Het is ook lekker als je er nog wat (groene) pesto bij doet.quote:Op donderdag 1 juli 2004 01:20 schreef SadKingBilly het volgende:
Ik neem het liefst penne of wan die wokkelpasta (hoe die dingen dan ook heten)
in 7 minuten al dente koken, ondertussen de spekkies uitbakken, pasta afgieten, in de magnetron opgewarmde spinazie erdoor (afgegoten!), de spekkies erdoor en tenslotte nog een kuipje kruidenkaas zoals Miree of Paturain.
Zijn dat wat in de meeste winkels "suger snaps" heten? Die zijn behoorlijk duur, of niet?!quote:- suikerpeultjes
AAAAAAAAAhhhhhhhhh, dat is zo lekker!quote:Op donderdag 1 juli 2004 01:20 schreef SadKingBilly het volgende:
Wie kent nog meer (of liever, wie kent niét) het ultieme studentengerecht? Gaat nooit vervelen, is in nog geen tien minuten klaar, kost minder dan 2,50 (voor 2 pers) en heeft maar 2 pannetjes nodig?
in 7 minuten al dente koken, ondertussen de spekkies uitbakken, pasta afgieten, in de magnetron opgewarmde spinazie erdoor (afgegoten!), de spekkies erdoor en tenslotte nog een kuipje kruidenkaas zoals Miree of Paturain.
Alles flink door elkaar scheppen, serveren in diepe borden met een lepel
Wie heeft er nog meer van dit soort heel simpele maar erg lekkere recepten, en waar ken je die van? Het recept hierboven heb ik van mijn ex, die in Groningen studeert; zij had het van een huisgenoot.
Het idee achter dit topic is zoveel mogelijk recepten te verzamelen die wel goed vullen maar weinig tijd & geld kosten om klaar te maken, weinig afwas opleveren en dus zeer geschikt zijn voor als je moe thuis komt en geen zin meer hebt om een 4-sterren diner te bereiden
Je hebt tegenwoordig wel light versie. Van paturain geloof ik. (5%)quote:Op vrijdag 2 juli 2004 12:27 schreef Elitefucker het volgende:
Weet iemand of er veel vet zit in die kruidenkazen? Of is dat allemaal redelijk mager?
quote:Op donderdag 1 juli 2004 09:26 schreef rvrb_ke het volgende:
Macaroni met zalm
- macaroni koken en afgieten, afspoelen onder koud water
- blikje zalm opendoen, eventueel graatjes nog verwijderen, zalm fijnprakken of in kleine stukjes breken
- zalm, macaroni en mayo (of kruidenkaas (miree, boursin, ...) mengen
Neej!quote:Op zondag 4 juli 2004 01:16 schreef kissa het volgende:
Een simpele macaroni met ham en kaas is ook smullen![]()
Ik ookquote:Op vrijdag 2 juli 2004 22:49 schreef Allan24 het volgende:
Ik dacht bij het openen van dit topic serieus aan
[afbeelding]
Yoghurt erbij? In de pan op het vuur?quote:Op dinsdag 6 juli 2004 21:24 schreef xelzix het volgende:
+ flinke scheut yoghurt.
Wij maken het met de jaarclub vaak met broccoli en gerookte zalm (uiteraard van de Euroshopper), ook heel lekker... Beetje citroensap erbij en het wordt nog culinair verantwoord ook..quote:Op donderdag 1 juli 2004 01:20 schreef SadKingBilly het volgende:
blabla
Lekkerquote:Op vrijdag 9 juli 2004 14:52 schreef Ripley het volgende:
Mijn zusje maakt regelmatig lauwwarme pastasalade:
Knoflook kneuzen en in olijfolie laten trekken.
Penne koken.
Pijnboompitten roosteren zonder boter en olie in de pan.
Penne mixen met rucola, zongedroogde tomaatjes, mozarrelle en pijnboompitten, olijfolie er overheen gieten (de gekneusde knoflook blijft achter).
Beetje parmezaanse kaas erover![]()
Dit is nog steeds één van mijn favorietenquote:Op donderdag 1 juli 2004 01:20 schreef SadKingBilly het volgende:
mmm lijkt me ook lekkerquote:Op vrijdag 9 juli 2004 15:23 schreef thomas26 het volgende:
Roerbakmie en Roerbak Spirelli zijn twee pasta’s voor de wok. U hoeft ze niet vooraf te koken. Voeg ze samen met groenten, vlees of vis in een hoge pan of wok en voeg water toe. In enkele minuten heeft u een eenpansgerecht klaar. Snel en gemakkelijk, maar ook licht en gezond. Bij het roerbakken (al roerend bakken) heb je weinig olie of vet, maar ook weinig baktijd nodig, zodat smaak en vitaminen optimaal bewaard blijven.
[afbeelding]
Hierbij soepgroenten uit de diepvriezer (is veel goedkoeper dan "echte" wokgroenten)
Met spekjes of kippeblokjes
En Calvé saus
[afbeelding]
Lekker![]()
Koks zijn toch ooit ook student geweest?quote:Op vrijdag 9 juli 2004 18:27 schreef kamagurka het volgende:
Gadverdamme!!![]()
Weer een bewijs dat studenten ab-so-luut niet kunnen koken
Horeca-opleiding is klaarblijkelijk nog wel wat anders als rechten of economie oid...quote:Op zaterdag 10 juli 2004 12:08 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Koks zijn toch ooit ook student geweest?![]()
Humor snappen ook niet zoveel mensen...quote:Op zaterdag 10 juli 2004 15:05 schreef kamagurka het volgende:
Horeca-opleiding is klaarblijkelijk nog wel wat anders als rechten of economie oid...![]()
Goed koken is sowieso iets wat in je vingers (en hoofd) zit of niet... slechts weinigen snappen dat.
Maar de meeste koks kunnen aanzienlijk beter koken dan de meeste studentenquote:Op zaterdag 10 juli 2004 15:13 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Humor snappen ook niet zoveel mensen...![]()
Niet alle koks kunnen super koken, en niet alle studenten koken super slecht.
Daarbij komt dat het vaak goedkoop moet zijn voor de studenten...
Maar ontopic, wel eens geprobeerd met een blikje tonijn?![]()
Simpel maar lekker. Dit ga ik zeker ook eens proberenquote:Op donderdag 1 juli 2004 01:20 schreef SadKingBilly het volgende:
Wie kent nog meer (of liever, wie kent niét) het ultieme studentengerecht? Gaat nooit vervelen, is in nog geen tien minuten klaar, kost minder dan 2,50 (voor 2 pers) en heeft maar 2 pannetjes nodig?
Alles flink door elkaar scheppen, serveren in diepe borden met een lepel
Wie heeft er nog meer van dit soort heel simpele maar erg lekkere recepten, en waar ken je die van? Het recept hierboven heb ik van mijn ex, die in Groningen studeert; zij had het van een huisgenoot.
Het idee achter dit topic is zoveel mogelijk recepten te verzamelen die wel goed vullen maar weinig tijd & geld kosten om klaar te maken, weinig afwas opleveren en dus zeer geschikt zijn voor als je moe thuis komt en geen zin meer hebt om een 4-sterren diner te bereiden
quote:Op vrijdag 9 juli 2004 18:27 schreef kamagurka het volgende:
Gadverdamme!!![]()
Weer een bewijs dat studenten ab-so-luut niet kunnen koken
Ik zou er echt wat meer door gooien hoor.quote:Op donderdag 15 juli 2004 20:22 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Simpel maar lekker. Dit ga ik zeker ook eens proberen
Bedoel je béarnaise? Want bernadaise heb ik nog nooit van gehoord hoor...quote:Op zondag 11 juli 2004 15:30 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Maar de meeste koks kunnen aanzienlijk beter koken dan de meeste studenten
Pasta met tonijn is wel okee, alleen vind ik het dan koud lekkerder. Met kappertjes en een lekker bernadaise/mosterd sausje
Oeps!quote:Op zaterdag 17 juli 2004 10:18 schreef rvrb_ke het volgende:
[..]
Bedoel je béarnaise? Want bernadaise heb ik nog nooit van gehoord hoor...
(en dat van iemand die commentaar geeft op de culinaire mogelijkheden van de student)
Het niveau van de gem. student is echtquote:Op zaterdag 17 juli 2004 20:05 schreef rvrb_ke het volgende:
Zolang het foutje maar in de spelling zit en niet in de saus![]()
Het viel me gewoon op en vond het eigenlijk wel grappig vandaar... ik ben nog altijd student, maar kan gelukkig veeeeel beter koken dan de gemiddelde student
Zoals ik spinazie in dit topic al snel associeer met iglo diepvries ala creme, wat in combi met (overkookte pasta) en spekjes dus een vette zoute klomp wordtquote:Op zondag 18 juli 2004 20:14 schreef rvrb_ke het volgende:
Heb je wel gelijk in...
Mensen zeggen snel goed te kunnen koken... Maar ik vind uit pakjes saus toveren enzo niet goed koken... Als je al je dingen zelf maakt (dus vers en niet uit zo een zakje, pakje, blikje, doosje) dan mag je van mij pas beginnen denken dat je goed kan koken...
Klinkt idd erg lekkerquote:Op donderdag 1 juli 2004 08:43 schreef DrFonk het volgende:
Men neme genoeg Tagliatelle voor 2 personen. Spekjes uitbakken en apart leggen. Bourcin kuipje kopen en in de pan. berg trostomaten erbij (bij voorkeur Tasty Toms) en even laten koken. dan de spekjes erbij en over de tagliatelle. Toppertje!
ja hoor, gaat prima. (ik spreek uit ervaring) Die yoghurt zorgt ervoor dat het wat frisser en lichter wordt.quote:Op donderdag 8 juli 2004 20:23 schreef Elitefucker het volgende:
[..]
Yoghurt erbij? In de pan op het vuur?
Ik gebruik zelf altijd diepvriesspinazie, waar dan al wat room doorheen zit. Kun je iig bij de C1000 kopen.quote:Op zaterdag 23 april 2005 23:44 schreef Duderinnetje het volgende:
Vraagje: die spinazie in het recept in de OP: is dat verse spinazie![]()
geen idee of ie dat bedoeld, maar sugarsnaps duur? Naar mijn weten zijn dat gewoon peultjes snel gaar geblancheerd, die giet je af, mik je er een flinke klont boter in en een berg suiker, verhit je, goed schudden met de pan tot alle peultjes een mooi laagje krijgen en voila, Sugarsnaps.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 16:51 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
Zijn dat wat in de meeste winkels "suger snaps" heten? Die zijn behoorlijk duur, of niet?!
Klinkt verder wel lekker inderdaad, maar eens proberen vandeweek
Dank je!quote:Op zondag 24 april 2005 11:33 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik gebruik zelf altijd diepvriesspinazie, waar dan al wat room doorheen zit. Kun je iig bij de C1000 kopen.
't Is alleen wel een beetje machtig; ikzelf wil nog wel es een halve kilo diepvries spinazie gebruiken. Dan doe ik er ook nog wat uitjes en champjes doorheen, en dan nog natuurlijk spekjes. Ik geloof dat sommige mensen er ipv gewone room er roomkaas doorheen gooien, maar dat maakt imo verder weinig uit.quote:Op maandag 25 april 2005 11:34 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dank je!
Klinkt als een fijn snel gerecht en ik ga het proberen.
Wel gestudeerd en toch nooit genoemde pasta op mijn bord gehad. Hm, kennelijk studeerde ik vanonder een steen
Neenee.... sugar snaps isj gewoon een aparte soort puelvrucht, ongeveer het formaat van een peultje maar dan dikker. Ze zijn zoeter (vandaar de naam) en kunnen rauw al gegeten worden. Zijn ook lekker om te wokken of even te blancheren, maar hoeven dat nog korter dan peultjes....quote:Op zondag 24 april 2005 23:14 schreef Euc- het volgende:
[..]
geen idee of ie dat bedoeld, maar sugarsnaps duur? Naar mijn weten zijn dat gewoon peultjes snel gaar geblancheerd, die giet je af, mik je er een flinke klont boter in en een berg suiker, verhit je, goed schudden met de pan tot alle peultjes een mooi laagje krijgen en voila, Sugarsnaps.
Ik ben nogal een vreetzak, dus dat machtige is voor mij niet echt een belemmering vrees ikquote:Op maandag 25 april 2005 13:51 schreef Haushofer het volgende:
[..]
't Is alleen wel een beetje machtig; ikzelf wil nog wel es een halve kilo diepvries spinazie gebruiken. Dan doe ik er ook nog wat uitjes en champjes doorheen, en dan nog natuurlijk spekjes. Ik geloof dat sommige mensen er ipv gewone room er roomkaas doorheen gooien, maar dat maakt imo verder weinig uit.
Jij bent ook goed bezigquote:Op zondag 8 mei 2005 03:25 schreef Nembrionic het volgende:
hét studengerecht is nog altijd een krat bier met een zak chips.
Of een hete aardappel...
Ik ben dan ook geen student. Ben ik slechts 3 (nou, stiekum 2) maanden geweest.quote:
Ja kom op zeg, een tvp. Smijt hier es een gerecht neer. Wat eten ze allemaal in die flat van jou ?quote:
Nou. Een tijd terug heeft een ganggenoot van me een overheerlijke quiche Lorraine op tafel gezetquote:Op vrijdag 13 mei 2005 20:28 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja kom op zeg, een tvp. Smijt hier es een gerecht neer. Wat eten ze allemaal in die flat van jou ?![]()
dubbel in je fotoboekquote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:29 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Nou. Een tijd terug heeft een ganggenoot van me een overheerlijke quiche Lorraine op tafel gezet
Verder ben ik gek op macaroni met heel veel kaas, wat tomaten, augurken, ham, paprika, ui, enz. Gewoon veel groenten, geen vlees(houd overigens wel van vlees, maar niet in die macaroni)
Wat is er mis met die macaroni dan?quote:
Dat wel ja.quote:Ah, quiche is idd ontzettend lekker, alleen vult het zo.
Ik heb niet veel met salades. Mijn vader sloeg ons iedere zomervakantie, elke dag, helemaal dood met saladesquote:Ik ben de laatste tijd zelf wel van de salades, kun je ook makkelijk bewaren en koud eten.
Best wel eigenlijkquote:Eet je vaak met gangenoten dan?
Niks hoor, neig zelf naar macaroni als aardappelvervanger. En da's niet zo gezond ( ben de laatste tijd weer es op de gezonde toerquote:Op maandag 16 mei 2005 12:29 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Wat is er mis met die macaroni dan?
[..]
Ahw, een saladetraumaquote:Ik heb niet veel met salades. Mijn vader sloeg ons iedere zomervakantie, elke dag, helemaal dood met saladesDan leer je het wel af
[..]
Ja, wij hadden ook 2 chinezen. Maar ook nog een Ier en een Duitser. Konden ook wel lekker kokenquote:Best wel eigenlijkWe eten in principe gezamenlijk en als je daar niet zoveel interesse in hebt (lees: je bent een niet geïntegreerde Chinees), dan doe je dat lekker niet. Ik meestal wel, het is best gezellig en het is zowaar het enige tijdstip op de dag dat ik TV kijk
Oh? Ik wist niet dat pasta ongezonder was dan aardappelen.quote:Op maandag 16 mei 2005 16:33 schreef Haushofer het volgende:
Niks hoor, neig zelf naar macaroni als aardappelvervanger. En da's niet zo gezond ( ben de laatste tijd weer es op de gezonde toer)
*proest*quote:Ahw, een saladetraumaOpen er es een topic over in R&P
Oh, die zou ik ook wel op de gang willen hebbenquote:Ja, wij hadden ook 2 chinezen. Maar ook nog een Ier en een Duitser. Konden ook wel lekker koken![]()
Mja, ongezonder....je groeit er meer van, laat ik het zo zeggen. Maar let maar niet op mij hoor, ik doe gezond tegenwoordigquote:Op woensdag 18 mei 2005 16:40 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Oh? Ik wist niet dat pasta ongezonder was dan aardappelen.
[..]
Ahaquote:Op woensdag 18 mei 2005 17:49 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Mja, ongezonder....je groeit er meer van, laat ik het zo zeggen. Maar let maar niet op mij hoor, ik doe gezond tegenwoordig
Vandaag heb ik voor mezelf gekookt (omdat ik honger had en er om half zeven nog geen plannen gemaakt waren). Ik dacht, ik doe eens gek: gebakken aardappeltjes, paprika, maïs en kibbeling. Het idee was leuk, maar de uitvoering helaas wat minder; zowel de aardappels als de kibbeling waren aangebrandquote:Heb je niet wat meer geniale studentengerechten ?
Klinkt net als de helft van mijn huisgenoten. Waarom begrijpen mensen niet dat het gas niet altijd vol hoeft en dat te heet verbranden betekend?quote:Op woensdag 18 mei 2005 23:06 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Aha
[..]
Vandaag heb ik voor mezelf gekookt (omdat ik honger had en er om half zeven nog geen plannen gemaakt waren). Ik dacht, ik doe eens gek: gebakken aardappeltjes, paprika, maïs en kibbeling. Het idee was leuk, maar de uitvoering helaas wat minder; zowel de aardappels als de kibbeling waren aangebrand
Inderdaad, sommige mensen hebben gewoon helemaal niet door dat het verschil maakt hoe hoog je hem zet, of waarom er verschillende standen op een fornuis zitten...quote:Op donderdag 19 mei 2005 01:30 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Klinkt net als de helft van mijn huisgenoten. Waarom begrijpen mensen niet dat het gas niet altijd vol hoeft en dat te heet verbranden betekend?
Dat begrijp ik wel, maar te weinig olie en niet op tijd vlees of vis omkeren heeft ook wel eens aanbranden tot gevolgquote:Op donderdag 19 mei 2005 01:30 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Klinkt net als de helft van mijn huisgenoten. Waarom begrijpen mensen niet dat het gas niet altijd vol hoeft en dat te heet verbranden betekend?
Nou, dan weer een geniaal gerecht van mijquote:Op donderdag 19 mei 2005 13:57 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Dat begrijp ik wel, maar te weinig olie en niet op tijd vlees of vis omkeren heeft ook wel eens aanbranden tot gevolg
Ik lust geen pannenkoekenquote:Op donderdag 19 mei 2005 20:25 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nou, dan weer een geniaal gerecht van mij. Ik heb ontdekt dat ze van die pakjes pannenkoekmeel hebben waar je alleen maar water bij moet smijten. Nou, en dan maar pannenkoeken bakken ej. Spek en kaas erop, en wat uitjes en champignons ertussen, kun je er een hele constructie van maken. En natuurlijk heeeel gezond
Doe niet zo gek. Natuurlijk lust jij wel pannenkoeken.quote:
Ik lust echt geen pannenkoekenquote:Op donderdag 19 mei 2005 22:02 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Doe niet zo gek. Natuurlijk lust jij wel pannenkoeken.
Ik verzin ook nog wel weer iets. Morgen, overmorgen en zondag kook ik hoogstwaarschijnlijk ook zelf, dus..quote:zoveel geniale gerechten ken ik nou ook weer niet..![]()
Moet ik binnenkort maar weer met wat anders op de proppen komen ej.
Als je maar geen spinazie + vis in de magnetron doet!quote:Op donderdag 1 juli 2004 01:20 schreef SadKingBilly het volgende:
Waar is dat vlees?quote:Op woensdag 2 november 2005 14:39 schreef the_disheaver het volgende:
2de: chili con carne (= vlees)
uit het pakje, of gewoon zelf:
uitjes, paprika, (prei) of meer ander groente roerbakken. Tofu in stukjes erbij, en flink veel chillipoeder, cayannapeper (of verse peper), paprikapoeder toevoegen, en wat water erbij. BLikje tomatenpuree (of blik tomatenstukjes) Tot slot een blik bruine bonen, of nog veel beter kidneybonen afspoelen en toevoegen. zacht vuur ff wachten.
Met rozijnen ook best lekker!
Feta is alleen vegetarisch als er ook gebruik gemaakt wordt van microbieel stremsel... En da's niet altijd het geval...quote:Op vrijdag 11 november 2005 17:40 schreef teenage-dirtbag het volgende:
Een lekker en goedkoop zomer gerecht (en vegetarisch!)
-knip-
Waarom dan wel recepten willen tvp'en terwijl je niet kooktquote:Op dinsdag 22 november 2005 00:05 schreef DarkElf het volgende:
aangezien ik niet kook heb ik ook geen recepten maar zag er wel een paar lekkere tussenstaan dus daarom deze tvp
En dan mag je best lang zoeken...quote:Op zondag 13 november 2005 13:55 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Feta is alleen vegetarisch als er ook gebruik gemaakt wordt van microbieel stremsel... En da's niet altijd het geval...
't zijn paprika's, trouwens... geen paperika's
voor mijn keukenslaafquote:Op dinsdag 22 november 2005 00:47 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Waarom dan wel recepten willen tvp'en terwijl je niet kookt![]()
Je zit zeker in je minimalistische periode?quote:Op zondag 13 november 2005 13:19 schreef xJapser het volgende:
Ik heb eigenlijk nog een hele simpele ontdekt:
- Spaghetti koken
- Pesto erdoorheen roeren
- Serveren met geraspte pecarino
NEEN, totaal niet. Sugarsnaps zijn net peultjes alleen een iets dikkere variant. Ze smaken verder ook zoeter dan de normale peultjes (vandaar ook de naam Sugar Snaps)quote:Op zondag 24 april 2005 23:14 schreef Euc- het volgende:
[..]
geen idee of ie dat bedoeld, maar sugarsnaps duur? Naar mijn weten zijn dat gewoon peultjes snel gaar geblancheerd, die giet je af, mik je er een flinke klont boter in en een berg suiker, verhit je, goed schudden met de pan tot alle peultjes een mooi laagje krijgen en voila, Sugarsnaps.
Het is wel extreem simpel en redelijk snel (je moet alleen wel wachten tot de spagetti...)quote:Op dinsdag 22 november 2005 02:46 schreef nonzz het volgende:
[..]
Je zit zeker in je minimalistische periode?
Bij deze een receptquote:Op woensdag 20 december 2006 18:15 schreef Jordy-B het volgende:
Je kickt verdorie niet een topic een jaar omhoog zonder zelf een recept toe te voegen.
Ja en wat dan wel ?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:47 schreef de_kolonel het volgende:gadverredamme.
Studenten die dit eten hechten meer aan hun cultstatus dan aan smaak. In de huizen waar ik gewoond heb is het nog nooit gemaakt.
Wat dacht je bijvoorbeld van spaghetti met tomatensaus en gehakt?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 22:01 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja en wat dan wel ?
Commentaar leveren is wel erg makkelijk natuurlijk..
Dus ben benieuwd wat jij dan wel eens gemaakt hebt voor een erg laag bedrag!
Wat een onzin. Alsof het zo raar is dat iemand bovenstaande lekker vind.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:47 schreef de_kolonel het volgende:gadverredamme.
Studenten die dit eten hechten meer aan hun cultstatus dan aan smaak. In de huizen waar ik gewoond heb is het nog nooit gemaakt.
Ja goed punt, daar heb je denk ik wel gelijk in.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:47 schreef de_kolonel het volgende:gadverredamme.
Ik studeer alweer wat jaren, maar heb nog steeds niets gegeten wat hier op lijkt. De combinatie spinazie en spekjes lijkt me sowieso afschuwelijk.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 00:11 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Wat een onzin. Alsof het zo raar is dat iemand bovenstaande lekker vind..
Pasta met spinazie en spek is echt heerlijk..
1.1 Waar kun je dat boekje halen?quote:Op woensdag 2 november 2005 14:23 schreef miki het volgende:
Wat dit topic betreft heb ik het ideale kookboek: Kook! Op eigen benen met Fokke en Sukke. Staan allemaal min of meer 'studentengerechten' in, ingedeeld naar categorieën: o.a. blut, sjans, brak en patsen. Daarnaast staat ook de kostprijs per persoon erbij. Een greep uit het boek:
Roergebakken gehakt met doperwten
Voor 1 persoon, kosten +- 1.20 BereidingL 15 minuten
1) Pel en snipper een ui en een knoflookteentje
2) Verhit 20 g boter in een wok of braadpan en roerbak de ui ongeveer 3 minuten
3) Voeg 100 g half om half gehakt, de knoflook en zout en peper naar smaak toe en roerbak het gehakt met een vork rul.
4) Voeg 1/5 blikje tomatenblokjes met het vocht en 100 gram bevroren doperwten toe. Breng het geheel aan de kook en laat het afgedekt 10 minuten zachtjes pruttelen. Lekker met rijst!
maar een stuk duurderquote:Op maandag 11 februari 2008 14:34 schreef Innocence het volgende:
[..]
Ik studeer alweer wat jaren, maar heb nog steeds niets gegeten wat hier op lijkt. De combinatie spinazie en spekjes lijkt me sowieso afschuwelijk.
Als je er dan toch van houd, kies dan dit:
Tagliatelle koken, repen parmaham krokant bakken. In het bakvet van de ham knoflook bakken en verse spinazie omscheppen. Met klontje boter door de tagliatelle scheppen en repen ham erop leggen.
Ontzettend lekker en net zo simpel!
1 blokje mie per persoonquote:Op vrijdag 2 juli 2004 18:32 schreef rooierooie het volgende:
Men neme een wok. Wok op het vuur, wokolie erin. Gesneden kipfilet of grote garnalen in de wok. Wokken maar. Zak voorgesneden groenten erbij. Blijven wokken. Ondertussen in een steelpannetje water koken. Blokje mie (van Conimex, één zo'n blokje is genoeg voor één persoon) in het kokende water, met een vork na een minuutje de mie uit elkaar trekken. Na nog een minuutje de mie van het vuur, afgieten en ook in de wok. Beetje woksaus erbij. Nog heel effekes wokken. Daarna hele prut in een diepe kom. Evt. voorgebakken uitjes erover. Heeeeeeeeeeeeeel snel klaar. Eenvoudig doch voedzaam.
en wat heb je dan voor prut gerechtquote:Op zondag 24 april 2005 00:17 schreef Mayadevi het volgende:
"Oosterse groentenmix", 'n bamipakket of desnoods soepgroenten,
even roerbakken in wat
olie,
eventueel met wat ketjap en een teentje knoflook,
pakje satésaus ,kant&klare van honig ofzo, voor het gemakerbij,
pakje kokosmelk (Conimex ofzo) erbij.
Eventueel wat cashewnoten of pinda's op het laatst er door.
Lekker makkelijk met mi waar je alleen water op moet gieten
Eventueel met een gebakken eitje, gebakken uitjes, enz.enz.
Het is echt een grappig boekquote:Op dinsdag 12 februari 2008 14:51 schreef MoChe het volgende:
[..]
1.1 Waar kun je dat boekje halen?
1.2 Dit ga ik proberen vanaaf
studentenvetquote:Op zaterdag 16 februari 2008 14:10 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Het is echt een grappig boek
Voor de rest zie ik hier veel vet en ongezond eten.... In combinatie met veel pils levert dit soort eten je in je studietijd 10 kilo aan extra gewicht op
dat dus!quote:Op zaterdag 16 februari 2008 17:30 schreef Underdoggy het volgende:
Weer een waardeloos topic met duidelijke niet lekkere gerechten die vaak niet eens goedkoop zijn.
Met verse ingredienten van de markt kan je heerlijke gerechten maken voor GEEN geld! Loop eens om 10 voor 5 over de markt en je hebt zo kilo's verse ingredienten voor een paar euro.
quote:Op zaterdag 16 februari 2008 14:10 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Het is echt een grappig boek
Voor de rest zie ik hier veel vet en ongezond eten.... In combinatie met veel pils levert dit soort eten je in je studietijd 10 kilo aan extra gewicht op
Waarom zou je pizza willen eten als je voor hetzelfde geld veel lekkerder, gezonder en beter kan eten?quote:Op zondag 17 februari 2008 19:17 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
Wat doet iedereen hier toch moeilijk met tal van ingredienten? Ultiem studenten-"gerechten" zijn diepvriespizza's!! Voor 2,45 euro een Dr Oetker Big American Pizza. Kan je lekker lang bewaren, is gevarieerd en binnen 20 min. klaar (incl voorverwarmen). En het allermooiste is dat je er geen reet voor hoeft te doen, bijna geen afwas want die pizza eet je gewoon van die platgedrukte doos af en met de hand. Ideaal gewoon. Ik heb er altijd (standaard) 3 in mn vriezer liggen.
Maar als je echt moeilijk wilt doen, dan kun je er ook nog goudsalami van de AH, en ansjovis erop doen, maar dan kom je wel boven die 2,50 euro uit. Voor groente eet ik er altijd nog 3 tomaten bij uit het handje, kost iets van 80 cent?
editquote:Op zondag 17 februari 2008 19:30 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Waarom zou je pizza willen eten als je voor hetzelfde geld veel lekkerder, gezonder en beter kan eten?
..maar wel een beetje veel rijst.quote:Op zondag 17 februari 2008 21:35 schreef Fha het volgende:
Rijst roerbakken met rijst en prei (en eventueel paprika). Lekker goed koop.
1. Het is snel klaar.quote:Op zondag 17 februari 2008 19:30 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Waarom zou je pizza willen eten als je voor hetzelfde geld veel lekkerder, gezonder en beter kan eten?
Dit klinkt echt Heel Erg Vies.quote:Op donderdag 21 februari 2008 15:37 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Bijzonder goedkoop (en best smakelijk) eten maak je met een pak diepvriesspinazie, een zak diepvriesaardappelschijfjes, een blikje tomatenpuree en goedkope salami/cervelaat (aan een stuk). Snij het vlees in een vorm die jij leuk vindt en bak het even aan. Hier komt nogal wat vet bij vrij, dat kan je afgieten. Maak de spinazie en de aardappelschijfjes warm, als dat voor elkaar is smijt je het vlees en de tomatenpuree bij de spinazie, even goed roeren en je hebt eten. Komt ongeveer neer op een eurootje per persoon, misschien minder
Waarom tomatenpuree gebruiken als je ook zelf tomatensaus van TOMATEN kan maken.quote:Op donderdag 21 februari 2008 14:40 schreef Ewelina het volgende:
Waarom kant- en klare potjes saus kopen? Zelf tomatensaus maken kost minder en je kan het naar smaak makenEn zoveel tijd kost het niet.
Op de tomatenpuree na zijn het ook allemaal dingen die ik gewoon normaalgesproken niet in huis haalquote:Op donderdag 21 februari 2008 16:07 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Dit klinkt echt Heel Erg Vies.
Uhm, ik weet niet wanneer en wat jij gestudeerd hebt, maar ik heb juist vaak weinig tijd om te koken, en als ik al tijd heb, heb ik vaak geen energie meer (en nee, dat komt (meestal) niet doordat ik de avond ervoor iets te lang in de kroeg ben blijven hangen). Bovendien zijn de meeste keukens in studentenhuizen niet zo luxe en netjes dat je er graag meer tijd in doorbrengt dan strikt noodzakelijk.quote:Op donderdag 21 februari 2008 18:15 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Waarom tomatenpuree gebruiken als je ook zelf tomatensaus van TOMATEN kan maken.
Kan bijna niet misgaan, kost je ff wat tijd maar als student heb je toch niets beters te doen. Vries het in in 8 porties en je hebt 2 maanden lang elke week een keertje heerlijke pasta
pennen?quote:Op zondag 24 februari 2008 14:08 schreef Hagelkaas het volgende:
Je kookt pennen voor 4 personen,
Klinkt goed!quote:Op zondag 17 februari 2008 11:19 schreef Knipoogje het volgende:
- Voorverpakte aardappelschijfjes (0.89 tot 1.49, overal te koop, goed voor 2 porties).
- Diepvrieskebab van de Aldi of de Lidle (kun je 4 keer meedoen ofzo, kost ook geen drol)
- Blikje boontjes, of mixmelange (erwten,mais enzo)
1. Gooi aardappelschijfjes in de pan
2. Gooi de bevroren kebab erbij
Minuutje of 8 opwarmen
3. Gooi blikje groente eroverheen
Nog effe 2 minuutjes opwarmen. Aardappelschijfjes en kebab is ongeveer tegelijk klaar en groente is ook heet.
10 minuten, 1 pan, smaakt prima
Ttenzij je natuurlijk van het type 'alles moet vers zijn en ik gooi overal <insert extra waslijst ingredienten bij> , maar we hebben het hier over goedkope & makkelijke studentenzooi dat toch voedzaam is. Zodra je er augurken, uitjes of wat dan ook bij gooit, zit je alweer extra werk te doen. Bovenstaande is gewoon 3 dingen in 1 pan flikkeren en klaar (en toch nog genoeg groenten binnen)
Gehaktkruiden vind ik toch altijd zo zwakquote:Op donderdag 21 februari 2008 14:40 schreef Ewelina het volgende:
Waarom kant- en klare potjes saus kopen? Zelf tomatensaus maken kost minder en je kan het naar smaak makenEn zoveel tijd kost het niet.
Pasta Bolognese
Ingrediënten voor 4 personen
- 500 gram gehakt
- 2 paprika's (bij voorkeur geel en groen)
- 2 grote uien
- 3 potjes tomatenpuree
- Italiaanse kruiden --> oregano, basilicum, eventueel laurierblad
- eventueel paprikapoeder
- gehaktkruiden
- 400 gram penne/fusilli/tagliatelle
Snipper de uien en bak deze glazig. Kruid het gehakt en bak dit mee met de uien. Kook de pasta. Snijd de paprika's in stukjes en bak deze heel kort mee. Voeg dan de inhoud van de potjes tomatenpuree toe aan het gehakt. Voeg een evenredige hoeveelheid water toe (dwz : gewoon een blikje tomatenpuree 3 x met water vullen en in de pan gooien). Kruid de saus naar smaak. Ik gebruik zelf oregano, bailicum, paprikapoeder. Laat 10 minuten inkoken totdat het een redelijk dikke saus is en al het water verdwenen lijkt te zijn. Giet de pasta af en serveer met de saus los erbij.
Natuurlijk kun je de saus opleuken met allerlei kruiden, je kunt ook nog echte gesneden tomaat erbij doen, of meer groenten. Wat ook heerlijk is, is rode wijn meekoken
Een budgetversie is winterpeen gebruiken ipv paprika oid.
oh natuurlijkquote:
De rookworst gewoon bovenop de boerenkool in de pan leggen. Is makkelijker en lekkerder.quote:Op woensdag 5 maart 2008 15:27 schreef en_Joy het volgende:
Mm, ik mis eigenlijk een van de simpelste gerechten, erg lekker en nederlands: boerenkool!
Als je geschilde aardappels en die gesneden boerenkool koopt is het helemaal een eitje:
Doe aardappelen in pan, daarbovenop de boerenkool. Giet er water bij en laten koken.
Als het gaar is: afgieten, even stampen en klaar!
Een rookworst erbij is ook makkelijk, gewoon even in de magnetron.
eet smakelijk!
(Dit kan ook met andere stamppotten natuurlijk)
Met de staafmixer? Krijgt het dan niet de structuur van eh... iets dat al eens gegeten is?quote:Op donderdag 6 maart 2008 09:48 schreef Innocence het volgende:
Stampotten ja!
Rauwe andijvie stampot.
Ingredienten:Gesneden andijve Aardappelen Kaas Spekjes
Bereiding:
Aardappelen koken, spekjes uitbakken en kaas in blokjes snijden. Aardappelen afgieten, andijvie, kaas en spekvet erbij. Flink met de staafmixer bewerken en klaar!
Serveren met spekjes erbij.
Ook wel lekker als je eerst de chorizo uitbakt, er uit schept, en de rest in het bakvet bakt.quote:Op maandag 25 februari 2008 02:01 schreef s0k het volgende:
[..]
Gehaktkruiden vind ik toch altijd zo zwakGewoon peper en zout gebruiken. Verder kan je prima die AH pakken met 3 paprika's gebruiken, en er nog een chorizo in blokjes erbij doen. Alvorens het toevoegen uitbakken is wel een aanrader. Geeft net wat meer smaak eraan vind ik.
Verder een pasta met uit,prei,zalm en mascarpone is erg simpel en goed te doen. Vult tenminste ook.
Goed voor je cholesterol vooralquote:Op vrijdag 7 maart 2008 17:36 schreef flixywixy het volgende:
[..]
Ook wel lekker als je eerst de chorizo uitbakt, er uit schept, en de rest in het bakvet bakt.
Pakjes zijn sowieso goed!quote:Op dinsdag 11 maart 2008 16:37 schreef ThomXs het volgende:
Voor mij zijn de pakken van Knorr nog altijd heilig... vooral Kip Siam en Tandoori
quote:Op woensdag 12 maart 2008 23:19 schreef elkravo het volgende:
Knorr zakjes zijn ook lekker...
Mijn favo is de macaroni mix met italiaanse groenten... scheutje ketjap erdoor heen en smullen maar...
Damzz....wat hou ik toch van jouquote:Op donderdag 13 maart 2008 23:58 schreef Tezz het volgende:
Nou hier alvast eentje dan:
Snelle pasta!
Kook pasta volgens het pak, bijvoorbeeld penne (neem ongeveer 150 gr per persoon)
In een wok of hapjespan uitje fruiten, knoflook erbij, champignons erbij.
Kuipje kruidenkaas er door (paturain, of die goedkope van de lidl)
Pasta erbij. Roeren.
Op het bord scheppen.
Wat gesneden tomaat en komkommer er langs.
Klaar!
Oke nog eentje dan:
Boerenomelet
In een kom 2 eieren per persoon loskloppen met melk, peper en zout. Omeletje bakken.
In een koekepan reepjes ontbijtspek uitbakken. Daarna een stapel groentes erbij. Dan een lepeltje tomatenpurree mee wokken en eventueel wat ketlap.
Omeletje op het bord leggen.
Geraspte kaas over de helft van de omelet strooien. Groente/spek mengsel er op.
Omelet dichtklappen.
Eten!
Hihihi ik ben The Queen van de makkelijke maaltijden....................morgen meer, ik wil naar bed.quote:
Oké:quote:Op vrijdag 14 maart 2008 00:08 schreef SeaOfLove het volgende:
doe eens liefen post een makkelijk recept voor Paul
Ja maar waar is SOL?? Kom je bedje eens uit mupke!quote:Op vrijdag 14 maart 2008 08:37 schreef borisz het volgende:
SOL's topic moeten we toch even blijven volgen
ja SOL schiet eens opquote:Op vrijdag 14 maart 2008 08:46 schreef Tezz het volgende:
[..]
Ja maar waar is SOL?? Kom je bedje eens uit mupke!
Borisz, jij drinkt ook Piramide-thee!?quote:
ohja ontbijtthee zo af en toe, mijn moeder begint altijd daarmee sochtends, ik schenk ook een kop in als ik er zin in heb, maar meestal start ik met jus d' orange en koffiequote:Op zaterdag 15 maart 2008 00:32 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Borisz, jij drinkt ook Piramide-thee!?
Ik dacht dat dat voor linkse zweverige mutsen was! Maar ik drink het zelf ook
Dat is geen koken en niet gezond.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 00:36 schreef Zw0rld het volgende:
Zal wel offtopic zijn.
Koop een stoommaaltijd bijvoorbeeld deze:
[ afbeelding ]
Deze is zeer goed te doen![]()
![]()
In de magnetron tot die ping doet.
en dan smullen maar.
is dat echt zo slechtquote:Op zaterdag 15 maart 2008 01:12 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat is geen koken en niet gezond.![]()
Teveel zout, teveel verkeerde vetten, te weinig groente. Dan kan je net zo goed een patatje halen.
Valt wel mee hoor! In ieder geval niet zo slecht als een patatje. Er zitten stoommaaltijden bij met veel groenten, die zijn dus imo helemaal niet zo ongezond.quote:
Ik vind het ook wel meevallen. Zelf zou ik kiezen voor minder pasta of aardappels en meer groente, maar voor even snel vind ik 't inderdaad erg meevallen, als je het vergelijkt met bijvoorbeeld zo'n Big American Pizza.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 13:16 schreef conleche het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor! In ieder geval niet zo slecht als een patatje. Er zitten stoommaaltijden bij met veel groenten, die zijn dus imo helemaal niet zo ongezond.
Klinkt goedquote:Op zaterdag 15 maart 2008 08:32 schreef Tezz het volgende:
Snelle italiaanse maaltijdsoep:
In een soeppan een plens olijfolie verhitten.
Daarin in reepjes gesneden pancetta of parmaham bakken.
UItje in ringen erbij, knofje erbij.
Een stapel gesneden groentes erbij (bijvoorbeeld courgette, gele paprika, champignons).
Kruiden er bij: oregano, tijm en rozemarijn. En wat verse peper.
Dan een blikje tomatenpurree mee bakken.
Dan bouillon erop en tegen de kook aan brengen.
Handje pasta naar keuze erbij (bijvoorbeel tortelini's).
Dan als laatste een blik tomaten (inclusief het lekvocht).
Brood kopen of afbakken en samen opeten!
Dit lijkt me een supersoepje voor als de verjaardagsvisite blijft etenquote:Op zaterdag 15 maart 2008 08:32 schreef Tezz het volgende:
Snelle italiaanse maaltijdsoep:
Een stapel gesneden groentes erbij (bijvoorbeeld courgette, gele paprika, champignons).
Dat verbaast me niets! Dat stomen is natuurlijk een prima methode om eten te bereiden met zo weinig mogelijk vitamineverliesquote:Op zaterdag 15 maart 2008 17:12 schreef Zw0rld het volgende:
* Zw0rld kan zich een consumenten bond test herinneren waar uit bleek dat deze soort kant en klaar maaltijden even veel vitaminen bevatten als zelf gekookt.
Nou dat is het dus ook! Ik maak het vaak als maaltijdsoep en ook inderdaad wel eens op verjaardagen geserveerd rond etenstijd.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 17:11 schreef JacMar het volgende:
[..]
Dit lijkt me een supersoepje voor als de verjaardagsvisite blijft eten![]()
Hoeveel bouillon heb je nodig? Ik moet denk ik het dubbele maken namelijk
Thanks! Ik verdubbel de hoeveelheden maar gewoon denk ikquote:Op zaterdag 15 maart 2008 19:00 schreef Tezz het volgende:
[..]
Nou dat is het dus ook! Ik maak het vaak als maaltijdsoep en ook inderdaad wel eens op verjaardagen geserveerd rond etenstijd.
Ik maak soep altijd in het groot, ik kan gewoonweg niet een klein pannetje soep maken, hihi.
Ik pak altijd een vijf liter soeppan en gebruik daarvoor ongeveer 3,5 liter runderbouillon. Je moet dan ook wel meer ham nemen en twee blikjes tomaten (en wat meer groentes natuurlijk).
En hoe zou je dat in de oven doen? Ik heb geen magnetron. Zou trouwens ipv room kokosmelk gebruiken, dat is echt lekker met ketjap en limoen!quote:Op zaterdag 15 maart 2008 18:30 schreef conleche het volgende:
Ook makkelijk: Snij een ui in grove stukken, een wortel in dunne reepjes, knjip 2 teentjes knoflook uit, stuk of 5 snijbonen in kleine reepjes. Meng deze groenten in een magnetron schaal met deksel. Leg er stukken kabeljauw bovenop (±5 cm. stukken). Verwarm in een pannetje wat (slank)room, scheut ketjap erdoor, klein beetje balsamicoazijn of limoen, wat sambal, zout peper eventueel nog wat andere oosterse kruiden. Het sausje moet vrij sterk van smaak zijn. Giet het over de vis/groenten. Doe er wat verse koriander op, de deksel erop en 10 minuten op vol vermogen in de magnetron (de mijne is 800 watt) Als het klaar is nog wat extra koriander erop en klaar! Lekker met rijst of mihoen!
Goed idee! Ik had het vorige week gemaakt met dingen die ik toevallig in huis had, maar het recept is idd voor velerlei variaties vatbaar.(ben dol op kokosmelkquote:Op zaterdag 15 maart 2008 21:00 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
En hoe zou je dat in de oven doen? Ik heb geen magnetron. Zou trouwens ipv room kokosmelk gebruiken, dat is echt lekker met ketjap en limoen!
http://forum.fok.nl/topic/1135154/1/310#57391139quote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:25 schreef JacMar het volgende:
Zijn er 2 topics samengevoegd?![]()
Ik kan het recept van de Italiaanse maaltijdsoep van Tezz niet meer vinden![]()
![]()
Wil je het nog een keertje plaatsen?
quote:Snelle italiaanse maaltijdsoep:
Er was iets mis met het topic inderdaad. Als het goed is staat ie er nu weer. Maar het recept staat ook in het FOK!-kookboek en daar staan ook wat beter de hoeveelheden etc. bij.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:25 schreef JacMar het volgende:
Zijn er 2 topics samengevoegd?![]()
Ik kan het recept van de Italiaanse maaltijdsoep van Tezz niet meer vinden![]()
![]()
Wil je het nog een keertje plaatsen?
quote:Op zondag 16 maart 2008 09:44 schreef Tezz het volgende:
[..]
Er was iets mis met het topic inderdaad. Als het goed is staat ie er nu weer. Maar het recept staat ook in het FOK!-kookboek en daar staan ook wat beter de hoeveelheden etc. bij.
Nog lekkerder als je geraspte kaas neemt, dit vermengd met paneermeel (of oud-broodkruim) dat over je ham/witlof rolletjes doet en er wat flinters boter over verdeelt, als je het dan onder de grill zet, krijg je een heerlijk kaaskorstje!quote:Op zondag 16 maart 2008 16:42 schreef elkravo het volgende:
vanavond op menu
oven op 200 gr verwarmen
rijst koken
3 stronkjes witlof, wassen en 10 min. koken.
uitvissen en uitlaten lekken... plak schouderham eromheen en in ietsjes ingevette ovenschaal leggen...
plakken kaas erover heen...
in oven/grill tot kaas bruin wordt..
:p
maak er maar een uurtje van. Als ik doner eet heb ik heel snel erna weer hongerquote:Op zondag 31 oktober 2010 13:57 schreef Valentine_ het volgende:
Misschien niet de beste tip maar in sommige (grote) steden kan je al een Broodje Doner Kebab halen voor 2 euro, haal een groot fles cola van 80 cent, en je hebt 2+2+80= 4,80 voor 2 personen.
Niet heel duur op zich en je zit wel een avondje vol
Reactie op oude post: of je giet gewoon het bakvet af na een paar minutenquote:Op zondag 16 maart 2008 11:46 schreef conleche het volgende:
Nog een makkelijke:
Doe een pita broodje in de oven. Bak shoarmavlees knapperig in een koekenpan (niet te veel roeren, want dan kookt het meer dan dat het bakt, door al het vocht dat vrij komt, gewoon eerst vrij lang aan 1 kant bakken, dan verdampt het vocht eerder).
Prima tip!quote:Op zondag 16 maart 2008 11:46 schreef conleche het volgende:
Nog een makkelijke:
Doe een pita broodje in de oven. Bak shoarmavlees knapperig in een koekenpan (niet te veel roeren, want dan kookt het meer dan dat het bakt, door al het vocht dat vrij komt, gewoon eerst vrij lang aan 1 kant bakken, dan verdampt het vocht eerder). Maak saus van 1 eetlepel yoghurt en 2 eetlepels halvanaise (je kan voor een vette variant ook ipv yoghurt, room nemen en voor de halvanaise, mayonnaise) 2 tenen knoflook uitgeknepen, peper, zout en evt. bieslook. Snijdt een komkommer in kleine blokjes (alleen de buitenkant, natte binnengedeelte dus niet) een tomaat in kleine blokjes (ook het natte gedeelte weglaten), een ui in kleine stukjes, verse koriander en wat gechopte sla. (of rauwkost mix). Als het vlees knapperig is en het broodje klaar, snijd je het broodje open, onderin doe je wat sla een beetje saus, wat ui wat komkommer, tomaat en wat vlees, beetje saus, verse koriander en dan het geheel nog eens. En als er nog plek over is: nog eens.
Zorg dat je alleen bent als je dit eet, want het wordt geheid een knoeiboel.
Deze ga ik proberen !quote:Op woensdag 2 november 2005 14:39 schreef the_disheaver het volgende:
Mijn favo snelle gerechten zijn:
Pasta met spinazie.
Pasta koken
uitje, knoflook en paddestoelsoort wokken (gebruik meestal oesterzwammen). vervolgens verse spinazie (400-500 gram /persoon) afspoelen en in wok gooien (verse spinazie slinkt heel erg, dus gooi een deel van spianzie er in, wacht tot het geslonken is, en gooi er een nieuw deel in. (geroosterde) pijnboompitten erin
Pasta erbij, en klaar.
Verder er nog lekker bij: Feta of geraspte kaas.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |