Ja kom op zeg, een tvp. Smijt hier es een gerecht neer. Wat eten ze allemaal in die flat van jou ?quote:
Nou. Een tijd terug heeft een ganggenoot van me een overheerlijke quiche Lorraine op tafel gezetquote:Op vrijdag 13 mei 2005 20:28 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja kom op zeg, een tvp. Smijt hier es een gerecht neer. Wat eten ze allemaal in die flat van jou ?![]()
dubbel in je fotoboekquote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:29 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Nou. Een tijd terug heeft een ganggenoot van me een overheerlijke quiche Lorraine op tafel gezet
Verder ben ik gek op macaroni met heel veel kaas, wat tomaten, augurken, ham, paprika, ui, enz. Gewoon veel groenten, geen vlees(houd overigens wel van vlees, maar niet in die macaroni)
Wat is er mis met die macaroni dan?quote:
Dat wel ja.quote:Ah, quiche is idd ontzettend lekker, alleen vult het zo.
Ik heb niet veel met salades. Mijn vader sloeg ons iedere zomervakantie, elke dag, helemaal dood met saladesquote:Ik ben de laatste tijd zelf wel van de salades, kun je ook makkelijk bewaren en koud eten.
Best wel eigenlijkquote:Eet je vaak met gangenoten dan?
Niks hoor, neig zelf naar macaroni als aardappelvervanger. En da's niet zo gezond ( ben de laatste tijd weer es op de gezonde toerquote:Op maandag 16 mei 2005 12:29 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Wat is er mis met die macaroni dan?
[..]
Ahw, een saladetraumaquote:Ik heb niet veel met salades. Mijn vader sloeg ons iedere zomervakantie, elke dag, helemaal dood met saladesDan leer je het wel af
[..]
Ja, wij hadden ook 2 chinezen. Maar ook nog een Ier en een Duitser. Konden ook wel lekker kokenquote:Best wel eigenlijkWe eten in principe gezamenlijk en als je daar niet zoveel interesse in hebt (lees: je bent een niet geïntegreerde Chinees), dan doe je dat lekker niet. Ik meestal wel, het is best gezellig en het is zowaar het enige tijdstip op de dag dat ik TV kijk
Oh? Ik wist niet dat pasta ongezonder was dan aardappelen.quote:Op maandag 16 mei 2005 16:33 schreef Haushofer het volgende:
Niks hoor, neig zelf naar macaroni als aardappelvervanger. En da's niet zo gezond ( ben de laatste tijd weer es op de gezonde toer)
*proest*quote:Ahw, een saladetraumaOpen er es een topic over in R&P
Oh, die zou ik ook wel op de gang willen hebbenquote:Ja, wij hadden ook 2 chinezen. Maar ook nog een Ier en een Duitser. Konden ook wel lekker koken![]()
Mja, ongezonder....je groeit er meer van, laat ik het zo zeggen. Maar let maar niet op mij hoor, ik doe gezond tegenwoordigquote:Op woensdag 18 mei 2005 16:40 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Oh? Ik wist niet dat pasta ongezonder was dan aardappelen.
[..]
Ahaquote:Op woensdag 18 mei 2005 17:49 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Mja, ongezonder....je groeit er meer van, laat ik het zo zeggen. Maar let maar niet op mij hoor, ik doe gezond tegenwoordig
Vandaag heb ik voor mezelf gekookt (omdat ik honger had en er om half zeven nog geen plannen gemaakt waren). Ik dacht, ik doe eens gek: gebakken aardappeltjes, paprika, maïs en kibbeling. Het idee was leuk, maar de uitvoering helaas wat minder; zowel de aardappels als de kibbeling waren aangebrandquote:Heb je niet wat meer geniale studentengerechten ?
Klinkt net als de helft van mijn huisgenoten. Waarom begrijpen mensen niet dat het gas niet altijd vol hoeft en dat te heet verbranden betekend?quote:Op woensdag 18 mei 2005 23:06 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Aha
[..]
Vandaag heb ik voor mezelf gekookt (omdat ik honger had en er om half zeven nog geen plannen gemaakt waren). Ik dacht, ik doe eens gek: gebakken aardappeltjes, paprika, maïs en kibbeling. Het idee was leuk, maar de uitvoering helaas wat minder; zowel de aardappels als de kibbeling waren aangebrand
Inderdaad, sommige mensen hebben gewoon helemaal niet door dat het verschil maakt hoe hoog je hem zet, of waarom er verschillende standen op een fornuis zitten...quote:Op donderdag 19 mei 2005 01:30 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Klinkt net als de helft van mijn huisgenoten. Waarom begrijpen mensen niet dat het gas niet altijd vol hoeft en dat te heet verbranden betekend?
Dat begrijp ik wel, maar te weinig olie en niet op tijd vlees of vis omkeren heeft ook wel eens aanbranden tot gevolgquote:Op donderdag 19 mei 2005 01:30 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Klinkt net als de helft van mijn huisgenoten. Waarom begrijpen mensen niet dat het gas niet altijd vol hoeft en dat te heet verbranden betekend?
Nou, dan weer een geniaal gerecht van mijquote:Op donderdag 19 mei 2005 13:57 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Dat begrijp ik wel, maar te weinig olie en niet op tijd vlees of vis omkeren heeft ook wel eens aanbranden tot gevolg
Ik lust geen pannenkoekenquote:Op donderdag 19 mei 2005 20:25 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nou, dan weer een geniaal gerecht van mij. Ik heb ontdekt dat ze van die pakjes pannenkoekmeel hebben waar je alleen maar water bij moet smijten. Nou, en dan maar pannenkoeken bakken ej. Spek en kaas erop, en wat uitjes en champignons ertussen, kun je er een hele constructie van maken. En natuurlijk heeeel gezond
Doe niet zo gek. Natuurlijk lust jij wel pannenkoeken.quote:
Ik lust echt geen pannenkoekenquote:Op donderdag 19 mei 2005 22:02 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Doe niet zo gek. Natuurlijk lust jij wel pannenkoeken.
Ik verzin ook nog wel weer iets. Morgen, overmorgen en zondag kook ik hoogstwaarschijnlijk ook zelf, dus..quote:zoveel geniale gerechten ken ik nou ook weer niet..![]()
Moet ik binnenkort maar weer met wat anders op de proppen komen ej.
Als je maar geen spinazie + vis in de magnetron doet!quote:Op donderdag 1 juli 2004 01:20 schreef SadKingBilly het volgende:
Ik neem het liefst penne of wan die wokkelpasta (hoe die dingen dan ook heten)
in 7 minuten al dente koken, ondertussen de spekkies uitbakken, pasta afgieten, in de magnetron opgewarmde spinazie erdoor (afgegoten!), de spekkies erdoor en tenslotte nog een kuipje kruidenkaas zoals Miree of Paturain.
Waar is dat vlees?quote:Op woensdag 2 november 2005 14:39 schreef the_disheaver het volgende:
2de: chili con carne (= vlees)
uit het pakje, of gewoon zelf:
uitjes, paprika, (prei) of meer ander groente roerbakken. Tofu in stukjes erbij, en flink veel chillipoeder, cayannapeper (of verse peper), paprikapoeder toevoegen, en wat water erbij. BLikje tomatenpuree (of blik tomatenstukjes) Tot slot een blik bruine bonen, of nog veel beter kidneybonen afspoelen en toevoegen. zacht vuur ff wachten.
Met rozijnen ook best lekker!
Feta is alleen vegetarisch als er ook gebruik gemaakt wordt van microbieel stremsel... En da's niet altijd het geval...quote:Op vrijdag 11 november 2005 17:40 schreef teenage-dirtbag het volgende:
Een lekker en goedkoop zomer gerecht (en vegetarisch!)
-knip-
Waarom dan wel recepten willen tvp'en terwijl je niet kooktquote:Op dinsdag 22 november 2005 00:05 schreef DarkElf het volgende:
aangezien ik niet kook heb ik ook geen recepten maar zag er wel een paar lekkere tussenstaan dus daarom deze tvp
En dan mag je best lang zoeken...quote:Op zondag 13 november 2005 13:55 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Feta is alleen vegetarisch als er ook gebruik gemaakt wordt van microbieel stremsel... En da's niet altijd het geval...
't zijn paprika's, trouwens... geen paperika's
voor mijn keukenslaafquote:Op dinsdag 22 november 2005 00:47 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Waarom dan wel recepten willen tvp'en terwijl je niet kookt![]()
Je zit zeker in je minimalistische periode?quote:Op zondag 13 november 2005 13:19 schreef xJapser het volgende:
Ik heb eigenlijk nog een hele simpele ontdekt:
- Spaghetti koken
- Pesto erdoorheen roeren
- Serveren met geraspte pecarino
NEEN, totaal niet. Sugarsnaps zijn net peultjes alleen een iets dikkere variant. Ze smaken verder ook zoeter dan de normale peultjes (vandaar ook de naam Sugar Snaps)quote:Op zondag 24 april 2005 23:14 schreef Euc- het volgende:
[..]
geen idee of ie dat bedoeld, maar sugarsnaps duur? Naar mijn weten zijn dat gewoon peultjes snel gaar geblancheerd, die giet je af, mik je er een flinke klont boter in en een berg suiker, verhit je, goed schudden met de pan tot alle peultjes een mooi laagje krijgen en voila, Sugarsnaps.
Het is wel extreem simpel en redelijk snel (je moet alleen wel wachten tot de spagetti...)quote:Op dinsdag 22 november 2005 02:46 schreef nonzz het volgende:
[..]
Je zit zeker in je minimalistische periode?
Bij deze een receptquote:Op woensdag 20 december 2006 18:15 schreef Jordy-B het volgende:
Je kickt verdorie niet een topic een jaar omhoog zonder zelf een recept toe te voegen.
Ja en wat dan wel ?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:47 schreef de_kolonel het volgende:gadverredamme.
Studenten die dit eten hechten meer aan hun cultstatus dan aan smaak. In de huizen waar ik gewoond heb is het nog nooit gemaakt.
Wat dacht je bijvoorbeld van spaghetti met tomatensaus en gehakt?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 22:01 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja en wat dan wel ?
Commentaar leveren is wel erg makkelijk natuurlijk..
Dus ben benieuwd wat jij dan wel eens gemaakt hebt voor een erg laag bedrag!
Wat een onzin. Alsof het zo raar is dat iemand bovenstaande lekker vind.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:47 schreef de_kolonel het volgende:gadverredamme.
Studenten die dit eten hechten meer aan hun cultstatus dan aan smaak. In de huizen waar ik gewoond heb is het nog nooit gemaakt.
Ja goed punt, daar heb je denk ik wel gelijk in.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:47 schreef de_kolonel het volgende:gadverredamme.
Ik studeer alweer wat jaren, maar heb nog steeds niets gegeten wat hier op lijkt. De combinatie spinazie en spekjes lijkt me sowieso afschuwelijk.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 00:11 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Wat een onzin. Alsof het zo raar is dat iemand bovenstaande lekker vind..
Pasta met spinazie en spek is echt heerlijk..
1.1 Waar kun je dat boekje halen?quote:Op woensdag 2 november 2005 14:23 schreef miki het volgende:
Wat dit topic betreft heb ik het ideale kookboek: Kook! Op eigen benen met Fokke en Sukke. Staan allemaal min of meer 'studentengerechten' in, ingedeeld naar categorieën: o.a. blut, sjans, brak en patsen. Daarnaast staat ook de kostprijs per persoon erbij. Een greep uit het boek:
Roergebakken gehakt met doperwten
Voor 1 persoon, kosten +- 1.20 BereidingL 15 minuten
1) Pel en snipper een ui en een knoflookteentje
2) Verhit 20 g boter in een wok of braadpan en roerbak de ui ongeveer 3 minuten
3) Voeg 100 g half om half gehakt, de knoflook en zout en peper naar smaak toe en roerbak het gehakt met een vork rul.
4) Voeg 1/5 blikje tomatenblokjes met het vocht en 100 gram bevroren doperwten toe. Breng het geheel aan de kook en laat het afgedekt 10 minuten zachtjes pruttelen. Lekker met rijst!
maar een stuk duurderquote:Op maandag 11 februari 2008 14:34 schreef Innocence het volgende:
[..]
Ik studeer alweer wat jaren, maar heb nog steeds niets gegeten wat hier op lijkt. De combinatie spinazie en spekjes lijkt me sowieso afschuwelijk.
Als je er dan toch van houd, kies dan dit:
Tagliatelle koken, repen parmaham krokant bakken. In het bakvet van de ham knoflook bakken en verse spinazie omscheppen. Met klontje boter door de tagliatelle scheppen en repen ham erop leggen.
Ontzettend lekker en net zo simpel!
1 blokje mie per persoonquote:Op vrijdag 2 juli 2004 18:32 schreef rooierooie het volgende:
Men neme een wok. Wok op het vuur, wokolie erin. Gesneden kipfilet of grote garnalen in de wok. Wokken maar. Zak voorgesneden groenten erbij. Blijven wokken. Ondertussen in een steelpannetje water koken. Blokje mie (van Conimex, één zo'n blokje is genoeg voor één persoon) in het kokende water, met een vork na een minuutje de mie uit elkaar trekken. Na nog een minuutje de mie van het vuur, afgieten en ook in de wok. Beetje woksaus erbij. Nog heel effekes wokken. Daarna hele prut in een diepe kom. Evt. voorgebakken uitjes erover. Heeeeeeeeeeeeeel snel klaar. Eenvoudig doch voedzaam.
en wat heb je dan voor prut gerechtquote:Op zondag 24 april 2005 00:17 schreef Mayadevi het volgende:
"Oosterse groentenmix", 'n bamipakket of desnoods soepgroenten,
even roerbakken in wat
olie,
eventueel met wat ketjap en een teentje knoflook,
pakje satésaus ,kant&klare van honig ofzo, voor het gemakerbij,
pakje kokosmelk (Conimex ofzo) erbij.
Eventueel wat cashewnoten of pinda's op het laatst er door.
Lekker makkelijk met mi waar je alleen water op moet gieten
Eventueel met een gebakken eitje, gebakken uitjes, enz.enz.
Het is echt een grappig boekquote:Op dinsdag 12 februari 2008 14:51 schreef MoChe het volgende:
[..]
1.1 Waar kun je dat boekje halen?
1.2 Dit ga ik proberen vanaaf
studentenvetquote:Op zaterdag 16 februari 2008 14:10 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Het is echt een grappig boek
Voor de rest zie ik hier veel vet en ongezond eten.... In combinatie met veel pils levert dit soort eten je in je studietijd 10 kilo aan extra gewicht op
dat dus!quote:Op zaterdag 16 februari 2008 17:30 schreef Underdoggy het volgende:
Weer een waardeloos topic met duidelijke niet lekkere gerechten die vaak niet eens goedkoop zijn.
Met verse ingredienten van de markt kan je heerlijke gerechten maken voor GEEN geld! Loop eens om 10 voor 5 over de markt en je hebt zo kilo's verse ingredienten voor een paar euro.
quote:Op zaterdag 16 februari 2008 14:10 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Het is echt een grappig boek
Voor de rest zie ik hier veel vet en ongezond eten.... In combinatie met veel pils levert dit soort eten je in je studietijd 10 kilo aan extra gewicht op
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |