Oeps!quote:Op zaterdag 17 juli 2004 10:18 schreef rvrb_ke het volgende:
[..]
Bedoel je béarnaise? Want bernadaise heb ik nog nooit van gehoord hoor...
(en dat van iemand die commentaar geeft op de culinaire mogelijkheden van de student)
Het niveau van de gem. student is echtquote:Op zaterdag 17 juli 2004 20:05 schreef rvrb_ke het volgende:
Zolang het foutje maar in de spelling zit en niet in de saus![]()
Het viel me gewoon op en vond het eigenlijk wel grappig vandaar... ik ben nog altijd student, maar kan gelukkig veeeeel beter koken dan de gemiddelde student
Zoals ik spinazie in dit topic al snel associeer met iglo diepvries ala creme, wat in combi met (overkookte pasta) en spekjes dus een vette zoute klomp wordtquote:Op zondag 18 juli 2004 20:14 schreef rvrb_ke het volgende:
Heb je wel gelijk in...
Mensen zeggen snel goed te kunnen koken... Maar ik vind uit pakjes saus toveren enzo niet goed koken... Als je al je dingen zelf maakt (dus vers en niet uit zo een zakje, pakje, blikje, doosje) dan mag je van mij pas beginnen denken dat je goed kan koken...
Klinkt idd erg lekkerquote:Op donderdag 1 juli 2004 08:43 schreef DrFonk het volgende:
Men neme genoeg Tagliatelle voor 2 personen. Spekjes uitbakken en apart leggen. Bourcin kuipje kopen en in de pan. berg trostomaten erbij (bij voorkeur Tasty Toms) en even laten koken. dan de spekjes erbij en over de tagliatelle. Toppertje!
ja hoor, gaat prima. (ik spreek uit ervaring) Die yoghurt zorgt ervoor dat het wat frisser en lichter wordt.quote:Op donderdag 8 juli 2004 20:23 schreef Elitefucker het volgende:
[..]
Yoghurt erbij? In de pan op het vuur?
Ik gebruik zelf altijd diepvriesspinazie, waar dan al wat room doorheen zit. Kun je iig bij de C1000 kopen.quote:Op zaterdag 23 april 2005 23:44 schreef Duderinnetje het volgende:
Vraagje: die spinazie in het recept in de OP: is dat verse spinazie![]()
geen idee of ie dat bedoeld, maar sugarsnaps duur? Naar mijn weten zijn dat gewoon peultjes snel gaar geblancheerd, die giet je af, mik je er een flinke klont boter in en een berg suiker, verhit je, goed schudden met de pan tot alle peultjes een mooi laagje krijgen en voila, Sugarsnaps.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 16:51 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
Zijn dat wat in de meeste winkels "suger snaps" heten? Die zijn behoorlijk duur, of niet?!
Klinkt verder wel lekker inderdaad, maar eens proberen vandeweek
Dank je!quote:Op zondag 24 april 2005 11:33 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik gebruik zelf altijd diepvriesspinazie, waar dan al wat room doorheen zit. Kun je iig bij de C1000 kopen.
't Is alleen wel een beetje machtig; ikzelf wil nog wel es een halve kilo diepvries spinazie gebruiken. Dan doe ik er ook nog wat uitjes en champjes doorheen, en dan nog natuurlijk spekjes. Ik geloof dat sommige mensen er ipv gewone room er roomkaas doorheen gooien, maar dat maakt imo verder weinig uit.quote:Op maandag 25 april 2005 11:34 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dank je!
Klinkt als een fijn snel gerecht en ik ga het proberen.
Wel gestudeerd en toch nooit genoemde pasta op mijn bord gehad. Hm, kennelijk studeerde ik vanonder een steen
Neenee.... sugar snaps isj gewoon een aparte soort puelvrucht, ongeveer het formaat van een peultje maar dan dikker. Ze zijn zoeter (vandaar de naam) en kunnen rauw al gegeten worden. Zijn ook lekker om te wokken of even te blancheren, maar hoeven dat nog korter dan peultjes....quote:Op zondag 24 april 2005 23:14 schreef Euc- het volgende:
[..]
geen idee of ie dat bedoeld, maar sugarsnaps duur? Naar mijn weten zijn dat gewoon peultjes snel gaar geblancheerd, die giet je af, mik je er een flinke klont boter in en een berg suiker, verhit je, goed schudden met de pan tot alle peultjes een mooi laagje krijgen en voila, Sugarsnaps.
Ik ben nogal een vreetzak, dus dat machtige is voor mij niet echt een belemmering vrees ikquote:Op maandag 25 april 2005 13:51 schreef Haushofer het volgende:
[..]
't Is alleen wel een beetje machtig; ikzelf wil nog wel es een halve kilo diepvries spinazie gebruiken. Dan doe ik er ook nog wat uitjes en champjes doorheen, en dan nog natuurlijk spekjes. Ik geloof dat sommige mensen er ipv gewone room er roomkaas doorheen gooien, maar dat maakt imo verder weinig uit.
Jij bent ook goed bezigquote:Op zondag 8 mei 2005 03:25 schreef Nembrionic het volgende:
hét studengerecht is nog altijd een krat bier met een zak chips.
Of een hete aardappel...
Ik ben dan ook geen student. Ben ik slechts 3 (nou, stiekum 2) maanden geweest.quote:
Ja kom op zeg, een tvp. Smijt hier es een gerecht neer. Wat eten ze allemaal in die flat van jou ?quote:
Nou. Een tijd terug heeft een ganggenoot van me een overheerlijke quiche Lorraine op tafel gezetquote:Op vrijdag 13 mei 2005 20:28 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja kom op zeg, een tvp. Smijt hier es een gerecht neer. Wat eten ze allemaal in die flat van jou ?![]()
dubbel in je fotoboekquote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:29 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Nou. Een tijd terug heeft een ganggenoot van me een overheerlijke quiche Lorraine op tafel gezet
Verder ben ik gek op macaroni met heel veel kaas, wat tomaten, augurken, ham, paprika, ui, enz. Gewoon veel groenten, geen vlees(houd overigens wel van vlees, maar niet in die macaroni)
Wat is er mis met die macaroni dan?quote:
Dat wel ja.quote:Ah, quiche is idd ontzettend lekker, alleen vult het zo.
Ik heb niet veel met salades. Mijn vader sloeg ons iedere zomervakantie, elke dag, helemaal dood met saladesquote:Ik ben de laatste tijd zelf wel van de salades, kun je ook makkelijk bewaren en koud eten.
Best wel eigenlijkquote:Eet je vaak met gangenoten dan?
Niks hoor, neig zelf naar macaroni als aardappelvervanger. En da's niet zo gezond ( ben de laatste tijd weer es op de gezonde toerquote:Op maandag 16 mei 2005 12:29 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Wat is er mis met die macaroni dan?
[..]
Ahw, een saladetraumaquote:Ik heb niet veel met salades. Mijn vader sloeg ons iedere zomervakantie, elke dag, helemaal dood met saladesDan leer je het wel af
[..]
Ja, wij hadden ook 2 chinezen. Maar ook nog een Ier en een Duitser. Konden ook wel lekker kokenquote:Best wel eigenlijkWe eten in principe gezamenlijk en als je daar niet zoveel interesse in hebt (lees: je bent een niet geïntegreerde Chinees), dan doe je dat lekker niet. Ik meestal wel, het is best gezellig en het is zowaar het enige tijdstip op de dag dat ik TV kijk
Oh? Ik wist niet dat pasta ongezonder was dan aardappelen.quote:Op maandag 16 mei 2005 16:33 schreef Haushofer het volgende:
Niks hoor, neig zelf naar macaroni als aardappelvervanger. En da's niet zo gezond ( ben de laatste tijd weer es op de gezonde toer)
*proest*quote:Ahw, een saladetraumaOpen er es een topic over in R&P
Oh, die zou ik ook wel op de gang willen hebbenquote:Ja, wij hadden ook 2 chinezen. Maar ook nog een Ier en een Duitser. Konden ook wel lekker koken![]()
Mja, ongezonder....je groeit er meer van, laat ik het zo zeggen. Maar let maar niet op mij hoor, ik doe gezond tegenwoordigquote:Op woensdag 18 mei 2005 16:40 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Oh? Ik wist niet dat pasta ongezonder was dan aardappelen.
[..]
Ahaquote:Op woensdag 18 mei 2005 17:49 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Mja, ongezonder....je groeit er meer van, laat ik het zo zeggen. Maar let maar niet op mij hoor, ik doe gezond tegenwoordig
Vandaag heb ik voor mezelf gekookt (omdat ik honger had en er om half zeven nog geen plannen gemaakt waren). Ik dacht, ik doe eens gek: gebakken aardappeltjes, paprika, maïs en kibbeling. Het idee was leuk, maar de uitvoering helaas wat minder; zowel de aardappels als de kibbeling waren aangebrandquote:Heb je niet wat meer geniale studentengerechten ?
Klinkt net als de helft van mijn huisgenoten. Waarom begrijpen mensen niet dat het gas niet altijd vol hoeft en dat te heet verbranden betekend?quote:Op woensdag 18 mei 2005 23:06 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Aha
[..]
Vandaag heb ik voor mezelf gekookt (omdat ik honger had en er om half zeven nog geen plannen gemaakt waren). Ik dacht, ik doe eens gek: gebakken aardappeltjes, paprika, maïs en kibbeling. Het idee was leuk, maar de uitvoering helaas wat minder; zowel de aardappels als de kibbeling waren aangebrand
Inderdaad, sommige mensen hebben gewoon helemaal niet door dat het verschil maakt hoe hoog je hem zet, of waarom er verschillende standen op een fornuis zitten...quote:Op donderdag 19 mei 2005 01:30 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Klinkt net als de helft van mijn huisgenoten. Waarom begrijpen mensen niet dat het gas niet altijd vol hoeft en dat te heet verbranden betekend?
Dat begrijp ik wel, maar te weinig olie en niet op tijd vlees of vis omkeren heeft ook wel eens aanbranden tot gevolgquote:Op donderdag 19 mei 2005 01:30 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Klinkt net als de helft van mijn huisgenoten. Waarom begrijpen mensen niet dat het gas niet altijd vol hoeft en dat te heet verbranden betekend?
Nou, dan weer een geniaal gerecht van mijquote:Op donderdag 19 mei 2005 13:57 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Dat begrijp ik wel, maar te weinig olie en niet op tijd vlees of vis omkeren heeft ook wel eens aanbranden tot gevolg
Ik lust geen pannenkoekenquote:Op donderdag 19 mei 2005 20:25 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nou, dan weer een geniaal gerecht van mij. Ik heb ontdekt dat ze van die pakjes pannenkoekmeel hebben waar je alleen maar water bij moet smijten. Nou, en dan maar pannenkoeken bakken ej. Spek en kaas erop, en wat uitjes en champignons ertussen, kun je er een hele constructie van maken. En natuurlijk heeeel gezond
Doe niet zo gek. Natuurlijk lust jij wel pannenkoeken.quote:
Ik lust echt geen pannenkoekenquote:Op donderdag 19 mei 2005 22:02 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Doe niet zo gek. Natuurlijk lust jij wel pannenkoeken.
Ik verzin ook nog wel weer iets. Morgen, overmorgen en zondag kook ik hoogstwaarschijnlijk ook zelf, dus..quote:zoveel geniale gerechten ken ik nou ook weer niet..![]()
Moet ik binnenkort maar weer met wat anders op de proppen komen ej.
Als je maar geen spinazie + vis in de magnetron doet!quote:Op donderdag 1 juli 2004 01:20 schreef SadKingBilly het volgende:
Ik neem het liefst penne of wan die wokkelpasta (hoe die dingen dan ook heten)
in 7 minuten al dente koken, ondertussen de spekkies uitbakken, pasta afgieten, in de magnetron opgewarmde spinazie erdoor (afgegoten!), de spekkies erdoor en tenslotte nog een kuipje kruidenkaas zoals Miree of Paturain.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |