Damzz....wat hou ik toch van jouquote:Op donderdag 13 maart 2008 23:58 schreef Tezz het volgende:
Nou hier alvast eentje dan:
Snelle pasta!
Kook pasta volgens het pak, bijvoorbeeld penne (neem ongeveer 150 gr per persoon)
In een wok of hapjespan uitje fruiten, knoflook erbij, champignons erbij.
Kuipje kruidenkaas er door (paturain, of die goedkope van de lidl)
Pasta erbij. Roeren.
Op het bord scheppen.
Wat gesneden tomaat en komkommer er langs.
Klaar!
Oke nog eentje dan:
Boerenomelet
In een kom 2 eieren per persoon loskloppen met melk, peper en zout. Omeletje bakken.
In een koekepan reepjes ontbijtspek uitbakken. Daarna een stapel groentes erbij. Dan een lepeltje tomatenpurree mee wokken en eventueel wat ketlap.
Omeletje op het bord leggen.
Geraspte kaas over de helft van de omelet strooien. Groente/spek mengsel er op.
Omelet dichtklappen.
Eten!
Hihihi ik ben The Queen van de makkelijke maaltijden....................morgen meer, ik wil naar bed.quote:
Oké:quote:Op vrijdag 14 maart 2008 00:08 schreef SeaOfLove het volgende:
doe eens liefen post een makkelijk recept voor Paul
Ja maar waar is SOL?? Kom je bedje eens uit mupke!quote:Op vrijdag 14 maart 2008 08:37 schreef borisz het volgende:
SOL's topic moeten we toch even blijven volgen
ja SOL schiet eens opquote:Op vrijdag 14 maart 2008 08:46 schreef Tezz het volgende:
[..]
Ja maar waar is SOL?? Kom je bedje eens uit mupke!
Borisz, jij drinkt ook Piramide-thee!?quote:
ohja ontbijtthee zo af en toe, mijn moeder begint altijd daarmee sochtends, ik schenk ook een kop in als ik er zin in heb, maar meestal start ik met jus d' orange en koffiequote:Op zaterdag 15 maart 2008 00:32 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Borisz, jij drinkt ook Piramide-thee!?
Ik dacht dat dat voor linkse zweverige mutsen was! Maar ik drink het zelf ook
Dat is geen koken en niet gezond.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 00:36 schreef Zw0rld het volgende:
Zal wel offtopic zijn.
Koop een stoommaaltijd bijvoorbeeld deze:
[ afbeelding ]
Deze is zeer goed te doen![]()
![]()
In de magnetron tot die ping doet.
en dan smullen maar.
is dat echt zo slechtquote:Op zaterdag 15 maart 2008 01:12 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat is geen koken en niet gezond.![]()
Teveel zout, teveel verkeerde vetten, te weinig groente. Dan kan je net zo goed een patatje halen.
Valt wel mee hoor! In ieder geval niet zo slecht als een patatje. Er zitten stoommaaltijden bij met veel groenten, die zijn dus imo helemaal niet zo ongezond.quote:
Ik vind het ook wel meevallen. Zelf zou ik kiezen voor minder pasta of aardappels en meer groente, maar voor even snel vind ik 't inderdaad erg meevallen, als je het vergelijkt met bijvoorbeeld zo'n Big American Pizza.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 13:16 schreef conleche het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor! In ieder geval niet zo slecht als een patatje. Er zitten stoommaaltijden bij met veel groenten, die zijn dus imo helemaal niet zo ongezond.
Klinkt goedquote:Op zaterdag 15 maart 2008 08:32 schreef Tezz het volgende:
Snelle italiaanse maaltijdsoep:
In een soeppan een plens olijfolie verhitten.
Daarin in reepjes gesneden pancetta of parmaham bakken.
UItje in ringen erbij, knofje erbij.
Een stapel gesneden groentes erbij (bijvoorbeeld courgette, gele paprika, champignons).
Kruiden er bij: oregano, tijm en rozemarijn. En wat verse peper.
Dan een blikje tomatenpurree mee bakken.
Dan bouillon erop en tegen de kook aan brengen.
Handje pasta naar keuze erbij (bijvoorbeel tortelini's).
Dan als laatste een blik tomaten (inclusief het lekvocht).
Brood kopen of afbakken en samen opeten!
Dit lijkt me een supersoepje voor als de verjaardagsvisite blijft etenquote:Op zaterdag 15 maart 2008 08:32 schreef Tezz het volgende:
Snelle italiaanse maaltijdsoep:
Een stapel gesneden groentes erbij (bijvoorbeeld courgette, gele paprika, champignons).
Dat verbaast me niets! Dat stomen is natuurlijk een prima methode om eten te bereiden met zo weinig mogelijk vitamineverliesquote:Op zaterdag 15 maart 2008 17:12 schreef Zw0rld het volgende:
* Zw0rld kan zich een consumenten bond test herinneren waar uit bleek dat deze soort kant en klaar maaltijden even veel vitaminen bevatten als zelf gekookt.
Nou dat is het dus ook! Ik maak het vaak als maaltijdsoep en ook inderdaad wel eens op verjaardagen geserveerd rond etenstijd.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 17:11 schreef JacMar het volgende:
[..]
Dit lijkt me een supersoepje voor als de verjaardagsvisite blijft eten![]()
Hoeveel bouillon heb je nodig? Ik moet denk ik het dubbele maken namelijk
Thanks! Ik verdubbel de hoeveelheden maar gewoon denk ikquote:Op zaterdag 15 maart 2008 19:00 schreef Tezz het volgende:
[..]
Nou dat is het dus ook! Ik maak het vaak als maaltijdsoep en ook inderdaad wel eens op verjaardagen geserveerd rond etenstijd.
Ik maak soep altijd in het groot, ik kan gewoonweg niet een klein pannetje soep maken, hihi.
Ik pak altijd een vijf liter soeppan en gebruik daarvoor ongeveer 3,5 liter runderbouillon. Je moet dan ook wel meer ham nemen en twee blikjes tomaten (en wat meer groentes natuurlijk).
En hoe zou je dat in de oven doen? Ik heb geen magnetron. Zou trouwens ipv room kokosmelk gebruiken, dat is echt lekker met ketjap en limoen!quote:Op zaterdag 15 maart 2008 18:30 schreef conleche het volgende:
Ook makkelijk: Snij een ui in grove stukken, een wortel in dunne reepjes, knjip 2 teentjes knoflook uit, stuk of 5 snijbonen in kleine reepjes. Meng deze groenten in een magnetron schaal met deksel. Leg er stukken kabeljauw bovenop (±5 cm. stukken). Verwarm in een pannetje wat (slank)room, scheut ketjap erdoor, klein beetje balsamicoazijn of limoen, wat sambal, zout peper eventueel nog wat andere oosterse kruiden. Het sausje moet vrij sterk van smaak zijn. Giet het over de vis/groenten. Doe er wat verse koriander op, de deksel erop en 10 minuten op vol vermogen in de magnetron (de mijne is 800 watt) Als het klaar is nog wat extra koriander erop en klaar! Lekker met rijst of mihoen!
Goed idee! Ik had het vorige week gemaakt met dingen die ik toevallig in huis had, maar het recept is idd voor velerlei variaties vatbaar.(ben dol op kokosmelkquote:Op zaterdag 15 maart 2008 21:00 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
En hoe zou je dat in de oven doen? Ik heb geen magnetron. Zou trouwens ipv room kokosmelk gebruiken, dat is echt lekker met ketjap en limoen!
http://forum.fok.nl/topic/1135154/1/310#57391139quote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:25 schreef JacMar het volgende:
Zijn er 2 topics samengevoegd?![]()
Ik kan het recept van de Italiaanse maaltijdsoep van Tezz niet meer vinden![]()
![]()
Wil je het nog een keertje plaatsen?
quote:Snelle italiaanse maaltijdsoep:
Er was iets mis met het topic inderdaad. Als het goed is staat ie er nu weer. Maar het recept staat ook in het FOK!-kookboek en daar staan ook wat beter de hoeveelheden etc. bij.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:25 schreef JacMar het volgende:
Zijn er 2 topics samengevoegd?![]()
Ik kan het recept van de Italiaanse maaltijdsoep van Tezz niet meer vinden![]()
![]()
Wil je het nog een keertje plaatsen?
quote:Op zondag 16 maart 2008 09:44 schreef Tezz het volgende:
[..]
Er was iets mis met het topic inderdaad. Als het goed is staat ie er nu weer. Maar het recept staat ook in het FOK!-kookboek en daar staan ook wat beter de hoeveelheden etc. bij.
Nog lekkerder als je geraspte kaas neemt, dit vermengd met paneermeel (of oud-broodkruim) dat over je ham/witlof rolletjes doet en er wat flinters boter over verdeelt, als je het dan onder de grill zet, krijg je een heerlijk kaaskorstje!quote:Op zondag 16 maart 2008 16:42 schreef elkravo het volgende:
vanavond op menu
oven op 200 gr verwarmen
rijst koken
3 stronkjes witlof, wassen en 10 min. koken.
uitvissen en uitlaten lekken... plak schouderham eromheen en in ietsjes ingevette ovenschaal leggen...
plakken kaas erover heen...
in oven/grill tot kaas bruin wordt..
:p
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |