_52427492
    quote:
    Op donderdag 16 augustus 2007 13:58 schreef Wouter2006 het volgende:
    Mulholland Drive
    Crash
    Mee eens.

Absoluut geen fan van die Twin Peaks gozer.
      donderdag 16 augustus 2007 @ 18:17:47 #213
    41286 Price
    pi_52429333
    quote:
    Op donderdag 16 augustus 2007 13:47 schreef spoor4 het volgende:

[..]

Je hebt mijn top 100 opgezocht.
    pi_52538811
    Saving Private Ryan

De beginscene is prachtig inderdaad, maar de rest van de film kom ik met alle goede wil van de wereld nog niet doorheen.
    Inside me lives a skinny woman, crying to get out.. but I can usually shut the bitch up with cookies
    pi_52540194
    Ik ben ooit, heeeeeeel lang geleden met wat vriendinnen naar Jerry Maguire wezen kijken. Het is de eerste en de laatste keer dat ik in de bioscoop in slaap ben gevallen. En die vriendinnen van mij vonden hem ge-wel-dig... Eigenlijk vindt iedereen die film geweldig, als ik dat zo om me heen eens beluister...
    pi_52540308
    quote:
    Op donderdag 16 augustus 2007 00:35 schreef spoor4 het volgende:

[..]

!
    All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
    pi_52575969
    V for Vendetta.

Echt zo een film voor freaks die Lord of the Rings en the Matrix uit het hoofd kennen.

Dat de film ondertussen ongelooflijk belerend (en slijmerig als het op de islam aankomt) is en onnoembaar veel gelijkenissen vertoont met 1984 gaat blijkbaar aan hen voorbij.
    pi_52582458
    V for Vendetta is toch geen topfilm
    Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
    Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
      woensdag 22 augustus 2007 @ 10:26:12 #219
    40093 Rock-shocker
    No Charms Allowed
    pi_52583366
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 23:00 schreef zuiderbuur het volgende:
    V for Vendetta.

Echt zo een film voor freaks die Lord of the Rings en the Matrix uit het hoofd kennen.

Dat de film ondertussen ongelooflijk belerend (en slijmerig als het op de islam aankomt) is en onnoembaar veel gelijkenissen vertoont met 1984 gaat blijkbaar aan hen voorbij.
    Jij hebt vast de originele strip niet gelezen?

Die is namelijk geschreven in de periode-Thatcher, toen er een zekere kans bestond dat de UK een zeer totalitaire richting in sloeg. Dus wat dat betreft slaat Freedom! Forever! wel degelijk ergens op.

Waar is V trouwens slijmerig jegens Moslims? Eerder jegens homo's en etnische minderheden.
    Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
      woensdag 22 augustus 2007 @ 11:36:33 #220
    13250 Lod
    Sapere aude!
    pi_52585089
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 23:00 schreef zuiderbuur het volgende:
    En er zijn ook veel verschillen. De overeenkomsten komen doordat ze eenzelfde uitgangspunt hebben: een toekomst waarbij de bestaande officiële regering (te)veel macht en controle uitoefent op hun burgers.
    Dit is hetzelfde als Band of Brothers verwijten dat ze teveel lijken op de film Een brug tever (o.i.d.).

edit: En de connecties met de Islam heb ik ook gemist overigens.
    GNU Terry Pratchett
    pi_52587575
    Michael Bay's oeuvre m.u.v. The Island en Transformers.
    pi_52587696
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 09:41 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
    V for Vendetta is toch geen topfilm
    Toch wel hoor, er is genoeg over geluld in de media.
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 11:36 schreef Lod het volgende:
    [..]
    En er zijn ook veel verschillen. De overeenkomsten komen doordat ze eenzelfde uitgangspunt hebben: een toekomst waarbij de bestaande officiële regering (te)veel macht en controle uitoefent op hun burgers.
    Dit is hetzelfde als Band of Brothers verwijten dat ze teveel lijken op de film Een brug tever (o.i.d.).
    Het is meer dan dat :

- een hoofdpersonage dat werkt bij een instantie die met media te maken heeft
    - een liefdesrelatie die ontwikkelt ondertussen
    - een machtig figuur dat voortdurend op schermen verdwijnt en regeert vanop afstand en waarvan de echte macht uiteindelijk in twijfel te trekken valt
    - het voortdurend beschimpen van of vrezen voor een grote supermacht aan de andere kant van de zee
    - een gevangeniscel waarvan het nummer een rol speelt
    - woorden die van betekenis veranderen
    -een verzetsorganisatie die van zijn leden totaal engagement vraagt en waarvan de daadwerlijke omvang niet duidelijk is
    - "Strength through Unity, Unity through Faith."<-> "war is peace, freedom is slavery, ignorance is strength"
    - men bezoekt delen van Londen die er nog "zoals in de goede tijd" uitzien, en er werkt daar ook iemand
    -....
    quote:
    edit: En de connecties met de Islam heb ik ook gemist overigens.
    Die man die haar opvangt heeft een Koran liggen in zijn huis, niet omdat hij moslim is maar omdat hij van de poëzie erin houdt. Ik weet niet, allez...
    Als je dan ziet dat ze dat voor de christelijke kerk niet willen doen (pedofielen en zo..)
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 10:26 schreef Rock-shocker het volgende:
    [..]
    Jij hebt vast de originele strip niet gelezen?
    Die is namelijk geschreven in de periode-Thatcher, toen er een zekere kans bestond dat de UK een zeer totalitaire richting in sloeg. Dus wat dat betreft slaat Freedom! Forever! wel degelijk ergens op.
    De bedenker van die strip heeft toch ook niks te maken willen hebben met deze film?
      woensdag 22 augustus 2007 @ 13:16:44 #223
    40093 Rock-shocker
    No Charms Allowed
    pi_52587953
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 13:08 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Toch wel hoor, er is genoeg over geluld in de media.
    [..]

Het is meer dan dat :

- een hoofdpersonage dat werkt bij een instantie die met media te maken heeft
    - een liefdesrelatie die ontwikkelt ondertussen
    - een machtig figuur dat voortdurend op schermen verdwijnt en regeert vanop afstand en waarvan de echte macht uiteindelijk in twijfel te trekken valt
    - het voortdurend beschimpen van of vrezen voor een grote supermacht aan de andere kant van de zee
    - een gevangeniscel waarvan het nummer een rol speelt
    - woorden die van betekenis veranderen
    -een verzetsorganisatie die van zijn leden totaal engagement vraagt en waarvan de daadwerlijke omvang niet duidelijk is
    - "Strength through Unity, Unity through Faith."<-> "war is peace, freedom is slavery, ignorance is strength"
    - men bezoekt delen van Londen die er nog "zoals in de goede tijd" uitzien, en er werkt daar ook iemand
    -....
    Verhaaltechnisch heb je een punt, maar veel van je overige punten zijn dingen die herkenbaar zijn in meer films over totalitaire regimes. Het zijn gewoon dingen die duidelijk maken dat het om een dictatuur gaat.

[..]
    quote:
    Die man die haar opvangt heeft een Koran liggen in zijn huis, niet omdat hij moslim is maar omdat hij van de poëzie erin houdt. Ik weet niet, allez...
    Als je dan ziet dat ze dat voor de christelijke kerk niet willen doen (pedofielen en zo..)
    Met het verschil dat de Bijbel in het verhaal niet verboden is omdat het de staatsgodsdienst is. Sterker, in de strip wordt het religieuze karakter van het regime veel meer nadruk.

[..]
    quote:
    De bedenker van die strip heeft toch ook niks te maken willen hebben met deze film?
    Dat klopt. Maar niet zozeer omdat hij niet geloofde in deze verfilming. Er zijn twee eerdere verfilmingen van zijn strips gemaakt, te weten Fromn Hell en League of XO Gentlemen en de eerste heeft hij aan meegewerkt volgens mij en de tweede vond 'ie totaal verkracht. Gebaseerd op de slechte ervaringen heeft hij gesteld nooit meer mee te willen werken aan een Hollywoodverfilming van zijn werk.
    Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
    pi_52588094
    Matrix
    Sin City
      woensdag 22 augustus 2007 @ 13:23:05 #225
    13250 Lod
    Sapere aude!
    pi_52588143
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 13:16 schreef Rock-shocker het volgende:
    Dat klopt. Maar niet zozeer omdat hij niet geloofde in deze verfilming. Er zijn twee eerdere verfilmingen van zijn strips gemaakt, te weten Fromn Hell en League of XO Gentlemen en de eerste heeft hij aan meegewerkt volgens mij en de tweede vond 'ie totaal verkracht. Gebaseerd op de slechte ervaringen heeft hij gesteld nooit meer mee te willen werken aan een Hollywoodverfilming van zijn werk.
    From Hell ging toch over Jack the Ripper? Je bedoelt niet Hellboy?
    GNU Terry Pratchett
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')