abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56797499
Zoete witlof-aardappelschotel ( Imbeciel-proof )

2 stronkjes witlof; kont eraf en in ringen snijden
zakje rozijnen
kerrie
aardappels ( puree van maken, of als je lui bent, zakje aardappelpuree kopen )
geraspte kaas

roerbak de witlof met de rozijnen; flikker er flink kerrie overeen.
Als je de kerrie goed ruikt en alles wat glazig is, is het klaar
Schep aardappelpuree in een ovenschotel; daaroverheen de witlof/rozijnen zooi en daaroverheen kaas.
Oven op 190 graden, schotel 20 min erin.
Kinderen vinden het superlekker, dus studenten ook
pi_56797644
quote:
Op zondag 17 februari 2008 19:17 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
Wat doet iedereen hier toch moeilijk met tal van ingredienten? Ultiem studenten-"gerechten" zijn diepvriespizza's!! Voor 2,45 euro een Dr Oetker Big American Pizza. Kan je lekker lang bewaren, is gevarieerd en binnen 20 min. klaar (incl voorverwarmen). En het allermooiste is dat je er geen reet voor hoeft te doen, bijna geen afwas want die pizza eet je gewoon van die platgedrukte doos af en met de hand. Ideaal gewoon. Ik heb er altijd (standaard) 3 in mn vriezer liggen.

Maar als je echt moeilijk wilt doen, dan kun je er ook nog goudsalami van de AH, en ansjovis erop doen, maar dan kom je wel boven die 2,50 euro uit. Voor groente eet ik er altijd nog 3 tomaten bij uit het handje, kost iets van 80 cent?
Waarom zou je pizza willen eten als je voor hetzelfde geld veel lekkerder, gezonder en beter kan eten?
pi_56797828
quote:
Op zondag 17 februari 2008 19:30 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Waarom zou je pizza willen eten als je voor hetzelfde geld veel lekkerder, gezonder en beter kan eten?
edit

[ Bericht 35% gewijzigd door TheHamsterSlayer op 17-02-2008 20:58:33 ]
pi_56801222
Rijst roerbakken met rijst en prei (en eventueel paprika). Lekker goed koop.
Op woensdag 22 mei 2013 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet er ook idd niet zo over zaniken. Sorry :P
  zondag 17 februari 2008 @ 21:36:43 #155
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_56801284
quote:
Op zondag 17 februari 2008 21:35 schreef Fha het volgende:
Rijst roerbakken met rijst en prei (en eventueel paprika). Lekker goed koop.
..maar wel een beetje veel rijst.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_56815206
tvp
Die uit de OP eet ik altijd als ik weer op de stufi zit te wachten, maar tis wel vet lekker
  maandag 18 februari 2008 @ 17:29:39 #157
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_56818282
kip kerrie maken met boontjes en een flinke berg rijst en je bent los
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
  maandag 18 februari 2008 @ 17:43:12 #158
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_56818535
men, wat ben ik blij dat ik deze zooi amper tot nooit eet
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_56819413
quote:
Op zondag 17 februari 2008 19:30 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

1. Het is snel klaar.
2. Je hebt geen afwas.
3. Eens in de zoveel tijd is een diepvriespizza best lekker.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_56883381
Even een die door de tijd in de oven lang duurt maar wel een erg korte bereidingstijd heeft.

Kipfilet in stukjes snijden
inhoud van een pakje franse uiensoep mengen met slagroom en creme fraiche
door elkaar kneiteren
Hup in de oven voor ongeveer 3 kwartier

erg machtig, maar erg lekker
Hajeto!
pi_56884485
Waarom kant- en klare potjes saus kopen? Zelf tomatensaus maken kost minder en je kan het naar smaak maken En zoveel tijd kost het niet.

Pasta Bolognese
Ingrediënten voor 4 personen
- 500 gram gehakt
- 2 paprika's (bij voorkeur geel en groen)
- 2 grote uien
- 3 potjes tomatenpuree
- Italiaanse kruiden --> oregano, basilicum, eventueel laurierblad
- eventueel paprikapoeder
- gehaktkruiden
- 400 gram penne/fusilli/tagliatelle

Snipper de uien en bak deze glazig. Kruid het gehakt en bak dit mee met de uien. Kook de pasta. Snijd de paprika's in stukjes en bak deze heel kort mee. Voeg dan de inhoud van de potjes tomatenpuree toe aan het gehakt. Voeg een evenredige hoeveelheid water toe (dwz : gewoon een blikje tomatenpuree 3 x met water vullen en in de pan gooien). Kruid de saus naar smaak. Ik gebruik zelf oregano, bailicum, paprikapoeder. Laat 10 minuten inkoken totdat het een redelijk dikke saus is en al het water verdwenen lijkt te zijn. Giet de pasta af en serveer met de saus los erbij.

Natuurlijk kun je de saus opleuken met allerlei kruiden, je kunt ook nog echte gesneden tomaat erbij doen, of meer groenten. Wat ook heerlijk is, is rode wijn meekoken

Een budgetversie is winterpeen gebruiken ipv paprika oid.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 21 februari 2008 @ 15:37:25 #162
39237 crew  H_T
2733
pi_56885701
Bijzonder goedkoop (en best smakelijk) eten maak je met een pak diepvriesspinazie, een zak diepvriesaardappelschijfjes, een blikje tomatenpuree en goedkope salami/cervelaat (aan een stuk). Snij het vlees in een vorm die jij leuk vindt en bak het even aan. Hier komt nogal wat vet bij vrij, dat kan je afgieten. Maak de spinazie en de aardappelschijfjes warm, als dat voor elkaar is smijt je het vlees en de tomatenpuree bij de spinazie, even goed roeren en je hebt eten . Komt ongeveer neer op een eurootje per persoon, misschien minder
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_56886370
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 15:37 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Bijzonder goedkoop (en best smakelijk) eten maak je met een pak diepvriesspinazie, een zak diepvriesaardappelschijfjes, een blikje tomatenpuree en goedkope salami/cervelaat (aan een stuk). Snij het vlees in een vorm die jij leuk vindt en bak het even aan. Hier komt nogal wat vet bij vrij, dat kan je afgieten. Maak de spinazie en de aardappelschijfjes warm, als dat voor elkaar is smijt je het vlees en de tomatenpuree bij de spinazie, even goed roeren en je hebt eten . Komt ongeveer neer op een eurootje per persoon, misschien minder
Dit klinkt echt Heel Erg Vies.
pi_56888912
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 14:40 schreef Ewelina het volgende:
Waarom kant- en klare potjes saus kopen? Zelf tomatensaus maken kost minder en je kan het naar smaak maken En zoveel tijd kost het niet.
Waarom tomatenpuree gebruiken als je ook zelf tomatensaus van TOMATEN kan maken.
Kan bijna niet misgaan, kost je ff wat tijd maar als student heb je toch niets beters te doen. Vries het in in 8 porties en je hebt 2 maanden lang elke week een keertje heerlijke pasta
pi_56889167
Dat kan ook, maar ik denk niet dat de meeste studenten zo ijverig zijn En tomatenpuree is ook goedkoper.
pi_56893691
.
pi_56896832
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 16:07 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Dit klinkt echt Heel Erg Vies.
Op de tomatenpuree na zijn het ook allemaal dingen die ik gewoon normaalgesproken niet in huis haal
Verse spinazie is lekker en supersnel te bereiden met een knoflookje, of met oregano en nootmuskaat... Plakje uitgebakken ontbijtspek of pancetta en een gekookt eitje, gekookt of gebakken aardappeltje... Snelle en gezonde hap (voor mij dan )
pi_56900767
Ik heb veel goedkope recepten uit zo'n boekje van de AH:
Gisteren weer op, vind het werkelijk verrukkelijk en is binnen een kwartiertje klaar, pasta tricolore:
Pak pasta (farfalle)
Bolletje mozerella
Pakje tomatenblokjes
Plantje basilicum
Pasta koken, basilicum fijn- en mozerella in blokjes snijden, alles bij elkaar gooien. Peper en zout en smullen!

Of koolviscurry:
Pot curry kopen (doe je heel lang mee)
Koolvis in pan, curry erbij, kokosmelk erbij. Serveren met rijst.
Voor de groente een blikje sperzieboontjes of diepvriespeultjes even opwarmen.

Lasagne is ook net zo makkelijk en goedkoop zelf te maken. Zitten er wat meer gezonde ingredienten in als in zo'n pakje.
Ingredienten:
Gehakt (half om half is lekker goedkoop)
Teentje knoflook
Pakje gezeefde tomaten
Lasagnebladen
Kaas geraspt
Roomboter
Bloem
Melk
Oven voorvervwarmen op 200 ofzo.
Knoflook en gehakt in olijfolie rullen, gezeefde tomaten erbij.
Flinke klont boter smelten, bloem erdoor roeren, beetje bij beetje de melk toevoegen. Nu heb je bechamelsaus, maak het gelijk een stuk luxer en kost zowat niets.
Bechamelsaus op de bodem van je ovenschaal, tomatensaus erop, bladen erop. Herhalen en eindigen met een laag bechamelsaus. Kaas erover strooien en half uurtje in de oven.
Sweet and innocent...
pi_56928273
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 18:15 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Waarom tomatenpuree gebruiken als je ook zelf tomatensaus van TOMATEN kan maken.
Kan bijna niet misgaan, kost je ff wat tijd maar als student heb je toch niets beters te doen. Vries het in in 8 porties en je hebt 2 maanden lang elke week een keertje heerlijke pasta
Uhm, ik weet niet wanneer en wat jij gestudeerd hebt, maar ik heb juist vaak weinig tijd om te koken, en als ik al tijd heb, heb ik vaak geen energie meer (en nee, dat komt (meestal) niet doordat ik de avond ervoor iets te lang in de kroeg ben blijven hangen). Bovendien zijn de meeste keukens in studentenhuizen niet zo luxe en netjes dat je er graag meer tijd in doorbrengt dan strikt noodzakelijk.

Hier doen wraps het overigens altijd goed. Groente roerbakken, chilikruiden erdoor, beetje zure room en geraspte kaas... Snel klaar, weinig afwas en iedereen vindt het lekker.

Ook zo'n punt, de beste studentengerechten zijn eenpansgerechten. Iedereen heeft wel iets beters te doen dan afwassen en meestal nodigt de keuken daar ook niet toe uit omdat hij in een zodanige staat verkeert dat alles wat met schoonmaken te maken heeft, bij voorbaat al een verloren zaak lijkt.
pi_56946100
Je kookt penne voor 4 personen, niet al dente maar helemaal gaar. Vervolgens pleur je bij de warme afgegoten pasta 200 gram mascarpone en een handvol geraspte parmezaanse kaas. Goed omscheppen met een handvol fijngesneden achterham erdoor. Is in één pan te bereiden en kost ook niet veel.

Andere:
Neem 4 middelgrote preien en snijd ze in ringen. 3 minuten bakken in een soeppan met een laagje olie. Vervolgens gooi je daar een liter groentebouillon bij en dat breng je aan de kook. 15 min. zachtjes laten koken, en dan 125ml créme freche erbij en twee eetlepels dijonmosterd (Die scherpe zonder pitjes) erbij. Met een staafmixer fijnpureren en klaar is je overheerlijke preisoep Kost je een euro of 5, is in 1 pan te bereiden en smaakt super!

[ Bericht 21% gewijzigd door Hagelkaas op 24-02-2008 22:47:44 (Pennen :')) ]
  zondag 24 februari 2008 @ 14:18:37 #171
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_56946444
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:08 schreef Hagelkaas het volgende:
Je kookt pennen voor 4 personen,
pennen?
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_56949919
quote:
Op zondag 17 februari 2008 11:19 schreef Knipoogje het volgende:
- Voorverpakte aardappelschijfjes (0.89 tot 1.49, overal te koop, goed voor 2 porties).
- Diepvrieskebab van de Aldi of de Lidle (kun je 4 keer meedoen ofzo, kost ook geen drol)
- Blikje boontjes, of mixmelange (erwten,mais enzo)

1. Gooi aardappelschijfjes in de pan
2. Gooi de bevroren kebab erbij

Minuutje of 8 opwarmen

3. Gooi blikje groente eroverheen

Nog effe 2 minuutjes opwarmen. Aardappelschijfjes en kebab is ongeveer tegelijk klaar en groente is ook heet.

10 minuten, 1 pan, smaakt prima

Ttenzij je natuurlijk van het type 'alles moet vers zijn en ik gooi overal <insert extra waslijst ingredienten bij> , maar we hebben het hier over goedkope & makkelijke studentenzooi dat toch voedzaam is. Zodra je er augurken, uitjes of wat dan ook bij gooit, zit je alweer extra werk te doen. Bovenstaande is gewoon 3 dingen in 1 pan flikkeren en klaar (en toch nog genoeg groenten binnen)
Klinkt goed!

Ook meteen tvp.
pi_56951328
Ik vergeet chili con carne

Ingrediënten
- 500 gram gehakt
- gehaktkruiden
- pakje gepelde en gezeefde tomaten
- 2 grote uien
- eventueel knoflook naar smaak
- chilipoeder
- pot bruine bonen
- 2 paprika's

Uien fruiten. Gehakt kruiden en braden, paprika snijden en erbij gooien. Daarna de gepelde tomaten erbij en chilipoeder. Even door laten pruttelen ende bruine bonen erbij doen. Nog even opwarmen en serveren met creme fraiche.

Naar smaak te serveren met rijst of wraps.
pi_56957840
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:18 schreef Muck het volgende:

[..]

pennen?
Ik bedoelde penne
  maandag 25 februari 2008 @ 02:01:39 #175
32402 s0k
..............................
pi_56960774
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 14:40 schreef Ewelina het volgende:

Pasta Bolognese
Ingrediënten voor 4 personen
- 500 gram gehakt
- 2 paprika's (bij voorkeur geel en groen)
- 2 grote uien
- 3 potjes tomatenpuree
- Italiaanse kruiden --> oregano, basilicum, eventueel laurierblad
- eventueel paprikapoeder
- gehaktkruiden
- 400 gram penne/fusilli/tagliatelle

Snipper de uien en bak deze glazig. Kruid het gehakt en bak dit mee met de uien. Kook de pasta. Snijd de paprika's in stukjes en bak deze heel kort mee. Voeg dan de inhoud van de potjes tomatenpuree toe aan het gehakt. Voeg een evenredige hoeveelheid water toe (dwz : gewoon een blikje tomatenpuree 3 x met water vullen en in de pan gooien). Kruid de saus naar smaak. Ik gebruik zelf oregano, bailicum, paprikapoeder. Laat 10 minuten inkoken totdat het een redelijk dikke saus is en al het water verdwenen lijkt te zijn. Giet de pasta af en serveer met de saus los erbij.

Natuurlijk kun je de saus opleuken met allerlei kruiden, je kunt ook nog echte gesneden tomaat erbij doen, of meer groenten. Wat ook heerlijk is, is rode wijn meekoken

Een budgetversie is winterpeen gebruiken ipv paprika oid.
Gehaktkruiden vind ik toch altijd zo zwak Gewoon peper en zout gebruiken. Verder kan je prima die AH pakken met 3 paprika's gebruiken, en er nog een chorizo in blokjes erbij doen. Alvorens het toevoegen uitbakken is wel een aanrader. Geeft net wat meer smaak eraan vind ik.

Verder een pasta met uit,prei,zalm en mascarpone is erg simpel en goed te doen. Vult tenminste ook.
..................................................................................................................................................
  maandag 25 februari 2008 @ 10:05:49 #176
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_56963136
quote:
Op zondag 24 februari 2008 22:48 schreef Hagelkaas het volgende:

[..]

Ik bedoelde penne
oh natuurlijk
stom dat ik dat niet doorhad
ik zat me echt serieus af te vragen wat dat nou in gódsnaam voor iets moest zijn
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_57175305
Mm, ik mis eigenlijk een van de simpelste gerechten, erg lekker en nederlands: boerenkool!
Als je geschilde aardappels en die gesneden boerenkool koopt is het helemaal een eitje:

Doe aardappelen in pan, daarbovenop de boerenkool. Giet er water bij en laten koken.
Als het gaar is: afgieten, even stampen en klaar!

Een rookworst erbij is ook makkelijk, gewoon even in de magnetron.

eet smakelijk!

(Dit kan ook met andere stamppotten natuurlijk)
  woensdag 5 maart 2008 @ 15:41:24 #178
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_57175612
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 15:27 schreef en_Joy het volgende:
Mm, ik mis eigenlijk een van de simpelste gerechten, erg lekker en nederlands: boerenkool!
Als je geschilde aardappels en die gesneden boerenkool koopt is het helemaal een eitje:

Doe aardappelen in pan, daarbovenop de boerenkool. Giet er water bij en laten koken.
Als het gaar is: afgieten, even stampen en klaar!

Een rookworst erbij is ook makkelijk, gewoon even in de magnetron.

eet smakelijk!

(Dit kan ook met andere stamppotten natuurlijk)
De rookworst gewoon bovenop de boerenkool in de pan leggen. Is makkelijker en lekkerder.
De stampot met mosterd serveren. (En appelmoes in mijn geval )
Als je er spek bij bakt kun je het spekvet door de stamppot mengen; hmmm!
pi_57189393
Appelmoes bij de stamppot?

Wat ook lekker is:

Pasta met kip, saus en sla.

De pasta (penne ofzo) koken volgens algemene bereidingswijze.
Kip kruiden, met gewone kipkruiden (vandaag heb ik het met gedroogde zontomaatjes en knoflookkruiden + Italiaanse kruiden gegeten).
Daarna de kip bakken, basilicumroomsaus (van Knorr oid) direct bij de kip voegen.
De gare pasta bij de kip + saus in de pan gooien, sla + evt dressing erbij en smullen maar.
pi_57191513
Stampotten ja!

Rauwe andijvie stampot.

Ingredienten:

• Gesneden andijve
  • Aardappelen
  • Kaas
  • Spekjes

Bereiding:

Aardappelen koken, spekjes uitbakken en kaas in blokjes snijden. Aardappelen afgieten, andijvie, kaas en spekvet erbij. Flink met de staafmixer bewerken en klaar!
    Serveren met spekjes erbij.
  • Sweet and innocent...
    pi_57193150
    quote:
    Op donderdag 6 maart 2008 09:48 schreef Innocence het volgende:
    Stampotten ja!

Rauwe andijvie stampot.

Ingredienten:

• Gesneden andijve
  • Aardappelen
  • Kaas
  • Spekjes

Bereiding:

Aardappelen koken, spekjes uitbakken en kaas in blokjes snijden. Aardappelen afgieten, andijvie, kaas en spekvet erbij. Flink met de staafmixer bewerken en klaar!
    Serveren met spekjes erbij.
  • Met de staafmixer? Krijgt het dan niet de structuur van eh... iets dat al eens gegeten is?

* Mini_rulez heeft haar stamppot liever een beetje chunky.
    pi_57193745
    Dan stamp je het toch gewoon
    Sweet and innocent...
      donderdag 6 maart 2008 @ 13:27:11 #183
    132477 Zo-is-dat
    of nie dan?
    pi_57195854
    quote:
    Op donderdag 6 maart 2008 11:41 schreef Innocence het volgende:
    Dan stamp je het toch gewoon
    Als je aardappelen pureerd met de staafmixer krijg je lijm....... Stampen is de remedie!!!
      donderdag 6 maart 2008 @ 14:20:38 #184
    59332 Little_Meanie
    Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
    pi_57196867
    studentengerechten my ass: fruit een uitje, prei, cashewnoten

studentengerecht bij uitstek: men kookt spaghetti en doet er zwan worsten doorheen KLAAR
    pi_57225478
    Oke, mijn recept wat bijna altijd lekker is.

1 chorizo worst, ca 200 gr, in blokjes van 5-10 millimeter.. Hoe beter de worst hoe lekkerder het gerecht, ik haal hem zelf van de markt in Groningen.
    300 gr. krieltjes.
    2 flinke grofgehakte uien
    200 gr. (kastanje)champignons, in vieren.
    Eventueel drooggebakken spekjes.

Als je de spekjes gebruikt, die eerst droogbakken, eruit scheppen en in het vet de krieltjs bakken.
    Roerbak de krieltjes tot ze mooi goudbruin zijn en leg ze aan de kant, eventueel in zilverpapier om warm te houden. Bak daarna de uien bruin en gooi de rest erbij. Roer flink om en laat het zo'n 15 minuten suddderen zodat de chorizo lekker gaat "zweten".

Eet ze!
    pi_57225548
    quote:
    Op maandag 25 februari 2008 02:01 schreef s0k het volgende:

[..]

Gehaktkruiden vind ik toch altijd zo zwak Gewoon peper en zout gebruiken. Verder kan je prima die AH pakken met 3 paprika's gebruiken, en er nog een chorizo in blokjes erbij doen. Alvorens het toevoegen uitbakken is wel een aanrader. Geeft net wat meer smaak eraan vind ik.

Verder een pasta met uit,prei,zalm en mascarpone is erg simpel en goed te doen. Vult tenminste ook.
    Ook wel lekker als je eerst de chorizo uitbakt, er uit schept, en de rest in het bakvet bakt.
      maandag 10 maart 2008 @ 00:11:06 #187
    32402 s0k
    pi_57275201
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 17:36 schreef flixywixy het volgende:

[..]

Ook wel lekker als je eerst de chorizo uitbakt, er uit schept, en de rest in het bakvet bakt.
    Goed voor je cholesterol vooral
    ..................................................................................................................................................
    pi_57289782
    Pff, of je nou de chorizo er bij doet of eerst bakt, zit even veel vet in toch?
      dinsdag 11 maart 2008 @ 15:56:33 #189
    32402 s0k
    pi_57307743
    Eerst uitbakken. Heeft iets maken met on- en verzadigde vetzuren.
    pi_57308457
    rijst koken...

blik goulash (unox) open trekken en warm maken... (wellicht nog extra paprika erbij)

bij elkaar gooien...

glas melk erbij...

heerlijk...
    pi_57308534
    Voor mij zijn de pakken van Knorr nog altijd heilig... vooral Kip Siam en Tandoori
    Kwaliteit kende geen recessie
      † In Memoriam † dinsdag 11 maart 2008 @ 19:57:39 #192
    91830 MaximusTG
    pi_57312792
    Ik weet niet, op de een of andere manier trekken de studentenversies van pasta gerechten me nooit zo aan. Sommige mensen zweren erbij, ik vind het er meestal uitzien als een vieze brij..

Ik maak vaak recepten van b.v life and cooking, of van de AH of andere supermarkten. Of ik zoek het internet af voor een lekker recept.
    Ben een tijdje terug begonnen de recepten op te slaan door ze af te drukken als pdf, kan ik makkelijk een keertje nazoeken hoe of wat het ook weer zat.
    Hier een makkelijk recept, en ook erg lekker voor studenten:
    Broodjes hotdog met honingzuurkool (ergens van de c1000 site een keer,licht aangepast) :

Benodigdheden:
    6 hotdogbroodjes, of bv pistolets
    wat boter of vloeibaar bakproduct
    500 g verse zuurkool (C1000)
    2 el honing
    1 blikje ananasstukjes à 227 g, uitgelekt en sap opgevangen
    1 pot bockworsten à 6 stuks
    1 bekertje crème fraîche à 125 ml
    peper, zout
    Bereiding:
    Bak zo nodig de broodjes af.
    Verhit de boter in een pan met dikke bodem en voeg de zuurkool toe. Bak de zuurkool
    1-2 min. zachtjes en voeg de honing, de ananasstukjes en 3-4 el ananassap toe.
    Stoof de zuurkool in ca. 15 min. zachtjes gaar.
    Verwarm de bockworsten volgens de aanwijzingen op de verpakking.
    Roer de crème fraîche door de zuurkool en verwarm de zuurkool nog 1-2 min. Breng de zuurkool op
    smaak met peper en zout.
    Verdeel de bockworsten en een flinke pluk zuurkool over de broodjes en serveer meteen.
    Tip: Lekker met mosterd en gefruite uitjes.
    Is echt een heeeerlijke smaak. Voor 3 kleine/middelmatige of 2 grote eters!

Heb ook een keer de Bourbon Brushed Bullburger van Life & Cooking gemaakt. Geweldig om te presenteren als er mensen bij je komen eten. Komt erop neer dat je een turks brood neemt, en dan met lekker veel gehakt en een lekkere saus en sla etc een grote hamburger maakt. Een enorm broodje hamburger dus. Uiteraard om te verdelen, niet ieder een .
    pi_57326367
    quote:
    Op dinsdag 11 maart 2008 16:37 schreef ThomXs het volgende:
    Voor mij zijn de pakken van Knorr nog altijd heilig... vooral Kip Siam en Tandoori
    Pakjes zijn sowieso goed!
    Wereldgerechten paella en russisce stroganoff zijn ook super.

At als student heel vaak babi ketjap, is marinade en saus voor varkensvlees. Lekker met witte rijst en komkommerplakjes en altijd binnen een kwartiertje klaar.

Gisteren ook weer heerlijk simpel gegeten, witlof met pittige garnalen:
    Gember, knoflook en een rode peper zonder zaadjes even fruiten in de wok. Grote garnalen erbij en na een paar minuten ook paar stronkjes witlof in reepjes. Ik doe er meestal ook nog een beetje kokosmelk bij.
    Serveren met lekkere witte plakrijst.
    Sweet and innocent...
    pi_57339973
    Knorr zakjes zijn ook lekker...

Mijn favo is de macaroni mix met italiaanse groenten... scheutje ketjap erdoor heen en smullen maar...
    pi_57345777
    quote:
    Op woensdag 12 maart 2008 23:19 schreef elkravo het volgende:
    Knorr zakjes zijn ook lekker...

Mijn favo is de macaroni mix met italiaanse groenten... scheutje ketjap erdoor heen en smullen maar...

Echt.... pasta met ketjap!? Poedersausjes!?
    pi_57346101
    Goed topic
    Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
    Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
      Redactie Frontpage / Weblog donderdag 13 maart 2008 @ 23:28:42 #197
    80791 crew  Paul
    Winnaar 5 FOK-awards 2022
    pi_57364477
    Sea of love kan heel goed recepten verzinnen
    Daarom gaat ze hier haar makkelijke maaltijden presenteren !

Begin maar sea
    Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
    pi_57364709
    Ik ben al misselijk voor ik bij de 2e post in dit topic ben van dat geschitter
      donderdag 13 maart 2008 @ 23:42:41 #199
    139516 uniekhoorn
    uniek, zoals ieder ander
    pi_57364758
    * uniekhoorn Esc indrukt
    Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
    Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
    Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
    pi_57364953
    SOLlie... morgen wat recepten die makkelijk zijn, als de rest ook even meedoet voor Paultjuhh
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')