Waarom zou je pizza willen eten als je voor hetzelfde geld veel lekkerder, gezonder en beter kan eten?quote:Op zondag 17 februari 2008 19:17 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
Wat doet iedereen hier toch moeilijk met tal van ingredienten? Ultiem studenten-"gerechten" zijn diepvriespizza's!! Voor 2,45 euro een Dr Oetker Big American Pizza. Kan je lekker lang bewaren, is gevarieerd en binnen 20 min. klaar (incl voorverwarmen). En het allermooiste is dat je er geen reet voor hoeft te doen, bijna geen afwas want die pizza eet je gewoon van die platgedrukte doos af en met de hand. Ideaal gewoon. Ik heb er altijd (standaard) 3 in mn vriezer liggen.
Maar als je echt moeilijk wilt doen, dan kun je er ook nog goudsalami van de AH, en ansjovis erop doen, maar dan kom je wel boven die 2,50 euro uit. Voor groente eet ik er altijd nog 3 tomaten bij uit het handje, kost iets van 80 cent?
editquote:Op zondag 17 februari 2008 19:30 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Waarom zou je pizza willen eten als je voor hetzelfde geld veel lekkerder, gezonder en beter kan eten?
..maar wel een beetje veel rijst.quote:Op zondag 17 februari 2008 21:35 schreef Fha het volgende:
Rijst roerbakken met rijst en prei (en eventueel paprika). Lekker goed koop.
1. Het is snel klaar.quote:Op zondag 17 februari 2008 19:30 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Waarom zou je pizza willen eten als je voor hetzelfde geld veel lekkerder, gezonder en beter kan eten?
Dit klinkt echt Heel Erg Vies.quote:Op donderdag 21 februari 2008 15:37 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Bijzonder goedkoop (en best smakelijk) eten maak je met een pak diepvriesspinazie, een zak diepvriesaardappelschijfjes, een blikje tomatenpuree en goedkope salami/cervelaat (aan een stuk). Snij het vlees in een vorm die jij leuk vindt en bak het even aan. Hier komt nogal wat vet bij vrij, dat kan je afgieten. Maak de spinazie en de aardappelschijfjes warm, als dat voor elkaar is smijt je het vlees en de tomatenpuree bij de spinazie, even goed roeren en je hebt eten. Komt ongeveer neer op een eurootje per persoon, misschien minder
Waarom tomatenpuree gebruiken als je ook zelf tomatensaus van TOMATEN kan maken.quote:Op donderdag 21 februari 2008 14:40 schreef Ewelina het volgende:
Waarom kant- en klare potjes saus kopen? Zelf tomatensaus maken kost minder en je kan het naar smaak makenEn zoveel tijd kost het niet.
Op de tomatenpuree na zijn het ook allemaal dingen die ik gewoon normaalgesproken niet in huis haalquote:Op donderdag 21 februari 2008 16:07 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Dit klinkt echt Heel Erg Vies.
Uhm, ik weet niet wanneer en wat jij gestudeerd hebt, maar ik heb juist vaak weinig tijd om te koken, en als ik al tijd heb, heb ik vaak geen energie meer (en nee, dat komt (meestal) niet doordat ik de avond ervoor iets te lang in de kroeg ben blijven hangen). Bovendien zijn de meeste keukens in studentenhuizen niet zo luxe en netjes dat je er graag meer tijd in doorbrengt dan strikt noodzakelijk.quote:Op donderdag 21 februari 2008 18:15 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Waarom tomatenpuree gebruiken als je ook zelf tomatensaus van TOMATEN kan maken.
Kan bijna niet misgaan, kost je ff wat tijd maar als student heb je toch niets beters te doen. Vries het in in 8 porties en je hebt 2 maanden lang elke week een keertje heerlijke pasta
pennen?quote:Op zondag 24 februari 2008 14:08 schreef Hagelkaas het volgende:
Je kookt pennen voor 4 personen,
Klinkt goed!quote:Op zondag 17 februari 2008 11:19 schreef Knipoogje het volgende:
- Voorverpakte aardappelschijfjes (0.89 tot 1.49, overal te koop, goed voor 2 porties).
- Diepvrieskebab van de Aldi of de Lidle (kun je 4 keer meedoen ofzo, kost ook geen drol)
- Blikje boontjes, of mixmelange (erwten,mais enzo)
1. Gooi aardappelschijfjes in de pan
2. Gooi de bevroren kebab erbij
Minuutje of 8 opwarmen
3. Gooi blikje groente eroverheen
Nog effe 2 minuutjes opwarmen. Aardappelschijfjes en kebab is ongeveer tegelijk klaar en groente is ook heet.
10 minuten, 1 pan, smaakt prima
Ttenzij je natuurlijk van het type 'alles moet vers zijn en ik gooi overal <insert extra waslijst ingredienten bij> , maar we hebben het hier over goedkope & makkelijke studentenzooi dat toch voedzaam is. Zodra je er augurken, uitjes of wat dan ook bij gooit, zit je alweer extra werk te doen. Bovenstaande is gewoon 3 dingen in 1 pan flikkeren en klaar (en toch nog genoeg groenten binnen)
Gehaktkruiden vind ik toch altijd zo zwakquote:Op donderdag 21 februari 2008 14:40 schreef Ewelina het volgende:
Waarom kant- en klare potjes saus kopen? Zelf tomatensaus maken kost minder en je kan het naar smaak makenEn zoveel tijd kost het niet.
Pasta Bolognese
Ingrediënten voor 4 personen
- 500 gram gehakt
- 2 paprika's (bij voorkeur geel en groen)
- 2 grote uien
- 3 potjes tomatenpuree
- Italiaanse kruiden --> oregano, basilicum, eventueel laurierblad
- eventueel paprikapoeder
- gehaktkruiden
- 400 gram penne/fusilli/tagliatelle
Snipper de uien en bak deze glazig. Kruid het gehakt en bak dit mee met de uien. Kook de pasta. Snijd de paprika's in stukjes en bak deze heel kort mee. Voeg dan de inhoud van de potjes tomatenpuree toe aan het gehakt. Voeg een evenredige hoeveelheid water toe (dwz : gewoon een blikje tomatenpuree 3 x met water vullen en in de pan gooien). Kruid de saus naar smaak. Ik gebruik zelf oregano, bailicum, paprikapoeder. Laat 10 minuten inkoken totdat het een redelijk dikke saus is en al het water verdwenen lijkt te zijn. Giet de pasta af en serveer met de saus los erbij.
Natuurlijk kun je de saus opleuken met allerlei kruiden, je kunt ook nog echte gesneden tomaat erbij doen, of meer groenten. Wat ook heerlijk is, is rode wijn meekoken
Een budgetversie is winterpeen gebruiken ipv paprika oid.
oh natuurlijkquote:
De rookworst gewoon bovenop de boerenkool in de pan leggen. Is makkelijker en lekkerder.quote:Op woensdag 5 maart 2008 15:27 schreef en_Joy het volgende:
Mm, ik mis eigenlijk een van de simpelste gerechten, erg lekker en nederlands: boerenkool!
Als je geschilde aardappels en die gesneden boerenkool koopt is het helemaal een eitje:
Doe aardappelen in pan, daarbovenop de boerenkool. Giet er water bij en laten koken.
Als het gaar is: afgieten, even stampen en klaar!
Een rookworst erbij is ook makkelijk, gewoon even in de magnetron.
eet smakelijk!
(Dit kan ook met andere stamppotten natuurlijk)
Met de staafmixer? Krijgt het dan niet de structuur van eh... iets dat al eens gegeten is?quote:Op donderdag 6 maart 2008 09:48 schreef Innocence het volgende:
Stampotten ja!
Rauwe andijvie stampot.
Ingredienten:Gesneden andijve Aardappelen Kaas Spekjes
Bereiding:
Aardappelen koken, spekjes uitbakken en kaas in blokjes snijden. Aardappelen afgieten, andijvie, kaas en spekvet erbij. Flink met de staafmixer bewerken en klaar!
Serveren met spekjes erbij.
Ook wel lekker als je eerst de chorizo uitbakt, er uit schept, en de rest in het bakvet bakt.quote:Op maandag 25 februari 2008 02:01 schreef s0k het volgende:
[..]
Gehaktkruiden vind ik toch altijd zo zwakGewoon peper en zout gebruiken. Verder kan je prima die AH pakken met 3 paprika's gebruiken, en er nog een chorizo in blokjes erbij doen. Alvorens het toevoegen uitbakken is wel een aanrader. Geeft net wat meer smaak eraan vind ik.
Verder een pasta met uit,prei,zalm en mascarpone is erg simpel en goed te doen. Vult tenminste ook.
Goed voor je cholesterol vooralquote:Op vrijdag 7 maart 2008 17:36 schreef flixywixy het volgende:
[..]
Ook wel lekker als je eerst de chorizo uitbakt, er uit schept, en de rest in het bakvet bakt.
Pakjes zijn sowieso goed!quote:Op dinsdag 11 maart 2008 16:37 schreef ThomXs het volgende:
Voor mij zijn de pakken van Knorr nog altijd heilig... vooral Kip Siam en Tandoori
quote:Op woensdag 12 maart 2008 23:19 schreef elkravo het volgende:
Knorr zakjes zijn ook lekker...
Mijn favo is de macaroni mix met italiaanse groenten... scheutje ketjap erdoor heen en smullen maar...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |