Het is ook lekker als je er nog wat (groene) pesto bij doet.quote:Op donderdag 1 juli 2004 01:20 schreef SadKingBilly het volgende:
Ik neem het liefst penne of wan die wokkelpasta (hoe die dingen dan ook heten)
in 7 minuten al dente koken, ondertussen de spekkies uitbakken, pasta afgieten, in de magnetron opgewarmde spinazie erdoor (afgegoten!), de spekkies erdoor en tenslotte nog een kuipje kruidenkaas zoals Miree of Paturain.
Zijn dat wat in de meeste winkels "suger snaps" heten? Die zijn behoorlijk duur, of niet?!quote:- suikerpeultjes
AAAAAAAAAhhhhhhhhh, dat is zo lekker!quote:Op donderdag 1 juli 2004 01:20 schreef SadKingBilly het volgende:
Wie kent nog meer (of liever, wie kent niét) het ultieme studentengerecht? Gaat nooit vervelen, is in nog geen tien minuten klaar, kost minder dan 2,50 (voor 2 pers) en heeft maar 2 pannetjes nodig?
in 7 minuten al dente koken, ondertussen de spekkies uitbakken, pasta afgieten, in de magnetron opgewarmde spinazie erdoor (afgegoten!), de spekkies erdoor en tenslotte nog een kuipje kruidenkaas zoals Miree of Paturain.
Alles flink door elkaar scheppen, serveren in diepe borden met een lepel
Wie heeft er nog meer van dit soort heel simpele maar erg lekkere recepten, en waar ken je die van? Het recept hierboven heb ik van mijn ex, die in Groningen studeert; zij had het van een huisgenoot.
Het idee achter dit topic is zoveel mogelijk recepten te verzamelen die wel goed vullen maar weinig tijd & geld kosten om klaar te maken, weinig afwas opleveren en dus zeer geschikt zijn voor als je moe thuis komt en geen zin meer hebt om een 4-sterren diner te bereiden
Je hebt tegenwoordig wel light versie. Van paturain geloof ik. (5%)quote:Op vrijdag 2 juli 2004 12:27 schreef Elitefucker het volgende:
Weet iemand of er veel vet zit in die kruidenkazen? Of is dat allemaal redelijk mager?
quote:Op donderdag 1 juli 2004 09:26 schreef rvrb_ke het volgende:
Macaroni met zalm
- macaroni koken en afgieten, afspoelen onder koud water
- blikje zalm opendoen, eventueel graatjes nog verwijderen, zalm fijnprakken of in kleine stukjes breken
- zalm, macaroni en mayo (of kruidenkaas (miree, boursin, ...) mengen
Neej!quote:Op zondag 4 juli 2004 01:16 schreef kissa het volgende:
Een simpele macaroni met ham en kaas is ook smullen![]()
Ik ookquote:Op vrijdag 2 juli 2004 22:49 schreef Allan24 het volgende:
Ik dacht bij het openen van dit topic serieus aan
[afbeelding]
Yoghurt erbij? In de pan op het vuur?quote:Op dinsdag 6 juli 2004 21:24 schreef xelzix het volgende:
+ flinke scheut yoghurt.
Wij maken het met de jaarclub vaak met broccoli en gerookte zalm (uiteraard van de Euroshopper), ook heel lekker... Beetje citroensap erbij en het wordt nog culinair verantwoord ook..quote:Op donderdag 1 juli 2004 01:20 schreef SadKingBilly het volgende:
blabla
Lekkerquote:Op vrijdag 9 juli 2004 14:52 schreef Ripley het volgende:
Mijn zusje maakt regelmatig lauwwarme pastasalade:
Knoflook kneuzen en in olijfolie laten trekken.
Penne koken.
Pijnboompitten roosteren zonder boter en olie in de pan.
Penne mixen met rucola, zongedroogde tomaatjes, mozarrelle en pijnboompitten, olijfolie er overheen gieten (de gekneusde knoflook blijft achter).
Beetje parmezaanse kaas erover![]()
Dit is nog steeds één van mijn favorietenquote:Op donderdag 1 juli 2004 01:20 schreef SadKingBilly het volgende:
mmm lijkt me ook lekkerquote:Op vrijdag 9 juli 2004 15:23 schreef thomas26 het volgende:
Roerbakmie en Roerbak Spirelli zijn twee pasta’s voor de wok. U hoeft ze niet vooraf te koken. Voeg ze samen met groenten, vlees of vis in een hoge pan of wok en voeg water toe. In enkele minuten heeft u een eenpansgerecht klaar. Snel en gemakkelijk, maar ook licht en gezond. Bij het roerbakken (al roerend bakken) heb je weinig olie of vet, maar ook weinig baktijd nodig, zodat smaak en vitaminen optimaal bewaard blijven.
[afbeelding]
Hierbij soepgroenten uit de diepvriezer (is veel goedkoeper dan "echte" wokgroenten)
Met spekjes of kippeblokjes
En Calvé saus
[afbeelding]
Lekker![]()
Koks zijn toch ooit ook student geweest?quote:Op vrijdag 9 juli 2004 18:27 schreef kamagurka het volgende:
Gadverdamme!!![]()
Weer een bewijs dat studenten ab-so-luut niet kunnen koken
Horeca-opleiding is klaarblijkelijk nog wel wat anders als rechten of economie oid...quote:Op zaterdag 10 juli 2004 12:08 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Koks zijn toch ooit ook student geweest?![]()
Humor snappen ook niet zoveel mensen...quote:Op zaterdag 10 juli 2004 15:05 schreef kamagurka het volgende:
Horeca-opleiding is klaarblijkelijk nog wel wat anders als rechten of economie oid...![]()
Goed koken is sowieso iets wat in je vingers (en hoofd) zit of niet... slechts weinigen snappen dat.
Maar de meeste koks kunnen aanzienlijk beter koken dan de meeste studentenquote:Op zaterdag 10 juli 2004 15:13 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Humor snappen ook niet zoveel mensen...![]()
Niet alle koks kunnen super koken, en niet alle studenten koken super slecht.
Daarbij komt dat het vaak goedkoop moet zijn voor de studenten...
Maar ontopic, wel eens geprobeerd met een blikje tonijn?![]()
Simpel maar lekker. Dit ga ik zeker ook eens proberenquote:Op donderdag 1 juli 2004 01:20 schreef SadKingBilly het volgende:
Wie kent nog meer (of liever, wie kent niét) het ultieme studentengerecht? Gaat nooit vervelen, is in nog geen tien minuten klaar, kost minder dan 2,50 (voor 2 pers) en heeft maar 2 pannetjes nodig?
Alles flink door elkaar scheppen, serveren in diepe borden met een lepel
Wie heeft er nog meer van dit soort heel simpele maar erg lekkere recepten, en waar ken je die van? Het recept hierboven heb ik van mijn ex, die in Groningen studeert; zij had het van een huisgenoot.
Het idee achter dit topic is zoveel mogelijk recepten te verzamelen die wel goed vullen maar weinig tijd & geld kosten om klaar te maken, weinig afwas opleveren en dus zeer geschikt zijn voor als je moe thuis komt en geen zin meer hebt om een 4-sterren diner te bereiden
quote:Op vrijdag 9 juli 2004 18:27 schreef kamagurka het volgende:
Gadverdamme!!![]()
Weer een bewijs dat studenten ab-so-luut niet kunnen koken
Ik zou er echt wat meer door gooien hoor.quote:Op donderdag 15 juli 2004 20:22 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Simpel maar lekker. Dit ga ik zeker ook eens proberen
Bedoel je béarnaise? Want bernadaise heb ik nog nooit van gehoord hoor...quote:Op zondag 11 juli 2004 15:30 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Maar de meeste koks kunnen aanzienlijk beter koken dan de meeste studenten
Pasta met tonijn is wel okee, alleen vind ik het dan koud lekkerder. Met kappertjes en een lekker bernadaise/mosterd sausje
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |