abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26988207
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 09:05 schreef Black_Tulip het volgende:
tvp
Ja kom op zeg, een tvp. Smijt hier es een gerecht neer. Wat eten ze allemaal in die flat van jou ?
pi_27013761
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 20:28 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ja kom op zeg, een tvp. Smijt hier es een gerecht neer. Wat eten ze allemaal in die flat van jou ?
Nou. Een tijd terug heeft een ganggenoot van me een overheerlijke quiche Lorraine op tafel gezet

Verder ben ik gek op macaroni met heel veel kaas, wat tomaten, augurken, ham, paprika, ui, enz. Gewoon veel groenten, geen vlees (houd overigens wel van vlees, maar niet in die macaroni)
pi_27028936
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 22:29 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Nou. Een tijd terug heeft een ganggenoot van me een overheerlijke quiche Lorraine op tafel gezet

Verder ben ik gek op macaroni met heel veel kaas, wat tomaten, augurken, ham, paprika, ui, enz. Gewoon veel groenten, geen vlees (houd overigens wel van vlees, maar niet in die macaroni)
dubbel in je fotoboek

Ah, quiche is idd ontzettend lekker, alleen vult het zo. Ik ben de laatste tijd zelf wel van de salades, kun je ook makkelijk bewaren en koud eten. Eet je vaak met gangenoten dan?
pi_27050142
quote:
Op zondag 15 mei 2005 16:21 schreef Haushofer het volgende:

[..]

dubbel in je fotoboek
Wat is er mis met die macaroni dan?
quote:
Ah, quiche is idd ontzettend lekker, alleen vult het zo.
Dat wel ja.
quote:
Ik ben de laatste tijd zelf wel van de salades, kun je ook makkelijk bewaren en koud eten.
Ik heb niet veel met salades. Mijn vader sloeg ons iedere zomervakantie, elke dag, helemaal dood met salades Dan leer je het wel af
quote:
Eet je vaak met gangenoten dan?
Best wel eigenlijk We eten in principe gezamenlijk en als je daar niet zoveel interesse in hebt (lees: je bent een niet geïntegreerde Chinees), dan doe je dat lekker niet. Ik meestal wel, het is best gezellig en het is zowaar het enige tijdstip op de dag dat ik TV kijk
pi_27056195
quote:
Op maandag 16 mei 2005 12:29 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Wat is er mis met die macaroni dan?
[..]
Niks hoor, neig zelf naar macaroni als aardappelvervanger. En da's niet zo gezond ( ben de laatste tijd weer es op de gezonde toer )
quote:
Ik heb niet veel met salades. Mijn vader sloeg ons iedere zomervakantie, elke dag, helemaal dood met salades Dan leer je het wel af
[..]
Ahw, een saladetrauma Open er es een topic over in R&P
quote:
Best wel eigenlijk We eten in principe gezamenlijk en als je daar niet zoveel interesse in hebt (lees: je bent een niet geïntegreerde Chinees), dan doe je dat lekker niet. Ik meestal wel, het is best gezellig en het is zowaar het enige tijdstip op de dag dat ik TV kijk
Ja, wij hadden ook 2 chinezen. Maar ook nog een Ier en een Duitser. Konden ook wel lekker koken
pi_27120680
quote:
Op maandag 16 mei 2005 16:33 schreef Haushofer het volgende:
Niks hoor, neig zelf naar macaroni als aardappelvervanger. En da's niet zo gezond ( ben de laatste tijd weer es op de gezonde toer )
Oh? Ik wist niet dat pasta ongezonder was dan aardappelen.
quote:
Ahw, een saladetrauma Open er es een topic over in R&P
*proest*
quote:
Ja, wij hadden ook 2 chinezen. Maar ook nog een Ier en een Duitser. Konden ook wel lekker koken
Oh, die zou ik ook wel op de gang willen hebben
pi_27122722
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 16:40 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Oh? Ik wist niet dat pasta ongezonder was dan aardappelen.
[..]
Mja, ongezonder....je groeit er meer van, laat ik het zo zeggen. Maar let maar niet op mij hoor, ik doe gezond tegenwoordig

Heb je niet wat meer geniale studentengerechten ?
pi_27134358
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 17:49 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Mja, ongezonder....je groeit er meer van, laat ik het zo zeggen. Maar let maar niet op mij hoor, ik doe gezond tegenwoordig
Aha
quote:
Heb je niet wat meer geniale studentengerechten ?
Vandaag heb ik voor mezelf gekookt (omdat ik honger had en er om half zeven nog geen plannen gemaakt waren). Ik dacht, ik doe eens gek: gebakken aardappeltjes, paprika, maïs en kibbeling. Het idee was leuk, maar de uitvoering helaas wat minder; zowel de aardappels als de kibbeling waren aangebrand
pi_27137675
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 23:06 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Aha
[..]

Vandaag heb ik voor mezelf gekookt (omdat ik honger had en er om half zeven nog geen plannen gemaakt waren). Ik dacht, ik doe eens gek: gebakken aardappeltjes, paprika, maïs en kibbeling. Het idee was leuk, maar de uitvoering helaas wat minder; zowel de aardappels als de kibbeling waren aangebrand
Klinkt net als de helft van mijn huisgenoten. Waarom begrijpen mensen niet dat het gas niet altijd vol hoeft en dat te heet verbranden betekend?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_27137950
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 01:30 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Klinkt net als de helft van mijn huisgenoten. Waarom begrijpen mensen niet dat het gas niet altijd vol hoeft en dat te heet verbranden betekend?
Inderdaad, sommige mensen hebben gewoon helemaal niet door dat het verschil maakt hoe hoog je hem zet, of waarom er verschillende standen op een fornuis zitten...
Are you pondering what I'm pondering?
pi_27149493
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 01:30 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat begrijp ik wel, maar te weinig olie en niet op tijd vlees of vis omkeren heeft ook wel eens aanbranden tot gevolg
pi_27149517
-dubbel-
  FOK!fotograaf donderdag 19 mei 2005 @ 16:00:17 #88
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_27154104
Snelle spaghetti voor 1 persoon is een recept wat ik regelmatig maak, heel mager en snel.

Kook spaghettie al dente gaar, giet het af.
Verhit ondertussen wat olijfolie in een wok, fruit een in snippers gesneden pepertje (zo eentje uit een kruidenzakje) en een teentje knoflook in de olie.
gooi dan 4 grote in stukken gesneden tomaten er in, bak dat even aan en gooi daarna de spaghettie er bij, roer het geheel goed om in de wok en gooi het geheel daarna op een bord

eet smakelijk!
pi_27162237
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 13:57 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Dat begrijp ik wel, maar te weinig olie en niet op tijd vlees of vis omkeren heeft ook wel eens aanbranden tot gevolg
Nou, dan weer een geniaal gerecht van mij . Ik heb ontdekt dat ze van die pakjes pannenkoekmeel hebben waar je alleen maar water bij moet smijten. Nou, en dan maar pannenkoeken bakken ej. Spek en kaas erop, en wat uitjes en champignons ertussen, kun je er een hele constructie van maken. En natuurlijk heeeel gezond
pi_27164342
Macaroni met ham en kaas is toch wel 'n super studentengerecht.
Je kan natuurlijk moeilijk lopen doen met je pijnboompitten en zooi, maar er is geen gerecht wat zo simpel is en zo lekker smaakt als macaroni met ham en kaas .

Persoonlijk ben ik wel fan van:

Spaghetti Carbonara
Nodig voor zo'n vijf porties:
  • 7 eieren
  • 750 gram gedroogde spaghetti
  • 500 gram gerookte spekblokjes (meer is lekkerder)
  • 250-300 gram geraspte parmazaan

Eieren goed klutsen tot het schuimt (mixer gebruiken, indien aanwezig) en een beetje zout en peper toevoegen. Daarna de parmazaan toevoegen.

Spaghetti "al dente" koken in ruim water met 'n snuf zout. Tijdens het koken van de spaghetti, bak je de spekjes gaar in een diepe koekenpan. Ik vind het zelf het lekkerst als je ze goed uitbakt. Als de spaghetti gaar is, doe je die bij de spekjes in de koekenpan (wel eerst het kookvocht afgieten, natuurlijk). Vervolgens doe je het eimengsel erbij.
    Nu moet je schudden/omgooien totdat alles goed door de spaghetti verdeeld is. Het eimengsel gaat door de hitte van de spaghetti stollen. Als het bijna gestold is (plakkerig, maar nog wel wat vloeibaar), is het klaar.
    Opscheppen en zorgen dat je voldoende spekjes op het bord krijgt. Nog 'n beetje vers gemalen peper erover en smakelijk eten gewenst!

Ik zou voor zo'n hoeveelheid trouwens gebruik maken van twee koekenpannen. Het is niet goed mogelijk om het eimengsel goed te verdelen over zo'n grote hoeveelheid spaghetti.
    Zelf doe ik ook wat zonnebloemolie (ik vind olijfolie te sterk van smaak) door de spaghetti na het koken... Dit lijkt te helpen om het gestolde eimengsel de juiste structuur te geven (plakkerig maar nog wel wat vloeibaar).
    Al met al is dit gerecht niet veel meer dan 'n kwartiertje werk
  • Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
    pi_27164622
    quote:
    Op donderdag 19 mei 2005 20:25 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Nou, dan weer een geniaal gerecht van mij . Ik heb ontdekt dat ze van die pakjes pannenkoekmeel hebben waar je alleen maar water bij moet smijten. Nou, en dan maar pannenkoeken bakken ej. Spek en kaas erop, en wat uitjes en champignons ertussen, kun je er een hele constructie van maken. En natuurlijk heeeel gezond
    Ik lust geen pannenkoeken
    pi_27166260
    quote:
    Op donderdag 19 mei 2005 21:28 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Ik lust geen pannenkoeken
    Doe niet zo gek. Natuurlijk lust jij wel pannenkoeken.

zoveel geniale gerechten ken ik nou ook weer niet..

Moet ik binnenkort maar weer met wat anders op de proppen komen ej.
    pi_27169013
    quote:
    Op donderdag 19 mei 2005 22:02 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Doe niet zo gek. Natuurlijk lust jij wel pannenkoeken.
    Ik lust echt geen pannenkoeken Het is zowaar het enige gerecht wat ik ooit gegeten heb waar ik van ga kokhalzen.
    quote:
    zoveel geniale gerechten ken ik nou ook weer niet..

Moet ik binnenkort maar weer met wat anders op de proppen komen ej.
    Ik verzin ook nog wel weer iets. Morgen, overmorgen en zondag kook ik hoogstwaarschijnlijk ook zelf, dus..
    pi_27169593
    Wat ook makkelijk en lekker is (al is het nu bijna zomer), Zak andijvie halen, maggie aardappelpuree voor stampot. Water koken, zakje poeder erbij, andijvie er door roeren en evt nog wat blokjes kaas of uitgebakken spekkies en eten maar .
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
      vrijdag 20 mei 2005 @ 01:20:44 #95
    42940 Kang-He
    Sklansky $$$ Millionaire
    pi_27173099
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2004 01:20 schreef SadKingBilly het volgende:

Ik neem het liefst penne of wan die wokkelpasta (hoe die dingen dan ook heten )
    in 7 minuten al dente koken, ondertussen de spekkies uitbakken, pasta afgieten, in de magnetron opgewarmde spinazie erdoor (afgegoten!), de spekkies erdoor en tenslotte nog een kuipje kruidenkaas zoals Miree of Paturain.
    Als je maar geen spinazie + vis in de magnetron doet! .
    pi_27195695
    Vandaag at ik gebakken aardappeltjes (ja, alweer), broccoli in hamkaas-groentesmoor en pangafilet en het is nog goed gelukt ook Al is dit niet echt een studentenmaaltijd, gok ik
      zaterdag 21 mei 2005 @ 09:33:23 #97
    1255 davinci
    SuperGrover to the rescue
    pi_27208857
    Tonijnpasta:
    benodigdheden:
    pasta
    2 kleine blikjes tonijn in olie
    prei
    creme fraiche
    uitje
    knoflook
    beetje dille (gewoon uit het potje!)

Pasta in de ene pan maken
    In de andere:
    uitje, knoflook, prei fruiten in de olie van de tonijn
    tonijn erbij mikken
    dille erdoor heen
    cremefraiche er doorheen.
    2 minuutjes roeren!

klaar!
    Is het een vogel? Is het een vliegtuig?
    NEE! het is SUPERGROVER!!!
      zaterdag 21 mei 2005 @ 21:00:51 #98
    69655 mordradead
    Wat is een leesje?
    pi_27226426
    hmm heb ook nog wel een nice recept

men neme...

kipfilet
    cashewnoten
    sla (maakt niet uit welke.. gewoon goedkoopste)
    feta
    tomaten
    komkommer
    ananas
    yoghurtdressing

Eerst kipfilet bakken... ondertussen alles snijden... dan door elkaar gooien.... heeeeerlijk en helemaal niet duur als je met veel mensen eet! Als je met minder mensen eet kun je ingredienten zoals komkommer of ananas weglaten.. (met het oog op het budget)

Kosten gemiddeld per persoon zijn 3 euro...
    Bernie en ik zijn tof.
      dinsdag 1 november 2005 @ 17:27:05 #99
    91986 brainiac11
    the Maniac with Brains
    pi_31871410
    Knorr heeft van die pastazakjes van 1.40. In het kokend water gooien, 5 minuten wachten en klaar is de pasta met saus erbij. Makkelijk als je eens alleen eet.
    pi_31871534
    Da's niet echt 'n fatsoenlijk recept... kan je net zo makkelijk (makkelijker) een blik ravioli opentrekken. Of een blik soep.
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
      woensdag 2 november 2005 @ 14:23:06 #101
    87545 miki
    Hee!Mijn avatar!
    pi_31896225
    Wat dit topic betreft heb ik het ideale kookboek: Kook! Op eigen benen met Fokke en Sukke. Staan allemaal min of meer 'studentengerechten' in, ingedeeld naar categorieën: o.a. blut, sjans, brak en patsen. Daarnaast staat ook de kostprijs per persoon erbij. Een greep uit het boek:

Roergebakken gehakt met doperwten
    Voor 1 persoon, kosten +- 1.20 BereidingL 15 minuten

1) Pel en snipper een ui en een knoflookteentje
    2) Verhit 20 g boter in een wok of braadpan en roerbak de ui ongeveer 3 minuten
    3) Voeg 100 g half om half gehakt, de knoflook en zout en peper naar smaak toe en roerbak het gehakt met een vork rul.
    4) Voeg 1/5 blikje tomatenblokjes met het vocht en 100 gram bevroren doperwten toe. Breng het geheel aan de kook en laat het afgedekt 10 minuten zachtjes pruttelen. Lekker met rijst!

Tagliatelle met gerookte zalm
    Voor 2 personen, pp. 2.60, Bereiding 15 minuten

1)Kook 200 gram tagliatelle volgens de gebruiksaanwijzing op de verpakking
    2) Was 2 tomaten en snijdt ze in blokjes.
    3) Giet de tagliatelle af in een vergiet, doe hem terug in de pan en roer er de tomaatblokjes, 100 gram gerookte zalmsnippers en 1 klein potje rode pesto door. Breng op smaak met zout en peper. Serveer de pasta in diepe borden en bestrooi met wat jonge Goudse kaas. Lekker met spinazie.

Roergebakken hamlapje met andijvie
    Voor 1 persoon, 1.50 pp, bereiding 15 minuten

1) Pel en snipper een kleine ui en 1 teentje knoflook. Bestrooi 100 gram hamlap (in blokjes) met zout en peper.
    2) Verhit 30 g boter in een wok of braadpan. Bak de uit en knoflooksnippers op laag vuur tot ze glazig zien. Voeg de hamblokjes en 1 theelepel sambal toe en roerbak 5 minuten.
    3) Voeg 200 g panklare andijvie toe en roerbak de groente beetgaar. Breng op smaak met zout en peper. Strooi voor het serveren seroendeng over het gerecht. Lekker met rijst en kroepoek.

Varkensvlees gestoofd in witte wijn
    Voor 4 personen, bereiding 20 minutem 1.70 pp voor 2 dagen

Snijd 500 g varkensfilet in dunne plakken en daarna in reepjes. Voeg zout en peper toe aan 3 eetlepels bloem. Doe het vlees met de bloem in een zakje en schud alles om. Doe het vlees in een zeef en gooi het teveel aan bloem weg. Pel en snipper 2 teentjes knoflook.
    2) Verhit 40 g boter in een koekenpan en fruit de knoflook 1 minuut. Voeg het vlees toe met 1 eetlepel Provencaalse kruiden en 1 theelepel paprikapoeder. Bak de reepjes snel om en om bruin. Schenk 2 dl witte wijn erbij en laat alles 10 minuten zachtjes pruttelen tot de saus een beetje is ingedikt. Breng op smaak met zout en peper. Lekker met brood, een tomatensalade en een glas witte wijn.

Geitenkaastaartje
    Voor 4 personen, bereiding 25 minuten, 1 euro per persoon
    1) Verwarm de oven voor op 200 graden
    2) Leg 4 plakjes bladerdeeg naast elkaar op een bakplaat om te ontdooien.
    3) Pel 2 uien, halveer ze en snijd ze in dunne ringen. Verhit 2 eetlepels olijfolie in een koekenpan en bak de ui met 1 theelepel gedroogde tijm 5 minuten op een laag vuur.
    4) Roer 1 ei los met 1 eetlepel melk. Snijd 200 g zachte geitenkaas in plakjes.
    5) Bestrijk de bladerdeegplakjes met het eimengsel. Schep op elk deegplakje een eetlepel uien, laat de randen vrij. Beleg het uitmengsel met plakjes geitenkaas en bak de taartjes 10-12 minuten goudbruin en gaar. Serveer warm uit de oven.
    Extra mooi: serveer de taartjes op een bedje van veldsla.
    I ain't got a signature...am I a criminal now?
    I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
    pi_31896747
    Mijn favo snelle gerechten zijn:

Pasta met spinazie.
    Pasta koken
    uitje, knoflook en paddestoelsoort wokken (gebruik meestal oesterzwammen). vervolgens verse spinazie (400-500 gram /persoon) afspoelen en in wok gooien (verse spinazie slinkt heel erg, dus gooi een deel van spianzie er in, wacht tot het geslonken is, en gooi er een nieuw deel in. (geroosterde) pijnboompitten erin

Pasta erbij, en klaar.

Verder er nog lekker bij: Feta of geraspte kaas.

2de: chili con sin carne
    uit het pakje, of gewoon zelf:
    uitjes, paprika, (prei) of meer ander groente roerbakken. Tofu in stukjes erbij, en flink veel chillipoeder, cayannapeper (of verse peper), paprikapoeder toevoegen, en wat water erbij. BLikje tomatenpuree (of blik tomatenstukjes) Tot slot een blik bruine bonen, of nog veel beter kidneybonen afspoelen en toevoegen. zacht vuur ff wachten.

Met rozijnen ook best lekker!

[ Bericht 0% gewijzigd door the_disheaver op 02-11-2005 15:40:01 ]
    pi_31897850
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 14:39 schreef the_disheaver het volgende:
    2de: chili con carne (= vlees)
    uit het pakje, of gewoon zelf:
    uitjes, paprika, (prei) of meer ander groente roerbakken. Tofu in stukjes erbij, en flink veel chillipoeder, cayannapeper (of verse peper), paprikapoeder toevoegen, en wat water erbij. BLikje tomatenpuree (of blik tomatenstukjes) Tot slot een blik bruine bonen, of nog veel beter kidneybonen afspoelen en toevoegen. zacht vuur ff wachten.

Met rozijnen ook best lekker!
    Waar is dat vlees?
    pi_31898835
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 15:10 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Waar is dat vlees?
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 14:39 schreef the_disheaver het volgende:
    2de: chili con sin carne
    zo beter?
    pi_31905500
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 15:40 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

[..]

zo beter?
    Ja hoor

Al heb ik zelf liever chili con carne..
    pi_32184472
    Een lekker en goedkoop zomer gerecht (en vegetarisch!)

±6 peronen
    turks brood (zo'n platte)
    2 rode paprika's
    2 groene paprika's
    200 gram feta
    blik met tomaten puree (dubbel geconcentreerd)

Alles is te koop bij je plaatselijke turksewinkel is ook vaak wat goedkoper.

-turks boord horizontaal doormidden en in pizza punten snijden
    -binnenkant besmeren met tomaten purree (met de achterkant ven een lepel smeerd het makkelijkst)
    -paperika gesneden en feta verkruimeld in het brood stoppen
    - klaar!

variatie:
    wat olijfjes erbij
    citroen schil
    een gesnipperd uitje

[ Bericht 0% gewijzigd door teenage-dirtbag op 13-11-2005 16:16:48 (na een kleine opmerking van Jordy-B) ]
    What comes around goes around!
      Moderator / Miss SHO zaterdag 12 november 2005 @ 19:45:11 #107
    22592 crew  Ole
    pi_32212333
    Ovenschotels zijn ook goed te doen:

gehakt even rul bakken, met uitje, knoflook
    peper, kruiden etc
    groente: bijvoorbeeld broccoli (aldi) eerst even in de magnetron gaarstomen
    In een ovenschotel doen. Puree erover, geraspte kaas erover.

Dan kwartiertje in de oven. lekker en voedzaam!

kun je ook doen met spinazie, zuurkool, prei etc etc

Vegetarische varianten met tivall gehakt en/of cashewnoten

[ Bericht 5% gewijzigd door Ole op 13-11-2005 13:39:52 ]
    Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
    dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
      zondag 13 november 2005 @ 13:19:52 #108
    19246 xJapser
    VBV De Graafschap o/
    pi_32229268
    Ik heb eigenlijk nog een hele simpele ontdekt:

- Spaghetti koken
    - Pesto erdoorheen roeren
    - Serveren met geraspte pecarino

"Is that what happens to us? A life of conflict with no time for friends...
    ...so that when it is done, only our enemies leave roses."
    pi_32230116
    quote:
    Op vrijdag 11 november 2005 17:40 schreef teenage-dirtbag het volgende:
    Een lekker en goedkoop zomer gerecht (en vegetarisch!)
    -knip-
    Feta is alleen vegetarisch als er ook gebruik gemaakt wordt van microbieel stremsel... En da's niet altijd het geval...

't zijn paprika's, trouwens... geen paperika's
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    pi_32468237
    aangezien ik niet kook heb ik ook geen recepten maar zag er wel een paar lekkere tussenstaan dus daarom deze tvp
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_32469381
    quote:
    Op dinsdag 22 november 2005 00:05 schreef DarkElf het volgende:
    aangezien ik niet kook heb ik ook geen recepten maar zag er wel een paar lekkere tussenstaan dus daarom deze tvp
    Waarom dan wel recepten willen tvp'en terwijl je niet kookt
    pi_32469402
    quote:
    Op zondag 13 november 2005 13:55 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Feta is alleen vegetarisch als er ook gebruik gemaakt wordt van microbieel stremsel... En da's niet altijd het geval...

't zijn paprika's, trouwens... geen paperika's
    En dan mag je best lang zoeken...
    pi_32469417
    quote:
    Op dinsdag 22 november 2005 00:47 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Waarom dan wel recepten willen tvp'en terwijl je niet kookt
    voor mijn keukenslaaf
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
      dinsdag 22 november 2005 @ 02:46:36 #114
    31245 nonzz
    parttime lilliputter
    pi_32470985
    quote:
    Op zondag 13 november 2005 13:19 schreef xJapser het volgende:
    Ik heb eigenlijk nog een hele simpele ontdekt:

- Spaghetti koken
    - Pesto erdoorheen roeren
    - Serveren met geraspte pecarino

Je zit zeker in je minimalistische periode?
    lege ton
      Redactie Games dinsdag 22 november 2005 @ 03:05:13 #115
    52557 crew  Mr.Noodle
    Offtopic in geleuter...
    pi_32471150
    quote:
    Op zondag 24 april 2005 23:14 schreef Euc- het volgende:

[..]

geen idee of ie dat bedoeld, maar sugarsnaps duur? Naar mijn weten zijn dat gewoon peultjes snel gaar geblancheerd, die giet je af, mik je er een flinke klont boter in en een berg suiker, verhit je, goed schudden met de pan tot alle peultjes een mooi laagje krijgen en voila, Sugarsnaps.
    NEEN, totaal niet. Sugarsnaps zijn net peultjes alleen een iets dikkere variant. Ze smaken verder ook zoeter dan de normale peultjes (vandaar ook de naam Sugar Snaps)

En aangezien de mens visueel ingesteld is:

Sugar Snaps

Peultjes
    How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
    pi_32471204
    quote:
    Op dinsdag 22 november 2005 02:46 schreef nonzz het volgende:

[..]

Je zit zeker in je minimalistische periode?
    Het is wel extreem simpel en redelijk snel (je moet alleen wel wachten tot de spagetti...)

Maar een beetje weinig groente.
      woensdag 20 december 2006 @ 09:55:29 #117
    56347 Faithz
    ADHD Fokker
    pi_44590863
    tvp

En een ongenadeloze kick
    Trotse mamma :)
    pi_44604558
    En nog een
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    pi_44604746
    Je kickt verdorie niet een topic een jaar omhoog zonder zelf een recept toe te voegen.
    pi_44604961
    Prima gerecht:

Pasta koken (maakt niet uit welke, maar wij hebben er meestal die grote macaroni-achtige pasta -- weet de naam niet meer), daarna afgieten.
    Ui snipperen, en in een pan fruiten, daarna kipfilet erbij en bakken tot die er goudbruin eruit ziet. Wat peper er overheen (paprikapoeder mag ook 14.gif) doen. Voeg een bakje kruidenkaas toe (bijv. Boursin, mag ook ander merk) en eventueel wat creme fraiche. Snij ondertussen halve perziken in hapklare stukken, en voeg deze toe als de 'saus' warm is. Voor de kleur kan je ook prima een rode paprika aan het gerecht toevoegen.

Serveer pasta en saus samen, als finishing touch wat cashew-noten erover heen en presto: lekkere hap.

Het gerecht werd eerder - in andere variant - al genoemd, maar blijft goed te eten.

Personal favorite is voor mij macaroni met ham en kaas (van kinds af aan al). Dat is gewoon een kwestie van elleboogjes koken, afgieten, en weer op een laag vuur zetten. Kaas (bij voorkeur wat oudere of belegen kaas) er doorheen raspen (of gewoon een zakje kopen), hamblokjes er doorheen gooien, en het gerecht roeren totdat het goed gemengd is allemaal. Serveren, en een goede lading ketchup er overheen: smullen maar (en het is koud ook prima te eten!). Niet culinair hoogstaand, maar wel onwijs lekker. Je kan er natuurlijk ook gewoon tomaat door heen doen, het liefst natuurlijk Roma's want die zijn het lekkerst.
    Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
    pi_44604982
    quote:
    Op woensdag 20 december 2006 18:15 schreef Jordy-B het volgende:
    Je kickt verdorie niet een topic een jaar omhoog zonder zelf een recept toe te voegen.
    Bij deze een recept
    Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
      donderdag 21 december 2006 @ 10:11:52 #122
    160419 Zij-en-Hij
    Je Doet Het Verkeerd Sukkel!!!
    pi_44620898
    Simpel te maken en nog lekker ook:

* Ontbijtspek snipperen en uitbakken in wat olie
    * Gesnipperde ui erbij en fruiten
    * Paar teentjes knoflook erboven uitpersen
    * Verse prei toevoegen en meebakken tot het zacht is
    * Gyroskruiden (van knorr geloof ik) toevoegen met een scheutje water
    * Blik bruine bonen (eerst in een zeef afspoelen onder de koude kraan) toevoegen
    * evt klein bekertje crème fraîche

Et voilà: een smakelijk en vooral makkelijk eenpansgerecht.
    "..Hij Spreekt Alien-taal! Kicken!!!.."
    Verneukte Koffiepads..
      maandag 25 december 2006 @ 09:29:15 #123
    67385 ROG
    Go on, say it.
    pi_44726047
    Leuke tips hier, +10 handig.
      Redactie Games dinsdag 26 december 2006 @ 11:52:39 #124
    52557 crew  Mr.Noodle
    Offtopic in geleuter...
    pi_44747257
    Spruitjes met stukjes spek (2 pers)

Benodigdheden:
  • 400 g spruitjes
  • 300 g gerookte spekjes
  • 2 uitjes
  • 300 g gebakken aardappeltjes/aardappelpuree/afbak vlaamse patatjes..
    * verse peterselie

Simpel, makkelijk en zeker niet al te duur gerecht voor de wintermaanden. En voor de mensen die geen spruitjes lusten, toch proberen heb al enkele mensen omgekregen met dit gerecht. Meestal wordt er gezeurd over de bitterheid van die dinger. Heb ik een oplossing voor..

Voorbereiden:
    Spruitjes aan de onderkant een kruisje zetten met een aardappelschilmes. Zorgt ervoor dat de smaken van andere kruiden en ingredienten erin trekt.

Dan alle spruitjes voor 4 minuten ongeveer beetgaarkoken in een pan met water (zorg dat ze nog wel de groene kleur behouden) doe er een ui en een schep suiker bij om de bitterheid weg te halen.

Na het koken van de spruitjes, kun je de ui weggooien en het water afgieten. Spoel de spruitjes af met koud water om te voorkomen dat het doorkookt en dat je van die spruitjesmoes mocht het zo zijn dat je het te lang doorgekookt hebt. (Je zal net maar zien dat mensen het nog kunnen verklooien)

Snijd het andere uitje in stukjes en doe dit met de spekjes in een wok, bak dit een beetje totdat de spekjes wat lichtbruin kleuren. Vervolgens kun je de spruitjes erdoor doen. Afmaken met wat peper en eventueel nog wat zout, mocht je het al niet zout genoeg vinden. Doe even een deksel op de pan en laat alles even 1 a 2 minuten sudderen zodat alle smaken zich een beetje in de spruitjes trekt. Als je het goed hebt gedaan, smaken de spruitjes helemaal niet meer bitter.

Serveren met gebakken aardappeltjes, afgebakte vlaamse frieten of in mijn eigen geval aardappelpuree met bieslookkruiden.

* Verder is het lekker om er vergehakte peterselie doorheen te doen aan het einde, geeft weer net dat extra smaakje.

Bon appetit!
  • How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
    pi_44747577
    Ovenschotel:
    Trotillas vullen met roergebakken gehakt met roerbakgroenten die je kruidt met Silvo kruiden voor mexikaans gehakt, blikje tomatenpuree erdoor. De tortillas ermee vullen, bovenopschijfjes tomaat en geraspte kaas. Dit een half uurtje in de oven (200 graden). Is erg lekker met een sausje van creme fraiche met uien- en knoflookpoeder.
      donderdag 1 maart 2007 @ 15:19:40 #126
    13354 Boeman
    Ik was jarig.
    pi_46808769
    Mijn geld is op, dus probeer het recept uit de OP maar, ziet er niet duur doch lekker uit .
    [i]deze ruimte is te huur[/i]
    pi_46861271
    gadverredamme.
    Studenten die dit eten hechten meer aan hun cultstatus dan aan smaak. In de huizen waar ik gewoond heb is het nog nooit gemaakt.
    Heeft een jasje uitgedaan....
      vrijdag 2 maart 2007 @ 22:01:56 #128
    16266 MissHobje
    Dat zou ik ook zeggen!
    pi_46861798
    quote:
    Op vrijdag 2 maart 2007 21:47 schreef de_kolonel het volgende:
    gadverredamme.
    Studenten die dit eten hechten meer aan hun cultstatus dan aan smaak. In de huizen waar ik gewoond heb is het nog nooit gemaakt.
    Ja en wat dan wel ?
    Commentaar leveren is wel erg makkelijk natuurlijk..
    Dus ben benieuwd wat jij dan wel eens gemaakt hebt voor een erg laag bedrag!
    [b]Hobbelicious is back!
    [/b]
    pi_46866290
    quote:
    Op vrijdag 2 maart 2007 22:01 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Ja en wat dan wel ?
    Commentaar leveren is wel erg makkelijk natuurlijk..
    Dus ben benieuwd wat jij dan wel eens gemaakt hebt voor een erg laag bedrag!
    Wat dacht je bijvoorbeld van spaghetti met tomatensaus en gehakt?
    Heeft een jasje uitgedaan....
      zaterdag 3 maart 2007 @ 00:11:26 #130
    88233 Steve
    Still the best.
    pi_46866502
    quote:
    gadverredamme.
    Wat een onzin. Alsof het zo raar is dat iemand bovenstaande lekker vind. .

Pasta met spinazie en spek is echt heerlijk. .
    "Atb is lief, groetjes Peri."
      maandag 5 maart 2007 @ 17:03:03 #131
    13354 Boeman
    Ik was jarig.
    pi_46946373
    quote:
    gadverredamme.
    Ja goed punt, daar heb je denk ik wel gelijk in.

[i]deze ruimte is te huur[/i]
    pi_47402556
    in een pan fusilli koken. In een andere pan de spinazie alla creme ontdooien en als dat ontdooit is er een klein bekertje creme fraiche doorroeren. In koekepan uitje bakken en dan een bakje hammetjes erdoor en een bakje spekkies. In ovenschaal eerst de pasta, dan de spekkies etc. en dan de spinazie erover. Wat geraspte kaas en dan 20 minuten in een 200 gr. oven. Mmmmmm
      Moderator / Miss SHO zondag 18 maart 2007 @ 17:05:51 #133
    22592 crew  Ole
    pi_47404051
    Heb nu de pasta vervangen voor puree. Ook lekker
      zondag 18 maart 2007 @ 17:30:29 #134
    3292 Tweek
    Koffie graag!
    pi_47405011
    Klinkt duur, kost niet veel.
    Pasta met kreeftensaus en rivierkreeftjes (ook te vervangen door garnalen, zalm, zeevruchtencocktail enz.)
    Men nemen pasta, koken afgieten je kent het wel.
    Men nemen kreeftensoep, op cremebasis. Zachtjes opwarmen, wat creme fraiche er door heen.
    Wat tomaten, ui, paprika, wat je kwijt wil.
    Als laatste de rivierkreeftjes.

Voor 4 man ben je ongeveer iets van 12 euro kwijt ofzo, prima te eten.
      maandag 11 februari 2008 @ 13:42:22 #135
    3292 Tweek
    Koffie graag!
    pi_56664423
    Nieuw recept dan maar:
    Pakje kokosmelk 0.50 euro
    Thaise kruiden, meeste supermarkten hebben wel zo'n mengsel. (c1000 en jumbo iig) 2 euro ofzo
    Thaise wokgroenten 2 euro
    Shii-take bakje. ook iets van 2 euro
    Grote garnalen of rivierkreeftjes of varkensvlees. ligt eraan wat je neemt.
    Afhankelijk of je vlees of vis doet eerst het vlees, anders eerste de shii-take en groenten, daar de kokosmelk doorheen en thaise kruiden.

Serveren met tagiatelle of rijst of als vulling voor wraps.
    Genoeg voor 4 personen of 2 als het veelvraten zijn.

Prima te eten.
      Redactie Frontpage / Weblog maandag 11 februari 2008 @ 14:05:31 #136
    80791 crew  Paul
    Winnaar 5 FOK-awards 2022
    pi_56664789
    tvp
    Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
    pi_56665306
    quote:
    Op zaterdag 3 maart 2007 00:11 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Wat een onzin. Alsof het zo raar is dat iemand bovenstaande lekker vind. .

Pasta met spinazie en spek is echt heerlijk. .
    Ik studeer alweer wat jaren, maar heb nog steeds niets gegeten wat hier op lijkt. De combinatie spinazie en spekjes lijkt me sowieso afschuwelijk.

Als je er dan toch van houd, kies dan dit:
    Tagliatelle koken, repen parmaham krokant bakken. In het bakvet van de ham knoflook bakken en verse spinazie omscheppen. Met klontje boter door de tagliatelle scheppen en repen ham erop leggen.

Ontzettend lekker en net zo simpel!
    Sweet and innocent...
    pi_56684375
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 14:23 schreef miki het volgende:
    Wat dit topic betreft heb ik het ideale kookboek: Kook! Op eigen benen met Fokke en Sukke. Staan allemaal min of meer 'studentengerechten' in, ingedeeld naar categorieën: o.a. blut, sjans, brak en patsen. Daarnaast staat ook de kostprijs per persoon erbij. Een greep uit het boek:

Roergebakken gehakt met doperwten
    Voor 1 persoon, kosten +- 1.20 BereidingL 15 minuten

1) Pel en snipper een ui en een knoflookteentje
    2) Verhit 20 g boter in een wok of braadpan en roerbak de ui ongeveer 3 minuten
    3) Voeg 100 g half om half gehakt, de knoflook en zout en peper naar smaak toe en roerbak het gehakt met een vork rul.
    4) Voeg 1/5 blikje tomatenblokjes met het vocht en 100 gram bevroren doperwten toe. Breng het geheel aan de kook en laat het afgedekt 10 minuten zachtjes pruttelen. Lekker met rijst!
    1.1 Waar kun je dat boekje halen?
    1.2 Dit ga ik proberen vanaaf
    пусть всегда будет солнце
      Moderator / Miss SHO woensdag 13 februari 2008 @ 01:29:58 #139
    22592 crew  Ole
    pi_56696104
    quote:
    Op maandag 11 februari 2008 14:34 schreef Innocence het volgende:

[..]

Ik studeer alweer wat jaren, maar heb nog steeds niets gegeten wat hier op lijkt. De combinatie spinazie en spekjes lijkt me sowieso afschuwelijk.

Als je er dan toch van houd, kies dan dit:
    Tagliatelle koken, repen parmaham krokant bakken. In het bakvet van de ham knoflook bakken en verse spinazie omscheppen. Met klontje boter door de tagliatelle scheppen en repen ham erop leggen.

Ontzettend lekker en net zo simpel!
    maar een stuk duurder

studentenversie is idd cheap grote zak maccaroni of spaghetti,
    diepvries spinazie a la creme
    spekkies (euroshopper of zo, aldi )

en als je wat meer te besteden hebt:
    pastakaas, boursin, prei...
    pi_56698945
    Spinazie in zak ongeveer een euro, tagliatelle ook, parmaham 2 euro, ben je voor een euro per persoon klaar...

Maar het kan inderdaad altijd goedkoper.
    Sweet and innocent...
    pi_56767490
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2004 18:32 schreef rooierooie het volgende:
    Men neme een wok. Wok op het vuur, wokolie erin. Gesneden kipfilet of grote garnalen in de wok. Wokken maar. Zak voorgesneden groenten erbij. Blijven wokken. Ondertussen in een steelpannetje water koken. Blokje mie (van Conimex, één zo'n blokje is genoeg voor één persoon) in het kokende water, met een vork na een minuutje de mie uit elkaar trekken. Na nog een minuutje de mie van het vuur, afgieten en ook in de wok. Beetje woksaus erbij. Nog heel effekes wokken. Daarna hele prut in een diepe kom. Evt. voorgebakken uitjes erover. Heeeeeeeeeeeeeel snel klaar. Eenvoudig doch voedzaam.
    1 blokje mie per persoon ?
    Lawamena hitihala Lawamena haulala
    pi_56767573
    quote:
    Op zondag 24 april 2005 00:17 schreef Mayadevi het volgende:
    "Oosterse groentenmix", 'n bamipakket of desnoods soepgroenten,
    even roerbakken in wat
    olie,
    eventueel met wat ketjap en een teentje knoflook,
    pakje satésaus ,kant&klare van honig ofzo, voor het gemak erbij,
    pakje kokosmelk (Conimex ofzo) erbij.
    Eventueel wat cashewnoten of pinda's op het laatst er door.
    Lekker makkelijk met mi waar je alleen water op moet gieten
    Eventueel met een gebakken eitje, gebakken uitjes, enz.enz.
    en wat heb je dan voor prut gerecht ?

Nou ik stop maar met lezen, goedkoop eten hoeft niet meteen creatief- en smaak-loos te zijn.
    pi_56770216
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 14:51 schreef MoChe het volgende:

[..]

1.1 Waar kun je dat boekje halen?
    1.2 Dit ga ik proberen vanaaf
    Het is echt een grappig boek

Voor de rest zie ik hier veel vet en ongezond eten.... In combinatie met veel pils levert dit soort eten je in je studietijd 10 kilo aan extra gewicht op
      zaterdag 16 februari 2008 @ 16:29:08 #144
    112545 Muck
    Meine Sprache: International
    pi_56772358
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 14:10 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Voor de rest zie ik hier veel vet en ongezond eten.... In combinatie met veel pils levert dit soort eten je in je studietijd 10 kilo aan extra gewicht op
    studentenvet
    dat is voor als je nét je babyvet kwijt bent
    It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
    pi_56773395
    Weer een waardeloos topic met duidelijke niet lekkere gerechten die vaak niet eens goedkoop zijn.
    Met verse ingredienten van de markt kan je heerlijke gerechten maken voor GEEN geld! Loop eens om 10 voor 5 over de markt en je hebt zo kilo's verse ingredienten voor een paar euro.
    pi_56773888
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 17:30 schreef Underdoggy het volgende:
    Weer een waardeloos topic met duidelijke niet lekkere gerechten die vaak niet eens goedkoop zijn.
    Met verse ingredienten van de markt kan je heerlijke gerechten maken voor GEEN geld! Loop eens om 10 voor 5 over de markt en je hebt zo kilo's verse ingredienten voor een paar euro.
    dat dus!

Voor 4 personen uitgebreid (minimaal 7 gerechten) koken, kan dan voor onder de 15. Laatst nog gedaan.

Kom bij mij echt niet aan met een blikje tonijn en macaroni met cashewnoten ofzo
    pi_56774009
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 14:10 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Zie The Freshman's myth
    pi_56787403
    - Voorverpakte aardappelschijfjes (0.89 tot 1.49, overal te koop, goed voor 2 porties).
    - Diepvrieskebab van de Aldi of de Lidle (kun je 4 keer meedoen ofzo, kost ook geen drol)
    - Blikje boontjes, of mixmelange (erwten,mais enzo)

1. Gooi aardappelschijfjes in de pan
    2. Gooi de bevroren kebab erbij

Minuutje of 8 opwarmen

3. Gooi blikje groente eroverheen

Nog effe 2 minuutjes opwarmen. Aardappelschijfjes en kebab is ongeveer tegelijk klaar en groente is ook heet.

10 minuten, 1 pan, smaakt prima

Ttenzij je natuurlijk van het type 'alles moet vers zijn en ik gooi overal <insert extra waslijst ingredienten bij> , maar we hebben het hier over goedkope & makkelijke studentenzooi dat toch voedzaam is. Zodra je er augurken, uitjes of wat dan ook bij gooit, zit je alweer extra werk te doen. Bovenstaande is gewoon 3 dingen in 1 pan flikkeren en klaar (en toch nog genoeg groenten binnen)

[ Bericht 27% gewijzigd door Knipoogje op 17-02-2008 11:25:17 ]
    beter een knipoog dan een blauw oog
      zondag 17 februari 2008 @ 15:46:34 #149
    112545 Muck
    Meine Sprache: International
    pi_56792693
    Ik heb de TT even veranderd naar "Studentengerechten"
    It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
    pi_56797318
    Wat doet iedereen hier toch moeilijk met tal van ingredienten? Ultiem studenten-"gerechten" zijn diepvriespizza's!! Voor 2,45 euro een Dr Oetker Big American Pizza. Kan je lekker lang bewaren, is gevarieerd en binnen 20 min. klaar (incl voorverwarmen). En het allermooiste is dat je er geen reet voor hoeft te doen, bijna geen afwas want die pizza eet je gewoon van die platgedrukte doos af en met de hand. Ideaal gewoon. Ik heb er altijd (standaard) 3 in mn vriezer liggen.

Maar als je echt moeilijk wilt doen, dan kun je er ook nog goudsalami van de AH, en ansjovis erop doen, maar dan kom je wel boven die 2,50 euro uit. Voor groente eet ik er altijd nog 3 tomaten bij uit het handje, kost iets van 80 cent?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')