't Verhaal dus niet?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 23:47 schreef Haunter het volgende:
The Lord of the Rings vond ik echt de moeite waard door het sfeertje wat er omheen hangt: die gebieden en locaties, muziek en mysterie af en toe.
Ja ook wel, maar vooral die zojuist genoemde aspecten.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 23:55 schreef Arcee het volgende:
[..]
't Verhaal dus niet?
De muziek vond ik trouwens ook mooi.
Topfilms?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 09:26 schreef Hillstone het volgende:
Vond de eerste Harry Potter walgelijk kinds.
Hoe je daar als volwassene helemaal ondersteboven van kunt zijn is mij echt een raadsel![]()
Spreekt voor zichzelf dat ik de andere Harry Notters volkomen links heb laten liggen.
En ik vind vrijwel alle komedies (vooral die met Julia Roberts) niet om aan te zien.
als er eentje overschat is dat wel Pulp Fictionquote:Op maandag 16 juli 2007 19:02 schreef Bumbaclaat het volgende:
Der Untergang
Memento
Boondock Saints
Requim for a Dream
300
Nogal overschat allemaal.
Daarentegen wil ik wel even een goed woordje doen voor Sin City, Pulp Fiction, Kill Bill en LOTR.
Die hoort hier dus niet thuis want volgens mij is men daar wel overeens dat het een uitermate trieste film is.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 15:05 schreef RaptoR-X het volgende:
[..]
ja de remake met beyoncé geloof ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:23 schreef pleeborstel het volgende:
Gothicahttp://us.imdb.com/title/tt0348836/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet écht een topfilm, hè?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 23:38 schreef Arcee het volgende:
Sjunde inseglet, Det
Vre-se-lijk. Wat een ongelooflijke artsy-fartsy-rommel.Ik had na deze film drie weken geen zin meer om een film te kijken. Al m'n hoop verloren.
Stel je voor dat alle films zo waren als Det Sjunde inseglet.
DogvilleIk hoopte zoooo dat ze van dat nare toneelpodium zouden gaan, maar helaas.
3 uur lang kijken naar iets wat me totaal koud liet.
The Lord of the Rings
Elfjes, dwergen, monsters, lords, grasvelden, spanning 0 en vreselijke dialogen zoals: "This evil cannot be concealed by the power of the Elves. We do not have the strength to withstand both Mordor and Isengard. Gandalf, the Ring cannot stay here. This evil belongs to all of Middle-Earth. They must decide now how to end it. The time of the Elves is over, my people are leaving these shores. Who will you look to when we've gone? The Dwarves? They toil away in caverns, seeking riches. They care nothing for the troubles of others. " Who fucking cares?![]()
Shichinin no samurai (Seven Samurai)
Vreemde combo van een beetje actie en clowneske scènes.
Blade Runner
Rare, nare film.
Young Frankenstein
Bah.
Star Wars
Stoffige sci-fi-film met houten klaas Mark Hamill.
Een filmmening is zuiver op gevoel gebaseerd. Als je ergens geen reet aan vond, dan is dat zo. Doe je niks aan. Probeer eens te begrijpen dat er mensen zijn die een andere mening hebben dan jij.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:40 schreef Timo20 het volgende:! ik had je toch wel hoger ingeschat tbh
![]()
Ja, maar dat is dan dus ook niet het geval. Als een film je volkomen koud laat, waardeer je dus niets van hetgeen je ziet en hoort. Gevoel is dus alles bij elkaar, dat een film je op welke wijze dan ook iets doet. In het woord 'waarderen' zit immers ook gevoel.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 11:15 schreef Gillingham het volgende:
Een filmmening is voor een belangrijk deel, maar niet enkel en alleen op gevoel gebaseerd. Het gaat er toch ook om of je bepaalde technieken, creativiteit en inventiviteit kunt ontdekken en waarderen.
Uiteraardquote:Op donderdag 9 augustus 2007 11:11 schreef Arcee het volgende:
[..]
Een filmmening is zuiver op gevoel gebaseerd. Als je ergens geen reet aan vond, dan is dat zo. Doe je niks aan.
Dat heeft er niets mee maken. Ik had gewoon gedacht dat jij die films ook wel zou waarderenquote:Probeer eens te begrijpen dat er mensen zijn die een andere mening hebben dan jij.
Precies! In waardering zit inderdaad een stuk gevoel. Een film kan er nog zo mooi en technisch verbluffend uitzien (zoals LotR), als je het niks doet, dan mag je dat gerust een kutfilm vinden.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 11:21 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, maar dat is dan dus ook niet het geval. Als een film je volkomen koud laat, waardeer je dus niets van hetgeen je ziet en hoort. Gevoel is dus alles bij elkaar, dat een film je op welke wijze dan ook iets doet. In het woord 'waarderen' zit immers ook gevoel.
Tegenwoordig wordt er idd bij elke nieuwe film wel cgi gebruikt, wel jammer dat dan vaak de nadruk op de gfx liggen, laat ze ipv daarvan eens een goed verhaal maken.quote:Op maandag 13 augustus 2007 02:03 schreef Basson het volgende:
Transformers
Iedereen is lovend over deze film, met name de CGI, maar ik heb mij alleen maar lopen ergeren aan het beroerde verhaal en camerawerk. De laatste keer dat mijn mond open viel door de CGI was bij Jurassic Park. Transformers deed mij, frustraties daargelaten, helemaal niets
Ik heb 'm afgekeken, deel 2 ook, maar ik vond 'm te... Mja kijk ik houd wel van een film met onrealistisch veel bloed, moet het wel horror zijn en grappig en zo. Hier proberen ze het verhaal realistisch te maken, dan moet de rest ook realistisch zijn.quote:Op maandag 12 juli 2004 15:40 schreef The_penetrator het volgende:
Kill Bill... Heb 'm na een kwartiertje uitgezet.... Wat een enorme bout film!!
Bij Gladiator pakte het wel leuk uit. De laatste pirates of the caribbean was echt zo'n 3dstudiomax-troepzooi ja.quote:Op maandag 13 augustus 2007 02:54 schreef naittun1 het volgende:
[..]
Tegenwoordig wordt er idd bij elke nieuwe film wel cgi gebruikt, wel jammer dat dan vaak de nadruk op de gfx liggen, laat ze ipv daarvan eens een goed verhaal maken.
ot: pirates of the caribbean.
In Gladiator was volgens mij alleen de arena cgi, en bij de beginscene tijdens die massale slag. Tenminste, dat lieten ze zien in de making of.quote:Op maandag 13 augustus 2007 15:02 schreef Sessy het volgende:
[..]
Bij Gladiator pakte het wel leuk uit. De laatste pirates of the caribbean was echt zo'n 3dstudiomax-troepzooi ja.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 01:47 schreef Price het volgende:
Daar gaat ie:
American Beauty
Requiem For a Dream
Eternal Sunshine of the Spotless Mind
Garden State
Fucking Åmal
Lost in Translation
Heel polpulair op Fok en bij pubers. Ik heb er helemaal niks mee.
Dit zijn opvallend genoeg allemaal films die je moet voelen. Het kan natuurlijk dat je daar minder mee hebt, maar ik vind het juist spreken voor de filmindustrie van de afgelopen jaren.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 01:47 schreef Price het volgende:
Daar gaat ie:
American Beauty
Requiem For a Dream
Eternal Sunshine of the Spotless Mind
Garden State
Fucking Åmal
Lost in Translation
Heel polpulair op Fok en bij pubers. Ik heb er helemaal niks mee.
Da's juist een geweldige film man! Dat je er niet van houdt, ok, maar het is absoluut geen slechte film.quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:42 schreef Jimmeh het volgende:
La Vita è bella
Voor CKV ooit eens moeten kijken, wat een slechte film was dat zeg en dat staat dan #90![]()
En die hele achtergrond dan? De totale stad was toch CGI?quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:12 schreef naittun1 het volgende:
[..]
In Gladiator was volgens mij alleen de arena cgi, en bij de beginscene tijdens die massale slag. Tenminste, dat lieten ze zien in de making of.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |